Honda... The power of dreams !

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Joopieboy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:16:
Heu een hybrid die niet geëxporteerd is :D
In Polen zag ik in een week stuk of drie pre-facelift modellen rijden. :+
Ze klooien er niet aan. Dus geen donkere ruiten, aftermarket spoilers of ander uitlaat ;)
In Nederland zie ik nu voornamelijk de gefacelifte versie rijden.

En ja, ze heben ook officiele Honda dealers en de Type R hebben ze daar ook.
Geen idee, of het te koop was of ter reparatie was.

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 27-08-2016 14:25 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Metro2002 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:30:
Alleen viel me pas op met koude start dat de motor een klein beetje tikt en ik vraag me af of dat normaal is. weet niet of het me nu pas opvalt of dat ie het ineens is gaan doen eigenlijk. Het oliepeil is in elk geval correct en de auto heeft tot nu toe al zijn beurten gehad bij een dealer. (op de laatste na, km stand is nu 133.000 en bij 132.000 heeft ie een kleine onderhoudsbeurt gehad) . Als de motor warm is wordt het tikken wel iets minder maar het blijft aanwezig.

Heb even een kort filmpje ervan gemaakt:

[video]

Kan het kwaad en / of moet ik met de auto terug naar de garage of maak ik me zorgen om niks?
Check even of bij de 120K beurt wel alles is gedaan, dan krijgt hij normaal nieuwe bougies en moeten de kleppen gestelt worden, die beurt kost zo'n 1000 euro dus erg veel hybrids worden net voor die beurt verkocht of gaan de export in, ik heb de mijne ook bij 115K weggedaan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/4~58.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/3~86.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/11.png

Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/3~95.jpg

Mijn Accordje, eerst op zwarte 19" maar die waren te breed dus nu smallere zilveren 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:23

Metro2002

Memento mori

SniperGuy schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

Heb je het probleem nog? Kan zo te horen van alles zijn: lekke uitlaatpakking, poelie van de v-snaar met een rot lager, aircopomp. Ik vind het een redelijk zware tik, geen tik die je normaal gesproken met kleppen hebt of als het de injectors zijn die je hoort.
Bij mijn ex 1.8 Civic 2007 kan via het Honda diagnose programma (zonder dat de kleppendeksel eraf moest) gecontroleerd worden of de klepspeling gesteld moet worden. Het programma doet dat on andere aan de hand van de klopsensor.
Hij is bij de dealer geweest, die zeiden dat het een lager in het motorblok zelf was. Daarna teruggegaan naar het bedrijf waar ie vandaan komt en die hebben de hele motor geflushed, de kleppen gesteld, en een spul van forté erin gedaan voor het geval het een verontreinigde klepstoter was. Ik moest er een stuk mee rijden. Nu zit ik intussen in Zuid Frankrijk ermee en het ding is nog niet stiller (het wordt echter ook niet erger dus ik vermoed dat het 'lager is kapot' diagnose niet goed was van de honda dealer) dus hij moet maar terug zodra ik terug ben Het bedrijf waar ie vandaan komt zei ook dat dit te proberen was maar geen garantie was dat het zou oplossen, als het bleef na een flink eind rijden (> 1000km lijkt me lang genoeg :P ) dan gingen ze de klepstoters vervangen. Dus na mijn vakantie kan ie weer terug :F maargoed, ze wisten wel vrij zeker dat het een klepstoter was. Ik haal hem nu iig pas weer op als ie stil is , blijf niet heen en weer rijden :P

Jammer van het smetje op deze verder superfijne reiswagen. De eerste auto waar ik géén pijn in mijn kont heb na een rit van meer dan 1000km en gewoon verder fris weer uitstap na een lange rit :D Alleen de trekkracht in de bergen houdt niet over, zeker niet als de hybride accu op een gegeven moment leeggereden is bij lange stukken bergop. Maar boven komt ie wel en snelheid vasthouden is geen probleem, ook naar boven niet. CVT regelt dat allemaal mooi.
Mijn vrouw vond de reis ook korter lijken dan dat ie was (toch 11u achter elkaar gereden). Dus op het tikje na wat gewoon opgelost gaat worden, daar ben ik van overtuigd, een super auto :)

Gemiddelde Verbruik over de 1050km was 5,9l op 100km en dat was omdat het laatste bergachtige stuk er nogal inhakte want tot halverwege Frankrijk had ik hem mooi op 5,4l/100km staan :'(

Ik laat sowieso nog weten als het tikje opgelost is iig en of het nou inderdaad de klepstoter was of niet,

Je rijdt overigens wel uniek in Frankrijk met zo'n civic hybrid. Ik heb er namelijk niet 1 gezien onderweg. Alleen 2 gewone civic hatchbacks en een accord maar daar hield het wel bij op.
Bierkameel schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:07:
[...]

Check even of bij de 120K beurt wel alles is gedaan, dan krijgt hij normaal nieuwe bougies en moeten de kleppen gestelt worden, die beurt kost zo'n 1000 euro dus erg veel hybrids worden net voor die beurt verkocht of gaan de export in, ik heb de mijne ook bij 115K weggedaan :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn Accordje, eerst op zwarte 19" maar die waren te breed dus nu smallere zilveren 19 inch
Mooie bak! En ja mijn civic had al zijn onderhoud op tijd gehad, ook de 120k beurt.

Zo stom eigenlijk dat het met bij de proefrit niet is opgevallen maarja je hoort het ook eigenlijk alleen bij stationair en tot ongeveer 2000 toeren als je gas loslaat. Maarja start stop tijdens je proefrit en je hebt weinig stationairloop gehoord ...

[ Voor 20% gewijzigd door Metro2002 op 27-08-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
Metro2002 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:57:
[...]

Zo stom eigenlijk dat het met bij de proefrit niet is opgevallen maarja je hoort het ook eigenlijk alleen bij stationair en tot ongeveer 2000 toeren als je gas loslaat. Maarja start stop tijdens je proefrit en je hebt weinig stationairloop gehoord ...
Oef dat zijn inderdaad de kenmerken van een versleten big-end lager :'( :'(
Is wel vreemd aangezien je het bij Honda's eigenlijk nooit tegenkomt die met voldoende olie rond hebben gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

SniperGuy schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

Oef dat zijn inderdaad de kenmerken van een versleten big-end lager :'( :'(
Is wel vreemd aangezien je het bij Honda's eigenlijk nooit tegenkomt die met voldoende olie rond hebben gereden.
Een lager hoor je toch altijd lijkt mij?
De garages zijn er iig ook niet over uit. Ik heb nu 2 garages die klepstoters zeggen en 1 garage die een lager zegt.
Ik hoop zelf maar dat het gewoon de klepstoters zijn. Na de vakantie gaat de auto iig terug naar de garage en wil ik hem pas terug als ie niet meer tikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52
SniperGuy schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:33:
[...]
Ik ben nog steeds happy met m'n 2013 CR-Z. Ik mis wel wat ruimte ten opzichte van m'n 1.8 "spaceship" Civic, daar tegenover staan wel weer een gunstiger belastingtarief, iets meer koppel onderin en 100% rijplezier tegenover _/-\o_
Bovendien zit het allemaal wat beter in elkaar vergeleken met de Swindon Civic
Ik heb sinds ruim een week een 2012 CR-Z, bevalt goed tot nu toe. Dit is mijn eerste Honda, heb sinds ik 18 jaar geleden mijn rijbewijs heb gehaald tot nu toe alleen nog maar Toyota gereden. Wat betreft ruimte ben ik er ten opzichte van mijn vorige auto, een Celica, er juist op vooruit gegaan. In de CR-Z heb ik voorin meer ruimte dan ik in de Celica had en zit ik ook comfortabeler op de lederen zetels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Gefeliciteerd! zijn er dan toch auto's die een kleinere binnenruimte hebben? wow!
Metro2002 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:17:
[...]

Een lager hoor je toch altijd lijkt mij?
De garages zijn er iig ook niet over uit. Ik heb nu 2 garages die klepstoters zeggen en 1 garage die een lager zegt.
Ik hoop zelf maar dat het gewoon de klepstoters zijn. Na de vakantie gaat de auto iig terug naar de garage en wil ik hem pas terug als ie niet meer tikt :P
Een glijlager met oliefilm hoort geluidloos te zijn, is ie dat niet dan komt dat door overmatige speling en gaat het zaakje bonken omdat de oliefilm z'n werk niet meer kan doen.
Klepstoters lijkt me sterk: veel, zo niet alle, Honda auto motorblokken gebruiken nokvolgers met moer en bout om de klepspeling te kunnen stellen. Hydrolische klepstorers (welke vaak zelf stellend zijn) worden niet toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

SniperGuy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:14:
Gefeliciteerd! zijn er dan toch auto's die een kleinere binnenruimte hebben? wow!

[...]

Een glijlager met oliefilm hoort geluidloos te zijn, is ie dat niet dan komt dat door overmatige speling en gaat het zaakje bonken omdat de oliefilm z'n werk niet meer kan doen.
Klepstoters lijkt me sterk: veel, zo niet alle, Honda auto motorblokken gebruiken nokvolgers met moer en bout om de klepspeling te kunnen stellen. Hydrolische klepstorers (welke vaak zelf stellend zijn) worden niet toegepast.
Ik ga maar uit van wat de garage zegt. Gelukkig heb ik garantie en na de vakantie breng ik hem daar gewoon weer terug en haal hem pas weer op als ie stil is. Wat ze er allemaal mee uitspoken maakt me niet uit. Ze lossen het maar gewoon op vind ik.
En hij bonkt niet, hij tikt echt en het komt echt van rechts bovenaan de motor vandaan , bovendien loopt de motor verder gewoon harstikke goed en trillingsvrij.
maargoed, we gaan het wel horen. Ik post hier sowieso nog wel wat het nou uiteindelijk was :)

[ Voor 12% gewijzigd door Metro2002 op 30-08-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
SniperGuy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:14:
Is die klein dan? Ik heb nooit moeite gehad met mijn CR-Z, zeker als bestuurder genoeg ruimte. De achterbank wel altijd plat, beetje overbodig ding. Natuurlijk is de ruimte niet te vergelijken met mijn Civic, maar het zijn ook heel andere auto's. Die kan ik op zijn beurt ook niet vergelijken met een Accord tourer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 20:52
TheBrut3 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:22:
[...]

Is die klein dan? Ik heb nooit moeite gehad met mijn CR-Z, zeker als bestuurder genoeg ruimte. De achterbank wel altijd plat, beetje overbodig ding. Natuurlijk is de ruimte niet te vergelijken met mijn Civic, maar het zijn ook heel andere auto's. Die kan ik op zijn beurt ook niet vergelijken met een Accord tourer.
Er zit inderdaad een mooie achterbank in alleen is deze net als bij de Celica totaal niet bruikbaar, is enkel cosmetisch. Ik ben zelf rond de 1.90m. Over beenruimte voorin heb ik niets te klagen, hoofdruimte is precies voldoende.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/v67kmf.jpg

Ik bleek overigens vrij oude kaarten (2012-2013) in mijn navigatiesysteem te hebben, heb gevraagd bij de dealer of er nieuwere waren maar zouden rond de €200 kosten. Ik heb na wat zoeken op internet een "gratis" 2015-2016 update gevonden en deze geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Een reden waarom op mijn Civic alle opties zitten (volgens mij) behalve navigatie.
Voor hetzelfde geld bouw je een dubbeldin in welke je zelf kan kiezen en koop je er een frontje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De civic type R die volgend jaar uitkomt ziet er echt super uit _/-\o_
Wilde eigenlijk voor de focus RS gaan maar aangezien die bij sportief gebruik slechts 4 km met 1 liter doet 8)7 zie ik daar toch maar vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

calsonic schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 06:27:
De civic type R die volgend jaar uitkomt ziet er echt super uit _/-\o_
Wilde eigenlijk voor de focus RS gaan maar aangezien die bij sportief gebruik slechts 4 km met 1 liter doet 8)7 zie ik daar toch maar vanaf.
Dat is gewoon een functie van het vermogen en gewicht.
Iedere auto met >300pk kun je rond dat verbruik krijgen met sportief rijden / circuit rijden. De nieuwe Civic Type-R zal wel ietsje minder verbruiken dan de Focus RS, maar heel veel gaat dat niet schelen want de Civic heeft ook 300pk.

Als je zuinig wilt rijden en plezier wilt hebben moet je iets lichts hebben met weinig vermogen. Zoiets als een MX-5 2.0 of GT86 kun je nog relatief zuinig rijden bijvoorbeeld :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
DaWaN schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:34:
[...]

Dat is gewoon een functie van het vermogen en gewicht.
Iedere auto met >300pk kun je rond dat verbruik krijgen met sportief rijden / circuit rijden. De nieuwe Civic Type-R zal wel ietsje minder verbruiken dan de Focus RS, maar heel veel gaat dat niet schelen want de Civic heeft ook 300pk.

Als je zuinig wilt rijden en plezier wilt hebben moet je iets lichts hebben met weinig vermogen. Zoiets als een MX-5 2.0 of GT86 kun je nog relatief zuinig rijden bijvoorbeeld :)
Rij momenteel een Fiesta ST-2 met 230pk en die verbruikt, afhankelijk van de rechtervoet, tussen de 1:8 en 1:11 maar die is nu 2 jaar oud en is dus volgend jaar aan vervanging toe.
De opties zijn de A45 AMG, Focus RS of de 2017 Civic Type-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

calsonic schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:58:
[...]
Rij momenteel een Fiesta ST-2 met 230pk en die verbruikt, afhankelijk van de rechtervoet, tussen de 1:8 en 1:11 maar die is nu 2 jaar oud en is dus volgend jaar aan vervanging toe.
De opties zijn de A45 AMG, Focus RS of de 2017 Civic Type-R.
Het hangt helemaal af van waar en hoe je rijdt wat het verbruik van zo'n auto is.
In Duitsland kon ik met mijn oude 1.6 VTEC ook onder de 1:10 rijden door overal hard te rijden en op de autobanh 170km/u+ te gaan rijden, terwijl hij normaal makkelijk 1:15 haalde.
Geen idee waar die 1:4 vandaan komt, maar zonder extra informatie zou ik niet meteen de Focus RS zomaar overslaan.

Ik denk dat als je rustig aan doet in Nederland, dat het verbruik van die auto's niet heel ver uit elkaar gaat lopen. De Focus RS zal iets meer verbruiken dan een Civic Type-R vanwege het gewicht en de motorinhoud van 2.3L, maar hoeveel geld dat nu daadwerkelijk scheelt als je de totale kosten van de hele auto in afweging neemt vraag ik mij af.

Overigens zijn de 3 auto's die je noemt redelijk verschillend: de Focus RS rijdt het leukst, de A45 is en wat meer luxe kanon en de Type-R is weer meer een trackday wapen. Qua looks loopt het ook uit elkaar dus het zijn eigenlijk totaal verschillende auto's. Ik zou ook zeker de VAG wagens niet vergeten als je zoiets overweegt: Golf GTI / R, Leon Cupra en Audi (R)S3. Ook zou ik als ik jouw was de nieuwe Megane RS in overweging nemen, alleen weet ik niet precies wanneer die uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Deze zuipen allemaal als je die homp vlees op je pedaal laat vallen. Als de turbo lekker in de toeren wordt gejaagd schrik je allemaal van het verbruik.
Je kan Vissa66 vragen of hij zijn huidig model CTR op het circuit heeft losgelaten en wat het verbruik dan is.
Zelf had ik bij mijn Impreza (2003, 2.0 turbo, +/- 330pk) hetzelfde verbruik als jij met je Fiesta nu. Als ik daarmee een dagje Spa had stond ik ook 3x bij de pomp daar, verbruik nooit bijgehouden maar ik schat ook ergens rond 1 op 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
DaWaN schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Het hangt helemaal af van waar en hoe je rijdt wat het verbruik van zo'n auto is.
In Duitsland kon ik met mijn oude 1.6 VTEC ook onder de 1:10 rijden door overal hard te rijden en op de autobanh 170km/u+ te gaan rijden, terwijl hij normaal makkelijk 1:15 haalde.
Geen idee waar die 1:4 vandaan komt, maar zonder extra informatie zou ik niet meteen de Focus RS zomaar overslaan.

Ik denk dat als je rustig aan doet in Nederland, dat het verbruik van die auto's niet heel ver uit elkaar gaat lopen. De Focus RS zal iets meer verbruiken dan een Civic Type-R vanwege het gewicht en de motorinhoud van 2.3L, maar hoeveel geld dat nu daadwerkelijk scheelt als je de totale kosten van de hele auto in afweging neemt vraag ik mij af.

Overigens zijn de 3 auto's die je noemt redelijk verschillend: de Focus RS rijdt het leukst, de A45 is en wat meer luxe kanon en de Type-R is weer meer een trackday wapen. Qua looks loopt het ook uit elkaar dus het zijn eigenlijk totaal verschillende auto's. Ik zou ook zeker de VAG wagens niet vergeten als je zoiets overweegt: Golf GTI / R, Leon Cupra en Audi (R)S3. Ook zou ik als ik jouw was de nieuwe Megane RS in overweging nemen, alleen weet ik niet precies wanneer die uit gaat komen.
De Golf vind ik saai, de Leon heeft mega veel last van torque steering en de audi is lomp.
Heb uiteraard ook al naar die auto's gekeken maar die vallen voor mij dus buiten de boot.

Heb al in de A45 gereden en dat was natuurlijk erg leuk.
Probeer nu een proefrit in de focus te regelen maar dat blijkt moeilijker dan gedacht - garage in de buurt krijgt er binnenkort een en dan moet het wel lukken.
Dan nog wachten op nieuwe type r en dan de knoop doorhakken.

Ik rij overigens wekelijks door Duitsland dus de topsnelheid wordt dan ook gereden >:)

Edit. Volgens deze bestuurder is 1:13 ook mogelijk met de focus RS bij "normaal" gebruik :)
YouTube: Ford Focus RS - The Great MPG Test! - Vlog #4

Enige waar ik dan nog tegenaan hik zijn de looks van de 2017 Type R die zijn echt super :9~

[ Voor 8% gewijzigd door calsonic op 11-10-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
Voorlopig is de nieuwe Type R een prototype, daar word vast nog wel flink aan geschaaft. Of hij volgend jaar ook daadwerkelijk te rijden is? Ik denk pas in 2018.

De Focus RS zou ik persoonlijk voorlopig even links laten liggen. De modellen die nu op de markt komen hebben aardig wat problemen met het motorblok, (zuiger failures) wat ongetwijfeld opgelost gaat worden. Ze hadden gewoon moet doorborduren op het 5 cilinder blok van Volvo, dat was een betrouwbaar blok.

Ik heb zelf voordat ik de R kocht ook in van alles gereden. De Golf R, S3, A45 AMG en de M235i. De Focus RS was helaas nog niet te rijden.

De R had alles wat ik zocht. De extreme looks, de gigantisch brute rijbelevenis, en toch ook heel erg praktisch als dagelijkse auto. Bij de andere auto's uit het lijstje had ik niet de ,,wow'' factor. De Golf R en S3 zijn ontzettend saaie auto's om te zien. De A45 zonder F1 pakket idem dito net zoals de M235i. Ze lijken teveel op hun alledaagse broertjes. Ik hou wel van aparte auto's, en daarmee is de Type R toch wel de meest uitgesproken hot hatchback op de markt.

Als je nog kunt wachten op de nieuwe R zou ik dat zeker doen, de FK2 Type R's zijn zo goed als uitverkocht, sommige kleuren zijn in ieder geval niet meer nieuw te verkrijgen.

Dit is mijn eerste Honda en ik heb er tot nog toe geen enkel spijt van mijn aankoop. Hij draait nu op 365pk en 520nm en het is een absoluut monster in rollende sprints. 100-200 in sub 10 sec, het is ideaal materiaal om hele dikke gebakjes mee te plagen! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 12-10-2016 14:08 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
De nieuwe Civic Type R gaan we hier in Nederland denk ik ook pas op zijn vroegst helemaal eind 2017 zien, maar waarschijnlijker is 2018. En wellicht veranderen ze zeer weinig aan het concept, dat heeft Honda namelijk al eens eerder gedaan (in 2006).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Vissa66 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:58:
Voorlopig is de nieuwe Type R een prototype, daar word vast nog wel flink aan geschaaft. Of hij volgend jaar ook daadwerkelijk te rijden is? Ik denk pas in 2018.

De Focus RS zou ik persoonlijk voorlopig even links laten liggen. De modellen die nu op de markt komen hebben aardig wat problemen met het motorblok, (zuiger failures) wat ongetwijfeld opgelost gaat worden. Ze hadden gewoon moet doorborduren op het 5 cilinder blok van Volvo, dat was een betrouwbaar blok.

Ik heb zelf voordat ik de R kocht ook in van alles gereden. De Golf R, S3, A45 AMG en de M235i. De Focus RS was helaas nog niet te rijden.

De R had alles wat ik zocht. De extreme looks, de gigantisch brute rijbelevenis, en toch ook heel erg praktisch als dagelijkse auto. Bij de andere auto's uit het lijstje had ik niet de ,,wow'' factor. De Golf R en S3 zijn ontzettend saaie auto's om te zien. De A45 zonder F1 pakket idem dito net zoals de M235i. Ze lijken teveel op hun alledaagse broertjes. Ik hou wel van aparte auto's, en daarmee is de Type R toch wel de meest uitgesproken hot hatchback op de markt.

Als je nog kunt wachten op de nieuwe R zou ik dat zeker doen, de FK2 Type R's zijn zo goed als uitverkocht, sommige kleuren zijn in ieder geval niet meer nieuw te verkrijgen.

Dit is mijn eerste Honda en ik heb er tot nog toe geen enkel spijt van mijn aankoop. Hij draait nu op 365pk en 520nm en het is een absoluut monster in rollende sprints. 100-200 in sub 10 sec, het is ideaal materiaal om hele dikke gebakjes mee te plagen! :)
De mensen van Honda zelf hebben gezegd dat de productie auto voor 99% op het prototype lijkt dus dat is goed nieuws want die ziet er echt strak uit :)
Hij moet uiteraard wel nog ff langs de tuner na aankoop ;)

Btw. Wat voor brandstof verbruik heb jij met jouw type R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik geloof het pas als hij er is haha! Ze zeiden dat het concept van de huidige R ook niet zoveel zou afwijken. Als je die 2 naast elkaar zet hebben ze er flink wat aan geschaaft! :P

Verbruik ligt gemiddeld op 1/10, ik rij altijd wel sportief, eigenlijk nooit ,,normaal'', daar heb ik zo'n auto niet voor. Ik heb het 1x geprobeerd om het gaspedaal amper aan te raken en toen kwam ik uit op 1/16 over een rit van 60km binnendoor met een stukje snelweg. Als je heel tam bent kan het dus wel. ;)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Dat verbruik is echt heel netjes met sportief rijden.
Dagje Duitsland ligt mijn verbruik 1:8 maar dan rij ik wel 200-250km/u.

Zodra hij uit is ga er zeker een proefrit in maken - to be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 02-10 16:27

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben me aan het oriënteren om een Civic EP3 Type-R aan te schaffen. Dit omdat ik momenteel geen motor meer heb (1000RR) en toch een leuke sportieve auto zoek die ook betrouwbaar is. Zijn er bij jullie bepaalde kwaaltjes bekend met de EP3 modellen? Wat ik nu zoal gevonden heb is dat het eigenlijk een zeer betrouwbaar model is. Ik ben van plan om binnenkort een keer een proefritje te gaan doen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
kwiebus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:14:
[...]

Er zit inderdaad een mooie achterbank in alleen is deze net als bij de Celica totaal niet bruikbaar, is enkel cosmetisch. Ik ben zelf rond de 1.90m. Over beenruimte voorin heb ik niets te klagen, hoofdruimte is precies voldoende.

[afbeelding]

Ik bleek overigens vrij oude kaarten (2012-2013) in mijn navigatiesysteem te hebben, heb gevraagd bij de dealer of er nieuwere waren maar zouden rond de €200 kosten. Ik heb na wat zoeken op internet een "gratis" 2015-2016 update gevonden en deze geïnstalleerd.
Daarom is in de states de achterbank vervangen voor die kunststof bak en bevatten de openingen van de gordels van de achterbank lampjes.
Voorin Z is het inderdaad prima vertoeven :9

Gisteren voor het eerst (en hopelijk voor het laatst) de ANWB nodig gehad omdat ik de leeslampjes had laten branden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
TiMMieJ schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:34:
Ik ben me aan het oriënteren om een Civic EP3 Type-R aan te schaffen. Dit omdat ik momenteel geen motor meer heb (1000RR) en toch een leuke sportieve auto zoek die ook betrouwbaar is. Zijn er bij jullie bepaalde kwaaltjes bekend met de EP3 modellen? Wat ik nu zoal gevonden heb is dat het eigenlijk een zeer betrouwbaar model is. Ik ben van plan om binnenkort een keer een proefritje te gaan doen iig.
De versnellingsbak is wat stug en vaak is de derde versnelling lastig. Test dat dus goed bij een koude motor en schakel ook wat bij hoge toeren. Test verder ook of de VTEC goed is en op het juiste toerental inkickt. De EP3 is namelijk al even oud en dus hebben ze vaak veel eigenaren gehad die wat afgetrapt kunnen hebben. Verder slurpen ze veel olie wat niet erg is als je dat maar weet en zolang alle voorgaande eigenaren het oliepeil maar op de juiste hoogte hebben gehouden. Als je namelijk VTEC gebruikt terwijl het oliepeil niet voldoende is dan heb je kans op schade. Gelukkig heb ik een FN2 die vrijwel geen olie verbruikt tussen zijn beurten :P.

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 02-10 16:27

TiMMieJ

PSN: Orixez

hellsau schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:02:
[...]

De versnellingsbak is wat stug en vaak is de derde versnelling lastig. Test dat dus goed bij een koude motor en schakel ook wat bij hoge toeren. Test verder ook of de VTEC goed is en op het juiste toerental inkickt. De EP3 is namelijk al even oud en dus hebben ze vaak veel eigenaren gehad die wat afgetrapt kunnen hebben. Verder slurpen ze veel olie wat niet erg is als je dat maar weet en zolang alle voorgaande eigenaren het oliepeil maar op de juiste hoogte hebben gehouden. Als je namelijk VTEC gebruikt terwijl het oliepeil niet voldoende is dan heb je kans op schade. Gelukkig heb ik een FN2 die vrijwel geen olie verbruikt tussen zijn beurten :P.
Tnx! Weet je toevallig ook wat veel olie gebruik is? 1 liter op 1000 - 2000km? Of is dit wel nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
TiMMieJ schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:18:
[...]

Tnx! Weet je toevallig ook wat veel olie gebruik is? 1 liter op 1000 - 2000km? Of is dit wel nog beter?
Er staan op internet enkele verhalen die over een absurd verbruik van 1 liter per 1000km spreken. Ook zeer afhankelijk van hoe vaak je VTEC gebruikt. Is niet echt iets over te zeggen omdat het echt verschilt per auto. Daarnaast hoeft het niet per definitie slecht te zijn zolang alle pakkingen maar sluitend zijn en je ervan weet en dus geregeld het oliepeil controleerd.

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Hoog olieverbruik zou in principe niet moeten kunnen zonder dat er wat mis is in het blok, 1l op 1000km is wat ze bij VAG altijd als normaal bestempelen maar totale onzin is natuurlijk. Daarom gaan die blokken ook na een X aantal km's allemaal kapot, het geeft gigantisch veel hydrocarbons afzettingen op je kleppen of in je katalysator als het (gedeeltelijk) onverbrand mee komt in de uitlaatgassen.

Hoog olieverbruik is nooit goed en geeft met de tijd alleen maar gezeik en problemen met zich mee. Een blok wat goed gedesigned is en in elkaar zit zal nihil olie verbruiken. Uiteraard als de kilometers vorderen zal het olieverbruik ook toe gaan nemen, maar 1 liter op elke 1000km is gewoon absurd.

De enige auto die olie bijna net zo hard verbruikte als benzine was mijn Polo GTI 1.4TSI, bij mijn Opels en mijn huidige Type R blijft het oliepeil (nagenoeg) onveranderd tussen beurten door, zoals het zou moeten horen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vissa66 op 09-11-2016 23:57 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Als je vaak doortrekt naar de 8500 rpm heb je gewoon wat meer olieverbruik door je carterontluchting en klepseals. Op Zandvoort zie ik Hondas altijd wel iets pluimen. Desondanks denk ik dat je met een goede K20 gewoon onder de 1Liter per 10.000km moet zitten.
Mijn oude D16Y7 met D16Y8 VTEC kop pluimde ook wel wat als je overschakelde bij 7200RPM, maar die heeft nooit meer dan 1L/10.000km olie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Voor diegene die geinteresseerd zijn heb ik een topic geopend over het Honda Connect systeem in de huidige en vorige generatie Civic's en ik vermoed ook andere types.

Honda Connect Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mantus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:41:
Voor diegene die geinteresseerd zijn heb ik een topic geopend over het Honda Connect systeem in de huidige en vorige generatie Civic's en ik vermoed ook andere types.

Honda Connect Android
Het zit in ieder geval ook in de huidige CR-V, HR-V en Jazz.
In de nieuwe Civic zit een nieuwere versie met Apple Carplay en Android Auto, maar ik weet niet of je daar ook apps op kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:56
Zojuist een afspraak gemaakt bij een Honda dealer in Spanje voor de 120000 beurt voor m'n Insight. Ik ben daar toch tijdens m'n zomervakantie en een verschil van 268,- € (1036 vs. 768) vind ik te groot om te laten liggen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/kbahea.jpg

Nog steeds super tevreden over het beestje. Ondertussen iets volwassener geworden met nog meer koppel en paardjes. Wat een beest op de snelweg, achterlijk tegen welk kaliber auto's hij stand weet te houden. >:)

Nooit verwacht in een Honda te belanden, maar het is elke dag feest. Wat een heerlijk scheurijzer is het! Je voelt alles, je proeft alles, je beleeft alles. Echt een 100% rijders auto. Machtig! _/-\o_

Ben niet gecharmeerd van het aankomende FK8 model helaas, dus zal toch weer iets anders als Honda gaan worden in de nabije toekomst. :/

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Vissa66 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 05:41:
[afbeelding]

Nog steeds super tevreden over het beestje. Ondertussen iets volwassener geworden met nog meer koppel en paardjes. Wat een beest op de snelweg, achterlijk tegen welk kaliber auto's hij stand weet te houden. >:)

Nooit verwacht in een Honda te belanden, maar het is elke dag feest. Wat een heerlijk scheurijzer is het! Je voelt alles, je proeft alles, je beleeft alles. Echt een 100% rijders auto. Machtig! _/-\o_

Ben niet gecharmeerd van het aankomende FK8 model helaas, dus zal toch weer iets anders als Honda gaan worden in de nabije toekomst. :/
Het nieuwe model zal ook weer even wennen zijn, had ik met jouw model ook... vond het eerst niet zo'n mooie auto maar over de jaartjes heen anders over gaan denken.

FK8 gaat zeer wss wel weer een stapje heftiger worden... als je ziet dat de 1.5 turbo al 180pk doet :) De type R gaat ruim 300pk krijgen én een flink verbeterd onderstel, eindelijk weer onafhankelijk geveerd wat de huidige en vorige generatie niet hadden. Het onderstel was ook de grote kritiek op de huidige en vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
De nieuwe krijgt er 10 hele pk's bij. Het blok blijft identiek. Ik ben geen circuit rijder, een beter onderstel als deze heb ik niet nodig. ^^ Een zachter onderstel mag wel, deze is echt mega hard. :P

Mijne heeft nu 385pk en 525nm koppel en dat is zelfs met droog wegdek in zijn 1 en 2 niet op de weg te krijgen zonder gedoseerd gas geven. Beetje nat of zeiknat wegdek is wielspin tot in de 4e versnelling.

Dat blijft wel echt een groot nadeel van FWD. De volgende auto moet toch zeker deze weer overtreffen maar dan moet er echt een AWD'tje gaan komen om het vermogen op de weg te krijgen. :) Aangezien het in ons land het merendeel van het jaar nat is. :D

Echter ben ik wel van de aparte auto's, en eventuele kanshebber met AWD zijn dan gelijk wel heel saai vergeleken met de FK2. ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 31-05-2017 13:32 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Vissa66 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:29:
De nieuwe krijgt er 10 hele pk's bij. Het blok blijft identiek. Ik ben geen circuit rijder, een beter onderstel als deze heb ik niet nodig. ^^ Een zachter onderstel mag wel, deze is echt mega hard. :P

Dat blijft wel echt een groot nadeel van FWD. De volgende auto moet toch zeker deze weer overtreffen maar dan moet er echt een AWD'tje gaan komen om het vermogen op de weg te krijgen. :) Aangezien het in ons land het merendeel van het jaar nat is. :D
Je hoeft geen circuit rijder te zijn om het verschil te kunnen merken tussen een onafhankelijk geveerd onderstel of eentje met een torsieveer... als je een dergelijke wagen rijdt dan zal je absoluut zo hier en daar 'sportief' een bochtje nemen en dan kan het al een wereld van verschil zijn. Heb je wel eens in een EP3 gereden? Dan snap je wat ik bedoel...

Wat betreft het AWD... volledig eens, dat hadden ze met de aankomende type R ook moeten doen, het wordt simpelweg teveel vermogen om goed op de weg te krijgen met FWD, ze blijven daarin ook wel achter op de directie concurrentie die wel allen AWD systemen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Vissa66 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:29:
Mijne heeft nu 385pk en 525nm koppel
Netjes, alleen behaald met simpele tuning als in/uitlaat en een andere mapping? Of heb je voor een dergelijk vermogen ook al een andere turbo nodig?

En als volgende auto dus een Focus RS? :o 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Simpele tuning, alleen andere intercooler en downpipe, en software uiteraard.

Ze kunnen tot ongeveer 400/410pk met de std turbo. In combinatie met een andere turbo gaat het richting de 480pk en over 600nm.

Ik zit er wel aan te denken, de Focus RS heeft de betere basis met zijn AWD maar moet wel flink verspijkert worden wil het rollend net zo snel of sneller zijn als mijn huidige R. Maar vanaf 0 is het natuurlijk een raket. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik rij sinds een half jaar ook Honda, beetje noodgedwongen eigenlijk omdat mijn daily alfa 75 er mee ophield en ik op hele korte termijn een betrouwbare wagen nodig had.
Heb toen een 1.4 Honda Civic 5drs hatch uit 2001 gekocht, generatie 7 volgens mij?
Buiten een vastgelopen remklauw geen enkel probleem gehad met die auto. En sinds ik de wagen een grote beurt heb gegeven lijkt hij ook nog zuiniger te rijden. 1 op 15 haal ik nu, bij voornamelijk snelweg gebruik.

Best een geinig dingetje, behoorlijk gooi en smijt onderstel. Alleen enkele dingen zijn wel echt vreemd: de koppeling reageert heel vreemd: gevoelig en gevoelloos. Het gaspedaal reageert ook niet echt soepel.

En het elektrisch stuurhuis is echt niet mijn ding. Dat kun je goed merken dat dat de eerste generaties elektrische stuurhuizen waren.

Maar ik moet zeggen, het merk ligt me wel. Een Integra type-r staat nu ook op het droomlijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Als je eenmaal aan het rijden bent zijn CTR's wel echt grip monsters, denk dat weinig hot hatches dat kunnen evenaren. Zeker met AWD, door het extra gewicht. Mogelijk dat een Throphy R in de buurt komt, maar die heeft een bak minder vermogen. Dat zal eerder een stap zijwaarts zijn of zelfs een stapje terug.

Als je richting de Mercedes kant kijkt ga je vooral richting het luxe en stap je weg van de hardcore grip. 2e hands een optie? Ik dacht dat GT-R's langzaam richting de 50k gingen, maar als ik op gaspedaal kijk valt dat nog tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Rollend is het idd echt een verschil, zelfs tegen hatches met een bak meer vermogen. De A45 AMG reed ik redelijk makkelijk weg stock, de Focus RS MK3 nipt. Nu met het extra vermogen zijn auto's als de RS3, M2, en een M550D er zelfs niet tegen opgewassen in de rollende sprint.

Gebakje doet nu 100-200 in net onder 10 sec. Dus dat is echt flink rap. :)

GTR beginnen betaalbaar te worden maar het onderhoud niet. Je hoeft er maar iets mee te hebben, en zeker met de eerste modellen (kuch bagger versnellingsbak kuch) en je bent failliet. :')

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:24
Fantastisch die die laatste 2 generaties civics, vindt de styling alleen niet zo elegant meer. Normaal gesproken kom ik niet in deze hoek van tweakers maar toch om het topic wat nieuw leven in te blazen;

Mijn 2005 Acura RSX type-S

Heb deze auto eind vorig jaar zelf geïmporteerd als mijn 1e auto en bevalt zover hartstikke goed, ik moet alleen proberen nog wat christelijker te rijden om wat langer met mn benzine te doen maar goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZR8QpaYOQCISpxmo0SlgSPRh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XYRLAcnyWLY752VK0sD2ZPCZ/full.jpg

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gaaf ding! Een Acura RSX maar wel met Honda Type-R logo's? Is deze hetzelfde als een Integra Type R die je hier kon kopen (of importeren, weet niet zeker of ze officieel geleverd zijn geweest) of is hij toch anders?
Verbruik zal wel een dingetje blijven denk ik, daarvoor rijden ze te leuk :)

Ik heb zelf een Civic Tourer van 2015 die inmiddels de 90k aangetikt heeft. Op de helft van zijn lease-bestaan dus. Privé een Honda VFR 750F motor die bijna 80k heeft gelopen. Daarbij is verbruik ook een dingetje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:24
gwystyl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:56:
Gaaf ding! Een Acura RSX maar wel met Honda Type-R logo's? Is deze hetzelfde als een Integra Type R die je hier kon kopen (of importeren, weet niet zeker of ze officieel geleverd zijn geweest) of is hij toch anders?
Verbruik zal wel een dingetje blijven denk ik, daarvoor rijden ze te leuk :)

Ik heb zelf een Civic Tourer van 2015 die inmiddels de 90k aangetikt heeft. Op de helft van zijn lease-bestaan dus. Privé een Honda VFR 750F motor die bijna 80k heeft gelopen. Daarbij is verbruik ook een dingetje O-)
Hey, ja de honda logos heb ik er zelf opgeplakt :) maar op papier staat hij ook als honda dus ik vond het wel verantwoord. Deze type s is niet hetzelfde als de DC5 integra type R, die werd ook alleen in japan geleverd als rechtsgestuurd.

Deze heeft 10 pk minder (210pk) en heeft verwarmde leren stoelen in plaats van de recaro's. De overige verschillen weet ik niet exact, ik neem aan de de ophanging ook iets soepeler is dan bij de type r. Maar desalniettemin is het nog steeds een super leuk scheurijzer, woon zelf op een dijk en de bochten neemt hij fantastisch. Dan heb je nog v-tec tot 8100 rpm dus dat tovert altijd een glimlach op je gezicht na een avondje school. >:)

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Over 2 weken een afspraak om mijn diesel stage 1 te laten tunen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Hopelijk denk ik achteraf: Dit had ik veel eerder moeten doen! Iemand al ervaring hiermee bij een 2.2?

Mooie RSX trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De monteur bij mijn garage heeft vroeger zijn 2.2 en later 1.6 diesel laten tunen. Hij zei dat het vermogen niet heel erg toegenomen was (20 pk oid?), maar de loop vooral veel mooier was geworden en het koppel nog eerder beschikbaar was. Daardoor was hij in beide gevallen ook iets zuiniger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dat is inderdaad niet veel, ik verwacht zo'n 40pk extra.
In Engeland zit zelfs een tuner (Celtic) die er 60pk extra uit haalt. Maar die hebben ook erg lang de tune geperfectioneerd.
Voor in de kroeg is het wel leuk als de 200 wordt aangetikt.

En ik zag bij de dealer laatst de nieuwe 5 deurs Civic, die ziet er echt leuk uit! Alleen jammer dat de 185pk Sport+ met illumination pack hier in Nederland iets van 39k kost terwijl dat in België zo'n 31k is :(
We worden weer hard genaaid.

Edit:
Ik vraag me wel af waarom die 2.2 van Honda zo weinig piekt aan vermogen? Of iig waar de bottleneck zit? De 2.2 van bijvoorbeeld Mazda en Ford heeft een hoger piekvermogen. Voor zover ik weet is het niet de turbo, want dat is volgens mij geen overdreven klein exemplaar.

[ Voor 22% gewijzigd door TheBrut3 op 10-02-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:00
k heb een nieuw zijruitje van het achterportier van een Honda Civic 1999 5deurs sedan gekocht bij de sloop. Deze heb ik er zelf in willen zetten, dus alles is er al uit. Ik krijg het raampje alleen niet helemaal in de goede positie. Het andere raam zit dan in de weg en die spijl van rubber durf ik niet helemaal weg te halen. (hoe krijg ik die ooit terug) dus ik zoek iemand die weet hoe het moet en dit kan uitvoeren.

Er is dus als een redelijk deel van het werk gedaan. (Tenzij er nog meer voorbereiding bij komt kijken).

Carglass vraagt hiervoor 150 euro en dit vind ik wat gortig.. heeft er iemand hier ervaring in of tips over? Als iemand het kan ben ik bereid om hiervoor een gepaste vergoeding te geven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 14:30
Aan de voorkant van de deur zit een plastic kapje, als je die weg haalt dan kan je de ruit er zo in plaatsen.
Dan kan je die aan de achterkant bij het driehoek raampje gewoon laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Oh; het gaat dus om dat kleine driehoek raampje ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Metro2002 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Ik ga maar uit van wat de garage zegt. Gelukkig heb ik garantie en na de vakantie breng ik hem daar gewoon weer terug en haal hem pas weer op als ie stil is. Wat ze er allemaal mee uitspoken maakt me niet uit. Ze lossen het maar gewoon op vind ik.
En hij bonkt niet, hij tikt echt en het komt echt van rechts bovenaan de motor vandaan , bovendien loopt de motor verder gewoon harstikke goed en trillingsvrij.
maargoed, we gaan het wel horen. Ik post hier sowieso nog wel wat het nou uiteindelijk was :)
Beetje late update maar deze auto is uiteindelijk teruggekocht door het autobedrijf aangezien ze het niet opgelost kregen.

Na een jaar in een mitsubishi spacestar te hebben gereden (op zich ook een prima ding) bleef de civic maar door mijn hoofd spoken, het was zo'n fijne reisauto! . Afgelopen zaterdag heb ik de knoop doorgehakt en mijn mitsubishi ingeruild op .... een civic hybrid! 8) Dit keer wel bij een Honda dealer en bij deze civic klinkt de motor wel gewoon goed :)

Wel redelijk wat kilometers op de klok (2 ton) maar nog relatief jong met bouwjaar 2011 (dus facelift model), zit een nieuw accupakket in (CA3) ,uitgerust met lederen bekleding en navigatie. Uiteraard weer in de kleur zwart aangezien ik dat de mooiste kleur vind op deze auto en als bonus 15 maanden volledige garantie.

Hopelijk kan ik hem zaterdag ophalen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banpei
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Ik rij inmiddels al weer vijf en een half jaar in deze Civic Sport:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5544/9932622813_f39038c64a_z.jpg
Tot zover weinig over de auto te klagen, behalve dat ik achteraf toch de grotere motor had moeten nemen om wat vlotter in te voegen... Of twee jaar moeten wachten op de Type R. Maar goed, om dat te compenseren heb ik een leukere oldtimer. 8)

Blauwe was eigenlijk de tweede keus (omdat rood "op" was) en toen der tijd was er nog geen sprake van een Type R. Ik zie wel mensen 2 a 3 keer kijken om er zeker van te zijn dat het toch echt geen Type R is

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Beavbusi schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:19:
Oh; het gaat dus om dat kleine driehoek raampje ;)
Lees het nu pas.

Zijn al een week verder, neem aan dat het al gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Redis schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:50:
[...]

Lees het nu pas.

Zijn al een week verder, neem aan dat het al gelukt is?
Uhm, nee. Zit nu nog tape op. Mijn hoofd vervoer is motor/fiets/bus in de stad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Banpei schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:10:
Ik zie wel mensen 2 a 3 keer kijken om er zeker van te zijn dat het toch echt geen Type R is
Ja, uhmm... Zijn zeker mensenkuddekoeien die van die saaie Duitse eenheidsworsten houden?

Afbeeldingslocatie: https://www.allcarleasing.co.uk/wp-content/uploads/2017/01/type-r-black-edition-7.jpg
Het is nou niet echt dat ze op elkaar lijken.

Kreeg deze week ook 2x te horen dat ik wel een sportieve auto had. :+ Hoe komen ze erbij?
Om het gebrek aan power heb ik voor de 2.2 diesel gekozen. Voor het aantal kilometers wat ik maak zou benzine waarschijnlijk goedkoper zijn, maar de diesel heeft nog wat power aan boord.

De huidige generatie heeft met de 182pk 1.5 turbo dat gat gelukkig gedicht. Maar die prijzen... |:(
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:37:
Alleen jammer dat de 185pk Sport+ met illumination pack hier in Nederland iets van 39k kost terwijl dat in België zo'n 31k is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:06:
Over 2 weken een afspraak om mijn diesel stage 1 te laten tunen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Hopelijk denk ik achteraf: Dit had ik veel eerder moeten doen! Iemand al ervaring hiermee bij een 2.2?

Mooie RSX trouwens.
De koppeling van de eerste 2.2 diesels is onderbemeten (zelfs voor de standaard 140-160pk, ja ze performen vaak beter dan opgegeven!) en slippen binnen de ton op een gegeven moment door (ondanks dat de known issue met een verkeerd afgestelde sensor op het koppelingspedaal verholpen is(alleen de eerste serie met 2.2 diesel)).
Als je gaat tunen gaat het helemaal hard: verhalen over een koppeling iedere 40.000-50.000km heb ik voorbij zien komen op civinfo. Dus hou wat geld achter de hand voor een versterkte stage 1 koppeling :'(
En/of wees very gentle met de koppeling en gasgevenl; dat zal ook een slok op een borrel schelen!
Banpei schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:10:
Ik rij inmiddels al weer vijf en een half jaar in deze Civic Sport:
[afbeelding]
Tot zover weinig over de auto te klagen, behalve dat ik achteraf toch de grotere motor had moeten nemen om wat vlotter in te voegen... Of twee jaar moeten wachten op de Type R. Maar goed, om dat te compenseren heb ik een leukere oldtimer. 8)

Blauwe was eigenlijk de tweede keus (omdat rood "op" was) en toen der tijd was er nog geen sprake van een Type R. Ik zie wel mensen 2 a 3 keer kijken om er zeker van te zijn dat het toch echt geen Type R is
Ik weet niet hoe het met het koppel en de feel van 1.4 met de handversnellingsbak is, maar een dergelijk formaat auto moet IMHO minimaal 130-140 hebben. Het 1.8 SOHC iVTEC blok (waarbij elk koppel lijkt te zijn gevlogen tot 4000 toeren) kan nog net.
TheBrut3 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:27:
[...]

Ja, uhmm... Zijn zeker mensenkuddekoeien die van die saaie Duitse eenheidsworsten houden?

[afbeelding]
Het is nou niet echt dat ze op elkaar lijken.

Kreeg deze week ook 2x te horen dat ik wel een sportieve auto had. :+ Hoe komen ze erbij?
Om het gebrek aan power heb ik voor de 2.2 diesel gekozen. Voor het aantal kilometers wat ik maak zou benzine waarschijnlijk goedkoper zijn, maar de diesel heeft nog wat power aan boord.

De huidige generatie heeft met de 182pk 1.5 turbo dat gat gelukkig gedicht. Maar die prijzen... |:(

[...]
Het is krom, net zoals dat de 1.0 wel, en de 1.5T geen trekhaak kan en mag hebben 8)7
Als je de uitlaat van de 1.5T anders legt zal een trekhaak ongetwijfeld passen, maar de RDW doet met 0kg trekgewicht weer moeilijk :( (alhoewel ik ken iemand met een FN2 met trekhaak + aanhanger 8) )
Ik vraag me af hoe makkelijk een engineswap uit een nieuwe Civic met 1.5T blok in ene CR-Z is, het is in basis immers redelijk hetzelfde L-blok :9~ _/-\o_
Jammer dat een net uitgevoerde K-swap richting de 10-20K euro's gaat. Een charger of Turbo is dan voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SniperGuy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:06:
De koppeling van de eerste 2.2 diesels is onderbemeten

Het is krom, net zoals dat de 1.0 wel, en de 1.5T geen trekhaak kan en mag hebben 8)7
Als je de uitlaat van de 1.5T anders legt zal een trekhaak ongetwijfeld passen, maar de RDW doet met 0kg trekgewicht weer moeilijk :( (alhoewel ik ken iemand met een FN2 met trekhaak + aanhanger 8) )
Ik vraag me af hoe makkelijk een engineswap uit een nieuwe Civic met 1.5T blok in ene CR-Z is, het is in basis immers redelijk hetzelfde L-blok :9~ _/-\o_
Jammer dat een net uitgevoerde K-swap richting de 10-20K euro's gaat. Een charger of Turbo is dan voordeliger.
Weet ik, maar ik heb dan ook een Civic 9 en geen 8. Dus voor de koppeling ben ik niet bang. En anders, so be it.

Of het nieuwe 1.5 blok in de CR-Z past weet ik niet. Voor mijn Civic had ik een CR-Z en toen was er zo'n Jackson Racing supercharger. Maar dat heb ik nooit gedaan, wilde toch iets groter en wat meer comfort (dus de Civic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Beavbusi schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:37:
[...]

Uhm, nee. Zit nu nog tape op. Mijn hoofd vervoer is motor/fiets/bus in de stad ;)
Heb je het deurpaneel er al afgehaald? Die spijl zit met 2 bouten bevestigd.

Raam omlaag -> Deurpaneel eraf halen -> 2 bouten los draaien (1 zie je direct zitten en de ander zit een stuk lager maar als je de spijl volgt spreekt het voor zich) -> Spijl opzij en het ruitje erin plaatsen -> alles weer terug bouwen

Wanneer je moeite hebt met de raamrubbers kan je deze gewoon met WD40 insprayen dan gaat alles een stuk makkelijker.

Tip: Voordat je alles terug bouwt test even of het draairaam nog wel omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Redis schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:53:
[...]

Heb je het deurpaneel er al afgehaald? Die spijl zit met 2 bouten bevestigd.

Raam omlaag -> Deurpaneel eraf halen -> 2 bouten los draaien (1 zie je direct zitten en de ander zit een stuk lager maar als je de spijl volgt spreekt het voor zich) -> Spijl opzij en het ruitje erin plaatsen -> alles weer terug bouwen

Wanneer je moeite hebt met de raamrubbers kan je deze gewoon met WD40 insprayen dan gaat alles een stuk makkelijker.

Tip: Voordat je alles terug bouwt test even of het draairaam nog wel omhoog gaat.
Het probleem is dat als ik dat rubber opzij doe dat grote raam er nog best veel voor zit. Ik wil eigenlijk niet die hele spijl weghalen, omdat ik dan bang ben dat ik het helemaal niet meer op zijn plek krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Beavbusi schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:55:
[...]

Het probleem is dat als ik dat rubber opzij doe dat grote raam er nog best veel voor zit. Ik wil eigenlijk niet die hele spijl weghalen, omdat ik dan bang ben dat ik het helemaal niet meer op zijn plek krijg.
Op YouTube ook niets te vinden of van een vergelijkbaar (Japans) model met zo'n ruitje?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Beavbusi schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:55:
[...]

Maar je hebt wel genoeg ruimte om het ruitje te plaatsen, je moet niet te bang zijn om wat kapot te maken.
En zodra het ruitje op zijn plek zit krijg je alles makkelijk terug.

Je moet die spijl er ook niet helemaal uit halen, maar wanneer die los zit gewoon opzij drukken.
Wanneer het ruitje zit gewoon met rubberen hamer op zijn plek tikken(de spijl).

WD40 op de rubbers en dan gaat het makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Vanmiddag dus wat nieuwe paardjes gekocht.
De stock run op de bank was 154pk en 349nm (150 en 350 volgens fabrieksopgaaf), dus dat viel niet tegen.
Het resultaat is 196pk en 416nm, ze proberen onder de 420nm te blijven voor de koppeling, dus ik ben zeer tevreden vandaag. Helaas net geen 200pk, leuk voor in de kroeg. :+ Maar tijdens de korte rit naar huis goed merkbaar.

Overigens lijkt het een goede business, de jongens (zo begin 30 denk ik) rijden een M2 en een A45 AMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 12:11
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:53:
De stock run op de bank was 154pk en 349nm (150 en 350 volgens fabrieksopgaaf), dus dat viel niet tegen.
Het resultaat is 196pk en 416nm, ze proberen onder de 420nm te blijven voor de koppeling, dus ik ben zeer tevreden vandaag. Helaas net geen 200pk, leuk voor in de kroeg. :+ Maar tijdens de korte rit naar huis goed merkbaar.

Overigens lijkt het een goede business, de jongens (zo begin 30 denk ik) rijden een M2 en een A45 AMG.
Is natuurlijk ook een reclamebordje voor het bedrijf, kijken wat ze kunnen met de al getunede wagens van BMW en Mercedes. Tuner waar ik geweest ben reden de "jongens" in zwaar aangepaste Golf/A3tjes, en de eigenaar een splinternieuwe RS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:53:

BR Performance toevallig? :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Belgen he, zijn die auto's een stuk betaalbaarder. :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
En op naam van het bedrijf zal veel schelen :P
Mooie waardes, rechtuit wellicht net zo snel of sneller tot de 100 dan een Type-R uit hetzelfde jaartal :Y

Ik heb ook ongeveer 195-200 paardjes en 120Nm koppel, maar wel pas bij 12000-13000 toeren en slechts op 1 aangedreven wiel (van de twee) >:) >:) >:)

[ Voor 33% gewijzigd door SniperGuy op 28-02-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

SniperGuy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:06:
Ik weet niet hoe het met het koppel en de feel van 1.4 met de handversnellingsbak is, maar een dergelijk formaat auto moet IMHO minimaal 130-140 hebben. Het 1.8 SOHC iVTEC blok (waarbij elk koppel lijkt te zijn gevlogen tot 4000 toeren) kan nog net.
Koppel interesseert me niet echt na het zien van twee recente Engineering Explained videos:

Maar je hebt gelijk: mijn 1.4 met 100pk is echt te weinig voor de 1340kg wegende auto. Dat merk ik vooral als ik van de AE86 (121pk / 930kg) naar de Civic overstap: niet vooruit te branden... :X

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Net een mail gehad van mijn dealert over een terugroepactie van de airbags.
http://www.honda.nl/cars/owners/airbag-recall.html

Eventueel kan je via https://ovi.rdw.nl/ ook kijken of je wagen terug moet.
SniperGuy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:55:
Mooie waardes, rechtuit wellicht net zo snel of sneller tot de 100 dan een Type-R uit hetzelfde jaartal :Y
Dat moet wel lukken, want dit model kent geen CTR. De CTR van de 9 is pas gekomen na de facelift. Ook de reden waarom ik de 2.2 diesel heb, dat was gewoon de snelste motor van dat type. Maar de CTR uitvoering van de Civic 8 moet ik wel bij kunnen houden en bij korte tussensprints misschien kunnen verslaan door het koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ah dus een 2012-? pre-facelift model, daar zijn de 2.2turbo diesels zeldzaam. de 1.6TD zie je vaker :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SniperGuy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:21:
Ah dus een 2012-? pre-facelift model, daar zijn de 2.2turbo diesels zeldzaam. de 1.6TD zie je vaker :Y
Klopt, deze is dan ook afkomstig van Honda België. Voordeel van auto's uit België: veel opties! Nadeel van auto's uit België: Het Belgisch Honda noodnummer staat op de ramen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Geen sticker? :P Als je Honda Assistance belt krijg je sowieso België aan de telefoon (accent + muchos lag op de verbinding), heel HA wordt volgens mij nu vanuit België gerund aangezien Honda NL alleen nog een postadres is ;( (het kantoor zat op Schiphol-Rijk) https://goo.gl/maps/1qbmjgAvZut

Heb het afgelopen week nodig gehad: platte startaccu, heb nu (gezien de prijs) wel een gouden erin zitten aangezien dat ding meer dan 2x zo duur (internet prijs) als een Bosch is :X :X :X (maar de dealer heeft wel een hele mooie winkel...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:24
Banpei schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Koppel interesseert me niet echt na het zien van twee recente Engineering Explained videos:
Koppel is juist zeer belangrijk.
Koppel x toerental is vermogen.
Dus weinig koppel kan inderdaad snel zijn maar moet je altijd in de toeren jagen en dat rijdt niet prettig. Dus maakt weldegelijk uit!

Hier leuk leesvoer:

https://www.autoblog.nl/a...-of-vermogen-wat-is-beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Laatst online: 14:26

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Vissa66 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 05:41:
[afbeelding]

Ondertussen iets volwassener geworden met nog meer koppel en paardjes........
Kun je hier iets meer over vertellen? Specs? Waar heb je het laten doen en ben je tevreden over het resultaat en hun expertise? Welke stage heb je gedaan en hoeveel was je kwijt?

Ik rijd namelijk ook al een tijdje een FK2 CTR en aangezien ze september uit de fabrieksgarantie gaat, lijkt het me tijd om eens pk's en newtonmeters toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2hg5z4z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Oemfoefoe schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:10:
[...]

Kun je hier iets meer over vertellen? Specs? Waar heb je het laten doen en ben je tevreden over het resultaat en hun expertise? Welke stage heb je gedaan en hoeveel was je kwijt?

Ik rijd namelijk ook al een tijdje een FK2 CTR en aangezien ze september uit de fabrieksgarantie gaat, lijkt het me tijd om eens pk's en newtonmeters toe te voegen.

[afbeelding]
BR Performance was toen de enige die de auto kon doen, maar daar zou ik nooit meer naar toe gaan. Lang verhaal, veel andere FK2 rijders ook problemen mee gehad met die firma.

Als ik nu moest kiezen, Leo van Van Drie tuning. Hij is laatst bezig geweest met een aantal FK2's en haalt daar ook mooie resultaten uit zonder gekkigheid uit te halen wat BR wel doet.

Puur alleen software zit je rond de 600, exacte prijs bij van Drie durf ik niet te zeggen. Ga je voor een intake, downpipe en software ga je wel 400pk aantikken! 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Met mijn diesel was ik wel tevreden bij BR Performance, maar een CTR is heel wat anders natuurlijk.
Total Car Concept is wel goed met Japanse wagens en ook Jeroentje, maar die is vooral Mazda specialist.

Persoonlijk zou ik die enge chipboeren als Ziptuning met een hele grote boog omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Vissa66 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:35:
[...]
Als ik nu moest kiezen, Leo van Van Drie tuning. Hij is laatst bezig geweest met een aantal FK2's en haalt daar ook mooie resultaten uit zonder gekkigheid uit te halen wat BR wel doet.
Ja, Leo van Drie kan ik je ook vanuit eerste hand aanraden. Heeft eigen bank, weet wat hij doet en is ook een aardige kerel die met je meedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03

Arch-IT-ect

.nutter

Whoah! Merk dit nu pas. Tweakers heeft z'n eigen Honda topic. SuperrrrR!

Ikzelf ben al van m'n tienerjaren gebeten voor de VTEC microbe. Door beperkt budget het het echter de eerste 5 jaar na het behalen van m'n rijbewijs moeten doen met m'n ouders hun Ford Fiesta MK1 & MK2 en nadien de Volvo 460. Maar daarna m'n eerste Honda, een spik splinter nieuwe Civic uit 2008 met een 1.4 i-DSi... te weinig power voor zo'n auto, maar desalniettemin, vond ik het een hele leuk wagen om mee te rijden. M'n ex rijdt nu nog steeds met die wagen. Voor 10 jaar ouderdom, nog geen extra kosten aan gehad, buiten de ophanging vervangen.

Daarna in 2014 een Twilight blue Civic Tourer met een 1.6 mazoutstoof er in. Super praktische wagen en performante, levendige motor.
Binnenkort iets minder sportief, het wordt een 1.6 FWD Honda CR-V. Ik ga hier ff door alle reacties. Tot hoors!

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Honda is eigenlijk een merk dat je zo weinig ziet en ik vind het erg jammer want een familielid heeft net een Honda Jazz gekocht voor 20k euro nieuw met automaat. Het is de middenuitvoering en eerlijk voor dat geld krijg je nergens anders zo een complete auto. De Jazz is geen sprinter en je ziet de auto zo weinig. Het is echt jammer want er zijn goede stoelen aanwezig, 7 jaar garantie (zelfs met Honda verzekering wordt het 10 jaar garantie!), hoop opties aanwezig, praktisch, goede instap, ruim, verkeersbord herkenning, ook voor cruise control te gebruiken, magic seats (echt handig), kleine draaicirkel etc. Alleen vind ik het jammer dat er geen leren stuurwiel en pook en automatisch climatronic bij zit. Maar ik denk dat je kan vergelijken met een c klasse auto in het formaat van b klasse auto.
Wel apart om te zien dat er een HDMI in poort aanwezig is waardoor je makkelijk apparatuur kan aansluiten en ook dat je Android bij de navi aanwezig is voor eventueel apps.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22

Yucon

*broem*

Nog even wachten tot dit autootje volgend jaar op de markt komt: https://www.autoweek.nl/n...-begin-2019-te-bestellen/

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2018/urban-ev-honda-341.jpg

Die zie ik wel hier voor de deur staan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
@Vissa66 en/of @Oemfoefoe hoe zitten de CTR stoelen? Zijn ze nog comfortabel voor iemand die wat steviger is? Ik ben namelijk bang dat ze wat te krap zijn :+
Zelf heb ik in mijn huidige Civic de "luxe" stoelen, waar ik de breedte bij mijn heupen en bovenbenen kan aanpassen. Maar ik gok dat dit bij de CTR niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TheBrut3 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:27:
@Vissa66 en/of @Oemfoefoe hoe zitten de CTR stoelen? Zijn ze nog comfortabel voor iemand die wat steviger is? Ik ben namelijk bang dat ze wat te krap zijn :+
Zelf heb ik in mijn huidige Civic de "luxe" stoelen, waar ik de breedte bij mijn heupen en bovenbenen kan aanpassen. Maar ik gok dat dit bij de CTR niet mogelijk is.
Welk type heb je dan nu? Ik heb een gen9 tourer (Elegance business), en volgens mij had ik daar geen keuze in stoelen? Bij het nieuwe model heb ik elke keer als ik hem mee heb hetzelfde gevoel: de auto rijdt fijn en de nieuwe gadgets/veiligheidssystemen zijn leuk/handig, maar twee punten die tegenvallen zijn de stoelen en het stuur.
Het stuur kom ik wel overheen, maar de stoelen vind ik te hard en ik mis zijdelingse steun. Bij mijn huidige Civic vind ik ze juist heel prettig omdat ze zacht genoeg zijn om comfortabel te zijn voor lange stukken, en genoeg zijdelingse steun geven zonder dat ik er klem in zit (ik ben ook vrij breed). Ik heb van het nieuwe model nu de comfort, elegance en executive uitvoering (met leer) meegehad volgens mij, maar de stoelen lijken bij allemaal hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
TheBrut3 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:27:
Dan zou ik zeker even gaan proefzitten. FK2 of FK8? Ze zijn vrij krap. ;)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
@gwystyl gaat nu om een Civic 9 (Business) Executive met de leren stoelen. Daar kan ik die steunen dus aanpassen middels knopjes op de stoel.

@Vissa66 gaat om een FK2. Maar als ze "vrij krap" zijn gaat het over het algemeen niet worden. Die van een Focus ST-3 zijn al ongemakkelijk bij langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

@TheBrut3 Ik weet niet hoe jouw postuur eruit ziet, maar ik kan mij voorstellen dat iemand die wat steviger is meer 'op' de stoel zit dan 'in' stoel. Daar komt bij dat de wangen van de zitting echt rechtop staan en niet flexibel zijn. De wangen van de stoelen van de FK8 geven weer iets meer mee.

Dat gezegd hebbende; ik heb te kampen met chronische rugklachten, maar ik heb zelf nog nooit zulke heerlijke stoelen gehad. Als enig kritiekpunje had ik graag gezien dat de stoel variabel lumbaal ondersteuning bood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:27

vhal

ಠ_ಠ

/schop !

Waar zijn de Honda-rijders op Tweakers eigenlijk? Of rijdt er niemand in een Honda?

Zelf rij ik sinds een kleine 1,5 maand in een Honda Civic Tourer met de 1.8i-VTEC motor en dit bevalt mij eigenlijk prima (i.t.t. die rampzalige Renault Clio IV die ik hiervoor had)..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DBK3O8qnC6Qu66ikQFmRxyaX/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ry2pvZ20tcb3HUH3t7X7BE5/medium.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 03-04-2019 08:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

vhal schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:12:
/schop !

Waar zijn de Honda-rijders op Tweakers eigenlijk? Of rijdt er niemand in een Honda?

Zelf rij ik sinds een kleine 1,5 maand in een Honda Civic Tourer met de 1.8i-VTEC motor en dit bevalt mij eigenlijk prima (i.t.t. die rampzalige Renault Clio IV die ik hiervoor had)..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik rijd inmiddels al 3½ jaar in zo'n tourer, maar dan de diesel..... helaas moet hij er in augustus uit, en is er van het nieuwe type geen station meer. Hij bevalt mij ook uitstekend, en vrouwlief zou er met plezier nog 4 jaar in rijden.....

Welke versie is dat trouwens? De donkere achterramen doen Lifestyle of Executive vermoeden, maar de radio S of comfort. Veel plezier ermee in ieder geval!

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 03-04-2019 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@gwystyl Volgens mij de Sport, althans volgens het boekje/verkoopinformatie. Hij is van feb 2014 dus het is één van de eerste Tourers die geleverd is in NL (het is geen import) met de nog oudere neus van voor de facelift. Volgens mij waren de benamingen voor de diverse uitrustingsniveaus toen ook anders. De radio is wel karig maar het voldoet voor mij prima. De radio heeft geen DAB+ ontvanger maar wel BT-audiostream, navigeren doe ik wel via Waze. Er zijn wel mogelijkheden om een din2-unit in te bouwen maar vooralsnog heb ik die behoefte nog niet.

Al met al een fijne auto, de bagageruimte is bijzonder prettig voor de kampeervakanties :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Die zijn probleemloos aan het autorijden :) Geen nieuws is goed nieuws.

Mijn Civic heeft na 10 jaar een eerste mankement overigens. Dimlicht was stuk...

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Helaas kopt @mieJas hem al in. Wij hoeven niet veel te posten omdat wij lekker probleemloos rond kunnen tuffen. Auto doet wat je er van verwacht, gaat nooit kapot. Soms eens een beurtje, apk en gaan.

Mooie wagens die tourer. Ik rij de non-tourer diesel Civic. Laatst weer onderhoud en apk, niks aan het handje. Alleen de remblokken voor moesten, maar dat wist ik afgelopen jaar al.
Heb wel het idee dat de tjoening er vanaf is. Dus binnenkort eens dat bedrijf mailen of ze dat kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@mieJas @TheBrut3 wellicht is dat de reden :P :+

Nou ja, weinig aan te doen. Het valt mij sowieso op nu ik bewuster naar het Honda-straatbeeld kijk dat de nieuwere Honda's vrij schaars zijn. Wel zie ik regelmatig een nieuwere Jazz voorbij rijden of de mk8/9 Civic, de huidige versie slechts één keer maar dat was dan ook gelijk een Type-R. Voor de rest zijn het veelal oudere modellen die blijven rijden, op zich een goed teken :P Met mijn auto heb ik zelf geen problemen afgezien van losse wielbouten linksvoor (ws. niet goed aangetrokken door de garage bij een bandenwissel :X )

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 03-04-2019 20:31 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sinds afgelopen weekend Honda rijder geworden. Gelukkig wel op een tweewieler. Lekker ding zo'n Pan European ST1300 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Civic 10 zie je inderdaad niet heel vaak. Zit nu zelf wat te oriënteren voor een opvolger, maar de kans is toch aanwezig dat ik voor een WRX STI of M235i ga :+ Nog één keer een snellere wagen, dan maar een paar jaar ouder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Deze maand precies een jaar in bezit. En zoals @mieJas al aangaf, geheel probleemloos.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2cf5hdu.jpg

Opvallend detail is het verbruik. Voor mijn woon-werkverkeer rijd ik alleen bebouwde kom en B-wegen en ik laat dagelijks even de paardjes trappelen. Toch rijd ik gemiddeld 10l/100km.

Laatst een ritje gehad van een kleine 250km. Met een kruissnelheid van gemiddeld 130-140 km/u met de nodige oponthoud, was het verbruik 6,4l/100km. In mijn ogen een hele nette waarde voor zo'n auto. Een keertje maar het geduld proberen op te brengen om zo'n zelfde rit met 100km/u op de cruise control te doen. O-)

Leuk feitje; mijn CTR is de eerste op Nederlandse kenteken en bezit geweest van Honda Nederland. Deze CTR is tevens gebruikt als persauto. Er zijn fotoreportages en videoreviews te vinden op het wereldwijde web.

Afbeeldingslocatie: http://s9.tinypic.com/29dergm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/30lh0g9.jpg

En als Peter Kox, een Nederlands coureur die in America voor Honda de Acura NSX GT3 rijdt, weer in het land was, dan was mijn CTR zijn auto van de zaak.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2941/34101778411_f21abaf404_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
vhal schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:29:
@mieJas @TheBrut3 wellicht is dat de reden :P :+

Nou ja, weinig aan te doen. Het valt mij sowieso op nu ik bewuster naar het Honda-straatbeeld kijk dat de nieuwere Honda's vrij schaars zijn. Wel zie ik regelmatig een nieuwere Jazz voorbij rijden of de mk8/9 Civic, de huidige versie slechts één keer maar dat was dan ook gelijk een Type-R. Voor de rest zijn het veelal oudere modellen die blijven rijden, op zich een goed teken :P Met mijn auto heb ik zelf geen problemen afgezien van losse wielbouten linksvoor (ws. niet goed aangetrokken door de garage bij een bandenwissel :X )
Dat hoorde ik ook van de dealer. Daarom zijn er erg weinig, goede 1.8 modellen MK9 te vinden (al helemaal niet met de facelift)
Daarom rij ik een uit Duitsland geïmporteerde 1.8 MK9. Van een bekende Honda-only dealer en alles klopte dus ik durfde het wel aan :)
Toch zie ik de nieuwe MK10 wel veel rijden, al dan niet in TypeR uitvoering.

Alleen gisteren een melding "Controleer oliepeil",
Afbeeldingslocatie: https://www.civinfo.com/wiki/images/7/7c/Low_oil_level.gif
Peil was gewoon OK op 60-75% dus ik gok een sensorfout.
1x eerder gehad en toen mocht er wel 500cc bij om tot halverwege de pijlstok te komen (verschil tussen low en high op de peilstok is ongeveer 1 liter).
Flink toeren draaien icm motorrem en dunne olie (standaard 0w30) zou een oorzaak van verbruik kunnen zijn. KM stand is het niet, die is nog geen 50Kkm :9
In HDS diagnosesysteem kan je het werkelijke peil in mm zien. Ik gebruik een Xhorse kabel van ebay.
En 1x de stop-start welke niet werkte, hiervoor heb ik alleen de accuspanningsensorkabel 1 minuut losgehaald. Hierna weer OK.
Oemfoefoe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:51:
Deze maand precies een jaar in bezit. En zoals @mieJas al aangaf, geheel probleemloos.

[Afbeelding]

Opvallende detail is het verbruik. Voor mijn woon-werkverkeer rijd ik alleen bebouwde kom en B-wegen en ik laat dagelijks even de paardjes trappelen. Toch rijd ik gemiddeld 10l/100km.

Laatst een ritje gehad van een kleine 250km. Met een kruissnelheid van gemiddeld 130-140 km/u met de nodige oponthoud, was het verbruik 6,4l/100km. In mijn ogen een hele nette waarde voor zo'n auto. Een keertje maar het geduld proberen op te brengen om zo'n zelfde rit met 100km/u op de cruise control te doen. O-)

Leuk feitje; mijn CTR het is de eerste op Nederlandse kenteken en bezit geweest van Honda Nederland. Deze CTR is tevens gebruikt als persauto. Er zijn fotoreportages en videoreviews te vinden op het wereldwijde web.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En als Peter Kox, een Nederlands coureur die in America voor Honda de Acura NSX GT3 rijdt, weer in het land was, dan was mijn CTR zijn auto van de zaak.

[Afbeelding]
Verbruik is inderdaad netjes, hoor wel vaker dergelijk verbruik als je ene beetje normaal doet. Een witte FK2 staat ook hoog op mijn wensenlijstje, misschien ooit eens... :z
Mijn vorige auto was de laatste oude ZF1 (CR-Z) model die in NL op kenteken gezet was, het kenteken erna was een update CR-Z "ZF2"
De eerste eigenaar van mijn vorige REPSOL FireBlade was Honda NL (toen Honda nog een NL-kantoor had op Shiphol-Rijk)

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 04-04-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

SniperGuy schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:18:
[...]

Dat hoorde ik ook van de dealer. Daarom zijn er erg weinig, goede 1.8 modellen MK9 te vinden (al helemaal niet met de facelift)
Daarom rij ik een uit Duitsland geïmporteerde 1.8 MK9. Van een bekende Honda-only dealer en alles klopte dus ik durfde het wel aan :)
Toch zie ik de nieuwe MK10 wel veel rijden, al dan niet in TypeR uitvoering.
Op zich zijn de 1.8's MK9 facelifts wel te vinden maar het viel mij op dat het veelal modellen waren met weinig kilometers en een behoorlijke aanschafprijs. De Tourer is nog geleverd tot en met 2017 zviw maar dat zijn voornamelijk diesels (die goedkoper waren in de aanschafprijs). Voor mijn huidige Tourer heb ik ook enkele maanden moeten wachten tot er iets beschikbaar kwam waar ik mee kon leven :+

Overigens zou je om onderstaande reden al Honda willen rijden :+ Lekker makkelijk voor het stofzuigen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fPLfp4T074TFQDsmX1WzQTLY/full.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
vhal schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:10:
[...]

Op zich zijn de 1.8's MK9 facelifts wel te vinden maar het viel mij op dat het veelal modellen waren met weinig kilometers en een behoorlijke aanschafprijs. De Tourer is nog geleverd tot en met 2017 zviw maar dat zijn voornamelijk diesels (die goedkoper waren in de aanschafprijs). Voor mijn huidige Tourer heb ik ook enkele maanden moeten wachten tot er iets beschikbaar kwam waar ik mee kon leven :+

Overigens zou je om onderstaande reden al Honda willen rijden :+ Lekker makkelijk voor het stofzuigen :P
[Afbeelding]
Idd de prijs van de facelifts waren aardig hoog, gaat snel richting de 18-20 K euro 8)7
Ben nog voor deze Tourer wezen kijken:

Afbeeldingslocatie: https://media2.autokopen.nl/auto/honda-civic-7709173-1-640.jpg
Maar die stond met een lege accu en was een comfort model. Ik had er natuurlijk een Buddyclub stuurwiel op kunnen zetten en de ramen naderhand kunnen blinderen, dan zou ik (vergeleken met sport) alleen nog aluminium pedalen, mistlampen en dual climate control missen.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSAqoa46wVstZv4Ty5vzUvPhFekJ4lqy-oqQ5Lz_39ksS7cLwg
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

SniperGuy schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:18:
[...]

Flink toeren draaien icm motorrem en dunne olie (standaard 0w30) zou een oorzaak van verbruik kunnen zijn. KM stand is het niet, die is nog geen 50Kkm :9
De theorie klopt, maar de praktijk laat zien dat het niet de oorzaak hoéft te zijn. Mijn FK2 is toevallig vorige week voor een beurt (inmiddels 48k op de teller) bij de dealer geweest en had werkelijk geen druppel 0W20 verbuikt. En deze olie is praktisch zo dun als water. Best wel bizar eigenlijk.
En geloof me......het motorblokje moet regelmatig hardwerken.
De eerste eigenaar van mijn vorige REPSOL FireBlade was Honda NL (toen Honda nog een NL-kantoor had op Shiphol-Rijk)
Grappig, dat is ook het adres dat op het eerste kentekenbewijs stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is er ook een website waar ik OEM onderdelen van Honda kan kopen?
Of is dat tegenwoordig nog steeds alleen via de dealer?

Bij mijn vrouw haar civic zijn de dak strips aan het verduren dus flapperen er slierten tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Oemfoefoe schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 00:21:
[...]

De theorie klopt, maar de praktijk laat zien dat het niet de oorzaak hoéft te zijn. Mijn FK2 is toevallig vorige week voor een beurt (inmiddels 48k op de teller) bij de dealer geweest en had werkelijk geen druppel 0W20 verbuikt. En deze olie is praktisch zo dun als water. Best wel bizar eigenlijk.
En geloof me......het motorblokje moet regelmatig hardwerken.
In basis bestaat het 1.8 blok al sinds 2005 (uit de eerste civic FK reeks), sindsdien hebben ze veel gedaan om hem nog zuiniger te maken en ik kan me zo voorstellen dat daardoor de spanning op de zuigerveren minder is geworden. Inherent daaraan is iets meer olieverbruik. Er zijn wel meer meldingen van iets olieverbruik bij de laatste 1.8 blokken dus ik maak me nog geen zorgen.
Het K20(C1?) wat bij jou in het vooronder hangt bestaat pas sinds 2015 en met turbo kan je net even wat meer rendement halen :) Vooruitgang door techniek (oeps verkeerde quote :D )

Als er 0w20 olie inzit dan heb je zeker de speciale "“Honda Engine Oil Type 2.0" in :9 8) (niet te verwarren met TypeR 2.0)
[...]

Grappig, dat is ook het adres dat op het eerste kentekenbewijs stond.
Ja het postadres bestaat volgens mij nog wel, maar de Honda letters zijn van het gebouw verdwenen :'(

Wat jammer is dat ze voor het EUDM geen OEM wind deflectors hebben :'( Heko is troep

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 05-04-2019 09:10 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste