Honda... The power of dreams !

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:27

vhal

ಠ_ಠ

Tja, wat is zuinig. Met mijn 1.8i schommel ik nu gemiddels ergens tussen de 7.2l/100km, gemeten over 2400km. Ik moet er dan wel bij zeggen dat het voornamelijk een mix is tussen snelwegen (met file), N-wegen en stadsverkeer. Laatst heb ik nog een redelijk lang stuk gereden op de snelweg wat wel goed was voor het gemiddelde verbruik, toen zat ik met gemak op de 6.5l/km. De Econ-stand is wel een stuk zuiniger naar mijn gevoel maar dan heb ik het idee dat er ~40 paarden zijn verdwenen in het vooronder :P Gek genoeg voelt de stuurbekrachtiging ook anders in diezelfde stand, ik zou niet echt verwachten dat dit zuiniger is. Wel vind ik de 1.8i een stuk fijner/soepeler rijden dan de TCe120 die ik in mijn Renault Clio had zitten, dat was een behoorlijk nerveus ding om te rijden.

Overigens doe ik dit niet al te vaak maar die 1.8i klinkt wel lekker als je hem even doortrekt in zijn toeren. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
Dat is voor het eerst dat ik hoor dat de stuurbekrachtiging aangeapst wordt in de Eco modus. Op de CR-Z ging de stuurbekrachtiging in Sport modus een stuk naar beneden (lees: minder bekrachtigd)
Ik rij nooit op de Eco stand: door het toch al lage koppel is de kans op afslaan een stuk groter O-)

Eens kijken of ik iets in HDS kan vinden, zitten toch wat leuke test/adjustment dingetjes in.
Gisteren ook maar netjes 17-18inch ingesteld ip 15-16inch als ingestelde bandenmaat (geen idee of het uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn diesel doet vrij constant 1:20. Met paardentrailer vol verhuizen naar Engeland leverde 1:11 op, maar meestal tussen 1:19 en 1:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

SniperGuy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:50:
Dat is voor het eerst dat ik hoor dat de stuurbekrachtiging aangeapst wordt in de Eco modus. Op de CR-Z ging de stuurbekrachtiging in Sport modus een stuk naar beneden (lees: minder bekrachtigd)
Ik rij nooit op de Eco stand: door het toch al lage koppel is de kans op afslaan een stuk groter O-)
Geen idee of het klopt maar het gevoel merk ik wel. In de Econ-stand lijkt het wat logger te gaan waarbij de normale stand wat directer is. Maar wie weet gebeurt er niks met de stuurbekrachtiging :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Volgens mij wordt stuurbekrachtiging alleen aangepast bij de types met een Sport mode. Ik merk iig geen enkel verschil tussen eco of normaal bij mijn Civic, bij de CR-Z merk je in de Sport mode veel verschil. Eerlijk gezegd rij ik tegenwoordig altijd in de normale mode. Heb zo'n half jaar eco geprobeerd, maar nee... Mijn diesel verbruik is volgens de computer ook 6.2L/100km, best hoog:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:26

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

SniperGuy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:59:
[...]
Als er 0w20 olie inzit dan heb je zeker de speciale "“Honda Engine Oil Type 2.0" in :9 8) (niet te verwarren met TypeR 2.0)
:Y

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/28im80x.jpg

Wat is hier speciaal aan dan?

Ik weet wel dat mijn monteur hier niet van mag afwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Oemfoefoe schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:52:

0w20 is echt wel dun. Als je olie neemt die sneller degradeert, kan dat nefast zijn voor de motor. Zeker als Honda onderhoudsintervallen van 20k km of meer aanhoudt (geen idee of dit voor de Type R zo is). Ik zou gokken dat bij een 5w30 de eisen minder streng zijn.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:57

epic_gram

undercover moderator

oeh een honda-topic _/-\o_

Ik ben eigenlijk al mijn hele leven honda liefhebber, vroeger een novio gehad en tegenwoordig rij ik met een VFR.

Eigenlijk wil ik ook nog een 4-wieler van honda, maar momenteel rij ik met een hyundai. Ik vind het oprecht triest om telkens de verkoopcijfers van auto's in Nederland te zien. Opeltjes en renaultjes gaan als warme broodjes over de toonbank terwijl echte kwaliteit amper te zien is op de nederlandse wegen. Hopelijk blijft honda actief op de automarkt hier, en ondergaat het niet eenzelfde lot als daihatsu destijds.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

[Afbeelding]

Er is naar verluid elfenstof in verwerk. Niet van zomaar elfjes, maar Japanse getraintde ninja-elfjes 8) :D
mieJas schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:10:
[...]

0w20 is echt wel dun. Als je olie neemt die sneller degradeert, kan dat nefast zijn voor de motor. Zeker als Honda onderhoudsintervallen van 20k km of meer aanhoudt (geen idee of dit voor de Type R zo is). Ik zou gokken dat bij een 5w30 de eisen minder streng zijn.
Boekje spreekt over jaarlijks olie verversen (filter om de 2 jaar) of wanneer de boardcomputer aangeeft dat hij voor een beurt moet.
Buiten Europa is het jaarlijks of om de 10.000KM olie en de 20.000KM filter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Volgens mij heeft Honda sowieso wel zijn vreemde dingen qua olie en materiaalkeuze. Bougies moeten ook van één specifiek merk en type zijn, hetzelfde als de versnellingsbakolie.

Ik zag ook een echte Honda branded lifehammer in mijn auto, ws is dat de enige hamer de ruiten kapot kan maken als het nodig is :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 13:01

reaL_G

G

Reed altijd met liefde mijn ep3. Toeren maken met een k20 blok blijft een genot. Een van de beste 4cilinder blokken ooit.
Ben sinds aantal jaar geswitcht naar Civic hybride ivm woon werk. Minimaal 40+k op een type R aftikken per jaar is ook zonde van de auto, niet dat het niet kon ofzo.

Dunnere olie word meestal bij de hybrides toegepast.
Nieuwere modellen weet ik niet.
Maar het bereik voor welke type olie erin mag is groot.

Speciale merk bakolie of boegies is natuurlijk grootste onzin.
Zolang specificaties voldoen is het oke.

In mijn 8+ jaren met de ep3 heb ik altijd de dealer voorzien van mijn eigen vloeistoffen motor/bak/rem. Boegies etc. bij beurten. Was nooit een probleem voor garantie.
Was ook beter spul. Motul.

[ Voor 10% gewijzigd door reaL_G op 06-04-2019 20:04 . Reden: Extra txt. ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik ben op de hoogte dat het echt wel dun is, maar @SniperGuy vroeg of er speciale "“Honda Engine Oil Type 2.0" is gebruikt. Ik vroeg mij dan af wat dan zo speciaal zou moeten zijn.....
SniperGuy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:59:
Als er 0w20 olie inzit dan heb je zeker de speciale "“Honda Engine Oil Type 2.0" in :9 8) (niet te verwarren met TypeR 2.0)
Maar het onderstaande antwoord maakt het helemaal duidelijk!! Afbeeldingslocatie: http://31gaming.nl/media/kunena/emoticons/biggrin.gif
SniperGuy schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:21:
[...]Er is naar verluid elfenstof in verwerk. Niet van zomaar elfjes, maar Japanse getraintde ninja-elfjes 8) :D
Trouwens.....dan zijn die ninja-elfjes denk ik moeilijk te vangen, want in de factuur staat dat er 5,4 liter van dat vloeibaar goud in is gegaan en dat kost €105,84, ex BTW. :o
Wat de olie in ieder geval speciaal maakt, is de prijs. :P

vhal schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:36:
Volgens mij heeft Honda sowieso wel zijn vreemde dingen qua olie en materiaalkeuze. Bougies moeten ook van één specifiek merk en type zijn, hetzelfde als de versnellingsbakolie.
Dat klopt ja, en zoals ik al aangaf mogen ze hier niet van afwijken. Als ik het goed heb onthouden, dan zijn nieuwe bougies voor mijn FK2 €80,-.
Ik zag ook een echte Honda branded lifehammer in mijn auto, ws is dat de enige hamer de ruiten kapot kan maken als het nodig is :+
Afbeeldingslocatie: http://31gaming.nl/media/kunena/emoticons/biggrin.gif

reaL_G schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:00:
In mijn 8+ jaren met de ep3 heb ik altijd de dealer voorzien van mijn eigen vloeistoffen motor/bak/rem. Boegies etc. bij beurten. Was nooit een probleem voor garantie.
Was ook beter spul. Motul.
Dan heb jij geluk gehad dat zij zo coulant waren. Mijn dealer wordt echt opgedragen om volgens vaste regels te werken, zo ook het gebruik van bepaalde vloeistoffen.

Even gek gezegd was het enige waar ik zelf mijn eigen keuze in kon maken was het merk banden.
Trouwens, Michelin Pilot Sport 4S..... topbandje! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 13:01

reaL_G

G

Oemfoefoe schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:18:
[...]
]

[...]

Dan heb jij geluk gehad dat zij zo coulant waren. Mijn dealer wordt echt opgedragen om volgens vaste regels te werken, zo ook het gebruik van bepaalde vloeistoffen.

Even gek gezegd was het enige waar ik zelf mijn eigen keuze in kon maken was het merk banden.
Trouwens, Michelin Pilot Sport 4S..... topbandje! (y)
Ik weet het niet. Zou toch altijd nog bij Bridgestones blijven.
Omwille dat ze nog bijna de enigste zijn met stijve/verstevigde zijwanden. Maar dat is persoonlijk.

Zijn wel meerdere dealers die zo zijn hoor, dit heb ook zo altijd zo gehoord vanuit de type-r club benelux toen ik daar nog beetje actief was.

Heb ff wat forums snel gescand.
Lijkt idd dat ze sinds ze turbo zijn gegaan ze strikter zijn geworden, en de serviceinterval ook wat korter zijn geworden. (Olievreter)
Bij boegies zou ik het nog kunnen begrijpen, gapping etc.

Maar vloeistoffen zou echt niet mogen.
Als de specs hetzelfde/beter zijn als de Honda mtf/hfs.

Dit lees ik bij de Honda hfs:
New Specification designed to meet Civic Type-R performance requirements. This is also suitable for all Honda petrol engines that require 0W20 oil.

This type 2.0 oil is the recommended type of oil that should be used in the Type-R engine when either topping up or replacing.

If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Zoek even op de wiki over olien. Hoe lager de cijfers hoe dunner de olie, wat de verloren energie minimaliseert. Zeer knap dat Honda blokken kan maken die zulke olie aankan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

desmond schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:10:
Zeer knap dat Honda blokken kan maken die zulke olie aankan!
Sterker nog: die 0w20 wordt nu ook bij de oudere blokken gebruikt tijdens het onderhoud. Dat was twee keer kijken op de factuur, want normaal ging er 5w30 in mijn Civic VIII. De tweede keer kijken was voor de prijs. Sindsdien doe ik het ook zelf.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik stuit nu ineens op dit topic. Ik rij sinds september '18 een Honda FR-V 2.0 DOHC i-VTEC (150 pk) uit 2005 die ik overigens niet zag in het overzicht in het start topic van destijds. Ik heb m met zo'n 80.000km op de teller gekocht voor zo'n 8000 euro. Ze worden weliswaar ook nieuw al enige jaren niet meer verkocht (2004-2009 mondjesmaat verkocht). Niet de mooiste auto, maar wij vonden m toch een stuk fraaier dan het alternatief de Toyota Verso laat staan de Fiat Mutipla die ook een drie zit voor en achter had. Wij hebben namelijk 3 jonge kids met allen nog een kinderstoel (veiligheid boven alles ;). Nu zit de oudste voorin in het midden (ook Isofix overigens) en de andere twee achterin met nog ruimte ertussen voor spullen. De bekleding is niet de mooiste, maar dashboard is nog wel ok en rijdt heerlijk. Echt zuinig is ie niet, maar dat wisten we wel.

De kofferbak valt wel wat tegen t.o.v. onze vorige stationwagen. Daarom op termijn eens kijken voor een 2e hands Volvo V70 die de meeste ruimte schijnt te hebben op de achterbank en een lekkere grote kofferbak. We beginnen alvast met sparen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 08-04-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
reaL_G schreef op zondag 7 april 2019 @ 00:21:
[...]

Bij boegies zou ik het nog kunnen begrijpen, gapping etc.

[...]
Standaard gapping zijn over het algmeen OK moeten zijn. Irridium bougies (levensduur FTW!) zijn niet te meten met standaard voelermaatjes.
[...]
Maar vloeistoffen zou echt niet mogen.
Als de specs hetzelfde/beter zijn als de Honda mtf/hfs.
[...]
Honda MFT schijnt (als ik het internet moet geloven) toch onvergelijkbaar te zijn met andere merken bakolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

SniperGuy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:25:
[...]

Honda MFT schijnt (als ik het internet moet geloven) toch onvergelijkbaar te zijn met andere merken bakolie.
Voor nood kan je - aldus het boekje van mijn civic mk9 - er normale bakolie in gooien maar inderdaad, normaliter moet specifiek Honda MFT in. Voor 80€ bij de dealer ga ik niet moeilijk doen voor iets wat eens in de vier a vijf jaar moet.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb ook een Honda aangeschaft:

Honda BF150

Tja wat specs, 150 pk dus uit een 2.3 liter 4 cylinder, 1 versnelling vooruit en 1 achteruit :)
KM Stand onbekend, maar staat een uur of 20 op de teller.
Slootwater gekoeld. Open uitlaat en VTEC yo!

0-100 in, nooit, want zover komt de boot niet, bij 80 houd het op :+

[ Voor 11% gewijzigd door Navi op 09-04-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Navi schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:02:

[Afbeelding: Honda BF150]

Tja wat specs, 150 pk dus uit een 2.3 liter 4 cylinder, 1 versnelling vooruit en 1 achteruit :)

17K euro, en dan heb je nog niet eens de boot die er aan vast hoort :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Navi schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:02:

[Afbeelding: Honda BF150]

Of hij moet goed uit het water komen (planeren), zou je het dan nog niet redden?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:24
SniperGuy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:25:
[...]

Standaard gapping zijn over het algmeen OK moeten zijn. Irridium bougies (levensduur FTW!) zijn niet te meten met standaard voelermaatjes.

[...]

Met mijn RSX loste MTF3 olie in de versnellingsbak mijn kleine irritaties met het schakelen op, dat is met een k20z1 6 bak. Schijnt dat de synchros toch wel aardig gevoelig zijn. Ik blijf bij mtf3 voortaan in ieder geval.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ik merkte ook direct verschil na vervangen van mijn eerste/vorige Civic R18A2 blok: veel soepeler terugschakelen naar 2 bij koude motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

SniperGuy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:15:
Ik merkte ook direct verschil na vervangen van mijn eerste/vorige Civic R18A2 blok: veel soepeler terugschakelen naar 2 bij koude motor.
Ik denk dat ik binnenkort ook een afspraak maak om de bakolie te vervangen in mijn Civic, dat moest sowieso gebeuren aankomend jaar maar soms gaat hij wat lastiger in zijn 1 vanuit N. Het klinkt erger dan dat het is maar vergeleken met de andere versnellingen viel het mij wel op. Voor de rest mag ik niet klagen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:46
Namens een vriend de volgende vraag;
Honda Civic 1.6 vtec (110pk) automaat bj 2003.

De auto heeft een aardig olieverbruik, 1 liter op 1000km.
Ik lees her en der dat dit type motor een hoog verbruik kunnen hebben, maar is dit normaal?
Er is geen duidelijke lekkage, ook geen blauwe pluimen ofzo ..

Iemand een idee? (Voordat we naar de garage gaan ..)

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Moeilijk zo op afstand te beoordelen.

Is je koelwater nog schoon? Misschien dat daar lekkage is en olie in je koelsysteem komt. Ik roep ook maar wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Klein vraagje voor de Civic MK9 eigenaren, ik heb zo'n knop zitten voor de verwarming van de zijspiegels. Nou viel het mij vanochtend op met de mist dat de verwarming links wel werkt maar rechts eigenlijk niet (bleef beslagen). Misschien is er een vage reden dat dit zo hoort maar dat kan ik mij ook niet voorstellen.

Verder zie ik ook niet echt een specifieke zekering voor deze functie, wellicht is het element achter de spiegel gewoon stuk, een mogelijke kabelbreuk (al doet de elektrische verstelling het wel) of dat de spiegel te vuil is om goed te ontwasemen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
vhal schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:57:
Klein vraagje voor de Civic MK9 eigenaren, ik heb zo'n knop zitten voor de verwarming van de zijspiegels. Nou viel het mij vanochtend op met de mist dat de verwarming links wel werkt maar rechts eigenlijk niet (bleef beslagen). Misschien is er een vage reden dat dit zo hoort maar dat kan ik mij ook niet voorstellen.

Verder zie ik ook niet echt een specifieke zekering voor deze functie, wellicht is het element achter de spiegel gewoon stuk, een mogelijke kabelbreuk (al doet de elektrische verstelling het wel) of dat de spiegel te vuil is om goed te ontwasemen.
Ze zouden beide moeten ontwasemen. Volgens mij is er is er inderdaad slechts 1 30Amp zekering (onder de motorkap) voor "rear demister" en geen specifieke voor de linker en/of rechter spiegel.
Kan je nergens een IR thermometer lenen?

Ik las op autoreviews op autoweek (specifiek van de Civic) dat het vaker voorkomt dat een spiegelverwarming niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

SniperGuy schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:04:
[...]

Ze zouden beide moeten ontwasemen. Volgens mij is er is er inderdaad slechts 1 30Amp zekering (onder de motorkap) voor "rear demister" en geen specifieke voor de linker en/of rechter spiegel.
Kan je nergens een IR thermometer lenen?
Die fuse zag ik ook in het boekje (uiteraard even bekeken B) ) In ieder geval, zojuist heb ik even met een IR-meter de spiegels gemeten op een stukje geplakt tape. Links wordt netjes warm tot ~30 graden C, rechts blijft hangen tot 12 graden C dus hierbij kom ik al snel tot de conclusie dat hij niet werkt :+
Ik las op autoreviews op autoweek (specifiek van de Civic) dat het vaker voorkomt dat een spiegelverwarming niet werkt.
Hmm, het is niet het eind van de wereld maar vanochtend was het met die mist een beetje vervelend. Misschien is het wel een los contact maar om dat te kunnen nagaan moet ik het deurpaneel er vanaf klikken om bij de connector te komen of op de één of andere manier de spiegel zelf zien los te krijgen. Het lijkt één unit te zijn in ieder geval.

Zoiets dus maar dan rechts :P
https://www.ebay.co.uk/it...r-Glass-NEW-/253423684499

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Volgens mij kan je redelijk simpel de spiegelkap eraf klikken om bij de bedrading te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik heb het ook gehad bij mijn vorige auto; Jazz Si. Deze auto was nieuw en na een paar honderd kilometer was de linker verwarmingselement defect. Deze is uiteraard direct onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren heb ik bij de garage de versnellingsbakvloeistof (MTF-3) laten vervangen van de Civic, soms schakelde hij wat stroever in de eerste versnelling. Wereld van verschil nu, alsof je met een warm mes door de boter roert, zo soepel heb ik nog nooit gehad in een auto :9 *O*

Wat dan wel weer een beetje jammer is, is dit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GcVZDOMSZanFyEpkFT2q2ZTA/medium.jpg

:-(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Vandaag naar een CTR (FK2) gaan kijken. Helaas zitten de stoelen bij mijn bovenbenen NET te krap, na een minuut of 10 er in zitten begon ik ze wel te voelen. Jammer dat daar net 2 ijzeren buisjes zitten binnenin. Als die verstelbaar waren geweest, dan zaten de stoelen ideaal.

Maar waarschijnlijk dus geen Honda als volgende auto :'(
De verkoper gaf wel aan dat ze begin juli een FK8 binnen krijgen en dat daar ze stoelen net wat soepeler van zijn. Maar die zit echt buiten budget.

@Oemfoefoe of @Vissa66 weten jullie of dat ijzerwerk in de bolsters (geen idee wat het Nederlands woord is) om te buigen is?

[ Voor 11% gewijzigd door TheBrut3 op 21-06-2019 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
Pfoe, durf ik helaas echt niet te zeggen. Misschien een optie om even in de FK8 stoelen te gaan zitten, en als die wel goed zijn, ze in een FK2 te plaatsen? :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Is iets om over na te denken, maar die stoelen zijn best prijzig! Ze vragen zomaar €1500 per stuk, voor 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik denk inderdaad niet dat ze te buigen zijn. Maar ik vind wel degelijk de bolsters van de stoelen uit een FK8 soepeler. Misschien kun je die stoelen onderhandelen bij aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:01:
Vandaag naar een CTR (FK2) gaan kijken. Helaas zitten de stoelen bij mijn bovenbenen NET te krap, na een minuut of 10 er in zitten begon ik ze wel te voelen. Jammer dat daar net 2 ijzeren buisjes zitten binnenin. Als die verstelbaar waren geweest, dan zaten de stoelen ideaal.

Maar waarschijnlijk dus geen Honda als volgende auto :'(
De verkoper gaf wel aan dat ze begin juli een FK8 binnen krijgen en dat daar ze stoelen net wat soepeler van zijn. Maar die zit echt buiten budget.

@Oemfoefoe of @Vissa66 weten jullie of dat ijzerwerk in de bolsters (geen idee wat het Nederlands woord is) om te buigen is?
Ruilen voor standaard stoffen FK2 stoelen? :9
Zou een direct swap moeten zijn 8) O-)

Afgelopen weken weinig gereden (veel woon werk op de Honda 2 wieler), maar afgelopen jaar toch al meer dan vooraf gedacht (16KKM pj, ipv geraamde 12KKM pj) :o
Onderhoud moest dan ook na 9,5 maand ipv 12 maanden.
Nog altijd geen vreemde dingen afgezien van loslatende lak (garantiedingetje)

[ Voor 17% gewijzigd door SniperGuy op 12-07-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SniperGuy schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:45:
Ruilen voor standaard stoffen FK2 stoelen? :9
Momenteel heb ik zelf leren FK2 stoelen :+ (Of heet het reguliere model niet FK2?)
Ik ga overigens gewoon 1x per jaar voor onderhoud. En of ik dan 15k km of 20k km heb maakt mij eigenlijk geen drol uit :P
Of heb je nog fabrieksgarantie? Dan kan je jezelf inderdaad beter aan het boekje houden.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 12-07-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Idd extra XXL garantie dus jaarlijks of als de boordcomputer het aangeeft.
Het normale 1.8 5-deurs model is inderdaad modelnummer FK2, volgens mij was het zo:

8th + 9thGen
FK1 = 1.4 5deurs
FK2 = 1.8 5deurs
FK3 = 2.2 5deurs (diesel)

8th Gen only
FN1 = 1.8 3deurs
FN2 = 2.0 3deurs (Type R)
FN3 = 2.2 3deurs (diesel)
FN4 = 1.4 3deurs

9th Gen only
FK2R = 2.0 5deurs (Type R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SniperGuy schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:55:
8th + 9thGen
FK3 = 2.2 5deurs (diesel)
Dan heb ik leren FK3 stoelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kan iemand mij misschien op weg helpen?

Ik heb een Honda Jazz uit 2006/12 en ik heb daar helaas geen reserve sleutel voor. Ik ben dus in mijn eigen stad naar 2 zaken geweest die ook sleutels kunnen kopieren. Die gaven aan dat ze dat niet konden omdat ik een "cryptotransponder" heb en ik naar de honda dealer / garage moest.

Is het echt niet mogelijk om dit buiten de honda dealer te kopieren? Ik denk van wel toch? Als ik nu naar de honda dealer ga, dan weet ik dat ik een leuk bedrag ervoor mag neerleggen. Zijn hier in Nederland geen sleutelspecialisten die dit wel kunnen tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Voor zover ik weet, kopieert de Honda dealer dit niet zelf, maar laten ze een nieuwe maken bij de importeur of de fabriek vanwaar de wagen komt. Dit doen ze aan de hand van het chassis nummer of een code specifiek voor jouw wagen en niet je sleutel.

Yes, but no.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
iPodKiller schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:21:
Kan iemand mij misschien op weg helpen?

Ik heb een Honda Jazz uit 2006/12 en ik heb daar helaas geen reserve sleutel voor. Ik ben dus in mijn eigen stad naar 2 zaken geweest die ook sleutels kunnen kopieren. Die gaven aan dat ze dat niet konden omdat ik een "cryptotransponder" heb en ik naar de honda dealer / garage moest.

Is het echt niet mogelijk om dit buiten de honda dealer te kopieren? Ik denk van wel toch? Als ik nu naar de honda dealer ga, dan weet ik dat ik een leuk bedrag ervoor mag neerleggen. Zijn hier in Nederland geen sleutelspecialisten die dit wel kunnen tegenwoordig?
Klopt, er is een specifieke Honda procedure via HDS/HiM hardware.
Als je de hardware, software en de "keygen" voor het genereren van de Immobiliser code hebt kan je het thuis doen.
Het kan ook met aftermarket soft en hardware (x431 i-diag)
Heb je een van deze niet dan is het idd een ritje naar de dealer.

Filmpjes/procedure op internet met knopjes dukken op oude nieuwe sleutel is alleen om de deuren te openen, niet om de Immobiliser de nieuwe sleutelcode in te leren...

Een filmpje van het internet via de software:
YouTube: Honda HIM HDS 3012 023 Diagnostic Testing + Immobiliser function + A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Dit weekend ga ik ook maar eens sleutelen aan onze Honda. We hebben hem 11 jaar in bezit en ik liet het onderhoud altijd door een garage doen in de buurt, dit weekend samen met een vriend maar even klussen en APK-klaar maken. Remschijven, blokken en einddemper moeten vervangen worden. Het wordt alweer de derde keer dat we de einddemper vervangen, gemiddeld doen we er dus zo'n 3,5 jaar mee.
Onze rijstijl (erg zuinig) i.c.m. de korte ritten (99% van alle ritten zijn 10km) zorgen er voor dat de uitlaat gewoon niet warm genoeg wordt om van het condens af te komen. En ik vrees dat daar weinig aan te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Je kan kijken wat de prijs is voor een RVS uitlaat.

Ik kreeg vandaag ook een klap in mijn gezicht, wat heeft de overheid de diesel markt kapot gemaakt en de bezitters genaaid zeg. 2012 Civic Executive Business 2.2 i-DTEC met 82k op de teller en de inruilwaarde was €7.5k :( Eigenlijk te triest voor woorden.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39
Hoi Hoi. Ik heb een vraagje mbt tot de nieuwe verplichting voor tankstations om E10 brandstof aan te bieden.

Ik heb een Honda civic 1.4iS uit 1999 en het lukt me niet om te achterhalen of deze compatibel is met E10 brandstof.

Volgens https://www.e10check.nl/auto/honda/:
Geschikt voor E10

Alle Honda modellen voorzien van elektronische brandstof-injectie (Honda pgm-fi).
Volgens mij kenteken rapport heeft mijn auto een Honda D14A8 motor. Op wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D14A8) staat geen informatie over het fuel control. Van de andere motoren van deze leeftijd (1997-2000) hebben sommige wél PGM-FI, maar sommige hebben dat ook niet.

Kan iemand me vertellen of deze motor / auto compatibel is met E10 brandstof?

Edit: Het lijkt er op dat de motor wél compatibel is. http://media.honda.co.uk/...s/Civic5D/pdf/62st321.pdf. Op pagina's 211 en 231 staat voor de D14A8 motor:
PGM-FI system

The PGM-Fi system on this model is a sequential multiport injection system.

[ Voor 16% gewijzigd door aicaramba op 26-09-2019 22:40 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
@aicaramba
Die is zeker compatible met wat extra alcohol, mijn 1997 EK3 VTEC-E maakte ik mij ook wat zorgen over maar die slikt het ook.

Gelukkig, want op wat deuken na ben ik 'm nog lang niet zat, pas 200k gelopen en nergens roest (daar sneuvelden de vorige Civics altijd op)
(Iemand toevallig nog een rechtervoorschermpje liggen in de kleur groen metallic (pre facelift) of een achterklep? ;) )

Ik heb nog wat onderdelen van een 1991 4th gen HB Silverstone liggen, o.a. een achterlicht, bumper met bovenstuk, een hoedenplank en wat nagelnieuwe wieldoppen.
Wat is een goeie plek om dat kwijt te raken? Marktplaats is geen favoriet, liever iets met meer merkgebonden liefhebbers.

[ Voor 43% gewijzigd door PalingDrone op 28-09-2019 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39
PalingDrone schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:20:
@aicaramba
Die is zeker compatible met wat extra alcohol, mijn 1997 EK3 VTEC-E maakte ik mij ook wat zorgen over maar die slikt het ook.

Gelukkig, want op wat deuken na ben ik 'm nog lang niet zat, pas 200k gelopen en nergens roest (daar sneuvelden de vorige Civics altijd op)
(Iemand toevallig nog een rechtervoorschermpje liggen in de kleur groen metallic (pre facelift) of een achterklep? ;) )

Ik heb nog wat onderdelen van een 1991 4th gen HB Silverstone liggen, o.a. een achterlicht, bumper met bovenstuk, een hoedenplank en wat nagelnieuwe wieldoppen.
Wat is een goeie plek om dat kwijt te raken? Marktplaats is geen favoriet, liever iets met meer merkgebonden liefhebbers.
Dank je! Ik had al met mn garage geraadpleegd. Vanaf 1992 hebben honda's motoren die er mee overweg kunnen.

De mijne heeft 390k gelopen, maar hoe langer hij blijft rijden hoe meer ik de auto waardeer. Ik wil er nog niet vanaf.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Na een CR-Z 1.5 Sport en een Civic 2.2 i-DTEC Executive Business ga ik deze sekte der Japanse betrouwbaarheid zaterdag (voorlopig) verlaten. De Civic wordt ingeruild op een i30, dus ik blijf bij Aziatisch, een H vooraan en, als het goed is, ook betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:57
vhal schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:12:
/schop !

Waar zijn de Honda-rijders op Tweakers eigenlijk? Of rijdt er niemand in een Honda?

Zelf rij ik sinds een kleine 1,5 maand in een Honda Civic Tourer met de 1.8i-VTEC motor en dit bevalt mij eigenlijk prima (i.t.t. die rampzalige Renault Clio IV die ik hiervoor had)..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig exemplaar. Rijdt hij een beetje zuinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Pranjic schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:53:
[...]
Prachtig exemplaar. Rijdt hij een beetje zuinig?
Hieronder mijn verbruikslog, tot nu toe zo’n 12000km mee gereden
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1013185.html

Of hij echt zuinig is gezien mijn gebruik durf ik niet te zeggen, het zijn een mix tussen stadsverkeer, provinciale wegen en snelweg en daarmee kom ik dus gemiddeld op ~7.3l/100km (afgerond 1 op 14). Op de langere snelwegritten waar je gewoon door kan rijden is hij beduidend zuiniger.

Wel heb ik achteraan hulpveren laten monteren want de auto zakte behoorlijk in met een fietsendrager en kampeerbagage. Verder heb ik de versnellingsbakolie laten vervangen maar dit was meer omdat de auto 5 jaar oud is en hij soms niet helemaal lekker in de eerste versnelling wilde. Sindsdien schakelt hij weer als een warm mes door boter.

Ow, en ik had een kapot HL7 lampje van de koplamp.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
*knip* #doeslief

[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 20-10-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Tehh schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:01:
Dit weekend ga ik ook maar eens sleutelen aan onze Honda. We hebben hem 11 jaar in bezit en ik liet het onderhoud altijd door een garage doen in de buurt, dit weekend samen met een vriend maar even klussen en APK-klaar maken. Remschijven, blokken en einddemper moeten vervangen worden. Het wordt alweer de derde keer dat we de einddemper vervangen, gemiddeld doen we er dus zo'n 3,5 jaar mee.
Onze rijstijl (erg zuinig) i.c.m. de korte ritten (99% van alle ritten zijn 10km) zorgen er voor dat de uitlaat gewoon niet warm genoeg wordt om van het condens af te komen. En ik vrees dat daar weinig aan te doen valt.
Het klussen is achter de rug. Verliep niet overal vlekkeloos (woordgrap, uitleg komt later).
We begonnen met de remmen. De schroeven van de oude remschijven waren met geen geweld los te krijgen (wd40, slagschroevendraaier etc etc geprobeerd). Uiteindelijk de slijptol er maar op gezet en de kop van de schroeven doorgeslepen. Door combinatie van hitte & trilling kregen we de schroeven vervolgens gewoon los. Nu heb ik dus dikke Brembo's met ventilatiesleuven 8)
De rubbers van de einddemper kregen we ook niet van de haakjes af, gewoon doorgeknipt. Bleek de lokale auto-onderdelenshop alleen geen twee nieuwe meer te hebben. Soortgelijke had hij gelukkig nog wel...
Oliefilter vervangen is trouwens ook klote zonder brug, maar dat was uiteindelijk wel gelukt. Toen we echter de motor startten spoot de olie er onder uit.
Dikke vlek olie op de oprit dus.
Na afstrepen mogelijke oorzaken kwamen we er achter dat de oude ring van het oliefilter waarschijnlijk achtergebleven was, twee ringen op elkaar sluit niet zo heel goed af... De auto hadden we al van de bokken af gereden en moesten we dus d.m.v. krik aan één zijde op een soort bok plaatsen om er bij te kunnen, de auto starten zonder olie leek ons niet zo'n goed plan. Uiteindelijk dubbele ring verwijderd en het zooitje weer netjes gemaakt.
Ondertussen ook nog de koplampen gepolijst en diverse filters en bougiekabels vervangen. Een van de bougies zat zó vast dat de bougiesleutel afbrak (de las in het T stuk). Aangezien de dag al heel vergevorderd was hebben we die bougie maar laten zitten.

Hij rijd echter wel weer als een zonnetje. Althans... Afgelopen maandag kwamen we in de regen terug bij de auto. In de auto beslaan die ramen natuurlijk als een malle, bleek dat de blazer dienst weigerde. We waren 150km van huis en wilden dus wel graag terug met ons eigen bakkie. Het verwarmingselement deed het nog wel, dus mocht vrouwlief tijdens het rijden elke 30 seconden de wisser over het raam halen zodat ik voldoende zicht had en was het wachten totdat er genoeg warme lucht langs de ramen was getrokken om de condens op een meer natuurlijke manier te laten verdwijnen. Wonder boven wonder begon de blazer na een minuut of 20 weer te blazen! Sindsdien doet hij het ook nog gewoon. Ik hoop dat hij deze winter ook gewoon blijft draaien, maar wellicht haal ik er een broertje of zusje bij zodat één van de twee als donorauto voor de ander kan fungeren. Het blijven namelijk fijne auto's (en niet duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
vhal schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

Hieronder mijn verbruikslog, tot nu toe zo’n 12000km mee gereden
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1013185.html

Of hij echt zuinig is gezien mijn gebruik durf ik niet te zeggen, het zijn een mix tussen stadsverkeer, provinciale wegen en snelweg en daarmee kom ik dus gemiddeld op ~7.3l/100km (afgerond 1 op 14). Op de langere snelwegritten waar je gewoon door kan rijden is hij beduidend zuiniger.

Wel heb ik achteraan hulpveren laten monteren want de auto zakte behoorlijk in met een fietsendrager en kampeerbagage. Verder heb ik de versnellingsbakolie laten vervangen maar dit was meer omdat de auto 5 jaar oud is en hij soms niet helemaal lekker in de eerste versnelling wilde. Sindsdien schakelt hij weer als een warm mes door boter.

Ow, en ik had een kapot HL7 lampje van de koplamp.
Ik rij ook zoiets met mijn 1.8 (hatchback). Als ik echt netjes rij dan is 1:16 mogelijk :) Dat is dan niet boven de 110kmh komen.
Volgende keer misschien naar een zelfsleutelgarage gaan? kan je voor een habbekrats overdekt op een 2kolommer sleutelen.
Gisteren in zo'n garage winterbanden, OEM parkeersensoren en meegespoten wielkastranden gemonteerd. Elektra was klote (om erbij te komen) dus wel even op het gemakje bezig geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Om dit topic maar eens een nutteloze kick te geven, mijn Civic Tourer uit 2014 moest voor een onderhoudsbeurt gezien ik hem al weer 1 jaar had en ik er zo'n 18000 kilometer mee had gereden. Eindconclusie van het verhaal is dat er weinig mee aan de hand was. Het enige was dat de koplampen veel te laag afgesteld stonden qua lichtbeeld maar dit viel mij onlangs ook al op. Waarschijnlijk een gevolg na het plaatsen van de hulpveren achter, geen idee eigenlijk...

Wel kreeg ik zo'n Europa pech assistance ding voor een jaar maar eigenlijk voelt dat vrij nutteloos omdat ie toch niet stuk gaat :+

Het enige is dat de prijzen wel wat hoger liggen dan ik gewend was van andere dealers maar ach...soit. :P

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 06-02-2020 19:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:11:
Om dit topic maar eens een nutteloze kick te geven, mijn Civic Tourer uit 2014 moest voor een onderhoudsbeurt gezien ik hem al weer 1 jaar had en ik er zo'n 18000 kilometer mee had gereden. Eindconclusie van het verhaal is dat er weinig mee aan de hand was. Het enige was dat de koplampen veel te laag afgesteld stonden qua lichtbeeld maar dit viel mij onlangs ook al op. Waarschijnlijk een gevolg na het plaatsen van de hulpveren achter, geen idee eigenlijk...

Wel kreeg ik zo'n Europa pech assistance ding voor een jaar maar eigenlijk voelt dat vrij nutteloos omdat ie toch niet stuk gaat :+

Het enige is dat de prijzen wel wat hoger liggen dan ik gewend was van andere dealers maar ach...soit. :P
Precies de reden dat ik geen ANWB lid ben, nooit geweest ook, na 3 Civics eerste uit '86 daarna een uit '91 en nu eentje van 1997 is het ergste wat ik ooit meegemaakt heb een lege accu geweest, wat op zich met de huidige automaat wel eens lastig kan zijn, eerdere Civics kon ik gewoon een zetje geven en dan liep ie weer...
Een paar startkabels liggen daarom preventief achterin.
Heerlijk zo'n betrouwbaar Japannertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 20:16
Nou nou, laten we ook niet overdrijven hè. Natuurlijk, statistisch gezien zijn Japanse auto’s betrouwbaar te noemen. Dat maakt ze echter niet foutloos: zeker als de jaren gaan tellen, kunnen er gewoon dingen stukgaan hoor. Ook bij Japanners. Dan is pechhulp geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Steven.w schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:50:
Nou nou, laten we ook niet overdrijven hè. Natuurlijk, statistisch gezien zijn Japanse auto’s betrouwbaar te noemen. Dat maakt ze echter niet foutloos: zeker als de jaren gaan tellen, kunnen er gewoon dingen stukgaan hoor. Ook bij Japanners. Dan is pechhulp geen overbodige luxe.
Mijne is uit 1997, dik 200k op de teller en altijd starten en gaan, fluitend door alle apk's, de vorige Civic sneuvelde op roest bij de dragende delen, die had dik 3 ton gelopen en stond altijd buiten, roest was een zwak punt van die 4e gen Civics, diegene daarvoor kwam een VW Golf tegen die mijn kreukelzone probeerde :(
Motorisch is er nog nooit wat mis geweest met de auto's die ik de afgelopen 30 jaar gereden heb, buiten het reguliere onderhoud, filtertjes en sapjes en bij veel korte ritten wat vaker een uitlaat.
Allen 2e hands gekocht dus ik kan alleen wat zeggen van de 3e, 4e en 6e generatie Civics en dat zijn zonder uitzondering probleemloze auto's geweest.
Waarom zou ik 30 jaar nodeloos pechhulp betalen? Mocht het ooit nodig zijn dan kan ik dat alsnog nemen en heb de afgelopen jaren meer bespaard dan de meerprijs die ik dan zou betalen.
Cosmetisch wordt het wat minder door lompe parkeerschades (zonder briefje) maar technisch is de huidige bak nog goed voor minimaal een probleemloze 100k, daar heb ik zo onderhand wel alle vertrouwen in.
Dit type maar dan met een 1.5 vtec-E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
vhal schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:11:

Gaf de boordcomputer het aan (maintenance minder) of ging je puur vanwege het feit dat het een jaar geleden was?
Mijn boordcomputer geeft zo rond 10 maanden aan dat ik voor onderhoud moet, ws door veel snelweg en het aantal stop-starts bij koude motor (oa die variabelen gooit ie in een formule en bepaald dan dat je voor onderhoud moet). Ik twijfel eraan om het uit te zetten en gewoon op basis van de jaarlijkse beurt onderhoud te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij kan je die melding niet uit (laten) zetten. Dat heb ik bij mijn Civic Tourer wel eens gevraagd namelijk, maar de dealer kon of wilde daar niks aan veranderen. Ik rij zo'n 50k per jaar, en ongeveer 5k voor onderhoud begint hij te miepen. Ik vond het vrij irritant om dat elke keer te zien als ik de auto startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

TVL

gwystyl schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:58:
Volgens mij kan je die melding niet uit (laten) zetten. Dat heb ik bij mijn Civic Tourer wel eens gevraagd namelijk, maar de dealer kon of wilde daar niks aan veranderen. Ik rij zo'n 50k per jaar, en ongeveer 5k voor onderhoud begint hij te miepen. Ik vond het vrij irritant om dat elke keer te zien als ik de auto startte.
Heb bij mijn Tourer dit wel eens uitgezet in het menu. Bij de dealer zeiden ze dat ik dat beter niet kon doen omdat ze nu niet konden uitlezen welk stukje onderhoud ze precies moesten uitvoeren. Had waarschijnlijk iets gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
TVL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Heb bij mijn Tourer dit wel eens uitgezet in het menu. Bij de dealer zeiden ze dat ik dat beter niet kon doen omdat ze nu niet konden uitlezen welk stukje onderhoud ze precies moesten uitvoeren. Had waarschijnlijk iets gereset
In de handleidingen staat ook precies welk onderhoud wanneer uitgevoerd moet worden, dus dat vind ik eigenlijk een beetje een non-argument :)
Tenzij je als bestuurder erg veel van de auto eist (veel korte stukjes rijden, met koude motor de snelweg op etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

SniperGuy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Gaf de boordcomputer het aan (maintenance minder) of ging je puur vanwege het feit dat het een jaar geleden was?
Mijn boordcomputer geeft zo rond 10 maanden aan dat ik voor onderhoud moet, ws door veel snelweg en het aantal stop-starts bij koude motor (oa die variabelen gooit ie in een formule en bepaald dan dat je voor onderhoud moet). Ik twijfel eraan om het uit te zetten en gewoon op basis van de jaarlijkse beurt onderhoud te laten doen.
Eigenlijk gewoon omdat ik een jaar verder was. Ik weet eigenlijk niet of ze echt kijken naar de indicator van de boordcomputer, ze vullen wel braaf het boekje in wat in mijn dashboardkastje ligt.

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amped
  • Laatst online: 09-08 21:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5I3UnKrzWvGblmRoZZHZexI140=/f/image/787RpulcyHLiEJrMHAZjD4fX.jpg
Ondanks de crisis, deze erg leuke Gen7 Honda Accord uit 2004 gekocht. Betreft de 2.0 4cyl versie, met 233k gelopen km's. Verder in uitmuntende staat 'm, leuke verlaging, zwarte honda velgen en dubbele sportuitlaat.
Leuk om mee te rijden op deze rustige dagen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
gefeliciteerd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Amped schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:18:
[Afbeelding]
Ondanks de crisis, deze erg leuke Gen7 Honda Accord uit 2004 gekocht. Betreft de 2.0 4cyl versie, met 233k gelopen km's. Verder in uitmuntende staat 'm, leuke verlaging, zwarte honda velgen en dubbele sportuitlaat.
Leuk om mee te rijden op deze rustige dagen. >:)
Die verlaging doet hem echt goed, strakke bak zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Mijn Civic is ook weer met vlag en wimpel door de APK gekomen (icm kleine beurt). Ook weer 13 maanden assistance (welke overeen komt met een ANWB abbo van ruim 170 euro) dus uiteindelijk viel de kleine beurt wel mee qua financiële impact :)
Laatste half jaar heb ik weinig gereden omdat het bijna alleen maar thuiswerken is (en we een 2e auto hebben) dus km's komen er niet echt bij.
Eerdaags ook voor de grap eens in een Honda E rijden. Dat is toch wel een grote auto en voldoende ruim voor 4 personen (vraag alleen maar niet naar de kofferruimte: m'n CRZ was ruimer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Toevallig, toevallig... Ik kwam vorige week gewoon mijn vorige Honda Civic tegen op de weg! En dat terwijl ik hem zo'n 100km verderop heb ingeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Mijn eerste Civic (2006 model) ben ik vorig jaar op een verkoopsite tegen gekomen leuk om te zien, was inmiddels een paar eigenaren verder maar zag er nog erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

TVL

Zie mijn oude Civic (1.5 VTEC-E) uit 2000 nog altijd in de buurt rijden. Ikzelf ben alweer 3 Honda's verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51

Dutch_guy

WYSIWYG

De afstandsbediening van mijn Honda HRV uit 1999 heeft de geest gegeven, deuren worden niet meer geopend. Dit ging niet in 1x, maar geleidelijk. Zo kon ik op een gegeven moment alleen nog de deuren sluiten, maar niet openen.

Uiteraard al de batterij vervangen, rood lampje op de afstandsbediening licht wel op. Wat kan ik doen? Waar zit bijvoorbeeld de ontvanger? Eventueel opnieuw instellen?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Dutch_guy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:22:
De afstandsbediening van mijn Honda HRV uit 1999 heeft de geest gegeven, deuren worden niet meer geopend. Dit ging niet in 1x, maar geleidelijk. Zo kon ik op een gegeven moment alleen nog de deuren sluiten, maar niet openen.

Uiteraard al de batterij vervangen, rood lampje op de afstandsbediening licht wel op. Wat kan ik doen? Waar zit bijvoorbeeld de ontvanger? Eventueel opnieuw instellen?
instellen kan soms via de AB zelf (op youtube staan filmpjes over het inleren van de AB) anders wordt het denk ik een ritje naar de dealer.

Ik ga jullie verlaten vwb de 4-wieler: ik stap na 9 jaar (en 3 Honda's) over naar Ford :)

Een paar weken geleden een (erg leuke) proefrit in de Honda E gemaakt. En door de overdaad aan technische snufjes zag ik wat ik in m'n huidige Civic mistte (radio met BT zit er bijvoorbeeld al niet eens in).
Ook begon ik steeds meer het koppel onderin missen (zeker na de 315nM van de E :+ ) dus toch de stap gemaakt naar een motor met turbo.
En bij Ford krijg je (imho) meer waar voor je geld vergeleken bij Honda.
(vergeleken heb ik een Civic 1.0 CVT Elegance met een Focus ST-line 1.5 met 182pk (incl alle toeters en bellen). Dan ben ik in de Ford 2K euro minder kwijt :/

We gaan kijken of de techniek van Ford net zo goed is als bij Honda :)
De 2 wieler Honda blijft voorlopig nog even :9

Voor de liefhebers heb ik in de aanbieding:
1 OEM Civic kofferbakmat voor Civic FK2 (2012-2016)
1 set Nieuwe (nouja 1 seizoen oud) winterwielen met:
  • Borbet RE Black 17 inch - 5x114.3 - ET 40 - 75J
  • Continental WinterContact TS 860 225/45R17 94H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Kickje, Mag me hier ook (bijna) melden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mv31E86Fzh7bCIEyshSHhwsp.jpg
2016 1.8 Lifestyle met handbak.

Lifestyle is het op één na hoogste uitrustingsniveau, heb dus het Android systeem zonder navigatie (even apps die nog op android 4.0.4 draaien op sideloaden dus), Led koplampen, de instelbare dempers achter & premium audio.

Helaas is een auto overschrijven in Duitsland een stuk lastiger dan in Nederland, zeker in een stad als Berlijn is het gewoon een ramp... Dus even afwachten wanneer ik hem voor de deur heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Inmiddels mijn '97 Civic EK3 VTEC-E om z'n 200k+ km stand te vieren van allemaal nieuwe sapjes en filters voorzien incl een nieuwe stofhoes om de aandrijfas, nieuwe accu en een verse einddemper.
Lucht, olie, brandstoffilter, frisse ruitenwisserbladen, 2 verse achterbandjes en de juiste motorolie, alleen wil ik mijn automaatbak ook van wat vloeibaar goud voorzien in de vorm van Honda's eigen ATF DW1.
Die boel leeg laten lopen en vullen is niet zo'n probleem alleen vroeg ik mij af of er iemand is die een plek weet waar ik de desbetreffende ATF wat voordeliger vind dan de 34,- euro de liter die deze printerinkt kost.

Met 3 liter moet dat oude beestje wel weer tevreden zijn, ik zoek dus geen alternatief (die bakken vreten alleen maar dit spul) maar wel een wat voordeliger adresje.

Extreem weinig gereden dit jaar dus had dat onderhoud maar een beetje uitgesteld tot de apk, waar hij gelukkig fluitend doorheen kwam. I.v.m. zo weinig kilometers tank ik al een tijdje E5 98 en dat bevalt de naaimachine prima.

[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 14-11-2020 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:11
Ik had even niks te doen, dus ik heb even gezocht voor je. :)

https://www.ebay.nl/itm/G...a1a26b:g:3XgAAMXQhpdRwYbz

Hier overigens ook, maar weet niet zeker of je dan uiteindelijk nog goedkoper uit bent dan op Ebay.

https://www.coxmotorparts...nsmission-fluid-3-litres/

[ Voor 33% gewijzigd door Spekker op 14-11-2020 22:33 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Spekker schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:31:
Ik had even niks te doen, dus ik heb even gezocht voor je. :)

https://www.ebay.nl/itm/G...a1a26b:g:3XgAAMXQhpdRwYbz

Hier overigens ook, maar weet niet zeker of je dan uiteindelijk nog goedkoper uit bent dan op Ebay.

https://www.coxmotorparts...nsmission-fluid-3-litres/
Ah, held! _/-\o_
Stom dat ik ebay en het VK overgeslagen heb bij mijn zoektocht, dat ziet er stukken beter uit.

Ga dat spul lekker daar bestellen, de auto begon de laatste 50k steeds harder over te schakelen. Ik gok dat er bij 100k en de vorige eigenaar ook helemaal niks aan die bak gedaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn derde Civic 5d :) moest helaas afscheid nemen van mijn 2.2ctdi, maar wilde deze auto niet missen, dus weer hetzelfde gekocht, dit keer met 1.8 benzinemotor..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnfCtcHTI087Q6v8i27BHNqIAP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZ7r0aYSG5uiCB5YG9uWK7gt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:56:
Ik gok dat er bij 100k en de vorige eigenaar ook helemaal niks aan die bak gedaan is.
Je kan met 100% zekerheid van uitgaan dat er nog fabriek atf in zit. Bakolie, koel en remvloeistof worden door dealers en andere garages nooit vervangen ongeacht het aantal kilometers, leeftijd van de auto en voorschriften van de fabrikant.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:15:
[...]

Je kan met 100% zekerheid van uitgaan dat er nog fabriek atf in zit. Bakolie, koel en remvloeistof worden door dealers en andere garages nooit vervangen ongeacht het aantal kilometers, leeftijd van de auto en voorschriften van de fabrikant.
Ach, een paar sapjes vervangen is niet zo moeilijk, ben al lang blij dat half Amerika de afgelopen decennia YouTube filmpjes heeft geupload over hoe je zo'n EK3 moet onderhouden en waar alles zit.
Daar zitten ook wel een aantal HillBilly foute voorbeelden tussen, maar icm een werkplaatshandboek en wat gezond verstand is het allemaal prima te doen.

Mooie bak heb je trouwens, mocht mijn EK3 ooit opgegeten worden door roest dan is jouw model mijn volgende.
(Heb een zwak voor 3 deurs en Championship White, zal wel een Duitse import worden tegen die tijd gok ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:23:
[...]

Ach, een paar sapjes vervangen is niet zo moeilijk, ben al lang blij dat half Amerika de afgelopen decennia YouTube filmpjes heeft geupload over hoe je zo'n EK3 moet onderhouden en waar alles zit.
Daar zitten ook wel een aantal HillBilly foute voorbeelden tussen, maar icm een werkplaatshandboek en wat gezond verstand is het allemaal prima te doen.

Mooie bak heb je trouwens, mocht mijn EK3 ooit opgegeten worden door roest dan is jouw model mijn volgende.
(Heb een zwak voor 3 deurs en Championship White, zal wel een Duitse import worden tegen die tijd gok ik)
Dank, heb ondanks alle nadelen van dit model ook een zwak voor. Het blijft een betrouwbare, zeer praktische en tijdloze auto. Alle ziektes zijn bekend, het onderstel moet in top stand zijn als je er plezier van wil hebben en kleppen stellen om de 40k en nieuwe olie om de 8k ook prima zelf te doen (snap niet dat mensen er 20k over doen, maar goed..). Motorsteun rechts is na 12 jaar verzakt (custom bmw steun is al onderweg) en rollen van de riemspanner moeten een keer voorzien zijn van nieuwe lagers, wat op zich een jaartje kan wachten.
Een sterke minpunt - geluidsdemping is er helemaal niet.. hier moet iets mee, restyle en diesel versies zijn iets beter wat dit betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sja, alle 3 de Civic's die ik tot nog toe gehad heb hadden 1 ding niet en dat was geluidsisolatie. Heb ook wel eens overwogen om met Dynamat in de weer te gaan.
Een verse motorsteun kan ook wel schelen in het doorgeven van de herrie, al is mijn ervaring met oudere types dat je meer afrolgeluiden hoort dan de motor.
Waar komt het geluid bij jouw type vandaan? Onderstel, banden, rijwind of motor?
Mijn huidige is nu zo'n 23 jaar oud dus dan vergeef ik 'm wel een kraakje uit een rubber bij een drempel.
Ben wel benieuwd naar de zwakkere punten van dat FN model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:27

Emiel1984

Made in NL

PalingDrone schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:35:
Sja, alle 3 de Civic's die ik tot nog toe gehad heb hadden 1 ding niet en dat was geluidsisolatie. Heb ook wel eens overwogen om met Dynamat in de weer te gaan.
Een verse motorsteun kan ook wel schelen in het doorgeven van de herrie, al is mijn ervaring met oudere types dat je meer afrolgeluiden hoort dan de motor.
Waar komt het geluid bij jouw type vandaan? Onderstel, banden, rijwind of motor?
Mijn huidige is nu zo'n 23 jaar oud dus dan vergeef ik 'm wel een kraakje uit een rubber bij een drempel.
Ik heb een FN2 model. Dit is mijn 2e civic, tussendoor wel 2 andere auto's gereden.
Heb de dynamo en multiriem zelf vervangen kort geleden omdat de dynamo defect was geraakt en de Multiriem er niet zo fris meer uitzag.

De airco heb ik wel laten bijvullen bij een garage en laten controleren op lekken. Deze was toen enkel helemaal leeg en had geen lekken. De remblokken heb ik een jaar terug zelf vervangen omdat dit een opmerking was vanuit de APK. Die opmerking was echter wat vroeg omdat de remblokken echt nog flink dik waren toen ik deze zelf bekeek. Dus toen eerste maar weer alles teruggezet en bijna een jaar gewacht met vervangen.

De auto is afgelopen week weer door de keuring gekomen zonder opmerkingen. Er staat nu 100K op de teller waarvan ik er zelf ~30k heb gereden. Ik vind het leuk om de vtec te gebruiken maar wacht altijd tot de motor goed is warmgelopen. Een oud collega van mij heeft een S2000 en die is ook heel erg leuk maar die auto staat vooral in de schuur voor tripjes op mooi weer dagen. Dit begrijp ik wel want de S2000 is ook meer een 'unieke' auto die je niet snel koopt als je er ook dagelijks mee wil rijden. Daar is die naar mijn mening te klein en niet comfortable genoeg voor.

Vraagje voor andere mensen met een civic:
Ik ben al enige tijd op zoek naar een extra set 18 inch velgen zodat ik de banden zelf kan wisselen tussen winter-zomer. De ET fabriekswaarde zou 55 moeten zijn. Echter lees is regelmatig op internet dat je tot een waarde van ET 40 zou moeten kunnen gaan. Op welke velg en met welke ET waarde rijden jullie rond ?
Ik vind voornamelijk mooie velgen die een ET waarde 40+ namelijk. Ook via online velgenshops lijken ze die gewoon te willen verkopen als geschikt voor een FN2 model.

[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 29-11-2020 17:08 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:35:
Durf niet te zeggen waar het geluid vandaan komt, denk dat het een combinatie van alle drie de factoren is. De deuren zijn licht en leeg van binnen, dit hoor je als je ze sluit, bij mijn oude 2.2ctdi voelden de deuren iets zwaarder aan en auto was ook stiller op de weg. Wil in de zomer alle deuren, wielkasten en kofferbak isoleren.
Zwakke punten die het meeste kosten:
Schokbrekers (en veren) voor zijn naar 10 jaar meestal aan vervanging toe. Reken daar een set veerpot lagers en nieuwe stabilisatorstangen en rubbers bij.
Veren achter zaken ook in met leeftijd, dit merk je met passagiers achterin of als je een zware lading vervoert.
Fusiekogel kan je niet los vervangen, bovendien zijn draagarmen van aluminium en worden met leeftijd een beetje krom.
Met nieuwe schokbrekers en draagarmen merk je een wereld van verschil, de auto rijdt en stuurt weer als nieuw, geen gekraak.
Door een versleten onderstel slijt stuurkolom veel sneller en dan hoor je geluiden op drempels)., dit geldt in mindere mate voor auto's die op NL wegen rijden, maar blijft toch een feit.

Motorsteun midden onder kan wel eens schuren na 10 jaar of 100+k (zie je pas als die er onder uit is) en als je ermee blijft rijden, dan komt de rechter hydro steun aan de beurt (ze kosten 'slechts' 120+400 euro). Symptomen - stootje bij het schakelen of wanneer je gas loslaat. Zwakke hydro steun herken je aan vibratie wanneer de aircopomp aanslaat en raar geluid bij achteruit rijden.

Spanrollen, dynamo en aircopomp kunnen om aandacht vragen.. Bij een "zingende" lager hoeft het onderdeel niet in zijn geheel vervangen te worden, maar garagehouders denken daar meestal anders over..)

Emiel1984 Ik vind zelfs 17 te groot.., ik rij momenteel op 205/55/16 winterset en vind de auto iets prettiger rijden dan 225/45/17. Heb de auto op nieuwe Oxigin velgen met pirelli banden gekocht, maar als ik nieuwe banden kocht dan was ik voor 215/50/17 gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:07:
[...]
Emiel1984 Ik vind zelfs 17 te groot.., ik rij momenteel op 205/55/16 winterset en vind de auto iets prettiger rijden dan 225/45/17. Heb de auto op nieuwe Oxigin velgen met pirelli banden gekocht, maar als ik nieuwe banden kocht dan was ik voor 215/50/17 gegaan.
Kleiner dan 17 inch past niet op de FN2 naar mijn weten. Zelf vind ik 18 inch prima rijden.
Ik heb daarnaast nog mooie 18 " zomer banden liggen met nog zeker 2 jaar aan profiel.
Helaas verdenk ik dat door steeds de band te wisselen op dezelfde velgen set er een keer schade ontstaan en wordt dit steeds meer zichtbaar ;( .

Daarom wil ik graag voor de zomer een leuke 18 inch set vinden die ik mooi wil houden.
Echter zijn de fabrieksspecificaties ET55 en als je wat meer keus wilt zou ik willen afwijken.
Wat is de ET waarde van de Oxigin velgen die je hebt gekozen ? Ik zie dat ze met steekmaat 5x114.3 meerdere ET waarden bieden.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

@Jellabie
Wellicht leuk om deze volgende link\video toe te voegen aan de TS.
De geschiedenis van Honda : YouTube: Honda Just Changed the World

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:15:
[...]

De koelvloeistof is het volgende wat vervangen gaat worden, merkte gisteren dat de auto slecht warm werd.
Even stil gaan staan met draaiende warme motor toen werd het wel aangenaam en steeg de meter naar normaal, snelweg op en de koelwaterthermometer zakte weer terug naar standje ijskoud....
Ik gok dat de thermostaat open blijft staan.
Dus maar ff een verse thermostaat bestellen en dan gelijk verse koelvloeistof er in.
Zo blijf je lekker bezig met een oud Hondahok...
Gelukkig niet de meest ingewikkelde klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emiel1984 Na drie-vier keer wisselen kan de schade ontstaan aan de band zelf... Ik dacht dat mijn conclave velgen gewoon ET45 hebben, maar volgens de website hebben ze ET48.. Ik zal morgen voor de zekerheid kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone Lijkt op thermostaat ja.., ik heb koelvloeistof vorige week gedaan, wil nog remvloeistof volledig vervangen, ik vermoed dat die net zo oud is als de auto.. remvloeistof van de koppeling zag er heel slecht uit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Emiel1984 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:22:
[...]

Kleiner dan 17 inch past niet op de FN2 naar mijn weten. Zelf vind ik 18 inch prima rijden.
Ik heb daarnaast nog mooie 18 " zomer banden liggen met nog zeker 2 jaar aan profiel.
Helaas verdenk ik dat door steeds de band te wisselen op dezelfde velgen set er een keer schade ontstaan en wordt dit steeds meer zichtbaar ;( .

Daarom wil ik graag voor de zomer een leuke 18 inch set vinden die ik mooi wil houden.
Echter zijn de fabrieksspecificaties ET55 en als je wat meer keus wilt zou ik willen afwijken.
Wat is de ET waarde van de Oxigin velgen die je hebt gekozen ? Ik zie dat ze met steekmaat 5x114.3 meerdere ET waarden bieden.
Hoezo zou kleiner dan 17inch niet passen op de FN2? Zolang het niet een Type-R is zou het zover ik weet gewoon moeten passen. De FK/9th gen is gewoon een gemoderniseerde variant van het zelfde chassis en deelt erg veel, hell m'n 1.8 Tourer staat nu op 16 inch staal en de instap versies werden gewoon op 16 inch staal of lichtmetaal geleverd. Voor de FN is dat niet anders zover ik weet.
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:41:
[...]

Dank, heb ondanks alle nadelen van dit model ook een zwak voor. Het blijft een betrouwbare, zeer praktische en tijdloze auto. Alle ziektes zijn bekend, het onderstel moet in top stand zijn als je er plezier van wil hebben en kleppen stellen om de 40k en nieuwe olie om de 8k ook prima zelf te doen (snap niet dat mensen er 20k over doen, maar goed..). Motorsteun rechts is na 12 jaar verzakt (custom bmw steun is al onderweg) en rollen van de riemspanner moeten een keer voorzien zijn van nieuwe lagers, wat op zich een jaartje kan wachten.
Een sterke minpunt - geluidsdemping is er helemaal niet.. hier moet iets mee, restyle en diesel versies zijn iets beter wat dit betreft.
Qua olie, heb zelf de ruimte er niet voor, DIY werkplaatsten zijn niet helemaal een ding hier in Berlin en nadat de zuigers + Veren aangepast zijn in 2014 is dat olieverbruik niet z'n enorm probleem meer toch? Wel iets wat ik aan het begin in de gaten ga houden bij mijne, helaas is met schone olie de waardeloze pijlstok nogal slecht af te lezen :'(
Emiel1984 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:22:
[...]

Qua velgen maakt een kleine afwijking niet zo veel uit, wat wel kan helpen is om op de sites van duitse shops te kijiken welke velgen zonder 'TÜV gutachten' of 'Eintragungsfrei (ABE)' gemonteerd kunnen worden (dan zit er een 'test/compatibiliteit' document bij en wijkt de resulterende spoorbreedte niet meer dan 3% af van de Honda spec. (welke, voor de FK Tourer iig, ook al een range is afhankelijk van de fabrieksaf 16, 17 of 18inch velgen).

Achteraf had ik misschien die winterbandjes er niet bij moeten onderhandelen en gewoon zelf wat moeten kopen, setje Borbet Y oid en gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenSample op 03-12-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample Gaat niet zozeer om olieverbruik, elke motor hoort een beetje te verbruiken, R18/R20 blokken en eigenlijk alle vtecs zijn bekende "oil-killers" en nieuwe olie wordt na 8-10k sterk aanbevolen. Met kleine ritten/files/winter is zelfs om de 5-7k een oliewissel niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

GoldenSample schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:56:
[...]

Hoezo zou kleiner dan 17inch niet passen op de FN2? Zolang het niet een Type-R is zou het zover ik weet gewoon moeten passen. De FK/9th gen is gewoon een gemoderniseerde variant van het zelfde chassis en deelt erg veel, hell m'n 1.8 Tourer staat nu op 16 inch staal en de instap versies werden gewoon op 16 inch staal of lichtmetaal geleverd. Voor de FN is dat niet anders zover ik weet.

[...]
Een FN2 is naar mijn weten altijd een Type-R.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb op het moment een lease-auto in de bijtelling, maar aangezien we in april gaan verhuizen, willen we voor vrouwlief een tweede auto aanschaffen omdat we verder van haar werk gaan wonen.
De afweging is nu een beetje of we voor mijn auto bijtelling blijven betalen en er voor haar een koekblikje bijhalen, of dat we een iets grotere auto halen die we ook als gezinsauto kunnen gebruiken en mijn auto uit de bijtelling halen.
Mijn gevoel zegt dat de laatste optie voordeliger is, en een iets grotere auto voor haar ook fijner rijdt omdat ze de afgelopen jaren ook gewend is aan een C-segmenter met de nodige opties.
Vanwege kiddo van 5 en tentvakanties zijn 5 deuren en trekhaak gewenst.

Ik heb nu een Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Business Intro, maar heb hiervoor een Civic station 1.6D Business gehad. De Honda beviel stiekem beter dan de Toyota (die verder ook prima is, heb er alleen minder lol aan). Het kriebelt dus erg om te kijken naar een Civic, maar met een verwacht budget van € 6.000 zit een 9e generatie zoals ik had er niet in :(.

De 8e generatie hatchback is wel binnen dit budget te krijgen. Zijn hier mensen die weten wat de zwakke plekken zijn van deze generatie? Mijn Civic was bij 190k nog bijna als nieuw, en mijn ouders rijden ook al 20+ jaar Honda Civic/Jazz zonder een enkel probleem, maar ik wil toch graag weten waar ik rekening mee moet houden.

Ook zou ik graag willen weten vanaf welke uitvoering er bijvoorbeeld Cruise control, (automatische) airco etc is. Ik weet niet goed waar ik boekjes van oude uitvoeringen kan vinden. Op Autoweek kan ik wel wat naast elkaar zetten, maar ik weet dat die specificaties niet altijd kloppen.

Ik heb al wel gezien dat de 1.4 "maar" 100 pk heeft, en de 1.8 140pk. De huidige 122pk gecombineerd met de hybride eCVT voelt een stuk trager dan de 120 pk die de Civic diesel had met 300Nm koppel. Ik neig dus naar de 1.8 als die voor leuke prijzen te krijgen zijn, en naar een handbak ipv automaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stugge onderstel dat kraakt en rammelt op de klinkerweg is de grootste zwakke punt. Wil je plesier van de auto hebben dan moet je de schokbrekers, veren, stabilisatorstangen / rubbers en (liefst) de draagarmen vervangen.
Verder onder de motorkap - motorsteun rechts en
midden onder, riemspanner en alle rollen. Hetzelfde geldt voor dynamo en aircopomp poeilis. Allemaal leeftijd gerelateerd.
Voor de rest en vrij probleemloze auto als je die netjes verzorgt en vak genoeg olie ververst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@Verwijderd Lijkt me nogal belangrijk hoe er in het verleden met de auto is omgesprongen, zijn er veel snelwegkilometers gereden en was het een rustige voorzichtige bestuurder dan hoef je bij 100 a 150k volgens mij echt nog niet het halve onderstel te vernieuwen.
Ik heb een aantal 2e hands Civics gehad en dat waren allemaal keurig bereden exemplaren, heb derhalve nog nooit schokbrekers of motorsteunen oid hoeven vervangen.
Ophangrubbers kan, maar dat is ook afhankelijk van hoe vaak er over drempels gerost is, al speelt leeftijd en eventuele olie/vet resten die plakkende drab vormen ook wel een rol. Idem voor stabilisatorstangen.
Zijn al die onderstelklachten voor alle FN exemplaren of heb jij gewoon pech gehad met je auto?
Klinkt allemaal niet zo bijzonder, gok dat je die slijtagepunten bij wel meer wat oudere auto's hebt.

Zelf overweeg ik in Duitsland te gaan winkelen wanneer ik een FN vervanger voor de huidige EK ga zoeken.
Meer snelwegkilometers, iets aangekledere exemplaren, minder drempels en minder korte ritjes over het algemeen bij die auto's daar. Heb ook een wat hogere pet op van een TUV keuring dan van de Hollandse APK en je mag daar ook niet zomaar van alles vervangen aan je auto (door imitatie) zonder dat je dat in de papieren terug kan vinden. Vaak ook een extra setje winterwielen erbij.
Het kan een vooroordeel zijn maar over het algemeen is een Duitser ook nogal zuinig op zijn spullen, zeker als het de auto betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 15-12-2020 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

@PalingDrone Ik herken mij ook niet in de problemen die @Verwijderd noemt.
Ik heb voor ik de FN2 kocht wel verschillende auto's geprobeerd.
Herken de problemen van @Verwijderd vooral bij auto's van "slechte\goedkope" garages.

Zo heb ik in verschillende golf gti modellen een test rit gemaakt die tov een auto bij een erkende garage een stuk goedkoper waren. Maar die vertoonden allemaal op zijn minst bijgeluiden bij normaal snelweg rijden.
Ook een volvo gereden die ik aan het einde van de straat al omgekeerde omdat ik geen vertrouwen had dat ik een rondje kon rijden zonder ergens stil te komen staan.

Mijn ervaring is dat als je naar de goedkoopste auto zoekt je ook rommel krijgt.
Daarnaast als je zelf niet zuinig omgaat met je auto, ga dan niet raar opkijken met hoge bijkomende kosten.

Met mijn eerste honda civic reed ik echt wel flink door (nachtdienst naast studie) maar ik zorgde wel altijd dat de motor warm was voordat ik op een lege snelweg het gaspedaal wat verder ging indrukken.
Het onderhoud stelde niks voor en de APK ging steeds zonder problemen.
Daarnaast deed ik zelf regelmatig de standaard controles (banden spanning, motorolie, remolie) die ze van je verwachten volgens het boekje.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, bovengenoemde zijn geen problemen, dit zijn slechts zwakke kanten die elke auto heeft. Alles gaat een keer kapot, ook de Honda. Civic's 5D zijn boodschappenauto's met simpel onderstel voor ideale wegen. FN2 is een zondagsauto en als je er een uit 2008 koopt om 40k per jaar door heel EU mee te gaan rijden, dan zou je een keer de onderstel (en waarschijnlijk veel meer) moeten opfrissen, evenals remschijven en blokken die kunnen ook een keer op zijn, of je dat nou leuk vindt of niet.

Heb twee exemplaren FK3 gehad, beide 7-9 jaar oud en beide waren keurige exemplaren waar ik veel km's mee heb gereden en veel plezier van heb gehad. Eerste uit 2006 had kort na aankoop een gebroken veer en kapotte schokbreker als gevolg. Tweede had slechts een lege schokbreker en na twee jaar bezit een versleten fusiekogel. Diesel varianten zijn veel zwaarder dan benzine versies, dus zo verrassend kwam di took niet over. Ik ben heel zuinig met mijn auto's en heel kritisch wat technische staat betreft, maar Ik vermoed dat als mijn auto's andere eigenaren hadden dan mankeerde er nog steeds niets aan en kwamen ze fluitend foor apk heen :)

Mijn huidige 1.8 i-vtec kocht ik in uitmuntende staat met 88k op te teller en schokbrekers waren al vervangen, kudos voor vorige eigenaar! Ik weet uit ervaring dat meeste civic berijders weten niet eens welke olie in moet, laat staan kleppenspeling en andere nuances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Tehh schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:01:
Omdat onze civic bijna weer APK gekeurd mag worden heb ik hem zaterdag maar even gewassen. Gelijk ook even de kentekenverlichting gerepareerd. Toen ik na het wassen nog even een rondje reed is de koppeling kapot gegaan. Exacte diagnose van de garage komt nog, maar hij ontkoppelt niet meer dus waarschijnlijk zal onze civic total-loss worden verklaard. Voor de tweede keer.
De eerste keer i.v.m. roest bij de ophanging v/d achterschermen. Dat was overigens 3 jaar geleden en toen is hij nog gelast (achteraf gezien een prima keuze dus). Nu dus waarschijnlijk nog een keer, en bij een auto met circa 250k op de teller kan het een keer gebeuren dat de koppeling vervangen moet worden.
Maar nu speelt wel weer de vraag; wat gaan we doen? Nog een keer repareren? Naast een keer een kapotte v-snaar is dit het eerste mechanische probleem met deze auto. In bijna 13 jaar. Ergens is 'ze' het dus wel waard. Maar gezien de leeftijd zal dit niet het laatste probleem zijn.. Iemand een glazen bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij ontkoppelt niet
gerobotiseerde bak? Koolborstels moeten vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:54:
[...]
gerobotiseerde bak? Koolborstels moeten vervangen worden.
Loop je hier nou serieus te trollen ofzo?
Gerobotiseerde bak? Waar heb je het over?

@Tehh Welk type en bouwjaar Civic heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 22-12-2020 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Loop je hier nou serieus te trollen ofzo?
Gerobotiseerde bak? Waar heb je het over?
Doe mij een plezier - gebruik eerst Google voordat je iemand probeert te beledigen. Als je iets niet weet of niet snapt wil niet zeggen dat iemand loopt te trollen. 8)7
Zijn auto is bijna 13 jaar oud. Type en bouwjaar kan je zelf aannemen.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2020 09:41 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste