Honda... The power of dreams !

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 77.303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Leuk, en ook wel herkenbaar :). Ik had hiervoor de Corolla TS. Dat was wel de 1.8 dus die miste sowieso wat power, maar ik vind de Civic wel echt fijner rijden.

Wil je trouwens nieuw nieuw of demo met de kop er af? Ik weet niet of de levertijden namelijk al beter zijn geworden, maar die waren _ERG_ lang. Als je dus niet pas in 2026 in de Civic wil rijden zou ik hem nu bestellen als je nieuw wil, iets later als je een jong gebruikte wil. Bij zowel Honda als Toyota zijn de opties lekker overzichtelijk, dus is het vooral uitkijken naar de goede kleur en uitvoering (Elegance/Sport/Advance) en klaar is kees 8)

Alvast veel voorpret en laat je ervaringen weten als je hem hebt!

Mijn Civic heb ik sinds 5 april, en inmiddels zit ik iets over de 9000 km. Naast het gebruikelijke woon-werk verkeer (zo'n 900 km/week) heb ik er een tripje Tsjechië en Denemarken mee gedaan. Ook dan bevalt de auto erg goed. Hij is erg stabiel, gaat makkelijk iets harder als je dat wil, en alle systemen werken soepel zonder al te vervelend te zijn.
Al met al erg tevreden dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
gwystyl schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:00:
Leuk, en ook wel herkenbaar :). Ik had hiervoor de Corolla TS. Dat was wel de 1.8 dus die miste sowieso wat power, maar ik vind de Civic wel echt fijner rijden.

Wil je trouwens nieuw nieuw of demo met de kop er af? Ik weet niet of de levertijden namelijk al beter zijn geworden, maar die waren _ERG_ lang. Als je dus niet pas in 2026 in de Civic wil rijden zou ik hem nu bestellen als je nieuw wil, iets later als je een jong gebruikte wil. Bij zowel Honda als Toyota zijn de opties lekker overzichtelijk, dus is het vooral uitkijken naar de goede kleur en uitvoering (Elegance/Sport/Advance) en klaar is kees 8)

Alvast veel voorpret en laat je ervaringen weten als je hem hebt!

Mijn Civic heb ik sinds 5 april, en inmiddels zit ik iets over de 9000 km. Naast het gebruikelijke woon-werk verkeer (zo'n 900 km/week) heb ik er een tripje Tsjechië en Denemarken mee gedaan. Ook dan bevalt de auto erg goed. Hij is erg stabiel, gaat makkelijk iets harder als je dat wil, en alle systemen werken soepel zonder al te vervelend te zijn.
Al met al erg tevreden dus _/-\o_
Tweede hands, 1 a 2 jaar oud! Er is voor nu best wat aanbod en gezien ik al maanden mee bezig ben heb ik het gevoel dat het aanbod niet minder word. Wij willen de sport editie omdat de élégance nergens te koop is zowat en de advance is duur en heeft weinig wat wij kunnen bekoren, open dakje vind mijn vriendin verre van fijn.

Wij willen volgend jaar voorjaar naar Zuid Duitsland rijden met de auto, ik kijk nu al uit naar de berg ervaring in de auto!

Ik zal het zeker laten weten, het word het liefst een blauwe maar een rode zouden we ook mee kunnen leven. Ik kijk er erg naar uit en kan bijna niet meer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

spijkerhoofd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:08:
[...]

Tweede hands, 1 a 2 jaar oud! Er is voor nu best wat aanbod en gezien ik al maanden mee bezig ben heb ik het gevoel dat het aanbod niet minder word. Wij willen de sport editie omdat de élégance nergens te koop is zowat en de advance is duur en heeft weinig wat wij kunnen bekoren, open dakje vind mijn vriendin verre van fijn.

Wij willen volgend jaar voorjaar naar Zuid Duitsland rijden met de auto, ik kijk nu al uit naar de berg ervaring in de auto!

Ik zal het zeker laten weten, het word het liefst een blauwe maar een rode zouden we ook mee kunnen leven. Ik kijk er erg naar uit en kan bijna niet meer wachten!
Die heb ik; een blauwe sport-uitvoering. Zie foto's een stukje terug in dit topic. Ik vond ook de meerprijs van de Advance te veel, en hou niet van een glazen dak. De Sport had net wel weer leuke extra's tov de Elégance, en zoals je zegt is die er nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:51
Tsja, als een Audi A4 je referentiekader is, dan is beter rijden niet heel moeilijk :+
Maar inderdaad Honda staat er om bekend dat ze lekker rijdende auto's maken, net als bijv. Ford en BMW, en over het algemeen stellen ze niet teleur. Daarbij nog wat Japanse betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:55:
Tsja, als een Audi A4 je referentiekader is, dan is beter rijden niet heel moeilijk :+
Maar inderdaad Honda staat er om bekend dat ze lekker rijdende auto's maken, net als bijv. Ford en BMW, en over het algemeen stellen ze niet teleur. Daarbij nog wat Japanse betrouwbaarheid.
Nou ja de Audi reed beter dan de Corsa, en qua huur heb ik oa een Skoda station diesel, daar merkte ik de koppel van de diesel en een nieuwe Citroen C3 Airflow oid gereden, dan steekt de audi er wel met kop en schouders boven uit. Skoda stuurde bagger met hun indirecte gestuur, alsof ik in een soeppan aan het roeren was, en de Citroen vond ik niet bijzonder.

Ford stuurt prima maar die driecillinder... en BMW heeft vooral 3 en de 4 serie een goed rijdersgevoel dankzij de achterwielaandrijving, maar die is zoveel duurder dan de Honda en de Honda doet verre van onder, daar ga ik niet 7K(minstens) meer voor betalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
gwystyl schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:45:
[...]

Die heb ik; een blauwe sport-uitvoering. Zie foto's een stukje terug in dit topic. Ik vond ook de meerprijs van de Advance te veel, en hou niet van een glazen dak. De Sport had net wel weer leuke extra's tov de Elégance, en zoals je zegt is die er nauwelijks.
Ik heb de foto's eerder gezien ja en dat die ik testgereden heb is het zelfde, vind het echt een mooie auto ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:21
Hij is weer nieuw te bestellen!

Maar........ Alleen als Elegance en nu vanaf €42.465 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

lilboogs schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:27:

De dealer zei al dat ik op tijd was omdat er prijsverhogingen aan zaten te komen, maar ik wist niet dat het zo erg was... toen ik wilde bestellen (nov 2022) was de Sport € 37.110, en dat werd bij aflevering al € 38.950 volgens mij.... ik weet niet of ik wil weten wat die dan nu kost. Vorig jaar was de Advance maar net iets boven de 41k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
lilboogs schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:27:

Ik vind het alsnog een schappelijke prijs, een vergelijkbare Corolla kost ongeveer 46k, een Mazda kost 40K, een Golf kost ook 47K en heeft dan slechts een 150pk motor, idem voor de Focus. een Peugeot 308 kost ook dik 45K en is qua betrouwbaarheid van de software en elektra om te huilen, een Renault Megane kost ook al dik 45K, en een Audi A3, Mercedes A klasse en BMW 1 serie gaat al dik over de 50K heen met vergelijkbare uitrusting en PK's en de BMW heeft dan geen hybride systeem. Een Honda Civic Sport zou met 45K nog een aantrekkelijk geprijsde auto zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291380

Ik vind Civic 11 iets mooier qua design, maar 40k vind ik te veel geld voor een auto, dus ben aan het kijken op tweedehandsmarkt naar de vorige generatie met 1.5 motor en CVT. Die zijn er niet zo veel, momenteel stuk of 20 te koop. Iemand ervaring met combinatie 1.5t+CVT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Anoniem: 291380 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:45:
Ik vind Civic 11 iets mooier qua design, maar 40k vind ik te veel geld voor een auto, dus ben aan het kijken op tweedehandsmarkt naar de vorige generatie met 1.5 motor en CVT. Die zijn er niet zo veel, momenteel stuk of 20 te koop. Iemand ervaring met combinatie 1.5t+CVT?
Ik vind persoonlijk de 10e generatie mooier. Misschien als je naar de longrun kijkt bespaard de 11e generatie behoorlijk veel benzine vergeleken met de 1.5. Daarnaast vind ik de 11e generatie een gigantische verbetering qua software en features. Maar ik snap ook dat de 40K (hij staat btw vanaf 37k te koop) behoorlijk veel is vergeleken met de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spijkerhoofd Bedankt voor je reactie. 10e gen ziet er sporty uit, ook al valt een sportuitlaat niet iedereen in de smaak.. Voor de rest vrij betrouwbaar op een paar punten na - oil delution (veel benzine in de olie), dus vaker olie verversen. Tweede is slechte airco, las dat Honda heeft het probleem erkend en bij problemen wordt het gratis gerepareerd. En laatste is corrosie roestvorming bij in de UK geassembleerde auto's, dit heb ik niet verwacht anno 2024.., mijn civic uit 2008 heeft er geen last van.
De 11e generatie is geavanceerder en veel duurder, maar ik weet voor de rest niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Anoniem: 291380 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:22:
En laatste is corrosie roestvorming bij in de UK geassembleerde auto's, dit heb ik niet verwacht anno 2024.., mijn civic uit 2008 heeft er geen last van.
De 11e generatie is geavanceerder en veel duurder, maar ik weet voor de rest niets over.
Bij het monteren van een trekhaak op mijn 11th gen bleek er ook al roest onder de lak te zitten. Dat was op de plaats waar de bots-absorber (zeg maar de metalen bumper onder de plastic bumper) erop geschroefd zat.

Dus het lijkt helaas nog niet onder controle en ook niet beperkt tot de Engelse auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-06 22:04
Yucon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:15:
[...]

Bij het monteren van een trekhaak op mijn 11th gen bleek er ook al roest onder de lak te zitten. Dat was op de plaats waar de bots-absorber (zeg maar de metalen bumper onder de plastic bumper) erop geschroefd zat.

Dus het lijkt helaas nog niet onder controle en ook niet beperkt tot de Engelse auto's.
Valt wel een beetje tegen dat de Japanners het roest probleem nogsteeds niet onder de knie lijken te hebben. Er rijden Mazda 6'en rond die uit meer roest bestaan dan blik, ook Nissan is gevoelig voor dit probleem. Anderszijds is het gelukkig geen Dodge Ram, het kan altijd erger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yucon Ik las dat Civics uit Japan en USA hebben geen last van roest. Britten doen er niet moeilijk over, want roest toch weg..)

SkillZ4LollZ V2 Lang niet alle Japanners.., Toyotas zijn goed wat dit betreft, mijn oude corolla uit eind jaren 90 had nog een prima corrosie en mijn huidige civic is nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Anoniem: 291380 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:16:
Yucon Ik las dat Civics uit Japan en USA hebben geen last van roest. Britten doen er niet moeilijk over, want roest toch weg..)
De fabriek in Engeland is in 2021 gesloten, dan zou de 11e generatie geen last ervan meer moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Anoniem: 291380 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:22:
spijkerhoofd Bedankt voor je reactie. 10e gen ziet er sporty uit, ook al valt een sportuitlaat niet iedereen in de smaak.. Voor de rest vrij betrouwbaar op een paar punten na - oil delution (veel benzine in de olie), dus vaker olie verversen. Tweede is slechte airco, las dat Honda heeft het probleem erkend en bij problemen wordt het gratis gerepareerd. En laatste is corrosie roestvorming bij in de UK geassembleerde auto's, dit heb ik niet verwacht anno 2024.., mijn civic uit 2008 heeft er geen last van.
Hoe slecht is de airco dan? Want de airco van mijn oude Corsa is niet echt om naar huis te schrijven, luid bij warm weer dat vooral. Ik hoorde ook dat de 3 cillinders problemen hadden met de zuigers.
Het geavanceerde zit vooral in de hybride systeem, gelukkig merk je daar als rijder nauwelijks tot niks wat van want er zit een dikke laag sportiviteit over. Verder de infotainmentsysteem heeft een flinke opknapbeurt gehad ten op zichte van de vorige generatie is het interieur ook sterk verbeterd, niet dat er veel mis was met de 10e generatie, het is een stuk ruimer. Verder vind ik de aandrijflijn van de 11e bijzonder fijn juist omdat het elektrische gedeelte een grotere rol speelt dan bijv. de Corolla. Corolla 2.0 is een stuk minder smooth bij een tussensprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Anoniem: 291380 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:16:
Ik zal het aan m'n auto doorgeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spijkerhoofd schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:33:
[...]

De fabriek in Engeland is in 2021 gesloten, dan zou de 11e generatie geen last ervan meer moeten hebben?
Geen idee.., maar wel jammer dat nieuwe honda's roesten.

Geen idee hoe dit in NL zit met verlengde garantie op de airco, ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen.
https://www.reddit.com/r/...s_how_bad_is_the_ac_issue

3-ciilinders heeft weinig pks en gesmeerde distributieriem dat duur te vervangen is.

Eerste wat ik zou doen na aankoop van een 10g is deuren en kofferbak dempen en evt de Infotainmentsysteem vervangen door Teyes cc3 met 2k scherm.

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Op vakantie was dat mobiel wat lastig, maar hierbij alsnog een foto van de roest op m'n auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luJmXTtqMUZEUzKLhzAt_3kFcfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/si8iCbaTkarlkN0Erj8lr4CS.jpg?f=user_large

Er zit ook helemaal niets aan wax in de holle ruimtes dus dat is een tijdbom. Dit komt overeen met wat er in de duurtests van autoweek ook naar voren kwam voor de CR-V (zelfde generatie)

https://www.autoweek.nl/a...lometertest-van-autobild/

en de vorige civic laat wat roest betreft een soortgelijk beeld zien.

kortom: volgens mij heb je als je niet wil dat over 10 jaar de wielkasten eruit beginnen te vallen geen andere keus dan er een paar bussen ML in leeg te spuiten.

• spijkerhoofd
  • Nu online
Yucon schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:06:
Op vakantie was dat mobiel wat lastig, maar hierbij alsnog een foto van de roest op m'n auto.

[Afbeelding]

Er zit ook helemaal niets aan wax in de holle ruimtes dus dat is een tijdbom. Dit komt overeen met wat er in de duurtests van autoweek ook naar voren kwam voor de CR-V (zelfde generatie)

en de vorige civic laat wat roest betreft een soortgelijk beeld zien.

kortom: volgens mij heb je als je niet wil dat over 10 jaar de wielkasten eruit beginnen te vallen geen andere keus dan er een paar bussen ML in leeg te spuiten.
Ik vind het over algemeen niet meer dan positief de verhalen die ik lees, vooral motorisch gezien is het picobello in orde, en dat zijn toch vaak de grootste kostenposten. Ik las elders dat roestvorming in de carrossie en wielkasten gelinkt worden aan zout op de weg met vriezen/winterse maanden, wellicht kun je veel al voorkomen om als je veel kilometers maakt in de winter veelvuldig de auto door de wasstraat te rijden met de optie de onderkant goed schoon te spuiten.

Daarnaast, hoeveel merken hebben ook last van roest? De gehele Stellarisgroep staat er bekend om samen met Jaguar/ Range Rover, geen idee hoe dat met Duitse auto's, maar de Volkswagengroep staat ook niet bekend om betrouwbaarheid in veel gevallen, om maar te zwijgen van de velen software issues die veel automerken hebben.

Ik denk dat als je de onderhoudsintervallen van Honda goed volgt en de garage goed controlleert op roest en bijtijds goed onderhoud, bussen ML leegspuit of vervangt dan maak ik mij daar geen zorgen om als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alle Engelse auto's zijn roestbaken en verzinkte Duitsers uit de jaren negentig zien we nooit weer. Roestvorming is iets waar je een stap voor moet zijn want grondcoaten over de roestvlekken is zinloos want dan ben je al te laat en al die ML bussen voor consumenten is weggegooid geld.
Persoonlijk als ik een auto had van 40k dan leek me 1k extra voor professionele antiroestbehandeling niet z'n probleem.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 23:49

Chiron

Moderator Discord
Vorige week ging het alarm van de Civic continu af 's nachts (ik wist niet eens dat er een op zat :+). Blijkt dat het af kan gaan als de accu bijna leeg is. Hele kerstboom aan alarm icoontjes ook en de auto gaat niet meer met de remote open.

Doorgemeten, accu bleek leeg en met hulp van Honda Assist (ANWB) de auto aan de praat gekregen en auto naar de Honda dealer gereden. Daar is er een relais vervangen, alles gereset, waarna het probleem weg was.

Gistermiddag weer hetzelfde probleem :( Er is blijkbaar iets wat de accu leegtrekt.

Een paar weken geleden hadden we dit ook al, en toen konden ze niks vinden, en was het na een dag vanzelf opgelost (opgedroogd, denk ik?).
Wat opvalt is dat het gebeurde als het veel geregend heeft.
Gisteren ook de auto nagelopen maar kan nergens vochtige plekken vinden. En/of een electronisch probleem, even gegoogled en het zou een kapotte BCM kunnen zijn. Of een gaatje in de kabelboom wat vochtig wordt, maar zie dat maar eens te vinden...

Gisteravond de min pool van de accu maar los gehaald zodat ie niet verder leeg kan lopen en hopelijk straks nog kan starten, en vooral ook geen alarm wat 's nachts staat te toeteren }:O

Nu in afwachting van een telefoontje van Honda.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Welke Civic heb je het over, 10 of 11? Zelfs mijn oude civic uit 2008 heeft een alarm..
Ik zou kijken onder de motorkap (vooral in de buurt van het motorkapslot), links onder het stuur en in de kofferbak of er natte plekken zijn en vervolgens zoeken naar de stekker die nat wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 291380 op 11-09-2024 11:46 ]

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 291380 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:09:
[...]
Welke Civic heb je het over, 10 of 11? Zelfs mijn oude civic uit 2008 heeft een alarm..
Ik zou kijken onder de motorkap (vooral in de buurt van het motorkapslot), links onder het stuur en in de kofferbak of er natte plekken zijn en vervolgens zoeken naar de stekker die nat wordt.
Een 9 (uit 2017).

Motorkapsensor kan ook nog ja. Ik had echter een paar weken geleden iets soortgelijks, zonder een alarm wat af ging. Auto ging niet meer open zonder fysieke sleutel, en toen deed zelfs de stuurbekrachtiging het aanvankelijk niet meer, later op de (zonnige) dag wel toen de berger hem op kwam halen. Dealer kon niks vinden behalve de EPS sensor die ze moesten resetten.

Ben net terug van de dealer, die gaan er een paar dagen naar kijken. Auto startte na het weer aankoppelen van de accu gelukkig wel maar de deur moest weer met de sleutel open en kreeg ook nu weer de hele kerstboom aan ctba,bandendruksensor,lane assist en andere dingen in het dashboard.

Alles onder de motorkap was droog, ook binnen gechecked, achter boven bij de klep is ook een beruchte lekplek, maar dat was ook allemaal droog.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Als je nog garantie hebt zou ik idd door dealer laten oplossen. Soms wilde mijn auto ook niet open op afstand, heb de accu en de batterij en in de sleutel vervangen, tot nu toe niet meer gehad. Kijk s'ochtends met OBD welke voltage jouw accu geeft, als voltage lager is dan 11.5v dan is die op.
Bij mijn broer op accord 8 iets trok de accu snel leg, uiteindelijk blijk dit de tweedehands dynamo te zijn die de accu gewoon niet voldoende laadde.
Succes!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 291380 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:29:
[...]
Als je nog garantie hebt zou ik idd door dealer laten oplossen. Soms wilde mijn auto ook niet open op afstand, heb de accu en de batterij en in de sleutel vervangen, tot nu toe niet meer gehad. Kijk s'ochtends met OBD welke voltage jouw accu geeft, als voltage lager is dan 11.5v dan is die op.
Bij mijn broer op accord 8 iets trok de accu snel leg, uiteindelijk blijk dit de tweedehands dynamo te zijn die de accu gewoon niet voldoende laadde.
Sleutels zijn het probleem niet, is allang gechecked.
Accu zou het probleem niet moeten zijn, die is toen met het EPS probleem al door de ANWB doorgemeten en vorige week was ie wel leeg (na vermoedelijk een nacht alarm + lampen aan).
Ik vraag me ook af of de accu daadwerkelijk leeg is, of dat er een alarm getriggered wordt vanwege kortsluiting (zoals bijv. met een brakke motorkapsensor).

Gisteren bij het losmaken van de accu hoorde ik ook een relais tikken, alsof er een batterijklok ergens onder de motorkap verstopt was, en dat hield op na het loskoppelen van de accu. Mogelijk is dat een aanwijzing of een reden dat de accu leeg loopt, want volgens mij hoort dat ook niet.

Vanmorgen was het accu aanknopen, auto had gewoon stroom en meteen starten in 1 keer, dus gelukkig was ie niet leeg. Hele rits waarschuwingen weggedrukt en niet alle systemen werkten (parkeercamera draaiframe als je 'm in zn achteruit zet bijvoorbeeld). Maar kon de auto iig zelf naar de dealer rijden.

Chiron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:36:
[...]
of dat er een alarm getriggered wordt vanwege kortsluiting (zoals bijv. met een brakke motorkapsensor).
Waarschijnlijk dat.. kan ook de achterklepslot of bestuurdersdeurslot zijn.

Geluid van relais is normaal, die hoor ik altijd nadat ik de sleutel er uit heb gehaald.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 291380 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:47:
[...]
Waarschijnlijk dat.. kan ook de achterklepslot of bestuurdersdeurslot zijn.

Geluid van relais is normaal, die hoor ik altijd nadat ik de sleutel er uit heb gehaald.
Maar ook echt bijna elke seconde tikken, als een klok?

Chiron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:52:
[...]
Maar ook echt bijna elke seconde tikken, als een klok?
Nee, eenmalig als spanning eraf is. Je zou in de zekeringendoos onder de motorkap kijken welke relais dit geluid maakt en waar deze van is, evt wegtrekken en kijken of dit helpt.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 291380 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:03:
[...]
Nee, eenmalig als spanning eraf is. Je zou in de zekeringendoos onder de motorkap kijken welke relais dit geluid maakt en waar deze van is, evt wegtrekken en kijken of dit helpt.
Ja ik zou verwachten dat ie een keer klikt en dat het daarna stil is. Ik heb het in ieder geval doorgegeven en ik neem aan dat de Honda monteurs dit ook gaan checken.

Online lees ik dat er ook een hoop gedoe is rondom de BCM (Body Control Module) wat zo ongeveer het hart is van alle electronica aan boord, maar dan vooral bij de 10th gen en nieuwer. De problemen klinken in ieder geval heel erg vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:53

TVL

Heb ook eens met mijn Honda een probleem met de accu gehad. Was ook plotseling leeg, paar keer achter elkaar. Accu doorgemeten en niets mis met de accu. Na onderzoek bleek dat de platen in de accu schijnbaar verbogen waren en sluiting maakten. Nieuwe accu en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hij moet nog een weekendje logeren helaas, maar ze hebben inmiddels kunnen constateren dat het echt niet klopt. Alarm dat random af ging, en de verlichting ging zelfs spontaan aan.

Vermoeden is dat het iets in de zekeringbox is. Blijft irritant, electronische problemen debuggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Vandaag hebben we een Honda Civic uit 2023 gekocht, de sportvariant met zwarte spiegelkappen en een klein spoilertje(had niet gehoeven maar stond zo te koop). Ook een mooie inruilwaarde van onze vorige auto gekregen! Wat reed die auto toch weer fijn met de proefrit! Over twee weken mogen we hem ophalen in Alphen aan de Rijn en dan gaan we meteen een stuk binnendoor naar kinderdijk en een dagje uit van maken! Ik kan bijna niet meer wachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Auto is weer terug, was inderdaad vocht in een van de zekeringsdozen. Hopelijk nu permanent opgelost.

De afgelopen dagen stonden ze ook raar te kijken toen ie uit zichzelf de koplampen aan deed en andere gekkigheid. }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Chiron schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:42:
De afgelopen dagen stonden ze ook raar te kijken toen ie uit zichzelf de koplampen aan deed en andere gekkigheid. }:O
Weet je zeker dat je een Honda hebt en geen Franse auto? :+

• ThorDUde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 14:50
Chiron schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:42:
Auto is weer terug, was inderdaad vocht in een van de zekeringsdozen. Hopelijk nu permanent opgelost.

Gelukkig maar dat niet een evil ai je auto aan het ovenemen is of herbie van vw gesprongen is naar Honda :P

Heb twee Civics 10 proefgereden, maar niet gekocht. Eerste was heel mooi, maar met handbak, tweede met cvt zoals ik wilde, maar iets minder mooi, volgens mij heeft vorige eigenaar te lang met vogelpoep op de motorkap rondgereden. Beide auto's hadden een niet werkende airco, remblokken waren op, radio vind ik een beetje karig uitzien, misschien valt het mee, maar die heb ik niet gebruikt. 235/45 banden voelen als asfalt roller, gelukkig geen 18 inch wielen, dan was het nog erger. Ik weet het niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Anoniem: 291380 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:00:
Heb twee Civics 10 proefgereden, maar niet gekocht. Eerste was heel mooi, maar met handbak, tweede met cvt zoals ik wilde, maar iets minder mooi, volgens mij heeft vorige eigenaar te lang met vogelpoep op de motorkap rondgereden. Beide auto's hadden een niet werkende airco, remblokken waren op, radio vind ik een beetje karig uitzien, misschien valt het mee, maar die heb ik niet gebruikt. 235/45 banden voelen als asfalt roller, gelukkig geen 18 inch wielen, dan was het nog erger. Ik weet het niet...
Wilde de dealers niet de airco en remblokken vervangen? Zo nee is dat voor mij een red flag! Verder stond het de 10e generatie er om bekend dat het infosysteem vrij karig en beperkt was. Wat bedoel je met een asfaltroller trouwens? Waren de banden toe aan vervanging wellicht?

spijkerhoofd Airco was geen discussiepunt, Honda heeft garantie op aircosysteem tot 10 jaar verlengd en het wordt voor aflevering gratis gerepareerd. Infosysteem had ik al Teyes CC3 2k in gedachten, dus ook niet zn probleem behalve 400 euro extra uitgaven en wat gedoe met installatie. Nieuwe remblokken kwamen misschien met afleveringsbeurt, maar niet gevraagd, voor 100 euro had ik ze voor beide zijden bij autodoc kunnen kopen en zelf vervangen. Vooral de lak op de motorkap was een red vlag.. als het al een keer verpruts is krijg je die bij geen detailer meer goed. Banden waren oke, breedte 235 moet je even aan wennen, daarom vond ik ze asfaltrollers..) nieuwe set had ik denk ik richting 215/50 gekeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 291380 op 21-09-2024 15:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Gister hebben we eindelijk de Civic opgehaald bij van Nieuwkerk in Alphen aan de Rijn. Wat is het toch een schitterende auto en wat is dat blauw toch helder in aanwezigheid van andere vooral grijze, witte en zwarte auto's! Ik heb helaas geen foto's kunnen maken gister vanwege het slechte weer. Speaking of het slechte weer, opvallend was ondanks de velen wind dat er totaal niet getrokken werd aan mijn stuur! Verder op de snelweg opvallend hoe snel de auto optrekt en hoe relaxt stil het is als je130 100 rijd! Mijn vriendin heeft haar zus van werk opgehaald, een half uur rijden op voornamelijk N wegen en binnen de bebouwde kom, ook zij is er erg content mee!

Net toch even een foto gemaakt vanuit het slaapkamer raam, het is toch een fleurige verschijning in een grijze straat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaguIM4AOnny8XA_MfNv7sgplCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2GgmWK4iTNqTnCv4fSjhUWz.jpg?f=fotoalbum_large

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Gefeliciteerd met je aankoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@spijkerhoofd gefeliciteerd, komt me heel bekend voor :). Hier staat hij ook, maar dan zonder de zwarte accenten (sideskirts en spoiler). Inderdaad lekker opvallende kleur; vooral leuk als je op een parkeerplaats op zoek moet naar je auto tussen 50 tinten grijs en zwart 8)

Inmiddels bijna 25k mee gereden, en hij bevalt uitstekend. Met voornamelijk woon-werk (80-100 km/h veel cruise control) is het verbruik net geen 1:21, waar ik met mijn vorige auto (Corolla TS 1.8) rond de 1:19 zat, ook al heb ik nu meer vermogen dat dus ook af en toe gebruikt wordt. In de vakantie (1000 km met aanhanger heen en terug) was het verbruik uiteraard een stuk slechter, dus mijn totale gemiddelde is net wat minder positief maar nog steeds 1:19. Dat zal over langere tijd wel makkelijk boven de 1:20 komen verwacht ik. Het belangrijkste is voor mij echter dat hij heel fijn rijdt. Erg stabiel zoals je al zei, zodat het leuk is om bochtjes te pakken en toch comfortabel genoeg om lange stukken mee te rijden. De rijhulpsystemen zijn wel aanwezig maar niet al te hinderlijk, en de adaptieve cruise control is niet heel panisch dus die is ook met filerijden goed bruikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
gwystyl schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:23:
@spijkerhoofd gefeliciteerd, komt me heel bekend voor :). Hier staat hij ook, maar dan zonder de zwarte accenten (sideskirts en spoiler). Inderdaad lekker opvallende kleur; vooral leuk als je op een parkeerplaats op zoek moet naar je auto tussen 50 tinten grijs en zwart 8)

Inmiddels bijna 25k mee gereden, en hij bevalt uitstekend. Met voornamelijk woon-werk (80-100 km/h veel cruise control) is het verbruik net geen 1:21, waar ik met mijn vorige auto (Corolla TS 1.8) rond de 1:19 zat, ook al heb ik nu meer vermogen dat dus ook af en toe gebruikt wordt. In de vakantie (1000 km met aanhanger heen en terug) was het verbruik uiteraard een stuk slechter, dus mijn totale gemiddelde is net wat minder positief maar nog steeds 1:19. Dat zal over langere tijd wel makkelijk boven de 1:20 komen verwacht ik. Het belangrijkste is voor mij echter dat hij heel fijn rijdt. Erg stabiel zoals je al zei, zodat het leuk is om bochtjes te pakken en toch comfortabel genoeg om lange stukken mee te rijden. De rijhulpsystemen zijn wel aanwezig maar niet al te hinderlijk, en de adaptieve cruise control is niet heel panisch dus die is ook met filerijden goed bruikbaar.
Ik had ongeveer 5 op 100 km gehaald, dat was via een N weg en de snelweg terug naar huis en dat terwijl ik een aantal keer de 'power' wilde testen. Mijn vriendin presteerde het om op een N weg en binnen een klein stukje bebouwde kom 10 op 100 te rijden, in ECO stand :+ Ik denk dat ze het zuigige rijden beter onder de knie moet krijgen, op de terugweg ging het al een stuk beter en dat was een andere weg met meer opstoppingen.

Verder vond ik ondanks de velen regen en nat wegdek dat de grip fenomenaal was, en de adaptive cruisecontrol is magnifiek.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 14:55

Rico

Wie dit leest is gek....

Is moeilijk zoeken met de naam e maar zijn er hier ook tweakers met een Honda E?
Wij hebben er net een gekocht als 2de auto en volgens mij zijn ze nogal schaars.
Vroeger civic en integra gereden en nu dus weer een Honda maar dan ev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Rico schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:04:
Is moeilijk zoeken met de naam e maar zijn er hier ook tweakers met een Honda E?
Wij hebben er net een gekocht als 2de auto en volgens mij zijn ze nogal schaars.
"Honda E" als zoekterm gebruiken dus inclusief aanhalingstekens geeft wel wat resultaten.

Gefeli met je leuke bolide, er rijdt er hier eentje in de buurt rond, een witte, word daar altijd blij van als ik 'm weer eens zie rijden.
Maar de witte CR-Z die ik sporadisch zie maakt me pas echt heel erg hebberig.
Oja en nog een heugelijk feit, heb vorige week voor het eerst een "nieuwe" Civic zien rijden in het blauw, erg mooi maar manmanman wat een zeldzaamheid is dat zeg, zelfs in vergelijk met de E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@PalingDrone ik heb zo'n mooie blauwe nieuwe Civic, maar zelfs voor mij zijn ze zeldzaam (en ik ben er redelijk op gefocust omdat ik er zelf één rijd). Bij de dealer bij mij in de buurt staat precies dezelfde, maar verder heb ik pas een keer of 5 een nieuwe Civic in het wild gezien. Het leukst was dat een bestuurder die me inhaalde even zwaaide. Dan weet je dat je een zeldzame auto rijdt :).

De CR-Z is ook vrij zeldzaam, en zou ik er graag als tweede auto bij hebben. Mijn vrouw heeft nu een zwarte Civic uit 2010 (lichtelijk door mij beïnvloed O-)) maar zou graag iets met een leuk kleurtje rijden. Ik denk dat een CR-Z in groen-blauw of rood haar wel zou bevallen. Hij doet me erg denken aan de CRX van begin jaren '90, waar ik altijd een zwak voor heb gehad (zag er toen al een stuk vlotter uit dan de Civic sedan die mijn ouders toen hadden).

@Rico de Honda E is inderdaad ook erg zeldzaam. Ik heb er hier in het topic nog niet over horen/zien praten, maar nieuwe ervaringen zijn altijd welkom! Hier in het dorp rijden er twee volgens mij (één van de dealer, en nog één), maar dat is misschien ook omdat de dealer hier vlakbij zit. Mijn vader heeft er wel met een schuin oog naar gekeken, maar hij kijkt op tegen het wel erg beperkte bereik, en mijn moeder houdt überhaupt niet van andere auto's dan ze gewend is, dus wat haar betreft blijft de huidige nog tot hij uit elkaar valt (en dat kan even duren met de km die ze rijden :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gwystyl Laat staan Honda E - Civic 10G Sport+ die ik wil er zijn maar twee te koop - een witte en een zwarte...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 291380 op 06-10-2024 12:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 15:31

Neus

www.zenaconsult.com

Mijn Mini Cooper Countryman SD All4 (man wat een hoop text) hield er mee op, zat geen druppel olie meer in het blok. Heel fijn - hij was net terug van de garage. Maar goed - reparatie was 15K dus tijd voor iets anders.

Zaterdag bij de Honda dealer hier in Genua geweest, nadat ik de MG3 en MG ZS had besnuffeld - ik wil nl. een full hybrid. Ik woon op 5 hoog dus een PHEV aan de oplaadpaal is lastig. Heb daar de ZV-R Elegance gevonden - prachtige auto en op voordaad leverbaar! En 10K korting dus maar € 32.000 incl. Moest ik wel snel beslissen.

Maandag gebeld: hij was al weg maar er stond ook nog een Sport versie voor € 5000 meer. Heb die maar besteld en donderdag opgehaald. Wat een prachtige auto - comfortabel, STIL, snel en zuinig: de range staat met een volle tank op 1200km. Eens kijken of ik dat ga halen. Ben er heel blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrGm2YNZtQlTbUIOPUfWJyQL2Yg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZH8vVcTVhxFzy55bjoymNDe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdO5ox5c-7ikGyLck2-mO5GC2I0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5o9wUAfkU4qbFWd7zWf3OYT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MnmebFxbHBgvo2wBD-eqzIN22Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkXVAAVR9SM9m0EUcR3qEOsw.jpg?f=fotoalbum_tile

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
Rico schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:04:
Ik heb wel eens een E proefgereden. Leuke knusse auto en nerd approved met al die schermen. Toen te duur voor het bereik wat je ervoor kreegen 0.0 bergruimte. Dat ging hem helaas niet worden.

Ik heb een CR-Z gehad, maar in de randstad zijn ze niet zeldzaam. Rond 2018-2020 werden ze massaal geïmporteerd en zag je ze veel rijden. Nu zie ik ze nog wekelijks rijden. Het blijft de leukste Honda die ik gereden heb :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Een klein avontuur met de auto beleeft, ineens gaf de auto een lage bandenspanning aan. Wij naar een luchtbijvulding. Er stond 2,5 bar, en na een meting hadden alle banden 2,2 bar. Zoveel eruit is dat toch niet? Of heeft de Civic naast een overgevoelige benzine tanksensor ook een overgevoelige bandenspanningsensor? De auto wilt al bijgevuld worden als er nog 10 liter peut in de tank zit.

Anyway, de banden zijn weer op spanning en we hebben de bandenspanning opnieuw gekalibreerd, is echt een fluitje van een cent.

[ Voor 14% gewijzigd door spijkerhoofd op 17-11-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Nog even over de ISA: ja, elke keer als je de auto aanzet, dan gaat de ISA ook weer aan. Is redelijk makkelijk uit te zetten maar is wel vervelend.

Ik heb het volume van de 'auto waarschuwingen' op de laagste stand gezet zodat ik hem nog nauwelijks hoor. En alleen op wat langere ritten, duik ik het menu in om ISA uit te zetten.

Op een forum had men het erover dat hij ook als een shortcut op het linker display gezet kan worden maar dat heb ik nog niet uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Neus schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:03:
Nog even over de ISA: ja, elke keer als je de auto aanzet, dan gaat de ISA ook weer aan. Is redelijk makkelijk uit te zetten maar is wel vervelend.

Ik heb het volume van de 'auto waarschuwingen' op de laagste stand gezet zodat ik hem nog nauwelijks hoor. En alleen op wat langere ritten, duik ik het menu in om ISA uit te zetten.

Op een forum had men het erover dat hij ook als een shortcut op het linker display gezet kan worden maar dat heb ik nog niet uitgezocht.
Goddank is mijn auto te oud voor deze onzin! Ik heb wel snelheidsbordherkenning en die zit er redelijk vaak naast omdat of de auto een bord gemist heeft oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lilboogs
spijkerhoofd schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:17:
Een klein avontuur met de auto beleeft, ineens gaf de auto een lage bandenspanning aan. Wij naar een luchtbijvulding. Er stond 2,5 bar, en na een meting hadden alle banden 2,2 bar. Zoveel eruit is dat toch niet? Of heeft de Civic naast een overgevoelige benzine tanksensor ook een overgevoelige bandenspanningsensor? De auto wilt al bijgevuld worden als er nog 10 liter peut in de tank zit.

Anyway, de banden zijn weer op spanning en we hebben de bandenspanning opnieuw gekalibreerd, is echt een fluitje van een cent.
Die veel te vroege melding om te tanken herken ik hier ook goed. Een keer op een ander forum gelezen dat dit te maken heeft met het hybridesysteem. Het kan goed fout gaan als je de tank volledig leegrijd, waardoor de melding erg vroeg komt.

Bandenspanning van 2,5 naar 2,2 bar lijkt niet zoveel, maar is toch al een afwijking van >10%. Veel automerken die hierbij al een waarschuwing geven, zeker bij onderspanning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hou er ook rekening mee dat het inmiddels een stuk kouder is, al scheelt het normaliter maar .1 bar bij elke 10 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 15:31

AntiPasta

d1 m0z4rella

Voor het eerst in mijn leven op zoek naar een auto om te kopen, nieuw nog wel, en daarbij - tot mijn verrassing - uitgekomen bij Honda. Niet omdat ik een aversie tegen het merk heb, maar meer omdat je het gewoon niet zo veel meer op de weg ziet. Toen ik kind was in de jaren 90 (in NL) was dit voor mijn gevoel wel anders, overigens.

Mijn zoektocht was eigenlijk naar een Volvo XC60-alternatief, iets goedkoper in de aanschaf en vooral betrouwbaar op de lange termijn (da's echt een pré voor mij, de gemoedsrust). Veel googlen, reddit, magazines enz. brachten de CR-V op mijn radar. Tot mijn verbazing één van 's werelds best verkopende SUVs, buiten Europa dan! Ik had er nog nooit van gehoord.

Enfin. Gisteren mogen proefrijden bij een Brusselse Hondaverdeler. Ik kreeg de Advance Tech PHEV mee. Ik ben weinig gewend misschien, maar ik vond dat ie lekker reed. Het feit dat die 'standaard'allerlei gemaksopties heeft - stoelventilatie, camera's, mooie bekleding - zonder dat er legio optiepaketten en trims zijn waar je over na moet denken sprak me ook aan. Hier kunnen bepaalde concurrenten wel wat van leren :*)

En wat blijkt, hij is bijna precies even groot als een XC60 (scheelt enkele cm's) maar heeft wel veel meer laadcapaciteit, bijna een kwart meer. Deels door de hogere achterkant denk ik. Natuurlijk is de perceptie van Volvo meer 'luxe', Europees, premium enz, maar ik vind dat minder belangrijk dan vrouwlief.

Daarna nog een ritje met de ZR-V gemaakt, zoefzoef dat reed heel lekker. Beetje het MX5-gevoel van weleer. Wel te klein voor mij. HR-V ditto, al vind ik die heel mooi qua uiterlijk ontwerp. 'Power' interesseert me niet zo heel veel, zo lang het maar niet rijdt als een boot. De CR-V voldeed in principe hieraan.

Dus de keuze gaat bij mij nu tussen de CR-V HEV, CR-V PHEV (15% duurder), toch de XC60 (ook duurder, maar verschil is kleiner door vrij hoge salonkorting), of misschien de Lexus NX die ik nog moet proefrijden.

Zijn hier nog recente CR-V-aanschaffers met ervaringen of overwegingen?

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
We hebben gister een vakantie geboekt naar de Oostenrijkse Alpen in de zomer, ik kijk er nu al naar uit om in de sportmodus de bergpassen door te knallen :*)

Verder, wat rijd de auto toch heerlijk, we hebben hem nu een paar maanden en alles aan de auto klopt, tot aan de stoelverwarming aan toe, heerlijk trouwens in dit weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:19

SmartDoDo

Woeptiedoe

Yucon schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:07:
[...]

Sticky steering zal het niet zijn. Dat treedt, als het komt, pas na een tijdje op. Zo rond de 10.000 km naar het schijnt.
Je hebt voorspellende gaven! :P

Inmiddels heb ik sinds een maand of 3 last van een wat plakkerig stuur in de Civic. Ben er ook al een keer mee bij de dealer geweest en geloof het of niet, die kon het niet constateren. Dat krijg je ervan als de monteur in plaats van gewoon rijden als een coureur lekker aan het stuur gaat sjorren denk ik 8)7 En de auto heeft het daarna een week lang perfect gedaan, tot het gewoon weer terugkwam natuurlijk. Dus het smeermiddel is even goed verspreid gok ik. Inmiddels merk ik dat ik er bijna aan begin te wennen, dat is maar goed ook. Ik heb op het punt gestaan maar weer naar een andere auto uit te kijken. Nog nooit zoiets meegemaakt met welk merk auto dan ook dat je continue aan het bijsturen bent omdat je niet soepel en met gelijke weerstand kunt sturen. Vooral in rechtuitstand en dan liefst bij wat hogere snelheden is het effect het ergst. Dan ben je de hele tijd "tik" iets naar links en oh, "tik" weer iets naar rec.. "tik" weer naar links aan het sturen om enigszins rechtuit te blijven rijden. Maar in een lekker lange bocht 100 rijden en dan niet soepel kunnen bijsturen is ook niet echt aan te raden :N

In tegenstelling tot wat ik weleens lees merk ik het ook al bij lagere snelheden vanaf 40 km/h. En soms is het een beetje aanwezig, een andere keer behoorlijk. Nouja, nog even aankijken want in februari komt de eerste beurt eraan, dan mogen ze er echt wat aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
SmartDoDo schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:29:
[...]
Je hebt voorspellende gaven! :P

Inmiddels heb ik sinds een maand of 3 last van een wat plakkerig stuur in de Civic. Ben er ook al een keer mee bij de dealer geweest en geloof het of niet, die kon het niet constateren. Dat krijg je ervan als de monteur in plaats van gewoon rijden als een coureur lekker aan het stuur gaat sjorren denk ik 8)7 En de auto heeft het daarna een week lang perfect gedaan, tot het gewoon weer terugkwam natuurlijk. Dus het smeermiddel is even goed verspreid gok ik. Inmiddels merk ik dat ik er bijna aan begin te wennen, dat is maar goed ook. Ik heb op het punt gestaan maar weer naar een andere auto uit te kijken. Nog nooit zoiets meegemaakt met welk merk auto dan ook dat je continue aan het bijsturen bent omdat je niet soepel en met gelijke weerstand kunt sturen. Vooral in rechtuitstand en dan liefst bij wat hogere snelheden is het effect het ergst. Dan ben je de hele tijd "tik" iets naar links en oh, "tik" weer iets naar rec.. "tik" weer naar links aan het sturen om enigszins rechtuit te blijven rijden. Maar in een lekker lange bocht 100 rijden en dan niet soepel kunnen bijsturen is ook niet echt aan te raden :N

In tegenstelling tot wat ik weleens lees merk ik het ook al bij lagere snelheden vanaf 40 km/h. En soms is het een beetje aanwezig, een andere keer behoorlijk. Nouja, nog even aankijken want in februari komt de eerste beurt eraan, dan mogen ze er echt wat aan gaan doen.
Dit klinkt een beetje als de stuurbekrachtiging in mn Jazz, die is elektrisch en werkt pas zodra je het 'nulpunt' als je het stuur in het midden hebt verdraait. Daar kan soms wat lag/ruimte in zitten waardoor het een beetje houterig aan kan voelen.
Maar ik weet niet of jouw Civic ook elektrische power steering heeft. In mijn Civic (FK2) heb ik iig geen 'dood' punt in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

SmartDoDo schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:29:
[...]
Ik heb op het punt gestaan maar weer naar een andere auto uit te kijken.
Ik ook. De samenvatting is dat het helaas gewoon geen goede auto is. Sticky steering heb ik niet, maar wel een android auto die maar vast blijft lopen en waar blijkbaar een enorm stroperige garantieprocedure voor bestaat. Ondanks dat er al een factory reset uitgevoerd is en ik op een filmpje aangetoond heb dat het fout gaat schijn ik er nog meerdere keren voor terug te moeten gaan komen voordat ze de hardware gaan wisselen. En dit terwijl dan hij al op de nieuwste software draait. Ik heb eerder ook nog tijdelijk een identieke demo-auto gehad en die gaf ook geen probleem. Mijn telefoon geeft bij andere auto's ook geen problemen en de telefoon van mijn vrouw ook niet, maar bij haar gaat het bij mijn auto ook mis dus er blijft niets anders over dan de hardware van dat display als boosdoener.

Plus allemaal kleine dingen. M'n bestuurdersstoel is doorgezakt en dat ligt zeker niet aan m'n gewicht. De hoedenplankrol is kapot gegaan, ik had wat roest onder de bumper (lak was niet beschadigd, het kwam echt van eronder), de gordel rolt niet lekker terug en dat soort lullige dingen. Dus ik sta ergens op het punt om hem in te ruilen op een corolla. Hij rijdt briljant, daar niet van, maar de dealer zit niet om de hoek en ik werk in de buitendienst dus ik heb gewoon een auto zonder gezeur nodig. En dit is wel gezeur.

Als ik dit vergelijk bij de volstrekt probleemloze auris die ik hiervoor had en waarvoor de dealer ook nog op fietsafstand zit ben ik er aardig klaar mee. De dealers doen hun best, maar Honda als merkorganisatie is gewoon niet cool.

Ik merk dat het me ook gewoon erg dwars zit. Dit is het diva-gedrag dat je van sommige duitse merken verwacht, en niet van een japans merk dat om te beginnen al niet kapot hoort te gaan en dat zichzelf ook nog als enigszins premium presenteert. Ik krijg er ook een beetje Alfa vibes van. Rijdt geweldig, maar altijd wel wat probleempjes waar je bij alfa als part of the deal voor kiest - "karakter" noemen ze het ook wel, maar bij Honda zou dat niet zo moeten zijn.

Iemand een civic kopen? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Yucon op 06-01-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comrade
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21-05 12:20
Yucon Balen dit.. er zal vast een recall komen, zag op reddit dat veel mensen dit probleem hebben . Doorgezakte bestuurdesstoel heb ik eerder bij een civic 10 gezien, maar die was 6 jaar oud... Meerdere civics bekeken, maar iets zit me drwaars, misschien ga ik beter mijn fn2 verder opknappen en verder mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Vervelend dat jullie zoveel problemen ervaren met de civics. Hier heb ik de eerste 22k kilometers er reeds op zitten zonder grote problemen. @Yucon Wat is de productiedatum van de civic?

Wel wat kleine puntjes zoals sproeiers die op de wissers zitten en hierdoor minder goed werken en het raam van de bestuurder vol komt te zitten met ruitenwisservloeistof door de rijwind.

Infotainment is niet het snelste, maar werkt wel. Ook het kunnen wisselen tussen telefoons met draadloze android auto werkt erg makkelijk.

Het rijden met de auto maakt echter dat ik deze kleine irratie puntjes volledig omarm. Weinig auto's in deze prijsklasse die zo goed rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

comrade schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:23:
Yucon Balen dit.. er zal vast een recall komen, zag op reddit dat veel mensen dit probleem hebben .
Over welk probleem heb je het precies? Dat van Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

lilboogs schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:17:
@Yucon Wat is de productiedatum van de civic?
Waar staat dat precies? Hij is omstreeks september 2022 op kenteken gekomen (in Duitsland, ex-demo auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comrade
Yucon schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:01:
[...]

Over welk probleem heb je het precies? Dat van Android Auto?
Sorry, verkeerd ge-quote, ik had het over sticky steering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• comrade
Ik was iemand voor, want deze gaan als warme broodjes..)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB676O0pG70aKXfTUGyTItfz-ak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WtIIop9THzzdLzEDNtCGwJWK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Mooie Civic! Ik heb ook eens zitten kijken maar de 1.5 (en dan met automaat) zijn een zeldzaamheid in NL en/of duur vergelijkbaar met de vergelijkbare modellen van de concurrentie :(

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 04-03-2025 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
comrade schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:10:
Ik was iemand voor, want deze gaan als warme broodjes..)[Afbeelding]
Ik vind deze generatie mooier dan de huidige generatie! Ik heb er helaas nooit in gereden maar als deze net zo fijn en sportief rijd als de huidige generatie ben je echt spekkoper! En de 1.5 Vtec met de automaat is een pareltje! Veel rijplezier gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• comrade
Thx guys! Ik heb een half jaar gaspedal zitten monitoren, 1.5 automaat zijn idd zeldzaam in NL en mooie exemplaren zijn heel duur. Vind 11-gen ook mooi, maar prijs aan de hoge kant.
Ben er van overtuigt dat FK8 over jaar of tien net zo iconisch en gewild zullen zijn als 8-gen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@comrade mooie bak, gefeliciteerd! En als 11th gen rijder durf ik het haast niet te zeggen, maar ik vind de 10e stiekem ook wat mooier (uitgesprokener buitenkant vooral). Een nadeel van de 1.5 is dat er geen trekhaak onder kan omdat de uitlaten in het midden zitten, maar als je dat niet nodig hebt zeker een mooie uitvoering!

Ik heb inmiddels bijna 50k gereden in mijn Civic (in bijna een jaar), en die bevalt ook uitermate goed. Normaal woon-werk verbruik is zo'n 1: 18,5, maar bij hogere snelheden en/of belading (ritjes Polen, Tsjechië en vakantie Frankrijk) gaat het vrij vlot omhoog. Hij doet het allemaal wel moeiteloos, dus het is een genot om in te rijden. Ik geniet er nog elke dag van na de Corolla die het op zich prima deed, maar waar het allemaal nogal gevoelloos was.

[ Voor 41% gewijzigd door gwystyl op 04-03-2025 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Ik heb een Civic Mk8 en Mk9 gehad (en een CRZ tussenin), nadeel was het turboloze 1.8 blok wat eigenlijk sinds 2006 ongewijzigd is gebleven waardoor koppel niet aanwezig was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• comrade
@gwystyl Thx, 1.5 kan alleen op prestige uitvoering een trekhaak onder.. maar die vind ik minder.
Tja, elke auto verbruikt bij 150+km/h, zelfs een hybride. Corolla heb ik ook overwogen, maar het is toch geen liefde geworden)

@SniperGuy Mijn MK8 staat te koop) Na 2.2ctdi vond ik hem niet vooruit te branden, maar na 4 jaar ermee te hebben gereden valt het reuze mee) De koppel bij een R18 begint na 3200 rpm als i-vtec het niet meer doet en ook het stellen van de kleppen heeft bij mij wel een verschil gemaakt. Dit zijn wel saaie blokken, maar die zijn oerdegelijk en bij goed onderhoud niet kapot te krijgen, je kan er zelfs een turbo op zetten..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
gwystyl schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:28:
Ik geniet er nog elke dag van na de Corolla die het op zich prima deed, maar waar het allemaal nogal gevoelloos was.
Wij hadden ook de Corolla 2.0 gereden als proef, die vonden we beide niks als je beide 1.90 lang bent. Sturen was niet het probleem, het probleem was dat mijn vriendin haar hoofd stootte toen we over een hobbel reden :+

Corolla was ook een stuk krapper van binnen en was op alle vlakke minder dan de Civic. Wij gaan in juni naar Oostenrijk, ik kijk er echt naar uit om de auto door de bergen te racen te cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:11

vhal

ಠ_ಠ

Zijn er hier mensen (bijv @gwystyl ) met een mk11 Honda Civic 2.0 hybrid én die er wel eens mee op pad gaan met een vouwwagen? Hoe rijdt deze combinatie en wat zijn de ervaringen?

We overwegen de huidige Civic Tourer namelijk in te ruilen voor iets anders.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

vhal schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:36:
Zijn er hier mensen (bijv @gwystyl ) met een mk11 Honda Civic 2.0 hybrid én die er wel eens mee op pad gaan met een vouwwagen? Hoe rijdt deze combinatie en wat zijn de ervaringen?

We overwegen de huidige Civic Tourer namelijk in te ruilen voor iets anders.
Ja wij hebben een Jamet Jametic, en zijn daarmee vorig jaar naar Frankrijk (westkust net onder Bretagne) gereden. De Civic trekt dat prima. In Frankrijk heb ik hele stukken 120-130 km/h gereden, en dat gaat erg makkelijk. Heuvelop heeft hij genoeg power om rustig door te cruisen. De Corolla die we hiervoor hadden, had er iets meer moeite mee. Die deed het ook wel, maar klom heuvelop flink in de toeren.
Ik denk dat de max 750kg trekgewicht meer als beveiliging voor de accu/elektromotoren is ingesteld dan dat het rijwielgedeelte dat niet aan zou kunnen of dat de motor te zwak zou zijn.

Ik heb zelf ook een Civic Tourer gehad (Elegance Business, 1.6 diesel), maar toen hadden we de vouwwagen nog niet dus daar kan ik niet echt mee vergelijken. Die heb ik wel eens met een licht karretje gereden maar dat is niet echt representatief denk ik.

De overgang van stationwagon naar hatchback is wel even wennen, maar in de praktijk kom ik eigenlijk nooit ruimte te kort. Voor een hatchback heeft hij namelijk nog een flinke kofferbak, en ik stapel hem niet zo vaak tot het dak vol. Wat ik wel mis is de grote bak onder de kofferbak. Daar kon bij de Tourer makkelijk een cabin size koffertje in, bij de huidige Civic is het maar een paar cm dus veel meer dan een paar handschoenen en een kentekenplaat kan je er niet onder kwijt. Ik heb nu meestal een kratje met losse meuk in de achterbak (wat boodschappentassen, ruitenwisservloeistof, sleepkabel etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:11

vhal

ಠ_ಠ

@gwystyl
Fijn om te horen dat het trekken vn een vouwwagen prima gaat. Heb jij achteraf een (afneembare) trekhaak laten plaatsen en zijn bijvoorbeeld hulpveren nodig?

Die extra laadruimte van de onze Tourer is wel erg fijn, die gebruik ik tijdens vakanties met onze vouwwagen wel regelmatig. Daar passen met gemak 3 sporttassen in met de kleding. Nou heb ik vanochtend gekeken naar de ruimte van de nieuwe Civic maar de ruimte valt mij niet echt tegen of zo. Achterin zit ik qua beenruimte best riant, alleen is de hoofdruimte wat minder omdat het dak wat schuine afloopt.

Waar ik nog wel over twijfel is het "sticky steering" verhaal maar zoals met veel dingen hoor je vaker het negatieve dan het positieve.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@vhal Ik heb de af fabriek afneembare trekhaak laten plaatsen aangezien het een lease-auto is. Ik heb geen hulpveren. Met de vouwwagen ging dat wel, maar af en toe heb ik flink wat zooi achterin (>200 kg), en dan hangt hij wel een beetje achterover. Hij rijdt er niks minder om, ook niet over hobbels/drempels, maar het ziet er wel wat raar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• comrade
Eerste indruk na twee weken met de auto te hebben gereden. Auto rijdt vorstelijk, heerlijke onderstel en sturing. Motor trekt lekker, CVT werkt naar verwachting. Verbruik is 6 liter /100km op 90% snelweg met af en toe files. Lange stukken kan zelfs zuiniger. Ik ben normale rijder, maar L15B houdt niet van lage toeren, dus krijgt die af en toe een schop op snelweg.
Minpunten - rolgeluid van allseason Mischelen banden boven de 100km/u, ik heb nieuwe zomerbanden al besteld. Geluidsisolatie is er niet, daar ga ik in de zomer wat aan doen. Heb irritante windgeruis op snelweg, komt ergens van zijspiegel vandaan, heb volgende maand afspraak bij de dealer, hopelijk vinden ze de oorzaak.
Android auto werkt vlekkeloos met wireless adaptertje. Alle tutters en bellen ben ik nog niet helemaal mee uit..

[ Voor 9% gewijzigd door comrade op 28-03-2025 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Bij de dealer de ingebouwde 4G Hotspot (gratis) laten activeren in mijn ZR-V. Voor 3 jaar heb ik dus gratis internet in de Honda! En via de Honda+ app is de auto te beheren: gereden ritten, kijken of alle ramen wel dicht zijn, huidige locatie en verschillende functies zoals het ontgrendelen van de auto zonder sleutels. Mijn vrouw heeft de app ook en ook zij kan nu de auto 'beheren'. Leuk!

Krijg net de melding dat er een nieuwe software update voor in de auto is - is daar iets over bekend ?

En het verbruik... Op de snelweg hier in Italië zuipt ie wel: hoop bergen en ik heb een zware voet. Maar in de stad doe ik 3.4-4 liter op 100km. Heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8U6ZjgPk8xoru2OWbFxXqCbd9oM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IiX3FS6dlZ072KE0JfiF9eag.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5jt2OIIwIHiKzCL8ZGFeFeH1do=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1CzfERIUq125rBlTrc9cA8lN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVEtSR12MB17BqCKDN8UxacpOwA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cx3W3esIxl0YFxPZC4JCIIkt.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej4xux-40S4u1Dmcq3SPM5UKcIo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8uusYa89eceFBwTDBWVEiflL.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Ik kwam zag vanochtend flinke in mijn achterbumper en natuurlijk geen briefje achterlaten!

Zelf denk ik dat de achterbumper vervangen moet worden en mijn vraag is, weten jullie een hoeveel dat kost het vervangen van een achterbumper van een Honda Civic uit 2022 hybride?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZE2Hb7i0wTBDE4uqoI-v0_gLfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfuWMwDeoLSXq7tRbcf31yHl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Neus schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:00:
Bij de dealer de ingebouwde 4G Hotspot (gratis) laten activeren in mijn ZR-V. Voor 3 jaar heb ik dus gratis internet in de Honda! En via de Honda+ app is de auto te beheren: gereden ritten, kijken of alle ramen wel dicht zijn, huidige locatie en verschillende functies zoals het ontgrendelen van de auto zonder sleutels. Mijn vrouw heeft de app ook en ook zij kan nu de auto 'beheren'. Leuk!

Krijg net de melding dat er een nieuwe software update voor in de auto is - is daar iets over bekend ?

En het verbruik... Op de snelweg hier in Italië zuipt ie wel: hoop bergen en ik heb een zware voet. Maar in de stad doe ik 3.4-4 liter op 100km. Heerlijk!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk! De Civic is al zeldzaam, maar de ZR-V zie je helemaal nooit..... ik heb er een keer in gereden toen ik nog aan het wachten was op mijn Civic. Reed redelijk vergelijkbaar, maar je zit wat hoger.
Weet je of dat Honda+ ook op de Civic kan werken? Ik heb het een keer opgezocht toen ik nog op mijn auto aan het wachten was, maar toen leek het niet te kunnen volgens mij?
spijkerhoofd schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:42:
Ik kwam zag vanochtend flinke in mijn achterbumper en natuurlijk geen briefje achterlaten!

Zelf denk ik dat de achterbumper vervangen moet worden en mijn vraag is, weten jullie een hoeveel dat kost het vervangen van een achterbumper van een Honda Civic uit 2022 hybride?

[Afbeelding]
Oef, dat is minder mooi :(. Ben bang dat die krengen best duur zijn. Ik zou niet gek op kijken van rond de € 1000, dus ik hoop dat je verzekering toch wat kan doen (evt via noodfonds oid?)

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 01-04-2025 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
gwystyl schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:42:
[...]
Oef, dat is minder mooi :(. Ben bang dat die krengen best duur zijn. Ik zou niet gek op kijken van rond de € 1000, dus ik hoop dat je verzekering toch wat kan doen (evt via noodfonds oid?)
Ik heb gister met de verzekeraar gebeld, omdat ik niet weet waar het gebeurt is, ik vond het gister middag pas en we hebben van het weekend veel gereden is de kans klein dat het gehonoreerd word door het waarborg fonds, ze zijn best streng...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

gwystyl schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:42:
De Civic is al zeldzaam, maar de ZR-V zie je helemaal nooit.
Ik weet dat er eentje hier rond rijdt want die stond naar die van mij toen ik hem ophaalde, dezelfde kleur en het kenteken is met 1 cijfer 'ouder'. Maar nog nooit een ZR-V in het wild tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Ah, Honda heeft (weer) een recall, dit keer:

code:
1
Safety recall: steering gear box worm wheel defect

Laatste keer vanwege de benzine pomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

[Afbeelding]
:(
Ziet er uit alsof er een aanhanger/bedrijfsbus met zo'n laadklep/stootbalk oid achteruit tegenaan gejoekeld is.
Balen zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38

[Afbeelding]
Niet best. Zelf dit ook een keer aan de hand gehad. Je moet wel weten waar het gebeurd is, dan aangifte doen en getuigen hebben dat je hem schadeloos hebt geparkeerd, anders gaat het Waarborgfonds je sowieso niet helpen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Jumpman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:51:
[...]

Niet best. Zelf dit ook een keer aan de hand gehad. Je moet wel weten waar het gebeurd is, dan aangifte doen en getuigen hebben dat je hem schadeloos hebt geparkeerd, anders gaat het Waarborgfonds je sowieso niet helpen.
Helaas weet ik niet waar het gebeurt is dus hebben we geen getuigen, dus her waarborgfonds word hem niet. Wel naar de garage geweest, achter de bumper geen schade gelukkig en ze kunnen de bumper lijmen, kost wel 1000 euro helaas, maar goed een nieuwe bumper kost los al 1000 euro ex montage en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38
spijkerhoofd schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:11:
[...]

Helaas weet ik niet waar het gebeurt is dus hebben we geen getuigen, dus her waarborgfonds word hem niet. Wel naar de garage geweest, achter de bumper geen schade gelukkig en ze kunnen de bumper lijmen, kost wel 1000 euro helaas, maar goed een nieuwe bumper kost los al 1000 euro ex montage en alles.
Ja, echt niet leuk. Hoop geld.

Zelf in 2013 na een halfjaar een zeer mooie Honda Civic 1.8 2008 zwart gekocht (het UFO model zeg maar) compleet zoals hij in de folder stond en de concept car ook was. Twee weken later klapte er iemand bij een tankstation achterop. Ook na reparatie was het nog te zien. Was er goed ziek van.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comrade
@spijkerhoofd Balen... ( Op zich is kunststof bumper wel te repareren, maar zal wel paar centen kosten... Jouw auto is nog te jong on een donor te zoeken... Ik heb een goedkope xiaomi ip camera op het raam staan die neemt alles op wat er beweegt...
@Jumpman Ik werd ook goed ziek toen mijn UFO door vrachtwagen werd gesleept.. Bestuurder heeft zich wel gemeld en alles betaald, maar had andere velg moeten kopen omdat gerepareerde velg verschilde in kleur en nieuwe band omdat ze net iets andere band erop hadden gezet. Bovendien werd de auto slecht gespoten, tja, zei beste man, moeilijke kleur... maar ik ging daar niet mee akkoord en werd de auto opnieuw gespoten. Heel veel stress gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door comrade op 03-04-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
De auto is net terug van de reparatie krijgen we een brief met een terugroepactie. Ik hoop dat we terecht kunnen voor onze vakantie in juni, gelukkig zijn er niet veel Civics verkocht :+

Edit: brief verwijderd vanwege de kenteken die op de brief stond.

[ Voor 58% gewijzigd door spijkerhoofd op 18-04-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Bedankt voor het delen. Had hier de brief nog niet ontvangen, maar zie op kenteken bij de RDW dat er inderdaad een terugroepactie is toegevoegd.

Zelf net een afspraak kunnen maken voor over 2 weken (midden van het land), dus voor Juni zou geen probleem moeten zijn.
spijkerhoofd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:05:

De auto is net terug van de reparatie krijgen we deze brief. Ik hoop dat we terecht kunnen voor onze vakantie in juni, gelukkig zijn er niet veel Civics verkocht :+

[ Voor 48% gewijzigd door twain4me op 18-04-2025 11:50 . Reden: plaatje geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik ook via de RDW site, zowel mijn huidige auto als de eerste. Allebei eind 2022 dus het is nog wat breder dan de brief stelt.

Ik had hiermee zelf geen problemen, maar genoeg anderen wel zag ik. Dat heeft Honda toch aardig lang gekost voordat ze het toe wilden geven. Voor de rest heb ik wat betreft m'n doorgezakte stoel en roest een dikke middelvinger van de importeur gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Even een update, we hebben een afspraak staan in mei, dan meteen een beurt erbij zodat we opgelucht met vakantie kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

spijkerhoofd schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:44:
Even een update, we hebben een afspraak staan in mei, dan meteen een beurt erbij zodat we opgelucht met vakantie kunnen!
Lukt dit in 1 dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Ja, de monteur zei dat het 1,5 uur gemiddeld duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

spijkerhoofd schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:49:
[...]

Ja, de monteur zei dat het 1,5 uur gemiddeld duurde.
Zo dat is snel.. zo'n stuurhuis is best een klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:35
Yucon schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:27:
Ik ook via de RDW site, zowel mijn huidige auto als de eerste. Allebei eind 2022 dus het is nog wat breder dan de brief stelt.

Ik had hiermee zelf geen problemen, maar genoeg anderen wel zag ik. Dat heeft Honda toch aardig lang gekost voordat ze het toe wilden geven. Voor de rest heb ik wat betreft m'n doorgezakte stoel en roest een dikke middelvinger van de importeur gekregen.
Nu al roest ? Ik overweeg mijn 10de generatie te vervangen door een jong gebruikte 11de generatie maar als ik dit lees wordt ik wel wat huiverig gezien de fabrieksgarantie maar 3 jaar is en dat bij de jong gebruikte exemplaren al snel verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Yucon schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:51:
[...]

Ik was er ook verbaasd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Yucon schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:51:
[...]
Ja, bij mijn ZR-V duurde het 2 uur, man deed het rustig aan. Had trouwens nergens last van. Wel jammer dat ik 6 maanden dat ik de auto heb al 2x terug moet naar de garage voor een recall. Maar goed, laptopje mee, bar in en met een kopje cappucino en croissant lekker kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comrade
dcell schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:26:
[...]

Nu al roest ? Ik overweeg mijn 10de generatie te vervangen door een jong gebruikte 11de generatie maar als ik dit lees wordt ik wel wat huiverig gezien de fabrieksgarantie maar 3 jaar is en dat bij de jong gebruikte exemplaren al snel verloopt.
Het is bij 10de generatie niet anders helaas. Ik zag aardig wat roest op de klemmen van koelslangen en op andere plekken waar je eigenlijk geen roest hoort te zien bij een 4 jaar oude auto, denk deze plekken met roestoplosser te bewerken. Dit ziet er bij mijn 17 jaar oude fn2 veel beter uit.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste