Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Van 120.000 liter naar 30.000 bijvoorbeeld. Dit maakt het voor mij niet echt interessant meer, ik had hier geen last van met vee, graan en kolen bijv. Ik weet dat als je veel afneemt dat het dan normaal meer zou moeten produceren, is helaas nu niet het geval.
Iemand tips?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Zorgen dat je transport rate boven de 60% ligt, dan gaan de plants juist meer producerentuinïnen schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:27:
Ben nu ook al even bezig met dit spel. Wat me echter opvalt is dat als ik olie vervoer de olie installaties steeds minder gaan produceren.
Van 120.000 liter naar 30.000 bijvoorbeeld. Dit maakt het voor mij niet echt interessant meer, ik had hier geen last van met vee, graan en kolen bijv. Ik weet dat als je veel afneemt dat het dan normaal meer zou moeten produceren, is helaas nu niet het geval.
Iemand tips?
Dat was bij mij in ieder geval wel zo. Als de treinen er ook een half jaar of langer staan (zoals bij een productie van 30.000 liter per maand) mag je ook wel rekenen dat het percentage op 70-80% is met een enkele trein niet te ver van het afleverstation.-Mike- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:03:
[...]
Zorgen dat je transport rate boven de 60% ligt, dan gaan de plants juist meer produceren
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Tja daar ligt ie ver boven inderdaad. tussen de 75% en 79%. En zoals DirkW al zegt, er blijven gewoon treinen staan nu en wachten tot die vol zit.-Mike- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:03:
[...]
Zorgen dat je transport rate boven de 60% ligt, dan gaan de plants juist meer produceren
(Heb wel een iets langere route met 2 treinen)
[ Voor 6% gewijzigd door tuinïnen op 09-09-2008 13:41 ]
Production Change
Kan dus zelfs zakken bij >80% service.
Inderdaad dat viel mij ook al op toen ik pas zat te spelen. Leg gigantisch mooie sporen aan om olie te vervoeren (met stations waar ik olie verzamel enzo), maar steeds zakte de productie in en verdwenen ze uiteindelijk en had ik zonder dat ik er weet van had ineens een hoop treinen die op een full-load stonden te wachten terwijl het olie veld weg was...Dirk schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:41:
Kun je daarmee ook verklaren dar álle olievelden verdwijnen, terwijl de rest redelijk gelijk blijft? Het opvallende is juist dat een producttype zo massaal inzakt, ondanks dat de service hoog genoeg is voor gemiddeld een (goede) groei.
De transport rate van de olie was goed, meestal werd > 70% vervoerd, maar toch halveerde de productie steeds...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 28% gewijzigd door Julos op 09-09-2008 18:52 ]

Gelukkig snel een nieuwe kunnen bouwen
Volgens mij staan Disasters aan bij jou. Pleurt er een ufo of een vliegtuig op je rails (ze zoeken het er ook echt om uit) en dan ben je ineens een stuk rails kwijt.Julos schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:42:
Bij mij wilt het soms gebeuren dat stukken spoor verdwijnen gewoon, vervolgens krijg ik ook geen melding maar staan wel al mijn treinen stil omdat ze niet door kunnen rijden. Is dit een bekende bug die iemand anders ook wel is krijgt?
Of er gaat iets mis in een aangrenzende fabriek. Dat trekt soms ook wel een lijn van vernietiging. (ik geloof dat kolen mijnen dit weleens hebben).McKaamos schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:08:
[...]
Volgens mij staan Disasters aan bij jou. Pleurt er een ufo of een vliegtuig op je rails (ze zoeken het er ook echt om uit) en dan ben je ineens een stuk rails kwijt.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik hou het zo realistisch mogelijk op mijn serverJulos schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:59:
De rampen stonden inderdaad aan! Ik zag die berichten wel eens van er is een ufo geland maar ik zocht er verder niets achter, maarja dat was het blijkbaar. Nogmaals bedankt.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Dat was misschien 3 minuten toen ik eventjes weg wasVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:06:
De speler met rood heeft hier een klein probleempje met seinen.
[afbeelding]
Wat deze chaos veroorzaakt.
[afbeelding]
Oeps.
Niet dat het bij mij nou zo goed gaat, maglev treintjes met 2 of 3 wagonnetjes.
Is al lang gefixt
Erhm aardbeving? dan is er meestal een lange lijn door de kaart weggevaagd / onderbroken stukken spoor/wegJulos schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:42:
Bij mij wilt het soms gebeuren dat stukken spoor verdwijnen gewoon, vervolgens krijg ik ook geen melding maar staan wel al mijn treinen stil omdat ze niet door kunnen rijden. Is dit een bekende bug die iemand anders ook wel is krijgt?
^^ Al beantwoord
[ Voor 3% gewijzigd door rdfeij op 10-09-2008 08:42 ]
Kwam ik er gister pas achter dat auto-renew treintjes bij mij nog uit stond

Volgens mij mag je de server wel een herstart geven.
Hij is een beetje volgebouwd (kun je hem gelijk updaten naar 0.6.2)
Hebben jullie ook last van als je trein behoorlijk ver moet dat hij op een gegeven moment zegt dat hij verdwaald is ?
[ Voor 31% gewijzigd door Torched op 13-09-2008 22:54 ]
Inderdaad, daardoor zijn er ook nauwlijks spelers actief op de serverTorched schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:47:
Coolyboy
[ Voor 13% gewijzigd door -Mike- op 13-09-2008 22:59 ]
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Vandaar ook dat de nieuwe site lekker snel isFor example, we moved to a new dedicated server located at Leaseweb, EvoSwitch, Haarlem, The Netherlands.
[ Voor 51% gewijzigd door Aapenootjes op 14-09-2008 11:39 ]
@vvv Deze specifieke fout maak ik vaker

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 15-09-2008 10:08 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 20:30
/u/121902/woosh.png?f=community)
Stop het dan in een bureaulade, daar is het vaak wel donker.Room42 schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:02:
...waardoor het spel vaker links licht dan me lief is.
Cunning linguist.
Ga ik vanavond aan werken, buiten de upgrade naar de nieuwste versie, zijn er nog dingen waar jullie tegenaan gelopen zijn en graag veranderd zien (denk aan; instellingen, restricties etc), geef ze dan even door en ik zal kijken of ik er wat aan kan doen!Torched schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:47:
Coolyboy
Hebben jullie ook last van als je trein behoorlijk ver moet dat hij op een gegeven moment zegt dat hij verdwaald is ?
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Verder, maar weet niet hoe andere daarover denken, uitschakelen van MagLev. Dat je zegmaar veel meer micro-management moet doen dan gewoon halve/helemap treinrails aanleg. (of dat je maglev treintje sneller is dan je concorde
Dat is een patch die ingeschakeld moet worden, standaard mag het inderdaad niet. Persoonlijk vind ik het wel makkelijk om te werken met deze patch ingeschakeld.SinergyX schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:39:
Het niet mogen bouwen op stads-straten. Weet niet of ik dan wat fout deed, maar bv een busstation mocht ik niet bouwen op de straten die door de stad zelf waren aangelegt.
Hmmm, dan kun je geen goederenlijn meer over de complete map heenleggen, een miljoen of meer per rit verdienen en toch elk jaar winstmaken met de treinen... Nee, voor een serverspel lijkt me het inderdaad verstandig de maglev uit te schakelen. Anders wordt de boel gemakkelijk té groot.Verder, maar weet niet hoe andere daarover denken, uitschakelen van MagLev. Dat je zegmaar veel meer micro-management moet doen dan gewoon halve/helemap treinrails aanleg. (of dat je maglev treintje sneller is dan je concorde)
Ik heb ook nog de orginele TTD, waar ik me kan herinneren dat dit standaard altijd mocht. Ben het eigelijk ook nooit tegengekomen op alle andere versies die ik speelden (TTDpatch en openTTD).Dirk schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:58:
Dat is een patch die ingeschakeld moet worden, standaard mag het inderdaad niet. Persoonlijk vind ik het wel makkelijk om te werken met deze patch ingeschakeld.

Van mijn mag de Maglev ook uit, het is wel grappig om een mega track voor passengers aan te leggen, maar voor goederen is het lameSinergyX schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:39:
Het niet mogen bouwen op stads-straten. Weet niet of ik dan wat fout deed, maar bv een busstation mocht ik niet bouwen op de straten die door de stad zelf waren aangelegt.
Verder, maar weet niet hoe andere daarover denken, uitschakelen van MagLev. Dat je zegmaar veel meer micro-management moet doen dan gewoon halve/helemap treinrails aanleg. (of dat je maglev treintje sneller is dan je concorde)
Ik heb echter die realistische snelheid uitstaan, dus 1 trein met 100 wagons versneld even snel als eentje met 1 wagon. Kon zo 123 niet meer vinden waar die optie zat, best leuk om treinen te hebben met 2 of 3 treinen erin, om genoeg kracht te krijgen om 20-25 wagons te trekken.
Heb trouwens gisteren een nightly gedownload en zelf wat grfs toegevoegd (aantal industrie vectors en train-set), maar man wat werkt dat mooi met PBS. Ik wil bijna niet meer terug, maar er zijn nog zo weinig servers online met die specifieke nightly
Oh de meerdere treinen over 1 kruising heen ding?Enfer schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:55:
Heb trouwens gisteren een nightly gedownload en zelf wat grfs toegevoegd (aantal industrie vectors en train-set), maar man wat werkt dat mooi met PBS. Ik wil bijna niet meer terug, maar er zijn nog zo weinig servers online met die specifieke nightly
Misschien leuk voor de volgende restart om dus dit te doen.
-PBS erop gooien.
-geen vliegtuigen
-geen monorails/maglevs
-realistische snelheid voor de treinen
-iets grotere map?
Mijn homeservertje is afgelopen week overleden dus hosten kan ik momenteel niet, misschien iemand anders die de taak op zich wil nemen?
En altijd alle ECS vectors erbij voor wat leuke netwerkopties, ipv de standaard gelimiteerde selectie van industrie.
Ook altijd wel leuk om dan dit soort chaotische dingen neer te leggen die dan gewoon werken
Over die vliegtuigen: met een grfje is gewoon te regelen dat vliegtuigen miljoenen kosten om te kopen, dus zal je er (in het begin) bar weinig van kunnen kopen. Uiteindelijk maakt het in een later stadium niet meer uit, aangezien je trein inkomsten dan ook al tot absurde hoogten gekomen zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Major Carnage op 16-09-2008 17:58 ]
@hierboven: je linkje is stuk.
http://wiki.openttd.org/index.php/Path_Based_Signaling Genoeg infoBoudewijn schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:15:
Kan iemand me vertellen wat PBS nou precies doet?
Zat me al te ergeren aan treinen die op een simultaan spoor stil gaan staan omdat er eentje op een soortement van wissel(home made
Welke nightly wil je dan gaan gebruiken ?
[ Voor 12% gewijzigd door Torched op 15-09-2008 22:57 ]
Met die PBS wil ik morgen ook gaan experimenteren, ziet er wel erg leuk uit
Geen idee eigenlijk, ik zal me er morgen in gaan verdiepen. Als iemand anders al ervaring heeft, share itTorched schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:57:
Ziet er goed uit
Zat me al te ergeren aan treinen die op een simultaan spoor stil gaan staan omdat er eentje op een soortement van wissel(home made) reed
Welke nightly wil je dan gaan gebruiken ?
100mbit up en down.
Hangt bij xs4all , dus goede latency enzo.
DM ook maar voor interesse.
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=36127
En dan met name deze feature:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=33501
passenger destinations
Erg grappig als een klein stad netwerkje hebt aangelegt en je ziet verschillende passagiers naar andere stations willen. Ook met 5 steden verbonden met 1 centraal (middel of nowhere) station lijkt toch grappig goed te werken
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 16-09-2008 00:10 ]
Maar is er ook nog een verbeterde AI ergens te downloaden, omdat (zoals bekend de standaard AI om te huilen is).
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Fixed. Blijkt een bug in de url tag te zitten bij een %20 na een komma in de url.Boudewijn schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:15:
Kan iemand me vertellen wat PBS nou precies doet?
Passenger destinations is niet multiplayer compatible. Desyncs bij de vleet.SinergyX schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:09:
Ben nu even aan het spelen met deze:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=36127
En dan met name deze feature:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=33501
passenger destinations
Erg grappig als een klein stad netwerkje hebt aangelegt en je ziet verschillende passagiers naar andere stations willen. Ook met 5 steden verbonden met 1 centraal (middel of nowhere) station lijkt toch grappig goed te werkenMensen van stad A die naar B willen, worden netjes bij de centraal station gedump om zo weer opgepikt te worden door trein die naar B gaat.
Er wordt nu van de grond af aan een nieuwe versie in elkaar gezet aangezien de huidige versie hopeloos complex is. De nieuwe versie zal ook een dergelijk iets voor vracht hebben.
Je zou eventueel eens naar dit patchpack kunnen kijken.
[ Voor 77% gewijzigd door Major Carnage op 16-09-2008 18:08 ]
Dan moet je grotere vliegvelden bouwen.aapenootjes schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:37:
Ik zou het trouwens ook prima vinden als vliegtuigen in zijn geheel uitgeschakeld worden, zo'n beetje de meest makkelijke manier van geld verdienen. Mits je vliegtuigen niet constant crashen
Vooral bij de snelste vliegtuigen crashen er veel bij een te klein vliegveld
Of tenminste ik bouw altijd zo groot mogelijke vliegvelden en ik heb eigenlijk nooit last van crashes.(met breakdowns uit)
[ Voor 12% gewijzigd door Torched op 18-09-2008 09:13 ]
Klopt, zo uit mijn hoofd hebben grote vliegtuigen op een klein vliegveld 3% kans om te crashen, tegen 0,07% op een groot vliegveld.Torched schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:12:
[...]
Dan moet je grotere vliegvelden bouwen.
Breakdowns hebben geen invloed op het aantal crashes, daar gaan vliegtuigen alleen langzamer van vliegen.Of tenminste ik bouw altijd zo groot mogelijke vliegvelden en ik heb eigenlijk nooit last van crashes.(met breakdowns uit)
Dat weet ik ook wel, maar iemand had het in het vorige potje wel voor elkaar gekregen om een stuk of 10 grote vliegtuigen op een klein vliegveld te laten crashen.Torched schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:12:
[...]
Dan moet je grotere vliegvelden bouwen.
Of tenminste ik bouw altijd zo groot mogelijke vliegvelden en ik heb eigenlijk nooit last van crashes.(met breakdowns uit)
Heeft me vroeger echt meerdere slapeloze nachten gekost, zo ontzettend verslavend
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
en ik heb nog wel een goede suggestie voor open ttd
http://www.jouwfilmpjes.nl/videos/japans-treinstation
Zou wel grappig zijn natuurlijk
[ Voor 7% gewijzigd door Krentenbol op 19-09-2008 12:31 ]
Mike jaaapenootjes schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:08:
Dat weet ik ook wel, maar iemand had het in het vorige potje wel voor elkaar gekregen om een stuk of 10 grote vliegtuigen op een klein vliegveld te laten crashen.
Maar die had zoveel vliegtuigen dat die 0,3% heel veel werd uitgerekend dat er elke 3 jaar er wel eentje crasht
Kun je eens een zipje online zetten van je huidige build? Ziet er namelijk zeeeeer gelikt uit moet ik zeggenMajor Carnage schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:57:
Inderdaad.. ik speel ook niet meer anders sinds die pbs patch in ontwikkeling is
En altijd alle ECS vectors erbij voor wat leuke netwerkopties, ipv de standaard gelimiteerde selectie van industrie.
Ook altijd wel leuk om dan dit soort chaotische dingen neer te leggen die dan gewoon werken
Over die vliegtuigen: met een grfje is gewoon te regelen dat vliegtuigen miljoenen kosten om te kopen, dus zal je er (in het begin) bar weinig van kunnen kopen. Uiteindelijk maakt het in een later stadium niet meer uit, aangezien je trein inkomsten dan ook al tot absurde hoogten gekomen zijn.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nou, ik ben ook wel geintresseerd in de verschillende GRF's die hij ingeladen heeft.. Of is dat gewoon plain zonder GRF's?Boudewijn schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:02:
Kun je toch gewoon zelf compileren? Zelfs op mijn laptop (die nou niet echt ubervette specs heeft) gaat dat vrij snel.
Bij doorzichtigheidsopties, klik je op het knopje trein ;-) (Datzelfde geldt voor bussen en vliegtuigen en schepenRoom42 schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:26:
Ik krijg die load/unload percentages niet meer te zien bij de treintjes (en bussen). Waar zit die optie? Ik kan me niet herinneren dat ik iets gewijzigd heb
[ Voor 4% gewijzigd door Enfer op 22-09-2008 21:04 ]
Briljant, dat had ik echt nooit meer gevonden! Thanks!!Enfer schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:46:
[...]
Bij doorzichtigheidsopties, klik je op het knopje trein ;-) (Datzelfde geldt voor bussen en vliegtuigen en schepen)
wil ik wel doen hoor-Mike- schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:53:
Mijn homeservertje is afgelopen week overleden dus hosten kan ik momenteel niet, misschien iemand anders die de taak op zich wil nemen?
als jij me even aangeeft welke nightly en welke settings 't moet zijn dan kan ik 'm wel hosten
Ik kan me nog herinneren dat ik de computer saboteerde in een later stadium van het spel (als ik genoeg geld had). Ik bouwde een zo kort mogelijk station achter zijn station met 1 rails breed ertussen. (als hij een dubbel station had dan ik ook en 2 rails) Dan bouwde ik de zo goedkoop mogelijkste trein. Deze liet je dan wegrijden, normaal draaide hij dan om bij zijn station omdat hij daar niet op kon maar door een bug in het spel en de trein dan precies bij het omdraaien stil te zetten kon de computer niet meer zijn station binnenrijden.
Is dit nu nog mogelijk eigenlijk? Met deluxe en openttd bijvoorbeeld?
Verwijderd
Dat kan niet meer geloof ik. Er was zelfs een betere. Bouw een depot achter het perron waar zijn trein staat te laden. Bouw een trein in dat depot en laat de trein door rood rijden. De trein botst dan op de trein van de tegenstanderwiene schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:34:
Ik heb vroeger ook wel eens tt gespeeld, niet zeker of het deluxe was.
Ik kan me nog herinneren dat ik de computer saboteerde in een later stadium van het spel (als ik genoeg geld had). Ik bouwde een zo kort mogelijk station achter zijn station met 1 rails breed ertussen. (als hij een dubbel station had dan ik ook en 2 rails) Dan bouwde ik de zo goedkoop mogelijkste trein. Deze liet je dan wegrijden, normaal draaide hij dan om bij zijn station omdat hij daar niet op kon maar door een bug in het spel en de trein dan precies bij het omdraaien stil te zetten kon de computer niet meer zijn station binnenrijden.
Is dit nu nog mogelijk eigenlijk? Met deluxe en openttd bijvoorbeeld?
auto's van de tegenstander doe ik altijd creatief mee. Eerst een eigen weg erbij bouwen die ze nemen omdat het korter is, stukjes eruit slopen en kleine omleiding. Uiteindelijk heb je dan een stuk of 10 losse wegstukjes waar al de auto's maar heen en weer op rijden, goed voor omzetdalingUser.tmp schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:39:
Nog leuker: Een treintje op een weg zetten waar veel auto's van de tegenstander overheen rijden.
Of een van zijn autos op het spoor laten eindigen. Als je de weg voor en na de spoorwegovergang sloopt zal de wagen steeds proberen te keren. Treintje erlangs en opgeruimd staat netjes.User.tmp schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:39:
Nog leuker: Een treintje op een weg zetten waar veel auto's van de tegenstander overheen rijden.
Vroeger (toen ik nog met computer spelers speelde) kocht ik ook altijd lappen grond op als hij een station neer zet. Dan kon hij nergens heen met zijn spoor
Als ze geen zin meer hebben en veel geld zetten ze bv de hele map onder water, of beginnen de perikelen zoals jullie ze hierboven beschrijven

Echt een beetje kinderachtig, van die mensen die zulk soort dingen online doen
Of heel irritant van die landmarks neerplanten als jij een nieuw netwerk aan het bouwen ben.Enfer schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:16:
Echt een beetje kinderachtig, van die mensen die zulk soort dingen online doen
Maar ik geef je gelijk, de beperking in het spel moet geen reden zijn om online te 'cheaten'.
Als je alleen speelt vs de computer, dan kan het wel lucratief zijn, maar dan is er niemand die zich er druk om maakt..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Precies, zou het online ook nooit doen, speel overigens nooit online. Maar het is ook niet echt cheaten te noemen, meer een beperking van het spel. Ik vind het overigens wel humor.FragNeck schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:19:
Creatief cheaten..
Maar ik geef je gelijk, de beperking in het spel moet geen reden zijn om online te 'cheaten'.
Als je alleen speelt vs de computer, dan kan het wel lucratief zijn, maar dan is er niemand die zich er druk om maakt..
Today OpenTTD 0.6.3-RC1 has been released. As usual this is a bugfix release for the 0.6 series. It therefore contains lots of bugfixes. It furthermore contains fixes for some desyncs that have been bothering some of you.
[ Voor 43% gewijzigd door Aapenootjes op 24-09-2008 19:20 ]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar nieuwe features, als ze nieuwe features hebben toegevoegd..
Waar ik ook wel benieuwd naar ben, is wanneer PBS eindelijk stable wordt
- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 20:30
/u/121902/woosh.png?f=community)
Nieuwe features komen pas weer in 0.7.0, de 0.6.x branch bevat alleen maar bugfixes. Of PBS in 0.7.0 komt is overigens ook niet zeker, het is maar net waar de devs zin in hebben...Enfer schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:10:
[...]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar nieuwe features, als ze nieuwe features hebben toegevoegd..
Waar ik ook wel benieuwd naar ben, is wanneer PBS eindelijk stable wordt
Cunning linguist.
Je kan er wel van uitgaan dat PBS (YAPP) in 0.7 komt. 0.7 wordt namelijk afgesplits van trunk/ dus in principe is alles wat daarin zit nu ook gewoon straks in 0.7 te vinden. Ik heb een keer een feature uit trunk/ moeten halen, PBS - hoe ironisch - maar die implementatie was gewoon fout... zoals het er nu naar lijkt is dat niet het geval en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Rubidium YAPP weghaalt.Merovingian schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:00:
[...]
Nieuwe features komen pas weer in 0.7.0, de 0.6.x branch bevat alleen maar bugfixes. Of PBS in 0.7.0 komt is overigens ook niet zeker, het is maar net waar de devs zin in hebben...
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
Dat zou zeker mooi zijn. Ik hoop alleen dat 0.7 niet zo lang duurt voordat ie gereleased wordtDarkvater schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:02:
[...]
Je kan er wel van uitgaan dat PBS (YAPP) in 0.7 komt. 0.7 wordt namelijk afgesplits van trunk/ dus in principe is alles wat daarin zit nu ook gewoon straks in 0.7 te vinden. Ik heb een keer een feature uit trunk/ moeten halen, PBS - hoe ironisch - maar die implementatie was gewoon fout... zoals het er nu naar lijkt is dat niet het geval en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Rubidium YAPP weghaalt.
ik laat treinen rijden alles gewoon goed zie dat ik daar winst maak maar krijg maar geen geld.
Nog een keer geprobeert. Maar hij leverd alles af iron etc etc ik zie dat hij zoveel x aantal dollars winst maak maar toch daalt mijn geld alleen maar wat doe ik verkeerD?
[ Voor 41% gewijzigd door geldermalsen op 27-09-2008 14:33 ]
Klik op je saldo, rechtsonder. Dan krijg je je financieel overzicht. Misschien dat de Train running costs hoger zijn dan de Train income. Of misschien geef je elders teveel geld uit.
ik zie bijvoorbeeld 180 ton bij het station bij mijn sawmill staan maar krijg helemaal geen geld.
Terwijl bij mijn treinen staat dat ik winst maak
[ Voor 41% gewijzigd door geldermalsen op 27-09-2008 15:08 ]
(En je vervoert ook hout?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik denk dat jij de goederen alleen maar overstlaat. Zorg er voor dat je bij het opzetten van je routes rekening houdt dan een station ook de levering moet kunnen accepteren, als je bijvoorbeeld olie naar een voedselfabriek brengt dan lijkt het alsof de trein wel inkomen heeft (er staat een groen bedrag boven bij het lossen) maar dit is fictief, het bedrag wordt pas gegeven als de goederen ook echt gebruikt worden.geldermalsen schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:07:
ik heb helemaal geen incomeik zie dat ze alles juist droppen maar ik krijg helemaal niks ervoor terug
ik zie bijvoorbeeld 180 ton bij het station bij mijn sawmill staan maar krijg helemaal geen geld.
Terwijl bij mijn treinen staat dat ik winst maak
Voor hout/goederen:
trein van bos -> hout -> sawmill. Sawmill maakt hier goederen van (goods).
Van sawmill -> goederen -> stad die goederen accepteerd.
Let goed op of je station in de 'catchment area' staat van bos/mill/stad (onderin het schermpje van stations bouwen).
Overladen is zoals gezegt de 'witte cijfers', dit is 'omzet' die een trein maakt als de goederen ook definitief ergens worden afgeleverd waar het wordt geaccepteerd. Simpel voorbeeld:
100 goederen, omzet = 100k. Via station A naar B en van B naar C.
Trein van A->B zal witten tekst 50k krijgen, zijn fictieve winst. Nu moet je dus nog een trein van B -> C laten rijden die dus de echte omzet binnen krijgt (je bank saldo gaat omhoog met 100k). De omzet van de trein zelf wordt verminderd met de eerdere fictieve omzet, dus 50k.
Zo heb je dus 2 treinen die samen 100k opleveren (je geld), en zij elk dus 50k 'winst' draaien per rit.
Dit systeem is dacht ik ergens vorig jaar ingevoerd, het is soms efficienter alle koolmijnen in de buurt eerst naar een centraal station te brengen en van daar door naar de centrale. De treintjes echter die van koolmijn->centraal station rijden zouden dus nonstop verlies draaien, door dit systeem delen zij dus de winst. Zo kan je dus die minimium treinwinst omhoog krijgen, waardoor je dus een hogere rating krijgt.
[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 27-09-2008 15:36 ]
Ik doe bijv kolen mijn full load---> kolen fabriek unload. Maar nu krijg ik nog steeds niks
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Je moet ook geen unload opdracht geven, gewoon geen opdracht, hij dropt dan gewoon zodra het kan.geldermalsen schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:43:
Ik doe bijv kolen mijn full load---> kolen fabriek unload. Maar nu krijg ik nog steeds niks