Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Sorry voor late reactie, heb net even gekeken, maar lijkt erop dat die het niet is, of het kan zijn dat degene die ik zag op jouw screen later komt natuurlijk...djidee schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:51:
[...]
ej, dat is mijn screen, denk al, bekende wereldMijn pc is dood, dus ben er niet heel zeker van (mn dinnetje speelt geen oTTD), maar volgens mij de Combined Airport Set V0.5 die op grfcrawler.tt-forums.net staat
http://grfcrawler.tt-foru...ils.php?do=details&id=131
- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 20:30
/u/121902/woosh.png?f=community)
Hé, ik wist niet dat een OTTD-dev op GOT zatDarkvater schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:02:
[...]
Je kan er wel van uitgaan dat PBS (YAPP) in 0.7 komt. 0.7 wordt namelijk afgesplits van trunk/ dus in principe is alles wat daarin zit nu ook gewoon straks in 0.7 te vinden. Ik heb een keer een feature uit trunk/ moeten halen, PBS - hoe ironisch - maar die implementatie was gewoon fout... zoals het er nu naar lijkt is dat niet het geval en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Rubidium YAPP weghaalt.
Hulde voor alle energie en moeite die je erin steekt, alhoewel je dat ondertussen al wel vaak genoeg gehoord zal hebben
Maar ik meen me te herinneren dat er een keer een feature was in de nightly, die niet in de 0.x.0 was gekomen toen die uitkwam. Weet zo even niet meer welke feature, en helaas ook niet meer welke versie. Maar ik kan er naast zitten, dacht alleen dat zoiets wel vaker voorkwam. Maargoed, we zullen het zien met 0.7.0. Jammer dat de roadmap niet echt duidelijkheid geeft *kuch*hint*kuch*
Cunning linguist.
http://www.pikkarail.com/ttdp/
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik speel momenteel steeds een cargodest versie van oTTD met de volledige ECS GRF package.
PBS maakt het aanleggen van signs bij stations ZOVEEL makkelijk, geweldig.
Cargodest kan nog verbeteren, want hij kiest momenteel nog niet zelf waar de cargo naar toe moet. Maar als je zelf een trein naar een ander punt stuurt dan komen de resources apart voor beide doelen.
Ook bij die 2cc 'trains of the world' pack kan ik maar 4 verschillende treintjes selecteren..
Jeps, die inderdaad. Het ligt momenteel aan jezelf waar het heen gaat. Zodra je meer afleverstations aansluit gebeurd er nog niets, pas zodra er treinen op rijden moet je erop blijven rijden.SinergyX schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:35:
Die Cargogest, is dat waar je 'cargo' bepaalde doelen gaat krijgen? Heb daar tijdje mee bespeeld maar valt flink tegen om dan iets goedlopends te krijgen, zeker als je 1 groot netwerk hebt.
Verder vind ik dat PBS + Cargodest wat meer uitdaging brengt, dat houdt het leuk
Dat zekerSuicyder schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:32:
Verder vind ik dat PBS + Cargodest wat meer uitdaging brengt, dat houdt het leuk
Moet alleen weer eens met een kale openTTD beginnen, die grf settings en versies lopen nu echt door elkaar
Juiste 'tile' set? Dacht dat die set enkel met de standaard (tempered?) werkte.lezut schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:23:
Heeft iemand enig idee hoe ik die Dutch Trainset volledig aan de gang krijg? Ik heb dat ding bij mn GRF's staan, maar ik kan alleen maar uit de NS 1100 en Mat '64 kiezen, terwijl er toch veel meer treinen in die pack zitten?
Ook bij die 2cc 'trains of the world' pack kan ik maar 4 verschillende treintjes selecteren..
Verder, bij die NARS zijn diverse wagons gehalveerd in lengte. Zo kan je dus 2x zoveel kool/hout voor dezelfde lengte aan trein gebruiken, werkt erg lekker
[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 29-09-2008 16:47 ]
Leuker is nog dat je (voor zover ik weet) geen bericht krijgt als ze verdwijnen. Mij gebeurt het maar al te vaak dat ik treinen heb die al 2 of 3 jaar staan te wachten op een fullload. Dan kom ik ze per ongeluk tegen in mijn treinen overzicht omdat ik ga vernieuwen.SinergyX schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:37:
[...]
Dat zekerVerder heb ik ook die oilwell grf nog, begreep dat orgineel de productie uiteindelijk alleen maar omlaag gaat, maar nooit meer omhoog. (ok niet echt realistisch, maar wel fijner spelen als je heel netwerk rond je wells heb en ding halveert opeens in productie).
Hoevaak ik wel niet complete netwerken met olie heb gelegd die steeds magerder worden om vervolgens complete nutteloos te zijn
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ehm, wat zijn tiles? Ik heb op de OpenTTD wiki gezocht, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.SinergyX schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:37:
[...]
Juiste 'tile' set? Dacht dat die set enkel met de standaard (tempered?) werkte.
Sorry, het heet climate
(wie kent Mars nog van de orginele TT Deluxe?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Hmm, heb het ook al in andere klimaten geprobeerd, maar dat had niet zoveel zin. Maar mijn vraag was eigenlijk meer hoe ik het op moet lossen
Die industrial-stations zijn trouwens erg vet. Mooie stapeltjes kolen maken
[ Voor 9% gewijzigd door lezut op 29-09-2008 21:43 ]
Verwijderd
Ik heb het zelf ook nog nooti werkend gekregen helaas, in TTDPatch werken ze wel.lezut schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:18:
[...]
Hmm, heb het ook al in andere klimaten geprobeerd, maar dat had niet zoveel zin. Maar mijn vraag was eigenlijk meer hoe ik het op moet lossen
Ik wil namelijk wel weer een server hosten als dat nut heeft, net als ik in het verleden deed. Was toen wel populair op zich, ik had namelijk een super moeilijke server, terwijl de rest allemaal makkelijk is. En hij hing achter glasvezel, zoals m'n nieuwe er ook achter hangt. Dus goeie verbinding
Dus als het nut heeft zet ik binnenkort weer 1 of 2 servers op, allebei aardig moeilijk (1tje op z'n allermoeilijkst, ander gewoon een beetje moeilijk).
Het zootje zal dan niet een paar weekjes draaien, maar gewoon heel lang. Tenzij er teveel load is op de verbinding (kan me niet voorstellen), zodat de mensen die van die lijn gebruik maken erop in zouden moeten leveren.
Ik moet zeggen, ik draai wel altijd alles standaard. Geen fancy graphics en weet ik het wat, gewoon OpenTTD installeren en spelen maar. En meestal doe ik echt vanaf het eerste jaar mogelijk, tot laatste ontwikkelingsjaar + 10 oid.
[ Voor 4% gewijzigd door !null op 30-09-2008 10:10 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
klikje.Onbekend schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:49:
Mars? Die ken ik niet. Heb je daar een screenshot van of iets anders?
Voor server loop ik altijd tegen maglav en iets minder monorail aan. Die treinen gaan zo hard dat het binnen no time hele map is rond gebouwd met rails.
[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 30-09-2008 10:15 ]
(en heb je dus een eigen server?)
Welk jaar vind ik nooit zo'n probleem, soms ben je op 2090 amper vol en andere keer zit je op 2050 al te zoeken naar gaatjes. Gaat meer denk ik op reacties, als het vol is hoor je dat vanzelf wel.
Maar op welke server speel jij dan meestal?
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Hier ben ikzelf ook op zoek naar! Er schijnt ergens een alpha/beta versie in omloop te zijn, maar die kan ik niet vindenlezut schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:23:
Heeft iemand enig idee hoe ik die Dutch Trainset volledig aan de gang krijg? Ik heb dat ding bij mn GRF's staan, maar ik kan alleen maar uit de NS 1100 en Mat '64 kiezen, terwijl er toch veel meer treinen in die pack zitten?
De officiele set bevat inderdaad, zoals jij aangeeft, NS 1100 en Mat '64 jammergenoeg. Het is een beetje een zoethoudertje tot de echte set uitkomt ( wat al veel te lang duurt imho
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Als klein kind was ik gek van treinen, en ik krijg altijd een soort warm gevoel als er trein langs komt denderen, vandaar ook wel een beetje dat ik OTTD zo leuk vind, maar de Dutch Trainset maakt dat gevoel dan wel helemaal afEnfer schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:31:
[...]
Hier ben ikzelf ook op zoek naar! Er schijnt ergens een alpha/beta versie in omloop te zijn, maar die kan ik niet vinden
De officiele set bevat inderdaad, zoals jij aangeeft, NS 1100 en Mat '64 jammergenoeg. Het is een beetje een zoethoudertje tot de echte set uitkomt ( wat al veel te lang duurt imho)
Het topic van die trainset op het TTDForum is nog wel behoorlijk actief, ik meen gelezen te hebben dat binnenkort een nieuwe versie uit zal komen?
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
https://niels.nu
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik hoop trouwens dat ze een keer uitkomen met een OpenTT2, welke de mogelijkheden van Locomotion heeft wat betreft tracks leggen. Pas nog even Locomotion opgestart en wat me opviel was hoe brak de AI daarin eigenlijk is. Die van OpenTT is stukken beter, i.t.t. Locomotion vinden de treinen gewoon de juiste tracks.
Het zijn de volgende grfs:Enfer schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:55:
[...]
Kun je eens een zipje online zetten van je huidige build? Ziet er namelijk zeeeeer gelikt uit moet ik zeggen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| OpenGFX_-_newInfrastructure_v0.3.grf OpenGFX_-_newTerrain_v0.4.grf rail-cs-ottd.grf transmitterw.grf testw.grf ECSTownw.grf = 0 0 0 7 ECSBasicw.grf = 0 7 ECSAgriw.grf = 7 ECSChem2w.grf = 7 ECSMachw.grf = 7 ECSConstw.grf = 7 ECSWoodw.grf = 7 pb_av8w.grf = 1 5 newshipsw.grf total_bridges.grf 4LVw.grf indstatrw.grf dutchcatw.grf canstnw.grf = 3 130 0 ukwaypointsw.grf DutchTramSetW_r20.grf NARoadsw.grf = 0 1 2 1 5 7 NACityw.grf = 130 0 0 BKTunw.grf = 4 4 4 ustowns.grf pb_nars.grf = 0 7 1 pb_ukrs.grf = 0 3 0 ukrsap1w.grf jptrainsw.grf nhdepw.grf basecosts.grf = 10 10 11 12 15 13 12 9 |
Gebaseerd op nightly 13704 (ja, oud), waarin oa de dynamic engine pool en PBS verwerkt zijn als extra patches. zie ook hier.
- Bart ®
Want?GreenSky schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:10:
Ok, nou ik ga sowieso niet met nightly builds etc aan de gang, ik ga alleen maar met officiële builds aan de gang.
Cunning linguist.
Als ik met mensen ga multiplayen gooi ik alles in een rar en gooi ik die op mn webspace (12/13 mb ofzo), zodat iedereen exact dezelfde versie heeft, met dezelfde grf's ed.. Scheelt een hoop gedonder, instellingen en desync's. Dan maakt het niet uit ook of het een nightly is, en zodoende spelen we zowel met de stable's als met intressante nightly's urenlange multiplayer sessiesGreenSky schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:01:
Als ik een servertje opzet dan wil ik dat iedereen gewoon de laatste stable versie kan downloaden en installeren en meteen spelen maar.
"Mekker, blaat"
Klopt het dat OpenTTD geinstalleerd ook de registry gebruikt? Nu heb ik 4 OpenTTD folders, elke eigen build (nightly etc) en eigen GRF settings, maar als ik iets ingame wijzig, krijg ik bij een andere versie fouten dat hij mijn eerder toegevoegde GRF niet kan vinden.
Die haal ik er braaf uit (als ik het niet vergeetSinergyX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:57:
Maar zonder de orginele TT files dan
Klopt het dat OpenTTD geinstalleerd ook de registry gebruikt? Nu heb ik 4 OpenTTD folders, elke eigen build (nightly etc) en eigen GRF settings, maar als ik iets ingame wijzig, krijg ik bij een andere versie fouten dat hij mijn eerder toegevoegde GRF niet kan vinden.
Nog niet zo heel lang geleden viel mij op dat openttd tegenwoordig dingen wegschrijft naar mydocuments, en dat daar ook het gros van de instellingen worden opgeslagen. Denk dat je het daarin moet zoeken
"Mekker, blaat"
Leuk, en opzich logisch dat je dat doet. Maar ik wil gewoon 24/7 servertje draaien, waar iedereen bij kan. Dus gewoon publiekelijk. Dan ga ik toch niet zitten te klooien met nightly builds etc. Het server listing systeem is er opzich hartstikke duidelijk over qua versies, maar ik wil er niet te veel gezeur aan hebben. Alleen bij nieuwe stable release even de server down halen en nieuwe erin zetten. Meer niet.djidee schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:38:
[...]
Als ik met mensen ga multiplayen gooi ik alles in een rar en gooi ik die op mn webspace (12/13 mb ofzo), zodat iedereen exact dezelfde versie heeft, met dezelfde grf's ed.. Scheelt een hoop gedonder, instellingen en desync's. Dan maakt het niet uit ook of het een nightly is, en zodoende spelen we zowel met de stable's als met intressante nightly's urenlange multiplayer sessies
- Bart ®
Dan haalt OTTD de gegevens uit je Mijn Documenten. Dat doet ie standaard. Oplossing is simpel: alles wat in je MD staat, kopieren naar de verschillende OTTD-mappen. Dan haalt OTTD het namelijk daaruit, en is het dus voor iedere versie verschillend. Ik geloof dat hij zoekt waar je je openttd.cfg hebt staan, staat die in de OTTD-map, dan gaat hij daar alle savegames opslaan enzo, en de grf's zoeken, staat je openttd.cfg niet in de OTTD-map, dan gaat hij dus naar MD.SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:57:
Maar zonder de orginele TT files dan
Cunning linguist.
Ah, top, bedankt voor de tip. Heb liever m'n saves niet in m'n MyDocuments staan.Merovingian schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:07:
Dan haalt OTTD de gegevens uit je Mijn Documenten. Dat doet ie standaard. Oplossing is simpel: alles wat in je MD staat, kopieren naar de verschillende OTTD-mappen. Dan haalt OTTD het namelijk daaruit, en is het dus voor iedere versie verschillend. Ik geloof dat hij zoekt waar je je openttd.cfg hebt staan, staat die in de OTTD-map, dan gaat hij daar alle savegames opslaan enzo, en de grf's zoeken, staat je openttd.cfg niet in de OTTD-map, dan gaat hij dus naar MD.
ontopic: Ik denk dat ik binnenkort wel een keer een servertje kan runnen. Zal dan ws iets worden met alle ECS vectors erin en 2 a 3 trainsets met zo min mogelijk focus op maglev. Afhankelijk van het aantal deelnemers kan er dan voor een 2048x2048 map gekozen worden
Ik ga eerst mezelf even verdiepen in alle changes die er bij gekomen zijn sinds r14000.
- Bart ®
Tip voor 2048x2048 maps via internet: schakel bomen uit bij het creëren van de map. Zulke grote maps met bomen zitten zo op 7-8MB, als er dan een speler een trage internetverbinding heeft (of jij een trage upload), duurt het echt superlang voordat die persoon ingelogd is. Als je, wat wel verstandig is ivm desyncs voor de inlogger, pause on connect aan hebt staan, zit de rest van de spelers de hele tijd te wachten. Zonder bomen scheelt het al gauw de helft qua bestandsgrootte...Major Carnage schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:08:
Gelukkig dat je daar nog voor kan kiezen op die manier.. ik heb echt een schurfthekel aan al die my documents/documents and settings meuk. Bij vista hebben ze dat nog even verergerd door er nog een stuk of 10 extra in het leven te roepen
ontopic: Ik denk dat ik binnenkort wel een keer een servertje kan runnen. Zal dan ws iets worden met alle ECS vectors erin en 2 a 3 trainsets met zo min mogelijk focus op maglev. Afhankelijk van het aantal deelnemers kan er dan voor een 2048x2048 map gekozen worden
Ik ga eerst mezelf even verdiepen in alle changes die er bij gekomen zijn sinds r14000.
Cunning linguist.
Het is Nightly 14445 geworden, met deze newgrfs:
OpenGFX: De nieuwe graphics voor OpenTTD, om zo van de copyrights af te komen die op de originele graphics rusten.
CS Railroad set: Nieuwe graphics voor de rails.
Transmitter: andere transmitter
Test file: Nieuwe boompjes.
ECS vectors: Complete overhaul van alle industrie. Zie de link voor de wiki met uitleg en een chart voor productie en acceptatie van de goods.
Aviators Aircraft Set: Bevat een flink aantal (realistische) vliegtuigen.
NewShips: Nieuwe schepen.
Total Bridge Renewal Set: Andere bruggen.
Long Vehicles: Andere vehicles. In tegenstelling tot de originele trucks zijn deze wel bruikbaar bij hoge hoeveelheden grondstoffen
Industrial Stations Renewal: Compleet nieuwe stations. Ook veel eyecandy
Dutch Catenary: Nederlandse stijl bovenleiding.
Canadian Stations: Canadese stations.
UK Waypoints: Waypoints met signal huisjes.
Dutch Tram Set: Zoals de titel zegt, nederlandse trams.
US Roads set. US styled wegen.
Metro track set: Vervangt monorail met metro stijl tracks.
NA City set: US styled steden
BK Tunnel set: Modernere stijl tunnels.
US town names: Stedennamen in de vorm van kleine amerikaanse gehuchten.
NARS2.0: Amerikaanse treinenset.
2cc trainset: Treinen van de hele wereld in de 2 kleuren die je zelf kiest.
NH Train depot: Trein depot nieuwe stijl.
Base costs mod 2.0b2: Modificatie van de basiscosten van zo'n beetje alles.
host: wakimikoreimu.xs4all.nl
Mapsize 1024x1024
Startdate: 1840
Temperate world
De game zal om 20.00 van pauze af gaan en is nu reeds up.
Maar goed, leef je uit!
- Bart ®
Cunning linguist.
Al moet ik dan wel eerst de linux versie (of sources) van deze build vinden.
[ Voor 33% gewijzigd door Dirk op 09-10-2008 00:59 ]
- Bart ®
Ja dat kan ook wel, maar voordat je het hele systeem doorhebt ben je wel even een tijdje zoet.Major Carnage schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:53:
En dan kan je dus beginnen met simpel fabriek A>B...
Cunning linguist.
Probeer deze link eens. Hier staan alle OS versies van 14445.Dirk schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 00:59:
Dit ziet er interessant uit, ik denk dat ik dit morgen maar eens ga proberen...
Al moet ik dan wel eerst de linux versie (of sources) van deze build vinden.
Als je onderin het server lijstje 'add server' doet en dan m'n host invult dan kan je hem wel zien en verbinden.
Host is wakimikoreimu.xs4all.nl en servernaam 'Epic Megagames'
[ Voor 6% gewijzigd door Major Carnage op 10-10-2008 17:58 ]
Ik zie in de server lijst ook altijd veel van die nightly builds staan.
Maar goed, misschien wil je dat wel helemaal niet.
Het is zo opgezet dat levellen duur is, zodat er geen halve maps gelevelled worden om er een kaarsrecht spoor doorheen te leggen.
En levelen heb ik nagenoeg niet gedaan. Gewoon een enkel simpel lijntje kostte me al een paar honderdduizend euro.
[ Voor 31% gewijzigd door Dirk op 11-10-2008 01:14 ]
Game is weer up en op pauze zodat je het kan fixen
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 11-10-2008 16:49 ]
Dus je begint met Iron Ore -> steel fabriek trein. Daarna Steel -> fabriek. (hou die 2 gelijk).
Dan vanuit Farm begin je met 1 product (livestock of grain), ook naar fabriek.
Je hebt dus nu 3 treinen met een nonstop productie van goederen.
Dan 1 of 2 grote goederen treinen die regelmatig (liefst nonstop) bij fabriek goederen op kunnen halen. Pas op dat moment gaat de fabriek ook daadwerkelijk goederen op je station neer gooien (mits er niemand anders is natuurlijk).
Hierna uitbreiden, farm 2de product gaan vervoeren, meer Iron Ore naar Steel (en dus meer steel treintjes). Meer goederen treinen, meer geld
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 14-10-2008 11:04 ]
Tja vanalles
- Bart ®
Omgaan? Je laat gewoon een trein met graan en vee rijden, en een trein met ijzererts, en een trein met staal, en een trein met goederen. En als er ergens iets staat te wachten op een station en de betreffende trein is voorlopig nog niet terug, dan bouw je een tweede trein. En als dat nog niet genoeg is, bouw je een derde, enz enz. Hoeft toch niet tegelijkMsG schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:00:
Hoe gaan jullie om met dit dan? Als je bijvoorbeeld goederen naar de steden wil vervoeren, daarvoor heb je graan staal en vee nodig. Jullie doen alles precies tegelijk?
Cunning linguist.
Bij veel producerende fabrieken/mijnen/etc leg ik meestal een rondje spoor van de 1 naar de ander, en laat ik meerdere treinen rijden. Die beginnen allemaal met wachten op het ophaal station tot ze vol zijn, dan pas gaan ze rijden. Hierdoor doen ze een rit altijd vol beladen (dat is ook wat waard) en krijg ik hele hoge rates omdat er altijd wel een trein staat te wachten die de binnenkomende goederen accepteert. Het effect van de hoge rates is dat er meer neergezet wordt, soms zelf de hele productie, of iig meer dan je concurrent (als je betere rates hebt)
Het systeem is wel leuk maar nu krijg je er weer net iets teveel.
Dus als je bij willekeurige map veel industrieën doet moet je rails om elke industrie heenleggen.
Veel te druk gewoon
Al zijn de gewone industrieën nu weer te weinig
Is er niet een sterk ingekorte versie van ECS ?

Het ijzer moet bij stad/mijn uitgeladen worden en richting de fabriek worden gebracht door een andere trein, maar de trein (die ook het erts vervoert) laadt het ijzer steeds weer in z'n eigen wagons. Ik heb alle opties gebruikt (unload all, transfer and load), maar het lukt niet. Wie weet hoe dit kan?
[ Voor 4% gewijzigd door Artcore op 29-10-2008 15:06 ]
Ik zie wel een mogelijkheid om deze lijn(en) met 1 trein te doen, die je dan kan kopiëren. Maar dat is niet het efficiëntst natuurlijk. Of met 2 aparte stations rondom de mijn werken.
[ Voor 9% gewijzigd door !null op 29-10-2008 15:12 ]
Wat ideeen:
1. Maak ijzer directe lijn naar fabriek, aparte trein.
2. Split station bij stad in 2, 1 voor erts/goederen, 2 voor ijzer (unload leave empty bij ijzer, dan full load bij erts).
3. Zet extra trein in voor ijzer, dus 1 trein erts, 1 trein ijzer.
Ik zal het eens proberen met 1 trein (dat ik de mijn/stad op de 'terugweg' oversla en met het ijzer doorrijd naar de fabriek, waar ik de goederen dan weer ophaal).
/edit @ DirkW: ja precies, zo bedoel ik het. Jammer dat het niet per grondstof in te stellen is.
[ Voor 14% gewijzigd door Artcore op 29-10-2008 15:19 ]
[NL] Coolyboy's 24/7 NL NoBr/NoRestarts
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Online: Yes Last queried: 2008-11-11 11:15:26 UTC Clients: 0 / 8 (0 / 8 companies; 0 / 1 spectators) Language: [Any] Map: Random Map Landscape: Temperate Map size: 512 x 1024 Server version: 0.6.3 Server address: 145.53.165.26:3979 / coolyboy.nl:3979 Dedicated server: Yes Server password: Yes Start date: 1930-01-01 Current date: 1930-01-01 |
Wachtwoord: 'mevink'
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
- Bart ®
Mijn server:Bleet schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:09:
Laat ik dit topic maar weer eens kicken. Heeft iemand nog een leuke server draaien zonder al te veel regeltjes? Ondanks de nieuwe versies blijft de AI verschrikkelijk, multiplayer blijft wat dat betreft stukken leuker. Helaas zijn er teveel boutige servers in omloop waar je dit weer niet mag, en dan dat weer niet. Ik wil gewoon leuk busjes en treintjes bouwen zonder gezever.
http://www.openttd.org/en/server/72
Regels: http://lingen.nu/TTD/rules/index.php
Regels in het kort: niet blocken, geen land onder water laten lopen.
Cunning linguist.
Verwijderd
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Ik heb 5 servers draaien (Maarten 1 t/m 5), en eigenlijk heb ik maar 1 regel: Ga niet als een communist industrieen etc, ommuren met land-koop-bordjes zodat niemand er gebruik van kan maken. Kapitalisme ftw, een beetje concurrentie hier en daar moet kunnen.Bleet schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:09:
Laat ik dit topic maar weer eens kicken. Heeft iemand nog een leuke server draaien zonder al te veel regeltjes? Ondanks de nieuwe versies blijft de AI verschrikkelijk, multiplayer blijft wat dat betreft stukken leuker. Helaas zijn er teveel boutige servers in omloop waar je dit weer niet mag, en dan dat weer niet. Ik wil gewoon leuk busjes en treintjes bouwen zonder gezever.

Tevens heb ik vliegtuigen uit staan, omdat het veel te makkelijk is om daar mee gigantische hoeveelheden geld mee binnen te slepen.
En dat laatste geldt ook voor mijn server idd, dat is gewoon lame.Merovingian schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:55:
Regels in het kort: niet blocken, geen land onder water laten lopen.

[ Voor 13% gewijzigd door maartena op 26-12-2008 19:06 ]
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
-niks-
Als inflatie aan staat is het inderdaad niet leuk meer, dan kun je zo €150.000.000 voor een trein moeten betalen

- Bart ®
Daarbij resetten veel servers automatisch zodra een bepaald jaartal wordt bereikt, de inflatie zal dan ook niet snel zo hoog worden dat het onoverkomelijk is.
[ Voor 40% gewijzigd door Bart ® op 27-12-2008 09:38 ]
Cunning linguist.