Het leven is te kort om geduld te hebben!
De NL site rept er ook al niet over: http://www.honda.nl/conte...ar/service_assistance.php
Lijkt dus verschillend te zijn in NL en BE vreemd genoeg.
[ Voor 30% gewijzigd door Schweino op 05-01-2011 22:35 ]
Je afbeelding verklaart allesSchweino schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:28:
Voor wat betreft de klepspeling controleren zie de screenshot hier onder. De totale tijdsinvestering van deze beurt zou volgens het schema ook slechts 1.4 uur plus 0.2 uur voor het vervangen van de CVT olie is 1.6 uur moeten zijn. Vandaar mijn verbazing ook over de prijs van 600 euro. Ik zie niet echt een reden om het onderhoud bij de Honda dealer uit te voeren als ik alles bij elkaar optel en het waarschijnlijk voor de helft bij een universeel garagebedrijf kan laten doen.
[afbeelding]
Het gaat niet om de Jazz 1.6, de tijdsduur is 1.6. Zoals hiervoor aangegeven is het controleren van de klepspeling in de Jazz een $&*@!%-karwij en kost dik anderhalf uur, ergo: 1.6 uur. Je zit dus zeker aan 3.2 uur dus alleen aan arbeid ga je al richting de 225,- euro. Tel daarbij de kosten die ik eerder noemde en het controleren van het interieurfilter en je gaat richting de 450 euro...
Informeer ook eens bij je dealer, omdat ik de kosten hoog blijf vinden, of het gaat om een haalbare indicatie. Ik lees zat ervaringen waarbij een grote beurt van de Jazz goedkoper was. Wellicht is die 600 euro een maximum en kost de beurt in de praktijk minder.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ik zal idd een specificatie bij de dealer opvragen.

Ik heb mijn eigen dealer gesproken en die noemt het realistisch (letterlijk "blijft een Honda dus dure beurten"), enkel aan arbeid zit de grote beurt van de Jazz al op 250 euro. Waarschijnlijk nemen ze alle filters mee, ook brandstof, de acht bougies tikken aan, cvt-vloeistof is prijzig.
[ Voor 64% gewijzigd door Speedpete op 06-01-2011 23:07 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Exacte adviesprijs voor de 72-maanden beurt is 634,-
Wat een rare manier van rekenen! Ik kan me voorstellen dat een lager 'bouwjaar' (datum eerste toelating) wat mooier staat als je de auto wil verkopen, maar een dealer moet zich imho gewoon aan de richtlijnen van Honda houden, en dan is 61 maanden = 72 maanden nogal een grote sprong. Voor de meeste mensen is dat gewoon een jaar rijden.Speedpete schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:45:
Zojuist nog een toelichting gehad (sms van dealer): auto is uit 2005 dus hij zou de 72-maanden beurt moeten krijgen. Dat de wagen 5 jaar en 1 maand is boeit bij de meeste garages niet, 2005 -> 2011 is 6 jaar, dus 72 maanden.
Exacte adviesprijs voor de 72-maanden beurt is 634,-
Gaan ze nou over een jaar (oh nee over 11 mnd), als je dan toevallig weer een beurt nodig hebt ook de 72-mnd beurt uitvoeren?
Nou heb ik mijn dealer niet verteld dat de wagen 5 jaar en 1 maand is, dus wellicht dat hij daarom blind uitgaat van het bouwjaar. Echter, ik heb bij meerdere garages terug zien komen dat men enkel kijkt naar het jaar en niet naar de maand, ook bij service.
Anderzijds is de 72-maanden beurt een 'echte' grote beurt. Ik weet niet hoe het bij de dealer van Schweino zit, maar bij die van mij is het klein - tussen - groot; als ik het plaatje van het boekje bekijk is ook duidelijk te zien dat de derde beurt in een reeks altijd de grote is.
De jazz heeft al drie beurten gehad dus ik vraag mij af welke beurten dat waren, daar zou een grote tussen moeten zitten en de huidige zou dan dus klein moeten zijn. Ik kan niet in de kop van de dealer kijken maar wellicht denkt hij:
- Beurt gemist, dus even een grote doen, eerstvolgende grote beurt is bij 72k, doen we die.
- Auto is 6 jaar, minder dan 20k per jaar dus 6x12=72k-beurt
- Eigenaar gematst bij beurt net na aankoop, was tussenbeurt, nu dus een grote.
Nogmaals, dat weet ik niet. Zelf heb ik het probleem niet omdat ik meer dan 20k per jaar rijdt en er dus enkel naar de kilometers gekeken wordt, zodoende dus nog nooit verrassingen gehad. M'n huidige dealer vertrouw ik blind (familie
Dat het zuur is en veel geld, absoluut, daarna zou het echter goedkoper moeten worden. Dat kan Schweino natuurlijk laten merken / vragen.
[ Voor 11% gewijzigd door Speedpete op 07-01-2011 11:34 ]
Het gaat hier dus om de 48 maanden (80.000 km) beurt. En dat is een grote beurt. De beurten die de auto al heeft gehad zijn:
12 maanden (20.000km) = kleine beurt
24 maanden (40.000km) = grote beurt
36 maanden (60.000km) = kleine beurt
Omdat de auto 5 jaar (en 1 maand) oud is en de 60 maanden (100.000km) beurt hetzelfde bevat als de 48 maanden beurt (maar dan minder) leek mij dit de meest logische beurt.
Ook had ik, zoals vermeld, Honda NL gebeld en die gaven ook aan dat de adviesprijs voor een 48 maanden beurt ongeveer 600 euro is.

De Nederbelg !
Daar heb je gelijk in. Vreemd dat de tijdsindicatie langer is terwijl de lijst met controlepunten korter is volgens mij.Speedpete schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:45:
Hoe verklaar je dan dat de derde onderhoudsbeurt, een kleine, meer tijd kost dan zowel de tweede als vierde, terwijl die korter en goedkoper zou moeten zijn?
Silent Thunder schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:05:
Heeft iemand nog een goede tip om je ruit echt goed schoon te krijgen? Ik heb altijd een vies vettig laagje erop wat na poetsen wel redelijk eraf gaat maar niet helemaal. Ik gebruik dan een ruitenreiniger en schone doek.
Ik heb zo'n idee alsof de ruitenwissers ook niet meehelpen.
Moet ik dat verdunnen met water of puur gebruiken?
[ Voor 53% gewijzigd door Silent Thunder op 09-01-2011 22:38 ]
http://link.marktplaats.nl/403779922
Vaak bu'j te bang!
Kan allebei. Hangt er maar net vanaf hoe vet je ruit is. Alhoewel puur wel erg sterk is hoor. Flinke scheut in een emmer is vaak al genoeg.Silent Thunder schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:37:
[...]
[...]
Moet ik dat verdunnen met water of puur gebruiken?
Cunning linguist.
Héél snel ophalen voor 1500 euro!-tom-562 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:57:
Iemand ervaring met 4e generatie Prelude's, dan de 2 liter? Er staat een mooie in Nijmegen te koop. Zo te zien onversleuteld. Ik rij ongeveer 10.000/15.000 km per jaar... Hij staat alleen vrij lang te koop al imo (bijna een maand). De KM-stand vind ik acceptabel (m'n pa heeft een CR-V met B20 met 195k op de teller, en dat ding gaat nog als een tiet zonder rare kwatsen of olieverbruik)
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Hoe kan je dat zien op de RDW site dan? Daar staat toch niet hoeveel eigenaren een auto heeft gehad?-tom-562 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:34:
volgens RDW heeft de auto maar 1 eigenaar gehad. Dat zou betekenen dat de auto eerst een poosje in de showroom heeft gestaan (?) en de huidige eigenaar de 1e eigenaar is. Dat is ook opzich al een pluspunt
[ Voor 10% gewijzigd door Schweino op 10-01-2011 17:10 ]
Dat lijkt me een nette Prelude, Enig roestpunt bij die Prelude's zijn de wielkasten achteraan.-tom-562 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:57:
Iemand ervaring met 4e generatie Prelude's, dan de 2 liter? Er staat een mooie in Nijmegen te koop. Zo te zien onversleuteld. Ik rij ongeveer 10.000/15.000 km per jaar... Hij staat alleen vrij lang te koop al imo (bijna een maand). De KM-stand vind ik acceptabel (m'n pa heeft een CR-V met B20 met 195k op de teller, en dat ding gaat nog als een tiet zonder rare kwatsen of olieverbruik)
In een Prelude ligt trouwens een F20 blok, zolang je maar héél ver van de 2.3 vandaan blijft is het goed, die blokken lopen allemaal in de soep.
[ Voor 10% gewijzigd door Jellabie op 10-01-2011 17:57 ]
De Nederbelg !
Met het redelijk zonnige weer van de afgelopen dagen krijg ik toch wel erg veel zin om weer te gaan rijden
[ Voor 29% gewijzigd door SToRM666 op 10-01-2011 18:23 ]
PSN id: NL_SToRM
Euhm, verkeerd gekeken. Bij de occasioncheck van marktplaats.nl kan je dat zien. My bad. op rdw.nl kan je zien wanneer de laatste tenaamstelling was, dat was bij deze in '94 (dus vanaf toen geen andere eigenaar gehad).Schweino schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:09:
[...]
Hoe kan je dat zien op de RDW site dan? Daar staat toch niet hoeveel eigenaren een auto heeft gehad?
Mocht deze prelude niks zijn, dan heb ik een Civic coupe uit '97 op het oog. KM-stand is hetzelfde, hij is alleen 200 euro duurder
Vaak bu'j te bang!
De Nederbelg !
Heb de beste man van de Prelude net gemailed hoe het met eventuele roest zit. Ook gaat m'n pa morgen even na z'n werk kijken (die komt er langs), anders zou ik er voor niks langs gaan.
Vaak bu'j te bang!
Jammer, want de 2.3 heeft vierwielbesturing (of iig als optie). Misschien meer een gimmick dan echt praktisch, maar ik vond het toen heel cool dat het überhaupt mogelijk was. Tegensturen bij lage snelheden en achteruitrijden, parallel sturen bij lichte stuurbewegingen op hogere snelheid.Jellabie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:55:
[...]
Dat lijkt me een nette Prelude, Enig roestpunt bij die Prelude's zijn de wielkasten achteraan.
In een Prelude ligt trouwens een F20 blok, zolang je maar héél ver van de 2.3 vandaan blijft is het goed, die blokken lopen allemaal in de soep.
Wat is er mis met die 2.3 blokken eigenlijk?
Tuurlijk niet, die Prelude ziet er origineel uit, houden zo, eventueel honda-lichtmetaal eronder en je hebt een prachtbak.Jellabie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:07:
Ach, in de Prelude kan je een H22 leggen en in de civic een B16 of B18
Vaak bu'j te bang!
Ik ga ngo wel langs, maar als 't ding rot is (of beginnende rot begint te vertonen) dan laat ik 'm staan. Ik zoek een auto voor tijdelijk goedkoop vervoer (half jaar/jaar), en gezien het feit dat de APK in maart/april al moet, zou dat een potentieel financieel risico kunnen zijn. Maarja ik hoop er het beste van. Anders wordt het wss een Mazda 626 uit '99
Vaak bu'j te bang!
"Gooi er een nieuwe APK op en ik koop hem direct."-tom-562 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:23:
Hmm, m'n pa is vanmiddag langs gefietst en heeft 'm even bekeken. Zag er op het oog goed uit, alleen vertrouwde hij de dorpels niet echt.
Ik ga ngo wel langs, maar als 't ding rot is (of beginnende rot begint te vertonen) dan laat ik 'm staan. Ik zoek een auto voor tijdelijk goedkoop vervoer (half jaar/jaar), en gezien het feit dat de APK in maart/april al moet, zou dat een potentieel financieel risico kunnen zijn.
Kan ook natuurlijk
@Schweino, Carisma was/is naast een 626 een auto die ik ook op m'n lijst heb staan
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Iemand een idee of dit een bekend probleem is, of wat het zou kunnen zijn? Ik ga volgende week maandag langs de dealer maar wat extra informatie en/of een second opinion is natuurlijk nooit verkeerd
Cunning linguist.
Wat is een Glanza? De enige plaatjes die ik kan vinden zeggen dat het een Toyota is, lijkt op een opgevoerde starlet?-tom-562 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:55:
De Prelude is het niet geworden. De auto begon bij de dorpels krokant te worden zeg maarIk heb nu een Mazda 626 2.0 GLX uit '99 gekocht. Achteraf mss ook de meest rationele keuze, aangezien ik de auto wss over 1 jaar weer verkoop voor een Glanza
zo'n Mazda is makkelijker verkoopbaar als een Prelude.
[ Voor 16% gewijzigd door AtleX op 17-01-2011 11:53 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Klinkt wel grappig, maar voor dagelijks gebruik zou ik toch liever de Prelude of 626 hebbenAtleX schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:53:
Een Glanza is simpel gezegd een Starlet Turbo, 133PK op ~750 kg.
Bekend probleem volgens mij niet, mijn Accord uit 2001 heeft dat in ieder geval nooit gedaan (tenzij met veel geweld over een hoge drempel gereden werd). Mijn Accord had een veerpootbrug (OEM, loopt via het achterschot), wellicht die van jou ook dus die kan je even checken, verder zit alles aan de onderkant dus dat wordt een moeilijk verhaal.Bart ® schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:12:
Iemand een idee of dit een bekend probleem is, of wat het zou kunnen zijn? Ik ga volgende week maandag langs de dealer maar wat extra informatie en/of een second opinion is natuurlijk nooit verkeerd.
Maare.. doe die Accord lekker weg en koop mijn Civic 1.8 over, koop ik deze:

Yum
[ Voor 9% gewijzigd door Speedpete op 18-01-2011 10:20 . Reden: image fix (2e keer) ]
Mijn accord van 2001 heeft hier ook geen last van! Mooi even langs de dealer dus!Speedpete schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:55:
[...]
Bekend probleem volgens mij niet, mijn Accord uit 2001 heeft dat in ieder geval nooit gedaan (tenzij met veel geweld over een hoge drempel gereden werd). Mijn Accord had een veerpootbrug (OEM, loopt via het achterschot), wellicht die van jou ook dus die kan je even checken, verder zit alles aan de onderkant dus dat wordt een moeilijk verhaal.
Maare.. doe die Accord lekker weg en koop mijn Civic 1.8 over, koop ik deze:
[afbeelding]
Yum
Cunning linguist.
Cunning linguist.
Gekocht bij km 136k, nu km 198k
Verder nooit noemswaardige dingen aan gehad.
Maar nu hoor ik sinds een paar weken een soort krakend/piepend geluid onder de auto vandaan komen, voornamelijk bij lage snelheden. Ik dacht zelf aan iets van schokdempers/vering oid...
Hij heeft toevallig gisteren een grote beurt gehad bij de dealer; en hun hadden dat geluid ook opgemerkt, echter konden ze het niet plaatsen. Dus als het erger word moest ik nog maar es terugkomen; aangezien het dan wellicht makkelijker was voor hun om te ontdekken. In ieder geval zeiden ze dat het niks spannends was, maar ik vind het wel vervelend klinken
Heeft iemand ervaring met wat het kan zijn?
[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 18-01-2011 08:07 ]
Als de dealer zegt dat het vooralsnog niets ernstigs is zou ik daar gewoon vanuit gaan.
Geloof ook wel dat het niet ernstig is. Tis alleen zo dat ik dingen zoals mn auto altijd goed laat onderhouden; en dan klinkt het een beetje amateuristisch als dat ding weer es overal piept en kraakt

Als hij me aanstaat, koop ik hem
De Nederbelg !
en idd... ik doe er 25k km op een jaar... breekt me toch op met 10L gemiddeld met de prelude
De Nederbelg !
Dat hoor je
Hij staat op autoscout
Eerste rij-ervaringen met de Accord:
+Rijdt wel erg zoet, je hoort hem amper, als je aan het rijden bent, is het echt heerlijk stil, en dat voor een diesel...
+Voor een auto van 1620kg en 2200cc doet hij nu gemiddeld 6L/100 km [1 op 16.5]
+Alle opties zijn erg handig, vooral de zetelverwarming is nu heilig
+Alle knopjes op het stuur zijn goed gekozen en op de goede plaats.
-redelijke turbolag bij het overschakelen
-ongeloofelijk dikke A-stijlen, soms best vervelend.
-Stuur gevoel, krijg vrij weinig feedback van de wielen op de weg.
De Nederbelg !
M'n Civic (1.8 silverstone) is luxer dan m'n Accord was (2.3 ES) op het dakraam na, toch zou ik zo weer een Accord gaan rijden, het rijdt erg lekker. Er is maar 1 Honda die ik relaxter vind rijden en dat is de Legend, met een deftige km-stand zijn die wagens rond de 25k dus te prijzig (laat staan het onderhoud / verbruik), maar rijden dat het doet
Je mag gerust weten wat ik de Accord heb betaald, 11500€.
Dit is voor een Accord van eind 2006, diesel en full option [zelfs de verlaging van Honda acces] met 113.000km op de klok.
Wat zou daarvan de prijs ongeveer zijn in NL?
[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 02-02-2011 20:19 ]
De Nederbelg !
Even op gaspedaal.nl ingevuld, die kijkt op verschillende autoverkoopsites. Als ik de specs heel smal houd, is er maar één voor 14940, zodra je gaat spelen met bouwjaren en km-standen komen er vast meer tevoorschijn. Het lijkt er in ieder geval op dat ze hier veel duurder zijnJellabie schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:16:
Ik veronderstel dat de dikte van de A-stijlen vooral komt door de airbags die erin zitten.
Dit is voor een Accord van eind 2006, diesel en full option [zelfs de verlaging van Honda acces] met 113.000km op de klok.
Wat zou daarvan de prijs ongeveer zijn in NL?
Wist ik alJellabie schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:16:
Zoals hierboven, al snel 3 à 4k meer. Restantje BPM...Wat zou daarvan de prijs ongeveer zijn in NL?
18.500€... dat is niet mals in NL

De Nederbelg !
En of het een hatchback wordt in NL, of toch de coupé-achtige uitvoering zoals op de artist impressions?
99,9% zeker: sedan wordt hybride, daarnaast een hatch. De reden voor de hatch:terabyte schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:44:
Weet iemand of de 9e generatie civic een hybride wordt met 14% bijtelling?
En of het een hatchback wordt in NL, of toch de coupé-achtige uitvoering zoals op de artist impressions?

Al zou het, gezien het pakket dat in de CR-Z zit, best kunnen dat men ook met een hybride hatch komt. Zelf zou ik naast de hybride sedan ook graag een normale sedan met 1.8 en diesel zien, maar dat heeft bij Honda weinig zin omdat je voor een paar K meer een Accord hebt.
Ik heb een ingebouwde carkit... maar ik had geen flauw idee hoe ik mijn gsm moest koppelen aan de auto... dus even naar de dealer gereden, hij stapt in mijn auto, drukt op een knopje en zegt hardop: Phone setup
Blijkt alles via spraakherkenning te gaan
De Nederbelg !
In elk geval vind ik 'm vooralsnog lekker rijden en heb ik geen last van de handrem.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Daarin reed ik in de auto's van mijn zwager. Een daarvan was een Honda CRV nieuwste type.
Het was een automaat. Moet zeggen dat ik heen jap liefhebber ben, maar vond hem geweldig rijden.
De CRV is wel wat aan de stuggen kant, maar dat komt de wegligging ten goede.
De wegen in Indonesie zijn wel wat hobbelig, maar ik denk dat deze auto in Europa nog fijner rijdt. Zeker als je de automaat versie rijdt.
Nieuwe:

En een paar verse:

De Nederbelg !
Ik heb er toch al weer redelijk wat aan gedaan de afgelopen weken. Ten eerste is de OEM front spoiler gemonteerd en zitten de keyhole covers ook op hun plek. Een nieuwe accu, luchtfilter en voorbanden waren ook hoognodig en de wagen is vorige week uitgelijnd wat een merkbaar verschil geeft. Enkele foto's van hoe die er nu bij staat (de stoelen staan op de eerste foto's een beetje voorover omdat ik ze net ingesmeerd had

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 28-03-2011 18:33 ]
PSN id: NL_SToRM
Haha die navi heb ik ook. Welk jaar dvd heb jij? die van mij is 2008/2009Jellabie schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:39:
Net ff een nieuwe optie ontdekt aan mijn auto
Ik heb een ingebouwde carkit... maar ik had geen flauw idee hoe ik mijn gsm moest koppelen aan de auto... dus even naar de dealer gereden, hij stapt in mijn auto, drukt op een knopje en zegt hardop: Phone setup
Blijkt alles via spraakherkenning te gaan
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Iemand ervaring met hetzelfde probleem, maar dan op een 2010 Civic? Ik vind op diverse fora hele volksstammen met hetzelfde probleem. Echte oplossingen zijn er niet, buiten dure aftermarket veringen en schokdempers steken.Bart ® schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:12:
Mijn Accord uit 2001 heeft een probleempje. Als ik net iets harder dan gemiddeld over een drempel of door een kuil rij, dan hoor ik 'kloenk' op het moment dat de vering de klap moet opvangen. Ik heb geen verstand van wielophanging/vering/schokdempers, maar ik weet wel dat ik niet absurd hard over een drempel ga (elke andere auto vangt de klap normaal op met dezelfde snelheid op dezelfde drempel, gewoon met de vering dus). Ook lijkt het euvel erger te worden, het kloenk-geluid komt bij steeds lagere snelheden. Als leek zou ik zeggen dat ie dus door zijn vering heen slaat ofzo.
De dealer heeft het probleem iig erkend, maar enkel de vering vooraan wordt vervangen (achteraan niet; standaard gedrag zogezegd). Iemand een idee of de schokdempers/vering ondertussen gereviseerd zijn? Anders zit ik binnen een half jaar weer met hetzelfde probleem...
Yes, but no.
Cunning linguist.
Mijn dealer heeft gecontroleerd of de veer goed vast zat, omdattie anders zo'n lawaai kan maken.Bart ® schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:33:
Ik ben ermee naar de dealer gegaan, en die zegt dat het komt doordat de vering los in een schotel zit, dat hoort zo.
Wat moet je nu geloven. Iemand met een derde mening? Zat overigens vast
Dat het geen kwaad kan, werd mij ook verzekerd, maar het stoort wel ontzettend.
Yes, but no.
Cunning linguist.
De hatch heeft McPherson voor en een torsiestaaf achter (en de Accord dubbele draagarmen rondom).Bart ® schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:54:
Nou ja, jouw bak heeft misschien een ander veersysteem, maar bij mijn model moet ie dus juist los in de schotel zitten omdat het moet kunnen draaien. Misschien omdat ik dubbele draagarmen heb, geen idee wat voor ophanging jij hebt?
Heb het op mijn Civic twee keer gehoord, jaar geleden voor het laatst. Is een 2009-civic van nèt voor de facelift.
[ Voor 11% gewijzigd door Speedpete op 15-04-2011 19:29 ]
Dan heb jij nog een nieuwere dan mijRoyz schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:56:
[...]
Haha die navi heb ik ook. Welk jaar dvd heb jij? die van mij is 2008/2009.

handige info: ik probeerde die kaart eerst gewoon ff met men maat zijn originele cd, want accord-civic, was niet 100% zeker dat het zou werken. Dus ik steek die dvd erin bij mij, hij begint dingen te downloaden en instaleren... beetje later was het klaar. Ok... het werkte, goed.
Ik steek mijn originele, oudere kaart er terug in, werkt niet meer... FFFUUUUU...
Updaten gaat dus wel, downdaten dus niet

[ Voor 33% gewijzigd door Jellabie op 16-04-2011 20:55 ]
De Nederbelg !
Gelukkig ook weer snel gemaakt

Mijn 2007 civic geeft inmiddels bij elke drempel een soort sqeekend geluid. rubbers zijn toen vervangen maar het was vrij snel weer terug. Dealer erkent het probleem inderdaad maar er is (nog) geen oplossing, tenminste de laatste keer dat ik ernaar vroeg was dat zo (herfst 2010).mieJas schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:03:
[...]
Mijn dealer heeft gecontroleerd of de veer goed vast zat, omdattie anders zo'n lawaai kan maken.![]()
Wat moet je nu geloven. Iemand met een derde mening? Zat overigens vast
Dat het geen kwaad kan, werd mij ook verzekerd, maar het stoort wel ontzettend.
Ik mag nu nog 6 daagjes van mijn civic genieten, 5-5 gaat hij eruit en kan ik mijn nieuwe auto ophalen. Altijd leuk om een nieuwe auto te rijden maar de Civic is me uitstekend bevallen. Kan hem nog steeds iedereen aanraden.
Een hele rij microsoft certificeringen.

200 pk, meesturende achterwielen, helemaal fijn.
Wees er zuinig op.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits
185pkvanWalsum schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:02:
Nieuwe aanwinst!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
200 pk, meesturende achterwielen, helemaal fijn.
De Nederbelg !
Ik wist niet dat Mazda het ook had. Het oudere type Prelude (1992 - 1995?) had het alleen icm de 2.3 volgens mij, de 2.0 had het niet. Het leek mee een briljant systeem, maar misschien was het technisch te moeilijk / duur ? Ik heb ook wel eens gehoord dat hij anders stuurde dan andere auto's, en dat sommige mensen daar niet aan konden wennen. Hij had een kortere draaicirkel dan je zou verwachten op lagere snelheid, en op hoge snelheid gaan de achterwielen iets mee in dezelfde richting als de voorwielen. Vooral die korte draaicirkel in combinatie met een slecht in te schatten achterkant (door rare vorm en kleine achterruit) was blijkbaar lastig.Hyp Hyper schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:10:
Waarom zijn die meesturende achterwielen geen succes geworden? Mazda had het in die tijd ook.
Het model dat vanWalsum nu heeft, is daarom een stuk hoekiger dan de voorloper.
http://link.marktplaats.nl/452589109
http://www.speurders.nl/o...t-117000-km-81169945.html
Ziet er op het eerste gezicht netjes uit zonder roest. Echt belangrijke punten waarop ik moet letten verder? Heb wel wat informatie al van Honda forums, maar roest is de enige echt punt om af te zien. Voor de rest lijkt me alles wel makkelijk te fixen. Op Marktplaats staat het NAP logo, met 4 eigenaren, dus de km stand lijkt wel te kloppen (ja, er kan altijd mee geklooit worden, maar goed).
Yep. Mazda ook rond die tijd. In elk geval op duurdere 626 modellen. (heb er eens één willen kopen)gwystyl schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:03:
[...]
Ik wist niet dat Mazda het ook had. Het oudere type Prelude (1992 - 1995?) had het alleen icm de 2.3 volgens mij, de 2.0 had het niet. Het leek mee een briljant systeem, maar misschien was het technisch te moeilijk / duur ? Ik heb ook wel eens gehoord dat hij anders stuurde dan andere auto's, en dat sommige mensen daar niet aan konden wennen. Hij had een kortere draaicirkel dan je zou verwachten op lagere snelheid, en op hoge snelheid gaan de achterwielen iets mee in dezelfde richting als de voorwielen. Vooral die korte draaicirkel in combinatie met een slecht in te schatten achterkant (door rare vorm en kleine achterruit) was blijkbaar lastig.
Het model dat vanWalsum nu heeft, is daarom een stuk hoekiger dan de voorloper.
Dat Honda het ook had wist ik ook. Ik heb er in die tijd eens een artikel over gelezen in een autoblad. (met leuke tekeningen van het tegen- en meesturen

De Nederbelg !
Zeker niet! Dit is de laatste serie uit 1999 met een heuse H22A8! De achterwielen sturen onder de 30 km per uur tegen, en daar boven afhankelijk van de snelheid en stuurhoek mee. Super systeem, en het werkt nog perfect na 250dkm. Ik vind het erg makkelijk rijden. Vooral me parkeren en korte bochten, die kan je veel strakker nemen.
Echte bazen hebben inderdaad gewoon twee Honda's!

Cunning linguist.
[ Voor 56% gewijzigd door vanWalsum op 02-06-2011 00:06 ]
De asymetrics zijn helaas pas vanaf 17 inch te krijgen. Volgens mijn berekening scheelt het 5mm ongeveer, wat er meer in de wielkast komt, dat moet wel kunnen gok ik zo. Op m'n vorige prelude liep het niet aan, echter was die dan niet verlaagd. Het scheelt wel een klap geld....Joopieboy schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 09:53:
Dat zijn wel echt heerlijke banden hoor! Veel grip, slijten niet hard, ook in nat super bandjes. Ik zou je alleen wel aanraden om de asymetrics te nemen. En weet je zeker dat 55 hoog ipv 50 niet gaat aanlopen?
Onder mijn vorige prelude liep de auto met 205/55's precies gelijk aan de GPS. Prima dusJoopieboy schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:32:
Dat zou dan wel kunnen maar je zit ook met de afwijking van de teller. Maar goed dat moet je eens proberen.
Even voorstellen
Integra type R nr 1612 met 114.000Km op de teller

Van het oude vriendje heb ik helaas geen foto maar dat was een 96 Civic hatchback.
De Civic begon slecht te worden en het was tijd voor een wat nieuwere auto met meer comfort en een maatje groter.
Het nieuwe vriendje

Een 2006 Accord sedan (2.2 i-CTDi) met 113.000Km op de teller.