Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Widow schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:39:
[...]
Inderdaad!
[afbeelding]
Insight heb ik inmiddels niet meer, maar toch
Cunning linguist.

auto is nu helemaal schoon van binnen, maar we hebben er nogal veel werk mee denk ik..
zit ERG slecht in de lak dus moet voor de goede orde overgespoten worden, kans is aanwezig dat we dat zelf gaan doen.. slechter kan het niet worden.
handrem doet op t moment helemaal niks, en t ergste hij lekt een klein beetje olie, er komt af en toe een drupje uit aan de onderkant van t blok als je met je gzicht naar de motor staat aan de linker kant, dus daarvoor kijkt er morgen even een garagist naar..
nog een eigenaardigheid ontdekt: het luchtfilter spreekt over een 12v (12 klepper) alleen, die is pas geleverd de honda vanaf 1990, er zou een 1.3 8 klepper in moeten zitten.
dus of motorswap, of ander luchtfilter deksel.
voor de rest rijd ie goed, koppeling is heel kort maar dat moet afgesteld worden. motortje loopt heel erg netjes, dus nu maar hopen dat het olie lekken geen probleem is
wij zijn er blij mee, leuk karretje om aan te klussen en om mee te vervelen
Is niet gewoon de carterpanpakking slecht waardoor die olie lekt?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
2x nieuwe remcilinder, 4x bougie, nieuwe remtrommel vullingen (gaan daar ook blokken in?) verse olie, iets wat olielek op de carterpan maar niet zorgwekkend. en een krom wieltje
straks radio erin bouwen en paar plaatjes schieten
[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 30-06-2011 19:39 ]

[ Voor 7% gewijzigd door Speedpete op 01-07-2011 10:31 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
In de trommels gaan remvoeringen/schoenen.Reloader schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:38:
Vette pech,
2x nieuwe remcilinder, 4x bougie, nieuwe remtrommel vullingen (gaan daar ook blokken in?) verse olie, iets wat olielek op de carterpan maar niet zorgwekkend. en een krom wieltjeen nog wat klein spul.. alles gefixed behalve t wieltje voor 380 euro dus nu gaan met die banaan
straks radio erin bouwen en paar plaatjes schieten
En je kunt eens kijken bij een velgenboer of je voor een paar tientjes de velg kunt laten richten.
alleen heb k ontdekt dat de remklauw aanloopt, en dat is nog veel belangrijker! eerst daar maar is naar kijken maarja kan t wel opengooien maar ik weet niet waar k het moet zoeken, dus de kerel die m een beurt heeft gegeven moet er eigenlijk nog effe naar kijken op zeer korte termijn
aanstaande vrijdag = vertrek dus dan moet t goed gaan of we moeten met de leenwagen
Het lijkt in de gesoepte fotos alsof ze de golf als uitgangspunt hebben genomenSpeedpete schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:30:
Eerst zien, dan geloven... autoweek heeft een beetje zitten soepen. Als ik de onderstaande spyshots er naast leg dan klopt de ruitenwisser al niet. Het dashboard wordt een beetje crz-like met losse 'kokers' rond de klokken en de uitlaten zitten op een plek waar alle mules en camo-wagens lampjes hebben zitten. Motorkap klopt ook voor geen meter, A-stijlen zijn dikker evenals de C-stijlen.
[afbeelding]
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
Bij Autoweek is dat niet zo vreemdHawVer schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:14:
[...]
Het lijkt in de gesoepte fotos alsof ze de golf als uitgangspunt hebben genomen
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Momenteel ben ik een dik jaar en 30.000km verder met de Accord.
Problemen:
De pedaalpositiesensor: 250€ - zelf gemonteerd, bekende fout
Uitlaatspruitstuk gescheurd, productiefout, zit 7 jaar of 200.000km garantie op.
Koppeling slipt, 140.000km op de teller en hij krijgt binnenkort zijn 3de koppeling al

Het is een bekende fout, vooral onder de civic rijders [zelfde motor] en nu mijn Accord gechipped is helpt dat zeker niet mee.
Voor de rest; nog altijd uiterst tevreden over! Een echte bazenbak!
De Nederbelg !
Wat zijn nog meer kwaaltjes van deze auto's?
---RAWE CEEK!!!---

---RAWE CEEK!!!---
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Nadeel van Honda, die dingen blijven rijden dus minder tijd voor topic-postsNoFearCreations schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:23:
Nou, veel active Honda rijders hier...
Hmmzz.. nog niet eens geprobeert om de nav bij te werken, neem aan dat je een honda-branded garmin-systeempje hebt? Zoja, waar komt de data vandaan?Royz schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:44:
Toen ik mijn Civic kocht in 2010, kreeg ik navigatie uit 2008 voor mijn ingebouwde navigatie. Vrijdag heb ik een beurt en vroeg ik om een update naar 2012. Het zou me 190 euro gaan kosten. Ik vind dit echt te belachelijk, ben best bereid om te betalen maar op deze manier haal ik mijn informatie wel ergens andersEn het werkt nog goed ook!
Ik heb deze:Speedpete schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:39:
[...]
Nadeel van Honda, die dingen blijven rijden dus minder tijd voor topic-posts
[...]
Hmmzz.. nog niet eens geprobeert om de nav bij te werken, neem aan dat je een honda-branded garmin-systeempje hebt? Zoja, waar komt de data vandaan?

bedoel jij die ook?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Zou de standaard Muvi-kaarten moeten pakken maar ben een beetje huiverig aangezien het ding verder prima werkt.
Verder een prima systeempje, doet wat het moet doen.
---RAWE CEEK!!!---
Hoeveel gaat mij dit ongeveer kosten?
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 22-10-2013 16:19 ]
Verwijderd

Heb nu even originele lampen er op, want de gene van de foto hier onder worden even helemaal opgeknapt.

Uitlaat is in de maak (custom made), hij heeft opendak (schuif dak), deze wordt vervangen voor de USDM versie (glas ipv metal), dashboard wordt custom made, eigenlijk wordt hele interieur custom made.
Kleur is niet paars, maar rood
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 20:24 ]
De Nederbelg !

Huh een Honda topic, dan mag ik mijn Civic hybrid ook wel ff posten
De Hybrid badge is er al af, binnenkort ook maar ff die Civic badge er ook af peuteren en de logo's zwart plastidippen, ik heb een hekel aan chroom.
[ Voor 30% gewijzigd door Bierkameel op 14-11-2013 23:26 ]
Mooie bak! Ik heb zelf ook een 5th gen en ik ga hem de deur uit doen, ga namelijk lease rijden. Mijn civic zit vol met audio, misschien ben je geïnteresseerd in de kofferbak inbouwVerwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:22:
Mijn civicje (work in progress)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb nu even originele lampen er op, want de gene van de foto hier onder worden even helemaal opgeknapt.
[afbeelding]
Uitlaat is in de maak (custom made), hij heeft opendak (schuif dak), deze wordt vervangen voor de USDM versie (glas ipv metal), dashboard wordt custom made, eigenlijk wordt hele interieur custom made.
Kleur is niet paars, maar rood
BlaBlaBla
Verwijderd
Ben eigenlijk niet zo'n audio freakStrider schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:57:
[...]
Mooie bak! Ik heb zelf ook een 5th gen en ik ga hem de deur uit doen, ga namelijk lease rijden. Mijn civic zit vol met audio, misschien ben je geïnteresseerd in de kofferbak inbouw: http://www.showyoursound....Case/Showcase.asp?id=4283
Kofferbak wil ik zoveel mogelijk vrij houden
Zijn redelijk betaalbaar, helemaal als je kijkt naar uitrusting etc. Ben alleen wat huiverig over het accupakket etc.
[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 24-12-2013 02:51 ]
Een nieuw accupakket kost 2000 euro bij de dealer dus dat valt relatief mee maar er zijn al bedrijven die alleen de slechte cellen vervangen voor een paar honderd euro.
Ze zijn iig lekker zuinig, ruim, luxe en de CVT bevalt mij ook goed.
Als het start/stop systeem uit te schakelen was dan zou het helemaal perfect zijn, normaal merk je er niets van maar bij drukte in de stad kan het soms irritant zijn als je telkens 1 meter kan rijden, dan zet ik hem in de S stand zodat de motor blijft lopen.

toen ik hem voor het eerst had gekocht;

CR lip erbij

Slurpt héél erg veel voor een 4 cylinder
[ Voor 52% gewijzigd door Patjeee op 16-05-2015 02:49 ]

Met een 1.6 diesel erin. Helaas nog 6 weken wachten.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Die rijden zeker fijn, laatst nog meegekregen als leenauto toen mijn eigen civic een grote beurt kreeg... ik had alleen de 2.0 diesel, wat een heerlijke fijne motor is dat zeg! Zo soepel dat je bijna vergeet dat het een diesel is... ik kan mij voorstellen dat de 1.6 ook een net zo prettige motor is, alleen wat minder vermogen.vanWalsum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:08:
Mooi ding! Moet ongetwijfeld fijn rijden! Met of zonder actieve achterdempers...
Maar Honda heeft sowieso bijna alleen maar fijne motoren, de enige motor die een beetje teleurstellend is betreft de 1.4i motoren, die hebben gewoon te weinig kracht onderin... maar de 1.7 is alweer een ander verhaal en komt lekker weg.
De 1.6 diesel verraste me enorm, in goede zin. Trok goed op reed vrij rustig masr wel continu met het gevoel van voldoende kracht. Ik heb hem in elegance business uitvoering besteld overigens. Erg complete auto zo.
Linkjes.
http://www.autoweek.nl/ni...civic-concept-voorproefje
http://www.autoweek.nl/ni...n-honda-civic-sedan-coupe
http://www.autoweek.nl/ni...ivic-verkleed-naar-buiten
[ Voor 35% gewijzigd door @r!k op 17-05-2015 07:30 . Reden: toevoegen link naar autoweek artikelen. ]
De Nederbelg !
Klopt idd, was een 2.2 maar het was ook niet de tourer uitvoering waarin ik heb gereden, dat had ik helaas even gemist... en blijkbaar heeft de 2.2 ook maar een korte levensduur gehad in het nieuwe model, alleen modellen uit 2013 blijkbaar.@r!k schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:24:
Hij is alleen met een 1.6 diesel te krijgen, overigens meen ik me te herinneren dat de vorige diesel een 2.2 was ipv een 2.0.
Maar het was puur om even mijn beleving in het huidige model aan te geven, ik rij zelf het vorige model wat onderhuids praktisch dezelfde auto is, maar toch rijdt en voelt deze nieuwe civic stukken luxer. Wel jammer dat de tourer niet met de 2.2 te krijgen is, ik heb mij laten vertellen dat het een van de beste dieselmotoren is van de afgelopen jaren... die had ik toch wel in mijn volgende Civic willen hebben gezien ik vrij veel kilometers maak en straks nog veel meer.
Of misschien dan toch maar een Accord, die is nog wel met de 2.2 te koop
ja de civic Type-R komt EINDELIJK naar amerika.@r!k schreef op zondag 17 mei 2015 @ 07:24:
Dit model sowieso niet. Ik begreep uit een autoweek artikel dat honda volgend jaar met een compleet nieuwe civic gaat komen die hetzelfde is over de hele wereld. Nu heeft alleen europa dit model als ik het goed heb.
Linkjes.
http://www.autoweek.nl/ni...civic-concept-voorproefje
http://www.autoweek.nl/ni...n-honda-civic-sedan-coupe
http://www.autoweek.nl/ni...ivic-verkleed-naar-buiten
heb ik toch niets aan , te duur voor mij... Ik betaal al genoeg voor een s2000

Binnenkort krijg ik een Honda Civic Hybrid uit 2011 als leasewagen. Ik zat te kijken om zelf een actieve subwoofer in te bouwen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb wat videos online bekeken en zie dat het halve dashboard uit elkaar moet om bij de stereo te kunnen komen. Zover ik weet wordt het een model met ingebouwde navigatie. Details ontbreken me echter nog. De leasemaatschappij doet me er ook iets langer over dan ik zou willen.
Tips zijn welkom
All-Round nerd | iRacing Profiel
na wat omzwervingen (Saab, Citroën, Fiat, Renault) komt er in augustus eindelijk een Honda voor de deur te staan, en dan wel deze maar dan met lichtere achterruiten:

Mijn ouders hebben inmiddels sinds 1990 Honda's en ik heb sinds 1999 een Honda VFR motor dus ik was een beetje bevooroordeeld, maar de nieuwe Civic is ook gewoon een hele fijne auto. Tweedehands vond ik de diesels altijd te duur, maar nu ik een leaseauto krijg is het binnen bereik gekomen. Ik ga hier in ieder geval vast bijlezen
[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 30-05-2015 00:01 ]
Je zal idd een flink deel van het dashboard moeten ontmantelen, je hebt geen andere keus... daar zijn denk ik weinig tips in te geven. Op youtube zijn wel wat videos te vinden hoe het aan te pakken, anders eens rondsnuffelen op Honda forums.w4rguy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:46:
Ik ben nieuw in dit topic. Even snel gekeken en zag toch wel wat civic hybrid eigenaren.
Binnenkort krijg ik een Honda Civic Hybrid uit 2011 als leasewagen. Ik zat te kijken om zelf een actieve subwoofer in te bouwen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb wat videos online bekeken en zie dat het halve dashboard uit elkaar moet om bij de stereo te kunnen komen. Zover ik weet wordt het een model met ingebouwde navigatie. Details ontbreken me echter nog. De leasemaatschappij doet me er ook iets langer over dan ik zou willen.
Tips zijn welkom
Ik had inderdaad de filmpjes al gezien. Dat is best wel... minder prettigMicGlou schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 01:10:
[...]
Je zal idd een flink deel van het dashboard moeten ontmantelen, je hebt geen andere keus... daar zijn denk ik weinig tips in te geven. Op youtube zijn wel wat videos te vinden hoe het aan te pakken, anders eens rondsnuffelen op Honda forums.
Ik noem die dingen altijd panelen wipperw4rguy schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 08:05:
[...]
Ik had inderdaad de filmpjes al gezien. Dat is best wel... minder prettig. Ik zie ze ook steeds met een soort plastic "wigje" bezig om de smalle plastic ruimte in te gaan en het plastic open te werken. Enig idee hoe zoiets heet? Dat wil ik wel kopen om het dashboard niet te beschadigen.
Maar nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de officiele benaming...
Edit:
http://www.amazon.co.uk/T..._23_1/279-3977709-6404438
Dit is een setje, maar nog geen echte benaming... als die bestaat.
[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 30-05-2015 09:25 ]
Helemaal niet?MicGlou schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 01:10:
[...]
Je zal idd een flink deel van het dashboard moeten ontmantelen, je hebt geen andere keus... daar zijn denk ik weinig tips in te geven. Op youtube zijn wel wat videos te vinden hoe het aan te pakken, anders eens rondsnuffelen op Honda forums.
Koop een high/low converter, bespaar hier niet op! Een goede kost je iets van een 100€.
Tap de + en de - af van de achterste speakers en je hebt je signaal.
Nu enkel nog een stroomkabel trekken en een massa kabel naar de bout van de gordel.
Edit; waarom wil je eigenlijk bij de radio geraken? Kans is wel heel erg klein dat die een subuitgang heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Jellabie op 30-05-2015 09:57 ]
De Nederbelg !
De systemen die Honda inbouwt hebben een sub uitgang... iig die van mij heeft het en dat is nog het vorige model (constructie onderhuids is vrijwel hetzelfde. De speakers van honda zijn voorzien van eigen stekkers en dat betekent dat je dus in de kabel zal moeten knippen etc.Jellabie schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:55:
[...]
Helemaal niet?
Koop een high/low converter, bespaar hier niet op! Een goede kost je iets van een 100€.
Nu enkel nog een stroomkabel trekken en een massa kabel naar de bout van de gordel.
Edit; waarom wil je eigenlijk bij de radio geraken? Kans is wel heel erg klein dat die een subuitgang heeft.
Maar eigenlijk: als je iets doet, dan moet je het goed doen... sowieso om bedrading e.d. aan te passen bij een nieuwe wagen... tja ik zou het niet doen.
Om te zien of er een sub uitgang is, zal ik toch eerst moeten kijken. Dat is ook het plan. Eerst open maken, kijken wat er mogelijk is, en dan pas spullen kopen. Bij alles wat ik heb gelezen kan de subwoofer direct op de stereo. Ik wil geen aparte versterker kopen ivm de ruimte. Daarom een actieve subwoofer die onder de stoel past. Het is ook een lease auto dus ik wil niet teveel onomkeerbaar aanpassen. Voor de show wil ik ook de pedalen aanpassen en een sticker met het logo van onze vriendengroep plakken. Ik wil de auto gewoon een beetje mijn eigen maken, door kleine subtiele accessoires aan te schaffenJellabie schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:55:
[...]
Helemaal niet?

Wat een beest! Jammer dat die in Nederland 43k gaat kosten. Dat ze de BPM maar snel afschaffen, 33k in België.

Een monster is dat... hou het al een tijdje in de gaten en heb een mooie poster van de concept hangen op de zaak, helemaal blij dat het uiteindelijke model niet veel verschilt van het concept. Wel jammer is dat ze de wagen wat tammer hebben gemaakt dan origineel de bedoeling zou zijn geweest, alhoewel ze wilden er zoveel vermogen in stoppen dat het bijna onbestuurbaar zou worden als je het gas vol intrapt. Het moest zelfs meer vermogen krijgen per 1000kg dan de NSX concept, maar daar zijn ze dus vanaf gestapt.TheBrut3 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:34:
Wat een beest! Jammer dat die in Nederland 43k gaat kosten. Dat ze de BPM maar snel afschaffen, 33k in België.![]()
[video]
Kan overigens ook niet wachten op een shoot-out met de andere hot hatchbacks... ik denk dat deze nieuwe type R gehakt van ze gaat maken... de BMW M3 zal zich zelfs flink zorgen moeten gaan maken
Nu wordt het wachten op die NSX, mocht die er ooit komen want een zekerheidje is het vooralsnog niet, maar de concept ziet er wel heel bruut uit.
[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 14-06-2015 21:38 ]
Die kun je geloof ik nu wel als zekerheidje zien.MicGlou schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:35:
[...]
Nu wordt het wachten op die NSX, mocht die er ooit komen want een zekerheidje is het vooralsnog niet, maar de concept ziet er wel heel bruut uit.
Maar hij word eerst in de VS uitgebracht en later pas in Europa. En in de VS word hij verkocht als Acura, dus info enz kun je het beste vinden als je zoekt op Acura NSX.
Alle standaard zaken (stuur trillen, droge motor, banden, schade, remmen testen etc. Weet ik wel iets van).
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 08-07-2015 00:34 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Vergeet het maar. Een M3 houd zo'n Type R ver achter zich of je moet het over een E36 M3 hebben dan wordt het spannend.MicGlou schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:35:
[...]
...
Kan overigens ook niet wachten op een shoot-out met de andere hot hatchbacks... ik denk dat deze nieuwe type R gehakt van ze gaat maken... de BMW M3 zal zich zelfs flink zorgen moeten gaan maken
Nu er wat meer informatie is over de nieuwe CTR en de eerste modellen naar Nederland komen (1e aflevering is Oktober) ben ik ook maar eens gaan spieken om mijn J OPC misschien te vervangen.
Wat een geweldenaar is de nieuwe CTR op de Nurburgring, sneller als een M3, zelfs sneller als een M4. En een heleboel andere gebakjes waarvan de prijs en het vermogen veel hoger ligt. Voor een FWD ongekende prestaties.
Ik ben wel gecharmeerd van de nieuwe CTR look. Heel erg agressief en uitgesproken, je vind het of over de top, of je vind het prachtig.
Begin Oktober komen er 3 exemplaren in het wit, rood en blauw bij Honda Rotterdam aan. Ik krijg een belletje als ze binnen zijn en ik ze kan bekijken en in het demo model rijden.
Ik kijk er naar uit! Heel erg benieuwd naar het verschil met de J OPC, en of het tot een bestelling gaat komen!
M3P 24'
Stock Photo:

Gezien er een tweede op komst is en papa ook nog wat leuks wil waren dit de belangrijkste reden:
- Betrouwbaar;
- Onderhoudskosten (je weet bij normaal onderhoud waar je aan toe bent);
- Meer bagageruimte dan bijvoorbeeld een Audi A3 (370 liter Vs. 485 liter) en dat in een hatchback (bron: Autoweek);
- Leuke rijdersauto (1.8i-VTEC 140 PK);
- Voor 1.8 behoorlijk zuinig. (bron: Autoweek);
- Compleet (Navi, Bluetooth, Parkeersensoren, Regensensor);
- De 2008 heeft alle verbeteringen t.o.v. het vorige zelfde model (bijvoorbeeld geen weer in de achterlampen).
Vandaag konden we eindelijk onze auto ophalen.... Even wat fotootjes:

We mochten op familiebezoek in het noorden van het land, dus na een uurtje spelen ben ik die kant op gereden en op de terugweg heeft vrouwlief gereden zodat ik met de instellingen/knopjes kon spelen
Tot zover is mijn verwachting uitgekomen: hij is heerlijk soepel en comfortabel, en de kleine minpuntjes aan de Clio zijn hier gewoon wel goed uitgewerkt. Ik heb nog e.e.a. uit te zoeken, maar het meeste wijst zich vanzelf.
Het navigatiesysteem draait op Android (Garmin), en het is mogelijk om er zelf programma's op te zetten. Morgen hang ik de auto maar eens aan de WiFi thuis en ga ik kijken wat ik kan doen
Nog even voor de volledigheid: dit is een Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Elegance Business met als extra's de kofferbakinleg en een afneembare trekhaak. Kleur Brilliant Sporty Blue Metallic
En wat indrukken na twee weken
Ik heb mijn Civic nu iets meer dan twee weken en ongeveer 3600km. Gisteren voor het eerst een echt lange rit gemaakt (NL-Zweden) met aardig wat bepakking (200kg).
Het beestje houdt zich prima. Voelt een stuk vlotter en stiller aan dan de Clio voorloopwagen. De Clio had iets zachtere stoelen wat wel fijn zat op de lange afstand, maar de Civic geeft veel meer steun waardoor je toch minder vermoeid uitstapt.
Dankzij de regen zijn de automatische licht en regen sensoren ook aardig op de proef gesteld. Ik had maar één keer de neiging om de ruitenwisser wat harder te zetten bij het inhalen van een vrachtwagen in de regen, verder deed hij het erg goed. Het dashboard en de navigatie dimmen mee. Dit werkt erg fijn: er zit weinig vertraging in en het geheel was altijd afleesbaar zonder veel te fel of donker te zijn.
De cruise control pakt erg soepel op als je wil versnellen of vertragen. De auto trekt vrij makkelijk tot 200 km/h, heb nog niet geprobeerd hoe hard hij echt kan. Zal niet veel meer zijn dan dat verwacht ik.
Al met al een positieve tweede indruk, hier ga ik me wel in vermaken de komende paar jaar.
Wat is de reden hiervan? Dat jongeren de Honda's kopen om mee te racen?
Jullie denken verkeerd om
Vooral veel ouderen kopen een Honda omdat ze betrouwbaar en goedkoop in onderhoud zijn en de oudere Honda's zijn lekker simpel, zoals geen 10 duizend knopjes op het stuur.
Verwijderd
gewild bij de jongeren, ook omdat ze relatief betaalbaar zijn in hun klasse.Jumpman schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:46:
Hmmm, opmerkelijk: http://www.nu.nl/binnenla...otste-brokkenpiloten.html.
Wat is de reden hiervan? Dat jongeren de Honda's kopen om mee te racen?
maar elk generatie heeft zijn of haar type auto.
zover ik weet, moeders generatie de volkswagen kever, vaders tijd de mazda 929. oom's tijd de nissan 100nx, of mazda 323. tussendoor de kadetjagers en golfers. amerika was de honda crx gevolgd door de civic polulair onder de jongeren. en huidige generatie dus van nederland de civic of ander vtec model.
kijken wat over 10 jaar bij de jongeren populair zal worden, misschien de toyota prius? weer een civic? of misschien iets sober als een peugeot 107.....
maar om even serieus te zijn. brokkenmakers heb je met elke automerk. zet zo een brokkenmaker in een ford, bmw, audi en zal net zo vaak schade maken.
jakob558 schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:56:
Dat zal het inderdaad zijn. Lees veel verhalen van mensen (relatief jong) VTEC's kopen puur voor de fun. Maar dan wel 'fun' op de openbare weg.. Gaat te vaak fout.
Volgens mij ging dit argument in +/- 2000 op, toen waren tweedehands de Honda CRX'en en de Honda Civic's (V-TEC's) heel populair. De huidige tweedehands Honda's zitten in een hele andere prijsklasse voor deze generatie 'onervaren' automobilisten.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:16:
[...]
gewild bij de jongeren, ook omdat ze relatief betaalbaar zijn in hun klasse.
maar elk generatie heeft zijn of haar type auto.
zover ik weet, moeders generatie de volkswagen kever, vaders tijd de mazda 929. oom's tijd de nissan 100nx, of mazda 323. tussendoor de kadetjagers en golfers. amerika was de honda crx gevolgd door de civic polulair onder de jongeren. en huidige generatie dus van nederland de civic of ander vtec model.
kijken wat over 10 jaar bij de jongeren populair zal worden, misschien de toyota prius? weer een civic? of misschien iets sober als een peugeot 107.....
maar om even serieus te zijn. brokkenmakers heb je met elke automerk. zet zo een brokkenmaker in een ford, bmw, audi en zal net zo vaak schade maken.
Is een logisch verhaal.Bierkameel schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:49:
http://chroom.tpo.nl/2015...-rijders-zijn-gevaarlijk/
Jullie denken verkeerd om
Vooral veel ouderen kopen een Honda omdat ze betrouwbaar en goedkoop in onderhoud zijn en de oudere Honda's zijn lekker simpel, zoals geen 10 duizend knopjes op het stuur.
[ Voor 60% gewijzigd door Jumpman op 02-11-2015 16:57 ]
Toch hoor ik het nog veel, misschien zoek ik het teveel op
Of het zo is? Kweetniet, moet mijn civic iig nodig weer eens wassen
Ben van het weekend even in de cijfers gedoken maar het berichtje op nu.nl zegt niet zo veel. Auteur heeft bij Bovag alle wagenparkaantallen genomen en bij RWS de ongevaldata opgevraagd en is dat op elkaar gaan delen. Als ik de aantallen per 1000 die hij rapporteert terugreken naar daadwerkelijke ongevallen per merk dan heeft hij in totaal ruim 30.000 ongevallen aan merken kunnen hangen. Als je weet dat er in totaal bijna 96.000 ongevallen waren (zie dit nu.nl bericht) dan is maar een kleine selectie van het aantal ongevallen gebruikt voor de cijfertjes.
De reden hiervan kan divers zijn, bijvoorbeeld gebrek aan registratie of incompete data. In ieder geval is het NL-gemiddelde 11,59 ongevallen per 1000. Ik vraag mij echter af of dit ook klopt, als een belg in NL een ongeluk krijgt, wordt dat dan ook meegenomen in de registratie? Zoja, dan is de schade-graad berekenen o.b.v. het wagenpark al nonsens. Verder heb je natuurlijk alle haken en ogen die hier ook al zijn genoemd; primair zou je moeten kijken naar de bestuurder en niet naar het merk. Een brokkenpiloot die overstapt van Honda naar Alfa kan namelijk niet ineens beter rijden.
Mijn persoonlijke conclusie is dat het nu.nl-artikel met een korreltje zout genomen moet worden.

M3P 24'
Haha, wat rijdt je nu dan? Die Opel OPC die ernaast staat, ook gezien je user icon?Vissa66 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:24:
Vandaag even ,,vreemd'' gegaan met een Honda.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Een Honda Civic Type R met vijf deuren. Als Honda goed blijft bevallen, wordt dat mijn volgende gezinsauto.
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 12-11-2015 18:15 ]
Klopt, in die rode Astra J OPC. Na een goede 2 jaar is het wel weer tijd om iets nieuws te zoeken.Jumpman schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:48:
[...]
Haha, wat rijdt je nu dan? Die Opel OPC die ernaast staat, ook gezien je user icon?
Een Honda Civic Type R met vijf deuren. Als Honda goed blijft bevallen, wordt dat mijn volgende gezinsauto.
M3P 24'
En is het uiteindelijk een nieuwe CTR geworden?Vissa66 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:14:
[...]
Klopt, in die rode Astra J OPC. Na een goede 2 jaar is het wel weer tijd om iets nieuws te zoeken.
Zelf heb ik nu ook zo'n 2 weken een Civic. Omdat ze de 2.2 iDTEC niet leveren bij het facelift model ben ik voor het model voor de facelift gegaan, maar wel een Executive als compensatie en dus de 2.2 iDTEC. Ik kan niet anders zeggen dan dat het beestje heerlijk rijdt en stuurt en nog redelijk zuinig ook. De boordcomputer staat nu op 5.6l op 100km, al moet ik eerlijk zeggen dat ik er altijd wel een sport van maak om de auto op het begin wat zuinig te rijden. Uiteindelijk zal het vast naar 6l op 100km stijgen.
De monteur bij de dealer heeft dezelfde auto en die zegt dat hij na chippen meer vermogen en koppel heeft, en dat hij redelijk makkelijk op 3,9 l/100 km komt.
Verder wel een superfijne auto. De boordcomputer had van mij wat gedetailleerder gemogen, en ik had het erg fijn gevonden als je eigen programma's kon installeren. De optie is er wel, maar als je dan een apk op een USB stick zet, blijft het knopje "installeren" greyed out.
Ik zou graag Waze willen ipv Garmin voor woon-werk verkeer omdat die beter/sneller de drukte in kan schatten en goede alternatieve routes geeft, en zoals gezegd een iets gedetailleerdere boordcomputer, bijvoorbeeld met een fatsoenlijke MP3 speler en iets wat de sensoren van de auto uit kan lezen (Torque?)
Waar heeft hij dat laten doen?gwystyl schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:14:
De monteur bij de dealer heeft dezelfde auto en die zegt dat hij na chippen meer vermogen en koppel heeft, en dat hij redelijk makkelijk op 3,9 l/100 km komt.
Ik wil dat op termijn waarschijnlijk ook laten doen, maar ik kan buiten Celtic in Engeland geen goede tuner vinden voor de 2.2 iDTEC. Het zijn in Nederland allemaal van die chipknutselaars en dat wil ik absoluut niet hebben. Leuk van Jan met de leasebak, maar niet voor iemand die het optimale na eigen smaak uit de motor wil hebben.
Ik dacht trouwens dat de 1.6 van de nieuwe generatie helemaal nog niet te tunen was?
Overigens is verbruik ook wel heel erg afhankelijk van rijstijl, gebruik van airco/CC, eco mode (heb je die?) en de route.
Ik weet niet waar hij het heeft laten doen, zal ik hem volgende keer vragen. Hij heeft wel de 1.6, maar ongeveer de getallen van de 2.2 (140 pk en 320 Nm volgens mij). Hij zegt dat hij wel een vrij rustige rijstijl heeft, maar die heb ik ook. Eco mode gebruikt hij niet, en hij doet redelijk veel stadsverkeer.TheBrut3 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:52:
[...]
Waar heeft hij dat laten doen?
Ik wil dat op termijn waarschijnlijk ook laten doen, maar ik kan buiten Celtic in Engeland geen goede tuner vinden voor de 2.2 iDTEC. Het zijn in Nederland allemaal van die chipknutselaars en dat wil ik absoluut niet hebben. Leuk van Jan met de leasebak, maar niet voor iemand die het optimale na eigen smaak uit de motor wil hebben.
Ik dacht trouwens dat de 1.6 van de nieuwe generatie helemaal nog niet te tunen was?
Overigens is verbruik ook wel heel erg afhankelijk van rijstijl, gebruik van airco/CC, eco mode (heb je die?) en de route.
Mijn typische gebruik is woon-werk 75 km enkele reis, waarvan ongeveer 35 km 80-km weg met alleen een paar rotondes. Daarna een flink stuk snelweg met 100 km/h en de laatste 10 km zijn 60-km weg met obstakels. Ik rijd zoveel mogelijk op CC, wel met airco aan. Daarnaast wat ritten naar familie verder weg met 130 km/h op de snelweg en af en toe lange ritten waar hij iets meer de sporen krijgt in Duitsland.
Als ik op spritmonitor kijk zou hij gemiddeld ook een stukje beter moeten kunnen. Ik zit op pagina 5 van de 6, terwijl ik bij mijn vorige auto's meestal bij de zuinigsten hoorde.
Beetje late reactie maar ja, het is de nieuwe CTR geworden. Monster van een apparaat, wat een verschil tegenover mijn vorige auto, de J OPC.TheBrut3 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:56:
[...]
En is het uiteindelijk een nieuwe CTR geworden?
Zelf heb ik nu ook zo'n 2 weken een Civic. Omdat ze de 2.2 iDTEC niet leveren bij het facelift model ben ik voor het model voor de facelift gegaan, maar wel een Executive als compensatie en dus de 2.2 iDTEC. Ik kan niet anders zeggen dan dat het beestje heerlijk rijdt en stuurt en nog redelijk zuinig ook. De boordcomputer staat nu op 5.6l op 100km, al moet ik eerlijk zeggen dat ik er altijd wel een sport van maak om de auto op het begin wat zuinig te rijden. Uiteindelijk zal het vast naar 6l op 100km stijgen.

M3P 24'
Ik zag vandaag bij een autobedrijf hier in de buurt een 2007 Civic Type R staan, ook wel erg gaaf. Het is dat ik al een speeltje heb anders had ik het serieus overwogen. Die velgen maken het plaatje wel compleet
Ik heb m'n ouwe beestje na 4,5 jaar stilstand ook maar weer eens de sporen gegeven. Lekker een zomer van genieten, dakje open... vtec....

Een originele VTI (valt te herkennen aan de 5 wielgaten, de 2.0 heeft er 4vanWalsum schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:22:
Prachtige bak man!
Ik heb m'n ouwe beestje na 4,5 jaar stilstand ook maar weer eens de sporen gegeven. Lekker een zomer van genieten, dakje open... vtec....
[afbeelding]
De Nederbelg !
Klopt! En het leuke is dit, dat deze origineel een H22A8 red-top heeft met 200pk.Jellabie schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:30:
[...]
Een originele VTI (valt te herkennen aan de 5 wielgaten, de 2.0 heeft er 4), netjes, hou hem in ere!
Ben sinds een week of 2 een Honda civic hybrid rijder en tot nu toe naar zeer grote tevredenheid, de auto rijdt enorm soepel en is lekker zuinig (tussen de 1 op 18 en 1 op 21 tot nu toe
Plaatje:

Alleen viel me pas op met koude start dat de motor een klein beetje tikt en ik vraag me af of dat normaal is. weet niet of het me nu pas opvalt of dat ie het ineens is gaan doen eigenlijk. Het oliepeil is in elk geval correct en de auto heeft tot nu toe al zijn beurten gehad bij een dealer. (op de laatste na, km stand is nu 133.000 en bij 132.000 heeft ie een kleine onderhoudsbeurt gehad) . Als de motor warm is wordt het tikken wel iets minder maar het blijft aanwezig.
Heb even een kort filmpje ervan gemaakt:
[YouTube: https://youtu.be/NrJgI6-1WnQ]
Kan het kwaad en / of moet ik met de auto terug naar de garage of maak ik me zorgen om niks?
[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 01-08-2016 19:33 ]
Zijn er inderdaad nog vrij weinig over volgens mij ja
Ben vandaag naar 2 garages geweest (ook waar die gekocht was) en die zeiden allebei dat het geen kwaad kon. De garage waar ie vandaan kwam heeft nog wel iets van forte spul erin gegooid en hij lijkt nu wel iets stiller dus het zal wel goed zijn verder
Goed warm rijden (km of 10) en dan eens voluit doortrekken. Schoon en losrijden. Forte doet iets maar in dit geval te weinig.
binnenkort mag ie in 2 weken tijd 4000km rijden door Frankrijk dus als ie dan nog niet warm en los gereden wordt dan weet ik het niet meerJoopieboy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:48:
Bij een beurt een keer laten flushen, klinkt idd als je kleppen en waarschijnlijk dichtgekoekt.
Goed warm rijden (km of 10) en dan eens voluit doortrekken. Schoon en losrijden. Forte doet iets maar in dit geval te weinig.
Na 6,5 jaar Avensis heb ik vorig jaar de fout gemaakt om een Mazda 6 te nemen. ( Dat is Japans dus zal wel goed zitten )
Ik heb alles samengevat in een Autoweek review:
http://www.autoweek.nl/au...a-6-sportbreak-18-touring
Nu zal ik deze auto nog wel een aantal jaren aanhouden ondanks de huidige mankementen waar opzich wel mee te leven valt, toch ben ik al een beetje aan het kijken naar een opvolger als de Mazda echt serieuze kuren gaat krijgen en dan komt de Honda Accord ook opeens boven drijven. Volgens mij heeft die altijd bovenaan gestaan toen Autoweek nog de Tevredenheidstroffee had. Sowieso ook veel andere Honda modellen die daar bovenaan stonden.
Een Accord Tourer 2.0 vanaf 2008 is momenteel nog te hoog qua aanschafprijs, maar het verbruik met 2.0 is nog gunstiger in vergelijking met mijn 1.8. Acceleratie is ook al een heel stuk beter. En volgens mij staan VTEC motoren niet bekend als olieverbruikers en hebben Accord's ook weinig structurele roestproblemen?

Maar het nadeel van een occasion is natuurlijk altijd dat het een gok is, je kan een probleem Honda hebben en je kan een Volkswagen hebben die nooit wat heeft. Al is beide niet erg aannemelijk.
Heb je het probleem nog? Kan zo te horen van alles zijn: lekke uitlaatpakking, poelie van de v-snaar met een rot lager, aircopomp. Ik vind het een redelijk zware tik, geen tik die je normaal gesproken met kleppen hebt of als het de injectors zijn die je hoort.Metro2002 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:30:
Even dit topic omhoog schoppen
Ben sinds een week of 2 een Honda civic hybrid rijder en tot nu toe naar zeer grote tevredenheid, de auto rijdt enorm soepel en is lekker zuinig (tussen de 1 op 18 en 1 op 21 tot nu toe) en de CVT automaat is fantastisch om relaxed mee te rijden.
Plaatje:
[afbeelding]
Alleen viel me pas op met koude start dat de motor een klein beetje tikt en ik vraag me af of dat normaal is. weet niet of het me nu pas opvalt of dat ie het ineens is gaan doen eigenlijk. Het oliepeil is in elk geval correct en de auto heeft tot nu toe al zijn beurten gehad bij een dealer. (op de laatste na, km stand is nu 133.000 en bij 132.000 heeft ie een kleine onderhoudsbeurt gehad) . Als de motor warm is wordt het tikken wel iets minder maar het blijft aanwezig.
Heb even een kort filmpje ervan gemaakt:
[video]
Kan het kwaad en / of moet ik met de auto terug naar de garage of maak ik me zorgen om niks?
Bij mijn ex 1.8 Civic 2007 kan via het Honda diagnose programma (zonder dat de kleppendeksel eraf moest) gecontroleerd worden of de klepspeling gesteld moet worden. Het programma doet dat on andere aan de hand van de klopsensor.
Ik ben nog steeds happy met m'n 2013 CR-Z. Ik mis wel wat ruimte ten opzichte van m'n 1.8 "spaceship" Civic, daar tegenover staan wel weer een gunstiger belastingtarief, iets meer koppel onderin en 100% rijplezier tegenover
Bovendien zit het allemaal wat beter in elkaar vergeleken met de Swindon Civic
Yep, Ford heeft bij de Mazda 6 een dikke vinger in de pap gehad.TheBrut3 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:36:
Tsja... FordDat is natuurlijk niet dezelfde kwaliteit als Honda. Al zou ik bij je huidige auto lekker olie bij kappen en doorrijden tot je hem niet meer wil.
Maar het nadeel van een occasion is natuurlijk altijd dat het een gok is, je kan een probleem Honda hebben en je kan een Volkswagen hebben die nooit wat heeft. Al is beide niet erg aannemelijk.
Ik rij voorlopig gewoon door tot hij echt serieuze kuren gaat krijgen. De wielkasten beginnen al een beetje krokant te worden...
Die roest alleen is nog wel te behandelen, maar om van dat olieverbruik af te komen moet hij gereviseerd worden en dat is meer als de dagwaarde
Gaan we dus niet doen. Wat kunnen jullie Honda experts zeggen van Accord mankementen?