[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.355 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ranewen schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:28:
Ik ben op zoek naar een spelletje dat ik heel vroeger bij mijn broer wel eens speelde, op de Amiga als ik me niet vergis. Een aantal jaar geleden heb ik het nog online ergens kunnen spelen.

Het is een heel eenvoudig spelletje.
Er stuitert heel langzaam een grote bal door het scherm. Door een lange pijl recht naar boven te schieten, komt de bal daar tegenaan (als je goed timed) en die bal splitst zich dan in tween. Deze twee ballen moet je weer zien te raken, en dan heb je vier nog kleinere ballen. Dit gaat door tot je bij zestien bent of zo - dan zijn ze zo klein dat als ze tegen jouw pijlen aankomen, ze weggaan. Zodra je al die kleine balletjes hebt weggewerkt, ga je naar het volgende level. Die ballen stuiteren allemaal over de grond. Je mag er niet door geraakt worden.

Een kinderlijk eenvoudig, zeer verslavend spel en ik kan het nergens meer vinden. Googlen krijg ik alleen 'bubble trouble' varianten op en in dezetopics zijn ze ook niet naar voren gekomen. Iemand een idee?
Pang!
Zijn zeer veel versies voor, de Snes versie, en de MAME zijn het beste imo.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
_O_ O+ Thanx mate!!

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Is ook op internet speelbaar.. Zo'n soort spel

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een spel (3D).

Een korte omschrijving van wat ik me kan herinneren. ->

Ik heb het spel ongeveer 5 jaar geleden op de pc gespeeld, volgens mij verscheen het op cdrom.

Je begint op straat, voor een museum. Als je probeert van het museum weg te lopen dan zegt je character iets van dat hij eerst zijn ontvoerde vriendin moet zoeken. In het museum moet je allerlei puzzels oplossen. Een voorbeeld van zo'n puzzel is: je staat in een kamer in 't museum beveiligd met allerlei lasers, de bedoeling is een item aan de andere kant te pakken te krijgen, dmv de items die je in je inventory hebt.

Als je het deel in het museum heb voltooid, ga je naar de binnenplaats, een grote tuin volgens mij. Hier ontmoet je iemand waarmee je een kort zwaardgevecht houdt. Na dit gevecht komt je terecht in een soort klooster, waar je weer allerlei puzzels mag oplossen.

Een erg vage omschrijving, maar meer kan ik me niet van het spel herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik heb een tijd terug een game gespeeld die vergelijkbaar is met Mortal Kombat. Arcade ten voete uit. Volgens mij was 'ie van Konami of Capcom, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het is een vrij oud spel, waarin je volgens mij eigen characters kon toevoegen. In de versie die ik speelde zaten volgens mij al characters als X-men enzo. Iemand weet waarover ik het heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

mcdronkz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:20:
Ik heb een tijd terug een game gespeeld die vergelijkbaar is met Mortal Kombat. Arcade ten voete uit. Volgens mij was 'ie van Konami of Capcom, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het is een vrij oud spel, waarin je volgens mij eigen characters kon toevoegen. In de versie die ik speelde zaten volgens mij al characters als X-men enzo. Iemand weet waarover ik het heb ?
Misschien iets als Marvell vs. Capcom? Dat lijkt het meest op jouw beschrijving imho.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:26:
Ook ik ben op zoek naar een spel (3D).

Een korte omschrijving van wat ik me kan herinneren. ->

Ik heb het spel ongeveer 5 jaar geleden op de pc gespeeld, volgens mij verscheen het op cdrom.

Je begint op straat, voor een museum. Als je probeert van het museum weg te lopen dan zegt je character iets van dat hij eerst zijn ontvoerde vriendin moet zoeken. In het museum moet je allerlei puzzels oplossen. Een voorbeeld van zo'n puzzel is: je staat in een kamer in 't museum beveiligd met allerlei lasers, de bedoeling is een item aan de andere kant te pakken te krijgen, dmv de items die je in je inventory hebt.

Als je het deel in het museum heb voltooid, ga je naar de binnenplaats, een grote tuin volgens mij. Hier ontmoet je iemand waarmee je een kort zwaardgevecht houdt. Na dit gevecht komt je terecht in een soort klooster, waar je weer allerlei puzzels mag oplossen.

Een erg vage omschrijving, maar meer kan ik me niet van het spel herinneren.
Doet me een klein beetje aan Eye denken, maar dat is waaaaaay ouder dus dat zal hem niet zijn.
Je zegt dat je het ongeveer 5 jaar geleden hebt gespeeld, maar is het ook rond die tijd uitgegeven? Of misschien eerder?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of Broken Sword 4 maar die is weer lang niet oud genoeg. Kun je wat meer vertellen over de graphics? Was het getekend of gefotografeerd, waren er cutscenes, nodebased of 3D etc

=Edit= Knight's Chase? (1996)
http://www.mobygames.com/game/dos/time-gate-knights-chase

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Topicstarter
mcdronkz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:20:
M.U.G.E.N.? (zie ook de vele filmpjes op youtube)

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 20-03-2007 18:55 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:39:
Of Broken Sword 4 maar die is weer lang niet oud genoeg. Kun je wat meer vertellen over de graphics? Was het getekend of gefotografeerd, waren er cutscenes, nodebased of 3D etc

=Edit= Knight's Chase? (1996)
http://www.mobygames.com/game/dos/time-gate-knights-chase
Tis inderdaad Knight's Chase (de windows remake). Thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ongeveer 7 jaar geleden, (2000) speelde een vriend van mij een spelletje met een mooie dame die rond vloog op een draak en raadsels moest oplossen en af en toe wat vechten ... Ik geloof ook dat je spreuken moest leren

Wat ik zeker weet dat het een PC game was die Windows 98 draaide en het was een 3D game waar je indertijd best wel een aardig grafisch kaartje voor nodig had (voodoo enzo) en het eigenlijk best al grafisch heel deftig er uit zag (alhoewel dat is relatief ... duke nukem 3d zag er vroeger ook "fantastisch" uit en is nu gewoon angstaanjagend om op te zetten)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
PromoX schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:43:
[...]

M.U.G.E.N.? (zie ook de vele filmpjes op youtube)
Die was het absoluut. Thanks man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:36:
Hoi,

Ongeveer 7 jaar geleden, (2000) speelde een vriend van mij een spelletje met een mooie dame die rond vloog op een draak en raadsels moest oplossen en af en toe wat vechten ... Ik geloof ook dat je spreuken moest leren

Wat ik zeker weet dat het een PC game was die Windows 98 draaide en het was een 3D game waar je indertijd best wel een aardig grafisch kaartje voor nodig had (voodoo enzo) en het eigenlijk best al grafisch heel deftig er uit zag (alhoewel dat is relatief ... duke nukem 3d zag er vroeger ook "fantastisch" uit en is nu gewoon angstaanjagend om op te zetten)
Drakan?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het spel inderdaad :) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ééntje ...

Het was een PC game, best ook van goeie kwaliteit en in 3D, ik heb de demo gespeeld
en dan was je een legertje ridders die moesten vechten tegen vijanden dat het dorp aanvielen ... was ook rond het jaar 2000, zelfs nog iets vroeger denk ik (1998) en zat regelmatig toen als demo van bij die cd-tjes die je had bij tijdschriften ...

Wat ik me zeker herinner dat er skeletten waren die je dorp aanvielen en dat je kon vechten met kruisvaarders ofzo iets ... ook was het spel (of de demo allesinds) in de sneeuw ook en liep er een meertje rond je dorp dacht ik en er waren ook tovenaars mee in je spel

Zeker al uitgesloten, lords of the realm / magic & heroes of might and magic

Gevonden na uurtje googlen, Myth: The Fallen Lords :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:02:
[...]

Tis inderdaad Knight's Chase (de windows remake). Thx! _/-\o_
Hmm, het is inderdaad fijn te weten uit wanneer het spel ongeveer stamt (graphics e.d) aangezien "5 jaar geleden gespeeld" (2002) nogal verschilt met uitgekomen in '96 ; P\

Kan iemand zich nog herinneren dat er voor een nieuwe videokaart (geforce...???) een tech demo uit kwam met zo'n dinosaurus eiland. Je vloog als een soort spectator over dat eiland en kon gewoon een beetje naar die beesten kijken. Als je er op klikte kreeg je informatie over het dier.
Helaas was dit toen nog niet af, en maar een test voor de videokaarten.
Wat ik nu niet weet is of het een spel geworden is (waar toen de geruchten gingen dat het dat werd), of dat het bij die tech demo gebleven is.
Naar mijn weten heette het iets van Island X (toen der tijd) maar ik kan er compleet naast zitten.
Het zal grofweg 5 tot 7 jaar geleden zijn dat ik het gezien heb, en dus ook uitgekomen is.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weltschmerz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:44:
[...]

Hmm, het is inderdaad fijn te weten uit wanneer het spel ongeveer stamt (graphics e.d) aangezien "5 jaar geleden gespeeld" (2002) nogal verschilt met uitgekomen in '96 ; P\

Kan iemand zich nog herinneren dat er voor een nieuwe videokaart (geforce...???) een tech demo uit kwam met zo'n dinosaurus eiland. Je vloog als een soort spectator over dat eiland en kon gewoon een beetje naar die beesten kijken. Als je er op klikte kreeg je informatie over het dier.
Helaas was dit toen nog niet af, en maar een test voor de videokaarten.
Wat ik nu niet weet is of het een spel geworden is (waar toen de geruchten gingen dat het dat werd), of dat het bij die tech demo gebleven is.
Naar mijn weten heette het iets van Island X (toen der tijd) maar ik kan er compleet naast zitten.
Het zal grofweg 5 tot 7 jaar geleden zijn dat ik het gezien heb, en dus ook uitgekomen is.
Haha ik check deze topic soms om te kijken of ik iemand kan helpen en met alle geluk kan ik jouw helpen.

Island X is veranderd in Far Cry, jep far cry. Ze hebben daarbij de hele dino gebeuren eruit gehaald en nog veel meer. Ik kan me nog herinneren dat er over die tech demo werd gesproken in de PCZONE (blad) en dat je idd naar verschillende dino's kon gaan om ze te bekijken en ook verschillende textures over die dino kon laten gaat (dacht ik)

Maarja Far cry is het dus geworden http://www.farcry-thegame.com/uk/home.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:47:
[...]

Haha ik check deze topic soms om te kijken of ik iemand kan helpen en met alle geluk kan ik jouw helpen.

Island X is veranderd in Far Cry, jep far cry. Ze hebben daarbij de hele dino gebeuren eruit gehaald en nog veel meer. Ik kan me nog herinneren dat er over die tech demo werd gesproken in de PCZONE (blad) en dat je idd naar verschillende dino's kon gaan om ze te bekijken en ook verschillende textures over die dino kon laten gaat (dacht ik)

Maarja Far cry is het dus geworden http://www.farcry-thegame.com/uk/home.php
WHAHAHA dat is echt geweldig!!! Ja het klopt inderdaad dat je textures enzo aan kon passen. Met een druk op de knop kon je textures/draadmodellen enzo kon je precies bekijken. Wel melig dat dit dan Farcry is geworden : )

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah vondt het zelf altijd wel jammer dat de dino's eruit zijn gehaald. Maar zal als ik thuis ben wel effe kijken in me kast of ik het blad naar voren kan halen waar ze praten over X island als een game en wat allemaal mogelijk moet zijn in die game, effe kijken of ik daar wat grappigs uit kan quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:16:
Jah vondt het zelf altijd wel jammer dat de dino's eruit zijn gehaald. Maar zal als ik thuis ben wel effe kijken in me kast of ik het blad naar voren kan halen waar ze praten over X island als een game en wat allemaal mogelijk moet zijn in die game, effe kijken of ik daar wat grappigs uit kan quoten.
Nou om eerlijk te zijn zag ik het ook wel zitten. Want die dino's zagen er best vet uit (of is dat mijn herinnering die het op poetst?).

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emboss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 12:52
Ik zoek een spel wat de basis heeft van het Magic kaartspel:vechten met tegenstanders gebruik makend van "monsters", en spreuken. Deze kon je dan oproepen op basis van de kaarten die je kreeg en dat dek kon je dan vooraf samenstellen.

Het verhaal ging over ik dacht vier rassen, of waren het er nou twee? Hiervan was de ene helft overduidelijk de goeien en de andere helft de slechten.

Er zijn in ieder geval twee delen van gemaakt. Je kon je tegenstanders kiezen op een map Commander Keen style.

[ Voor 46% gewijzigd door Emboss op 22-03-2007 00:59 ]

All my life, I always wanted to be somebody. Now I see that I should have been more specific.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:16:
was dit niet die demo?

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=455

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Emboss schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 00:49:
Ik zoek een spel wat de basis heeft van het Magic kaartspel:vechten met tegenstanders gebruik makend van "monsters", en spreuken. Deze kon je dan oproepen op basis van de kaarten die je kreeg en dat dek kon je dan vooraf samenstellen.

Het verhaal ging over ik dacht vier rassen, of waren het er nou twee? Hiervan was de ene helft overduidelijk de goeien en de andere helft de slechten.

Er zijn in ieder geval twee delen van gemaakt. Je kon je tegenstanders kiezen op een map Commander Keen style.
Klinkt als Etherlords zijn 2 delen van. En is met kaarten zoals jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Postius schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 01:37:
[...]

Jep dat klinkt inderdaad als Etherlords. Persoonlijk vond ik de demo leuker dan het spel :X Combat was echt geweldig, maar de rest er omheen boeide me niet zo. Muziek en design waren wel van een goed niveau...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
nee echt wel netstorm, islands at war

Kan je trouwens downloaden op http://www.netstormhq.com, zit nog een hele community achter. Der is een vergelijkbaar spel te spelen op xbox live arcade ding maar ik kom ff niet op de naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd dat is de tech demo, er staat ook:

Software Description

X-Isle Dinosaur Island is a technology demo slash benchmark. Originally optimized for the Geforce 3 series this still is a must see. The game FarCry was actually based on this engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben opzoek naar het volgende spel.

het is het zovele mafia/godfather spel, maar deze vond ik toch wel een van de beste.

je begon klein, je werd lid van een een mafia bende, je kon missies krijgen in het safe house van jou bende. later kon je mensen inhuren, en kon je je eigen don worden en je eigen safehouse krijgen. ik herriner me nog enkele mensen die je kon inhuren, misschien helpt het. 1 heette big momma gellof ik, ze had een shotgun.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emboss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 12:52
Postius schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 01:37:
[...]

Jep, dat waren ze inderdaad.

All my life, I always wanted to be somebody. Now I see that I should have been more specific.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:08

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:45:
ik ben opzoek naar het volgende spel.

het is het zovele mafia/godfather spel, maar deze vond ik toch wel een van de beste.

je begon klein, je werd lid van een een mafia bende, je kon missies krijgen in het safe house van jou bende. later kon je mensen inhuren, en kon je je eigen don worden en je eigen safehouse krijgen. ik herriner me nog enkele mensen die je kon inhuren, misschien helpt het. 1 heette big momma gellof ik, ze had een shotgun.

iemand enig idee?
ik heb eens wat zitten googlen en ik kwam op Gangland Uit.

http://www.gamespot.com/pc/strategy/gangland/index.html

Kan dit kloppen ?

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Laatst online: 21-07-2023
Ben op zoek naar een oude tennis game die ik vroeger echt helemaal te gek vond.
Wat weet ik van het spel:

Je speelde het in dos :P

Het had een 3d look;

De spelers die je bestuurde waren geanimeerd als draadjesmodel (ik hoop dat jullie dit snappen);

Er zat een soort van "world tour" (custom game or whatever) in waarbij je een eigen speler kon maken en als je dan toernooien won kreeg je puntjes waarbij je de stats kon verbeteren en je omhoog werkte naar de 1e plaats.

Als laatste weet ik nog dat bij die "world tour" (custom game or whatever :P ) een ene speler genaamd Liniker of Lineker altijd boven aan stond.

Dat is alles wat ik nog weet. Ik hoop dat iemand anders mij hier ken helpen. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
Apocalyptus schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:52:

Het had een 3d look;

De spelers die je bestuurde waren geanimeerd als draadjesmodel (ik hoop dat jullie dit snappen);

Er zat een soort van "world tour" (custom game or whatever) in waarbij je een eigen speler kon maken en als je dan toernooien won kreeg je puntjes waarbij je de stats kon verbeteren en je omhoog werkte naar de 1e plaats.

Als laatste weet ik nog dat bij die "world tour" (custom game or whatever :P ) een ene speler genaamd Liniker of Lineker altijd boven aan stond.

Dat is alles wat ik nog weet. Ik hoop dat iemand anders mij hier ken helpen. Bij voorbaat dank.
Afbeeldingslocatie: http://www.atari.st/data/shots/11.gif

International 3D Tennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daywalk3r schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:21:
Is ook op internet speelbaar.. Zo'n soort spel
Bubble Struggle.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een extreem grappige adventure game van vroeger, ik meen van de makers van Ren & Stimpy. Ik denk dat het zo'n 8 jaar oud is.
Het spel begint op een boerderij waar een ufo landt.
Je bestuurdt 2 mannetjes, een eend en de alien geloof ik.
Ik weet nog 1 scene uit het spel; een frans jongetje zit in een auto terwijl zijn vader deze repareert. Dan laat je de eend een joint roken. Hij kruipt dan onder de auto en de bloedspetters vliegen over het scherm, terwijl het jongetje nog uitkraamt "papa? papa, je t'aime!"
Verder was er nog iets met een circus en telefoonseks met de eigenares van de speelgoedwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
Gevonden
Mysterium
http://www.mobygames.com/game/gameboy/mysterium
En na het zien van de verpakking moest het deze wel zijn.
http://www.gamekult.com/images/J000064911/

Game Boy spel rond 1990.
Er staat op de cover of in een in-game-screen op de achterkant van de cover een grote mier of iets
wat erop lijkt. Dat kwam ik ook tegen in het spel zelf. Het spel is een FPSperpective-RPG voor zover ik mij herinner.

Omdat mijn beheersing van de Engelse taal nog niet goed genoeg was heb ik dat geruild tegen Mercenary Force dat uit kwam in 1990.
Het spel zou ik graag eens willen uit spelen.

Het zijn niet de volgende spelen:
- Altered Space A 3-D Alien Adventure
- Bionic Battler
- Sword of Hope
- Sword of Hope 2

Ik ben nu aan het zoeken met behulp van:
http://www.nintendo.com/doc/dmg_games.pdf
In de hoop dat ik de naam herinner.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_for_the_original_Game_Boy
en
http://www.vgmuseum.com/gb2.htm
Ik klik op alles en misschien vind ik iets herkenbaars.

Een lijst van Game Boy spelen op chronologische volgorde zou erg helpen dan kan ik zelf verder op pad met zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Takahashi op 27-03-2007 00:45 . Reden: Vermelden dat ik het spel heb gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stevie-P schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 02:00:
Ik ben op zoek naar een extreem grappige adventure game van vroeger, ik meen van de makers van Ren & Stimpy. Ik denk dat het zo'n 8 jaar oud is.
Het spel begint op een boerderij waar een ufo landt.
Je bestuurdt 2 mannetjes, een eend en de alien geloof ik.
Ik weet nog 1 scene uit het spel; een frans jongetje zit in een auto terwijl zijn vader deze repareert. Dan laat je de eend een joint roken. Hij kruipt dan onder de auto en de bloedspetters vliegen over het scherm, terwijl het jongetje nog uitkraamt "papa? papa, je t'aime!"
Verder was er nog iets met een circus en telefoonseks met de eigenares van de speelgoedwinkel.
U.F.O.'s?
http://www.mobygames.com/game/windows/ufos (1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Takahashi schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:09:
Game Boy spel rond 1990.
Een lijst van Game Boy spelen op chronologische volgorde zou erg helpen dan kan ik zelf verder op pad met zoeken.
http://www.mobygames.com/...ffset,0/so,1a/list-games/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
Bedankt Pollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Strategie spel over de tweede wereldoorlog, redelijk recent. Het heeft wat weg van risk. Je moet vrij veel regelen, dus mensen tevreden houden. Legercaptains aanstellen (die ook echt hebben bestaan). Hopelijk kan iemand hier wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Quarin schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:43:
Strategie spel over de tweede wereldoorlog, redelijk recent. Het heeft wat weg van risk. Je moet vrij veel regelen, dus mensen tevreden houden. Legercaptains aanstellen (die ook echt hebben bestaan). Hopelijk kan iemand hier wat mee.
JA dat is een concept, het zegt me wel wat maar hoe ziet het eruit? HOe speelde het. Reall time of turnbased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Haha, ja dat is hem, bedankt!
Nu nog ergens dat spel op de kop tikken.

[ Voor 12% gewijzigd door Stevie-P op 25-03-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Apocalyptus schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:52:

Het had een 3d look;

Ik denk dat je 4D tennis bedoeld!
http://www.squakenet.com/...l_download=&dosbox=&comm=
http://www.classic-trash.com/gameInfo.php?gameId=161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakers,

toen ik klein was had mijn vader een MS DOS/ windows 3.x bak met kleurenscherm. Daarop mocht ik wel eens een spelletje spelen (volgens mij heette het bug?) met een lieveheers beestje, en er waren groene muren ofzo. je moest dan een sleutel pakken ofzo en dan kon je het level uit maar er waren ook andere beesten en die waren gevaarlijk, en volgens mij kon je de muren ook verplaatsen.

Het was een soort pacman maar dan heeeel anders. Ik zit al geruime tijd te zoeken maar ik kan niks vinden, weet iemand misschien welk spel ik bedoel? (het was volgens mij omstreeks 1993-95, ik was toen 6 of 7 ofzo, misschien 8 )

edit: ik weet niet eens meer zeker of het een kleurenscherm was, maar ik dacht van wel. het komt iig uit dezelfde tijd als wolfenstein dacht ik (dat spel herinner ik omdat ik het niet mocht spelen en ik zag een keer een hakenkruis op de muur in dat spel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:44:
tweakers,

toen ik klein was had mijn vader een MS DOS/ windows 3.x bak met kleurenscherm. Daarop mocht ik wel eens een spelletje spelen (volgens mij heette het bug?) met een lieveheers beestje, en er waren groene muren ofzo. je moest dan een sleutel pakken ofzo en dan kon je het level uit maar er waren ook andere beesten en die waren gevaarlijk, en volgens mij kon je de muren ook verplaatsen.

Het was een soort pacman maar dan heeeel anders. Ik zit al geruime tijd te zoeken maar ik kan niks vinden, weet iemand misschien welk spel ik bedoel? (het was volgens mij omstreeks 1993-95, ik was toen 6 of 7 ofzo, misschien 8 )

edit: ik weet niet eens meer zeker of het een kleurenscherm was, maar ik dacht van wel. het komt iig uit dezelfde tijd als wolfenstein dacht ik (dat spel herinner ik omdat ik het niet mocht spelen en ik zag een keer een hakenkruis op de muur in dat spel)
klinkt als BEAST
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5c/Beast_ASCII_Game.png

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 27-03-2007 21:48 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Laatst online: 21-07-2023
Sorry Lizard en Gideon82 Dit zijn helaas niet de spelletjes die ik zocht, raar in ieder geval bedankt.
Ik zal zelf nog even verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee zo zag het er niet uit. en hij had een lieveheersbeestje en de graphics waarem een tikkeltje beter, beetje als commander keen. en als je het level wilde restarten moest je op ESC drukken herinnner ik me net.

WACHT! ik weet weer wat meer! je kon blokjes verplaatsen en zo die vijandelijke beesten klem zetten in speciale hoeken als ze daarin liepen!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:59:
[...]

nee zo zag het er niet uit. en hij had een lieveheersbeestje en de graphics waarem een tikkeltje beter, beetje als commander keen. en als je het level wilde restarten moest je op ESC drukken herinnner ik me net.

WACHT! ik weet weer wat meer! je kon blokjes verplaatsen en zo die vijandelijke beesten klem zetten in speciale hoeken als ze daarin liepen!!
Afbeeldingslocatie: http://content.answers.com/main/content/wp/en/a/a2/Ladybug3.png
Lady Bug?

[ Voor 3% gewijzigd door Lizard op 27-03-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Het eerste level begin linksbovenaan, je was ingesloten door muren om je te beveiligen en de enige doorgang was geblokkeerd door een blokje dat alleen jij kon verplaatsen. (schiet me allemaal weer net te binnen :S )

edit: nogmaals, het was een soort pacman-achtig spel, maar bij dit spel moest je de vijanden in hoekjes insluiten met de blokken die je kon bewegen en daarna de sleutel pakken en dan in het midden ergens het level uit (bij level 1). En als je dan het blokje tegen de muur aanduwde met dat beest ertussen ging je vijand dood.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Daywalk3r schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:42:
een kennis zoekt een spel wat hij speelde op een 386 ofzo. OOk waar je micro machines mee kon spelen in ieder geval.

Het is een lastig omschrijfbaar iets aangezien er veel spellen zijn denk ik die er op lijken

Ok hier komtie..

Het is een 1st person shooter en je bent een soldaat die nazi's dood moet maken
Je begint met 1 handgun en gelijk in het begin kun je er een paar doodschieten en dan heb je 2 handguns. Hierna kun je een hoek om en kom je bij een stalen deur die of omhoog gaat of in 2 delen naar de zijkant. Na die deur kun je iemand neer schieten en dan heb je een machinegeweer.

Als je ze schiet gaan ze op de knieën schieten, als je ze daarna niet nog een kogel geeft staan ze op en kunnen ze je alsnog schieten.

Hij dacht dat het een naam was met 2 woorden en er stond hem vaag iets van bij dat het iets met risc (van risico) of iets in die richting is.

Kzal het super vinden om hem hiermee blij te maken :o
Aan de late kant, maar is dit niet Wolfenstein 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Woo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:38
the_scientist schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:17:
[...]

Aan de late kant, maar is dit niet Wolfenstein 3D?
Hij bedoelde rise of the triads. Dacht dat ik het antwoord al een keer eerder had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:04
Nee. Het eerste level begin linksbovenaan, je was ingesloten door muren om je te beveiligen en de enige doorgang was geblokkeerd door een blokje dat alleen jij kon verplaatsen. (schiet me allemaal weer net te binnen )

edit: nogmaals, het was een soort pacman-achtig spel, maar bij dit spel moest je de vijanden in hoekjes insluiten met de blokken die je kon bewegen en daarna de sleutel pakken en dan in het midden ergens het level uit (bij level 1). En als je dan het blokje tegen de muur aanduwde met dat beest ertussen ging je vijand dood.
Supaplex?
Afbeelding:
http://www.artsoft.org/ro.../screenshots/supaplex.gif

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

ik ben op zoek naar een oud dos spelletje, ik denk van zo rond '95.

Het begon heel kenmerkend met een een ventje wat het beeld inliep/sprong en zei "Hi, I'm Edison, what's your name?", waarna je je naam kon typen en kon beginnen.
Het "spelletje" bestond uit het maken van muziek dmv voorgeprogrammeerde akkoorden en riedeltjes e.d.. Je kon ook bij je zelfgemaakte muziek videoclips maken.
De omgeving (en "edison") waren volgens mij getekend.

dus vooral dat begin is kenmerkend: zo'n piepstemmetje wat zegt: "Hi, I'm Edison, what's your name?"

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Leap Frog Alphabet Pal Caterpillar misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

dat ding ziet er niet echt DOS'ig uit :P

dus helaas, het is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
het eerste level van supaplex begint rechtsonder :) je hebt volgens mij ook niet echt vijanden bij supaplex, behalve de scharen die dood gaan door een steen op hun hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,ik zoek eigenlijk 2 spellen:
het eerste spel is best oud, ik weet niet zeker of het de dos-tijd was. Het was in ieder geval een simpel spel waar je tegen elkaar moest. Je was beide een balletje boven aan het scherm en die kon je ergens laten vallen. Zo waren er in het spel allemaal dingen die het balletje konden beinvloeden en je score kon opleveren etc.

'2e spel is inmiddels gevonden,zag dat er al eerder iemand naar vroeg'(gangland)

ik denk dat iemand zo de 2e weet omdat 'ie nog niet zó oud is,maar ben vooral erg benieuwd naar de eerste, ik kan er weinig meer informatie over geven,alvast bedankt.
Groetjes,

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ik ben op zoek naar een soort shooter/race game combinatie... Ik speelde het vaak met vrienden zo'n 8 jaar geleden denk ik. Het is een 3D game voor de PC.
Je zat zeg maar in een snel wagentje waarmee je kubussen op kon pakken die je dan bijvoorbeeld een raket gaven. Met het karretje kon je over van die versnellings vlakken op de grond rijden en als je snel genoeg reed kon je ook tegen de muur op en eventueel op het plafond gaan rijden. Je kon het spel split-screen spelen tot zelfs 4 players.
Je had verschillende game modussen waaronder gewoon zo snel mogelijk alle laps rijden terwijl je al je tegenstanders overhoop schoot :) iemand enig idee? Ik zit met iets van "roller" in m'n hoofd maar ik kom niet echt verder...

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

Rollcage :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

Yes geweldig! Dat was snel haha :) Dat was echt een super game als je 't mij vraagt ;)
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:47:
[...]

Nee. Het eerste level begin linksbovenaan, je was ingesloten door muren om je te beveiligen en de enige doorgang was geblokkeerd door een blokje dat alleen jij kon verplaatsen. (schiet me allemaal weer net te binnen :S )

Snarf?

Afbeeldingslocatie: http://free-game-downloads.mosw.com/ss/2788_0.png

[ Voor 5% gewijzigd door Wbdsgnr op 04-04-2007 13:06 ]

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wbdsgnr schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:05:
Yes geweldig! Dat was snel haha :) Dat was echt een super game als je 't mij vraagt ;)

[...]

Snarf?

[afbeelding]
nee, niet snarf :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel dat idee ja, maar dan met een lieveheersbeestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 02:23:
Spel gezocht:

Platform: PC
Soort spel: "race" spel

De bedoeling bij dit spel was dat je een auto/vliegtuig of boot moest bouwen en verbeteren door middel van kleine simpele puzzels (ik herinner me nog een puzzel met een weegschaal) en er mee te racen. Bij het begin van het level kreeg je een bouwtekening van je voertuig met daarop welke onderdelen je moest vinden. Ook kon je rond lopen en een soort deurtjes in moest gaan (dacht ik) het is +/- 10 jaar geleden dat ik dit spel gespeeld heb. Ook waren er aapjes (of andere organismen) die je onderdelen afpakten. Ik heb helaas geen plaatjes van dit spel, en ik hoop dat iemand mij kan helpen al acht ik de kans klein.

Hartstikke bedankt,

Ikki
Beetje oude quote, maar beter laat dan nooit: Racespektakel, van TLC Domus.
trix0r schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:52:
Hey,

Ik zoek een erg oud spel, je hebt een leveltje, 2 kanonnentjes, je moet je graden instellen dat je wilt gaan schieten (ook hoe hard volgens mij) en dan staat er een wind enzo en moet je zo het andere kanon kapot zien te krijgen. Iemand idee hoe dit spel heet/link om te downloaden?

bedankt :)
En deze is nog ouder, maar aangezien daar ook nog niet op gereageerd was: Ik moest zelf denken aan Fractal Fighters, vooral door jouw schets. Is freeware, dus mag ik de link wel posten:

http://takegame.com/shooter/htm/fractal.htm

[ Voor 26% gewijzigd door TomWassenberg op 06-04-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een spel waar ik de naam van kwijt ben. Dit is uit de tijd van windows 95 ergens, ik geloof dat het woord chip ergens in de naam voorkwam. je moest met blokken schuiven en monsters ontwijken om een aantal voorwerpen op te rapen, als je al die voorwerpen had kon je naar de uitgang. er was ook een password systeem voor de levels (en ik weet ook nog dat er meer dan 101 levels waren, want tot daar ben ik geraakt). Een van de monsters was een soort groene blob die een spoor achter liet waar je niet op mocht komen.

Meer weet ik niet meer van dit spel buiten dat ik er al 5 jaar sporadisch naar aan het zoeken ben.

-Randy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 02:39:
Ik heb ook een spel waar ik de naam van kwijt ben. Dit is uit de tijd van windows 95 ergens, ik geloof dat het woord chip ergens in de naam voorkwam. je moest met blokken schuiven en monsters ontwijken om een aantal voorwerpen op te rapen, als je al die voorwerpen had kon je naar de uitgang. er was ook een password systeem voor de levels (en ik weet ook nog dat er meer dan 101 levels waren, want tot daar ben ik geraakt). Een van de monsters was een soort groene blob die een spoor achter liet waar je niet op mocht komen.

Meer weet ik niet meer van dit spel buiten dat ik er al 5 jaar sporadisch naar aan het zoeken ben.

-Randy
Volgens mij is dit Chip's Challenge:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chip's_Challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz ook ik ben op zoek naar een spel en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het was een spel waarbij ik precies het doel niet meer weet, je moest geloof ik iets in beweging krijgen.. Hiervoor had je onder andere 3 verschillende lasers, balonnen, zeppelins, wippen, kaarsjes, touwen, schaar, etc..

Je begon met een veld waar al iets in stond en kreeg dan per level een bepaald doel.. Zorgen dat je alle vuurpijlen af stak, een hamster in een kooi laten rondlopen, en nog veel meer andere doelen. Je plaatste vervolgens de verschillende onderdelen in het leven waarbij je dus goed moet kijken waar je begint en hoe je moet eindigen.

het was dus een soort van puzzel spel. Ik weet helemaal *niks* meer van de naam af en het is geloof ik ook een heel erg oud spel

Dus:
platform: PC windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Haha, ik postte een paar maanden geleden het volgende >
Okyah schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:07:
Een jaar 9 of geleden speelden ik & klasgenoten een racespel dat gesponsord werd door bifi :D Ik herinner het me als "Bifi Racer", maar misschien dat dat niet echt de naam is :P Ik kan het ieg niet ergens vinden... Het was een simpel race/kart-achtig spelletje. Volgens mij paste het op een of een paar diskettes. Iemand een idee wat ik bedoel en wat de echte naam is? :D
en nu trof ik een post aan op een Duits forum dat enkele weken daarna geplaatst is >
BathiBoi
21 Feb '07 16:13

kennt jmd. BiFi-Race?
:D

Ik ben dus niet gek, het heeft bestaan... Na nog wat op Bifi race te hebben gezocht vond ik het volgende >
Afbeeldingslocatie: http://www.hood.de/img/full/1012/10129675.jpg
:D Check "Bifi" rechts onderin :D Ik ga nog wat verder zoeken. Volgens mij was het free/shareware, dus hopelijk is het vindbaar :) Die naam ook... :D :'( :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:34:
het was dus een soort van puzzel spel. Ik weet helemaal *niks* meer van de naam af en het is geloof ik ook een heel erg oud spel

Dus:
Misschien Incredible Machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is hem!! Even kijken hoe het met licencies etc zit. Bedankt!

ps. wist je dat of heb ik niet goed gezocht op google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:43
Toevallig moest ik laatst aan dit spel denken maar kwam echt niet meer op de naam. Haha geweldig spel dit. _/-\o_

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:15:
[...]

Ja dat is hem!! Even kijken hoe het met licencies etc zit. Bedankt!

ps. wist je dat of heb ik niet goed gezocht op google?
Het had ook een variant kunnen zijn, maar Incredible Miachine voldeed aan je beschrijving. Heb 'm vroeger ook gespeeld en het is volgens mij best een bekend spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ooit in het DOS-tijdperk was er een spelletje (puzzle/labyrint-achtig) waarbij je als, ik meen, een rood balletje door het scherm liep, groene computerchips etend, en allerlei puzzels oplossend. Werd best moeilijk na een tijdje. Tegenwoordig is dit spel volgens mij freeware en is er een patch om het goed werkend te krijgen op moderne PC's.

Laatst noemde iemand dit spelletje in een nieuwsbericht van tweakers maar ook na uitgebreid zoeken kan ik het betreffende bericht niet meer vinden. Iemand anders antwoordde hierop met een link waar volgens hem nog een paar duizend maps gedownload konden worden.

Wie o wie weet wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Klinkt wel erg sterk als Supaplex

KindofDos had em volgens mij als avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Laatst online: 26-12-2024
Khaine schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:12:
Klinkt wel erg sterk als Supaplex

KindofDos had em volgens mij als avatar?
Dat is 'em helemaal. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit een ver ver verleden. Je begint als een robootje en dan kan je een ander robootje worden door met zo'n spelletje zijn electrocircuit of zoiets te kopieren en dan ben je dus een geavanceerder model en kan je weer andere robootjes over nemen en zo moet je je steeds omhoog werken. Ik dacht dat het voor de C64 was, maar dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Ik zoek ook een titel van een spel. Het spel is voor de pc, je begon in een tank in een volledige 3d omgeving met futuristische look (gewoon in software mode), er reden ook civilians door het spel (bussen, auto's etc) de vijand had voornamelijk turrets, tank, roadblocks en soms een helikopter. Volgensmij moet je in de eerste level een soort van powergenerator mollen zodat je door een poort kan.. verder weet ik het niet meer, volgensmij spel van rond 1995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:34:
Hmzz ook ik ben op zoek naar een spel en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het was een spel waarbij ik precies het doel niet meer weet, je moest geloof ik iets in beweging krijgen.. Hiervoor had je onder andere 3 verschillende lasers, balonnen, zeppelins, wippen, kaarsjes, touwen, schaar, etc..

Je begon met een veld waar al iets in stond en kreeg dan per level een bepaald doel.. Zorgen dat je alle vuurpijlen af stak, een hamster in een kooi laten rondlopen, en nog veel meer andere doelen. Je plaatste vervolgens de verschillende onderdelen in het leven waarbij je dus goed moet kijken waar je begint en hoe je moet eindigen.

Dus:
The incredible machine? the crazy machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:30:
Uit een ver ver verleden. Je begint als een robootje en dan kan je een ander robootje worden door met zo'n spelletje zijn electrocircuit of zoiets te kopieren en dan ben je dus een geavanceerder model en kan je weer andere robootjes over nemen en zo moet je je steeds omhoog werken. Ik dacht dat het voor de C64 was, maar dat weet ik niet meer zeker.
Paradroid ! Info
link naar freeware remake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat was em!

Bedankt en ook voor de link! Ben het nu aan het downloaden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek al een week of wat de naam van een spelletje wat ik vroeger speelde. 8)7 Ik weet dat Sierra een van de makers was. Het bestond uit verschillende levels en elk level was een soort puzzel. Je kon bijvoorbeeld met een basketbal of bowlingbal een mechanisme in werking zetten dat je zelf had gemaakt met als doel een kat uit een kooi of iets dergelijks te laten. Je had behalven ballen ook de beschikking over gewichten, touwen, tandwielen, motortjes, katrollen enz.

Ik weet alleen niet meer hoe dat spel heette. Wie kan me daarmee verder helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:28:
Ik zoek al een week of wat de naam van een spelletje wat ik vroeger speelde. 8)7 Ik weet dat Sierra een van de makers was. Het bestond uit verschillende levels en elk level was een soort puzzel. Je kon bijvoorbeeld met een basketbal of bowlingbal een mechanisme in werking zetten dat je zelf had gemaakt met als doel een kat uit een kooi of iets dergelijks te laten. Je had behalven ballen ook de beschikking over gewichten, touwen, tandwielen, motortjes, katrollen enz.

Ik weet alleen niet meer hoe dat spel heette. Wie kan me daarmee verder helpen???
The incredible machine?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Dat is wel bizar. TIM is nu al zeker 4 a 5 keer als juist antwoord voorbij gekomen. Mensen geven bijna dezelfde bschrijving ook nog eens!

Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Khaine schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:14:
Dat is wel bizar. TIM is nu al zeker 4 a 5 keer als juist antwoord voorbij gekomen. Mensen geven bijna dezelfde bschrijving ook nog eens!

Vreemd.
Ghe, nou je het zegt, op dezelfde pagina nog. :D

Maargoed, we weten nog niet of dit is wat er gezocht wordt. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Khaine schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:14:

Vreemd.
Ja inderdaad. Het lijkt alsof mensen hier gewoon wat posten zonder eerst even te kijken. Las bijvoorbeeld ook iemand ie op een vraag van een pagina eerder reageerde, terwijl het antwoord al lang gegeven was, beetje vreemd... 8)7

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry. Maar er zijn dan ook twee ongeveer dezelfde topics met samen een totaal van ongeveer 65 pagina's. Is moeilijk zoeken naar dat wat je hebben moet.
In ieder geval bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:36:
Sorry. Maar er zijn dan ook twee ongeveer dezelfde topics met samen een totaal van ongeveer 65 pagina's. Is moeilijk zoeken naar dat wat je hebben moet.
In ieder geval bedankt voor de hulp
Hint; de search machine rechtsbovenin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 02:11
[dubbelpost (omdat ik dit in een ander topic moest vragen) error omzeiler]

Er was eens zo'n spel waarbij je manneks zonder AI had rondlopen, en doormiddel van reward / punishment kon je ze van A naar B laten bewegen. De AI van de top5 werdt automatisch gekloont naar de rest, zodat je steeds betere AI kreeg. Je kon dan balken en zooi neergooien, en op een gegeven moment kwamen ze daar ook weer omheen, omdat ze leerden.

Weet iemand hoe dit programma / spel heet? Ik heb het een jaartje geleden gehad maar kan de naam niet meer herrinneren, was best leuk om te doen :)

[/dubbelpost (omdat ik dit in een ander topic moest vragen) error omzeiler]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Platform ? Webbased/ stand-alone ? Jaartal van uitkomen ongeveer? Perspectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zoek de naam van een flipperspel voor de PC, uit de tijd van mijn 486DX100 :)

Je had volgens mij 5 tafels.
een hamburger tent
een race-wagen tafel
en nog een rafel van halloween ofzo?

Was echt super leuk en ik ben benieuwd of het tegenwoordig gratis te spelen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Kurios schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:54:
Ik zoek de naam van een flipperspel voor de PC, uit de tijd van mijn 486DX100 :)

een hamburger tent
een race-wagen tafel

Was echt super leuk en ik ben benieuwd of het tegenwoordig gratis te spelen valt :)
Pinball Fantasy(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:36:
[dubbelpost (omdat ik dit in een ander topic moest vragen) error omzeiler]

Er was eens zo'n spel waarbij je manneks zonder AI had rondlopen, en doormiddel van reward / punishment kon je ze van A naar B laten bewegen. De AI van de top5 werdt automatisch gekloont naar de rest, zodat je steeds betere AI kreeg. Je kon dan balken en zooi neergooien, en op een gegeven moment kwamen ze daar ook weer omheen, omdat ze leerden.

Weet iemand hoe dit programma / spel heet? Ik heb het een jaartje geleden gehad maar kan de naam niet meer herrinneren, was best leuk om te doen :)

[/dubbelpost (omdat ik dit in een ander topic moest vragen) error omzeiler]
Ik weet precies welke je bedoelt...

Nero heet dat ;)

http://z.cs.utexas.edu/users/nn/nero/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Kurios schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:54:

een hamburger tent
een race-wagen tafel

Pinball Fantasies?

Volgende keer even eerder refreshen :P

[ Voor 5% gewijzigd door KRG op 20-04-2007 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jaa dat is m!!

bedankt he, nu ff googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik zoek een spel die ik speelde op de 286 of 386 ofzo en ik meen dat ik die opstarte als titus.exe
Nu weet ik er helaas maar barweinig van maar het was een cartoonachtig poppetje en de view was gewoon van de zijkant (ala mario) en ik meen ook nog te weten dat je soms over oude omaatjes met winkelwagentjes heen moest springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:05:
Ik zoek een spel die ik speelde op de 286 of 386 ofzo en ik meen dat ik die opstarte als titus.exe
Nu weet ik er helaas maar barweinig van maar het was een cartoonachtig poppetje en de view was gewoon van de zijkant (ala mario) en ik meen ook nog te weten dat je soms over oude omaatjes met winkelwagentjes heen moest springen.
Titus the fox ? info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik kon hem zo niet spelen maar ik geloof wel dat het hem is. Ik heb die nog als hit gehad bij google maar toen had ik er geen plaatje bij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 02:11
Jaja _/-\o_ hij flikt het 'm weer!

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:17:
[...]

Jaja _/-\o_ hij flikt het 'm weer!
Shit was me net voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Daywalk3r schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:05:
Blues Brothers??kan hem ook zijn namelijk ook over omaatjes met winkelwagens springe(maar weet niet of dat opstarte met titus.exe)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Laatst online: 15-09 16:02
Kleine opmerking over The Incredible Machine.
Sierra is later ook gekomen met een spel dat daar heel hard op gebaseerd was:
Sid & Al Incredible Toons

Concept en attributen trekken hard opeen, alleen moest je hier elke keer de kat of de muis vangen of vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Ik zoek btw nog steeds een vliegspel.
hoop dat ie ergens freeware is.
was met 2e wereld oorlog met b17 en ook gewone jachtvliegtuigen

in de b17 en nog paar van deze bommewerpers kon je ook switchen naar bv een ander geweer in je vliegtuig en zo kon je dan duitsers afmaken die met hun vliegtuig kwamen.
was iets met luftwaffe in de naam.

als iemand het weet en waar ik hem kan krijge laat et maar even weten.

mvg

amdboy

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.