[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:57:
[...]

Het ziet er uit als een soort kussen. Wordt je MacBook dan niet veel te warm?
het is inderdaad een plat kussen voor een tuinstoel, maar de mac zakt er niet in weg, hij blijft erboven. wordt niet warmer, de fan bijft uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Zo. Tijd op mijn MB dicht te klappen en in de tas te stoppen. Morgenochtend vroeg op vakantie (Zuid-Frankrijk). Schijnt wireless internet bij de receptie te zijn, dus wellicht dat ik nog eens online kom de komende anderhalve/twee week/weken. :)
Wel grappig dat de Mac een .img gewoon pakt en zonder deamon tools de dvd af kan spelen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Afbeeldingslocatie: http://patrick.van-helden.nl/pics/dienblad%20copy.jpg

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Vanmiddag een sleeve besteld bij macwinkel.nl
Ik krijg em woensdag binnen, het is de tucano second skin in het rood.
Ik had gehoopt op LaRobe, maar die zal ik wel kopen als die een beetje fatsoenlijk leverbaar is.
Nu wilde ik gewoon bescherming want een handdoek staat niet echt professioneel.
Btw, de site komt niet overeen met de actuele voorraad, dus ff naar ze bellen kan handig zijn.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:46:
Nog een hardware gericht vraagje trouwens.

Kan ik, als er een extern keyboard, muis en monitor aan hangt, en de klep dicht zit, alsnog het appeltje laten branden? Dus dat mijn backlight op volle brigthness staat? Met mijn Apple Wireless Keyboard kan ik iig wel de brightness aanpassen...

Ik weet het, ik ben een poser, maar het zou wel tof staan :)
Nope. Klepje dicht -> backlight uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap die 'nageslacht'-fuzz niet zo. Ik heb m'n MB altijd redelijk ver van mn kruis af, ook op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 02:25:
Ik snap die 'nageslacht'-fuzz niet zo. Ik heb m'n MB altijd redelijk ver van mn kruis af, ook op schoot.
hangzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

lol,
Als ik lekker onderuitgezakt lig op bed, dan ligt mijn bookje iets dichterbij mijn kruis.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is volgens mij al eerder gevraagd, maar kan ik een Mini-DVI to DVI adapter kopen, en daar weer een DVI naar VGA blokje op zetten? Ik heb er nog een van mijn FX5600 videokaart :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.radtech.us/images/prdBT510Beauty2.jpg

ja, dit is volgens mij de mooiste witte BT muis die het beste bij de MacBook past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 08:51:
Het is volgens mij al eerder gevraagd, maar kan ik een Mini-DVI to DVI adapter kopen, en daar weer een DVI naar VGA blokje op zetten? Ik heb er nog een van mijn FX5600 videokaart :)
Die standaard dvi -> vga blokjes die je bij videokaarten krijg zijn dvi-I -> vga (tenminste alle videokaarten die ik ben tegengekomen ;)). Die Mini-DVI to DVI adapter geeft je echter een dvi-D, wat alleen digitaal is. Dat gaat met je videokaart blokje dus niet werken.
Eerder in dit topic postte iemand een link naar ebay waar dvi-d -> vga blokjes werden verkocht. Misschien heb je daar wat aan. Al is het de vraag hoe dat spul werkt, het is was namelijk wel érg goedkoop voor een blokjes waar signalen digitaal naar analoog worden vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Deze is ook wit en met bluetooth:
Afbeeldingslocatie: http://www.macplus.nl/beeld/producten/1542.jpg

Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.allmouse.com.tw/images/TMBT-NEW-1.jpg

En deze vind ik het mooist:
Afbeeldingslocatie: http://www.allmouse.com.tw/images/TMBT-W1.jpg

Hoe is trouwens de performance in windows met een macbook 2ghz met 2gig aan ram? Ik lees wel verhalen, maar is halflife 2 bijvoorbeeld in de native res goed te draaien? En in vergelijking met mijn desktop met een 7800gt athlon 64 3000 1gig?
Mijn ibook 1.33ghz kan namelijk geen enkel spel goed draaien, zelfs tony hawk niet die ik er bij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 gekocht met draad, kabel stoort me niet. Zie niet zo zeer het nut van een draadloze muis. Wanneer je een muis gebruikt, zit je meestal toch aan 'n tafel/bureau. Tevens hoef ik nooit batterijen te vervangen/kom ik nooit zonder muis te zitten wanneer de batterijen onverwachts op zijn en werkt het nauwkeuriger. Ook wil ik dat mijn muis meer heeft dan alleen een scrollwheel en de 2 normale buttons, wat je vaak ziet bij BT muizen.

Deze argumenten, plus dat ik het de geilste muis vind voor een Mac hebben geleidt tot de aanschaf van deze muis:

Afbeeldingslocatie: http://www.esl-shop.net/images/shop_razer_pro_1-6.jpg_big.jpg :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 09:50:
[...]

Die standaard dvi -> vga blokjes die je bij videokaarten krijg zijn dvi-I -> vga (tenminste alle videokaarten die ik ben tegengekomen ;)). Die Mini-DVI to DVI adapter geeft je echter een dvi-D, wat alleen digitaal is. Dat gaat met je videokaart blokje dus niet werken.
Eerder in dit topic postte iemand een link naar ebay waar dvi-d -> vga blokjes werden verkocht. Misschien heb je daar wat aan. Al is het de vraag hoe dat spul werkt, het is was namelijk wel érg goedkoop voor een blokjes waar signalen digitaal naar analoog worden vertaald.
Volgens mij doet zo'n blokje niet veel meer dan de signalen naar de goede pinnen leiden, en word het signaal van digitaal naar analoog omzetten al in de videokaart zelf gedaan :)

En YES! Het is mij gelukt om via de terminal een CD te branden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 11:21:
[...]

Volgens mij doet zo'n blokje niet veel meer dan de signalen naar de goede pinnen leiden, en word het signaal van digitaal naar analoog omzetten al in de videokaart zelf gedaan :)

En YES! Het is mij gelukt om via de terminal een CD te branden!
Blokje wat je bij je videokaart krijgt leid alleen de pinnen om. Icm dvi-i kan dat ook. Maar zoals gezegd, bij dvi-d (wat je dus bij mini-dvi -> dvi adapter van Apple krijgt) kan dat dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:57
CyBeR schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:40:
[...]

Bij 4launch.nl hebben ze Corsairs voor 88.50, en ik garandeer dat ze werken :P
Ik betaal graag EUR 10 extra voor een Kingston Apple in de wetenschap dat ik een certified part heb. Stukje ease of mind (geen stress of 't nu wel of niet gaat werken), later hogere verkoopwaarde en geen gezeik bij support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Mijn mouse (trackpad) blijft soms 'hangen' voor een paar seconden, nadat ik een bepaalde actie heb gedaan (venster openen/sluiten ...). Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ignore accidental trackpad input uitzetten in je system prefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:44:
Wanneer je een muis gebruikt, zit je meestal toch aan 'n tafel/bureau.
Ik ben steeds weer op zoek naar muizen die het beter doen op een spijkerbroek. Want thuis of aan een bureau ergens anders is de muis geen probleem. Juist als je ergens zit zonder goede ondergrond voor een muis is draadloos, laser en gevoelig handig. Het eerder genoemde opvouwbare logitech muisje is erg lekker, maar mist dan weer een knop onder het wieltje (wat meer een soort scrollpad is).

Overigens heeft m'n antieke MX7900 bluetooth en 8 knoppen (waarvan ik er 5 nog nooit gebruikt heb.)

[ Voor 2% gewijzigd door burne op 08-07-2006 13:43 . Reden: (whoepsie. nog een beetje duf van de grote hoeveelheid wodka gisteravond..) ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 08:51:
Het is volgens mij al eerder gevraagd, maar kan ik een Mini-DVI to DVI adapter kopen, en daar weer een DVI naar VGA blokje op zetten?
Nee. De gaatjes waar het analoge signaal op zou moeten staan zitten er niet op, dus je converter zal niet passen. (vier aansluitingen, twee boven, twee onder de brede platte pen aan de rechterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:29:
[...]

Ik ben steeds weer op zoek naar muizen die het beter doen op een spijkerbroek. Want thuis of aan een bureau ergens anders is de muis geen probleem. Juist als je ergens zit zonder goede ondergrond voor een muis is draadloos, laser en gevoelig handig. Het eerder genoemde opvouwbare logitech muisje is erg lekker, maar mist dan weer een knop onder het wieltje (wat meer een soort scrollpad is).

Overigens heeft m'n antieke MX700 bluetooth en 8 knoppen (waarvan ik er 5 nog nooit gebruikt heb.)
Heeft de MX700 geen RF en de MX900 bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

VincentG schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 00:31:
Wel grappig dat de Mac een .img gewoon pakt en zonder deamon tools de dvd af kan spelen.
Vrijwel al je software is tot je gekomen als 'los' filesystem. Een dmg is net iets anders als een diskimage van een CD of DVD, maar de verschillen zijn klein. Zolang iets een geldig filesystem is kan de finder het mounten. En als je ze zelf wilt maken: EasyDMG doet het moeiteloos. En met het handje kan ook: http://www.decaffeinated.org/archives/2004/04/20/dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Burne schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:32:
[...]

Nee. De gaatjes waar het analoge signaal op zou moeten staan zitten er niet op, dus je converter zal niet passen. (vier aansluitingen, twee boven, twee onder de brede platte pen aan de rechterkant)
DVI-D (dus zonder die gaatjes) naar VGA converters bestaan wel... op Ebay staan ze wel te koop voor een paar euro :) in dit topic staat nog wel ergens een link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een mooie muis, licht ie blauw op als je hem gebruikt? wel duur voor een 'draad-muis', 50 euro ex verzendkosten.
die is het mooist! ik ga hem bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.allmouse.com.tw/images/TMBT-NEW-1.jpg

Vergeet niet dat dat gekke blokje onder de muis de oplader is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das toch niet dezelfde muis als wat davidgilmour bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, maar misschien vind hij die muis zonder dat blokje een stuk mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de muizen in NL te verkrijgen? Zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Laatst online: 28-08 00:10
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:58:
[afbeelding]

Vergeet niet dat dat gekke blokje onder de muis de oplader is!
Je meent het! Ik dacht dat het een externe laser was :'( :D :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar dat het drinken van 8 koppen koffie voor sommige mensen een omgekeerd effect heeft.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
[meningmode]
StephaN schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:23:
En deze vind ik het mooist:

[plaatje doorzichtige BT muis]
Oeh die is zeker mooi :9~ Linkje waar je die vandaan kunt halen?
Deze argumenten, plus dat ik het de geilste muis vind voor een Mac hebben geleidt tot de aanschaf van deze muis:

[plaatje draadmuis met blauwe led]
Bah wat een lelijk ding. Doet me denken aan die cheapass Logitech en Mickysoft muizen die je op kantoor veel ziet.

[/meningmode]

[ Voor 6% gewijzigd door The_Bash op 08-07-2006 18:49 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 01:30:
[...]

Nope. Klepje dicht -> backlight uit.
Dat dacht ik ook! Maaaar:

OSX: Klep dicht, backlight accuut uit.
XP: Klep dicht, backlight gaat uit zodra de Macbook een paar seconde later in standby schiet.

Als ik in XP uitschakel dat hij in standby gaat zodra de klep dicht gaat blijft het Appeltje branden! Het is dus softwarematig geregeld, en imho prima mogelijk :) Maar nu nog onder OSX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Hm, binnenkort maar zo'n seagate van 100gb aanschaffen... heb nu nog maar 5,5gb vrij.
Ik zou natuurlijk ook mn muziek map (+30gb) kunnen uitmesten :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je koopt een externe HDD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
nah, moet ik daar weer mee gaan zeulen enzo. En voor €120 euro heb je al een 7200rpm seagate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 18:50:
[...]

Als ik in XP uitschakel dat hij in standby gaat zodra de klep dicht gaat blijft het Appeltje branden! Het is dus softwarematig geregeld, en imho prima mogelijk :) Maar nu nog onder OSX ;)
Dat is ook wel zo, maar er is afaik geen manier om dat uit te zetten in osx.

Nou ja, wat je wel kunt doen is 'm al dichtklappen bij het opstarten. Daarna blijft 'ie wel aan omdat de 'clamshell closed' event er dan niet is.

Of mischien is 'ie wel weer aan te zetten nadat 'ie uit is gezet.. Eens proberen.

Edit:
Nope, wordt genegeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 08-07-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is erg jammer, aangezien ik mijn Macbookje natuurlijk het liefst als troffee naast mijn monitor zet. Ik probeer nog even wat met closed-lid mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil skype gaan gebruiken met een bluetooth headsetje van max 50 euro.
Heeft iemand dit al geprobeerd of dit werkt op de MacBook. Ik heb alle berichten met skype en bluetooth op got nagelezen en word er niet echt wijzer van, veel problemen geeft dit schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobender schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:42:
nah, moet ik daar weer mee gaan zeulen enzo. En voor €120 euro heb je al een 7200rpm seagate
waar zie je die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
Neobender schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:42:
Waar dan. De goedkoopste die ik tegenkom is €157,-
pricewatch: Seagate Momentus 7200.1, 100GB (7200rpm, SATA150, 8MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:02
Jaaaaa, ik heb sinds vandaag ook een witte 2 ghz macbook. super ding!! enige minpuntje totnu is op de bovenkant zit een klein (potloot puntje) zwart puntje onder het plastic das wel btje jammer maar misschien ook wel mierenneukerij :P. maar verder geen enkel minpuntje kwa afwerking oid.

verder superding. alleen zelf nog ff geheugen kopen. bij applestore in utrecht koste dat 120 euro.. btje veel in vergelijking met de applestore (93 met studenten korting). Hij wordt vind ik niet extreem warm ofzo iig niet in vergelijking met mijn oude p4 asus.

Btw ik hoorde btje tegenstrijdige dingen mbt tot dualchannel. Merk je het nou echt? of maakt t vrij weinig uit op de macbook.. kheb het meeste van de 3 topics wel gelezen en wel wat benchmarks gezien maar gaat erop of je het als user merkt. anders haal ik nu ff een reepje van 1 gb en haal ik er later nog wel eentje bij.
en btw... mijn adapter maakt 0.0 geluid netzoals de macbook niet tenzij ik er met m;n oor tegen aan ga zitten (zit hier in een stille ruimte btw) maargoed miss komt het nog :P

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik post even een offtopic vraagje, maar ik wil dus alle thumbs.db bestanden van mn externe HD verwijderen (zijn er ong. 400) Hoe kan ik dit het snelst doen? Ik heb met spotlight gezocht, en je kan ze dan allemaal selecteren, maar wissen.. ho maar.

btw met mijn mp3s doe ik het zo: externe HD met mp3's erop. En als ik hem op mn MB wilt converteer ik hem naar AAC en dan zet ie de AAC automatisch in de iTunes map op mn MB.
zo krijg ik dubbele nrs met 'verlies aan kwaliteit' die ik toch niet hoor. Zo heb ik zekerheid dat mijn mp3s tenminste veilig staan op een andere schijf. Niet ideaal, maar kan helaas niets beters bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Insomnia

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 08-07-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet toevallig nog een Windows-pc in de buurt? Dan lijkt het me zo gepiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:59:
Jaaaaa, ik heb sinds vandaag ook een witte 2 ghz macbook. super ding!! enige minpuntje totnu is op de bovenkant zit een klein (potloot puntje) zwart puntje onder het plastic das wel btje jammer maar misschien ook wel mierenneukerij :P. maar verder geen enkel minpuntje kwa afwerking oid.
Gefeliciteerd! het is een geweldige machine. Grappig van je 'puntje'. Ik ontving de mijne 3 weken geleden en had een 'streepje' van 1 bij 3 milimiter, links boven als je naar je appeltje kijkt. Het was echt het eerste wat ik zag toen ik 'em opendeed en heb hem teruggestuurd naar Apple. Zat 2 dagen zonder en de 2e die ik kreeg had op bijna dezelfde plek een stippie, 1 bij 1 mm. Heb het maar gelaten maar vind het wel slordig, Is er niet af te krijgen want het zit eronder. Blijf er maar af want de vorige kreeg wat krasjes mee toen ik het eraf probeerde te halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja dude, niet alleen ken ik die maar ik heb 'm ook nog uitgebreid omdat 'ie niet genoeg deed :P Maar sleep en backlight uit zijn verschillende dingen :P (En wat denk je dat ik gebruikt heb om te testen of je de backlight nog aan kon zetten met de klep dicht? :P)

Bovendien heb ik notabene in dit topic die extension zelf aan iemand anders aangeraden :P

(Mooi hoe je dat soort spul op een gegeven moment weer terug te horen krijgt :P)
pokeran schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 22:45:
ik post even een offtopic vraagje, maar ik wil dus alle thumbs.db bestanden van mn externe HD verwijderen (zijn er ong. 400) Hoe kan ik dit het snelst doen? Ik heb met spotlight gezocht, en je kan ze dan allemaal selecteren, maar wissen.. ho maar.
In de terminal:

find /Volumes/[naam van je drive] -name Thumbs.db -exec echo rm '{}' ';'

Als dat dan lijkt te kloppen haal je die echo weg en doe je 't nog een keer en dan worden ze ook weggehaald.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 09-07-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:27:
[...]

Gefeliciteerd! het is een geweldige machine. Grappig van je 'puntje'. Ik ontving de mijne 3 weken geleden en had een 'streepje' van 1 bij 3 milimiter, links boven als je naar je appeltje kijkt. Het was echt het eerste wat ik zag toen ik 'em opendeed en heb hem teruggestuurd naar Apple. Zat 2 dagen zonder en de 2e die ik kreeg had op bijna dezelfde plek een stippie, 1 bij 1 mm. Heb het maar gelaten maar vind het wel slordig, Is er niet af te krijgen want het zit eronder. Blijf er maar af want de vorige kreeg wat krasjes mee toen ik het eraf probeerde te halen >:)
Ik had het ook alleen met m;n vinger ge[probeerd maar ik maak er wel een fototje van en stuur ff naar amac in utrecht waar ik gekocht heb en ff vragen wat ze ervan vinden...maar die van mij is idd ook ong 1x1 mm zal er niet moielijl omdoen maargoed tis wel iets wat je opvalt idd.. verder issi smetteloos :) maar het is idd slordig vooral omdat je een zwart puntje op een witte laptop zo goed ziet.. ik laat nog welweten wat amac erover zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
My bad, zat ff met een andere prijs in mn hoofd, het is idd 157. Wat IMO nog niet erg veel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Greetoz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 01:45:
[...]

Ik had het ook alleen met m;n vinger ge[probeerd maar ik maak er wel een fototje van en stuur ff naar amac in utrecht waar ik gekocht heb en ff vragen wat ze ervan vinden...maar die van mij is idd ook ong 1x1 mm zal er niet moielijl omdoen maargoed tis wel iets wat je opvalt idd.. verder issi smetteloos :) maar het is idd slordig vooral omdat je een zwart puntje op een witte laptop zo goed ziet.. ik laat nog welweten wat amac erover zegt!
Ik heb er daar ook eentje zitten.. ook 1x1 mm ongeveer..! Zit net boven de applicatienaam naast 't appletje! vaag dat meerdere macbook's dat hebben? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

<paranoia mode>Mss is het wel een ingebakken RFID chipje, zodat Apple de hele wereld in de gaten kan houden ;) :P </paranoia mode>

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenGans schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:12:
[...]

Ik heb er daar ook eentje zitten.. ook 1x1 mm ongeveer..! Zit net boven de applicatienaam naast 't appletje! vaag dat meerdere macbook's dat hebben? :X
bij jou zit ie dus binnen de macbook boven je scherm. Bij ons zit ie aan de buitenkant, dus als je MacBook dicht is rechts onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een verschil tussen de Amerikaanse en de Europese versie van de MacBook. Kan ik er net zo goed één uit de VS meebrengen, en hier gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Je krijgt een "echt" US toetsenbord, met een liggende enter i.p.v. een rechtopstaande. Sommige mensen op dit forum zweren daarbij :P ;) Verder is er een topic over de service of die nou wereldwijd is of niet. Misschien kun je dat topic ook even lezen. Verder zijn de Apples overal hetzelfde vanbinnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Digistorm op 09-07-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was in een paar uur aan de staande enter gewend, ondanks dat ik het eerst ook erg vervelend vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:31:
[...]

bij jou zit ie dus binnen de macbook boven je scherm. Bij ons zit ie aan de buitenkant, dus als je MacBook dicht is rechts onder.
bij mij zit hij idd ook boven op. als ik erachter zit rechts boven in. hier pic :P

Afbeeldingslocatie: http://greetoz.nl/macbook/IMG_2049.JPG op foto ist btje slecht te zien maar int echt niet :P maarja werk er nu al ff op maar heb een vraagje. ik heb bijv amsn gedownload en wil dat installeren :P hoe doe ik dat?.. als ik de dmg gewoon open mount hij hem maar na een reboot is die weer foetse (ja dis mijn eerste mac :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:44:
Ik was in een paar uur aan de staande enter gewend, ondanks dat ik het eerst ook erg vervelend vond.
En op gebied van de oplader. Kan je gewoon er een andere stekker opzetten of moet je hier een geheel nieuwe apple oplader kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55

Maximus

There is no substitute

Greetoz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:50:
[...]

bij mij zit hij idd ook boven op. als ik erachter zit rechts boven in. hier pic :P

[afbeelding] op foto ist btje slecht te zien maar int echt niet :P maarja werk er nu al ff op maar heb een vraagje. ik heb bijv amsn gedownload en wil dat installeren :P hoe doe ik dat?.. als ik de dmg gewoon open mount hij hem maar na een reboot is die weer foetse (ja dis mijn eerste mac :P)
het icoontje waar je aMSN mee opstart moet je slepen naar de map Applications / Applicaties en dan van daaruit dubbelklikken en klaar :) dan is het geinstalleerd en kun je het blijven gebruiken. Wat je nu doet is het programma starten uit de dmg die niet automount na de reinstall :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

[...]

[afbeelding] op foto ist btje slecht te zien maar int echt niet :P maarja werk er nu al ff op maar heb een vraagje. ik heb bijv amsn gedownload en wil dat installeren :P hoe doe ik dat?.. als ik de dmg gewoon open mount hij hem maar na een reboot is die weer foetse (ja dis mijn eerste mac :P)
Hier haal je aMSN vandaan (dan heb je denk ik de nieuwste versie):
http://www.luyer.net/osx/

Dan gewoon untarren met stuffit ofzo in je Applications folder (zul je 2 keer moeten doen, 1e keer van .tar.gz naar .tar en dan van .tar naar aMSN). Dan zou ie moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 16:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

maarja werk er nu al ff op maar heb een vraagje. ik heb bijv amsn gedownload en wil dat installeren :P hoe doe ik dat?.. als ik de dmg gewoon open mount hij hem maar na een reboot is die weer foetse (ja dis mijn eerste mac :P)
Alle tools en programma's komen over het algemeen in een .dmg. Die mount je, en je sleept het programma naar de gewenste plek. Dat is pas installeren. ;-)

Vanaf de plek waar ie staat sleep je het naar je dock, laat het daar vallen en het staat er permanent in.

Als msn programma kan ik tenslotte adium aanraden: www.adiumx.com :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En sommige programma's, met name uit Redmond, maken gebruik van een installer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

pjottum schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:06:
[...]

Alle tools en programma's komen over het algemeen in een .dmg. Die mount je, en je sleept het programma naar de gewenste plek. Dat is pas installeren. ;-)

Vanaf de plek waar ie staat sleep je het naar je dock, laat het daar vallen en het staat er permanent in.

Als msn programma kan ik tenslotte adium aanraden: www.adiumx.com :)
Alleen heb je bij Adium geen camfunctie (als ik me niet vergis). Bij aMSN (en zeker de nieuwste versie van die site die ik heb gegeven hier boven) kun je perfect cammen, en het heeft al best veel functies en plugins en skins enzo. Ik persoonlijk vind aMSN fijner werken dan Adium, maar dat is natuurlijk subjectief en moet iedereen voor zichzelf uitmaken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, het grote voordeel van Adium is dat je meerdere user-accounts dwars door elkaar kunt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:50:
[...]

En op gebied van de oplader. Kan je gewoon er een andere stekker opzetten of moet je hier een geheel nieuwe apple oplader kopen?
Je kan er inderdaad een ander stekkertje op zetten. Dat is sowieso al modulair. En je kan bij de Applestore een reisset kopen, dan heb je alle opzetstukjes die je ooit nodig zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je geen zin hebt om daar 39,00 euro voor neer te leggen kun je ook voor een paar euro bij de handyman wat omzetstekkers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

lijkt inderdaad op mijn oude vlek die ik geretourneerd heb:

[rml]davidgilmour in "[ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
the_bash schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 18:48:

Oeh die is zeker mooi :9~ Linkje waar je die vandaan kunt halen?
Meeste apple winkels hebben hem geloof ik wel, iemand die ik ken had hem afgelopen week in de apple centre in apeldoorn gekocht. Maar volgens mij heb ik hem bij mij in de buurt aan de rozengracht (Amsterdam) ook gezien. Hij heeft echter geen knoppen aan de zijkant maar die gebruik ik bij mijn mx700 nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 07:31
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:32:
En als je geen zin hebt om daar 39,00 euro voor neer te leggen kun je ook voor een paar euro bij de handyman wat omzetstekkers kopen.
Bij A-Mac kost zo'n opzetstekkertje "maar" €24,-

Pak die winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die 39,00 euro heb je nog altijd wel 6 reisstekkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
ja idd alleen dat van jou was een streepje dit is echt niet meer dan een potlootpuntje dus ik zie wel wat A-mac mij morgen terug mailt hierover. btw het installeren is gelukt! je moet t ff weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ .. Zeer binnekort de knoop doorhakken mbt een Apple laptopje.

Nu wil ik daar direct een toetsenbord (met draadje) en muis (zonder draadje) bij bestellen.
Ik wil eigenlijk gaan voor een draadloze muis dit ivm presenteren.. (Powerpoint/apple vervanger).
Nu is mijn vraag eigenlijk of je met de bijgeleverde afstandsbediening ook naar de volgende/vorige sheet kan gaan ? Iemand enig idee.. Anders ga ik voor de Apple 1-knops muis (kweet niet of ik de wheel en de rechtermuisknop ga missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:31:
:9~ .. Zeer binnekort de knoop doorhakken mbt een Apple laptopje.

Nu wil ik daar direct een toetsenbord (met draadje) en muis (zonder draadje) bij bestellen.
Ik wil eigenlijk gaan voor een draadloze muis dit ivm presenteren.. (Powerpoint/apple vervanger).
Nu is mijn vraag eigenlijk of je met de bijgeleverde afstandsbediening ook naar de volgende/vorige sheet kan gaan ? Iemand enig idee.. Anders ga ik voor de Apple 1-knops muis (kweet niet of ik de wheel en de rechtermuisknop ga missen).
Met keynote kan dat. PowerPoint denk ik niet. (Niet geprobeerd eigenlijk, maar PowerPoint is toch al zooo brak en lelijk vergeleken met keynote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:57
Zijn er anderen die hun MacBook opgestuurd krijgen via Kuenhe + Nagel? Ik begrijp niets van de zogenaamde trackinginformatie op de Apple store.

Op de "Uw bestellingen" pagina staat een (lang) volgnummer, maar klik ik vervolgens op "Volg deze zending" dan staat er al ruim vier dagen "In transit to final destination - carrier details to be updated shortly" onder Carrier Tracking Number. Op de K+N website het volgnummer invullen levert niets op.

Noem me een controlfreak, maar wil erg graag weten waar m'n BlackBook zich bevindt... :o

P.S. Zelfde verhaal met Flextronics Logistics, die een tweede zending afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

roderickvd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:22:
Zijn er anderen die hun MacBook opgestuurd krijgen via Kuenhe + Nagel? Ik begrijp niets van de zogenaamde trackinginformatie op de Apple store.

Op de "Uw bestellingen" pagina staat een (lang) volgnummer, maar klik ik vervolgens op "Volg deze zending" dan staat er al ruim vier dagen "In transit to final destination - carrier details to be updated shortly" onder Carrier Tracking Number. Op de K+N website het volgnummer invullen levert niets op.

Noem me een controlfreak, maar wil erg graag weten waar m'n BlackBook zich bevindt... :o

P.S. Zelfde verhaal met Flextronics Logistics, die een tweede zending afleveren.
Ik zou hier even kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:31:
Ik wil eigenlijk gaan voor een draadloze muis dit ivm presenteren..
Als je een ondersteunde bluetooth-telefoon hebt kun je zelf die gebruiken in Keynote. Mijn V600i doet dat prima. Andere tip: als je een extern beeldscherm gebruikt (een beamer bijvoorbeeld) kan keynote de huidige en volgende slide, een timer plus aantekeningen op je macbook laten zien. Handig voor je tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow.

Ik kwan net van een LAN-party, en had al mijn tassen in de gang gezet. Mijn Macbookje had ik even in de woonkamer gezet, en snel opengeklapt. Maar mijn spatie-key bleef hangen :?

Wat blijkt: Mijn bluetooth keyboard heeft al die tijd aangestaan, en heeft dwars door een muur heen signalen uit zitten zenden, omdat de spatie vast zat, omdat die in mijn tas beklemt zat _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindeiljk ook mn zwarte MacBook :D net gehaald bij de Mediamarkt in Amsterdam
Ben er nu 5 minuten op aan het werken, en dat toetsenbord went echt snel!!!! Alleen moet ik nog wel even een hotkey list zoeken want ik vind het wel beetje jammer dat je niet meer met CTRL + A een hele tekst kunt selecteren... maarja Wat is ie mooi!!!! en stil!!! En ja hij wordt een beetje warm (heb dan ook nog niks intensiefs gedaan) maar ik hoor verder ook geen whine/whatever :) Hoorde wel toen ik hem aanzette een raar gezoem... zit ook nog wel 10.4.6 op, maar ga denk ik straks zowiezo even alles helemaal opnieuw installeren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTRL-A is gewoon Appeltje A! Dat is bij bijna alles zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:32:
Ik heb eindeiljk ook mn zwarte MacBook :D net gehaald bij de Mediamarkt in Amsterdam
Ben er nu 5 minuten op aan het werken, en dat toetsenbord went echt snel!!!! Alleen moet ik nog wel even een hotkey list zoeken want ik vind het wel beetje jammer dat je niet meer met CTRL + A een hele tekst kunt selecteren... maarja Wat is ie mooi!!!! en stil!!! En ja hij wordt een beetje warm (heb dan ook nog niks intensiefs gedaan) maar ik hoor verder ook geen whine/whatever :) Hoorde wel toen ik hem aanzette een raar gezoem... zit ook nog wel 10.4.6 op, maar ga denk ik straks zowiezo even alles helemaal opnieuw installeren :)
Vervang CTRL door CMD (Appletje) en je komt al een heel eind. Hier is een lijstje te vinden met een aantal shotrcuts.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn macbook is op het moment wat traagjes..

Als ik op de achtergrond 1 of 2 PPC programma's open heb staan dan word Safari gigantisch traag. En als ik hem dan dicht klap, dan duurt het zeker 10 seconde voordat hij slaapt.

Dat lijkt mij niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:31:

Als ik op de achtergrond 1 of 2 PPC programma's open heb staan dan word Safari gigantisch traag. En als ik hem dan dicht klap, dan duurt het zeker 10 seconde voordat hij slaapt.

Wel als je maar 512 MB geheugen hebt, zoals al vaker is gezegd, is 512 MB echt véél te weinig als je gebruik wilt maken van Rosetta.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch erg naar dat Apple zijn standaard configuratie met te weinig geheugen levert.

Mijn 2GB komt eraan, ik hoop dan eindelijk fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van mijn Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de nieuwe get a mac filmpjes al gezien? ze zijn weer leuk.http://www.apple.com/nl/getamac/windows.html
ik heb zon gevoel dat in 10.5 een paralells cloon ingebouwd zit, omdat ze er wel vrij prominent mee adverteren, en helemaal niks zeggen over hun eigen bootcamp.
Ook leuk: "Of wat dacht je van dit voorbeeld van multi-tasking dat Mossberg geeft: "Ik was bezig met mijn e-mail in Mail van Apple terwijl ik tegelijkertijd naar een honkbalwedstrijd keek in Internet Explorer."" Dat was vast een (encypted) WMV stream, die het jammer genoeg niet doet op de mactels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat bootcamp, maar na een tijdje kun je er niks mee ;) Beetje dom om er dan reclame over te maken... en al helemaal dom om het pre-installed te leveren (zoals sommige winkels doen)

Edit:

En uiteraard liegt Apple op hun website alles bij elkaar:
Beter kan eigenlijk niet. Je kunt nu alle voordelen van een Mac combineren met de mogelijkheid om onder Windows XP een Windows-game te spelen of een specifiek Windows-programma te gebruiken. Met softwarepakketten van derden zoals Parallels Desktop voor de Mac is dit allemaal mogelijk.
:{

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:31:

Ik heb er inderdaad ook last van, heb ook helaas nog 512 MB geheugen. Wilde net Windows XP via Parralels installeren en tegelijkertijd een paar progjes downloaden zoals AdiumX, NeoOffice etc.
Ga zo snel mogelijk dat geheugen uit Hongkong bestellen denk ik maar zo, want dit is toch wel een beetje jammer :(

Voor de rest ishet toch wel wennen met dat je programma's echt moet afsluiten, maar dat zal straks met 2GB ram niet meer zo erg zijn ;) Heb trouwens nog steeds geen last van extreme hitte ervaren, en heb nu toch echt wel wat intesieve acties uitgevoerd voor m'n gevoel, hij wordt gewoon warm :) (Hij komt trouwens uit week 24 voor de geinteresseerden :) )

Wel beetje vervelend btw... ze hadden geen MiniDVI -> DVI converters dus zit nu wel op 13,3 inch te werken terwijl er zo'n mooi groot 19 inch scherm achterstaat :'( :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Die Hong Kong geheugenboer (flashman852) is wel een beetje twijfelachtig. Op 26 mei samen met een vriend 5 x 1 GB mem gekocht voor onze MacBooks. Bevestiging van betaling en verzending was allemaal netjes. We konden echter geen tracking nummer krijgen :?

De levering zelf duurde op een gegeven moment wel érg lang, dus we hebben maar eens gemailed. De levering was zoekgeraakt aldus flashman852. Vervolgens is het geheugen op 3 juli opnieuw verzonden. Wederom geen tracking gegevens gekregen. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En daarom koop ik dus geen spullen bij obscure ebay handelaren :P Ik heb m'n 2GB bij 4launch gehaald. 5 juli besteld en betaald, 6 juli behandeld, 7 juli verzonden, 8 juli binnen. (Corsair ValueRAM btw, 88.50/stuk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Laatst online: 19-08 11:40
W4rlock schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:32:
Die Hong Kong geheugenboer (flashman852) is wel een beetje twijfelachtig. Op 26 mei samen met een vriend 5 x 1 GB mem gekocht voor onze MacBooks. Bevestiging van betaling en verzending was allemaal netjes. We konden echter geen tracking nummer krijgen :?

De levering zelf duurde op een gegeven moment wel érg lang, dus we hebben maar eens gemailed. De levering was zoekgeraakt aldus flashman852. Vervolgens is het geheugen op 3 juli opnieuw verzonden. Wederom geen tracking gegevens gekregen. Ik ben benieuwd...
Ik heb tot twee keer toe bij die kerel besteld en alletwee de keren het geheugen na een dag of 11 gekregen. In geen van beide gevallen een trackingnummer: het geheugen werd niet als pakket verzonden, maar in een envelop (gewone post). Er stond in beide gevallen geen trackingno op de envelop.

Het zou mij niet verbazen als je je geheugen niet in de loop van komende week binnenkreeg. En zo niet, dan dekt PayPal je aankoop tot €500 :)

* Arthur is overigens nog steeds erg tevreden over het geheugen - stabiliteit kan niet beter :)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PayPal dekt je aankoop helemaal niet als het niet van VS > VS is, voor zo ver ik het weet.

Ik ben al eens opgelicht voor 80 euro, en heb het geld nooit teruggezien. Ik had geschil geopend, maar daar kwam niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Daedalus schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:35:
Vervang CTRL door CMD (Appletje) en je komt al een heel eind. Hier is een lijstje te vinden met een aantal shotrcuts.
Één enorm groot verschil met windows is dat de nagenoeg alle 'generieke' shortcut combinaties in alle programma's werken. Dus appeltje-o is altijd 'Open', appletje-p is altijd print, appeltje-komma is altijd 'preferences'. Als je er een beetje tijd in steekt om ze te leren heb je er nog veel meer profijt van dan je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:57:
PayPal dekt je aankoop helemaal niet als het niet van VS > VS is, voor zo ver ik het weet.
Paypal verbiedt het je met nadruk om gebruik te maken van de bescherming die je creditcard biedt. http://www.paypalsucks.com/ voor de details. Generiek advies: gebruik geen paypal. Je geeft een groot deel van je consumentenbescherming op. Als je 'gewoon' met een creditcard betaald is je aankoop meestal 180 dagen verzekerd en kun je de betaling terugdraaien als er problemen zijn. Zodra je via paypal met dezelfde creditcard betaald ben je dat soort zaken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Arthur schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:54:
[...]

Ik heb tot twee keer toe bij die kerel besteld en alletwee de keren het geheugen na een dag of 11 gekregen. In geen van beide gevallen een trackingnummer: het geheugen werd niet als pakket verzonden, maar in een envelop (gewone post). Er stond in beide gevallen geen trackingno op de envelop.

Het zou mij niet verbazen als je je geheugen niet in de loop van komende week binnenkreeg. En zo niet, dan dekt PayPal je aankoop tot €500 :)

* Arthur is overigens nog steeds erg tevreden over het geheugen - stabiliteit kan niet beter :)
* tweak_dude is ook erg tevreden met het eBay geheugen. Nog geen enkele crash oid gehad in de maand dat ik mijn Mac heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:47:
Dat was vast een (encypted) WMV stream, die het jammer genoeg niet doet op de mactels :)
Met een beetje zoeken kun je vast de beta van flip4mac 2.1 wel vinden. Die doet het prima op een macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:57:

Ik ben al eens opgelicht voor 80 euro, en heb het geld nooit teruggezien. Ik had geschil geopend, maar daar kwam niks uit.
Bij verkopers die een bepaald aantal succesvolle transacties achter de rug hebben dekt PayPal Kopersbescherming het aankoopbedrag tot 500 euro. Ook buiten de VS. Let op het icoontje bij eBay-veilingen (op ebay.nl).

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet om het toetsenbord zo in te stellen dat ik door ' en vervolgens e te toetsen é te krijgen. Ik heb verschillende taalinstellingen geprobeerd, maar geen van allen leverde het gewenste resultaat. Wat moet ik aanpassen om dit zo in te stellen, of is dit überhaupt niet mogelijk?

Tevens ben ik het benieuwd of het mogelijk is om in Firefox 'home' en 'end' te gebruiken. In Safari gebruik ik hier 'pijltje-omhoog' en 'pijltje-omlaag' voor, maar in Firefox lijkt dit niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:14:
Het lukt mij niet om het toetsenbord zo in te stellen dat ik door ' en vervolgens e te toetsen é te krijgen. Ik heb verschillende taalinstellingen geprobeerd, maar geen van allen leverde het gewenste resultaat. Wat moet ik aanpassen om dit zo in te stellen, of is dit überhaupt niet mogelijk?
Dat klopt, want zo werkt het alleen in :{ Windows :{

In O+ OSX O+ gaat het alsvolgt: ALT+E , dan krijg je een geel gemarkeerd teken, en dan type je de klinker naar keuze :)
Burne schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:46:
[...]

Met een beetje zoeken kun je vast de beta van flip4mac 2.1 wel vinden. Die doet het prima op een macbook.
Prima is een ruim begrip, ik zou op de final wachten. De beta heeft heel veel nare puntjes :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
kan niet, je moet alt+e gebruiken voor ´ en alt+u voor ¨ en alt+` voor `

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Neobender schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:26:
kan niet, je moet alt+e gebruiken voor ´ en alt+u voor ¨ en alt+` voor `
Overigens is dit een van de weinige gebieden waar ik Windows intuïtiever vindt dan OS X. Wat is in hemelsnaam het idee achter deze shortcuts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Helemaal mee eens idd. Ik kan er ook maar neit aan wennen
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).