[Macbook] externe 22" CRT wil alleen op 1600x1200 @ 60Hz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe macbook ontvangen. Ik ben er erg tevreden over op één ding na.
Mijn Compaq P1220 22" CRT monitor wil namelijk niet ingesteld worden op een hogere refresh rate dan 60Hz bij een resolutie van 1600x1200. Deze monitor kan veel hogere resoluties en refresh rates aan, maar deze zijn in de display properties op de macbook allemaal grijs en niet te selecteren.
Ik werk in Windows met deze monitor op 1600x1200 @ 85Hz en dat wil ik op de mac ook graag doen.
Ik heb al geprobeerd met DisplayConfigX de extra refresh rates toe te voegen, maar deze verschijnen gewoon niet in de lijst bij de display properties. Ook heb ik geprobeerd zelf in \system\library\displays\overrides het een en ander in de juiste folder te veranderen, maar het blijft erop neer komen dat de resoluties en de refresh rates die de macbook eerst niet weer gaf ook dan niet weer wil geven. Het lijkt erop dat deze op de een of andere manier geblokkeerd blijven.
De macbook moet deze resolutie en refresh rate zonder problemen ondersteunen, en mijn monitor ook, maar ergens gaat het mis.
Kan iemand me misschien verder helpen?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Probeer het eens in clamshell: monitor, toetsenbord, muis, power aansluiten, dan de MacBook dicht doen en op een toets drukken. Kun je het dan wel instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Sijmen schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:58:
Probeer het eens in clamshell: monitor, toetsenbord, muis, power aansluiten, dan de MacBook dicht doen en op een toets drukken. Kun je het dan wel instellen?
Nope, ook al geprobeerd, het blijft precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Vandaag met de technische dienst van Apple gebeld. Het volgende kon ik proberen:
1. Inloggen met een andere user.
- resultaat exact hetzelfde
2. Proberen met een andere monitor
- ik heb een IIyama 19" aan de macbook gehangen en dan kan ik 1600x1200@70 Hz als max resolutie en refreshrate selecteren. Ook niet de max van de monitor maar wel beter dan bij mijn eigen 22" scherm...

In alle frustratie heb ik zelfs nog prin 11, 12 en 15 van mijn VGA kabel afgebroken zodat er geen monitor info meer uitgewisselt kon worden. Maar het resultaat is dat de macbook het tweede scherm alleen kan mirroren en niet meer naast elkaar kan weergeven. Dat was dus ook geen oplossing.
Ik ben ten einde raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hetzelfde heb ik met mijn Philips 201B. Het kan gewoon niet en het wordt ook niet officieel ondersteund een dergelijke resolutie door de macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon de maximale resolutie is die het aankan en dat er weinig aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Maar op een 19" IIyama kan hij wel 1600x1200 op 70Hz aan, dat is al 10Hz meer...
Toch maar sparen voor een 20" TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Hi, je had mij aan de lijn vandaag. Ik heb nog eventjes voor je gekeken maar het lijkt er inderdaad op dat het standaard toch niet gaat werken. Het hoe en waarom ben ik nog niet helemaal achter maar lijkt er in feite gewoon op dat het niet wordt ondersteund. De specs pagina die ik heb van de MB is ook vaag wat dit betreft. Als je toch een manier vindt om het aan de praat te krijgen, hoor ik het graag.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden... Heb net een Syncmaster 205BW besteld :*)
Niet de goedkoopste oplossing, maar het lijkt er inderdaad op dat de Macbook via DVI wel hogere resoluties ondersteunt. Dus de 1600x1050 van de Syncmaster moet geen probleem zijn...
Het is jammer want de Compaq P1220 is qua kleur en scherpte echt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

oops :X

[ Voor 93% gewijzigd door Bezulba op 27-07-2006 17:21 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kbase: 111267 ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door Renegade op 27-07-2006 17:29 . Reden: Gewijzigd op verzoek van eendje. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Hehe idd :o

[ Voor 74% gewijzigd door ericafterdark op 27-07-2006 08:46 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Als jullie met z'n allen nou eens mijn probleem gaan oplossen ;)
Dan heb ik mijn hele dure Apple Care contract toch niet voor niks...

Pagina: 1