[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.408 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

die schoksensor zit niet bij de schijf, die zit gewoon in je MB en stuurt een signaaltje door naar je schijf dat ie zn koppen moet parkeren. Don't worry dus.

btw ik ging net mn geheugen upgraden en het viel me op dat er echt veeeeel krassen onder mn MB zitten, is het bij jullie ook zo? en het lijkt alsof de MB een beetje krom is, de rechteronderhoek zweeft als het ware een halve mm boven tafeloppervlak, is dit bij jullie ook zo voor de 2e keer :P voordat er mensen gaan vinden dat ik zeur: ik constateer iets, deel het mede zonder mijn mening en vraag jullie eigen ervaringen, geen gezeur dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:52:
Is waarschijnlijk een Seagate. Geen reviews gezien maar zal best een goed schijffie wezen.
Staat nergens op de Seagate site trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:28:
[...]

Staat nergens op de Seagate site trouwens.
Toch wel. Zie Momentus 5400.
http://www.seagate.com/products/notebook/momentus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel een grotere HD willen hebben, 60 GB waarvan 38 na een OS X install is niet veel. Wat gooit Apple er allemaal op, op die 2 install DVD's ? Die zitten tot de nok toe vol met 18 GB dus. Hoe groot is een kale OS X install? En hoe kan ik zien hoe groot iTunes, iDVD, iMovie etc. zijn?

Als ik op http://tweakers.net/pricewatch/cat/336 kijk, waar moet ik op letten voor een 100 GB HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kale install is rond de 10gb (zonder talen, zonder de trialsoftware en zonder de printerdrivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch lekker niet. Die 160GB schijven zijn ata schijven, geen S-ata. Al zijn er dan wel weer geruchten dat de sata versie deze zomer uit zal komen.
Ik blijf erbij hoor: Lezen is echt moeilijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:05:
[...]

Toch lekker niet. Die 160GB schijven zijn ata schijven, geen S-ata. Al zijn er dan wel weer geruchten dat de sata versie deze zomer uit zal komen.
Ik blijf erbij hoor: Lezen is echt moeilijk.
Als hij deze zomer uit zou komen dan lijkt mij dat dit hem is, anders geef je aan van welke fabrikant die schijf wel is. En ja, lezen is ontzettend moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam erachter dat hij 'm na vanmiddag niet via USB in deze modus kwam (bleef gewoon standby) hij nu wel hierin kan draaien. Toets indrukken nadat de macbook dichtgeklapt zit en op standby gegaan is werkt trouwens ook perfect. :)

CyBer bedankt voor de tip

De reden dat hij met het scherm open bij jou niet het volledige videogeheugen toekent (scherm is dan waarschijnlijk wel zwart) kan zijn omdat er nog een 'spookscherm' aanwezig is.

Als je met de muispointer langs alle randen gaat en hij verdwijnt niet is het ok, verdwijnt ie dan wordt niet het volledige videogeheugen gebruikt. Met de kaartjes die tegenwoordig in de macbooks zitten is het verschil nauwelijks merkbaar maar met m'n iBook had ik b.v. dat bepaalde animaties (kubus bij accountverandering b.v.) dan niet werkten.
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:52:
Ik zou wel een grotere HD willen hebben, 60 GB waarvan 38 na een OS X install is niet veel. Wat gooit Apple er allemaal op, op die 2 install DVD's ? Die zitten tot de nok toe vol met 18 GB dus. Hoe groot is een kale OS X install? En hoe kan ik zien hoe groot iTunes, iDVD, iMovie etc. zijn?

Als ik op http://tweakers.net/pricewatch/cat/336 kijk, waar moet ik op letten voor een 100 GB HD?
Bestaat een handig tooltje voor die de gebruikte ruimte per bestandstype op je schijf aangeeft, zo heb ik o.a. iDVD (gebruik het toch nooit) en een hele bibliotheek aan samples voor iLife weggegooid en zo aardig wat ruimte vrij kunnen maken. Je kunt natuurlijk ook gewoon appletje-i doen als je een programma geselecteerd heeft maar als dit nogal een hele reeks is wordt het er niet makkelijker op.

iTunes en de overige i-Apps zijn trouwens niet groot (paar mb), iDVD was totaal ruim een gig als het niet meer was.

Afbeeldingslocatie: http://www.derlien.com/assets/main.jpg

klik

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Garageband is huge. 1,9gb in de Application Support map in je Library (om over de app zelf nog maar te zwijgen). Ff weg gedonderd dus. Zelfde geldt voor iDVD. Gebruik ik toch nooit :7
Ik denk trouwens dat je ook geen 1,7gb aan printerdrivers nodig hebt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Neobender op 13-07-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobender schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 01:44:
Garageband is huge. 1,9gb in de Application Support map in je Library (om over de app zelf nog maar te zwijgen). Ff weg gedonderd dus. Zelfde geldt voor iDVD. Gebruik ik toch nooit :7
Ik denk trouwens dat je ook geen 1,7gb aan printerdrivers nodig hebt ;)
Garageband werkt na het weggooien van al die bestanden waar jij het over hebt nog steeds ok, dus het zijn niet de instrumentsamples. Des te meer reden om ze weg te gooien dus. De applicatie zelf is vrij licht , daarom laat ik 'm nog ff staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die samples staan in /Library/Audio/Apple Loops.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Dat is ook al zo'n grote map idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt ook nog even Monolingual draaien en alle overbodige talen weghalen. Scheelt ook weer ruim 2G. (Laat minimaal Engels staan, en ik raad je aan om de andere opties van het programma niet te gebruiken. Zeker geen Universal Binaries strippen van ppc code, want dan gaat Rosetta kapot.)

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 13-07-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

is de boottime bij jullie ook zo verschillend? (moment van aanzetten tot het moment dat je je muisaanwijzer kan bewegen)
soms duurt het gewoon langer dan een minuut en en soms is het binnen 30s al klaar.
Momenteel nog niet echt iets gevonden waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

pokeran schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:43:
is de boottime bij jullie ook zo verschillend? (moment van aanzetten tot het moment dat je je muisaanwijzer kan bewegen)
soms duurt het gewoon langer dan een minuut en en soms is het binnen 30s al klaar.
Momenteel nog niet echt iets gevonden waar het aan kan liggen.
Niet echt op gelet in gewone situaties. Na een update duurt het wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja dat wist ik al, vergeten te zeggen.
Die verschillen in boottime lijken momenteel nog gewoon willekeurig, daarom is het zo weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Boot jij zo vaak dan? Ik doe hem volgens mij maar 1 keer per maand opnieuw opstarten, bij updates. Of zit je veel in Bootcamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Viel mij ook al op, maar het valt wel reuze mee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja ik doe mn macbook uit als ik weg ga, dus ik boot hem wel paar keer per dag.

wat me ook opviel, de eerste keer dat rosetta in actie moet komen duurt het laden van het programma wat je wilt laden langer.
bijv: word2004
na schone reboot duurt het opstarten aanzienlijk langer dan als ik word weer afsluit en vervolgens weer opstart, dan is het gewoon lightspeed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Vraagje, ik heb mijn macbook nu een week, maar ik vind de kwaliteit van een extern aangesloten tft scherm e-yama, 1280x1024x32 via de mini-dvi naar VGA maar belabberd, dat scherm aan een PC ziet er veel better uit, kleuren zijn erg flets, en ik vind de leesbaarheid vann de letters ook wat minder.
(dat heeft niet met cleartype te maken... ik heb het ook onder XP op de macbook)

Zijn er meer die een vergelijkbare setup hebben en hoe is jullie ervaring daarmee ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Heb je al geprobeerd ander kleurenprofiel / beeldschermprofiel te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pokeran schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:01:
ja ik doe mn macbook uit als ik weg ga, dus ik boot hem wel paar keer per dag.
Waarom? Sleep is ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
CyBeR schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:36:
[...]

Waarom? Sleep is ideaal.
idd. Zo'n ideaal systeem. Je klapt hem dicht, hij gaat slapen. De volgende dag klap je hem open en je hebt instant fun. Zelfs desktop Apples werken op die manier. De energie die hij verbruikt tijdens sleep mode is zo minimaal dat hij dagenlang standby kan staan. Overigens moet ik zeggen dat sinds ik er 2GB ram in heb zitten, de standby tijd drastisch verminderd is.

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 13-07-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Bij mij duurt het soms ook 50 seconden, maar hij doet het soms ook in 14 seconden. ... raar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wannapuf schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:41:
[...]

idd. Zo'n ideaal systeem. Je klapt hem dicht, hij gaat slapen. De volgende dag klap je hem open en je hebt instant fun. Zelfs desktop Apples werken op die manier. De energie die hij verbruikt tijdens sleep mode is zo minimaal dat hij dagenlang standby kan staan. Overigens moet ik zeggen dat sinds ik er 2GB ram in heb zitten, de standby tijd drastisch verminderd is.
Mja idd, meer geheugen om vast te houden. Maar met safe sleep niet zo'n heel groot probleem, mits je de adapter bij je hebt als je 'm weer wilt gebruiken.

Of als je weet dat je 'm een tijdlang uit gaat laten staan maar je wilt 'm niet shutdownen, sleepen, even wachten, en de batterij eruit trekken.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 13-07-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Gisteren moest ik echt rebooten, word wilde niet meer opstarten, dan klikte je erop, ging het logo in de dock springen en daarna deed hij niets terwijl het pijltje eronder verdween. Maargoed ik ga het ook eens proberen met sleep mode te werken

Wat ik ook heb gehad,
- dan doe ik mn MB uit omdat ik naar mn kamer ga (huis <-> studentenkamer)
- op mn kamer aangekomen, accu helemaal leeg en MB superheet (zit in een zelfgemaakte sleeve die dus de warmte vet isoleert en geen luchtstroom heeft)

eerste wat je denkt is dan: waarschijnlijk MB niet goed uitgemaakt waardoor ie in sleep mode kwam en weer uit sleepmode ging op de een of andere manier in mijn tas.

maar tis weer een keer gebeurd toen ik echt zeker van mn zaak was dat de MB uit was en ook het witte lampje ging niet aan als ie dichtgeklapt zat.

beetje raar dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

<-- snip -->
Verkeerde MacBook topic, sorry!
<-- snip -->

[ Voor 85% gewijzigd door Neus op 13-07-2006 14:19 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

MiniMan schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:13:
Ik sta op het punt om bij de Apple store een MacBook Pro 17" te bestellen maar wat raden jullie mij aan; glazend scherm of een 'normaal' scherm? Ik zal hem het meeste op kantoor gebruiken, tegen het licht in.

En maakt de 7200 toeren disk veel uit tov. de 5400 toeren?
je zit in het macbook topic en niet in het mbp topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

pokeran schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:16:
[...]

je zit in het macbook topic en niet in het mbp topic :P
Hehe, heb op de verkeerde shortcut geklikt, thanx! ;)

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb soms als hij in sleep mode gaat via de AB en met het scherm opengeklapt, dat 3-4 seconde later het appeltje oplicht, het scherm echter wel zwart blijft, en dat hij een paar seconde later weer uit gaat. Aangezien dit appeltje mijn hele kamer verlicht kan dat vervelend zijn :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

LoneWolf schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:03:
Zijn er meer die een vergelijkbare setup hebben en hoe is jullie ervaring daarmee ?
Ik heb een Dell 2405FPW aan DVI-D hangen, en dat ziet er *erg* goed uit. Je kunt je schermen calibreren, en da's wel de moeite waard om kleurverschillen weg te krijgen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:59:
Ik heb soms als hij in sleep mode gaat via de AB en met het scherm opengeklapt, dat 3-4 seconde later het appeltje oplicht, het scherm echter wel zwart blijft, en dat hij een paar seconde later weer uit gaat. Aangezien dit appeltje mijn hele kamer verlicht kan dat vervelend zijn :{
Het appeltje geeft toch het licht van het scherm door, dus als je scherm zwart blijft zou je appeltje dat ook moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:36:
[...]

Het appeltje geeft toch het licht van het scherm door, dus als je scherm zwart blijft zou je appeltje dat ook moeten zijn
Het apppeltje zal door de backlight verlicht worden.
Als alle pixels van een scherm op zwart staan, dan staat de backlight nog steeds aan en is het beeld dus zwart (al is het meestal donkergrijs door het backlight)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

met kalibreren werd maar iets beter, kleur kwam wat meer naar voor, door gamma 2.2 te kiezen, maar ben er nog niet tevreden over.
Misschien eens proberen een DVI kabel en DVI-mini to DVI te scoren om te testen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:36:
[...]

Dat is dus het vreemde. Mijn scherm blijft 100% zwart :? En dus niet donkergrijs (ik weet wat je bedoeld). Daarnaast heb ik ook wel eens dat mijn appeltje tijdens het openklappen even een seconde lang een keer of 2 a 3 knippert, maar dan knippert mijn scherm ook vrolijk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Thanks, die is wel handig voor als hij een langere tijd uitmoet :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zelf dus echt niet mijn wachtwoord aan een vreemd programma uitgeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:32:
Als je het niet vertrouwt kun je nog altijd de source code doorkijken (en dan eventueel zelf compilen) ;)
De reden dat het programma je wachtwoord nodig heeft is dat het rechten nodig heeft om de gekozen hibernate functie tijdelijk te veranderen (bij terugkomen uit hibernate wordt het weer als voorheen gezet). Het programma wordt ook wel vrij gedetailleerd uitgelegd door de maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:32:
ik mag toch aannemen dat jouw login op je mac niet hetzelfde is als je bij je internetbankieren gebruikt.. om maar een zijstraat te noemen waar iemand mischien enig voordeel met jouw wachtwoord zou kunnen hebben

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:46:
[...]

Als hij deze zomer uit zou komen dan lijkt mij dat dit hem is, anders geef je aan van welke fabrikant die schijf wel is. En ja, lezen is ontzettend moeilijk.
Het is een Hitachi. http://eshop.macsales.com/item/Hitachi/0A28844/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fan die op standje keihard gaat, iPhoto die crashed, Adium die berichten niet meer kan versturen, nergens meer enige reactie..

Ik bid dat mijn 1024mb stickie morgen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:14:
Een fan die op standje keihard gaat, iPhoto die crashed, Adium die berichten niet meer kan versturen, nergens meer enige reactie..

Ik bid dat mijn 1024mb stickie morgen komt.
iPhoto crashte bij mij ook vanmiddag. Alleen een reset hielp :/ was trouwens pas de eerste keer dat ie echt vast stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Crashende macs, het wordt steeds gekker.
Maar eh, voor de mensen die het ding recent gekocht hebben, wordt hij nog steeds zo warm en wordt er ook nog gewhined en geloeid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Dancing_Animal schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:03:
Maar eh, voor de mensen die het ding recent gekocht hebben, wordt hij nog steeds zo warm en wordt er ook nog gewhined en geloeid?
De mijne niet.. (3 weken aankomende maandag) hitte valt mee.. 70 graden is mijn max. Hoger benik nog niet geweest! Dus valt best mee imo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:35
Dancing_Animal schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:03:
Ik heb er eentje gehad voor 2 dagen (nu isi weer bij apple center :P omdat stipje had op topcase die tevens niet aansloot) die whine vind ik persoonlijk echt onzin. ja volgens mij (iig als dat de whine is) hoor je wel als je in een stille ruimte zit (echt stil) en je oor tegen de macbook/adapter aanhoud iig bij die van mij. De moooo heb ik niet gehoord en hij werd ook eik ong 70 max soms een uitschieter naar 74 ofzo.. hij is miss voor blote benen iets te heet. maar op een broek voor mij iig niet

edit: moet er wel bij zeggen dat ik gelijk de software update gedraaid heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 14-07-2006 21:16 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Moo is volgens mij weg sinds laatste Firmware voor zowel MB als MBP.
Ook gaan volgens mij de fans eerder aan waardoor er minder hitte ontstaat, ik weer alleen niet of dat ook voor de MB geldt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had vandaag even 85 graden op mijn scherm. Als die nog 10 graadjes warmer wordt gaat mijn magnetron de deur uit en gebruik ik alleen nog maar de MacBook om me pizzas op te warmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de MacBook nu 5 dagen in gebruik en ben er zeer tevreden over. Nog steeds van Whine of Moo geen last, enkel van een koeler die niet aan wil ofzo die je hoort bij het opstarten of bij het uit standby gaan.

Ik heb Adobe Photoshop CS (1) voor de Mac (PPC) goedkoop te pakken gekregen, en dat draait echt zonder haperen (geen idee hoe dat is bij CS 2). Ik heb ook Dreamweaver 8 (de trial, ook PPC) geprobeerd en dat draait trager terwijl je daar geen grafische bewerkingen uitvoert... Misschien zo maar eens Dreamweaver MX 2004 of gewoon MX proberen aangezien ik eigenlijk toch alleen de code editor gebruik (heb alleen de PHP 5 code coloring dan niet meer :(). TextMate heb ik een Trial van geinstalleerd omdat ik van plan ben deze vakantie Ruby on Rails te leren, is alleen nog niks van gekomen... heb wel geprobeerd mn webpagina's te schrijven maar die code completion van Dreamweaver mis ik toch wel een beetje ;) voor de rest ziet het er lekker simpel toch overzichtelijk uit dus ik denk dat ik het wel nog ga kopen als m'n trial voorbij is ;)

Ik merk wel een beetje dat mijn geheugen snel vol is (512 MB), dus mijn volgende aanschaf zal 1 (of 2) GB geheugen worden voor mijn MacBook, hopelijk kan ik dan echt snel Parallels draaien, want snel switchen tussen OS X en Windows zit er voor mij nog niet in (en is helaas wel noodzakelijk omdat ik webdesigner ben, en mijn pagina's moet testen in IE6/7).

OS X was wel een beetje wennen voor mij in het begin, maar het went snel! Zeker Exposé is geweldig! Een overzicht van alle vensters is voor mij erg handig omdat ik in veel programma's tegelijk werk en op die manier toch overzichtelijk aan de slag kan gaan.

Zoals ik eigenlijk al wist, wordt mijn zwarte MacBook snel stoffig en dit zie je dan ook snel... ik heb veel apparaten in mijn kamer en binnen de kortste keren zit er dan al stof op mijn MacBook, als ik klaar ben met werken op mijn laptop, doe ik hem daarom nu ook in mijn vandaag aangekomen Tucano Second Skin Sleeve (zwart, 13,3 inch) zodat hij snachts en overdags als ik buitenshuis werk niet stoffig wordt :)
Wat ook handig is, is dat de Sleeve geleverd wordt in een afsluitbare plastic hoes (ik wist eerst niet dat hij afsluitbaar was, en had de onderkant van de hoes opengeknipt :/ later weer met plakband dicht geplakt toen ik erachterkwam, dat aan de andere kant dus de afsluitbare kant was 8)7 ). Hierdoor wordt mijn sleeve niet stoffig als ik hem niet gebruik :) De hoes waar hij inzit is wel altijd heel stoffig, maar dat is niet zo erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:46:
Nog steeds van Whine of Moo geen last
Je zult ook nooit een 'whine' horen, tenzij je 'm omruilt voor een MacBook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:14:
[...]

Ik ken een veel makkelijkere manier: Download whine.wav en zet deze op het hoogste volume ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Burne schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:14:
[...]

En zelfs dan is de kans inmiddels vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:46:
Wat ook handig is, is dat de Sleeve geleverd wordt in een afsluitbare plastic hoes (ik wist eerst niet dat hij afsluitbaar was, en had de onderkant van de hoes opengeknipt :/ later weer met plakband dicht geplakt toen ik erachterkwam, dat aan de andere kant dus de afsluitbare kant was 8)7 ). Hierdoor wordt mijn sleeve niet stoffig als ik hem niet gebruik :) De hoes waar hij inzit is wel altijd heel stoffig, maar dat is niet zo erg ;)
Een sleeve voor een sleeve, het moet niet gekker worden :D

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

gangsterooo, een cleanroom niets voor jou? :P damn je mb inpakken tegen stof..okee, maar je sleeve in pakken tegen stof.... 8)7

ik heb nu mn MB al ongeveer een maandje en inmiddels ook 2GB en nog steeds leer ik nieuwe dingen over MacOS.
hoe ik het nu heb draaien:
bij het booten start virtue desktops op, daarna met automator een delay van 5 seconden met daaropvolgend parallels en deze start op in mn 2e desktop. Dus een soort dualboot waarbij eerst 1 OS opstart en daarna de 2e.

* voor virtue desktops moet je wel eerst een commando uitvoeren in je terminal omdat hij nog niet lekker werkt met intel-based macs (zo wilde parallels maar niet opstarten in mn 2e desktop, na t uitvoeren van de commando wel)

* de delay van 5 seconden heb ik gedaan omdat parallels soms de drive(r)s niet goed wilt initializeren als deze direct na het booten van macos opstart

* parallels ingesteld op een partitie van 8GB en werkgeheugen van 512MB, switchen tussen desktop 1 (macOS) en desktop 2 (WinXP) gaat gewoon snel zonder haperingen.

* wat ik nog moet doen is het testen van AutoCAD en SolidWorks in WinXP. Ik was net een hele poos bezig om bovenstaande configuratie aan de praat te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:14
Ik ben heel blij met m''n Macbook en nog blijer met MacOSX, maar toch doe ik m'n Macbook weg omdat hij eigenlijk m'n laptop in de studio moest vervangen, maar omdat Photoshop en andere software simpelweg te traag werkt het gewoon niet lekker (en nee ik kan niet wachten tot de universals want ik verdien er m'n geld mee).

Hij staat op Marktplaats en TweedehandsMac te koop, maar ik wil hem ook wel ruilen voor een 20" G5 zodat ik gewoon normaal kan werken.

Linkje voor de geinteresseerden : Marktplaats

Verder niets tegen Apple ofzo, werk gewoon graag... en op dit moment gaat dat niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Mijne heeft zwaar last van de Whine ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 02:53:
Mijne heeft zwaar last van de Whine ...
De mijne dus gewoon helemaal niet! Ik was er ook een beetje bang voor bij aankoop, maar ik heb nog niks gehoord :*) Gister was mijn MacBook was 75C graden.. dat is best warm... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 2 1GB stikkies uit Hong Kong ontvangen. Waar moet ik opletten bij het verwisselen? Kan ik met een munt het klepje onder de MacBook openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het klepje heb je denk ik een speciaal stukje gereedschap nodig, iig van plastic, geen staal. Bij het plaatsen er goed op letten dat ze ferm aangedrukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat betreft die whine: Ik heb geen gillend hoge pieptoon, maar wel een rare wat minder hoge toon, die soms onderbroken word door zacht geratel van mijn HDD. Is dit hetzelfde als de whine waar jullie het over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:59:
Ik heb mijn 2 1GB stikkies uit Hong Kong ontvangen. Waar moet ik opletten bij het verwisselen? Kan ik met een munt het klepje onder de MacBook openen?
http://www.apple.com/support/macbook/diy/upgrade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Zijn de Windows XP drivers al klaar voor de MacBook 1.83Ghz? Ze vertellen me in de MacStore steeds van niet. Ik zelf zie en hoor steeds andere berichten.

Kort gevraagd: Werk BootCamp met een MacBook 1.83?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:12:
Vraagje:

Zijn de Windows XP drivers al klaar voor de MacBook 1.83Ghz? Ze vertellen me in de MacStore steeds van niet. Ik zelf zie en hoor steeds andere berichten.

Kort gevraagd: Werk BootCamp met een MacBook 1.83?
Ja, gewoon de bootcamp software downloaden en het cd-tje branden. En installaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat mogen ze mijn MacStore hier in groningen dan ook wel is vertellen...

thanks! Dan haal ik er 1 volgende maand! :D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De drivers zijn nog lang niet klaar hoor :?
The following hardware features are not supported in Windows XP:
 iSight cameras
 the Apple Remote
 the Apple USB Modem
 the keyboard backlighting on MacBook Pro computers

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Hoi allemaal, ik zit er zelf over te denken een MacBook aan te schaffen, maar heb nog een paar kleine vraagjes.

Kun je de MacBooks alleen via internet bestellen, of kun je ze ook ergens fysiek kopen? Als je ze online koopt mag ik dan een soortgelijke service verwachten als die ik bij Dell krijg? Ik heb namelijk totaal geen ervaring met de service van Apple, maar ben erg tevreden met de service die ik op mijn Dell krijg, dus als ik het daar mee zou kunnen vergelijken kan ik de overweging maken hem online te bestellen of niet :)

En dan nog een vraag: Staan er MacBooks met Core2 Duo's in de planning, of voor mijn part een wat duurdere MacBook Pro in dat schattige 13" formaat?

Wat ik er mee wil doen: Officewerk, programmeren (2GB geheugen lijkt me dan wel makkelijk), presentaties houden, en af en toe eens dat ding neerzetten en een lekker filmpje kijken :P

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn eerste user panic gehad (weer eens wat anders dan een kernel panic), maar gelukkig geen schade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

XyritZz schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:13:
Hoi allemaal, ik zit er zelf over te denken een MacBook aan te schaffen, maar heb nog een paar kleine vraagjes.

Kun je de MacBooks alleen via internet bestellen, of kun je ze ook ergens fysiek kopen? Als je ze online koopt mag ik dan een soortgelijke service verwachten als die ik bij Dell krijg? Ik heb namelijk totaal geen ervaring met de service van Apple, maar ben erg tevreden met de service die ik op mijn Dell krijg, dus als ik het daar mee zou kunnen vergelijken kan ik de overweging maken hem online te bestellen of niet :)

En dan nog een vraag: Staan er MacBooks met Core2 Duo's in de planning, of voor mijn part een wat duurdere MacBook Pro in dat schattige 13" formaat?

Wat ik er mee wil doen: Officewerk, programmeren (2GB geheugen lijkt me dan wel makkelijk), presentaties houden, en af en toe eens dat ding neerzetten en een lekker filmpje kijken :P
wat voor service verwacht je? dat je bestelling bezorgt word? -check
dat je ervoor moet betalen -check check
en dat je daarna mag genieten van het meest geniale product sinds gesneden brood? -check check check

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:07

botoo

💀 too old to die young

Kun je de MacBooks alleen via internet bestellen, of kun je ze ook ergens fysiek kopen?
Er zijn meerdere Apple shops o.a. MacHouse
Rumorsites melden alles wat je maar kan bedenken maar over het algemeen weet Apple heel goed af te schermen wat er aan komt. Maw niemand heeft enig benul.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Ik heb mijn zwarte MacBook bij de MediaMarkt in Amsterdam (op een zondag!!) zo mee kunnen nemen, ook bij de Apple Centre in Uitgeest hebben ze een hele hoop op voorraad (kan je hem ook meteen uitproberen, maarja dat kan bij alle Apple Centres :P )
(Mocht je twijfels hebben over de MediaMarkt garanatie.. volgens mij is die nog beter dan die van Apple zelf, bij Apple krijg je 10 dagen om je MacBook terug te sturen en je geld terug te krijgen, bij de MediaMarkt is het 14 dagen, voor de rest loopt de garantie via Apple, en daar heb ik nog niks mee te maken gehad dus kan daar niks over zeggen ;) )

Officewerk, Programmeren, Presentaties houden en Filmpje kijken gaat allemaal perfect, doe precies hetzelfde, behalve presenteren maar dat zal ook moeten, zeker als je er 2 GB geheugen in wilt zetten :)

Core 2 Duo hield mij ook tegen, maar aangezien de kans erg klein is dat deze is de MacBook komen (bronnen daarvan zijn voor mij idd Rumorsites) heb ik hem maar gewoon gekocht, want ik had hem echt nodig en heb er totaal geen spijt van! Op een aantal programma's die nog onder Rosetta draaien na, ben ik ontzettend tevreden over de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Al die berichten die ik hoorde over Rosetta, hielden mij eerst tegen om een MacBook te kopen. Maar hij gaat echt wel verschrikkelijk snel. Ik kan beginnen met typen in MS Word, 2 seconden nadat ik het logo'tje in het dock aangeklikt heb. Photoshop en DreamWeaver draaien even snel als mijn dekstop (Pentium 4 3,0 Ghz), en Flash 8 gaat zelfs sneller op mijn MacBook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

F e r o x schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:15:
Al die berichten die ik hoorde over Rosetta, hielden mij eerst tegen om een MacBook te kopen. Maar hij gaat echt wel verschrikkelijk snel. Ik kan beginnen met typen in MS Word, 2 seconden nadat ik het logo'tje in het dock aangeklikt heb. Photoshop en DreamWeaver draaien even snel als mijn dekstop (Pentium 4 3,0 Ghz), en Flash 8 gaat zelfs sneller op mijn MacBook ...
Als je veel geheugen in je MacBook heb dan wil het idd aardig lukken. Er zijn ook mensen met 'maar' 512mb ram en als je dan PS e.d. wil gaan draaien onder rosetta dan gaat je dat echt niet lukken. Misschien wel met wat kleinere bestanden, maar high-res foto's zijn dan echt drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, 2GB installeren ging echt makkelijk, alleen de drie schroefjes kunnen beetje lastig zijn om te openen met zo een kleine schroevedraaier.

Ik draai nu iTunes, Safari, Thunderbird, X-Chat Aqua, filmpje op Quicktime, Skype, Tomato en Photo Boot tegelijkertijd en heb 1,15 GB vrij. Kortom, voor het eenvoudige multiwerk is 1,25 GB voldoende denk ik zo. Dan hoef je maar een reepje van 1GB erbij te pluggen. Maar binnenkort koop ik een Sanyo HD camera en dan HD filmmateriaal knippen en plakken zal wat sneller gaan met die 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

F e r o x schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:15:
Al die berichten die ik hoorde
Aan lulverhalen geen gebrek. Als ik wantrouwig zou zijn zou ik denken dat een zeker concurrerend computerbedrijf betaalt voor onzin-verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er intern in de Macbook nog ergens een extra antenne aansluiting voor de Airport kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:32:
Zit er intern in de Macbook nog ergens een extra antenne aansluiting voor de Airport kaart?
Niet dat ik weet, maar wat moet je er ook in hemelsnaam mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil er een betere antenne op kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 02:05:
Ik wil er een betere antenne op kwijt :)
Betere antenne? De MacBook heeft van nature al een absurd goed bereik. (Echt, niet normaal hoeveel je oppikt met dat ding.)

En intern heeft 'ie dat idd niet, zit vastgesoldeerd. (Ik heb er een opengehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2 jaar oude wintel laptop had bereik tot achter in de tuin, deze Macbook kapt er mee als ik alleen al bij de tuindeur sta :) Zelfs een Dell Inspirion 2200 komt verder dan dat...

Met een tuin van 10 meter diep vind ik dat een behoorlijk groot verschil. De Macbook heeft voor mij géén absurd goed bereik, eerder een matig danwel redelijk goed bereik.

Geef mij maar een Omni.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Mijn Airport-kaartje werkt extreem goed. Mijn router staat op de zolder (4de verdiep) en ik heb al mijn blokjes overal in huis (had ik niet verwacht door al die beton en baksteen), zelfs in de tuin mis ik maar 2 blokjes. Heb gisteren nog van de Apple-site een progje gedownload, zo een goede 40 meter ver in de tuin, aan 700 kb/s. Meer dan snel genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

met mijn macbook vind ik in mn studentenkamer maar liefst 5 wifi netwerken (waaronder 1 van mij is)
met een asus pci kaartje met externe antenne vind ik er maar 2 (van mij en van mn buurjongen). Bij mij werkt de airport dus beter dan mn pc pci wifi kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een ding wel slecht aan de MacBook / OS X en dat is dat ik geen behoorlijke wmv bestanden kan afspelen, er schijnen geen Intel codecs te zijn oid. Wat ik wel onhandig vind is dat ik sommige bestanden heb die .avi zijn maar .mpg heten en dan pakt QT ze niet.

(waarom ik ze dan .mpg genoemd heb, dat lag aan XP die een lekkere bug bij me had en het vertikte om .avi files te openen in de wmp classic)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:09:
Ik vind een ding wel slecht aan de MacBook / OS X en dat is dat ik geen behoorlijke wmv bestanden kan afspelen, er schijnen geen Intel codecs te zijn oid. Wat ik wel onhandig vind is dat ik sommige bestanden heb die .avi zijn maar .mpg heten en dan pakt QT ze niet.

(waarom ik ze dan .mpg genoemd heb, dat lag aan XP die een lekkere bug bij me had en het vertikte om .avi files te openen in de wmp classic)
Ik vind een ding wel slecht aan VAIO / Windows en dat is dat ik geen behoorlijke Quicktime bestanden kan afspelen <blabla>.

WMV is een Microsoft proprietary formaat (en een brakke ook nog). Nogal wiedes dat je dat standaard niet kan afspelen-- quicktime zit ook niet bij windows ingebakken. Er is wel flip4mac wat WMV's af laat spelen in Quicktime en prima werkt. (Zoek even naar de beta van 2.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje, soms als ik mijn macbook aan doe dan branden de lampjes van num en capslock. Als ik dan typ dan krijg ik normale kleine letters. Het zou echter andersom moeten zijn als capslock brand moet ik hoofdletters krijgen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de flip4mac universal beta kun je wmv's echt prima afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik vind een ding wel slecht aan de MacBook / OS X en dat is dat ik geen behoorlijke wmv bestanden kan afspelen, er schijnen geen Intel codecs te zijn oid.
Ik vind (vooral) 1 ding slecht aan WMV, de specificaties zijn topgeheim en daardoor kan en mag niemand er een codec voor bouwen tenzij Microsoft toestemming geeft (voor een zak geld). Hierdoor is het volkomen begrijpelijk dat MacOS X en Linux er geen behoorlijke codecs voor hebben, ik vind het al bijzonder dat ze het überhaupt soms kunnen afspelen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

CyBeR schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:14:
[...]

Ik vind een ding wel slecht aan VAIO / Windows en dat is dat ik geen behoorlijke Quicktime bestanden kan afspelen <blabla>.
Quicktime installeren en het gaat perfect op een pc.

Tip voor Davidgilmour: vlc player, die zal niet zo moeilijk doen met mpg's en avi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rob schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:07:
[...]

Quicktime installeren en het gaat perfect op een pc.
flip4mac en idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Worden met de Universal beta versie van Flip4Mac ook 720p en 1080p wmv bestanden vloeiend afgespeeld? Met de laatste officiele versie onder Rosetta is dat (logischerwijs) niet het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Joni op 16-07-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op zondag 16 juli 2006 @ 02:07:
[...]
En intern heeft 'ie dat idd niet, zit vastgesoldeerd. (Ik heb er een opengehad).
Bij nader inzien is dat niet waar, maar om nou te zeggen dat die aansluiting makkelijk is, nee..

En hoe ik daar achter kwam is dat ik er nog een opengeschroefd heb die vindt dat er geen camera aangesloten is. Lastig als 'ie ingebouwd is. Kon helaas niet echt iets zien wat mis leek te zijn :/

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 17-07-2006 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat the fak, ik zit lekker te fok!ken achter me MacBook in me ultra rete relaxte stoel, komt er opeens een super sterke lucht uit me MacBook, voordat ik het in de gaten had traande me ogen als een waterval! Serieus het deed echt pijn. Echt van die steken. Ik zag niks meer en het jeukte echt erg. Snel me MacBook op de grond gezet en op de tast de badkamer gevonden en me ogen met water uitgespoeld.
Zojuist even naar me MacBook gekeken, maar kan niks ontdekken. Ik weet niet wat dit was... maar het is NIET goed.
Me moeder heeft het btw ook geroken en zij dat het een hele sterke, indringende geur was.
:o :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:42:
Wat the fak, ik zit lekker te fok!ken achter me MacBook in me ultra rete relaxte stoel, komt er opeens een super sterke lucht uit me MacBook, voordat ik het in de gaten had traande me ogen als een waterval! Serieus het deed echt pijn. Echt van die steken. Ik zag niks meer en het jeukte echt erg. Snel me MacBook op de grond gezet en op de tast de badkamer gevonden en me ogen met water uitgespoeld.
Zojuist even naar me MacBook gekeken, maar kan niks ontdekken. Ik weet niet wat dit was... maar het is NIET goed.
Me moeder heeft het btw ook geroken en zij dat het een hele sterke, indringende geur was.
:o :|
had je 'em op een kussen? het lijkt me dat ie iets te warm is geworden en da's niet goed. Wel heftig als je niks meer kon zien. Ik zou er wel even melding van maken bij Apple telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:56:
[...]

had je 'em op een kussen? het lijkt me dat ie iets te warm is geworden en da's niet goed. Wel heftig als je niks meer kon zien. Ik zou er wel even melding van maken bij Apple telefonisch.
Nee gewoon op me benen. Me adapter is het niet, want die is niet super warm. Die kan ik nog makkelijk beet pakken. Misschien iets op me motherboard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Enige wat ik kan bedenken is dat er iets is gaan lekken ofzo (elco ofzo?) en door de hitte (of andersom natuurlijk) is gaan dampen
weird in ieder geval, morgen direct bellen naar apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat mijn MacBook 76°C heet is? En is dat goed voor de hardware? Na de koe heb ik nu een vliegtuig in mijn laptop zitten. 8)7 Het is nu buiten 30°C.

edit - Ondertussen 78°C

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:49
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:44:
Is het normaal dat mijn MacBook 76°C heet is?
Heb dezelfde problemen, pas bij 80 graden slaat de fan aan en ik gebruik niet eens zware appz. Het Apple Center waar ik mijn MacBook heb gekocht wist me te vermelden dat de drempelwaarde 64 graden is. Wanneer je MacBook heter wordt dan 64 graden, dan kun je hem eens laten inspecteren. Volgens mij wordt het dan erg druk bij de Apple Centers...

Iemand ook al een eitje gebakken op zijn MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Apple zojuist gebeld. En ze hebben het genoteerd, en gaan het onderzoeken. Meneer wist zo snel niet wat kon zijn.

Mijn MacBook werkt overigens nog gewoon... :P maar voor hoelang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:23:
Ik heb Apple zojuist gebeld. En ze hebben het genoteerd, en gaan het onderzoeken. Meneer wist zo snel niet wat kon zijn.

Mijn MacBook werkt overigens nog gewoon... :P maar voor hoelang?
Ook even gebeld. Ik moet hem ook binnen doen om na te kijken. Nu wachten tot het ogenblik dat de MacBook zichzelf gaat uitschakelen. :| Foute boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die vraag over de teperatuur komt elke zoveel pagina's terug. 76º is vrij normaal voor een core duo laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
CyBeR schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:57:
Die vraag over de teperatuur komt elke zoveel pagina's terug. 76º is vrij normaal voor een core duo laptop.
Toch leuk dat de mijne (bijna) nooit over de 70 graden komt! En ik draai toch redelijk veel app's naast elkaar. :9
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).