[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 7.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

CyBeR schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 04:10:
De logica van 't ledje is dat 'ie altijd iets doet (anders dan uitstaan) als je niet in een blik kunt zien dat je macbook aanstaat. (En sleep geldt hierbij als 'aan'). Als je de backlight van het scherm zelf uitzet (met de F1-toets) geldt dat niet, maar in alle andere gevallen wel. Scherm uit door powersave? led aan. Scherm uit door klep dicht? led aan, etc. Etc. Het verschil tussen led aan en puseren is wel vrij duidelijk te zien-- met pulseren gaat 'ie namelijk van het niveau 'aan' tot iets dat een stuk meer licht geeft en weer terug.

Overigens, als 't ledje op een macbook knippert als je 'm aan wilt zetten is er iets mis met het geheugen.
Ik begrijp het best wat je bedoeld hoor, maar ik vind het verschil tussen pulseren en continue aan wat te klein om snel te zien exact wanneer hij in standby schiet. Zelf stop ik hem pas in mijn tas als alle fans e.d. uit gaan, en dan wil ik dus direct zien wanneer hij uit gaat, niet dat het ledje dan opeens heel langzaam naar gedimde staat gaat, weer heel langzaam terug komt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 20:43
Weet een van jullie of de Macbook een beetje fatsoenlijk op een iCurve kan blijven staan? (en dat ie niet krast aan de onderkant?) Krijg op dit moment behoorlijk last van mn nek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:58
's Nachts merk je de pulsen wel duidelijk. Heb hem erdoor zelfs gewoon uitgezet ipv in sluimer te laten staan.
De drive vind ik ook storend. Net als opstartgeluid (te voorkomen door voor het geluid heel laag of uit te zetten, wat ik vaak vergeet). Thuis is het geen probleem, maar als je op school zit en in college bij het aanzetten of uit sluimerstand halen steeds aanzienlijk wat geluid hoort is dat minder prettig.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Hee! Heel apart, ik herstart net mn macbook, en het duurt (zonder dat ik de sessie ervoor programma's heb geinstalleerd, alleen beetje gesurfd, wat favorieten toegevoegd e.d.) een stuk langer totdat ik de "boooiing" hoor? Er worden geen nieuwe programma's direct opgestart zover ik weet.. Iemand enig idee wat het kan zijn? (ben net 2 maanden geswitched.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Macbook schiet in closed-lid mode gewoon om de minuut op sluimer :{

Hij hangt aan stroom, MX1000, wireless keyboard en een externe monitor. Fuck!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 13-08-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik heb een vraag over de resolutie van 848 x 480.
Dit is de enige 16:9 mode die beschikbaar is op de MacBook.

Ik heb mijn MB mede gekocht omdat ik een HD videocamera ga kopen en die gaat in 16:9
video's opnemen.

Heb ik het bij het juiste eind dat deze mode (848x480) de enige mode is waarmee je fulll widescreen op een 16:9 plasma beeldvullend beeld krijgt?

En heeft iemand enig idee waarom ik mijn MacBook wel uit de sluimerstand kan krijgen met een 17 inch Sony monitor maar niet met een 37 inch Plasma als ik de BT set gebruik?
Dat moet dan aan de plasma liggen toch? Beiden aangesloten met een VGA kabel. Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 13-08-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ja... maar ga je echt dood dan van die kleine balkjes bij de native resolutie van 1280x800? :? 720p past daar prima op en dan wordt het beeld ook niet gescaled. Lijkt mij ideaal icm een Macbook.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 21:11
JeroenGans schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:23:
Weet een van jullie of de Macbook een beetje fatsoenlijk op een iCurve kan blijven staan? (en dat ie niet krast aan de onderkant?) Krijg op dit moment behoorlijk last van mn nek :X
Gaat prima :) iCurve heeft een soort rubber-achtige noppen waardoor je macbook niet in contact komt met het plastic van de iCurve zelf. Helemaal kras-vrij dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat als ik ff wegloop en hij valt in slaap dat ie echt uit staat. Dat is toch ook vreemd. Dan ben ik hooguit 2 minuten weggeweest en dan kom je terug, wil die niet meer aan via toetsenbord of muispad. En dan druk je op de powerknop en dan start ie helemaal vanaf het begin op. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:27:
Ja... maar ga je echt dood dan van die kleine balkjes bij de native resolutie van 1280x800? :? 720p past daar prima op en dan wordt het beeld ook niet gescaled. Lijkt mij ideaal icm een Macbook.
Er was ooit iemand die de philips toren inliep met pistool en al omdat ie balkjes had op zijn breedbeeld tv. Ben dat (nog) niet van plan ;) , maar als ik balkjes wou hebben dan zou ik geen 2500 euro uitgeven aan een plasma.... Dan voldoet een techtronic tv van 100 euro ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:16:
Mijn Macbook schiet in closed-lid mode gewoon om de minuut op sluimer :{

Hij hangt aan stroom, MX1000, wireless keyboard en een externe monitor. Fuck!
Update: Mijn macbook laad niet op. Hij staat op "Voeding: batterij", terwijl de magsafe eraan hangt. Dit verklaard het, want closed-lid mode is op accu niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 87302 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

Er was ooit iemand die de philips toren inliep met pistool en al omdat ie balkjes had op zijn breedbeeld tv.
Liep 'ie maar de philips toren in, dan was 'ie tenminste nog aan het goede adres :P Hij liep in plaats daarvan de rembandttoren in, waar philips net uitverhuisd was :P Philips zit in het witte gebouw er vlak naast met heel groot 'PHILIPS' erop :P

(Mocht je nog plannen hebben, weet je waar je heen moet :P)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Overigens kun je je Macbook op elke resolutie instellen die je maar wilt, maar wellicht accepteert je plasma niet hoger dan 840x480. Heb wel meer van die zogenaamd "HD-ready" plasma schermen zien staan...

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:41:
Overigens kun je je Macbook op elke resolutie instellen die je maar wilt, maar wellicht accepteert je plasma niet hoger dan 840x480. Heb wel meer van die zogenaamd "HD-ready" plasma schermen zien staan...
dat zpu heel goed kunnen, want het is een SD plasma. Ik heb 2 jaar geleden goed ingeschat dat er in Nederland nog lang geen HD TV mogelijk zou zijn, kijk maar eens naar de problemen die UPC heeft.

Maar waarom doet mijn plasma moeilijk en mijn TFT niet moeilijk met het gebruik van bluetooth apparatuur als de muis/tobo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Afbeeldingslocatie: http://upload.xandrios.net/resos_macbook.png

Macbook & externe monitor naast elkaar. 't verschilt dus met welk scherm je eraan hangt...en welke resoluties de macbook daarbij kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:41:
Nee dat kan niet. Zelfs een externe monitor kan hij niet op elke resolutie instellen. Hell, hij kan mijn CDT niet eens op de optimale resolutie aansturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-04 14:04
misschien een domme vraag, maar ik heb bij mijn videokaart een converter gekregen gewoon een simpel blokje die. zie foto,

kan ik met dit blokje dvi omzetten naar vga, bij de mini dvi naar dvi kabel zodat ik maar 1 kabel hoef te kopen of past dit niet.
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/639/foto18mh0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/1047/foto19vy3.th.jpg

als iemand wilt kan ik betere foto's plaatsen,

en doet a-mac utrecht moeilijk over het ruilen ongeopend met bon.

[ Voor 12% gewijzigd door Captain Planet op 13-08-2006 20:59 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Volgens mij werkt dat niet. Dat blokje zet het videosignaal niet om, maar haalt alleen het analoge VGA signaal uit de kabel als dat aanwezig is. Speciaal voor videokaarten die zowel DVI als VGA ondersteunen dus.

Ik verwacht eigenlijk dat dat niet gaat lukken met die DVI kabel van Apple: Denk niet dat daar ook het analoge VGA signaal in zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-04 14:04
ik ben achter gekomen dat apple dvi-d gebruikt als converter, en dat daarom dvi-i niet lukt, dus helaas pindakaas gaat niet werken ;(

zie link
http://en.wikipedia.org/wiki/DVI. veel vreemd volgens mij is dvi-i veel gebruikt

[ Voor 25% gewijzigd door Captain Planet op 13-08-2006 21:05 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Laatst online: 21-12-2024
Wannapuf schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:42:
Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat als ik ff wegloop en hij valt in slaap dat ie echt uit staat. Dat is toch ook vreemd. Dan ben ik hooguit 2 minuten weggeweest en dan kom je terug, wil die niet meer aan via toetsenbord of muispad. En dan druk je op de powerknop en dan start ie helemaal vanaf het begin op. Heel vreemd.
Edit: Nvm

Maar ik zou het in de gaten houden, volgens mij een bekend probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaxje op 13-08-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:20:
[...]

Update: Mijn macbook laad niet op. Hij staat op "Voeding: batterij", terwijl de magsafe eraan hangt. Dit verklaard het, want closed-lid mode is op accu niet mogelijk.
Update: Mijn batterij is volgeladen (magsafe brand groen), maar mijn indicator staat nu al enkele uren vast op 44%. Kan ik dit ergens een schop onder zijn hol geven? Want doordat hij denkt dat hij op accu werkt, werkt de closed-lid mode niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 37526 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:22:
[...]

Nee dat kan niet. Zelfs een externe monitor kan hij niet op elke resolutie instellen. Hell, hij kan mijn CDT niet eens op de optimale resolutie aansturen!
Sigh... misschien is Apple achteruit gegaan van de iBook naar de MacBook, maar hoe dan ook kun je met een tool als SwitchResolutionX dus elke resolutie en timing toevoegen die je maar wilt. Is al eens genoemd in een van de topics hier. Overigens heeft het bij mij tot nu toe bij elke monitor goed gewerkt, gewoon via de info die uit de monitor gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:37:
[...]

Sigh... misschien is Apple achteruit gegaan van de iBook naar de MacBook, maar hoe dan ook kun je met een tool als SwitchResolutionX dus elke resolutie en timing toevoegen die je maar wilt. Is al eens genoemd in een van de topics hier. Overigens heeft het bij mij tot nu toe bij elke monitor goed gewerkt, gewoon via de info die uit de monitor gehaald wordt.
"Your search - SwitchResolutionX - did not match any documents"

Verder heb ik mijn monitor zelfs via USB aangesloten, en haalt hij de timing helaas foutief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182253

ik stelde de vraag al eerder maar blijkbaar zga niemand hem dus nogmaals:

Ik ben ook vanplan een macbook te kopen over een paar weken en nu las ik op de vorige page over een rivisie, wanneer komt die uit? mischien wacht ik daar dan toch effe op(als die ipod actie dan nog geld???)... zal de prijs van die nieuwe versie hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04 21:26

996

Niemand hier zal je met zekerheid kunnen zeggen wanneer die eventuele revisie komt. Dat weten alleen de mensen van Apple zelf.

Over het algemeen blijft de prijs hetzelfde als het gaat om kleine verbeteringen/upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Eerst een macbook gehad, bto. Echter vond hem toch te warm worden. Nu aan het sparen voor een Macbook Pro 15.4 inch met 1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Anoniem: 182253 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:08:
ik stelde de vraag al eerder maar blijkbaar zga niemand hem dus nogmaals:

Ik ben ook vanplan een macbook te kopen over een paar weken en nu las ik op de vorige page over een rivisie, wanneer komt die uit? mischien wacht ik daar dan toch effe op(als die ipod actie dan nog geld???)... zal de prijs van die nieuwe versie hetzelfde zijn?
De revisie betreft de Core 2 Duo chip en zal naar verluid volgende maand al uitkomen, al betwijfel ik dat aangezien Apple en Intel het nog moeilijk vinden om aan alle vraag te voldoen. Het MacBook design is af, daar verandert dus niks aan, verwacht ik. De chip is misschien iets sneller en zuiniger, maar afhankelijk van wat je erop doet, is dat verwaarloosbaar (ik ga mijn bestelde MacBook vooral gebruiken voor internet, misschien wat photoshop en vooral documentjes typen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Anoniem: 157155 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:29:
Eerst een macbook gehad, bto. Echter vond hem toch te warm worden. Nu aan het sparen voor een Macbook Pro 15.4 inch met 1 GB.
Die is niet veel cooler, waarschijnlijk warmer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Blaxje schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:32:
[...]

Die is niet veel cooler, waarschijnlijk warmer. :P
Klopt, het is tenslotte aluminium. En dat geleid toch een stukkie beter dan polycarbonaat.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062

Blaxje schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:30:
[...]

De revisie betreft de Core 2 Duo chip en zal naar verluid volgende maand al uitkomen, al betwijfel ik dat aangezien Apple en Intel het nog moeilijk vinden om aan alle vraag te voldoen. Het MacBook design is af, daar verandert dus niks aan, verwacht ik. De chip is misschien iets sneller en zuiniger, maar afhankelijk van wat je erop doet, is dat verwaarloosbaar (ik ga mijn bestelde MacBook vooral gebruiken voor internet, misschien wat photoshop en vooral documentjes typen).
Om er even wat aan toe te voegen:

Er wordt een performance winst van 5 - 15% verwacht, míts de GPU niet de bottleneck is en de applicaties de extra power kunnen gebruiken. Met de games van dit moment heb je vrij weinig voordeel, maar met 3D max, Rhinoceros, en andere zware programmas, is het voordeel van een C2D wel degelijk aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Hoe staat het met de levertijd van de hoezen? Zijn ze nu inmiddels wél leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182253

thnx voor de info! Mischien kan iemand nog enige andere twijfels die ik heb wegenmen...

Het wordt mn eerste mac maar ben dr niet zo bang voor, wil vooral typen interneten enzo op school een photoshop gebruiken, en beetje als movie center :P (kan die btw hd xvid's aan?)

Nu zit ik nog ERG te twijfelen tussen een macbook en een normale laptop van 15inch, die toch goedkoper zijn of met betere onderdelen voor zelfde prijs...
Waarom ik aan de macbook zat te dneken is omdat ie me handig lijkt om 'effe' in je tas te doen naar school tussen de boeken (als dat kan?). Nou vraag ik me dus af of er een normal laptop is die niet veel groter zwaarder is en wellicht sneller/goedkoper :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 09:14

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Neobender schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:52:
Hoe staat het met de levertijd van de hoezen? Zijn ze nu inmiddels wél leverbaar?
Die zijn al ruim een maand zeer goed leverbaar (lees: gewoon in de winkels te koop).

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 37526 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:04:
[...]

"Your search - SwitchResolutionX - did not match any documents"

Verder heb ik mijn monitor zelfs via USB aangesloten, en haalt hij de timing helaas foutief op.
Ach shit, mijn geheugen is niet zo best. Er was, dacht ik een tool die zo heet. Maar degene die op mijn iBook staat is DisplayConfigX.

Sorry voor de verwarring :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
Wannapuf schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:42:
Kijk eens of er in de tussentijd soms kernel panics zijn geweest. Ik heb dat ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:50
Xilantof schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:00:
[...]

Die zijn al ruim een maand zeer goed leverbaar (lees: gewoon in de winkels te koop).
niet bij de amac iig... ja alleen een lelijke grijze :P verder vind ik de keus voor 13 inch niet bijster groot iig daar :).. maar heb dan ook nog niet verder gekocht.. ik ga zelf voor een tucano second skin denk ik de rode of zwarte maar hoorde van iemand op dit forum dat die afgeven???

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:31
Iedereen lijkt ervan uit te gaan dat de Core 2 Duo's vanaf september in de MacBook zullen zitten. Maar Apple heeft nu al problemen met het voldoen aan de vraag, laat staan als ze nieuwe processoren gaan gebruiken, als je hem dan in september besteld heb je hem volgens mij pas eind oktober of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 07:11

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Toch schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:12:
Iedereen lijkt ervan uit te gaan dat de Core 2 Duo's vanaf september in de MacBook zullen zitten. Maar Apple heeft nu al problemen met het voldoen aan de vraag, laat staan als ze nieuwe processoren gaan gebruiken, als je hem dan in september besteld heb je hem volgens mij pas eind oktober of iets dergelijks.
Hmmm, maar dan zouden ze nu toch ook al weinig Core Duo's hebben? Zo kunnen ze feitelijk toch sneller de Core 2 Duo implementeren? Misschien dat ze de Core 2 Duo nu al vollop in de MacBooks aan't duwen zijn zodat ze lekker op voorraad zullen zijn en Apple de Core Duo nog maar in beperkte mate besteld. Nu ja, dat zijn allemaal speculaties, we zullen wel zien hoe alles gaat uitdraaien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik gigantisch mis op mijn Macbook is dat er rechts geen control zit, maar een duffe extra return. Kan ik deze softwarematig mappen naar een CTRL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Lorefice schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:18:
[...]

Hmmm, maar dan zouden ze nu toch ook al weinig Core Duo's hebben? Zo kunnen ze feitelijk toch sneller de Core 2 Duo implementeren? Misschien dat ze de Core 2 Duo nu al vollop in de MacBooks aan't duwen zijn zodat ze lekker op voorraad zullen zijn en Apple de Core Duo nog maar in beperkte mate besteld. Nu ja, dat zijn allemaal speculaties, we zullen wel zien hoe alles gaat uitdraaien :Y)
Zo heb ik er niet tegenaan gekeken, maar ik neem aan dat de lange levertijden die nu voor bijvoorbeeld CTO's gelden niet veroorzaakt worden doordat ze nu al C2D's in de MacBooks aan het stoppen zijn. Dat zou wel heel erg laag zijn, want dan zouden ze ze nu dus ook al kunnen uitbrengen, en zijn ze mensen nu dus aan het lijntje aan het houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Apple kennende gaat die Core2 Duo er pas over een half jaar inkomen, mischien ergens rond Juni volgend jaar.

De hype rond Core2 Duo is ook een beetje overdreven. Ja, de nieuwe is iets sneller....maar slechts tussen de 0 en 15%. Vraag me af of dat genoeg is voor apple om zomaar het notebookdesign / marketinggebeuren om te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601

En de MacBook is weer terug, met een nieuwe bottom-case dus hij blijft staan :) Super, laten we hopen dat dit het laatste euvel is dat ik ermee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Anoniem: 172601 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:00:
En de MacBook is weer terug, met een nieuwe bottom-case dus hij blijft staan :) Super, laten we hopen dat dit het laatste euvel is dat ik ermee heb.
gefeliciteerd! :) ik ga over een uur bellen als ik weer geen reactie van de mail naar a-mac heb.. net applecare zelf gebelt die zei dat ik mocht kiezen of een reparatie of weer een nieuwe.. ik kies denk ik voor reparatie aangezien de rest goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ik heb vanmorgen even met Card-Services die mijn MacBook aan het repareren zijn, hij is nu 2 weken weg, en ze hebben vandaag de onderdelen binnengekregen, hopelijk gaat het nu een beetje vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Klein vraagje betreffende de iCurve, wanneer de onderkant van de macbook warmer word, smelten de (rubberen?) vlakjes die de laptop op zn plek houden niet? Laten die geen smerige afdruk achter? iemand die ervaring heeft met een Macbook i.c.m. de iCurve? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

JeroenGans schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:34:
Klein vraagje betreffende de iCurve, wanneer de onderkant van de macbook warmer word, smelten de (rubberen?) vlakjes die de laptop op zn plek houden niet? Laten die geen smerige afdruk achter? iemand die ervaring heeft met een Macbook i.c.m. de iCurve? Bedankt!
Naar mijn weten smelt dat inderdaad niet. De macbook krijgt namelijk genoeg warmte desondanks dat hij zo heet word. Geen ding waar je je zorgen over hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik weet wel zeker dat de icurve van een soort plastic is gemaakt dat bij 80 graden niet smelt.. er zijn powerbooks geweest die net zo heet werden en daar is ook geen icurve van gesmolten

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 09:14

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Greetoz schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:59:
[...]

niet bij de amac iig... ja alleen een lelijke grijze :P verder vind ik de keus voor 13 inch niet bijster groot iig daar :).. maar heb dan ook nog niet verder gekocht.. ik ga zelf voor een tucano second skin denk ik de rode of zwarte maar hoorde van iemand op dit forum dat die afgeven???
bij apple centre Passage (den haag) had ik ruim keuze. Heb nu een rode Tucano. En ik heb niets gemerkt van dat ie afgeeft.
WAarom zou ie? het materiaal is oud en vertrouwd (aan de andere "modellen"(lees: afmetingen))

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Xilantof schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:50:
[...]

bij apple centre Passage (den haag) had ik ruim keuze. Heb nu een rode Tucano. En ik heb niets gemerkt van dat ie afgeeft.
WAarom zou ie? het materiaal is oud en vertrouwd (aan de andere "modellen"(lees: afmetingen))
Ik vond het ook vreemd :).. dus ik zou t niet weten maargoed Den haag ligt voor bij heel erg uit de route :P

Kreeg net van A-Mac een mail terug.. Hij wist geen antwoord op mijn vraag over het scherm (raster erin) dus zou doorgestuurd worden naar de technische dienst ... daar wacht je dan een dag op :P

[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 14-08-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Laatst online: 12:58
Waarom kan ik niet meerdere geselecteerde items knippen (alleen kopieren)?
Vind het best storend dat je maar 1 ding tegelijk kan knippen. Als ik wat bestanden van de ene map naar de andere map wil verplaatsen, ben ik daardoor genoodzaakt om het te doen door te slepen. Is op zich ook nog wel te doen, maar vind het onlogisch dat je wel meerdere dingen kan kopieren maar niet kan knippen.

Waar ik me kapot aan erger, is dat Finder vastloopt als je op het netwerk bezig bent en inetverbinding is er een tel afgeweest. Ook al heb je ondertussen weer verbinding, Finder doet niets meer, waardoor er niets anders op zit dan een herstart.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Kheb er nu ook windows op maar das wel rete snel.. zelfs met 512 mb ram lijkt t sneller dan op mjin desktop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

VincentG schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:23:
Waarom kan ik niet meerdere geselecteerde items knippen (alleen kopieren)?
Vind het best storend dat je maar 1 ding tegelijk kan knippen. Als ik wat bestanden van de ene map naar de andere map wil verplaatsen, ben ik daardoor genoodzaakt om het te doen door te slepen. Is op zich ook nog wel te doen, maar vind het onlogisch dat je wel meerdere dingen kan kopieren maar niet kan knippen
OSX, knippen is geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Greetoz schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:59:
Kheb er nu ook windows op maar das wel rete snel.. zelfs met 512 mb ram lijkt t sneller dan op mjin desktop!!
OSX heeft veel meer baat bij RAM dan XP, vandaar dat XP waarschijnlijk sneller is, en je moet natuurlijk ook niet vergeten dat er een snelle processor inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Toch schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:14:
[...]

OSX heeft veel meer baat bij RAM dan XP, vandaar dat XP waarschijnlijk sneller is, en je moet natuurlijk ook niet vergeten dat er een snelle processor inzit.
ja dat klopt idd maar viel me ook op dat hij sneller was dan mijn windows desktop maar nu iets heel anders...

reboot net osx... start nu op met een zwart scherm dat ook zwart blijf :S... wat moet ik doen.. batt eruit en 10 sec op de power knop lijkt niet te werken :S... !

edit: apple-alt-p-r wel maar daarna deed hij t nog een keer.. nu lijkt hij t niet meer te doen .. .vaaag :S

[ Voor 9% gewijzigd door Greetoz op 14-08-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Greetoz schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:20:
[...]

ja dat klopt idd maar viel me ook op dat hij sneller was dan mijn windows desktop maar nu iets heel anders...

reboot net osx... start nu op met een zwart scherm dat ook zwart blijf :S... wat moet ik doen.. batt eruit en 10 sec op de power knop lijkt niet te werken :S... !

edit: apple-alt-p-r wel maar daarna deed hij t nog een keer.. nu lijkt hij t niet meer te doen .. .vaaag :S
Als hij dit blijft doen, en ook soms gewoon in OSX, dan meteen Apple bellen, dat zijn namelijk Random Shutdowns, en die wil je dus niet. Apple weet daar al van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Topicstarter
En hier is Deel 4 : [MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 :)

Begint aardig vol te raken hier, ruim over de 1200 posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ok, dan kan deze dicht :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).