[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.381 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

evaarties schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:20:
Even een herpost van mijn zoektocht:

Ik ben op zoek naar de naam van een game die nog moet uitkomen, het is van Nederlandse makelij en is een mix van RTS, RPG etc. Het schijnt behoorlijk hoge ogen te (gaan) gooien.
Niet echt nederlandse makelij, maar wel beetje in de trant die je zocht.. http://www.spore.com

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Ziet er toch heel anders uit ;) --> http://home.wanadoo.nl/lemmings-solution

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:23:
Heren, dames

Ik zoek een oud spel van vroeger (dos)

Ik dacht iets van Scuba gear ofzow......
Dat was iets met dat je in een schip begon (duikend) allemaal beestjes moest ontwijken van die luchtbellen had om je lucht bij te vullen en de eerste eind baas waren allemaal zwevende skeleten hoofden ik weet niet welke het is.. ;(
Dr. Riptide ofzoiets ?? Gele sub-marine toch ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18
Ook ik ben op zoek naar de titel van een spel, het was een soort strategy game onder dos, het speelde in een tijd van ridders en wizzards, en was turn based. Je begon met het kiezen van een ras, deze had zijn eigen kleur, en daarmee zijn eigen stad, en van hieruit kon je troepen bouwen, en andere steden veroveren. Elke soort mannetjes kon een bepaald aantal passen doen voor de beurt over was, ik kan me herinneren dat een wizzard er 52 kon doen, maar de meeste anderen minder, ook waren er een soort vliegende beesten die je troepen mee konden nemen over heuvels, en soms kwam er een Hero aan die voor een bepaalt bedrag zijn diensten aanbood.
Als je een stad aanviel of werd aangevallen kraag je een schermpje in beeld met alle troepen van jezelf en van je tegenstander, en met wat wapengekletter geluiden op de achtergrond werden ze tegen elkaar weggestreept.

Volgens mij zat er iets van "war" in de titel, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:54:
[...]

Dr. Riptide ofzoiets ?? Gele sub-marine toch ??
Helaas was dit het niet je poppetje was zelf een duiker in een oud gezonken ship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teddy schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:10:
Ook ik ben op zoek naar de titel van een spel, het was een soort strategy game onder dos, het speelde in een tijd van ridders en wizzards, en was turn based. Je begon met het kiezen van een
..
..
Volgens mij zat er iets van "war" in de titel, maar zeker weten doe ik het niet.
Warlords ( 2 ) misschien ?
link naar Warlords 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teddy schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:10:
Ook ik ben op zoek naar de titel van een spel, het was een soort strategy game onder dos, het speelde in een tijd van ridders en wizzards, en was turn based. Je begon met het kiezen van een ras, deze had zijn eigen kleur, en daarmee zijn eigen stad, en van hieruit kon je troepen bouwen, en andere steden veroveren. Elke soort mannetjes kon een bepaald aantal passen doen voor de beurt over was, ik kan me herinneren dat een wizzard er 52 kon doen, maar de meeste anderen minder, ook waren er een soort vliegende beesten die je troepen mee konden nemen over heuvels, en soms kwam er een Hero aan die voor een bepaalt bedrag zijn diensten aanbood.
Als je een stad aanviel of werd aangevallen kraag je een schermpje in beeld met alle troepen van jezelf en van je tegenstander, en met wat wapengekletter geluiden op de achtergrond werden ze tegen elkaar weggestreept.

Heroes of Might & Magic misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18
Warlords was het inderdaad, danku :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game heete Scubaventure heb hem gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 09:43
Afbeeldingslocatie: http://www.portabledev.info/images/Os_screen1.JPG
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, ziet er uit als 1 van de Psikyo Arcade shooters. Misschien "Sengoku Ace", "Strykers 1945", "Gunbird" ? ( allemaal in meerdere versies te verkrijgen, Sengoku Ace ook voor de PSP, zo te zien )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zoek zo'n spel waarbij je op de maat van muziek toetsen moet indrukken, ik geloof dat het een gratis spel is, waarbij je bestaande liedjes bij kunt downloaden :)

[ Voor 1% gewijzigd door FiXeR.nl op 17-09-2006 10:41 . Reden: Woorden vergeten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een spel dat ongeveer in de tijd van paperboy is uitgekomen (misschien nog eersder).

Jij bent een mannetje dat door een dorpje loopt jouw missie was muziek maken en je moest iederekeer in huisje (of studio) lopen om muziek te maken.

Je begon met een bas daarna een fluit en ga zo maar door en op het einde heb je een nummer gecompossert.

Ik denk dat het op de Commodore 16 was maar ik weet het niet zeker.

Wie weet wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Is dat niet Raptor?

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:44:
ik zoek een spel dat ongeveer in de tijd van paperboy is uitgekomen (misschien nog eersder).

Jij bent een mannetje dat door een dorpje loopt jouw missie was muziek maken en je moest iederekeer in huisje (of studio) lopen om muziek te maken.

Je begon met een bas daarna een fluit en ga zo maar door en op het einde heb je een nummer gecompossert.

Ik denk dat het op de Commodore 16 was maar ik weet het niet zeker.

Wie weet wat ik bedoel
Dat van bas enzo weet ik niet, maar dit neigt sterk naar Loom. Volgens mij voor de C64 niet uitgebracht, maar enkel PC.
Een soort point/click adventure waar je muziek moest maken, en bij verschillende dorpjes nieuwe liedjes of noten leerde.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote_Keizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09-2011
Afbeeldingslocatie: http://www.gainward.net/contests/003_large.jpg

Dit is deel van een box cover van een pc game. Hij staat op gainward site in het kader van een competitie en ik kom er echt niet op! Vreselijk want ik heb het volgens mij wel gespeeld!! Hopelijk kan iemand hier me op weg helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken volgens mij Felix the cat, maar welke game precies weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:05:
[...]

Beetje oude quote, maar zoek je misschien Descent 3?
Ik gok op Homeworld, als het zo een 5 jaar oud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote_Keizer
  • Laatst online: 11-09-2011
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:30:
Ik herken volgens mij Felix the cat, maar welke game precies weet ik niet
Ja dat dacht ik ook maar probeer maar als je daarop googled dan krijg je niks wat erop lijkt. Weet het genre ook niet meer.... Het is een soort kruising tussen felix the cat, sonic en animaniacs.

Er is dus een leeuw, een soort felix the cat, een circustent, een achtbaan, een reuzenrad, een draak en een kasteel met daarop een tovenaar met baard....

Het doet me ook erg denken aan boeken van terry pratchett van discworld.

[ Voor 23% gewijzigd door Grote_Keizer op 18-09-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
FiXeR.nl schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:38:
Ik zoek zo'n spel waarbij je op de maat van muziek toetsen moet indrukken, ik geloof dat het een gratis spel is, waarbij je bestaande liedjes bij kunt downloaden :)
Dance dance revolution, in het kort: DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek het volgende spel:

Ongeveer 5 jaar geleden ofzo, speelde ik een spelletje op de PC, dat volgens mij Sonic Race heette. Het is uiteraard met de blauwe Sonic en je moet door 3D-levels rennen (racen). Sonic had in ieder geval geen auto ofzo, met hem rende je gewoon heel hard. Of de andere karakters wel een auto'tje hadden, weet ik niet meer, het zou kunnen.

Het probleem is dat ik er niks over kan vinden op internet, dus ik ga twijfelen over de naam van het spel... Weet iemand over welk spel ik het heb? Was echt een topspel! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:30:
Ik zoek het volgende spel:

Ongeveer 5 jaar geleden ofzo, speelde ik een spelletje op de PC, dat volgens mij Sonic Race heette. Het is uiteraard met de blauwe Sonic en je moet door 3D-levels rennen (racen). Sonic had in ieder geval geen auto ofzo, met hem rende je gewoon heel hard. Of de andere karakters wel een auto'tje hadden, weet ik niet meer, het zou kunnen.

Het probleem is dat ik er niks over kan vinden op internet, dus ik ga twijfelen over de naam van het spel... Weet iemand over welk spel ik het heb? Was echt een topspel! Bedankt!
Ik denk Sonic R. :)
http://www.gamecore.nl/review.php?id=352

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is hem inderdaad! Bedankt man!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Ik zoek het volgende spel
Race spel waarbij je je tegenstanders kunt kapot schieten.
Je kon verschillende tourney's kiezen welke steeds uit 4 verschillende tracks bestonden (en van die tracks had je ook weer 3 verschillende lengtes om af te leggen).
De laatste track was altijd op een rode planeet (mars moest het denk ik voorstellen :P )
Even nog uit het hoofd had je 4 verschillende racewagens. waarvan er 1tje veel weg had van een straaljager en F1 wagen combi :P (zeer snel maar niet te sturen ;) )
Het spel is ongeveer 5 jaar oud als het niet ouder is ;)

Nog iets extra info, je kon bij je racewagen uit 2 type guns kiezen. 1 centrale die dus ook 1 blast bol per keer gaf of een soort dubbelloops gun (2 blast per keer :P )

Kan me ook geen gedeelte meer van de naam herinneren ander kon ik het misschien wel googlen

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Is het misschien Wipeout?

[ Voor 59% gewijzigd door MetroidPrime op 20-09-2006 19:50 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• The-Source
Nee helaas is dat hem niet.
Ik weet dat ik hem destijds van een TW cd heb geinstalleerd maar die heb ik niet meer liggen en via internet kan je ook nou niet echt makkelijk aan z'n menu komen ik hoef er ook geen links van ivm de policy
Wat ik me ook nog kan herinneren dat 1 auto iets met de naam bull had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:32:
[...]

Ik weet dat ik hem destijds van een TW cd heb geinstalleerd maar die heb ik niet meer liggen en via internet kan je ook nou niet echt makkelijk aan z'n menu komen ik hoef er ook geen links van ivm de policy
Bedoel jij DeathTrack misschien? Dat is wel antiek (5 jaar? maak er anders effe 10 tot 15 van) maar daar lijkt het wel op wat je beschrijft, en één van die karretjes was iets van een Bull of iets anders koeigs geloof ik. Dan zat je wel in het autootje trouwens.

Verder was er nog Fire and Forget, dat is minder oud en daarvan weet ik alleen nog dat het een race-en-maak-dingen-stuk game was.
Death Rally staat me bij, kweenie of dat het was (gok het niet) http://www.3drealms.com/rally/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:32:
[...]

Grote kans dat je dethkarz bedoelt, geniaal spel, helemaal grijs gedraaid. Lijkt me nog wel lastig om er aan te komen maarja dat punt 2.

• The-Source
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:01:
[...]

Grote kans dat je dethkarz bedoelt, geniaal spel, helemaal grijs gedraaid. Lijkt me nog wel lastig om er aan te komen maarja dat punt 2.
We have a winner.
Dat spel heb ik ook behoorlijk wat gespeeld :)
Ga hem dus nu ook opzoeken om hem weer te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 00:27
ik ben op zoek naar een hack spelletje. het spelletje heeft best lang geleden op download.com gestaan en je moest in een console wat commandotjes in tikken. het laatste wat ik heb gelezen een aantal jaren terug dat de ontwikkeling gestaakt was. het programma zelf stelt geen zak voor hooguit paar MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Viperke schreef op zondag 24 september 2006 @ 02:28:
ik ben op zoek naar een hack spelletje. het spelletje heeft best lang geleden op download.com gestaan en je moest in een console wat commandotjes in tikken. het laatste wat ik heb gelezen een aantal jaren terug dat de ontwikkeling gestaakt was. het programma zelf stelt geen zak voor hooguit paar MB.
Nethack toevallig ? Is volgens mij de bekendste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:58
Viperke schreef op zondag 24 september 2006 @ 02:28:
Slash'EM is wel een leuk hackspelletje. Slash'EM = Nethack + heel veel meer dingen (meer magie, meer wapens, meer monsters....etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:15:
[...]

Wow.. Ik heb me ingeschreven om dit spel te vinden.. Hoe groot is de kans dat iemand ditzelfde spel ook zocht? Bedankt!
Zijn er toevallig nog meer mensen die Space Federations zochten/zoeken... ik heb het spel namelijk.
Wellicht weet iemand of dit al abandonware is? Ik kan het namelijk uploaden ergens voor de mensen die het zouden willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

FiXeR.nl schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:38:
dan zal je toch specifieker moeten zijn. Zo zijn er heel veel verschillende games gemaakt, die allen heel anders spelen. Sommige zelfs met eigen controller. Gaat het om te beginnen om een pc spel of een consolespel?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
klaasbram schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:46:
[...]

We have a winner.
Dat spel heb ik ook behoorlijk wat gespeeld :)
Ga hem dus nu ook opzoeken om hem weer te kunnen spelen.
offtopic:
Als je racen + schieten leuk vind, kan je misschien ook RollCage eens proberen. Hoge snelheden en coole wapens, en dan kan je in sommige tunnels en op sommige muren schuin of ondersteboven rijden. Zeer gaaf :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Oops :)

[ Voor 88% gewijzigd door kaspur op 25-09-2006 13:11 ]

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 22:38
Ik zoek een spelletje dat ik altijd met mijn broer speelde. Het is een typisch oud DOS spelletje uit de jaren 90 en volgens mij heette het "Tatou" of iets in die geest, of misschien was dit de executable waarmee je de game runde, google levert niet veel op in ieder geval.

Je kon treinen beroven en elkaar in een top view schermpje te lijf gaan met paarden, kanonnen en infanterie.

Wie o wie heeft enig idee 8)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imodium schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:15:
Ik zoek een spelletje dat ik altijd met mijn broer speelde. Het is een typisch oud DOS spelletje uit de jaren 90 en volgens mij heette het "Tatou" of iets in die geest, of misschien was dit de executable waarmee je de game runde, google levert niet veel op in ieder geval.

Je kon treinen beroven en elkaar in een top view schermpje te lijf gaan met paarden, kanonnen en infanterie.

Wie o wie heeft enig idee 8)
Da's "North and South", denk ik.
info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 07:33

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Tis eigenlijk niet iets voor dit topic, maar wilde het toch proberen. tis nl. geen game, maar een demo. In de tijd van de Amiga werden die veelvuldig gemaakt, en ik geloof nu ook wel, maar dat was toen je van het, omdat zo'n beetje iedereen die een amiga had, er ook vrij fanatiek mee was. Het was een demo met pompende bassen en coole effect (waar nu waarschijnlijk niet veel meer van over is als je het opnieuw hoort).

Enige deel dat ik me nog erg goed voor de geest kan halen is dat een stel ufo's afdalen naar de aarde en een aantal piramides naderen. uit deze piramide kwamen vervolgens enorme lopen waar na eerst naar een climax toe te bouwen plots raketten kwamen die de achtervolging inzette. Muziek en animatie helemaal op elkaar ingespeeld. Allemaal erg blokkig, maar oh zo intens.

Sowieso links naar dergelijk demo's voor pc zijn welkom :p

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DropDeadGorgeous schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:39:
Tis eigenlijk niet iets voor dit topic, maar wilde het toch proberen. tis nl. geen game, maar een demo. In de tijd van de Amiga werden die veelvuldig gemaakt, en ik geloof nu ook wel, maar dat was toen je van het, omdat zo'n beetje iedereen die een amiga had, er ook vrij fanatiek mee was. Het was een demo met pompende bassen en coole effect (waar nu waarschijnlijk niet veel meer van over is als je het opnieuw hoort). Enige deel dat ik me nog erg goed voor de geest kan halen is dat een stel ufo's afdalen naar de aarde en een aantal piramides naderen. uit deze piramide kwamen vervolgens enorme lopen waar na eerst naar een climax toe te bouwen plots raketten kwamen die de achtervolging inzette. Muziek en animatie helemaal op elkaar ingespeeld. Allemaal erg blokkig, maar oh zo intens.

Sowieso links naar dergelijk deo's voor pc zijn welkom :p
De amiga demo is "Desert Dream" Info
En hier kun je een video remake van het piramide gedeelte downloaden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 07:33

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Bingo! thnx :p

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik ben op zoek naar een zeer oud dosspel, waar ik me de naam niet meer van kan herrineren.
Het leek een beetje op commander Keen, maar Keen kwam pas later.
Je moest door levels heenlopen en volgens mij een sleutel bemachtigen en obstakels ontwijken om weer een level verder te komen.

Het spel draaide toen bij mij op een 386 en bij een vriend van mij op een 286.
We hadden toen alleen monochrome beeldschermen dus heb het spel nog nooit in kleur gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door KneppaH op 25-09-2006 14:50 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

KneppaH schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:48:
Ik ben op zoek naar een zeer oud dosspel, waar ik me de naam niet meer van kan herrineren.
Het leek een beetje op commander Keen, maar Keen kwam pas later.
Je moest door levels heenlopen en volgens mij een sleutel bemachtigen en obstakels ontwijken om weer een level verder te komen.

Het spel draaide toen bij mij op een 386 en bij een vriend van mij op een 286.
We hadden toen alleen monochrome beeldschermen dus heb het spel nog nooit in kleur gezien.
Gefeliciteerd ... je hebt zojuist heel algemeen de term "platform-game"beschreven ;) .
Hiervan zijn er letterlijk duizenden gemaakt :D . Kun je iets specifieker zijn?

Ook futuristisch? Wapens ? Hoe zag je hoofdrolspeler eruit? Hoe zagen de vijanden eruit? etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

T was een behoorlijk primitief dosspel, iets ouder dan de eerste Keen.
En het had veel van Keen weg.
Het is al meer dan 14 jaar geleden dat ik em gespeeld heb, dus de herinnerringen zijn vaag.
Je moest door een level heenkomen door obstakels te ontwijken, ergens in een level een of meer sleutels vinden die voor een specifieke deur waren. Bij de laatste deur kon je naar een ander level.
Een level was volgens mij zo groot als het beeldscherm. en het volgende level was zeg maar weer een volgende pagina. Ik weet niet meer of je kon schieten.
De hoofdrol speler was een mannetje van enkele pixels groot, dus niet echt te omschrijven, gewoon een mannetje.

Ik heb allerlei abandonware/freeware sites afgezocht in de hoop een naam tegen te komen die bekend voorkomt, maar tot nogtoe niets gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door KneppaH op 25-09-2006 18:10 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Zoek je misschien Loderunner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen!

Ik zag in een ander forum een link naar dit topic en dacht het toch ook maar eens te proberen.... misschien kunnen jullie me helpen!? :)

Het gaat namelijk over een spel wat al jaren lang in m'n hoofd zit en ik kan het maar niet vinden! En nu komt natuurlijk het iet wat vage verhaal over welk spel ik bedoel... ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven:

Ik heb dit spel echt jaren terug gespeeld, we hadden net een pentium 1 133 Mhz geloof ik en waren 1 van de eerste, dus kun je nagaan hoelang geleden ;) Het spel gaat over een mannetej, beetje klein, dik en cartoony getekend (heel het spel trouwens).

Wat ik me kan herinneren is dat je moest ontsnappen uit een gevangenis (deze gevangenis zag je totaal in beeld als een soort doorsnede, 2D dus en dus geen top view maar "side view"). Als je ontsnapt was moest je over een soort snelweg waarop je dingen moest ontwijken naar de volgende plek (en het wagentje hobbelde :P).

Wat ik me nog meer herinner is dat de titel (volgens mij, maar wete het niet zeker) iets met USA was... VS ofzo, weet het niet... maar er staat me iets bij van een route die je moest doen door Amerika (en dan zou de gevangenis in m'n gedachten misschien Alcatraz kunnen zijn ofzo).

Lekker vaag verhaaltje, ik weet het (war een mens allemaal voor rare details onthoud btw :D), en misschien (waarschijnlijk) valt het spel nu zwaar tegen, maar ik zou het toch graag willen weten! hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ixion schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:52:
Nu we het toch over space-builders hebben ben ik ook op zoek naar een spel. De naam ligt op het puntje van me tong...

Je hebt in het begin een planet (1 vaste view en je bouwt in een krater). Je kan upgrades bestellen bij een ruimteschip wat 1 keer per paar maanden langs komt. Verder kan je meerdere planeten met speciale schepen koloniseren en je kan je planeten motoren geven om ze te besturen. Je kan in het spel ook satelieten naar lege planeten sturen om te kijken wat voor mineralen hier in de grond zitten. De mineralen zijn in 3 groepen verdeeld. Goedkoop, middel en duur. Verder als je een vloot bouwt vliegt deze gewoon rond door je scherm (planeet overview) en kan je ze ook laten landen "in" de planeet.

Het is geen Master of Orion :)

Ik ben alleen bang dat ik het 5 minuten na het posten weer weet... :)

edit:
kuch... plaatje Fragile Allegiance dus...
Ik dacht minstens dat het Outpost was. Van Sierra geloof ik destijds. Ook best een gaaf spel toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneppaH schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:08:
T was een behoorlijk primitief dosspel, iets ouder dan de eerste Keen.
En het had veel van Keen weg.
Het is al meer dan 14 jaar geleden dat ik em gespeeld heb
Klinkt mij een beetje als Crystal Caves of Secret Agent. Maar inderdaad. Platform games zijn er zo veel gemaakt, kan dus vanalles zijn. Deze zijn wel van 1991/1992 dus valt wel in de categorie 'meer dan 14 jaar geleden'. Ook gemaakt door (deels) dezelfde makers als Keen dus heeft wel iets van dezelfde stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar het realistische en leukste racespel voor een Acer TravelMate 722TX.
Het is een oud beestje, namelijk;
http://www.lapworld.de/mo..._722_TX_mP_II_366_mhz.php

Wat kunnen jullie mij aanraden? Ik ben niet zo heel goed met graphische kaart berekeningen enzo, laat staan met laptops.

En owjah, multiplayen via lan heeft een zeer hoge prio. En de laptop draait windows2000

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik had vroeger op mijn gameboy de 1e :p een spel Nemesis. Dit was een shoot em up in de ruimte je weet wel zo'n scrollend scherm ruimteschipje wat door een soort gangenstelsel vliegt/powerups vind nieuwe wapens eindbazen je kent het wel.
Zijn er vandaag de dag nog van dit soort spellen. Ik was helemaal verslaafd aan dit spel namelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.gameworld.de/images/product/1749958520form575245062_medium.jpg

hmm ik zie net dat dit eigenlijk nietmag in dit topic ik dacht dat er vroeger ook een ander topic was waar dit wel in mocht iemand enig idee of dat nog bestaat?

[ Voor 27% gewijzigd door TrailBlazer op 27-09-2006 08:20 ]

Verwijderd

TrailBlazer schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:19:
Ik had vroeger op mijn gameboy de 1e :p een spel Nemesis. Dit was een shoot em up in de ruimte je weet wel zo'n scrollend scherm ruimteschipje wat door een soort gangenstelsel vliegt/powerups vind nieuwe wapens eindbazen je kent het wel.
Zijn er vandaag de dag nog van dit soort spellen. Ik was helemaal verslaafd aan dit spel namelijk.
[afbeelding]

hmm ik zie net dat dit eigenlijk nietmag in dit topic ik dacht dat er vroeger ook een ander topic was waar dit wel in mocht iemand enig idee of dat nog bestaat?
Shoot-em-ups kom je tegenwoordig niet zoveel meer tegen, maar in het abandonware circuit kun je er wel een paar vinden ( Tyrian en Raptor zijn bekende voorbeelden )

Ook worden er regelmatig remekes van bestaande spellen gemaakt. Zo heeft www.retroremakes.com laatst een compo uitgeschreven, en 1 van de entries is een remake van....Nemesis !
Nemesis remake

Als je ECHT veel shmups wilt hebben, zou je eens naar een emulator zoals MAME moeten gaan kijken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

cool mijn hart ging sneller kloppen bij die screenies vanavond maar eens kijken. Ik denk eigenlijkw el dat die gekke Japanners dit nog spelen

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:53

rg-mohwa

Phoe Hé

Het spel was voor de PC denk ik :? (of echt alleen arcade doos maar dat weet ik dus niet meer)
maar jij was een soldaat en er kwamen steeds tegestanders in het beeld en die moest jij doodschieten.
Volgens mij was dit nog wel in DOS (ook niet zeker meer).
Hoe heet deze game

Edit Sorry voor deze vage beschrijving

[ Voor 55% gewijzigd door rg-mohwa op 27-09-2006 14:08 ]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Cannon Fodder misschien ?

Of bedoel je van nog eerder ? Nintendo 8-bit tijdperk?

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Khaine666 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:08:
Cannon Fodder misschien ?

Of bedoel je van nog eerder ? Nintendo 8-bit tijdperk?
nee nee eerder denk ik. Cannon fodder was van bovenaf toch ?
ik bedoel echt vanuit gezichtsveld

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
rg-mohwa schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:09:
[...]

nee nee eerder denk ik. Cannon fodder was van bovenaf toch ?
ik bedoel echt vanuit gezichtsveld
Wellicht Operation Wolf :)

Verwijderd

rg-mohwa schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:58:
Het spel was voor de PC denk ik :? (of echt alleen arcade doos maar dat weet ik dus niet meer)
maar jij was een soldaat en er kwamen steeds tegestanders in het beeld en die moest jij doodschieten.
Volgens mij was dit nog wel in DOS (ook niet zeker meer).
Hoe heet deze game

Edit Sorry voor deze vage beschrijving
Als het ook een arcade spel was, zou ik denken aan klassiekers zoals Commando ( top-down ) of Green Beret

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:12:
[...]

Klinkt mij een beetje als Crystal Caves of Secret Agent. Maar inderdaad. Platform games zijn er zo veel gemaakt, kan dus vanalles zijn. Deze zijn wel van 1991/1992 dus valt wel in de categorie 'meer dan 14 jaar geleden'. Ook gemaakt door (deels) dezelfde makers als Keen dus heeft wel iets van dezelfde stijl.
TANX!! _/-\o_
Ondanks de vage beschrijving heb je em gevonden!! _/-\o_

het was Secret Agent!
De exe file was SAM1, dus daarom kon ik de naam maar niet terugvinden.
Heb em net gespeeld en vond em in monochroom beter :p.

[ Voor 14% gewijzigd door KneppaH op 27-09-2006 15:20 ]

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ja dat was em GEWELDIG SPEL

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:29:
Hey mensen!

Ik zag in een ander forum een link naar dit topic en dacht het toch ook maar eens te proberen.... misschien kunnen jullie me helpen!? :)

Het gaat namelijk over een spel wat al jaren lang in m'n hoofd zit en ik kan het maar niet vinden! En nu komt natuurlijk het iet wat vage verhaal over welk spel ik bedoel... ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven:

Ik heb dit spel echt jaren terug gespeeld, we hadden net een pentium 1 133 Mhz geloof ik en waren 1 van de eerste, dus kun je nagaan hoelang geleden ;) Het spel gaat over een mannetej, beetje klein, dik en cartoony getekend (heel het spel trouwens).

Wat ik me kan herinneren is dat je moest ontsnappen uit een gevangenis (deze gevangenis zag je totaal in beeld als een soort doorsnede, 2D dus en dus geen top view maar "side view"). Als je ontsnapt was moest je over een soort snelweg waarop je dingen moest ontwijken naar de volgende plek (en het wagentje hobbelde :P).

Wat ik me nog meer herinner is dat de titel (volgens mij, maar wete het niet zeker) iets met USA was... VS ofzo, weet het niet... maar er staat me iets bij van een route die je moest doen door Amerika (en dan zou de gevangenis in m'n gedachten misschien Alcatraz kunnen zijn ofzo).

Lekker vaag verhaaltje, ik weet het (war een mens allemaal voor rare details onthoud btw :D), en misschien (waarschijnlijk) valt het spel nu zwaar tegen, maar ik zou het toch graag willen weten! hoop dat jullie me kunnen helpen! :)
Heeft niemand een idee??? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik zoek een oude treinsimulator. Je begon met een klein stadje en rechtsboven liep dwars in de hoek een spoorlijn waarover een treintje reed. Vervolgens moest jij spoor aanleggen en treinen laten rijden naar de stad vanaf deze spoorlijn.
Je kon ook zelf dingen bijbouwen, zoals pretpark, skibaan etc. Naarmate je succesvoller was groeide de stad ook meer. Zeg maar alla transport tycoon.
Geen idee meer hou oud het is en of het reeds op windows draaide, zou net zo goed op DOS kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik speelde vroeger op de MSX met een vriend van me altijd een soort RTS game. Je had een heel leger aan tankjes, en je bestuurde zelf een robot die die tankjes kon oppakken en ergens anders kon neergooien. Het scherm was in multiplay horizontaal gesplit, dus je had twee lange vertikale stroken.

En dit is ongeveer het enige wat ik er nog van weet 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopsticks schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:09:
Ik zoek een oude treinsimulator. Je begon met een klein stadje en rechtsboven liep dwars in de hoek een spoorlijn waarover een treintje reed. Vervolgens moest jij spoor aanleggen en treinen laten rijden naar de stad vanaf deze spoorlijn.
Je kon ook zelf dingen bijbouwen, zoals pretpark, skibaan etc. Naarmate je succesvoller was groeide de stad ook meer. Zeg maar alla transport tycoon.
Geen idee meer hou oud het is en of het reeds op windows draaide, zou net zo goed op DOS kunnen zijn...
A-Train? Zo ja, dan bedoel je waarschijnlijk de 'normale' A-Train en niet een van de vele 'sequels'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:38:
[...]

Da's "North and South", denk ik.
info
Ja dat is hem! Dank u! *O*

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:27:
Ik speelde vroeger op de MSX met een vriend van me altijd een soort RTS game. Je had een heel leger aan tankjes, en je bestuurde zelf een robot die die tankjes kon oppakken en ergens anders kon neergooien. Het scherm was in multiplay horizontaal gesplit, dus je had twee lange vertikale stroken.

En dit is ongeveer het enige wat ik er nog van weet 8)7
Woei, het is Herzog :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:42:
[...]

A-Train? Zo ja, dan bedoel je waarschijnlijk de 'normale' A-Train en niet een van de vele 'sequels'.
Inderdaad, dat is hem! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Ik heb maar heel weinig info.

Ik weet dat het een console spel is. Zeker ben ik niet maar ik geloof ps2.

Heb het in een winkel gezien op een monitor. Een erg ruig en druk phantasy stijl spel, op het moment dat ik het zag was de main character bezig een erg grootte draak te slachten, eerst klimde hij omhoog om hem daarna door zijn kop te steken met zijn zwaard. Het leek mij op een soort van eindbaas.

Spel heeft een grootte impressie bij mij achter gelaten ookal heb ik zelf niet kunnen spelen. Nu dat ik zelf een ps2 heb zou ik het graag willen hebben.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

God of War denk ik. Heeeel gaaf spel imho.

Als je het nu in de winkel-etalage zag dan zal het waarschijnlijk deel 2 zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3llsing schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:56:
Ik heb maar heel weinig info.

Ik weet dat het een console spel is. Zeker ben ik niet maar ik geloof ps2.

Heb het in een winkel gezien op een monitor. Een erg ruig en druk phantasy stijl spel, op het moment dat ik het zag was de main character bezig een erg grootte draak te slachten, eerst klimde hij omhoog om hem daarna door zijn kop te steken met zijn zwaard. Het leek mij op een soort van eindbaas.

Spel heeft een grootte impressie bij mij achter gelaten ookal heb ik zelf niet kunnen spelen. Nu dat ik zelf een ps2 heb zou ik het graag willen hebben.
recent ? Shadow of the colossus misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Shadow of the colossus is het niet ookal ziet dit er ook interessant uit.

God of War zou het goed kunnen zijn. Toch als ik zo de screenshots zie ben ik er niet zeker van. Wel zie ik veel bloed net als het spel wat ik zoek.

Recent is het niet dat ik het gezien heb, een half jaartje terug denk ik.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

misschien is 't Devil may Cry daar moet je ook met vette zwaarden brute eindbazen te lijf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
wie kent het spel national farm killer ?
ik heb dit spel vroeg gehad maar kan er nergens nog iets over vinden.

je moest er konijnen neer schieten en herten, en als je een hert neer schoot dan hoorde je "o I killed bambi"

iemand nog een idee waar ik dit kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
joosthaarman schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:01:
wie kent het spel national farm killer ?
ik heb dit spel vroeg gehad maar kan er nergens nog iets over vinden.

je moest er konijnen neer schieten en herten, en als je een hert neer schoot dan hoorde je "o I killed bambi"

iemand nog een idee waar ik dit kan vinden ?
Dat is Natural fawn killers :+
http://www.winsite.com/bin/Info?500000011501 voor een demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een aantal spellen, het zijn allemaal DOS spelletjes... puur uit nostalgie, n.l.:

Een spel waarbij je allemaal steentjes hebt die je om moet gooien, sommige steentjes kunnen iets speciaals, die breken, of gaan omhoog ofzo.

Dan ook eentje waarbij je kunt 'tekenen', maar dan op een kinderachtige manier, met stempeltjes van dieren enzo.

Spel nummer 3 is vrij bekend volgens mij, het is een educatief spel dat bestaat uit verschillende onderdelen.
het is echt zo'n kleuter spelletje waarbij je dingetjes moet zoeken enzo, en het heeft ook iets met een clown.

Verder zoek ik ook een spelletje dat een soort van snake is.
Je kunt 2 verschillende slangen zijn, volgens mij een gele of een paarse... en die paarse ziet er vrij high tech uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:03:
Ik ben op zoek naar een aantal spellen, het zijn allemaal DOS spelletjes... puur uit nostalgie, n.l.:

Een spel waarbij je allemaal steentjes hebt die je om moet gooien, sommige steentjes kunnen iets speciaals, die breken, of gaan omhoog ofzo.
Pushover
Dan ook eentje waarbij je kunt 'tekenen', maar dan op een kinderachtige manier, met stempeltjes van dieren enzo.
Cryon Rock
Spel nummer 3 is vrij bekend volgens mij, het is een educatief spel dat bestaat uit verschillende onderdelen.
het is echt zo'n kleuter spelletje waarbij je dingetjes moet zoeken enzo, en het heeft ook iets met een clown.
Red Cat ?
Verder zoek ik ook een spelletje dat een soort van snake is.
Je kunt 2 verschillende slangen zijn, volgens mij een gele of een paarse... en die paarse ziet er vrij high tech uit :P
No clue :P

Dit waren mijn gokjes. Wellicht is er 1 wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pushover zou ik ook zeggen, lache spel wel. Ik was best wel ver, maar er was 1 level waar ik absoluut niet voorbij kon komen... Ik zal het weer eens uit de kast trekken, ben inmiddels wat ouder dus wellicht lukt 't nu wel. Bedankt voor de tip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 17:38
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar de naam van een platform spel van zo rond 1993/94/95. De hoofdpersoon is een rocker en met zijn gitaar kan hij dingen doen en je moet muzieknoten verzamelen. Volgens mij een vrij bekend spel, ik dacht van Sega. Maar ik kan zo niet op de naam komen.
Weet een van jullie welk spel ik bedoel.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
urk_forever schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:52:
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar de naam van een platform spel van zo rond 1993/94/95. De hoofdpersoon is een rocker en met zijn gitaar kan hij dingen doen en je moet muzieknoten verzamelen. Volgens mij een vrij bekend spel, ik dacht van Sega. Maar ik kan zo niet op de naam komen.
Weet een van jullie welk spel ik bedoel.
Johnny Bazookatone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 17:38
Jaja, dat is hem, die Johnny dat wist ik nog, maar de rest niet meer. Thnx!!

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

.oisyn schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:25:
Pushover zou ik ook zeggen, lache spel wel. Ik was best wel ver, maar er was 1 level waar ik absoluut niet voorbij kon komen... Ik zal het weer eens uit de kast trekken, ben inmiddels wat ouder dus wellicht lukt 't nu wel. Bedankt voor de tip :+
Top spel was dat, is het inmiddels eigenlijk al abandonware, of moet ik mijn hele kast met oude cdroms overhoop gaan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit een spel gehad waarin je een beschaving kon beginnen (beginnend bij caveman of eerder) en dan door kon bouwen naar een moderne wereld. Soort Civilisation/Evolution/Age of Empires achtig spel. Iemand enig idee welk spel dit zou kunnen zijn. Ik zou het graag weer eens spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:15:
Ik heb ooit een spel gehad waarin je een beschaving kon beginnen (beginnend bij caveman of eerder) en dan door kon bouwen naar een moderne wereld. Soort Civilisation/Evolution/Age of Empires achtig spel. Iemand enig idee welk spel dit zou kunnen zijn. Ik zou het graag weer eens spelen
Weet je er nog meer van?
Could be anything (Civilisation/Evolution/Age of Empires, bijvoorbeeld :+ ).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

isometric view, 3d, 2d, dos, windows tijdperk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, Mega-lo-mania misschien ?
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empire Earth misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:13

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een spel genaamd piranha (of iets wat daar op lijkt).
Ok, dit is dan wel Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic, maar dit leek me toch het beste topic om dit in te vragen, i.p.v. een nieuw topic te maken.

Dit spel lijkt op asteroids, je bent een ruimtescheepje, en je moet rotsblokken en andere digen in de ruimte kapot schieten. Het spel is te spelen met max 3 spelers.
Na elke 3 levels kun je betere wapens kopen van het geld dat je hebt verdiend door rotsblokken enzo kapot te knallen.
Ook, soms als je iets kapot shiet, komt er een soort van muntje vrij, hiervan zijn veel verschillende. Sommige muntjes geven gratis wapens, sommige geven een extra leven of sommigen geven extra geld.

Dit spel speelde ik vroeger regelmatig met mijn broertje, ik wil dit graag weer hebben. Ik kan op google er totaal niets over vinden, de hoofdzaak hiervan is waarschijnlijk dat er een ander spel is dat dezelfde naam heeft...

Dus mijn vraag, weet iemand waar ik dit spel nog ergens kan krijgen/kopen. Of misschien heb ik de naam gewoon verkeerd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Hey,

Ik zoek een erg oud spel, je hebt een leveltje, 2 kanonnentjes, je moet je graden instellen dat je wilt gaan schieten (ook hoe hard volgens mij) en dan staat er een wind enzo en moet je zo het andere kanon kapot zien te krijgen. Iemand idee hoe dit spel heet/link om te downloaden?

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trix0r schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:52:
Hey,

Ik zoek een erg oud spel, je hebt een leveltje, 2 kanonnentjes, je moet je graden instellen dat je wilt gaan schieten (ook hoe hard volgens mij) en dan staat er een wind enzo en moet je zo het andere kanon kapot zien te krijgen. Iemand idee hoe dit spel heet/link om te downloaden?

bedankt :)
Scorched earth ?
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Ja zoiets ongeveer, alleen dan met een wat simpeler uiterlijk, gewoon groene grond, blauwe lucht en een groen/rood kanon geloofk... waarbij je naar shoot>aim ofzo moest gaan altijd (zoiets bij bv bestand openen) en daar alles moest instellen. Oja, je had ook helemaal geen verschillende wapens ofzo, gewoon schieten met hetzelfde kannontje tot er 1 raakt

[ Voor 10% gewijzigd door Montaner op 11-10-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
ik heb een linkje naar een beta game gezien, die ging over basejumpen. Hij moet nog uitkomen dacht ik. Geen idee hoe het spel heeft, met google vind ik ook niks.
Iemand een idee? (Het is niet Just Cause).

[ Voor 6% gewijzigd door Rambo op 14-10-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

Seraphin

Meep?

trix0r schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:25:
[...]

Ja zoiets ongeveer, alleen dan met een wat simpeler uiterlijk, gewoon groene grond, blauwe lucht en een groen/rood kanon geloofk... waarbij je naar shoot>aim ofzo moest gaan altijd (zoiets bij bv bestand openen) en daar alles moest instellen. Oja, je had ook helemaal geen verschillende wapens ofzo, gewoon schieten met hetzelfde kannontje tot er 1 raakt
Ik denk toch ook dat het scorched earth is.... misschien kun je je alleen de "simpele" velden herinneren (lang niet alle velden hadden heuvels e.d., en de kanonnen waren ook gewoon rood/groen/geel). Dat met die wapens moest je ook maar doorhebben; standaard knalde je gewoon met simpele kogeltjes.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc_hans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 21:11
Gilian645 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:37:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een spel genaamd piranha (of iets wat daar op lijkt).
Ok, dit is dan wel Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic, maar dit leek me toch het beste topic om dit in te vragen, i.p.v. een nieuw topic te maken.

Dit spel lijkt op asteroids, ...

Dus mijn vraag, weet iemand waar ik dit spel nog ergens kan krijgen/kopen. Of misschien heb ik de naam gewoon verkeerd?

Alvast bedankt!
Heb zelf zo een soort spel gehad en luisterde naar de naam: Descent 2 zijn ook nog een deel 3 en 4 van gekomen weet ik mischien dat daar wat tussen zit wat vet is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dav0s schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:08:

Top spel was dat, is het inmiddels eigenlijk al abandonware, of moet ik mijn hele kast met oude cdroms overhoop gaan trekken?
Geen idee, maar de game is vrij makkelijk te vinden op het internet :). Ben nu bij level 97 (uit mijn hoofd, zit op m'n werk, dus kan er een naast zitten), maar die lukt me maar niet 8)7

.edit: yup, deze, levelcode 09215
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/pushover97.png

Het punt is, zodra die ascender (die omhoog valt) rechtsonder omhoog gaat door die tumbler (die rolt door) van linksboven, dan raakt ie de trigger (laatste blokje dat moet vallen) voordat de tumbler uitgerold is. De blocker rechtsonder weghalen heeft geen nut want dan nog is het te laat.

Denk eraan dat die ladder bovenaan niet helemaal tot dat middelste platform loopt - je kunt dus niet van tevoren naar beneden, maar je kunt wel weer omhoog vanaf dat middelste platform.

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:08:
[...]

er is een pushover remake, met alle 100 originele levels en een leveleditor : http://www.jrnetwork.co.uk/ishisoft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padme
  • Laatst online: 01-04 14:48
Ik zoek de naam van het volgende spel:

Speelde het op de Amiga 500. Een racespel, zeer kleine autootjes, je kon ook multiplayeren en je reed op een parcours waarbij ook gebruik werd gemaakt van hoogteverschillen (soms liep de baan onder en over elkaar heen).

Je kon ook upgrades kopen waaronder olie die je achter kon laten, nitro en geleide raketten om voor- en/of achteruit te schieten.

Het zag er voor die tijd verschrikkelijk goed uit...

Ik weet, het is niet veel maar weet iemand waar ik het over heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik ben opzoek naar een handels spel dit spel speelde zich 2d af in de ruimte, hierbij moest je bepaalde grondstoffen kopen of andere handelswaar en weer met winst proberen te verkopen.
Je kon dan weer andere ruimteschepen kopen enz..
dit spel speelde ik in 1997 op de basisschool maar geen idee hoe het heet.
Heb ook geen spel gezien wat hier op lijkt.

Platform: PC Windows 95
Type: Strategy/rpg?

[ Voor 5% gewijzigd door -NRG- op 18-10-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padme
  • Laatst online: 01-04 14:48
Ik heb het al gevonden... Super Cars II !!! Geweldig !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Seraphin schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:19:
[...]

Ik denk toch ook dat het scorched earth is.... misschien kun je je alleen de "simpele" velden herinneren (lang niet alle velden hadden heuvels e.d., en de kanonnen waren ook gewoon rood/groen/geel). Dat met die wapens moest je ook maar doorhebben; standaard knalde je gewoon met simpele kogeltjes.
Nee dat is hem echt niet, het zag er zooooooooooveel simpeler uit.

Het zag er bijna letterlijk zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/2784OAXxN/78946.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
-NRG- schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:47:
Ik ben opzoek naar een handels spel dit spel speelde zich 2d af in de ruimte, hierbij moest je bepaalde grondstoffen kopen of andere handelswaar en weer met winst proberen te verkopen.
Je kon dan weer andere ruimteschepen kopen enz..
dit spel speelde ik in 1997 op de basisschool maar geen idee hoe het heet.
Heb ook geen spel gezien wat hier op lijkt.

Platform: PC Windows 95
Type: Strategy/rpg?
Dat klinkt als privateer geloof ik. Kwam rond dezelfde tijd uit als wing commander 4 geloof ik. Dat was rond 97. Als ik teminste de naam nog goed heb....

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.