Ik ben ook opzoek naar een spel uit mid tot eind jaren 90. Het was een top down strategy spel waarbij je 5 of 6 karakters moest besturen. Ooit eens een demo van gespeeld op een dixons cd(geen internet in die tijd
) Het leek een beetje op x-com maar dan was het real time (volgens mij).
Er zat een ook een random element in, want het wapen dat je vond of gebruikt had niet altijd hetzelfde effect op de aliens in het spel. De ene keer leggen ze meteen het loodje als je ze met hairspray beschiet de andere keer splitsen ze in twee.
In dat deme level moest je een of andere onderwater basis uitkammen op groen tentakelig alien gespuis. Er staat me ook nog vaag iets bij dat je op een gegeven moment door een airlock heen moet waarna al je mannetjes een geel harnas aantrekken.
Het had volgens mij ook iets van alien in de titel, dus Alien …….
Alvast bedankt als iemand zich dit kan herinneren.
Er zat een ook een random element in, want het wapen dat je vond of gebruikt had niet altijd hetzelfde effect op de aliens in het spel. De ene keer leggen ze meteen het loodje als je ze met hairspray beschiet de andere keer splitsen ze in twee.
In dat deme level moest je een of andere onderwater basis uitkammen op groen tentakelig alien gespuis. Er staat me ook nog vaag iets bij dat je op een gegeven moment door een airlock heen moet waarna al je mannetjes een geel harnas aantrekken.
Het had volgens mij ook iets van alien in de titel, dus Alien …….
Alvast bedankt als iemand zich dit kan herinneren.