[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.406 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Bedankt voor het antwoord, ik snap em ;). die 1 of 2 gig zou er sowieso wel inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:31
Phusebox schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:59:
nog een vraagje voor ik tot aanschaf overga (blijft spannend die overstap);

kan ik met iMovie, net zoveel of meer als Pinnacle Studio 10 Titanium?
ivm het feit dat ik graag veel tijd besteed aan mijn vakantievids, en helaas geen geld heb voor final cut pro (1300 euro :X)
Kans is groot dat je aan Final Cut Express ook meer dan genoeg hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net had ik me toch iets vaags. Ik startte op en kreeg een zwart scherm (de boing hoorde ik wel). Apple care gebeld en die lieten me nvram of p ram (die ene waar je apple+alt+p+r moet doen). Nu loopt alles weer goed. Heb ik nou een brakke macbook of hebben meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Straat schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:09:
[...]

Kans is groot dat je aan Final Cut Express ook meer dan genoeg hebt :)
ow ja, die kost maar 300 euro :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

botoo

💀 too old to die young

Phusebox schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:53:
[...]
Ook al valt het een beetje buiten dit topic: Op basis van de prijs vermoed ik dat iMovie vergelijkbaar is met Pinnacle Studio 10 Titanium, FCE is een behoorlijk uitgebreid programma met een berg interessante opties voor de gevorderde video-bewerker, alleen gepasseerd door FinalCutPro wat puur professioneel ingesneden is.

De Universal versie van FCP (en Final Cut Studio) draait prima op een MacBook (met voldoende ram), maar het volledige Studio pakket vreet wel een enorme hoeveelheid hdd als je alles installeert (grotere hdd en/of externe FireWire disk aanbevolen).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Phusebox schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:59:
nog een vraagje voor ik tot aanschaf overga (blijft spannend die overstap);

kan ik met iMovie, net zoveel of meer als Pinnacle Studio 10 Titanium?
ivm het feit dat ik graag veel tijd besteed aan mijn vakantievids, en helaas geen geld heb voor final cut pro (1300 euro :X)
Ik heb even gekeken op de website van Pinnacle naar wat je allemaal met Studio 10 Titanium kunt doen en volgens mij is het vergelijkbaar met wat je met iMovie (eventueel in combinatie met iDVD) kunt doen. Het heeft ongeveer dezelfde structuur en werkwijze. Misschien kun je de iMovie en iDVD video tutorials bekijken om een idee te krijgen van wat je allemaal met iMovie (en iDVD) kunt doen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ik heb een klein vraagje over hoe een MacBook omgaat met VGA schermen...

Ik heb hier namelijk een Mini-DVI naar DVI(-D) converter... nu heb ik ook een DVI-D naar VGA converter, nu heb ik al 2 schermen geprobeert maar die geven allebeide geen beeld... wat ik ook instel met reso en aantal hz. hij herkent ze wel...

Zijn hier trucjes of handigheidjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

peddro schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:57:
Ik heb een klein vraagje over hoe een MacBook omgaat met VGA schermen...

Ik heb hier namelijk een Mini-DVI naar DVI(-D) converter... nu heb ik ook een DVI-D naar VGA converter, nu heb ik al 2 schermen geprobeert maar die geven allebeide geen beeld... wat ik ook instel met reso en aantal hz. hij herkent ze wel...

Zijn hier trucjes of handigheidjes voor?
DVI-D is per definitie alleen digitaal, dus dat gaat niet werken met (het analoge) VGA. Je hebt echt een mini-DVI naar VGA converter nodig. Misschien werkt een mini-DVI naar DVI-A (of DVI-I) naar VGA converter, als je die tenminste kunt vinden :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:53:
[...]

long live bittorrent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

offtopic:
Dat lijkt me niet de bedoeling.
En nu weer ontopic please.

[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-07-2006 00:54 . Reden: Foutje verbeterd ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de vorige Duitse C'T testten ze enkele 13" notebooks, en ze hadden het bij de Apple toch echt over een irritante piep: "Im leerlauf tritt aber das vom Macbook Pro bekannte Pfeifen auf: Die Spannungswandler erzeugen dann ein zwar leises, aber aufgrund der hohen Frequenz in ruhigen Umgebungen störendes Geräusch".

Doet Apple aan retourrecht, als je last van het gefluit hebt?
En zijn ze soepel met dooie pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 02:04:
In de vorige Duitse C'T testten ze enkele 13" notebooks, en ze hadden het bij de Apple toch echt over een irritante piep: "Im leerlauf tritt aber das vom Macbook Pro bekannte Pfeifen auf: Die Spannungswandler erzeugen dann ein zwar leises, aber aufgrund der hohen Frequenz in ruhigen Umgebungen störendes Geräusch".

dan hebben ze dat knap gedaan, 13" notebooks, en dan praten ze over een Macbook Pro... betrouwbare test... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als ik mijn duits even goed inzet heeft die CT het over geruis vanuit de voeding. Overigens zeggen ze 'het van de MacBook Pro bekende', dus ze hebben 't wel degelijk over de MacBook.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Phusebox schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:29:
[...]

dan hebben ze dat knap gedaan, 13" notebooks, en dan praten ze over een Macbook Pro... betrouwbare test... :X
Even je duits bijschaven voor je een opmerking plaatst graag.
Er staat: "het van de macbook pro bekende piepen"

Edit:
Erg laat...

Voor de mensen die niet zo goed duits kunnen heb ik een grove vertalling gemaakt:

In no-load situaties is het van de Macbook Pro bekende gepiep te horen.
Mogelijk zorgt de transformator voor een zacht, maar storend geluid dat als een hoge piep in stille ruimtes te horen is.

[ Voor 38% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-07-2006 10:27 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 02:04:
...

Als je hem bij de Apple Store (via internet dus) koopt kun je hem binnen 10 dagen weer inleveren zonder opgaaf van reden, dan krijg je je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
voordat je mijn Duits afkraakt; je kunt die regel op 2 manieren uitleggen;

a) zoals jullie doen
b) als "zoals van de macbook pro bekend is...."

dus dan kan het nog steeds gaan over genoemde laptop, echter lijke me jullie uitleg waarschijnlijker en had ik misschien te vluchtig gelezen.
maar de uitleg die ik eraan gaf zou wel mogelijk zijn
Sijmen schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:24:
[...]

Als je hem bij de Apple Store (via internet dus) koopt kun je hem binnen 10 dagen weer inleveren zonder opgaaf van reden, dan krijg je je geld terug.
geld dat ook zakelijke aankopen? hmm zoals ik nu kan lezen niet dus

waarom krijgen consumenten betere rechten dan bedrijven... als ik nu tevreden ben met deze laptop dan zal ik vast nog meer apple kopen
maar als ik niet de kans krijg het te testen, dan koop ik helemaal nooit apple

Of begrijpen ze dat bij Apple niet?

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 25-07-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Yeah *O*
Ik heb gisteren een MacBook besteld... komt over een paar dagen binnen. Ik ben dus al sinds 3.11 een windows gebruiker.. en dan nu de grote stap gemaakt naar Mac... Ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Moet eerlijk bekennen dat ik deze stap gemaak heb vanwege bootcamp. Dat maakt de overstap toch net iets makkelijker.

Ik werd trouwens meteen verlief op de MacBook toen ik hem in de winkel zag.. zo klein en licht..

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:48
Ik was heel tevreden met mijn MacBook maar hij ligt nu bij een Apple service center.

Enkele weken geleden begonnen de problemen:
Bij opstarten kreeg ik dit scherm te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.tumstums.nl/wtf_small.jpg

Het defekt is hier beter te zien, iemand heeft er een filmpje van gemaakt: Kerrrblooey goes my macbook. Op het Apple.com MacBook forum is er een hele thread over dit probleem en een oplossing die goed werkt: een PMU reset in combinatie met het tijdelijk veranderen van je schermresolutie. Heel erg irritant is dat het maar een tijdelijke oplossing is: het scherm komt regelmatig terug.

Daarna kreeg ik een veel groter probleem, de notebook viel spontaan uit (in oplopende frequentie):
na een sleep maar ook na een 'verse' start.

Ook hierover is er een gigantische thread te vinden op de Apple forums:
MacBook valt spontaan uit probleem.
Ik heb mijn MacBook maar ter reparatie ingeleverd want het werd mij een beetje te gortig...

Opvallend is dat toen ik de AppleCare belde de medewerker specifiek naar warmte problemen begon te vragen terwijl ik zelf hierover niets gezegd had. Ik had ook geen warmte problemen maar hij bleef erover door vragen...
(Mijn oude Dell notebook werd net zo warm dus ik ben wel wat gewend)

Hopelijk krijg ik een goed werkende MacBook terug over anderhalve week...
Mocht de reparatie het probleem niet verhelpen (waar grote kans op is als ik de Apple fora lees) dan vraag ik mijn geld terug en ga ik maar weer terug naar een Dell.
Met hele grote tegenzin overigens want als switcher was ik heel tevreden over de MacBook en OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Ik heb zojuist mijn MacBook ontvangen! Maar wat me wel opvalt is dat het scherm (je ziet het bij het opstarten als het scherm bijna wit is) donkere vlekken vertoond aan de randen.
Is dit normaal? Of is dit makkelijk te fixen? Ik zou denken dat het de backlight is maar veel verstand heb ik er ook niet van.
Als ik hier zo lees begrijp ik dat ze de backlight binnen 2 uurtjes kunnen vervangen in de Mac Store..

musica | fotografica | amalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

2nosedt schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:58:
Ik heb zojuist mijn MacBook ontvangen! Maar wat me wel opvalt is dat het scherm (je ziet het bij het opstarten als het scherm bijna wit is) donkere vlekken vertoond aan de randen.
Is dit normaal? Of is dit makkelijk te fixen? Ik zou denken dat het de backlight is maar veel verstand heb ik er ook niet van.
Als ik hier zo lees begrijp ik dat ze de backlight binnen 2 uurtjes kunnen vervangen in de Mac Store..
Dat is niet normaal nee. Scherm hoort (binnen redelijkheid) egaal verlicht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Phusebox schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:54:
voordat je mijn Duits afkraakt; je kunt die regel op 2 manieren uitleggen;

a) zoals jullie doen
b) als "zoals van de macbook pro bekend is...."

dus dan kan het nog steeds gaan over genoemde laptop, echter lijke me jullie uitleg waarschijnlijker en had ik misschien te vluchtig gelezen.
maar de uitleg die ik eraan gaf zou wel mogelijk zijn
Tja, maar hij had er bij gezegd dat ze alleen 13" modellen testen, en met dat in je achterhoofd had je wel kunnen bedenken hoe die zin geinterpreteerd moest worden.
Maar nu is alles weer duidelijk :)
Freaky Max schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:31:
...knip...

Daarna kreeg ik een veel groter probleem, de notebook viel spontaan uit (in oplopende frequentie):
na een sleep maar ook na een 'verse' start.

Ook hierover is er een gigantische thread te vinden op de Apple forums:
MacBook valt spontaan uit probleem.
Ik heb mijn MacBook maar ter reparatie ingeleverd want het werd mij een beetje te gortig...
...Knip...
Daar heb ik sinds kort ook last van.
De ene keer heel vaak, de andere keer weer niet.
Dit overgens bij een MB pro.
Binnenkort maar weer terug met een klein lijstje problemen.
(heb een putje in het scherm, en scherm knippert soms)

[ Voor 9% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-07-2006 13:24 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

putje in het scherm fixen ze niet voor je. Ik heb het ook, heb al gebeld, maar tenzij je het binnen de eerste 2 weken na aankoop meldt is het geen garantie :( Dan valt het domweg onder user abuse. Je schijnt het zelf te kunnen 'fixen' met kleurloze vaseline, maar dat heb ik nog niet getest.

* Whieee heeft zijn macbook nu iets meer dan een maand, en is op het putje na heel tevreden

[ Voor 16% gewijzigd door Whieee op 25-07-2006 13:29 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:10:
Dat is niet normaal nee. Scherm hoort (binnen redelijkheid) egaal verlicht te zijn.
Tijdens het starten is er een korte periode waarin de backlight al brandt maar je CRTC nog niet gereset is. Niet lang daarna wordt je scherm heel even egaal zwart en vervolgens lichtblauw, waarna de boot begint. Als dat blauw egaal is en je scherm verder normaal werkt, is er niets bijzonders aan de hand.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Burne schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:51:
[...]

Tijdens het starten is er een korte periode waarin de backlight al brandt maar je CRTC nog niet gereset is. Niet lang daarna wordt je scherm heel even egaal zwart en vervolgens lichtblauw, waarna de boot begint. Als dat blauw egaal is en je scherm verder normaal werkt, is er niets bijzonders aan de hand.
:? Het stukje booten waarbij het apple logo in beeld staat telt niet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:04
Ik heb nu een weekje m'n tweede witte macbook (van week 27). Eerste (van week 25) had een hardware probleem, wilde niet meer opstarten, kan gebeuren en is netjes opgelost door applecare door een nieuwe te sturen. Wat me direkt opviel is dat het scherm op m'n tweede gewoon zichtbaar beter/mooier is, het panel id is ook anders nu 04271780 i.p.v. 042716C0. Alleen heeft het scherm inmiddels wel een witte hotpixel en een dode pixel, dus ik denk dat ik deze maar ga terugsturen.

Verder heeft deze net als m'n vorige de hoge pieptoon aka "the whine" zowel uit de macbook als de adapter. Heel irritant geluidje en duidelijk te horen, maar met de mirror widget truuk of een bluetooth muis gepaired is die weer heerlijk stil, kost alleen wel iets aan batterijduur volgens mij. Of je de whine of die frequentie hoort dan wel irritant vindt hangt ook deels af van je gehoor en omgevingsgeluid, m'n moeder hoorde het dus niet (zeker al deels doof?).

Ik hoop dat er nog een kleinere apple laptop komt. Deze is toch wat te groot, ben een vaio 11,1 inch gewend. Ook de rand om het scherm is wel erg breed. Verder wel tevreden, het belangrijkste is dat die mac osx vlotjes draait.

Hang loose and let the funk ride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik lees net dat er een bluetooth mighty mouse komt, toch wel ideaal icm met de macbook (pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Duitsers hebben het niet over de voeding of transformator maar over de schakeltransistors en spoeltjes die op elk moederbord zitten, naast de processor, en die de voedingspanning stabiliseren. Spannungswandler.
Dit werkt met hoge frequenties die soms de spoeltjes (of andere onderdelen) doen resoneren: vandaar het gefluit.

Ik hoor het soms ook bij mijn PC. Als ik dan tegen zo'n spoeltje tik stopt het gefluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phrenic schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:17:
Ik heb nu een weekje m'n tweede witte macbook (van week 27). Eerste (van week 25) had een hardware probleem, wilde niet meer opstarten, kan gebeuren en is netjes opgelost door applecare door een nieuwe te sturen. Wat me direkt opviel is dat het scherm op m'n tweede gewoon zichtbaar beter/mooier is, het panel id is ook anders nu 04271780 i.p.v. 042716C0. Alleen heeft het scherm inmiddels wel een witte hotpixel en een dode pixel, dus ik denk dat ik deze maar ga terugsturen.

Verder heeft deze net als m'n vorige de hoge pieptoon aka "the whine" zowel uit de macbook als de adapter. Heel irritant geluidje en duidelijk te horen, maar met de mirror widget truuk of een bluetooth muis gepaired is die weer heerlijk stil, kost alleen wel iets aan batterijduur volgens mij. Of je de whine of die frequentie hoort dan wel irritant vindt hangt ook deels af van je gehoor en omgevingsgeluid, m'n moeder hoorde het dus niet (zeker al deels doof?).

Ik hoop dat er nog een kleinere apple laptop komt. Deze is toch wat te groot, ben een vaio 11,1 inch gewend. Ook de rand om het scherm is wel erg breed. Verder wel tevreden, het belangrijkste is dat die mac osx vlotjes draait.
Zichtbaar mooier, wat versta jij hieronder? Ik heb een macbook uit week 25 en het scherm is naar mijn weten prima. Wel is het standaard kleuren patroon erg fel (grijs is meer wit), maar dat is door even te kallibreren zo verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:04
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:52:
[...]

Zichtbaar mooier, wat versta jij hieronder? Ik heb een macbook uit week 25 en het scherm is naar mijn weten prima. Wel is het standaard kleuren patroon erg fel (grijs is meer wit), maar dat is door even te kallibreren zo verholpen.
Het kleurverloop en helderheid is beter, kleurverloop is vooral goed te zien bij gradients. Die andere had een soort van banding en daarnaast een fijn rasterachtig iets (soort van erg fijne scanlines over het beeld die schuin lopen). Als je ze naast elkaar zou zetten, dan is het verschil zichtbaar. Wellicht was het gewoon een minder exemplaar of een ander hardware probleem, feit is wel dat deze nu een ander panel id heeft.

Als je duits spreekt zie dan ook deze discussie.

Edit: overigens dat deze beter is, betekent niet dat de andere slecht was, maar gewoon wat minder goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Phrenic op 25-07-2006 16:40 ]

Hang loose and let the funk ride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phrenic schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:34:
[...]

Het kleurverloop en helderheid is beter, kleurverloop is vooral goed te zien bij gradients. Die andere had een soort van banding en daarnaast een fijn rasterachtig iets (soort van erg fijne scanlines over het beeld die schuin lopen). Als je ze naast elkaar zou zetten, dan is het verschil zichtbaar. Wellicht was het gewoon een minder exemplaar of een ander hardware probleem, feit is wel dat deze nu een ander panel id heeft.

Als je duits spreekt zie dan ook deze discussie.

Edit: overigens dat deze beter is, betekent niet dat de andere slecht was, maar gewoon wat minder goed.
Bedankt! Mijn panel ID is 04271780, niks aan het handje dus. Wat ik eigenlijk al dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Whieee schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:28:
putje in het scherm fixen ze niet voor je. Ik heb het ook, heb al gebeld, maar tenzij je het binnen de eerste 2 weken na aankoop meldt is het geen garantie :( Dan valt het domweg onder user abuse. Je schijnt het zelf te kunnen 'fixen' met kleurloze vaseline, maar dat heb ik nog niet getest.

* Whieee heeft zijn macbook nu iets meer dan een maand, en is op het putje na heel tevreden
Niet zo prettige update: mijn scherm heeft een KRAS :X na een lichte aanvaring met een vel foto papier. Het is geen vuiligheid, het is echt een kras. Ik vind dit absoluut belachelijk, gezien het feit dat ik de voorgangers van mijn MacBook (iBook12" en PowerBook 12") zels mee op scoutingkampen kon nemen. De krasgevoeligheid van de glossy schermen valt me ontzettend tegen.

* Whieee gaat morgen met Apple bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Phrenic schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:17:
Ik hoop dat er nog een kleinere apple laptop komt. Deze is toch wat te groot, ben een vaio 11,1 inch gewend.
:? 8)7

Hoe kun je zien in welke week een Macbook geproduceerd is? Mijn werk bij een onderwijsinstelling zit er namelijk bijna op en wil op de valreep nog even genieten van 8% korting in de Apple Centre. Dan wil ik natuurlijk geen ouder type hebben :9

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Whieee schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:28:
maar tenzij je het binnen de eerste 2 weken na aankoop meldt is het geen garantie :(
Gekocht met creditcard?

Aankoopverzekering Vrijwel alle aankopen 180 dagen, of zelfs een jaar lang (Gold Card) gratis verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging (inclusief aankopen via internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Burne schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:53:
[...]

Gekocht met creditcard?

Aankoopverzekering Vrijwel alle aankopen 180 dagen, of zelfs een jaar lang (Gold Card) gratis verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging (inclusief aankopen via internet).
was het maar waar. Ik heb hem met PIN betaald bij een Apple Centre. Overigens is het dus Apple zelf die na de eerste 2 weken simpelweg alle cosmetische imperfectheden onder user abuse gooit, en dus geen garantie geeft op een kras in het scherm. Maar ik vind dat ik als klant toch mag verwachten dat de coating IETS kan hebben (fotopapier :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Whieee schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:02:
[...]

was het maar waar. Ik heb hem met PIN betaald bij een Apple Centre. Overigens is het dus Apple zelf die na de eerste 2 weken simpelweg alle cosmetische imperfectheden onder user abuse gooit, en dus geen garantie geeft op een kras in het scherm. Maar ik vind dat ik als klant toch mag verwachten dat de coating IETS kan hebben (fotopapier :S )
Nog nooit van een paper cut gehoord zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kunt je anders lelijk snijden hoor aan een vel papier.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

DiGiSTORM_ schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:08:
Je kunt je anders lelijk snijden hoor aan een vel papier.
dat weet ik, maar het is toch van de zotte dat je een grote kras op je scherm krijgt van een vel fotopapier :?

* Whieee begint spontaan toch de meerwaarde van de MacBook Pro in te zien -> fatsoenlijk scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

the_bash schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:44:
[...]
:? 8)7

Hoe kun je zien in welke week een Macbook geproduceerd is? Mijn werk bij een onderwijsinstelling zit er namelijk bijna op en wil op de valreep nog even genieten van 8% korting in de Apple Centre. Dan wil ik natuurlijk geen ouder type hebben :9
je kan het zien in je serienummer,
mijn serienummer begint met 4H624xxxxxxx
en volgens mij (weet het niet zeker) is 6 van 2006 en 24 van week 24. Dat lijkt mij in ieder geval het meest logisch toen ik mijn s/n bekeek.

een vraagje aan alle MB en/of tft-scherm gebruikers, dit is het eerste tft-scherm wat ik bezit:

* soms als ik het scherm van een bepaalde hoek bekijk (als ik bijv. onderuitgezakt ga zitten en mijn scherm vanuit een lage hoek bekijk) , zie ik het beeld van boven naar beneden golven, en dit is niet tijdens iets specifieks wat ik doe, op effen vlakken zie je het beter. Is dit iets karakteristieks voor tft's? Maar ik kan het niet altijd zien, soms zie ik het heel duidelijk, soms wat minder duidelijk en soms gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik heb vandaag mijn Macbook op één probleem na werkt hij perfect.
Maar wat wordt dat ding heet!
Ok het is binnen nu ook warm, maar bij een volle belasting 85C CPU temperatuur is toch behoorlijk. De "laptop" dan op schoot houden is onmogelijk. Is 85C bij volle belasting wel normaal?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Whieee schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 02:04:
[...]

dat weet ik, maar het is toch van de zotte dat je een grote kras op je scherm krijgt van een vel fotopapier :?

* Whieee begint spontaan toch de meerwaarde van de MacBook Pro in te zien -> fatsoenlijk scherm
Dat laatste is onzin.. een Macbook Pro kan net zo goed een kras oplopen op deze manier... Heeft niks met het glossy scherm te maken ofzo! En tja.. Papier kan verdomde scherp zijn...

* Jeroen leeft met Whieee mee... Arme jongen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platel schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 02:34:
Ik heb vandaag mijn Macbook op één probleem na werkt hij perfect.
Maar wat wordt dat ding heet!
Ok het is binnen nu ook warm, maar bij een volle belasting 85C CPU temperatuur is toch behoorlijk. De "laptop" dan op schoot houden is onmogelijk. Is 85C bij volle belasting wel normaal?
Lees het topic eens door, iedereen klaagt over de hitte van dat ding.
Die van mij wordt idle tussen de 65-70 en bij stress kan dat idd uitopen naar 85c.
Dus niks vreemds helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:52:
[...]

Lees het topic eens door, iedereen klaagt over de hitte van dat ding.
Die van mij wordt idle tussen de 65-70 en bij stress kan dat idd uitopen naar 85c.
Dus niks vreemds helaas.
Heeuj! Ik zit inmiddels een uurtje of 2 beneden rustig te mailen, internetten, iTunes, beetje Dreamweaver, en de laptop is nog niet boven de 55 graden geweest! Voorheen werd ie niet warmer dan 70 graden. maar dit is nog beter.. heel apart.. zal het dan misschien toch met de weersomstandigheden te maken hebben ofzo? Je hoort mij in ieder geval niet klagen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Whieee schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 02:04:
[...]

Zoals ik dus al zei sinds de macbook geintroduceerd werd :P
JeroenGans schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:25:
[...]

Dat laatste is onzin.. een Macbook Pro kan net zo goed een kras oplopen op deze manier... Heeft niks met het glossy scherm te maken ofzo! En tja.. Papier kan verdomde scherp zijn...
Hoewel een mat scherm hier idd ook best last van zal hebben met voldoende kracht, is het nu eenmaal wel zo dat je dergelijke problemen eerder en beter ziet op een glossy oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

JeroenGans schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:25:
[...]

* Jeroen leeft met Whieee mee... Arme jongen...
Als het papier scherp was had ik mijn hand er ook mee moeten kunnen snijden. En ja dat heeft deze dombo dus getest. En nee ik heb me niet kunnen snijden. Net met Apple gebeld en buiten het feit dat het aldus Apple geen garantie is hebben ze wel toegegeven dat de glossy coating gevoeliger is. Maar er zijn geen massale klachten dus ik heb gewoon pech, aldus het arrogante Apple.

* Whieee roept iedereen met een imperfect scherm op om flink te klagen bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilde even vragen of ik deze in mijn intel imac kan stoppen?
Memory 1GB 667MHz DDR2 PC2-5300 Non-ECC CL5 DIMM van kingston..
Is dit het juiste geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 13:50

Maverick2001

Never look back

Het is zover ook mijn MacBook ligt bij het apple service center.

De topcase van het toetsenbord laat aan alle kanten los. Daarnaast vervelend gele sporen waar de armen steunen en op de mouse-pad.

Verder nog steeds erg tevreden over het witte super ding echter dit vind ik onacceptabel. Ik gebruik de MB puur als 2e computer en qua uren dus niet zoveel. Heb ook gevraagd of het door de hitte komt dat de casing los laat echter daar wilden ze niet van weten.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:30:
wilde even vragen of ik deze in mijn intel imac kan stoppen?
Memory 1GB 667MHz DDR2 PC2-5300 Non-ECC CL5 DIMM van kingston..
Is dit het juiste geheugen?
Neen. Tenzij je 'SO-' voor 'DIMM' vergeten bent. Zowel de macbook als de iMac gebruiken SO-DIMM geheugen namelijk.
Maverick2001 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:07:
Het is zover ook mijn MacBook ligt bij het apple service center.

De topcase van het toetsenbord laat aan alle kanten los. Daarnaast vervelend gele sporen waar de armen steunen en op de mouse-pad.

Verder nog steeds erg tevreden over het witte super ding echter dit vind ik onacceptabel. Ik gebruik de MB puur als 2e computer en qua uren dus niet zoveel. Heb ook gevraagd of het door de hitte komt dat de casing los laat echter daar wilden ze niet van weten.
Kan ook in principe niet. Loslaten door hitte gebeurt over 't algemeen alleen bij vastgelijmde onderdelen, en de topcase klikt vast (een deel) en schroeft vast (23 stuks meen ik). Komt geen lijm aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een linkje voor mooie MacBook hoesjes? Ik wil dus niet een tas maar gewoon een hoes waar ik hem in kan doen zodat hij niet krast in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Er staan onderaan in de startpost wat linkjes naar verschillende soorten Sleeves(hoesjes). Zelf vind ik die van Foofpod er erg gelikt uit zien en er komt er ook zeker eentje om mijn MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:25:
[...]

Zoals ik dus al zei sinds de macbook geintroduceerd werd :P
* Whieee druipt nederig af naar het MacBook Pro topic :+
[...]

Hoewel een mat scherm hier idd ook best last van zal hebben met voldoende kracht, is het nu eenmaal wel zo dat je dergelijke problemen eerder en beter ziet op een glossy oppervlak.
^^ what he said ;)

* Whieee gaat proberen om via de verzekering een nieuw scherm vergoed te krijgen... er is nog wat hoop ;) Daarna gaat de MacBook waarschijnlijk de verkoop in en gaat deze jongen toch maar eens kijken voor een MacBook Pro

edit:
pics van het onheil ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/~benny/kras1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/~benny/kras2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/~benny/kras3.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 26-07-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je het laten verzekeren Whieee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:18:
Waar heb je het laten verzekeren Whieee?
geen specifieke laptop verzekering maar omdat het door Apple als een ongeluk wordt gezien gaan we kijken of het onder de WA verzekering kan. Ik zal wel laten weten wat de uitkomst is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:18
Zojuist in het applecentre Rotterdam geweest aan de lijnbaan om te kijken voor een Macbook, daar werd me echter verteld dat de leveringstijden extreem gestegen zijn tot 4 weken (geld niet alleen voor de winkel, ze zei dat de informatie op de website niet klopte en dat de levertijd daar ondanks dat er 3 tot 7 dagen staat ook 4 weken was) omdat Apple problemen heeft met cruciale hardware. Ik volg dit topic al een tijdje en dacht juist dat de ergste problemen nu wel over waren en dat met de books van de afgelopen weken weinig mis meer was.

Iemand met meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zouden ze mischien willen dat je bij hen bestelt ipv bij apple? :P

Zover ik weet kun je 'm bij apple gewoon met een weekje thuis hebben liggen. Dat was iig bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
CyBeR schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:26:
Zouden ze mischien willen dat je bij hen bestelt ipv bij apple? :P

Zover ik weet kun je 'm bij apple gewoon met een weekje thuis hebben liggen. Dat was iig bij mij het geval.
nee want ze zeiden dat ze bij hun net zo veel levertijd hadden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zody schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:36:
[...]

nee want ze zeiden dat ze bij hun net zo veel levertijd hadden,
newsflash: Apple Online Store is de grootste concurrent van de Apple Centres. Apple Online Store is het retail kanaal van ... Apple. Apple Stores kopen doorgaans in bij.... Apple. Hoe kan de Apple Online Store zichzelf bevoordelen? Bij Apple wordt eerst de Online Store bevoorraad, daarna de eigen Stores/retail kanalen, dan pas de Apple Centres. Het kan dus best zijn dat Lijnbaan 4 weken levertijd heeft, maar dat wil niet zeggen dat de online store dat ook heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
Whieee schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:06:
[...]

newsflash: Apple Online Store is de grootste concurrent van de Apple Centres. Apple Online Store is het retail kanaal van ... Apple. Apple Stores kopen doorgaans in bij.... Apple. Hoe kan de Apple Online Store zichzelf bevoordelen? Bij Apple wordt eerst de Online Store bevoorraad, daarna de eigen Stores/retail kanalen, dan pas de Apple Centres. Het kan dus best zijn dat Lijnbaan 4 weken levertijd heeft, maar dat wil niet zeggen dat de online store dat ook heeft ;)
Ok, dank
Kheb hem inmiddels online besteld, jammer dan als ik wat langer moet wachten, nu al 5 jaar windows, wat kunnen die 4 weken nog fout doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

is er nou niemand die dit heeft of er wat zinnigs over kan zeggen? ik heb nu de standaard MacOS wallpaper en mn scherm gekalibreerd op 2.2 en ik zie nu duidelijk het beeld 'golven' van boven naar beneden. Het lijkt op een rustgevende flickering als ik het moet omschrijven

[rml]pokeran in "[ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..."[/rml]

editNet een ontdekking gedaan, het verschijnsel wat ik beschrijft, wordt zichtbaarder naarmate je de helderheid van het scherm omlaag doet met F1. Ik werk het liefst met de backligt zo donker mogelijk, maar wel dat ik alles gewoon goed kan zien nog. Maargoed misschien dat anderen het ook even snel willen proberen en kijken of ze het scherm zien golven.

[ Voor 35% gewijzigd door randje op 26-07-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oooh, las net op appleinsider dat nu officieel de verkleurde palmrests overal worden vervangen mits je in een bepaalde serie zit. Het typische is dat mijn rechter palmrest is verkelurd maar mijn linker niet :?

Hoe lang zou je je Macbook kwijt zijn als je Apple belt? Wil mijn MB niet te lang kwijt nl. trek ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

iemand hier was hem een half uur kwijt toen hij naar de winkel ging.

het gaat om MB van week 17 t/m 27 dus.

[ Voor 24% gewijzigd door randje op 27-07-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:13:
iemand hier was hem een half uur kwijt toen hij naar de winkel ging.

het gaat om MB van week 17 t/m 27 dus.
allemaal? nette oplossing van Apple. Toen de eerste berichten binnenkwamen zijn ze als de sodemieteweerga ermee aan de gang gegaan en hebben de fout dus ontdekt.
Niet zo netjes was dat ze alles ontkenden en threads van hun forum verwijderden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja van wat ik begrijp (ook met logisch nadenken)
is het gewoon zo:
als je macbook uit week 17 t/m 27 komt EN er treed verkleuring op, dan mag je langsgaan bij een service centre zodat ze de topcase en displaybezel voor je vervangen.
en ik denk ook dat ze er vanuit gaan dat niet alle MB's van week 17 t/m 27 het laten doen.

ik heb mijn MB nu al een maand, maar ik heb het toetsenbord en trackpad bijna niet gebruikt, omdatik een extern toetsenbord en bt muis heb. Alleen nu ga ik toch wel even gebruik ervan maken om te kijken of de verkleuring ook bij mij optreedt, liever nu ontdekken dan nadat hij uit de garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:38:
ja van wat ik begrijp (ook met logisch nadenken)
is het gewoon zo:
als je macbook uit week 17 t/m 27 komt EN er treed verkleuring op, dan mag je langsgaan bij een service centre zodat ze de topcase en displaybezel voor je vervangen.
en ik denk ook dat ze er vanuit gaan dat niet alle MB's van week 17 t/m 27 het laten doen.

ik heb mijn MB nu al een maand, maar ik heb het toetsenbord en trackpad bijna niet gebruikt, omdatik een extern toetsenbord en bt muis heb. Alleen nu ga ik toch wel even gebruik ervan maken om te kijken of de verkleuring ook bij mij optreedt, liever nu ontdekken dan nadat hij uit de garantie is.
ik gebruik em intensief, week 25 hier. Ben blij met de garantie hoewel ik geen verkleuring heb en 'em ook niet verwacht te krijgen. ik denk dat het een combinatie is geweest van wat poreuzer plastic met lichaamszweet/handcreme etc. van bepaalde mensen, anders zouden er veel meer last van moeten hebben. Maar chapeau Apple, gewoon zoals het hoort, nette oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als het goed is kun je dat voelen. Als het plastic 'smooth' aanvoelt zit je goed, voelt 't een beetje ruw aan zul je last hebben van verkleuringen. (Simpel gevolg van het poreuzer materiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
pokeran schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:38:
Ik heb hem sinds deze week ook een maand.. ook trackpad en kb nauwelijks gebruikt.. extern is veel lekkerder imo... Maar ga hem nu ook maar eens intensiever gebruiken om te kijken of ik er ook last van heb.. Bij mij is het plastic in ieder geval wel glad, volgens mij, want dit is toch subjectief ofnie? Nja, we zullen zien! Wel jammer dat ik met typen bijna niet op die vlakken rust die zouden moeten verkleuren. Ik hou mn polzen net iets in de lucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over extra RAM.. Kan ik ook 1 reepje vervangen of moet ik ze beide vervangen?? Dit mbt een MacBook waar nu dus 512MB in zit. Kan ik daar 1x 1GB bij plaatsen (en dus 1,2 GB werkgeheugen) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:31:
Vraagje over extra RAM.. Kan ik ook 1 reepje vervangen of moet ik ze beide vervangen?? Dit mbt een MacBook waar nu dus 512MB in zit. Kan ik daar 1x 1GB bij plaatsen (en dus 1,2 GB werkgeheugen) ??
Ja het kan, maar is niet aan te raden. Het beste is om 2x hetzelfde erin te zetten, dan heb je er meer aan. Hoe het precies zit kun je in dit topic lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het voordeel van dual channel treft vooral 3D performance. Ik draai hier met asymmetric dual channel (1GB+256MB) en het draait prima. Quake3 loopt als een zonnetje :) Het valt dus wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:32
Ik heb hem vandaag uit elkaar gehad om een logic board te vervangen.
_/-\o_ Hulde aan apple disign afdeling _/-\o_
Ik heb nog nooit zo'n goede laptop van binnen gezien. Ik had het al op foto's gezien maar toen ik het logic board in handen had kon ik niet geloven hoe klein het was.

Iedereen die maar durft te klagen over dat de laptop warm wordt moet hem voor de gein maar eens openhalen en zelf kijken wat voor staaltje techniek dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aequitas schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:02:
Ik heb hem vandaag uit elkaar gehad om een logic board te vervangen.
_/-\o_ Hulde aan apple disign afdeling _/-\o_
Ik heb nog nooit zo'n goede laptop van binnen gezien. Ik had het al op foto's gezien maar toen ik het logic board in handen had kon ik niet geloven hoe klein het was.

Iedereen die maar durft te klagen over dat de laptop warm wordt moet hem voor de gein maar eens openhalen en zelf kijken wat voor staaltje techniek dit is.
Kan toch nog wel betekenen dat ie te warm wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:17:
[...]

Kan toch nog wel betekenen dat ie te warm wordt :+
En als je de temps nou eens tegenover zijn prestaties zet, en alle features die het ding bevat en in wat voor kleine behuizing dat gepropt wordt? Aequitas bedoelt met zijn post dat je niet mag klagen dat hij zo heet wordt, als je nagaat hoeveel power dat kleine beesje in zich heeft. (en je hoort mij niet klagen, warmer dan 70 graden is ie hier nog niet geweest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

JeroenGans schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:45:
Wel jammer dat ik met typen bijna niet op die vlakken rust
Jammer? Da's juist goed. Van dat gehang op polssteunen krijgen veel mensen RSI. Je carpaaltunnel komt klem te zitten als je teveel hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:32
En als je de temps nou eens tegenover zijn prestaties zet, en alle features die het ding bevat en in wat voor kleine behuizing dat gepropt wordt? Aequitas bedoelt met zijn post dat je niet mag klagen dat hij zo heet wordt, als je nagaat hoeveel power dat kleine beesje in zich heeft. (en je hoort mij niet klagen, warmer dan 70 graden is ie hier nog niet geweest!)
Precies wat ik bedoel. Ik soms wel eens PC laptop's gezien waar de fan van de zijkant uitblies en je niet je muis ernaast kon houden (rechtshandig) omdat er te hete lucht langs kwam. Of ventilatoren om het kwartier waar een straaljet u tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Burne schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:47:
[...]

Jammer? Da's juist goed. Van dat gehang op polssteunen krijgen veel mensen RSI. Je carpaaltunnel komt klem te zitten als je teveel hangt.
Oh! Wat ben ik toch een bofkont! Hahah.. tja.. op een normaal toetsenbord doe ik het eigenlijk wel een beetje, hierop helemaal niet.. achja.. ik typ wel lekker zo! :)

Trouwens, Flip4Mac s universal! Nieuwe versie is nog in beta maar werkt perfect op mn Macbook: KlikAhh.. eindelijk de NL Radio Widget die werkt! Heerlijk! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenGans op 28-07-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 14:36
JeroenGans schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:04:
Trouwens, Flip4Mac s universal! Nieuwe versie is nog in beta maar werkt perfect op mn Macbook: KlikAhh.. eindelijk de NL Radio Widget die werkt! Heerlijk! _/-\o_
Vanaf vandaag kun je versie 2.1 op flip4mac downloaden. Dit is geen betaversie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de standaard 1.83ghz Macbook binnengekregen, besteld bij Youmac.
Het is voor het eerst dat ik met OSX werk, maar wat ik als noob er nu van ontdekt heb is helemaal super. Van al die geluiden van de fan waar veel mensen over klagen heb ik helemaal geen last, het enige minpunt is dat ie toch wel erg warm wordt, maar dat is eigelijk alleen de accu.
Ik vraag me ff af hoe ik de temperatuur van de cpu kan zien. Had al gelezen dat de iStat widget dit nog niet ondersteunde bij Intelmacs, maar wat voor programma/widget wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
iStat widget ondersteunt het hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders blijf je even ontopic.. :?

[ Voor 83% gewijzigd door leon1e op 29-07-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt

2nosedt

Music-addict

Hm, heb iStat net op mn dashboard gezet, maar de temperatuur kan nog niet worden uitgelezen (no sensors found)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

misschien pas als je coreduo temp hebt geinstalleerd ? ik heb beide en bij mij werkt ie wel .
(ik heb trouwens iStat Nano, niet pro..)
Bij mij werkt alleen de batterij info nog niet.

[ Voor 40% gewijzigd door LoneWolf op 29-07-2006 10:51 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik heb iStat pro, en alles werkt perfect uitgezonderd de fans. Batterij werkt (loadcycles, time, percent, ...) en de temperatuursensor werkt ook (enkel cpu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt

2nosedt

Music-addict

na het installeren van coreduotemp werkt het inderdaad :)
CPU temp is hier constant iets van 71 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32
pff 11 juli mijn macbook ingeleverd (had hem 9 juli gekocht) bij A-MAC in afoort. was op vakantie geweest vandaag nog maar ff gebeld ze wisten nog niks :S. belde ze me net weer dat de service gast niet te bereiken was maar dat er ws een nieuwe topcase was besteld. maar maandag bellen ze me weer..

vind dit wel erg lang duren ondertussen ik hoop dat ze me maandag bellen dat ik hem kan ophalen wordt het wel btje zat nu.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op zondag 16 juli 2006 @ 15:09:
met mijn macbook vind ik in mn studentenkamer maar liefst 5 wifi netwerken (waaronder 1 van mij is)
met een asus pci kaartje met externe antenne vind ik er maar 2 (van mij en van mn buurjongen). Bij mij werkt de airport dus beter dan mn pc pci wifi kaartje
Hij ontvangt ook best veel SSIDs, maar je kunt er niks mee. Ik stond net op een redelijk grote parkeerplaats, en ik kon overal in mijn Airport-lijstje het accespoint van T-Mobile zien, maar ik kon pas daadwerkelijk connecten toen ik drie auto's van het accespoint stond.

Schijnbaar heeft hij giga veel last van ruis, hij ziet idd veel SSIDs, maar connecten, ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Wanneer je met je MacBook werkt tot de batterij leeg is. Moet hij dan niet in sluimerstand gaan? Nu schakelde hij zich uit, waardoor al mijn gegevens verloren gingen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net een mooie: Ik schakel via fast-userswitching ("fast") van mijn admin-account naar guest-account, wachtte tot het finder venster zichzelf liet zien, en klapt hem dicht. Klap ik hem open... scherm zwart. Druk ik op het aan-uit knopje, wacht ik een paar minuten, blijkt hij in deep sleep te zijn. He?

/edit: En nog een keer, maar nu zonder het user switching :?

/edit2: En dan nog wat voor nieuwe gebruikers: Bij een nieuwe Macbook direct je batterij kalibreren! Dat heb ik niet gedaan, en mijn accu is nu lui.

http://img15.imgspot.com/?u=/u/06/209/13/Afbeelding41154194129.png

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ferox: heb je je accu wel goed gecalibreerd? Misschien was de accu onverwachts leeg, omdat de PMU de lading verkeerd voorspelde. Anders is het idd wel vaag, en misschien wel een idee om de PMU te resetten. Het deepsleep mechanisme wordt dan ook gereset geloof ik.

DesertStorm: Werkte je op je accu of aan het lichtnet? Zou anders misschien kunnen dat de accu geen goed contact maakt? Anders wel een vaag probleem idd...

edit: Okee, je moet de accu idd meteen calibreren. Staat daar niet iets over in de manual?

[ Voor 11% gewijzigd door Digistorm op 29-07-2006 19:43 ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op accu, en ik ga hem nu maar weer eens calibreren (dit moet bij mijn gebruik om de twee weken). Tot zo! ;)

Of komt het misschien doordat mijn Magsafe soms los floept? Als ik op de bank zit te woelen trek ik hem er soms per ongeluk uit, maar dat is hoogstens 2 keer per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al aangemeld bent is wel wel fast, anders id niet :)
klapt hem dicht. Klap ik hem open... scherm zwart. Druk ik op het aan-uit knopje, wacht ik een paar minuten, blijkt hij in deep sleep te zijn. He?
Heb ik ook last van, is dit geen bekend probleem? Dacht er laatst iets over te horen...
...accu caliberen!
Hoe wat waar?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 21:14
Dat ie soms lijkt te slapen heb ik ook. Dan moet ik powerknop even ingedrukt houden en start ie hem weer op. Kan ook zijn dat ik nog te n00bisch ben. :D

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Werkt flash nu een beetje snel op de MacBook?
De Ibook is, vooral onder Firefox, veels te traag met flash.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:36
Rob schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:55:
Flash 8 werkt nog niet erg snel, komt omdat het nog niet universal is, onder windows is het trouwens wel retesnel (Bootcamp). Het wachten is op Flash 9. En ik hoop dat SE|PY ook snel gaat goed gaat weren onder OSX 10.4.

edit:
Zie net dat je de flash player bedoelt. Flash Player 9 beta runt native, zie ook hier: http://www.adobe.com/cfus...ase/index.cfm?id=2dda3d81 en werk prima.

[ Voor 19% gewijzigd door A-380 op 29-07-2006 23:41 ]

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:55:
Geef eens een voorbeeldpagina van wat op de iBook traag gaat, dan test ik het even uit onder Safari en Firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 16:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De procedure om de accu te calibreren staat in de manual :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:52:
[...]

Geef eens een voorbeeldpagina van wat op de iBook traag gaat, dan test ik het even uit onder Safari en Firefox :)
Pak de Uitpakparty van www.bright.nl maar eens.
Op mijn ibookje loopt het niet helemaal lekker onder Firefox (ja, Safari zal sneller gaan, maar ik surf liever met Firefox)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safari 2.0.4: De video gaat soepel op minimaal 24fps, inclusief alle zut rondom. Als ik dan ga scrollen zakt dit naar een gevoelsmatige 20fps

FireFox (Intel): De video gaat soepel op minimaal 24fps, inclusief alle zut rondom. Lichte happer in het begin wat gecombineerd ging met een hoog HDD gebruik (ratel) maar wat ook van bv. Adium zou kunnen komen. Als ik dan ga scrollen zakt dit naar een gevoelsmatige 15fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hey bestaat 'deep sleep' echt? en hoe kom je eruit? want ik heb misschien ook zoiets.
In ieder geval dat mn MB in sluimerstand is en dat ik hem gewoon niet wakker krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:48
Deep sleep is toch hetzelfde als hibernate in Windows? Volgens mij volstaat op de powerknop drukken om hem wakker te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:55:
hey bestaat 'deep sleep' echt? en hoe kom je eruit? want ik heb misschien ook zoiets.
In ieder geval dat mn MB in sluimerstand is en dat ik hem gewoon niet wakker krijg.
Powerbutton indrukken, hij gaat bij Deep Sleep niet aan door de klep te openen. Handmatig in Deep Sleep gaat doormiddel van de widget (>>> Google)
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).