Ik heb de MacBook nu 5 dagen in gebruik en ben er zeer tevreden over. Nog steeds van Whine of Moo geen last, enkel van een koeler die niet aan wil ofzo die je hoort bij het opstarten of bij het uit standby gaan.
Ik heb Adobe Photoshop CS (1) voor de Mac (PPC) goedkoop te pakken gekregen, en dat draait echt zonder haperen (geen idee hoe dat is bij CS 2). Ik heb ook Dreamweaver 8 (de trial, ook PPC) geprobeerd en dat draait trager terwijl je daar geen grafische bewerkingen uitvoert... Misschien zo maar eens Dreamweaver MX 2004 of gewoon MX proberen aangezien ik eigenlijk toch alleen de code editor gebruik (heb alleen de PHP 5 code coloring dan niet meer

). TextMate heb ik een Trial van geinstalleerd omdat ik van plan ben deze vakantie Ruby on Rails te leren, is alleen nog niks van gekomen... heb wel geprobeerd mn webpagina's te schrijven maar die code completion van Dreamweaver mis ik toch wel een beetje

voor de rest ziet het er lekker simpel toch overzichtelijk uit dus ik denk dat ik het wel nog ga kopen als m'n trial voorbij is
Ik merk wel een beetje dat mijn geheugen snel vol is (512 MB), dus mijn volgende aanschaf zal 1 (of 2) GB geheugen worden voor mijn MacBook, hopelijk kan ik dan echt snel Parallels draaien, want snel switchen tussen OS X en Windows zit er voor mij nog niet in (en is helaas wel noodzakelijk omdat ik webdesigner ben, en mijn pagina's moet testen in IE6/7).
OS X was wel een beetje wennen voor mij in het begin, maar het went snel! Zeker Exposé is geweldig! Een overzicht van alle vensters is voor mij erg handig omdat ik in veel programma's tegelijk werk en op die manier toch overzichtelijk aan de slag kan gaan.
Zoals ik eigenlijk al wist, wordt mijn zwarte MacBook snel stoffig en dit zie je dan ook snel... ik heb veel apparaten in mijn kamer en binnen de kortste keren zit er dan al stof op mijn MacBook, als ik klaar ben met werken op mijn laptop, doe ik hem daarom nu ook in mijn vandaag aangekomen Tucano Second Skin Sleeve (zwart, 13,3 inch) zodat hij snachts en overdags als ik buitenshuis werk niet stoffig wordt

Wat ook handig is, is dat de Sleeve geleverd wordt in een afsluitbare plastic hoes (ik wist eerst niet dat hij afsluitbaar was, en had de onderkant van de hoes opengeknipt

later weer met plakband dicht geplakt toen ik erachterkwam, dat aan de andere kant dus de afsluitbare kant was

). Hierdoor wordt mijn sleeve niet stoffig als ik hem niet gebruik

De hoes waar hij inzit is wel altijd heel stoffig, maar dat is niet zo erg