Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Honda Connect Android

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Mantus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-01 11:23
Ik ben in het bezit van een Honda Civic Elegance uit 2016 en hier zit standaard het Honda Connect systeem in. Dit is een omgeving van Honda waar de hele auto mee in verbinding staat en deze draait op Android.

Dit systeem is, laat ik het zachtjes zeggen, beperkt en dit is mij vies tegen gevallen. In mijn vorige Honda Civic uit 2012 zat een systeem met meer mogelijkheden qua vooral navigatie en geluid.

Gelukkig is het Android en valt er altijd wel iets te doen. :)

Dit topic maak ik aan om voornamelijk alle gevonden informatie van het XDA forum te delen (in plaats van 140+ pagina's te doorzoeken) en hopelijk nog meer stappen te maken in het verbeteren van het geluid.

In het kort:

Navigatie: Het systeem van Honda is niet erg fijn. Het reageert vrij langzaam, geen flitsers e.d. Ik heb een tijdje een eigen auto gereden (Prelude uit '90) en heb hierbij altijd Waze gebruikt en ben hier meer content mee!

Geluid: In de standaard Elegance edition zitten 6 speakers. Twee tweeters bij de spiegels, twee sets 2- of 3-weg speakers in de voor- en achterdeuren. Het probleem is dat de achterspeakers zo goed als geen geluid geven terwijl de dealer mij vertelt heeft dat het dezelfde speakers zijn. Daarnaast is de standaard EQ die Honda softwarematig heeft draaien zeer beperkt en hier zit veel te veel correctie op.

Terug naar Honda Connect!

Geluid:
Voor het geluid is er een soort oplossing gevonden. Door de standaard EQ uit te schakelen krijgt het geluid vele malen meer body en bass. Het nadeel is dat deze handeling (10seconden) elke keer als je de auto start moet herhalen....

YouTube: Honda Euro Civic 2015/2016 Tips & Tricks - Improve Connect 7 sou...

Hoe deze instelling bewaard kan blijven is nog niemand achter.

Ik ga binnenkort naar de Honda dealer om te kijken of we de achterspeakers kunnen rewiren zodat het wellicht mogelijk is om de achterste deurspeakers dezelfde sound te geven als die in de voordeuren.

Navigatie:
Het is mogelijk om Waze te installeren! Ik ben zelf bijna zo ver dat deze draait, indien ik zo ver ben zal ik uiteraard dit hier posten.

De stappen:

Zorg dat je in het standaard menu zit voor je dit doet! Tevens is het nodig om met je telefoon te tetheren of wifi in de buurt te hebben.
1. Factory reset in android settings.
2. Go to Android settings and check (enable) install from unknown Sources.
3. open browser and go to w w w . c m d r o i d . c o m
4. download and install permissions app.
5. go to downloads and delete HondaAppCenter_A1.apk
6. go again to your browser and download another app from cmdroid and install it after that go to step 5
7. when you finished open permissions app and set the correct permissions for every app that you have installed.

Tot slot de permission instelling voor Waze om deze goed te laten functioneren:
Process name: com.waze
Package name: com.waze
Auth Type = THIRD_PARTY
App Type = NAVI
VideoOut = OFF
SoundOut = OFF
SoundInterrupt = ON
SoundInterruptMude = ON
LastMode = ON
OomSetPerm = OFF
ProcessKillTarget = OFF

Ik zal hier mijn voortgang bijhouden. Hopelijk heeft iemand hier iets aan en wie weet zijn er meer mensen die met dezelfde irritaties zitten.

i5-8600K | Asus R9 280x DirectCU II | 16gb DDR4 Crucial 2400 | MSI z370 SLI PLUS

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ga dit topic volgen, voornamelijk om ook Waze geïnstalleerd te krijgen op mijn Civic Tourer Elegance Business. Ik ben er al even mee aan het prutsen geweest, maar ik kreeg nog niets geïnstalleerd.

Het topic op XDA waar TS het over had is waarschijnlijk deze. Daar is inderdaad geen doorkomen aan. Ik heb geprobeerd de nieuwste Permissions app te downloaden en installeren, maar dat werkt vooralsnog niet vanaf de browser in Honda Connect (als ik voor mijn huis sta kan ik net de Wi-Fi van daar meepakken) of vanaf USB stick.

Over een paar weken krijgt mijn auto een beurt, en wordt als het goed is ook het Connect systeem van de laatste versie voorzien (RC6?).

In andere Honda's zoals de HR-V en Jazz zit ook een Connect systeem, maar het kan zijn dat die net nieuwer is en op een recentere versie van Android draait (maar net zo afgesloten is). Mijn unit draait op Android 4.0.4, maar er is ook een versie die op Android 4.2 draait.

In de nieuwe Civic is het geheel in ieder geval een stuk beter voor elkaar. Je kan veel meer instellen/scrollen met de knoppen op het stuur, en de unit zelf reageert veeeeeel sneller dan degene die in mijn auto zit.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Mantus
quote:
gwystyl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:08:
Ik ga dit topic volgen, voornamelijk om ook Waze geïnstalleerd te krijgen op mijn Civic Tourer Elegance Business. Ik ben er al even mee aan het prutsen geweest, maar ik kreeg nog niets geïnstalleerd.

Het topic op XDA waar TS het over had is waarschijnlijk deze. Daar is inderdaad geen doorkomen aan. Ik heb geprobeerd de nieuwste Permissions app te downloaden en installeren, maar dat werkt vooralsnog niet vanaf de browser in Honda Connect (als ik voor mijn huis sta kan ik net de Wi-Fi van daar meepakken) of vanaf USB stick.

Over een paar weken krijgt mijn auto een beurt, en wordt als het goed is ook het Connect systeem van de laatste versie voorzien (RC6?).

In andere Honda's zoals de HR-V en Jazz zit ook een Connect systeem, maar het kan zijn dat die net nieuwer is en op een recentere versie van Android draait (maar net zo afgesloten is). Mijn unit draait op Android 4.0.4, maar er is ook een versie die op Android 4.2 draait.

In de nieuwe Civic is het geheel in ieder geval een stuk beter voor elkaar. Je kan veel meer instellen/scrollen met de knoppen op het stuur, en de unit zelf reageert veeeeeel sneller dan degene die in mijn auto zit.
Met alles wat er te vinden is op XDA, zorg dat je dan inderdaad naar RC6 gaat maar vooral geen Android update doet! 4.2 kan je geen alternatieve apps op installeren, althans men heeft dit nog niet voor elkaar. Op dit moment is 4.0.4. en 4.0.2. de enige versie waar je wat mee kan hobbyen.

Wat lukt er precies niet aan het installeren of downloaden van de permissions app? Het helpt om eerst een factory reset te doen van je Android en daarna moet je ook toestaan dat je unknown services accepteert op nieuwe apps te installeren.

i5-8600K | Asus R9 280x DirectCU II | 16gb DDR4 Crucial 2400 | MSI z370 SLI PLUS

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Mantus Unknow sources heb ik inderdaad aangevinkt, maar de factory reset heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga het zodra de auto terug is van de beurt proberen. Ik wil er voor die tijd niet te veel aan klooien voor het geval dat verdere updates beperkt.
Volgens mij bleef hij hangen op "bezig met installeren".

Maakt het trouwens nog uit op welke modus je de launcher hebt staan?

Die met de grote rechthoekige vlakken

of die met de kleinere afgeronde vierkante?

Ik gebruik namelijk altijd die tweede optie

Hier staat ook een filmpje van hoe het zou moeten kunnen. Daar gebruiken ze de eerste layout. Er wordt dan alleen niets gezegd over die permissions app.

Als dit werkt moet ik nog wel even een appje installeren om standaard de Hotspot aan te zetten als ik de auto start, anders heeft Waze natuurlijk geen data.
Verder vind ik het wel een must dat er muziek gespeeld kan worden, of dat nou vanaf USB of via één of andere stream is. Ik wil wel Waze op mijn unit, maar daar ga ik muziek niet voor opofferen. Op http://kahur.ee/honda-connect/ zijn ook wat apk's te vinden met hun benodigdheden in de permissions app.

update: na de start van dit topic gisteren kon ik me toch niet inhouden. Ik heb een factory reset gedaan en de permissions app vanaf CMDroid weten te installeren. Nu weet ik alleen niet hoe ik een gedownloade APK weer moet verwijderen zodat de volgende niet _1 achter de naam krijgt en niet te installeren is (dat had ik namelijk toen ik Waze probeerde te installeren, ook al had ik de permissions apk uit de download lijst verwijderd).
Daarnaast heb ik een app gevonden in de Play Store die er voor moet zorgen dat je telefoon automatisch een Wi-Fi hotspot wordt als hij verbindt met een bepaald BT apparaat. AutoTether

gwystyl wijzigde deze reactie 30-03-2017 09:16 (48%)

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:50
Wat het geluid betreft; ik hoop voor jullie dat er niet dezelfde soort speakers in zitten als in mijn '04 civic. Daar zaten plastic drivers in met magneten zo groot als 3 op elkaar geplakte 10ct muntstukken :)

• Mantus
quote:
gwystyl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:47:
@Mantus Unknow sources heb ik inderdaad aangevinkt, maar de factory reset heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga het zodra de auto terug is van de beurt proberen. Ik wil er voor die tijd niet te veel aan klooien voor het geval dat verdere updates beperkt.
Volgens mij bleef hij hangen op "bezig met installeren".

Maakt het trouwens nog uit op welke modus je de launcher hebt staan?

Die met de grote rechthoekige vlakken
[afbeelding]

of die met de kleinere afgeronde vierkante?
[afbeelding]

Ik gebruik namelijk altijd die tweede optie

Hier staat ook een filmpje van hoe het zou moeten kunnen. Daar gebruiken ze de eerste layout. Er wordt dan alleen niets gezegd over die permissions app.

Als dit werkt moet ik nog wel even een appje installeren om standaard de Hotspot aan te zetten als ik de auto start, anders heeft Waze natuurlijk geen data.
Verder vind ik het wel een must dat er muziek gespeeld kan worden, of dat nou vanaf USB of via één of andere stream is. Ik wil wel Waze op mijn unit, maar daar ga ik muziek niet voor opofferen. Op http://kahur.ee/honda-connect/ zijn ook wat apk's te vinden met hun benodigdheden in de permissions app.

update: na de start van dit topic gisteren kon ik me toch niet inhouden. Ik heb een factory reset gedaan en de permissions app vanaf CMDroid weten te installeren. Nu weet ik alleen niet hoe ik een gedownloade APK weer moet verwijderen zodat de volgende niet _1 achter de naam krijgt en niet te installeren is (dat had ik namelijk toen ik Waze probeerde te installeren, ook al had ik de permissions apk uit de download lijst verwijderd).
Daarnaast heb ik een app gevonden in de Play Store die er voor moet zorgen dat je telefoon automatisch een Wi-Fi hotspot wordt als hij verbindt met een bepaald BT apparaat. AutoTether
Volgens mij maakt je interface niet veel uit..

Over die app. Als je op de menu knop drukt, heb je die android button met die blokjes. Ga dan naar Downloads en daar zie je je app staan. Druk daarop en hou hem ingedrukt, dan verschijnt rechtsboven een pennetje en een prullebak.

Ik heb Waze werkend, gaat perfect!

Thanks voor die ene app, dat is inderdaad best handig om erbij te hebben d:)b

Ik luister altijd muziek via m'n telefoon/bluetooth en als je je permissions goed instelt gaat dat gewoon samen.
quote:
jbhc schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:43:
Wat het geluid betreft; ik hoop voor jullie dat er niet dezelfde soort speakers in zitten als in mijn '04 civic. Daar zaten plastic drivers in met magneten zo groot als 3 op elkaar geplakte 10ct muntstukken :)
Ik betwijfel of Honda dezelfde standaard speakers gebruikt als 13 jaar geleden..... :9

Maar zoals in m'n eerste post gezegd had ik een Civic uit 2012 en het geluid in die bak was werkelijk fenomenaal. Vandaar m'n teleurstelling dat dezelfde auto in een andere uitvoering zoveel minder geluid heeft.

Mantus wijzigde deze reactie 30-03-2017 21:42 (12%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
Mantus schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:05:
[...]

Volgens mij maakt je interface niet veel uit..

Over die app. Als je op de menu knop drukt, heb je die android button met die blokjes. Ga dan naar Downloads en daar zie je je app staan. Druk daarop en hou hem ingedrukt, dan verschijnt rechtsboven een pennetje en een prullebak.

Ik heb Waze werkend, gaat perfect!

Thanks voor die ene app, dat is inderdaad best handig om erbij te hebben d:)b

Ik luister altijd muziek via m'n telefoon/bluetooth en als je je permissions goed instelt gaat dat gewoon samen.
Hoe heb je dat nou precies gedaan? Ik heb je stappenplan gevolgd (had ik ook al eerder geprobeerd), en het installeren van de permissions app gaat nu goed net na een factory reset. Daarna heb ik de Waze app proberen te downloaden, ook nadat ik de vorige apk had verwijderd zoals jij dat aangaf. Zowel bij installeren vanuit de browser als vanaf verschillende USB sticks lukt het echter niet om Waze geïnstalleerd te krijgen. Vanaf USB (via "apps installeren" kan ik de apk wel zien en aanklikken maar wordt het knopje voor "installeren" niet helder blauw. Vanuit de browser krijg ik na het downloaden wel het schermpje voor installeren, maar blijft hij na een tijdje "installing" weer te hebben gegeven hangen en/of krijg ik de melding "niet geïnstalleerd".
Moet je alle apps die je wil installeren gelijk na de factory reset doen (misschien voor de unit zich weer aanmeldt bij Honda oid?) of maakt dat niet uit?
Ik dacht dat je misschien vantevoren de permissions moest instellen, maar in jouw stappenplan staat dat dat pas achteraf hoeft.

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

@r!k

It is I, Leclerq

Ah nog iemand met dat uitstekende (kuch kuch) systeem.

Ik heb bij mijn civic de 3d Sound optie genomen, dat verbetert het geluid ook wel moet ik zeggen, ik heb vrij aardig geluid maar mijn lexus ct die ik hiervoor had was beter. Wat ik voornamelijk mis in de equalizer is de optie om middentonen aan te passen. treble en bass kan wel maar dekt niet de lading vind ik.

Ervaren jullie overigens ook dat de garmin navigatie crasht in nederland als je een adres invult waarbij bij het huisnummer een ander karakter dan een cijfer erbij komt (2a bijvoorbeeld of 2 rood).

Hier trouwens een voorbeeldje van honda zelf over het verschil tussen het gewone systeem en de 3d sound optie. Zo dramatisch als in het filmpje is het niet maar et scheelt volgens mij wel degelijk.
YouTube: Honda 3D Sound Teaser

Nog een vraag, waar kun je de versie van je connect systeem vinden? gwstyl heeft het over RC6? Hoe kun je zien wat je nu hebt?

@r!k wijzigde deze reactie 31-03-2017 08:44 (27%)

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Mantus
quote:
gwystyl schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Hoe heb je dat nou precies gedaan? Ik heb je stappenplan gevolgd (had ik ook al eerder geprobeerd), en het installeren van de permissions app gaat nu goed net na een factory reset. Daarna heb ik de Waze app proberen te downloaden, ook nadat ik de vorige apk had verwijderd zoals jij dat aangaf. Zowel bij installeren vanuit de browser als vanaf verschillende USB sticks lukt het echter niet om Waze geïnstalleerd te krijgen. Vanaf USB (via "apps installeren" kan ik de apk wel zien en aanklikken maar wordt het knopje voor "installeren" niet helder blauw. Vanuit de browser krijg ik na het downloaden wel het schermpje voor installeren, maar blijft hij na een tijdje "installing" weer te hebben gegeven hangen en/of krijg ik de melding "niet geïnstalleerd".
Moet je alle apps die je wil installeren gelijk na de factory reset doen (misschien voor de unit zich weer aanmeldt bij Honda oid?) of maakt dat niet uit?
Ik dacht dat je misschien vantevoren de permissions moest instellen, maar in jouw stappenplan staat dat dat pas achteraf hoeft.
Je moet nog even instellen dat je apps van onbekende bronnen mag installeren. Dit weet ik even niet uit mijn hoofd, maar zit ergens in de Android settings.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Mantus ja dat weet ik, die had ik al ingesteld (anders kon ik de permissions app ook niet installeren).

Bij het zoeken naar de RC-versie kwam ik op een duits forum tegen dat je na de factory reset niet de Honda App store of AHA radio moet updaten, omdat dan de mogelijkheid om zelf apk's te installeren uitgeschakeld wordt.
Het is me nu wel gelukt om Waze te installeren na een nieuwe factory reset _/-\o_ . Nu kijken of ik Power Amp of iets dergelijks kan installeren om MP3's van mijn USB-stick af te spelen als ik geen radio heb (of een radio-stream app installeren)

@@r!k Daar is op een beetje omslachtige manier achter te komen, zie deze post op XDA. In de update-handleiding van Honda staat hoe je je huidige versie kan bekijken en hoe je moet updaten. De update kan je waarschijnlijk niet zelf doen, maar de dealer kan dat in ongeveer een uur. Ik laat het bij de volgende beurt doen.

gwystyl wijzigde deze reactie 31-03-2017 12:10 (6%)

• Mantus
quote:
gwystyl schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:43:
@Mantus ja dat weet ik, die had ik al ingesteld (anders kon ik de permissions app ook niet installeren).

Bij het zoeken naar de RC-versie kwam ik op een duits forum tegen dat je na de factory reset niet de Honda App store of AHA radio moet updaten, omdat dan de mogelijkheid om zelf apk's te installeren uitgeschakeld wordt.
Het is me nu wel gelukt om Waze te installeren na een nieuwe factory reset _/-\o_ . Nu kijken of ik Power Amp of iets dergelijks kan installeren om MP3's van mijn USB-stick af te spelen als ik geen radio heb (of een radio-stream app installeren)

@@r!k Daar is op een beetje omslachtige manier achter te komen, zie deze post op XDA. In de update-handleiding van Honda staat hoe je je huidige versie kan bekijken en hoe je moet updaten.
Mooi dat het gelukt is!!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb nu ook PowerAmp geïnstalleerd. Helaas wel alleen de Trial. Ik weet niet hoe ik de key op de unit krijg, omdat de apk daarvan natuurlijk niet zo makkelijk te krijgen is. Ik heb hem wel gekocht, maar omdat op de Honda Connect geen Play Store zit, kan hij dat niet controleren.....

In de permissions app heb ik dezelfde instellingen gebruikt als die voor Spotify, dus alleen de package en proces name zijn veranderd.

PowerAmp:
Process name: com.maxmpz.audioplayer
Package name: com.maxmpz.audioplayer
Auth Type = THIRD_PARTY
App Type = MULTIMEDIA
VideoOut = OFF
SoundOut = ON
SoundInterrupt = OFF
SoundInterruptMude = OFF
LastMode = ON
OomSetPerm = OFF
ProcessKillTarget = OFF

Ik kan trouwens nu de permissions bij Waze ook goed staan gewoon DAB, FM of USB luisteren terwijl ik met Waze aan het navigeren ben, dus puur voor de muziek hoef ik het niet eens te installeren. Ik ben alleen benieuwd of het geluid zo beter klinkt dan via Bluetooth, en of ik wat makkelijker kan zoeken naar een bepaald nummer dan met de ingebouwde USB muziekspeler.
Ik zag dat Kodi ook beschikbaar is, maar dat lijkt me wat te zwaar om op de unit te draaien?

edit: inmiddels een paar dagen verder weigert PowerAmp dienst. Ik heb dus hulp gevraagd voor een alternatief: gwystyl in "Google Play & Androidapps - Deel 18"

Ik heb nu GoneMAD en PlayerPro geïnstalleerd, ik zal binnenkort laten weten of die het wel (blijven) doen.

gwystyl wijzigde deze reactie 03-04-2017 23:53 (11%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Update: PlayerPro werkt in mijn auto niet zo fijn. Het geluid lijkt alleen van linksvoor te komen (ook met DSP-plugin), en ik moet nog teveel op de knoppen op het scherm en de hardware-menuknop drukken om dingen te doen.

Ik ben nu een beetje met GoneMAD aan het spelen geweest, en dat ziet er nu als volgt uit:

(let niet op stof op de display O-) )

Aanpassingen:
- Heleboel knoppen verwijderd uit navigation bar en menu
- Split screen view
- Navigation bar naar onderkant in landscape mode
- Toetsenbord komt naar boven als je op search tab drukt
- Simpele weergave in notification area als er van nummer gewisseld wordt

Erg prettig vind ik de Folder weergave, waarbij je de andere nummers in die map ziet (of als je verder geshuffeld bent die van het liedje ervoor). Als hij niet in de goede map staat druk je op "menu" - "Jump to Playing". Ik denk namelijk vaak als ik een nummer hoor "oh, ik heb eigenlijk zin in een ander nummer van dat album".
Ook een nummer zoeken en die klaarzetten als volgende af te spelen nummer en het aan/uitzetten van shuffle gaat heel makkelijk....

Ik heb nog even wat andere thema's geprobeerd, maar kom toch terug bij het standaard Holo thema.

PowerAmp blijft vastlopen, dus die kan ik niet meer gebruiken :'(. Ik ga nog wel contact opnemen met de ontwikkelaar om te vragen of hij een manier weet om mijn key herkend te krijgen, maar voorlopig blijf ik bij GoneMAD

Waze doet het meestal wel, maar loopt ook regelmatig vast als ik een file wil aangeven of de route wil herberekenen. Ik ben er nog niet uit of ik dat zo werkbaar vind of toch maar weer op de telefoon zelf navigeer en de muziek op de head unit laat zien.

De autotether app die ik gelinkt had werkt bij mij ook niet. Volgens mij heb je daar iets als "automation" voor nodig? Met Tasker krijg ik het ook nog niet voor elkaar. Als iemand daar een oplossing voor heeft hoor ik het graag.

gwystyl wijzigde deze reactie 07-04-2017 08:28 (27%)

• @r!k
  • Nu online

@r!k

It is I, Leclerq

Ik denk als ik het zo lees dat ik hem voorlopig maar standaard laat.

Wel weer nieuw navigatie dieptepunt. Vast de route naar de vakantie geprobeerd in te voeren, krijg de melding, "route is te lang". Kennelijk een garmin dingetje, ik hoop toch van harte dat autofabrikanten dat verschrikkelijke garmin systeem links gaan laten liggen maar dat zal wel niet.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De auto heeft vandaag zijn onderhoudsbeurt en update van de Connect unit gehad, dus ik mocht alles opnieuw instellen. Ik had vantevoren vanuit Honda Permissions een backup gemaakt naar 3 bestanden op de USB stick waar mijn muziek op stond. Verder heb ik op mijn USB stick Total Commander in de root gezet om die als eerste te kunnen installeren, en alle andere apk's die ik wilde installeren in submappen gezet en na elkaar geopend met Total Commander. Op die manier gaat het installeren redelijk vlot omdat je niet constant van USB stick hoeft te wisselen of apk's van PC/laptop naar de USB stick hoeft te verplaatsen.

De update heeft verder nog geen merkbaar effect gehad, maar misschien vind ik nog wat?

Ik heb inmiddels ook Google Maps geprobeerd, en wel versie 8.4.1. Dat was namelijk de laatste versie die Android 4.0.4 ondersteunt voor zover ik dat kon weervinden. Ik had versie 9.0 ook op mijn stick gezet, maar als ik die submap opende, bleef het icoontje generiek ipv dat hij het logo van Maps kreeg. Dat is volgens mij een goede indicatie of een apk installeerbaar is of niet. Navigeren met Maps gaat op zich OK, maar ik vind het niet zo mooi en duidelijk als Waze. Door het ontbreken van Google services kan je het ook niet koppelen aan je favorieten/contactpersonen/zoekgeschiedenis, dus is de meerwaarde voor mij er niet. Weet iemand toevallig welke apk's je zou moeten hebben om die koppeling wel te kunnen maken? Ik heb Gapps voor Android 4.0.4. gevonden, maar ik weet niet of het helpt om alle apk's die daar inzitten te installeren.....

Ik had als leenauto de nieuwe Civic mee, en daar is Connect een heel stuk mooier uitgewerkt :9~ . Het is een stuk sneller, ondersteunt Android Auto en Apple Carplay en is ook veel uitgebreider. Daarnaast kan je ook met de knoppen op het stuur door je muziek of telefoonboek heen browsen. Al met al een hele verbetering, maar aan het eind van de dag moest hij gewoon weer terug :'( . Misschien over twee jaar, als het leasecontract van mijn huidige tourer afloopt 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mantus
Vorige week naar de Honda dealer geweest om de speakers aan te passen.

De theorie is dat de speakers in de voordeuren in serie staan met de tweeters bij de spiegels.
De achterspeakers hebben een eigen zwakker signaal vanuit de versterker.

1. Alles in serie zetten werkt niet lekker. De versterker kan dat niet hebben en er is groot kwaliteits verlies.
2. Voor en achterspeakerkabels wisselen verplaatst het sterke signaal naar de achterspeakers, maar geeft de tweeters een dominant geluid over het signaal wat de voorspeakers krijgen.

Uiteindelijk (en verklaar me maar voor gek) heb ik aan de rechterkant de kabels omgedraaid van de voor en achterspeakers. Hierdoor krijgt linksvoor en rechtachter het betere front-signaal. Rechtsvoor en linksachter het minder sterke signaal.
Vanuit de bestuurdersstoel geeft dit het beste allround geluid en eindelijk het gevoel dat het geluid rondom is.

Dit samen met het uitzetten van de standaard Honda EQ geeft mijns inziens het beste effect!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In de categorie "handig om te weten", ik kwam op XDA een handige post tegen:
quote:
In some cases you don't even need to do a factory reset, as the updates have just changed a value.
I updated recently and then had a problem, I had the permissions app already installed, so all I had to do was open it and change the text string under HondaAppCentre_A1 back to PREINSTALL as it had been changed. I could then install apps again.
Ik heb dit zelf geprobeerd en het werkte niet gelijk, maar dat ligt misschien aan het aantal spaties dat er achter zat (leek een hele stapel maar ik weet niet hoeveel). Ik heb toen de backup van 3 bestanden die ik net voor het updaten van de Honda apps had gemaakt teruggezet, en daarna werkte het installeren van apps ook weer 8)

Waze heeft bij mij de laatste tijd wel moeite met activeren.... als ik wil inloggen met telefoonnummer en de bevestigingscode invul die ik krijg via SMS, krijg ik wel mijn loginnaam te zien, maar daarna krijg ik de melding dat hij het toestel niet kan registreren oid. Ik heb nu maar een nieuwe gebruikersnaam gemaakt, maar daarin zitten natuurlijk niet mijn favorieten en contactpersonen :'( . Binnenkort nog maar eens mee spelen.

gwystyl wijzigde deze reactie 02-05-2017 16:04 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elspekko1979
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09-10-2017
Hey het klinkt 10 keer beter als je de Honda EQ uitzet
Jammer dat je deze handeling telkens moet doen na het uitzetten van het contact.
Ga volgende maand de speakers vervangen door focal en een woofer van Pioneer van 150 watt
Grt Pé

• @r!k
  • Nu online

@r!k

It is I, Leclerq

De nieuwe kaartupdate is beschikbaar voor de Honda connect. De 2018 maps, echter deze heeft bijvoorbeeld al niet de aanpassing uit april van de a9 bij Badhoevedorp erin staan.

Je mag toch verwachten dat een update die een half jaar na de openstelling van zo’n weg uitkomt die wijziging in zich heeft.

Ben benieuwd of ze wel eindelijk de bug hebben opgelost dat de navigatie niet meer crashed als je naar een Nederlands adres met een niet numeriek karakter in het huisnummer wilt navigeren.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dank voor de tip, zal 'm er morgen eens opzetten. Tot nu toe loopt de navigatie daar idd op vast...
Ik zag ook ergens voorbij komen (op XDA volgens mij) dat er ook een update is voor het systeem (RC7?) waarin de omweg die we nu gebruiken om apps te installeren niet meer werkt. Aangezien ik het nu al aardig lang werkend heb, laat ik die update dan maar even voor wat ie is :). Af en toe loopt het systeem vast of vindt hij toch dat mijn eigen geïnstalleerde apps niet uitgevoerd mogen worden tijdens het rijden, maar het herstellen van de backup-instellingen van de permission app lost dat snel weer op.

In de praktijk gebruik ik voornamelijk GMMP voor muziek, en af en toe Waze voor navigatie (met telefoon als hotspot)

edit: ik heb gisteren ongeveer 150 km rondgereden met een 79A als huisnummer, en ondanks herhaaldelijk herberekenen (omdat ik daar helemaal niet heen moest) is de navigatie niet vastgelopen. Ik hoop dus dat de bug nu opgelost is, maar ik zal het hier melden als ik hem weer tegenkom.

gwystyl wijzigde deze reactie 09-11-2017 09:33 (16%)

• @r!k
  • Nu online

@r!k

It is I, Leclerq

Inmiddels een jaar verder, de nieuwste map update net erop gezet en de nieuwe A9 staat er nog steeds niet op zo te zien. Is pas anderhalf jaar in gebruik dus waarom zou je ook?

Wat een bagger navigatie, gebruik inmiddels mijn telefoon voor navigatie. Hopelijk krijgt de volgende auto apple carplay, zal denk ik niet weer een honda worden. Vindt de nieuwe civic niet echt mooi. Deze moet nog 7 maanden mee nu.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nieuwe Civic heeft nog steeds dat bejaarde systeem met Android 4.0.4 :X, al is het wel wat sneller geworden.
Ik kreeg laatst de melding van de Garmin navigatie dat de kaarten verouderd waren en ik updates moest downloaden, maar toen ik dat probeerde vond Garmin Express geen nieuwe kaarten op mijn laptop. Ik zit dus nog steeds op 2018.0. Qua firmware voor de unit zit ik nog op A6 of A7 geloof ik. Ik wil hem eigenlijk niet updaten zodat ik mijn eigen programma's nog kan blijven draaien. Ik weet namelijk niet meer vanaf wanneer dat niet meer werkt, en ik zou niet weten wat ze aan het huidige systeem gaan verbeteren.

De nieuwe Civic heeft gelukkig wel ondersteuning voor Apple Carplay en Android Auto (officieel niet in NL, maar werkt wel gewoon).
Voor mij is de nieuwe Civic nog wel een optie, maar ik kwam er tijdens de beurt afgelopen vrijdag (toen had ik de diesel automaat mee als leenauto) wel achter dat de hatchback toch behoorlijk wat minder ruimte heeft dan mijn tourer nu.

• @r!k
  • Nu online

@r!k

It is I, Leclerq

gwystyl schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:07:
Nieuwe Civic heeft nog steeds dat bejaarde systeem met Android 4.0.4 :X, al is het wel wat sneller geworden.
Ik kreeg laatst de melding van de Garmin navigatie dat de kaarten verouderd waren en ik updates moest downloaden, maar toen ik dat probeerde vond Garmin Express geen nieuwe kaarten op mijn laptop. Ik zit dus nog steeds op 2018.0. Qua firmware voor de unit zit ik nog op A6 of A7 geloof ik. Ik wil hem eigenlijk niet updaten zodat ik mijn eigen programma's nog kan blijven draaien. Ik weet namelijk niet meer vanaf wanneer dat niet meer werkt, en ik zou niet weten wat ze aan het huidige systeem gaan verbeteren.

De nieuwe Civic heeft gelukkig wel ondersteuning voor Apple Carplay en Android Auto (officieel niet in NL, maar werkt wel gewoon).
Voor mij is de nieuwe Civic nog wel een optie, maar ik kwam er tijdens de beurt afgelopen vrijdag (toen had ik de diesel automaat mee als leenauto) wel achter dat de hatchback toch behoorlijk wat minder ruimte heeft dan mijn tourer nu.
2018.0 is wat ik aangeboden kreeg nu, heb er verder nog niet mee gereden maar wel gekeken of de a9 aangepast was, dat was nog niet zo. Wellicht dat ik eerder dit jaar een update gemist heb? Sinds ik mijn telefoon als navi gebruik keek ik eigenlijk niet meer voor updates.

• gtabak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-12-2018
Het Honda Connect systeem is hopeloos verouderd, zowel de hard- als de software. Honda heeft kennelijk op van alles bezuinigd hier, resulterend in een gammel en buggy systeem. Wij rijden in een CR-V uit 2017 met het eerste Connect systeem. Inmiddels wel RC9 systeemsoftware er op (iets beter) en een externe GPS antenne (achter de grill). Maar nog steeds (ieder jaar een update????) de 2018 kaartupdate er op. Beloofde 2019 update zou eerst in oktober komen, daarna november en nu ergens begin 2019. Lekkere toezegging Honda! Daarnaast bevat de 2018 kaartupdate feitelijk 2016 Here kaarten, waardoor je dus met hopeloos verouderde kaarten rondrijdt. Zelfs het nieuwe gedeelte van de A9 bij Badhoevedorp (al weer bijna 2 jaar open) staat er nog niet op. Navraag bij de kaartenleverancier (Here) leerde dat er wel degelijk nieuwere (2018) kaarten zijn (zelfs meerdere versies per jaar), maar dat Honda er voor kiest om ze zelf uit te geven en kennelijk uit kosten overweging daarbij oude kaarten levert. Klagen bij de dealer helpt niet (alhoewel die best klantvriendelijk en hulpvaardig zijn), want Honda EU weigert domweg om z'n beleid aan te passen. Klagen daar heeft al helemaal geen zin, want ze hebben totaal geen boodschap aan je. Daarom maar een klacht bij de reclame code commissie ingediend, want ze adverteren nog steeds met de jaarlijkse kaartupdates.

• @r!k
  • Nu online

@r!k

It is I, Leclerq

En er is weer een nieuwe kaartupdate beschikbaar, zal me benieuwen of het dit keer daadwerkelijk een update is.

Update, de nieuwe a9 bij Badhoevedorp staat er nu eindelijk op.

@r!k wijzigde deze reactie 29-01-2019 05:48 (23%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True