• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

jelmervos schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:04:
[...]

Ik heb voor optie 1 gekozen, werkt goed. Maar heb nu een situatie waarbij spoor vanuit 2 stations (station A en B) bij elkaar komen vlak voor een 3e station (station C). Werkt ook goed, totdat een trein welke rijdt tussen station A en C na het verlaten van station C een depot moet voor onderhoud. Hij kiest dan voor het depot welke zit op het spoor B - C. Ik denk omdat deze het dichts in de buurt is, maar vervolgens raakt deze trein dus "lost".
Onderhoud en breakdowns heb ik uitstaan, schopt mijn routes teveel in de war... Weer wat minder realistisch, maar goed, keuzes moesten gemaakt worden :9

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Ach wat is realistisch. Treinen die iedere week voor onderhoud spontaan een depot op een willekeurig spoor opzoeken lijkt me ook niet erg realistisch. Als je onderhoud realistisch zou willen doen heb je om te beginnen een normaal tijdsmodel en dag en nachtcyclus nodig zodat treinen ook wel eens stilstaan en dat een mooi moment is voor onderhoud. /me speelt ook altijd met onderhoud uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

omg er is gewoon een lopend topic voor!

Ik speel op mijn clanserver
Hier het nieuwsberichtje: http://www.bb4e.nl/index....task=view&id=412&Itemid=1

onze server draait hier: http://www.openttd.org/server_detail.php?id=11959

ik snap er nog weinig van :D

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maar hoe doe je het dan met het vervangen van treinen in 1 keer? Dan moet hij toch naar een depot?

Het zou mooi zijn als je een trein kan koppelen aan een depot, of nog beter, hij alleen een depot pakt welke op zijn route zit (en die route is bekend).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

jelmervos schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:41:
Maar hoe doe je het dan met het vervangen van treinen in 1 keer? Dan moet hij toch naar een depot?

Het zou mooi zijn als je een trein kan koppelen aan een depot, of nog beter, hij alleen een depot pakt welke op zijn route zit (en die route is bekend).
Bij de grote eindstation's, of de grotere eindstations bouw ik vaak wel depot's, op het moment dat ik ga vervangen stuur ik ze heen, mochten ze toch in een depot staan waar ze niet horen, dan is het klonen naar een andere toe, loc vervangen en daar gaan ze weer :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om treinen te bouwen/vervangen heb ik wel ergens depots staan ja, maar die worden dus alleen daarvoor gebruikt.
Met OpenTTD kun je gewoon orders geven naar depots (net zoals met stations), en ik geloof met wat opties zelfs dat 'ie zelf controleert of onderhoud nodig is en alleen het depot in gaat als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren is OpenTTD 0.6.0-beta1 uit, met een hoop nieuwe features!
The first major step into the road of releasing 0.6.0, which will give you loads of new features, like newhouses, newindustries, signals and diagonal tracks under bridges, trams, autoslope, oneway roads, half tile slopes and much more. It furthermore contains quite a few performance improvements under certain conditions as well as a very long list of bugreports. If you are really interested, you should read the changelog.
We OpenTTD developers hope that you will thoroughly test it so we can quickly release the real 0.6.0.

Have fun!

Thread on the forum about 0.6.0-beta1.
/me gaat het meteen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
Bah, laat nou net nu ik dit lees die website down zijn..
/me loves sourceforge
Maarja, heeft iemand nog zin aan een potje openttd? :9

[ Voor 16% gewijzigd door Enfer op 03-12-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Hehe als ik die screenshots hier zie, ziet dat er allemaal zo netjes uit he. Maar ik krijg altijd zo'n puinhoop; tegenstander in de weg, stadsbestuur in de weg en mijn warrige hoofd zorgt er voor dat het er super ingewikkeld uit ziet. Kennen jullie dat?

offtopic:
Screenshot op aanvraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:15

User

S3

Tegenstanders doe ik nooit, alleen het stadsbestuur zit altijd in de weg. :r Ik kan nog niet eens het uiteinde van een weg weghalen. :r

Edit: Screenshot kan wel handig zijn ja. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door User op 03-12-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wow nice, die nieuwe features van 0.6 :*)
ben niet in voor een potje, maar die gaan we zeker in de gaten houden :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
hey!

Ik ben nu laatst ook eens begonnen met TT (OpenTT Deluxe)

maar het viel mij op dat als je vliegtuigen gebruikt, de winst niet helemaal wordt doorberekend ofzo?
Als ik een individueel vliegtuig bekijk, kan dat 1,5 miljoen euro winst hebben, maar dit zie ik niet terug op mijn jaarbalans...

(dat gedoe met die signals moet ik nog veel in oefenen :P, is vooral vervelend dat ze zo lastig te zien zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
User.tmp schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:20:
Tegenstanders doe ik nooit, alleen het stadsbestuur zit altijd in de weg. :r Ik kan nog niet eens het uiteinde van een weg weghalen. :r

Edit: Screenshot kan wel handig zijn ja. ;)
Stadsbestuur kun je Briben (met risico op nog slechtere relatie met bestuur), of op een andere manier: heel stuk bos kappen (bestuur zeer boos) en opnieuw bomen aanplanten (bestuur zeer blij) nu krijg je meestal wel wat voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Of, onder OpenTTD, cheaten door de Magic Bulldozer even aan te zetten, daar krijg je _alles_ mee weg. Zelf gebruik ik die eigenlijk alleen voor radiomasten, maar ieder moet voor zichzelf beslissen in hoeverre die cheat het spelplezier bederft :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Mooneater schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:54:
hey!

Ik ben nu laatst ook eens begonnen met TT (OpenTT Deluxe)

maar het viel mij op dat als je vliegtuigen gebruikt, de winst niet helemaal wordt doorberekend ofzo?
Als ik een individueel vliegtuig bekijk, kan dat 1,5 miljoen euro winst hebben, maar dit zie ik niet terug op mijn jaarbalans...

(dat gedoe met die signals moet ik nog veel in oefenen :P, is vooral vervelend dat ze zo lastig te zien zijn...)
ah, ik weet het al, ze stonden op transfer en niet op full load/unload ... dan verplaats je dus je eigen geld, ipv dat je winst maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
Weet iemand of het mogelijk is om die electrified rails crap uit te zetten en toch met electrische locs te kunnen rijden? Want op de een of andere manier krijg ik het niet goed voor elkaar om al mijn sporen goed om te zetten naar electrified (of is daar misschien een truuk voor?)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/4780b77a7247a/elektrische_sporen_uit.jpg

Dat moet je wel redelijk op weg helpen denk ik zo ;-)

Hoe ik trouwens altijd alles omzet naar elektrisch:
1 Alle treinen naar depot
2 Je opent een viewport in de linkerbovenhoek
3 Je gaat naar de rechteronderhoek
4 Je sleept vanaf de viewport naar je echt view de hele map met dat tooltje om om te zetten ( meest rechtse knopje op de spoorwegbalk )
5 Je laat alle treinen uit hun depot rijden
6 Je doet het nog 1 a 2 keer met een tijdsbestek van 30 seconden ofzo ( als je niet teveel treinen hebt )

[ Voor 65% gewijzigd door Enfer op 06-01-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 07:53

Entity

9000rpm

Ramon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:15:
Weet iemand of het mogelijk is om die electrified rails crap uit te zetten en toch met electrische locs te kunnen rijden? Want op de een of andere manier krijg ik het niet goed voor elkaar om al mijn sporen goed om te zetten naar electrified (of is daar misschien een truuk voor?)
Als je je tracks goed om wilt zetten, moet je ff al je treinen naar depot sturen. Je kunt een stuk waar op dat moment een trein rijdt, namelijk niet omzetten naar electrified.

Volgens mij heb je bij configure patches overigens ook een optie om electrified uit te schakelen, mocht je dat willen.

/edit: wat enfer zegt dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
@ Enfer; ja die had ik gevonden maar dan kan je geen electrische locomotieven meer kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Ramon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:44:
@ Enfer; ja die had ik gevonden maar dan kan je geen electrische locomotieven meer kiezen :(
Bullshit.. Dan heb je waarschijnlijk ergens bij je andere configuraties iets fout staan, want als ik die optie aanvink kan ik nog net zo mooi de sh '30' bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sorry je hebt gelijk. Ik had waarschijnlijk op een train depot voor gewone rails geklikt. Nu werkt het gewoon :P bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel nog in het engels maar zie dat er mensen zijn die het spel met openTTD spelen en toch in het nederlands spelen? Hoe kan dat? wat moet ik daar voor downloaden?

Alvast bedankt.

Hydra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bij Options de Language op Nederlands instellen misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wist niet dat er daar optie was waar je ook nederlands in kon stellen:P.

Dankje. Ga ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Jongens ik wil de geluidsbestandjes hebben van TTD, ze zitten denk ik in het sample.cat bestand. Ik heb al wat geprobeerd met SFP1E Extract utility maar daar krijg ik een error. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Kijk hier eens?

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Voor de geluidjes heb je de map 'gm' nodig uit de originele TTD. Als je de achtergrond geluiden bedoeld, en niet de toetertjes van de treinen.

[ Voor 37% gewijzigd door Jump op 30-01-2008 22:47 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De map data was het hoor ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:29
Aangezien ik dit spel ook soms speel.
Heb ik een aantal vragen

Waar verdien je het meeste aan?
Hoe kan je het beste een infrastructuur maken ieder trein een eigen lijn?
Of kan je beste alles over een paar lijnen heel de map rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is imho het leukste als je dat zelf ontdekt. Als je direct al weet hoe je het beste iets kunt maken is het toch niet leuk meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

geldermalsen schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:21:
[..]
Ik werk vaak met dubbel spoor van station naar station, treinen rijden rechts.
Heb wel eens geprobeerd meerdere treinen met verschillende bestemmingen over 1 spoor te laten rijden, maar zodra ze onderhoud (service) nodig hebben kiezen ze een depot het dichtst in de buurt en soms is dat op een track waar ze helemaal niet huis horen. Dan raken ze "lost".

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
geldermalsen schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:21:
Aangezien ik dit spel ook soms speel.
Heb ik een aantal vragen

Waar verdien je het meeste aan?
Goederen en voedsel
Een hele infrastructuur maken is het slimste/meest kosteneffectieve en volgens velen ook nog het leukste om te doen. Je moet gewoon een paar keer beginnen met een spelletje, na twee spelletjes kreeg ik het door en nu ben ik al heel lang bezig met een groot supernetwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

De kosten boeien toch niet zoveel in ttd, dus gewoon gaan voor wat het leukste is :)

Sinds gister ben ik begonnen met een nieuwe game en een grf die alle kosten flink omhoog knalt. Zo kost bv 1 stukje land levellen 75k waardoor je geen grote gebieden kan ombouwen om je rail er in te leggen. Geeft creatieve stukjes spoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaan we binnen kort misschien een contest doen?
Ik heb er zelf wel zin in, net zoiets als de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Ja een contest lijkt me wel leuk, maar dan moet je wel een goede server hebben met genoeg mensen.. Als er genoeg animo is wil ik mij wel opofferen als server, en waarschijnlijk coolyboy ook wel, ( als hij meedoet, weet zo ff zijn GoT name niet ;) )..

Iig als ik tijd heb, count me in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een contest lijkt me inderdaad weer leuk. Het topic is heir helaas een beetje dood. Ik speel de laatste tijd ook niet meer , het lijkt me wel leuk om de draad weer op te pakken :) Ik lees het wel als er iets georganiseerd, dan ben ik hopelijk van de partij :) Misschien een leuk idee om teams van 2 te maken zodat er bijvoorbeeld overleg kan worden gemaakt met strategien, maar dat moeten we maar ff zien met hoeveel mensen we uiteindelijk uitkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hans1990 op 01-03-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Poll: Zin aan, en tijd voor, een OpenTTD contest
Ja
Nee
Weet nog niet
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=272935&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Hier een heel mooi polletje! :)

Zelf vind ik het spelen met de laatste Mini Integrated Nightly het fijnst. Deze heeft namelijk auto-completion van stoplichten, zodat je niet zoveel tijd bent met het nutteloos plaatsen van stoplichten maar deze worden automatisch tot de volgende kruising neergeplaatst. Spaart heel wat moeite, zodat je je kunt focussen op de leuke dingen, zoals ingewikkelde kruisingkjes maken enzo. :D

( Er zitten ook PBS in, welke ook vet gaaf zijn! )

[ Voor 29% gewijzigd door Enfer op 02-03-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Topic staat nog steeds in m'n bookmarks, hoor! :) Ben de laatste tijd weer eens aan het stoeien met trammetjes en zo. Best aardig om daarmee een feeder-systeem op te zetten. In tegenstelling tot bussen maken trams wel gewoon voldoende winst en zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Trams zijn inderdaad wel leuk om te doen, en volgens mij zitten ze nu ook in de 0.60 beta series? ( Geen graphics, wel support meen ik ).. Zelf ga ik altijd nog voor 'gewoon' een passagiersnetwerk van treinen, waar ik probeer elke stad op de kaart een station te geven.

Welke grf's gebruik jij voor trams?

Dit netwerk moet natuurlijk wel zo realistisch mogelijk zijn, net zoals in het echt, daarom houd ik van pbs, want die maken een boel bruggen, tunnels en andere enge creaties overbodig! :)

edit:
Hmmz, het lijkt alsof pre-signals nog niet helemaal fijn werken icm pbs, dus nog ff niet dan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Enfer op 02-03-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Het idee van PBS is dat er geen presignals nodig zijn, dus hoe bedoel je dat van de combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Major Carnage schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:03:
Het idee van PBS is dat er geen presignals nodig zijn, dus hoe bedoel je dat van de combinatie?
Entrance van een station bijvoorbeeld? Zodat treinen wachten op een vrij spoor, maar ook tegelijk over het kruispunt kunnen indien mogelijk? Die combinatie gebruik ik standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Major Carnage schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:03:
Zonder PBSMet PBS
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/d/d7/Station_no_pre-signals.pngAfbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/1/15/Station_with_pre-signals.png

Of zit in PBS pre-signals ingebakken?
Muse schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:15:
[...]

Entrance van een station bijvoorbeeld? Zodat treinen wachten op een vrij spoor, maar ook tegelijk over het kruispunt kunnen indien mogelijk? Die combinatie gebruik ik standaard.
Kun jij me eens een screen laten zien hoe jij dit probleem oplost?

[ Voor 80% gewijzigd door Enfer op 02-03-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik denk dat je een andere PBS versie gebruikt. Zoals boven geillustreerd werkt het met de YAPF PBS versie waar op dit moment aan gewerkt wordt en een goede kandidaat is om in de trunk te komen nadat de bugs opgelost zijn.
Bij deze YAPF versie wordt het iets als onderstaand:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t5jCtKFjJBkXRfksv5p5INfL/full.png

De trein onderin blijft wachten tot er minimaal 1 perron vrij is. Het tegenliggende signaal wordt niet meegerekend in het reserveren van de baan. maw, als de trein rechtsbovenin langs het signaal is aan het eind van het perron, dan komt dat baanvak vrij en zal de onderste trein pas gaan rijden. Echter, de trein die naar linksonder wil, heeft al een klein stukje gereserveerd van dat baanvak, dus zal deze als 1e vertrekken.

Hieronder het echt grote voordeel van PBS: meerdere treinen in 1 baanvak indien mogelijk :)
Het middelste spoor is overigens bruikbaar in beide richtingen. Het station zelf is volledig tweerichtingsverkeer.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rMwnpGH49XtEVaG4BmtxR3yh/full.png

[ Voor 14% gewijzigd door Major Carnage op 03-03-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Enfer schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:18:
[...]

Zonder PBSMet PBS
[afbeelding][afbeelding]

Of zit in PBS pre-signals ingebakken?

[...]

Kun jij me eens een screen laten zien hoe jij dit probleem oplost?
Ik zal eens een screenshot maken, eerst even TTD opnieuw installeren.

Ik gebruik het als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/47cbd42bc0f82/SCR1.png

[ Voor 7% gewijzigd door Muse op 03-03-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Hoe ( welke toetsencombinatie ) maak je Path Based Presignals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
In TTDpatch met ctrl+signal plaatsen. Daar kun je ook je route restrictions aanbrengen btw.

[ Voor 41% gewijzigd door Muse op 03-03-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Ah das waarschijnlijk komt dat omdat jij TTDpatch gebruikt, volgensmij ondersteunt OpenTTD nog geen PBS icm pre-signals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Enfer schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:38:
Ah das waarschijnlijk komt dat omdat jij TTDpatch gebruikt, volgensmij ondersteunt OpenTTD nog geen PBS icm pre-signals ;)
Het is kiezen inderdaad, dat is erg jammer (kies dan voor presignals, dan maar zoveel mogelijk ro-ro station's)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan een contest had ik zelf gedacht een map van nederland met alles er op en er aan.
de groote is denk ik dan de uitdaging, want wil je de map van nederland een beetje realistich spelen, dan zit je wel aan de grote van 1000x1300.
Is dat een idee? lets hear it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:09:
Aan een contest had ik zelf gedacht een map van nederland met alles er op en er aan.
de groote is denk ik dan de uitdaging, want wil je de map van nederland een beetje realistich spelen, dan zit je wel aan de grote van 1000x1300.
Is dat een idee? lets hear it :)
Die zijn er ook wel, kant en klaar en in verschillende grotes, ik zal thuis even gaan zoeken en ze ergens uploaden >:)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik had er zelf ook 1 van purno maar die had alleen maar steden, daar was ik zo uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Er circuleert ook nog een versie die niet van purno is, en op een veel grotere size heeft. Deze is 10x realistischer en leuker om te spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
@Enfer: je speelt met de MiniIN vanwege de autosignal completion? Dat zit ook gewoon in 0.6.0 en de normale nightly's. PBS in de MiniIN is ook buggy, een betere versie is te vinden op tt-forums.net, zelf even compilen. De naam is YAPP (Yet Another PBS Patch). Signals heten in het Nederlands trouwens seinen, niet stoplichten.

@Major Carnage: Je verwijst naar YAPF, dat is echter Yet Another PathFinder. Heeft niets met PBS en YAPP te maken.

Verder is hier een map van Nederland te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart ® op 04-03-2008 18:25 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Even kijken hoor... Ik heb de odttc_grfpack_6 geïnstalleerd staan, weet niet precies uit m'n hoofd wat daar in zit. O.a. de NL tramset, waar ik ook wel mee speel. Zit wel vanalles in, en het is een makkelijk pakketje om te installeren. Laatste versie (ze zijn alweer bij 7, zie ik nu! :)) is te vinden op http://www.openttdcoop.org/wiki/GRF volgens Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

YAPP werkt zowel met NPF als YAPF. Een eerdere PBS versie was alleen op NPF gefocused en had daardoor al minder kans om in de trunk te komen (afgezien van de bugs). Vandaar dat ik het er bij vermeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Tijdens de contest, gaan we dan OpenTTD of TTDpatch gebruiken? Ikzelf neig naar OpenTTD aangezien deze ook voor linux beschikbaar is, en ik Ubuntu ( 7.10 ) draai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Enfer schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:44:
Tijdens de contest, gaan we dan OpenTTD of TTDpatch gebruiken? Ikzelf neig naar OpenTTD aangezien deze ook voor linux beschikbaar is, en ik Ubuntu ( 7.10 ) draai ;)
Sinds wanneer heeft TTDPatch dan een werkende multiplayer over internet?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Oh sorry, nooit geweten dat dat niet kan met TTDpatch :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er zelf voor om openttd te gebruiken. gewoon vanwege de fuctionaliteit.
Ik heb de map bekeken wie merovingian aanbood, hij lijkt mij uitdagend om te spelen omdat het moeilijk word vanwege de afstanden die je in het begin moet afleggen.
Van de grf's heb ik niet zoveel verstand, maar mensen spui je ideeen,ze zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:17:
Ik ben er zelf voor om openttd te gebruiken. gewoon vanwege de fuctionaliteit.
Ik heb de map bekeken wie merovingian aanbood, hij lijkt mij uitdagend om te spelen omdat het moeilijk word vanwege de afstanden die je in het begin moet afleggen.
Van de grf's heb ik niet zoveel verstand, maar mensen spui je ideeen,ze zijn welkom.
De nederlandse treinset is nog niet compleet, wat erg jammer is, ik zelf speel vaak met de duitse treinset, met een uitgebreide wagenset (oa mercedes/volvo/skoda (ben de naam ff kwijt)) en wat andere bootjes. Maar gebruik toch alleen maar treinen (tenzij het een heel klein gat is, of bv stadsvervoer)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Inderdaad, de DBXL set of de UK set gebruik ik het meest hier. Ik doe niet mee trouwens, want ik speel met de Patch. OpenTTD heeft nog steeds niet de juiste PBS-implementatie en dat houd mij enorm tegen daarmee te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:15

User

S3

Lijkt me wel leuk om mee te doen. Maar verwacht van mij geen superingewikkelde kruisingen etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik gebruik zelf OpenTTD 6.0.4 beta geloof ik. Maar dan wel de patch dat je kan copy pasten, echt verrekte handig voor grote kruisingen enzo! :D

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
http://dumpjefile.be/147150

Daar kun je een redelijk over-sized map van Nederland downloaden die echt super-realistisch en gaaf is :) Ik heb um net ff geupload, dus allemaal veel plezier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:40
Dank u Enfer, was ik al een tijdje naar opzoek.
Ik ga het maar weer eens spelen, na een paar maand van afwezigheid!

Verzoek aan alle openttd'ers, join het IRC kanaal, het is veels te rustig! Volgens mij draait mijn server ook nog wel dus het wordt weer eens tijd voor wat meer actie hier!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Infinchible

Woef!

Enfer schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:30:
http://dumpjefile.be/147150

Daar kun je een redelijk over-sized map van Nederland downloaden die echt super-realistisch en gaaf is :) Ik heb um net ff geupload, dus allemaal veel plezier :D
Kan je hier ook nog een scenario van maken, aangezien dit een savegame is en al in 2000 begint. Ik wil graag beginnen in <1950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Hmm sorry, het originele scenario heb ik zelf ook niet voor handen. Dus dan zou je even zelf de datum moeten veranderen dmv cheaten of iets dergelijks ( ctrl+alt+c was het dacht ik )..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extensie veranderen en inladen als scenario werkte vroeger, geen idee of dat nog zo is maar je kunt het altijd ff proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze game speel ik ook nog wel eens. niet alleen op de pc maar ook op me ds, OpenTTD is namelijk naar de ds gebracht, het is nog alpha maar het speelt wel redelijk.

http://www.nentindo.nl/ni...Transport-Tycoon-op-de-DS

je hebt wel een kaartje nodig waarmee je homebrew op je ds kan spelen zoals de R4/M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Merovingian schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:18:
@Enfer: je speelt met de MiniIN vanwege de autosignal completion? Dat zit ook gewoon in 0.6.0 en de normale nightly's. PBS in de MiniIN is ook buggy, een betere versie is te vinden op tt-forums.net, zelf even compilen. De naam is YAPP (Yet Another PBS Patch). Signals heten in het Nederlands trouwens seinen, niet stoplichten.

@Major Carnage: Je verwijst naar YAPF, dat is echter Yet Another PathFinder. Heeft niets met PBS en YAPP te maken.

Verder is hier een map van Nederland te vinden.
Ahja eindelijk ik zie het :D

Voor de mensen die niet weten hoe het moet:
Je drukt control in bij een spoor, en sleept je muis een stukje en laat dan los, dan bouwt hij automatisch die stoplichten seinen tot een bestaande junctions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
hoe mot ik Yapp installeren?
in buildottd krijg ik een error.
ik heb windows vista....

als jullie een HOW2DO link hebt heel graag :) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=36107
Dat had je zelf ook kunnen bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Mojo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:43:
Ik gebruik zelf OpenTTD 6.0.4 beta geloof ik. Maar dan wel de patch dat je kan copy pasten, echt verrekte handig voor grote kruisingen enzo! :D
Welke patch is dat precies? Ik ben op zoek naar een soort gelijk iets, maar kan het nog niet echt vinden ;)

Found: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=25037

[ Voor 8% gewijzigd door Enfer op 16-03-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
icegodd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:51:
hoe mot ik Yapp installeren?
in buildottd krijg ik een error.
ik heb windows vista....

als jullie een HOW2DO link hebt heel graag :) thx
Heb je het topic op tt-forums al doorgelezen? Ik dacht dat er ergens een pre-compiled versie tussen staat, maar ik kan me vergissen...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb 2 weken geleden OpenTTD weer een opgepakt en was begonnen aan een map van 512x1024. Heb er gelijk een mainline omheen gelegd met als bedoeling om van de map een groot passagiersnetwerk te maken. Helaasch zijn er wat change of plans :P 1) Ik ga toch ook grondstoffen vervoeren 2) na een heel passagiers-netwerk aangelegd te hebben bleek mijn mainline het niet aan te kunnen dus moet het uitgebreid worden naar een dubbelbaans mainline :P Schiet lekker op zo :D

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
webfreakz.nl schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:59:
Ik heb 2 weken geleden OpenTTD weer een opgepakt en was begonnen aan een map van 512x1024. Heb er gelijk een mainline omheen gelegd met als bedoeling om van de map een groot passagiersnetwerk te maken. Helaasch zijn er wat change of plans :P 1) Ik ga toch ook grondstoffen vervoeren 2) na een heel passagiers-netwerk aangelegd te hebben bleek mijn mainline het niet aan te kunnen dus moet het uitgebreid worden naar een dubbelbaans mainline :P Schiet lekker op zo :D
Klinkt gaaf :)
Zou je eens een screenshot willen plaatsen van je 'spannende' plaatsen op je spoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Enfer schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:11:
[...]

Klinkt gaaf :)
Zou je eens een screenshot willen plaatsen van je 'spannende' plaatsen op je spoor?
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/6931/nyctransport23rdnov2064dg3.th.png
Nog niet eens vol bezet, maar wel capaciteits problemen met het afvoeren van treinen naar het zuiden :(
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/6546/nyctransport23rdnov2064qd1.th.png
Staal productie, werkt perfect. Als het onderste station (Dropoff) vol is gaat ie naar de bovenste. *O*
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/2397/nyctransport23rdnov2064db1.th.png
Oil dropoff, werkt prima, alleen is de mainline wat druk daar omdat het nog niet dubbelbaans is!
Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/8388/nyctransport23rdnov2064ot4.th.png
Éen van de 'vele' coal stations, dit is de duurste lijn in heel het veld :P
Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/4518/nyctransport23rdnov2064fg9.th.png
Een spook station, als me map naar me zin is, komt die ook eens tot leven :+
Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/7915/nyctransport23rdnov2064gy2.th.png
Main-line switch, wel een behoorlijk zooitje :P
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/6195/nyctransport23rdnov2064pq8.th.png
Dit gedeelte wordt nog niet veel gebruikt, maar daar moeten nog een lading passagiers/post -treinen komen te rijden.
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/148/nyctransport23rdnov2064tl3.th.png
Mijn coal-dropoff. Alle kolen komen hier terecht. Station werkt prima, alleen de afvoer van treinen richting mainline is hier een beetje vol :+

Totaal plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/6061/nyctransport23rdnov2064wr8.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/7672/nyctransport23rdnov2064nb4.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/2120/nyctransport23rdnov2064ev3.th.png

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kennen vast de map Greenistan wel.

Ik heb hier een supersave:

Afbeeldingslocatie: http://nanderv.newsit.es/1.png
Afbeeldingslocatie: http://nanderv.newsit.es/2.png
Afbeeldingslocatie: http://nanderv.newsit.es/3.png

Hieronder de save zelf:
Afbeeldingslocatie: http://nanderv.newsit.es/ubersave.sav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Laat ik ook eens eventjes een 'spannende' savegame van me laten zien. Deze heb ik gister en eergister even snel opgebouwd. Gewoon 5 uur achter elkaar spelen schiet wel op.

Als eerste de setting. Ik heb gekozen voor een 256x256 map. Een vriend van me had in een veel oudere openttd versie die map helemaal vol gestampt met treinen. 178 treinen van elk 9 vakjes lang. Dat is nogal een gedoe om die in goeie banen te leiden, want ze gaan voornamelijk naar een factory station, en een dicht bij gelegen staal station.

Ik denk, dat kan beter, en ben met m'n eigen game begonnen. Ik weet nog een paar dingen van zijn game dat het heel vlak was, en dat hij klaagde dat een standaard hoogte van 1 te laag is eigenlijk. Als je ingewikkelde junctions gaat bouwen schiet je al snel te kort. Ik ben dus maar begonnen met een scenario te maken voor me zelf. Erg hoekig, maar toch:
Screenshot
Betekenissen:
Steel = staal station
O = Olie bron
Or (R is beetjefout getekent) = Oil rafinaderij.
F = Farm
C = Coal
I = Iron
W = wood
Fa = Factory
Saw = Hout zagerij
P = Power

Als ik heb aangegeven W,c betekent het dat er wood en coal daar vandaan komt. De industrien worden plaats ik zelf, want met wat geld cheats is er geld genoeg :P. Het gaat hier niet om het leukste begin of leukste scenario, gewoon om het druktste netwerk. Voor de moeilijkheid heb ik er wat kanelen tussen gepropt van 5 a 10 sq's. Dit is soms echt een bottleneck, maar dat zie je zo.

Dus, het bouwen begint. Ik ben eerst begonnen met de hout lijn vanaf helemaal onderin de map. Vervolgens een coal lijn aangelegd. Zodoende heb ik een beetje al grote lijnen aangelegd zodat ik verder kan bouwen.

Daarna heb ik de farm links aangesloten, en een factory. De lijn van die farm naar de factory liet ik eerst langs de zagerij lopen. Die was niet zo'n succes, want al gauw raakte het een beetje verstopt daar. Voordat ik dat door had, had ik ook al een staal station gebouwd, en de I's aangesloten. Ik ging nog vrolijk verder om de laatste F (helemaal in het noorden van de map) aan te sluiten. Maar als je bedenkt dat ik vaak 3-4 industries er neer zet die ik elk tot de maximale productie heb gecheat, heb je toch veel treinen nodig om dat te vervoeren.

Ik heb daarom 10 tiles lange treinen, met 2 locomotieven. Dit is niet zo erg lang dat het onmogelijk is om een goeie bocht op zo'n kleine map te maken, maar niet te kort om straks met duizend treinen uit te komen. Normaliter bouw ik ongeveer 10 - 20 treinen per type goederen per station. Ik streef naar ongeveer 50% a 60% vervoert. Meer is altijd beter. Als je een beetje gaat tellen, kom ik op 12 verschillende lijnen uit. Nou is 12 x 15 (gemiddelde) al 180 treinen. Dat is gewoon ontzettend veel voor zo'n map, en hier bij is goods nog niet mee gerekend. Ook is de concentratie treinen dat op sommige plekken rijdt ontzettend groot, en dan krijg je dat eilandjes niet worden geasfalteerd, maar gerailiseerd:
Screenshot
Screenshot
Dit is het stukje bij de zaagerij. Hier komen veel treinen van het noorden omdat daar een olie station staat en een farm. Daar naast komen er ook nog treinen naar de zaagerij. Tevens staat er op het eiland zelf ook nog een station met een farm en ijzer.

Merk overigens op dat ik zo weinig ruimte daar heb, 2 stukjes rails over elkaar heb gebouwd. Zie het bruggetje ;)

Met zoveel treinen is het eigenlijk allemaal voorsorteren. De meeste lijnen die daar lopen zijn eigenlijk lijnen die direct voorgesorteerd zijn vanaf het vorige kruispunt of station. Ik probeer zoveel mogelijk rails te proppen op zo weinig mogelijk ruimte, met zo min mogelijk krappe bochten en lange tunnels etc.

Genoeg gepraat. Hier nog meer screenshots:
Screenshot
In dit screenshot gaan de treinen veel al naar rechtsboven. Dat is richting de factory, en richting het staal station. Daar is vervolgens een kruispunt:
Screenshot
Bij dit kruispunt komen de treinen van de vorige met die van af de zagerij bij elkaar. Naar rechtsboven is richting het staalstation. Het spoor wat rechts van deze screenshot eindigt is de ingang en uitgang naar de factory:
Screenshot
Over dit gedeelte ben ik nog niet te vreden. De ingang en uitgang sporen van het station zijn naar mijn mening te klein. Treinen die het station inrijden verstoppen de gehele lijn, omdat de uitrij stroken wat klein zijn. Dit gedeelte staat hoog op het lijstje om helemaal overnieuw gedaan te worden.

Het andere stukje, wat naar het staal station gaat is dit:

Screenshot
Dit is ook een van de drukste punten. Het probleem is dat dit kanaal breder is dan ik had gewenst. Voordat een brug weer vrij gegeven wordt is er al weer een andere trein voor de brug. Daarom heb ik voor de bruggen al zoveel mogelijk voorgesorteerd, zodat kleinere groepjes treinen 1 a 2 bruggen hebben. Het voordeel hier van is dat de concentratie op 1 brug drastisch omlaag gaat.

Screenshot
Dit is het kruispunt richting nog wat kleinere stationen (olie en de stad drop). Verder op deze lijn is het drukke staal station. Eigenlijk is deze lijn zo ontworpen dat de treinen die rechtdoor blijven gaan (richting staal station) de hoogste prioriteit hebben. De andere lijnen zijn maar zijwegen, die zo mogelijk moeten wachten.

Screenshot
Het staal station is niet echt high-tech omdat het in 2'en is opgesplitst. Geen close-up plaatje dus.

Screenshot
Hier is het olie drop station, en nog een farm bron. Hier lopen weer een heleboel bruggen voor een relatief laag hoeveelheid treinen wat er heen gaat. Dat komt omdat het ook alweer allemaal voorgesorteerd is.

Screenshot
Screenshot
De rest, hier nog het hout/coal station helemaal onderin de map. Het station is wat ongelukkig geplaatst, en daarom loopt de main line er onder door. Meerdere tunnels moet het wachten totdat de tunnel is vrijgegeven proberen te verhelpen. Het is wel een chaos geweest om de in en uitritten van het station aan te slutien. Dit stukje staat ook op het lijstje om helemaal over nieuw te doen. Gelukkig is het hier relatief rustig, dus niet zo'n hoge prioriteit.

Screenshot
Het coal station. Je ziet daar overigens ook wat depots omdat ik van plan ben even alle treinen van het netwerk af te halen zodat ik alles grondig kan verbouwen.
Screenshot
Het overzicht plaatje, met alle 'drop' fabrieken die er zijn. Het aantal vervoerde goederen ben ik nog niet tevreden over, maar dan moet ik eerst capiciteit weer vergroten aangezien die op sommige plekken nog steeds erg droevig is :(.

Screenshot
Het overzicht in de map viewer. Zoals je kan zien staat het een beetje vast bij de factory ingang ;) Komt omdat ik er achter kwam dat een goederen drop station niet goed aangesloten is, en die treintjes maar wat rondjes reden op rustige punten in het netwerk. Resultaat: veel minder drukte.

Overigens, een tijdje terug spraken we nog over het organiseren van een wedstrijd. Heeft iemand hier nog animo voor? Het lijkt me wel leuk om te doen na eind mei. Dan zijn alle examens hier afgelopen, en heb ik genoeg vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Ehm ik ben ook nog steeds wel in voor een "wedstrijd" of gewoon gezellig potje OpenTTD met mede-tweakers :)

Ik moet wel zeggen dat ik komende tijd redelijk druk ben met school en andere dingen, dus ik kan voornamelijk sweekends en s'avonds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
@ Hans1990 en iedereen
Hoe kan het toch dat jullie allemaal van die haxxor landschappen hebben, zijn dat gewoon maps die door iemand anders gemaakt zijn? Want ik zal wel eens een screen van mijn creaties posten, dat is echt een wirwar van alles door elkaar etc. Ik heb voor dat soort constructies (die zijn trouwens echt geweldig gemaakt :)) simpelweg geen plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Je weet dat er een cheat-functie zit in OpenTTD ( alt + ctrl + c zo uit mijn hoofd ).. Daar heb je een menutje waar je enkele cheats kunt aanzetten, voor meer info zie :
http://wiki.openttd.com/index.php/Cheats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar eens de laatste update gedownload van transport tycoon. Binnenkort hebben we weer een LAN-party waar we dit meestal wel een aantal uren spelen tegen elkaar (wel op een eerlijke manier natuurlijk). Daarna even alle kneepjes onder de knie krijgen van het zo snel mogelijk winst maken =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2024
goede moiddag mensen

ik heb ff eeen vraagje over deze game hoe kan ik zien welke patch heb ik
waar kan ik dat opvragen

die 6.1 of 6.0
en hoe werkt dat moet ik eerste alle daar voor afgaande patches downloaden en eerst installe
of zit alles oude patchen gewoon al in deze verwerkt

dan nog iets ik wil je het op mijn phone spelen maar dat lukt niet
als ik dan op het icoontje druk van openttd
dan krijg ik 1 grote fout melding: your TRG1R.GRF file is currupted or missing! You can find TRG1R.GRF on your Transport Tycoon Deluxe CD-ROM.

en dat zegt hij ook bij TRGIR.GRF
TRGCR.GRF
TRGHR.GRF
TRGTR.GRF

die bestanden staan wel gewoon op mijn pda dus dat begrijp ik niet
miss heeft iemand anders als eeen keer dit probleem gehad

hopelijk kan iemand me helpen

Groetjes Terrence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Kijk eens in de titelbalk, daar zie je welke versie je hebt. Ook zie je het in het hoofdmenu staan. Tevens is er een info knop ingame. Knap dat je dat allemaal kan missen, maargoed.

Je hoeft niet eerst oude versies te installeren. Enige wat je nodig hebt is een installatie van Transport Tycoon DeLuxe, daarna download je de install van OpenTTD en installeer je die. Tijdens de setup vraagt ie om de map van TTDLX, voor het kopieren van enkele bestanden. Na de install van OpenTTD kan je de map van TTDLX weer verwijderen.

Als je een nieuwere versie van OpenTTD download, kun je die gewoon over de oude install heen uitpakken, je hebt dan automatisch de nieuwe versie.

Welke besturingssysteem heb je op je PDA draaien?

[ Voor 34% gewijzigd door Bart ® op 20-05-2008 19:04 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2024
oke in iedergeval al bedankt voor deze info!!!

ik kwam thuis gister en idd zoals je zegt ik heb het gister zelf ook kunnen vinden welke versie ik had/heb

ik heb versie windows mobile 6 draaien op mijn pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik heb dit spel eindelijk herontdekt! Ik heb dit in mijn jeugd echt grijs gespeeld! Meteen maar even besteld op ebay. Wat heeft het in zijn simpele graphics toch een ongelooflijke charme!

Ik ga eens lekker speler vanavond :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Imodium schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:59:
Ik heb dit spel eindelijk herontdekt! Ik heb dit in mijn jeugd echt grijs gespeeld! Meteen maar even besteld op ebay. Wat heeft het in zijn simpele graphics toch een ongelooflijke charme!

Ik ga eens lekker speler vanavond :)
Bestellen? Das wel heel braaf :P

Wat heb je trouwens herontdekt? TTDPatch of OpenTTD?

[ Voor 7% gewijzigd door Bart ® op 25-05-2008 18:15 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:58
Merovingian schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:12:
[...]

Bestellen? Das wel heel braaf :P

Wat heb je trouwens herontdekt? TTDPatch of OpenTTD?
Het spel opzich ;) Heb wel eevn OpenTTD erbij gedownload. En tja, als ik hem voor een habbekrats kan krijgen..heb gewoon ontzettend veel goede herinneringen aan deze game :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Ben ook een beetje aan het experimenteren met OpenTTD... alleen heb ik een probleem met het plaatsen van seinen... volgens de regels moet ik op een sein klikken om het type sein te veranderen, maar dat lukt me voor geen meter... wat o wat doe ik verkeerd?
Click on an existing two-way signal to toggle it to a one-way signal. Click on it again to change its direction (leaving it one-way); the third time will revert it back to a two-way signal.
( http://wiki.openttd.org/index.php/Signals )

Verder krijg ik ook alleen maar van die ouderwetse seinen (met van die signaalarmen) ipv 'moderne' met lampen...

Edit: dat laatste al aangepast via een setting... maar dat klikken lukt nog steeds niet...

Edit: gevonden... de cursor voor het plaatsen van seinen moet actief zijn....

[ Voor 12% gewijzigd door IWriteCode op 11-06-2008 13:16 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 23:29

Eboman

Ondertitel

hallo mensen ik ben na vele jaren ook weer eens begonnen aan ttd (openttd), ik heb nog een vraag over die pre-signals ik heb 10x gelezen maar in mijn setup werkt het niet (rondje om alles te testen).

Ze blijven elke keer het linker spoor kiezen bij het station zelfs als er 2 treinen voor staan.

iemand een idee ?

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/77/sanhalltransport11thaprgz6.th.png

edit: hmm blijkbaar moet die pre-signal exit een 2-weg sein zijn en geen enkel, is dit een bug of een feature ??

[ Voor 10% gewijzigd door Eboman op 11-06-2008 20:14 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Eboman schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:01:
hallo mensen ik ben na vele jaren ook weer eens begonnen aan ttd (openttd), ik heb nog een vraag over die pre-signals ik heb 10x gelezen maar in mijn setup werkt het niet (rondje om alles te testen).

Ze blijven elke keer het linker spoor kiezen bij het station zelfs als er 2 treinen voor staan.

iemand een idee ?

[afbeelding]
Voor ze door de 2e signal heen zijn gaat het eerste sein niet op groen, dus even of de 3e er voor zetten, of de signals wat naar voor. Zou al een hoop helpen denk ik.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Seinafstand maakt niet uit. Ik zie echter wel dat die trein die niet goed staat lost is, als ze geen orders hebben nemen ze wel eens rare willekeurige sporen. Zorg eerst dus eens dat je treinen goede orders hebben, dan zou het goed moeten gaan. Ook kun je dit forum eens doorlezen voor de basis ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
En die exits hoeven geen two-ways te zijn, mits je de nieuwe pathfinder gebruikt. Zie ook de patches. YAPF moet je aanzetten voor treinen en bussen (niet voor boten). Met de oude pathfinder moet je inderdaad two-ways maken, dit was een feature, geen bug.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Zijn er nog mensen met tips om een stad groot te laten groeien? Ik merk al wel dat het rond laten rijden van 1 of meerdere bussen een heel groot verschil maakt (zelfs als je al een dik treinstation hebt met veel passagiers)...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 07:53

Entity

9000rpm

Meestal maak ik in een stad waar al 1000+ mensen wonen 4 bushaltes en laat daar een paar busjes doorheen pendelen. Levert niet veel op, in het begin vaak zelfs verlies, maar je stad groeit er erg snel door is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Als je temperate speelt groeit een stad maximaal bij 5 stations die elk eens in de 20 dagen geserviced worden door een voertuig. Meer stations en minder dan 20 dagen mag natuurlijk, maar heeft geen effect. Bij andere landschappen moet je ook voedsel/water naar de stad vervoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart ® op 12-06-2008 17:43 . Reden: typo ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Maar even twee plaatjes (klikbaar) gemaakt van het spel dat ik gisteren heb gespeeld. Steden zijn redelijk gegroeid :-)

Overzicht van vier steden...
Afbeeldingslocatie: http://www.janvandijk.eu/th_2.jpg

Twee steden die in elkaar gegroeid zijn...
Afbeeldingslocatie: http://www.janvandijk.eu/th_1.jpg

Nog steeds good old trains rails :-)

[ Voor 11% gewijzigd door IWriteCode op 13-06-2008 09:44 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
1 van mijn meest gespeelde, en zeker 1 van de beste games, die ik ooit heb gespeeld :D

Eerder van de week de mobiele versie geinstalled op mijn Qtek, draait bijzonder vloeiend (de orginele TT deed dat op mijn PC van die tijd dus niet :P), maar de resolutie lijkt helaas wat te klein (aantal schermen vallen 'buiten het scherm') en controls is wat wennen :P

Nu ook OpenTTD op mijn PC gezet, heerlijk genieten :D

Nu zag ik paar keer op de website van OpenTTD 'straatrails', maar kon ik later niet terugvinden in het spel (onder rails?). Ik vind het altijd leuk een heel pasagier netwerk te bouwen binnen een stad, alleen was altijd veel plannen om die rails vooraf neer te leggen. Nu dacht ik dat die straatrails (tramspoor?) wel de uitkomst zou zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 13-06-2008 09:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Je hebt inderdaad tramrails. Hiervoor moet je wel een newgrf hebben, bij de nieuwste versie zit er eentje meegeleverd. Wel even aanzetten in newgrf menutje. Dan kun je tramrails bouwen door wegenbouwknop ingedrukt te houden, net als je voor maglev moet doen bij de spoorknop.

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 8 ... 53 Laatste