Ach, het is niet zo zeer een flame naar Honda. Ik zie die dingen gewoon dagelijks en geen enkel merk is kwalitatief gezien zijn geld waard. Een dure BMW niet, een Honda niet, een Suzuki niet. Ik heb verschillende dingen al gezien waarvan je gewoon gaat huilen, zeker als kijkt wat voor een prijskaartje eraan vast hangt.
Het is zelfs zo dat je nog eens 8000 euro mag gaan lappen om het fatsoenlijk te maken. Trilling van de 2de orde in het motorblok -> Importeur zegt alles in orde -> onafhankelijke dealer haalt motorblok uit elkaar en conclusie: de balansas welke de trilling moet voorkomen is nu een bron van oorzaak waardoor de oorspronkelijke trilling nu ging resoneren.
Nu mag jij zeggen of dat hoort of niet nadat jij een smak geld op tafel hebt gelegd. Dat is gewoon geen kwaliteit. Zo simpel is het. Veel mensen krijgen allemaal een

bek van spullen van Yoshimura, voor de helft van de prijs van Yoshi vind je beter afgewerkte producten welke net zo functioneel zijn.
Waar je me wel van mag betichten is dat ik het wijvenmerk vind vanwege het karakter. Maar over kwaliteit hoef je me niets wijs te maken, daar zie ik al genoeg dingen van in mijn branche. Wat wel ook zo is dat ik kritischer ben dan zowat heel GoT omdat ik er vaak in contact mee kom, wat meer dan gemiddelde kennis heb, de mogelijkheden heb om te vergelijken met andere merken en ik ook afstand kan nemen van een voorkeur van merk.
Blijkbaar heb jij een specifiek merk nodig om je man te voelen en vind je dat niet bij Honda, ik denk dat er genoeg mensen zijn die daar geen last van hebben

Klopt, met zo'n wijvenmerk als een Honda zullen daar idd genoeg mensen zijn die er geen last van hebben

Nee, ik ben niet meer zo merkgebonden als vroeger, ookal denkt FFF dat. Nu wil ik maar één ding en dat is waar voor mijn geld. Iets wat erg moeilijk is deze dagen, de kwaliteit is overal minder goed
Maar ik heb dus zelf ook een Honda. Ding doet wat hij moet doen en gaat ook niet weg maar gaat het circuit op. Ideaal om mijn stuurmanskunsten bij te schaven zonder dat ik mij ook nog zorgen moet maken over "OH SHIT, OH SHIT... SHIIIIITTTTTTT" momenten waarbij ik de ruwe brute kracht van een ander motorblok heb overschat of de bijtende remmen.
Ik heb geen roze bril op voor een bepaald merk. Ik zeg gewoon wat ik al heb meegemaakt bij gloednieuwe voertuigen van Honda. Zelfde bij BMW hoor, ook een kwalitatief gezien kutmerk.
4x2 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:38:
Dat is het lullige nou juist, word je voorbij gereden door zo'n wijvenbak omdat daar tenminste lekker makkelijk snel mee te rijden is

Is dat niet de reden dat je die CBR in de 1e plaats hebt

Scherp

Nee, het aanbod is gewoon veel groter (veel verwijfde mannen?

)en gezien het budget was de CBR de beste keuze. Qua stuurgedrag is het ding wel in orde maar de volgende wordt een ZX-9R, is al besproken namelijk

Mijn oom gaat voor een 10 en ik neem zijn 9 over. Kelder begint wel vol te worden. Ik mis alleen nog een suzuki

en over kawa zullen we maar niet beginnen qua kwaliteit 
Noem dan eens een ander merk welke geen compromissen maakt

Het is dan ook wel een echte kunst om met zoiets te rijden. Oké die geometrie is wel ruk om af te stellen maar eens die afgesteld is dan gaat die ook wel wondermooi. Maar bij mijn kawa was het de schuld van de vorige eigenaar
Overigens een gloednieuwe veerpoot van Kayaba na 1500km is ook niet bepaald netjes

Een vibratie in de voorkant tijdens het remmen -> 0.1mm speling op de glijbussen -> 3mm speling terhoogte van de vorkbodem

Hoe dat die door de QC is gekomen is mij nog een raadsel. Dat mag ook niet bij een product van 15000 euro met zo'n stand. Als je nu zei dat die reeds 70 000km erop heeft zitten dan zou het aanvaardbaar zijn maar niet in dit geval.
Dat ze eens een fatsoenlijke distributiespanner maken, nee nu hebben ze gewoon 4 nodig om zeker te zijn dat de ketting niet gaat rammelen.
Dat is wel heel erg zwak uitgedrukt. Ze proberen echt gewoon de klanten af te wimpelen en de dealer met het probleem op te schepen. De dealer wordt langs twee kanten genaaid. Enerzijds de importeur omdat de dealer zoveel moet verkopen, anderzijds de klant welke hij toch vooruit moet helpen. Voor de dealer is het hopen dat het niet binnen de garantie naar de kloten gaat.
Overigens was Honda Europe ook wel een beetje idioot bezig. In 4 weken tijd moest ik een cursus schrijven voor dealer + importeur + monteur, proefstand bouwen en presentatie geven. Had ik ook verteld dat die opdracht via school ging zodat ik het ook nog eens gratis moest doen? En eigenlijk had ik die onmogelijke klus wel willen doen, gewoon om te proberen en te falen.
[
Voor 57% gewijzigd door
Chevy454 op 20-07-2006 00:22
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.