[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.072 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/7829/tsspelzoeken01bi8.jpg
INTRO

Na veel topics van "ik zoek een spel" of "hoe heet dat muziekfragmentje?" is er besloten een centraal topic op te richten waar al deze vragen in beantwoord kunnen worden. En dat is wel zo handig. Zo kun je naast jouw vraag ook de vraag van anderen lezen. Zo kunnen we elkaar samen helpen.

WAT KUNNEN WE HIER KWIJT?

Hier kunnen alle vragen gesteld worden betreft de game die jij kwijt bent. Of dat nu om een classic arcade game uit 1980 gaat of om een first-person-shooter uit 2001, het maakt ons niks uit. Wij helpen je graag met het juiste antwoord te vinden.
Het is dus niet de bedoeling dat je gaat vragen om een spel dat op een ander spel moet lijken etc.
Het gaat hier om vergeten spellen waar je de naam weer van wilt weten.

HOE KAN MIJN PROBLEEM HET BESTE UITLEGGEN?

Nou je zoekt in ieder geval de naam van een spel, dat weten we. Maar er zijn natuurlijk nog enkele punten die je ons moet doorgeven zodat we je kunnen helpen. Informatie als genre (arcade,sport/adventure/racing/shooter/strategy/ etc.), platform (PC, NES, SNES, N64, Gamecube, Playstation 1 of 2, Dreamcast, Xbox) en het jaar waarin je het gespeeld hebt kan ons al helpen je spel te vinden. Mocht je je nog herinneren hoe het spel eruit zag, probeer het te omschrijven d.m.v. tekst of een tekening of misschien weet je nog muziek of iets dergelijks uit het spel.

Upload je tekening of sample ergens op het grote web, post je vraag met link naar je file(s).

Hierna is het een kwestie van afwachten tot een GoT member je spel gevonden heeft.

LINKS

• - Videogame Museum - Handige site met voor vrijwel iedere console een lijst met games
• - Find me a Game - Flinke lijst met games gesorteerd op genre
• - Klov.com - Nog een lijst met videogames
• - MobyGames
• - Wikipedia - lists of video games
• - Gamerankings.com - Zoeken op titel/platform/genre
• - Gamefaqs.com - Zoeken op titel/platform/genre

Topics: [ 01 ] - [ 02 ] - [ 03 ]
Met dank aan BMWM3 en Rakkerzero voor deel 1 en 2 van dit topic.

[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 29-06-2007 13:05 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Ik heb dus maar een nieuw deel gemaakt omdat het vorige overvol was. Als iemand nog suggesties heeft (of misschien een nieuw logo), zal ik de SP updaten...

[ Voor 119% gewijzigd door PromoX op 29-08-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Even een herpost van mijn zoektocht:

Ik ben op zoek naar de naam van een game die nog moet uitkomen, het is van Nederlandse makelij en is een mix van RTS, RPG etc. Het schijnt behoorlijk hoge ogen te (gaan) gooien.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik zoek naam van spel dat al zeker 5 jaar oud is, was een 3D shooter in de ruimte (met vliegschip dus)
Het heeft nog als demo op pc zone benelux gestaan denk ik.

veel meer dan dit weet ik niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:54
Is het mischien Overlord van Triumphstudios?
evaarties schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:20:
Even een herpost van mijn zoektocht:

Ik ben op zoek naar de naam van een game die nog moet uitkomen, het is van Nederlandse makelij en is een mix van RTS, RPG etc. Het schijnt behoorlijk hoge ogen te (gaan) gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Soul_ schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:33:
Ik zoek naam van spel dat al zeker 5 jaar oud is, was een 3D shooter in de ruimte (met vliegschip dus)

met alleen deze info is het een beetje lastig, maar een paar namen :
Freelancer, Xenocracy, Conflict : Freespace, Conflict : Freespace 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:57

Khaine

Python liefhebber

Edge of Chaos is ook een mogelijkheid :) . Die kan qua leeftijd wel gok ik !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Dat zou hem kunnen zijn, ben nog niet overtuigd, maar een vriend van me weet ook welk spel ik bedoel (en weet ook de naam niet meer). Even navragen :).

Edit: Navraag leverde op dat het niet deze game is (het lijkt me wel een leuk spel worden!). Hopelijk kom ik of iemand er nog eens op.

[ Voor 15% gewijzigd door evaarties op 01-08-2006 11:13 ]

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Khaine666 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:26:
[...]

Die komt me heel bekend voor ! In onze lokale bibliotheek staat dat nog. Ik zal eens kijken of ik door de collectie bladeren kan voor je !
Als je dat zou willen doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 19:42
[PC] Ik zag een keer op TV een spel soort Age of Empire achtig iets maar je kon ook gewoon First Person doorheen lopen (schieten) weet iemand toevallig wat ik bedoel ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23035

Ik zoek een oud DOS spel. Wij hadden het vroeger thuis op een diskette met de naam 'VIVI', mijn broer zegt dat dat stond voor Vicious Viper maar ik kan het nergens vinden op internet.

iig, het was het een soort uitgebreide snake met een groene slang, doodhoofden die ontweken moesten worden en (ik meen) diamanten die gepakt moesten worden. Als alle diamanten gepakt waren ging er in het level een deurtje open waar je dan in moest en dan kwam je bij de volgende level.

Weet iemand of dit inderdaad Vicious Viper heette? Heeft iemand dit toevallig nog op diskette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Anoniem: 23035 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:24:
Weet iemand of dit inderdaad Vicious Viper heette? Heeft iemand dit toevallig nog op diskette?
Het zou toch best Vicious Viper kunnen zijn:
http://www.sharpmz.org/mz-700/viciousviper.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die had ik inderdaad gevonden maar die was het niet, het was grafisch wel iets sterker dan dat. Vooral dat deurtje wat op het einde open gaat kenmerkt het spel volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Evilman schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:17:
[PC] Ik zag een keer op TV een spel soort Age of Empire achtig iets maar je kon ook gewoon First Person doorheen lopen (schieten) weet iemand toevallig wat ik bedoel ? :)
Enige wat ik kan verzinnen is Savage.
Is al een 2e game van.
Een RTS waarbij je in een char kan gaan geloof ik en a la shooter kan spelen.

Linkje: http://www.s2games.com/savage/index.php

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:47

Turfschipper

Hup NAC

Ik ben al een tijd aan het zoeken naar het volgende spel.

Ik ken het van een speelhal (Spanje), in ongeveer 1985 of zo.

Het was een arcadekast zoals je die kent, maar boven op de kast zat nog een extra scherm (best hoog). Op dit scherm zag je precies hetzelfde als op het onderste scherm. Het bovenste was meer voor de toeschouwers.

Nu het spel zelf. Je was een ridder. En je had verschillende levels. Je begon op een soort van ijzeren paard, waarop je een soort van ontwijkingsrace moest doen.

een ander level moest je aan brandende lianen aan de andere kant van een afgrond zien te geraken.

Als je dood ging, werd eerst het scherm zwart. Daarna zag je in een kort filmpje wat er nu eigenlijk gebeurde. En dat zwarte scherm zag je nogal vaak, want het spel was super moeilijk. (costa muchos pesetas!)

Het spel was net een tekenfilm. Mooie animaties, en er zat superveel actie in.

Als er een goede speler aan het spelen was, konden anderen in het bovenste scherm dus een soort van actietekenfilm zien.

Ik heb echt geen idee hoe het zou kunnen heten.

Iemand een idee?

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 20:35
Klinkt een beetje als Dragon's lair. http://www.dragons-lair-project.com/games/
Afbeeldingslocatie: http://www.dragons-lair-project.com/games/pages/images/dl/pic03.jpg

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:47

Turfschipper

Hup NAC

Juist! Dat is hem. Bedankt.

Ben al aan het zoeken, maar is dat oude origineel ook ergens speelbaar op de PC? Want ik zie dat het een laserdisc spel is.

edit
al gevonden. en het spel is uit 1983. das 23 jaar gelden!, En als ik aan de speelhal denk, schiet dit spel als 1ste door mijn hoofd.

Echt een aanrader dus.

[ Voor 106% gewijzigd door Turfschipper op 10-08-2006 18:22 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:11

lasharor

7 december 2004

ik zoek ook een spel:

Platforum: PC
Soort: Rpg

eeum je begint in een gevangenis en moet daar dan een opdracht voltooien. dan kan je naar buiten (je komt in een klein stadje terecht) en daar zijn spinnen die je kan killen ook licht er ergens onder in de map een groot monster dat al dood is.
er staan maar een paar mensen in de stad.
ik weet niet uit welk jaar het spel komt ...
owja je ziet je mannetje vanaf boven. lopen doe je met je muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 10:11
Ik zoek nu al een paar dagen 2 spellen, beide ongeveer in dezelfde trant.
Het eerste spel is een online website spel. waarbij je telkens om in een volgend "user level" dient te komen de website moet doorzoeken/hacken. van eenvoudig: open de broncode en vind daar direct de user/pass uncrypted. tot heel verrot => activeX met een encrypted pass.

Het tweede spel gaat niet zozeer om het hacken, maar om het oplossen van kleine puzzeltjes om zodoende naar de volgende level te komen. zoiets als dit: http://www.freestuffhotdeals.com/hacker/1.html maar dan dus met lastige puzzeltjes, het heette dacht ik iets met mysterimax ofzo. maar dat weet ik dus niet zeker.

nou ja omdat ik toch een ppst heb kan ik net zogoed gelijk voor een ander spelletje vragen. Niet echt noodzakelijk, en vooral erg nostalgisch.
Het is een simulatie spel van Risk. Word gespeeld in dos. het is een zwart scherm, alles werkt met toetsenbord codes. je kon het spelen in monogroom tm cga dacht ik. zelfs textbased (geen kaart erbij) anders had je 3/4e van t scherm als zijnde een kaart en onderaan je commando scherm, een soort van command.
Ik weet nog wat de W een aanval uitvoerde. je kon de landen kiezen mbv cijfertjes.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
elephtera schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:55:
Het eerste spel is een online website spel. waarbij je telkens om in een volgend "user level" dient te komen de website moet doorzoeken/hacken. van eenvoudig: open de broncode en vind daar direct de user/pass uncrypted. tot heel verrot => activeX met een encrypted pass.
Je bedoelt: http://net-force.nl/

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
wel dat idee ja :) zou dus heel goed die kunnen zijn geweest. *sites veranderen nou eenmaal* ik zal daar weer eens bezig gaan. Maar volgens mij kon je vroeger (of altans in die ik ken) de volgende level niet zien, je moest dus echt alles afwerken en oplossen om bij de volgende puzzel te komen.

het andere spel heb ik trouwens gevonden: http://www.creativepuzzels.nl/spel/speel1/mzsteriax1/
MZSTERIAX heet het dus, vanwege die z kon ik het dus niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:45
Mysteriax

edit: te laat :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Teddy op 14-08-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Dat eerste spel kan ook http://www.deathball.net/notpron/ zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185510

ik zoek een spel waarin je als leeuw speelt, je moet de leeuw van voedsel en water voorzien. je kan snuffelen sluipen, en aanvallen.. het speelde zich af op een vrij groot speelveld dacht ik. er was ook een groep toeristen die je kon opeten :P al verscheidene keren gezocht op oude freeware cd's waar ik em dacht ik vandaan had..
iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Klinkt als Black & White?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je loopt op de savanne en je BENT die leeuw...En het spel is al een stuk ouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20

chromeeh

the Gnome

Ik ben nog op zoek naar een spel...
Kan alleen absoluut niet meer op de titel komen, het was iets in de trand van Global Nuclear Warfare...
De game play is een beetje zoals Risk, je moest landjes veroveren en daar missile silos bouwen etc.
Je had een aardbol die je helemaal kon roteren.

Ja weet het een suf spel maar wel erg leuk :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

MazeWing

The plot thickens...

elephtera schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:55:

Het tweede spel gaat niet zozeer om het hacken, maar om het oplossen van kleine puzzeltjes om zodoende naar de volgende level te komen. zoiets als dit: http://www.freestuffhotdeals.com/hacker/1.html maar dan dus met lastige puzzeltjes, het heette dacht ik iets met mysterimax ofzo. maar dat weet ik dus niet zeker.

nou ja omdat ik toch een ppst heb kan ik net zogoed gelijk voor een ander spelletje vragen. Niet echt noodzakelijk, en vooral erg nostalgisch.
Het is een simulatie spel van Risk. Word gespeeld in dos. het is een zwart scherm, alles werkt met toetsenbord codes. je kon het spelen in monogroom tm cga dacht ik. zelfs textbased (geen kaart erbij) anders had je 3/4e van t scherm als zijnde een kaart en onderaan je commando scherm, een soort van command.
Ik weet nog wat de W een aanval uitvoerde. je kon de landen kiezen mbv cijfertjes.
eerste is try to hack, alleen bestaat de website volgens mij niet meer

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Laatst online: 08-05 11:54
ik ben op zoek naar een strategisch spel wat zich afspeelt in de ruimte, je begint met 1 planeet waar je een satteliet omheen kunt bouwen, een 'hydrophonic' gebouw en factories kunt neerzetten (op verschillende planeetsoorten kun je bv 4 factories bouwen omdat het type planeet dit ondersteunt, op de ander 2) en je kunt scouts, destroyers en andere schepen (koloniseerschepen, schepen met een soort tractorbeam waardoor het schip van de tegenstander van jou wordt) bouwen en daarmee je tegenstanders bewerken.. het simpelste level heeft 4 planeten en 1 maan, geplaatst in een + vorm

ik weet de naam van dit spel niet meer, het is in ieder geval ouder dan 1994, het vriendje waar ik dit ooit bij heb gespeeld is helaas 150 kilometer verhuisd en ik heb geen idee hoe ik m moet bereiken :)

alvast bedankt als iemand een idee heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kriss0r schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:28:
ik ben op zoek naar een strategisch spel wat zich afspeelt in de ruimte, je begint met 1 planeet waar je een satteliet omheen kunt bouwen, een 'hydrophonic' gebouw en factories kunt neerzetten (op verschillende planeetsoorten kun je bv 4 factories bouwen omdat het type planeet dit ondersteunt, op de ander 2) en je kunt scouts, destroyers en andere schepen (koloniseerschepen, schepen met een soort tractorbeam waardoor het schip van de tegenstander van jou wordt) bouwen en daarmee je tegenstanders bewerken.. het simpelste level heeft 4 planeten en 1 maan, geplaatst in een + vorm

ik weet de naam van dit spel niet meer, het is in ieder geval ouder dan 1994, het vriendje waar ik dit ooit bij heb gespeeld is helaas 150 kilometer verhuisd en ik heb geen idee hoe ik m moet bereiken :)

Het klinkt als een heel genre van spellen :P

Misschien iets als Master Of Orion?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 23:22
Kriss0r schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:28:

Reunion? Dit is (nog) een DOS-spel. Gaat het (al) om Windows of misschien nog een ander platform?
Op de gelinkte site staat ook nog: If you liked this game, you should also try:
Ascendancy ; Maelstrom ; Master of Orion ; Supremacy aka Overlord

[ Voor 12% gewijzigd door Eegee op 15-08-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155055

Was het bij dat space spel ook zo dat je niet gewoon op een planeet kon klikken, maar dat je er eerst heen moest vliegen met je eigen "spaceship" (Wat je ook handmatig moest besturen) dan de dingen bouwen die je wou bouwen, en dan weer snel naar de volgende planeet, om daar weer dingen te bouwen ?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 155055 op 15-08-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
Anoniem: 155055 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:42:
Was het bij dat space spel ook zo dat je niet gewoon op een planeet kon klikken, maar dat je er eerst heen moest vliegen met je eigen "spaceship" (Wat je ook handmatig moest besturen) dan de dingen bouwen die je wou bouwen, en dan weer snel naar de volgende planeet, om daar weer dingen te bouwen ?
ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155055

Dan is het Als ik het goed heb :
Space Federation (of Star Reach voor de US versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
Anoniem: 155055 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:58:
:D bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Nu we het toch over space-builders hebben ben ik ook op zoek naar een spel. De naam ligt op het puntje van me tong...

Je hebt in het begin een planet (1 vaste view en je bouwt in een krater). Je kan upgrades bestellen bij een ruimteschip wat 1 keer per paar maanden langs komt. Verder kan je meerdere planeten met speciale schepen koloniseren en je kan je planeten motoren geven om ze te besturen. Je kan in het spel ook satelieten naar lege planeten sturen om te kijken wat voor mineralen hier in de grond zitten. De mineralen zijn in 3 groepen verdeeld. Goedkoop, middel en duur. Verder als je een vloot bouwt vliegt deze gewoon rond door je scherm (planeet overview) en kan je ze ook laten landen "in" de planeet.

Het is geen Master of Orion :)

Ik ben alleen bang dat ik het 5 minuten na het posten weer weet... :)

edit:
kuch... plaatje Fragile Allegiance dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Ixion op 15-08-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
MazeWing schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:24:
[...]

eerste is try to hack, alleen bestaat de website volgens mij niet meer
Dat was het inderdaad! http://www.try2hack.nl/ bestaat nog wel, maar te zien aan de event log issie een tijdje weg geweest.

Nu alleen nog mn 3e spel => dat worldwarfare achtig iets risken op de pc in dos. W = aanvallen, alles was van monogroom tot cga ofzo. kaart op de bovenste helft vh scherm. onderste helft was commando deel. elk land had een nummer.

• enriqueeeee
  • Laatst online: 23-05 12:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Hoi hoi,

Ik zoek een redelijk oud spelletje van ik denk rond 1998 op PC
je kreeg een tank met 1 kanon reed je rond in levels met boven aan zicht ik d8 dat het spelletje tanka heete maar kan daar mee niks vinden

je moest een pad volgen en dan kon je via die weg kwam je allemaal vijanden tegen die je natuurlijk af moet knallen met een aardig wapen arsenaal

lijkt hier op
http://www.bargainpda.com/assets/4457.gif

[ Voor 35% gewijzigd door enriqueeeee op 18-08-2006 09:49 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Anoniem: 26987

elephtera schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:51:
[...]

Dat was het inderdaad! http://www.try2hack.nl/ bestaat nog wel, maar te zien aan de event log issie een tijdje weg geweest.
notpron is een variant die ik recentelijk nog heb gespeeld, misschien ook een leuke:
http://www.deathball.net/notpron/

Anoniem: 184982

kzoek een redelijk oud spel, ik speelde et denk ik 7 jaar gelede al.

Spel waarbij je met auto levels moest rijden, je kon daarbij dan ook je auto upgrade en wapens kopen, was 2D en zag er niet echt fantastisch uit. Maar was wel lache speelde et altijd bij men oma ;).

Iemand een idee?

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 184982 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:30:
kzoek een redelijk oud spel, ik speelde et denk ik 7 jaar gelede al.

Spel waarbij je met auto levels moest rijden, je kon daarbij dan ook je auto upgrade en wapens kopen, was 2D en zag er niet echt fantastisch uit. Maar was wel lache speelde et altijd bij men oma ;).

Iemand een idee?
Misschien iets meer vertellen over bepaalde zaken als "waarop speelde je het", en "welke setting was het" enzo? 2D kan nog altijd variaties hebben van Commondore64 tot late Pentium 3 spellen he!

op pc, je stuurde met de pijltjes en met spatie schoot je volges mij. Je moest proberen gewoon als 1e over de finish te komen, je kon ook tegenstanders kapot schieten zodat ze tijdelijk kapot waren.
en daar kreeg je ook geld voor, daarmee kon je nieuwe motor/banden kopen.

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:55

Smoke

Maverick Reploid

Anoniem: 184982 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:23:
op pc, je stuurde met de pijltjes en met spatie schoot je volges mij. Je moest proberen gewoon als 1e over de finish te komen, je kon ook tegenstanders kapot schieten zodat ze tijdelijk kapot waren.
en daar kreeg je ook geld voor, daarmee kon je nieuwe motor/banden kopen.
Kan het toevallig Death Rally zijn? Is topdown, best geinig spel met wat bekende gezichten.

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Ik zoek het spel met (ik geloof) de naam 'soccer'.

Het is een ms-dos spel, waarin je topdown op het veld kijkt. Het spel was in kleur en het was in speaker geluid. Het spel bestuurde je met de pijlen op je toetsenbord en een actieknop waarmee je of een sliding kon maken of de bal kon schieten.

Het spel kwam denk ik rond 1992 uit, dit omdat de teams in het spel gebaseerd waren op de teams in 1990. Argentinië, Duitsland en Italië speelden (als AI) erg goed.

De moeilijkheidsgraad zat als volgt in elkaar, hoe moeilijker het spel:
- des te correcter maakte de AI een sliding
- des te vaker maakt de AI passes

Ik heb gezocht mbv google, helaas kwam ik telkens op sensible soccer uit; precies het spel dat ik niet zoek.

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kan het Microprose soccer zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smoke schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:34:
[...]

Kan het toevallig Death Rally zijn? Is topdown, best geinig spel met wat bekende gezichten.
ja die moest hebbe, !! thanx :D lang naar gezocht. nu nog ergens zien te downloade

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 184982 op 18-08-2006 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
OCTheEagle schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:01:
Ik zoek het spel met (ik geloof) de naam 'soccer'.

Het is een ms-dos spel, waarin je topdown op het veld kijkt. Het spel was in kleur en het was in speaker geluid. Het spel bestuurde je met de pijlen op je toetsenbord en een actieknop waarmee je of een sliding kon maken of de bal kon schieten.

Het spel kwam denk ik rond 1992 uit, dit omdat de teams in het spel gebaseerd waren op de teams in 1990. Argentinië, Duitsland en Italië speelden (als AI) erg goed.

De moeilijkheidsgraad zat als volgt in elkaar, hoe moeilijker het spel:
- des te correcter maakte de AI een sliding
- des te vaker maakt de AI passes

Ik heb gezocht mbv google, helaas kwam ik telkens op sensible soccer uit; precies het spel dat ik niet zoek.
Empire soccer?
Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/nl/744/images/games/Empire%20Soccer2.png

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174740

Ik zoek een textbased spelletje ten tijde van de eerste wereld oorlog

de naam was (dacht ik) iets met the great war/the trench war

maar ik weet het niet meer zeker

alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186410

Anoniem: 155055 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:58:
Wow.. Ik heb me ingeschreven om dit spel te vinden.. Hoe groot is de kans dat iemand ditzelfde spel ook zocht? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 09:20
Anoniem: 185510 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:07:
ik zoek een spel waarin je als leeuw speelt, je moet de leeuw van voedsel en water voorzien. je kan snuffelen sluipen, en aanvallen.. het speelde zich af op een vrij groot speelveld dacht ik. er was ook een groep toeristen die je kon opeten :P al verscheidene keren gezocht op oude freeware cd's waar ik em dacht ik vandaan had..
iemand??
Savage! Stond ooit idd ergens op een demo cd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43394

Ik zoek de naam van een spel dat ik tijdens de Nes/Snes periode heb gespeeld, maar ik weet niet meer zeker op welke console ik het heb gespeeld. Ik gok de Snes of Sega Genesis, hoewel het ook de Nes/Sega Master System kan zijn.

Het betreft een platformer waar je met verschillende characters kan spelen (een stuk of 5). Ik kan me nog herinneren dat je sowieso met een soort van muis kon spelen. Ook was er een soort van robot en een normale jongen. Allemaal hadden ze een special eigenschap, de muis kon volgens mij ondersteboven lopen en de robot had een krachtige aanval. Ze hebben allemaal een eigen intro level waardoor je gaandeweg door krijgt wat ze kunnen.

De settings van de verschillende levels kan ik me niet zo goed meer herinneren. Ik weet wel nog iets over het verhaal, in het begin zie je een koning berichten versturen naar alle verschillende characters (via een postduif ofzo).

Dat is alles wat ik weet, ben zelf screenshots aan het bekijken op VGM maar heb nog niks herkenbaars gezien helaas.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 22:23
Ik speelde vroeger op school altijd een simpel spelletje onder windows 3.11. Ik ben hier weer in in geïntresseert, omdat ik iemand over een volledige 3d versie van het spel hoorde praten.

Ik had nog een link naar de nieuwe versie, die op het zelfde idee gebouwd is, helaas ben ik 'm kwijt :(. Het gaat om een puzzle game, waarbij het doel is een bal van de een plaats naar de andere over te brengen. Dit doe je met allerlei objecten zoals trampolines.

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Misschien Marble Madness (de oude versie)? En dit jaar is een soortgelijk spel uitgekomen op de X-box 360 Marble Blast Ultra.

[ Voor 11% gewijzigd door PromoX op 24-08-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19388

DEVoTi0N schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:14:
Ik speelde vroeger op school altijd een simpel spelletje onder windows 3.11. Ik ben hier weer in in geïntresseert, omdat ik iemand over een volledige 3d versie van het spel hoorde praten.

Ik had nog een link naar de nieuwe versie, die op het zelfde idee gebouwd is, helaas ben ik 'm kwijt :(. Het gaat om een puzzle game, waarbij het doel is een bal van de een plaats naar de andere over te brengen. Dit doe je met allerlei objecten zoals trampolines.
Ik denk dat het The Incredible Machine is, hoewel je niet alleen een bal aan de overkant moet krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

een kennis zoekt een spel wat hij speelde op een 386 ofzo. OOk waar je micro machines mee kon spelen in ieder geval.

Het is een lastig omschrijfbaar iets aangezien er veel spellen zijn denk ik die er op lijken

Ok hier komtie..

Het is een 1st person shooter en je bent een soldaat die nazi's dood moet maken
Je begint met 1 handgun en gelijk in het begin kun je er een paar doodschieten en dan heb je 2 handguns. Hierna kun je een hoek om en kom je bij een stalen deur die of omhoog gaat of in 2 delen naar de zijkant. Na die deur kun je iemand neer schieten en dan heb je een machinegeweer.

Als je ze schiet gaan ze op de knieën schieten, als je ze daarna niet nog een kogel geeft staan ze op en kunnen ze je alsnog schieten.

Hij dacht dat het een naam was met 2 woorden en er stond hem vaag iets van bij dat het iets met risc (van risico) of iets in die richting is.

Kzal het super vinden om hem hiermee blij te maken :o

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Rise of the Triad misschien? Dit spel voldoet in ieder geval wel aan de omschrijving.
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:DeChc19RMRXB1M:http://www.fpsteam.it/img2004/winrott/rott01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Daywalk3r schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:42:
Het is een lastig omschrijfbaar iets aangezien er veel spellen zijn denk ik die er op lijken
Klinkt als 'Rise of the Triads' (RotT). Zaten geloof ik ook karakters in die je smeekten ze niet af te maken als je ze op hun knieen kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Genosis schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:53:
[...]

Savage! Stond ooit idd ergens op een demo cd...
ik kan deze niet vinden op internet :S

wel het gelijknamige spel wat word genoemd in pagina 1 van dit topic :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ja me kennis gelooft dat het rise of the triads is!! _/-\o_

Thanx peepz

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:02
Ik zoek een hele oude risk game. Deze ben ik kwijt geraakt na een computer crash, en ik vind hem nergens meer terug (nee echt ik heb heel google afgezocht). Het is een oude DOS game, en in het nederlands. er wordt geen muis gebruikt in deze game, alleen toetsenbord.
je ziet de kaart van alle continenten, en elk werelddeel heeft een eigen code. zuidoost azie is dan bijvoorbeeld zoa en west europe is weu etc. de regels zijn gewoon hetzelfde als het bordspel.
kent iemand deze game??

[ Voor 25% gewijzigd door stimpyMGS op 28-08-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-06 20:53
Ik zoek een racespel voor de PC waarin de Nordschleiffe in zit (de heeeele lange Nürburgring)... Ik weet niet of ze bestaan maar als ze er zijn, hoop ik het te horen ;)

En dan gaarne standaard... Add-ons lukken vast wel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door davidsmit op 29-08-2006 01:38 . Reden: Regeltje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 20:05
@Stimpy

Bedoel je deze:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/mpq/software/screenshots/risk_(dutch).gif

//edit:
In een bijgevoegd document staat deze tekst:
Deze versie van risk behoort tot public domain.

Het is toegestaan dit programma te kopieren voor
u zelf en voor anderen..
...
Lijkt mij dan geen probleem om de link te geven: http://users.pandora.be/mpq/software/zip/risk.zip

[ Voor 136% gewijzigd door I386DX op 29-08-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19388

davidsmit schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:34:
Ik zoek een racespel voor de PC waarin de Nordschleiffe in zit (de heeeele lange Nürburgring)... Ik weet niet of ze bestaan maar als ze er zijn, hoop ik het te horen ;)

En dan gaarne standaard... Add-ons lukken vast wel ;)
volgens mij in Project Gotham Racing 3

gr marco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 19388 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:53:
[...]

volgens mij in Project Gotham Racing 3

gr marco :)
Is die er tegenwoordig ook voor de PC dan? ;)

Volgens Wikipedia zit de Nordschleife alleen in Grand Prix Legends uit 1998. De meeste spellen met de Nordschleife zijn op de PS2, Xbox en Xbox 360 verschenen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
chromeeh schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:19:
Ik ben nog op zoek naar een spel...
Kan alleen absoluut niet meer op de titel komen, het was iets in de trand van Global Nuclear Warfare...
De game play is een beetje zoals Risk, je moest landjes veroveren en daar missile silos bouwen etc.
Je had een aardbol die je helemaal kon roteren.

Ja weet het een suf spel maar wel erg leuk :)
Kan ook Superpower zijn, het is iets uitgebreider, er zijn meer van dergelijke varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 23-05 12:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

enriqueeeee schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:58:
Hoi hoi,

Ik zoek een redelijk oud spelletje van ik denk rond 1998 op PC
je kreeg een tank met 1 kanon reed je rond in levels met boven aan zicht ik d8 dat het spelletje tanka heete maar kan daar mee niks vinden

je moest een pad volgen en dan kon je via die weg kwam je allemaal vijanden tegen die je natuurlijk af moet knallen met een aardig wapen arsenaal

lijkt hier op
http://www.bargainpda.com/assets/4457.gif
niemand een ideee ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kon je dat ook met z'n tweeën spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187534

Ik zoek de titels van 2 spellen voor de PC:

1) Een Nederlandstalig voetbal manager spel uit begin jaren '90. Ik speelde het altijd in DOS door het bestand league.exe op te starten. Je speelde altijd met het fictieve team "Terrasvogels" in de nederlandse eredivisie. Volgens mij heet dit spel gewoon league... maar ik kan nergens op internet meer info over dit spel vinden, laat staan dat ik er aan kan komen...

2) Een spel waarin je piloot was van een ruimteschip. Zegmaar een first person shooter maar dan terwijl je in een vliegtuig zit. Je vliegt door de ruimte (zwarte omgeving dus). Je route was volgens mij vantevoren bepaald. Je moest gewoon de vijandige ruimtevliegtuigjes neerschieten die je tegen kwam. Zag er volgens mij best wel aardig uit maar dat weet ik niet zeker. Ik heb dit spel tegelijk met Dark Earth gespeeld en dat spel kwam uit 1997 dus het spel dat ik zoek zal ook wel uit eind jaren '90 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160163

Ik zoek de naam van een spel waarmee je een soort van bruggen en constructies moet maken met bijvoorbeeld staal, touw, canvas, elastiek enzo, waar dan een bal overheen moet kunnen rollen naar een bepaald eindpunt. Iets met " .... Run" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 10:31
Anoniem: 160163 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:25:
Ik zoek de naam van een spel waarmee je een soort van bruggen en constructies moet maken met bijvoorbeeld staal, touw, canvas, elastiek enzo, waar dan een bal overheen moet kunnen rollen naar een bepaald eindpunt. Iets met " .... Run" ofzo.
Je bedoelt denk ik pontifex http://www.chroniclogic.com/ maar dat van die bal kan ik me niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar er was er nog een, maar dan wat speelser. Zat de naam van een dier in geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 160163 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:25:
Armadillo Run dacht ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes, dat was 'm. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Yo mensen, ik ben op zoek naar een spel van de Commodore Amiga.
Het enige dat ik weet is dat het een platform-spel is dat je met een robot speelt.
De robot lijkt een beetje op die 'slechte' robot uit de film Robocop 1.
Oh ja, en dat er in minmaal één level het water van onderen langzaam stijgt en je dus je eigen in veiligheid moet rennen, springen en schieten.

De intro zag er voor die tijd wel erg cool uit, het begon in de woestijn waar de robot als een hoopje schroot ligt, dan komt er iets aanvliegen en schakelt de robot zich automatisch in.

Ik had zelf geen Amiga en heb dit spel maar twee keer gezien, dacht ik wil het nu ook wel eens spelen.

Thanks

[ Voor 12% gewijzigd door Bart© op 02-09-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart_NL schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:38:
Yo mensen, ik ben op zoek naar een spel van de Commodore Amiga.
Het enige dat ik weet is dat het een platform-spel is dat je met een robot speelt.
De robot lijkt een beetje op die 'slechte' robot uit de film Robocop 1.
Oh ja, en dat er in minmaal één level het water van onderen langzaam stijgt en je dus je eigen in veiligheid moet rennen, springen en schieten.

De intro zag er voor die tijd wel erg cool uit, het begon in de woestijn waar de robot als een hoopje schroot ligt, dan komt er iets aanvliegen en schakelt de robot zich automatisch in.

Ik had zelf geen Amiga en heb dit spel maar twee keer gezien, dacht ik wil het nu ook wel eens spelen.

Thanks
Da's aan makkelijke, dat is "The Killing Gameshow", het spel met 1 van de coolste intros van alle amigaspellen ( en had daar een hele disk voor nodig )

url met info, screenshots en introvideo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:02
I386DX schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:40:
@Stimpy

Bedoel je deze:
[afbeelding]

//edit:
In een bijgevoegd document staat deze tekst:

[...]

Lijkt mij dan geen probleem om de link te geven: http://users.pandora.be/mpq/software/zip/risk.zip
jaaaaaaaa dat is em _/-\o_ heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188045

hey ik ben nieuw hier en kwam hierzo via een tip van een gozer.

maar ik zoek dus ene spe,l ik het vanmiddag een gesprek met me oom over een hele oud spel maar we kwamen niet op de naam, misschien weet 1 van de ouderen of iemand toevallig de naam.
de uitleg :

het is een oud spel van ongeveer 10 jaar oud ofzo..
het is een race spel met waar je via een blad/krant auto's kon kopen en je auto ook kon "opvoeren" door onderdelen te kopen en die moest je ook zelf monteren (bouten vast draaien en los om derop te drukken) in een garage. maar je kon ook je wagen spuiten ( als goed is ) en race waar je zelf moest schakelen ect.

als iemand dit spel kent/herkent en hem wete te downloaden ergens aub mailen naar robby_mark@hotmail.com of ff hier neer zetten..

alle hulp zijn we jullie dankbaar voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188045 schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:36:
hey ik ben nieuw hier en kwam hierzo via een tip van een gozer.

maar ik zoek dus ene spe,l ik het vanmiddag een gesprek met me oom over een hele oud spel maar we kwamen niet op de naam, misschien weet 1 van de ouderen of iemand toevallig de naam.
de uitleg :

het is een oud spel van ongeveer 10 jaar oud ofzo..
het is een race spel met waar je via een blad/krant auto's kon kopen en je auto ook kon "opvoeren" door onderdelen te kopen en die moest je ook zelf monteren (bouten vast draaien en los om derop te drukken) in een garage. maar je kon ook je wagen spuiten ( als goed is ) en race waar je zelf moest schakelen ect.

als iemand dit spel kent/herkent en hem wete te downloaden ergens aub mailen naar robby_mark@hotmail.com of ff hier neer zetten..

alle hulp zijn we jullie dankbaar voor..
Ik denk dat je Street Rod ( 2 ) zoekt

Street rod : http://www.mobygames.com/game/street-rod/screenshots
Street rod 2 : http://www.mobygames.com/...xt-generation/screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188045

bedankt. ff downloaden, maar zijn der nog andere spelletjes met deze omschrijving ongeveer.. maar ken street rod zijn hoor..

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217

'k ben op zoek naar de naam van het spel waarbij je met een bolletje een zo groot mogelijk gebied moet afsnoepen van een soort bliksem achtige entiteit. Je kan je bolletje bewegen rond het gebied waarin de bliksem zich bevindt. Als je zijn gebied dan infiltreert begint hij aan te vallen... als hij dan je lijn kan onderbreken voordat je weer veilig aan de rand van zijn gebied bent, dan verlies je een leven.
Om naar de volgende level te gaan moet je xx% van zijn gebied veroveren.

Ik dacht dat het styx of zoiets noemde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aquarius_1984.
even over dat fictieve terrasvogels ze zijn anders wel een honkbalteam uit de regio noordholland :)

en weer een nieuwe mensen
hij is van het amiga platform en ik heb zelf nooit een amiga gehad maar een vriend van me wel
en daar speelden we altijd een spelletje die ik heel graag weer is wil doen
het ging zo

je start in een soort en met van plattegrond daarin moest je een target kiezen om aan te vallen
des te moeilijker je target des te meer geld je kreeg om wapens te kopen
na het kopen van je wapens en kiezen van je missie starte het spel van top vieuw
(beetje ala Super Smash TV style van SNES voor mensen die dat nog herineren)

het spel was best pittig om een level te halen laat staan uit te spelen maar wil het weer is een gooi geven nu ik wat beter ben met games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Anoniem: 117217 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:04:
'k ben op zoek naar de naam van het spel waarbij je met een bolletje een zo groot mogelijk gebied moet afsnoepen van een soort bliksem achtige entiteit. Je kan je bolletje bewegen rond het gebied waarin de bliksem zich bevindt. Als je zijn gebied dan infiltreert begint hij aan te vallen... als hij dan je lijn kan onderbreken voordat je weer veilig aan de rand van zijn gebied bent, dan verlies je een leven.
Om naar de volgende level te gaan moet je xx% van zijn gebied veroveren.

Ik dacht dat het styx of zoiets noemde...
Qix :).
http://en.wikipedia.org/wiki/Qix

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
HADES2001 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:18:
Aquarius_1984.
even over dat fictieve terrasvogels ze zijn anders wel een honkbalteam uit de regio noordholland :)

en weer een nieuwe mensen
hij is van het amiga platform en ik heb zelf nooit een amiga gehad maar een vriend van me wel
en daar speelden we altijd een spelletje die ik heel graag weer is wil doen
het ging zo

je start in een soort en met van plattegrond daarin moest je een target kiezen om aan te vallen
des te moeilijker je target des te meer geld je kreeg om wapens te kopen
na het kopen van je wapens en kiezen van je missie starte het spel van top vieuw
(beetje ala Super Smash TV style van SNES voor mensen die dat nog herineren)

het spel was best pittig om een level te halen laat staan uit te spelen maar wil het weer is een gooi geven nu ik wat beter ben met games :)
Beetje een long shot maar misschien bedoel je Syndicate?
Afbeeldingslocatie: http://eager.back2roots.org/SSHOT/S/syndicate.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115490

Ik ben op zoek naar de naam van een real time strategy voor de pc.
Ik dacht dat hij Starcraft heette, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb hem een tijd geleden een keer gespeeld. Wat een belangrijk kenmerk van de game was, dat de units erg customizable waren. Je kon zelf bepalen uit welk frame en uit welk wapen de unit bestond. Verder weet ik er weinig meer van.

Wie o Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 115490 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:03:

Ik heb hem een tijd geleden een keer gespeeld. Wat een belangrijk kenmerk van de game was, dat de units erg customizable waren. Je kon zelf bepalen uit welk frame en uit welk wapen de unit bestond. Verder weet ik er weinig meer van.

Wie o Wie?
Heb je al met Google op Starcraft gezocht?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138621

Wie o Wie?
Starcraft is één van de bekendse spellen uit de de stal van Blizzard (ook bekend van World Of Warcraft). Het is nog steeds heel populair en wordt (voornamelijk in Korea natuurlijk) zelfs op competitief niveau gespeeld. Niet moeilijk om informatie over te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:23:
[...]

Heb je al met Google op Starcraft gezocht?
Jazeker, maar daar kan ik er niets over vinden...
niets over het customizen van units.

Maar dit is volgens jullie wel het spel dat ik bedoel?

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 115490 op 06-09-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Wie o Wie?
Dat is dus niet starcraft. Starcraft is een RTS met voorgebouwde units, en hiervoor zijn wel upgrade's maar die gaan niet zo diep als jij verteld.
Desalwelteplus komt het me wel bekend voor wat je zegt. Customizable units was 1 v/d grootste dingen van dat spel, wat een ook futuristische RTS was.

Ik moet nog even op de naam komen.

[edit]
Toevallig Total Annihilation ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, niet Total Annihilation. Het spel dat ik bedoel was wel 3d, je kon de camera geloof ik ook nog draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Is het dan misschien Earth 2150 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, nee. Dat is hem ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Beetje oude quote, maar zoek je misschien Descent 3?

[ Voor 44% gewijzigd door CodeCaster op 06-09-2006 13:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie o Wie?
Kheb hem gevonden:
WarZone 2100

inmiddels open source geworden:
http://wz.rootzilla.de/wiki/downloads

Thanx voor jullie hulp! (Via Earth 2150 gevonden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94492

Heren, dames

Ik zoek een oud spel van vroeger (dos)

Ik dacht iets van Scuba gear ofzow......
Dat was iets met dat je in een schip begon (duikend) allemaal beestjes moest ontwijken van die luchtbellen had om je lucht bij te vullen en de eerste eind baas waren allemaal zwevende skeleten hoofden ik weet niet welke het is.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:08
Geen idee of het al eerder voorbij is gekomen maar ik zoek het spel uit dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=B60KKOPO2yY

Het is volgens mij gewoon een simpel internet spelletje :P maar gegarandeerde fun _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lemming is dat zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:08
Lemmings bedoel je ? ik zoek wel de behekste versie he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Dubbel Fristie schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:16:
Geen idee of het al eerder voorbij is gekomen maar ik zoek het spel uit dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=B60KKOPO2yY

Het is volgens mij gewoon een simpel internet spelletje :P maar gegarandeerde fun _/-\o_
Ja, is ook wel eens hier langsgekomen, door te googlen op maze game scared kwam ik op deze link uit: http://www.arcadehead.com/games/files/maze1.swf

Is dus zo'n schrik game.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.