SniperGuy schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:33:
[...]
Heb je het probleem nog? Kan zo te horen van alles zijn: lekke uitlaatpakking, poelie van de v-snaar met een rot lager, aircopomp. Ik vind het een redelijk zware tik, geen tik die je normaal gesproken met kleppen hebt of als het de injectors zijn die je hoort.
Bij mijn ex 1.8 Civic 2007 kan via het Honda diagnose programma (zonder dat de kleppendeksel eraf moest) gecontroleerd worden of de klepspeling gesteld moet worden. Het programma doet dat on andere aan de hand van de klopsensor.
Hij is bij de dealer geweest, die zeiden dat het een lager in het motorblok zelf was. Daarna teruggegaan naar het bedrijf waar ie vandaan komt en die hebben de hele motor geflushed, de kleppen gesteld, en een spul van forté erin gedaan voor het geval het een verontreinigde klepstoter was. Ik moest er een stuk mee rijden. Nu zit ik intussen in Zuid Frankrijk ermee en het ding is nog niet stiller (het wordt echter ook niet erger dus ik vermoed dat het 'lager is kapot' diagnose niet goed was van de honda dealer) dus hij moet maar terug zodra ik terug ben Het bedrijf waar ie vandaan komt zei ook dat dit te proberen was maar geen garantie was dat het zou oplossen, als het bleef na een flink eind rijden (> 1000km lijkt me lang genoeg

) dan gingen ze de klepstoters vervangen. Dus na mijn vakantie kan ie weer terug

maargoed, ze wisten wel vrij zeker dat het een klepstoter was. Ik haal hem nu iig pas weer op als ie stil is , blijf niet heen en weer rijden
Jammer van het smetje op deze verder superfijne reiswagen. De eerste auto waar ik géén pijn in mijn kont heb na een rit van meer dan 1000km en gewoon verder fris weer uitstap na een lange rit

Alleen de trekkracht in de bergen houdt niet over, zeker niet als de hybride accu op een gegeven moment leeggereden is bij lange stukken bergop. Maar boven komt ie wel en snelheid vasthouden is geen probleem, ook naar boven niet. CVT regelt dat allemaal mooi.
Mijn vrouw vond de reis ook korter lijken dan dat ie was (toch 11u achter elkaar gereden). Dus op het tikje na wat gewoon opgelost gaat worden, daar ben ik van overtuigd, een super auto
Gemiddelde Verbruik over de 1050km was 5,9l op 100km en dat was omdat het laatste bergachtige stuk er nogal inhakte want tot halverwege Frankrijk had ik hem mooi op 5,4l/100km staan
Ik laat sowieso nog weten als het tikje opgelost is iig en of het nou inderdaad de klepstoter was of niet,
Je rijdt overigens wel uniek in Frankrijk met zo'n civic hybrid. Ik heb er namelijk niet 1 gezien onderweg. Alleen 2 gewone civic hatchbacks en een accord maar daar hield het wel bij op.
Bierkameel schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:07:
[...]
Check even of bij de 120K beurt wel alles is gedaan, dan krijgt hij normaal nieuwe bougies en moeten de kleppen gestelt worden, die beurt kost zo'n 1000 euro dus erg veel hybrids worden net voor die beurt verkocht of gaan de export in, ik heb de mijne ook bij 115K weggedaan
[
afbeelding]
[
afbeelding]
[
afbeelding]
[
afbeelding]
Mijn Accordje, eerst op zwarte 19" maar die waren te breed dus nu smallere zilveren 19 inch
Mooie bak! En ja mijn civic had al zijn onderhoud op tijd gehad, ook de 120k beurt.
Zo stom eigenlijk dat het met bij de proefrit niet is opgevallen maarja je hoort het ook eigenlijk alleen bij stationair en tot ongeveer 2000 toeren als je gas loslaat. Maarja start stop tijdens je proefrit en je hebt weinig stationairloop gehoord ...
[
Voor 20% gewijzigd door
Metro2002 op 27-08-2016 19:08
]