Het eerste gedeelte klinkt nogal als Little Big Adventure, waar je uit een asylum moet ontsnappen, en voorbij de bewaking komt door tussen het vuilnis te gaan liggen en vervolgens opgehaald te worden door de vuilniswagen. Het gedeelte van van dingen uit de laadbak gooien en vliegtuigen in oerwouden kan ik zo snel niet plaatsenmoer schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:47:
Ben op zoek naar een adventure game (waarschijnlijk jaren 90):
Je wordt opgesloten in kamer in een ziekenhuis, wanneer je ontsnapt kun je met een auto(truck) ontsnappen. Achtervolgers raak je kwijt door dingen uit de laadbak te gooien.
Er staat me ook iets bij van een neergestort vliegtuig in een oerwoud met een laboratorium.
Het is alweer een paar jaar geleden kan zijn dat ik 2 spellen door elkaar haal.
GEWELDIGGonadan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:06:
[...]
Goblins Quest 3.
[afbeelding]
Lang leve de zoekfunctie op wikipedia.
Heerlijk hoe het opeens een stuk lelijker is (lijkt) dan zoveel jaar geleden
&
Is spel 1 niet 'Last Ninja'?SpeedKill schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:29:
Zag zelf laatst mijn oude C64 op zolder staan, wat weer een herinnering opbracht, namelijk van 2 spellen die ik daar op veel speelde.
Weet beide namen niet meer, maar wel wat je moet doen;
spel 1:
Je speelt een zwarte ninja, het spel is te zien van de zijkant en je kon haast overal op lopen en springen, als je ver naar rechts ging kwam je bij een 'balanceer-touw' uit wat heel moeilijk wasook moest je tegen tegenstanders vechten die niets waren vergeleken met jou ninja
Ik weet dat ik het spel nog op een soort tape had, en niet op zo'n grote floppy..
spel 2;
Een soort puzzelspel waarbij de co-op mode het leukst was (ja, co-op!), je had allebei een soort klein dinosaurusje en het spel had ook veel 'bubbles' erin, wat je nog eens ermee moest doen weet ik niet meer, ik dacht hoger in het level komen, of zo de tegenstanders af schieten.
Het is niet de gemaakte Port van Puzzle Bobble van de arcadehal, aangezien je 'vrij' (in beperkte mate) kon bewegen in het level. Ook dit spel was gezien van de zijkant in mario-style.
Zou leuk zijn om de namen van deze spellen te weten om nog eens ports etc. te zoeken
SpeedKill.

De tweede klinkt inderdaad als Bubble Bobble.
Het nare is dat er 200 versie van bubble bobble zijn maar de aller beste versie die ik heb gezien ooit(van de zijkant met zijn 2en) heb ik nooit meer terug gevonden. Alleen verschrikkelijk lelijke of beperkte versiesmaikel schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:07:
[...]
Is spel 1 niet 'Last Ninja'?
[afbeelding]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
op m'n desktop staat ie als het goed is, alleen loopt het voor geen meter (misschien in dos mode), maar ik denk dat het degene is die jij bedoeldPostius schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:56:
[...]
Het nare is dat er 200 versie van bubble bobble zijn maar de aller beste versie die ik heb gezien ooit(van de zijkant met zijn 2en) heb ik nooit meer terug gevonden. Alleen verschrikkelijk lelijke of beperkte versies
het was de bedoeling om met z'n tweeen of alleen alle monsterstje met een bel te laten zweven, en dan moest je er volgens mij tegenaan lopen en dan waren ze weg (als je er niet tegenaan liep kwamen ze weer terug)
als ik weer bij m'n desktop ben zal ik kijken of ik hem op i.net kan zetten. (zal wel maandag of dinsdag worden)
FREAKJAM schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:08:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
flight of the amazon queen.
Je kunt hem hier ook legaal downloaden trouwens
Anoniem: 214622
Ik zoek ook een spel (duh).
Het is een racespel voor de pc, topdown view, je rijdt in kleine karts. Nadat je een race hebt gewonnen krijg je wat cash waarmee je boosts/wapens kan kopen (en die vervolgens in de volgende race gebruiken).
Weet iemand welk spel ik bedoel? Bij voorbaat dank!
Het is een racespel voor de pc, topdown view, je rijdt in kleine karts. Nadat je een race hebt gewonnen krijg je wat cash waarmee je boosts/wapens kan kopen (en die vervolgens in de volgende race gebruiken).
Weet iemand welk spel ik bedoel? Bij voorbaat dank!
Death Rally?
[ Voor 21% gewijzigd door blaataaps op 23-06-2007 15:04 ]
Anoniem: 214622
Even snel wat screens gezien en dat zou em best is kunnen zijn. Dankjewelblaataaps schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:02:
Death Rally?
EDIT: Ja, dit is em. Download linkje meteen gevonden (legaal, shareware): Death Rally
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 214622 op 23-06-2007 15:10 ]
Dat zou very nice zijnFrunz schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:59:
[...]
op m'n desktop staat ie als het goed is, alleen loopt het voor geen meter (misschien in dos mode), maar ik denk dat het degene is die jij bedoeld
het was de bedoeling om met z'n tweeen of alleen alle monsterstje met een bel te laten zweven, en dan moest je er volgens mij tegenaan lopen en dan waren ze weg (als je er niet tegenaan liep kwamen ze weer terug)
als ik weer bij m'n desktop ben zal ik kijken of ik hem op i.net kan zetten. (zal wel maandag of dinsdag worden)
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Last Ninja ken ik ook nog wel maar dat is hem helaas niet, het is hetzelfde soort view als bij mario, zo helemaal van de zijkant en niet draaibaar of niets.maikel schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:07:
[...]
Is spel 1 niet 'Last Ninja'?
[afbeelding]
Ff Bubble Bobble uitproberen op internet
EDIT: Gespeel & dit is hem, toch wel ff anders (op een bepaalde manier) als ik dacht dat het was, was dan ook een jaar of 9-10 terug ofzo.
[ Voor 12% gewijzigd door SpeedKill op 24-06-2007 00:43 . Reden: test ]
Anoniem: 178962
Ik ben ook nog op zoek naar een spel, ik heb het 1x een hele dag gespeeld samen met m'n broertje, daarna zijn we het kwijtgeraakt en nooit meer gespeeld. We hebben het heel vaak nog gezocht, maar nooit meer gevonden.
Het is een vrij oud spel, ik denk een jaar of 10 geleden dat het is uitgebracht (misschien nog iets ouder). Onder DOS dus.
Je speelde het met z'n 2en met het toetsenbord, je had links een veld en rechts een veld. Van bovenaf kwamen dan verschillende stenen ballen met verschillende gewichten omlaag gevallen, welke bal waar terecht komt kon je bepalen door de schuifbalk met aankomende ballen te draaien.
De ballen kwamen terecht op soort plateaus die met elkaar in verbinding stonden (in paren), als het gewicht bij de ene zwaarder was als de andere dan verschoof het. Wanneer je een hele zware bal liet vallen op een kolom waar alleen een lichte bal lag schoot die bal naar de andere kant en kreeg je medespeler een bal die hij niet meer kon wegspelen (die werd dan grijs). Hoe precies je ballen wegspeelde weet ik niet meer precies, maar ik geloof dat het te maken had met kleuren combinaties te maken door de gewichten op de juiste manier te verdelen.
Het ging dus met z'n tweeen tegen elkaar, de ballen vielen naar beneden, als je scherm vol zat dan had je verloren.
De precieze werking van het spel was ons toen niet geheel duidelijk (wellicht wat te maken met de alcohol consumptie en zuip/wakkerblijf/game maraton waar we mee bezig waren in een vakantie) en omdat we de naam van het spel niet meer wisten en het nooit meer terug konden vinden hebben we vaak gegrapt dat het een droom was. Maar wel een beetje raar dat we hetzelfde gedroomd hebben dan
Weet er iemand hoe dit spel heet? Zou geweldig zijn eindelijk te weten welk spel het was.Er waren toen meer spellen die we gespeeld hebben waarvan we later niet meer wisten hoe het heette maar dit is de enige die we niet later terug hebben gevonden.
Waarom het van de PC verwijderd werd toen? We hadden maar een hele kleine harde schijf, dus als je een ander spel wilde spelen moest je iets eraf gooien (tenminste we waren toen veel spellen aan het uitproberen, om dus niet in de problemen te komen met schijfruimte gooide we gewoon gelijk het spel eraf als we aan de volgende gingen beginnen)
Het is een vrij oud spel, ik denk een jaar of 10 geleden dat het is uitgebracht (misschien nog iets ouder). Onder DOS dus.
Je speelde het met z'n 2en met het toetsenbord, je had links een veld en rechts een veld. Van bovenaf kwamen dan verschillende stenen ballen met verschillende gewichten omlaag gevallen, welke bal waar terecht komt kon je bepalen door de schuifbalk met aankomende ballen te draaien.
De ballen kwamen terecht op soort plateaus die met elkaar in verbinding stonden (in paren), als het gewicht bij de ene zwaarder was als de andere dan verschoof het. Wanneer je een hele zware bal liet vallen op een kolom waar alleen een lichte bal lag schoot die bal naar de andere kant en kreeg je medespeler een bal die hij niet meer kon wegspelen (die werd dan grijs). Hoe precies je ballen wegspeelde weet ik niet meer precies, maar ik geloof dat het te maken had met kleuren combinaties te maken door de gewichten op de juiste manier te verdelen.
Het ging dus met z'n tweeen tegen elkaar, de ballen vielen naar beneden, als je scherm vol zat dan had je verloren.
De precieze werking van het spel was ons toen niet geheel duidelijk (wellicht wat te maken met de alcohol consumptie en zuip/wakkerblijf/game maraton waar we mee bezig waren in een vakantie) en omdat we de naam van het spel niet meer wisten en het nooit meer terug konden vinden hebben we vaak gegrapt dat het een droom was. Maar wel een beetje raar dat we hetzelfde gedroomd hebben dan
Weet er iemand hoe dit spel heet? Zou geweldig zijn eindelijk te weten welk spel het was.Er waren toen meer spellen die we gespeeld hebben waarvan we later niet meer wisten hoe het heette maar dit is de enige die we niet later terug hebben gevonden.
Waarom het van de PC verwijderd werd toen? We hadden maar een hele kleine harde schijf, dus als je een ander spel wilde spelen moest je iets eraf gooien (tenminste we waren toen veel spellen aan het uitproberen, om dus niet in de problemen te komen met schijfruimte gooide we gewoon gelijk het spel eraf als we aan de volgende gingen beginnen)
Het zou Legend of Kage kunnen zijn (ook al was dat met een samurai in plaats van een ninja geloof ik).SpeedKill schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:34:
[...]
Last Ninja ken ik ook nog wel maar dat is hem helaas niet, het is hetzelfde soort view als bij mario, zo helemaal van de zijkant en niet draaibaar of niets.

Eventueel zou het ook nog Bruce Lee kunnen zijn (ik weet het niet meer zeker maar volgens mij moest je daar ook op een koord balanceren).

[ Voor 18% gewijzigd door Goozer op 24-06-2007 17:35 ]
Dat ninja spel.. ik kan me wel een spel voor de geest halen, maar de naam niet!
Leek het hierop: Je kijkt ernaar vanaf zij-aanzicht (net zoals plaatje hierboven dus). Je moest eerst van rechts naar links lopen, waarbij je allerlei andere mannetjes tegenkwam. Je liep in een soort gebouw, wat meerdere verdiepingen had. Volgens mij was het zo dat je aan het einde van de 1e gang dan uiteindelijk naar boven kon (level 2).
Het gebouw was zo'n typisch oud-chinees geval, met van die omhoog staande dakpunten enzo. Zoiets dus:

[edit]
Ah, gevonden.. dat heette "kung fu master"! Was dat het?
En anders had je nog zo'n soort spel..maar dan liep je niet van links naar rechts, maar van de ene room naar de andere. Waar je dan weer andere mannetjes tegen kon komen. Daar moest je ook mee vechten. Maar daar weeet ik niet veel meer van dan dit.
[edit2]
Misschien dat het "Yie Ar Kung Fu II" was. Maar zeker ben ik daar niet van. 1 was i.i.g. een rechtoe-rechtaan knokspel, waarbij je niet uit het veld kon lopen.
Leek het hierop: Je kijkt ernaar vanaf zij-aanzicht (net zoals plaatje hierboven dus). Je moest eerst van rechts naar links lopen, waarbij je allerlei andere mannetjes tegenkwam. Je liep in een soort gebouw, wat meerdere verdiepingen had. Volgens mij was het zo dat je aan het einde van de 1e gang dan uiteindelijk naar boven kon (level 2).
Het gebouw was zo'n typisch oud-chinees geval, met van die omhoog staande dakpunten enzo. Zoiets dus:

[edit]
Ah, gevonden.. dat heette "kung fu master"! Was dat het?
En anders had je nog zo'n soort spel..maar dan liep je niet van links naar rechts, maar van de ene room naar de andere. Waar je dan weer andere mannetjes tegen kon komen. Daar moest je ook mee vechten. Maar daar weeet ik niet veel meer van dan dit.
[edit2]
Misschien dat het "Yie Ar Kung Fu II" was. Maar zeker ben ik daar niet van. 1 was i.i.g. een rechtoe-rechtaan knokspel, waarbij je niet uit het veld kon lopen.
[ Voor 28% gewijzigd door brama op 24-06-2007 11:56 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik zoek een oude Formule 1 game die ik heel vroeger vaak speelde op m'n win 3.11je. Je begon een kampioenschap altijd in San Marino en ging zo alle tracks langs en je moest steeds bij de eerste 6 eindigen volgens mij om door te komen. Het zag er op zich best simpel uit, niet echt realistisch nagebouwd. Stonden allemaal boompjes en paaltjes langs de weg altijd met af en toe een tribune. En een hele simpele pits waar je de voor- en achterbanden kon wisselen en iets met je motor moest doen als die oververhit raakte als je vaak had gebotst.
Kent iemand deze?
Kent iemand deze?
[ Voor 86% gewijzigd door Crash op 26-06-2007 09:45 ]
Anoniem: 180839
Hoi, ik zoek een redelijk oud spel. Vroeger speelde ik het op een windows 3.1 (i486 dx @ 33mhz) pc en het was van een diskette (3,5 inch, 1.44mbyte). Ik weet dat je in het begin uit verschillende levels kon kiezen (best veel levels) en dat je met een poppetje door een "kamer" moest lopen. was 2d, een soort landkaart zeg maar. (soort super mario) De achtergrond van de games was vooral wit. je kon een geweertje pakken en daarmee "blokjes" kapot schieten om erdoor te komen. De kleur van het poppetje in het spel zelf was was wit (dacht ik) met een groen/geel helmpje op
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 180839 op 26-06-2007 23:40 ]
Ik zoek een spel waarmee je met speelgoed wapentjes kon schieten, een FPS shooter gebouwd op de UT engine
Anoniem: 44947
Groen/geel helmpje klinkt als Commander Keen, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?Anoniem: 180839 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:38:
Hoi, ik zoek een redelijk oud spel. Vroeger speelde ik het op een windows 3.1 (i486 dx @ 33mhz) pc en het was van een diskette (3,5 inch, 1.44mbyte). Ik weet dat je in het begin uit verschillende levels kon kiezen (best veel levels) en dat je met een poppetje door een "kamer" moest lopen. was 2d, een soort landkaart zeg maar. (soort super mario) De achtergrond van de games was vooral wit. je kon een geweertje pakken en daarmee "blokjes" kapot schieten om erdoor te komen. De kleur van het poppetje in het spel zelf was was wit (dacht ik) met een groen/geel helmpje op
Hi all, ik zou graag willen weten welke game hier op de screenshots staan:

Ik denk dat het een PS2 game is. Misschien Gran Turismo 3?

Hail to the king baby!
Ik denk ook Gran Turismo (herkenbaar aan de oranje buttons in het midden), durf alleen niet te zeggen welk deel...urk_forever schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:41:
Hi all, ik zou graag willen weten welke game hier op de screenshots staan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Tis sowieso een PS2 game, dat ding staat er niet voor niks op het kastje
[ Voor 6% gewijzigd door GeleFles op 27-06-2007 22:16 ]
Het zou ook speedbuster kunnen zijn.
Edit: Hoewel ik niet weet of die op de PS2 was...
Edit: Hoewel ik niet weet of die op de PS2 was...
[ Voor 42% gewijzigd door Snippertje op 27-06-2007 22:18 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ja bedankt, volgensmij is dat hemAnoniem: 44947 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:28:
[...]
Groen/geel helmpje klinkt als Commander Keen, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?
Was commander Keen niet behoorlijk van de zijkant? Afgezien van sommige "level kies maps"?Anoniem: 180839 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:38:
Beetje rare omschrijving voor Commander Keen, maar het is hem blijkbaar wel...

[ Voor 52% gewijzigd door Weltschmerz op 28-06-2007 09:46 . Reden: verkeerde quote ]
&
het is ook een vage herinnering van dat spel (ik wist dat dat poppetje wel een geel/groen helmpje hadWeltschmerz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:45:
[...]
Was commander Keen niet behoorlijk van de zijkant? Afgezien van sommige "level kies maps"?
Beetje rare omschrijving voor Commander Keen, maar het is hem blijkbaar wel...![]()
Ik ben eigenlijk al jaren op zoek naar een spel wat qua sfeer destijds nogal indruk op me had gemaakt.
Van wat ik weet:
Platform: DOS
Jaartal: Ik denk zo rond 89-94
Genre: Science Fiction
Type: Adventure
Van wat ik nog weet begint het spel met een scrolling tekst die het verhaal introduceert, ondersteund door een MOD tune. Het spel draaide volgens mij om een satelliet in de ruimte die je moest activeren, die de planeet vernietigde. Je kon aan het einde de planeet ook ontsnappen als je genoeg geld had om een ruimteschip te kopen.
Het spel deed verder nogal een beetje Frans aan.
Je kon verder mensen aanspreken, en ook dingen kopen/verkopen.
Het combat systeem bestond uit een soort van sniper mode, waarbij de tegenstander zich als een silhouet door het scherm bewoog.
Hopelijk gaat er ergens een bel rinkelen bij iemand
Van wat ik weet:
Platform: DOS
Jaartal: Ik denk zo rond 89-94
Genre: Science Fiction
Type: Adventure
Van wat ik nog weet begint het spel met een scrolling tekst die het verhaal introduceert, ondersteund door een MOD tune. Het spel draaide volgens mij om een satelliet in de ruimte die je moest activeren, die de planeet vernietigde. Je kon aan het einde de planeet ook ontsnappen als je genoeg geld had om een ruimteschip te kopen.
Het spel deed verder nogal een beetje Frans aan.
Je kon verder mensen aanspreken, en ook dingen kopen/verkopen.
Het combat systeem bestond uit een soort van sniper mode, waarbij de tegenstander zich als een silhouet door het scherm bewoog.
Hopelijk gaat er ergens een bel rinkelen bij iemand
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Grapppig..volgens mij heb ik dat recent nog gespeeld via een emulator oid. Maar de naam is me weer ontschoten!
Bekeek je dat van opzij (2d platform style)? Ik kan me ook nog herinneren dat je kon springen, en dan met je juiste toetsencombo je ergens aan kon vastgrijpen. Een beetje zoals bij Prince of Persia destijds.

[ Voor 47% gewijzigd door brama op 29-06-2007 10:26 ]
Als het een PS2 is dan is het GT3, de andere delen zijn voor de PS1. Maar ik heb gezocht naar screens van GT3 met die knoppen maar kon ze nergens vindenRonnieB82 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:15:
[...]
Ik denk ook Gran Turismo (herkenbaar aan de oranje buttons in het midden), durf alleen niet te zeggen welk deel...
Tis sowieso een PS2 game, dat ding staat er niet voor niks op het kastje
Hail to the king baby!
Jij hebt het volgens mij over Flashback.brama schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:24:
Grapppig..volgens mij heb ik dat recent nog gespeeld via een emulator oid. Maar de naam is me weer ontschoten!Bekeek je dat van opzij (2d platform style)? Ik kan me ook nog herinneren dat je kon springen, en dan met je juiste toetsencombo je ergens aan kon vastgrijpen. Een beetje zoals bij Prince of Persia destijds.
Ik dacht in eerste instantie iig aan Flashback maar daar ging het niet om een satelliet en een combatsysteem met silhouetten zat er ook niet in.
Of een scrollende tekst aan het begin for that matter.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 29-06-2007 11:31 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Flashback ja!
Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat de verhaallijn daarin was. Wel dat je in het begin ergens in een jungle zat, waar je uit moest zien te komen (of een apparaat oid moest disablen).
De grote overeenkomst is denk ik dat het ook Frans was (van origine), althans, zo herinner ik me dat.
Was wel een gaaf spel, erg goede sfeer zat daar in.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat de verhaallijn daarin was. Wel dat je in het begin ergens in een jungle zat, waar je uit moest zien te komen (of een apparaat oid moest disablen).
De grote overeenkomst is denk ik dat het ook Frans was (van origine), althans, zo herinner ik me dat.
Was wel een gaaf spel, erg goede sfeer zat daar in.
Dat was precies ook de reden dat ik geen Flashback als antwoord gafCyphax schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:31:
[...]
Jij hebt het volgens mij over Flashback.
Ik dacht in eerste instantie iig aan Flashback maar daar ging het niet om een satelliet en een combatsysteem met silhouetten zat er ook niet in.
Of een scrollende tekst aan het begin for that matter.
Overigens wel een erg goed spel!
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Aangezien deze al een tijdje over de 1000 is, heb ik maar een nieuw deel geopend.
[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4
[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4
And I'm the only one and I walk alone.
Dit topic is gesloten.