Apple service voor de MacBook Pro: niet 'wereldwijd'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In April heb ik een MacBook Pro 1.83 GHz gekocht in Amerika. Ik heb altijd sterk de voorkeur gehad voor de us keyboard layout, en gezien Apple's "Worldwide Warranty" dacht ik dat dit geen probleem zou zijn.

De eerste versie had een dode pixels. Na binnen een half uur weer terug te zijn in de winkel, wilden ze hem al niet meer vervangen of repareren. Na heel lang moeilijk doen kreeg ik uiteindelijk toch een nieuwe. Kort daarna kwam ik erachter dat dit exemplaar veel te heet werd om fatsoenlijk te kunnen gebruiken. Hij is niet op schoot te houden, en je werkt altijd met zweterige handen. Verder bleek ik ook last te hebben van een zacht jankend geluid als de cpu idle is, waardoor je geluidsopnames ook kunt vergeten met dit "professionele" produkt. Terug in NL liet ik het ding repareren in een lokale Apple Center. Ze hebben 2x het logic board vervangen, maar helaas, het maakte allemaal niets uit. Hierna weigerden ze om me nog verder te helpen. Ze gaven toe dat het ding hitte problemen had, maar aangezien er geen oplossing voor was had ik "pech". Na contact met Apple Europe in Ierland bleek Apple bereid het onding te vervangen. Apple is niet in staat om de oude op te halen en tegelijkertijd de nieuwe te brengen, dus je zit weer eens 10-15 dagen zonder laptop. Verder kan Apple met haar wereldwijde garantie het produkt niet vervangen door een gelijkwaardig exemplaar, want de heer bij Apple kon alleen maar een versie bestellen met nl keyboard.

De nieuwe versie heeft helaas exact dezelfde problemen. Hij wordt nog net zo heet, heeft nog steeds last van die idiote cpu whine, en bovendien hebben ze me nu 1 GB geheugen gegeven terwijl ik er 1.5 GB in had zitten (en we waren 1.5 GB overeengekomen). Ik heb contact gehad met de heer K. van Apple Europe, en deze meldde dat ik hem maar door mijn Apple Center moest laten repareren. Toen ik zei dat deze dat weigerden, zei hij dat ik dan maar naar een andere moest gaan; dan maar wat meer tijd en benzine kwijt! Over het geheugen zei hij niet meer dan dat het raar was, zonder met oplossing te komen, en aan het toetsenbord kan niets worden gedaan door Apple. Toetsenbordje vervangen is blijkbaar een enorm complexe operatie.

Ik zei dat dit voorstel onacceptabel was, en dat ik mijn geld terug wil. Apple heeft duidelijk bewezen niet in staat te zijn mij een fatsoenlijk produkt te leveren. Meneer K. vertelde dat dit normaal gesproken zou kunnen, maar aangezien ik hem in Amerika heb gekocht moet ik daarheen om mijn geld terug te krijgen. Interessant dat Apple een dergelijk belachelijk en onrealistisch voorstel doet. Toen ik zei dat in de wereldwijde garantie van Apple staat dat de consumenten rechten gelden van het land waar je verblijft, en dat art 22 van het burgerlijk wetboek me in staat stelt op grond van deze wanprestaties aan Apple's kant de overeenkomst te ontbinden, zei hij letterlijk "ik raad u aan een juridische procedure te starten".

Dit is mijn eerste ervaring met Apple, en dit zal ook mijn laatste zijn. Tot een paar maanden geleden dacht ik dat Apple voor kwaliteit en service stond, maar helaas, het tegenovergestelde is waar. De MacBook Pro is een duidelijk geval van een produkt wat overhaast op de markt is gezet, zonder enige vorm van kwaliteitscontrole. En de wereldwijde service is een kaartenhuis. Als Apple je geen produkt kan geven zonder problemen, problemen die zijn toegegeven door zowel het Apple Center als Apple Europe zelf, dan stuurt het aan op een rechtszaak in plaats van netjes de aanschaftkosten te restitueren.

Mijn vraag is, hebben andere mensen dergelijke ervaringen met de "service" van Apple? Zijn er mensen die ook produkten in het buitenland hebben gekocht waar ze problemen mee hebben? En als je om je geld terug vraagt, is het dan officieel Apple beleid om het tot een rechtszaak te laten komen?

Uit mijn ervaring raad ik in ieder geval iedereen aan om geen Apple MacBook Pro te kopen omdat het een waardeloos produkt is voor het geld, en geen Apple produkten in het buitenland te kopen vanwege de belachelijk slechte wereldwijde "service".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik nooit geld teruggevraagd, maar wel degelijk reparatie-opdrachten laten uitvoeren voor producten van apple die ik in de VS heb gekocht. Kennelijk zit dus tussen het reparatie en restitutie gedeelte de grens voor apple (wat ik overigens net als jij belachelijk vind). Is er geen mogelijkheid dat je buiten Dhr. Kuijken om contact opneemt met een ander persoon binnen Apple EU?

Buiten dit alles om, stel je krijgt je geld niet terug, dan heb je altijd nog recht op het ter reparatie aangeboden product, die je nu overduidelijk niet in je bezit hebt, zowel het toetsenbord als het geheugen (mits je over het toetsenbord geen afspraken hebt gemaakt).

Ben bang dat ik nog maar één ding kan zeggen; succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Op zich begrijp ik je probleem, alleen de service is prima, ze hebben je overal geholpen, het is nou niet meteen slecht te noemen. Je hebt wel pech, dat geef ik toe.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple US en Apple Europe zijn 2 dingen. Het is niet meer dan normaal dat je geen product kan terug brengen naar Apple Europe als het bij Apple US gekocht is.

Nuja, je wilde geld besparen door in de US te kopen en nu zit je met dit probleem...

Mijn Apple Pro Keyboard had problemen, dat is zonder problemen omgewisseld door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:04
Maar hier in nederland gebruiken we toch ook gewoon de US Keyboard indeling of niet??

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

nee, die is anders.. maar alleen echte azijnzeikers hebben problemen met de NL toetsenbord indeling. En je zult je geld terug moeten vragen bij de zaak waar jij je product hebt gekocht en dat is niet Apple Europe. Ik denk trouwens niet dat Dhr Kuijken erg gecharmeerd is dat jij hem bij naam noemt hier. Alsof hij er wat aan kan doen dat jij goedkoop probeerde te doen en bedrogen uit kwam

oh en de service is wel wereldwijd.. als jij in nederland je amerikaanse macbook wil laten repareren kan dat prima under warranty..

[ Voor 15% gewijzigd door Bezulba op 22-06-2006 12:19 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
> Apple US en Apple Europe zijn 2 dingen. Het is niet meer
> dan normaal dat je geen product kan terug
> brengen naar Apple Europe als het bij Apple US gekocht is.

"Wereldwijde garantie".
Wereldwijd.
Snap je?

Garantie verplicht ze me een deugdelijk product te leveren. Toegegeven, dat hebben ze geprobeerd. Maar als na talloze vergeefse pogingen gebleken is dat dit onmogelijk is hoort bij garantie ook de mogelijkheid to geld resitutie. En zoals ik al zei, er staat in de "wereldwijde garantie" van Apple zelf dat het consumentenrecht van het land van verblijf geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben het eens met poebeer (die naam :/ ) in zoverre dat hij echt flutservice ontvangen heeft. Ik begrijp Apple's standpunt in dat ze zijn geld niet terug kunnen geven omdat het Apple US betreft.
Echter, de garantie is gewoon wereldwijd, en het product moet vervangen worden voor een degelijk nieuw product. Daarin heeft Apple in dit geval jammerlijk gefaald. Aan poebeer raad ik aan deze weer onder de garantie te laten vervangen. Er zijn inmiddels een aantal MacBook Pro's in omloop zonder problemen, en wie weet krijg je nu wel een goede te pakken. Overgens zou ik die 512 dimm gewoon terug eisen, met als dreigement een vertoning op tros Radar ofzoiets ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
> maar alleen echte azijnzeikers hebben problemen met de NL toetsenbord indeling.

En dat is aan jou om te beoordelen?

Hoe dan ook ik zou bereid zijn geweest de NL toetsenbord indeling te accepteren als de andere problemen eindelijk verholpen zouden zijn geweest. Maar helaas.

> als jij in nederland je amerikaanse macbook wil laten repareren kan dat prima under warranty..

Goh ik heb anders nog geen succesvol gerepareerde MacBook Pro. Sterker nog, ze willen hem nu niet meer vervangen, en mijn lokale Apple Center weigert hem te repareren. Vind je dit werkelijk een acceptabele vorm van "wereldwijde garantie"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:27:
Goh ik heb anders nog geen succesvol gerepareerde MacBook Pro. Sterker nog, ze willen hem nu niet meer vervangen, en mijn lokale Apple Center weigert hem te repareren. Vind je dit werkelijk een acceptabele vorm van "wereldwijde garantie"?
Ik in ieder geval niet. Kijk ook even op www.staiksterk.nl, dat is een website van de overheid die je van informatie over dit soort dingen te voorzien :)

Verder is het een beetje kinderachtig om met termen als azijnzijkers te gaan strooien hier, als je niet fatsoenlijk kunt reageren, doe dat dan gewoon niet.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik ga er niet eens op in, maar ik vraag de topic starter vriendelijk om graag de naam van de betreffende Apple medewerker te verwijderen. Of als er er een mod aanwezig is?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
> Ik ga er niet eens op in, maar ik vraag de topic starter vriendelijk om graag
> de naam van de betreffende Apple medewerker te verwijderen

Ik heb nergens gezien dat het niet is toegestaan om de naam van de Apple medewerker te noemen. Maar omdat ik niet de beroerdste ben, heb ik gehoor gegeven aan je verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Buiten of het wel of niet mag, is het natuurlijk nooit mensen aan de schandpaal te nagelen die je in dit geval nog nodig hebt (of je in je gelijk staat of niet).

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
> Buiten of het wel of niet mag, is het natuurlijk nooit mensen aan de
> schandpaal te nagelen die je in dit geval nog nodig hebt

Ik zie je punt. Maar het was niet mijn bedoeling hem aan de schandpaal te nagelen. Ik heb slechts objectieve informatie gegeven over zijn reacties. Het waardeoordeel wat ik eraan heb gegeven is over Apple's service, niet over de beste man zelf. Hij doet vast alleen maar zijn werk. Verder geloof ik niet dat ik hem nog nodig heb, aangezien hij niet bereid is mij te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 21:31
offtopic:
poebeer, rechtsboven elke post is een quote knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif Dat is makkelijker om te reageren op iemands post. Daarnaast staan er dan meteen tags omheen.

poebeer, ik vind het heel lullig voor je. Maar wat ik niet snap:

A ) Op op de Apple site staat toch duidelijk over wereldwijde garantie:
If the product is portable, meaning that it can operate independently without a power cord, you may obtain warranty service worldwide. However, service will be limited to the options available in the country where service is requested.
Daarnaast is het een extra service die Apple levert, die ze niet hoeven te leveren.

B ) Waarom heb je em in VS gekocht en niet in Nederland?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe kom jij aan 1,5 gb geheugen ? Was dat standaard geinstalleerd door Apple? En in hoeverre is te heet een storing. Is dit buiten specificaties te heet of vind jij hem te heet. Wat is de reden dat een Apple center niet wil repareren is er soms discussie over te heet? Ik lees hier vooral een gekleurd en onvolledig verhaal. Maar misschien dat je antwoorden dit duidelijk kunnen maken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je hebt toch garantie? Ze lossen je probleem op totdat je geen problemen meer hebt. Dat het zo vaak moet gebeuren is jammer, maar dat kan elke fabriekant overkomen.

Dat een service center na 2 keer niet meer wilt repareren is wellicht begrijpelijk. Het kost hun geld en ze krijgen niks van Apple terug. Dat het dan nu terug moet naar Apple NL / Apple EU voor reparatie is normaal. Hoelang dacht je dan je laptop kwijt te zijn als je een Asus, Acer, MSI, IBM/Lenovo laptop had gekocht? Denk realistisch.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hoedje:
A. Dit verklaart dan waarom het toetsenbord anders is, niet waarom ik geen deugdelijk produkt van Apple kan krijgen.
B. Omdat ik een sterke voorkeur heb voor de us keyboard layout. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, zou
ik een ander toetsenbord accepteren indien de rest van het ding nu in orde bleek te zijn.

@Frogmen:
Hoe kom jij aan 1,5 gb geheugen?
Ik heb er dimm van 1 GB bij besteld en die hebben ze er in de winkel ingezet
Is dit buiten specificaties te heet of vind jij hem te heet.
Ik vind hem te heet, het valt ongetwijfeld binnen de specs van Apple zelf. Interessant is
wel dat iedereen die ik heb gesproken van Apple (apple centers en de heer K.) heeft
toegegeven dat de MacBook Pro hitteproblemen heeft. Er komt nu vast weer iemand vertellen dat
in de handleiding staat dat het geen laptop is, en dat je hem niet op schoot moet gebruiken.
Ik heb hierover echter niets gehoord toen ik het ding ging kopen, iedereen noemt het een laptop,
en hij lijkt toch ook verdraaide veel op een laptop. En ik kon de handleiding helaas
pas lezen na aanschaf.
Wat is de reden dat een Apple center niet wil repareren is er soms discussie over te heet?
Ze willen niet meer repareren omdat Apple er geen oplossing voor heeft en het hun geld kost.
Misschien logisch dat ze niet meer willen repareren, minder logisch dat Apple Benelux je naar je Apple center verwijst terwijl je aangeeft dat ze niet meer willen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Ik wil even reageren op wat je zegt, dat het je laatste ervaring met Apple zal zijn. Bij mij werkte Mac, en ben ik erg tevreden over Os X en over de telefonische support van Apple. Het blijft een computer, dus er is af en toe wel eens een probleempje. Maar tot nu toe valt het mij reuze mee.

Tevens kan je Apple beter niet afkeuren op haar 'niet goed geen geld terug'-beleid. Bij alles wat je terug wilt brengen naar een winkel moet je dat doen waar je het ook gekocht hebt. Het is een luxe dat je het wel elders kan laten repareren, meer niet. Het is voor die Nederlandse ondernemer echt niet leuk dat jij je Mac lekker goedkoop in Amerika koopt (waardoor hij zi 10% misloopt) en vervolgens wel van hem verwacht hem maar telkens te repareren en te vervangen. En als klap op de vuurpijl wil je nou dat hij een paar duizend euro uit de kassa trekt omdat je niet tevreden bent. Je ontevredenheid is terecht, maar wat Apple Nederland betreft: ze hebben groot gelijk.

Tenslotte mn advies om niet direct weer terug te gaan naar Windows. Je hebt wel ontzettende pech of weinig verstand: (de laptop die ik heb wordt op mijn schoot ook erg heet na een tijdje. Dan zet ik hem weer op tafel. Dat is het nadeel van de hoge eisen die we tegenwoordig stellen aan hardware. De grens wordt opgezocht.) Wat ik wilde zeggen: ook bij andere bedrijven is de service niet altijd zols de (veeleisende) klant stelt. En ook bij b.v. Dell kan je een hoop problemen tegenkomen. Maar een Mac gaat om haar OS, en de om kwaliteit van de hardware (als het loopt). En ipv je weer te gaanm doodergeren aan Windows vastlopers (die je denk ik gezien de veeleisendheid die werkelijk van je af straalt) zou ik toch gewoon wachten op een goeie nieuwe Mac. Neem evt. een wat lichtere processor, dat verschil merk je toch niet - dat zit tussen je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-H schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:36:
Tevens kan je Apple beter niet afkeuren op haar 'niet goed geen geld terug'-beleid. Bij alles wat je terug wilt brengen naar een winkel moet je dat doen waar je het ook gekocht hebt. Het is een luxe dat je het wel elders kan laten repareren, meer niet.
Als je geen wereldwijde garantie kan waarmaken, moet je die ook niet aanbieden. Het is een onderdeel van de overeenkomst.
Het is voor die Nederlandse ondernemer echt niet leuk dat jij je Mac lekker goedkoop in Amerika koopt (waardoor hij zi 10% misloopt) en vervolgens wel van hem verwacht hem maar telkens te repareren en te vervangen. En als klap op de vuurpijl wil je nou dat hij een paar duizend euro uit de kassa trekt omdat je niet tevreden bent.
Ten eerste is het niet zo goedkoop, we hebben het hier wel over een flink bedrag dus verwacht ik ook wat meer. Ten tweede vraag ik het niet aan de Nederlandse ondernemer (ik neem aan dat je de Apple Center bedoeld), ik vraag het van Apple Europe. Mijn Apple Center heeft zich voorbeeldig gedragen en zeer snelle 'reparaties' uitgevoerd. Apple mag me ook nog steeds een fatsoenlijk produkt leveren, maar ze zijn niet bereid tot vervanging en reparatie is ook geen optie want dat wil de Apple Center niet meer. Hoe verwacht je dat ik op zoiets reageer? De problemen maar slikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat je niet mag klagen, poebeer. Als ik de door jou ontvangen service vergelijk met soortgelijke gavallen bij bv. Dell, dan ben je ERG netjes geholpen. Natuurlijk is dat niet 1 op 1 te vergelijken maar het beeld wat ik krijg uit jouw verhaal is dat jij wel heel moeilijk doet. En die Apple mensen hebben toch zeker wel hun best voor je gedaan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juup schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:18:
Ik denk dat je niet mag klagen, poebeer. Als ik de door jou ontvangen service vergelijk met soortgelijke gavallen bij bv. Dell, dan ben je ERG netjes geholpen. Natuurlijk is dat niet 1 op 1 te vergelijken maar het beeld wat ik krijg uit jouw verhaal is dat jij wel heel moeilijk doet. En die Apple mensen hebben toch zeker wel hun best voor je gedaan.
Aha dus als jij ergens iets koopt wat niet goed is en ze proberen het te repareren en het lukt niet, dan accepteer je dat je maar blijft zitten met dat ondeugdelijke produkt. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:07
Maar officieel gezien is er helemaal niks kapot. Goed hij wordt erg heet volgens jou. Mijn MacBook wordt ook erg heet als ik een spelletje er op speel, maar ja dat is dan maar zo. Als ik gewoon rustig zit te internetten, mailen en msn-en wordt ie niet zo heet.

Wordt hij altijd zo heet of heb je altijd zware programma's draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik denk dat als je netjes uitlegt aan Apple NL dat de Apple center hem niet wilt repareren dat zij dan wel met een oplossing komen.

Ik zal als ik jou was ook eens de voorwaarden goed doorlezen. "wereldwijde" garantie is op basis van carry in. Had je hem bij Apple NL gekocht dan wordt hij netjes opgehaald. Uiteindelijk is het jouw keuze geweest om hem in de VS te kopen en voor zover ik het kan zien is dat de garantie tot op heden netjes is opgelost.

Dat er op dit moment geen goede oplossing is voor het probleem betekend niet dat Apple er niet mee bezig is. Zo was een iBook van mij na 3 jaar gratis gerepareerd. Dat was ver buiten garantie, maar wel door Apple erkent. Al hoop ik niet dat het nu 3 jaar duurt en als ik de diverse fora zo lees zal dat ook niet gebeuren.

En buiten het feit dat hij volgens jou warm wordt doet hij wel wat hij moet doen. Ik kan nergens lezen dat Apple jou een koele en stille laptop verkoopt. Wat dat betrefd heb je niet echt een punt. Andere merken laptops worden ook wel warm.

[ Voor 15% gewijzigd door kiddyl op 22-06-2006 15:39 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:06:
Als je geen wereldwijde garantie kan waarmaken, moet je die ook niet aanbieden. Het is een onderdeel van de overeenkomst.
Garantie != Geld teruggave.
Bij garantie wordt je apparatuur ingenomen en gerepareerd. Dat dit in jou geval niet is gedaan, is een ander verhaal.

Je mag overigens blij zijn dat een Apple center je book heeft ingenomen. De apple centers in nederland zijn gewoon ondernemers die Apples verkopen, maar hebben verder niks met Apple te maken. Dus dat ze niet gelijk nee hebben gezegd valt me heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 19:59
In de Apple Store op de site van Apple kun je toch ook het toetsenbord kiezen btw? Tenminste, de opties zijn Int'l English en lokaal. Ik neem aan dat die eerste vergelijkbaar is met de US-indeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo moeilijk om te lezen?

Apple Center != Apple Europe. De Apple Center heeft de mbp niet ingenomen, Apple Europe heeft dit gedaan. De Apple Center heeft eerder een paar pogingen gedaan tot reparatie. En ik heb al uitgelegd aan Apple Europe dat het Apple Center niet weer wil repareren aangezien ze vinden dat er nog geen oplossing voor het probleem is. Apple Europe zegt hierop: ga maar naar een ander Apple Center.

Tenslotte gaat het niet om de service die tot voor kort is verleend. Ik ben zeer tevreden over hoe het lokale Apple Center hiermee is omgegaan, en ik was ook tevreden dat Apple Europe hem gingen vervangen. Mr K. vertelde nog dat de hitteproblemen en de cpu whine waren opgelost in de nieuwe modellen. Dit blijkt echter niet het geval.

Merk ook op dat de problemen gewoon worden toegegeven door zowel de Apple Center en Apple Europe! Ik gebruik het ding voor mijn werk, en ja daarbij staan beide cores regelmatig te werken. Ik speel geen spelletjes op het ding. Dat ik mijn klauwen eraan brandt tijdens mijn werk mag je niet verwachten van een professioneel produkt van deze prijs. Dit geeft Apple Europe ook zelf toe.

Het probleem is echter het uiteindelijke standpunt van Apple. Ik zit nu met een nieuw exemplaar met minder geheugen, repareren gaat niet tenzij ik stad en land af ga op zoek naar een Apple Center die het wel weer eens wil proberen, en Apple Europe is niet bereid tot restitutie of een andere oplossing.

Nou ja de Apple Fanboys zal ik nooit overtuigen, ik geef slechts mijn mening en een ieder staat het vrij om dit als goede service te bestempelen. Ik ben van mening dat een consument recht heeft op een deugdelijk produkt, maar kennelijk is niet iedereen deze mening toegedaan. Voor sommige mensen is het kennelijk genoeg als het bedrijf in kwestie slechts een aantal pogingen onderneemt, en je daarna in de kou laat staan. Ik hoop niet dat dergelijke mensen ondernemers worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 14:25
Los van het het hele verhaal, wil ik toch even graag aanstippen dat er wel degelijk ook een heleboel MBP's zijn die uitstekend zonder whine e.d. functioneren (waaronder die van mij en die van een kennis van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:14:

Nou ja de Apple Fanboys zal ik nooit overtuigen, ik geef slechts mijn mening en een ieder staat het vrij om dit als goede service te bestempelen. Ik ben van mening dat een consument recht heeft op een deugdelijk produkt, maar kennelijk is niet iedereen deze mening toegedaan. Voor sommige mensen is het kennelijk genoeg als het bedrijf in kwestie slechts een aantal pogingen onderneemt, en je daarna in de kou laat staan. Ik hoop niet dat dergelijke mensen ondernemers worden! :)
Ik denk dat de meeste ' appleboys' vallen over het feit dat jij blijft volhouden je geld terug te willen onder het mom van garantie. Terwijl jij heel wel heel makkelijk over de opmerking heenstapt dat restitutie niet per definitie onder garantie valt.

Garantie wil zeggen dat jouw product, indien defect, kosteloos wordt gerepareerd of vervangen. Als dat niet mogelijk is moet Apple een andere oplossing vinden waar jij je ook in kan vinden. Jij hebt aangegeven restitutie als oplossing te zien. Apple Europe geeft daarop aan dat dat wel mogelijk is, maar dat je dat dan wel bij Apple Amerika moet doen. Kun je het mee eens zijn of niet, maar het antwoord klinkt mij in ieder geval plausibel in de oren.

We zijn het er allemaal wel over eens dat de 'service' die Apple je nu bied, namelijk zoek maar een Apple reseller die het voor je wil fixen, niet onder de noemer service valt. Apple zou jouw MB net zo vaak moeten omruilen tot jij in ieder geval een exemplaar zonder CPU whine hebt, die zijn er namelijk wel degelijk. Daar kun je Apple volgens mij ook gewoon aan houden, eventueel via een klachtenprocedure.
Voor wat de temperatuur kunnen wij weinig zeggen. We weten allemaal dat die dingen heet worden, ik kan niet zeggen of de temperatuur die Apple en tevreden MB bezitters als normaal bestempelen voor jou acceptabel zijn.

Als jij die temp niet acceptabel vind blijven er nog twee opties open: terugbrengen naar Amerika voor restitutie of het ding voor een goede prijs proberen te verkopen via marktplaats of ebay en het verlies nemen.

offtopic: indien je voor het laatste gaat en van het onding afwil, bij deze een bod van een whopping €500. Ik wil wel proberen het geval via Apple europe nog een keer om te ruilen. :)

just my two cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gert22 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:47:
[...]
Garantie wil zeggen dat jouw product, indien defect, kosteloos wordt gerepareerd of vervangen. Als dat niet mogelijk is moet Apple een andere oplossing vinden waar jij je ook in kan vinden.
Precies. En daar schort het nou juist aan. Apple Europe komt niet met een oplossing. Natuurlijk, ik kan blijven repareren en vervangen totdat de garantie periode is verlopen, maar dat is geen realistische oplossing aangezien ze het probleem niet kunnen verhelpen. Ik geloof best dat er inmiddels een aantal goede versies in omloop zijn, maar ik heb er nog niet een gezien. Ik ben benieuwd over wat voor percentage we het hebben. Als ze me aanbieden nogmaals om te ruilen en garanderen dat deze versie goed is vind ik het prima. Dit zou inhouden dat Apple eerst het produkt even test, voordat ze me weer troep versturen. Maar goed, dat biedt Apple Europe me niet. Ze bieden me niets anders dan maar weer een reparatie en dan maar duimen. En daarvoor kan ik nog niet eens terecht bij het Apple Center hier in de buurt. Als Apple Europe bereidt zou zijn om even contact met hun op te nemen zou dat ook al een aardig gebaar zijn. Maar nee. En dan lijkt restitutie me een betere oplossing. Dat kost Apple uiteindelijk ook minder dan steeds maar omruilen en logic boards vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Wat ik niet snap aan jou hele verhaal is dat je hem in Amerika hebt gekocht? Een MacBookPro met US keyboard layout kunnen wij ook gewoon hier in Nederland of elders in Europa bestellen. Het klinkt erg als of je gewoon het verschil in euro -> dollar en de andere kortingen wou opstrijken. Als dit niet zo is en puur alleen voor het keyboard, dan is het wederom weer geen goed voor onderzoek van jezelf geweest, ben je uberhaupt wel in een Apple Centre geweest voor advies voor de aanschaf van de machine? Met zo een duur product zou ik in ieder geval zelf wel alles uit willen zoeken, dit geld trouwens niet alleen voor ocmputer apparatuur.

Verder vraag ik mij ook af of je de laptop bij een los staande dealer hebt gekocht in Amerika of bij Apple zelf. Als je het bij een losstaande keten hebt gekocht dan is het logisch dat je je geld niet terug kan krijgen dan bij die dealer. Als hij bij Apple zelf is gekocht zou ik proberen er nog even flink aan te trekken, maar dan nog steeds geef ik het weinig kans.

In principe is het zo dat je gewoon een normaal produkt hebt gekocht zonder problemen. Er staat echt in de handleiding dat de machine zeer warm kan worden en niet te lang op schoot mag gebruikt worden. Dat jij dit niet wist is een niet grondig voor onderzoek van jezelf geweest. De verkoper kan je erg veel vertellen maar als hij alles moet vertellen zijn jullie nog ERG lang bezig. Dit is meestal niet mogelijk en kan je ook niet verlangen van de meeste Apple dealers.
Ik moet er wel bij zeggen dat de Apple dealers over het algemeen juist dealers zijn die erg complete informatie geven en altijd proberen om de klant te helpen bij een probleem en niet zomaar iets proberen aan te smeren. We werken niet met provisie dus dat is geen reden voor ons.

Succes verder met je pogingen om je geld terug te krijgen.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
Je hebt wel degelijk wereldwijde service, maar waar het nu op neer komt, is dat jij feitelijk ontevreden bent over het produkt, dat je wilt ontbinden op basis van non-conformiteit. En daarvoor kun je niet bij willekeurige deur waar 'apple' op staat naar binnen stappen, daarvoor moet je bij de verkoper zijn die jou het apparaat verkocht heeft.

En als jij dat ding via Internet hebt gekocht, kun je nog goed argumenteren dat dit onder Nederlands recht valt; heb jij het ding in de States in een winkel gekocht, dan zul je je claim naar US recht moeten beoordelen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sage schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:17:
Wat ik niet snap aan jou hele verhaal is dat je hem in Amerika hebt gekocht? Een MacBookPro met US keyboard layout kunnen wij ook gewoon hier in Nederland of elders in Europa bestellen.
Op de nederlandse site is hierover niets te vinden. En de medewerker van Apple Europe kon er ook geen bestellen. Dus ik vraag me af hoe je hierbij komt?
Het klinkt erg als of je gewoon het verschil in euro -> dollar en de andere kortingen wou opstrijken.
Zelfs al was het zo lijkt me dit irrelevant voor dit verhaal. Apple claimt wereldwijde garantie te geven, dus staat het mij vrij om voor welke reden dan ook het ding in Amerika aan te schaffen. Zoveel goedkoper is hij nou ook weer niet, maar elke korting is meegenomen. Maar het toetsenbord was zeker een belangrijke reden. En indien Apple mij geen fatsoenlijke oplossing kan bieden, verwacht ik mijn geld terug ja.
Als dit niet zo is en puur alleen voor het keyboard, dan is het wederom weer geen goed voor onderzoek van jezelf geweest
Moet een consument eerst een uitgebreid onderzoek starten om eventuele problemen op te sporen van een produkt wat gepresenteerd wordt als opvolger van de Powerbook (die een stuk minder heet werd), en wat gepresenteerd wordt als produkt voor professionals? Waarom is dat zijn verantwoordelijkheid? En hoe uitgebreid dient dit onderzoek te zijn? Mag ik op basis van bovenstaande gegevens niet een produkt verwachten waaraan je je handen niet brandt en welke geschikt is voor professioneel en intensief gebruik? Ik snap de redenering niet waarin de verantwoording voor een deugdelijk produkt van Apple naar de consument wordt verschoven.
In principe is het zo dat je gewoon een normaal produkt hebt gekocht zonder problemen.
Waaruit concludeer je dat? Zoals ik al zei, hij wordt gloeiend heet en hij heeft last van de cpu whine. Beide problemen welke erkend worden door zowel het Apple Center als Apple Europe.
Er staat echt in de handleiding dat de machine zeer warm kan worden en niet te lang op schoot mag gebruikt worden. Dat jij dit niet wist is een niet grondig voor onderzoek van jezelf geweest.
Dit is een vreemde redenering en onjuist om verschillende redenen.
1. De verkoper presenteerde het ding als laptop (en hij is niet de enige)
2. Apple maakt zelf reclame met het ding als laptop (zie ook hier)
3. Apple claimt dat je hem niet voor langere tijd op schoot mag gebruiken. Alle versies die ik heb gehad waren in staat binnen 5 minuten na indrukken van de aan/uit knop je armen en benen te branden. Heb je er weleens een paar matlab simulaties op gedraaid? Ouch!
4. Je kan niet verwachten dat een consument een zeer uitgebreid vooronderzoek doet waarin hij alle eventuele problemen kan overzien. Voor een dergelijk onderzoek is het bovendien nodig om beschikking te hebben over een testexemplaar. Verder heb je te maken met een verwachtingspatroon van vorige produkten en andere vergelijkbare laptops in deze prijscategorie. Zo worden de lenovo laptops uit deze categorie en met core duo nauwelijks warm, laat staan gloeiend heet. Er is een verschil tussen warm worden en ronduit heet.

Verder gaat het niet alleen om het ding op schoot gebruiken. Dergelijke temperaturen verkorten de levensduur en maken het werken aan een bureau ook niet prettig vanwege zweethanden en mogelijke schade aan het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

In deze kan ik idd niets anders zien dan het volledige gelijk van de TS...wat ik zou doen is Apple Europe bellen, en vregaen of ze voor jou dat Apple Center willen bellen waar je al geweest bent; laat Aplle Europe en dat Apple Center tot overeenstemming komen, laat vervolgens Apple europe jou terugbellen om dit te bevestigen en ga vervolgens nog een keer naar dat Apple Center.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:10:
[...]

Op de nederlandse site is hierover niets te vinden. En de medewerker van Apple Europe kon er ook geen bestellen. Dus ik vraag me af hoe je hierbij komt?
Oh nee? Let op!:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hotrod/tweakers.net/taal.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer alleen dat int'l English niet gelijk is aan US. Zoals al eerder is vermeld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Int'l English is wat anders dan de VS-layout. Enige verschil tussen Int'l English en NL is het al dan niet aanwezig zijn van een euro-teken en wat kleine dingetjes. Een VS-layout ziet er zo uit.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh sorry. Ik had verwacht dat dat US International was. Hmm nee, Engels is inderdaad niks. Heb al 2 notebooks gehad met zo'n indeling :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Sage schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:17:
Wat ik niet snap aan jou hele verhaal is dat je hem in Amerika hebt gekocht? Een MacBookPro met US keyboard layout kunnen wij ook gewoon hier in Nederland of elders in Europa bestellen. Het klinkt erg als of je gewoon het verschil in euro -> dollar en de andere kortingen wou opstrijken.
Ik weet niet hoor, maar komt er in de US niet gewoon BTW bij?

En daarnaast, is dat een reden om baggerondersteuning te leveren? Om een soort 'wraak' te nemen? Terwijl het om BTW gaat wat Apple in ieder geval niet krijgt? Beetje kinderachtig en onwaarschijnlijk, denk je niet?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al je stappen zou ik overwegen om ze gewoon schriftelijk in gebreke te stellen, voorzien van je argumentatie, enzovoorts.

Apple EMEA/Europa zou op zijn minst als doorgeeflijk moeten fungeren voor Apple Amerika. Zodra dergelijke schriftelijke brieven wat hoger worden gezien in de ketting van managers, en dat worden ze bij in gebreke stellen, krijg je vaak wat meer response dan een hangoor op de helpdesk.

Als jij je brief constructief kunt opbouwen, zonder aggresief gedrag erin komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 10-09 12:24
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:59:

zonder aggresief gedrag erin komt het wel goed.
Vind ook wel dat meneer PB hier aardig tekeer gaat.
Ik zit hier ook met een MacBook 15" en ja hij wordt heet MAAR als ik mijn PBG4 15" 1,67Ghz (laatste model dus) ernaast hou en voel merk ik niet veel verschil.
Ook computers van bijv. Dell XPS of een wat snellere Asus wordt heet, is gewoon de beperking van de techniek die erin zit en warm wordt.
Natuurlijk hadden ze het op een andere manier kunnen oplossen maar dan had je geen last gehad van een CPU wine maar van een fan die continue op 8000 RPM aan het draaien was (tooltje gevonden daarvoor en dan wordt ie idd koel en niet heet).

Ik vind het jammer dat je Apple als een groot bedrijf ziet en niet het verschil tussen Europa en Amerika ( Apple Afrika, en Apple Azie / Ocianië ).
Zoals al eerder vermeld is het woord garantie niet veel meer dan fixen en oplappen niet crediteren.
Dat je hem in de VS hebt gekocht is ook niet hun probleem, jij koopt hem bij Apple US en dan ga je bij Apple EU proberen geld terug te krijgen? Met recht dat ze zeggen dat je het dan maar in de US moet gaan uitzoeken als je geld terug wilt ze hebben ze prima geholpen en idd het probleem is niet op te lossen maar dan moet je in de VS zijn en niet hier in EU.

BTW: Apple EU is ook een kutafdeling van Apple, kan je beter nog met Parijs bellen die mogen net ff wat meer dan die lui hier in NL.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Ballebek schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:36:
[...]

Vind ook wel dat meneer PB hier aardig tekeer gaat.
:? Zo keurig kritiek leveren als poebeer dat doet heb ik zelden gezien. Zit geen vuil woordje tussen. Wel een paar conclusies die je als Apple(fan) liever niet ziet...
Ik vind het jammer dat je Apple als een groot bedrijf ziet en niet het verschil tussen Europa en Amerika ( Apple Afrika, en Apple Azie / Ocianië ).
Tsja, dat probleem ligt volledig bij Apple en niet bij de klant lijkt me? Het is dus ook niet aan ons daar rekening mee te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Brent op 23-06-2006 16:43 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:59:...krijg je vaak wat meer response dan een hangoor op de helpdesk.
Ehm sorry? Ik weet niet of je het weet maar over het algemeen zijn de Apple helpdesk medewerkers je vriend. Ze zullen er <alles> aan doen om je te helpen. Ook met garantiezaken. Denk voortaan eens een beetje na voordat je dit soort dingen roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
[...]BTW: Apple EU is ook een kutafdeling van Apple, kan je beter nog met Parijs bellen die mogen net ff wat meer dan die lui hier in NL.
Had ik van jou niet verwacht, je weet echt niet waar je over praat....

[ Voor 25% gewijzigd door ericafterdark op 23-06-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:20:
[...]

Ehm sorry? Ik weet niet of je het weet maar over het algemeen zijn de Apple helpdesk medewerkers je vriend. Ze zullen er <alles> aan doen om je te helpen. Ook met garantiezaken. Denk voortaan eens een beetje na voordat je dit soort dingen roept.
Ik had ongeinteresseerde medewerkers die je niet tot onvoldoende willen helpen aldaniet beperkt door interne procedures, en eventuele mankementen zonder problemen direct toewijzen aan het gebruik van de eindgebruiker. Ik heb hele slechte ervaringen, totdat je het via brieven gaat spelen dan gaan er ineens wel lampjes branden.

Als jij als Apple medewerker niet in deze categorie valt moet je je niet aangesproken voelen, maar jouw "in het algemeen" ging voor ons niet op. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13

breinonline

Are you afraid to be known?

[...]
Zoals al eerder vermeld is het woord garantie niet veel meer dan fixen en oplappen niet crediteren.
Dat je hem in de VS hebt gekocht is ook niet hun probleem, jij koopt hem bij Apple US en dan ga je bij Apple EU proberen geld terug te krijgen? Met recht dat ze zeggen dat je het dan maar in de US moet gaan uitzoeken als je geld terug wilt ze hebben ze prima geholpen en idd het probleem is niet op te lossen maar dan moet je in de VS zijn en niet hier in EU.
Precies. TS is een overeenkomst aangegaan met Apple USA en daar kan hij de koop eventueel ontbinden. Dat dat lastig is omdat hij zelf nu weer gewoon in Nederland is is dan jammer :) En kon nu niet dat je dat ook niet wist (net als het laptop/notebook verhaal) want dan had je naar hun algemene voorwaarden moeten vragen / c.q. beter moeten laten informeren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Als je een fatsoenlijk antwoord wil dan probeer je via een AANGETEKENDE BRIEF (wel telefoonnummer achterlaten) één van de hogere mensen van Apple NL te bereiken,
die zal je alvast beter kunnen helpen dan een helpdeskmedewerker (die overigens enkel kunnen doen waartoe ze bevoegd zijn).
Als je dan gewoon rustig op een beleefde manier je hele avontuur vertelt, dan zal die wel weten wat of wie je verder kan helpen met je probleem.
Een nieuwe (ja wééral, maar er is altijd kans dat ie dit keer wél goed is) MBP zal er wrs wel in zitten, maar geld terug zal je denk ik wel naar US moeten (tenzij het op afstand geregeld kan worden).

edit:
typo

[ Voor 4% gewijzigd door memento__mori op 23-06-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wie volhoudt dat Apple garantie niet wereldwijd is want het is wel wereldwijd.
Ik denk,nee... weet bijna zeker dat het weer de bekende ondernemer is die een Apple-winkel
in Nederland leidt en die weer moeilijk loopt te doen. Tis altijd het gezeik van winkels die
de geldende wetten niet kennen, nee gewoon niet willen aanhoren omdat ze eigen regels hebben
en je daar maar aan hebt te houden. Ik kan je dit advies geven:

Kijk eerst heel goed wat de waranty zegt m.b.t. Apple apparatuur. Schrijf vervolgens op schrift
aan de Apple-winkel waar je je Apple wilt laten repareren je klacht en geef aan waarop jij je baseert.
Als men binnen 7 werkdagen nog niet overgaat tot het repareren van je Mac,bel je advocaat en laat die een sommatie brief opstellen waarna je de betreffende winkel aanklaagt.
Als een goed niet deugdelijk blijkt en er vaststaat dat de garantie wereldwijd is dan heb je niks te maken met "jantje ondernemer zijn winkelregels" maar gewoon met de wetsregels die hiervoor gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:52:
Als men binnen 7 werkdagen nog niet overgaat tot het repareren van je Mac,bel je advocaat en laat die een sommatie brief opstellen waarna je de betreffende winkel aanklaagt.
Blijkbaar heb je niet helemaar door wat een overeenkomst is. Wellicht zou je eerst eens wat juridische basiskennis op kunnen doen voordat je voor rechtshulp-adviseur gaat spelen en mensen volstrekt onzinnige 'adviezen' gaat geven. De subtiele hint in het verhaal is dat meneer een overeenkomst heeft met bedrijf A en iets verlangt van bedrijf B. Bedrijven A en B helpen elkaars klanten, want ze verkopen dezelfde producten, maar de overeenkomst die ontbonden moet worden is toch echt met bedrijf A. Je advocaat een brief laten sturen met dure woorden en die aan bedrijf B sturen is onzinnig, tijdsverspilling en werkt op de lachspieren van de medewerkers van bedrijf B.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet helaas al te goed wat een overeenkomst is.
T.a.v. Apple is het zo dat de garantie wereldwijd is en je dus ook terecht kan bij een reseller.
Dat die je vervolgens je niet wilt helpen om wat voor reden ook is onzin en nergens op gebaseerd dan alleen onwelwillendheid.

En lachende medewerkers: Enige lachende die ik weleens gezien heb is mezelf als een winkel dacht het zo goed te weten en de kantonrechter vervolgens ze in het ongelijk stelde omdat " het niet redelijk is dat jij als consument de dupe moet worden van de geldende regels "

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Eiríkr schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:22:
[...]

het mooie is dat de parijse afdeling 3 bureau's verder zit. Heel duidelijk andere regels ja :D

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
eendje schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:08:
[...]

het mooie is dat de parijse afdeling 3 bureau's verder zit. Heel duidelijk andere regels ja :D
Sterker nog, "Parijs" zit op 2m naast me :D
Achja hehe.

[ Voor 5% gewijzigd door ericafterdark op 24-06-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:04:
[...]

Ik had ongeinteresseerde medewerkers die je niet tot onvoldoende willen helpen aldaniet beperkt door interne procedures, en eventuele mankementen zonder problemen direct toewijzen aan het gebruik van de eindgebruiker. Ik heb hele slechte ervaringen, totdat je het via brieven gaat spelen dan gaan er ineens wel lampjes branden.

Als jij als Apple medewerker niet in deze categorie valt moet je je niet aangesproken voelen, maar jouw "in het algemeen" ging voor ons niet op. ;)
Dat is wel een beetje jammer om te horen, ik kan je iig verzekeren dat er zeer streng gecontroleerd wordt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:29:
Ik weet helaas al te goed wat een overeenkomst is.
T.a.v. Apple is het zo dat de garantie wereldwijd is en je dus ook terecht kan bij een reseller.
Dat die je vervolgens je niet wilt helpen om wat voor reden ook is onzin en nergens op gebaseerd dan alleen onwelwillendheid.

En lachende medewerkers: Enige lachende die ik weleens gezien heb is mezelf als een winkel dacht het zo goed te weten en de kantonrechter vervolgens ze in het ongelijk stelde omdat " het niet redelijk is dat jij als consument de dupe moet worden van de geldende regels "
Je kunt inderdaad voor garantie terecht bij een Apple Reseller, en dat kan wereldwijd, heel makkelijk. Als je goed had gelezen dan weet je ook dat de Reseller niet weigert te helpen, maar niet kan helpen omdat er (nog) geen afdoende oplossing is.
Over je verzonnen kantonrechter, dat is neem ik aan de enige rechter in Nederland met 2 jaar VMBO in plaats van een opleiding die meer bij zijn functie past. Als je je weg ergens uit probeert te bluffen, doe het dan met enige overtuiging, maar dit werkt op mijn lachspieren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:10:
Wij, ik werk zelf bij MacSupport, kunnen wel een amerikaanse versie bestellen, wel met extra kosten. Verder blijf ik erbij dat het gewoon niet slim is om zo een duur product in het buitenland te kopen, ook al doet het er nu nog weinig toe.
Dit is een vreemde redenering en onjuist om verschillende redenen.
1. De verkoper presenteerde het ding als laptop (en hij is niet de enige)
2. Apple maakt zelf reclame met het ding als laptop (zie ook hier)
3. Apple claimt dat je hem niet voor langere tijd op schoot mag gebruiken. Alle versies die ik heb gehad waren in staat binnen 5 minuten na indrukken van de aan/uit knop je armen en benen te branden. Heb je er weleens een paar matlab simulaties op gedraaid? Ouch!
4. Je kan niet verwachten dat een consument een zeer uitgebreid vooronderzoek doet waarin hij alle eventuele problemen kan overzien. Voor een dergelijk onderzoek is het bovendien nodig om beschikking te hebben over een testexemplaar. Verder heb je te maken met een verwachtingspatroon van vorige produkten en andere vergelijkbare laptops in deze prijscategorie. Zo worden de lenovo laptops uit deze categorie en met core duo nauwelijks warm, laat staan gloeiend heet. Er is een verschil tussen warm worden en ronduit heet.

Verder gaat het niet alleen om het ding op schoot gebruiken. Dergelijke temperaturen verkorten de levensduur en maken het werken aan een bureau ook niet prettig vanwege zweethanden en mogelijke schade aan het bureau.
Een zeer uitgebreid vooronderzoek is het ook weer niet. Tik op google in macbookpro en problems of zoek op deze site (je zit hier niet voor niks neem ik aan?) en je vind gelijk meerdere hits waar je vervolgens de desbetreffende verkoper over had kunnen ondervragen. Ik krijg zelf ook bij bijna elke aankoop van een MacBookPro vragen over de hitte en de cpu whine van deze machine. Vervolgens laat ik de klant zelf aan ons model in de showroom de warmte voelen of het acceptabel is. De cpu whine kan ik natuurlijk niet garanderen of het er wel of niet op zit.
Het is inderdaad zeker niet netjes, maar er is al wel meerdere malen geprobeerd er iets aan te doen. Bovendien blijf ik er ook wederom alsnog bij dat het nooit slim is om een 'blinde' aankoop te doen en zeker niet in het buitenland. Dit lost natuurlijk wederom het probleem niet op daar wens ik je dan ook veel succes mee!

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:16:

Je kunt inderdaad voor garantie terecht bij een Apple Reseller, en dat kan wereldwijd, heel makkelijk. Als je goed had gelezen dan weet je ook dat de Reseller niet weigert te helpen, maar niet kan helpen omdat er (nog) geen afdoende oplossing is.
Leer eens lezen voordat je reageert. Als vaststaat dat een bedrijf garandeerd dat je garantie wereldwijd is dan is het als consument niet jou probleem als vervolgens een of andere reseller/winkel zijn zaakjes niet op orde heeft. Daar hoef jij je als consument niet mee bezig te houden.
Dat vecht de winkel dan maar lekker zelf uit als hij jou maar gewoon helpt omdat dat gewoon voorgaat boven " ik heb de kwestie nog niet op kunnen lossen ".
Je kunt dus gewoon die winkel aanspreken op het feit dat zij jou niet adequaat kunnen helpen
voor iets wat is vastgelegd ongeacht of zij het er niet mee eens zijn/anders afhandelen/zaakjes niet op orde hebben.

Over je verzonnen kantonrechter, dat is neem ik aan de enige rechter in Nederland met 2 jaar VMBO in plaats van een opleiding die meer bij zijn functie past. Als je je weg ergens uit probeert te bluffen, doe het dan met enige overtuiging, maar dit werkt op mijn lachspieren.
Oh ja? Hoe weet je dat zo zeker? Ben jij erbij geweest toen er uitspraak volgde?
Je bazelt en klets maar een end weg. Ik hoef geen onzin uit te kramen want waarom zou ik. Dat jij het niet wilt geloven en vervolgens met zo een opmerking mij belachelijk probeert te maken zegt iets meer over jou dan mij. Maar dat is logisch als je geen praktijkervaring hebt t.a.v. rechtszaken. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
Wat ik dan weer niet snap is waarom uberhaubt nog winkels appledealer willen zijn.
Het gaat toch nergens over dat je als winkel op moet draaien voor het leveren van service (dus kosten), terwijl je in de eerste plaats geen verkoopovereenkomst met die persoon hebt gesloten en daarmee aan de verkoop van het apperaat geen cent verdient hebt. 8)7

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik neem aan dat je droomt? Ik vind de Apple helpdesk het meest arrogant van allemaal, ik heb meer problemen tot nu toe met Apple gehad dan met Acer of HP. Het probleem met Apple is gewoon zo erg dat ik gewoon niet /meer/ durf om een Apple laptop te kopen, omdat ze alleen goed zijn met geld innen, maar de support/service achteraf is naaitje. Zoals niet weten dat een MacMini in oktober 2005 niet ouder kan zijn dan een jaar etc. Enige manier om service te krijgen was door brieven te schrijven naar Apple te Ierland. Hier krijg waarschijnlijk niet binnen 4-7 weken antwoord op, dan vervolgens een brief opnieuw met een kopie naar de Board of Directors in Amerika. Vervolgens krijg je binnen twee weken antwoord van hun. Maar goed hopeloos :(

Ik hoop dat ik nu wel een dedicated persoon krijg Apple, net zoals bij Acer een persoon die ik gewoon kan bellen bij problemen. Maar zoiets zal wel weer niet mogelijk zijn bij Apple.

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 24-06-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilverMane schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:54:
Wat ik dan weer niet snap is waarom uberhaubt nog winkels appledealer willen zijn.
Het gaat toch nergens over dat je als winkel op moet draaien voor het leveren van service (dus kosten), terwijl je in de eerste plaats geen verkoopovereenkomst met die persoon hebt gesloten en daarmee aan de verkoop van het apperaat geen cent verdient hebt. 8)7
Men probeert mee te zweven op de hype die Apple nu al een tijdje ondergaat bij de massa dankzij de iPod. Had je erbij moeten zijn in 1984 toen ik mijn eerste Apple kocht met bijbehorende printer.
Weinig hype toen maar wel echte Mac-geeks.

Het is dan ook een gegeven dat je met een marge van 5%? weinig nog maar kan verdienen op een Mac als Mac-reseller en ze het geld maar met sideware moeten terugverdienen en evt reparatiekosten.

T.a.v. je aangehaalde koopovereenkomst heb je wel een punt want eigenlijk zadelt Apple jou als winkel op met iets waar jij eigenlijk niets van afweet. Maar als je Mac's verkoopt heb je ook een overeenkomst met Apple waardoor je dus automatisch ook onder hun regelgeving valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:37:
[...]

Leer eens lezen voordat je reageert. Als vaststaat dat een bedrijf garandeerd dat je garantie wereldwijd is dan is het als consument niet jou probleem als vervolgens een of andere reseller/winkel zijn zaakjes niet op orde heeft. Daar hoef jij je als consument niet mee bezig te houden.
Dat vecht de winkel dan maar lekker zelf uit als hij jou maar gewoon helpt omdat dat gewoon voorgaat boven " ik heb de kwestie nog niet op kunnen lossen ".
Je kunt dus gewoon die winkel aanspreken op het feit dat zij jou niet adequaat kunnen helpen
voor iets wat is vastgelegd ongeacht of zij het er niet mee eens zijn/anders afhandelen/zaakjes niet op orde hebben.
Het spijt me zeer, maar je begrijpt het gewoon echt niet. Als ik bij de Media Markt een Sony TV koop, en daar zijn vervelende problemen mee, die door Sony niet op te lossen zijn, dan kan ik niet naar BCC om vervolgens mijn koopovereenkomst te ontbinden, want ik heb geen overeenkomst met BCC maar met Media Markt. TS heeft een overeenkomst met de Apple Reseller in de VS, niet met een Apple Reseller in Nederland, en niet met Apple Global. De Nederlandse Reseller is niet onwelwillend (nogmaals, lezen is belangrijk) maar weigert simpelweg verdere handelingen voordat zij zeker weten dat het probleem te verhelpen is, anders raakt de TS langer zijn laptop kwijt, en kan hij hem dus helemaal niet gebruiken voor zijn werkzaamheden, zonder dat er uitzicht is op een passende oplossing. De overeenkomst kan dus wel daadwerkelijk worden ontbonden, ware het niet dat er geen overeenkomst is tussen de TS en de Nederlandse Reseller, dus er valt simpelweg helemaal niets te ontbinden.
[...]

Oh ja? Hoe weet je dat zo zeker? Ben jij erbij geweest toen er uitspraak volgde?
Je bazelt en klets maar een end weg. Ik hoef geen onzin uit te kramen want waarom zou ik. Dat jij het niet wilt geloven en vervolgens met zo een opmerking mij belachelijk probeert te maken zegt iets meer over jou dan mij. Maar dat is logisch als je geen praktijkervaring hebt t.a.v. rechtszaken. :7
Zeker weten doe ik het niet, probeer ironie te onderkennen de volgende keer, maar een rechterlijke uitspraak quoten, zoals jij doet, is meestal wel wat volwassener geformuleerd, en er wordt al helemaal niet met jij gesproken. Ik vraag me overigens af hoeveel krantenwijken je illegaal liep op je 14e om in 1984 een Mac met printer te betalen. Ik probeer je helemaal niet belachelijk te maken, dan haal ik wel groffer geschut uit de kast, ad hominem is mijn specialiteit. ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat je de plank volledig misslaat, dat kan gebeuren, maar wees dan een vent en geef toe dat je het mis hebt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Een US Mac keyboard ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/5166.jpg

Een Europese Mac keyboard zo:

Afbeeldingslocatie: http://dump.wuffle.com/images/computer/powerbook-keyboard.jpg

Het verschil is de vorm van de linker Shift en de Enter toets. Alle Europese Macs hebben deze keyboard. De labels op de toetsen verschillen per land (accenten, AZERTY, etc), maar de vorm van de toetsen, met de "omgekeerde-L" Enter en de kleine Shift is hetzelfde. Ook de "Int'l English" layout die je op de Apple Store kunt kiezen heeft deze layout. Het enige verschil met de NL keyboard is dat op de NL versie "num vergr" op de Numlock staat.

Ook ik heb een sterke voorkeur voor de US layout. Ik heb me ook wat geergerd over de "azijnzeikers" opmerking. Toetsenbord voorkeur is sterk persoonlijk, het is vrij ondermaats om de voorkeur van anderen af te zeiken.

Ik heb bij diverse Mac winkels geinformeerd naar de mogelijkheid om hier een US layout te krijgen (Apple Store, Machouse, Mailamac) en de enige optie die ze boden was hem zelf te importeren. Ik heb dus volkomen begrip voor de originele poster.

Een andere optie is trouwens om een Mac hier te kopen en een US keyboard via eBay te bestellen. Helaas lijkt deze optie niet meer te werken voor de MacBook (niet-Pro), waarvan de keyboard niet apart te vervangen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wat ik me afvraag: heb jij je in Amerika gekochte MacBook Pro netjes geïmporteerd, inclusief afdracht van belastingen en alles? Zo niet, heb je dan niet in feite een illegaal product, hetgeen alle verhalen over 'in je recht staan' zou kunnen veranderen? (Dit is overigens geen poging tot sarcasme of zo, ik vraag me dit gewoon af).

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poebeer, ik zou je willen aanraden om telefonisch je gelijk te halen te stoppen en brieven naar Apple Europe te sturen, aangetekend, daar heb je tenminste wat aan als het op een gerechtelijke procedure mag uit draaien + dat je hun antwoorden op papier hebt.

Ik moet eerlijk zeggen dat Apple een nogal starre houding tegen je aanneemt, ongeacht of je het produkt nu heb gekocht in de VS of in de EU, mag niet uit mogen maken. Verder is het vrij acosiaal dat je niet je 1.5 gig werkgeheugen hebt in je nieuwe laptop.

Verder is het Apple aangelegen om je een goed werkend produkt te verschaffen, ook al heb je al 50 keer een vervangede gehad of ie het 100 gerepareerd, maakt niet uit.

En mjah, ik zou een advocaat gaan raadplegen, zeker als je dicht tegen verloop van je garantie aan zit, die datum vervalt dan op het moment dat je een advocaat in de hand neemt en al duurt de zaak 3 jaar, men zal in alle redelijkheid, de rechter althans, de garantie voorwaarden hanteren.

Voor wat het waard is, ik heb zelf al 6 weken een laptop in reparatie staan, een HP pavillion 8045, vanwege een toetsenbord waarvan de letters vervaagde. Voor insturen was mij een afwikkeltijd van 3 a 4 weken toegezegd. Nu, ruim 6 weken later heb ik te horen gekregen dat hij nog steeds in reparatie staat, in afwachting van een nieuw toetsenbord en dat het nog wel even kan duren. Door hun nalatigheid ben ik genoodzaakt geweest om een nieuwe laptop aan te schaffen om mijn door te kunnen gaan met mijn werkplanning. Mijn advocaat is inmiddels in kennis gesteld en een procedure gestart tegen HP om de kosten van de nieuwe laptop vergoed te krijgen. Waarom deze aktie van mijn kant ? Simpel, ook ik heb met opdrachtgevers rekening te houden en daar kan ik niet even tegen zeggen dat ze maar "even" op hun bestelde produkten moeten wachten. Ben ik te laat met leveren dan zal ook ik met claims te maken krijgen. Feitelijk gezien, HP is in gebreken en zal dus de schade moeten betalen.

Overigens merk ik steeds meer in het veld dat fabrikanten het tegenwoordig niet zo nauw nemen met afspraken. In de toekomst zal ik dus alles schriftelijk afhandelen om zo direkt het 1 en ander de kop in te kunnen drukken. Ik ben het zat dat steeds meer bedrijven argeloos omgaan met hun clienten. Als ik de huur niet nakom word ik ook op straat gezet.

Verder vind ik het een teken dat de vele bedrijven niet goed om kunnen gaan met afhandel procedures, zeker met name laptop's. Ze willen zo graag steeds meer laptops verkopen, maar als er eenmaal iets mis mee is dan word het al een groot probleem. Bij een desktop gaat dat iets gemakkelijker aangezien het vaak om een onderdeel gaat, met een laptop doe je gelijk niets meer.

Maar bottom line, je staat in je recht en Apple zou in deze iets meer moeite mogen doen. Krijg je je gelijk niet dan dien je je recht te halen, ongeacht wat de vele hier schrijven, dat het netjes is wat Apple allemaal al heeft gedaan, feit blijft dat je nog steeds met een ondeugdelijk apparaat zit, met op de koop toe minder werkgeheugen. En of Apple stores nu retailers zijn of niet, en of ze nu op je verdienen of niet, dat mag niet uit mogen maken, daar heb jij geen boodschap aan, gezien Apple's eigen wereldwijde garantie bepaling. Verder, als ze je verwijzen naar een andere Apple store, dan is er duidelijk iets mis met de kwaliteitscontrole van Apple zelf op hun stores, aangezien ze zelf de kwaliteit dienen hoog te houden doormiddel van steekproeven, iets wat Amerikaans eigen is.

Succes, ik zou het er niet bij laten zitten in ieder geval !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ook niet aan welke voorwaarden je als Apple franchise moet voldoen om het Apple logo te kunnen voeren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat service & support afhandeling hier onderdeel van uit maakt. Als in, elk Apple product moet in elke store aangeboden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:29:
Ik begrijp uit de discussie dat je een overeenkomst wilt ontbinden. Dat kan alleen met degene met wie je de overeenkomst aangegaan bent. En jij hebt niets gekocht bij Apple Europe.

Zo simpel kan het zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:06

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Afgelopen week heb ik via Internet Quicktime gekocht. Laat ik eens netjes de licentie betalen. Bij de eerste keer aanmelden kun je een titel kiezen, bijvoorbeeld: titel, dhr., de heer, mw. of niet medegedeeld. Dit doe je eenmalig. Ik had niks veranderd en dan staat het standaard op 'niet medegedeeld'. Dit was alweer weken geleden bij het bestellen van een iPod.

Vervolgens let ik nu niet meer op wat ik toen ingevuld heb. Nu kreeg ik mijn code via mail en daar stond dus heel leuk voor mijn naam 'niet medegedeeld'. Wat is dus zou moeten gebruiken om te registreren. Foutje in het systeem vind ik. Het staat slordig. Ik even vriendelijk vragen of ze dit willen aanpassen, maar dat kon niet. Pas na dreigen de boeking in te trekken (Er is immers nooit een handtekening voor die boeking gegeven.) kon het ineens wel.

Beetje jammer. Opzich verder mooie producten van Apple. Wil alleen aangeven dat de service inderdaad nogal star kan zijn. :)

In dit geval vind ik het zelf logisch dat als je een koopovereenkomst wil ontbinden dat je dit doet bij het betreffende bedrijf en vestiging. Kan het ergens anders is het mooi meegenomen maar ga er niet vanuit.

[ Voor 12% gewijzigd door Martin?81 op 25-06-2006 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:06

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:27:
Poebeer, ik zou je willen aanraden om telefonisch je gelijk te halen te stoppen en brieven naar Apple Europe te sturen, aangetekend, daar heb je tenminste wat aan als het op een gerechtelijke procedure mag uit draaien + dat je hun antwoorden op papier hebt.

Ik moet eerlijk zeggen dat Apple een nogal starre houding tegen je aanneemt, ongeacht of je het produkt nu heb gekocht in de VS of in de EU, mag niet uit mogen maken. Verder is het vrij acosiaal dat je niet je 1.5 gig werkgeheugen hebt in je nieuwe laptop.

Verder is het Apple aangelegen om je een goed werkend produkt te verschaffen, ook al heb je al 50 keer een vervangede gehad of ie het 100 gerepareerd, maakt niet uit.

--knip--

Maar bottom line, je staat in je recht en Apple zou in deze iets meer moeite mogen doen. Krijg je je gelijk niet dan dien je je recht te halen, ongeacht wat de vele hier schrijven, dat het netjes is wat Apple allemaal al heeft gedaan, feit blijft dat je nog steeds met een ondeugdelijk apparaat zit, met op de koop toe minder werkgeheugen. En of Apple stores nu retailers zijn of niet, en of ze nu op je verdienen of niet, dat mag niet uit mogen maken, daar heb jij geen boodschap aan, gezien Apple's eigen wereldwijde garantie bepaling. Verder, als ze je verwijzen naar een andere Apple store, dan is er duidelijk iets mis met de kwaliteitscontrole van Apple zelf op hun stores, aangezien ze zelf de kwaliteit dienen hoog te houden doormiddel van steekproeven, iets wat Amerikaans eigen is.

Succes, ik zou het er niet bij laten zitten in ieder geval !!!
Het is zeker raar dat je nieuwe laptop maar 1 gb ram had, maar het is ook raar dat je 1,5 gb had. Want in de MBP horen 2 gelijke dimms volgens de manuals.

En het klopt zeker dat apple de verplichting heeft om of die laptop te blijven repareren tot hij het doet of hem te vervangen tot hij werkt.

En de reparatie's moeten elke retailer bij apple aanvragen/indienen, dus het kan ook zijn dan apple de aanvraag heeft geweigerd. Want de retailers verdienen ook op elke reparatie die ze toch vergoed krijgen, dus ze zullen niet zo snel een reparatie weigeren. Maar het is wel zo dat bij sommige dealers (bijvoorbeeld MacSupport) moet je als je bij hun in klantenbestand/reparatie bestand wilt komen eerst 5% over de aanschafwaarde betalen.

De beste kans die je hebt om die 512 dimm weer te krijgen is helaas een rechtzaak vermoed ik, apple is met dit soort dingen erg star, maar welke grote computer leverancier niet?

Veel succes, ik heb dit in verleden met een iBook g3 meegemaakt die is 10tallen keren gerepareerd dat was met nederlandse garantie + applecare en applecare scheelt een hoop in de ogen van apple(het is meer dan een verlenging van de garantie)

[ Voor 4% gewijzigd door Osxy op 25-06-2006 09:30 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sage schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:47:
Verder blijf ik erbij dat het gewoon niet slim is om zo een duur product in het buitenland te kopen, ook al doet het er nu nog weinig toe.
Bij Apple is dat kennelijk waar ja. Maar ik blijf erbij dat een wereldwijde garantie een persoon in staat moet stellen een produkt in het buitenland te kopen.
Tik op google in macbookpro en problems of zoek op deze site (je zit hier niet voor niks neem ik aan?) en je vind gelijk meerdere hits waar je vervolgens de desbetreffende verkoper over had kunnen ondervragen.
Bedenk dan wel even wanneer ik het ding heb aangeschaft. Nu staat het internet vol met de problemen, begin april waren de problemen echter nog niet zo bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:40:
[...]

Bij Apple is dat kennelijk waar ja. Maar ik blijf erbij dat een wereldwijde garantie een persoon in staat moet stellen een produkt in het buitenland te kopen.

[...]

Bedenk dan wel even wanneer ik het ding heb aangeschaft. Nu staat het internet vol met de problemen, begin april waren de problemen echter nog niet zo bekend.
Kun je nog even antwoord geven op mijn vraag van een paar posts terug?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:40:
[...]

Hoewel 'wereldwijde garantie' daar niet direct voor bedoeld is (alleen andersom: product lokaal kopen, in het buitenland kapot maken) is dat wel een manier waarop het werkt. En dat is ook gebeurd: je hebt die laptop meermaals ingeleverd en een andere danwel gerepareerde gekregen. Maar garantie en de koop ontbinden zijn verschillende dingen. Dat eerste kan wereldwijd bij Apple Portables (en de Mac mini), dat laatste kan per definitie alleen bij het bedrijf waar je het product gekocht hebt. Product heb je gekocht bij een reseller in de VS, niet bij Apple Europe, dus als je je geld terug wilt moet je idd naar de VS. Ik weet dat dat allemaal heen onlogisch lijkt als je 2100 euro terug probeert te krijgen, maar als je er even logisch over nadenkt klopt 't wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Lastige situatie.

Ik heb voor het eerst een macbook gekocht (waar ik tevreden over ben). Maar ik wist helemaal niet dat er verschil was in Apple Eu en VS enz. Zou dit dan ook betekenen dat als mijn macbook uit China komt dat Apple EU aan Apple Azië moet betalen?

Wat betreft jou probleem. Ik denk dat Apple EU recht heeft om de koop niet te ontbinden. Garantie is in mijn ogen een defect repareren. Als er een defect in zit die niet echt op te lossen is. (Dit maak ik op uit het feit dat er wel MBP zijn zonder warmte probleem maar ook MBP worden verkocht met warmte probleem) dan heeft maken geen zin. Dus kan ik de winkels mening snappen hoe vervelend dat voor de koper is.

Koop ontbinden kan binnen 8 dagen of als de leverancier in gebreken blijft maar dat is niet het geval in mijn ogen. Ze hebben hem getracht te repareren. Ik denk dat je via een advocaat ook niet verder komt. Dat geheugen tja als je op papier heb dat jij dat heb betaald en erin zat bij inlevering dan moet je daar achteraan maar dat moet je lukken omdat je bewijs heb denk ik.

Wat betreft de klanten service. Ik ben daar wel tevreden over. Heb aantal keer contact gehad maar ze hielpen correct en snel :D

[ Voor 4% gewijzigd door Jochemmol op 26-06-2006 12:38 ]

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja...dat is mijn ervaring tegenwoordig ook. Vergelijk dat maar eens met welke andere willekeurige helpdesk a € 0,50 per minuut? en je bent toch wel redelijk blij met de Apple-helpdesk voorzover je hem nodig hebt.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Ik heb persoonlijk maar weinig last gehad van slechte service. Ik heb een iBook G3 die ze 6 maand geleden (2 jaar over de garantieperiode) nog wilden gratis laten repareren maar het was mijn harde schijf en niet mijn logic board, dus heb ik het zelf gedaan.

Als je problemen hebt met je MacBook Pro die je in de States gekocht hebt, bel dan gewoon naar hier eventjes. Met Skype of consoorten kan dit waarschijnlijk wel gratis, anders gewoon +1-800-MY-APPLE.

Het is inderdaad een slecht product die ze uitgebracht hebben en het wordt warmer (100W) dan de 22W-PowerPC's maar dat is nu eenmaal een bijproduct van Intel. Je kunt je geld terugvragen bij de winkel waar je het gekocht hebt als je wil, ik wil het wel doen voor je (moet je wel de laptop opsturen). Dat je bij Apple Nederland Helpdesk 1ste lijn niet kunt geholpen worden: vraag achter de supervisor of schrijf een brief/e-mail. Meestal word je dan wel verder geholpen. 1ste lijners zijn bij gelijk welk bedrijf meestal studenten/part-timers die niet altijd even vriendelijk zijn of graag iets doen.

Je 1,5GB vind ik ook maar een raar verhaal. Je moet 2 dezelfde reepjes RAM hebben in de MacBook omdat het DDR2 is. De technieker dacht misschien dat het een foutje was geweest bij de bestelling en heeft die dus gelijk "hersteld", maar als je daarvan een bewijs hebt, dan gaat Apple daar zeker geen probleem van maken (opnieuw: krijg een 2nd liner of supervisor aan de lijn, die kunnen dingen overriden voor je).

Ik heb ook bij een helpdesk gewerkt (niet voor Apple) en in het algemeen is de first line niet zo heel goed betaald of is het maar een tijdelijk werk voor die mensen. Ze krijgen ook alle shit over hun heen en constant mensen die brutaal/aggresief zijn of gewoonweg schreeuwen en dan krijgen ze nog eens kritiek/problemen omdat er zo'n klant een klacht ingediend heeft tegen die persoon. Als je rustig en vriendelijk bent tegenover die mensen, gelijk waar (je internetprovider, je autoverzekering, ...) dan gaan zij jij ook meestal verder willen helpen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een status update: vorige week maandag ben ik gebeld dat ze hem toch nog maar eens een keer gaan vervangen. Ik moet hierover nog een mailtje krijgen. Snel zijn ze niet bij Apple, want dit is nog steeds niet gebeurd. Dit moet kennelijk ook 2 weken duren. Ik krijg dan weer een overeenkomst toegemaild, die ik dan moet ondertekenen en terug faxen. Dan duurt het weer een week voordat de oude macbook pro wordt opgehaald, en dan nog eens 10-15 werkdagen voor je de nieuwe ontvangt. Kortom, een procedure die al gauw 4 tot 5 weken duurt. Erg efficient. Inmiddels is het 3 maanden geleden dat ik het ding heb gekocht en heb ik hem nog nauwelijks kunnen gebruiken. Het laatste exemplaar wordt zo gloeiend heet dat hij compleet waardeloos is.

Hoe dan ook, hopelijk krijg ik eindelijk eens een fatsoenlijk model. Hoewel ik er inmiddels met Apple erg weinig vertrouwen in heb. Blijkbaar is het percentage goede exemplaren bedroevend laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 10-09 12:24
Eiríkr schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:22:
[...]

Jammergenoeg weet ik na 9 jaar Apple Helpdeskervaring dat het anders is (niet dat ik er gezeten heb maar ik heb o zo veel met ze aan de telefoon gehangen).
Edgar Zoet was altijd vrij duidelijk in zijn standpunten en als er iets niet lukte had je meestal binnen een dag een antwoord.
Nu moet ik 4 maanden (!!!) wachten voordat ik een verotte machine mag terugsturen omdat ie net na een jaar garantie niet meer gerepareerd kan worden, alles is een paar x vervangen en dan durven ze bij Apple te zeggen dat je een nieuwe moet kopen. Was een 17" van bijna 3000 euro.
Nu heb ik dus 2 weken terug akkoord gehad maar nog steeds geen nummertjes om een RMA aan te vragen om het apparaat terug te sturen.

Helaas is dit niet incidenteel en is de Apple Helpdesk zowel tegen consumenten als tegen dealers en service providers niet even netjes. Als mij wat toegezegd wordt en ik bel een dag later en het hele case nr is compleet verdwenen incl. de klantgegevens dan mag je je in mij teleurgesteld voelen maar bekijk het is van mijn kant; jij / jullie bij de Apple Helpdesk hoeft die klant niet onder ogen te komen en wordt niet continue lastiggevallen als zoiets speelt, ik heb soms meerdere van dit soort dingen lopen als hierboven en het kost teveel tijd die ik niet heb en geld.
Onder de noemer vroegâh was allus betâh gaat het hier dan maar.

Uiteraard wordt ik ook wel eens goed geholpen maar tegenwoordig is er meer shit dan bloemetjes.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat ik mij afvraag waar heb je hem nu in de US gekocht niet bij Apple want die stoppen geen 1Gb geheugen bij een 512. Dus waarschijnlijk bij een goedkope winkel. En wat is heet, ik weet niet maar iedere laptop op schoot vindt ik heet worden op den duur is nooit anders geweest. Vlieg terug naar Amerika ga daar naar de winkel en ga een proces voren er is daar vast wel een advocaat te vinden die het wil doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Er staat nergens dat de TS de laptop heeft gekocht met 1,5Gb er al in. En naar Amerika vliegen en een procedure starten is natuurlijk zo gedaan, het kost je alleen 5x zoveel als de laptop |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frogmen schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:42:
Wat ik mij afvraag waar heb je hem nu in de US gekocht niet bij Apple want die stoppen geen 1Gb geheugen bij een 512. Dus waarschijnlijk bij een goedkope winkel. En wat is heet, ik weet niet maar iedere laptop op schoot vindt ik heet worden op den duur is nooit anders geweest.
Hij is bij een Apple Authorized Sales and Service Center gekocht. Deze hebben aangeraad om er een 1 GB dimm bij te plaatsen ipv 512 MB. Dit geeft ook geen problemen, hoogstens heb je iets minder bandbreedte vanwege een single channel interface. Heeft verder niks met de problemen te maken.

Over wat ik te heet vind heb ik het al vaker gehad in dit draadje. Als je een vaste prijs-kwaliteit verhouding hanteert, mag je gewoon een betere kwaliteit verwachten van een MacBook Pro dan van een of andere goedkope laptop. Dat wil dus zeggen dat ik niet verwacht dat je 5 minuten na inschakelen van de laptop er letterlijk lichaamsdelen aan kan branden.
Pagina: 1