[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:50:
[...]

ik draag een spijkerbroek, toch te warm. Niemand hier die een MacBook op de lap 'alternatief' heeft?
Ik heb een iLap. Werkt heel fijn vind ik. Is ook handig op het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibex_Girl schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:00:
[...]

Ik heb een iLap. Werkt heel fijn vind ik. Is ook handig op het bureau.
Die helaas niet passend voor de 13" Macbook is. Je kunt de 14" iBook versie pakken, maar die is helaas iets te diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Zo en het ging weer nergens over, schijnbaar moet ik op elke pagina een modbreak posten. Als er iemand irritant loopt te doen hier, is het echt niet verplicht om er op te reageren hoor een simpele tr is echt genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:03:
[...]

Die helaas niet passend voor de 13" Macbook is. Je kunt de 14" iBook versie pakken, maar die is helaas iets te diep.
Dat valt goed mee hoor. Achteraan steekt er slechts een 2 a 3 cm uit :).

En vanaf augustus verkopen ze er ook voor de 13" MacBook.

[ Voor 15% gewijzigd door IbexGirl op 05-07-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibex_Girl schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:35:
[...]

Dat valt goed mee hoor. Achteraan steekt er slechts een 2 a 3 cm uit :).
Kijk daar hebben we wat aan. Ik ga morgen mogelijk big spenden bij de Apple Store O-), ik zal dit even in mijn achterhoofd houden :)

O+ Ik ben verliefd op mijn Macbook O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb sinds de laatste week problemen met mijn macbook. Weet niet of er meer mensen last van hebben maar bij mij valt die steeds in een keer uit. Ik moet dan ook 2 a 3 keer de power knop drukken voor dat die weer doorstart en dan nog komt het voor dat die er weer uitknalt.
Op het apple forum bleek dit al een bekend probleem te zijn maar er is niet echt duidelijk waar het aan ligt. Weet eigenlijk niet echt wat ik kan doen.Een persoon die zijn macbook voor garantie terug heeft gestuurd heeft hem weer teruggekregen omdat ze bij apple niks konden constanteren.
link:
http://discussions.apple....?threadID=544012&tstart=0

[ Voor 18% gewijzigd door PhuSioN op 06-07-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gewoon Apple bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dat nou ook, dat als je geliefde Macbook in je rugtas zit, dat je dan een stuk minder hard over drempels fietst? Ik durf haar dat niet aan te doen denk ik :?

Doe maar gewoon normaal?

[ Voor 26% gewijzigd door leon1e op 06-07-2006 08:31 . Reden: flauw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels al m'n foto's overgezet naar m'n macbook. Bijelkaar zo'n 8gb. Ik heb alles gelijk in iPhoto geimporteerd, zodat ik niet alle foto's dubbel op m'n schijf heb staan. Ook vind ik de rangschikking makkelijk werken, net zoiets als Google's Picasa. Het probleem is dat het programma best traag is, en dan bedoel ik vooral met opstarten. Ik heb de cache al laten rebuilden, maar dat kan ik wel blijven doen. Is het toch misschien niet aan te raden met zo'n grote library te werken? En in achtergrond houden kan natuurlijk ook, maar dan wordt de rest vrij traag.

Dit weekend krijg ik 2gb ram binnen, en daardoor zal het sowieso vast sneller gaan. Maar nogmaals, het is vooral het opstarten en laden van de foto's wat tussen 30sec en 1,5 minuut duurt. Misschien liggen m'n verwachtingen te hoog qua snelheid?

FF off-topic.. Wat zijn die Apple stores gaaf in Amerika! Ik zit voor een tijdje in NY, en er is hier net een nieuwe store geopend. Helemaal van glas. En ze geven hier ook van die Masterclasses. Doen ze dat in NL/Europa ook op bepaalde plaatsen? Ik heb hier dus vooral de Apple vibe opgepakt, en besloten zelf ook over te stappen. Er zijn hier veel meer mensen met een Mac, maar ja da's oud nieuws. En dan die gave commercials. _/-\o_ voor hun marketing department!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 05:20:
Ik heb inmiddels al m'n foto's overgezet naar m'n macbook. Bijelkaar zo'n 8gb. Ik heb alles gelijk in iPhoto geimporteerd, zodat ik niet alle foto's dubbel op m'n schijf heb staan. Ook vind ik de rangschikking makkelijk werken, net zoiets als Google's Picasa. Het probleem is dat het programma best traag is, en dan bedoel ik vooral met opstarten. Ik heb de cache al laten rebuilden, maar dat kan ik wel blijven doen. Is het toch misschien niet aan te raden met zo'n grote library te werken? En in achtergrond houden kan natuurlijk ook, maar dan wordt de rest vrij traag.

Dit weekend krijg ik 2gb ram binnen, en daardoor zal het sowieso vast sneller gaan. Maar nogmaals, het is vooral het opstarten en laden van de foto's wat tussen 30sec en 1,5 minuut duurt. Misschien liggen m'n verwachtingen te hoog qua snelheid?
Ik denk, met een library van 8 gig en een halve gig geheugen, dat je verwachtingen idd iets te hoog liggen :P 't is 8 gig aan data op schijf, dat past al met de beste wil van de wereld niet in je ram, laat staan de gedecodeerde images die nog een stuk meer geheugen in beslag nemen. Dat geldt voor de thumbnails ook: het past gewoon met geen mogelijkheid in je geheugen, dus moet 't van schijf komen, en dus wordt 't wat trager. Niets tegen te doen, ben ik bang.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:46:
[...]

Kijk daar hebben we wat aan. Ik ga morgen mogelijk big spenden bij de Apple Store O-), ik zal dit even in mijn achterhoofd houden :)

O+ Ik ben verliefd op mijn Macbook O+
Blijkbaar is het echt een kwestie van hoe langer je moet wachten, hoe meer je wordt belooond.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Murcielago schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:24:
Blijkbaar is het echt een kwestie van hoe langer je moet wachten, hoe meer je wordt belooond.
Dan mag mijn beloning wel heel fors worden. Ik moet nog tot eind september wachten :X Voordeeltje is wel dat ik dan waarschijnlijk misschien gelijk 10.5 meegeleverd krijg, met bootcamp ingebouwd.

[edit]
Hm, 10.5 laat blijkbaar langer op zich wachten dan ik hoopte. Nou ja, als ik al zo lang moet wachten, kan een maandje meer of minder er ook nog wel bij.

[edit2]
Hmm, pas maart of april (zie eerder dit topic). Ik denk niet dat ik zo lang kan/wil wachten. Dan maar betalen voor de upgrade.

[ Voor 30% gewijzigd door Gerco op 06-07-2006 10:52 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is 10.5 dan al uit? ik dacht dat dat pas begin volgend jaar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:49:
is 10.5 dan al uit? ik dacht dat dat pas begin volgend jaar was?
Op de WWDC 2006 wordt een keynote verwacht ;) de officiele release is idd begin 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:15
Hier nog een die in september een macbook gaat kopen (als ik deze vakantie niet teveel geld uitgeef that is..) Jammer idd dat 10.5 dan nog niet uit is, nieuwe versie kopen is toch weer pijnlijk veel geld. Natuurlijk werkt 10.4 ook prima, maar ik hoorde dat de bootcamp trial versie er mogelijk mee stopt, daar zou ik toch wel van balen. Hopelijk worden in die keynote niet al te veel leuke features geshowed, anders moet en zal ik toch upgraden ;)

(offtopic uit nieuwsgierigheid) Hoe (on)gebruikelijk is het eigenlijk dat apple users een illegale versie van osx hebben? Niet zo gebruikelijk als bij XP denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

sheepdog schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:44:
Hier nog een die in september een macbook gaat kopen (als ik deze vakantie niet teveel geld uitgeef that is..) Jammer idd dat 10.5 dan nog niet uit is, nieuwe versie kopen is toch weer pijnlijk veel geld.
Dat is waar, maar alleen voor Bootcamp zou ik dat niet doen, ik ga ws toch Parallels gebruiken.
(offtopic uit nieuwsgierigheid) Hoe (on)gebruikelijk is het eigenlijk dat apple users een illegale versie van osx hebben? Niet zo gebruikelijk als bij XP denk ik?
Waar wilde je die vandaan gaan halen dan? En waarom zou je, het is toch niet mogelijk om een Mac te kopen zonder OS X erbij?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
hoe zit het eigenlijk met de snelheid van Parallels? zijn er gegevens over hoeveel procent snelheid je verliest als je windows onder parallels vergelijkt met windows onder bootcamp?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet zo gebruikelijk als bij XP idd, maar toch gebruikelijker dan je zou denken. Je krijgt natuurlijk altijd de nieuwste versie van OSX bij een nieuwe mac, of als je mac minder dan een maand (ofzo) oud is bij een nieuwe release kun je die heel goedkoop krijgen. Dat helpt. Maar wat er vervolgens met retail CD's gebeurt is dat ze natuurlijk ook in de andere aanwezige macs geschoven worden. Technisch gezien illegaal. Apple probeert dit de laatste tijd al een beetje te voorkomen: vroeger kon dit ook met de installatiediscs die bij een nieuwe mac zaten. Tegenwoordig zijn die gelocked op het soort product waar ze bij zaten. Maar met retail producten kun je dat natuurlijk niet doen.

That said ken ik maar vrij weinig mensen die OSX gedownload hebben. Meestal wordt er toch wel minimaal een pakket aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mijn Macbook net wat zwaarder gaan gebruiken, mijn bevindingen tot nu toe:
Core Duo 2.0Ghz , 512MB, Intel GMA.

Doom 3 demo (het spel zelf is Universal, de demo is PPC): Voor mijn gevoel 15FPS, ligt net op het randje van speelbaarheid.

Parallels: Niet te doen. Tijdens de installatie van Windows XP duurde elke "resterde minuut" rond de 9 keer zo lang, en als ik gelijktijdig een bericht via Adium wou versturen was ik daar zeker een halve minuut aan kwijt.

Weet iemand welke game-demo's Universal zijn? Ik weet wel welke volledige versies Universal zijn, maar bij game-demo's is het bij mij altijd een questie van trial and error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:59
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:20:

Weet iemand welke game-demo's Universal zijn? Ik weet wel welke volledige versies Universal zijn, maar bij game-demo's is het bij mij altijd een questie van trial and error.
Call of Duty 2 is universal,leuk spel btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:20:
Ik ben mijn Macbook net wat zwaarder gaan gebruiken, mijn bevindingen tot nu toe:
Core Duo 2.0Ghz , 512MB, Intel GMA.

Parallels: Niet te doen. Tijdens de installatie van Windows XP duurde elke "resterde minuut" rond de 9 keer zo lang, en als ik gelijktijdig een bericht via Adium wou versturen was ik daar zeker een halve minuut aan kwijt.
Over je game-demo's kan ik niets zeggen, maar ik weet uit ervaring dat Parallels retesnel wordt als je er een fatsoenlijke hoeveelheid geheugen inzet. 512MB is zeg maar de 'starters kit' net genoeg om mee te beginnen. Een uitbreiding is echt nodig. Ik heb winxp geinstalleerd op een macbook 1.83 met 2GB mem, daar gingen de minuten juist sneller. Ook rosetta apps worden een stuk sneller met meer geheugen. Adobe photoshop opstarten met 512MB kun je wel 5 minuten voor uittrekken, met 2GB is 't gewoon in een paar seconden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, dat was ik vergeten te vermelden. Ik ga dus ook 1GB danwel 2GB bestellen, maar ik was gewoon even nieuwsgierig hoe het zou draaien op 512MB intern geheugen.

Ik krijg het dus niet eens geinstalleerd op 512MB. De vijf puntjes rechtsonderin de install gaan op ongeveer 3fps, en hij blijft hier hangen op 24 minuten (het statusbalkje blijft doorgaan, maar de minuten worden niet lager) of 36 minuten :)
Kadonder schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:35:
[...]

Call of Duty 2 is universal,leuk spel btw.
En weet je toevallig ook of de demo óók Universal is? Want dat is bij Doom 3 helaas niet zo (Game = Universal; Demo = PPC)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:11:
Sorry, dat was ik vergeten te vermelden. Ik ga dus ook 1GB danwel 2GB bestellen, maar ik was gewoon even nieuwsgierig hoe het zou draaien op 512MB intern geheugen.
Tip: bij SimmCity.nl hebben ze Kingston 1 GB Apple SODIMMs voor EUR 99 (KTAMB667/1G). Kingston garandeert dat ze op Apple werken en er zit een limited lifetime guarantee op.

Heb er zojuist ook twee besteld en ze hebben nog 8 andere op voorraad. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:11:En weet je toevallig ook of de demo óók Universal is? Want dat is bij Doom 3 helaas niet zo (Game = Universal; Demo = PPC)
Ja, de CoD2 demo is ook universal.

En Parallels is met 512MB eigenlijk niet te doen. Met 1-2GB loopt het daarentegen echt asl een trein, zolang je maar niet vergeet om de Parallels tools te installeren in je VM.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Wordt voor mij dus ook maar 2gig bestellen als ik terug kom van vakantie.
Tot nu toe nog niet echt iets zwaars gedraaid/installed en loop prima, maar Photoshop en XP etc mogen best soepel lopen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor mijn Macbook de hoogste prioriteit heeft is een externe hardeschijf (2.5"), ik zit nu op 15GB vrij en wil dat voor Windows gaan gebruiken :)

Gelukkig heeft de belastingsdienst gister een leuk zakcentje gedoneerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

roderickvd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:24:
[...]

Tip: bij SimmCity.nl hebben ze Kingston 1 GB Apple SODIMMs voor EUR 99 (KTAMB667/1G). Kingston garandeert dat ze op Apple werken en er zit een limited lifetime guarantee op.

Heb er zojuist ook twee besteld en ze hebben nog 8 andere op voorraad. :Y)
Bij 4launch.nl hebben ze Corsairs voor 88.50, en ik garandeer dat ze werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hollands als dat ik ben ga ik voor het ebay geheugen :Y)

Nog even offtopic: Als ik nu een Apple Wireless Keyboard koop bij een Apple Center, heeft die dan een rechtop staande enter key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor het antwoord, dat is namelijk exact wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:30:
[...]

iemand hier met ervaringen?
ervaringen? yes!! helemaal perfect, ik gebruik al meer dan een jaar de 17inch versie voor mijn windowslaptop en het is heerlijk, de laptop kan zijn warmte super kwijt via het aluminium en dankzij de kussentjes heerlijk voor op schoot!!

ik heb nu ook een 14 inch besteld bij amac in amersfoort voor mijn macbook!!

echt kopen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Waarmee maken jullie het scherm van de MacBook schoon? Ik heb het al eens geprobeerd met iClean, en dat werkt perfect, geen krassen enzo. Alleen was dat spul niet van mij, dus heb ik het hier nu niet staan :p. Ik vind dat er ongeloofelijk snel stof op het scherm komt en dan wil ik de grootste er net even af halen met m'n vinger met dikke vingervlekken tot gevolg. Wat gebruiken jullie om het scherm een beetje deftig te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

nieuwe versie kopen is toch weer pijnlijk veel geld.
Heb je wel eens gekeken wat een volledige, legale versie van XP kost? € 349, en da's een hoop centjes. De € 129 die een volledige versie van Panther moet kosten is daar een schijntje bij.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:47:
[...]

Heb je wel eens gekeken wat een volledige, legale versie van XP kost? € 349, en da's een hoop centjes. De € 129 die een volledige versie van Panther moet kosten is daar een schijntje bij.
Om je argument onderuit te tackelen: Die €129 is voor een upgrade, aangezien elke (nieuwe) Mac al standaard een OSX licentie heeft.

De upgrade versie van Windows XP Professional is óók €129 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:51:
[...]

Om je argument onderuit te tackelen: Die €129 is voor een upgrade, aangezien elke (nieuwe) Mac al standaard een OSX licentie heeft.
Alleen hoef je voor OSX niet een vorige versie van het OS in je bezit te hebben. Als je dus een 2e-hands mac zonder software koopt hoef je niet de duurdere (niet-bestaande) versie te kopen. Het is dus geen upgrade-versie, hoewel het in de praktijk wel vaak als zodanig functioneert omdat idd bijna iedereen OSX al bij een nieuwe mac gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 2e-hands Mac zit dan nog altijd wél een vorm van een OEM-licentie, en is en blijft het toch echt een upgrade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:51:
[...]

De upgrade versie van Windows XP Professional is óók €129 :)
Daarentegen is een OSX Family Pack 199, en dan heb je maar liefst vijf licenties. Mac OS X is dus wel degelijk goedkoper ;).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed, daar kun je dan beter een topic over openen.

Hier kunnen we het beter over de Macbook hebben :)

Weet iemand soms of er 3rd-party Mini-DVI convertors zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:46:
Ik zit met een (klein) dilemma. Ik wilde het draadloos keyboard van Apple met de bijbehorende muis kopen maar toen ik de doos in mijn handen had kwam ik erachter dat het een een-button muis is zonder scrollweel. De Mighty Mouse is dat wel weer. Is er een hele mooie apple-like muis die goed bij het toetsenbord past met BT, 2 button en scrollweel?
Er is een BT muis (niet van apple), maar met het echte apple design en twee knoppen, deze kost iets van 50-60 euro bij de meeste mac winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb zelf gewoon deze Speedlink Colour Mouse bij de MediaMarkt gekocht. Goedkoop, klein en prima laptop muisje:
http://www.pcp.ch/gfxart/1046/12117401_1_kl.jpg
Die in de winkel stonden vond ik veel te duur en ook lang niet allemaal even mooi.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, heb uiteindelijk gewoon maar de zilveren logitech V270 BT muis gepakt, is echt een fijn muisje en werkt ontzettend goed met mijn MB, verbinding is meteen instand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ibex_Girl schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:32:
Waarmee maken jullie het scherm van de MacBook schoon? Ik heb het al eens geprobeerd met iClean, en dat werkt perfect, geen krassen enzo. Alleen was dat spul niet van mij, dus heb ik het hier nu niet staan :p. Ik vind dat er ongeloofelijk snel stof op het scherm komt en dan wil ik de grootste er net even af halen met m'n vinger met dikke vingervlekken tot gevolg. Wat gebruiken jullie om het scherm een beetje deftig te houden?
Voor een andere hobby heb ik een flesje methanol in huis. Met een bigpick microvezel doekjes.
Beetje methanol op zo'n doekje en gaan :)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
VincentG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:15:
Heb zelf gewoon deze Speedlink Colour Mouse bij de MediaMarkt gekocht. Goedkoop, klein en prima laptop muisje:
http://www.pcp.ch/gfxart/1046/12117401_1_kl.jpg
Die in de winkel stonden vond ik veel te duur en ook lang niet allemaal even mooi.
Ok, maar mooi is anders :) vind ik persoonlijk. Geen probleem natuurlijk want er zijn genoeg goede logitech muizen te verkrijgen, maar als je een apple look-a-like wil ja dan kan het duur uitvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Vind hem zelf wel mooi. Maar goed, zo vind ik die Mighty Mouse gevallen maar lelijk.
Hoef voor mijn laptop geen grote muis en de meeste muizen die ik heb gezien (waren er flink wat) vond ik er niet mooi bijpassen of te log.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:59:
Op de 2e-hands Mac zit dan nog altijd wél een vorm van een OEM-licentie, en is en blijft het toch echt een upgrade. :)
Ook kopers van een Mac Clone kunnen gewoon OSX kopen en installeren. UMAX en Power Computing gebruikers draaien ook gewoon legaal OSX op hun PowerPC of G3 machines. In tegenstelling tot Windows zit er geen controle op een vooraf geinstalleerd 'upgradeable' OS in de installer, en hoe het over een jaar met WGA, Vista en mensen met W95 zit weet niemand.

Dus: OSX is een volledige versie voor €129, en Windows XP is een volledige versie voor €349. Zullen we nu even de prijzen van Word en Powerpoint naast die van Pages en Keynote zetten?

OSX is goedkoper, de software is goedkoper, en de hardware is even duur of goedkoper. (De machine die qua specs en marktsegment het dichts bij de MacBook komt is een Asus laptop die 1800 euro moet kosten..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:57:
hmm, heb uiteindelijk gewoon maar de zilveren logitech V270 BT muis gepakt, is echt een fijn muisje en werkt ontzettend goed met mijn MB, verbinding is meteen instand
Dat kan ik beaamen, want ik heb dat muisje ook. Qua looks past het minder bij een Macbook, maar bij een Macbook pro past het super.

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.com/Computer/logitech.jpg

BT is idd zeer handig, geen kabels en geen dongles meer. De verbinding werkt tot meer dan zichtafstand (heb 12m geprobeerd) en bijna zonder vertraging.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt echt gek van mezelf :p ik kan maar niet beslissen of ik nou de zwarte of witte moet nemen... wit is erg mooi maar de rest van m'n spullen is zwart (Muis, Toetsenbord, Beeldscherm + IceMat)... en zwart vind ik ook erg mooi alleen om daar nou 150 euro extra voor uit te geven... heb ze allebei al in het echt gezien... maar ik kan gewoon niet kiezen :( Had ook al in het "Show je Apple-computer" gekeken, daardoor begon ik weer een beetje te twijfelen aangezien ik eerst de witte wou, maar door de foto van Abbadon >> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26076757 << begon ik weer enorm te twijfelen :p Weet iemand nog een paar voor- en nadelen te noemen van de witte en zwarte versie? Misschien maakt dit de keus voor mij makkelijker :)

Ik zag trouwens op Flickr een Protection Pack voor de MacBook met een bescherming voor je beeldscherm, toetsenbord en palmrest en hij is niet eens zo duur :) kost net geen 20 euro, voor foto's kun je kijken op http://www.flickr.com/pho...1/sets/72157594182820588/.
Hij is hier te koop: http://www.atstore.nl/Product.php?select=prod&id=13446

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
De zwarte versie doet mij denken aan die oldschool laptops, doe mij maar de witte, maar ja je moet het voor je zelf beslissen. Mijn normale pc/toetsenbord/scherm is zwart en al dat stof erop irriteert mij daarop meer. Terwijl je het op mijn ibook amper ziet, ik ga dus weer voor een witte of misschien een metalen (macbook pro :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je krassen zo min mogelijk wilt zien: Wit :)

Als je hem voor je werk gebruikt en je wilt de professionele look: Zwart.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Tja, lastige keuze. Zelf vind ik de zwarte ook erg mooi, maar ben ik gewoon voor de goedkoopste versie gegaan (had niet meer geld :) ).
Licht er ook een beetje aan wat je verder aan apps hebt staan. Ik heb voornamelijk grijs hier, maar als je voornamelijk zwart hebt, kan een zwarte mooier staan. Is alleen de vraag of je het er voor over hebt en of dat niet alleen in het begin zo even is, dat je er echt op let.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VincentG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:43:
Tja, lastige keuze. Zelf vind ik de zwarte ook erg mooi, maar ben ik gewoon voor de goedkoopste versie gegaan (had niet meer geld :) ).
Licht er ook een beetje aan wat je verder aan apps hebt staan. Ik heb voornamelijk grijs hier, maar als je voornamelijk zwart hebt, kan een zwarte mooier staan. Is alleen de vraag of je het er voor over hebt en of dat niet alleen in het begin zo even is, dat je er echt op let.
Ik heb het geld wel, maar ik kan het maar 1x uitgeven :p vind het wel jammer dat de MagSafe en MiniDVI adapter wit zijn :( ik irriteer me trouwens inderdaad wel aan het vele stof op mn zwarte IceMat maar dat wordt volgens mij vooral door mn tower aangetrokken met zn 3 koelers, ik verwacht daar met mn MacBook minder last van te hebben :).

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met welke apps ik heb staan. Ik ben (wordt) switcher (Windows > OS X) en ga vooral aan webdesiging doen... (Dreamweaver en Photoshop dus ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb ook getwijfeld, inderdaad vanwege de prijs. Maar als je zwart mooier vind en je hebt het geld, dan moet je het zeker doen. Als je hem dan uitpakt, dan weet je waarom je dat hebt gedaan.

Het nadeel van zwart is dat hij snel vies wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG bedoelt met "apps" randapparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:03:
VincentG bedoelt met "apps" randapparatuur?
M'n bureau is aardig leeg, alleen:
- Zwarte muis (Logitech MX1000)
- Zwart toetsenbord
- Zwarte IceMat
- Zwarte TFT (SyncMaster 930BF)
- Witte! iPod dock (ja als hij in het zwart verkrijgbaar was had ik die gekocht :P)
- Rode docking station voor m'n USB stickje

Ik zie trouwens vaak op foto's bij het uitpakken, dat er een grijze hoes omheenzit, is dit niet ook een hele dunne sleeve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn randapparatuur is ook met name zwart, maar ik vind het wel een mooi contrast geven. Mijn complete kamer is al zwart/wit, en dat is met de Macbook een heel mooi gezicht :)

Die grijze hoes die je er bij krijgt is een soort papier, en scheurt net zo snel als een zakdoekje.

/edit: Zijn er al car-chargers met magsafe?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:39:
[...]
Ik zie trouwens vaak op foto's bij het uitpakken, dat er een grijze hoes omheenzit, is dit niet ook een hele dunne sleeve?
inderdaad is dat een heel dunne sleeve. Maar dat is van dat zacht synthetisch stof achtig materiaal waar ook vaak ander apparatuur (audio, video) in wordt verpakt. Primair tegen krassen. Ik gebruik hem nu tijdelijk voor mijn zwarte (= professionelere look dan witte, mensen zagen hem niet eens staan op mijn bureau, daarvoor had ik een zwart/grijze Dell) totdat ik een sleeve heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

StephaN schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:44:
[...]

Er is een BT muis (niet van apple), maar met het echte apple design en twee knoppen, deze kost iets van 50-60 euro bij de meeste mac winkels.
Heb je daar ook een afbeelding van ? of een linkje ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Lekker is dat... Stond verzendklaar gisteren nog op 2 dagen (voor alle MacBooks), nu staat het ineens op 5-7 dagen (de witte MacBooks)

edit. In de US Store is het ook ineens 5-7 dagen voor de witte MacBooks

http://forums.macnn.com/showthread.php?t=300934
Zou het daar misschien door komen? :/

[ Voor 39% gewijzigd door Gabliboeba op 07-07-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Yuk, blaaaagh! :r Nou, nee ;) :P
Is tuurlijk persoonlijk, maar niet echt mijn smaak :)

Ik zoek iets dat meer de eenvoud en strakke lijnen van Apple heeft. Maar ben nog geen mooi BT muisje tegengekomen helaas... ;(

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

zo, eindelijk mijn macbook ook binnen, maar wat word ie warm ej!, 7 apple centers afgebeld, en helemaal van almelo naar arnhem gereden om em op te halen :X

hdd is dus 60 gig, maar ik ben al 15gig kwijt aan een kale osx en meegeleverde software. ik heb garageband er al af gehaald. zijn er meer dingen die er af kunnen die veel ruimte innemen?

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Over het moo-probleem, las ik het volgende op MacRumors:

MacRumors user "netdog" reports that he has successfully been able to get rid of his MacBook's "moo" issue by resetting his Power Management Unit (PMU). The steps he took were:

1. Shutdown and disconnect power.
2. Remove battery.
3. Hold down power button for more than 5 seconds.
4. Reinsert battery and reconnect power.
5. Boot.

Detailed information on resetting the PMU on MacBook and MacBook Pros is available via Apple's Support site. Resetting the PMU should only be considered in last-case scenarios, and should not be done more than once every 48 hours.

This information came from Apple online support, just so everyone knows. I am confident that it won't harm anyone's system, and is obviously an Apple feature that they don't document for us. After 3.5 hours, I have heard two Moos. When I called them, it was mooing incessantly, much like in the recent video...on/off/on/off. It was just awful.

Welicht interessant!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnneman schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:15:
zo, eindelijk mijn macbook ook binnen, maar wat word ie warm ej!, 7 apple centers afgebeld, en helemaal van almelo naar arnhem gereden om em op te halen :X

hdd is dus 60 gig, maar ik ben al 15gig kwijt aan een kale osx en meegeleverde software. ik heb garageband er al af gehaald. zijn er meer dingen die er af kunnen die veel ruimte innemen?
Opnieuw installeren en je zit op 10gb. Tijdens de installatie voor "Aanpassen" of "Customize" klikken. Zo nemen de talen en printerdrivers al een heleboel ruimte in!

Ik moet zeggen dat ik geen last heb van een Moo :) Wel een soort van niet-continue whine, maar dat is niet echt storend. De fan heb ik slechts twee keer gehoord, en dat was tijdens het gamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik hoorde gisteren van Lin dat je er eentje gekocht had :P (Doe haar maar de groeten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:22:
[...]
De fan heb ik slechts twee keer gehoord, en dat was tijdens het gamen.
Ik heb de fan van mijn macbook nog helemaal niet gehoord. Heb hem ook nog niet echt hard aan het werk gezet. Heb al wel een temperatuur van 75 graden gezien, en dan wil ik hem echt niet op schoot hebben, vind hem sowieso te warm voor op schoot.

Ik zou liever zien dat de fan draait (dan maar wat lawaai) en dat ik hem gewoon op schoot kan hebben. Hoop dat daar een fix voor komt in OS X, zodat de fan eerder aanslaat. Het mooiste zou natuurlijk zijn als je het in kon stellen zoals je zelf wilt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je verklappen dat als de fan draait dat hij best veel lawaai maakt, meer dan bijvoorbeeld een Acer. Ik vind hem zo stil wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gabliboeba schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:42:
Lekker is dat... Stond verzendklaar gisteren nog op 2 dagen (voor alle MacBooks), nu staat het ineens op 5-7 dagen (de witte MacBooks)

edit. In de US Store is het ook ineens 5-7 dagen voor de witte MacBooks

http://forums.macnn.com/showthread.php?t=300934
Zou het daar misschien door komen? :/
Het zou natuurlijk ook kunnen komen omdat ze nu allemaal verkleurde MacBooks teruggestuurd krijgen waarbij ze het plastic moeten vervangen ;) Lijkt me ook niet iets wat in 5 minuten gebeurd is.

Wat Car Chargers betreft, ik kwam deze tegen: http://store.apple.com/1-...ADC8D375&nplm=TH995LL%2FA
Ziet er niet echt uit als een car charger, maar ik heb zo het idee dat je hier je "gewone" oplader in moet steken en dan heb je je vertrouwde MacSafe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook een oplossing voor in de auto, maar ik denk dat dit zo'n 12v > 230v > 19v gehannis is, en dat zoek ik eigenlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Afbeeldingslocatie: http://static.ubid.com/mgen/vximg/scale.ms?args=%221_10050738_0.jpg%22,400,400

Dit notebook muisje heb ik nu al een tijdje in gebruik, en ik vind hem lekker werken. De dongle is lekker klein en kun je opbergen in de muis zelf. Er wordt ook een klein zakje met rits (echt goede kwaliteit) bijgeleverd waar ie mooi in past. En ik vind hem nog wel mooi bij m'n witte MacBook passen ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
weet iemand trouwens of NL 12V carchargers ook in de US/Canada werken?

m.a.w. zijn de aansluitingen hetzelfde, en is het voltage hetzelfde?
(kon dit niet vinden met google)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de foto "Back view" ziet hij er gigantisch hoog uit. Of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:44:
Bij de foto "Back view" ziet hij er gigantisch hoog uit. Of valt dat wel mee?
Je kunt de muis als het ware open klappen, waardoor de achterkant omhoog gaat. Als ie open is staat ie aan, en als je hem dicht klapt gaat ie uit. Het is wel goed dat de achterkant wat omhoog gaat, anders is ie veel te laag. Zo ligt ie fijn in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Ibex_Girl schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:37:
[afbeelding]

Dit notebook muisje heb ik nu al een tijdje in gebruik, en ik vind hem lekker werken. De dongle is lekker klein en kun je opbergen in de muis zelf. Er wordt ook een klein zakje met rits (echt goede kwaliteit) bijgeleverd waar ie mooi in past. En ik vind hem nog wel mooi bij m'n witte MacBook passen ook :).
Handig dat je die dongle kan opbergen in de muis.. maar met welke MacBook dan ook heb je hem toch niet nodig...

Mijn MacBookie is net in Amsterdam aangekomen... ben benieuwd!

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Mijn iTunes crasht voordurend als ik een playlist importeer met +4000 tracks. Ik denk dat ik dat kan verhelpen door al mn muziek te importeren in mn library, maar dat vind ik lomp. Ik heb liever zelf de controle over mn mappen structuur en organisatie omdat dat systeem nou eenmaal lekker voor mij werkt (en het iTunes sorteer systeem vind ik maar niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Neobender schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:15:
Mijn iTunes crasht voordurend als ik een playlist importeer met +4000 tracks. Ik denk dat ik dat kan verhelpen door al mn muziek te importeren in mn library, maar dat vind ik lomp. Ik heb liever zelf de controle over mn mappen structuur en organisatie omdat dat systeem nou eenmaal lekker voor mij werkt (en het iTunes sorteer systeem vind ik maar niks).
Als je een playlist aan iTunes toevoegd wordt bij mijn weten alle muziek die in de playlist staat ook aan de bibliotheek toegevoegd. Als je niet wilt dat iTunes de mappen structuur aanpast, moet je in de Voorkeuren onder Geavanceerd het vinkje bij "Werk map 'iTunes Music' bij" weg halen, en eventueel ook bij "Kopieer bestanden naar 'iTunes Music' bij toevoegen aan bibliotheek". Als je nu je nummers aan de bibliotheek toevoegd, wordt er alleeen maar een referentie opgeslagen, en komt iTunes niet aan je indeling.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:12:
[...]

Handig dat je die dongle kan opbergen in de muis.. maar met welke MacBook dan ook heb je hem toch niet nodig...
Hoe bedoel je dit? Want volgens mij is die muis niet bluetooth enabled..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23

iMovie en iDVD kun je er ook afhalen, zal ook 2 gig schelen, komt door alle templates.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Laatst online: 16-09 16:49
Even wat ervaringen delen na een week de MacBook in bezit te hebben.

Allereerst besteld op 12 juni bij een Apple Center en de afspraak gemaakt dat ik hem na mijn vakantie (op 28 juni op zou halen). Een zwarte BTO met als enige aanpassing een grotere harde schijf. Helaas was er vorige week nog steeds geen zicht op een leverdatum, wat mij heeft doen besluiten om een standaard MacBook (zwart) te nemen. Die was immers op voorraad.

Nog geen moment spijt gehad (als verstokte pc gebruiker die alweer vijf jaar geen mac heeft aangeraakt) en het werken met OS X is echt een verademing. Zeker bij het aansluiten van apparatuur, connecten naar netwerken etc. Gebruik mijn apparaatje vooral voor fotobewerking & afwerking en daarnaast veel surfen en mailen. Dat mailen gaat middels een Exchange server en ondanks dat OS X daar prima mee om kan gaan (al dan niet met Entourage), heb ik toch Parallels + XP geinstalleerd. Dat ging weer prima, enige hickup was de synchronisatie van mijn wm5 pda binnen Parallels. Maar ook dat gaat nu erg smooth.

Ja, ik hoor zo nu en dan een koe, maar da's meer grappig dan dat het vervelend is. Wel storend is de enorme hitte die de MacBook uit stoot. Aan de onderkant maar ook zo rond de esc-toets. Heb al op flink wat laptops gewerkt (diverse merken en diverse, ook zware, toepassingen) en de MacBook is meer dan heet.

Een ander klein ding is een kiertje tussen het scherm en de bovenplaat. Net boven de iSight is er een ruimte (kleiner dan een millimeter), terwijl dat links en rechts op de bovenkant van het scherm niet zichtbaar is. Heb deze klacht nog nergens teruggevonden; vanavond toch maar eens checken in de winkel.

Op mijn verlanglijstje staan nog 2gb geheugen (zie hiervoor ook het Mem-ervaringen topic), een standaard (wellicht een iCurve), toetsenbord + chique zwart muisje (twee knoppen en een scrollwheel) en later ooooit nog eens een grote 7200 toeren schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oscar schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:09:
Een ander klein ding is een kiertje tussen het scherm en de bovenplaat. Net boven de iSight is er een ruimte (kleiner dan een millimeter), terwijl dat links en rechts op de bovenkant van het scherm niet zichtbaar is. Heb deze klacht nog nergens teruggevonden; vanavond toch maar eens checken in de winkel.
Dat heb ik dus op 75% van de onderplaat. Het is niet meer dan een millimeter, maar als het je eenmaal opvalt is het toch knap irritant.

Niet irritant genoeg voor een swap, maar toch :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Neobender schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:15:
ik heb momenteel 25000+ tracks op een externe hd en iTunes crashed niet als ik ze in 1x importeer (eergisteren toevallig nog allemaal geimporteerd)
ik doe idd, werk itunes map bij en kopieer naar itunes map uitvinken. Anders heb ik alles dubbel en het past niet eens op de macbook HD

maargoed, ik kan je zeggen dat het iig niet ligt aan het aantal tracks. misschien dat er een track tusenzit die corrupt is en heel je iTunes laat crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:36:
[...]

Hoe bedoel je dit? Want volgens mij is die muis niet bluetooth enabled..
Dacht dat het een BT muis was :X

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Wat ik wel een klein beetje jammer vind is dat je bij testversie van Office 04 steeds bij opstarten en afsluiten een melding krijgt of je hem wilt kopen en dat je maar 30 dagen kan testen.
Daarna zet ik desnoods wel office op XP via Bootcamp.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:27:
Wat ik wel een klein beetje jammer vind is dat je bij testversie van Office 04 steeds bij opstarten en afsluiten een melding krijgt of je hem wilt kopen en dat je maar 30 dagen kan testen.
Daarna zet ik desnoods wel office op XP via Bootcamp.
Een beetje net als .Mac he :)

En dan in een reclame spotje beweren dat je met een Mac niet eerst allerlei trials hoeft te deinstalleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:30:
[...]

En dan in een reclame spotje beweren dat je met een Mac niet eerst allerlei trials hoeft te deinstalleren :+
Toegegeven er zitten tegenwoordig wat trials bij (Office, iWork) maar die wegflikkeren is niet echt 'deinstalleren' te noemen :P Trash slepen, empty trash, there is no step three :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 19:51
ik ben m'n macbook net 10 dagen kwijt geweest omdat het logic board vervangen moest worden omdat m'n macbookje niet meer opstartte.
Nu met het nieuwe logicboard werkt ie weer perfect, en wat meer is, blijft ie ook lekker fris. Bij licht office-werk blijft CoreDuoTemp nu rond de 48°C schommelen, de onderkant is nauwelijks warm en ook de ruimte rond de esc-toets is gewoon een beetje lauw. Temperatuur hier op m'n kamer is 27°.

K ben ontzettend tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, wat typt zo'n bluetooth keyboard lekker. Lichte vertraging, maar daar is mee te leven :)
CyBeR schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:58:
[...]

Toegegeven er zitten tegenwoordig wat trials bij (Office, iWork) maar die wegflikkeren is niet echt 'deinstalleren' te noemen :P Trash slepen, empty trash, there is no step three :P
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven.

Wat is Office trouwens een rotprogramma :{ In plaats van 5 losse applicatie programma komen er nog een hele zut aan losse application data folders bij. Ze leren het daar ook nooit bij Microsoft *zucht*

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb .Mac nog niet geprobeerd.
Moet wel zeggen dat ik OSX erg sexy vind en steeds meer begin te waarderen. Dat kopieren van meerdere onderdelen in een venstertje ziet er veel strakker uit dan die losse vensters in Windows en tijd klopt beter. :)
Heb net DivX gedownload om een film af te kunnen spelen. Zit ook weer iets van 30 dagen trial divx coder bij etc.
Hoe kan ik iets uninstallen in OSX? Is soms nog een beetje zoeken waar bestanden/programma's echt staan (de map 'Programma's') lijkt me meer een verzamelmap met snelkoppelingen. Soms zie je wat in Bibliotheek staan.
Kon zo snel niet vinden hoe ik bijv. iDVD zou moeten verwijderen, aangezien ik dat niet zal gebruiken. Zal iMovie waarschijnlijk ook niet gaan gebruiken.

PS: hoe kom je het snelste van dit invoervak naar de verzendknop. In Windows ben ik de tab-knop gewend, maar in OSX ga ik dan naar QuickSearch.
Gebruik nu fn + page down.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DivX codec is freeware, de encoder is shareware :)

Uninstallen doe je dus door via Finder naar "programmas" te gaan, het programma te selecteren en dan Appeltje + Backspace te rammen.

Om een website formulier te verzenden heb je CTRL + S nodig, CTRL + P voor de preview.

/edit: K*T! Druppeltje bloed op mijn Apple Wireless Keyboard :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:10:
Hoe kan ik iets uninstallen in OSX? Is soms nog een beetje zoeken waar bestanden/programma's echt staan (de map 'Programma's') lijkt me meer een verzamelmap met snelkoppelingen. Soms zie je wat in Bibliotheek staan.
Een super handige app is AppZapper, this wel shareware. Je kunt het iets van 5 keer uitproberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:13:
De DivX codec is freeware, de encoder is shareware :)

Uninstallen doe je dus door via Finder naar "programmas" te gaan, het programma te selecteren en dan Appeltje + Backspace te rammen.

Om een website formulier te verzenden heb je CTRL + S nodig, CTRL + P voor de preview.

/edit: K*T! Druppeltje bloed op mijn Apple Wireless Keyboard :(
Dat bedoel ik van DivX. ;)
Heb uit programma's de encoder in de prullenmand gemieterd.
Merci voor CTRL+S en CTRL+P.

Als ik naar mijn map mp3 ga, en dan daar in zit, dus de eerste map daarin geselecteerd heb, dan wil ik met een letter naar de map met die naam. Soms gaat dit goed, maar soms gaat ie in de map die geselecteerd is.
Als zeg maar level 1 de map MP3 is, level 2 een zooi mappen met artiestnamen en in level 3 zitten de cd's. Dan wil ik als ik in level 2 zit en een letter invoer, niet naar level 3 gaan. Soms gebeurt dit wel, soms niet. Doe ik dan iets verkeerd, of kan je zien of ie wel of niet naar volgende level ga?
* Hoopt dat het duidelijk is.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing: Gebruik iTunes :Y)

Maar even serieus: Ik heb er geen last van. Ik heb wel iets tofs gemerkt. Als ik bijvoorbeeld de P intoets, en er geen map is met een naam die begint met de P, dat hij dan naar de eerst volgende letter gaat, en dus de map Steppenwolf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ja, maar gaat erom als ik in finder zit en naar een bepaalde artiest wil. ;)
Net flink wat muziek op mijn laptop gezet voor de vakantie.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

VincentG schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:27:
Ja, maar gaat erom als ik in finder zit en naar een bepaalde artiest wil. ;)
Net flink wat muziek op mijn laptop gezet voor de vakantie.
Als je dat doet kijkt hij in de map die geselecteerd staat.
Dat is even wennen, maar je moet er voor zorgen dat je dus de level 2 map hebt geselecteerd en niet een mapje in de level 2 map.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Waar ik ook niet aan kan wennen.

Als je in iTunes iets selecteerd, bijv. bestand 80 van de 90 en je gaat met shift omhoog, zodat je bijv. 10 bovenstaande bestanden ook selecteert. Je wilde er maar 9 selecteren en gaat met shift omlaag, maar ipv de bovenste weer te deselecteren, selectereerd ie onderaan de lijst geselecteerde items ook het item eronder, wat ik niet wil.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nou mn MacBook ergens hier heel ver vandaan haal waar hij op voorraad is, en hij heeft toch last van extreme hitte, kan ik hem dan wel naar de Apple Center hier wat dichterbij brengen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Volgens mij wel.
Alleen is de vraag of ze er wat aan doen. Je moet niet verwachten dat je een ijsklontje krijgt die niet smelt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VincentG schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:14:
Volgens mij wel.
Alleen is de vraag of ze er wat aan doen. Je moet niet verwachten dat je een ijsklontje krijgt die niet smelt.
Dat snap ik, maar als ik de ervaringen hier hoor, hebben niet alle MacBooks last van extreme hitte en dit zijn dan vooral de modellen van de laatste 3 weken :) Een beetje warm mag ie best worden, dat wordt m'n Dell :X namelijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een hardware gericht vraagje trouwens.

Kan ik, als er een extern keyboard, muis en monitor aan hangt, en de klep dicht zit, alsnog het appeltje laten branden? Dus dat mijn backlight op volle brigthness staat? Met mijn Apple Wireless Keyboard kan ik iig wel de brightness aanpassen...

Ik weet het, ik ben een poser, maar het zou wel tof staan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb maar een eigen iLap gekocht, althans een alternatief.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/54775_PE159564_S4.jpg

2 euro 95 bij de Ikea. Werkt perfect, onderschat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:53:
Heb maar een eigen iLap gekocht, althans een alternatief.

[afbeelding]

2 euro 95 bij de Ikea. Werkt perfect, onderschat het niet.
Het ziet er uit als een soort kussen. Wordt je MacBook dan niet veel te warm?
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).