Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18
Zie DirkW :) Unload is enkel om de vracht gewoon op het station te dumpen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

djidee schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:51:
[...]

ej, dat is mijn screen, denk al, bekende wereld :) Mijn pc is dood, dus ben er niet heel zeker van (mn dinnetje speelt geen oTTD), maar volgens mij de Combined Airport Set V0.5 die op grfcrawler.tt-forums.net staat
Sorry voor late reactie, heb net even gekeken, maar lijkt erop dat die het niet is, of het kan zijn dat degene die ik zag op jouw screen later komt natuurlijk... :)

http://grfcrawler.tt-foru...ils.php?do=details&id=131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Darkvater schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:02:
[...]

Je kan er wel van uitgaan dat PBS (YAPP) in 0.7 komt. 0.7 wordt namelijk afgesplits van trunk/ dus in principe is alles wat daarin zit nu ook gewoon straks in 0.7 te vinden. Ik heb een keer een feature uit trunk/ moeten halen, PBS - hoe ironisch - maar die implementatie was gewoon fout... zoals het er nu naar lijkt is dat niet het geval en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Rubidium YAPP weghaalt.
Hé, ik wist niet dat een OTTD-dev op GOT zat :)
Hulde voor alle energie en moeite die je erin steekt, alhoewel je dat ondertussen al wel vaak genoeg gehoord zal hebben ;)

Maar ik meen me te herinneren dat er een keer een feature was in de nightly, die niet in de 0.x.0 was gekomen toen die uitkwam. Weet zo even niet meer welke feature, en helaas ook niet meer welke versie. Maar ik kan er naast zitten, dacht alleen dat zoiets wel vaker voorkwam. Maargoed, we zullen het zien met 0.7.0. Jammer dat de roadmap niet echt duidelijkheid geeft *kuch*hint*kuch* ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gisteren Aviators en NARS packs geinstalleerd, werkt eigelijk best fijn :) Al gaat het geluid hier en daar wat fout en klinkt het soms te lang, wordt het wel een default grf-pack voor mij.

http://www.pikkarail.com/ttdp/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
PBS werkt echt geweldig.

Ik speel momenteel steeds een cargodest versie van oTTD met de volledige ECS GRF package.
PBS maakt het aanleggen van signs bij stations ZOVEEL makkelijk, geweldig.
Cargodest kan nog verbeteren, want hij kiest momenteel nog niet zelf waar de cargo naar toe moet. Maar als je zelf een trein naar een ander punt stuurt dan komen de resources apart voor beide doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Die Cargogest, is dat waar je 'cargo' bepaalde doelen gaat krijgen? Heb daar tijdje mee bespeeld maar valt flink tegen om dan iets goedlopends te krijgen, zeker als je 1 groot netwerk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 20:28
Heeft iemand enig idee hoe ik die Dutch Trainset volledig aan de gang krijg? Ik heb dat ding bij mn GRF's staan, maar ik kan alleen maar uit de NS 1100 en Mat '64 kiezen, terwijl er toch veel meer treinen in die pack zitten?

Ook bij die 2cc 'trains of the world' pack kan ik maar 4 verschillende treintjes selecteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 19:58
SinergyX schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:35:
Die Cargogest, is dat waar je 'cargo' bepaalde doelen gaat krijgen? Heb daar tijdje mee bespeeld maar valt flink tegen om dan iets goedlopends te krijgen, zeker als je 1 groot netwerk hebt.
Jeps, die inderdaad. Het ligt momenteel aan jezelf waar het heen gaat. Zodra je meer afleverstations aansluit gebeurd er nog niets, pas zodra er treinen op rijden moet je erop blijven rijden.

Verder vind ik dat PBS + Cargodest wat meer uitdaging brengt, dat houdt het leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Suicyder schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:32:
Verder vind ik dat PBS + Cargodest wat meer uitdaging brengt, dat houdt het leuk
Dat zeker :) Verder heb ik ook die oilwell grf nog, begreep dat orgineel de productie uiteindelijk alleen maar omlaag gaat, maar nooit meer omhoog. (ok niet echt realistisch, maar wel fijner spelen als je heel netwerk rond je wells heb en ding halveert opeens in productie).

Moet alleen weer eens met een kale openTTD beginnen, die grf settings en versies lopen nu echt door elkaar :P
lezut schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:23:
Heeft iemand enig idee hoe ik die Dutch Trainset volledig aan de gang krijg? Ik heb dat ding bij mn GRF's staan, maar ik kan alleen maar uit de NS 1100 en Mat '64 kiezen, terwijl er toch veel meer treinen in die pack zitten?

Ook bij die 2cc 'trains of the world' pack kan ik maar 4 verschillende treintjes selecteren..
Juiste 'tile' set? Dacht dat die set enkel met de standaard (tempered?) werkte.

Verder, bij die NARS zijn diverse wagons gehalveerd in lengte. Zo kan je dus 2x zoveel kool/hout voor dezelfde lengte aan trein gebruiken, werkt erg lekker :)

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 29-09-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

SinergyX schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:37:
[...]

Dat zeker :) Verder heb ik ook die oilwell grf nog, begreep dat orgineel de productie uiteindelijk alleen maar omlaag gaat, maar nooit meer omhoog. (ok niet echt realistisch, maar wel fijner spelen als je heel netwerk rond je wells heb en ding halveert opeens in productie).
Leuker is nog dat je (voor zover ik weet) geen bericht krijgt als ze verdwijnen. Mij gebeurt het maar al te vaak dat ik treinen heb die al 2 of 3 jaar staan te wachten op een fullload. Dan kom ik ze per ongeluk tegen in mijn treinen overzicht omdat ik ga vernieuwen.

Hoevaak ik wel niet complete netwerken met olie heb gelegd die steeds magerder worden om vervolgens complete nutteloos te zijn :')

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
SinergyX schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:37:
[...]

Juiste 'tile' set? Dacht dat die set enkel met de standaard (tempered?) werkte.
Ehm, wat zijn tiles? Ik heb op de OpenTTD wiki gezocht, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
http://i-want-a-website.com/about-tt/ttfaq08.html

Sorry, het heet climate :$ (en temperate). Elke climate heeft zijn eigen treinen zegmaar.

(wie kent Mars nog van de orginele TT Deluxe? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45
Mars? Die ken ik niet. Heb je daar een screenshot van of iets anders?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
SinergyX schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:34:
Sorry, het heet climate :$ (en temperate).
Hmm, heb het ook al in andere klimaten geprobeerd, maar dat had niet zoveel zin. Maar mijn vraag was eigenlijk meer hoe ik het op moet lossen ;)

Die industrial-stations zijn trouwens erg vet. Mooie stapeltjes kolen maken :D

[ Voor 9% gewijzigd door lezut op 29-09-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lezut schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:18:
[...]

Hmm, heb het ook al in andere klimaten geprobeerd, maar dat had niet zoveel zin. Maar mijn vraag was eigenlijk meer hoe ik het op moet lossen ;)
Ik heb het zelf ook nog nooti werkend gekregen helaas, in TTDPatch werken ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik heb wel een beetje gezocht in dit topic, maar is er nu een vaste OpenTTD server waar jullie vaak naar toe gaan? Ik zie dat Coolboy wel eens wat host, maar daar zie ik nu niks van online. Er zijn trouwens wel andere NL servers.
Ik wil namelijk wel weer een server hosten als dat nut heeft, net als ik in het verleden deed. Was toen wel populair op zich, ik had namelijk een super moeilijke server, terwijl de rest allemaal makkelijk is. En hij hing achter glasvezel, zoals m'n nieuwe er ook achter hangt. Dus goeie verbinding :)
Dus als het nut heeft zet ik binnenkort weer 1 of 2 servers op, allebei aardig moeilijk (1tje op z'n allermoeilijkst, ander gewoon een beetje moeilijk).
Het zootje zal dan niet een paar weekjes draaien, maar gewoon heel lang. Tenzij er teveel load is op de verbinding (kan me niet voorstellen), zodat de mensen die van die lijn gebruik maken erop in zouden moeten leveren.

Ik moet zeggen, ik draai wel altijd alles standaard. Geen fancy graphics en weet ik het wat, gewoon OpenTTD installeren en spelen maar. En meestal doe ik echt vanaf het eerste jaar mogelijk, tot laatste ontwikkelingsjaar + 10 oid.

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 30-09-2008 10:10 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Onbekend schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:49:
Mars? Die ken ik niet. Heb je daar een screenshot van of iets anders?
klikje.

Voor server loop ik altijd tegen maglav en iets minder monorail aan. Die treinen gaan zo hard dat het binnen no time hele map is rond gebouwd met rails.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 30-09-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Was dat een antwoord op mijn vraag? Op welk jaar je de server stopt?
(en heb je dus een eigen server?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nee, meer een opmerking :P Maglav/monorail merk ik op veel servers (gewoon uit de public list van OTTD), het bederft imho enorm stuk van het speel plezier en micro-management. In plaats van 5-6 elec-treintjes kan je dit vervangen door 1 enkele maglev, en dan maar hele map gaan rondbouwen.

Welk jaar vind ik nooit zo'n probleem, soms ben je op 2090 amper vol en andere keer zit je op 2050 al te zoeken naar gaatjes. Gaat meer denk ik op reacties, als het vol is hoor je dat vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Jawel, maar ik ging niet de hele tijd admin spelen, daar heb ik geen tijd voor. Dus ik stel gewoon vaste waardes in. Daarom moet ik gewoon het punt weten dat het laatste dingetje uitkomt, en dan nog 5 of 10 jaar daarbij. Ik wil er niet de hele tijd naar om hoeven te kijken. Gewoon spelen wanneer ik wil.
Maar op welke server speel jij dan meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

PBS vond ik 'vroeger' helemaal géweldig. Nu heb ik er totaal geen behoefte aan om te gebruiken in m'n maps? :? Zal misschien wel komen omdat ik een type spel gebruik dat PBS niet praktisch is...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
lezut schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:23:

Hier ben ikzelf ook op zoek naar! Er schijnt ergens een alpha/beta versie in omloop te zijn, maar die kan ik niet vinden :(
De officiele set bevat inderdaad, zoals jij aangeeft, NS 1100 en Mat '64 jammergenoeg. Het is een beetje een zoethoudertje tot de echte set uitkomt ( wat al veel te lang duurt imho :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@webfreakz.nl, ik heb het al een tijdje niet meer gespeeld, wat is PBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Path Based Signaling. Zit (nog) niet in de officiële builds.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok, nou ik ga sowieso niet met nightly builds etc aan de gang, ik ga alleen maar met officiële builds aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Enfer schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:31:
[...]

Hier ben ikzelf ook op zoek naar! Er schijnt ergens een alpha/beta versie in omloop te zijn, maar die kan ik niet vinden :(
De officiele set bevat inderdaad, zoals jij aangeeft, NS 1100 en Mat '64 jammergenoeg. Het is een beetje een zoethoudertje tot de echte set uitkomt ( wat al veel te lang duurt imho :( )
Als klein kind was ik gek van treinen, en ik krijg altijd een soort warm gevoel als er trein langs komt denderen, vandaar ook wel een beetje dat ik OTTD zo leuk vind, maar de Dutch Trainset maakt dat gevoel dan wel helemaal af :)

Het topic van die trainset op het TTDForum is nog wel behoorlijk actief, ik meen gelezen te hebben dat binnenkort een nieuwe versie uit zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat roepen ze al enkele maanden. Zou mooi zijn als ie dit jaar nog komt, tot die tijd is het nog andere treinsets :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ben na dit topic gezien te hebben ook weer eens begonnen, toch erg verslavend! Ik heb altijd als doelstelling om op 1 fabriek een zo hoog mogelijke productie te bereiken. Dus van heinde en ver staal en farm producten aanslepen, en dit dan naar de andere kant van de map vervoeren :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Ik wil het ook weer eens oppikken, zit alleen beetje te vogelen wat ik nou precies het best kan installeren om een zo up to date pakketje te hebben met alle leuke / noodzakelijke addons :) Iemand een lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Start gewoon eens met een standaard installatie van de laatste stabiele versie. Dan heb je al een net compleet pakket. Later kun je dan eventueel dingen gaan toevoegen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Inderdaad. Gewoon standaard pakken en een spel beginnen. Die uitbreidingen zijn toch vooral grafisch.

Ik hoop trouwens dat ze een keer uitkomen met een OpenTT2, welke de mogelijkheden van Locomotion heeft wat betreft tracks leggen. Pas nog even Locomotion opgestart en wat me opviel was hoe brak de AI daarin eigenlijk is. Die van OpenTT is stukken beter, i.t.t. Locomotion vinden de treinen gewoon de juiste tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Enfer schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:55:
[...]

Kun je eens een zipje online zetten van je huidige build? Ziet er namelijk zeeeeer gelikt uit moet ik zeggen :9
Het zijn de volgende grfs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
OpenGFX_-_newInfrastructure_v0.3.grf
OpenGFX_-_newTerrain_v0.4.grf
rail-cs-ottd.grf
transmitterw.grf
testw.grf
ECSTownw.grf = 0 0 0 7
ECSBasicw.grf = 0 7
ECSAgriw.grf = 7
ECSChem2w.grf = 7
ECSMachw.grf = 7
ECSConstw.grf = 7
ECSWoodw.grf = 7
pb_av8w.grf = 1 5
newshipsw.grf
total_bridges.grf
4LVw.grf
indstatrw.grf
dutchcatw.grf
canstnw.grf = 3 130 0
ukwaypointsw.grf
DutchTramSetW_r20.grf
NARoadsw.grf = 0 1 2 1 5 7
NACityw.grf = 130 0 0
BKTunw.grf = 4 4 4
ustowns.grf
pb_nars.grf = 0 7 1
pb_ukrs.grf = 0 3 0
ukrsap1w.grf
jptrainsw.grf
nhdepw.grf
basecosts.grf = 10 10 11 12 15 13 12 9

Gebaseerd op nightly 13704 (ja, oud), waarin oa de dynamic engine pool en PBS verwerkt zijn als extra patches. zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
GreenSky schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:10:
Ok, nou ik ga sowieso niet met nightly builds etc aan de gang, ik ga alleen maar met officiële builds aan de gang.
Want?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Als ik een servertje opzet dan wil ik dat iedereen gewoon de laatste stable versie kan downloaden en installeren en meteen spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

GreenSky schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:01:
Als ik een servertje opzet dan wil ik dat iedereen gewoon de laatste stable versie kan downloaden en installeren en meteen spelen maar.
Als ik met mensen ga multiplayen gooi ik alles in een rar en gooi ik die op mn webspace (12/13 mb ofzo), zodat iedereen exact dezelfde versie heeft, met dezelfde grf's ed.. Scheelt een hoop gedonder, instellingen en desync's. Dan maakt het niet uit ook of het een nightly is, en zodoende spelen we zowel met de stable's als met intressante nightly's urenlange multiplayer sessies :>

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Maar zonder de orginele TT files dan :>

Klopt het dat OpenTTD geinstalleerd ook de registry gebruikt? Nu heb ik 4 OpenTTD folders, elke eigen build (nightly etc) en eigen GRF settings, maar als ik iets ingame wijzig, krijg ik bij een andere versie fouten dat hij mijn eerder toegevoegde GRF niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:57:

Klopt het dat OpenTTD geinstalleerd ook de registry gebruikt? Nu heb ik 4 OpenTTD folders, elke eigen build (nightly etc) en eigen GRF settings, maar als ik iets ingame wijzig, krijg ik bij een andere versie fouten dat hij mijn eerder toegevoegde GRF niet kan vinden.
Die haal ik er braaf uit (als ik het niet vergeet :+ )
Nog niet zo heel lang geleden viel mij op dat openttd tegenwoordig dingen wegschrijft naar mydocuments, en dat daar ook het gros van de instellingen worden opgeslagen. Denk dat je het daarin moet zoeken

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
djidee schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:38:
[...]

Als ik met mensen ga multiplayen gooi ik alles in een rar en gooi ik die op mn webspace (12/13 mb ofzo), zodat iedereen exact dezelfde versie heeft, met dezelfde grf's ed.. Scheelt een hoop gedonder, instellingen en desync's. Dan maakt het niet uit ook of het een nightly is, en zodoende spelen we zowel met de stable's als met intressante nightly's urenlange multiplayer sessies :>
Leuk, en opzich logisch dat je dat doet. Maar ik wil gewoon 24/7 servertje draaien, waar iedereen bij kan. Dus gewoon publiekelijk. Dan ga ik toch niet zitten te klooien met nightly builds etc. Het server listing systeem is er opzich hartstikke duidelijk over qua versies, maar ik wil er niet te veel gezeur aan hebben. Alleen bij nieuwe stable release even de server down halen en nieuwe erin zetten. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:57:

Dan haalt OTTD de gegevens uit je Mijn Documenten. Dat doet ie standaard. Oplossing is simpel: alles wat in je MD staat, kopieren naar de verschillende OTTD-mappen. Dan haalt OTTD het namelijk daaruit, en is het dus voor iedere versie verschillend. Ik geloof dat hij zoekt waar je je openttd.cfg hebt staan, staat die in de OTTD-map, dan gaat hij daar alle savegames opslaan enzo, en de grf's zoeken, staat je openttd.cfg niet in de OTTD-map, dan gaat hij dus naar MD.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Aaah dat verklaart een hoop :) Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Merovingian schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:07:
Dan haalt OTTD de gegevens uit je Mijn Documenten. Dat doet ie standaard. Oplossing is simpel: alles wat in je MD staat, kopieren naar de verschillende OTTD-mappen. Dan haalt OTTD het namelijk daaruit, en is het dus voor iedere versie verschillend. Ik geloof dat hij zoekt waar je je openttd.cfg hebt staan, staat die in de OTTD-map, dan gaat hij daar alle savegames opslaan enzo, en de grf's zoeken, staat je openttd.cfg niet in de OTTD-map, dan gaat hij dus naar MD.
Ah, top, bedankt voor de tip. Heb liever m'n saves niet in m'n MyDocuments staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Gelukkig dat je daar nog voor kan kiezen op die manier.. ik heb echt een schurfthekel aan al die my documents/documents and settings meuk. Bij vista hebben ze dat nog even verergerd door er nog een stuk of 10 extra in het leven te roepen :(

ontopic: Ik denk dat ik binnenkort wel een keer een servertje kan runnen. Zal dan ws iets worden met alle ECS vectors erin en 2 a 3 trainsets met zo min mogelijk focus op maglev. Afhankelijk van het aantal deelnemers kan er dan voor een 2048x2048 map gekozen worden ;)

Ik ga eerst mezelf even verdiepen in alle changes die er bij gekomen zijn sinds r14000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Major Carnage schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:08:
Gelukkig dat je daar nog voor kan kiezen op die manier.. ik heb echt een schurfthekel aan al die my documents/documents and settings meuk. Bij vista hebben ze dat nog even verergerd door er nog een stuk of 10 extra in het leven te roepen :(

ontopic: Ik denk dat ik binnenkort wel een keer een servertje kan runnen. Zal dan ws iets worden met alle ECS vectors erin en 2 a 3 trainsets met zo min mogelijk focus op maglev. Afhankelijk van het aantal deelnemers kan er dan voor een 2048x2048 map gekozen worden ;)

Ik ga eerst mezelf even verdiepen in alle changes die er bij gekomen zijn sinds r14000.
Tip voor 2048x2048 maps via internet: schakel bomen uit bij het creëren van de map. Zulke grote maps met bomen zitten zo op 7-8MB, als er dan een speler een trage internetverbinding heeft (of jij een trage upload), duurt het echt superlang voordat die persoon ingelogd is. Als je, wat wel verstandig is ivm desyncs voor de inlogger, pause on connect aan hebt staan, zit de rest van de spelers de hele tijd te wachten. Zonder bomen scheelt het al gauw de helft qua bestandsgrootte...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Vanavond gaat de server up.
Het is Nightly 14445 geworden, met deze newgrfs:

OpenGFX: De nieuwe graphics voor OpenTTD, om zo van de copyrights af te komen die op de originele graphics rusten.
CS Railroad set: Nieuwe graphics voor de rails.
Transmitter: andere transmitter
Test file: Nieuwe boompjes.
ECS vectors: Complete overhaul van alle industrie. Zie de link voor de wiki met uitleg en een chart voor productie en acceptatie van de goods.
Aviators Aircraft Set: Bevat een flink aantal (realistische) vliegtuigen.
NewShips: Nieuwe schepen.
Total Bridge Renewal Set: Andere bruggen.
Long Vehicles: Andere vehicles. In tegenstelling tot de originele trucks zijn deze wel bruikbaar bij hoge hoeveelheden grondstoffen :)
Industrial Stations Renewal: Compleet nieuwe stations. Ook veel eyecandy :)
Dutch Catenary: Nederlandse stijl bovenleiding.
Canadian Stations: Canadese stations.
UK Waypoints: Waypoints met signal huisjes.
Dutch Tram Set: Zoals de titel zegt, nederlandse trams.
US Roads set. US styled wegen.
Metro track set: Vervangt monorail met metro stijl tracks.
NA City set: US styled steden
BK Tunnel set: Modernere stijl tunnels.
US town names: Stedennamen in de vorm van kleine amerikaanse gehuchten.
NARS2.0: Amerikaanse treinenset.
2cc trainset: Treinen van de hele wereld in de 2 kleuren die je zelf kiest.
NH Train depot: Trein depot nieuwe stijl.
Base costs mod 2.0b2: Modificatie van de basiscosten van zo'n beetje alles.

host: wakimikoreimu.xs4all.nl
Mapsize 1024x1024
Startdate: 1840
Temperate world
De game zal om 20.00 van pauze af gaan en is nu reeds up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha en daarom ga ik nou een doodnormale server opzetten.
Maar goed, leef je uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Zo, je maakt het gelijk even makkelijk voor beginners met ECSvectors :P

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Wat is er precies moeilijk aan ECS vectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Het is niet meer simpel fabriek A -> B en C+D -> E, maar veel grotere combinatie hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

En dan kan je dus beginnen met simpel fabriek A>B...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dit ziet er interessant uit, ik denk dat ik dit morgen maar eens ga proberen...

Al moet ik dan wel eerst de linux versie (of sources) van deze build vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Dirk op 09-10-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Persoonlijk vind ik long vehicles enorm tegen vallen. Bussen die veel te langzijn clippen nog wel eens met gebouwen of bruggen, openGFX moet ik nog testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Major Carnage schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:53:
En dan kan je dus beginnen met simpel fabriek A>B...
Ja dat kan ook wel, maar voordat je het hele systeem doorhebt ben je wel even een tijdje zoet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Dirk schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 00:59:
Dit ziet er interessant uit, ik denk dat ik dit morgen maar eens ga proberen...

Al moet ik dan wel eerst de linux versie (of sources) van deze build vinden.
Probeer deze link eens. Hier staan alle OS versies van 14445.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
Ik neem aan dat ik als ik bestand onder "deze" download ik alles heb ?

Dan doe ik ook even mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Dan heb je de grf's, enige dat dan nog rest is nightly 14445.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Met alles bedoelde ik de GRF's

Maar ik zie nog geen server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

De server staat niet in de public lijst, vanwege de specifieke build die gebruikt wordt.
Als je onderin het server lijstje 'add server' doet en dan m'n host invult dan kan je hem wel zien en verbinden.

Host is wakimikoreimu.xs4all.nl en servernaam 'Epic Megagames'

[ Voor 6% gewijzigd door Major Carnage op 10-10-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je kunt em toch broadcasten? Of publishen, of hoe het ook heet.
Ik zie in de server lijst ook altijd veel van die nightly builds staan.
Maar goed, misschien wil je dat wel helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

De nightly build is het grootste probleem niet. Als een willekeurig persoon dan wil joinen krijgt hij eerst een hele rij errors als hij de betreffende GRF niet heeft. Heeft dus niet echt zin om hem te publishen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
je moet even van de OpenGFX Landscapes 0.3.1 erin zetten
staat nml v0.3 in

In dat bestand onder 'deze' bedoel ik dan

Je server draait dus v0.3.1

V0.3.1 vindt je HIER

[ Voor 55% gewijzigd door Torched op 10-10-2008 19:18 . Reden: Linkie toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmm ik heb het net eens even geprobeerd, maar het spel was al te ver gevorderd, alles was duur, waardoor een beetje bouwen niet echt meer ging... misschien herstarten met inflatie uit? Er zit nu toch maar een compagnie in behalve mijn net opgestarte exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Mogelijk deels door die base cost GRF? Ik kan regelmatig makkelijk instappen in een gevorderde server, even klein beginnen met gaat best snel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat zal idd de basecost zijn. Er is namelijk geen inflatie aangezien dat idd een spel verkloot als je verder gevorderd bent.

Het is zo opgezet dat levellen duur is, zodat er geen halve maps gelevelled worden om er een kaarsrecht spoor doorheen te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik weet het niet, maar twee simpele spoorlijntjes kostten me alles met nagenoeg geen inkomen., ik speelde misschien net breakeven.

En levelen heb ik nagenoeg niet gedaan. Gewoon een enkel simpel lijntje kostte me al een paar honderdduizend euro.

[ Voor 31% gewijzigd door Dirk op 11-10-2008 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik zie dat je een aantal tiles op schuin landschap hebt gelegd. In openttd wordt dit ook gezien als levellen en zal dan dezelfde hoge prijs hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik zie het nu ja, een ton voor een enkele tile is wel erg duur, logisch dat het niet ging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmmm, volgens mij heb ik doormiddel van een tramlijntje de boel laten crashen nou... Ach een mooi moment om te gaan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Probleem is gevonden.
Game is weer up en op pauze zodat je het kan fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hoe doe je eigenlijk een rij seinen over rails die allemaal enkelspoor aanduiden? Ik weet wel hoe je van beide kanten kan doen, maar hoe zet je ze allemaal naar enkelspoor?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nog een keer op het sein klikken. Of de sein gui inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ja maar dat is dus het punt, als ik een rij maak van seinen, dan kan je hem inhouden om te slepen, net zoals je rails maakt. Maar hoe zet je deze om? Moet je alles handmatig op one way zetten? :-/ :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zet de eerste op 1way (of hoe je em wil hebben) en sleep daarna vanaf die door (wel rest van spoor dus nog leeg). Dan wordt alles gekopieerd op basis van jou start blokje.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 11-10-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Of je klikt het eerste (goed staande) sein aan en sleept hem met control ingedrukt in de goede richting. Dan vult hij automatisch aan tot het eerstvolgende sein of splitsing. Vooral leuk met lange sporen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Je hoeft control niet ingedrukt te houden bij het slepen :) Hij kopieert zonder ook gewoon het sein op het eerste blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, maar met ctrl hoef je maar een blokje te slepen en vult ie automatisch aan tot de eerst volgende kruising of andere sein. Dat is vooral leuk als je lange routes hebt liggen van een paar honderd vakjes of nog langer. De seinen staan er een fractie van een seconde, ook door bochten heen en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Net weer uuren zitten spelen :). Blijft een meesterlijk spel. Als ik bijvoorbeeld de combinatie voor goederenvervoer wil aanleggen, maar ik doe bijv eerst alleen staal en later pas graan en vee, dan is de getransporteerde hoeveelheid staal soms gewoon ineens verdwenen. Raken goederen op ofzo als je er te lang niks mee doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Goederen die te lang op een station liggen verdwijnen ja. En als iets niet wordt getransporteerd wordt het ook niet afgelevererd op het station. En als er eerder wel werd getransporteerd maar later niet meer dan neemt de op het station afgeleverde hoeveelheid goederen na verloop van tijd ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hoe gaan jullie om met dit dan? Als je bijvoorbeeld goederen naar de steden wil vervoeren, daarvoor heb je graan staal en vee nodig. Jullie doen alles precies tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
In de laatste versies zal er geen goederen gemaakt worden door een fabriek zolang je er geen goederen trein langs laat gaan. Dit kan in je voordeel werken.

Dus je begint met Iron Ore -> steel fabriek trein. Daarna Steel -> fabriek. (hou die 2 gelijk).
Dan vanuit Farm begin je met 1 product (livestock of grain), ook naar fabriek.

Je hebt dus nu 3 treinen met een nonstop productie van goederen.

Dan 1 of 2 grote goederen treinen die regelmatig (liefst nonstop) bij fabriek goederen op kunnen halen. Pas op dat moment gaat de fabriek ook daadwerkelijk goederen op je station neer gooien (mits er niemand anders is natuurlijk).

Hierna uitbreiden, farm 2de product gaan vervoeren, meer Iron Ore naar Steel (en dus meer steel treintjes). Meer goederen treinen, meer geld :D

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 14-10-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

weet iemand of er een site / pagina wat er per versie met TTD aan gameplay wijzigde ? de fixes ben ik neit echt geintresseerd in of bugs solved .. meer in gameplay

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:00:
Hoe gaan jullie om met dit dan? Als je bijvoorbeeld goederen naar de steden wil vervoeren, daarvoor heb je graan staal en vee nodig. Jullie doen alles precies tegelijk?
Omgaan? Je laat gewoon een trein met graan en vee rijden, en een trein met ijzererts, en een trein met staal, en een trein met goederen. En als er ergens iets staat te wachten op een station en de betreffende trein is voorlopig nog niet terug, dan bouw je een tweede trein. En als dat nog niet genoeg is, bouw je een derde, enz enz. Hoeft toch niet tegelijk :? Als de spullen eventjes staan te wachten is geen ramp, dan verdwijnt er nog niets hoor. Het moet alleen niet maanden blijven liggen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je kunt ook een trein met Load commando laten wachten. Is niet altijd efficiënt voor de trein zelf, maar daarmee kun je wel zeer hoge rates halen. Rates als in hoe goed het transport is van een bepaald soort goederen op dat station. (kun je zien bij eigenschappen)
Bij veel producerende fabrieken/mijnen/etc leg ik meestal een rondje spoor van de 1 naar de ander, en laat ik meerdere treinen rijden. Die beginnen allemaal met wachten op het ophaal station tot ze vol zijn, dan pas gaan ze rijden. Hierdoor doen ze een rit altijd vol beladen (dat is ook wat waard) en krijg ik hele hoge rates omdat er altijd wel een trein staat te wachten die de binnenkomende goederen accepteert. Het effect van de hoge rates is dat er meer neergezet wordt, soms zelf de hele productie, of iig meer dan je concurrent (als je betere rates hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Ik weet het niet of ECS wat is

Het systeem is wel leuk maar nu krijg je er weer net iets teveel.
Dus als je bij willekeurige map veel industrieën doet moet je rails om elke industrie heenleggen.
Veel te druk gewoon
Al zijn de gewone industrieën nu weer te weinig :(
Is er niet een sterk ingekorte versie van ECS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Gewoon minder inladen? Er zijn meerdere grf's van en alleen de basis is noodzakelijk, de rest kun je optioneel erbij kiezen. Of je kunt kiezen voor wat minder industrieën op de map ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo word het niet eens nodig voor een geheel nieuw topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het lukt me niet het volgende voor elkaar te krijgen, zie schema.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/29/1225288683-090.jpg

Het ijzer moet bij stad/mijn uitgeladen worden en richting de fabriek worden gebracht door een andere trein, maar de trein (die ook het erts vervoert) laadt het ijzer steeds weer in z'n eigen wagons. Ik heb alle opties gebruikt (unload all, transfer and load), maar het lukt niet. Wie weet hoe dit kan?

[ Voor 4% gewijzigd door Artcore op 29-10-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Welke versie speel je? Volgens mij heb je hier in OpenTTD extra opties voor (weet ik niet zeker).

Ik zie wel een mogelijkheid om deze lijn(en) met 1 trein te doen, die je dan kan kopiëren. Maar dat is niet het efficiëntst natuurlijk. Of met 2 aparte stations rondom de mijn werken.

[ Voor 9% gewijzigd door !null op 29-10-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb een recente nightly waar je meer opties heb gekregen bij het load/full load etc. Maar weet niet of dit nu ook per grondstof in te stellen is.

Wat ideeen:
1. Maak ijzer directe lijn naar fabriek, aparte trein.
2. Split station bij stad in 2, 1 voor erts/goederen, 2 voor ijzer (unload leave empty bij ijzer, dan full load bij erts).
3. Zet extra trein in voor ijzer, dus 1 trein erts, 1 trein ijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik heb meer het idee dat hij met een trein het erts en staal transporteert en met de andere de goederen en het staal. En dan is het inderdaad niet mogelijk. Je kunt niet aangeven dat de trein alleen erts moet laden en het uitgeladen staal moet laten liggen voor de andere trein. Normaal gesproken laat je dus ook de treinen de terugweg gewoon leeg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik speel OpenTTD ja. Er zitten meer opties in dan bij de standaard versie maar de goeie zit er (voorzover ik kan zien) niet in.

Ik zal het eens proberen met 1 trein (dat ik de mijn/stad op de 'terugweg' oversla en met het ijzer doorrijd naar de fabriek, waar ik de goederen dan weer ophaal).

/edit @ DirkW: ja precies, zo bedoel ik het. Jammer dat het niet per grondstof in te stellen is.

[ Voor 14% gewijzigd door Artcore op 29-10-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach, zo erg is dat niet, het is ook gewoon veel efficienter om maar met een product per trein te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:39
Crosspost^, de OpenTTD server draait weer op de laatste stable version dus jullie zijn allen welkom op te joinen!

[NL] Coolyboy's 24/7 NL NoBr/NoRestarts
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Online:         Yes
Last queried:      2008-11-11 11:15:26 UTC
Clients:           0 / 8 (0 / 8 companies; 0 / 1 spectators)
Language:          [Any]
Map:               Random Map
Landscape:       Temperate
Map size:         512 x 1024
Server version: 0.6.3
Server address: 145.53.165.26:3979 / coolyboy.nl:3979
Dedicated server:  Yes
Server password:   Yes
Start date:     1930-01-01
Current date:     1930-01-01

Wachtwoord: 'mevink'

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Laat ik dit topic maar weer eens kicken. Heeft iemand nog een leuke server draaien zonder al te veel regeltjes? Ondanks de nieuwe versies blijft de AI verschrikkelijk, multiplayer blijft wat dat betreft stukken leuker. Helaas zijn er teveel boutige servers in omloop waar je dit weer niet mag, en dan dat weer niet. Ik wil gewoon leuk busjes en treintjes bouwen zonder gezever. :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Bleet schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:09:
Laat ik dit topic maar weer eens kicken. Heeft iemand nog een leuke server draaien zonder al te veel regeltjes? Ondanks de nieuwe versies blijft de AI verschrikkelijk, multiplayer blijft wat dat betreft stukken leuker. Helaas zijn er teveel boutige servers in omloop waar je dit weer niet mag, en dan dat weer niet. Ik wil gewoon leuk busjes en treintjes bouwen zonder gezever. :)
Mijn server:
http://www.openttd.org/en/server/72
Regels: http://lingen.nu/TTD/rules/index.php
Regels in het kort: niet blocken, geen land onder water laten lopen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je het kan instellen dat treinen pas wegrijden als deze vol is? Ik kan de optie niet meer vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Bij het ordermenu klik je het desbetreffende station aan en dan klik je op Full Load.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Bleet schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:09:
Ik heb 5 servers draaien (Maarten 1 t/m 5), en eigenlijk heb ik maar 1 regel: Ga niet als een communist industrieen etc, ommuren met land-koop-bordjes zodat niemand er gebruik van kan maken. Kapitalisme ftw, een beetje concurrentie hier en daar moet kunnen. :Y

Tevens heb ik vliegtuigen uit staan, omdat het veel te makkelijk is om daar mee gigantische hoeveelheden geld mee binnen te slepen.
Merovingian schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:55:
Regels in het kort: niet blocken, geen land onder water laten lopen.
En dat laatste geldt ook voor mijn server idd, dat is gewoon lame. :Y

[ Voor 13% gewijzigd door maartena op 26-12-2008 19:06 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

kan je in een server die al een tijd draait nog wel joinen zonder dat je je complete bank moet leegtrekken voor 1 trein?

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ligt er aan of inflatie uit of aan staat ;-)

Als inflatie aan staat is het inderdaad niet leuk meer, dan kun je zo €150.000.000 voor een trein moeten betalen :X (in 2200 ofzo ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Maar iedereen die een permanente server draait weet dat wel, dus daar kun je wel verwachten dat de inflatie uit staat :)
Daarbij resetten veel servers automatisch zodra een bepaald jaartal wordt bereikt, de inflatie zal dan ook niet snel zo hoog worden dat het onoverkomelijk is.

[ Voor 40% gewijzigd door Bart ® op 27-12-2008 09:38 ]

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 12 ... 53 Laatste