Na 23jaar een EK te hebben gereden, kwam de verwoestende 2 augustus. Werd afgesneden op de Markelo's afrit in Overijssel. Ik kwam van de tankstation/mcDonalds van Holten en dan kan je gewoon op de afrit blijven rijden totdat je de Afrit Markelo/Goor neemt.
Maar een Mazda rijder vond het nodig om op laatste moment de afrit te nemen. Hij switched dus in 1x 3 banen op. Vliegt tussen 2 caravans door zonder te kijken wanneer ik daar dus op de Afrit rij. Hij snijd me keihard af, ik raak in de slip, raak het gras, raak de sloot vol me water met 100/110km/u, en rol 2x over de kop.
Ik kom tot stilstand en ik raak in Shock en heb lichamelijk letsel. Meneer in Mazda gaat vervolgens van Afrit weer snel naar de Hoofdbaan A1 en rijd vervolgens naar de Viaduct en gaat daar op de Vluchtstrook staan, en in richting van mijn ongeluk te kijken. Na 1 minuut stapt ie weer in en rijd ie weer verder. Volgens getuigen zijn er 2 getuigen erachteraan gereden om hem te laten stoppen maar dit heeft gefaald.
Zo zag ie een week voor het ongeluk er nog uit. Net in de Wax gezet. Had hem al sinds 2002 (23 jaar).
En dit is wat er na het ongeluk ervan overgebleven is.
:strip_exif()/f/image/Dpe96tzRoSxsK5Z9XABUVI29.jpg?f=fotoalbum_large)
Kon wel Janken hoe die erbij lag.
Ik ben toen naar ziekenhuis gebracht met alle toeters en bellen. Echt een dollemans rit. Flink wat letsel gehad. Kan ik verder niet op ingaan.
Nu paar maanden laten nog steeds wat last, maar gaat betere kant op. Na 2 augustus, heb ik ongeveer 2 a 3 weken later een andere Civic mogen uitkiezen die ik mooi vond. Me ouders hebben onlangs hun boerderij verkocht en wonen nu in een Villa Bungelow aan de Rand van Goor. Ze hadden dus genoeg op hun spaar staan voor een redelijke jonge Honda.
Ik heb toen wat rondgekeken, en zag in de achterhoek een Honda Civic FK2 Sport Facelift (full option). Eigenlijk bijna alle upgrades van een Type R aan de buitenkand, behalve de luchthappers, grote spoiler achter, en de difusser achter bij de bumper is anders. Test-rit gemaakt en ik was gelijk verliefd, maar nog steeds een mixed feeling/jankgevoel van mijn oude auto. Overleg gehad met mijn ouders over de financiering en dat was na 2 dagen geregeld. Afspraak gemaakt met die Dealer, dat ik hem op 23 augustus kwam ophalen.
Ik zat vol met emoties op die dag. Weet niet of ik blij moest zijn, of ik wel kon Janken.
Hier zijn de fotos van me Nieuwe Civic FK2 van eind 2017 met 88.000km/u op de teller, met alle onderhoudspapieren erbij en altijd honda dealer onderhouden, 1ste eigenaar, import vanuit duitsland.
Net afgelopen weekend te horen gekregen dat de tegenpartij (Nationale Nederlanden) mijn dagwaarde van mijn oude Honda Civic volledig 100% heeft uitbetaald. Alles in mijn voordeel.
Unive wacht nu nog even een paar maanden met het opgeven van lichamelijk letsel en mentaal letsel/smartegeld. Ze spelen liever even op safe, zodat ik niet met permanemte lichaamlijk letsel komt te zitten. Ze hebben wel een groot voorschot gevraagd om Artsen en Fysio te betalen voor de komende tijd. De rest komt later.
Met de weken die voorbij gaan ga ik me steeds fijner voelen in deze nieuwe Gen 9 FK2. Heb vanweek ook een Helix Audio Set in de auto laatsen plaatsen door Car Inside in Nijverdal. Toch iets wat mooiere geluid in de auto hebben. Heeft wat gekost, maar dan heb je ook wat. Tevens Stage1 tune gedaan door een kennis van mij. Van 142pk naar 162pk. De lege koppel tussen 3K en 5.5K is veel sneller nu en hakelt ook minder daartussen.
Volgend jaar wat upgrades doen zoals Cold Air intake (Injen), misschien Type R spoiler om FK2 beetje om te bouwen naar een Type S. Zie wel.
Oh ja, de afsnijder is vervolgd. Voorwaardelijke straf gekregen, en hoge boetes. Heeft blijkbaar meer op zijn erfstok gehad. Politie Deventer die me geholpen heeft, heeft me nog diverse keren gebeld hoe het met mij ging (ook vanwege het onderzoek/aangifte).