You and I have memories longer than the road ahead
Enige dat ik heb is dat boven audio in/out de topcase nog geen milimeter naar boven komt en je schuin van de zijkant een klein kiertje ziet.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik vraag me af of er soms niet te specifiek naar Apple laptops wordt gekeken, natuurlijk is het jammer als zo'n fout zich voordoet, maar eerlijk gezegd denk ik dat 90% van alle geproduceerde laptops wel zo'n probleempje hebben. Bij een HP bijv. let je er alleen minder op, puur omdat deze laptops qua design niet hoogstaand zijn.VincentG schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:33:
Damn.
Enige dat ik heb is dat boven audio in/out de topcase nog geen milimeter naar boven komt en je schuin van de zijkant een klein kiertje ziet.
Anoniem: 178157
P.S: ik vind het wel schandalig dat dit kan gebeuren, ik heb em ongeveer een maand na lanceren gekocht. De medewerker bij apple zei ook dat hij adhv. mijn serienummer kon zien dat mijne ook onder de "verkleuring-reeks viel "
Weet iemand welke nummers deze serie heeft? Wel handig voor mensen die er nog 1 willen kopen.Anoniem: 178157 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:15:
De medewerker bij apple zei ook dat hij adhv. mijn serienummer kon zien dat mijne ook onder de "verkleuring-reeks viel "maargoed... k hoop dat et daarna niet meer zal voorkomen
http://www.akihabaranews....rnal+3.5%22+HDD+case.html
Extra storage / aansluitingen zijn voor mijn macbook nooit weg!Not only does it have an interesting design, but this 3.5" case also accepts HDD's with a storage capacity up to 750GB, it's FireWire and USB, it's a USB hub and even has a memory card reader!
Is er ook daadwerkelijk iets aan de topcase veranderd dan, dat hij niet meer verkleurt?notgib schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:28:
[...]
Weet iemand welke nummers deze serie heeft? Wel handig voor mensen die er nog 1 willen kopen.
Ik denk toch dat dit een groter probleem is dan iedereen denkt...
http://discussions.apple....threadID=594421&tstart=15
Welke weekbuilds hebben daar dan last van? Hoe kan ik sowieso zien uit welke week mijn Mac komt? Mijn Macbook is trouwens nog geen enkele keer vastgelopen.Gabliboeba schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:45:
Naar nu blijkt heeft ook de laatste 'week build' MacBook nog steeds last van random shutdowns.
Ik denk toch dat dit een groter probleem is dan iedereen denkt...
http://discussions.apple....threadID=594421&tstart=15
Duidelijk.Anoniem: 37526 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:43:
Speakers, ventilatie zit in het middelste rooster.
Ging vandaag de crashende macbook terug dat was nummer 3 (nummer 2 was zelfs al een keer gerepareerd voor schuin scherm en daarna was hij wankel (krom) en de eerste had een zwarte vlek en loslatende topcase)
bij A-Mac in afoort... Macbook nummer 4... dodepixel nummer 5, krom (wankel), nummer 6 nog krommer, nummer 7 dode pixel, nummer 8 zwarte vlek naast de powerbutton die er niet afging nummer 9 had ook vlekken of een dode pixel was de tel toen kwijt..en nummer 10 ook vlekken.. toen wouden ze geen doos meer open maken en ze gaan morgen met apple bellen voor een passende oplossing... volgens mij vonden ze me wel btje zeikerig over de vlekjes maarja na zoveel gekloot wil ik een gave ook..
Ze verkopen die macbooks met een vlekje trouwens nog gewoon ze zeggen dat 90% dat niet ziet.. nee ik zou er ook niet heel veel probs mee hebben waar deze zaten als het de eerste keer was maar niet na zoveel gekloot en 6 ritjes naar A-Mac's...ik vraag me serieus af waarmee apple komt maar ik denk er sterk ana gewoon me geld terug te vragen en dan maar ff nog wat maanden wachten op een rev 2 oid..
edit: het gaat btw over een witte 2.0
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Belachelijk, de laxheid van zulke service. Ik verwacht van Apple toch wel wat meer, voor deze prijs, in plaats van deze achterdochtigheid.Greetoz schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:02:
Oke... ik heb een GoT world record denk ik.. ~10 macbooks!
Ging vandaag de crashende macbook terug dat was nummer 3 (nummer 2 was zelfs al een keer gerepareerd voor schuin scherm en daarna was hij wankel (krom) en de eerste had een zwarte vlek en loslatende topcase)
bij A-Mac in afoort... Macbook nummer 4... dodepixel nummer 5, krom (wankel), nummer 6 nog krommer, nummer 7 dode pixel, nummer 8 zwarte vlek naast de powerbutton die er niet afging nummer 9 had ook vlekken of een dode pixel was de tel toen kwijt..en nummer 10 ook vlekken.. toen wouden ze geen doos meer open maken en ze gaan morgen met apple bellen voor een passende oplossing... volgens mij vonden ze me wel btje zeikerig over de vlekjes maarja na zoveel gekloot wil ik een gave ook..
Ze verkopen die macbooks met een vlekje trouwens nog gewoon ze zeggen dat 90% dat niet ziet.. nee ik zou er ook niet heel veel probs mee hebben waar deze zaten als het de eerste keer was maar niet na zoveel gekloot en 6 ritjes naar A-Mac's...ik vraag me serieus af waarmee apple komt maar ik denk er sterk ana gewoon me geld terug te vragen en dan maar ff nog wat maanden wachten op een rev 2 oid..

Zelf heb ik niet zo een probleem met dat kleine kiertje en wil ik hem daarvoor niet een paar weken kwijt zijn, maar kan me goed voorstellen dat sommigen met diverse (kleine) mankementen wel teruggaan.
Oh oh Mr. B, oh oh!
[ Voor 6% gewijzigd door dadj op 10-08-2006 22:33 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Anoniem: 147217
ja, ik voel nu niet direct de neiging om hier te gaan melden dat er niks mis is mijn mijn MacBook van ruim 2 maanden oud. Hij verkleurt niet, geen dode pixels, uptime is 7 dagen en 5 uur en in die tijd is mijn chi pet widget wel een keer dood gegaan. Enige panics kwamen door verkeerd geplaatst flashman geheugen en ik werk er iedere dag toch snel 4 tot 6 uur op.Blaxje schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:58:
[...]
Ik vraag me af of er soms niet te specifiek naar Apple laptops wordt gekeken, natuurlijk is het jammer als zo'n fout zich voordoet, maar eerlijk gezegd denk ik dat 90% van alle geproduceerde laptops wel zo'n probleempje hebben. Bij een HP bijv. let je er alleen minder op, puur omdat deze laptops qua design niet hoogstaand zijn.
Wacht even: ik heb wel iets te klagen: mijn dochter is met haar vette handjes op het scherm gekomen en dat krijg je er best lastig af.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 147217 op 10-08-2006 22:43 ]
Anoniem: 26274
Wat voor schijven gaan erin? SATA, ik maar qua maten zal het wel speciaal zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 10-08-2006 22:52 ]
Ok, maar een laptop die krom is of een met panics of een loslatende topcase is toch iets anders denk ik.. ook vind ik zwarte stippen die er niet af te krijgen zijn op een helemaal witte notebook niet echt netjes ofwel....misschien dat ik er aan ga denken om hem toch maar te accepteren met een zwarte stip die er niet af gaat maargoed toch vind ik het totaal niet netjes als je geen witte notebook kan maken doe het dan ook nietAnoniem: 147217 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:42:
[...]
ja, ik voel nu niet direct de neiging om hier te gaan melden dat er niks mis is mijn mijn MacBook van ruim 2 maanden oud. Hij verkleurt niet, geen dode pixels, uptime is 7 dagen en 5 uur en in die tijd is mijn chi pet widget wel een keer dood gegaan. Enige panics kwamen door verkeerd geplaatst flashman geheugen en ik werk er iedere dag toch snel 4 tot 6 uur op.
Wacht even: ik heb wel iets te klagen: mijn dochter is met haar vette handjes op het scherm gekomen en dat krijg je er best lastig af.
[ Voor 10% gewijzigd door Greetoz op 10-08-2006 23:19 ]
Inderdaad. Om de een of andere reden verwacht men van Apple een niveau van perfectie dat gewoon niet economisch haalbaar is. Waarom? Geen idee. Prijs kan 't niet echt zijn-- een MacBook kun je voor minder dan 1100 euro halen. IMO een zeer redelijke prijs voor een A-merk design-computer met een enorme bundel software. Maar zodra er dan ook maar het pietluttigste detail mis is (hij wankelt, er zit een vlekje op, zit een kiertje tussen twee stukken aangrenzend plastic etc.) wordt er gedaan alsof de aarde vergaat.Blaxje schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:58:
[...]
Ik vraag me af of er soms niet te specifiek naar Apple laptops wordt gekeken, natuurlijk is het jammer als zo'n fout zich voordoet, maar eerlijk gezegd denk ik dat 90% van alle geproduceerde laptops wel zo'n probleempje hebben. Bij een HP bijv. let je er alleen minder op, puur omdat deze laptops qua design niet hoogstaand zijn.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Anoniem: 26274
Ok, zelfde principe als het geheugen vervangen dus.. (wat wel op de site gedocumenteerd wordtAnoniem: 37526 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:58:
In totaal zijn het drie schroefjes en een metalen stripje weghalen
Anoniem: 33205
28dagen en mijn Chipet is al 5x doodgegaanAnoniem: 147217 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:42:
[...]
uptime is 7 dagen en 5 uur en in die tijd is mijn chi pet widget wel een keer dood gegaan.
MB is gewoon goed, ook al zijn er gele vlekken
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 33205 op 10-08-2006 23:05 ]
btw het gaat over een bto 2,0 wit met 2 Gb
ok, update hiervan na een tip van CyBeR,
mijne komt uit week 29
[ Voor 19% gewijzigd door Captain Planet op 10-08-2006 23:16 ]
You and I have memories longer than the road ahead
Dus, W8622<derest> is week 22 van 2006.
ehm de TD van amac zei dat als hij nu al krom is dat dat alleen maar erger kan worden en dat is super irritant als je je handen erop legt dat hij inzakt en weer omhoog komt als je ze eraf haalt... en apple zei zelf dat hij dan gewoon vervangen moest worden... en elk uur een kernel panic vind ik ook niet pietluttig netzoals een loslatende topcase.. oke een vlekje misschien wel maar na al tig keer terug naar de apple center wil ik nu wel even een eentje die niet bevlekt is en gewoon werkt.. dat is ook wat de gast bij A-Mac zei dat hij het wel begreep dat ik nu wel een goede wil. als ik het risico op dit soort dingen wil lopen had ik wel een goedkoop B-merk gekocht ik verwacht geen kromme laptops van een A-merkCyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:59:
[...]
Inderdaad. Om de een of andere reden verwacht men van Apple een niveau van perfectie dat gewoon niet economisch haalbaar is. Waarom? Geen idee. Prijs kan 't niet echt zijn-- een MacBook kun je voor minder dan 1100 euro halen. IMO een zeer redelijke prijs voor een A-merk design-computer met een enorme bundel software. Maar zodra er dan ook maar het pietluttigste detail mis is (hij wankelt, er zit een vlekje op, zit een kiertje tussen twee stukken aangrenzend plastic etc.) wordt er gedaan alsof de aarde vergaat.
tevens kan je apple niet met HP vergelijken ook al zijn t beide a-merken aangezien apple zich duidelijk in de markt zet als een merk met een design. Dan is het wel van belang dat dat design er dan ook goed uitziet en niet half afgewerkt is
edit @
[quote]Anoniem: 147217 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:30:
[...]
Mijn eerste was ook niet goed en ik heb een klein kiertje op de tweede, maar ik wacht wel een jaar. Dan zijn de kinderziektes eruit en als het erger wordt, stuur ik hem op de valreep in voor garantie.
[...]
Een kiertje maakt mij ook niet uit dat had mijn 3e ook die was ik ook van plan om te houden maar die crashte constant
[ Voor 20% gewijzigd door Greetoz op 10-08-2006 23:38 ]
Mijn eerste was ook niet goed en ik heb een klein kiertje op de tweede, maar ik wacht wel een jaar. Dan zijn de kinderziektes eruit en als het erger wordt, stuur ik hem op de valreep in voor garantie.Greetoz schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:58:
[...]
Ok, maar een laptop die krom is of een met panics of een loslatende topcase is toch iets anders denk ik.. ook vind ik zwarte stippen die er niet af te krijgen zijn op een helemaal witte notebook niet echt netjes ofwel....misschien dat ik er aan ga denken om hem toch maar te accepteren met een zwarte stip die er niet af gaat maargoed toch vind ik het totaal niet netjes als je geen witte notebook kan maken doe het dan ook niet
Dan heb je niog wat updates klaar staan vrees ik. Is bij jou je VM ook zo absurd groot - alleen de 10 widgets zijn al goed voor 1 GB aan virtual memory.Anoniem: 33205 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:05:
[...]
28dagen en mijn Chipet is al 5x doodgegaan
MB is gewoon goed, ook al zijn er gele vlekken
Maar mijn chipet is zeer gezond

Pietluttig? Als ik iets koop verwacht ik toch dat het goed is? Als je m niet voor 1300 euro kan maken dan moet je m niet op de markt brengen voor dat bedrag. Voor mij is 1300 euro nog best veel hoor. En 1 probleemje ok maar niet 4 problemen.CyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:59:
[...]
Inderdaad. Om de een of andere reden verwacht men van Apple een niveau van perfectie dat gewoon niet economisch haalbaar is. Waarom? Geen idee. Prijs kan 't niet echt zijn-- een MacBook kun je voor minder dan 1100 euro halen. IMO een zeer redelijke prijs voor een A-merk design-computer met een enorme bundel software. Maar zodra er dan ook maar het pietluttigste detail mis is (hij wankelt, er zit een vlekje op, zit een kiertje tussen twee stukken aangrenzend plastic etc.) wordt er gedaan alsof de aarde vergaat.
Je koopt een laptop met de veronderstelling dat ie goed is. Vlekken en wankel vind ik geen pietluttige dingen.
Pura Vida
Beinvloedt een vlekje of een verschil van minder dan een milimeter in de voetjes het functioneren van een laptop? Nee. Dus in feite heb je een goede laptop gekocht. Een die om het uur vastloopt moet je idd heel snel om laten ruilen, maar dat is bij de meeste mensen die lopen te zeiken niet het geval. Die hebben het over cosmetische 'problemen' van, zo laten ze denken, wereldformaat. Die moeten realistischer zijn over hoe perfectionistisch een bedrijf producten kan afleveren tegen een prijs die ze willen betalen.Maverick2001 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:32:
[...]
Je koopt een laptop met de veronderstelling dat ie goed is. Vlekken en wankel vind ik geen pietluttige dingen.
En 1300 euro is niet veel voor wat je krijgt. Dat het voor jou veel geld is doet er niet toe voor wat betreft de kwaliteit van het product.
Anoniem: 37526
We leven in een wereld dat als je iets koopt, je er een ingebakken paar procent er boven op betaald voor de garantie. Deze garantie is om te garanderen dat het product 100% goed is. Dat is normaal, als je een half salaris uitgeeft (modaal dan) dan is het al helemaal normaal dat het 100% goed is. Niet 99%, maar 100%.CyBeR schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:56:
[...]
Beinvloedt een vlekje of een verschil van minder dan een milimeter in de voetjes het functioneren van een laptop? Nee. Dus in feite heb je een goede laptop gekocht. Een die om het uur vastloopt moet je idd heel snel om laten ruilen, maar dat is bij de meeste mensen die lopen te zeiken niet het geval. Die hebben het over cosmetische 'problemen' van, zo laten ze denken, wereldformaat. Die moeten realistischer zijn over hoe perfectionistisch een bedrijf producten kan afleveren tegen een prijs die ze willen betalen.
En 1300 euro is niet veel voor wat je krijgt. Dat het voor jou veel geld is doet er niet toe voor wat betreft de kwaliteit van het product.
Apple heeft daar blijkbaar schijt aan.
Die garantie is om te garanderen dat het product minimaal een X periode werkt. Garantie heeft bijzonder weinig te doen met het uiterlijk van een product. Al is het product voorzien van 500 krassen, bulten, stippen en zit de linkerhoek 5cm hoger dan de rechter, zolang het product functioneert voldoet apple in principe aan waar ze aan moeten voldoen. Dat je er nog meer uit kun krijgen is dan mooi meegenomen. Een product 10x inleveren vind ik echter te ver gaan, dan is er iets mis met hoe je het product beoordeelt en niet met het product zelf.Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:15:
[...]
We leven in een wereld dat als je iets koopt, je er een ingebakken paar procent er boven op betaald voor de garantie. Deze garantie is om te garanderen dat het product 100% goed is. Dat is normaal, als je een half salaris uitgeeft (modaal dan) dan is het al helemaal normaal dat het 100% goed is. Niet 99%, maar 100%.
Apple heeft daar blijkbaar schijt aan.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Zijn er mensen die dit ook hebben of gehad hebben? Is dit op te lossen door resets of updates of moest je hem voor reparatie aanmelden?
Ik snap echt wel wat je bedoelt maar het gaat hier om hele storende dingen (voor mij zeker storend). Je koopt met een Apple ook een stukje stijl. Kan je je dan voorstellen dat het heel irritant is dat er na 1,5 maand gele vlekken op komen terwijl ik m minimaal gebruik. Apple gebruikt nu niet voor nix een nieuw topcase. Het wankelen is toch echt een probleem. Het minste wat een laptop moet doen is toch gewoon stabiel staan.CyBeR schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 02:14:
[...]
Die garantie is om te garanderen dat het product minimaal een X periode werkt. Garantie heeft bijzonder weinig te doen met het uiterlijk van een product. Al is het product voorzien van 500 krassen, bulten, stippen en zit de linkerhoek 5cm hoger dan de rechter, zolang het product functioneert voldoet apple in principe aan waar ze aan moeten voldoen. Dat je er nog meer uit kun krijgen is dan mooi meegenomen. Een product 10x inleveren vind ik echter te ver gaan, dan is er iets mis met hoe je het product beoordeelt en niet met het product zelf.
Ik begrijp dat dingen hier als onzinnig gezeur overkomen maar ik blijf erbij dat als je iets koopt het gewoon compleet goed moet zijn.
Pura Vida
mee eens en ik vind dat als iemand zich onwijs stoort aan een wankelende laptop dat deze niet meer goed functioneerd en als dat voor jou (Cyber) wel het geval is wil ik mijn volgende eventueel wankele exemplaar best met jou ruilen.. het waren btw niet de voetjes die iets omhoog of omlaag zaten maar de case was gewoon echt krom. Tevens ga ik ook een exemplaar met een dode pixel niet accepteren als de winkel zegt dat ik dan een andere mag (jij wel?). Misschien dat een vlekje wel zeikerig is maar om even terug te komen op de auto van 8000 nee je gaat niet kijken naar elk kiertje maar als ik bijv een gele auto koop zit er toch ook geen rode stip op de motorkap... en dat ga je dan toch ook niet accepteren... maargoed misschien moet ik een zwarte stip wel accepteren op de witte notebook maar ik wacht eerst wel ff waar apple mee komt. En dat sommige mensen voor 1300 euro een apparaat met "defecten" accepteren betekend niet dat het normaal is en mijn eerste 3 defecten waren wel gewoon serieus en de 4e keer crashde die telkens misschien kan je dan een beetje voorstellen dat ik het zo langzamerhand zat begin te worden!Maverick2001 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:04:
[...]
Ik snap echt wel wat je bedoelt maar het gaat hier om hele storende dingen (voor mij zeker storend). Je koopt met een Apple ook een stukje stijl. Kan je je dan voorstellen dat het heel irritant is dat er na 1,5 maand gele vlekken op komen terwijl ik m minimaal gebruik. Apple gebruikt nu niet voor nix een nieuw topcase. Het wankelen is toch echt een probleem. Het minste wat een laptop moet doen is toch gewoon stabiel staan.
Ik begrijp dat dingen hier als onzinnig gezeur overkomen maar ik blijf erbij dat als je iets koopt het gewoon compleet goed moet zijn.
edit: http://www.colorwarepc.co..._white.aspx?configid=1226 weet niet of het al langs komen was
[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 11-08-2006 11:10 ]
Hmmm, ik heb (volgens de bon macbook even niet binnen bereik) een afwijkend serienummer namelijk:CyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:13:
Staat in je serienummer. Dat is <twee karakters voor de fabriek><een voor het jaar><twee voor de week>
Dus, W8622<derest> is week 22 van 2006.
S4H629xxxxxx
kan ik hier uit afleiden dat die van mij week 29 van 2006 is? Dus in week 29 schroeven ze er brakke schermen in :-) (iig deze fabriek)
[ Voor 8% gewijzigd door mymind* op 11-08-2006 14:44 ]
Als mijn auto niet eens fatsoenlijk op 4 wielen staat en hij op 3 wielen wankelt gaat hij terug. Als er een doffe plek op het portier zit ga ik terug, en als de lak na 3 weken al gele vlekken vertoond ga ik terug. Dat doet iedere consument.DiGiSTORM_ schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 07:33:
Ach kom nou, wat zit je je nou aan te stellen. Ik durf te wedden dat Apple z'n afwerking beter heeft dan een auto van 8000 euro. Kom op zeg! Controleer jij ook met een schuifmaat of de kier van de deur overal even breed is? Kom óp zeg, Apple doet echt al veel meer dat jij ooit bij een andere computerfabrikant voor elkaar zult krijgen.
Voor mij gelden exact dezelfde leverdata, en ik heb inderdaad ook dezelfde vraag. Ik denk zelf dat Apple er op deze manier wat tijd bijsmokkelt, zodat ze op de site kunnen zetten "binnen 24h verzendklaar" o.i.d. terwijl ze dan een extreem lange levertijd hebben.Blaxje schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:57:
Kan iemand mij vertellen waarvandaan CTO MacBooks worden geshipped? Mijn MacBook is gisteren verzonden en er staat dat de levering pas de 21e plaatsvindt, dat zou betekenen dat het leveren 10 dagen kost? Dat lijkt me vreemd.
Verzendklaar betekent dat ze uit de kasten/depots gehaald zijn en klaar staatn om "echt" verzonden te worden (althans, dat is mij al eens verteld...)Toch schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:49:
[...]
Voor mij gelden exact dezelfde leverdata, en ik heb inderdaad ook dezelfde vraag. Ik denk zelf dat Apple er op deze manier wat tijd bijsmokkelt, zodat ze op de site kunnen zetten "binnen 24h verzendklaar" o.i.d. terwijl ze dan een extreem lange levertijd hebben.
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
Suzhou in China. Kijk eens in het levertijd topic. Het hangt af van de partij die je MacBook vervoert, maar 10 dagen is waarschijnlijk langer dan het echt gaat duren. Hoewel, je hebt ook pechvogels.Blaxje schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:57:
Kan iemand mij vertellen waarvandaan CTO MacBooks worden geshipped? Mijn MacBook is gisteren verzonden en er staat dat de levering pas de 21e plaatsvindt, dat zou betekenen dat het leveren 10 dagen kost? Dat lijkt me vreemd.
Ik weet niet op welke eBay jij zit, maar hij zet er tegenwoordig zelfs bij dat het voor Apple is. linkThe FLow schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:29:
ik heb mijn macbook besteld (2.0 Ghz white) alleen wil ik dus a.s.a.p. 2gig erin hebben. Nu staat er op ebay dat het item vervallen is.. Heeft hij geen bankjes meer of is dat slechts de advertentie? Wie heeft er resentelijk nog daar besteld. Heb m gister gemailt maar nog geen reactie gehad.. Hoe hebben jullie het afgehandeld, via mail of via ebay?
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 147217 op 11-08-2006 16:45 ]
Anoniem: 91315
Maar moest er nu een productiefout inzitten. Dan kan ik gewoon langs eender welke Apple Store wandelen en daar garantie(of gratie hehe) vragen hé?
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Nu heb ik 2 verschillende service centre's gebeld en geen van beide hebben die cases op voorraad of nemen ze op voorraad, ik ben mn MB dus een weekje kwijt. Naja ik laat het denk ik wel doen omdat ikzelf de nare eigenschap heb er telkens op te gaan letten wat weer leidt dat ik me eraan ga irriteren.
trouwens het viel me op dat ik ontzettend veel krassen aan de onderkant van mn MB heb, terwijl ik hem altijd op een schoon vlak hard oppervlak zet of op mn schoot (jeans)
zou jeans het kunststof echt zo krassen? (opzich maak het niet zoveel uit, maar gewoon nieuwsgierigheid)
trouwens mensen die hij wankel is meestal is het niet het voetje maar gewoon de case die krom is en het is ws bijna altijd aan de rechter handpalm kant omdat aan de andere kant een zware batterij zit ook bij de rechte macbooks kan je het rechter hoekje een beetje omhoog tillen voordat de hele macbook achterover gaat hellen..
Anoniem: 172601
Ik heb ondertussen mijn laptopje van 1100 euro net zo lang niet kunnen gebruiken als wel, en wel om de volgende redenen:CyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:59:
[...]
- Schroef in schermscharnier te strak aangedraaid bij productie: gebarsten; vervangen.
- Eerste topcase verkleurde vrij rap; vervangen.
En om het nu af te maken begint hij ook te wiebelen. Als ik over elk fucking detail zou vallen had ik nog wel een grotere lijst (als je 'm dicht klapt zit het ook allemaal niet netjes recht om maar wat te noemen) maar ga je me nu werkelijk vertellen dat ik zeur als ik verwacht dat m'n laptop niet geel wordt, uit elkaar barst of wiebelt op m'n bureau terwijl ik van Apple als reactie op de hitte te horen krijg dat je hem op je bureau moet zetten?.
Trek anders voor de gein even 1 van de steuntjes achterop je toetsenbord dicht en laat er 1 open, grapjas. Kijken hoe lang het duurt eer dat "detail" je gaat irriteren.
Of het nou om 1100 of 2000 euro gaat, dit is gewoon belachelijk kut van Apple, om nog maar te zwijgen van de mate waarin ze moeilijk doen over repareren en replacen (de TD moet immers constant in conclaaf met Apple over of iets wel niet gerepareerd mag worden).
die van mij wankelt dus niet en staat gewoon stabiel maar er staat wel minder druk op de rechter voetje hoop dus niet dat dat erger gaat worden... maarja totnutoe ga ik niet zeuren
[ Voor 21% gewijzigd door Greetoz op 11-08-2006 22:05 ]
Zat net te kijken en ik heb al 112 cycles met me batterij gedaan in krap 2 maanden dat betekend dat ik best wel teveel gewerkt heb

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
http://www.reghardware.co...ple_macbook_to_get_merom/
Wat moet ik daar van denken?
Dat het bijna Mac Expo Parijs is
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Call me a noob, maar wat houden die cycles in?Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:21:
Twee complete cycles per dag?![]()
Ik zit op 38, ongeveer 1 cycle per dag.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Die eindigt op dezelfde dag als dat die studentenactie in de USA afloopt. Ach, en zo kunnen we nog wel even verder speculeren...
Speculaas is lekker jaGabliboeba schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:18:
[...]
Die eindigt op dezelfde dag als dat die studentenactie in de USA afloopt. Ach, en zo kunnen we nog wel even verder speculeren...

Meestal in Parijs hebben ze leuke dingen zoals 2 jaar terug iMac en 3 jaar terug PowerBook G4 Alu 15" (vorig jaar weet ik niet meer korte termijngeheugen he...)
Ikzelf hoop op nieuwe schermen aangezien de huidige serie al bejaard genoemd kan worden.
Oh oh Mr. B, oh oh!
zeker als de prijs daarmee redelijk gelijk blijft
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
[ Voor 3% gewijzigd door GUZA op 12-08-2006 02:24 ]
dat raster heb ik ook.. stoor me er eigenlijk niet aan je ziet het eigenlijk ook alleen als je erop let.. maar vroeg me af of je er nog iets mee gedaan hadmymind* schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:09:
[...]
Het is niet dat er witte vlekken op mijn scherm zitten, het is meer dat bij het weergeven van egale witte/lichte vlakken een soort structuur te zien is. (hele kleine diagonale ruitjes, net alsof er een een soort raster overheen ligt). Ik ben er trouwens m.b.v. testprogramma van een linkje uit dit topic achter gekomen dat gradients helemaal niet goed worden weergegeven op mijn scherm. Vlekken en duidelijke 'scherpe' overgangen in de gradients.
Binnenkort eens even kijken of ik vergelijkingsmateriaal kan vinden of iig even langs de winkel.
btw ander vraagje ik heb al paar keer gehad dat mijn CD niet wou ejecten omdat er schijnbaar een prog hem aan het gebruiken was... alles was afgesloten dus reboot en komt er wel uit toch wel btje rigoreus
[ Voor 36% gewijzigd door Greetoz op 12-08-2006 02:06 ]
Misschien werkt dit ook nog wel:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58566
hmm niet echt maar thanks anyways... keertje rebooten is ook niet heel ergAnoniem: 37526 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:17:
Mousebutton ingedrukt houden tijdens het opstarten, maar daar moet je dus ook voor rebooten
Misschien werkt dit ook nog wel:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58566
mijn fan is net ook voor het eerst aan gegaan lijkt alsof hij opstijgt
12-16 September zie ik hier
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar, ik wil namelijk het laatste weekend van Augustus een nieuwe MacBook kopen, maar het zou wel vrij vervelend zijn als 2 weken daarna een nieuwe reeks uitkomt met betere processor.Phusebox schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:49:
hmm dan nog maar heel even afwachten als we echt Merom's gaan krijgen in de Macbooksdat zou heel mooi zijn
zeker als de prijs daarmee redelijk gelijk blijft
Heb je er wat aan als mainstream user?
Verlengt het de levensduur? (minder snel verouderd)
Heeft het voordelen mbt hitte?
Kortom: wat is de toegevoegde waarde van een core 2 duo processor in een redelijk low-end notebook.
Als hij er dan toch komt, dan hoop ik dat het vóór 13 oktober is zodat ik nog gebruik kan maken van de back-to-school actie
1. Niks, een mainstream user heeft niks aan 64bit extensies, maar dan ook helemaal niks.Gabliboeba schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:19:
Toch vraag ik me af wat nu concreet de voordelen zijn van een core 2 duo processor in de MacBook:
2. Misschien, maar aangezien het voor een mainstream user niet uit maakt...
3. Dat moet je afwachten tot ze er zijn.
Dus als je hem wil kopen dan maakt het echt niks uit of je hem nu of volgende maand met die merom gaat kopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Attilla op 12-08-2006 11:33 ]
Ik zou niet te hard van stapel lopen. Apple staat er bekend om, om revisies meestal nog wat kleine aanpassingen te geven.[Airwolf] schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:32:
[...]
1. Niks, een mainstream user heeft niks aan 64bit extensies, maar dan ook helemaal niks.
2. Misschien, maar aangezien het voor een mainstream user niet uit maakt...
3. Dat moet je afwachten tot ze er zijn.
Dus als je hem wil kopen dan maakt het echt niks uit of je hem nu of volgende maand met die merom gaat kopen.
Jeej, een snellere dvd brander of iets in die richting ?Blaxje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:46:
Ik zou niet te hard van stapel lopen. Apple staat er bekend om, om revisies meestal nog wat kleine aanpassingen te geven.
Dat noem ik nou niet echt belangrijk.
Nee. Hoogstens zijn ze iets sneller.Gabliboeba schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:19:
Nee. De Core 2 Duo wordt net zo goed vervangen door een nieuwe model als de Core Duo.
Het schijnt dat ze iets minder warm worden. Zelf vind ik dat gezeur om hitte ietwat overdreven maar minder warm is op zich altijd een voordeel natuurlijk.
Download het programma SeaShore. Het is gebaseerd op GIMP en heeft geen X11 nodig. Het is universal en retesnelVincentG schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:39:
X11 geinstalleerd, maar nog kan ik Gimp niet installeren. Krijg nog steeds melding dat X11 nodig is.
Launching containers into space
Heb even gezocht maar kan hem niet vinden.Whieee schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:03:
[...]
Download het programma SeaShore. Het is gebaseerd op GIMP en heeft geen X11 nodig. Het is universal en retesnel
Heb Photoshop CS2 er ook op staan (nog niet veel gebruikt), wat langer laden dan gewend, maar op zich niet zo een ramp. Na de vakantie zal ik het vast pas meer gaan gebruiken.
Soundstream is best een leuke screensaver, die reageert op het geluid dat ie opvangt.
Zit thuis bijna altijd aan het stroom. Weet iemand of het kwaad kan als 's nachts stekker erin blijft, of is het beter om hem er uit te halen? Stroomverbruik zal minimaal zijn, maar weet niet of batterij erdoor luier kan worden?
edit:
Net even Quake 4 demo geprobeerd. Moet werken op een intel, maar mijn oma loopt nog sneller. Niet te doen met een frame per second oid. Wordt toch maar eens proberen een game via bootcamp te draaien, hopelijk gaat dat wel normaal.
[ Voor 25% gewijzigd door VincentG op 12-08-2006 17:08 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
http://www.versiontracker...o/macosx/23237&vid=144019
en dit als resultaat krijgen?
http://www.mactechnews.de...nG5_20060709083040_MB.jpg
zo ja wat is je panel ID? (display utility-> ff op zoeken met spotlight)
edit: link fixed
[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 12-08-2006 18:49 ]
Ik heb geen AppleCare. Vandaag gebeld met A-mac (nadat ze m'n voicemail ingesproken hadden) en volgens de meneer aan de telefoon is mijn bottom case vervangen. Assuming he's right: hulde voor hun support wederom.Greetoz schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:02:
njdewit, begint hij nu pas de wankelen?... of was dat al vanaf het begin.. raar dat het pas later begint (hoe lang heb je hem al?) heb je ook apple care?
Om je gerust te stellen:VincentG schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:03:
[...]
Zit thuis bijna altijd aan het stroom. Weet iemand of het kwaad kan als 's nachts stekker erin blijft, of is het beter om hem er uit te halen? Stroomverbruik zal minimaal zijn, maar weet niet of batterij erdoor luier kan worden?
Ik weet niet of Apple zo geniaal is, of dat alle fabrikanten dat tegenwoordig zo doen, maar als je accu eenmaal vol is, wordt deze losgekoppeld (elektronisch) van de voeding, en werkt de laptop direct van de adapter. Je kunt dit ook zien, omdat de accu na verloop van tijd door zelfontlading iets leegraakt. Bij een lading van 94% (meen ik) wordt de accu weer aangekoppeld en bijgeladen tot 100%. Maar als je de adapter (zoals ik) er altijd aanhebt, kan dat wel een paar dagen duren.
Dus: je accu zal niet lui worden als je de stekker erin laat.
ik hoop het voor je ... a-mac heeft mij ook altijd super geholpen daarom durf ik ook bijna niet meer aan te komen met mijn lcdAnoniem: 172601 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:24:
[...]
Ik heb geen AppleCare. Vandaag gebeld met A-mac (nadat ze m'n voicemail ingesproken hadden) en volgens de meneer aan de telefoon is mijn bottom case vervangen. Assuming he's right: hulde voor hun support wederom.
[ Voor 14% gewijzigd door Greetoz op 12-08-2006 18:42 ]
Ik ga die LCD test gewoon lekker niet proberenGreetoz schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:37:
[...]
ik hoop het voor je ... a-mac heeft mij ook altijd super geholpen daarom durf ik ook bijna niet meer aan te komen met mijn lcd.. maar heb ze even gemaild met wat beeld materiaal omdat het op die manier makkelijker is uit te leggen.. wel vind ik dat ze erg traag op de mail reageren...
Fijn. Merci.DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:28:
[...]
Om je gerust te stellen:
Ik weet niet of Apple zo geniaal is, of dat alle fabrikanten dat tegenwoordig zo doen, maar als je accu eenmaal vol is, wordt deze losgekoppeld (elektronisch) van de voeding, en werkt de laptop direct van de adapter. Je kunt dit ook zien, omdat de accu na verloop van tijd door zelfontlading iets leegraakt. Bij een lading van 94% (meen ik) wordt de accu weer aangekoppeld en bijgeladen tot 100%. Maar als je de adapter (zoals ik) er altijd aanhebt, kan dat wel een paar dagen duren.
Dus: je accu zal niet lui worden als je de stekker erin laat.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik had ook zoiets met m'n eerste macbook. Waarschijnlijk zelfde panel id. Je linkt de afbeelding van mactechews, in de bijbehorende Duitse thread staat een mogelijke oplossing onderaan. Niet zelf geprobeerd overigens.Greetoz schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:18:
Zijn er trouwens meer mensen die deze gradient test doen:
http://www.versiontracker...o/macosx/23237&vid=144019
en dit als resultaat krijgen?
http://www.mactechnews.de...nG5_20060709083040_MB.jpg
zo ja wat is je panel ID? (display utility-> ff op zoeken met spotlight)
edit: link fixed
Hang loose and let the funk ride...
Weet iemand hoe ik het geluid kan gelijk kan laten lopen met het beeld??
ik zie het idd dat het met de instellingen te maken kan hebben maar ik ben niet echt goed in duits en wil dus niet op "halve" instructies iets proberen is er iemand die het voor mij miss kan vertalen?Phrenic schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:41:
[...]
Ik had ook zoiets met m'n eerste macbook. Waarschijnlijk zelfde panel id. Je linkt de afbeelding van mactechews, in de bijbehorende Duitse thread staat een mogelijke oplossing onderaan. Niet zelf geprobeerd overigens.
Heeft iedereen het volgende (en zo ja, wordt dit als storend ervaren), dat je constant je wachtwoord moet geven wanneer je software wilt installeren of updaten?
Heb niet kunnen vinden om dat uit te schakelen. Wachtwoord bij het inloggen vind ik wel voldoende.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Nee, dit kun je niet uitschakelen en ervaar ikzelf niet als storend. De reden hiervoor is dat je standaard beheerders inlog een 'beperkt' account is. Je mag niet zomaar dingen wijzigen of toevoegen aan het systeem. Met het invoeren van je wachtwoord verkrijg jij (en dus ook het installatieprogramma) tijdelijk de rechten om wel op bepaalde locaties te schrijven.VincentG schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:10:
Vraagje:
Heeft iedereen het volgende (en zo ja, wordt dit als storend ervaren), dat je constant je wachtwoord moet geven wanneer je software wilt installeren of updaten?
Heb niet kunnen vinden om dat uit te schakelen. Wachtwoord bij het inloggen vind ik wel voldoende.
Het is dus een beveiliging waarmee er niet zomaar met het systeem gerommeld kan worden. Gelukkig is wel weer zo gemaakt dat je maar een keer je wachtwoord hoeft in te geven per installatie en niet bij elk bestand dat op een bepaalde 'beveiligde' locatie wordt weggeschreven.
Je zou dit misschien kunnen omzeilen door het root account te activeren en hier op in te loggen. Toch zou ik je aan raden om hier mee te leren leven (
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ja, dat heeft iedereen en is inherent aan het functioneren van UNIX-systemen. Derhalve wordt het ook gewoonlijk niet als storend ervaren. Het is gewoon een security-feature. Zonder dit zouden spyware en virussen free reign hebben op je machine.VincentG schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:10:
Vraagje:
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 12-08-2006 21:59 ]
Leuk geprobeerd, maar dan moet je 'm nog steeds invoerencarfreak02 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:33:
Dan moet je je wachtwoord weghalen / verwijderen hoef je hem ook niet in te voeren.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Schrijf een app die om de milliseconde je scherm scanned, en bij het detecteren van zo'n venster een virtueele return geeftDaedalus schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:38:
[...]
Leuk geprobeerd, maar dan moet je 'm nog steeds invoeren. Alleen dan kun je nu met een return af.
als ik het een beetje begrijp is het volgens hun een bug in Mac OSX.. en dat is op te lossen door een andere rgb profile te loaden oid.. maar als ik bootcamp doe en windows XP installeer heb ik iig onder de installatie die lijnen ook en volgens mij isd at gewoon XP?.. dus zou t wel hardware zijn...then again.. mijn duits is niet het bestePhrenic schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:41:
[...]
Ik had ook zoiets met m'n eerste macbook. Waarschijnlijk zelfde panel id. Je linkt de afbeelding van mactechews, in de bijbehorende Duitse thread staat een mogelijke oplossing onderaan. Niet zelf geprobeerd overigens.
edit onder xp zelfde soort raster als onder mac dus ik denk dat een color sync "patch" onder mac misschien he slechte scherm goed maakt onder mac maar dan is het scherm nog niet goed onder andere OS'n toch maar ff een ander paneel krijgen denk ik..
[ Voor 14% gewijzigd door Greetoz op 12-08-2006 23:04 ]
Anoniem: 87302
@ davidgilmour : Kan je niet instellen dat BT niet na x tijd uitgeschakeld wordt ivm energiebesparing?
[ Voor 5% gewijzigd door VincentG op 12-08-2006 22:57 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Anoniem: 182253
Niks, zo te zien. Ik heb 't hier even geprobeerd met alleen een BT tobo, en dat ging zonder problemen. MBP weliswaar maar dat mag niet uitmaken.Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:50:
Als ik een gewone muis +toetsenbord aansluit op mijn MB met een externe monitor dan kan ik de MB dichtklappen en verder werken. Met mijn BT muis +BT toetsenbord lukt dit niet, hij gaatom de 5 seconden uit. Wat doe ik verkeerd?
En je hebt 'm pas een maand ofzo?Anoniem: 37526 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 02:42:
Ik kwam er net pas achter dat mijn Magsafe connector aan beide kanten oplicht
Klopt, maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat hij dus aan beide kanten oplicht!
Ik heb trouwens wel nog een klein puntje waar ik mij bij mijn Macbook aan stoor. De DVD-drive! Elke keer bij het uit standby komen hoor ik hem luid initialiseren, wat erg storend is. Wat mij betreft mag de complete DVD-drive gedisabled worden (tijdelijk dan
Zelf vind ik het LEDje maar verwarrend. Als hij aan staat en continue betekend dat eigenlijk alleen maar dat de klep dicht is, wat heeft dat dan in vredesnaam voor nut
Ik heb liever dat hij alleen maar knippert als hij in standby staat, want nu zie ik het verschil tussen knipperen en continue niet zo goed.
Overigens, als 't ledje op een macbook knippert als je 'm aan wilt zetten is er iets mis met het geheugen.
Anoniem: 87302
inderdaad, met mijn Sony monitor lukt het prima. Dan hoeft het tobo niet eens aan te staan. Maar met mijn plasma monitor lukt het wel met een extern muisje / tobo ,maar niet met de bt combi.CyBeR schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:23:
[...]
Niks, zo te zien. Ik heb 't hier even geprobeerd met alleen een BT tobo, en dat ging zonder problemen. MBP weliswaar maar dat mag niet uitmaken.
Dit topic is gesloten.
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?
Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).