nee ik weet het maar ik zal alle info wat ik terug gemailt krijg hierop zetten of het mag of niet !
Verwijderd
Was dat niet Steven Spielberg's Director's Chair?Risce schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:27:
Ik ken ook nog zo'n programma waarbij je films moest maken. Je kon een set kiezen, cameraposities en je had acteurs die je handelingen kon laten doen. Moet ergens midden jaren '90 zijn geweest op windows.
Hmmm, het lijkt erop, maar ik geloof niet dat er zoveel managementdingen aan vast zaten..
Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.
Er was ook een soortgelijke game van, geloof ik, Disney. Maar de titel... beats me.Risce schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:33:
Hmmm, het lijkt erop, maar ik geloof niet dat er zoveel managementdingen aan vast zaten..
-- Edit: hmmm, ik vergis me zo te zien. Disney had "Stunt Island", kon je zelf stunts opnemen enzo. Maar volgens mij niet zelf met acteurs enzo.
[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 15-01-2007 23:53 ]
Verwijderd
uhm ik weet hoe dat spel heet The movies het spel kost 29-euro bedoel je die ?
hier heb je link http://www.lionhead.com/themovies/ < voor meer info over het spel
veel succes verder
hier heb je link http://www.lionhead.com/themovies/ < voor meer info over het spel
veel succes verder
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 13:48 ]
Verwijderd
Hallo
Een twee jar terug heb ik een game op de PS2 gespeeld waar 2 chinese meisjes op onderzoek moeten gaan in een verlaten dorp in het bos. Daar zouden 2 reporters verdwenen zijn. Aan de hand van clue's die ze vinden in het dorp kunnen ze zo het mysterie oplossen.
het is veelal een horrorverhaal.
Kent er iemand de titel van dit spel?
thx!
Een twee jar terug heb ik een game op de PS2 gespeeld waar 2 chinese meisjes op onderzoek moeten gaan in een verlaten dorp in het bos. Daar zouden 2 reporters verdwenen zijn. Aan de hand van clue's die ze vinden in het dorp kunnen ze zo het mysterie oplossen.
thx!
Verwijderd
Of het daar om twee reporters ging weet ik niet, maar je beschrijving klinkt als Fatal Frame 2.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:53:
Hallo
thx!
Verwijderd
Die titel zegt me niet direct iets. Kan het zijn dat het eerder zoiets is als secret room of zoiets?Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:59:
[...]
Of het daar om twee reporters ging weet ik niet, maar je beschrijving klinkt als Fatal Frame 2.
Edit: Heb net eens op de website van fatal frame gekeken en het ik zie wel dingen die overeen komen...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 14:13 ]
Verwijderd
tja zat er een fotocamera in? Dan is het fatalframe.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:07:
[...]
Die titel zegt me niet direct iets. Kan het zijn dat het eerder zoiets is als secret room of zoiets?
Edit: Heb net eens op de website van fatal frame gekeken en het ik zie wel dingen die overeen komen...
Zo nee kan je hier zoeken naar een bekende titel:
http://www.gamespot.com/g...&dlx_type=all&sortdir=asc
De meeste horrors die in europa zijn uitgekomen zijn franchises dus dat maakt het wat makkelijker. Volgens jouw omschrijving denk ik ook het eerste aan fatal frame, maar klein meisje kan bijv. ook silent hill zijn.
Verwijderd
Ok.. hier gaat hij opnieuw..
Excuses voor het opnieuw posten van mijn request, maar ik heb het spel gespeeld dat Penetrator genoemd had (Gazillionaire) maar helaas komt het erg weinig overeen en ben ik alsnog opzoek naar het originele spel. Hopelijk komt iemand anders met nieuwe informatie
Excuses voor het opnieuw posten van mijn request, maar ik heb het spel gespeeld dat Penetrator genoemd had (Gazillionaire) maar helaas komt het erg weinig overeen en ben ik alsnog opzoek naar het originele spel. Hopelijk komt iemand anders met nieuwe informatie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:52:
Ik zoek een spel rond de tijd van de pentium 166 ... In het spel was je een fabrikant en je had dan een fabriek waarmee je per turn een aantal grondstoffen kon kopen en die verwerken tot een product.
De turn erna kon je deze dan weer verkopen. Af en toe kwamen er random events dat je de mogelijkheid had om bijvoorbeeld je fabriek te vergroten waardoor je meer grondstoffen in kon kopen en dus je omzet kon vergroten, ook zat er de optie in het spel om in aandelen te handelen. Voor zover ik mij kan herinneren had je ongeveer 7 tegenstanders...
De karakters zagen er flubberig uit ongeveer zoals de barbapappa's maar dan nog wat creatiever gevormd
Iemand enig idee wat de naam van dit spel zou kunnen zijn? Bvd.
Industry Giant?
Capitalism?
Corporate Machine?
Capitalism?
Corporate Machine?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Naar aanleiding van een topic in de Huiskamer over mooie muziek in spelletjes, ben ik opzoek naar een spel waarvan ik heel veel jaren geleden een keer gespeeld heb.
Dit kan in 1995 geweest zijn of 1 â 2 jaar later. Het spel stond volgens mij ook op een CD-ROM van Computertotaal. Dat heette CT'ROM.
We hebben die CD-ROMs gehad, dus ik kan het helaas niet meer nakijken.
Het zou ook op een Dixons CD gestaan hebben, maar ook die zijn weg.
Het was een puzzelspel, wat er erg kleurrijk uitzag. Niet kinderachtig, maar gewoon neonkleurtjes. Het speelde ook op een soort bord. Ik dacht dat de kleuren zelf en kleurrijke objecten ook belangrijk waren in het spel.
Wat ook opviel aan het spel, was het muziek.
Het was rustige instrumentale muziek met invloeden uit de jazz, ambient, ,drum'n'bass, jungle en dergelijke. De Saxofoon was ook redelijk veel te horen, dacht ik.
Dit kan in 1995 geweest zijn of 1 â 2 jaar later. Het spel stond volgens mij ook op een CD-ROM van Computertotaal. Dat heette CT'ROM.
We hebben die CD-ROMs gehad, dus ik kan het helaas niet meer nakijken.
Het zou ook op een Dixons CD gestaan hebben, maar ook die zijn weg.
Het was een puzzelspel, wat er erg kleurrijk uitzag. Niet kinderachtig, maar gewoon neonkleurtjes. Het speelde ook op een soort bord. Ik dacht dat de kleuren zelf en kleurrijke objecten ook belangrijk waren in het spel.
Wat ook opviel aan het spel, was het muziek.
Het was rustige instrumentale muziek met invloeden uit de jazz, ambient, ,drum'n'bass, jungle en dergelijke. De Saxofoon was ook redelijk veel te horen, dacht ik.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Verwijderd
Ok, laat ik mij ook maar eens mengen hierzo 
Ik zoek een spel, volgens mij voor de SEGA Megadrive, maar dat weet ik niet meer zeker. Het was in ieder geval 2D, en een vechtspel. Ik heb hier zo veel tijd aan verspeeld, maar het enige wat ik nog weet, is dat de eindbaas een Lama was, maar dan meer een "Dalai" Lama. Hij was een beetje vermenselijkt, en stond gewoon op 2 benen. Ook had hij als het goed is (maar pin me er niet op vast) een rode kleed/jurk/kledingstuk aan. Ik weet nog dat je ook een vechter had, en dat was een beer.
Het was een vechtspel á la Mortal Kombat, en niet á la Street Fighter.
Mucho gracias in advance
Ik zoek een spel, volgens mij voor de SEGA Megadrive, maar dat weet ik niet meer zeker. Het was in ieder geval 2D, en een vechtspel. Ik heb hier zo veel tijd aan verspeeld, maar het enige wat ik nog weet, is dat de eindbaas een Lama was, maar dan meer een "Dalai" Lama. Hij was een beetje vermenselijkt, en stond gewoon op 2 benen. Ook had hij als het goed is (maar pin me er niet op vast) een rode kleed/jurk/kledingstuk aan. Ik weet nog dat je ook een vechter had, en dat was een beer.
Mucho gracias in advance
Brutal : Paws of Fury ?
Wilde gok hoor, zo uit je verhaal af te leiden.
Wilde gok hoor, zo uit je verhaal af te leiden.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Doet mij denken aan Eternal Champions. Maar dan is die beer een holbewonerVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:50:
Ok, laat ik mij ook maar eens mengen hierzo
Mucho gracias in advance
Verwijderd
Hallo
ik zoek een heeel oud spelletje dat ik rond 1997 heb gespeeld
in het begin heb je een keuze uit 4-5 tankjes met ieder extra snelheid, pantser, vuurkracht enz
het is van boven af (ongeveer zoals Return Fire).
en dan moest je door de woestijn of de stad gebouwen en andere mannetjes en tanks kapot maken
ik heb overal gezocht maar het wou niet lukken
bedankt
in het begin heb je een keuze uit 4-5 tankjes met ieder extra snelheid, pantser, vuurkracht enz
en dan moest je door de woestijn of de stad gebouwen en andere mannetjes en tanks kapot maken
bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 14:08 ]
Verwijderd
platform? Pc?Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:07:
Hallo
bedankt
Ik zoek 2 oude games, kunnen wel zo'n 10 jaar oud zijn. En ik kan me de namen er niet meer van herinneren.
Een ervan is een adventure, er staat mij iets bij van een Treasure Island of iets dergelijks. Maar je speelde een vaag poppetje die allemaal zeer rare figuren tegen kwam en er staat mij nog iets van bij dat je iets met een paraplu moest doen en dat je op een gegeven moment op zo'n boot moest om naar een ander eiland te komen. Weet iemand welke ik bedoel?
En van de tweede herinner ik me nog minder. Het was een strategy en het enige wat ik me kan herinneren was dat er zo'n propellor vliegtuigje over kwam vliegen om het gebied te verkennen...
Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen over deze games.
Een ervan is een adventure, er staat mij iets bij van een Treasure Island of iets dergelijks. Maar je speelde een vaag poppetje die allemaal zeer rare figuren tegen kwam en er staat mij nog iets van bij dat je iets met een paraplu moest doen en dat je op een gegeven moment op zo'n boot moest om naar een ander eiland te komen. Weet iemand welke ik bedoel?
En van de tweede herinner ik me nog minder. Het was een strategy en het enige wat ik me kan herinneren was dat er zo'n propellor vliegtuigje over kwam vliegen om het gebied te verkennen...
Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen over deze games.
[ Voor 0% gewijzigd door chrisgeerdink op 18-01-2007 18:20 . Reden: 1e game is inmiddels gevonden ]
Ik zat even aan Airborne Ranger te denken bij je 2e. Maar dat is niet echt strategy. Wel dat je in het begin je ammo moest droppen met een vliegtuigje en daarna jezelf.
Verwijderd
Kan mischien ook nog wel Warcraft (1 of 2) zijn daar had je zon gnome rondvliegen, of was dat een lucht ballon........ Hmm wilde gok.....
Verwijderd
Hmm, Eternal Champions was het niet, probleem is dat ik geen character namen meer heb onthouden, anders was het een stuk makkelijkerADH_ED schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:45:
[...]
Doet mij denken aan Eternal Champions. Maar dan is die beer een holbewoner
Wat Khaine al zei:
Hier zat ik ook aan te denken, ook omdat Dalai Llama één van de eindbazen is. Die is het ook niet?Khaine schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:02:
Brutal : Paws of Fury ?
[ Voor 39% gewijzigd door PromoX op 18-01-2007 21:14 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Ik zit te denken aan één van de delen van Dune:Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:07:
Hallo
bedankt
http://www.mobygames.com/search/quick?q=dune
What's the point of living if you can't feel alive?
Verwijderd
Ik heb een jaar of 4 geleden op scheel regelmatig een online (ik dacht flash game) gespeeld waarbij je een poppetje dat bovenaan een trap staat met zoveel mogelijk pijn naar beneden moet laten vallen.
Je kan hem overal op het lichaam raken en op duizenden manieren van de trap af laten vallen.
Ik kan er maar niet opkomen hoe dit spel nou ook alweer heet, het heet iets in de geest van porustu
Wie kan me helpen?
Je kan hem overal op het lichaam raken en op duizenden manieren van de trap af laten vallen.
Ik kan er maar niet opkomen hoe dit spel nou ook alweer heet, het heet iets in de geest van porustu
Wie kan me helpen?
Van dezelfde maker is Truck Dismount .. misschien daar even op googlen?
http://jet.ro/dismount/
Allerlei Dismount games, waaronder Truck Dismount en Stair Dismount (Porrasturvat)
Allerlei Dismount games, waaronder Truck Dismount en Stair Dismount (Porrasturvat)
Verwijderd
Jaa! op die site staat ie! het is Porrasturvat - Stair DismountnXXt schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:43:
http://jet.ro/dismount/
ROFLKOPTER
TANK RACER ?
(heb ik hier ergens nog op een twilight cd staan
)
TANK RACER ?
(heb ik hier ergens nog op een twilight cd staan
[ Voor 60% gewijzigd door LightTwi op 20-01-2007 14:51 ]
Verwijderd
Dat is hem toch niet.. Dune 2000 is een soort Red Alert en dat bedoel ik niet..-MM- schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:40:
[...]
Ik zit te denken aan één van de delen van Dune:
http://www.mobygames.com/search/quick?q=dune
En Tankracer is ook niet wat ik bedoel, dat is een tijd later uitgekomen.
Toch bedankt!
Ik ben op zoek naar een spelletje wat ik een hele tijd geleden eens heb gespeeld. (op een mac) Het is eigenlijk een screensaver, maar je kon het wel besturen met het toetsenbord.
Het was een top-down 2D space spelletje, wat oneindig doorging. Je kon zelf bepalen in welke richting je wilde vliegen met je ruimteschip, en dat kon je oneindig ver doen.
Wat ik me nog goed kan herinneren dat er een soort docking stations in de ruimte hingen, waar je je schild en stroom ofzo weer kon opladen, als je er op bleef stilstaan.
Het was (volgens mij) dus een freeware screensaver voor een mac (met OS 8 of 9 denk ik).
Ik heb geen idee of er ook een windows-versie van was, en of het wel een naam had, maar niet geschoten is altijd mis.
edit: zo zag het docking station er ongeveer uit:
Het was een top-down 2D space spelletje, wat oneindig doorging. Je kon zelf bepalen in welke richting je wilde vliegen met je ruimteschip, en dat kon je oneindig ver doen.
Wat ik me nog goed kan herinneren dat er een soort docking stations in de ruimte hingen, waar je je schild en stroom ofzo weer kon opladen, als je er op bleef stilstaan.
Het was (volgens mij) dus een freeware screensaver voor een mac (met OS 8 of 9 denk ik).
Ik heb geen idee of er ook een windows-versie van was, en of het wel een naam had, maar niet geschoten is altijd mis.
edit: zo zag het docking station er ongeveer uit:

[ Voor 7% gewijzigd door Duesenberg J op 21-01-2007 20:13 ]
Ik zit nu al een hele tijd met een snake achtig spel in m'n kop dat ik lang geleden gespeeld heb.
Het spel is in 3D en ergens van het tijdperk 1995 t/m 1997 volgens mij.
Je bestuurt een grote groene slang die in een gele kubus zit en daar "spawnen" steeds appeltjes die je moet op eten.
Ik heb hem ooit gevonden op een warez CD (ik denk Crazybytes (nr 12?) Twilight of Master)
Volgens mij was de naam Python 3D maar ik kan em nergens vinden. Iemand enig idee?
Het spel is in 3D en ergens van het tijdperk 1995 t/m 1997 volgens mij.
Je bestuurt een grote groene slang die in een gele kubus zit en daar "spawnen" steeds appeltjes die je moet op eten.
Ik heb hem ooit gevonden op een warez CD (ik denk Crazybytes (nr 12?) Twilight of Master)
Volgens mij was de naam Python 3D maar ik kan em nergens vinden. Iemand enig idee?
Firepower?Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:07:
Hallo
bedankt
Hey mede-tweakers 
Ik zit me hier op mijn werk enigszins te vervelen, dus dacht ik aan een spel wat ik niet zo erg lang geleden veel heb gespeeld, alleen kan ik niet op de naam komen
Het was de bedoeling van het spel om blokken van verschillende afmetingen op elkaar te stapelen rond je eigen vlag, hoe hoger je stapel hoe groter de ring die om jou deel van het speelveld lag. Als de ring dan om de vlag van je tegenstander lag had je gewonnen omdat de ander geen ruimte meer heeft om zijn blokken te droppen. Zegt iemand dit wat?
Het spel was volledig in 3D, je kon de blokken ook ronddraaien om ze perfect te plaatsen. Geen idee hoe oud dit spel is, wel na 2000 volgens mij.
Iemand?
Ik zit me hier op mijn werk enigszins te vervelen, dus dacht ik aan een spel wat ik niet zo erg lang geleden veel heb gespeeld, alleen kan ik niet op de naam komen
Het was de bedoeling van het spel om blokken van verschillende afmetingen op elkaar te stapelen rond je eigen vlag, hoe hoger je stapel hoe groter de ring die om jou deel van het speelveld lag. Als de ring dan om de vlag van je tegenstander lag had je gewonnen omdat de ander geen ruimte meer heeft om zijn blokken te droppen. Zegt iemand dit wat?
Het spel was volledig in 3D, je kon de blokken ook ronddraaien om ze perfect te plaatsen. Geen idee hoe oud dit spel is, wel na 2000 volgens mij.
Iemand?
Ik ben op zoek naar een spel waarvan ik erg weinig informatie heb. Ik zou niet weten wanneer ik het speelde, omdat ik het ooit op een oude cd had gekregen met allemaal demo's erop. Wat ik wel weet is dat je twee werelden tegelijk had, hemel en hel, en dat je daar de populatie moest regelen. Aan het einde van deze demo (duurde een uurtje geloof ik) kwam er een enorme lava tsunami met surfende demonen alles vernietigen
. Het spel was ook 2D en topdown, beetje zoals age of empires zeg maar. Ik was te jong om er nog meer van te weten, dus meer info kan ik niet geven.. Zou iemand deze titel nog kunnen herinneren? Alvast bedankt!
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Verwijderd
heaven & hell?icyx schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:48:
Ik ben op zoek naar een spel waarvan ik erg weinig informatie heb. Ik zou niet weten wanneer ik het speelde, omdat ik het ooit op een oude cd had gekregen met allemaal demo's erop. Wat ik wel weet is dat je twee werelden tegelijk had, hemel en hel, en dat je daar de populatie moest regelen. Aan het einde van deze demo (duurde een uurtje geloof ik) kwam er een enorme lava tsunami met surfende demonen alles vernietigen. Het spel was ook 2D en topdown, beetje zoals age of empires zeg maar. Ik was te jong om er nog meer van te weten, dus meer info kan ik niet geven.. Zou iemand deze titel nog kunnen herinneren? Alvast bedankt!
http://www.escmag.com/v5/reviews/review.cfm?rv=360
Jaartalletje misschien?
Ik ben opzoek naar een spel wat ik toendertijd altijd bij een vriend op de SNES speelde. (toen met floppies, kon dat illegaal zijn ofzo?
)
Helaas weet ik niet meer heel erg veel over het spel. Je speelde met robots, waarvan er meerdere waren (ik kan me bijvoorbeeld nog een vliegende herinneren, een soort van UFO) We speelden dit vaak in de multiplayer, tegen elkaar en als ik het me goed herinner konden er ook bots bij.
Iemand enig idee? Helaas is dit het enige wat ik me er nog van kan herinneren.
Helaas weet ik niet meer heel erg veel over het spel. Je speelde met robots, waarvan er meerdere waren (ik kan me bijvoorbeeld nog een vliegende herinneren, een soort van UFO) We speelden dit vaak in de multiplayer, tegen elkaar en als ik het me goed herinner konden er ook bots bij.
Afterlife?icyx schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:48:
Ik ben op zoek naar een spel waarvan ik erg weinig informatie heb. Ik zou niet weten wanneer ik het speelde, omdat ik het ooit op een oude cd had gekregen met allemaal demo's erop. Wat ik wel weet is dat je twee werelden tegelijk had, hemel en hel, en dat je daar de populatie moest regelen. Aan het einde van deze demo (duurde een uurtje geloof ik) kwam er een enorme lava tsunami met surfende demonen alles vernietigen. Het spel was ook 2D en topdown, beetje zoals age of empires zeg maar. Ik was te jong om er nog meer van te weten, dus meer info kan ik niet geven.. Zou iemand deze titel nog kunnen herinneren? Alvast bedankt!
Was het een vechtspel? Het enige vechtspel met robots op de SNES dat ik ken (en heb) heet Rise Of The Robots, maar dat was om het zacht te zeggen geen fantastisch spelJesseh schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:54:
Ik ben opzoek naar een spel wat ik toendertijd altijd bij een vriend op de SNES speelde. (toen met floppies, kon dat illegaal zijn ofzo?)

Wat voor type spel was het? Er zijn namelijk tientallen spellen op de SNES met robots.Jesseh schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:54:
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Mass Destruction?Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:44:
[...]
Dat is hem toch niet.. Dune 2000 is een soort Red Alert en dat bedoel ik niet..
En Tankracer is ook niet wat ik bedoel, dat is een tijd later uitgekomen.
Toch bedankt!
Spelletje uit 1997, keuze uit 3 tanks, etc.
De naam van het spel is ..........
Ik speelde vroeger een spel wat op een voorloper van Worms leek. Maar in dit geval speelde je met tankjes. Aan het eind van iedere ronden kon je weer nieuwe bommen rakketen noem het maar op kopen. En als klap op de vuurpijl had je volgens mij ook nog de mogelijkheid om een nuke te kopen. maar daar voor had je iets speciaals nodig ik weet het niet meer zeker.
Het spel zag er heel makkelijk uit. Voor je het spel opstarten koos je je tankjes en toetsten je je naam in verder weet ik het niet meer te omschrijven ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Ik speelde vroeger een spel wat op een voorloper van Worms leek. Maar in dit geval speelde je met tankjes. Aan het eind van iedere ronden kon je weer nieuwe bommen rakketen noem het maar op kopen. En als klap op de vuurpijl had je volgens mij ook nog de mogelijkheid om een nuke te kopen. maar daar voor had je iets speciaals nodig ik weet het niet meer zeker.
Het spel zag er heel makkelijk uit. Voor je het spel opstarten koos je je tankjes en toetsten je je naam in verder weet ik het niet meer te omschrijven ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Verwijderd
vroeger ook urenlang gespeeldRj- schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:23:
naam van het spel is "Scorched"
Link naar site van spel
http://www.dosgamesarchive.com/download/game/144
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 10:28 ]
Dat spel is scorched earthRj- schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:23:
geweldig spel speel het af en toe nog eens op school
Er is nu ook een 3d versie van gemaakt
Scorched 3d
Oh, god, ja, die ken ik ja.Martinator schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:04:
Hey mede-tweakers
Iemand?
Sterker nog, hij staat op mijn laptop
....Enige probleem is dat ik de naam zo niet weet
Edit: Bontago
Oja, sorry, het was al een vaag verhaal en vergeet ik dat ook nog te vertellen.MetroidPrime schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:48:
[...]
Wat voor type spel was het? Er zijn namelijk tientallen spellen op de SNES met robots.
Je kon met meerdere mensen spelen, maar in een soort sidescrolling wereld waar je alle kanten op kon.
Verwijderd
Vocht je tegen elkaar of met elkaar zoals probotector. Kijk hier eens of er titel uitspringtJesseh schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:59:
[...]
Oja, sorry, het was al een vaag verhaal en vergeet ik dat ook nog te vertellen.Het was inderdaad een vechtspel, maar niet op 1 op 1. (het is niet Rise Of The Robots)
Je kon met meerdere mensen spelen, maar in een soort sidescrolling wereld waar je alle kanten op kon.
hier
Was het misschien Super Probotector?Jesseh schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:59:
[...]
Oja, sorry, het was al een vaag verhaal en vergeet ik dat ook nog te vertellen.Het was inderdaad een vechtspel, maar niet op 1 op 1. (het is niet Rise Of The Robots)
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Ik zoek een spel waarbij je een ruimteschipje bestuurt dat over een pad van blokken moet vliegen. en soms ook door tunnelblokken enzo. Meer weet ik niet
denk dat eht rond het jaar 2000 was ofzo mss iets vroeger.

Verwijderd
Skyroads!Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:37:
Ik zoek een spel waarbij je een ruimteschipje bestuurt dat over een pad van blokken moet vliegen. en soms ook door tunnelblokken enzo. Meer weet ik niet![]()

Hele lijst doorgewerkt en (volgens mij) niets gevonden. Het is ook geen Super Probotector - helaas.Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:21:
[...]
Vocht je tegen elkaar of met elkaar zoals probotector. Kijk hier eens of er titel uitspringt
hier
Voor zover ik mij kan herinneren speelde we tegen elkaar en je zag het van de zijkant.
Hmm, als ik google op Bontage krijg ik hele beangstigende resultaten, in ieder geval geen computerspelCapital_G schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:18:
[...]
Oh, god, ja, die ken ik ja.
Sterker nog, hij staat op mijn laptop
....Enige probleem is dat ik de naam zo niet weet(Ik kijk wel zodra ik thuis ben, expect an edit)
Edit: Bontage

typefout, sorry >.>Martinator schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:05:
[...]
Hmm, als ik google op Bontage krijg ik hele beangstigende resultaten, in ieder geval geen computerspelWeet je zeker dat het zo heet?
Bontago, hier dus
Gheheh dat Bontago ziet er wel erg leuk uit, is downloaden en hier eens op de flat gaan lannen. Kan iemand er toevallig wat nadere toelichting geven over hoe het speelt en of het leuk is?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Je krijgt (a la tetris) een oneindige hoeveelheid blokjes, nu is het niet de bedoeling om ze niet naast elkaar te plaatsen, maar op elkaar. Door het verschil aan grootte is dat best lastig, en dan komen er ook nog eens powerups uit de lucht vallen (bijvoorbeeld raketten die je op je vijand af moet slingeren, raak je zijn toren dan kan hij dus weer opnieuw beginnen met stapelen). Oh, en dat alles in 3D dus. Wel leuk voor multiplayer.
Hoe hoger de stapel, hoe groter de "radius" om je toren, komt jouw toren nu over de ander zijn flag oid, dan win je. Nooit echt goed gespeeld jammergenoeg.
Hoe hoger de stapel, hoe groter de "radius" om je toren, komt jouw toren nu over de ander zijn flag oid, dan win je. Nooit echt goed gespeeld jammergenoeg.
Verwijderd
Ik denk dat dat hem is ja ! maar ik krijg het spel niet gestart ik krijg alleen een zwart scherm... maar dat is niet voor dit topic..
http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/ => hier gedownt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 17:56 ]
Verwijderd
Dosbox! Met dosbox krijg je vrijwel alle dosspellen aan de praat!Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:56:
[...]
Ik denk dat dat hem is ja ! maar ik krijg het spel niet gestart ik krijg alleen een zwart scherm... maar dat is niet voor dit topic..
http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/ => hier gedownt
Verwijderd
Ik speelde enige jaren geleden een spelletje met een skater waarbij je in een flatgebouw omhoog moest springen. Zover ik weet zonder board of skates, ventje had alleen een hele wijde broek aan.
De plankjes waar je op kon springen werden steeds kleiner.
Het was gewoon een 2d spelletje, de scores werden uitgesproken met AMAZING of GREAT dat soort dingen,
als ie sprong maakte ie een gillend "whoeehoeee" geluidje.. Wie weet nog hoe deze heet...
Het was gewoon een 2d spelletje, de scores werden uitgesproken met AMAZING of GREAT dat soort dingen,
als ie sprong maakte ie een gillend "whoeehoeee" geluidje.. Wie weet nog hoe deze heet...
Ik denk niet dat het is wat jij bedoelt, maar lijkt er in ieder geval op:Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:18:
Ik speelde enige jaren geleden een spelletje met een skater waarbij je in een flatgebouw omhoog moest springen. Zover ik weet zonder board of skates, ventje had alleen een hele wijde broek aan.
Icy Tower door http://www.freelunchdesign.com/
Verwijderd
Hoe kan ik je bedanken! Dat is m inderdaad THNXCapital_G schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:29:
[...]
Ik denk niet dat het is wat jij bedoelt, maar lijkt er in ieder geval op:
Icy Tower door http://www.freelunchdesign.com/
Beste mensen, ik zoek een schaakspel waarbij, als je slaat of geslagen wordt er filmpjes worden getoond waarin de stukken op brute wijze worden afgemaakt
Het is niet Battle Chess (heb screenshots gezien). Het is best wel een oud spel.
Ik heb een oude 80286-EGA-Toshiba-laptop uit '93 gekregen van iemand, en ik heb er zo onderhand al 89 spellen op staan 
Nu ben ik op zoek naar een oud DOS-spel, Striker. Ik had het vroeger op mijn 8086 staan (m'n 1e pc), die een jaar of 5 geleden helaas is gestorven. Je bestuurde er een helicopter in, en moest dingen op de grond en in de lucht neerschieten.
Gevonden:
http://ds.dial.pipex.com/.../games/info/s.htm#Striker
Ook zoek ik een spel, waarvan ik de naam niet meer zeker weet, iets van 'Ernie's big splash' of zoiets. Je moest er met het badeendje van Ernie d.m.v. buisjes een weg mee banen naar Ernie's bad.
Het is puur voor de jeugdsentiment. Mocht iemand ze nog weten te vinden: Bedankt!
Edit: Linkje naar de laptop:
http://www.toshiba-europe...otebooks/t3200/index.shtm
Nu ben ik op zoek naar een oud DOS-spel, Striker. Ik had het vroeger op mijn 8086 staan (m'n 1e pc), die een jaar of 5 geleden helaas is gestorven. Je bestuurde er een helicopter in, en moest dingen op de grond en in de lucht neerschieten.
Gevonden:
http://ds.dial.pipex.com/.../games/info/s.htm#Striker
Ook zoek ik een spel, waarvan ik de naam niet meer zeker weet, iets van 'Ernie's big splash' of zoiets. Je moest er met het badeendje van Ernie d.m.v. buisjes een weg mee banen naar Ernie's bad.
Het is puur voor de jeugdsentiment. Mocht iemand ze nog weten te vinden: Bedankt!
Edit: Linkje naar de laptop:
http://www.toshiba-europe...otebooks/t3200/index.shtm
[ Voor 13% gewijzigd door Jakkus op 02-02-2007 20:15 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Vroeger had ik een vliegspel waar ik de naam niet meer van weet. Je begon op een Amerikaans vliegdekschip als een blauw vliegtuigje(jager). Je kon verschillende bommen kiezen en moest je vervolgens opstijgen . Als je eenmaal van het schip was moest je over het land vliegen en de zooi bombarderen. Als er een hut oid kapot ging door de bommen kwamen er allemaal Japannertjes uit rennen die je vervolgens moest doden. Ook hadden de Japanners jagers die je probeerde neer te halen.
Zelf zit ik met de naam Wings of Glory in m'n hoofd maar dit is het niet , het gaat namelijk om een oud DOS spel.
Ik hoop dat iemand dit spel herkent
Zelf zit ik met de naam Wings of Glory in m'n hoofd maar dit is het niet , het gaat namelijk om een oud DOS spel.
Ik zal even kijken, volgens mij staat hij op mijn laptop (zie hierboven)
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Wings of Fury dan?Gem schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:04:
Vroeger had ik een vliegspel waar ik de naam niet meer van weet. Je begon op een Amerikaans vliegdekschip als een blauw vliegtuigje(jager). Je kon verschillende bommen kiezen en moest je vervolgens opstijgen . Als je eenmaal van het schip was moest je over het land vliegen en de zooi bombarderen. Als er een hut oid kapot ging door de bommen kwamen er allemaal Japannertjes uit rennen die je vervolgens moest doden. Ook hadden de Japanners jagers die je probeerde neer te halen.
Saved by the buoyancy of citrus
Weet iemand of Ernie's big Splash nog ergens te downloaden is? Als ik het intik op google krijg ik verder nergens goede links waar hij opstaat.
Nog even een screenshot:
http://soapinthebathroom.com/articles/ernie_icon.jpg
Nog even een screenshot:
Verwijderd
Tweakers, ik zoek ook de naam van een spel
Het is al een heel oud spel dat ik vroeger altijd speelde.
Het gaat om een 2D platform spel op de PC. Je was een poppetje die zeg maar in meinen ging om diamantjes te verzamelen. Als het spel begon kwam je in een 2d scherm (binnen zijkant van de mein) waarmee je met een liftje naar onder ging daar kon je verschillende levels kiezen door er heen te lopen. Je kwam in dat spel verschillende monsters tegen die je moest afschieten.
Het is moeilijk uit te leggen welk spel het is, maar ik zou heel graag dit spel nog een keer willen spelen. Ik speelde het altijd met mijn vriend en we waren er helemaal verslaafd aan
Volgens mij draaide die pc waar ik het op speelde Windows 3.1. Het was denk ik een Dos spelletje.
Heeft iemand een idee welk spel het is of kan wat spelletjes opnoemen die 2D platformers zijn met diamantjes verzamelen?
alvast bedankt
Het is al een heel oud spel dat ik vroeger altijd speelde.
Het gaat om een 2D platform spel op de PC. Je was een poppetje die zeg maar in meinen ging om diamantjes te verzamelen. Als het spel begon kwam je in een 2d scherm (binnen zijkant van de mein) waarmee je met een liftje naar onder ging daar kon je verschillende levels kiezen door er heen te lopen. Je kwam in dat spel verschillende monsters tegen die je moest afschieten.
Het is moeilijk uit te leggen welk spel het is, maar ik zou heel graag dit spel nog een keer willen spelen. Ik speelde het altijd met mijn vriend en we waren er helemaal verslaafd aan

Volgens mij draaide die pc waar ik het op speelde Windows 3.1. Het was denk ik een Dos spelletje.
Heeft iemand een idee welk spel het is of kan wat spelletjes opnoemen die 2D platformers zijn met diamantjes verzamelen?
alvast bedankt

Jetpack misschien?
edit: dit lijkt op een kersteditie
[ Voor 20% gewijzigd door drooger op 30-01-2007 19:03 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Crystal Caves natuurlijk! Ik was vroeger ook helemaal verslaafd aan dat spel...
Edit:
Linkje:
http://www.dosgamesarchive.com/download/game/104
Plaatje:
http://upload.wikimedia.o...g/250px-Crystal_Caves.png
Edit:
Linkje:
http://www.dosgamesarchive.com/download/game/104
Plaatje:
http://upload.wikimedia.o...g/250px-Crystal_Caves.png
[ Voor 106% gewijzigd door Jakkus op 30-01-2007 19:21 ]
Verwijderd
Nee dit is hem helaas niet, de opbouw is wel ongeveer hetzelfde.
sorry had op vernieuwen moeten klikken
sorry had op vernieuwen moeten klikken

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 20:18 ]
Secret Agent dan misschien?
//edit: Officiele site
//edit2: niet dus ;-). Welk ook leuk spelletje in dezelfde stijl
//edit: Officiele site
//edit2: niet dus ;-). Welk ook leuk spelletje in dezelfde stijl
[ Voor 37% gewijzigd door I386DX op 30-01-2007 20:28 ]
Ervaringen mee, toen ik het spel weer speelde vond ik het ook echt prachtig. Deel 2 en 3 zijn tegenwoordig ook gratis, na even zoeken kan je ze zo downloaden. Ik heb ze op een oude laptop staan, maar vroeger (denk aan de tijd dat we nog 1 pc in huis hadden, een 486 met DOS-opstartfloppie voor spellen) hadden we hem dus ook al. Echt een prachtig spel, net als de KEEN-serie.Harstikke bedankt dit spel roept goede herinneringen op
We hadden vroeger een XT thuis met een monochroom scherm. Daarop zat een racespel, het begon met het kiezen van een auto die dan aan kwam rijden en dan ging het raam open. Vervolgens moest je naar een tankstation rijden. Iemand enig idee welk spel dit zou kunnen zijn geweest?
Heb er even op gezocht... en je hebt gelijk!Lizard schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:20:
Test Drive?
Bedankt!
Verwijderd
Zeker weten geen streedrod, testdrive nooit gespeeld maar is echt 1 op 1. Nouja jouw herinnering dus dan moet het wel goed zijnRefleXion schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:23:
[...]
Heb er even op gezocht... en je hebt gelijk!
Bedankt!
Verwijderd
Combat Chess, Cyber Chess, Chess Maniac 5 Billion and One, of toch eentje uit de Battle Chess reeks (bv Battle Chess 2, Battle Chess 4000).Oguz286 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:21:
Beste mensen, ik zoek een schaakspel waarbij, als je slaat of geslagen wordt er filmpjes worden getoond waarin de stukken op brute wijze worden afgemaaktHet is niet Battle Chess (heb screenshots gezien). Het is best wel een oud spel.
Verwijderd
Nee, die is niet te downloaden. Soms wel op Ebay te koop.Jakkus schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:25:
Weet iemand of Ernie's big Splash nog ergens te downloaden is? Als ik het intik op google krijg ik verder nergens goede links waar hij opstaat.
Nog even een screenshot:
Dankje voor de moeite, maar dat zijn ze helaas niet. Als ik het me goed herinner zag je filmpjes als je iemand sloeg, waarin robots voorkwamen. Er was ook een scene waar een (ik dacht) 'paard' een donkere lift instapt en achter hem twee oplichtende ogen tevoorschijn kwamen. Oja en het paard werd op een bloederige manier afgemaaktVerwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:40:
[...]
Combat Chess, Cyber Chess, Chess Maniac 5 Billion and One, of toch eentje uit de Battle Chess reeks (bv Battle Chess 2, Battle Chess 4000).
rolling ronnyVerwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:18:
Zoals al gezegd Wings of Fury, speel vooral de Amiga versie eens. Die ruleert ver boven de PC versie. In die tijd was PC nog niet echt ver ontwikkeld qua games.Gem schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:04:
Ik vond Jumpjet ook altijd grappig. Lijkt een beetje op Wings of Fury, alleen wat makkelijker te besturen.
Verwijderd
Sorry voor het niet reageren erop, maar dit is hem dus. Heel erg bedankt voor de moeite, kon het me echt niet meer herrinneren.PromoX schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:14:
Wat Khaine al zei:
[...]
Hier zat ik ook aan te denken, ook omdat Dalai Llama één van de eindbazen is. Die is het ook niet?
Verwijderd
Ik zoek de naam van een spel. Ik kan me niet zo goed herrineren hoe het eruit zag maar
het was in heelal en je bestuurde een raket/vliegtuig en je moest witte/rode route volgen. Als je niet goed volgde kon je eraf vallen (van de weg). Is beetje onduidelijk maar meer herriner ik er niks van.
Edit: Ik keek even 1 pagina terug en ik had gezien dat het Skyroads was..
Toch bedankt
het was in heelal en je bestuurde een raket/vliegtuig en je moest witte/rode route volgen. Als je niet goed volgde kon je eraf vallen (van de weg). Is beetje onduidelijk maar meer herriner ik er niks van.
Edit: Ik keek even 1 pagina terug en ik had gezien dat het Skyroads was..
Toch bedankt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 23:56 ]
Klinkt als Skyroads 
Maar de omschrijving is wel heel beperkt.
Maar de omschrijving is wel heel beperkt.
Saved by the buoyancy of citrus
Ik zoek niet de naam van een spel, want dat weet ik al het gaat over Team 17's Worms, maar ik ben op zoek naar een speciaal deel in de Worms reeks. Het om een van de oudere 2D versies. Waarin grappige introductie filmpjes zaten. Volgens mij was het zo dat er voor elke battle een filmpje werd getoond waarin een specifiek van de beschikbare wapens centraal staat. Welk worms deel was het? Het is in iedergeval niet Worms armageddon.
2.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Een jaar 9 of geleden speelden ik & klasgenoten een racespel dat gesponsord werd door bifi
Ik herinner het me als "Bifi Racer", maar misschien dat dat niet echt de naam is
Ik kan het ieg niet ergens vinden... Het was een simpel race/kart-achtig spelletje. Volgens mij paste het op een of een paar diskettes. Iemand een idee wat ik bedoel en wat de echte naam is?
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
Hey allemaal,
Ik zoek een Spel
Je was een Radio Controlled Vliegtuig die door een huis vloog, en missies moest doen, doormiddel van andere kamers betreden, RC tanks kapot schieten enzo of dogfights met andere RC planes,
het is denk van rond 1997-2000, best wel OK grafisch, multiplayer functie.
Speelde het goed op een PIII
de RC modellen waren van WW2 tijd, dus mustangs enzo.
je had iniedergeval heel wat levels, bijv een kamer met een pool tafel, een zolder een tuin met zwembad(en springplank). Het eerste level is een jongens kamer, met prijzen die je kapot kan schieten, en een legerbasis op de grond.
edit:
Zoekend -> Het is niet RC daredevil, het was STUKKEN mooier, wel soortgelijk.
bedankt alvast
Ik zoek een Spel
Je was een Radio Controlled Vliegtuig die door een huis vloog, en missies moest doen, doormiddel van andere kamers betreden, RC tanks kapot schieten enzo of dogfights met andere RC planes,
je had iniedergeval heel wat levels, bijv een kamer met een pool tafel, een zolder een tuin met zwembad(en springplank). Het eerste level is een jongens kamer, met prijzen die je kapot kan schieten, en een legerbasis op de grond.
edit:
bedankt alvast
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 23:44 ]
Volgens mij bedoel je Airfix Dogfighter. Vroeger nog wel een tijdje multiplayer gespeeld.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:28:
Hey allemaal,
Ik zoek een Spel
edit:
bedankt alvast
Verwijderd
Ok, ik zoek dus de naam van een spel wat al eens aan bod is gekomen maar nog steeds niet het goede antwoord op is gevonden...
Als ik het me goed herrinner komt het van een Twilight-cd af,
ik zal beschrijven wat ik nog weet van het spel:
- het is een strategie spel zoals Age of Empires
- je had veel verschillende levels waar je met bijvoorbeeld mensen, dwergen, centours etc kon spelen.
- je moest huisjes bouwen, daar twee poppetjes in laten gaan(kon ook een dwerg en een mens samen zijn) om er nieuwe mensjes te maken
- in de zomer kon je rode bessen plukken en vissen in de meren en zeeën.
- ook kon je je jagers laten jagen op: wolven, herten, wilde zwijnen.
- je kon mijnen bouwen bij bergen(voor steen)
- je moest tempels bouwen om je magiers of priesteressen op te leiden tot sterke tovenaars.
- je moest boten bouwen voor: vervoer, aanval, verdediging etc.
- in de winter bevroor het water en lagen je boten vast.
- Alsje op deopen zee waswaren er ook wel eens zwemmende monsters
- je zag pas een gedeelte van het land als je er zelf was geweest
- bij 1 level moest je met je mensjes(dwergen, tovenaars etc) tegen reuzen vechten die aan de overkant van de rivier woonden.
Meer info kan weet ik op het moment even niet.
Ik weet wel dat het niet: beast & bumpkins, 1 van de anno's, continents is.
Khoop dat jullie me verder kunnen helpen
(misschien met een site waar de inhoud van alle twilight-cd's opstaat).
Grts Feya
Als ik het me goed herrinner komt het van een Twilight-cd af,
ik zal beschrijven wat ik nog weet van het spel:
- het is een strategie spel zoals Age of Empires
- je had veel verschillende levels waar je met bijvoorbeeld mensen, dwergen, centours etc kon spelen.
- je moest huisjes bouwen, daar twee poppetjes in laten gaan(kon ook een dwerg en een mens samen zijn) om er nieuwe mensjes te maken
- in de zomer kon je rode bessen plukken en vissen in de meren en zeeën.
- ook kon je je jagers laten jagen op: wolven, herten, wilde zwijnen.
- je kon mijnen bouwen bij bergen(voor steen)
- je moest tempels bouwen om je magiers of priesteressen op te leiden tot sterke tovenaars.
- je moest boten bouwen voor: vervoer, aanval, verdediging etc.
- in de winter bevroor het water en lagen je boten vast.
- Alsje op deopen zee waswaren er ook wel eens zwemmende monsters
- je zag pas een gedeelte van het land als je er zelf was geweest
- bij 1 level moest je met je mensjes(dwergen, tovenaars etc) tegen reuzen vechten die aan de overkant van de rivier woonden.
Meer info kan weet ik op het moment even niet.
Ik weet wel dat het niet: beast & bumpkins, 1 van de anno's, continents is.
Khoop dat jullie me verder kunnen helpen
(misschien met een site waar de inhoud van alle twilight-cd's opstaat).
Grts Feya
Dit topic is gesloten.