[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:37:
[...]
Overigens is dit een van de weinige gebieden waar ik Windows intuïtiever vindt dan OS X. Wat is in hemelsnaam het idee achter deze shortcuts?
Ik vind hier Windows totaal niet intuitief in. Ik gebruik de " eerder dan een ë , en aangezien je dan na elk aanhalingsteken een spatie moet zetten begint dat behoorlijk vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
Overigens is dit een van de weinige gebieden waar ik Windows intuïtiever vindt dan OS X. Wat is in hemelsnaam het idee achter deze shortcuts?
Dat ze niet in de weg zitten. Ik vind de windows-manier echt hoerig irritant. Dat doet speciale dingen terwijl ik niet speciaal aan het typen ben.

Ja wat die gast boven me zegt dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 10-07-2006 00:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog steeds niks ontvangen bij flashman.
Ik heb gemaild, en hij ging het uitzoeken.
Vind het een beetje duister moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

[...]
Je kunt als je wilt de US International keyboard layout installeren. Dan kun je de accenten op dezelfde manier invoeren als onder Windows.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:40:
[...]
Je kunt als je wilt de US International keyboard layout installeren. Dan kun je de accenten op dezelfde manier invoeren als onder Windows.
Ideaal, die ga ik morgen even installeren. Het is toch wel zo gemakkelijk om de shortcuts een beetje hetzelfde te houden als je twee systemen naast elkaar gebruikt.

Nu nog de shortcuts voor 'home' en 'end' vinden voor in Firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 12:55
Hey ik heb sinds kort een macbook en ik ben er helemaal weg van wat een geweldig ding en wat een super OS.
Ik gebruik hem voor namelijk voor muziek en af en toe gekke bekken trekken met rare effecten in photobooth. check maar --> http://web.mac.com/smogus09

MAAR het volgende weet iemand hoe je kan instellen dat op het moment dat je je scherm dichtklapt het beeld gewoon wel op een externe monitor blijft draaien en niet op standbye gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lees 't topic eens door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
CTwiest schreef op maandag 10 juli 2006 @ 01:18:
Hey ik heb sinds kort een macbook en ik ben er helemaal weg van wat een geweldig ding en wat een super OS.
Ik gebruik hem voor namelijk voor muziek en af en toe gekke bekken trekken met rare effecten in photobooth. check maar --> http://web.mac.com/smogus09

MAAR het volgende weet iemand hoe je kan instellen dat op het moment dat je je scherm dichtklapt het beeld gewoon wel op een externe monitor blijft draaien en niet op standbye gaat?
Lees het topic ff door.
spoiler:
muis bewegen als hij dicht is

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:31

Bob Popcorn

Plop!

Goed, m'n moeder heeft nu een MacBook, en ik speel d'r uiteraard ook veel mee :p

Het meeste kom ik wel uit, alleen vraag ik me af hoe ik een venster écht maximaliseer? :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Bob Popcorn schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:18:
Goed, m'n moeder heeft nu een MacBook, en ik speel d'r uiteraard ook veel mee :p

Het meeste kom ik wel uit, alleen vraag ik me af hoe ik een venster écht maximaliseer? :)
Zoals dat in Windows gaat kan dat niet in OS X, zover ik weet. In OS X is het afhankelijk van het programma wat voor effect het groene knopje heeft. Safari maakt het scherm bijvoorbeeld zo breed dat je voor de huidige pagina niet meer horizontaal hoeft te scrollen. Opera daarentegen pakt dan het hele scherm (tot aan het dock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 13:31

Bob Popcorn

Plop!

tweak_dude schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:26:
[...]

Zoals dat in Windows gaat kan dat niet in OS X, zover ik weet. In OS X is het afhankelijk van het programma wat voor effect het groene knopje heeft. Safari maakt het scherm bijvoorbeeld zo breed dat je voor de huidige pagina niet meer horizontaal hoeft te scrollen. Opera daarentegen pakt dan het hele scherm (tot aan het dock).
Ah, ok, eigenlijk wel een beetje logisch ook. Hoewel ik de windows manier beter vind :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:32:
[...]

Ah, ok, eigenlijk wel een beetje logisch ook. Hoewel ik de windows manier beter vind :)
In windows heb je idd de neiging alles te maximaliseren, hoewel ik dit heb afgeleerd!

Ik werk hier op een resolutie van 1600*1200 en als ik surf tegen de maximum resolutie lijken de meeste sites like shit. Via de Developpers plug in in FireFox zet ik de grootte van m'n venster op 1024*1000 voor optimaal surfgenot + heb ik nog plaats om bvb m'n messenger open te zetten samen met enkele conversaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:57:
PayPal dekt je aankoop helemaal niet als het niet van VS > VS is, voor zo ver ik het weet..
Onzin, ik had geheugen voor mijn (ex) Mac Mini via eBay in de States gekocht en betaald via PayPal. Helaas kreeg ik het geheugen nooit binnen. Een geschil bij Paypal geopen en kreeg binnen 30 dagen mijn € 180 (geheugen was toen nog duur) van PayPal terug. Perfect dus!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Voor discussie over het geheugen m.b.t. eBay/Paypal is een apart topic: [rml][ Mem-ervaringen]: Macbook / Macbook Pro / ...[/rml] :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

[...]
MacOS X heeft een UNIX onderlaag en men wil daar nog wel eens veelvuldig gebruik van maken door het gebruik van de nodige shellscripts. Als je dan iets als tekst wil gebruiken dan kun je de quotes (single, double) gebruiken. Staat in Windows je toetsenbord instelling op dat rottige US International dan is het een en al frustratie wanneer je zo'n script in elkaar aan het zetten bent. Ook bij gewoon programmeren is die layout een ware hel. Je gebruikt heel vaak die quotes maar nooit die letters met speciale tekens, in het Engels (moedertaal van OS X) eigenlijk al helemaal niet (ze komen wel voor). Het is dan ook helemaal niet logisch om het op de Windows manier te doen en ook ontzettend onhandig en frustrerend. De OS X manier is juist een hele goede manier: je hebt standaard geen gekloot meer met die quotes (fijn voor de scripters/proggers) en als je ze toch nodig hebt dan kan dat eenvoudig met bepaalde toetscombinatie. Of dit ook het idee was van Apple zelf weet ik niet maar kan het me wel voorstellen.

Deze werkwijze ben ik overigens ook gewend van mijn Palm Treo 650 hoewel die het nog simpeler doet: alt intoetsen en je kunt alle speciale versies van 1 letter kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op maandag 10 juli 2006 @ 08:43:
[...]

Lees het topic ff door.
spoiler:
muis bewegen als hij dicht is
Ik heb daar toch vrij vaak problemen mee. Als ik mijn macbook dichtklap gaat-ie op standby, maar als ik dan het muis of toetsenbord gebruik wordt hij in 80% van de gevallen niet wakker. Dan moet ik hem dus openklappen. Vind dat nogal irritant als ik op mijn grote scherm zit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De andere optie is de al eerder genoemde 'Insomnia' kernel extensie. Die gaat sleep tegen. Nadeel is dat je scherm niet uit wordt gezet. Dus je zit in essentie met een dual-display setup waarvan je een scherm niet kunt zien.

Maar met een USB tobo wakkermaken moet eigenlijk altijd lukken, mits je 't wel doet als 'ie echt sleept en niet nog z'n geheugen weg aan het schrijven is voor safe sleep. Dus even wachten tot 't lampje pulseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die marges voor Apple Centers liggen blijkbaar erg laag... ik heb net voor een Mini DVI > DVI kabel 21,95 moeten betalen... das 10% van de prijs extra dan in de online Apple Store....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat je het even meld, dan haal ik die gewoon bij de online Apple Store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't scheelt maarliefst 2 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:38:
Die marges voor Apple Centers liggen blijkbaar erg laag... ik heb net voor een Mini DVI > DVI kabel 21,95 moeten betalen... das 10% van de prijs extra dan in de online Apple Store....
Is het nu mogelijk om je MacBook met zo een kabel aan te sluiten op je VGA scherm met behulp van een adaptertje, of beter 2 kabeltjes kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:59:
't scheelt maarliefst 2 euro :P
Op een dom kabeltje die overigens vreselijk overpriced is vind ik 2 euro veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:01:
[...]

Is het nu mogelijk om je MacBook met zo een kabel aan te sluiten op je VGA scherm met behulp van een adaptertje, of beter 2 kabeltjes kopen?
Je hebt 3 soorten adapters:
Mini DVI > DVI-I DVI-D
Mini DVI > VGA
Mini DVI > Composite/SVHS

Helaas is het niet mogelijk om op de DVI-I DVI-D adapter een adapter te kopen waardoor het VGA wordt, daarvoor missen 4 pinnetjes :( dus wil je hem ook op een CRT monitor (of TFT met alleen VGA aanluiting) dan moet je dus 2 kabeltjes kopen...

(Overigens ging het me niet om de 2 euro, maar 10% vind ik toch wel best veel als ze dit ook zo bij de andere accesoires doen, en idd zoals DesertStorm zegt: Dit kabeltje is al veel te overpriced)
Waarom gebruikt Front Row trouwens soms zoveel CPU usage? Net deed Front Row niks en stond in Activiteitenweergave dat hij toch 99% van de CPU in beslag nam...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 15:15 . Reden: DVI-D, niet DVI-I :) thnx CyBeR ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:11:
[...]

Je hebt 3 soorten adapters:
Mini DVI > DVI-I
Mini DVI > VGA
Mini DVI > Composite/SVHS

Helaas is het niet mogelijk om op de DVI-I adapter een adapter te kopen waardoor het VGA wordt, daarvoor missen 4 pinnetjes :( dus wil je hem ook op een CRT monitor (of TFT met alleen VGA aanluiting) dan moet je dus 2 kabeltjes kopen...
Daarom is 't ook geen DVI-I maar een DVI-D connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

De mijne is net binnen :9~ Nu ff verder met uitpakken :9

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de Tucano Second Skin besteld in het zwart :) Hij zou over 3 dagen binnen moeten zijn! Die Foofbags zijn trouwens ook wel grappig :) alleen ontzettend duur :( (bij de Apple Center in Haarlem 46 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:55:
Ik heb net de Tucano Second Skin besteld in het zwart :) Hij zou over 3 dagen binnen moeten zijn! Die Foofbags zijn trouwens ook wel grappig :) alleen ontzettend duur :( (bij de Apple Center in Haarlem 46 euro)
Waar heb je deze besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Weet je zeker dat de MacBook in die Second Skin gaat passen??? :?

Afmetingen van de Tucano Second skin 13,1 inch (binnenkant) <---clickable
31x23x3cm
Afbeeldingslocatie: http://www.tucano.it/ENG/imgcl/BF-S-131-R.jpg
Afmetingen van de 13'' MacBook Folder Red/Black/Grey (binnenkant) <---clickable
32,5x22,7x2,75cm
Afbeeldingslocatie: http://www.tucano.it/ENG/imgcl/BF-N-MB133-R.jpg

Afmetingen van de MacBook
32,5x22,7x2,75cm
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/712/store.apple.com/Catalog/nl/Images/productshotmacbook_white_060509.jpg

Scheelt toch dik 1,5cm.....

[ Voor 25% gewijzigd door Flatwhite op 10-07-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:10:
[...]

Op een dom kabeltje die overigens vreselijk overpriced is vind ik 2 euro veel.
ik heb er 19.00 euro voor betaald in de a-mac in utrecht.nu nog wachten tot ze me terug bellen over wat ze kunnen doen over m;n zwarte puntje... het zou vandaag nog gebeuren :P..

[ Voor 19% gewijzigd door Greetoz op 10-07-2006 16:32 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:56:
Goed dat je het even meld, dan haal ik die gewoon bij de online Apple Store :)
onder de 100 euro moet je nog verzendkosten betalen, die zijn iets van 7,50 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 07:31
[...]
Een ´ gebruik je meestal icm een e
een " met een u
etc

De Windows manier is weer lastig wanneer je leestekens nodig hebt in plaats van accenten. Aangezien Apple erg amerikaans is en zij geen accenten gebruiken is dit de meest logische keuze voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Ole! apple gaat mijn macbook "repareren" morgen ff terug brengen naar de a-mac. zat een zwart puntje boven op. duurt dan wel 2 weken maarja kga toch op vakantie

verder nog een klein vraagje... waar bijv de iSight zit en aan de kant van de externe porten (usb enzo) zit dat grijze plastic net iets omhoog (kan er net een nagel tussen zetten als ik zou willen) hebben jullie dat ook? aan de kant van de superdrive sluit het wel allemaal aan.. denk dat ik ze daar ook maar gelijk naar laat kijken als hij toch opgestuurd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Greetoz schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:38:
Ole! apple gaat mijn macbook "repareren" morgen ff terug brengen naar de a-mac. zat een zwart puntje boven op. duurt dan wel 2 weken maarja kga toch op vakantie

verder nog een klein vraagje... waar bijv de iSight zit en aan de kant van de externe porten (usb enzo) zit dat grijze plastic net iets omhoog (kan er net een nagel tussen zetten als ik zou willen) hebben jullie dat ook? aan de kant van de superdrive sluit het wel allemaal aan.. denk dat ik ze daar ook maar gelijk naar laat kijken als hij toch opgestuurd gaat worden.
mijn eerste mb had het ook, die ik nu heb, heeft het een beetje bij de iSight, maar ik kan mn nagel er niet onder zetten
kzou zeggen, vermeldt het en laat ons de bevindingen weten :)

fijne vakantie btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
pokeran schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:47:
[...]

mijn eerste mb had het ook, die ik nu heb, heeft het een beetje bij de iSight, maar ik kan mn nagel er niet onder zetten
kzou zeggen, vermeldt het en laat ons de bevindingen weten :)

fijne vakantie btw
Ik zal het posten hier.. en ik kan er echt me nagel achter zetten ik zie zeg maar een zwarte streep het zit dus helemaal omhoog. maar opzich niet storend zag t pas toen ik in bed lag omdat ik er toen horizontaal op keek :P. maar vind dat ze het maar gewoon moeten fixen :D

ja bedankt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Greetoz op 10-07-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm hij wordt toch wel erg heet aan de achterkant :/ had al die "workaround" van Koboid geprobeerd, dacht dat ie in het begin hielp, maar hij wordt toch nog steeds aardig heet aan de achterkant (wordt erg hete lucht uitgeblazen.. waar je soms je hand niet achter kan houden omdat het zo heet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:55:
Gewoon bestellen op www.foofshop.com, dan zijn ze ongeveer 25 euro inclusief verzending. En ze zijn echt cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Flatwhite schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:14:
[...]

Weet je zeker dat de MacBook in die Second Skin gaat passen??? :?

Afmetingen van de Tucano Second skin 13,1 inch (binnenkant) <---clickable
31x23x3cm
[afbeelding]
Afmetingen van de 13'' MacBook Folder Red/Black/Grey (binnenkant) <---clickable
32,5x22,7x2,75cm
[afbeelding]

Afmetingen van de MacBook
32,5x22,7x2,75cm
[afbeelding]

Scheelt toch dik 1,5cm.....
Burkan,

Maak je daar geen zorgen over. Ik heb ook zo'n second skin en je houdt ongeveer 1,5 cm over in de hoogte. Gelukkig is hij niet te krap, anders zou het moeite kosten om je Mac te plaatsen.

Trouwens, net als jij heb ik erg lang gezocht naar zo'n skin. Váák bellen en langsgaan(verschillende filialen), maar tevergeefs. Gelukkig had Mac lijnbaan (R'dam) ze binnen gekregen. Kleur e.d. boeide mij niet zoveel meer, want m'n Mac ziet er toch al verrot uit door al die krassen en geschaafde plekken (grijs/groen). Ik wilde voorkomen dat het erger zou worden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Mijn vriendin wil graag een MacBook om mij voor te zijn met het overstappen naar OSX :) (Ik wacht op de Mac Pro). Nu heeft ze zelf een TFT scherm en wil ze thuis met een normaal keyboard aan de slag.
Ik heb op verschillende site's gezocht maar ik kom nergens een echt workstation tegen voor de MacBook.
Weet iemand of er zoiets wel is? Ze wil namelijk het keyboard + muis + VGA + LAN gewoon aan een workstation hangen zodat je de MacBook er zo uit kan pakken zonder maar een kabel los te halen. Klopt het dat Apple helemaal geen workstations maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoeld dockingstation??? Die heb je voor de Macbook dacht ik niet, en daarnaast heeft de Macbook geen docking-poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Je bedoelt een docking station. Even zoeken binnen deze of vorige topics en je vindt 3rd party stations ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

zAo schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:31:
Mijn vriendin wil graag een MacBook om mij voor te zijn met het overstappen naar OSX :) (Ik wacht op de Mac Pro). Nu heeft ze zelf een TFT scherm en wil ze thuis met een normaal keyboard aan de slag.
Ik heb op verschillende site's gezocht maar ik kom nergens een echt workstation tegen voor de MacBook.
Weet iemand of er zoiets wel is? Ze wil namelijk het keyboard + muis + VGA + LAN gewoon aan een workstation hangen zodat je de MacBook er zo uit kan pakken zonder maar een kabel los te halen. Klopt het dat Apple helemaal geen workstations maakt?
Ja, het klopt dat Apple geen dockstations (ik neem aan dat je dat bedoeld) maakt. Er zijn wel andere bedrijven die dit voor de PowerBook en de iBook hebben gedaan, zoals BookEndz. Ze zeggen dat ze nu bezig zijn met een docking station voor de MacBook Pro, maar voor de MacBook heb ik nog niks kunnen vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Daedalus schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:35:
[...]
Ja, het klopt dat Apple geen dockstations (ik neem aan dat je dat bedoeld) maakt. Er zijn wel andere bedrijven die dit voor de PowerBook en de iBook hebben gedaan, zoals BookEndz. Ze zeggen dat ze nu bezig zijn met een docking station voor de MacBook Pro, maar voor de MacBook heb ik nog niks kunnen vinden.
Thanks. En ik bedoelde inderdaad een dock(ing)station :)

Hmm. Hoe ga ik haar dit vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:42:
[...]

Dat ze maar een kabeltje of 2-3 los moet maken als ze zo graag dat ding mee wilt nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:46:
[...]

Dat ze maar een kabeltje of 2-3 los moet maken als ze zo graag dat ding mee wilt nemen? :)
Ik vergat de printer nog ;) Maarja; het is ook niet echt best voor je hardware om dat bijv elke dag los te halen (speling). Verder is ze niet zo heel erg technisch zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

zAo schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:13:
[...]

Ik vergat de printer nog ;) Maarja; het is ook niet echt best voor je hardware om dat bijv elke dag los te halen (speling). Verder is ze niet zo heel erg technisch zeg maar :P
Aangezien een echte dockaansluiting ontbreekt, zul je zowieso elke keer de stekkers moeten losmaken. Een mogelijk dockoplossing zal namelijk alleen al je aansluitingen verlengen en in 1 stuk onderbrengen, zodat je ze in 1 keer in je *Book kan steken.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:13:
[...]

voor je usb printer , geluid en internet bestaat de airport express! werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mocht er nog iemand interesse hebben in foto's van mijn uitpakfeestje van mn zwarte MacBook, zie onderstaande link :)
http://www.flickr.com/pho...0/sets/72157594194385411/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein vraagje waar ik zelf niet uit kom. Ik wil een DV-tape via firewire met mijn videocamera op mijn Macbook zitten, bewerken, en als DVD branden. Heb ik dan iMovie HD of iDVD nodig? Ik hoef overigens geen DVD-menus.

En als ik een XviD bestand met subtitles weg wilt branden, heb ik dan iMovie of iDVD nodig? Ik ben nu met iMovie HD bezig, maar het importeren alleen al kost 124 minuten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:14:
Een klein vraagje waar ik zelf niet uit kom. Ik wil een DV-tape via firewire met mijn videocamera op mijn Macbook zitten, bewerken, en als DVD branden. Heb ik dan iMovie HD of iDVD nodig? Ik hoef overigens geen DVD-menus.

En als ik een XviD bestand met subtitles weg wilt branden, heb ik dan iMovie of iDVD nodig? Ik ben nu met iMovie HD bezig, maar het importeren alleen al kost 124 minuten..
volgens mij iDVD en dan de onderste optie: one step DVD....

zeg, lees ik dat correct dat de superdrive in me MacBook een single layer writer is?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:56:
zeg, lees ik dat correct dat de superdrive in me MacBook een single layer writer is?
Dat klopt! Heb het zelf nog even nagecheckt. Alleen de duurste MacBook Pro heeft een DL brander aan boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:03:
Mocht er nog iemand interesse hebben in foto's van mijn uitpakfeestje van mn zwarte MacBook, zie onderstaande link :)
http://www.flickr.com/pho...0/sets/72157594194385411/
Gaaf man, ik heb even met je meegenoten. Ik schat alleen in dat ik minder heb genoten dan jij ;)

Die zwarte is toch wel mooi, maar ik weiger toch meer uit te geven voor de kleur alleen.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ davidgilmour: Die DualLayer-Discs zijn zo ontzettend duur, dus ik zou die niet nodig hebben.

@ Gangsteroo: Wel een beetje jaloers, mar ik mis een grafischekaart en wacht op Core 2: Merom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:17:
@ Gangsteroo: Wel een beetje jaloers, mar ik mis een grafischekaart en wacht op Core 2: Merom.
Die laatste komt zeker niet in de MacBook. En die videokaart kan ook nog wel ff duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:00:
[...]

Die laatste komt zeker niet in de MacBook. En die videokaart kan ook nog wel ff duren
Tot zover ik weet, zijn er alleen maar geruchten dat de Core 2 Merom niet in de MacBook komt omdat er simpelweg niks over gezegd is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Ik gebruik zelf een USB-hubje. Daar gaan keyboard, muis, palm, printer, cardreader etc. in. Als ik thuiskom hoef ik alleen power en het hubje er in te steken en alles werkt, jouw vriendin moet er dan alleen ook nog het scherm in doen, totaal drie stekkertjes dus.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Ze kan op zich met een of twee kabeltjes af: stroom en eventueel een monitor. Muis/tobo zitten ingebouwd of anders via BT, netwerk kun je ook wirelessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

CyBeR schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:21:
[...]

Ze kan op zich met een of twee kabeltjes af: stroom en eventueel een monitor. Muis/tobo zitten ingebouwd of anders via BT, netwerk kun je ook wirelessen.
Of een hubje waaraan je een toetsenbord, muis en printer hangt. Dan is er maar 1 usb kabel om aan te sluiten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ik nu ook met m'n IBM, gewoon een hubje en de powercable inpluggen. Het 2 USB-doosjes van elk 5 poorten staan waar alle randapparatuur aanhangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:04:
[...]

Tot zover ik weet, zijn er alleen maar geruchten dat de Core 2 Merom niet in de MacBook komt omdat er simpelweg niks over gezegd is....
Er gaan ook geruchten dat er geen celeron m in komt, want daar wordt ook niks over gezegd. Hetzelfde geldt trouwens voor de woodcrest.

Maar denk es na, een dergelijke processor is toch veel meer geschikt voor de MBP dan de MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:58:
[...]

Dat klopt! Heb het zelf nog even nagecheckt. Alleen de duurste MacBook Pro heeft een DL brander aan boord
/h4x0r mode on

jammer, kan ik geen xbox 360 backups maken. slordig van apple, btw.

/hax0r mode off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:59
Murcielago schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:33:
[...]

Er gaan ook geruchten dat er geen celeron m in komt, want daar wordt ook niks over gezegd. Hetzelfde geldt trouwens voor de woodcrest.

Maar denk es na, een dergelijke processor is toch veel meer geschikt voor de MBP dan de MB?
[orakel mode]
Als de huidige core duo`s niet teveel in prijs dalen zie ik niet in waarom apple de MB niet gaat uitbreiden met een core 2 duo. Deze worden naar ik meen met een kleinere formfactor geproduceerd wat weer de productie prijs bevorderd. Toch denk ik dat apple de MBP een voorsprong gaat geven op de MB door de MB pas te revisen ergens in 2007.
[\orakel mode]

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Is niet slordig. Iedereen wil graag een dunne laptop. Apple maakt een dunne laptop. Maar daardoor is er geen ruimte voor een DL brander, want die zijn net wat groter. Zelfde geldt eigenlijk voor het weglaten van de Radeon X1600: doordat de Macbook dunner is dan de Powerbook 12" en de iBook loopt de print niet onder de harddisk door en is er simpelweg geen ruimte meer. De Powerbook 15" was trouwens ook iets dikker dan de Macbook Pro 15" (Die ook geen DL brander heeft).

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Voor diegenen die er moeite me hebben dat ook bij een zwarte MacBook de accesoires allemaal wit zijn: Je kan ze natuurlijk ook zelf zwart spuiten.

Hier een voorbeeld van iemand die dat heeft gedaan:
http://flickr.com/photos/dcdan/186925904/
http://flickr.com/photos/dcdan/186925819/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:33:
[...]

Ik bedoelde met mijn post, dat er in een nieuwsartikel wat Think Secret heeft gepubliceerd (http://www.thinksecret.com/news/0606macpro.html) alleen gezegd werd dat de MacBook Pro niet komt tot de herfst... omdat er verder niks meer gezegd is over de "gewone" MacBook is het gerucht/de roddel ontstaan dat de Core 2 Duo nooit in de MacBook zou komen ;)

Maargoed, ook in een MacBook zou ik een krachtigere en zuinigere processor altijd leuk vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:53:
Voor diegenen die er moeite me hebben dat ook bij een zwarte MacBook de accesoires allemaal wit zijn: Je kan ze natuurlijk ook zelf zwart spuiten.

Hier een voorbeeld van iemand die dat heeft gedaan:
http://flickr.com/photos/dcdan/186925904/
http://flickr.com/photos/dcdan/186925819/
Welke debiel plakt er nou allemaal Hello Kitty stickers op zn zwarte macBook....???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:00:
[...]

Welke debiel plakt er nou allemaal Hello Kitty stickers op zn zwarte macBook....???
dat was ook het eerste waar ik aan dacht. :o
Ik heb net een beetje zitten spelen met iWeb. En dat is nog best een aardig programma. Je kan er wel strakke sites mee maken. Jammer dat die .mac abbonementen zo duur zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:51:
[...]

dat was ook het eerste waar ik aan dacht. :o
Ik heb net een beetje zitten spelen met iWeb. En dat is nog best een aardig programma. Je kan er wel strakke sites mee maken. Jammer dat die .mac abbonementen zo duur zijn..
Je hebt niet perse een .mac abonnement nodig. Je kunt je complete website gewoon opslaan en via ftp uploaden naar je eigen webstek. Het enige waar je het wel voor nodig hebt zijn de mooie diavoorstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
Ik vroeg mezelf af welke notebook locks jullie gebruiken. Ik heb er hier een van Trust (4 cijferig-slot) en die past eigenlijk niet zo lekker. Waar hallen jullie de notebook locks. Ik heb er 1 nodig voor op mijn werk tegen grijpgrage handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

zo... vanmorgen even 1GB bijgeprikt in mijn BlackBook :) Nu dus 1.25GB asymmetric in mijn MacBook. Loopt als een trein, op OpenGL games na. Verder echt een gigantische verbetering t.o.v. 512MB (duhhh). Ik ben benieuwd hoeveel het 2e reepje dat over een paar weekjes komt nog gaat verbeteren. Waarschijnlijk niet zoveel, behalve in Logic Pro en wanneer ik 3 virtual machines open heb ;)

Ik kan in ieder geval probleemloos stellen dat de MacBook een consumer notebook is met de ballen van een prosumer notebook.

[ Voor 15% gewijzigd door Whieee op 11-07-2006 15:41 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Zo, vandaag naar de A-Mac geweest omdat ik een stip op de topcase had en de case niet echt goed aan sluitte. Reparatie formulier aangemaakt en volgens de man daar zou ik waarschijnlijk een hele nieuwe macbook krijgen. Ik had dan ook alles weer perfect ingepakt :P zelfs stikkertjes er weer op. we zullen zien of ik het voor mijn vakantie terug heb (over 9 dagen). Maar na de Macbook wel getelt 2 dagen in mijn bezit gehad te hebben ben ik weer Macbook loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:18:
Ik vroeg mezelf af welke notebook locks jullie gebruiken. Ik heb er hier een van Trust (4 cijferig-slot) en die past eigenlijk niet zo lekker. Waar hallen jullie de notebook locks. Ik heb er 1 nodig voor op mijn werk tegen grijpgrage handen.
Ik heb een cheap 4-cijferig slot van de Blokker, past prima en zorgt ervoor dat mijn MB vastzit aan de verwarming als ik er niet ben :)

Ik vind de Kensington merk sloten van EUR40+ zelf wat aan de dure kant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn macbook is binnen. Hij zit nu wat uit z'n neus te eten omdat ik 'm alleen nog maar met safari, mail en andere apps geprobeerd heb maar hij bevalt zeker. Grootste verschil in snelheid is toch wel te merken bij het opstarten van applicaties.. *klik* en open is het, zat m'n iBook vaak nog wel even wat langer over te denken.

Als ik zo het toetsenbord bekijk vraag ik me ook af waar het de ruimte vandaan haalt want de toetsen lijken iig die van een 'full-sized' keyboard en ook stukken groter en minder opelkaar gepakt dan bij de iBook. Maar dat kan gezichtsbedrog zijn, iig ziet het er heel mooi uit allemaal. Frontrow is ook ok trouwens 8)

Ik zal morgen bootcamp even loslaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het geheugen dan al geupgrade, dat het zo snel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:31:
idd zat ik ook te denken met 512 gaat t namelijk niet zo rap ;)..

ik mis m'n macbook nu al :(

[ Voor 40% gewijzigd door Greetoz op 12-07-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:31:
Zit een gig in idd, in m'n iBook zat 512, dat scheelt natuurlijk ook wel wat. Helaas nooit kunnen testen in m'n iBook, vond het plaatsen ervan toen eigenlijk wat te duur voor wat hij nog waard was.

Heb nog 700 euro voor m'n iBook kunnen vangen, was een mooie korting op m'n macbook :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Met 1GB is een iBook ook redelijk snel. Al geloof ik dat een Macbook nog wel een flink stuk sneller is. Ik wacht zelf nog met vervangen tot Apple een kleine laptop heeft met goede videokaart. Jammer dat er geen MBP12" is gekomen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
DiGiSTORM_ schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 08:12:
Met 1GB is een iBook ook redelijk snel. Al geloof ik dat een Macbook nog wel een flink stuk sneller is. Ik wacht zelf nog met vervangen tot Apple een kleine laptop heeft met goede videokaart. Jammer dat er geen MBP12" is gekomen... ;(
Ik denk niet dat er nog iets kleiners gaat komen dan de MacBook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

(nevermind)

[ Voor 150% gewijzigd door blimmel op 12-07-2006 11:36 ]

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Wannapuf schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:10:
[...]

Ik denk niet dat er nog iets kleiners gaat komen dan de MacBook hoor.
Daarom hou ik het ook voorlopig bij m'n iBook! :P Voor de cpu-hongerige applicaties kijk ik nu meer naar een iMac, maar ik hou m'n geld nog even in mijn zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Murcielago schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:00:
Zoals dat bij gewone laptops gaat: Intel zet het nieuwe spul op de voorgrond en men stapt daar op over. De eerste pentium m werd al snel opgevolgd door een tweede waarbij je toen zag dat er ineens weinig tot geen notebooks meer waren met die eerste generatie pentium m processoren, men had alleen nog de nieuwe tweede generatie. Het is dan ook goed mogelijk dat Apple nu ze de Intel architectuur gebruiken eenzelfde wijze hanteerd. Het is iig aannemelijker dan dat ze helemaal niet in de Macbook komen te zitten. Er zit namelijk ook een stukje support en verkrijgbaarheid bij de factoren die bepalen welke proc er in die Macbook komt te zitten.

Die videokaart...alleen de Macbook Pro zal die dedicated graphicscard van ATI hebben, de Macbook blijft die videokaart van Intel behouden anders concurreren ze met de Macbook hun hele Pro lijn weg en dat kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

ppl schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:58:
Die videokaart...alleen de Macbook Pro zal die dedicated graphicscard van ATI hebben, de Macbook blijft die videokaart van Intel behouden anders concurreren ze met de Macbook hun hele Pro lijn weg en dat kan natuurlijk niet.
Dat doen ze nu eigenlijk al. Als je ziet wat de MacBook Pro voor extras te bieden heeft voor een bijna dubbele prijs. Eigenlijk alleen een groter scherm met hogere resolutie (voor een niet-gamer). Voor de rest zou ik niet echt een reden zien om voor een Pro te gaan, tenzij die Firewire-800 poort heel erg belangrijk voor je is.

Voor de prijs van een aangekleedde Pro kun je bijna 2 MacBooks halen, ik zou het wel weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 12-07-2006 13:13 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand trouwens enig idee of de macbook te gebruiken is in 'full clamshell modus' en hoe dit moet (of moet er eerst een hack worden geinstalleerd?)

full clamshell houd in dat het macbook scherm wordt uitgeschakeld en het volledige videogeheugen wordt toegewezen aan de externe monitor. Dit was met m'n iBook mogelijk dmv een softwarematige hack, maar met m'n macbook is het nog niet gelukt.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit ook zonder hack mogelijk was, maar kan me vergissen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Hmmm wat mij opvalt is dat me macbook niet zo hard kan (kwa geluid). Je hoort het wanneer je het volume harder en zachter zet (met die 'plop' geluidjes), maar als de volume balk nog niet eens over de helft is (met het volume van maximaal naar zacht zetten), hoor ik al niks meer uit me macbook komen... hoe zit dat ? Ik heb toch echt alles op max staan verder... of heb ik nog een master volume regelaar over het hoofd gezien :S

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:18:
iemand trouwens enig idee of de macbook te gebruiken is in 'full clamshell modus' en hoe dit moet (of moet er eerst een hack worden geinstalleerd?)

full clamshell houd in dat het macbook scherm wordt uitgeschakeld en het volledige videogeheugen wordt toegewezen aan de externe monitor. Dit was met m'n iBook mogelijk dmv een softwarematige hack, maar met m'n macbook is het nog niet gelukt.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit ook zonder hack mogelijk was, maar kan me vergissen. :)
Volgens mij gaat dat automatisch als je er zowel een los TB, Muis en Scherm op aansluit.
In ieder geval werkt dat bij de MBpro.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, dichtklappen, externe monitor + tobo + muis eraan, en uit sleep waken door een knop op je tobo in te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:34:
[...]

Eh, dichtklappen, externe monitor + tobo + muis eraan, en uit sleep waken door een knop op je tobo in te drukken?
Dat lijkt mij de normale clamshell mode, ik neem aan dat Beathoven met zijn "full clamshell mode" iets anders bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:39:
[...]

Dat lijkt mij de normale clamshell mode, ik neem aan dat Beathoven met zijn "full clamshell mode" iets anders bedoeld?
Wat hij beschrijft komt overeen met de normale clamshell mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat ie het gewoon over Clamshell heeft.. en idd, extern tobo/muis/mon en dan iets aanslaan.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:30:
Hmmm wat mij opvalt is dat me macbook niet zo hard kan (kwa geluid). Je hoort het wanneer je het volume harder en zachter zet (met die 'plop' geluidjes), maar als de volume balk nog niet eens over de helft is (met het volume van maximaal naar zacht zetten), hoor ik al niks meer uit me macbook komen... hoe zit dat ? Ik heb toch echt alles op max staan verder... of heb ik nog een master volume regelaar over het hoofd gezien :S
Het geluid is bij mij ook heel erg zacht, vooral bij films etc bij itunes valt het wel mee.
Ik denk dat er een limiet is ingesteld zoals op de ipod tegen behoorbeschadiging en/of om de boxen te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt waarschijnlijk door de vrij zachte AC3 codec. Dit is bij VNC op te lossen door bij de equalizer het voorste balkje (de pre-amp) helemaal om hoog te schuiven, en de equalizer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:34:
[...]

bij de ibook ging hij in deze modus als je 'm wakker maakte via de usb met het scherm dichtgeklapt, het laptopscherm bleef dan op zwart. Bij de Macbook lukte dit helaas niet, maar op de manier waarop jij het omschrijft zal ik het nog eens proberen

Wat ik nu gebruik is gewoon dual-screen (mirroring gedisabled). De macbook schijnt in full-clamshell goed te kunnen draaien met het scherm dichtgeklapt omdat de ventilatie itt de iBook niet via het toetsenbord loopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:07:
[...]

bij de ibook ging hij in deze modus als je 'm wakker maakte via de usb met het scherm dichtgeklapt, het laptopscherm bleef dan op zwart. Bij de Macbook lukte dit helaas niet, maar op de manier waarop jij het omschrijft zal ik het nog eens proberen
Wakkermaken via USB met het scherm dichtgeklapt is precies wat je moet doen.. Gaat bij mij ook prima..
Wat ik nu gebruik is gewoon dual-screen (mirroring gedisabled). De macbook schijnt in full-clamshell goed te kunnen draaien met het scherm dichtgeklapt omdat de ventilatie itt de iBook niet via het toetsenbord loopt. :)
Wel degelijk. Maar wat er nu gebeurt is dat de lucht aangezogen wordt via het toetsenbord en weggeblazen via het rooster aan de achterkant. Bij de iBook kwam de warmte uit het tobo omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Nee, bij een iBook komt de warmte ook uit een rooster aan de achterkant. En wordt aangezogen door een rooster aan de zijkant. Fijn dat het toetsenbord ook wat warmte afgeeft, maar deze fabel gaat me hoe langer hoe meer irriteren. Ik werk al een jaar met mijn iBook dichtgeklapt, en het maakt echt bijna geen moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij werkt het wel zo. Als ik hem dichtklap heb kan ik een hogere resolutie op mijn externe monitor krijgen. Dus het lijkt er wel op dat er meer geheugen beschikbaar is in full clamshell modus. Maar het is soms wel even prutsen omdat het niet altijd 123 zomaar werkt. Waar dat aan ligt, geen idee.

Ik gebruik de MacBook dus op een 24" CRT op 1600x1000@85Hz, kan ook wel op 1920x1600@60Hz maar daar krijg ik hoofdpijn van. Met het kleppie open gaat ie maar tot 1440x900@85Hz.

Binnenkort maar een 23" Cinema Display kopen al vind ik 1600x1000 niet slecht om naar te kijken want op 1920x1200 was het toch een beetje klein allemaal, tekst enzo. Maargoed, zo'n bakbeest van een 24" crt is ook best wel een sta-in-de-weg en past totaal niet bij de vormgeving van de MacBook.

btw: lezen is ook een vak voor sommigen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een review gezien over de nieuwe 2,5" 160GB sata schijf van MCE?
Linkje naar klein verhaaltje op MacWorld

160GB sata
5400rpm
8mb buffer
67.5MB per second sustained transfer
150MB per second burst speeds
Perpendicular recording
9,5mm hoog

Volgens de fabrikant geschikt als upgrade voor de MacBook en Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Is waarschijnlijk een Seagate. Geen reviews gezien maar zal best een goed schijffie wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
@ Anoniem: 75213: wel erg duur.

Eigenlijk zou iedere sata notebook schijf moeten werken (mits niet te dik), maar hoe zit dat dan met de schoksensor die bij de hardeschijf zit; moet deze bij de nieuwe schijf zitten of heeft het vervangen van de schijf geen invloed op dat ding?

[ Voor 3% gewijzigd door Moonsugar op 16-12-2021 11:21 . Reden: Geanonimiseerde gebruiker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja wel een beetje duur ja, maargoed, ik zat serieus te overwegen om door te sparen voor zo'n Samsung Solid State Disk die eind dit jaar op de markt komt. Dat is dan nog 3x zo duur als deze maarja, dan heb je wel top performance :) Wel veel minder schijfruimte, maar dat kan dan wel weer opgelost worden door een externe schijf voor media bestanden, dat zijn toch de enige bestanden die veel ruimte innemen bij mij. Verder heb ik aan een 30GB SSD wel voldoende. Die paar MB's die ik per klant produceer passen er nog wel bij :)
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).