Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18
Ah kijk, het is al weer tijd geleden dat ik met OpenTTD werkte dus even alles weer opzoeken :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om te voorkomen dat je stad opgegeven moment alleen bestaat uit fontijnen, beelden en parkjes? Of hoe je de plekken die in gebruik waren van falliet gegaande maatschapijen weer gevuld krijgt? Ik doel op voormalige bushaltes en bus depots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Ey,
Ik heb nu ook OpenTTD op me pda.
Maar ik begrijp er niets van.

Als ik het spel start, wat moet ik doen, en hoe kan je het beste geld verdienen.

Als ik hier naar de screens kijk, lijkt het mij een best leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Speel eerst de PC versie, dat leert wat makkelijker ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:51

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Brantje schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:50:
Ey,
Ik heb nu ook OpenTTD op me pda.
Maar ik begrijp er niets van.

Als ik het spel start, wat moet ik doen, en hoe kan je het beste geld verdienen.

Als ik hier naar de screens kijk, lijkt het mij een best leuk spel.
Zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd, lees http://forum.fok.nl/topic/1156815 eens door. Vooral de openingpost. En begin met vervoeren van kolen naar een energiecentrale, dat is aardig rendabel.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:29:
Is er een manier om te voorkomen dat je stad opgegeven moment alleen bestaat uit fontijnen, beelden en parkjes? Of hoe je de plekken die in gebruik waren van falliet gegaande maatschapijen weer gevuld krijgt? Ik doel op voormalige bushaltes en bus depots.
Nee, kan je niets aan veranderen, gebouwen zijn gewoon random. Of je moet newgrf's downloaden waarin die fonteinen vervangen zijn door andere gebouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 13-06-2008 12:49 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Zijn er nog manieren om je industrieen te laten groeien?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Jamal schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:48:
Zijn er nog manieren om je industrieen te laten groeien?
Door hun geproduceerde goederen te vervoeren. Bij een rating van boven de 70% (IIRC) zal de productie gemiddeld genomen stijgen als je smooth economy aan hebt staan, daaronder zal hij dalen.

edit: 60% is de grens, zie ook deze pagina.

[ Voor 14% gewijzigd door Bart ® op 18-06-2008 15:39 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Weet er iemand of er een traffic stats tool is? Dat lijkt me een van de beste toevoegingen die nog gedaan kan worden. Waar ik vaak mee zit is dat ik echt gewoon het verkeer moet gaan monitoren om te kijken of er verbetering nodig is etc.als je gewoon een kaartje hebt waar de veelgebruikte stukken donker rood oplichten dan kan je dat veel sneller zien.

Is deze functie er al in OpenTTD of is ie al aangevraagd? Want ik kon niets vinden. En zijn er nog meer gebruikers die zoiets graag zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik bekijk meestal willekeurige treintjes, beetje rondkijken waar veel treinen op seinen zitten te wachten en dan hier en daar wat ombouwen. Denk dat zo'n functie niet echt zo werken, stel dat je bv 20 treinen perfect over 1 spoor hebt lopen zou hij die ook aangeven als 'druk'.

Speel het nu een tijdje op mijn Qtek 9100, nadeel is dat de resolutie dus net iets te klein is voor bepaalde schermen. Zo ik mijn balans-scherm met die borrow/repay knoppen 'net' iets te groot waardaar ik die borrow knop niet kan aanklikken.

Mischien toch eens verder kijken naar een 640/480 (of soortgelijk) mobieltje, echt heerlijk 1 van de beste spellen ooit in de trein te kunnen spelen :)

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:22:
Ik bekijk meestal willekeurige treintjes, beetje rondkijken waar veel treinen op seinen zitten te wachten en dan hier en daar wat ombouwen. Denk dat zo'n functie niet echt zo werken, stel dat je bv 20 treinen perfect over 1 spoor hebt lopen zou hij die ook aangeven als 'druk'
Ja true, dan zou hij inderdaad naar de gemiddelde snelheid ofzo moeten kijken. Dat moet ook mogelijk zijn denk ik. Maar als er veel treinen op één spoor rijden dan kan je er vanuit gaan dat daar wel eens opstoppingen ontstaan, dus ik zou dat ook wel fijn vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Maks op 19-06-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wel prettig dat je met [del] toets insta alle open schermpjes kan sluiten ..

alleen jammer dat als je op een gegeven moment gaat bulken van het geld.
het zou leuk zijn als je het weer dan kan "inversteren"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

vso schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:19:
wel prettig dat je met [del] toets insta alle open schermpjes kan sluiten ..

alleen jammer dat als je op een gegeven moment gaat bulken van het geld.
het zou leuk zijn als je het weer dan kan "inversteren"
OTTD heeft een replace vehicle functie. Daar mee kan je geld steken in nieuwe voertuigen.
Als je AI tegenstanders hebt (of online speelt) kan je geld investeren in andere bedrijven.
Je kan ook nieuwe fabrieken stichten wat op het gegeven moment meerdere tientallen miljoenen per stuk kost.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

McKaamos schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:58:
[...]

OTTD heeft een replace vehicle functie. Daar mee kan je geld steken in nieuwe voertuigen.
Als je AI tegenstanders hebt (of online speelt) kan je geld investeren in andere bedrijven.
Je kan ook nieuwe fabrieken stichten wat op het gegeven moment meerdere tientallen miljoenen per stuk kost.
en anders kun je altijd nog steden herstructureren of ruimte voor steden creeren in het naast gelegen vijver/meer/sloot/kanaal/zee :D Kost handen vol met geld

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

djidee schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:15:
[...]

en anders kun je altijd nog steden herstructureren of ruimte voor steden creeren in het naast gelegen vijver/meer/sloot/kanaal/zee :D Kost handen vol met geld
ja ook al kost dat veel geld, als je bakken met geld (lees miljarden) binnenhaalt dan zit je weer snel op 0 als je wat meren en heuvels vlak maakt maar des al niet te min wacht je een jaartje max en dan kan je het zelfde geintje weer uithalen.

nee wat ik bedoel is dat je op zo'n moment echte dips meemaakt of enorm veel geld verliest door ongein .. beetje de spanning erinhouden ..

het leukste van TT vind ik is dat je moeite moet doen om te zorgen dat je geld binnen gaat stromen en meer en meer kan bouwen, maar wel dat je af en toe moet wachten zodat je genoeg cash hebt om te bouwen. moment dat je dan over een bepaalde magische grens heen gaat hoef je niet meer te wachten en bouw je er gewoon op los en dan is voor mij de lol eraf. juist net om die magische grens blijven houdt het voor mij intressant

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik zet soms economy op 'fluctuation' ofzo, waarbij fabrieken ook sluiten of opeens bagger laag gaan produceren. Heb je net je 12 trains netwerk opgebouwd, kan je weer opnieuw beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
vso schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:38:
het leukste van TT vind ik is dat je moeite moet doen om te zorgen dat je geld binnen gaat stromen en meer en meer kan bouwen, maar wel dat je af en toe moet wachten zodat je genoeg cash hebt om te bouwen. moment dat je dan over een bepaalde magische grens heen gaat hoef je niet meer te wachten en bouw je er gewoon op los en dan is voor mij de lol eraf. juist net om die magische grens blijven houdt het voor mij intressant
Nou, als dat zo is, dan kan ik 1,5 a 2 ingame jaren spelen voordat de lol eraf is... Als er iets is in TT waarop je niet moet letten is geld, heeft toch geen zin. Waar ik mijn plezier uit haal (en de meesten voor zover ik weet), is een zo groot en complex mogelijk spoornet bouwen zonder dat er jams komen...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 10:15
check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:40
Na een tijdje geen OpenTTD gespeeld te hebben heb ik het toch weer een beetje opgepakt. Ahoewel er een doodse stilte heerst in het #openttd kanaal @ irc.tweakers.net ga ik het hier toch ff aankondigen :P

[NL] Coolyboy's 24/7 NL NoBr/NoRestarts
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Clients:           1 / 11 (8 / 8 companies; 0 / 10 spectators)
Language:          [Any]
Map:               "Random Map"
Landscape:       Temperate
Map size:         512 x 1024

Server version: 0.6.1
Server address: 145.53.165.26:3979 / coolyboy.nl
Start date:     1990-01-01
Current date:     2088-02-09

Wachtwoord: 'mevink'

Staat nu nog geen wachtwoord op en zit vol zoals je ziet, wordt binnenkort (vandaag of morgen) opnieuw gestart mét wachtwoord. Zal dan continu lopen voor onbepaalde tijd. (meestal 2/3 weken oid).
Geen spelers = game op pauze, zodat de game niet 'dood' loopt als je er een dag even niet bent.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik heb de afgelopen week ziekelijk veel transport giant gespeeld, de nieuwere soort transport tycoon. Er zijn wat patches voor uitgekomen waardoor het wel een stuk beter is geworden, maar het is nog steeds geen transport tycoon denk ik, hoewel het wel ff geleden is dat ik dat voor het laatst gespeeld heb.

ik ga zo transport tycoon nog eens proberen, kijken wat ik er nu van vind zo na transport giant :) Ik weet wel dat ik veel dingen uit transport tycoon echtwel miste in TG.

Wel vind ik TG een stuk leuker qua dingen die je kunt vervoeren... wat meer variatie ofzo. Maar mss is dit inmiddels met TT ook wel zo ;)

Grootste minpunt van TG vind ik de manier van bouwen en het feit dat je geen signalen weg kunt halen bij stations, waardoor je bij alle stations het zo moet maken dat de trein een rondje rijdt door het station en meerdere treinen niet 1 ingang en uitgang van een station kunnen delen.

En grafisch is TG natuurlijk beter, maarja dat is in dit soort spellen niet het aller belangrijkst natuurlijk.

U hoort van mij ;)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Transport Giant vond ik niet zo leuk, kan zijn dat ik teveel Transport Tycoon en Industry Giant gewend ben.

Ik vond het gewoon niet lekker spelen, na een paar uur spelen vond ik het bij lange na niet de 'verslavingsfactor' hebben die naar mijn mening Transport Tycoon en Industry Giant wél hebben.

Grafisch maken me deze spellen niet zoveel uit, het gaat erom dat de interface lekker werkt en je optie's en keuze's kunt maken in het aanleggen van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
FireFoz schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:25:
Wel vind ik TG een stuk leuker qua dingen die je kunt vervoeren... wat meer variatie ofzo. Maar mss is dit inmiddels met TT ook wel zo ;)
Je hebt nu heel wat GRF's die industrieen toevoegen. Kijk bijvoorbeeld eens naar ECS Vectors.

[ Voor 53% gewijzigd door Bart ® op 30-06-2008 21:30 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
hmm mss een stomme vraag, maar ik kan niks anders bouwen in TT dan wegen...? moet ik nog iets doen om te mogen beginnen?:P heb mn HQ al ergens neergezet, maar ik kan geen depots bouwen :? En de spoorrails is helemaal grayed-out...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In welk jaartal zit je? Ik kan me herinneren dat je voor een bepaald jaartal inderdaad geen rails kon bouwen, omdat er nog geen treinen beschikbaar zijn (duh :P)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
FireFoz schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:42:
hmm mss een stomme vraag, maar ik kan niks anders bouwen in TT dan wegen...? moet ik nog iets doen om te mogen beginnen?:P heb mn HQ al ergens neergezet, maar ik kan geen depots bouwen :? En de spoorrails is helemaal grayed-out...
Verander de startdate van 1930 naar 1950, of laad een newgrf die in 1930 al voertuigen heeft.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik wilde dit spel eigenlijk ook wel proberen, maar de installatie werkte niet echt. Volgens mij weet ik wel waardoor dat komt: OpenTTD is geen gratis spel, toch? Ik dacht van wel, maar kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:33

Gotiniens

Fairly odd Tim

openTTD is gratis, maar je hebt enkele bestanden nodig van Transport Tycoon Deluxe. Wat dan weer niet gratis is!

Maar geen vrees, ze zijn hard aan het werk om openTTD helemaal stand-alone te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:15:
Hmm, ik wilde dit spel eigenlijk ook wel proberen, maar de installatie werkte niet echt. Volgens mij weet ik wel waardoor dat komt: OpenTTD is geen gratis spel, toch? Ik dacht van wel, maar kennelijk niet.
Of je leest de installatie-handleiding even.

Eerste regel aldaar:
Installation can be a little complicated, as a licensed copy of Transport Tycoon Deluxe is necessary to play OpenTTD.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart ® op 05-07-2008 14:09 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, dan maar wachten tot ze klaar zijn met het stand-alone maken van OpenTTD :) Klinkt als een heel interessant spel, moeilijk, maar het is een tijd geleden dat ik een echte uitdaging gehad (hoewel....Ninja Gaiden 2....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

PM maar als je hem wel wilt spelen, ik kan je wel ff helpen om het werkend te krijgen.

Onder het mom van een AI contest hier op GoT zijn de files legaal beschikbaar though.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MsG schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:48:
PM maar als je hem wel wilt spelen, ik kan je wel ff helpen om het werkend te krijgen.

Onder het mom van een AI contest hier op GoT zijn de files legaal beschikbaar though.
Ik denk niet dat het werkend krijgen het probleem is, eerder zijn onwil om illegale software te gebruiken. Wat uiteraard zijn goed recht is.

Overigens maakt een AI-contest de files natuurlijk niet opeens legaal :')
Als het allemaal opeens legaal zou zijn, dan had ik hier ook allang een linkje geplaatst naar een kant-en-klaar-unzip&play versie, die is ook beschikbaar voor mensen die weten waar.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart ® op 05-07-2008 21:01 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja dat beweert het team zelf, dat ze daarin de files hebben gekregen. Je kan ook voor een paar euro transport tycoon deluxe kopen. Ik heb hem ooit eens gekocht en heb hem nog ergens in huis liggen. Dan vind ik het zelf gerechtvaardigd om de betreffende files even te downloaden.
FAQ
Hoe kom ik aan de originele bestanden/grahpics?
De originele TTD kunnen worden gedownload via http://webserver.tjip.com...008/ttd_original_data.zip. De organisatie heeft toestemming van Atari om deze ter beschikking te stellen aan de deelnemers aan de challenge.

[ Voor 34% gewijzigd door MsG op 05-07-2008 21:04 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaa, bedankt voor jullie hulp :) PMetje is on it's way (de link is nogal dood namelijk). Het klinkt of het spel heel erg diep gaat, lang geleden dat ik een dergelijke PC game gespeeld heb! Railroad Tycoon is op de 1 of andere manier spoorloos, jammer, daar kon ik me heel lang mee vermaken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MsG schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:02:
Tja dat beweert het team zelf, dat ze daarin de files hebben gekregen. Je kan ook voor een paar euro transport tycoon deluxe kopen. Ik heb hem ooit eens gekocht en heb hem nog ergens in huis liggen. Dan vind ik het zelf gerechtvaardigd om de betreffende files even te downloaden.

[...]
De merknaam Transport Tycoon ligt bij Atari, maar de rechten van het spel zelf liggen bij mijn weten nog steeds bij Chris Sawyer. Ik acht het onwaarschijnlijk dat die organisatie een mail van hem heeft gehad.

*knip* - tikje te verdacht

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 00:52 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De link is dood door dat de quote het afbreekt. Het komt uit dit topic: OpenTTD Programmeer Challenge

oftewel: http://webserver.tjip.com...008/ttd_original_data.zip en dat werkt perfectemundo!

[ Voor 25% gewijzigd door MsG op 06-07-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Voor zover ik weet is dit ook legaal:
http://download.transporttycoon.net/

Of als ie het niet doet:
http://www.transporttycoon.net/index
En even in de linkerbalk, bijna onderaan, onder het kopje "Downloads" op "The Game" klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
_Buran_ schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:13:

Of als ie het niet doet:
En even in de linkerbalk, bijna onderaan, onder het kopje "Downloads" op "The Game" klikken ;)
Volgens mij ook, ik zie het op alle OpenTTD/TTD fansites staan en het lijkt me sterk dat die allemaal warez verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
-Mike- schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:46:
[...]

Volgens mij ook, ik zie het op alle OpenTTD/TTD fansites staan en het lijkt me sterk dat die allemaal warez verspreiden.
Dus omdat we allemaal harder dan 120 rijden op de snelweg, is het maar legaal? Iedereen is van mening dat dit spel zo oud is dat het abandonware is. Vandaar dat het overal te downloaden is. Maar Chris Sawyer heeft het nooit vrijgegeven, dus technisch gezien is het gewoon illegaal.

Beetje vreemd dat mijn vorige post ge-edit wordt, ik geef alleen aan dat iemand mij kan mailen/PM'en, terwijl er hier en daar gewoon links staan naar sites waar TTDLX gedownload kan worden. Maargoed, vreemde moderaties op t.net gebeuren wel vaker...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Weet iemand nog een site waar wat goed wordt uitgelegt over die advance signals?

In het verleden (toen ik nog met TTDPatch werkte) kon je soort van pre-signals neerzetten ipv de normale (rails) zodat je bv bij een =x= overgang treinen die elkaar niet zouden raken gewoon door konden rijden. Nu heb ik nonstop opstoppingen en moet ze handmatig een signal-ignore mee geven omdat ze blijven wachten tot er 1tje op het andere spoor op de het stuk rijd.

Ik heb elke wat gevonden entry/exit signals, maar dat is volgens mij enkel voor een alternatieve route kiezen als de huidige 'bezet' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:24:
Weet iemand nog een site waar wat goed wordt uitgelegt over die advance signals?

In het verleden (toen ik nog met TTDPatch werkte) kon je soort van pre-signals neerzetten ipv de normale (rails) zodat je bv bij een =x= overgang treinen die elkaar niet zouden raken gewoon door konden rijden. Nu heb ik nonstop opstoppingen en moet ze handmatig een signal-ignore mee geven omdat ze blijven wachten tot er 1tje op het andere spoor op de het stuk rijd.

Ik heb elke wat gevonden entry/exit signals, maar dat is volgens mij enkel voor een alternatieve route kiezen als de huidige 'bezet' is.
http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placement
http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

En als je e.e.a. in het Nederlands wil lezen kun je even het TT-topic op fok.nl bekijken.

Wat jij trouwens zoekt is PBS, dan kunnen meerdere treinen in 1 seinblok zitten als ze elkaar niet raken. Dat is echter niet geimplementeerd in OpenTTD. Er is wel een patch voor in de maak, genaamd YAPP. Hier het topic op tt-forums.net.

[ Voor 25% gewijzigd door Bart ® op 07-07-2008 09:44 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Aahh zo heette dat, PBS :) Ik had ergens nog een hele oude nightly waar het heeft ingezeten, maar die crashde regelmatig als je reeds geplaatste signals wilde aanpassen.

Ik gebruik al tijdje advance signals, maar ik bouw meestal mijn trajecten zodat er amper oponthoud is bij stations (extra station, vooraf al een aftakking etc). Heb veelal te weinig ruimte op een 2 track netjes af te splitsen (brug of tunnel) en juist daar zit ik altijd met oponthoud.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 07-07-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
_Buran_ schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:13:

Of als ie het niet doet:
Bij deze site die je geeft heeft Owen ook bijgezet:
I will not be held responsible with the actions of users downloading this material, it is provided as a service for genuine users.
Hij weet dus ook dondersgoed dat het illegaal is, en heeft het alleen online gezet voor diegenen die het origineel legaal in bezit hebben. Althans, dat zegt hij uiteraard om zich in te dekken, alhoewel dat weinig kans maakt voor een rechtbank.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige is dat Atari natuurlijk geen geld gaat stoppen in het aanklagen van mensen die een 14 jaar oude game verspreiden, ze hebben wel wat beters te doen. Eindelijk eens goede games publiceren zodat ze niet failliet gaan bijvoorbeeld. Echter, dat maakt het natuurlijk nog steeds niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb hem ook gewoon gedownload, overigens ook alleen maar omdat hij nergens te koop is.

[ Voor 24% gewijzigd door -Mike- op 08-07-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:11:
Het enige is dat Atari natuurlijk geen geld gaat stoppen in het aanklagen van mensen die een 14 jaar oude game verspreiden, ze hebben wel wat beters te doen. Eindelijk eens goede games publiceren zodat ze niet failliet gaan bijvoorbeeld. Echter, dat maakt het natuurlijk nog steeds niet legaal.
Atari? Microprose toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Van Wiki:
In 1998, the MicroProse and properties were acquired for USD$70 million in cash by Hasbro and then merged with Hasbro Interactive. [...] In January 2001, after French game publisher Infogrames Entertainment SA (IESA) took over Hasbro Interactive for $100 million, MicroProse ceased to exist. [...] Hasbro Interactive was renamed to Infogrames Interactive and then to Atari Interactive.

[ Voor 105% gewijzigd door Bart ® op 08-07-2008 08:01 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
-Mike- schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:19:
Ik heb hem ook gewoon gedownload, overigens ook alleen maar omdat hij nergens te koop is.
Slechte smoes.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel in 1998 gekocht en heb hier dus nog originele cd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Doe dan deze: http://www.marktplaats.nl...3D%26fta_ind%3D1%26fs%3D1

Minimaal 2,50 :) zegt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Als dat TTO is heb je er nog niets aan voor OTTD :P

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is dezelfde als in jouw overpriced Amazon-link hoor :). Transport Tycoon Deluxe. Welke je ook nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:41:
Het is dezelfde als in jouw overpriced Amazon-link hoor :). Transport Tycoon Deluxe. Welke je ook nodig hebt.
Inderdaad. Ik had de foto niet gezien. En die Amazon-link is zeker duur. Maar downloaden omdat ie niet te koop is, is BS ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar ga ook niet aankomen met het feit dat Chris Sawyer er nog voordeel bij heeft als je het tweedehands koopt. Aangezien dat gewoon doorruiling is van een gekocht exemplaar verschilt het verder niet, maar goed nu is het legaal *O* . Ik heb hem van mijn Tycoon Collection 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

MsG schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:06:
Maar ga ook niet aankomen met het feit dat Chris Sawyer er nog voordeel bij heeft als je het tweedehands koopt. Aangezien dat gewoon doorruiling is van een gekocht exemplaar verschilt het verder niet, maar goed nu is het legaal *O* . Ik heb hem van mijn Tycoon Collection 8)
Precies. Dat vind ik het argument. Je kan het spel niet meer nieuw kopen, alleen tweedehands. De oorspronkelijke uitgever schiet er niets meer mee op, en je benadeelt de oorspronkelijke uitgever ook niet mee als je die bestanden download.

Als Chris Sawyer (of Atari) hier al iets mee zouden willen, dan zouden ze volgens mij het beste de bestanden (of het spel) opnieuw ter verkoop aan bieden.

Maar goed, feit blijft dat het technisch niet legaal is, dus downloaden zou ik nooit doen. Ook loop ik nooit door rood, en rij ik nooit te hard.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Jamal schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:40:
[...]

Precies. Dat vind ik het argument. Je kan het spel niet meer nieuw kopen, alleen tweedehands. De oorspronkelijke uitgever schiet er niets meer mee op, en je benadeelt de oorspronkelijke uitgever ook niet mee als je die bestanden download.

Als Chris Sawyer (of Atari) hier al iets mee zouden willen, dan zouden ze volgens mij het beste de bestanden (of het spel) opnieuw ter verkoop aan bieden.

Maar goed, feit blijft dat het technisch niet legaal is, dus downloaden zou ik nooit doen. Ook loop ik nooit door rood, en rij ik nooit te hard.
Als je die link van Amazon van mij bekijkt, zie je dat ie gewoon nieuw te koop is daar...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Om trouwens helemaal een eind aan de discussie te maken of het nu wel of niet legaal is:
een quote van de FAQ van de website van Chris Sawyer:
I can't find Transport Tycoon available to buy - Can I just download it?
No! All versions of Transport Tycoon are protected by copyright, and are the subject of a publication agreement with Microprose, which means the only legal way to obtain the game (and support the developer) is to purchase the full boxed product. If you can't find it in your country, you can usually purchase by mail order from another country - See Games/Purchasing for more details.
En als je dan doorklikt naar Games/Purchasing:
Transport Tycoon Deluxe (Win95/98/ME)
Still available as a budget title in the UK and US (Try Amazon's UK mail order web site - See link below)
Als je dan op Amazon UK kijkt, zie je hem legaal en nieuw te koop staan voor £9.99.

Dus iedereen die hem legaal wil, kan hem gewoon nieuw kopen, en iedereen die hem illegaal wil, kan hem lekker downloaden.

[ Voor 18% gewijzigd door Bart ® op 08-07-2008 10:07 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat staat dacht ik ook in diverse stickies op het openttd forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Okee. Het is inderdaad mogelijk om het spel nog aan te schaffen, en was ik dus iets te kort door de bocht.

Wel is het bijzonder dat het complete spel (en niet alleen de databestanden) op verschillende sites ter download wordt aangeboden. Zo staat het complete spel oa. op de website van een bekend nederlands computer tijdschrift:
Transport Tycoon Deluxe
Nederland staat bekend als transportland. Als wij inderdaad zulke succesvolle vervoerders zijn dan moet het voor ons een koud kunstje zijn om te scoren in het fraaie Transport Tycoon Deluxe. In dit spel - dat speciaal geschikt is gemaakt voor Windows XP - moet u een transportimperium opbouwen met treinen, vrachtwagens, schepen en vliegtuigen.
meteen downloaden
Met de complete download link erbij. Dan wordt toch tenminste de indruk gewekt dat het spel daar legaal, en gratis, te downloaden is.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Jamal schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:47:
Okee. Het is inderdaad mogelijk om het spel nog aan te schaffen, en was ik dus iets te kort door de bocht.

Wel is het bijzonder dat het complete spel (en niet alleen de databestanden) op verschillende sites ter download wordt aangeboden. Zo staat het complete spel oa. op de website van een bekend nederlands computer tijdschrift:

[...]

Met de complete download link erbij. Dan wordt toch tenminste de indruk gewekt dat het spel daar legaal, en gratis, te downloaden is.
Ik denk dat ze bij Computer Idee dezelfde fout maken die heel veel mensen maken. Ze denken dat het legaal is omdat het oud is. Ik ben benieuwd of ze het weg halen als ze erop gewezen worden dat het toch echt illegaal is...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Ik heb hem ook orgineel gekocht in 1998, helaas was dat alleen de Dos versie en werken volgens mij die bestanden niet met Openttd. Dus heb ik de nieuwste versie gedownload en het werkt prima^^. (en compleet legaal imho :))

Mijn server draait overigens nogsteeds en zal deze week worden herstart (omdat de map nogal 'uitgedraait' is). Enfer, Tijntje, Darkdeath & ikzelf zijn vrij actief en het is een leuke map geworden zo!

[NL] Coolyboy's 24/7 NL NoBr/NoRestarts
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Last update:       Tuesday, July 8th 2008 09:06 GMT    
Clients:           0 / 11 (3 / 8 companies; 0 / 10 spectators)
Language:          [Any]
Map:               "Random Map"
Landscape:       Temperate
Map size:         512 x 1024

Server version: 0.6.1
Server address: 145.53.165.26:3979 / coolyboy.nl
Start date:     1990-01-01
Current date:     2127-11-06

Wachtwoord: 'mevink'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
coolyboy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:12:
Ik heb hem ook orgineel gekocht in 1998, helaas was dat alleen de Dos versie en werken volgens mij die bestanden niet met Openttd. Dus heb ik de nieuwste versie gedownload en het werkt prima^^. (en compleet legaal imho :))
Als het goed is werken de dos-bestanden ook gewoon met openttd.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Merovingian schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:14:
[...]

Als het goed is werken de dos-bestanden ook gewoon met openttd.
Hmm ik kreeg een vage foutmelding, heb toen ook niet verder gezocht en meteen een kopie van het net af geplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heeft iemand een OpenTTD welke wél echt voor PDA is? Ik heb hier eentje die best werkt. Maar net te groot is voor 320 * 240. Zo kan ik bij geldzaken niet eens het lenen gedeelte zien, waardoor ik geen lening kan afsluiten. En zo meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MsG schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:39:
Heeft iemand een OpenTTD welke wél echt voor PDA is? Ik heb hier eentje die best werkt. Maar net te groot is voor 320 * 240. Zo kan ik bij geldzaken niet eens het lenen gedeelte zien, waardoor ik geen lening kan afsluiten. En zo meer dingen.
Probleem heb ik dus ook :( Geld kan je met beetje gepiel net voor elkaar krijgen, maar bv opties kom je nooit bij die ok knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik lees er over dat ze zijn uitgegaan van een PALM ( 480x320 ). Ik kan helaas ook niet custom game accepten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Op http://users2.tt-forums.n...w_blueeagle/downloads.php kun je NS materieel downloaden voor Transport Tycoon downen, de links werken echter niet. Is er een alternatieve link die iemand hier toevallig weet? Het officiële draadje hiervan loopt op http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom vraag je het daar niet? Zij moeten het haast wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
OCTheEagle schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:09:
Op http://users2.tt-forums.n...w_blueeagle/downloads.php kun je NS materieel downloaden voor Transport Tycoon downen, de links werken echter niet. Is er een alternatieve link die iemand hier toevallig weet? Het officiële draadje hiervan loopt op http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033
http://users.tt-forums.net/dutchset/index.php?page=set1&section=download

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt die nl-set al goed i.c.m. openTTD? Kan mij herinneren dat het niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:32:
Werkt die nl-set al goed i.c.m. openTTD? Kan mij herinneren dat het niet lekker werkt.
Geen idee, ik ben geen early-adaptor op OTTD-gebied :P

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:32:
Ik heb de set een hele tijd geleden al geprobeerd (meer dan half jaar geleden) en werkte best goed. Was alleen niet onder de indruk van de custom locomotiefjes (volgens mij hadden ze ook de snelheden aangepast).

Vond het wel grappig om NS materiaal op mijn banen te zien rijden :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:00:
[...]

Ik heb de set een hele tijd geleden al geprobeerd (meer dan half jaar geleden) en werkte best goed. Was alleen niet onder de indruk van de custom locomotiefjes (volgens mij hadden ze ook de snelheden aangepast).

Vond het wel grappig om NS materiaal op mijn banen te zien rijden :)
Welke versie was dat dan? Want bij mij had ik alleen een 1300 die werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:11:
[...]

Welke versie was dat dan? Want bij mij had ik alleen een 1300 die werkte.
Versie weet ik niet meer... Het was wel zo dat ik een paar jaar moest wachten voordat ik NS treintjes kreeg. Pas toen er diesel locomotiefjes kwamen kregen ze een NS uiterlijk geloof ik..

Wat overigens wel lastig was dat alle treinen blauw met geel waren, ongeacht jouw speler kleur, dat maakt als je alleen bent niet uit, maar wel als je met anderen/AI spelers speelt weet je niet echt van wie een trein is.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

ze zijn nog niet klaar, duurt vrij lang, maar het antwoord is ook altijd erg makkelijk wanneer men vraagt wanneer het klaar is: "When it's done"
Praat wel eens met 1 van de mensen die erachter zit op irc, heeft ook een mooie bruggenset gemaakt en meer fancy dingetjes (Purno).

Ik heb eindelijk nieuwe bruggetjes draaiend icm total town replacement3, ziet er erg tof uit nu, zeker met al die extra industry station's... Zal binnenkort even screens maken met lijstje van gebruikte grf's

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Laatst online: 06-09 20:42
Ik speel transport tycoon al heel erg lang en ik heb nog nooit een spel gevonden wat het kan evenaren terwijl het eigenlijk heel erg oud is. Om de zoveel tijd raak ik helemaal weer verslaafd aan dit spel en nu met oppenttd gebeurd dat wel heel erg vaak. Omdat de kaart in een gemiddeld spel al heel erg snel vol zit heb ik voor me laatste potje de grootste die ik kon vinden genomen, achteraf misschien wel een beetje te groot aangezien ik die echt nooit vol krijg en mijn computer het niet zo leuk vind :+ .

Ik speel graag langzaam en "realistisch", ik begin met een klein enkel spoorlijntje en breid vanaf die eerste stukken spoor langzaam maar zeker uit waarbij kruispunten en stations enzo meegroeien. Het valt me op dat de meeste mensen juist meteen een gigantisch netwerk willen bouwen en daarbij de hele kaart platgooien maar daar zie ik de lol niet echt van in. Het is wel leuk om steeds te observeren en dan net die kleine aanpassing te maken dat het weer net wat beter loopt.

Voor de geïntereseerden heb ik wat plaatjes van mijn netwerk. Het bedrijf heet de wurzer spoorwegen aangezien ik daar begonnen ben. Het bedrijf bestaat uit 151 treinen en 105 bussen.

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/6753/kaartxh3.th.png
Kaart

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/595/wurzerspoorwegen20feb19gv6.th.png
Station Wurzen, grootste en belangrijkste station.

Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/674/wurzerspoorwegen14okt19ap7.th.png
Helemaal aan de andere kant ligt de terminus van Cuxhaven.

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/1025/wurzerspoorwegen20feb19jr0.th.png
Aansluiting van Chemnitz op de hoofdlijn.

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/2787/wurzerspoorwegen28mrt19sa2.th.png
Alhoewel passagiers het belangrijkste zijn in dit potje is een leuke landing kool natuurlijk nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

djidee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:15:
Ik heb eindelijk nieuwe bruggetjes draaiend icm total town replacement3, ziet er erg tof uit nu, zeker met al die extra industry station's... Zal binnenkort even screens maken met lijstje van gebruikte grf's
Zou je dit eens toe kunnen lichten? :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
DarkLoki schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:51:
[afbeelding]
Station Wurzen, grootste en belangrijkste station.
Heb je niet een beetje teveel bussen daar bovenin rijden? :P
DarkLoki schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:51:
[afbeelding]
Alhoewel passagiers het belangrijkste zijn in dit potje is een leuke landing kool natuurlijk nooit verkeerd.
Ik neem aan dat jij een nightly build gebruik? Ik dacht dat die animatie stations (met dat kool bv) niet werkte in de laatste stable release?

Wel leuke opdracht zo te doen :) Ik begin veelal weer overnieuw, meestal zonder computer tegenstanders omdat die gasten er soms echt een zooitje van maken als ze een spoor niet krijgen aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik speel het liefst met AI spelers erbij gewoon omdat je dan nog 'concurrentie' hebt (als ik dan niet online speel). Maar ik zit al zo lang te wachten op een verbeterde AI want het wordt soms inderdaad zo'n gigantisch zooitje. En om ze dan weer op te kopen en alles gaan verwijderen, nee niet echt.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Heb een nieuwe hobby :7 Kijken hoeveel treinen per minuut mijn stations verwerken. Mijn twee grootste MagLev stations doen 52 en 23 tpm, nu jij :p (gewoon timer op een minuut zetten en treintjes tellen hehe)

Edit\ Grootste normale treinstation doet er 27 per minuut.

[ Voor 12% gewijzigd door Maks op 14-07-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Mojo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:22:
[...]

Zou je dit eens toe kunnen lichten? :)
Nou, euh... Plaatjes zeggen meer dan woorden ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/screen1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/screen2.png

Gebruikte GRF lijst (en in die volgorde (anders werkt de combi TotalTownReplacement en de total_bridges niet)):

ttrs3w.GRF
total_bridges.grf
newstatsw.grf
newshipsw.grf
4LVw.grf
indstatrw.grf
dbsetxlw.grf
PlaneSetw.grf

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Laatst online: 06-09 20:42
SinergyX schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:30:
[...]

Heb je niet een beetje teveel bussen daar bovenin rijden? :P
Haha het is wel een beetje een chaos daar, al die bussen maken ook dik verlies maar het maakt mij allemaal niet zo heel veel uit, die bussen zorgen voor heel veel extra passagiers zodat ik me netwerk nog groter kan maken en de stad groeit er ook nog eens van. Ik zou het wel beter willen regelen maar 100 bussen in meerdere steden bij te houden heb ik geen zin in.
SinergyX schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:30:
[...]

Ik neem aan dat jij een nightly build gebruik? Ik dacht dat die animatie stations (met dat kool bv) niet werkte in de laatste stable release?

Wel leuke opdracht zo te doen :) Ik begin veelal weer overnieuw, meestal zonder computer tegenstanders omdat die gasten er soms echt een zooitje van maken als ze een spoor niet krijgen aangesloten.
Ik gebruik versie 0.6.1, gewoon een normale versie. Maar ik heb die stations al langer en volgens mij werkt het al een paar versies prima. Heb er verder niet zoveel verstand van maar dat zou zeker met een normale versie moeten lukken.

AI tegenstanders gebruik ik ook nooit, vind wat tegenstand opzich wel grappig maar het is vervelend dat ze je altijd in de weg zitten op één of andere manier. Multiplayer is ook wel leuk omdat je niet alleen bent maar ik vind dat dat wat minder diepgang heeft. Je bouwt snel een netwerkje en een dag later is er weer een nieuwe kaart en kan je weer overnieuw. Zou leuker zijn als het wat grootschaliger zou zijn, een soort MMO ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkLoki schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:46:
AI tegenstanders gebruik ik ook nooit, vind wat tegenstand opzich wel grappig maar het is vervelend dat ze je altijd in de weg zitten op één of andere manier. Multiplayer is ook wel leuk omdat je niet alleen bent maar ik vind dat dat wat minder diepgang heeft. Je bouwt snel een netwerkje en een dag later is er weer een nieuwe kaart en kan je weer overnieuw. Zou leuker zijn als het wat grootschaliger zou zijn, een soort MMO ofzo :P
Dat van een MMO is wel een leuk idee inderdaad, maar ik zou niet het cluster aan servers willen zijn die zo'n game hosten :X Te veel load voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:53:
[...]

Dat van een MMO is wel een leuk idee inderdaad, maar ik zou niet het cluster aan servers willen zijn die zo'n game hosten :X Te veel load voor mij :P
Er is net een MMO geweest! Zie hier. Zijn jullie net te laat...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
DarkLoki schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:46:

Multiplayer is ook wel leuk omdat je niet alleen bent maar ik vind dat dat wat minder diepgang heeft. Je bouwt snel een netwerkje en een dag later is er weer een nieuwe kaart en kan je weer overnieuw.
Mijn server draait gemiddeld 1 map per maand, daarom juist vind ik mulitplayer een groot voordeel hebben tegenover singleplayer.
Ik ben er atlijd bij in het begin, kan dus een leuk spoor opzetten en de volgende dag terugkomen en er lekker aan doorbouwen. Na 2 weken is het juist leuk om je spoor zo optimaal mogelijk te krijgen en om te zien hoeveel tegenstand je ondertussen al hebt gekregen van de overige spelers.

Aan het einde van de maand zit de map echt vol (elke industry & stad verbonden) en dan is het ook geoeg geweest, de map die nu draait loopt echt op zijn einde maar toch heeft vorige week nog iemand een zeer succesvolle company opgezet met een heel strak netwerk.
Merovingian schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:49:
[...]

Ik zag de server idd staan (64 spelers max), jammer dat ik het gemist heb anders zou ik graag mee gedaan willen hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Mevius op 15-07-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds deze week ook weer helemaal in TTD. Had al OpenTTD op m'n computer staan maar nooit serieus gespeeld. Deze week de nieuwe versie gedownload en daar zaten toch wel veel verbeteringen in :)

Tot nu toe speelde ik altijd de 'gewone' spelmodus: een paar treintjes point-to-point laten rijden, wat bussen, wat vliegtuigen, etc, het geld langzaam binnen laten stromen en zo een beetje aanprutsen. Nu gisteren een kaart gerendered met die TerraGenesis, dan krijg je toch ineens een heel ander speelveld :) Op die kaart snapte ik ook meteen de uitdaging om zo'n mooi spoornetwerk te bouwen als jullie doen (snapte nooit zo goed waarom je dat zou willen op die chaos van de normale kaart :P). Daar ben ik ook meteen mee begonnen en het gaat al erg goed moet ik zeggen. Ben gewoon in een hoek begonnen met, hoe kan het ook anders, kolenvervoer, en heb er langzamerhand een 'mainline' van gemaakt. Hierop rijden nu
• 3 kolentreintjes
• 2 livestock/grain combo's
• 1 wood
• 1 iron ore

Echt te grappig om te zien hoe dat dat allemaal goed gaat op zo'n heel klein stukje. Merk wel dat ik nog lang niet alle mogelijkheden ken van OpenTTD, maar dat gaat natuurlijk vanzelf komen. Merk wel dat ik, net zoals hierboven gepost vind, het jammer vind dat je op een gegeven moment 'teveel' geld hebt. Voor het bouwen is dat wel lekker, maar voor het 'spel' is er zo niets aan.

Coolguy, zal vanmiddag/vanavond/morgen ook eens op jouw server komen kijken, heb dit nog nooit multiplayer gespeeld, ben benieuwd hoe dat werkt, en wat competitie is nooit weg. Kan ik gewoon joinen zonder dat er iemand anders aan het spelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merovingian schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:49:
[...]

64 spelers max, ik dacht meer aan 1000+ in een echt hele grote map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:35:
[...]

64 spelers max, ik dacht meer aan 1000+ in een echt hele grote map :)
Lullige is dat je zonder pause on connect gigantisch veel last hebt van desyncs bij inloggen, maar als je het aanzet is er niet meer te spelen met al die inloggende spelers. Daarbij is als je 1000 spelers hebt met elk 50 treinen, je 50.000 treinen heb rijden. Nu weet ik niet wat voor pc je hebt, maar tenzij het Blue Gene is ofzo, zal je het niet kunnen draaien. Met 1000 treinen is het al traag op een moderne pc met bijvoorbeeld een E6600. Niet echt haalbaar dus, 1000+ spelers. Helaas, want het zou op zich wel vet zijn inderdaad :)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Ik vraag me de hele week al af wat het beste is. Als je bijv. een lijn hebt van een kolenmijn naar een power station, moet je dan op het laadstation "Full load" aanzetten of niet, voor optimale resultaten?

En met optimale resultaten bedoel ik dan zo dat je het het hoogste % vervoerd krijgt voor die kolenmijn.

En maakt het verschil om meer dan 1 trein in te zetten op 1 kolenmijn? Ook als die ene trein nooit 'vol' zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merovingian schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:53:
[...]

Lullige is dat je zonder pause on connect gigantisch veel last hebt van desyncs bij inloggen, maar als je het aanzet is er niet meer te spelen met al die inloggende spelers. Daarbij is als je 1000 spelers hebt met elk 50 treinen, je 50.000 treinen heb rijden. Nu weet ik niet wat voor pc je hebt, maar tenzij het Blue Gene is ofzo, zal je het niet kunnen draaien. Met 1000 treinen is het al traag op een moderne pc met bijvoorbeeld een E6600. Niet echt haalbaar dus, 1000+ spelers. Helaas, want het zou op zich wel vet zijn inderdaad :)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:53:
[...]

:)

Ik denk dat ik er toch eens naar ga kijken of het mogelijk is om zoiets groots te maken. En zoals ik al eigenlijk bedoelde: een clustering topologie voor openttd maken. En dan zou ik wel bereid zijn om in zoiets te investeren door een paar servers in een colo te hangen, uiteraard is het spelen op zo'n server dan ook niet gratis.

edit: en ik heb ook al een naam, mmottd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Laatst online: 10:46

Pinjataaa

Hit me!

Het begint me toch een beetje te kriebelen als ik dit zo lees, heb et een hele tijd geleden heel veel gespeelt, maar was het helemaal vergeten.
Vanavond even naar het CDtje zoeken, hopelijk heb ik hem nog!
Spelen jullie tegen elkaar of hoe gaat dit te werk? Heb je een server nodig of is 1 iemand de host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:31:

Ik denk dat ik er toch eens naar ga kijken of het mogelijk is om zoiets groots te maken. En zoals ik al eigenlijk bedoelde: een clustering topologie voor openttd maken. En dan zou ik wel bereid zijn om in zoiets te investeren door een paar servers in een colo te hangen, uiteraard is het spelen op zo'n server dan ook niet gratis.

edit: en ik heb ook al een naam, mmottd :Y)
Ik kan me op het forum van TTDPatch nog wel herinneren dat ze soortgelijk systeem van Simcity wilde maken. Dus ieder zijn eigen map, maar de randen gelinkt aan elkaar. Liep al snel uit tot een enorm ideeen topic maar is volgens mij nooit wat geworden.

Mooiste idee was nog wel het eigen map principe, maar dat je na goedkeuring bv een treinlijntje naar de buren kon bouwen op die manier wat samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Pinjataaa schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:36:
Het begint me toch een beetje te kriebelen als ik dit zo lees, heb et een hele tijd geleden heel veel gespeelt, maar was het helemaal vergeten.
Vanavond even naar het CDtje zoeken, hopelijk heb ik hem nog!
Je kan alles ook downloaden, heb je cd niet voor nodig ;)
Spelen jullie tegen elkaar of hoe gaat dit te werk? Heb je een server nodig of is 1 iemand de host?
Je kan het doen zoals je zelf wil. Als je samen met iemand wil spelen, doe je dat lekker. Als je tegen iemand wil spelen, kun je dat ook doen.

Enne, als er 1 iemand de host is, dan is die de server ;)
Maar je hebt dus een server nodig. Die kan je zelf maken (wel de juiste poorten even opengooien), of je joint er eentje die al bestaat.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Laatst online: 10:46

Pinjataaa

Hit me!

Gaaf man! Ik heb het zojuist even gedownload en geïnstalleerd samen met OTTD.
Ik heb dit spel helemaal kapot gespeeld op mijn P2, hopelijk vind ik het nog steeds zo leuk als toen.
Soms zat ik er een hele zaterdag achter, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Zo'n spel is het wel ja ;) Vanavond ook maar weer 'effe' los...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:58:
Vraagje. Ik vraag me de hele week al af wat het beste is. Als je bijv. een lijn hebt van een kolenmijn naar een power station, moet je dan op het laadstation "Full load" aanzetten of niet, voor optimale resultaten?

En met optimale resultaten bedoel ik dan zo dat je het het hoogste % vervoerd krijgt voor die kolenmijn.

En maakt het verschil om meer dan 1 trein in te zetten op 1 kolenmijn? Ook als die ene trein nooit 'vol' zit?
Beetje afhankelijk. Bij wat langere afstanden maak ik meestal meerdere treinen die elk ommenabij zoveel kunnen vervoeren als de mijn produceert en zet ze dan op full load.
Ik laat eerst een trein vol laden en zodra die wegrijd clone ik die trein en laat ik die vol laden. Is de eerste niet terug zodra de tweede vertrekt, dan clone ik nog een keer. Dat herhaal ik tot de eerste dicht genoeg bij is zodat er altijd een trein aan het inladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik heb zelf sinds kort een 24" TFT en nu heb ik daarmee een probleem met openTTD. Als ik in het spel scroll flikkert het beeld behoorlijk, hoe verder ik uit zoom hoe erger het is. Het is net alsof het beeld heel snel aan en uit gaat. Het lijkt in ieder geval niet op ghosting, meer alsof je achter een 50Hz CRT zit, maar dan alleen als ik scroll. Verder heb ik eigenlijk nergens anders problemen mee met dit beeldscherm.

Even de specs voor de goede orde:
TFT 24" samsung 244T S-PVA 8ms 1920x1200
GPU: HD2900XT

Aangezien ik dit probleem eigenlijk alleen met TTD heb (tenminste tot nu toe) post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook op een 22" komt door sdl denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Geen last van op mijn 15,4" laptop, 18" Iiyama, 19" merk goedkopie en 40" Samsung... Ken het probleem verder ook niet. Misschien eens plaatsen op tt-forums.net...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merovingian schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:59:
Geen last van op mijn 15,4" laptop, 18" Iiyama, 19" merk goedkopie en 40" Samsung... Ken het probleem verder ook niet. Misschien eens plaatsen op tt-forums.net...
Maar wat voor resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Windowed, en fullscreen 1280*800, 1280*1024, 1920*1080...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, want ik draai hier op 1680*1050 op en c2d 6600, op linux, dat wel en ik heb er echt last van. Ik speel windowed maar ben maar op 1280*800 gaan spelen om het speelbaar te houden.
Pagina: 1 ... 9 ... 53 Laatste