Afgelopen vrijdag hebben wij proefritten gemaakt in de Corolla 2.0 en de Civic HEV, op papier vergelijkbare auto's.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dus eerst de Corolla, wij zijn beide 1.90 lang, en de Corolla was aan het begin al niet lange mensen vriendelijk. Qua rijden reed het prima maar we merkte dat het redelijk zeuren was qua hoogte. Na afloop even geluncht, en beide kwamen tot de conclusie dat het acceptabel was. Mijn vriendin vond trouwens de Corolla Tourer te lang, dus ik was best zenuwachtig op haar reactie op de Civic gezien deze net zo lang is. Enfin, we lopen de Honda dealer binnen en de eerste auto was een Civic, ik zei tegen haar, daar staat hij. Haar eerste reactie was dat ze hem te groot vond, maar dat ze het voordelig vind dat de Civic een lange neus en en dus minder ruimte achter, ze wilde hem dus proberen. De auto word klaar gemaakt, we gaan erin zitten, en eerste reactie, onze lengte is niet meer een probleem, mijn stoel moest wel helemaal naar achter, maar dat zat prima en eventueel kon er nog een stuk rails gemonteerd worden.
Enfin, ik rijd weg en direct voelde ik, dit is een bijzonder fijne auto, het reed kalmpjes, stuurde bijzonder fijn, en mijn vriendin begon met het infotainment te klooien, het werkte goed en was simpel te bedienen, een pluspunt tegenover de Corolla.
Stukje snelweg, het was rustig en dus trapte meteen op zijn staart, de auto reed vloeien maar snel ervandoor, remmen werkte prima, cruisecontrol is gemakkelijk te bedienen. Wij naar een parkeerplek zodat mijn vriendin hem kon parkeren en kon rijden, ze vond hem lekker rijden, parkeren ging gemakkelijk(zij is een slechte parkeerder) en even de camera's en parkeerpiepers, zij vond dat ideaal en ze kon leven met de grootte. Ik reed terug via een bochtig boeren weggetje, wat rijd en stuurt de Civic fijn, dit is de beste auto die ik ooit gereden heb, beter dan de Audi A4 van mijn ouders, en die reed al fijn.
Wij komen terug bij de dealer, glimlach van oor tot oor, en zelfs mijn vriendin zei, deze wil ik hebben. In eerste instantie wilde ze een auto pas kopen rond december/januari, maar bij de verkoper zat ze openlijk te twijfelen waarom niet nu al, ze wilden er nog over nadenken een nachtje. Dit was zeer verbazend naar mij toe want 1) de civic was te groot en 2) ze wilde pas kopen in November.
Zaterdag even de financiën bekeken en uiteindelijk met pijn in mijn hart gaan we pas weer kijken in oktober/november, maar definitief, de Honda Civic word onze volgende auto! Ik kan bijna niet meer wachten!
Eigenlijk klopte alles aan de auto en op alle vlakken is de Civic beter dan de Corolla! Infosysteem werkt uitstekend, de knoppen aan het stuur zijn duidelijk, cruisecontrol, zowel de gewone als de adaptive zijn gemakkelijk aan te zetten, stoelen zaten prima, de auto reed smooth en de sport stand is een leuke gimmic en ik vind een schitterende auto! Mijn vriendin maakte de opmerking dat de Corolla reed alsof het een huurauto is, altijd flink wennen, de Civic reed alsof ik de auto al 10 jaar reed, voorspellend en toch spannend op een goede manier! Met recht de beste auto ooit gereden!