[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.401 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:43:
Wat ik dan weer niet snap is dat mensen een totaal nieuw model meekrijgen (bij een defect), en ze het voor elkaar krijgen ook deze weer op dezelfde manier stuk te maken.

Zit er bij jezelf dan niet iets fout?
Als je er met een auto overheen rijdt wellicht, maar vervangende modellen kunnen ook uit faulty lichtingen komen lijkt me zo. En dan gaat het, inderdaad, net zo hard weer mis.

Maar had ik maar een vervangend model gekregen joh :D 't Zal wel weer repareren worden. Voor keer nummer 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Maverick2001 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:29:
Heb afgelopen zaterdag mijn Macbook weer opgehaald bij het Apple Center. Mijn topcase was op verschillende plaatsen los geraakt. Toen ik m bracht zeiden ze dat ik waarschijnlijk een nieuwe topcase kreeg. Ook mede omdat ik al na 2 mnd gele plekken heb.

Tot mijn verbazing krijg ik dus mijn laptop met de oude topcase terug. Ze hebben m vastgelijmd en ze vonden de gele plekken niet erg genoeg. Na nog geen 2 dagen laat de topcase alweer los. En moet ik m nu echt express nog geler gaan maken?

Ik gebruik mijn MB echt puur als bij computer en vind deze verschijnselen echt heel triest.
mag ik vragen welke apple center?

Ik heb mijn macbook bijna een maand geleden gekocht (overmorgen een maand) en heb er nog niks op kunnen doen! wacht ondertussen op mijn 3e vervanging en dus niet door eigenschuld maar door gewoon fabricage fouten. De 2e donderdag ingeleverd ik zou vrijdag miss al gebelt worden om mijn nieuwe te halen maar natuurlijk niet gebeurt hopelijk vandaag!

Nog een tip: Als je na aankoop (bij een apple center) direct al een defect ziet zoals niet sluitende topcase oid gelijk terug gaan en niet aan zetten. Dan kan je gelijk een vervanging mee krijgen en hoef je dus niet te wachten. Als je er ff mee gaat spelen registreerd hij zichzelf en moeten ze hem wel terug sturen naar apple en op een vervanging wachten. (Ik weet dit dus uit eigen ervaring :P)

Dit is mijn eerste Mac maar mijn ervaring met apple is nog niet echt bijster goed tot op dit moment vooral niet met de Macbook :S Ik hoop nu maar op 3maal scheeprecht echt onacceptabel dat er zoveel fabricage fouten inzitten al zei de A-MAC wel dat ik heel veel pech had :P

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:32:
[...]

Dit is mijn eerste Mac maar mijn ervaring met apple is nog niet echt bijster goed tot op dit moment vooral niet met de Macbook :S Ik hoop nu maar op 3maal scheeprecht echt onacceptabel dat er zoveel fabricage fouten inzitten al zei de A-MAC wel dat ik heel veel pech had :P
Ik ben ook aardig bekoeld van Apple ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:35:
[...]

Ik ben ook aardig bekoeld van Apple ja :D
ik zit nu in een diepe anti climax! :P maar nu moet ik hem wel gaan gebruiken heb office al binnen :P a-mac in afoort is 12:30 open dus ik verwacht 1300 uur een telefoontje! :P al weet ik dat dat niet gaat gebeuren.. :(

wel offtopic over apple service :P: 4 iPod nano's gekocht met inschriptie voor werknemers hier. Naam achterop van de betreffennde werknemer.. alle 4 ontvangen goede namen maar 1 was DOA (dead on arrival) terug gestuurd, nieuwe gekregen stond er de verkeerde naam op. Nou geen probleem denk je gewoon ff weer terug.

Het ding is ondertussen al 4 keer heen en weer geweest tussen hier een apple! eerste keer hebben ze een hele nieuwe weer met de verkeerde naam opgestuurd! en nu sturen ze gewoon dezelfde volgens mij weer terug omdat hij werkt.. ja hij werkt maar de naam is verkeerd Apple centers kunnen niks doen omdat het via de online store is besteld en apple reageerd niet op gestuurde brieven :S de UPS man kent ons al omdat hij diezelfde nano al zovaak hier heeft afgeleverd :P

[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 07-08-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Greetoz schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:45:
[...]

Het ding is ondertussen al 4 keer heen en weer geweest tussen hier een apple! eerste keer hebben ze een hele nieuwe weer met de verkeerde naam opgestuurd! en nu sturen ze gewoon dezelfde volgens mij weer terug omdat hij werkt.. ja hij werkt maar de naam is verkeerd Apple centers kunnen niks doen omdat het via de online store is besteld en apple reageerd niet op gestuurde brieven :S de UPS man kent ons al omdat hij diezelfde nano al zovaak hier heeft afgeleverd :P
Heh, dat is op zich gewoon een communicatieprobleem dat je bij elk groot bedrijf terug gaat vinden. Je bericht "de naam is verkeerd" gaat op een gegeven moment verloren en wordt "er is iets mis met deze iPod". Engineer onderzoekt dat, 'nope, niks mis mee' en terug de post in :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
CyBeR schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:49:
[...]

Heh, dat is op zich gewoon een communicatieprobleem dat je bij elk groot bedrijf terug gaat vinden. Je bericht "de naam is verkeerd" gaat op een gegeven moment verloren en wordt "er is iets mis met deze iPod". Engineer onderzoekt dat, 'nope, niks mis mee' en terug de post in :P
Dat kan maar die iPod wordt gewoon incl "schade" formulier ingeleverd bij de technische dienst lijkt mij. En dan nog vind ik het onacceptabel dat het na 4 keer heen en weer en brieven nog steeds niet opgelost is!

maar dit gaat wel btje erg offtopic nu :P nog 10 min en amac gaat open ... * Greetoz crosses his fingers :P

[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 07-08-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een hardware vraagje :)

Klopt het dat UTP kabels in de Macbook niet vastklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:48

botoo

💀 too old to die young

Als het UTP stekertje niet stuque is dan zou dat gewoon moeten klikken in je MacBook (bij mij wel iig).
Overigens hoeft 'klikken' niet gepaard te gaan met een duidelijk hoorbare 'klik', als 'ie vastzit weet je dat 'ie 'geklikt' heeft :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou gewoon vast moeten klikken. Doen ze bij mij wel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:06:
zou gewoon vast moeten klikken. Doen ze bij mij wel iig
Ik kan de kabel er hier gewoon uit trekken. Kan ook aan de kabel liggen natuurlijk (heb even geen zin een andere kabel te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu al meerdere keren diverse UTP kabels in gestopt, maar ik heb nooit echt een klikje gehoord :?

Als ik hem erin stop zie ik het plastic flapje ook niet omhoog floepen. Degene die er nu in zit kan ik er probleemloos uittrekken zonder het flapje omlaag te moeten duwen. Het is natuurlijk wel handig en veilig, en ik heb nooit problemen gehad dat ik hem aan moest duwen, maar toch vroeg ik mij even af of het normaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 20:36
Stekkertje van lichtnetadapter werkt magnetisch. Denk dat ze ook wel iets hebben voor UTP kabel, dat wanneer iemand erover valt, de kabel los moet schieten, anders zou het tegenstrijdig zijn. Heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat ik gewoon draadloos werk.
Iemand die draadloos en met draad gewerkt heeft en weet in hoeverre er verschil in snelheid zit qua surfen en bestandsoverdracht over het netwerk?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 10:46
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:17:
Ik heb er nu al meerdere keren diverse UTP kabels in gestopt, maar ik heb nooit echt een klikje gehoord :?

Als ik hem erin stop zie ik het plastic flapje ook niet omhoog floepen. Degene die er nu in zit kan ik er probleemloos uittrekken zonder het flapje omlaag te moeten duwen. Het is natuurlijk wel handig en veilig, en ik heb nooit problemen gehad dat ik hem aan moest duwen, maar toch vroeg ik mij even af of het normaal is :)
Ik heb dit bij mn huidige desktop ook, met stofzuigen vaak zat het kabeltje aangeraakt waarna hij een paar mm eruit slipte en ik geen internet had. Hij hoort dus gewoon te klikken en zoals je zelf ook al door hebt ligt het aan je poort, jammergenoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:39:
Stekkertje van lichtnetadapter werkt magnetisch. Denk dat ze ook wel iets hebben voor UTP kabel, dat wanneer iemand erover valt, de kabel los moet schieten, anders zou het tegenstrijdig zijn. Heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat ik gewoon draadloos werk.
Iemand die draadloos en met draad gewerkt heeft en weet in hoeverre er verschil in snelheid zit qua surfen en bestandsoverdracht over het netwerk?
Theoretisch is 802.11G 4 keer zo traag als 100Mbit UTP, in praktijk 3 keer. Doordat ik met een NAS werk zit ik dan ook bijna altijd aan de UTP kabel :)
Zody schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:39:
[...]

Ik heb dit bij mn huidige desktop ook, met stofzuigen vaak zat het kabeltje aangeraakt waarna hij een paar mm eruit slipte en ik geen internet had. Hij hoort dus gewoon te klikken en zoals je zelf ook al door hebt ligt het aan je poort, jammergenoeg :)
Ja maar dat heb ik dus niet! Hij zit er wel heel stevig in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Zody schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:39:
[...]

Niet perse. Met de kabel die ik altijd gebruik hoor ik geen klik. De kabel kan ik er ook gewoon uittrekken zonder het lipje in te drukken. Een andere kabel klikt die ik even heb geprobeerd klikt wel, en blijft ook gewoon zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Bij mij klikt het ook, gewoon.

Bij bestandsoverdracht haalde ik gisteren 15 mb/s via de kabel, en via de draadloze verbinding haalde ik 4 mb/s. Voor mijn adsl-lijn merk ik geen verschil.

Ik heb een map met daarin verschillende mappen met telkens verschillende beveiligde bestanden. Hoe kan ik zorgen dat alles niet meer beveiligd is, zonder dat ik naar ieder mapje moet gaan en dan info klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ook even met kabel geprobeerd (klikt ook gewoon). Surfen gaat even snel maar bestandsoverdracht flink wat sneller.
Wat geprobeerd te kopieren, maar hij pakte draadloze verbinding nog niet. Even Safari een pagina laten openen en hij pakt hem weer, maar nee, finder moet weer vast lopen. Kan taak niet eens stoppen, hij wilt verbinding ook niet pakken en moet je hem weer hard uitzetten. Dat is toch iets wat veel beter moet (kunnen). Nu zal het vastlopen hierdoor niet vaak gebeuren, omdat ik niet steeds met verbinding ga lopen spelen, maar toch een slordig iets.
Wat ik ook nog vervelend vind, is dat ik steeds weer met mn pc moet connecten. Als ik uit sluimerstand ga, of Macbook opstart, duurt het even voor ie netwerk groepen heeft gevonden, waarna ie even moet zoeken naar aangesloten pc's. Kan ik niet gewoon net als in Windows een gedeelde map laten functioneren als HD partitie, zodat ik niet steeds meer handmatig moet connecten?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
F e r o x schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:13:
Ik heb een map met daarin verschillende mappen met telkens verschillende beveiligde bestanden. Hoe kan ik zorgen dat alles niet meer beveiligd is, zonder dat ik naar ieder mapje moet gaan en dan info klikken?
Wat bedoel je precies met beveiligde bestanden? Qua permissions? Dan zou je 'Apply to enclosed items' kunnen proberen. Dan worden alle onderliggende items hetzelfde ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Neen het is het vinkje 'beveiligd' bij Algemeen (in info). Waar bijvoorbeeld ook opstarten onder rosetta kan geselecteerd worden ...

Een ander vraagje, hoe moet je knippen? Ik wil namelijk bestanden overzetten naar een externe zonder dat ik ze telkens achteraf moet wissen op mijn MB Harddisk. Wanneer ik ze sleep blijven ze namelijk staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mij niet vergis moet je dan het Appeltje of de shift toets ingedrukt houden, speel er eens mee, tot het (+) symbool verdwijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:18

Soul__assasin

de Belbelg

ik heb mijn vervang baterij dus aangekregen vandaag en in tegenstelling tot wat ik gezegd had ga ik de oude netjes trug sturen UPS komt er vandaag nog om

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:42:
Theoretisch is 802.11G 4 keer zo traag als 100Mbit UTP, in praktijk 3 keer. Doordat ik met een NAS werk zit ik dan ook bijna altijd aan de UTP kabel :)
Bij de Dixons e.d. hebben ze nog wel een rekenmachine te koop, als ik bovenstaande zie is dat misschien wel zo handig om die ook te gebruiken :P

De 802.11g standaard is namelijk goed voor een theoretische snelheid van 54 Mbit/s. Het is dus ietsje minder dan 2x zo snel (en dus niet 4x) als een gewone 100 Mbit/s ethernetverbinding (via een kabel als UTP CAT5 voor de mierenneukers) maar dat is de theorie. Wireless verbindingen hebben nogal wat overhead en verlies waardoor je eerder met 802.11g op de 36 Mbit/s zit dan op de 54 Mbit/s. De praktijk is dus een ander verhaal omdat kwaliteit van je apparatuur, verbinding en de afstand ook een rol spelen. Het is in ieder geval zat voor zelfs een 20 Mbit ADSL2+ internetverbinding en qua filetransfer valt de traagheid ook nog wel mee.

Waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben is in hoeverre mensen tevreden zijn over het afhandelen van de defecten aan hun Macbook. Hoe is dat eigenlijk over het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef mij een screenshot van een Airport kaart die 54mbit haalt. Theoretisch is dat rond de 27mbit (gedeeld door twee ja, door de techniek), 25mbit als je de overhead en alles eraf haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik weet niet welke theorie jullie gebruiken, maar de omgeving is een belangrijke/de belangrijkste factor die meespeelt voor de snelheid. Zit er flink wat beton tussen de twee punten? Of bijvoorbeeld alleen maar glas? Zomaar aannames doen wat betreft de factor langzamer zijn dan is een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:42:
Ik weet niet welke theorie jullie gebruiken, maar de omgeving is een belangrijke/de belangrijkste factor die meespeelt voor de snelheid. Zit er flink wat beton tussen de twee punten? Of bijvoorbeeld alleen maar glas? Zomaar aannames doen wat betreft de factor langzamer zijn dan is een beetje raar.
Ik heb het over de theoretische snelheid, niet de praktijk snelheid (waar beton e.d. meetellen). Wifi haalt naar mijn inzien zelfs als je ernaast zit slechts 27mbit (de helft) excl. overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Mijn kamer zit vlak naast de router (zit een (dunne) muur tussen en qua surfen merk ik geen verschil, alleen duideiljk met bestandsoverdracht. Mn zusjes kamer, een verdieping lager, heeft veel meer last van snelheidsverlies. Zijn allemaal factoren die bijdragen. Moet zeggen dat ik mijn WiFi verbinding op de Macbook toch erg stabiel vind. Bij mijn zusje is deze veel instabieler. al lijkt dat de laatste tijd ook wel mee te vallen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 13:50

Maverick2001

Never look back

Greetoz schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:32:
[...]

mag ik vragen welke apple center?
....

Het betreft hier Mac-Me in Leeuwarden.

De zijkant van de toplaag laat inmiddels alweer los dus ik ga morgen weer terug.

Het wordt nu nog erger. Ik heb er een tucano second skin omheen (zwart) en ook die laat nu sporen na op de Macbook. Sporen die je er dus ook niet zomaar afveegt. Nu begrijp ik dat Tucano producten niet aan Appel zijn gerelateerd maar dit is toch echt niet normaal.

Kom zolangzamerhand in een fase dat ik gewoon een nieuwe MB wil. Ik begrijp dat ik 1 van de allereerste serie heb met nog gebreken helaas. Maar de problemen beginnen zich nu wel op te stapelen.

* gele vlekken
* loslatende topcase
* beeldscherm staat fractie scheef
* lichte speling onderkant macbook waardoor hij lichtelijk wankel is (heel klein beetje)

[ Voor 7% gewijzigd door Maverick2001 op 07-08-2006 20:38 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Aangezien er vandaag niks spectaculairs is gebeurt tijdens de keynote van Steve Jobs (zelfs geen update voor de MBP) denk ik dat ik deze week maar eens een MacBook ga aanschaffen.
Ik verwacht de komende tijd geen update voor de MacBook maar toch wil ik het jullie vragen: Heeft een Core 2 Duo nu echt meerwaarde in een laptop als de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Ok, en nu heb ik dus echt zin om iets af te maken:

Mijn vorige PowerBook 1,33 had er last van, mijn PowerBook 15" 1,66 HEEFT er last van en sinds vanmiddag mijn MacBook 13" ook: Af en toe uitgaan spontaan en als dat een paar keer is geweest nooit meer zonder adapter kunnen werken ondanks dat de accu vol is.

Ik heb dus vorige week net mijn PB weggebracht voor reparatie hiervan en nu heeft mijn BlackBook het ook kan iemand de valium aangeven?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Gabliboeba schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:51:
Aangezien er vandaag niks spectaculairs is gebeurt tijdens de keynote van Steve Jobs (zelfs geen update voor de MBP) denk ik dat ik deze week maar eens een MacBook ga aanschaffen.
Ik verwacht de komende tijd geen update voor de MacBook maar toch wil ik het jullie vragen: Heeft een Core 2 Duo nu echt meerwaarde in een laptop als de MacBook?
Leopard, de nieuwe OS X versie is 64 bit. De Core Duo echter niet. Coore 2 Duo is wel 64 bit dus deze zou daar beter uit kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:54:
Ok, en nu heb ik dus echt zin om iets af te maken:

Mijn vorige PowerBook 1,33 had er last van, mijn PowerBook 15" 1,66 HEEFT er last van en sinds vanmiddag mijn MacBook 13" ook: Af en toe uitgaan spontaan en als dat een paar keer is geweest nooit meer zonder adapter kunnen werken ondanks dat de accu vol is.

Ik heb dus vorige week net mijn PB weggebracht voor reparatie hiervan en nu heeft mijn BlackBook het ook kan iemand de valium aangeven?
Woon je onder een zendmast ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gabliboeba schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:51:
Heeft een Core 2 Duo nu echt meerwaarde in een laptop als de MacBook?
Nee,64-bit is vnl handig dat je veel memory kunt adresseren, een macbookje kan 2gig ram max aan.
De andere voordelen van core 2 duo zoals iets lager energie verbruik, wat betere performance zul je niet merken met het gebruik waar macbook voor ontworpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
dolby schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:08:
[...]

Nee,64-bit is vnl handig dat je veel memory kunt adresseren, een macbookje kan 2gig ram max aan.
De andere voordelen van core 2 duo zoals iets lager energie verbruik, wat betere performance zul je niet merken met het gebruik waar macbook voor ontworpen is.
Alle kleine beetjes helpen hoor ;) Toch tot 40% sneller. Zie ook op het tweakers nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
tweak_dude schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:17:
[...]

Alle kleine beetjes helpen hoor ;) Toch tot 40% sneller. Zie ook op het tweakers nieuwsbericht.
mja, beetje vage benchmarkjes "Soms is het verschil erg klein (1%)"
Ga er maar vanuit dat je als niet pro gebruiker er weinig van zult merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal Leopard met full options werken op een Macbook? Dus inclusief alle nieuwe Core Image functionaliteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er toch ook stevig aan te denken om een Macbook aan te schaffen, maar ik wil wel een dual-boot met Windows ernaast hebben ivm. met school etc. :) Op deze manier is de overstap ook makkelijker naar MacOSx. Aangezien Leopard pas in de lente van 2007 komt zal ik dus gebruik moeten maken van Bootcamp. Een ding is me echter niet helemaal duidelijk, ik las dat in december bootcamp niet meer zal werken totdat die officieel gereleased wordt met Leopard samen. Maar werkt je hele windows installatie niet meer, of kan je na deze datum geen nieuwe installatie meer doen? Dit is natuurlijk een groot verschil..

Deze sleeve lijkt me wel erg mooi en goed om erbij te bestellen, maar zover ik weet is die niet in Nederland te krijgen nog.. Weet iemand daar wat over, anders stuur ik Apple eventjes een mailtje deze week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:40:
Ik zit er toch ook stevig aan te denken om een Macbook aan te schaffen, maar ik wil wel een dual-boot met Windows ernaast hebben ivm. met school etc. :)
Ik draai Windows XP onder Paralels en vind dat net ff iets fijner dan multiboot omdat je gelijk even kan kijken in je andere omgeving als je wat zoekt :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

misschien werkt de beta van bootcamp dan niet meer, omdat er dan een soort van 1.0 is van bootcamp :) (geen beta meer dus)

ik ben al 3 x in de afgelopen 4 weken bij een apple winkel geweest (enschede), maar ze hebben nog steeds maar 1 sleeve, in de kleur; roze. ik ga ook bestellen denk ik, van de apple nlstore that is

en Gabliboeba, ik heb mn macbook nu anderhalve maand, en als je t mij vraagt, zal de evt. bottleneck van je macbook echt niet de processor zijn. die is echt snel genoeg. ik ga er wel wat ram bij in zetten, dat zal wel veel schelen denk ik

[ Voor 27% gewijzigd door johnneman op 08-08-2006 00:22 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
johnneman schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:16:
ik ben al 3 x in de afgelopen 4 weken bij een apple winkel geweest (enschede), maar ze hebben nog steeds maar 1 sleeve, in de kleur; roze. ik ga ook bestellen denk ik, van de apple nlstore that is
Weet niet wat voor amateurs het dan zijn, maar ik zie toch best wel veel mensen met een Tucano Skin lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:22:
Geef mij een screenshot van een Airport kaart die 54mbit haalt. Theoretisch is dat rond de 27mbit (gedeeld door twee ja, door de techniek), 25mbit als je de overhead en alles eraf haalt.
Als jij eerst eens even nadenkt over het feit dat je het had over een theoretische snelheid en dan eens even naar de 802.11g standaard kijkt dan zul je zien dat die theoretische snelheid dus 54 Mbit is. Met een draadje (om het maar even simplistisch zo te noemen) zit je op de 100 Mbit (wederom puur theoretisch want ook hier spelen een aantal factoren een rol zoals afstand). Die 100 Mbit is dus bijna 2x zo groot als 54 Mbit. Kwestie van simpel rekenen lijkt me :)

De praktijk daarentegen is een heel ander verhaal. Bij wireless verbindingen spelen zaken als afstand, kwaliteit van de apparatuur en de omgeving een rol. In een open veld is het makkelijker om op een 100 meter afstand nog een verbinding te hebben. Dat hoef je niet te proberen in een gebied met gebouwen.
Om die reden valt er vooraf dus ook helemaal niets te zeggen over hoe goed of slecht een wifi netwerk het zal doen of hoe goed of slecht een bepaalde wifi kaart of access point het zal doen. De praktijk laat zich dat uitwijzen.

Dan hebben we nog een andere 54 Mbit standaard, namelijk de 802.11a (ook wifi gecertificeerd). Deze standaard zit in de 5GHz band. Voordeel van een hogere frequentie is dat je hier makkelijker een hogere snelheid kunt behalen omdat die band nogal leeg is. Op de 2.4 GHz band van 802.11g en 802.11b zit ontzettend veel andere zaken waaronder magnetrons, bepaald radioverkeer, ziekenhuisapparatuur, etc. Een hele drukke band en dus ook veel storing waardoor de snelheid nogal sterk beinvloed wordt. Groot nadeel van een hogere frequentie is de doordringbaarheid. Een lagere frequentie dringt makkelijker door muren en deuren dan een hogere frequentie. Concreet houdt dit in dat bij 802.11a met de deur open je een 54 Mbit verbinding hebt. Doe je de deur dicht, houdt je nog maar 36 Mbit over. Bij 802.11g is deze impact veel en veel kleiner. Als je je netwerk goed neerzet zul je ook heel mooi die 36 Mbit kunnen halen. Als je naast het access point gaat zitten heb je een 54 Mbit verbinding (zo heel erg gek is dat dus allemaal niet ;)). Zoals ik al zei spelen er een heleboel factoren een rol waaronder de afstand. Die allemaal tesamen bepalen wat je uiteindelijk aan snelheid hebt. Overigens is de overhead van 802.11b veel groter dan die van 802.11a en 802.11g en dat verklaart dan ook waarom 802.11g op dezelfde 2.4 GHz band een veel hogere snelheid kan behalen dan 802.11b (minder overhead o.a., ook hier spelen weer meer zaken een rol waardoor die standaard sneller is). Ga die 2 dan ook niet 1 op 1 lopen vergelijken want daarmee ga je zeker de boot in.

De snelheden die jij hierboven noemt zijn niet de theoretische snelheden (die is gewoon nog immer 54 Mbit) maar zijn meer de snelheden die je in de praktijk zou halen, maar goed, dat is van een heleboel factoren afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet over kwaliteit van antenne's, afstand of wat dan ook. Gewoon over de maximum snelheid die je op papier kan halen.

802.11G Wifi (Airport Extreme) kan niet hoger dan 27Mbit!

En als je denkt dat dat wel kan, kom maar langs met je accespoint en Macbook, en probeer maar hoger te halen dan 27Mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnneman schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:16:
misschien werkt de beta van bootcamp dan niet meer, omdat er dan een soort van 1.0 is van bootcamp :) (geen beta meer dus)
Dus Bootcamp blijft gewoon werken totdat Leopard uitkomt? :) Kan iemand dit bevestigen? Kan ik windows blijven draaien totdat Bootcamp officieel uitkomt?

:)

edit: ik zie overigens dat die Incase sleeve wel leverbaar nu is in de nl-store, alleen 2-3weken wachttijd..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Maverick2001 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:23:
[...]

Het betreft hier Mac-Me in Leeuwarden.

De zijkant van de toplaag laat inmiddels alweer los dus ik ga morgen weer terug.

Het wordt nu nog erger. Ik heb er een tucano second skin omheen (zwart) en ook die laat nu sporen na op de Macbook. Sporen die je er dus ook niet zomaar afveegt. Nu begrijp ik dat Tucano producten niet aan Appel zijn gerelateerd maar dit is toch echt niet normaal.

Kom zolangzamerhand in een fase dat ik gewoon een nieuwe MB wil. Ik begrijp dat ik 1 van de allereerste serie heb met nog gebreken helaas. Maar de problemen beginnen zich nu wel op te stapelen.

* gele vlekken
* loslatende topcase
* lichte speling onderkant macbook waardoor hij lichtelijk wankel is (heel klein beetje)
Mijn eerste macbook had een vlek op de case.. mijn 2e stond het "deksel" scheef.. die zou vervangen worden.. maar nu heeft A-Mac opeens besloten dat de TD hem zelf kan rechtzetten. het maakt mij niet uit maargoed als ik na een maand gebruik niet opeens weer een scheve heb.. :S maarja morgen ophalen als ik A-mac mag geloven!

btw mijn eerste macbook was een maand geleden... die had een andere "topcase" (dat wat geel wordt dus) dan die ik donderdag in me handen had die 2e was veel gladder iig zo vond ik het.

ik zou gewoon terug gaan met jou macbook en een nieuwe eisen... echt onacceptabel zou ik het vinden. Mijn el cheapo asus was recht, schoon, niet wankel en na 3 jaar alleen wat gebruiks krasjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Xilantof schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 07:58:
Gisteravond gewoon mijn MacBook dichtgeklapt. Toen ik hem vanochtend weer opende, en dus verwachtte dat ie gewoon uit de slaapstand zou komen, moet ie helemaal opstarten... ?

Ik meen me te herinneren dat het slaaplampje gewoon brandde. Ook hoefde ik het aan-knopje niet in te drukken om hem aan te zetten. Scherm openklappen was voldoende om het a-accoord te laten klinken...

Maar iemand een idee hoe dat kan?
Had ik soms ook, wat ik deed was even de powercable aansluiten en op stroom zetten, dan sprong hij vanzelf uit sleep.
Is maar idee.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
F e r o x schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:13:

Nog eens vraag stellen, want het is toch wel redelijk dringend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Greetoz schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 02:54:
[...]

Mijn eerste macbook had een vlek op de case.. mijn 2e stond het "deksel" scheef.. die zou vervangen worden.. maar nu heeft A-Mac opeens besloten dat de TD hem zelf kan rechtzetten. het maakt mij niet uit maargoed als ik na een maand gebruik niet opeens weer een scheve heb.. :S maarja morgen ophalen als ik A-mac mag geloven!

btw mijn eerste macbook was een maand geleden... die had een andere "topcase" (dat wat geel wordt dus) dan die ik donderdag in me handen had die 2e was veel gladder iig zo vond ik het.

ik zou gewoon terug gaan met jou macbook en een nieuwe eisen... echt onacceptabel zou ik het vinden. Mijn el cheapo asus was recht, schoon, niet wankel en na 3 jaar alleen wat gebruiks krasjes!
Ik heb m vanmorgen naar het Mac Center in Leeuwarden gebracht en nu maar afwachten wat ze doen. Ze gaan m eerst naar hun technische dienst brengen. Ik heb laten weten dan ik de combinatie van klachten echt niet acceptabel vind. En eigenlijk gewoon een nieuwe eis. Natuurlijk krijg ik als reply dat ik weer moet wachten op wat de technische dienst er van vindt. Begin eigenlijk langzamerhand aardig te balen van mijn aankoop. Hij noemde het zelf schoonheidsfoutjes... ik noem het toch echt een structureel krom trekken van mijn MB.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

F e r o x schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:31:
[...]

Nog eens vraag stellen, want het is toch wel redelijk dringend.
De bovenste folder goed instellen en 'Apply to enclosed items' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Dat is voor de eigenaar en bevoegdheden in te stellen. Werkt dus niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

F e r o x schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:51:
Dat is voor de eigenaar en bevoegdheden in te stellen. Werkt dus niet ...
Oh, je bedoelt 'Locked'?

code:
1
find /path/to/dir -exec /Developer/Tools/SetFile -a l '{}' ';'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick2001 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:23:
[...]

* gele vlekken
* loslatende topcase
Het zou Apple sieren als ze een soort '2-strikes-out' hanteren ofzo voor die oude modellen. Heb er zelf ook zoeen (vlekken -> topcase replaced, schermscharnier gebarsten wegens fabricagefout -> fixed) en die is nu weer daar vanwege die speling aan de onderkant (die er sinds kort is en steeds erger wordt). M'n cover sluit ook niet mooi aan maar daar kan ik wel mee leven, dat wiebelen op je desk is alleen bar irritant. Gast bij A-Mac Utrecht herkent me ondertussen :D

't Is vervelend dat Apple zo achterlijk en stug doet over die serie kutmodellen die ze de markt op geslingerd hebben. Technische diensten all around the globe krijgen die dingen constant op zich afgeslingerd en dan moet er telkens weer met Apple gepraat worden over of iets gefixt mag worden of niet.

Eigenlijk wil ik gewoon ook een nieuwe, maar ik neem het puur Apple kwalijk dat ze daar zo rot en luizig over doen, niet de retailers. Het is ook gewoon diefstal ergens, want ik kan dat ding wiebelend en wel niet eens voor een marktconforme prijs doorverkopen..

had ik maar een PowerBook gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
jullie hebben het steeds over de oude versie; is het dan definitief zeker dat de nieuwe versies beter zijn qua vlekken en "scheefheid"?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:02:
jullie hebben het steeds over de oude versie; is het dan definitief zeker dat de nieuwe versies beter zijn qua vlekken en "scheefheid"?
Ik heb een nieuwe topcase gekregen ooit (ivm de vlekken) en die vlekt niet, zelfs niet na die hittegolf periode. Dus ik vermoed dat ze er wel aan gesleuteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
CyBeR schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:57:
[...]

Oh, je bedoelt 'Locked'?

code:
1
find /path/to/dir -exec /Developer/Tools/SetFile -a l '{}' ';'
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Maar zou je willen uitleggen hoe ik die code moet invoeren, ik heb namelijk geen UNIX-ervaring ... Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:38
Ik heb een tijdje terug ook macbook gehad, echter retour gestuurd vanwege whine en mooh.
Is de mooh er inmiddels al uit? Of nog steeds niet verholpen?

Mensen met een macbook sinds kort, graag jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb een Macbook 1 à 2 maanden terug gehaald, nog nooit mooh of whine gehad.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je erop gezocht had (optie natuurlijk): die "moo" is een software issue (threshold waarop de fans aan en af slaan). Whine? Dunno. Mijn model heeft 'm wel (het zal ook es niet he) maar ik heb er in de praktijk helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:51:
[...]

Het zou Apple sieren als ze een soort '2-strikes-out' hanteren ofzo voor die oude modellen. Heb er zelf ook zoeen (vlekken -> topcase replaced, schermscharnier gebarsten wegens fabricagefout -> fixed) en die is nu weer daar vanwege die speling aan de onderkant (die er sinds kort is en steeds erger wordt). M'n cover sluit ook niet mooi aan maar daar kan ik wel mee leven, dat wiebelen op je desk is alleen bar irritant. Gast bij A-Mac Utrecht herkent me ondertussen :D

't Is vervelend dat Apple zo achterlijk en stug doet over die serie kutmodellen die ze de markt op geslingerd hebben. Technische diensten all around the globe krijgen die dingen constant op zich afgeslingerd en dan moet er telkens weer met Apple gepraat worden over of iets gefixt mag worden of niet.

Eigenlijk wil ik gewoon ook een nieuwe, maar ik neem het puur Apple kwalijk dat ze daar zo rot en luizig over doen, niet de retailers. Het is ook gewoon diefstal ergens, want ik kan dat ding wiebelend en wel niet eens voor een marktconforme prijs doorverkopen..

had ik maar een PowerBook gekocht :D
Ik heb vandaag bij amac in afoort mijn gerepareerde macbook gekregen hij wiebelt een kleinbtje maar met scherm open geklapt merk je het eigenlijk niet als het erger wordt zoals iemand hierboven al zei tja dan ga ik wel weer terug maar ben nu al zo lang bezig dat ik er geen zin meer in heb desnoods plak ik er een stukje onder :P. btw is het ook bij jou zo dat hij dus iets naar boven zit rechts onderin.. bij je rechter handpalm dus. verder isi eik gewoon goed heel klein zwart iets boven op maar dat zie je eigenlijk niet zelfs niet nu ik weet waar het zit.

edit: toch a-mac gebelt hij ging over het wankel de technische dienst bellen morgen zou ik een belletje terug krijgen wat hiermee gedaan wordt... iemand er al ervaring mee een wankele terug brengen?

[ Voor 9% gewijzigd door Greetoz op 08-08-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:50:
[...]

Ik heb vandaag bij amac in afoort mijn gerepareerde macbook gekregen hij wiebelt een kleinbtje maar met scherm open geklapt merk je het eigenlijk niet als het erger wordt zoals iemand hierboven al zei tja dan ga ik wel weer terug maar ben nu al zo lang bezig dat ik er geen zin meer in heb desnoods plak ik er een stukje onder :P. btw is het ook bij jou zo dat hij dus iets naar boven zit rechts onderin.. bij je rechter handpalm dus. verder isi eik gewoon goed heel klein zwart iets boven op maar dat zie je eigenlijk niet zelfs niet nu ik weet waar het zit.

edit: toch a-mac gebelt hij ging over het wankel de technische dienst bellen morgen zou ik een belletje terug krijgen wat hiermee gedaan wordt... iemand er al ervaring mee een wankele terug brengen?
Als ik mijn laptop opengeklapt heb wordt het eigenlijk erger omdat het scherm dan het gewicht met zich mee trekt (waardoor, inderdaad daar bij de rechterpalm, het nog verder omhoog komt). Kleine zwarte puntjes, krasjes en een scheve klep zijn sowieso van de partij maar daar kan ik me echt niet meer druk om maken.

Ik hoor vanzelf wel wat er mee gebeuren gaat, ik heb in elk geval wel goed vertrouwen in die dude van A-Mac Utrecht's TD ondertussen. Mocht Apple er niets aan willen doen (waardoor de TD er dus praktisch ook niks mee kan) dan kan ik nog verzinnen of ik misschien op eigen zak dan maar de hele behuizing wil laten vervangen of dat ik er wat onder plak. Ken je die plaknopjes (plastic) die je gebruikt in deurkozijnen enzo in de keuken b.v? Plak er zoeen onder en het is verholpen. Maar dat is natuurlijk een kutoplossing. Maar als het niet anders is? Tja.. dan moet 't wel zo. Lesje geleerd is dan wel nooit meer launch products kopen omdat Apple je gewoon keihard naait met een superlaffe swap policy (14 dagen !?) in ruil voor je vertrouwen. K*nkerlijers.

Waar het trouwens eventueel op stuk kan lopen is een eventueel meningsverschil tussen Apple en derden: wat is een cosmetisch defect? Want cosmetic defects fixen ze dus niet kostenloos (of zoiets is mij verteld). Ik ben persoonlijk van mening dat (i.t.t die scheve klep) een defect dat je laptop doet wiebelen op een bureau gewoon een functioneel defect is. Let's hope Apple shares that opinion, heb 't i.i.g wel uitgelegd bij het afgeven.

Als het geld me op de rug groeide was ik al naar de VS gevlogen om die MacBook daar bij een head office door het raam te keilen :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:26:
[...]

Als ik mijn laptop opengeklapt heb wordt het eigenlijk erger omdat het scherm dan het gewicht met zich mee trekt (waardoor, inderdaad daar bij de rechterpalm, het nog verder omhoog komt). Kleine zwarte puntjes, krasjes en een scheve klep zijn sowieso van de partij maar daar kan ik me echt niet meer druk om maken.

Ik hoor vanzelf wel wat er mee gebeuren gaat, ik heb in elk geval wel goed vertrouwen in die dude van A-Mac Utrecht's TD ondertussen. Mocht Apple er niets aan willen doen (waardoor de TD er dus praktisch ook niks mee kan) dan kan ik nog verzinnen of ik misschien op eigen zak dan maar de hele behuizing wil laten vervangen of dat ik er wat onder plak. Ken je die plaknopjes (plastic) die je gebruikt in deurkozijnen enzo in de keuken b.v? Plak er zoeen onder en het is verholpen. Maar dat is natuurlijk een kutoplossing. Maar als het niet anders is? Tja.. dan moet 't wel zo. Lesje geleerd is dan wel nooit meer launch products kopen omdat Apple je gewoon keihard naait met een superlaffe swap policy (14 dagen !?) in ruil voor je vertrouwen. K*nkerlijers.

Waar het trouwens eventueel op stuk kan lopen is een eventueel meningsverschil tussen Apple en derden: wat is een cosmetisch defect? Want cosmetic defects fixen ze dus niet kostenloos (of zoiets is mij verteld). Ik ben persoonlijk van mening dat (i.t.t die scheve klep) een defect dat je laptop doet wiebelen op een bureau gewoon een functioneel defect is. Let's hope Apple shares that opinion, heb 't i.i.g wel uitgelegd bij het afgeven.

Als het geld me op de rug groeide was ik al naar de VS gevlogen om die MacBook daar bij een head office door het raam te keilen :D
Ja mijn bon is van donderdag dus nog geen 14 dagen! en dit is al mijn 2e macbook (eerste keer wel een hele nieuwe gehad) die al een keer gefixt is voordat hij gefixt was voor het scheve scherm was hij niet wankel, nu wel het kleine zwarte puntje is zoooo klein dat ik het amper zie dus geen prob maar ik begin de wankel ook nu al irritant te vinden :P en als het echt idd niet anders kan (dus apple zegt dat ik er maar mee moet leven) dan ga ik er idd iets onder plakken maarja tis idd een kut oplossing die niet zou mogen bij een nieuwe apparaat van 1300 euro!!!

Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik een notebook van apple koop! En idd als ik het geld zou hebben zou ik samen met je de macbook door de ramen van de headoffice keilen :P

edit: Ik vind een wankele laptop geen cosmetisch defect! het stoort echt het werken met het apparaat. Gele vlekken bijv zijn miss wel cosmetisch maar niet al na een paar werken.. na 3 jaar ofzo OKE... dan zou ik er iig minder moeilijk over doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 08-08-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus apple zegt dat ik er maar mee moet leven
Ik ga wel proberen ze direct te bellen in dat geval om m'n zaak hard te maken. Aan 1 kant wanneer je vaststelt dat het ding behoorlijk heet wordt (prima) zeggen ze dat je 'm op een bureau of tafel moet zetten, maar als 'ie op een bureau of tafel niet wil blijven staan is dat ineens geen functioneel defect? Ik kan me niet voorstellen dat ze zo krom gaan redeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:48:
[...]

Ik ga wel proberen ze direct te bellen in dat geval om m'n zaak hard te maken. Aan 1 kant wanneer je vaststelt dat het ding behoorlijk heet wordt (prima) zeggen ze dat je 'm op een bureau of tafel moet zetten, maar als 'ie op een bureau of tafel niet wil blijven staan is dat ineens geen functioneel defect? Ik kan me niet voorstellen dat ze zo krom gaan redeneren.
Een apparaat dat ook bedoelt is om ergens op te staan hoort sowieso niet te wankelen en dat is de macbook kennelijk aangezien er zelfs voetjes onder zitten! Het is in mijn opzicht dus wel een functioneel defect ik kan niet normaal werken met iets dat wankelt. je accepteerd toch ook niet dat een nieuwe eettafel wankelt waar je ook op werkt waarom dan wel een laptop! Maar de A-Mac in amersfoort kent mij ondertussen ook al... en vindt het ook erg kut voor mij dus zal denk ik wel proberen het zo goed mogelijk te verhelpen na alle pech die ik heb... ik heb nu precies 1 maand geleden voor mijn macbook betaald en er enkel een btje op gesurft!... Onacceptabel!

[ Voor 14% gewijzigd door Greetoz op 08-08-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 18:19
Ik deed vanmiddag mijn macbook open, kapt hij erin eens mee pof uit, dus ik aan knop indrukken stopt hij halverwege met booten mee gewoon poweroff...

maar in het log bestand kan ik niets vinden... iemand ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Gamebytes schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:15:
Ik deed vanmiddag mijn macbook open, kapt hij erin eens mee pof uit, dus ik aan knop indrukken stopt hij halverwege met booten mee gewoon poweroff...

maar in het log bestand kan ik niets vinden... iemand ook wel eens gehad?
Hmm geen idee iets recent geinstalleerd? een widget oid... Ik wou dat ik het had gehad :P dat betekende dat ik mijn macbook wel meer dan 1 keer aan heb gezet :P zo lang heb ik een macbook nog niet in mijn bezit gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:02

mymind*

A Beautiful Mind

Ik ben nu aan het werk op mijn nieuwe MacBook. Op het eerste gezicht ziet alles er goed uit, geen losse onderdelen of vlekken o.i.d. Ik ben er ook erg tevreden mee.
Het viel me alleen op dat ik op witte vlakken (of in ieder geval lichte vlakken) in beeld een soort van lichte 'diagonale ruitjes' zie. Het is heeeel licht en ook niet echt goed te zien, en ik twijfel er ook aan of het echt een probleem is. Misschien dat het komt door het soort scherm.

Omdat ik hier geen vergelijkingmateriaal heb zou ik willen vragen of er meer mensen zijn die zoiets hebben of wel eens van zoiets gehoord hebben. Het lijkt erop dat het boven aan het scherm erger is dan onderaan.

[ Voor 10% gewijzigd door mymind* op 08-08-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mymind* schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:29:
Ik ben nu aan het werk op mijn nieuwe MacBook. Op het eerste gezicht ziet alles er goed uit, geen losse onderdelen of vlekken o.i.d. Ik ben er ook erg tevreden mee.
Het viel me alleen op dat ik op witte vlakken (of in ieder geval lichte vlakken) in beeld een soort van lichte 'diagonale ruitjes' zie. Het is heeeel licht en ook niet echt goed te zien, en ik twijfel er ook aan of het echt een probleem is. Misschien dat het komt door het soort scherm.

Omdat ik hier geen vergelijkingmateriaal heb zou ik willen vragen of er meer mensen zijn die zoiets hebben of wel eens van zoiets gehoord hebben. Het lijkt erop dat het boven aan het scherm erger is dan onderaan.
Zie je overal. Dell's e.d van collega's van me hebben dat ook op hun glossy screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Ik begin na het lezen van de bovenstaande klachten nu toch wel heel erg aan Apple te twijfelen. Het kan toch niet zo zijn dat er zoveel van de eerste productie zo slecht zijn.

Alle lof over mijn Ibook die ik hiervoor had. Geen enkel probleem. Maar dit gaat echt nergens over. Ben mijn MB 2 wkn kwijt geweest en het enige dat ze gedaan hebben is de topcase opnieuw vastgelijmd (klemmetjes waren misschien niet zo'n slecht idee geweest bij het ontwerpen van de MB). Nog geen dag later laat de topcase gewoon weer los.

Vanmorgen dus weer weggebracht (zie eerdere post). En nu maar weer afwachten hoelang het deze keer duurt. Weet iemand of er regels bestaan voor het verkrijgen van een vervangend exemplaar?

Ik heb Apple altijd heel erg hoog gehad, echter had ik nu wel eens een statement verwacht van Apple met het oog op de problemen (die zich niet alleen tot nederland beperken). Het zou Apple alsnog sieren om gewoon defecte MB's om te ruilen voor nieuwe. Dan krijg je niet al dat gezeur. De door hun genoemde schoonheidsfoutjes zijn toch echt productie / ontwerpfouten. Misschien moeten we de krachten eens bundelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Maverick2001 op 08-08-2006 20:58 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:04
...Het viel me alleen op dat ik op witte vlakken (of in ieder geval lichte vlakken) in beeld een soort van lichte 'diagonale ruitjes' zie. Het is heeeel licht en ook niet echt goed te zien, en ik twijfel er ook aan of het echt een probleem is. Misschien dat het komt door het soort scherm.

Precies hetzelfde viel mij ook op bij het scherm van m'n eerste macbook. Het scherm van mijn huidige macbook heeft dit niet, het panel id is ook anders.

Hang loose and let the funk ride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Maverick2001 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:52:
Ik begin na het lezen van de bovenstaande klachten nu toch wel heel erg aan Apple te twijfelen. Het kan toch niet zo zijn dat er zoveel van de eerste productie zo slecht zijn.

Alle lof over mijn Ibook die ik hiervoor had. Geen enkel probleem. Maar dit gaat echt nergens over. Ben mijn MB 2 wkn kwijt geweest en het enige dat ze gedaan hebben is de topcase opnieuw vastgelijmd (klemmetjes waren misschien niet zo'n slecht idee geweest bij het ontwerpen van de MB). Nog geen dag later laat de topcase gewoon weer los.

Vanmorgen dus weer weggebracht (zie eerdere post). En nu maar weer afwachten hoelang het deze keer duurt. Weet iemand of er regels bestaan voor het verkrijgen van een vervangend exemplaar?

Ik heb Apple altijd heel erg hoog gehad, echter had ik nu wel eens een statement verwacht van Apple met het oog op de problemen (die zich niet alleen tot nederland beperken). Het zou Apple alsnog sieren om gewoon defecte MB's om te ruilen voor nieuwe. Dan krijg je niet al dat gezeur. De door hun genoemde schoonheidsfoutjes zijn toch echt productie / ontwerpfouten. Misschien moeten we de krachten eens bundelen.
Ik had mijn eerste macbook 2 maanden na de introductie.. dan zou je verwachten dat de meeste fouten wel bekend zouden zijn... mijn 2e macbook kreeg ik bijna een maand na de 1e (heb er een maand op gewacht! maar was ook op vakantie dus maakte niet zoveel uit) dus dat is niet meer echt de eerste lichting denk ik...

Ik ben het met je eens dat zeker bij jou als hij weer los laat na een reparatie gewoon een hele nieuwe moet krijgen! Ik vraag me af wat ze met mijn wankele macbook gaan doen... enige wat er gedaan kan worden is denk ik een nieuwe outercase of een hoger rubbertje (wat ik niet ga accepteren) maar denk dat het goedkoper is een hele nieuwe (aangezien ik er nog niks mee heb gedaan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Nog een vraagje: Klopt het dat je bestanden alleen kan openen met muisklik (of grote klik-knop onder touchpad)? Ben gewend om veel met keybord te werken en bestanden met behulp van de enter-toets te openen, maar dat werkt niet in OSX.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

VincentG schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:58:
Nog een vraagje: Klopt het dat je bestanden alleen kan openen met muisklik (of grote klik-knop onder touchpad)? Ben gewend om veel met keybord te werken en bestanden met behulp van de enter-toets te openen, maar dat werkt niet in OSX.
Je kunt bestanden in de Finder openen met Cmd + o, of Cmd + pijl naar beneden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Dat was het idd. Thnx.

Raak nog steeds niet gewend aan het volgende (even voor het gemak letters van het alfabet genomen, maar kunnen ook afbeeldingen, mp3's of wat dan ook zijn):
Wanneer je met shift een aantal items boven elkaar selecteerd, bijv. van bestand q naar b, en je blijkt b te veel geselecteerd te hebben (omdat je niet zag wat er boven kwam, omdat je aan de rand zat en met keybord bezig was, dus niet kon scrollen). Als je b dan wilt deselecteren, ben ik dat in Windows gewend met shift + down, dan deselecteer je de bovenste weer, maar in OSX selecteer je dan het item onderaan je selectielijst (in dit geval r), wat ik niet wil.
Is daar iets voor, of moet ik daar aan wennen? Want dat zou beteken dat ik meer met de muis moet werken (om te scrollen en (sneller) dingen te kunnen deselecteren).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:31:
Ik heb het niet over kwaliteit van antenne's, afstand of wat dan ook. Gewoon over de maximum snelheid die je op papier kan halen.

802.11G Wifi (Airport Extreme) kan niet hoger dan 27Mbit!

En als je denkt dat dat wel kan, kom maar langs met je accespoint en Macbook, en probeer maar hoger te halen dan 27Mbit!
Die maximale snelheid op papier staat gedefinieerd in de 802.11g standaard bij het IEEE en die is toch echt 54 Mbit/s. Dat is de theoretische max. snelheid op papier, end of story. Je kunt hoog en laag springen dat het niet zo is maar dat is en blijft fout. Je maakt hier een cruciale denkfout. Je verward diverse snelheden. Het lijkt erop dat je de snelheid in de praktijk (waar je dus helemaal niks over kunt zeggen omdat daar veel meer factoren een rol spelen) of de doorvoersnelheid bedoeld. Dat laatste is iets compleet anders dan de maximale snelheid. De doorvoersnelheid is overigens 25 Mbit/s.
Voor meer informatie hierover die simpel uitgelegd is kun je het beste op wikipedia terecht:
http://en.wikipedia.org/wiki/802.11#802.11g
Voor meer diepgaande informatie of de hele standaard moet je onderaan die wiki pagina kijken want daar staan links naar IEEE waar je de hele 802.11 standaard kunt downloaden.

Doe eens research voordat je domweg maar dingen gaat lopen roepen, dat zou je sieren...
Dit is dan ook het laatste wat ik hier vuil aan wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI: Ik ken die wiki uit mijn hoofd. Ik blijf erbij: Als je op papier max 25mbit kan halen (de doorvoorsnelheid) dan is dat de theoretische snelheid. De praktijksnelheid is dan dus de snelheid die je in het echt haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De theoretische snelheid is wel degelijk 54mbit, net zoals de theoretische snelheid van fast ethernet 100mbit is. Maar door overhead (die je wel gewoon mee moet rekenen) kom je op minder uit. En die overhead is bij wireless vanwege het medium vrij groot, maar die bitjes gaan wel degelijk met 54mbit (ideale omstandigheden) door de lucht.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:19:
De theoretische snelheid is wel degelijk 54mbit, net zoals de theoretische snelheid van fast ethernet 100mbit is. Maar door overhead (die je wel gewoon mee moet rekenen) kom je op minder uit. En die overhead is bij wireless vanwege het medium vrij groot, maar die bitjes gaan wel degelijk met 54mbit (ideale omstandigheden) door de lucht.
Daar komt bij dat je ook uit moet gaan van de mogelijkheden van je accesspoint, en de manier waarop de clients waartussen je wil kopiëren ermee zijn verbonden.

voorbeeld:
code:
1
2
3
+----------+                   +------------+                   +----------+
| client 1 | --- wireless ---> | AP_antenne | --- wireless ---> | client 2 |
+----------+                   +------------+                   +----------+

Hierbij heeft het AP slechts 1 antenne en zijn beide clients wireless verbonden. Er zijn dus 2 wireless connecties met AP, client1-AP_Antenne (conn1) en AP_Antenne-client2 (conn2). Het versturen van een bestand levert de volgende tabel op:

typeconn1conn2
data-heen54Mbps0Mbps
data-heen0Mbps54Mbps
data-terug0Mbps54Mbps
data-terug54Mbps0Mbps

De antenne kan slechts 1 pakket tegelijk verplaatsen, en doet dat met volledige snelheid (54Mbps). Echter, als er via conn1 een pakket verplaatst wordt, kan conn2 niets doen, en vice versa. Een verbinding tussen 2 machines die beide wireless aan een AP hangen met slechts 1 antenne zal dus niet sneller gaan dan 27Mbps effectief, alhoewel de data op ich wel met 54Mbps verplaatst wordt. Een AP met 2 antennes zal hier geen last van hebben:

code:
1
2
3
+----------+                   +------------+     +-------------+                   +----------+
| client 1 | --- wireless ---> | AP_antenne | --- | AP_Antenne2 | --- wireless ---> | client 2 |
+----------+                   +------------+     +-------------+                   +----------+

Hierbij heeft het AP 2 antennes en zijn beide clients wireless verbonden. Er zijn dus 2 wireless connecties met AP, client1-AP_Antenne (conn1) en AP_Antenne-client2 (conn2). Het versturen van een bestand levert de volgende tabel op:

typeconn1conn2
data-heen54Mbps54Mbps
data-terug54Mbps54Mbps

De resulterende snelheid is dan wel 54Mbps.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

F e r o x schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:50:
[...]

Ja, dat bedoel ik inderdaad. Maar zou je willen uitleggen hoe ik die code moet invoeren, ik heb namelijk geen UNIX-ervaring ... Bedankt.
Developer tools geinstalleerd hebben, dat in de terminal overtypen en /path/to/dir even vervangen door het pad naar de toplevel dir waar de files inzitten die je iwlt unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Is er iemand die weet hoe lang het duurt om de topcase van je MacBook te laten vervangen? Krijg toch heel wazig het idee dat er ook bij mij enige verkleuring optreedt, maar het is (nog) niet zodanig ernstig dat ik hem er langdruig kwijt voor ozu willen.

Ik heb hem online gekocht, kan ik er bijvoorbeeld op wachten als ik het bij een Service Centre laat doen?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Arthur schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:46:
Is er iemand die weet hoe lang het duurt om de topcase van je MacBook te laten vervangen? Krijg toch heel wazig het idee dat er ook bij mij enige verkleuring optreedt, maar het is (nog) niet zodanig ernstig dat ik hem er langdruig kwijt voor ozu willen.

Ik heb hem online gekocht, kan ik er bijvoorbeeld op wachten als ik het bij een Service Centre laat doen?
volgens mij moet je hem dan weer terug sturen en ik verwacht eigenlijk niet dat je erop kan wachten. Terug sturen duurt volgens een apple centre ongeveer 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Phrenic schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:19:
[...]

Precies hetzelfde viel mij ook op bij het scherm van m'n eerste macbook. Het scherm van mijn huidige macbook heeft dit niet, het panel id is ook anders.
Aha, zou het dan misschien toch aan dit specifieke panel kunnen liggen? Hoe kan ik m'n panel id bekijken?

Zijn er misschien nog meer mensen met dezelfde ervaring? Toch maar even terug naar de winkel om hem naast een ander exemplaar te zetten denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door mymind* op 09-08-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de BT muis van Apple binnen en ben er enthousiast over. Hij pas perfect bij de (witte) MacBook en reageert 100%. Ook is deze goed te gebruiken op gladde oppervlaktes, i.t.t. de gewone muizen. Ik kan iedereen deze muis aanraden. Batterijverbruik is laag, hij staat nog op 4 van de 4 vlakjes , bij 3 dagen intensief gebruik.

Nu alleen nog de Apple Display - die zijn ook ge-update - erbij en dan is mijn Mac setup compleet. Twijfel alleen nog tussen de 20 inch en de 23 inch. De 20 inch is maar 20 euro goedkoper geworden, de 23 inch iets van 280 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
njdewit,

Ik ben vandaag met mijn wankele macbook langs de TD in Utrecht gegaan (a-mac) en kreeg na een telefoontje met apple gelijk een nieuwe mee... die nu EINDELIJK goed is!!! helemaal wit.. geen vlekken.. scherm staat recht op de casing en hij is STABIEL!!

enigs is dat the "gap" tussen schem en "hoofdunit" aan de rechterkant iets groter is dan bij de andere kant maar dat is ws gewoon mijn pietluttigezeikhoofd en het maakt ook niks uit! :D nu kan ik hem eindelijk gebruiken :) ik moest btw wel 3 kwartier wachten in utrecht maarja kreeg bakje koffie en ben maar btje gaan internetten op een 30 inch cinema display :9~

edit: kan iemand testen of de wireless mightymouse op windows onder bootcamp werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door Greetoz op 09-08-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vanmiddag bij de Apple store in Rotterdam (Lijnbaan). Die jongen zei tegen mij dat Apple niks aan de gele vlekken doet en er geen nieuwe topcase is :? Verder wist die niks van vreemde geluiden af en zei dat Windows niet meer zal draaien als Bootcamp niet meer werkt (ik dacht dat bestaande installaties gewoon bleven werken..)

Hier klopt toch allemaal niks van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg: sinds vanmorgen laadt mijn batterij niet verder op dan 55%. het lampje van de oplader is dan groen. als ik hem los maak valt ie na 1 en een half uur uit, terwijl hij constant blijft aangeven dat ie 55% vol is. iemand eerder gehad? battery is dead denk ik.

hij valt overigens in een keer uit, zonder waarschuwing en ik heb hem in de 2 maanden dat ik em heb 3 x gekalibreerd.

als ik em 5 minuten zonder batterij gebruik en ik stop de lader erin dan is die meteen groen, kortom: de batterij loopt tot 55% en daarna denkt ie dat ie altijd vol is. hij laadt niet meer bij.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:11:
Ik was vanmiddag bij de Apple store in Rotterdam (Lijnbaan). Die jongen zei tegen mij dat Apple niks aan de gele vlekken doet en er geen nieuwe topcase is :? Verder wist die niks van vreemde geluiden af en zei dat Windows niet meer zal draaien als Bootcamp niet meer werkt (ik dacht dat bestaande installaties gewoon bleven werken..)

Hier klopt toch allemaal niks van 8)7
Bel apple zelf anders even en kijk wat ze zeggen.. als ze zeggen dat hij vervangen mag worden dan gewoon terug gaan. Ik zou het iig niet accepteren gele vlekken binnen 2 maanden (of ik weet niet wanneer je hem gekocht heb)

Over bootcamp weet ik niet ik denk niet dat apple van de ene op andere dag alles niet meer laat werken (ivm met eventueel werk dat er op de bootcamp schijf staat) maar zal misschien wel een warning komen een maand van te voren.
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:17:
zeg: sinds vanmorgen laadt mijn batterij niet verder op dan 55%. het lampje van de oplader is dan groen. als ik hem los maak valt ie na 1 en een half uur uit, terwijl hij constant blijft aangeven dat ie 55% vol is. iemand eerder gehad? battery is dead denk ik.

hij valt overigens in een keer uit, zonder waarschuwing en ik heb hem in de 2 maanden dat ik em heb 3 x gekalibreerd
Er is een power management reset door een bepaalde handelingen te verrichten moet je ff googlen misschien helpt dat...

[ Voor 24% gewijzigd door Greetoz op 09-08-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Whieee schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:20:
Daar komt bij dat je ook uit moet gaan van de mogelijkheden van je accesspoint, en de manier waarop de clients waartussen je wil kopiëren ermee zijn verbonden.

8< in verhaal over antennes
Dat verhaal over antennes is volgens mij een nogal groot jip en janneke verhaal. De reden dat er meer dan 1 antenne op zo'n AP zit is vrij simpel: beter bereik/dekking. De ene antenne kun je bijv. verticaal zetten en de andere horizontaal. De antennes stralen uit naar de zijkant en in deze configuratie heb je dus uitstralen in zowel de horizontale als de verticale richting. Daarmee kun je dus de dekking vergroten.

Overigens is een AP niets meer dan een hub, dus ook het aantal clients wat op je AP zit bepaald welke snelheid je kunt halen naast factoren als storing en afstand. Zelfs zaken als de protocollen die je gebruikt en of je nou wel of geen encryptie en ook nog eens welk soort encryptie je gebruikt hebben invloed op je uiteindelijke snelheid.

Zoals ik al zei: de snelheid die je in de praktijk kunt halen met een draadloos netwerk kun je vooraf niet bepalen omdat er ontzettend veel factoren zijn (waarbij je bij de meeste weinig tot helemaal geen invloed hebt) die daar aan bijdragen. De theoretische snelheid daarentegen is gewoon op papier in de standaard vastgelegd, die weet je dus wel.

Die witte vlekken zie je wel vaker bij notebooks. Mensen stoppen hun notebook in een veel te kleine tas en proppen er vanalles en nog wat bij in, zoals een muis en de poweradapter. De vaak meegeleverde tas is hier simpel gezegd te klein voor (daarom ook altijd zelf een tas kopen!). Men plaatst die dingen altijd in het voorvak waardoor de inhoud tegen de achterkant van het TFT panel drukt. Door die hoge druk krijg je uiteindelijk witte vlekken in je scherm. Of dit ook opgaat voor de Macbook durf ik niet te zeggen omdat het netzo goed een fabricage fout kan zijn of juist normaal bij dat type panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:19:
[...]

Bel apple zelf anders even en kijk wat ze zeggen.. als ze zeggen dat hij vervangen mag worden dan gewoon terug gaan. Ik zou het iig niet accepteren gele vlekken binnen 2 maanden (of ik weet niet wanneer je hem gekocht heb)

Over bootcamp weet ik niet ik denk niet dat apple van de ene op andere dag alles niet meer laat werken (ivm met eventueel werk dat er op de bootcamp schijf staat) maar zal misschien wel een warning komen een maand van te voren.
Ik heb nog geen Macbook hoor, ik ben gewoon aan het rondkijken want ik ben wel van plan er 1 aan te schaffen. Ik was gewoon benieuwd wat een Apple store zei over die vlekken en geluiden, en volgens mij wisten ze er daar ook vrij weinig van. Als ik de berichten hier zo lees dan doet Apple wel wat aan de vlekken..

Als ik 'm bestel bel ik Apple wel even van te voren op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:27:
[...]

Ik heb nog geen Macbook hoor, ik ben gewoon aan het rondkijken want ik ben wel van plan er 1 aan te schaffen. Ik was gewoon benieuwd wat een Apple store zei over die vlekken en geluiden, en volgens mij wisten ze er daar ook vrij weinig van. Als ik de berichten hier zo lees dan doet Apple wel wat aan de vlekken..

Als ik 'm bestel bel ik Apple wel even van te voren op! :)
Ik kan je ook melden dat de topcase (dat wat geel zou worden) ook op mijn 3e (ja 3e :P) macbook anders aan voelt dan op mijn eerste (van een maand geleden) het is gladder en minder rubberachtig volgens mij dus denk dat het ander materiaal is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Ben ook een beetje aan het rondkijken voor een laptop, en ben er nog niet helemaal uit welke.

Had een vraagje voor jullie die een macbook hebben.

Zou iemand van jullie eens een foto willen nemen van de macbook met visual studio open (standaard instellingen) ? Of zend-studio? Of een alternatief programma dat hier op lijkt?

Zou een beetje willen zien of het te doen is om te programmeren of zo een klein schermpje.

Meer plaats is altijd handig bij programmeren, maar al die laptops zijn zo lelijk en lomp (zwaar).

Dus als iemand mij zo een foto kan bezorgen, dat zou geweldig zijn _/-\o_

Edit: Er zijn er wellicht die programmeren op een 13 inch, wat zijn jullie ervaring hieromtrent?

[ Voor 7% gewijzigd door 0X55AA op 09-08-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Schermgrootte zegt niet alles, is meer de resolutie van je scherm.
1280x800 lijkt me best prima te doen, al doe ik mijn programmeerwerk nog op de pc met 2x 1280x1024.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

ppl schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:19:
[...]

...
Die witte vlekken zie je wel vaker bij notebooks. Mensen stoppen hun notebook in een veel te kleine tas en proppen er vanalles en nog wat bij in, zoals een muis en de poweradapter. De vaak meegeleverde tas is hier simpel gezegd te klein voor (daarom ook altijd zelf een tas kopen!). Men plaatst die dingen altijd in het voorvak waardoor de inhoud tegen de achterkant van het TFT panel drukt. Door die hoge druk krijg je uiteindelijk witte vlekken in je scherm. Of dit ook opgaat voor de Macbook durf ik niet te zeggen omdat het netzo goed een fabricage fout kan zijn of juist normaal bij dat type panel.
Het is niet dat er witte vlekken op mijn scherm zitten, het is meer dat bij het weergeven van egale witte/lichte vlakken een soort structuur te zien is. (hele kleine diagonale ruitjes, net alsof er een een soort raster overheen ligt). Ik ben er trouwens m.b.v. testprogramma van een linkje uit dit topic achter gekomen dat gradients helemaal niet goed worden weergegeven op mijn scherm. Vlekken en duidelijke 'scherpe' overgangen in de gradients.

Binnenkort eens even kijken of ik vergelijkingsmateriaal kan vinden of iig even langs de winkel.

Verwijderd

Wat ik op de 12" iBook had, claustrofobie, heb ik op de Macbook 13" totaal niet.

Als ik er op werk merk ik totaal niet dat ik op een kleine notebook werk qua resolutie, toetsenbord, opties en trackpad. Maar als ik hem dan weg zet, en even naar mijn Macbookje kijk, dan denk ik wel zo van: "Dat is klein!" :)

• VincentG
Vind hem ook lekker compact.
Zijn tegenwoordig wel meer compacte notebooks, maar je ziet af en toe van die logge dingen. En die doen hun werk ook prima, daar niet van. Is ook een kwestie van gewenning. Vind hem wel stijlvol zo, zonder al die fratsen die je bij Windows laptops wel hebt. En licht, wat ik ook erg belangrijk vind.
Was in het begin nog twijfelend over graphische chip, maar toen ik merkte dat mijn pc een 720p trailer niet eens trok en de Macbook met gemak 1080p trailer weergeeft, voelde ik me opgelucht en blij.

[ Voor 26% gewijzigd door VincentG op 10-08-2006 00:50 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Greetoz
  • Nu online
vaag stopte net mijn usb muis erin krijg ik een message dat ik moet rebooten :S geen panic ofzo... tevens ziet hij mijn USB hdd niet als ik die erin stop kan dit zijn doordat er NTFS partities op staan?

edit: nu ziet hij de schijf wel opeens vaag

[ Voor 10% gewijzigd door Greetoz op 10-08-2006 04:23 ]

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Greetoz schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:00:

edit: kan iemand testen of de wireless mightymouse op windows onder bootcamp werkt?
Ja dat werkt prima, alleen kan je dan niet de squeeze en links/rechts scoll gebruiken. (geen driver voor windows he..)
Gewoon muizen, klikken en up/down scroll werken prima.

Had wel ff moeite met pairen, maar het bleek dat je met de onderste optie "leeg" laten van de pair code moest pairen.

Je kunt gewoon tussen windows (bootcamp) en OS X wisselen, je hoeft dan niet iedere keer opnieuw te pairen. (gelukkig maar)

Ennnnn zelfs bij het drukken van de ALT om je bootschijf te kiezen werkt de muis al.

Zodra je dan in OS X of XP bent duurt het ff een seconde of 8 voor je muis werkt. (ff keer klikken om de boel wakker te schudden is altijd nodig)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Zoals in een eerder post omschreven heb ik m naar een service point van Apple gebracht. Ik heb ook met Apple gebeld omdat eerder de topcase is vastgelijmd (wat niet geholpen heeft) en ik wil nu echt gewoon actie. Apple heeft een case aangemaakt met wat er in iedergeval vervangen moest worden en ik moest dat nummer doorgeven aan het service point. Misschien helpt het en is het een bruikbare tip voor andere MB eigenaren die ook problemen hebben. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. 2 wkn weg en na 2 dagen in huis weer voor reperatie weg.

Pura Vida

• Greetoz
  • Nu online
Maverick2001 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:29:
Zoals in een eerder post omschreven heb ik m naar een service point van Apple gebracht. Ik heb ook met Apple gebeld omdat eerder de topcase is vastgelijmd (wat niet geholpen heeft) en ik wil nu echt gewoon actie. Apple heeft een case aangemaakt met wat er in iedergeval vervangen moest worden en ik moest dat nummer doorgeven aan het service point. Misschien helpt het en is het een bruikbare tip voor andere MB eigenaren die ook problemen hebben. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. 2 wkn weg en na 2 dagen in huis weer voor reperatie weg.
Mja erg irritant het is! zeker als ze niet mee willen werken. hopelijk wordt het goed opgelost!

iets anders.. ik krijg heel vaak mijn usb hdd niet herkend in OSX op de macbook.. op mijn pc werkt hij perfect maar op de macbook soms maar en kreeg er ook al een kernel panic door toen ik hem er een keer in stak :S? is dit de USB poort of de hdd want ik kreeg het volgens mij ook al een keer met een muis.. zelfs na een reinstall van OSX....

• VincentG
VincentG schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:25:
Raak nog steeds niet gewend aan het volgende (even voor het gemak letters van het alfabet genomen, maar kunnen ook afbeeldingen, mp3's of wat dan ook zijn):
Wanneer je met shift een aantal items boven elkaar selecteerd, bijv. van bestand q naar b, en je blijkt b te veel geselecteerd te hebben (omdat je niet zag wat er boven kwam, omdat je aan de rand zat en met keybord bezig was, dus niet kon scrollen). Als je b dan wilt deselecteren, ben ik dat in Windows gewend met shift + down, dan deselecteer je de bovenste weer, maar in OSX selecteer je dan het item onderaan je selectielijst (in dit geval r), wat ik niet wil.
Is daar iets voor, of moet ik daar aan wennen? Want dat zou beteken dat ik meer met de muis moet werken (om te scrollen en (sneller) dingen te kunnen deselecteren).
Iemand hoor nog een antworod op? :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
VincentG schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:47:
[...]

Iemand hoor nog een antworod op? :)
Gewoon met appeltje ingedrukt de ongewensde geselecteerde selecties deselecteren met de muis.

• VincentG
Mja ok. Meer met muis werken dus (en wennen). :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Greetoz
  • Nu online
Hiep hoi... ga weer vertrekken naar utrecht voor macbook nummer 4! jawel nummer 4.. mijn 3e had geen optische defecte maar hij crasht wel constant krijg van amac utrecht weer een nieuwe mee.. ole

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).