PalingDrone schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:35:
Sja, alle 3 de Civic's die ik tot nog toe gehad heb hadden 1 ding niet en dat was geluidsisolatie. Heb ook wel eens overwogen om met Dynamat in de weer te gaan.
Een verse motorsteun kan ook wel schelen in het doorgeven van de herrie, al is mijn ervaring met oudere types dat je meer afrolgeluiden hoort dan de motor.
Waar komt het geluid bij jouw type vandaan? Onderstel, banden, rijwind of motor?
Mijn huidige is nu zo'n 23 jaar oud dus dan vergeef ik 'm wel een kraakje uit een rubber bij een drempel.
Ben wel benieuwd naar de zwakkere punten van dat FN model.
Durf niet te zeggen waar het geluid vandaan komt, denk dat het een combinatie van alle drie de factoren is. De deuren zijn licht en leeg van binnen, dit hoor je als je ze sluit, bij mijn oude 2.2ctdi voelden de deuren iets zwaarder aan en auto was ook stiller op de weg. Wil in de zomer alle deuren, wielkasten en kofferbak isoleren.
Zwakke punten die het meeste kosten:
Schokbrekers (en veren) voor zijn naar 10 jaar meestal aan vervanging toe. Reken daar een set veerpot lagers en nieuwe stabilisatorstangen en rubbers bij.
Veren achter zaken ook in met leeftijd, dit merk je met passagiers achterin of als je een zware lading vervoert.
Fusiekogel kan je niet los vervangen, bovendien zijn draagarmen van aluminium en worden met leeftijd een beetje krom.
Met nieuwe schokbrekers en draagarmen merk je een wereld van verschil, de auto rijdt en stuurt weer als nieuw, geen gekraak.
Door een versleten onderstel slijt stuurkolom veel sneller en dan hoor je geluiden op drempels)., dit geldt in mindere mate voor auto's die op NL wegen rijden, maar blijft toch een feit.
Motorsteun midden onder kan wel eens schuren na 10 jaar of 100+k (zie je pas als die er onder uit is) en als je ermee blijft rijden, dan komt de rechter hydro steun aan de beurt (ze kosten 'slechts' 120+400 euro). Symptomen - stootje bij het schakelen of wanneer je gas loslaat. Zwakke hydro steun herken je aan vibratie wanneer de aircopomp aanslaat en raar geluid bij achteruit rijden.
Spanrollen, dynamo en aircopomp kunnen om aandacht vragen.. Bij een "zingende" lager hoeft het onderdeel niet in zijn geheel vervangen te worden, maar garagehouders denken daar meestal anders over..)
Emiel1984 Ik vind zelfs 17 te groot.., ik rij momenteel op 205/55/16 winterset en vind de auto iets prettiger rijden dan 225/45/17. Heb de auto op nieuwe Oxigin velgen met pirelli banden gekocht, maar als ik nieuwe banden kocht dan was ik voor 215/50/17 gegaan.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 29-11-2020 18:26
]