[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenGans schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:49:
[...]

Toch leuk dat de mijne (bijna) nooit over de 70 graden komt! En ik draai toch redelijk veel app's naast elkaar. :9
De mijne ook niet, soms wel is 72 ofzo maar dat duurt nooit lang. Meestal is ze 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:32:
[...]

De mijne ook niet, soms wel is 72 ofzo maar dat duurt nooit lang. Meestal is ze 65.
Same here! 2 lucky bastards i presume? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04
Gaan die core2duo's eigenlijk ook minder warm worden? Stel dat Apple ze in de Macbook (/Pro) stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne haalt af en toe 85 graden, de fan slaat bij 80 graden aan. Meestal ligt ie rond de 71 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Yep de mijne ook.

Als ik terug ben van vakantie maar gauw 2gb aanschaffen want als ik Adium, RSSowl, iTunes, Thunderbird én Firefox open heb, dan is het niet vooruit te branden.
Laat staan als ik wil photoshoppen (leuk met een 300dpi doc ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even binnen dit topic op 'scherp' gezocht, maar vond alleen iets over de scherpere beeldkwaliteit. Is het bij jullie ook zo dat de rand waar je polzen op leunen bij het tikken redelijk scherp is. Op m'n iBook was deze afgerond. Toch niet toevallig een productiefoutje bij mijn exemplaar mag ik hopen ;)

Het is dus het plastic waar ook het indicatorledje en de infraroodpoort opzit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Heb het meer gelezen van die scherpe randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:33:
Heb even binnen dit topic op 'scherp' gezocht, maar vond alleen iets over de scherpere beeldkwaliteit. Is het bij jullie ook zo dat de rand waar je polzen op leunen bij het tikken redelijk scherp is. Op m'n iBook was deze afgerond. Toch niet toevallig een productiefoutje bij mijn exemplaar mag ik hopen ;)

Dat hoort idd. 't slijt na een tijdje wel wat zodat je er minder last van hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30
CyBeR schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:04:
[...]

Dat hoort idd. 't slijt na een tijdje wel wat zodat je er minder last van hebt.
idd en zo erg is het ook niet vind ik :) en alst weer kouder wordt heb je toch iets met lange mouwen aan :P

Ik wil m'n macbook terug!! :P hopelijk klaar als ik terug van vakantie kom

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de ervaringen van mensen van de combi MacBook met een 20 of 23 inch Apple Cinema Display? Ik wil zo'n mooi scherm erbij kopen, weet alleen niet of de 20 of 23 inch wordt en of ik er een Mac Mini naast moet zetten.

Werkt het een stuk fijner zo'n display dan het MacBook scherm? Geen hitteontwikkeling als de MacBook continu dichtgeklapt is? Volgens mij heeft alleen Canaria hier een MacBook icm een ACD als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik had zojuist mn eerste vastloper op m'n Mac :X hij liep vast tijdens het extracten van een .tar.gz bestandje van ong. 100 MB groot, zelfs de tijd tikte niet meer door, maar de muis kon ik nog wel bewegen alleen nergens op klikken.

Nou kan dit er ook door komen dat mijn MacBook in de zon lag op dat moment, ik werk nu met een TFT aangesloten en ik voelde net even aan de linkerrand, en die is nu wel zo ontzettend heet dat je hem niet langer dan 2 seconden je vingers erop kunt leggen. (M'n CPU temp is overigens slechts 65 graden..). Ik heb hem nu even wat meer uit de zon gelegd want net kon ik mn hand niet eens meer op de bovenkant leggen, nu ligt hij even uit de zon en inmiddels kan ik hem wel weer op de bovenkant leggen en ook de linkerrand kan ik weer aanraken.

Overigens heb ik geen last van een snijdende rand bij mn MacBook, dus misschien is dat alleen bij enkele exemplaren zo (die van mij is uit week 24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:41:
Nou ik had zojuist mn eerste vastloper op m'n Mac :X

- verhaal -

Overigens heb ik geen last van een snijdende rand bij mn MacBook, dus misschien is dat alleen bij enkele exemplaren zo (die van mij is uit week 24)
Je moet je macbook / app. in het algemeen, dan ook niet in de zon laten liggen... dat is sowieso niet bevorderend voor de levensduur van het apparaat in kwestie.
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:59:
Hoe zijn de ervaringen van mensen van de combi MacBook met een 20 of 23 inch Apple Cinema Display? Ik wil zo'n mooi scherm erbij kopen, weet alleen niet of de 20 of 23 inch wordt en of ik er een Mac Mini naast moet zetten.

Werkt het een stuk fijner zo'n display dan het MacBook scherm? Geen hitteontwikkeling als de MacBook continu dichtgeklapt is? Volgens mij heeft alleen Canaria hier een MacBook icm een ACD als ik het goed heb.
Dat heb je dus niet goed ;) MacBook werkt prima in combinatie met een ACD 23". Ik vind het persoonlijk fijner werken ... maar das niet meer dan logisch. Het reflectieve scherm van me MacBook doet niet onder voor de ACD... maar de resolutie en de grootte er van wel (vooral om het ontbreken van beide) :) Verder geen problemen met hitte en dergelijke. Daar komt bij : iedereen loopt te klagen over de hitte van de MacBooks... maar tel wel mee dat we het dingetje nu allemaal testen in een van de heetste zomers ooit hier in nederland....
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:33:

Ik heb aan de zijkant een stukje van ongeveer 1 cm, die niet mooi 'rond' is gemaakt, maar een beetje 'scherp' uitsteekt.. ziet er idd uit als een productie foutje.. het is echter bijna niet te zien (je moet het weten / of op letten) en de plaats waar het zit is verwaarloosbaar : je komt er nooit met je hand of iets anders. Verder heb ik ook geen problemen verder met me MacBook.... dus ik vind het teveel moeite om hem alleen daarvoor terug te sturen (als dat al uberhaubt kan voor zoiets).

[ Voor 138% gewijzigd door BaT op 19-07-2006 18:08 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BaT schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:52:
[...]
Dat heb je dus niet goed ;) MacBook werkt prima in combinatie met een ACD 23". Ik vind het persoonlijk fijner werken ... maar das niet meer dan logisch. Het reflectieve scherm van me MacBook doet niet onder voor de ACD... maar de resolutie en de grootte er van wel (vooral om het ontbreken van beide) :) Verder geen problemen met hitte en dergelijke. Daar komt bij : iedereen loopt te klagen over de hitte van de MacBooks... maar tel wel mee dat we het dingetje nu allemaal testen in een van de heetste zomers ooit hier in nederland....
Ik heb dezelfde ervaring, maar moet erbij vertellen dat ik de MacBook voornamelijk als mobiele desktopvervanger gebruik, hij komt niet veel van z'n vaste plaats op m'n bureau. Het mooie is dat alle aansluitingen aan dezelfde kant van het apparaat zitten, dat is handig in combinatie met de geïntegreerde kabel van een ACD. Mijn MacBook staat dus met de aansluitingen naar achter, zodat de superdrive die zich aan de andere kant bevindt goed toegankelijk is.
Ik vind de hoge resolutie wel prettig werken, maar als ik even niet achter m'n bureau wil zitten, ga ik net zo gemakkelijk verder op het scherm van de MacBook.
Verder is het wel heel simpel, kabeltjes van het scherm inpluggen en het werkt, ook direct op de juiste resolutie. Dat was met m'n Acer laptop wel anders, daar was ik elke keer eerst een minuut bezig met de resolutie en positie van het externe scherm instellen :X

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Het is idd handig dat OS X elke monitor apart herkent, dus meteen de goede achtergrond insteld en meteen de dock op het goede scherm plaatst. En idd, het MacBook scherm voldoet prima als je hem meeneemt naar iemand anders (of anders mobiel gebruikt), sterker nog, ik ken genoeg mensen met een 15" laptop die dezelfde res. draaien als ik op me kleine schermpje... dus overzicht genoeg.

Maar als je dan toch de hele tijd achter je bureau zit... dan is zo'n 23" ACD (of andere grote monitor) toch een tikkie overzichtelijker.
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:59:
Ik wil zo'n mooi scherm erbij kopen, weet alleen niet of de 20 of 23 inch wordt ....
Moet wel bij gezegd worden, dat ik voor de aanschaf van me ACD al lang werkte (8 jaar) op 1600*1200 op me 19" iiyama... dus vind ik die 1920*1200 van de 23" beter dan de 20" variant (1680*1050).

[ Voor 41% gewijzigd door BaT op 19-07-2006 18:37 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
BaT schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:26:
Moet wel bij gezegd worden, dat ik voor de aanschaf van me ACD al lang werkte (8 jaar) op 1600*1200 op me 19" iiyama... dus vind ik die 1920*1200 van de 23" beter dan de 20" variant (1680*1050).
1600 x 1200 op 19" is wel erg klein. Ik heb ook een iiyama 19" CRT gehad, daar draaide ik altijd 1280x1024. Toch vond ik mijn fpw2005 van Dell (20") wat aan de kleine kant toen ik hem net binnen had. De 20" is in hoogte vergelijkbaar met een 17" TFT. De 20" draait hier dus ook 1650x1050.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Bash op 19-07-2006 20:33 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

the_bash schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:32:
[...]

1600 x 1200 op 19" is wel erg klein. Ik heb ook een iiyama 19" CRT gehad, daar draaide ik altijd 1280x1024. Toch vond ik mijn fpw2005 van Dell (20") wat aan de kleine kant toen ik hem net binnen had. De 20" is in hoogte vergelijkbaar met een 17" TFT. De 20" draait hier dus ook 1650x1050.
Ik zit redelijk dicht op me monitor, bij me 19" vond ik 1600*1200 prima werken... het punt was ook dat ik 1600*1200 gewend was en dus niet lager dan dat wou hebben als res. bij een nieuwe monitor > de reden waarom ik de 23" persee wou en niet de 20" ACD (om terug te komen op de vraag van davidgilmour).

[ Voor 9% gewijzigd door BaT op 20-07-2006 00:45 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weer de MacBook slecht in het nieuws

http://discussions.apple....?threadID=544012&tstart=0

staat ook op de voorpagina van tweakers. Ik heb me MB een kleine maand en heb dit nog geen een keer gehad, niet met de originele 512 MB en ook niet met de Hong Kong 2GB.

Misschien kan het hier aan liggen dat er zoveel klachten zijn?

http://www.nu.nl/news/783...eer_winst_voor_Apple.html

Apple verkoopt 15.000 computers per dag nu..... (alle modellen)

Meer users is meer mensen waar wel eens iets mis gaat en dat groot schreeuwen op het internet?

Maar alles wordt inderdaad uitvergroot: de moo, de whine, de scherpe randen, de vlekken. Kan ik allemaal mee leven, bij die vieze vlekken vervangt Apple je behuizing.

Het enige probleem vind ik de hitte. Ik weet alleen niet of die continue belasting goed is voor zo een kleine behuizing. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Elektronica is geen mensellijk weefsel. Het kan behoorlijk warm worden zonder dat het schadelijk is voor de componenten. Wel is het zo dat processors boven een bepaalde temperatuur instabiel worden, ook al gaan ze dan nog niet kapot. Dat verschilt per type. En het is met processors en andere micro elektronica ook zo dat ze harder slijten bij een hogere temperatuur. Maar ik geloof dat ze dan nog wel lang genoeg meegaan dat ze toch al vervangen zouden worden.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

twee vragen over de sluimerstand (is toch gewoon sleepmode?)

- wat ik wel af en toe heb als ik m'n MB dichtklapt. Soms wilt de backlight niet meer aan als ik hem weer openklap, dan zie ik wel beeld op het scherm, maar geen licht.
is er een bepaalde keycombinatie waarmee je hem echt wakker kan krijgen? mijn oplossing tot nu toe is de aan/uit knop ingedrukt houden tot ie uitgaat.

- wat ik ook heb is dat als hij dichgeklapt is, soms opeens een cd/dvd eject die er in zit of soms opeens eventjes wakker wordt zonder dat er iets in de mb wordt gestoken of dat de bt muis iets doet of dat hij beweegt.

[ Voor 30% gewijzigd door randje op 20-07-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel tegenvallers de laatste tijd... Ik heb een lelijk stipje onder mn appeltje op de bovenkant en een kleintje net boven mn toetsebord, die had ik al eerder gezien maar daar stoorde ik me niet zo aan omdat het maar omdat ik nu al 2 van die lelijke stipjes heb (ongeveer even groot als een potloodpuntje) vind ik het toch wel een klein beetje jammer. Ook net mn eerste panic gehad, haalde hem uit standby en opeens zei hij dat ik mn computer moest herstarten. Heb maar een rapport naar Apple gestuurd. Is er ook nog een mogelijkheid om dit rapport te bekijken? Ik zag er namelijk net geen optie voor...
Met daarnaast die vastloper van mn vorige reply maakt het me niet erg blij :(

Heb inmiddels het boek "Leer jezelf professioneel Mac OS X 10.4" dus ik heb wat te doen de 3 weken dat ik zonder MacBook in het buitenland zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pokeran schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:54:
twee vragen over de sluimerstand (is toch gewoon sleepmode?)

- wat ik wel af en toe heb als ik m'n MB dichtklapt. Soms wilt de backlight niet meer aan als ik hem weer openklap, dan zie ik wel beeld op het scherm, maar geen licht.
is er een bepaalde keycombinatie waarmee je hem echt wakker kan krijgen? mijn oplossing tot nu toe is de aan/uit knop ingedrukt houden tot ie uitgaat.
Op de MacBooks ben ik dat nog niet tegengekomen, maar wel al eens op wat oudere laptops. Meestal werkt gewoon dichtklappen en wachten tot 'ie op sleep gaat, en 'm dan weer openklappen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Klinkt een beetje vaag. Ik heb ook wel eens rare dingen meegemaakt, maar ik draai de screenpanning hack op een iBook, en dat wordt dan ook niet ondersteund. Soms helpt het om je PRAM te resetten, daar staan ook zaken in die te maken hebben met power management. Verder neem ik aan dat je met de brightness knoppen de lamp niet meer aankreeg?
Als je wakker wordt zonder beeld kun je ook proberen 1 maal op de powerknop te drukken en dan S voor sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:51:
Veel tegenvallers de laatste tijd... Ik heb een lelijk stipje onder mn appeltje op de bovenkant en een kleintje net boven mn toetsebord, die had ik al eerder gezien maar daar stoorde ik me niet zo aan omdat het maar omdat ik nu al 2 van die lelijke stipjes heb (ongeveer even groot als een potloodpuntje) vind ik het toch wel een klein beetje jammer.
Jij bent de derde met dat stipje. Ik vind dat erg slordig van apple. Tuurlijk zien ze dat als ze 'em in de doos doen maar ze denken: een op de tien stuurt 'em daarvoor terug en dismantelen met een nieuw scherm is duurder. Tsssk tssk tssk :/ . Ik heb de eerste teruggestuurd vanwege een streep en de tweede heeft een heel klein stipje. Heb het er maar bij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:37:
[...]

Jij bent de derde met dat stipje. Ik vind dat erg slordig van apple. Tuurlijk zien ze dat als ze 'em in de doos doen maar ze denken: een op de tien stuurt 'em daarvoor terug en dismantelen met een nieuw scherm is duurder. Tsssk tssk tssk :/ . Ik heb de eerste teruggestuurd vanwege een streep en de tweede heeft een heel klein stipje. Heb het er maar bij gelaten.
Wie zegt dat het niet machinaal ingepakt wordt? ;) Tuurlijk, slordig is het, maar ik denk dat 99,99% procent van de bedrijven die tactiek hanteert. Leuk voor de klant is anders, maar voor het bedrijf betekent het gewoon meer winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:50:
[...]

Wie zegt dat het niet machinaal ingepakt wordt? ;) Tuurlijk, slordig is het, maar ik denk dat 99,99% procent van de bedrijven die tactiek hanteert. Leuk voor de klant is anders, maar voor het bedrijf betekent het gewoon meer winst.
de werknemers bij de Apple fabriek in Suzhou verdienen 80 euro per maand en werken hier 6 dagen ik geloof tussen de 12 en 16 uur voor. Dat is iets meer dan drie euro per dag oftewel 25 eurocent per uur.... Je kunt er wel 30 inpakken per uur als je dat een beetje oefent. Dus er is iemand die 1 eurocent verdient per ingepakte MacBook. Daar kan geen machine tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DiGiSTORM_ schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:01:
Het kan behoorlijk warm worden zonder dat het schadelijk is voor de componenten.
Silicium halfgeleiders mogen zonder problemen 125ºC worden, en 150ºC als je een terugloop in levensduur accepteert. De meeste fabrikanten vinden 175ºC teveel, hoewel er hoogvermogenshalfgeleiders zijn (met aangepaste materialen) die 225ºC als Tmax hebben. Vergeet niet dat die dingen gebakken worden bij 800ºC ofzo, en dat het bepaald niet snel smelt.

Wat verder in de discussie wellicht enigszins onderbelicht is, is dat een Core Duo een diode in de chip heeft om temperatuur te meten, daar waar oudere processoren een sensor onder de voet hadden zitten. Je meet nu dus de temperatuur in het silicium, daar waar je vroeger de temperatuur van de heatspreader of de onderkant van de behuizing mat. Daar kan een behoorlijk verschil tussen zitten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfelde inderdaad of ik hem terug wilde brengen, aangezien ik officieel nog 4 dagen terugbreng garantie heb (van de 14) van de MediaMarkt, maar ik ben een beetje bang dat ik dan toch een MacBook krijg die last heeft van een whine/moo/extreem hoge temperatuur en ik ga zaterdag op vakantie... dan kan ik hem dus niet meer opnieuw omruilen voor zondag.

Ik vraag me trouwens enorm af of het wel de CPU is die zo extreem heet wordt... Temperature Monitor geeft bij mij vaak 65 graden aan maar soms voelt hij echt best warm aan, terwijl op een ander moment dat ie 65 graden aangeeft "normaal" aanvoelt... het is de rechtsbovenkant die bij mij zo heet wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Bij iedereen hoor ... Ik hoop gewoon dat er een update komt, zodat de fans vlugger aanslaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:36:
maar ik ben een beetje bang dat ik dan toch een MacBook krijg die last heeft van een whine/moo/extreem hoge temperatuur
Tja. Dat krijg je nou van al dat vreselijk overtrokken gehyp. Het verschil tussen een MacBook en een Dell D620 (zelfde CPU, zelfde snelheid, zelfde afmetingen, alleen 10 procent dikker) bij gelijk gebruik blijkt gemiddeld minder dan 1 graad celsius te zijn. (94.4F versus 96F). De verschillen zijn dat de Dell meer herrie maakt door vaker en langer een luidruchtiger fan aan te zetten, en dat de MacBook in de linkerbovenhoek onprettig warm wordt. Van de andere kant is de voorrand en de palmsteun een stuk koeler dan bij de Dell.

http://www.krischeonline....es/index.php?page=macbook voor het verhaal.

Een whine zul je niet krijgen. Dat is iets wat enkel bij de eerste revisie MacBook Pro voorgekomen is, en dat geteut over die fan die een beetje puttelt: je moet eens horen wat voor geraas er met dit weer uit een Dell Lattitude D810 komt. (Die veel groter, veel dikker en veel zwaarder is..(en veel trager, duurder en lelijker))

Er wordt buitensporig veel gezeken over Mac's op het moment. Een bijzonder klungelig virus (wat om je wachtwoord vraagt) haalt het tien-uur journaal, een foute foto in een service-manual wordt ze een half jaar lang nagedragen, en een notebook die 1°C heter wordt dan de concurrent wordt weken en weken lang besproken. Als je niet beter wist zou je haast denken dat de concurrentie in z'n broek pist van pure angst en alle leugens, overdrijvingen en verdraaiingen hard nodig denkt te hebben om z'n marktaandeel te beschermen.

[ Voor 34% gewijzigd door burne op 21-07-2006 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn macbook begint te verkleuren rond de wristrest gebieden :|

Het is nu nog alleen bij daglicht waarneembaar, maar het wordt wel duidelijk erger |:(

Een ding is zeker: Hij gaat er op een gegeven moment te ranzig uitzien, en dan gaat ie per direct retour voor een nieuwe plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn benq FP202W 20.1" op een resolutie kan krijgen van 1680x1050?
Deze staat namelijk niet standaart tussen het lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Burne schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 02:18:
[...]

Tja. Dat krijg je nou van al dat vreselijk overtrokken gehyp. Het verschil tussen een MacBook en een Dell D620 (zelfde CPU, zelfde snelheid, zelfde afmetingen, alleen 10 procent dikker) bij gelijk gebruik blijkt gemiddeld minder dan 1 graad celsius te zijn. (94.4F versus 96F). De verschillen zijn dat de Dell meer herrie maakt door vaker en langer een luidruchtiger fan aan te zetten, en dat de MacBook in de linkerbovenhoek onprettig warm wordt. Van de andere kant is de voorrand en de palmsteun een stuk koeler dan bij de Dell.

http://www.krischeonline....es/index.php?page=macbook voor het verhaal.

Een whine zul je niet krijgen. Dat is iets wat enkel bij de eerste revisie MacBook Pro voorgekomen is, en dat geteut over die fan die een beetje puttelt: je moet eens horen wat voor geraas er met dit weer uit een Dell Lattitude D810 komt. (Die veel groter, veel dikker en veel zwaarder is..(en veel trager, duurder en lelijker))

Er wordt buitensporig veel gezeken over Mac's op het moment. Een bijzonder klungelig virus (wat om je wachtwoord vraagt) haalt het tien-uur journaal, een foute foto in een service-manual wordt ze een half jaar lang nagedragen, en een notebook die 1°C heter wordt dan de concurrent wordt weken en weken lang besproken. Als je niet beter wist zou je haast denken dat de concurrentie in z'n broek pist van pure angst en alle leugens, overdrijvingen en verdraaiingen hard nodig denkt te hebben om z'n marktaandeel te beschermen.
Sommige MacBooks whinen weldegelijk hoor... Onderandere de mijne dus. Tenzij ze ondertussen alweer een andere benaming hebben voor dat hoge gepiep die veroorzaakt wordt door het te weinig gebruiken van stroom door de 2e core. En dat geluid stopt als Photo Booth aanstaat, of als ik 1 core uitschakel. Dus dat van MacBooks die niet whinen en dat dat enkel bij de Pro's is, is wel bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:10:
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn benq FP202W 20.1" op een resolutie kan krijgen van 1680x1050?
Deze staat namelijk niet standaart tussen het lijstje?
ff zoeken.. in ander topic stond link naar 'tooltje' hiervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaassouffle schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:25:
[...]

ff zoeken.. in ander topic stond link naar 'tooltje' hiervoor..
Thnx ben "realtime" aan het zoeken, weet je heel toevallig nog iets van dat topic? zoekt sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Weet iemand waar ik nog een 1.8 versie van de Macbook kan halen? Waar zijn deze op voorraad?
ik heb de Apple stores al gebeld, maar geen van hun hebben deze op voorraad :(

Mediamarkt misschien?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

:) je denkt hardop. Mediamarkt is ook telefonisch bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mediamarkt geeft alleen verdomd weinig info over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Burne: grote zever dat 'whine' enkel bij MacBook Pro's voorkomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

F e r o x schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:18:
alle Core Duo laptops whinen in meer of mindere mate. Waar dit door komt is al meerdere malen in dit topic uitgelegd (onder andere door mijzelf) dus dat ga ik niet nog een keer doen. Echter is het door gebruik van andere/betere componenten te verminderen. De MacBook Pro heeft de pech dat de whine daar meer opvalt door de gebruikte materialen die ervoor zorgen dat het meer resoneert.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Daarom moet je nog niet zeggen dat de whine ENKEL bij de MacBook Pro's voorkomt, want de whine bij een gewone MacBook is prettig irritant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

F e r o x schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:18:
Dank voor je vriendelijke, uitgebreide en goed onderbouwde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom heb ik dan inmiddels 25+ intel macs aangeraakt en nog geen enkele whine gehoord? Zo wijdverspreid is dat hele probleem volgens mij niet. Mijn eigen MacBook Pro is ook gewoon stil.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 21-07-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik zeg zeker niet dat de whine bij iedere MacBook voorkomt, maar hij is er wel bij veel/sommige ...

Ik heb het dan over het geluid dat uit de linkerbovenhoek komt, en stopt bij het openen van PhotoBooth, instensief werken met een programma (waardoor er een cpu belasting is) ...

PS: ik wilde niet onvriendelijk zijn ofzo, maar het is niet dat jouw uitleg van 'whine komt enkel bij macbook pro voor' echt onderbouwd was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
CyBeR schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:17:
Waarom heb ik dan inmiddels 25+ intel macs aangeraakt en nog geen enkele whine gehoord? Zo wijdverspreid is dat hele probleem volgens mij niet. Mijn eigen MacBook Pro is ook gewoon stil.
Misschien heb je naast je MacBook Pro wel zo'n 12 intel Mac Mini's en 14 intel iMac's aangeraakt?
ken schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:30:
Weet iemand waar ik nog een 1.8 versie van de Macbook kan halen? Waar zijn deze op voorraad?
ik heb de Apple stores al gebeld, maar geen van hun hebben deze op voorraad :(

Mediamarkt misschien?
MediaMarkt Den Haag had iets met een 1,8 GHz MacBook, dacht eigenlijk dat het de Pro was, maar ze hebben er wel meer minder-recente modellen staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Dancing_Animal op 21-07-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:32:
Mijn macbook begint te verkleuren rond de wristrest gebieden :|

Het is nu nog alleen bij daglicht waarneembaar, maar het wordt wel duidelijk erger |:(

Een ding is zeker: Hij gaat er op een gegeven moment te ranzig uitzien, en dan gaat ie per direct retour voor een nieuwe plate.
Jij bent de tweede op het forum die hier last van heeft. Apple gaat je een nieuwe behuizing geven, bel ze even.
Burne schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 02:18:
[...]
Een whine zul je niet krijgen.
de grootste whine hoor je hier op het forum ;) Ben het wel eens met je verhaal, by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dancing_Animal schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:31:
[...]

Misschien heb je naast je MacBook Pro wel zo'n 12 intel Mac Mini's en 14 intel iMac's aangeraakt?
Mischien is dat 1 macmini 19 MacBook Pros, 6 MacBooks en wat losse iMacs? En op de momenten dat ik in winkels stond heb ik 't ook niet gehoord. En ja ik hoor TV's piepen als ze aanstaan.

En in theorie is er niet echt een reden dat de MacBook (Pro)'s 't wel doen maar de iMacs en Mac minis niet, wel?

Burne heeft het hele probleem prima opgesomd:
Er wordt buitensporig veel gezeken over Mac's op het moment. Een bijzonder klungelig virus (wat om je wachtwoord vraagt) haalt het tien-uur journaal, een foute foto in een service-manual wordt ze een half jaar lang nagedragen, en een notebook die 1°C heter wordt dan de concurrent wordt weken en weken lang besproken.
Al dat constante gezeik op de meest minieme niet-defecten leidt alleen maar tot meer gezeik en mensen die zelfs gaan vragen om identificatie van de geluidjes die ze uit hun macbook horen komen. 'Ik hoor zus en zo, wat is dat?' - 'Dat is nou het geluid van de optische drive die een disc inslikt'. Mensen willen een product waar ze om compleet andere redenen niet blij mee zijn (cosmetische aantasting) niet terugbrengen omdat ze bang zijn 'een exemplaar met whine/moo/whatever' terug te krijgen. Dat is toch onzin?

Er worden duizenden macs per dag verkocht. Apple's portable lijn geniet een vrij hoge populariteit, dus dat zijn ook enkele duizenden MacBook (pro)'s. Als dit probleem daadwerkelijk zo wijdversprijd was als iedereen lijkt te denken, dan zou er echt wel een hoop meer geklaag zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 22-07-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

CyBeR schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:30:
[...]
Al dat constante gezeik op de meest minieme niet-defecten leidt alleen maar tot meer gezeik en mensen die zelfs gaan vragen om identificatie van de geluidjes die ze uit hun macbook horen komen. 'Ik hoor zus en zo, wat is dat?' - 'Dat is nou het geluid van de optische drive die een disc inslikt'. Mensen willen een product waar ze om compleet andere redenen niet blij mee zijn (cosmetische aantasting) niet terugbrengen omdat ze bang zijn 'een exemplaar met whine/moo/whatever' terug te krijgen. Dat is toch onzin?

Er worden duizenden macs per dag verkocht. Apple's portable lijn geniet een vrij hoge populariteit, dus dat zijn ook enkele duizenden MacBook (pro)'s. Als dit probleem daadwerkelijk zo wijdversprijd was als iedereen lijkt te denken, dan zou er echt wel een hoop meer geklaag zijn.
Jij ziet het misschien als gezeik, maar er zijn een aantal mensen die duidelijk willen hebben over hun mac-book. Daarom vragen zij of het geluid dat hun machine eventueel de whine kan zijn.

Dat jij dat gelijk gezeur vind, vind ik belachelijk. Ook al is het 1 op de 10.000 machines die een whine heeft, deze mensen mogen wel weten of het daadwerkelijk een whine is en deze mensen wachten niet op iemand die beweert dat ze 'zeuren'.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rob schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:07:
[...]

Jij ziet het misschien als gezeik, maar er zijn een aantal mensen die duidelijk willen hebben over hun mac-book. Daarom vragen zij of het geluid dat hun machine eventueel de whine kan zijn.

Dat jij dat gelijk gezeur vind, vind ik belachelijk. Ook al is het 1 op de 10.000 machines die een whine heeft, deze mensen mogen wel weten of het daadwerkelijk een whine is en deze mensen wachten niet op iemand die beweert dat ze 'zeuren'.
Mensen die daadwerkelijk een whine hebben (ik zal niet ontkennen dat 't helemaal niet mogelijk is) moeten idd ophouden met zeuren over die whine en hun machine terugsturen naar apple voor een nieuw mobo. Aan constant gezeur hebben we niks, en die mensen zelf ook niet want dat lost het probleem niet op. Maar het zorgt dus wel voor een heleboel FUD onder mac-kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:10:
Maar het zorgt dus wel voor een heleboel FUD onder mac-kopers.
De iPod is op 23 oktober 2001 op de markt gebracht. De iPod nano kwam op 7 september 2005, dus krap 4 jaar later. Zo rond 15 september kwamen de eerste verhalen over schermen en krasjes, en een maand later volgde de eerste rechtszaak. De iPod nano heeft een behuizing van verchroomd staal en polycarbonaat, net zoals de eerste iPods uit 2001. Datzelfde polycarbonaat vind je in alle wit-glimmende dingen van Apple. Adapters, pluggen, afstandsbedieningen, airports, en ja, ook notebook-behuizingen. Een gen-1 iPod uit 2001 krast exact even snel als een nano of een video-iPod.

Waarom is het vier jaar lang stil gebleven? Waarom klagen iMac- of iBook bezitters niet over krasssen, of beginnen die geen rechtszaken? Waarom zijn er zo weinig klagers met een iPod shuffle of video-iPod, en zo veel met een nano? Het is exact hetzelfde witte plastic, van dezelfde fabriek, in vergelijkbare spuitgiet-machines verwerkt en op dezelfde manier toepast.

Dat is waar FUD toe leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Amen!
<kleuterjuf mode> Zo, en nou is 't klaar! :( </kleuterjuf mode> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:58:
[...]

De iPod is op 23 oktober 2001 op de markt gebracht. De iPod nano kwam op 7 september 2005, dus krap 4 jaar later. Zo rond 15 september kwamen de eerste verhalen over schermen en krasjes, en een maand later volgde de eerste rechtszaak. De iPod nano heeft een behuizing van verchroomd staal en polycarbonaat, net zoals de eerste iPods uit 2001. Datzelfde polycarbonaat vind je in alle wit-glimmende dingen van Apple. Adapters, pluggen, afstandsbedieningen, airports, en ja, ook notebook-behuizingen. Een gen-1 iPod uit 2001 krast exact even snel als een nano of een video-iPod.

Waarom is het vier jaar lang stil gebleven? Waarom klagen iMac- of iBook bezitters niet over krasssen, of beginnen die geen rechtszaken? Waarom zijn er zo weinig klagers met een iPod shuffle of video-iPod, en zo veel met een nano? Het is exact hetzelfde witte plastic, van dezelfde fabriek, in vergelijkbare spuitgiet-machines verwerkt en op dezelfde manier toepast.

Dat is waar FUD toe leidt.
Ik heb een iPod van de 3e generatie gehad , jaartje of zo en die was volkomen krasloos terwijl ik er niet heel voorzichtig mee om ging. Ik heb de iPod nano in de eerste week dat ie uitkwam gekocht, twee keer in mijn broekzak gezet zonder sleutels en dat ding is enorm gekrast. Er is echt iets mis met die iPod nano, het materiaal is te dun of zo. Ik vind het schandelijk dat Apple zo iets op de markt brengt, echt slecht voor hun naam. Apple krijgt hierdoor inderdaad de naam dat ze dingen op de markt zetten zonder goed te testen en dat de eerste gebruikers de testers zijn.
Vandaar de scepcis tegen Apple. En zo krijg je de whine, moo, hitteproblemen vergroot. Ik hoorde de moo ook pas na een weekje of zo en na de update is die helemaal weg.
Laptops maken nu eenmaal lawaai als de fan draait en ze worden warm. Niet alleen bij Apple!

Maar Apple moet niet vergeten dat mensen een MacBook of een iPod ook voor de looks kopen! Dus krasjes op je iPod terwijl je er voorzichtig mee omgaat is onacceptabel. Evenals die vieze gele vlekken op je MacBook die bij sommige ontstaan. Als ik dat ook zou krijgen en Apple zou daar niets aan doen dan zou ik nooit meer een Apple kopen. Want dat van die iPod nano zit mij nog steeds dwars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 08:37:
Ik heb een iPod van de 3e generatie gehad , jaartje of zo en die was volkomen krasloos terwijl ik er niet heel voorzichtig mee om ging.
Ik heb exact dezelfde iPod. Die lijkt krasvrij, totdat je goed kijkt. Als je er licht over laat reflecteren zie je dat 'ie helemaal vol miniscule krasjes zit. Het verschil met een nano is dat dit ding nergens echt vlak is, behalve het schermpje. Een nano heeft meer vlakken, en op een vlak zie je de krassen beter dan op buigende vlakken. Ik kan althans geen enkel verschil ontdekken tussen mijn iPod en de nano van een collega, anders dan dat de krasjes op een nano meer op lijken te vallen omdat het ding vooral vlak is, in plaats van vooral rond.
Evenals die vieze gele vlekken op je MacBook die bij sommige ontstaan. Als ik dat ook zou krijgen en Apple zou daar niets aan doen dan zou ik nooit meer een Apple kopen.
Als je nu eens begint met een paar keer diep ademhalen, je even te ontspannen, en laat al die opgekropte woede van je afglijden. Het leven is oneerlijk, maar het is niet anders. Richt niet al je woede op een fabrikant. Da's niet eerlijk, en ze kunnen er ook niets aan doen.
Fortunately for those unlucky few that have this problem, Apple has officially recognized it as a manufacturing problem, [..]

Those with discolored MacBooks should contact AppleCare and inform them of the stain problem. The replacement top case should no longer have this issues, nor will the newest Macbooks as Apple seems to have changed the plastic, the newest MacBooks having a much smoother feel to them in those areas, while the ones with the problem feel rough.
Goed. Ik overdrijf het een beetje, maar je begon jezelf al weer op te fokken, waar of niet? Zie boven. Als het een echt probleem is wordt het door Apple opgelost. Er is geen enkele reden om nu al boos te gaan worden over de 'falende' support van Apple, lang voordat je ueberhaupt een vlek op je polssteun hebt. En kijk nog maar eens heel kritisch naar je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:24:
[...]

Ik heb exact dezelfde iPod. Die lijkt krasvrij, totdat je goed kijkt. Als je er licht over laat reflecteren zie je dat 'ie helemaal vol miniscule krasjes zit. Het verschil met een nano is dat dit ding nergens echt vlak is, behalve het schermpje. Een nano heeft meer vlakken, en op een vlak zie je de krassen beter dan op buigende vlakken. Ik kan althans geen enkel verschil ontdekken tussen mijn iPod en de nano van een collega, anders dan dat de krasjes op een nano meer op lijken te vallen omdat het ding vooral vlak is, in plaats van vooral rond.

[...]
Goed. Ik overdrijf het een beetje, maar je begon jezelf al weer op te fokken, waar of niet? Zie boven. Als het een echt probleem is wordt het door Apple opgelost. Er is geen enkele reden om nu al boos te gaan worden over de 'falende' support van Apple, lang voordat je ueberhaupt een vlek op je polssteun hebt. En kijk nog maar eens heel kritisch naar je iPod.
ik vind die kleine krasjes op de nano niet erg, maar wel op het scherm! Dat heeft mijn 3e generation iPod nooit gehad en ook mijn iPod Mini ook niet! Apple weet het maar al te goed. Kijk, die 102 stained macs die kunnen ze vervangen, maar die 40 miljoen nano's , daar beginnen ze niet mee !

Ander vraagje: welke dvd-r's gebruiken jullie? Ik gebruik ritek dvd-r van de opusshop en ik heb nu 6 geprobeerd, 2 x uitval. Geeft de brander bij jullie problemen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoeveel van het gezeur van switchers komt, en hoeveel van non-switchers. Kan ergens wel begrijpen dat je de lat heel hoog legt, als je switched.
Alsof je van geloof veranderd en in een of ander computing walhalla terecht hoopt te komen, waar alles smetteloos en perfect is.

edit: Ik gebruik alleen maar ritek / ridata DVD-R's, nooit problemen mee gehad. Is dan wel in m'n G5 iMac, maar daar zit volgens mij dezelfde SuperDrive in. (matshita U-846?)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:31:
Ik ben benieuwd hoeveel van het gezeur van switchers komt, en hoeveel van non-switchers. Kan ergens wel begrijpen dat je de lat heel hoog legt, als je switched.
Alsof je van geloof veranderd en in een of ander computing walhalla terecht hoopt te komen, waar alles smetteloos en perfect is.
Wat maakt het nou uit of je een switcher bent of niet.
Punt is dat je, bij welk merk dan ook, een goeie machine verwacht die zijn werk goed doet en er goed uit blijft zijn (slijtage niet meegerekend)

Punt is ook dat een apple net iets duurder is dan een pc, het is zeker een A merk. Als je iets meer betaalt dan verwacht je dat er geen problemen mee zijn en als die er zijn, dat deze snel opgelost worden. Ik heb zeker bewondering voor de mensen die hun net gekochte mac naar apple terugbrengen en het geduld hebben om te wachten tot hij gerepareerd is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Rob schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:03:
[...]
Punt is ook dat een apple net iets duurder is dan een pc, het is zeker een A merk. Als je iets meer betaalt dan verwacht je dat er geen problemen mee zijn en als die er zijn, dat deze snel opgelost worden.
Ik heb 'm nu een maand, die MacBook. Geen enkel probleem gehad. Wel eens ruzie met iTMS, maar da's vlekkeloos opgepakt door Apple. Ook de andere apple-apparaatjes hier in huis doen het zonder enig probleem altijd iedere keer. Ik heb gewoon helemaal niets om over te zeuren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds een week een MacBook en alles lijkt naar behoren te functioneren. Hij wordt een beetje warm (70+, de laatste dagen is het op mijn kamer dan ook een graadje of 30) maar doet het verder prima.

Het enige waar ik al een paar dagen mee loop te kloten zijn de kleur profielen. Vooral lichte grijstinten (zoals op deze pagina) hebben een beetje een roze tint die ik er maar niet uit gecallibreerd krijg (Ik vraag me af of dit meer mensen is opgevallen).
Weet iemand misschien wat kleurprofielen voor mij zodat ik deze kan uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rob schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:03:
[...]

Wat maakt het nou uit of je een switcher bent of niet.
Punt is dat je, bij welk merk dan ook, een goeie machine verwacht die zijn werk goed doet en er goed uit blijft zijn (slijtage niet meegerekend)
Vrij veel. Het grootste deel van het gezeur van switchers is dat dingen anders werken dan ze gewend zijn van Windows. Eventuele klachten over hardware komen overeen met long-time macgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:55:
Vooral lichte grijstinten (zoals op deze pagina) hebben een beetje een roze tint die ik er maar niet uit gecallibreerd krijg
Dat zou wel eens kunnen kloppen, want het is helemaal geen grijs. De kleurcode is #C6C1B4, en ongeveer dezelfde tint, maar dan kleurvrij zou #C6C6C6 moeten zijn. Het wit is overigens ook niet helemaal wit, maar wel neutraal: #FEFEFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een philips 170x6 monitor op m'n macbook aangesloten, maar nu is zijn de kleuren op deze monitor heel anders dan de kleuren op het macbookscherm en aangezien ik ze naast elkaar gebruik is dit niet zo mooi. Weet iemand een manier om de kleuren gelijk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:51:
ik heb een philips 170x6 monitor op m'n macbook aangesloten, maar nu is zijn de kleuren op deze monitor heel anders dan de kleuren op het macbookscherm en aangezien ik ze naast elkaar gebruik is dit niet zo mooi. Weet iemand een manier om de kleuren gelijk te krijgen?
Als je even de zoekfunctie gebruikt kom je een topic tegen over kleurprofielen. Daar zul je het antwoord wel vinden denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is FUD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fear, Uncertainty, Doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:49:
[...]

Dat zou wel eens kunnen kloppen, want het is helemaal geen grijs. De kleurcode is #C6C1B4, en ongeveer dezelfde tint, maar dan kleurvrij zou #C6C6C6 moeten zijn. Het wit is overigens ook niet helemaal wit, maar wel neutraal: #FEFEFE
Hahaha ik ga hier strijk! Jij bent toevallig ook een webdesigner?? Manmanman lang geleden dat ik nog zo gelachen heb met een post hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Ik weet niet zeker of het in dit topic thuis hoort, maar ik waag toch maar de gok ;). Ik moet voor mijn studie ook aan de laptop, en omdat ik gewone laptops verafschuw in hoe ze eruit zien en omdat ik al tijden benieuwd ben naar OSx, wil ik een Macbook aanschaffen. Het probleem is dat de school Windows xp als besturingssysteem vraagt, oplossing daarvoor is natuurlijk bootcamp maar die is vanaf december niet meer werkende las ik.

Moet ik de gok wagen en hopen dat leopard+bootcamp niet lang daarna verschijnen, en in de tussentijd misschien XP emuleren en daarop de benodigde dingen draaien. Of kan ik beter toch maar een eng bakbeest kopen waar XP standaard op draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schalkie schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:18:
Ik weet niet zeker of het in dit topic thuis hoort, maar ik waag toch maar de gok ;). Ik moet voor mijn studie ook aan de laptop, en omdat ik gewone laptops verafschuw in hoe ze eruit zien en omdat ik al tijden benieuwd ben naar OSx, wil ik een Macbook aanschaffen. Het probleem is dat de school Windows xp als besturingssysteem vraagt, oplossing daarvoor is natuurlijk bootcamp maar die is vanaf december niet meer werkende las ik.

Moet ik de gok wagen en hopen dat leopard+bootcamp niet lang daarna verschijnen, en in de tussentijd misschien XP emuleren en daarop de benodigde dingen draaien. Of kan ik beter toch maar een eng bakbeest kopen waar XP standaard op draait?
Reken er maar op dat er een goed werkende Windows op komt. Als het Apple niet lukt dan wel vanuit de hackers scene. Ze zijn ook niet voor niks naar Intel overgestapt.
Ik heb ook nog nooit een mooie windows laptop gezien, alleen avatec komt in de buurt. Zag j.l. bij RAF in Amsterdam wel een mooie 12 inch van het chinese merl AMOI of zo, maar 1800 euro is te pittig. Superdun ding, erg mooi, zwart met zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Schalkie schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:18:

Uitgaande van een MacBook kun je twee dingen doen, en welke het handigst is hangt een beetje af van wat je moet doen voor je studie.

• BootCamp. Windows XP op een aparte partitie dus. Voordelen: native windows, volledige snelheid. Nadelen: rebooten om 't aan te zetten.
• Parallels. Windows XP in een virtuele machine onder OSX draaien. Voordelen: niet rebooten, maar even parallels opstarten als je 't nodig hebt. Nadelen: performance is minder (gebruikt maar een core, dus 1 cpu) en de graphics zijn niet accelerated.

Dus als je heel zware dingen moet doen in windows is bootcamp de enige manier. Maar voor lichter gebruik is parallels ideaal.

Overigens zal bootcamp niet stoppen met werken na december in zoverre dat windows niet meer draait. BootCamp is eigenlijk alleen maar een assistent die je partitie voor je resized en een CD'tje brandt met windows drivers. Daarna installeer je gewoon Windows alsof 't een pc is die daarvoor gemaakt is. Dat is ook de reden dat je de nieuwste firmware nodig hebt: de oudere firmware had geen BIOS-compatibiliteit, de nieuwere wel. Die update heeft verder weinig met bootcamp te maken, afgezien van dat het het principe 'ander OS dan windows booten' mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:41:
[...]

Jij bent de tweede op het forum die hier last van heeft. Apple gaat je een nieuwe behuizing geven, bel ze even.

[...]

de grootste whine hoor je hier op het forum ;) Ben het wel eens met je verhaal, by the way.
En hier dus de derde met de verkleuring, die begon onder de linker Apple-toets. Ben ermee terug gegaan naar Mac Center in Amsterdam en ze hebben me heel vriendelijk geholpen met een nieuwe topcase. Onbedoeld is het een US layout keyboard geworden met een liggende ENTER wat ik helemaal niet erg vind want ik vond die NL layout verschrikkelijk, hoe vaak ik al niet backslash te pakken had ipv enter... Mijn batterij was ook niet goed en die hebben ze ook meteen vervangen. De reparatie werd uitgevoerd terwijl ik stond te wachten, een half uur later liep ik de winkel weer uit met als extra een wireless keyboard (tja, ik kon mezelf niet inhouden...).

Ik heb ook last gehad van de moo maar die is na de laaste osx update verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Burne schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:35:
[...]

Ik heb 'm nu een maand, die MacBook. Geen enkel probleem gehad. Wel eens ruzie met iTMS, maar da's vlekkeloos opgepakt door Apple. Ook de andere apple-apparaatjes hier in huis doen het zonder enig probleem altijd iedere keer. Ik heb gewoon helemaal niets om over te zeuren. O-)
ik heb oook wat mac spullen staan (tik er nu op), ik heb ook niets te zeuren, maar vind wel dat mensen hun ei kwijt moeten kunnen zonder voor een zeikerd uitgemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 10:29
CyBeR schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:58:
[...]

Vrij veel. Het grootste deel van het gezeur van switchers is dat dingen anders werken dan ze gewend zijn van Windows.
Zoals 'whines', 'moohs', chronische oververhitting en vergeling :/ ?
Dat zijn toch wel de meest gehoorde klachten en dat hoort gewoon niet, hoe je het ook wendt of keert.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:11:
[...]

Dat zijn toch wel de meest gehoorde klachten en dat hoort gewoon niet, hoe je het ook wendt of keert.
Ben ik met je eens, maar mensen die bij of voor Apple werken of Apple spullen verkopen verzwijgen dit liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

In het kader van: zeik hier over je warme MacBook, zie onder:

Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/forumpics/lowtemp.png

:+

lang leve MacBook in je tent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Bij mij werkt de temperatuursensor niet in istat, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:30:
Ben ik met je eens, maar mensen die bij of voor Apple werken of Apple spullen verkopen verzwijgen dit liever.
Het is een samenzwering! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:30:
[...]

Dell verteld haar klanten ook niet dat hun PCs vol bloatware word gelevert, en dat ze waarschijnlijk teveel betalen, en dat klachten niet serieus worden genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[...]

Whine:
Al talloze keren uitgelegd; elke Core Duo laptop heeft dit in meer of mindere mate, en zolang ik ongeveer in mijn MacBook moet kruipen om het te horen vind ik het niet storend.

Moo:
Als je fan aangaat op de top van de paraboolvormige temperatuurscurve, krijg je een moo. Ligt overigens ook aan de omgevingstemperatuur. Geen major malfunction ofzo.

Chronische oververhitting:
Een MacBook wordt warm, net als elke andere laptop met een dualcore processor. Bij de MBP is Apple een beetje aan het blunderen geweest met koelpasta, maar bij de non-Pro is het prima in orde. Onthoud ook dat we een HETE zomer hebben op het moment, en bij een omgevingstemperatuur van 35C of meer wordt geadviseerd om een laptop niet meer te gebruiken (met die temperaturen hoor je in het zwembad te liggen of je airco aan te zetten ;) )

Verkleuring:
1 op de 20 mensen heeft een afwijkend zweettype dat reageert met plastic. Niet per se een fout van Apple.

Je kunt het dus ook overdrijven. Ben ik een fanboy? Nee, ik ben echt wel kritisch, maar het geklaag over de MacBooks is wel ernstig overdreven in veel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

CyBeR schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:58:
[...]

Eventuele klachten over hardware komen overeen met long-time macgebruikers.
Alles wat jij daar opnoemt is hardware.
Whieee schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:45:
[...]

Verkleuring:
1 op de 20 mensen heeft een afwijkend zweettype dat reageert met plastic. Niet per se een fout van Apple.
Gecombineerd met een productiefout, dat wel. MacBooks met dit probleem gebruiken ook een iets poreuzer plastic voor de topcase. Schijnt te voelen te zijn, het plastic hoort glad te zijn en aan te voelen, maar bij macbooks met het verkleuringsprobleem schijnt dat wat ruwer te zijn.
Je kunt het dus ook overdrijven. Ben ik een fanboy? Nee, ik ben echt wel kritisch, maar het geklaag over de MacBooks is wel ernstig overdreven in veel gevallen.
Dat wel ja. Op een gegeven moment is het gewoon zeiken om het zeiken. Ik heb nog nooit een whine uit een macbook gehoord, moo idem maar ik geloof best dat dat bestaat, hitte is inherent aan de proc die erin zit, en het enige echte probleem is de verkleuring in sommige gevallen.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 23-07-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:46:
[...]

Dat wel ja. Op een gegeven moment is het gewoon zeiken om het zeiken. Ik heb nog nooit een whine uit een macbook gehoord, moo idem maar ik geloof best dat dat bestaat, hitte is inherent aan de proc die erin zit, en het enige echte probleem is de verkleuring in sommige gevallen.
Zowel de whine als de moo zijn aanwezig in mijn MacBook, maar ik moet -ondanks mijn goede gehoor- ongeveer mijn oor plat op het toetsenbord drukken om de whine waar te nemen. De moo is in een extreem stille ruimte een klein beetje hoorbaar, maar in mijn ogen ben je wel een enorme kniesoor als je daarover klaagt. De harddisk maakt meer herrie dan de whine en moo bij elkaar.

Overigens wist ik dat van het poreuzere plastic niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
In een normale ruimte, zoals eens winkel (die niet druk is), een living, ... is de whine inderdaad niet goed hoorbaar (gelukkig) of je moet je oor tegen de linkerhoek drukken. Maar in een zéér stille ruimte, zoals een slaapkamer, waar men toch veel met een notebook werkt (ik toch zeker en vast), is de whine prettig irritant bij gewoon werken. Je moet zelfs niet je oor op de laptop drukken. Gelukkig is het dan op te lossen met behulp van Photobooth, maar praktisch is anders ...

Ik twijfel er persoonlijk aan, of dit bij iedere core duo is, want het is toch maar van Apple dat je erover hoort (alhoewel er nogal wat gezeikt wordt op forums en dergelijke over de macbook-serie (pro) ). En zeker en vast omdat het nu blijkt opgelost te zijn, met behulp van andere logicboards, dus is het toch wel een Apple-hardwarematig probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

F e r o x schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:26:
In een normale ruimte, zoals eens winkel (die niet druk is), een living, ... is de whine inderdaad niet goed hoorbaar (gelukkig) of je moet je oor tegen de linkerhoek drukken. Maar in een zéér stille ruimte, zoals een slaapkamer, waar men toch veel met een notebook werkt (ik toch zeker en vast), is de whine prettig irritant bij gewoon werken. Je moet zelfs niet je oor op de laptop drukken. Gelukkig is het dan op te lossen met behulp van Photobooth, maar praktisch is anders ...

Ik twijfel er persoonlijk aan, of dit bij iedere core duo is, want het is toch maar van Apple dat je erover hoort (alhoewel er nogal wat gezeikt wordt op forums en dergelijke over de macbook-serie (pro) ). En zeker en vast omdat het nu blijkt opgelost te zijn, met behulp van andere logicboards, dus is het toch wel een Apple-hardwarematig probleem ...
het is 'opgelost' door het gebruik van andere componenten, die kennelijk ook een andere resonantiefrequentie hebben. Lees ook even terug in dit topic voor de uitleg over de werkelijke oorzaak van de whine. Of de whine nu ook echt weg is staat nog te bezien, maar de kans is aanzienlijk dat het minder waarneembaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
Ik sta op het punt mn macbook te bestellen, maar ik zit met 1 dringende vraag:

Welk type toetsenbord moet ik kiezen ?
Afbeeldingslocatie: http://wilarn.nl/images/tbselect.gif

Het resultaat wat ik wil is een toetsenbord met een 'normale' enter-toets, zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://wilarn.nl/images/tbpic.gif

Want van wat ik gevonden heb is op het nederlandse toetsenbord (lokaal, optie 2) de enter-toets 90 graden gedraaid, wat mij dus materloos irriteert. Om te voorkomen dat ik straks een mooi shiny macbook thuis heb liggen met een entertoets waar niet mee te werken valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mr1ncr3d1bl3 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:54:
Ik sta op het punt mn macbook te bestellen, maar ik zit met 1 dringende vraag:

Welk type toetsenbord moet ik kiezen ?
[afbeelding]
Geen van beide, zie hier: [rml]foxFX in "[ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr1ncr3d1bl3 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:54:
Want van wat ik gevonden heb is op het nederlandse toetsenbord (lokaal, optie 2) de enter-toets 90 graden gedraaid, wat mij dus materloos irriteert. Om te voorkomen dat ik straks een mooi shiny macbook thuis heb liggen met een entertoets waar niet mee te werken valt...
De Amerikaanse layout met de liggende Enter is officieel niet te krijgen in Nederland. Zoals anderen hebben vermeld, de Int'l English layout is precies als de Nederlandse (alleen zonder Nederlandse tekst zoals "num vergr") en heeft dus dezelfde vertikale Enter. Sommige dealers willen hem misschien wel op aanvraag importeren tegen extra vergoeding (MacSupport meen ik).

Let op, sommige dealers hebben geen idee hoe de Intl'l English keyboard eruit ziet en denken dat die dezelfde is als de Amerikaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
ow shoot... zit er dus ook niet in dat ik m volgende week al heb :(

nou dat wordt dan een tripje naar de apple store in rotterdam tijdens de lunch :)

Ik kan niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

F e r o x schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:26:
Maar in een zéér stille ruimte, zoals een slaapkamer, waar men toch veel met een notebook werkt (ik toch zeker en vast), is de whine prettig irritant bij gewoon werken. Je moet zelfs niet je oor op de laptop drukken.
Los van het nauwelijks te horen geluid van de harddisk is mijn MacBook volkomen stil. Met de juiste settings in Energy Saver slaat ook de harddisk af als je enige tijd niets met een schijf gedaan hebt, en blijft er echt volstrekt geen geluid over. En met mijn oren is niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Dan mag je gelukkig zijn dat je er geen last van hebt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

F e r o x schreef op maandag 24 juli 2006 @ 07:54:
Nou doe je net alsof vrijwel iedereen met een luid jankende MacBook zit, en dat is alles behalve waar.

Mede dankzij al het gejammer van mensen die nog nooit in dezelfde straat als een apple winkel geweest zijn maar wel volop meejanken is het wat lastig een idee te krijgen van de schaal. Maar ik heb tot nu toe een tiental mensen op het internet zien zeggen dat ze last hebben van vlekken. Niet iedereen klaagt daar in het openbaar over, dus laten we eens aannemen dat 1 op de 10 tot 20 op het web klaagt, dan hebben we het over 100-200 mensen. Hoeveel macbooks gaan er per dag de deur uit bij apple? 15.000 (G5, iMac, macMini, MB en MBP bij elkaar..) Er zijn inmiddels een paar honderdduizend MacBooks afgeleverd. Als 100-200 daarvan vlekken hebben...

Het gaat (zo even natte vinger geschat) over veel minder dan 0.1%. Ik heb ooit eens een merk in mijn winkel vervangen door een ander omdat daarmee de uitval terug zou lopen van 1.5% naar minder dan 1%. (Asus wilde zwart op wit een uitval van >1% in drie jaar garanderen, en MSI niet.) Als 1% last van vlekken zou hebben moeten er 100 klagers per dag bijkomen en zouden er nu 6000-9000 mensen ofzo de fora moeten bestoken met klachten. Dat is niet het geval. En er komt niets meer bij, want Apple heeft de behuizing aangepast. De meest recent geleverde MacBooks hebben een gladdere polssteun met een dicht oppervlak die niet meer vlekt. (Als jouw zweet van het soort is wat vlekken geeft..) En als je klaagt krijg je zonder problemen een nieuwe, niet meer vlekkende topcover.

Ik heb vrijwel niets kunnen vinden over mensen die een MacBook hebben en een whine. Wel iets over MacBook Pro bezitters, maar die hebben vrijwel allemaal een oplossing gevonden met een firmware update of een reparatie door Apple, of er is niets te vinden over hoe het ze verder vergaan is.

Met de 'andere' problemen zal het niet anders gaan. Tel maar eens hoevaak mensen in een topic zeggen dat ze *zelf* probleem X ook hebben, en hoeveel mensen alleen maar met de rest van de wolven meehuilen.

De schaal van het probleem is schandelijk overdreven.

[ Voor 11% gewijzigd door burne op 24-07-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:36
F e r o x schreef op maandag 24 juli 2006 @ 07:54:
Hier meldt nog een gelukkige gebruiker, van alle gehoorde klachten ontbeer ik er geen.
Naar mijn mening worden de problemen wel heel erg uitvergroot, toch wil ik niets afdoen aan de problemen die enkele mensen met de macbook hebben of hebben gehad. Problemen met electronische apparaten komen overal voor, in dat geval is het van belang hoe de problemen worden opgelost. Ik kan uit persoonlijk ervaring bevestigen dat er goed werkende macbooks zijn, daarvan uit concluderend moet er voor elk specifiek probleem een oplossing gevonden kunnen worden, hetzij door het vervangen van onderdelen hetzij door het gehele apperaat te vervangen.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Opzich wel vervelend, mijn macbook is nu voor de tweede keer kapot.

Begin deze maand begon mijn lcd te flikkeren en hiervoor ben ik langs een service center geweest, daar hebben ze het backlite vervangen. Dit heeft twee weken zonder problemen weer gewerkt, maar sinds dit weekend is het probleem weer terug.

Nu heb ik vanochtend een half uur met Apple Care aan de lijn gehangen, maar ik moet hem weer laten repareren. Vervangen doen ze pas nadat het nog een keer zou voorkomen. Maar ik moet wel zeggen dat ik gewoon heel netjes geholpen ben, zowel aan de telefoon als bij Ambridge in Sittard.

Maar ik vraag me af of iemand zoiets bekend voorkomt van andere laptops of bij ibooks/powerbooks. En ook vraag ik me nou af wat precies de ruil regels zijn van Apple, want het lijkt mij dat het niet weinig kost om een Backlite te vervangen (hij was toch even 2 uurtjes aan het sleutelen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Burne schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:23:
[...]

Nou doe je net alsof vrijwel iedereen met een luid jankende MacBook zit, en dat is alles behalve waar.

[..]

De schaal van het probleem is schandelijk overdreven.
Juist. En ik word er inmiddels enigszins gek van. Ik heb een MacBook Pro die ook doodstil is. Ik heb er op m'n werk nog 17 die allen geen piep geven. Heb er daarvan wel twee teruggestuurd om compleet andere redenen (1x een rotte cpu core en 1x een batterij die geen zin meer had in het leven) maar stil zijn ze. 1e is inmiddels terug met een nieuw mobo en ook die is fluisterstil. Volgens mij ben ik de 1e hier die een probleem met de CPU heeft (onstabiel bij gebruik 2 cores, stabiel bij 1). Moet iedereen nu bang zijn dat z'n cpu rot zal zijn? Nee. Waarom is iedereen dat dan wel bij whines, moos en verkleuringen? De hoeveelheid voorgekomen gevallen zal ongeveer gelijk zijn, zeker in in het geval van verkleuringen.

Die hele problematiek is ontzettend overdreven. Het enige dat consistent voorkomt bij alle macbooks en macbook pros is dat ze warm worden. En tsja, d'r zit nou eenmaal een intel in en intel staat nou eenmaal niet bekend om het bakken van superkoele procs. Dit itt de eerste Motorola G4's trouwens.. Die idlen rond de 25 celcius volgens hun ingebouwde sensortje, die, toegegeven, met een klein korreltje zout genomen moet worden. (Maar ze voelen iig niet heel warm aan).

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

CyBeR schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:53:
[...]

Juist. En ik word er inmiddels enigszins gek van. Ik heb een MacBook Pro die ook doodstil is. Ik heb er op m'n werk nog 17 die allen geen piep geven. Heb er daarvan wel twee teruggestuurd om compleet andere redenen (1x een rotte cpu core en 1x een batterij die geen zin meer had in het leven) maar stil zijn ze. 1e is inmiddels terug met een nieuw mobo en ook die is fluisterstil. Volgens mij ben ik de 1e hier die een probleem met de CPU heeft (onstabiel bij gebruik 2 cores, stabiel bij 1). Moet iedereen nu bang zijn dat z'n cpu rot zal zijn? Nee. Waarom is iedereen dat dan wel bij whines, moos en verkleuringen? De hoeveelheid voorgekomen gevallen zal ongeveer gelijk zijn, zeker in in het geval van verkleuringen.

Die hele problematiek is ontzettend overdreven. Het enige dat consistent voorkomt bij alle macbooks en macbook pros is dat ze warm worden. En tsja, d'r zit nou eenmaal een intel in en intel staat nou eenmaal niet bekend om het bakken van superkoele procs. Dit itt de eerste Motorola G4's trouwens.. Die idlen rond de 25 celcius volgens hun ingebouwde sensortje, die, toegegeven, met een klein korreltje zout genomen moet worden. (Maar ze voelen iig niet heel warm aan).
Dus nu mag niemand meer vragen of hij of zij toevallig de whine heeft of melden dat de verkleuring nog wel aanwezig is? Kunnen we ons niet meer publiekelijk afvragen of het juist is dat een macbook 15 graden warmer is dan van de buurman die toevallig naast je zit?
Want van dit soort meldingen durven andere mensen geen macbook te kopen.

Als ik er 1 zou gaan kopen, dan zou ik ook nog even afwachten, kijken wanneer de problemen minder gemeld worden.

Overigens staat Intel niet bekend om het bakken van heethoofden, maar AMD (zoals de AMD 1333 TB die ik ooit heb gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Rob schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:13:
[...]

Dus nu mag niemand meer vragen of hij of zij toevallig de whine heeft of melden dat de verkleuring nog wel aanwezig is? Kunnen we ons niet meer publiekelijk afvragen of het juist is dat een macbook 15 graden warmer is dan van de buurman die toevallig naast je zit?
Nee dat niet, maar zeggen dat mensen die nergens last van hebben met hun MacBook van geluk mogen spreken omdat 'alle andere' MacBooks wel één of meerdere van de genoemde problemen hebben, of dat je maar beter kunt wachten met kopen, omdat je geheid een amper functionerend apparaat koopt is overdreven.
Mijn MacBook heeft nergens last van. Hij wordt wat heet, maar dat was met m'n voormalige Acer met Core Duo processor niet anders.
Ik voel me nog steeds geen uitzondering met mijn perfect werkende MacBook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Natuurlijk mag je melden 'mijn macbook verkleurt' of 'er komt een godsgruwelijk irritante piep uit mijn macbook'. Maar al die andere gerelateerde uitingen veroorzaken alleen maar het volgende:
Want van dit soort meldingen durven andere mensen geen macbook te kopen.
En dat zou prima zijn als deze problemen daadwerkelijk wijdverspreid waren. Maar dat is niet zo. Men is bij de macbook zelfs alleen maar bang voor whines omdat de eerste iteraties MacBook Pro daar last van konden hebben. Ik heb nog van niemand gehoord die daadwerkelijk een whine heeft. En dan bedoel ik niet 'in m'n keyboard kruipen', want dat is een ander geluid.
Als ik er 1 zou gaan kopen, dan zou ik ook nog even afwachten, kijken wanneer de problemen minder gemeld worden.
Ik kan je bijna garanderen dat als jij nu een macbook koopt dat je geen whine hebt, geen moo en geen verkleurende case. 100 meldingen op 100000 verkochte producten geeft je niet echt een hoge kans.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

[...]
Overigens staat Intel niet bekend om het bakken van heethoofden, maar AMD (zoals de AMD 1333 TB die ik ooit heb gehad)
Heel erg offtopic:
Er zijn bij zowel AMD als INTEL bepaalde series die bekend staan om hun hitte.
De nieuwere generatie van AMD heeft daar niet zoveel last van (enkele uitzonderingen).
En de laatste generatie van intel (Core 2) heeft dat probleem ook minder.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

CyBeR schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:46:
Ik kan je bijna garanderen dat als jij nu een macbook koopt dat je geen whine hebt, geen moo en geen verkleurende case. 100 meldingen op 100000 verkochte producten geeft je niet echt een hoge kans.
Eigenlijk koop ik liever geen eerste versie van een product :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb het zitten, ik begin een oranje vlek te zien op de plaats waar mijn pols rust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Zoals ik al in een eerdere post vermeld had, zijn er gewoon meerdere van de eerste MacBooks met een whine. Ik zeg niet dat iedereen hem heeft, maar zoiets valt nu eenmaal niet uit de lucht, er moest wel iets waar van zijn.

Maar ook ik dacht dat alles veel uitvergroot was, en het allemaal niet zo erg was. Waarom zou ik anders een apparaat van een goeie 1800 euro kopen? (Black + 2 giga ram). Ik ben nu eenmaal niet de impulsieve koper.

Ik ben er zeker van dat ondertussen de whine wel grotendeels opgelost is, maar ik wil gewoon melden dat ik er wél nog last van heb. En dit mogen anderen toch weten. Ik heb er ook niks op tegen, dat anderen zeggen dat zij geen enkel probleempje hebben met hun MacBook, maar zeg dan aub. niet dat al die problemen verzinsels zijn. Want dit klopt echt wel niet!

Verder ga ik niet zagen, want ik ben zéér tevreden met mijn MacBook, en de mindere kantjes had ik ook wel al wat voelen aankomen. Ik ben nieuw met MacOS X, en vind het de beste keuze ooit om over te stappen. Ik ben zelfs van plan om mij nog een Powermac Quad aan te schaffen. Maar ik ben gewoon niet zozeer te spreken over sommige hardware-zaken. Maarja, het is nu eenmaal een splintenieuw model, die nog maar in de 'kinderschoenen' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
nog een vraagje voor ik tot aanschaf overga (blijft spannend die overstap);

kan ik met iMovie, net zoveel of meer als Pinnacle Studio 10 Titanium?
ivm het feit dat ik graag veel tijd besteed aan mijn vakantievids, en helaas geen geld heb voor final cut pro (1300 euro :X)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Hier ook weer een vraag, de normale MacBook heeft een onboard graphische interface die op 64 mb draait, er staat ook dat hij toevoeging heeft van het werkgeheugen. Houdt dat in dat ik hem kan laten draaien op 128 mb of meer? Want dat geheugen is toch anders dan het videogeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schalkie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:18:
Hier ook weer een vraag, de normale MacBook heeft een onboard graphische interface die op 64 mb draait, er staat ook dat hij toevoeging heeft van het werkgeheugen. Houdt dat in dat ik hem kan laten draaien op 128 mb of meer? Want dat geheugen is toch anders als het videogeheugen?
Er is geen dedicated video geheugen... Alle geheugen wordt afgesnoept van de onboard ram. Niets om dramatisch over te doen. Want alles werkt perfect. De FSB is groot genoeg, en DDR II is nu eenmaal snel geheugen.

Moraal van het verhaal, ga voor minstens 1 Gig aan werkgeheugen of je zal het je beklagen, dat garandeer ik je
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).