[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.416 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59

Jazzper

BB4E^Guerilla

Z? Settlers?

btw, Wings of Fury was meesters! Laatst weer geprobeerd op mijn pc maar ik kon niet eens meer opstijgen... En daarvoor nog Sopwith gespeeld op de XT. Ook weer eens opsnorren.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:07:
Z? Settlers?

btw, Wings of Fury was meesters! Laatst weer geprobeerd op mijn pc maar ik kon niet eens meer opstijgen... En daarvoor nog Sopwith gespeeld op de XT. Ook weer eens opsnorren.
nope, ook niet settlers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:08

Wildfire

Joy to the world!

Afgelopen week installeerde ik No Limits Coaster en die deed me meteen terugverlangen naar een coastergame die ik vroeger gespeeld heb. Ik kan alleen niet meer op de titel komen...

Het enige wat ik eigenlijk nog weet is dat je eenvoudig rollercoasters kon maken in een soort supergrote (grijze?) ruimte. Ook kon je coasters maken zonder karretjes, maar waar je juist in een harnas ging (met je benen vrij dus, je hing in het harnas).

Iemand enig idee welke rollercoaster game dit was?

En daarnaast nog een andere vraag: weet iemand of er misschien een rollercoaster game is waarbij er niet een limiet zit op hoe hoog je kunt? Of dat je iig verschrikkelijk hoog kunt? Dan heb je iig meer kans om lol te hebben :)

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 12-02-2007 13:17 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:10:
knip*

En daarnaast nog een andere vraag: weet iemand of er misschien een rollercoaster game is waarbij er niet een limiet zit op hoe hoog je kunt? Of dat je iig verschrikkelijk hoog kunt? Dan heb je iig meer kans om lol te hebben :)
Rollercoaster tycoon nemen en dan de grond mee verhogen. Kan je een aardig eindje komen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:18

Khaine

Python liefhebber

@wildfire : Klinkt misschien debiel, maar volgens mij heette dat spel gewoon "rollercoaster" of "coaster". Ik weet namelijk precies wat je bedoeld.(je kon ook je constructie verschillende kleuren geven, zelf een rit testen en dan punten krijgen.)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:48:
Ok, ik zoek dus de naam van een spel wat al eens aan bod is gekomen maar nog steeds niet het goede antwoord op is gevonden...
Als ik het me goed herrinner komt het van een Twilight-cd af,
ik zal beschrijven wat ik nog weet van het spel:

- het is een strategie spel zoals Age of Empires
- je had veel verschillende levels waar je met bijvoorbeeld mensen, dwergen, centours etc kon spelen.
- je moest huisjes bouwen, daar twee poppetjes in laten gaan(kon ook een dwerg en een mens samen zijn) om er nieuwe mensjes te maken
- in de zomer kon je rode bessen plukken en vissen in de meren en zeeën.
- ook kon je je jagers laten jagen op: wolven, herten, wilde zwijnen.
- je kon mijnen bouwen bij bergen(voor steen)
- je moest tempels bouwen om je magiers of priesteressen op te leiden tot sterke tovenaars.
- je moest boten bouwen voor: vervoer, aanval, verdediging etc.
- in de winter bevroor het water en lagen je boten vast.
- Alsje op deopen zee waswaren er ook wel eens zwemmende monsters
- je zag pas een gedeelte van het land als je er zelf was geweest
- bij 1 level moest je met je mensjes(dwergen, tovenaars etc) tegen reuzen vechten die aan de overkant van de rivier woonden.

Meer info kan weet ik op het moment even niet.
Ik weet wel dat het niet: beast & bumpkins, 1 van de anno's, continents is.

Khoop dat jullie me verder kunnen helpen
(misschien met een site waar de inhoud van alle twilight-cd's opstaat).

Grts Feya
Age of Mythology misschien?? Of is die te nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Khaine schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:43:
@wildfire : Klinkt misschien debiel, maar volgens mij heette dat spel gewoon "rollercoaster" of "coaster". Ik weet namelijk precies wat je bedoeld.(je kon ook je constructie verschillende kleuren geven, zelf een rit testen en dan punten krijgen.)
Ik ben erachter! Het was Disney's "Ultimate Ride"... die ga ik maar weer 's opsnorren. Heerlijk zelf je rollercoastertje in elkaar knutselen en 'm dan ook lekker zelf uittesten... :)

-- Edit: hmmm.... dat wordt nog lastig, kan het zo 1-2-3 nergens vinden (niet illegaal en ook niet legaal)

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 12-02-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Wildfire schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:59:
[...]

Ik ben erachter! Het was Disney's "Ultimate Ride"... die ga ik maar weer 's opsnorren. Heerlijk zelf je rollercoastertje in elkaar knutselen en 'm dan ook lekker zelf uittesten... :)

-- Edit: hmmm.... dat wordt nog lastig, kan het zo 1-2-3 nergens vinden (niet illegaal en ook niet legaal)
*knip* abandonwarez is niet toegestaan op GoT :o was welke eerst geopperd werd, en die is ook daadwerkelijk van Disney. Dat is ook de titel waar ik aan moest denken toen je het vertelde, dus mogelijk zoekt dat gemakkelijker? Volgens underdogs is er nog copyright op, en zal hij dus op 'reguliere' abandonware sites niet beschikbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 13-02-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rataplan_ schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:28:
[...]

[knip: illegale link, abandonware sites worden op GoT meestal niet gewaardeerd] was welke eerst geopperd werd, en die is ook daadwerkelijk van Disney. Dat is ook de titel waar ik aan moest denken toen je het vertelde, dus mogelijk zoekt dat gemakkelijker? Volgens [knip] is er nog copyright op, en zal hij dus op 'reguliere' abandonware sites niet beschikbaar zijn.
Coaster is het dus niet, zoals je ziet in je eigen quote van mij was de game die ik zocht "Ultimate Ride". Wordt wat lastiger om die te verkrijgen aangezien deze recenter is dan 'Coaster'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:18:
[...]

Age of Mythology misschien?? Of is die te nieuw?
volgens mij is die te nieuw. Ik heb de vorige topicsookal afgespeurd en daar is de goeie naamook nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:46
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:48:
Ok, ik zoek dus de naam van een spel wat al eens aan bod is gekomen maar nog steeds niet het goede antwoord op is gevonden...

<KNIP veel info>

Cultures 1 of 2 soms?
http://www.actiontrip.com/reviews/cultures2.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze was idd nog niet genoemd, maar helaas :| . Bij mijn spel zijn de poppetjes ook groter en het is niet allemaal zo mooi en fleurig als bij cultures :) this wel mooi en kleurig, maar niet zo kinderlijk getekent..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:05:
[...]

deze was idd nog niet genoemd, maar helaas :| . Bij mijn spel zijn de poppetjes ook groter en het is niet allemaal zo mooi en fleurig als bij cultures :) this wel mooi en kleurig, maar niet zo kinderlijk getekent..
Age of WOnders lijkt me. Past je beschrijving denk ik op zekere hoogte. En zo niet het is een retegoed spel! Er is ook een deel 2 van uit een paar uitbereidingen en het is van Nederlandse bodem! :9

En anders lijkt Disciples me ook nog een mogelijkheid. Maar vertel is hoe het spel speelde. Was het in beurten of Real Time. Wat voor perspectief had je, werkte je met legers of had je ook helden etc?

Anders Heroes of Might and MAgic maar dat lijkt me ver gezocht maar het zou kunnen. Deel 3 is in de oude stijl, deel 4 was wat anders. En deel 5 is pas uit en lijkt meer op deel 3 en voorgaande delen.

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 14-02-2007 00:32 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:31:
[...]

Age of WOnders lijkt me. Past je beschrijving denk ik op zekere hoogte. En zo niet het is een retegoed spel! Er is ook een deel 2 van uit een paar uitbereidingen en het is van Nederlandse bodem! :9

En anders lijkt Disciples me ook nog een mogelijkheid. Maar vertel is hoe het spel speelde. Was het in beurten of Real Time. Wat voor perspectief had je, werkte je met legers of had je ook helden etc?

Anders Heroes of Might and MAgic maar dat lijkt me ver gezocht maar het zou kunnen. Deel 3 is in de oude stijl, deel 4 was wat anders. En deel 5 is pas uit en lijkt meer op deel 3 en voorgaande delen.
het zijn dezelfde poppetjes als in Age of Empires

Might and magic had ik al eens gezien, helaas ook niet de goeie.

Volgens mij was het spel Real Time(hetzelfde als bij Age of Empires)
Ik werkte met alle poppetjes, dus er waren niet echt helden.
Perspectief was ook hetzelfde als Age of Wonders..(lijkt me ook idd een mooi spel, maar niet wat ik zoek :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:18

- het is een strategie spel zoals Age of Empires
- je had veel verschillende levels waar je met bijvoorbeeld mensen, dwergen, centours etc kon spelen.
- je moest huisjes bouwen, daar twee poppetjes in laten gaan(kon ook een dwerg en een mens samen zijn) om er nieuwe mensjes te maken
- in de zomer kon je rode bessen plukken en vissen in de meren en zeeën.
- ook kon je je jagers laten jagen op: wolven, herten, wilde zwijnen.
- je kon mijnen bouwen bij bergen(voor steen)
- je moest tempels bouwen om je magiers of priesteressen op te leiden tot sterke tovenaars.
- je moest boten bouwen voor: vervoer, aanval, verdediging etc.
- in de winter bevroor het water en lagen je boten vast.
- Alsje op deopen zee waswaren er ook wel eens zwemmende monsters
- je zag pas een gedeelte van het land als je er zelf was geweest
- bij 1 level moest je met je mensjes(dwergen, tovenaars etc) tegen reuzen vechten die aan de overkant van de rivier woonden.

Grts Feya
Ik heb dat spel, het was Saga - Rage of the Vikings.
http://63.236.73.75/image...t/SagaRageVikings/01t.jpg
http://www.opisopshop.nl/upload/272.jpg

Wel een grappig spel. Ik heb het eens op een rommelmarkt gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 14-02-2007 16:12 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers en gamefanaten!

Ik heb hiervoor al twee keer in deze topic gepost over een spel waarvan ik de naam maar niet kan achterhalen. Ook verschillende pogingen zoals die van Penetrator en MAX3400 waren niet de oplossingen voor mijn zoektocht. De namen die al genoemd zijn maar niet overeenkomen met het spel zijn: Gazillionaire / Industry Giant / Capitalism / Corporate Machine.

Ik hoop dat er onder jullie een aantal mensen zijn die houden van een uitdaging!! :9

Hier opnieuw de informatie over het spel waarvan ik de naam zoek:

Ik zoek een spel rond de tijd van de pentium 166 ... In het spel was je een fabrikant en je had dan een fabriek waarmee je per turn een aantal grondstoffen kon kopen en die verwerken tot een product.
De turn erna kon je deze dan weer verkopen. Af en toe kwamen er random events dat je de mogelijkheid had om bijvoorbeeld je fabriek te vergroten waardoor je meer grondstoffen in kon kopen en dus je omzet kon vergroten, ook zat er de optie in het spel om in aandelen te handelen al was dit niet erg uitgebreid. Voor zover ik mij kan herinneren had je ongeveer 7 tegenstanders...
De karakters zagen er flubberig uit ongeveer zoals de barbapappa's maar dan nog wat creatiever gevormd :9
Iemand enig idee wat de naam van dit spel zou kunnen zijn? Bvd. _/-\o_

Extra informatie: het spel heeft zeker weten op een Crazy Bites of een Twilight CD gestaan. :X

Ik hoop dat jullie mij deze keer wel kunnen helpen!
Ik ben geduldig en heb tussen voorgaande topicposts weken gewacht. Dus mocht je er mee bezig willen gaan om dit uit te zoeken, geef het even aan en ik zal geduldig wachten!

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:03
Dag mensen, het spel dat ik zoek is niet heel erg oud.... meer nog, het is behoorlijk nieuw :p
Ik herinner me, denk ik, dat ik de demo ongeveer een jaartje geleden gespeeld heb.

Het is een soort arena-battle waarbij je vanuit 1st of 3d person (weet niet goed meer) met 1vs1, 2vs2 of 3vs3 moest vechten. Je had een soort mech-suit, bewapend met weet ik veel wat allemaal en een jet-pack. Zowel de wapens als de jetpack raken op, en je moet in de arena op bepaalde spawn-points dan ook wapens, speedboosts en jetpackvulling oppikken.

De demo was alleen een single player als ik het me goed herinner, waarbij je met 2 computergestuurde vrienden een team vormt en een serie groepjes moet verslaan, waarbij elk groepje moeilijker en moeilijker werd.

Nu we thuis constant 4+ pc's staan hebben is het daar tegenwoordig nogal lan-ig meestal en het lijkt me wel een leuk spel om tegen elkaar te spelen. Maar helaas weet ik de naam niet meer.

Ik hoop dat iemand het weet :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik zoek een spel uit het 286 tijdperk. Het was vga kleuren. Het heette iets van rocketman ofzo? de setting was jaren 30 met vliegwedstrijden. Veel meer herinneringen heb er niet aan behalve dat ik het erg cool vond.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Weumel schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:55:
Dag mensen, het spel dat ik zoek is niet heel erg oud.... meer nog, het is behoorlijk nieuw :p
Ik herinner me, denk ik, dat ik de demo ongeveer een jaartje geleden gespeeld heb.

Het is een soort arena-battle waarbij je vanuit 1st of 3d person (weet niet goed meer) met 1vs1, 2vs2 of 3vs3 moest vechten. Je had een soort mech-suit, bewapend met weet ik veel wat allemaal en een jet-pack. Zowel de wapens als de jetpack raken op, en je moet in de arena op bepaalde spawn-points dan ook wapens, speedboosts en jetpackvulling oppikken.

De demo was alleen een single player als ik het me goed herinner, waarbij je met 2 computergestuurde vrienden een team vormt en een serie groepjes moet verslaan, waarbij elk groepje moeilijker en moeilijker werd.

Nu we thuis constant 4+ pc's staan hebben is het daar tegenwoordig nogal lan-ig meestal en het lijkt me wel een leuk spel om tegen elkaar te spelen. Maar helaas weet ik de naam niet meer.

Ik hoop dat iemand het weet :)
unreal tournament 2004?

• Weumel
Hehe, nee echt wel niet UT2004.
Was geen basic FPS, nadruk lag op in uwe mech-suit rond hoppen en ondertussen de andere groep ownen.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mech Warrior? Starsiege Tribes?

• Weumel
Was ook eerder echt in een arena, soort futuristische gladiators... met publiek en fans en zo...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:17:
Beste tweakers en gamefanaten!

Ik heb hiervoor al twee keer in deze topic gepost over een spel waarvan ik de naam maar niet kan achterhalen. Ook verschillende pogingen zoals die van Penetrator en MAX3400 waren niet de oplossingen voor mijn zoektocht. De namen die al genoemd zijn maar niet overeenkomen met het spel zijn: Gazillionaire / Industry Giant / Capitalism / Corporate Machine.

Ik hoop dat er onder jullie een aantal mensen zijn die houden van een uitdaging!! :9

Hier opnieuw de informatie over het spel waarvan ik de naam zoek:

Ik zoek een spel rond de tijd van de pentium 166 ... In het spel was je een fabrikant en je had dan een fabriek waarmee je per turn een aantal grondstoffen kon kopen en die verwerken tot een product.
De turn erna kon je deze dan weer verkopen. Af en toe kwamen er random events dat je de mogelijkheid had om bijvoorbeeld je fabriek te vergroten waardoor je meer grondstoffen in kon kopen en dus je omzet kon vergroten, ook zat er de optie in het spel om in aandelen te handelen al was dit niet erg uitgebreid. Voor zover ik mij kan herinneren had je ongeveer 7 tegenstanders...
De karakters zagen er flubberig uit ongeveer zoals de barbapappa's maar dan nog wat creatiever gevormd :9
Iemand enig idee wat de naam van dit spel zou kunnen zijn? Bvd. _/-\o_

Extra informatie: het spel heeft zeker weten op een Crazy Bites of een Twilight CD gestaan. :X

Ik hoop dat jullie mij deze keer wel kunnen helpen!
Ik ben geduldig en heb tussen voorgaande topicposts weken gewacht. Dus mocht je er mee bezig willen gaan om dit uit te zoeken, geef het even aan en ik zal geduldig wachten!
Profitania misschien? (Deze heeft inderdaad op een Crazy Bytes CD gestaan)
http://www.lavamind.com/pro.html

Of wellicht Zapitalism Deluxe
http://www.lavamind.com/zap.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 12:00 ]

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:25
Weumel schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:45:
Was ook eerder echt in een arena, soort futuristische gladiators... met publiek en fans en zo...
deze misschien Tribes: Vengeance

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Verwijderd

Hey ik zoek een spel, hij was laats nog op verschillende game sites, hij zou als een arcade spel komen voor 1 van de consoles (weet niet meer welke) Hij was voor de SEGA! dacht ik. Voorkant van het spel had je al 3 mensen, midden een blonde brede vechter met haar scheiding rechts een vrouw met een rood pak en zwart haar, en links een donkere brede man.Het was echt een hele leuke spel, het was iets met "Fighter" verder kan ik niks meer zeggen.

• Weumel
TRIBES, dat was het _/-\o_

Nou dat ging snel :p
Bedankt voor de hulp _/-\o_

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:51:
Hey ik zoek een spel, hij was laats nog op verschillende game sites, hij zou als een arcade spel komen voor 1 van de consoles (weet niet meer welke) Hij was voor de SEGA! dacht ik. Voorkant van het spel had je al 3 mensen, midden een blonde brede vechter met haar scheiding rechts een vrouw met een rood pak en zwart haar, en links een donkere brede man.Het was echt een hele leuke spel, het was iets met "Fighter" verder kan ik niks meer zeggen.
Streets of Rage ?

Verwijderd

Ja dat is um! Streets of Rage! Als het goed is zou het op 1 van de consoles uitkomen (als arcade game) op welke was dat ook alweer?

Het was een vet spel! :D 1 van me eerste gamesdie ik speelde in die tijd.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:32

Snippertje

Light up your life

Ik speelde vroeger een spel wat heel erg veel lijkt op treasure mountain! http://www.answers.com/topic/treasure-mountain. Alleen meen ik mij te herrineren dat de versie die ik speelde het land besneeuwd was en je helemaal geen woordraadsels moest oplossen, maar dat je bijv. een gewicht in evenwicht moest brengen ed. Weet iemand welk spel dit is? Je moest wel elfjes vangen en netten kopen ed. Speelde het vroeger heel veel en het heette wel iets met treasure en je moest ook een berg beklimmen.

Edit: Al gevonden, dom 8)7

http://www.mobygames.com/game/dos/treasure-mathstorm

Sorry

[ Voor 8% gewijzigd door Snippertje op 15-02-2007 12:50 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:45:
Ja dat is um! Streets of Rage! Als het goed is zou het op 1 van de consoles uitkomen (als arcade game) op welke was dat ook alweer?
Het spel zal ergens deze of volgende maand uitkomen op de Wii.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• sanderd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 11:13
Jazzper schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:09:
Ik zoek een spel uit het 286 tijdperk. Het was vga kleuren. Het heette iets van rocketman ofzo? de setting was jaren 30 met vliegwedstrijden. Veel meer herinneringen heb er niet aan behalve dat ik het erg cool vond.
Ik denk dat je Rocketeer bedoelt. Gemaakt naar aanleiding van de gelijknamige film. Daar zat o.a. een stukje vliegwedstrijd in (met je vliegtuig racen tussen twee palen ofzo). Is dat hem?

Verwijderd

Jakkus schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:06:
[...]

Ik heb dat spel, het was Saga - Rage of the Vikings.
http://63.236.73.75/image...t/SagaRageVikings/01t.jpg
http://www.opisopshop.nl/upload/272.jpg

Wel een grappig spel. Ik heb het eens op een rommelmarkt gekocht.
JAAAAAAAAAAAAA Saga O+ DAT is hem!!! :D :D :D :D :D
Eindelijk naar lang!!!!!!!!!!!! zoeken.
Heel erg bedankt!!!! _/-\o_

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

The Rocketeer it is :D

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robski05
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-08 08:48
Ik heb een paar jaar geleden een spel gespeeld op de PC, waarmee je de economie van een gebied moest beheren. Een soort "..-tycoon" spel dus, alleen dat was het volgens mij niet. Je moest in het spel productieprocessen besturen (dus een boerderij maken, dan een verwerkingsbedrijf maken, en uiteindelijk werd een product dan verkocht in de supermarkt). Je kon verschillende gebouwen maken, van kleine winkelcentra, tot megastores, en elk soort winkel kon maar een paar producten (varierend van vlees tot auto's) verkopen. Ook was het mogelijk om radio/tv-stations te kopen. In het gebied waren ook andere concurrenten bezig (die hadden dan een rode kleur, en jij blauw, of andersom).

Daarnaast had je een Research&Development afdeling (gebouw), een beurs waarop je aandelen kon kopen/verkopen van jezelf, en als je meer dan 70% o.i.d. van de aandelen van een anders bedrijf in handen had, kon je het geld van dat bedrijf ook gebruiken. Je moest ook mijnen maken om grondstoffen te krijgen.

Hmm aardige beschrijving toch? :) Nu de naam nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als Capitalism (2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:50:
[...]

Profitania misschien? (Deze heeft inderdaad op een Crazy Bytes CD gestaan)
http://www.lavamind.com/pro.html

Of wellicht Zapitalism Deluxe
http://www.lavamind.com/zap.html
Yup Profitania moet hem zijn _/-\o_ thanks!! Helaas dat de game volgens de site nog steeds 40 dollar kost :/ Moet eens rondkijken of kennisen hem toevallig nog hebben liggen. Of dat hij nog aangeboden word via sites als Marktplaats maar dan voor games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robski05
  • Laatst online: 10-08 08:48
Danku, dat was m O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Laatst online: 30-09 23:54
Ik zoek naam van dit spel:

Het spel is een soort third person spel, je moest rondlopen met je poppetje door op de grond te klikkenm het wwas ook een beetje rpg achtig..
Je begon ergens in een jungle maar kwam ook uiteindelijk in een stadje uit volgens mij waar je zelfs onder de grond (riolen?) kon.
Het speelde zich af in de toekomst of in een verzonnen wereld vol met aliens (of andere beesten).
Ook herken ik nog een stukje uit het spel waarbij je (ergens in die jungle) een bioscoop binnen moest lopen die in die jungle staat waar een film werd afgespeeld op de gang waarin je een grote sprinkhaan zag en je moest een voorwerp gebruiken om de film te stoppen.

Ik hoop dat dit voldoende uitleg is ik ben een beetj dronke dus sorry als het niet helemaal duidlijk is.

Ps het spel heeft ook op een twilight cd gestaan :X

Alvast bedankt!

edit: geen third person maar je kon klikken in het scherm waar je poppetje naartoe moet lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ssilverhaze op 21-02-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
Niemand? ben echt hard op zoek!!

Verwijderd

Spel gezocht:

Platform: PC
Soort spel: "race" spel

De bedoeling bij dit spel was dat je een auto/vliegtuig of boot moest bouwen en verbeteren door middel van kleine simpele puzzels (ik herinner me nog een puzzel met een weegschaal) en er mee te racen. Bij het begin van het level kreeg je een bouwtekening van je voertuig met daarop welke onderdelen je moest vinden. Ook kon je rond lopen en een soort deurtjes in moest gaan (dacht ik) het is +/- 10 jaar geleden dat ik dit spel gespeeld heb. Ook waren er aapjes (of andere organismen) die je onderdelen afpakten. Ik heb helaas geen plaatjes van dit spel, en ik hoop dat iemand mij kan helpen al acht ik de kans klein.

Hartstikke bedankt,

Ikki

• Jakkus

Het spel is een soort third person spel, je moest rondlopen met je poppetje door op de grond te klikkenm het wwas ook een beetje rpg achtig..
Je begon ergens in een jungle maar kwam ook uiteindelijk in een stadje uit volgens mij waar je zelfs onder de grond (riolen?) kon.
Het speelde zich af in de toekomst of in een verzonnen wereld vol met aliens (of andere beesten).
Ook herken ik nog een stukje uit het spel waarbij je (ergens in die jungle) een bioscoop binnen moest lopen die in die jungle staat waar een film werd afgespeeld op de gang waarin je een grote sprinkhaan zag en je moest een voorwerp gebruiken om de film te stoppen.

Ik hoop dat dit voldoende uitleg is ik ben een beetj dronke dus sorry als het niet helemaal duidlijk is.

Ps het spel heeft ook op een twilight cd gestaan

Alvast bedankt!

edit: geen third person maar je kon klikken in het scherm waar je poppetje naartoe moet lopen.
Was het Broken Sword 2 of iets in die richting?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Ssilverhaze schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 03:04:

Alvast bedankt!

Ik herken hier ook broken sword (2) in ja. Maar dan was die alien/beest een Draak wat je bedoelt. Die moest je op het einde verslaan.

Dat stukje met die bioscoop komt me daarentegen niet bekend voor in broken sword. Je moest in broken sword op een gegeven moment ik dacht in Frankrijk naar beneden stukje riool doorlopen.

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Ssilverhaze schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 03:04:

Alvast bedankt!

Die sprinkhaan doet mij toch heel erg denken aan Alien earth. Het is een RPG die zich afspeelt in de toekomst waar de aarde is overgenomen door aliens en dat de meeste mensen gevangen worden gehouden in kampen in de jungle. Die bioscoop is een stukje oude beschaving die over is en die sprinkhaan een reclame stunt.

• Ssilverhaze
Zarkov schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:14:
[...]

Die sprinkhaan doet mij toch heel erg denken aan Alien earth. Het is een RPG die zich afspeelt in de toekomst waar de aarde is overgenomen door aliens en dat de meeste mensen gevangen worden gehouden in kampen in de jungle. Die bioscoop is een stukje oude beschaving die over is en die sprinkhaan een reclame stunt.
JA dat is ie!!! _/-\o_ _/-\o_ blij dat ik hem eindelijk gevonden heb, de rest ook bedankt voor de hulp :)! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
Hey,

ik zoek een spel. Het lijkt op firepower, alleen iets simpeler.
Je had een rode en een blauwe tank, met een gele loop. Je had een basis.
Je zat midden in de woestijn, en als je over zand reed werd het zwart, waardoor je er later sneller overeen kon. Je kon ook schieten. Het was de bedoeling de ander te vinden, het was namelijk 2 player split screen. Je moest wel optijd terug om te tanken, anders was je dood. Weet iemand hoe het heet? Geen firepower dus, en ook geen return fire. Zaten misschien net 10 verschillende kleuren in het spel.
het was 2d, van boven af gezien.

Weet niet of het dos was, kan ook iets anders zijn. Het was een pc metdaarop 2 van die getalletjes die konden veranderen, netzoals bij een wekker. Daarvoor was alles blauw, en je moest main intypen om bij de games te komen ofzo. (Vroegen noemde we dat het wachtwoord:P:P)

[ Voor 21% gewijzigd door Coeluh op 25-02-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20
Ik zoek een vrij oude RPG waarbij ze "reclame" maakten dat ze de eerste waren met een echt goede line of sight (als je langs een deur liep kon je binnen ook echt alleen maar zien wat je poppetje zou kunnen zien). Verder kon je ook pets hebben en speelde het zich af in een standaard fantasy omgeving.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 01:04
Steephh schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:41:
Ik zoek een spel. Het heette dacht ik 'Strips' ofzoiets. Toen ons pap nog een 386 had heb ik het daar vroeger op gespeeld. Met dit programma kon je zelf je strips maken (dmv van plaatjes die je kon kiezen en daarbij tekst te typen). Ik weet niet meer of het een DOS game was of een Windows game.. Misschien dat iemand het vroeger ook heeft gespeeld?
Kickje. Ik herinner me nu dat de personages die erin zaten dat dat een aantal dieren waren. Je koos van te voren een achtergrond en daarin kon je allerlei voorwerpen plaatsen en ik meen, dat je onder de strip een tekst kon plaatsen. Of het kon er ook boven, dat weet ik niet meer zeker.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Steephh schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:22:
[...]
Kickje. Ik herinner me nu dat de personages die erin zaten dat dat een aantal dieren waren. Je koos van te voren een achtergrond en daarin kon je allerlei voorwerpen plaatsen en ik meen, dat je onder de strip een tekst kon plaatsen. Of het kon er ook boven, dat weet ik niet meer zeker.
Ik startte dat spel altijd via cartoon.exe . Wellicht kun je hier iets verder mee komen? Ik weet namelijk zelf de titel ook niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Hey,

ik zoek een spel. Het lijkt op firepower, alleen iets simpeler.
Je had een rode en een blauwe tank, met een gele loop. Je had een basis.
Je zat midden in de woestijn, en als je over zand reed werd het zwart, waardoor je er later sneller overeen kon. Je kon ook schieten. Het was de bedoeling de ander te vinden, het was namelijk 2 player split screen. Je moest wel optijd terug om te tanken, anders was je dood. Weet iemand hoe het heet? Geen firepower dus, en ook geen return fire. Zaten misschien net 10 verschillende kleuren in het spel.
het was 2d, van boven af gezien.

Weet niet of het dos was, kan ook iets anders zijn. Het was een pc metdaarop 2 van die getalletjes die konden veranderen, netzoals bij een wekker. Daarvoor was alles blauw, en je moest main intypen om bij de games te komen ofzo. (Vroegen noemde we dat het wachtwoord:P:P)
Tunneler?

http://www.worldoffreegames.com/factsheet.php?id=51

[ Voor 100% gewijzigd door Jakkus op 26-02-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MewBie schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:01:
Ik zoek een vrij oude RPG waarbij ze "reclame" maakten dat ze de eerste waren met een echt goede line of sight (als je langs een deur liep kon je binnen ook echt alleen maar zien wat je poppetje zou kunnen zien). Verder kon je ook pets hebben en speelde het zich af in een standaard fantasy omgeving.
Nox mischien?
De eerste RPG van Westwood, was best wel lachen en had idd een True Line of Sight. Aardige rpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20
Postius schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:34:
[...]

Nox mischien?
De eerste RPG van Westwood, was best wel lachen en had idd een True Line of Sight. Aardige rpg :)
Die naam klinkt me zeer bekend en volgens mij was dat hem ook :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek ook al heel lang een spel en kan maar niet meer op de naam komen.

in een vierkant beweegde allemaal beestjes, jij als poppetje kon over de lijnen van het vierkant lopen. met een knop op t toetsenbord kon je dan in het vierkant komen, en zo het vierkant steeds kleiner maken. als je de poppetjes ingesloten had waren ze dood.

iemand een idee hoe dit spel heet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:29:

in een vierkant beweegde allemaal beestjes, jij als poppetje kon over de lijnen van het vierkant lopen. met een knop op t toetsenbord kon je dan in het vierkant komen, en zo het vierkant steeds kleiner maken. als je de poppetjes ingesloten had waren ze dood.

ligt op het puntje vna me tong, het is iets in de trend van frenzy of kill frenzy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:29:

Je hebt er meerdere versies van met verschillende namen, maar ik denk dat je dit soort spel bedoeld: http://www.mobygames.com/game/amiga/qix/screenshots

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 01-03-2007 13:21 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zoiets is het inderdaad :*)

bedankt!!

maar degene die ik me herriner was iets nieuwer..weet iemand een nieuwere versie hiervan te vinden??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Khaine schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:29:
[...]

Ik startte dat spel altijd via cartoon.exe . Wellicht kun je hier iets verder mee komen? Ik weet namelijk zelf de titel ook niet :) .
Hm, nee. Er schijnt een programma te zijn wat foto's in cartoonachtige plaatjes omzet, dat is het enige wat ik in google tegenkom. En een of ander malware/virus. Verder eigenlijk niet. Maar ik weet vrijwel zeker dat dat spel van mij nederlandstalig is.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Nee, dat is het ook niet. Het was en stuk gedaileerder. Ik weet wel dat je enkele dieren in het spel kon plaatsen. Verder kon je ook voorwerpen plaatsen zoals een tv, een auto en nog meer van die voorwerpen. De tekst kwam er onder te staan, dus je had geen ballonetjes.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 18:39

Not Pingu

Dumbass ex machina

Steephh schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:22:
[...]

Was het met Loony Tunes figuren? Want dat kan ik me idd wel herinneren.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem al gevonden :*)

de naam is volfied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:13:
heb hem al gevonden :*)

de naam is volfied
Zag dit topic voor het eerst nu, zag die vraag en wist meteen deze naam, maar helaas, iemand anders me voor...

heb het vroeger toen ik een jaar of 12 was denk ik ook vaker op een kast gedaan die bij het lokale zwembad stond...erg cool!

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek anti-openGL spellen voor mijn dell latitude omdat deze geen opengl ondersteund. Het betreft een c600... Weten jullie er ook een paar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:48

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:01:
Ik zoek anti-openGL spellen voor mijn dell latitude omdat deze geen opengl ondersteund. Het betreft een c600... Weten jullie er ook een paar?
Hier is het topic niet voor bedoeld :).
Zie ook de TS:
Hier kunnen alle vragen gesteld worden betreft de game die jij kwijt bent. Of dat nu om een classic arcade game uit 1980 gaat of om een first-person-shooter uit 2001, het maakt ons niks uit. Wij helpen je graag met het juiste antwoord te vinden.
Het is dus niet de bedoeling dat je gaat vragen om een spel dat op een ander spel moet lijken etc.
Het gaat hier om vergeten spellen waar je de naam weer van wilt weten.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik zoek een spelleke wat ik vroeger wel een speelde op m`n pctje. Het is een online spelletje (een van de eerste) je moest je online registreren om te kunnen spelen.

In het spelleke had je een spaceship en je vloog over een landschap waar je bolletjes moest verzamelen. Als je een bolletje oppikt komt deze als een staart achter je vliegtuigje te hangen en moet je deze op een plek droppen om punten te krijgen. Andere spelers in het spel moeten ook bolletjes verzamelen maar kunnen ook de bolletjes van andere spelers van hun staart af proberen te schieten (geloof ik). Na een bepaalde tijd was de spelronde om ...

Online was dit een erg gaaf klein spelletje, maar doordat er een internet connectie nodig was niet zo heel erg populair in Nederland :)

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Ik ben opzoek naar een spel.

Het spel komt uit 1997 tot 1999 geloof ik
Het speelde zich af in de toekomst.
Je was zelf een tank bestuurder (de heletijd door).
je moest bepaalde missies en doelstellingen halen.
het spel zelf was in 3D.
het speelde zich NIET af in wo2.
Je kwam verschillende andere vijanden tegen van andere tank's tot vliegtuigen.
Je kon volgens mij ook nukes krijgen en lanceren vanaf de tank.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Mvg
Rudy Visser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je beschrijving is nogal algemeen. Hiermee beschrijf je de basis van een 3D tankspel, er missen de nodige details. Toch doe ik een wilde gok: Recoil van Westwood.

Je hoeft geen groeten onderaan je post te zetten. Op GoT groet iedereen elkaar altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:07:
Toch doe ik een wilde gok: Recoil van Westwood.

Je hoeft geen groeten onderaan je post te zetten. Op GoT groet iedereen elkaar altijd al.
het lijkt er wel op ik weet niet 100% cker of dat m is.. ik ga vanmiddag es verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:23:
Hoi,

Ik zoek een spelleke wat ik vroeger wel een speelde op m`n pctje. Het is een online spelletje (een van de eerste) je moest je online registreren om te kunnen spelen.

In het spelleke had je een spaceship en je vloog over een landschap waar je bolletjes moest verzamelen. Als je een bolletje oppikt komt deze als een staart achter je vliegtuigje te hangen en moet je deze op een plek droppen om punten te krijgen. Andere spelers in het spel moeten ook bolletjes verzamelen maar kunnen ook de bolletjes van andere spelers van hun staart af proberen te schieten (geloof ik). Na een bepaalde tijd was de spelronde om ...

Online was dit een erg gaaf klein spelletje, maar doordat er een internet connectie nodig was niet zo heel erg populair in Nederland :)

Iemand een idee ?
Iets van Subspace ofziets staat me bij als oud, online. 2D met ruimtescheempjes en vrij verslavend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Not Pingu schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:23:
[...]

Was het met Loony Tunes figuren? Want dat kan ik me idd wel herinneren.
Nee, dat niet. Maar ik weet het niet meer. Ik zal vanmiddag eens wat diskettes afgaan, kijken of het daar nog op staat.. Maar die zijn bijna allemaal onleesbaar geworden :| En zitten vol met virussen.. :P Nouja, ik zie wel.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was Killer tank
het spel komt uit 1999 en gemaakt door van ElectroTech.

Nu nog maar eens kijken of ik het spel zelf ergens kan kopen of downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:31:
[...]

Iets van Subspace ofziets staat me bij als oud, online. 2D met ruimtescheempjes en vrij verslavend
Mij staat bij dat het er nog redelijk uit ziet :) ...ik denk dat het een jaar of 8 oud is ... het was zeker in volledig 3d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok hier maar is een poging wagen.
speelde toendertijd een spel bij een kennis maar kan niet meer op de naam komen.

Het was een spel met zwevende eilanden. vanaf je eiland kon je bruggen bouwen en op het eind van zon brug een wapen (zonnekanon of discthrower) bouwen.

Het doel van het spel was dat je het eiland van de tegenstander zijn verdediging en resources vernielde en hun "hoge baas" offerde op jouw altaar.

De ene gebruikte wind als element en had dus ook wapens daarop afgestempt.

Hoop dat iemand me hier aan kan helpen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een point en click spel die aardig oud is. ik heb zelf nooit gehad maar wil eum wel eens proberen.

Omschrijving:

Het was een point en click spel waarbij het ging over een man die real life was en in een cartoon wereld zat. Het was in kleur en op de pc, en ik dacht zelfs in windows, Ik kan met het namelijk nog herinneren van een Power unlimited review.
Het was niet Who framed roger rabbit of zo iets maar een andere game.

Wie kan mij helpen

Alvast bedankt

Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Where on earth is carmen san diego?

Of zit ik met het genre nu in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:16:
Ik zoek een point en click spel die aardig oud is. ik heb zelf nooit gehad maar wil eum wel eens proberen.

Omschrijving:

Het was een point en click spel waarbij het ging over een man die real life was en in een cartoon wereld zat. Het was in kleur en op de pc, en ik dacht zelfs in windows, Ik kan met het namelijk nog herinneren van een Power unlimited review.
Het was niet Who framed roger rabbit of zo iets maar een andere game.

Wie kan mij helpen

Alvast bedankt

Stephan
Ik denk dat ik wel weet welk spel je bedoel, die acteur van Back to the future(Die gekke Doc) zit er ook in. Moet je ff op imdb.com bij zijn list kijken en dan kan je wel kijken in welke VG(videogames) hij heeft meegedaan. Het spel is al redelijk oud dus ik zou van onder naar boven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Postius schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 01:39:
[...]

Ik denk dat ik wel weet welk spel je bedoel, die acteur van Back to the future(Die gekke Doc) zit er ook in. Moet je ff op imdb.com bij zijn list kijken en dan kan je wel kijken in welke VG(videogames) hij heeft meegedaan. Het spel is al redelijk oud dus ik zou van onder naar boven werken.
Na wat speurwerk : Toonstruck ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een spel van zo'n 20 jaar gelede en het was op een grote speelkast .
er kwam dan een slang van bove en die ging horizontaal naar benede en je moest hem dan schieten.
het deel van de slang wat je raakte werd een blokje,en als er dan een nieuwe slang kwam botste hij tege die blokjes aan.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
gr stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:04
@hierboven:

Centipede of Centiped :)

Verder heb ik nog een game:

Heeel lang geleden (10+ jaar) waarbij je een soort doolhof van spiegeltjes had. Nou moest er een slang oid door het doolhof, en door die spiegeltjes om te flippen kon je de slang ''sturen''

Beetje algemeen maar meer weet ik er niet van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:21
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:58:
ik zoek een spel van zo'n 20 jaar gelede en het was op een grote speelkast .
er kwam dan een slang van bove en die ging horizontaal naar benede en je moest hem dan schieten.
het deel van de slang wat je raakte werd een blokje,en als er dan een nieuwe slang kwam botste hij tege die blokjes aan.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
gr stef
Centipede? /me spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Khaine schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:03:
[...]

Na wat speurwerk : Toonstruck ?
JAwel! dat is hem...nu nog hopen dat de persoon die het nodig had dit forum ook leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een racespel. Het is al heel oud (het is 2D/3D en ik speelde het zo'n 6 jaar geleden voor het laatst) het is voor de pc. Vermoedelijk is het een vrij oud spel waar er in een jet geraced wordt. De achtergrond is zwart van kleur met planeten en de blokjes hebben nogal vrolijke kleurtjes. In het spel spring je steeds op de blokjes.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://www.dosgamesarchive.com/download/skyroads.gif
Skyroads? hadden we al gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankjewel man, ik ben er al zolang naar opzoek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 17:29
Ook ik ben op zoek naar de titel van een spel :)

Ik zal proberen een omschrijving te geven:

- online browser spel
- doel: robotjes bouwen en pvp andere mensen verslaan
- cartoonachtige setting
- stats verbeteren van je karakters
- japans/chinees achtig (staat me bij, maar weet ik niet meer zeker)
- hoog schattigheids gehalte
- jaar of 3 geleden gespeeld
- gestopt omdat veel mensen op de een of andere manier vals bleken te spelen :)

Iemand een idee??

[ Voor 11% gewijzigd door kingmob op 14-03-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmob schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:45:
Ook ik ben op zoek naar de titel van een spel :)

Ik zal proberen een omschrijving te geven:

- online browser spel
- doel: robotjes bouwen en pvp andere mensen verslaan
- cartoonachtige setting
- stats verbeteren van je karakters
- japans/chinees achtig (staat me bij, maar weet ik niet meer zeker)
- hoog schattigheids gehalte
- jaar of 3 geleden gespeeld
- gestopt omdat veel mensen op de een of andere manier vals bleken te spelen :)

Iemand een idee??
http://gunbound.softnyx.net/

Gunbound gok ik zo

Edit:
Heb zelf ook nog een (misschien lastige, hoop het niet!) bijdrage:

Platform: Snes
Tijd: ik ben het beginnen te spelen in 1999 (7 jaartjes oud en al verslaafd ;) ), maar heb een duister vermoeden dat hij al langer dan 5 jaar in de stoffige kast van m'n tante lag, dus zal rond de 1990 - 1998 uitgegeven.
Genre: Het was een RPG waarin je een jongen speelt die een bepaalde tijdlijn verstoord en daarom dus de wereld moet redden.
je doet dit door eerst in zijn "eigen" wereld waar hij woont een stuk of 7 torens te bevrijden van hun duistere bazen, en om in de laatste toren te komen moest je een draad aan je vriendin geven zodat je niet uit de laatste toren geschopt werd.

De tijdslijn werd doorbroken doordat de jongen stiekem een duur had gesloopt en naar binnen was geslopen, en daar een bepaalde doos heeft aangeraakt waarin een harig 4 pixel-beslaand monstertje in zat, deze gaat ook mee op reis, en zit bijv. in het menu, en het menu is dan weer het doosje waarin het monster zat.

Uiteindelijk gaat de held door een groot gat naar een andere wereld die in grove leinen lijkt op de aarde, en hij begint de aarde te heroprichten vanaf een grote woestijn tot een jungle met veel wilde dieren etc.

Het was een real time RPG, dus ook met hack en slash elementen.

Het was 3D, het camerastandpunt was altuid van Zuid naar Noord gericht, en je kon dit niet draaien.
Verder kan ik me een level herinneren waarin hij een jungle revived, je moest allemaal mana beestjes naar een altaar brengen een nieuw element in het level te krijgen, waardoor je weer verder kon komen om meer mana beestjes te vinden.

Het was misschien een beetje vaag, maar ben wel erg benieuwd hoe dit spel heette, heb het helemaal grijsgespeeld, en zou het graag nog eens helemaal uitspelen :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:35:
[...]

Gunbound gok ik zo

Edit:

Tijd: ik ben het beginnen te spelen in 1999 (7 jaartjes oud en al verslaafd ;) ), maar heb een duister vermoeden dat hij al langer dan 5 jaar in de stoffige kast van m'n tante lag, dus zal rond de 1990 - 1998 uitgegeven.
Genre: Het was een RPG waarin je een jongen speelt die een bepaalde tijdlijn verstoord en daarom dus de wereld moet redden.
je doet dit door eerst in zijn "eigen" wereld waar hij woont een stuk of 7 torens te bevrijden van hun duistere bazen, en om in de laatste toren te komen moest je een draad aan je vriendin geven zodat je niet uit de laatste toren geschopt werd.

De tijdslijn werd doorbroken doordat de jongen stiekem een duur had gesloopt en naar binnen was geslopen, en daar een bepaalde doos heeft aangeraakt waarin een harig 4 pixel-beslaand monstertje in zat, deze gaat ook mee op reis, en zit bijv. in het menu, en het menu is dan weer het doosje waarin het monster zat.

Uiteindelijk gaat de held door een groot gat naar een andere wereld die in grove leinen lijkt op de aarde, en hij begint de aarde te heroprichten vanaf een grote woestijn tot een jungle met veel wilde dieren etc.

Het was 3D, het camerastandpunt was altuid van Zuid naar Noord gericht, en je kon dit niet draaien.
Verder kan ik me een level herinneren waarin hij een jungle revived, je moest allemaal mana beestjes naar een altaar brengen een nieuw element in het level te krijgen, waardoor je weer verder kon komen om meer mana beestjes te vinden.

Het was misschien een beetje vaag, maar ben wel erg benieuwd hoe dit spel heette, heb het helemaal grijsgespeeld, en zou het graag nog eens helemaal uitspelen :)
Klinkt als de Tales of serie. Laatste was op de Gamecube geloof ik en die heette Tales of Symphonia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:14:
[...]

Klinkt als de Tales of serie. Laatste was op de Gamecube geloof ik en die heette Tales of Symphonia.
Helaas niet, heb Tales of symphonia gespeeld, en tales of phantasia was het ook niet, misschien is er een derde deel dat ik mis in deze serie, maar wikipedia levert niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:14
[...]

Edit:

Hmm Secret of Evermore mischien?
http://www.rottentomatoes..._of_evermore/overview.php

Vele uurtjes mee vermaakt vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 20:12
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:11:
speelde toendertijd een spel bij een kennis maar kan niet meer op de naam komen.

Het was een spel met zwevende eilanden. vanaf je eiland kon je bruggen bouwen en op het eind van zon brug een wapen (zonnekanon of discthrower) bouwen.

Het doel van het spel was dat je het eiland van de tegenstander zijn verdediging en resources vernielde en hun "hoge baas" offerde op jouw altaar.

Netstorm: Islands at War?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gunbound gok ik zo

Edit:

Chrono trigger??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

zeker geen chrono trigger, zou niet weten waar die 7 torens moeten zijn en het doel is juist om de tijdslijn uiteindelijk te veranderen. Realtime gevechten en 3D klopt ook niet echt ;)

Het hele gedoe klinkt nochtans enorm als een "tales of" game, vooral het "verzamel 7 objecten alvorens met het echte verhaal te beginnen" concept. Er zijn er wel een aardig aantal uitgebracht op de SNES, maar de meesten (allemaal?) niet in Europa. Check eens op http://aselia.wikia.com/wiki/Main_Page

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 15-03-2007 08:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuruun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 18:03
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:11:

Populous the Beginning (Maker -> Bullfrog)? Of één van de andere versies?

http://en.wikipedia.org/wiki/Populous:_The_Beginning

http://en.wikipedia.org/wiki/Populous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 01:40:
[...]

Hmm Secret of Evermore mischien?
http://www.rottentomatoes..._of_evermore/overview.php

Vele uurtjes mee vermaakt vroeger :)
Helaas niet, heb hem ook gespeeld, idd erg goed spel maar niet degene die ik bedoel.
Boeboe schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:51:
zeker geen chrono trigger, zou niet weten waar die 7 torens moeten zijn en het doel is juist om de tijdslijn uiteindelijk te veranderen. Realtime gevechten en 3D klopt ook niet echt ;)

Het hele gedoe klinkt nochtans enorm als een "tales of" game, vooral het "verzamel 7 objecten alvorens met het echte verhaal te beginnen" concept.
Idd chrono trigger was het niet.
En toch heb ik in die hele lijst van de "tales of" serie het goede spel niet gevonden, ook is het combat system toch anders dan ik in de "tales of" serie heb gezien (Je ziet bijvoorbeeld altijd je vijanden lopen, en je kan gewoon beginnen te slaan met een knop.
Je krijgt dus niet het Lufia-achtige gedoe dat je eerst een tussenvideo krijgt en je dan een apart scherm krijgt om te vechten, maar meer een beetje hack 'n slash achtig.

Edit:
Ik bedenk net nog iets, iets wat vrij apart was in het spel was dat je geen "healing potions" of "revive" of iets dergelijk had, maar de healing items heetten "Bulbs", toch iets dat ik me herinner en misschien herinnert iemand anders zich het ook :)

Edit:
Gevonden !
Google zoeken met SNES + Bulb leverde dit op:

http://www.gamefaqs.com/console/snes/file/588784/17664

Terranigma, precies wat ik zocht! :)

*remspoor voelt zich een spuit 11 voor niet eerder zoeken op google

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:36:
[...]

JAwel! dat is hem...nu nog hopen dat de persoon die het nodig had dit forum ook leest.
Whaha, jah ik had et al gelezen en al gespeeld :D en ik had al geregeerd maar blijkbaar was dat niet goed gegaan. Maar bedankt heren dat is het spel en het is echt geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar het volgende spel:

Tijd: rond 1991
Opstartcommando: war.exe (ega mode)
Beschrijving: Top view spel die begon in een bos je kon alleen maar recht door met een mannetje met een dikke gun. Al snel kon je in een sort van minitankje (daar stond dan ook IN IN IN te knipperen) en kon je flink schieten. In eerste instantie kwamen er alleen kogeltjes op je af, vervolgens ook raketten. Het spel was behoorlijk moeilijk en je had erg veel vijanden.

Weet iemand nog hoe dit heet!?

Was volgens mij een spel die in de EGA modes werd gespeeld en had wel wat weg van cannon fodder, maar dan met 1 mannetje.

[ Voor 10% gewijzigd door Warfare op 15-03-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warfare schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:29:
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar het volgende spel:

Tijd: rond 1991
Opstartcommando: war.exe (ega mode)
Beschrijving: Top view spel die begon in een bos je kon alleen maar recht door met een mannetje met een dikke gun. Al snel kon je in een sort van minitankje (daar stond dan ook IN IN IN te knipperen) en kon je flink schieten. In eerste instantie kwamen er alleen kogeltjes op je af, vervolgens ook raketten. Het spel was behoorlijk moeilijk en je had erg veel vijanden.

Weet iemand nog hoe dit heet!?

Was volgens mij een spel die in de EGA modes werd gespeeld en had wel wat weg van cannon fodder, maar dan met 1 mannetje.
klinkt als Ikari Warriors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:00
Persoonlijk vind ik dat absoluut niet als Populous The Beginning klinken, aangezien je wapens/krachten/godpowers daar niet af werden gesteld op je element. Je kon gewoon alles gebruiken, en de tegenstander afmaken.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
Ongelooflijk, dat is um!
U heerscht! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Ik ben op zoek naar een spelletje dat ik heel vroeger bij mijn broer wel eens speelde, op de Amiga als ik me niet vergis. Een aantal jaar geleden heb ik het nog online ergens kunnen spelen.

Het is een heel eenvoudig spelletje.
Er stuitert heel langzaam een grote bal door het scherm. Door een lange pijl recht naar boven te schieten, komt de bal daar tegenaan (als je goed timed) en die bal splitst zich dan in tween. Deze twee ballen moet je weer zien te raken, en dan heb je vier nog kleinere ballen. Dit gaat door tot je bij zestien bent of zo - dan zijn ze zo klein dat als ze tegen jouw pijlen aankomen, ze weggaan. Zodra je al die kleine balletjes hebt weggewerkt, ga je naar het volgende level. Die ballen stuiteren allemaal over de grond. Je mag er niet door geraakt worden.

Een kinderlijk eenvoudig, zeer verslavend spel en ik kan het nergens meer vinden. Googlen krijg ik alleen 'bubble trouble' varianten op en in dezetopics zijn ze ook niet naar voren gekomen. Iemand een idee?

If you can't write, there is nothing left.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.