Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zelfs 3360x1050 gaat prima.
[ Voor 30% gewijzigd door Boudewijn op 06-08-2008 15:13 ]
Verwijderd
Vraagje, wat gebruik jij als refreshrate?aapenootjes schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:57:
Nope, ik draai gewoon Windows. Resolutie lager zetten of niet fullscreen helpt beiden niet. Op mijn CRT die naast mijn tft staat heb ik nergens last van. Maar dat is niet echt een scherm waar je veel naar wilt kijken...
TFT: 60HzVerwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:08:
[...]
Vraagje, wat gebruik jij als refreshrate?
CRT: 85Hz
Op de TFT kan ik alleen de refreshrate verhogen als ik de resolutie verlaag naar 1280 x 1024. Dat helpt wel ietsjes lijkt het, maar dan ziet het beeld er verder ook niet uit.
In het spel zelf bij spelopties al fullscreen geprobeerd?brambest schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:20:
Ik kom niet in de full screen mode, ik zie altijd mijn taakbalk. Hoe kan ik dit verhelpen? Control enter werkt niet!
[ Voor 28% gewijzigd door Aapenootjes op 06-08-2008 16:53 ]
- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 14:17
/u/121902/woosh.png?f=community)
Wat dacht je van: door in de opties "volledig scherm" aan te vinken.brambest schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:20:
Ik kom niet in de full screen mode, ik zie altijd mijn taakbalk. Hoe kan ik dit verhelpen? Control enter werkt niet!
Verder is de toetscombinatie voor full-screen alt-enter, logisch dat ctrl-enter niet werkt.
Cunning linguist.
Dat was het.Merovingian schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:04:
[...]
Wat dacht je van: door in de opties "volledig scherm" aan te vinken.
Verder is de toetscombinatie voor full-screen alt-enter, logisch dat ctrl-enter niet werkt.
Had dat idd verkeerd getypt, ik bedoelde natuurlijk alt-enter
- Bart ®
Oké. Maar het is dus gelukt, das mooibrambest schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:52:
[...]
Dat was het.
Had dat idd verkeerd getypt, ik bedoelde natuurlijk alt-enter
Cunning linguist.
Is er trouwens nog wat nieuws te melden over mmottd?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Stel je moet van A naar F. Beide redelijk grote steden, ondertussen kom je wat dorpjes tegen waar je ook stations hebt aangelegd. Bijvoorbeeld dus B C D E zijn kleinere dorpjes.
Bij A doe ik vol laden, dan doe ik bij B C D E F allemaal Uitladen. Maar dan laad hij geen nieuwe mensen in. En als ik bij elk station vol laden doe kunnen er geen mensen uit. En als ik niet expliciet iets aangeef dan rijdt hij soms meteen weer weg met 0 passagiers. Wat is dé manier? Hetzelfde geldt een beetje voor vliegtuigen bij mij.
Sorry wat onduidelijk. Het gaat om passagiers met passagiertreinen
[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 21-08-2008 13:18 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
- Bart ®
Je moet in ieder geval geen uitladen doen, want dan laadt ie ook alleen maar uit. Volladen heeft ook geen zin, dan blijft ie staan tot ie vol zit, wat ontzettend lang kan duren. Wat je kan doen is inderdaad geen van beiden, gewoon niets dus. Als er echter niemand staat te wachten, zal er ook niemand instappen, en rijdt de trein dus leeg verder.MsG schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:17:
Ik weet nooit echt goed hoe je dit nou precies aanpakt qua orders:
Stel je moet van A naar F. Beide redelijk grote steden, ondertussen kom je wat dorpjes tegen waar je ook stations hebt aangelegd. Bijvoorbeeld dus B C D E zijn kleinere dorpjes.
Bij A doe ik vol laden, dan doe ik bij B C D E F allemaal Uitladen. Maar dan laad hij geen nieuwe mensen in. En als ik bij elk station vol laden doe kunnen er geen mensen uit. En als ik niet expliciet iets aangeef dan rijdt hij soms meteen weer weg met 0 passagiers. Wat is dé manier? Hetzelfde geldt een beetje voor vliegtuigen bij mij.
Sorry wat onduidelijk. Het gaat om passagiers met passagiertreinen
Wat misschien ook nog zou kunnen, maar ik weet het niet zeker, is de volgende orderlijst:
Ga naar A (volladen)
Ga naar B (uitladen)
Ga naar B (volladen)
Ga naar C (uitladen)
Ga naar C (volladen)
Ga naar D (uitladen)
Ga naar D (volladen)
enz.
Misschien blijft de trein staan en gaat eerst ontladen en daarna volladen, maar dat weet ik niet zeker, heb dit nooit zo gebruikt.
Tot slot: er is volgens mij een patch in ontwikkeling waarmee je dingen kan zeggen als "laad vol tot xx%". Dan kun je dus bij station A tot 20%, bij B tot 40% enz laden. Details hierover kan ik je helaas ook niet geven...
Cunning linguist.
In de door jou geschetste situatie gebruik ik meestal 3 treinen. 2 rijden alleen tussen A en F waarbij de ene alleen een fullload op A heeft en de ander alleen een fullload op F. De derde trein doet alle stationnetjes aan zonder load orders.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Nadeel hiervan is dat de trein altijd erg lang bij het kleinste station blijft wachten. Daar duurt het immers het langst voor de trein vol is. Hierdoor worden de ratings op je andere stations slecht.Merovingian schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:28:
[...]
Je moet in ieder geval geen uitladen doen, want dan laadt ie ook alleen maar uit. Volladen heeft ook geen zin, dan blijft ie staan tot ie vol zit, wat ontzettend lang kan duren. Wat je kan doen is inderdaad geen van beiden, gewoon niets dus. Als er echter niemand staat te wachten, zal er ook niemand instappen, en rijdt de trein dus leeg verder.
Wat misschien ook nog zou kunnen, maar ik weet het niet zeker, is de volgende orderlijst:
Ga naar A (volladen)
Ga naar B (uitladen)
Ga naar B (volladen)
Ga naar C (uitladen)
Ga naar C (volladen)
Ga naar D (uitladen)
Ga naar D (volladen)
enz.
Misschien blijft de trein staan en gaat eerst ontladen en daarna volladen, maar dat weet ik niet zeker, heb dit nooit zo gebruikt.
Tot slot: er is volgens mij een patch in ontwikkeling waarmee je dingen kan zeggen als "laad vol tot xx%". Dan kun je dus bij station A tot 20%, bij B tot 40% enz laden. Details hierover kan ik je helaas ook niet geven...
En met vliegtuigen ook niet vol? Aangezien een vlucht best duur is.
[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 21-08-2008 13:35 ]
Je kan ook proberen Overladen en volladen kiezen (1xoverladen, 1x laden aanklikken).Merovingian schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:28:
enz.
Nu weet ik alleen niet of ik nu een nightly nog had, of een stable release.
Ik wilde dit een 'stap hoger' gooien, maar kwam tot de conclusie: de treinen (of TT zelf) lijkt geen onderscheid te maken tussen overgezette pasagiers en 'verse' pasagiers.
Mijn idee was beetje realistisch te maken:
Stad A, Stad B, vliegveld A en B (buiten de stad, lege catcharea).
Van stad A trein fullload naar vliegveld A -> overladen. (op vliegveld zie je dan XX pasagiers van stad A)
van stad B trein fullload naar vliegveld B -> overladen. (zie A, maar dan B pasagiers)
2 vliegtuigen die nonstop stad A mensen naar vliegveld B sturen en dan stad B mensen naar A vliegen.
Dan 2 treinen (F) die de 'overgeladen' vliegpasagiers naar de stad rijden.
Probleem kwam al bij de vliegtuigen, die doodleuk hun net afgezette pasagiers weer oppakken en weer meenemen of wachtende A pasagiers weer terug vlogen naar vliegveld A. Zelfde was voor de F-treinen, die stad A pasagiers weer probeerde af te zetten bij stad A.
1-way was het makkelijk te doen (stad A->vliegveldA->vliegveldB->stadB), ook een driehoek systeem (dus met A->B, B->C en C->A) lijkt ook te werken, maar een A <-> B dus nog niet. Athans mij nog niet gelukt
Beetje onduidelijk, maar omdat ik alle complexe trein-lijntjes al eens gedaan heb, wil ik nu eens een leuke lijndienst opbouwen
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
hmm, het maken van dubbel spoor met seinen leek mij eigenlijk toch wel redelijk een basis vaardigheid...MsG schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:34:
3 treinen op een spoor snap ik niet. Op internet vind ik ook alleen nog veel moeilijkere jiunctions. Of bedoel je losse rails? Bij mij botst het altijd met treinen.
En met vliegtuigen ook niet vol? Aangezien een vlucht best duur is.
Vliegtuigen zet ik wel altijd op full load. DIe zijn te duur om leeg te laten vliegen. Maar ik zorg er dan wel altijd voor dat er ook treinen bij het vliegveld stoppen zodat wel alle passagiers vervoerd worden. Vliegtuigen zet ik dus eigenlijk pas in wanneer het aantal passagiers echt hoog begint te worden.
Wat jij daar probeert is heel lastig omdat passagiers beide kanten op gaan. De enige oplossing zou zijn wanneer je twee vliegvelden maakt waarbij het ene vliegveld voor uitgaande passagiers is en het andere voor inkomende. Bij het ene vliegveld zet je vliegtuigen op uitladen en treinen op inladen en bij het andere vliegveld andersom.SinergyX schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:49:
[...]
Je kan ook proberen Overladen en volladen kiezen (1xoverladen, 1x laden aanklikken).
Nu weet ik alleen niet of ik nu een nightly nog had, of een stable release.
Ik wilde dit een 'stap hoger' gooien, maar kwam tot de conclusie: de treinen (of TT zelf) lijkt geen onderscheid te maken tussen overgezette pasagiers en 'verse' pasagiers.
Mijn idee was beetje realistisch te maken:
Stad A, Stad B, vliegveld A en B (buiten de stad, lege catcharea).
Van stad A trein fullload naar vliegveld A -> overladen. (op vliegveld zie je dan XX pasagiers van stad A)
van stad B trein fullload naar vliegveld B -> overladen. (zie A, maar dan B pasagiers)
2 vliegtuigen die nonstop stad A mensen naar vliegveld B sturen en dan stad B mensen naar A vliegen.
Dan 2 treinen (F) die de 'overgeladen' vliegpasagiers naar de stad rijden.
Probleem kwam al bij de vliegtuigen, die doodleuk hun net afgezette pasagiers weer oppakken en weer meenemen of wachtende A pasagiers weer terug vlogen naar vliegveld A. Zelfde was voor de F-treinen, die stad A pasagiers weer probeerde af te zetten bij stad A.
1-way was het makkelijk te doen (stad A->vliegveldA->vliegveldB->stadB), ook een driehoek systeem (dus met A->B, B->C en C->A) lijkt ook te werken, maar een A <-> B dus nog niet. Athans mij nog niet gelukt
Beetje onduidelijk, maar omdat ik alle complexe trein-lijntjes al eens gedaan heb, wil ik nu eens een leuke lijndienst opbouwen
Ja dubbel spoor wel. Dan heb je ook geen seinen nodig. Enkelspoors vind ik tricky, die seinen zien er ook niet duidelijk uit en dubbelklik en je hebt opeens een heel anders seinJanoz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:52:
[...]
hmm, het maken van dubbel spoor met seinen leek mij eigenlijk toch wel redelijk een basis vaardigheid...
Vliegtuigen zet ik wel altijd op full load. DIe zijn te duur om leeg te laten vliegen. Maar ik zorg er dan wel altijd voor dat er ook treinen bij het vliegveld stoppen zodat wel alle passagiers vervoerd worden. Vliegtuigen zet ik dus eigenlijk pas in wanneer het aantal passagiers echt hoog begint te worden.
Hoe doen jullie het bijv. als je van A naar B coal moet vervoeren? Wel expliciet vol en leeg? Ik kom nu soms tegen dat hij maanden wacht op wat dingen, maar aan de andere kant krijg je vervolgens een lege rit.
- Bart ®
Als je het principe van seinen en dubbelspoor nog niet snapt, lees dan mijn tutorial op Fok! even door... Misschien verduidelijkt dat e.e.a.MsG schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:01:
[...]
Ja dubbel spoor wel. Dan heb je ook geen seinen nodig. Enkelspoors vind ik tricky, die seinen zien er ook niet duidelijk uit en dubbelklik en je hebt opeens een heel anders sein.
Cunning linguist.
Met dubbel spoor bedoel ik 1 spoor de ene kant op en 1 spoor de andere kant op.
Op enkel spoor moet je nooit seinen neerzetten, tenzij het eenrichtings spoor is.
[ Voor 18% gewijzigd door Janoz op 21-08-2008 14:12 ]
Die signalen is wel moeilijk zeg
zo kan je 2 treinen op 1 spoor laten rijden zonder ongelukken
[ Voor 7% gewijzigd door Sinester op 21-08-2008 17:55 ]
Hello there
Die accept is alleen de ontvangende kant.
Bij goederenvervoer schat ik hoe lang een trein er over doet om heen en terug te rijden. (Meestal een of anderhalve maand.)
En ik kijk hoeveel steenkool zo'n mijn per maand produceert.
Elk wagentje is 30 ton. Dus als zo'n mijn 200 ton steenkool per maand produceert, hang ik er 7 wagentjes erachter.
Na een paar maanden kijk ik of er nog teveel steenkool op het station ligt, en dan besluit ik om meer wagentjes erachter te hangen. (Of een tweede trein te laten rijden.)
Bij rustige stations zet ik die de treinen op full-load.
Bij drukke stations waar veel treinen op rijden zet ik de treinen niet op full-load. Ik ben blij als die trein weer vertrekt, want dan is er weer een spoor vrij
Bij dubbelspoor seinen neerzetten is een handig trucje. Zet eerst 1 sein goed neer in de juiste richting. Vervolgens klik-sleep-los over het gehele spoor en dan zet hij om de zoveel vakjes een sein in de gewenste richting.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Jep, dat is nu mijn oplossing, maar blijf proberenJanoz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:54:
[...]
Wat jij daar probeert is heel lastig omdat passagiers beide kanten op gaan. De enige oplossing zou zijn wanneer je twee vliegvelden maakt waarbij het ene vliegveld voor uitgaande passagiers is en het andere voor inkomende. Bij het ene vliegveld zet je vliegtuigen op uitladen en treinen op inladen en bij het andere vliegveld andersom.
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 21-08-2008 18:29 ]
omdat er om de 3 een kolenmijn zat van 2 breed en dan dubbel rij (ff puzzelen maar dan heb je wel een leuk scenario)
tuurlijk bouw je het station "uit" naarmate de inkomsten flow stijgt, eerst begin ik met een 1 heen en weer treintje van 21x2 = 42 lang (vult zo met die kolenmijnen) en dat levert genoeg op om schuld af te betalen .. en je station uit te breiden ..
Toch is het moeilijk om efficiente aan/afvoer te krijgen niet van de "produkten" maar meer in het aspect tot de treinen. hoeveel treinen kunnen over een spoor (ro-ro) zonder dat de treinen elkaar blokkeren.
Tja vanalles
In filmpjes zie ik mensen heel snel rails bouwen, ook bochten enzo. Hoe doe je dit? Ik moet voor schuine stukken steeds handmatig moeilijk doen.
En zetten jullie die seinen zelf allemaal handmatig neer? Dan doel ik vooral op die structurele seinen van one way or both way.
[ Voor 40% gewijzigd door MsG op 21-08-2008 22:07 ]
Over pre en exit sein hoef je je geen zorgen over te maken. Dat is pas handig als je heel veel treinen op een klein stuk spoor hebt rijden. Met een paar treintjes hoef je dat dus nog niet te gebruiken.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Die kruising bouw manier is echt handig, ik dacht altijd dat je met dat icoon kruisingen maakte
Waarom ben je eigenlijk standaard vrouw? Is dat een soort subtiele hint?
Ik vermoed dat je het over seinen hebt? In het begin van het spel heb je namelijk standaard semafoorseinen wat dan ergens in 1960 of 1970 wordt veranderd naar 'gewone' seinen. Deze wijzigingsdatum kun je instellen in de patches, bij mij staat ie op op 1897, heb ik er iig geen last vanMsG schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:17:
Opeens moet ik juist CTRL klikken voor normale wissels en krijg ik die hoge met echt zo'n bord wat omhoog klapt standaard, ipv andersom. Hoe wissel ik dit weer om?
Druk eens op 'A', is nog makkelijker. en D voor het verwijderen, B voor bruggen, T voor tunnels en zo zijn er nog meer handige sneltoetsen, werkt heel makkelijk.Die kruising bouw manier is echt handig, ik dacht altijd dat je met dat icoon kruisingen maakte.
Geen idee, Ik ben volgens mij ook niet standaard vrouw, maar ik let er ook niet echt op.Waarom ben je eigenlijk standaard vrouw? Is dat een soort subtiele hint?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Omdat ik heel veel micro management doe (goederen allemaal via 1 centraal station dmv overladen, graan en vee via aparte stations vervoeren etc), doe ik zo'n 10-20jaar om ongeveer 1/4de vol te bouwen. Maar tegen die tijd zijn er diverse bedrijven op de rest van de map tot zo'n 50% gedaald of zelfs al weg.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik ben vrijsnel uitgespeeld op een 128 of 256 map, dus dacht het deze keer wat groter te maken en 512 te beginnen, uiteindelijk zelfs 1024
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2008 13:23 ]
Op zich niet een heel groot probleem, maar na een dag spelen gaat de standaard muziek wel een beetje vervelen en zou dus graag iTunes op de achtergrond willen draaien (ook omdat ik dat kan bedienen met de multimedia keys op mijn toetsenbord en dus niet telkens hoef te alt-tabben).
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
Toen na het posten nog een paar keer geprobeerd, en net ook en nu lijkt het allemaal goed te gaan. Geen idee wat het was.
Hoera!
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
[NL] Coolyboy's 24/7 NL NoBr/NoRestarts
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Last update: Tuesday, July 8th 1990 09:06 GMT Clients: 0 / 11 (0 / 8 companies; 0 / 10 spectators) Language: [Any] Map: "Random Map" Landscape: Temperate Map size: 512 x 1024 Server version: 0.6.1 Server address: 145.53.165.26:3979 / coolyboy.nl Start date: 1990-01-01 Current date: 1990-07-08 |
Wachtwoord: 'mevink'
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ben wel niet zo'n profi tycoon
Welke TTD versie gebruik jij? Mijn 0.6.2 werkt nietcoolyboy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:25:
Mijn server draait vanaf vandaag ook weer voor een aantal weken, weet niet of het actief gaat worden maar er zal vaak genoeg iemand aanwezig zijn.
Edit: of ik lees wat beter

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 04-09-2008 19:52 ]
Wat is nu beter dan de oldskool TT muziekMsG schreef op woensdag 03 september 2008 @ 01:25:
Ik gebruik gewoon winamp ondertussen. werkt iig perfect. Mediakeys doen het ook gewoon ermee als je hotkeys aanzet.
nope
Ik gebruik ook 0.6.2 ondertussen, niet zo handig :\SinergyX schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:52:
[...]
Welke TTD versie gebruik jij? Mijn 0.6.2 werkt niet
Edit: of ik lees wat beter0.6.1
Deed ik eerst ook. Ik vind het serieus prima te luisteren, maar na 8 uur spelen ofzo heb je de nummers al wel weer gehoordbloody schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:02:
[...]
Wat is nu beter dan de oldskool TT muziek
gloof dat ik het speelde op een oude laptop (733mhz p3)
Was ideaal ff 's avonds vanuit je bed ff doen.
Herinner me dat ik stations had met 25+ lanes
Die junctions heb ik ook niet echt nodig gehad gewoon opletten wat waarover rijdt. ( maar is ondertussen die timetable al in de stable gezet ? die was nml erg handig)
Weet iemand wanneer ze die graphics een upgrade geven.Ik meen ergens te hebben gelezen dat ze meer gedetailleerde gebouwen en voertuigen wilden invoeren.
[ Voor 17% gewijzigd door Torched op 04-09-2008 22:30 ]
lol, blijkbaar draai ik nog de oude versie dan, zal hem morgen eens updaten en dan kom ik erop terugSinergyX schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:52:
[...]
Welke TTD versie gebruik jij? Mijn 0.6.2 werkt niet
Edit: of ik lees wat beter0.6.1
Vanavond weer verder met mijn imperium opbouwen

Stel je hebt een enkelspoors rails, voor het gemak even eenrichtingsverkeer, welke op den duur splitst in 2 sporen. Dan doe ik op het eerste stukje spoor van de nieuwe aftakkingen meteen zo'n eenrichtingsverkeer sein. Het probleem is dan dat de trein pas weet of het betreffende aftakking bezet is, als hij al over de splitsing zelf is heen gereden, en deze eigenlijk blokkeert. Als ik hem voor de hele splitsing zet zou hij sowieso wachten tot er geen 1 trein op de hele splitsing zit, wat ook weer niet de bedoeling is.
Dacht dat je enkel geelblokje moest gebruiken ervoor.
Ik gebruik ze zelf om meerdere treinen over een grote kruising te kunnen laten rijden, maar dat was dacht ik enkel in nightly beschikbaar.
Het is inderdaad 0.6.1, kan je nog op sourceforge vinden:!GN!T!ON schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:55:
hmm, je server draait nog op .1 trouwens? ik kan namelijk alleen maar een .2 download vinden
http://downloads.sourcefo...d/openttd-0.6.1-win32.exe
[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2008 11:21 ]
Dan moet je de presignalen gewoon direct om de splitsing heen zetten. Dus direct voor de splitsing een openingssignaal en er direct achter een sluiten. Bij meerdere splitsingen achter elkaar kun je dan ofwel cascades van presignalen gebruiken (met behulp van het derde type presignaal) ofwel per splitsing een setje presignalen neer zetten. Ik hoop dat het internet thuis rap gefixt is, want dan kan ik je nog wel wat leuke plaatjes laten zien, ook bijvoorbeeld van het gebruik van presignalen bij twee paralelle lijnen voor loadbalancing en enorme cascades met tientallen presignalen.MsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:55:
Zijn presignals nou precies voor het punt wat ik altijd heb?
Stel je hebt een enkelspoors rails, voor het gemak even eenrichtingsverkeer, welke op den duur splitst in 2 sporen. Dan doe ik op het eerste stukje spoor van de nieuwe aftakkingen meteen zo'n eenrichtingsverkeer sein. Het probleem is dan dat de trein pas weet of het betreffende aftakking bezet is, als hij al over de splitsing zelf is heen gereden, en deze eigenlijk blokkeert. Als ik hem voor de hele splitsing zet zou hij sowieso wachten tot er geen 1 trein op de hele splitsing zit, wat ook weer niet de bedoeling is.
Zoiets bedoel je mischien?
Overigens zie ik dat ze een tweeweg signaal hebben gebruikt bij de ingang van het station en dat is heel onverstandig. Als de trein nu niet verder kan en gaat omdraaien kan die voorbij dit sein, waarmee hij dus de ingang blokkeerd. ik gebruik hier dus altijd eenweg signalen, of de in en uitgang van het station moeten aan dezelfde kant zitten, zoals hier:

Overigens gebruik ik daarbij ook altijd presignalen om gridlocks door verdwaalde treinen ed te voorkomen.
[ Voor 67% gewijzigd door Dirk op 05-09-2008 11:55 ]
Dat plaatje bouw ik bij veel verkeer altijd iets uit. Vanuit de andere kant eenweg signals terug en direct op de terugweg rails en de huidige 2weg omzetten naar 1weg. Die manier zit je nooit met aankomende en teruggaande treinen die op elkaar moeten wacht op die kruising en het kost je maar 1 blokje om het station heen.
dit dus
http://wiki.openttd.org/w...ge:Yapp_basicjunction.png
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2008 12:02 ]
@Dirk: Weet de trein nu niet pas op het rechte gedeelte links dat hij daar niet in kan (als er een trein in het meest linker station staat), of pakt hij de wissel naar het rechterspoor wel? Ik heb het idee dat treinen namelijk amper in voren kijken naar de seinen.
Klopt, voor weinig verkeer werkt het wel goed. Anders zet je een onderhoudshuisje aan beide kanten van die kruising, gaat hij daar automatisch heen en weerMsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:06:
@Dirk: Weet de trein nu niet pas op het rechte gedeelte links dat hij daar niet in kan (als er een trein in het meest linker station staat), of pakt hij de wissel naar het rechterspoor wel? Ik heb het idee dat treinen namelijk amper in voren kijken naar de seinen.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2008 12:11 ]
15? Maak daar eens, voor een gemiddeld lijntje in de buurt van de hoofdstations, een stuk of 50 á 100 van en zorg er dan voor dat ze er nog wel via een idiote omweg met onvoldoende capaciteit nog wel kunnen komen, dan wordt het pas echt leuk. Of dat ze verdwalen en dan maar die route pakken om zo dicht mogelijk bij te komen en ergens volledig vastlopen...SinergyX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:09:
[...]
Klopt, voor weinig verkeer werkt het wel goed. Anders zet je een onderhoudshuisje aan beide kanten van die kruising, gaat hij daar automatisch heen en weerIk zal vanavond mijn mini-netwerk wel wat uitbouwen, kan je kijken hoe ik het gebruik (ik gebruik nu geen pre-signals, enkel bovenstaand plaatje principes). Aantal stations moet ik nog wat functioneler uitbouwen, maar best irritant als je heel stuk spoor plat moet leggen omdat ik dan meteen een 15 treinen ga ophouden.
Kan ik gelijk zien hoe hardcore jullie zijn
Edit : Niet zo dus
Ikke ook niet hoor
[ Voor 20% gewijzigd door Torched op 05-09-2008 19:10 ]
Er is een optie om automatisch je treintjes te vervangen (OpenTTD)SinergyX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:31:
Ik heb 5 jaar gespeeld ofzo, eerst met die tergend langzame treintjes en later eindelijk mijn hele park geupgrade naar snellere, komt er weer een nieuwe trein uit
nope
Ik ben niet zo'n bouwer die hele map volgooit met 2track spoor en dan alles erop aansluit. Ik heb liever een compact goedwerkend geheelTorched schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:02:
kzal dan ook wel op die server spelen.
Kan ik gelijk zien hoe hardcore jullie zijn
En is er iets van een ventrilo server of teamspeak?
Ook zijn megastations grappig om te managen.
Irritant. Ik raak constant de verbinding kwijt. En ik heb nog wel eens lagg als ik wat wil bouwen.
[ Voor 26% gewijzigd door Torched op 05-09-2008 22:09 ]
Ik heb ook een paar kilometer nutteloos spoor liggen.
al kun je het beter makkelijk doen dan moeilijk anders krijg je dit soort Dingen
Je zou daar gewoon dat station weg kunnen gooien en opnieuw neerzetten zoals je het wel wilt... Zelf maak ik ook geregeld dat soort "schoonheidsfoutjes", maar gelukkig houdt TT de voorraad op het station een tijdje vastTorched schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:01:
![]()
al kun je het beter makkelijk doen dan moeilijk anders krijg je dit soort Dingen
Hoewel het mij ook wel eens is gebeurd dat ik na het verwijderen van het station geen nieuwe meer mocht bouwen... Dat mocht dan niet meer van de local authority
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Screenshot was al eerder gepost, met daarbij de gebruikte GRFs, maar kan de juiste voor het vliegveld niet vinden.
Moet wel zeggen, dat ik best wel baal dat de DutchTrain set binnen OTTD niet geheel goed functioneert, of ik let niet goed op, sommige delen lijken niet goed te werken.
DutchStations doet het bijvoorbeeld totaal niet bij mij.
[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2008 12:07 ]
Lekker tactics de 2de koolfabriek buiten beeld te latenTorched schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:01:
![]()
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2008 12:12 ]
Kwam het alleen tegen (ondebouwing van verhaal
Ow die stations had ik het niet over. alleen de treintjes die wel eens de weg willen kwijtraken op zulke sporen.
Ik bouw liever soortement van grote cirkels. Veel minder ingewikkeld en weinig Lock-ups
[ Voor 23% gewijzigd door Torched op 06-09-2008 13:43 ]

Is inmiddels opgelost
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2008 14:07 ]
De creaties om even net dat bereik te krijgen heb ik ook wel.
ej, dat is mijn screen, denk al, bekende wereldGJtje schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:01:
Iemand die trouwens weet welke GRF gebruikt is voor het vliegveld op deze screen:
[afbeelding]
Screenshot was al eerder gepost, met daarbij de gebruikte GRFs, maar kan de juiste voor het vliegveld niet vinden.
Moet wel zeggen, dat ik best wel baal dat de DutchTrain set binnen OTTD niet geheel goed functioneert, of ik let niet goed op, sommige delen lijken niet goed te werken.
DutchStations doet het bijvoorbeeld totaal niet bij mij.
"Mekker, blaat"
Wanneer word ie geupdate naar de nieuwste versie? Heb wel weer eens zin in OpenTTD tegen fatsoenlijke spelerscoolyboy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:25:
Mijn server draait vanaf vandaag ook weer voor een aantal weken, weet niet of het actief gaat worden maar er zal vaak genoeg iemand aanwezig zijn.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Last update: Tuesday, July 8th 1990 09:06 GMT Clients: 0 / 11 (0 / 8 companies; 0 / 10 spectators) Language: [Any] Map: "Random Map" Landscape: Temperate Map size: 512 x 1024 Server version: 0.6.1 Server address: 145.53.165.26:3979 / coolyboy.nl Start date: 1990-01-01 Current date: 1990-07-08
Wachtwoord: 'mevink'
Dat gaat waarschijnlijk nog wel een tijdje duren aangezien iedereen die er nu speelt zich prima vermaken. Bij de volgende restart zal ik hem updaten naar de nieuwste versie van dat momentEnfer schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:59:
[...]
Wanneer word ie geupdate naar de nieuwste versie? Heb wel weer eens zin in OpenTTD tegen fatsoenlijke spelers
Vermaken nog wel, maar er is niet echt veel meer te doen de map begint nogal vol te rakencoolyboy schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:35:
[...]
Dat gaat waarschijnlijk nog wel een tijdje duren aangezien iedereen die er nu speelt zich prima vermaken. Bij de volgende restart zal ik hem updaten naar de nieuwste versie van dat moment.
Even terug gepaktaapenootjes schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:47:
Ach, goed zoeken, heb nog een behoorlijke cirkel gelegd een paar uur geleden waarmee ik op de 1e plek ben gekomen
(alle farms vervoerden ik enkel vee, nu hele berg graan zooi erbij gegooid, samen met stuk of 10 nieuwe goederentreinen).
Oja, en er stond al 30 jaar ofzo hele opstopping bij mij koolcentrale

In 2 jaar tijd van 7.5 naar 19.4mil treininkomen gegaan
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 08-09-2008 01:25 ]
Ik zal morgen eens wat op de mail zetten (weet geen geschikte webspace)MsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:40:
DirkW, heb je even een random save van jou voor mij voor 0.6.2. Ben wel benieuwd naar jullie spul. Die junctions save van internet vind ik wat te overdone, en dan snap ik het niet meer.
30 jaarSinergyX schreef op maandag 08 september 2008 @ 01:24:
Oja, en er stond al 30 jaar ofzo hele opstopping bij mij koolcentrale
In 2 jaar tijd van 7.5 naar 19.4mil treininkomen gegaan

Verrek, ik wil meedoen! Hopelijk in de loop van de week internet thuis...
Oh en van rode team, 1 van de vliegtuigen was neergecrashed
- Bart ®
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [NL/EN] Barts Server (600k, 1970-2035) Clients: 0 / 10 (1 / 8 companies; 0 / 11 spectators) Language: language [Any] Map: "Random Map" landscape Map name: Landscape: Temperate Map size: 1024 x 1024 Server version: 0.6.2 Server address: 85.144.78.174:3979 Start date: 1970-01-01 Current date: 2008-02-03 |
[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 08-09-2008 10:53 ]
Cunning linguist.
Ach, dat ding was 50 jaar oud en toch aan vervanging toeSinergyX schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:16:
Hier dus ook het geval, hele netwerk lag dus compleet plat (3x kool, 1x ore, 2x hout, met een 30 treinen ofzo). Gelukkig liep er nog een compleet 2de netwerk dat ik nog wel inkomen hadEn als je precies niet speelt wanneer andere wel bezig zijn gaat de tijd bijzonder hard.
Oh en van rode team, 1 van de vliegtuigen was neergecrashed
(wie speelt groen eigenlijk)
Die rijdt nog steeds met stoom waar sommigen al over zijn op maglev (Mike)

Ik heb het zojuist tot "president" geschopt en verdien nu het meeste per jaar van iedereen
(en ja mijn olie-baan is lomp...)
Dat is geen gelukaapenootjes schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 02:06:
Ik heb een keer over de 2k bij mijn fabriek gehad, maar dat is ook een kwestie van geluk.
Ik heb het zojuist tot "president" geschopt en verdien nu het meeste per jaar van iedereen, en dat met enkel treintjes
(en ja mijn olie-baan is lomp...)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Gewoon de server in gaan als spectator, werkt heel mooi..Gertjan. schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:08:
Kan iemand een aantal screenshotjes plaatsen van de game die jullie met zn allen aan het doen zijn op die server. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe mensen hun spoor netwerk aanleggen.. En zo kunnen die mensen ook een beetje pimpen