Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik heb nu ook OpenTTD op me pda.
Maar ik begrijp er niets van.
Als ik het spel start, wat moet ik doen, en hoe kan je het beste geld verdienen.
Als ik hier naar de screens kijk, lijkt het mij een best leuk spel.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 12:51
/u/121902/woosh.png?f=community)
Zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd, lees http://forum.fok.nl/topic/1156815 eens door. Vooral de openingpost. En begin met vervoeren van kolen naar een energiecentrale, dat is aardig rendabel.Brantje schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:50:
Ey,
Ik heb nu ook OpenTTD op me pda.
Maar ik begrijp er niets van.
Als ik het spel start, wat moet ik doen, en hoe kan je het beste geld verdienen.
Als ik hier naar de screens kijk, lijkt het mij een best leuk spel.
Nee, kan je niets aan veranderen, gebouwen zijn gewoon random. Of je moet newgrf's downloaden waarin die fonteinen vervangen zijn door andere gebouwen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:29:
Is er een manier om te voorkomen dat je stad opgegeven moment alleen bestaat uit fontijnen, beelden en parkjes? Of hoe je de plekken die in gebruik waren van falliet gegaande maatschapijen weer gevuld krijgt? Ik doel op voormalige bushaltes en bus depots.
[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 13-06-2008 12:49 ]
Cunning linguist.
Less = more
- Bart ®
Door hun geproduceerde goederen te vervoeren. Bij een rating van boven de 70% (IIRC) zal de productie gemiddeld genomen stijgen als je smooth economy aan hebt staan, daaronder zal hij dalen.Jamal schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:48:
Zijn er nog manieren om je industrieen te laten groeien?
edit: 60% is de grens, zie ook deze pagina.
[ Voor 14% gewijzigd door Bart ® op 18-06-2008 15:39 ]
Cunning linguist.
Is deze functie er al in OpenTTD of is ie al aangevraagd? Want ik kon niets vinden. En zijn er nog meer gebruikers die zoiets graag zien?
Speel het nu een tijdje op mijn Qtek 9100, nadeel is dat de resolutie dus net iets te klein is voor bepaalde schermen. Zo ik mijn balans-scherm met die borrow/repay knoppen 'net' iets te groot waardaar ik die borrow knop niet kan aanklikken.
Mischien toch eens verder kijken naar een 640/480 (of soortgelijk) mobieltje, echt heerlijk 1 van de beste spellen ooit in de trein te kunnen spelen
[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2008 11:23 ]
Ja true, dan zou hij inderdaad naar de gemiddelde snelheid ofzo moeten kijken. Dat moet ook mogelijk zijn denk ik. Maar als er veel treinen op één spoor rijden dan kan je er vanuit gaan dat daar wel eens opstoppingen ontstaan, dus ik zou dat ook wel fijn vinden.SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:22:
Ik bekijk meestal willekeurige treintjes, beetje rondkijken waar veel treinen op seinen zitten te wachten en dan hier en daar wat ombouwen. Denk dat zo'n functie niet echt zo werken, stel dat je bv 20 treinen perfect over 1 spoor hebt lopen zou hij die ook aangeven als 'druk'
[ Voor 12% gewijzigd door Maks op 19-06-2008 19:24 ]
alleen jammer dat als je op een gegeven moment gaat bulken van het geld.
het zou leuk zijn als je het weer dan kan "inversteren"
Tja vanalles
OTTD heeft een replace vehicle functie. Daar mee kan je geld steken in nieuwe voertuigen.vso schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:19:
wel prettig dat je met [del] toets insta alle open schermpjes kan sluiten ..
alleen jammer dat als je op een gegeven moment gaat bulken van het geld.
het zou leuk zijn als je het weer dan kan "inversteren"
Als je AI tegenstanders hebt (of online speelt) kan je geld investeren in andere bedrijven.
Je kan ook nieuwe fabrieken stichten wat op het gegeven moment meerdere tientallen miljoenen per stuk kost.
en anders kun je altijd nog steden herstructureren of ruimte voor steden creeren in het naast gelegen vijver/meer/sloot/kanaal/zeeMcKaamos schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:58:
[...]
OTTD heeft een replace vehicle functie. Daar mee kan je geld steken in nieuwe voertuigen.
Als je AI tegenstanders hebt (of online speelt) kan je geld investeren in andere bedrijven.
Je kan ook nieuwe fabrieken stichten wat op het gegeven moment meerdere tientallen miljoenen per stuk kost.
"Mekker, blaat"
ja ook al kost dat veel geld, als je bakken met geld (lees miljarden) binnenhaalt dan zit je weer snel op 0 als je wat meren en heuvels vlak maakt maar des al niet te min wacht je een jaartje max en dan kan je het zelfde geintje weer uithalen.djidee schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:15:
[...]
en anders kun je altijd nog steden herstructureren of ruimte voor steden creeren in het naast gelegen vijver/meer/sloot/kanaal/zeeKost handen vol met geld
nee wat ik bedoel is dat je op zo'n moment echte dips meemaakt of enorm veel geld verliest door ongein .. beetje de spanning erinhouden ..
het leukste van TT vind ik is dat je moeite moet doen om te zorgen dat je geld binnen gaat stromen en meer en meer kan bouwen, maar wel dat je af en toe moet wachten zodat je genoeg cash hebt om te bouwen. moment dat je dan over een bepaalde magische grens heen gaat hoef je niet meer te wachten en bouw je er gewoon op los en dan is voor mij de lol eraf. juist net om die magische grens blijven houdt het voor mij intressant
Tja vanalles
- Bart ®
Nou, als dat zo is, dan kan ik 1,5 a 2 ingame jaren spelen voordat de lol eraf is... Als er iets is in TT waarop je niet moet letten is geld, heeft toch geen zin. Waar ik mijn plezier uit haal (en de meesten voor zover ik weet), is een zo groot en complex mogelijk spoornet bouwen zonder dat er jams komen...vso schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:38:
het leukste van TT vind ik is dat je moeite moet doen om te zorgen dat je geld binnen gaat stromen en meer en meer kan bouwen, maar wel dat je af en toe moet wachten zodat je genoeg cash hebt om te bouwen. moment dat je dan over een bepaalde magische grens heen gaat hoef je niet meer te wachten en bouw je er gewoon op los en dan is voor mij de lol eraf. juist net om die magische grens blijven houdt het voor mij intressant
Cunning linguist.
[NL] Coolyboy's 24/7 NL NoBr/NoRestarts
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Clients: 1 / 11 (8 / 8 companies; 0 / 10 spectators) Language: [Any] Map: "Random Map" Landscape: Temperate Map size: 512 x 1024 Server version: 0.6.1 Server address: 145.53.165.26:3979 / coolyboy.nl Start date: 1990-01-01 Current date: 2088-02-09 |
Wachtwoord: 'mevink'
Staat nu nog geen wachtwoord op en zit vol zoals je ziet, wordt binnenkort (vandaag of morgen) opnieuw gestart mét wachtwoord. Zal dan continu lopen voor onbepaalde tijd. (meestal 2/3 weken oid).
Geen spelers = game op pauze, zodat de game niet 'dood' loopt als je er een dag even niet bent.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
ik ga zo transport tycoon nog eens proberen, kijken wat ik er nu van vind zo na transport giant
Wel vind ik TG een stuk leuker qua dingen die je kunt vervoeren... wat meer variatie ofzo. Maar mss is dit inmiddels met TT ook wel zo
Grootste minpunt van TG vind ik de manier van bouwen en het feit dat je geen signalen weg kunt halen bij stations, waardoor je bij alle stations het zo moet maken dat de trein een rondje rijdt door het station en meerdere treinen niet 1 ingang en uitgang van een station kunnen delen.
En grafisch is TG natuurlijk beter, maarja dat is in dit soort spellen niet het aller belangrijkst natuurlijk.
U hoort van mij
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik vond het gewoon niet lekker spelen, na een paar uur spelen vond ik het bij lange na niet de 'verslavingsfactor' hebben die naar mijn mening Transport Tycoon en Industry Giant wél hebben.
Grafisch maken me deze spellen niet zoveel uit, het gaat erom dat de interface lekker werkt en je optie's en keuze's kunt maken in het aanleggen van dingen.
- Bart ®
Je hebt nu heel wat GRF's die industrieen toevoegen. Kijk bijvoorbeeld eens naar ECS Vectors.FireFoz schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:25:
Wel vind ik TG een stuk leuker qua dingen die je kunt vervoeren... wat meer variatie ofzo. Maar mss is dit inmiddels met TT ook wel zo
[ Voor 53% gewijzigd door Bart ® op 30-06-2008 21:30 ]
Cunning linguist.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Rail Away!
- Bart ®
Verander de startdate van 1930 naar 1950, of laad een newgrf die in 1930 al voertuigen heeft.FireFoz schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:42:
hmm mss een stomme vraag, maar ik kan niks anders bouwen in TT dan wegen...? moet ik nog iets doen om te mogen beginnen?heb mn HQ al ergens neergezet, maar ik kan geen depots bouwen
En de spoorrails is helemaal grayed-out...
Cunning linguist.
Verwijderd
Maar geen vrees, ze zijn hard aan het werk om openTTD helemaal stand-alone te maken.
- Bart ®
Of je leest de installatie-handleiding even.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:15:
Hmm, ik wilde dit spel eigenlijk ook wel proberen, maar de installatie werkte niet echt. Volgens mij weet ik wel waardoor dat komt: OpenTTD is geen gratis spel, toch? Ik dacht van wel, maar kennelijk niet.
Eerste regel aldaar:
Installation can be a little complicated, as a licensed copy of Transport Tycoon Deluxe is necessary to play OpenTTD.
[ Voor 15% gewijzigd door Bart ® op 05-07-2008 14:09 ]
Cunning linguist.
Verwijderd
Onder het mom van een AI contest hier op GoT zijn de files legaal beschikbaar though.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
- Bart ®
Ik denk niet dat het werkend krijgen het probleem is, eerder zijn onwil om illegale software te gebruiken. Wat uiteraard zijn goed recht is.MsG schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:48:
PM maar als je hem wel wilt spelen, ik kan je wel ff helpen om het werkend te krijgen.
Onder het mom van een AI contest hier op GoT zijn de files legaal beschikbaar though.
Overigens maakt een AI-contest de files natuurlijk niet opeens legaal
Als het allemaal opeens legaal zou zijn, dan had ik hier ook allang een linkje geplaatst naar een kant-en-klaar-unzip&play versie, die is ook beschikbaar voor mensen die weten waar.
[ Voor 15% gewijzigd door Bart ® op 05-07-2008 21:01 ]
Cunning linguist.
FAQ
Hoe kom ik aan de originele bestanden/grahpics?
De originele TTD kunnen worden gedownload via http://webserver.tjip.com...008/ttd_original_data.zip. De organisatie heeft toestemming van Atari om deze ter beschikking te stellen aan de deelnemers aan de challenge.
[ Voor 34% gewijzigd door MsG op 05-07-2008 21:04 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 21:39 ]
- Bart ®
De merknaam Transport Tycoon ligt bij Atari, maar de rechten van het spel zelf liggen bij mijn weten nog steeds bij Chris Sawyer. Ik acht het onwaarschijnlijk dat die organisatie een mail van hem heeft gehad.MsG schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:02:
Tja dat beweert het team zelf, dat ze daarin de files hebben gekregen. Je kan ook voor een paar euro transport tycoon deluxe kopen. Ik heb hem ooit eens gekocht en heb hem nog ergens in huis liggen. Dan vind ik het zelf gerechtvaardigd om de betreffende files even te downloaden.
[...]
*knip* - tikje te verdacht
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 00:52 ]
Cunning linguist.
oftewel: http://webserver.tjip.com...008/ttd_original_data.zip en dat werkt perfectemundo!
[ Voor 25% gewijzigd door MsG op 06-07-2008 00:35 ]
http://download.transporttycoon.net/
Of als ie het niet doet:
http://www.transporttycoon.net/index
En even in de linkerbalk, bijna onderaan, onder het kopje "Downloads" op "The Game" klikken
Volgens mij ook, ik zie het op alle OpenTTD/TTD fansites staan en het lijkt me sterk dat die allemaal warez verspreiden._Buran_ schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:13:
Voor zover ik weet is dit ook legaal:
Of als ie het niet doet:
En even in de linkerbalk, bijna onderaan, onder het kopje "Downloads" op "The Game" klikken
- Bart ®
Dus omdat we allemaal harder dan 120 rijden op de snelweg, is het maar legaal? Iedereen is van mening dat dit spel zo oud is dat het abandonware is. Vandaar dat het overal te downloaden is. Maar Chris Sawyer heeft het nooit vrijgegeven, dus technisch gezien is het gewoon illegaal.-Mike- schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:46:
[...]
Volgens mij ook, ik zie het op alle OpenTTD/TTD fansites staan en het lijkt me sterk dat die allemaal warez verspreiden.
Beetje vreemd dat mijn vorige post ge-edit wordt, ik geef alleen aan dat iemand mij kan mailen/PM'en, terwijl er hier en daar gewoon links staan naar sites waar TTDLX gedownload kan worden. Maargoed, vreemde moderaties op t.net gebeuren wel vaker...
Cunning linguist.
In het verleden (toen ik nog met TTDPatch werkte) kon je soort van pre-signals neerzetten ipv de normale (rails) zodat je bv bij een =x= overgang treinen die elkaar niet zouden raken gewoon door konden rijden. Nu heb ik nonstop opstoppingen en moet ze handmatig een signal-ignore mee geven omdat ze blijven wachten tot er 1tje op het andere spoor op de het stuk rijd.
Ik heb elke wat gevonden entry/exit signals, maar dat is volgens mij enkel voor een alternatieve route kiezen als de huidige 'bezet' is.
- Bart ®
http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placementSinergyX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:24:
Weet iemand nog een site waar wat goed wordt uitgelegt over die advance signals?
In het verleden (toen ik nog met TTDPatch werkte) kon je soort van pre-signals neerzetten ipv de normale (rails) zodat je bv bij een =x= overgang treinen die elkaar niet zouden raken gewoon door konden rijden. Nu heb ik nonstop opstoppingen en moet ze handmatig een signal-ignore mee geven omdat ze blijven wachten tot er 1tje op het andere spoor op de het stuk rijd.
Ik heb elke wat gevonden entry/exit signals, maar dat is volgens mij enkel voor een alternatieve route kiezen als de huidige 'bezet' is.
http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
En als je e.e.a. in het Nederlands wil lezen kun je even het TT-topic op fok.nl bekijken.
Wat jij trouwens zoekt is PBS, dan kunnen meerdere treinen in 1 seinblok zitten als ze elkaar niet raken. Dat is echter niet geimplementeerd in OpenTTD. Er is wel een patch voor in de maak, genaamd YAPP. Hier het topic op tt-forums.net.
[ Voor 25% gewijzigd door Bart ® op 07-07-2008 09:44 ]
Cunning linguist.
Ik gebruik al tijdje advance signals, maar ik bouw meestal mijn trajecten zodat er amper oponthoud is bij stations (extra station, vooraf al een aftakking etc). Heb veelal te weinig ruimte op een 2 track netjes af te splitsen (brug of tunnel) en juist daar zit ik altijd met oponthoud.
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 07-07-2008 10:09 ]
- Bart ®
Bij deze site die je geeft heeft Owen ook bijgezet:_Buran_ schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:13:
Voor zover ik weet is dit ook legaal:
Of als ie het niet doet:
Hij weet dus ook dondersgoed dat het illegaal is, en heeft het alleen online gezet voor diegenen die het origineel legaal in bezit hebben. Althans, dat zegt hij uiteraard om zich in te dekken, alhoewel dat weinig kans maakt voor een rechtbank.I will not be held responsible with the actions of users downloading this material, it is provided as a service for genuine users.
Cunning linguist.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door -Mike- op 08-07-2008 00:21 ]
Atari? Microprose toch?Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:11:
Het enige is dat Atari natuurlijk geen geld gaat stoppen in het aanklagen van mensen die een 14 jaar oude game verspreiden, ze hebben wel wat beters te doen. Eindelijk eens goede games publiceren zodat ze niet failliet gaan bijvoorbeeld. Echter, dat maakt het natuurlijk nog steeds niet legaal.
- Bart ®
Van Wiki:
In 1998, the MicroProse and properties were acquired for USD$70 million in cash by Hasbro and then merged with Hasbro Interactive. [...] In January 2001, after French game publisher Infogrames Entertainment SA (IESA) took over Hasbro Interactive for $100 million, MicroProse ceased to exist. [...] Hasbro Interactive was renamed to Infogrames Interactive and then to Atari Interactive.
[ Voor 105% gewijzigd door Bart ® op 08-07-2008 08:01 ]
Cunning linguist.
- Bart ®
Slechte smoes.-Mike- schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:19:
Ik heb hem ook gewoon gedownload, overigens ook alleen maar omdat hij nergens te koop is.
Cunning linguist.
- Bart ®
Als dat TTO is heb je er nog niets aan voor OTTDMsG schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:05:
Doe dan deze: http://www.marktplaats.nl...3D%26fta_ind%3D1%26fs%3D1
Minimaal 2,50zegt ie.
Cunning linguist.
- Bart ®
Inderdaad. Ik had de foto niet gezien. En die Amazon-link is zeker duur. Maar downloaden omdat ie niet te koop is, is BSMsG schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:41:
Het is dezelfde als in jouw overpriced Amazon-link hoor. Transport Tycoon Deluxe. Welke je ook nodig hebt.
Cunning linguist.

Precies. Dat vind ik het argument. Je kan het spel niet meer nieuw kopen, alleen tweedehands. De oorspronkelijke uitgever schiet er niets meer mee op, en je benadeelt de oorspronkelijke uitgever ook niet mee als je die bestanden download.MsG schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:06:
Maar ga ook niet aankomen met het feit dat Chris Sawyer er nog voordeel bij heeft als je het tweedehands koopt. Aangezien dat gewoon doorruiling is van een gekocht exemplaar verschilt het verder niet, maar goed nu is het legaal. Ik heb hem van mijn Tycoon Collection
Als Chris Sawyer (of Atari) hier al iets mee zouden willen, dan zouden ze volgens mij het beste de bestanden (of het spel) opnieuw ter verkoop aan bieden.
Maar goed, feit blijft dat het technisch niet legaal is, dus downloaden zou ik nooit doen. Ook loop ik nooit door rood, en rij ik nooit te hard.
Less = more
- Bart ®
Als je die link van Amazon van mij bekijkt, zie je dat ie gewoon nieuw te koop is daar...Jamal schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:40:
[...]
Precies. Dat vind ik het argument. Je kan het spel niet meer nieuw kopen, alleen tweedehands. De oorspronkelijke uitgever schiet er niets meer mee op, en je benadeelt de oorspronkelijke uitgever ook niet mee als je die bestanden download.
Als Chris Sawyer (of Atari) hier al iets mee zouden willen, dan zouden ze volgens mij het beste de bestanden (of het spel) opnieuw ter verkoop aan bieden.
Maar goed, feit blijft dat het technisch niet legaal is, dus downloaden zou ik nooit doen. Ook loop ik nooit door rood, en rij ik nooit te hard.
Cunning linguist.
- Bart ®
een quote van de FAQ van de website van Chris Sawyer:
En als je dan doorklikt naar Games/Purchasing:I can't find Transport Tycoon available to buy - Can I just download it?
No! All versions of Transport Tycoon are protected by copyright, and are the subject of a publication agreement with Microprose, which means the only legal way to obtain the game (and support the developer) is to purchase the full boxed product. If you can't find it in your country, you can usually purchase by mail order from another country - See Games/Purchasing for more details.
Als je dan op Amazon UK kijkt, zie je hem legaal en nieuw te koop staan voor £9.99.Transport Tycoon Deluxe (Win95/98/ME)
Still available as a budget title in the UK and US (Try Amazon's UK mail order web site - See link below)
Dus iedereen die hem legaal wil, kan hem gewoon nieuw kopen, en iedereen die hem illegaal wil, kan hem lekker downloaden.
[ Voor 18% gewijzigd door Bart ® op 08-07-2008 10:07 ]
Cunning linguist.
Wel is het bijzonder dat het complete spel (en niet alleen de databestanden) op verschillende sites ter download wordt aangeboden. Zo staat het complete spel oa. op de website van een bekend nederlands computer tijdschrift:
Met de complete download link erbij. Dan wordt toch tenminste de indruk gewekt dat het spel daar legaal, en gratis, te downloaden is.Transport Tycoon Deluxe
Nederland staat bekend als transportland. Als wij inderdaad zulke succesvolle vervoerders zijn dan moet het voor ons een koud kunstje zijn om te scoren in het fraaie Transport Tycoon Deluxe. In dit spel - dat speciaal geschikt is gemaakt voor Windows XP - moet u een transportimperium opbouwen met treinen, vrachtwagens, schepen en vliegtuigen.
meteen downloaden
Less = more
- Bart ®
Ik denk dat ze bij Computer Idee dezelfde fout maken die heel veel mensen maken. Ze denken dat het legaal is omdat het oud is. Ik ben benieuwd of ze het weg halen als ze erop gewezen worden dat het toch echt illegaal is...Jamal schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:47:
Okee. Het is inderdaad mogelijk om het spel nog aan te schaffen, en was ik dus iets te kort door de bocht.
Wel is het bijzonder dat het complete spel (en niet alleen de databestanden) op verschillende sites ter download wordt aangeboden. Zo staat het complete spel oa. op de website van een bekend nederlands computer tijdschrift:
[...]
Met de complete download link erbij. Dan wordt toch tenminste de indruk gewekt dat het spel daar legaal, en gratis, te downloaden is.
Cunning linguist.
Mijn server draait overigens nogsteeds en zal deze week worden herstart (omdat de map nogal 'uitgedraait' is). Enfer, Tijntje, Darkdeath & ikzelf zijn vrij actief en het is een leuke map geworden zo!
[NL] Coolyboy's 24/7 NL NoBr/NoRestarts
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Last update: Tuesday, July 8th 2008 09:06 GMT Clients: 0 / 11 (3 / 8 companies; 0 / 10 spectators) Language: [Any] Map: "Random Map" Landscape: Temperate Map size: 512 x 1024 Server version: 0.6.1 Server address: 145.53.165.26:3979 / coolyboy.nl Start date: 1990-01-01 Current date: 2127-11-06 |
Wachtwoord: 'mevink'
- Bart ®
Als het goed is werken de dos-bestanden ook gewoon met openttd.coolyboy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:12:
Ik heb hem ook orgineel gekocht in 1998, helaas was dat alleen de Dos versie en werken volgens mij die bestanden niet met Openttd. Dus heb ik de nieuwste versie gedownload en het werkt prima^^. (en compleet legaal imho)
Cunning linguist.
Hmm ik kreeg een vage foutmelding, heb toen ook niet verder gezocht en meteen een kopie van het net af geplukt.Merovingian schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:14:
[...]
Als het goed is werken de dos-bestanden ook gewoon met openttd.
Probleem heb ik dus ookMsG schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:39:
Heeft iemand een OpenTTD welke wél echt voor PDA is? Ik heb hier eentje die best werkt. Maar net te groot is voor 320 * 240. Zo kan ik bij geldzaken niet eens het lenen gedeelte zien, waardoor ik geen lening kan afsluiten. En zo meer dingen.
- Bart ®
http://users.tt-forums.net/dutchset/index.php?page=set1§ion=downloadOCTheEagle schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:09:
Op http://users2.tt-forums.n...w_blueeagle/downloads.php kun je NS materieel downloaden voor Transport Tycoon downen, de links werken echter niet. Is er een alternatieve link die iemand hier toevallig weet? Het officiële draadje hiervan loopt op http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033
Cunning linguist.
- Bart ®
Geen idee, ik ben geen early-adaptor op OTTD-gebiedVerwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:32:
Werkt die nl-set al goed i.c.m. openTTD? Kan mij herinneren dat het niet lekker werkt.
Cunning linguist.
Ik heb de set een hele tijd geleden al geprobeerd (meer dan half jaar geleden) en werkte best goed. Was alleen niet onder de indruk van de custom locomotiefjes (volgens mij hadden ze ook de snelheden aangepast).Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:32:
Werkt die nl-set al goed i.c.m. openTTD? Kan mij herinneren dat het niet lekker werkt.
Vond het wel grappig om NS materiaal op mijn banen te zien rijden
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Welke versie was dat dan? Want bij mij had ik alleen een 1300 die werkte..Gertjan. schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:00:
[...]
Ik heb de set een hele tijd geleden al geprobeerd (meer dan half jaar geleden) en werkte best goed. Was alleen niet onder de indruk van de custom locomotiefjes (volgens mij hadden ze ook de snelheden aangepast).
Vond het wel grappig om NS materiaal op mijn banen te zien rijden
Versie weet ik niet meer... Het was wel zo dat ik een paar jaar moest wachten voordat ik NS treintjes kreeg. Pas toen er diesel locomotiefjes kwamen kregen ze een NS uiterlijk geloof ik..Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:11:
[...]
Welke versie was dat dan? Want bij mij had ik alleen een 1300 die werkte.
Wat overigens wel lastig was dat alle treinen blauw met geel waren, ongeacht jouw speler kleur, dat maakt als je alleen bent niet uit, maar wel als je met anderen/AI spelers speelt weet je niet echt van wie een trein is.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Praat wel eens met 1 van de mensen die erachter zit op irc, heeft ook een mooie bruggenset gemaakt en meer fancy dingetjes (Purno).
Ik heb eindelijk nieuwe bruggetjes draaiend icm total town replacement3, ziet er erg tof uit nu, zeker met al die extra industry station's... Zal binnenkort even screens maken met lijstje van gebruikte grf's
"Mekker, blaat"
Ik speel graag langzaam en "realistisch", ik begin met een klein enkel spoorlijntje en breid vanaf die eerste stukken spoor langzaam maar zeker uit waarbij kruispunten en stations enzo meegroeien. Het valt me op dat de meeste mensen juist meteen een gigantisch netwerk willen bouwen en daarbij de hele kaart platgooien maar daar zie ik de lol niet echt van in. Het is wel leuk om steeds te observeren en dan net die kleine aanpassing te maken dat het weer net wat beter loopt.
Voor de geïntereseerden heb ik wat plaatjes van mijn netwerk. Het bedrijf heet de wurzer spoorwegen aangezien ik daar begonnen ben. Het bedrijf bestaat uit 151 treinen en 105 bussen.

Kaart

Station Wurzen, grootste en belangrijkste station.

Helemaal aan de andere kant ligt de terminus van Cuxhaven.

Aansluiting van Chemnitz op de hoofdlijn.

Alhoewel passagiers het belangrijkste zijn in dit potje is een leuke landing kool natuurlijk nooit verkeerd.
Zou je dit eens toe kunnen lichten?djidee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:15:
Ik heb eindelijk nieuwe bruggetjes draaiend icm total town replacement3, ziet er erg tof uit nu, zeker met al die extra industry station's... Zal binnenkort even screens maken met lijstje van gebruikte grf's
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Heb je niet een beetje teveel bussen daar bovenin rijden?DarkLoki schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:51:
[afbeelding]
Station Wurzen, grootste en belangrijkste station.
Ik neem aan dat jij een nightly build gebruik? Ik dacht dat die animatie stations (met dat kool bv) niet werkte in de laatste stable release?DarkLoki schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:51:
[afbeelding]
Alhoewel passagiers het belangrijkste zijn in dit potje is een leuke landing kool natuurlijk nooit verkeerd.
Wel leuke opdracht zo te doen
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Edit\ Grootste normale treinstation doet er 27 per minuut.
[ Voor 12% gewijzigd door Maks op 14-07-2008 19:04 ]
Nou, euh... Plaatjes zeggen meer dan woorden

Gebruikte GRF lijst (en in die volgorde (anders werkt de combi TotalTownReplacement en de total_bridges niet)):
ttrs3w.GRF
total_bridges.grf
newstatsw.grf
newshipsw.grf
4LVw.grf
indstatrw.grf
dbsetxlw.grf
PlaneSetw.grf
"Mekker, blaat"
Haha het is wel een beetje een chaos daar, al die bussen maken ook dik verlies maar het maakt mij allemaal niet zo heel veel uit, die bussen zorgen voor heel veel extra passagiers zodat ik me netwerk nog groter kan maken en de stad groeit er ook nog eens van. Ik zou het wel beter willen regelen maar 100 bussen in meerdere steden bij te houden heb ik geen zin in.SinergyX schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:30:
[...]
Heb je niet een beetje teveel bussen daar bovenin rijden?
Ik gebruik versie 0.6.1, gewoon een normale versie. Maar ik heb die stations al langer en volgens mij werkt het al een paar versies prima. Heb er verder niet zoveel verstand van maar dat zou zeker met een normale versie moeten lukken.SinergyX schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:30:
[...]
Ik neem aan dat jij een nightly build gebruik? Ik dacht dat die animatie stations (met dat kool bv) niet werkte in de laatste stable release?
Wel leuke opdracht zo te doenIk begin veelal weer overnieuw, meestal zonder computer tegenstanders omdat die gasten er soms echt een zooitje van maken als ze een spoor niet krijgen aangesloten.
AI tegenstanders gebruik ik ook nooit, vind wat tegenstand opzich wel grappig maar het is vervelend dat ze je altijd in de weg zitten op één of andere manier. Multiplayer is ook wel leuk omdat je niet alleen bent maar ik vind dat dat wat minder diepgang heeft. Je bouwt snel een netwerkje en een dag later is er weer een nieuwe kaart en kan je weer overnieuw. Zou leuker zijn als het wat grootschaliger zou zijn, een soort MMO ofzo
Verwijderd
Dat van een MMO is wel een leuk idee inderdaad, maar ik zou niet het cluster aan servers willen zijn die zo'n game hostenDarkLoki schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:46:
AI tegenstanders gebruik ik ook nooit, vind wat tegenstand opzich wel grappig maar het is vervelend dat ze je altijd in de weg zitten op één of andere manier. Multiplayer is ook wel leuk omdat je niet alleen bent maar ik vind dat dat wat minder diepgang heeft. Je bouwt snel een netwerkje en een dag later is er weer een nieuwe kaart en kan je weer overnieuw. Zou leuker zijn als het wat grootschaliger zou zijn, een soort MMO ofzo

- Bart ®
Er is net een MMO geweest! Zie hier. Zijn jullie net te laat...Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:53:
[...]
Dat van een MMO is wel een leuk idee inderdaad, maar ik zou niet het cluster aan servers willen zijn die zo'n game hostenTe veel load voor mij
Cunning linguist.
Mijn server draait gemiddeld 1 map per maand, daarom juist vind ik mulitplayer een groot voordeel hebben tegenover singleplayer.DarkLoki schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:46:
Multiplayer is ook wel leuk omdat je niet alleen bent maar ik vind dat dat wat minder diepgang heeft. Je bouwt snel een netwerkje en een dag later is er weer een nieuwe kaart en kan je weer overnieuw.
Ik ben er atlijd bij in het begin, kan dus een leuk spoor opzetten en de volgende dag terugkomen en er lekker aan doorbouwen. Na 2 weken is het juist leuk om je spoor zo optimaal mogelijk te krijgen en om te zien hoeveel tegenstand je ondertussen al hebt gekregen van de overige spelers.
Aan het einde van de maand zit de map echt vol (elke industry & stad verbonden) en dan is het ook geoeg geweest, de map die nu draait loopt echt op zijn einde maar toch heeft vorige week nog iemand een zeer succesvolle company opgezet met een heel strak netwerk.
Ik zag de server idd staan (64 spelers max), jammer dat ik het gemist heb anders zou ik graag mee gedaan willen hebben.Merovingian schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:49:
[...]
Er is net een MMO geweest! Zie hier. Zijn jullie net te laat...
[ Voor 15% gewijzigd door Mevius op 15-07-2008 12:44 ]
Verwijderd
Tot nu toe speelde ik altijd de 'gewone' spelmodus: een paar treintjes point-to-point laten rijden, wat bussen, wat vliegtuigen, etc, het geld langzaam binnen laten stromen en zo een beetje aanprutsen. Nu gisteren een kaart gerendered met die TerraGenesis, dan krijg je toch ineens een heel ander speelveld
• 3 kolentreintjes
• 2 livestock/grain combo's
• 1 wood
• 1 iron ore
Echt te grappig om te zien hoe dat dat allemaal goed gaat op zo'n heel klein stukje. Merk wel dat ik nog lang niet alle mogelijkheden ken van OpenTTD, maar dat gaat natuurlijk vanzelf komen. Merk wel dat ik, net zoals hierboven gepost vind, het jammer vind dat je op een gegeven moment 'teveel' geld hebt. Voor het bouwen is dat wel lekker, maar voor het 'spel' is er zo niets aan.
Coolguy, zal vanmiddag/vanavond/morgen ook eens op jouw server komen kijken, heb dit nog nooit multiplayer gespeeld, ben benieuwd hoe dat werkt, en wat competitie is nooit weg. Kan ik gewoon joinen zonder dat er iemand anders aan het spelen is?
Verwijderd
64 spelers max, ik dacht meer aan 1000+ in een echt hele grote mapMerovingian schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:49:
[...]
Er is net een MMO geweest! Zie hier. Zijn jullie net te laat...
- Bart ®
Lullige is dat je zonder pause on connect gigantisch veel last hebt van desyncs bij inloggen, maar als je het aanzet is er niet meer te spelen met al die inloggende spelers. Daarbij is als je 1000 spelers hebt met elk 50 treinen, je 50.000 treinen heb rijden. Nu weet ik niet wat voor pc je hebt, maar tenzij het Blue Gene is ofzo, zal je het niet kunnen draaien. Met 1000 treinen is het al traag op een moderne pc met bijvoorbeeld een E6600. Niet echt haalbaar dus, 1000+ spelers. Helaas, want het zou op zich wel vet zijn inderdaadVerwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:35:
[...]
64 spelers max, ik dacht meer aan 1000+ in een echt hele grote map
Cunning linguist.
Verwijderd
En met optimale resultaten bedoel ik dan zo dat je het het hoogste % vervoerd krijgt voor die kolenmijn.
En maakt het verschil om meer dan 1 trein in te zetten op 1 kolenmijn? Ook als die ene trein nooit 'vol' zit?
Verwijderd
Merovingian schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:53:
[...]
Lullige is dat je zonder pause on connect gigantisch veel last hebt van desyncs bij inloggen, maar als je het aanzet is er niet meer te spelen met al die inloggende spelers. Daarbij is als je 1000 spelers hebt met elk 50 treinen, je 50.000 treinen heb rijden. Nu weet ik niet wat voor pc je hebt, maar tenzij het Blue Gene is ofzo, zal je het niet kunnen draaien. Met 1000 treinen is het al traag op een moderne pc met bijvoorbeeld een E6600. Niet echt haalbaar dus, 1000+ spelers. Helaas, want het zou op zich wel vet zijn inderdaad
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:53:
[...]
Dat van een MMO is wel een leuk idee inderdaad, maar ik zou niet het cluster aan servers willen zijn die zo'n game hostenTe veel load voor mij
Ik denk dat ik er toch eens naar ga kijken of het mogelijk is om zoiets groots te maken. En zoals ik al eigenlijk bedoelde: een clustering topologie voor openttd maken. En dan zou ik wel bereid zijn om in zoiets te investeren door een paar servers in een colo te hangen, uiteraard is het spelen op zo'n server dan ook niet gratis.
edit: en ik heb ook al een naam, mmottd
Vanavond even naar het CDtje zoeken, hopelijk heb ik hem nog!
Spelen jullie tegen elkaar of hoe gaat dit te werk? Heb je een server nodig of is 1 iemand de host?
Ik kan me op het forum van TTDPatch nog wel herinneren dat ze soortgelijk systeem van Simcity wilde maken. Dus ieder zijn eigen map, maar de randen gelinkt aan elkaar. Liep al snel uit tot een enorm ideeen topic maar is volgens mij nooit wat geworden.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:31:
Ik denk dat ik er toch eens naar ga kijken of het mogelijk is om zoiets groots te maken. En zoals ik al eigenlijk bedoelde: een clustering topologie voor openttd maken. En dan zou ik wel bereid zijn om in zoiets te investeren door een paar servers in een colo te hangen, uiteraard is het spelen op zo'n server dan ook niet gratis.
edit: en ik heb ook al een naam, mmottd
Mooiste idee was nog wel het eigen map principe, maar dat je na goedkeuring bv een treinlijntje naar de buren kon bouwen op die manier wat samen werken.
- Bart ®
Je kan alles ook downloaden, heb je cd niet voor nodigPinjataaa schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:36:
Het begint me toch een beetje te kriebelen als ik dit zo lees, heb et een hele tijd geleden heel veel gespeelt, maar was het helemaal vergeten.
Vanavond even naar het CDtje zoeken, hopelijk heb ik hem nog!
Je kan het doen zoals je zelf wil. Als je samen met iemand wil spelen, doe je dat lekker. Als je tegen iemand wil spelen, kun je dat ook doen.Spelen jullie tegen elkaar of hoe gaat dit te werk? Heb je een server nodig of is 1 iemand de host?
Enne, als er 1 iemand de host is, dan is die de server
Maar je hebt dus een server nodig. Die kan je zelf maken (wel de juiste poorten even opengooien), of je joint er eentje die al bestaat.
Cunning linguist.
Ik heb dit spel helemaal kapot gespeeld op mijn P2, hopelijk vind ik het nog steeds zo leuk als toen.
Soms zat ik er een hele zaterdag achter, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat
Deze plek is te koop.
Beetje afhankelijk. Bij wat langere afstanden maak ik meestal meerdere treinen die elk ommenabij zoveel kunnen vervoeren als de mijn produceert en zet ze dan op full load.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:58:
Vraagje. Ik vraag me de hele week al af wat het beste is. Als je bijv. een lijn hebt van een kolenmijn naar een power station, moet je dan op het laadstation "Full load" aanzetten of niet, voor optimale resultaten?
En met optimale resultaten bedoel ik dan zo dat je het het hoogste % vervoerd krijgt voor die kolenmijn.
En maakt het verschil om meer dan 1 trein in te zetten op 1 kolenmijn? Ook als die ene trein nooit 'vol' zit?
Ik laat eerst een trein vol laden en zodra die wegrijd clone ik die trein en laat ik die vol laden. Is de eerste niet terug zodra de tweede vertrekt, dan clone ik nog een keer. Dat herhaal ik tot de eerste dicht genoeg bij is zodat er altijd een trein aan het inladen is.
Even de specs voor de goede orde:
TFT 24" samsung 244T S-PVA 8ms 1920x1200
GPU: HD2900XT
Aangezien ik dit probleem eigenlijk alleen met TTD heb (tenminste tot nu toe) post ik het hier.
- Bart ®
Cunning linguist.
Verwijderd
Maar wat voor resolutie?Merovingian schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:59:
Geen last van op mijn 15,4" laptop, 18" Iiyama, 19" merk goedkopie en 40" Samsung... Ken het probleem verder ook niet. Misschien eens plaatsen op tt-forums.net...
- Bart ®
Windowed, en fullscreen 1280*800, 1280*1024, 1920*1080...
Cunning linguist.
Verwijderd