Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

ok dan :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b380abb884ba72f87427303a82f13730/thumb.png
Spoorselectie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3c25d921c3774f1d448c2d0a70d69746/thumb.png
T-juntion + halve T junction
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c0258447eb751f9d6cd53ceba07bb234/thumb.png
Waar het allemaal mee begon
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5f24e45d44a842d81f8e61dbe40c9883/thumb.png
Ore mines
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5cdeb6b13dc10103058e125b3ffc8268/thumb.png
Ore/steel orgie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ee7978633e26b84b18d14b92c2a0a100/thumb.png
Farms
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e40871fbcd62013e7b4adb2ae8527821/thumb.png
Kruispunt vlak bij main station
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68240c88479e57744458a42908ee9794/thumb.png
Main Station
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/576af14e38c3906323cb5815d6ced717/thumb.png
T-Junction

[ Voor 5% gewijzigd door Major Carnage op 15-05-2007 22:13 . Reden: nog ff picje erbij :) ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat is een mooi netwerkje wat je daar hebt opgebouwd! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

holy shit.... Nice!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Goeie dag zeg. Dat je nog weet waar elke trein heen moet rijden _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ O.M.F.B heb nog nooit zoiets tofs gezien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Major Carnage schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:01:

[afbeelding]
Spoorselectie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ore mines
[afbeelding]
Ore/steel orgie
[afbeelding]
Farms
[afbeelding]
[afbeelding]
Main Station
[afbeelding]
T-Junction
De patch dus :P. Best jammer, ik wil hem wel in OpenTTD spelen. Kan je die niet toevallig migreren naar OpenTTD en dan de savegame posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
mooi hoor echt gewoon geil.. wat een station wat een vervoer kun je zo ver mogelijk utzoomen en nog ff totaal screenshot maken...echt wat doen jullie dat toch mooi...

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transport Tycoon Deluxe is uit 1995 maar nog steeds worden er nog aanpassingen en wijzigingen aangebracht in dit spel.
dat heb ik nog nooit eerder gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

dopje, OpenTTD is een complete rewrite van het spel en is ondertussen zo uitgebreid dat het eigenlijk iets compleet nieuws is ;)
Het enige wat zorgt dat het nog op het oude spel lijkt zijn de graphics, waarvoor je nogsteeds het origineel nodig hebt ;)
Zodra die ook rewritten zijn, dan is het een nieuw spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb OpenTTD een tijdje geleden nog gespeeld. Ik vond TTD vroeger al een geweldig spel, omdat ik als 12 jarige treintjes en dergelijke geweldig gaaf vond. Nu nog steeds trouwens.
Het leukste aan OpenTTD is dat wanneer ik eenmaal een aantal uur bezig ben en tig treinen heb, ik lekker achterover kan leunen om naar alles te gaan kijken. Geweldig vind ik dat nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:59:
Ik heb OpenTTD een tijdje geleden nog gespeeld. Ik vond TTD vroeger al een geweldig spel, omdat ik als 12 jarige treintjes en dergelijke geweldig gaaf vond. Nu nog steeds trouwens.
Het leukste aan OpenTTD is dat wanneer ik eenmaal een aantal uur bezig ben en tig treinen heb, ik lekker achterover kan leunen om naar alles te gaan kijken. Geweldig vind ik dat nog steeds :)
en dan dneken waarom heeft de ns toch zoveel vertraging...

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:23:
[...]

hehe, inderdaad. Als ik het goed kan, waarom hun dan niet? Maar ja, als je kijkt naar de screenshot die hierboven staan, met 4 lijnen naast elkaar (wat ik trouwens niet vaak doe, is namelijk wel erg makkelijk :P ), dan heb je ook niet veel last van treinen voor je die pech hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Ik heb nog steeds niet echt een scenario kunnen vinden wat mij aanspreekt. Iemand hier die toevallig nog een leuke heeft?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ligt er sterk aan wat je voor ideëen hebt om wat voor game te maken. Voor een cargo game zal ik liever een heuvelachtige game kiezen zonder al te veel water. Voor een passengers game liever een map met meren en eilanden.. kan je leuk bruggetje's bouwen enzo.

Voor een grote passenger game heb ik:
Towns: Very low
Industries Low
LandGenerator: TerraGenesis
Tree: none
Terrain type: Flat
Sea level: Medium
Smoothness: Very smooth

Ik start in 1985 en de breedte en lengte maakt me niet zo veel uit. Ik heb het idee met dit soort mappen om stad met stad te connecten, in plaats van knooppunt met knooppunt. Eigenlijk kan je zeggen dat je dan knooppunten op stations krijgt, wat m'n bedoeling ook min of meer is. Ik heb altijd het gevoel dat je een wat meer realistischer netwerk maakt.. Een echte savegame waar veel te bewonderen is heb ik nog niet, ik heb vaak het probleem dat ik niet zoveel treinen heb (niet echt spectulair dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:23:
[...]

in vergelijking met de ns lopen mijn treintjes wel op tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Hans1990 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:36:
Ligt er sterk aan wat je voor ideëen hebt om wat voor game te maken. Voor een cargo game zal ik liever een heuvelachtige game kiezen zonder al te veel water. Voor een passengers game liever een map met meren en eilanden.. kan je leuk bruggetje's bouwen enzo.

Voor een grote passenger game heb ik:
Towns: Very low
Industries Low
LandGenerator: TerraGenesis
Tree: none
Terrain type: Flat
Sea level: Medium
Smoothness: Very smooth

Ik start in 1985 en de breedte en lengte maakt me niet zo veel uit. Ik heb het idee met dit soort mappen om stad met stad te connecten, in plaats van knooppunt met knooppunt. Eigenlijk kan je zeggen dat je dan knooppunten op stations krijgt, wat m'n bedoeling ook min of meer is. Ik heb altijd het gevoel dat je een wat meer realistischer netwerk maakt.. Een echte savegame waar veel te bewonderen is heb ik nog niet, ik heb vaak het probleem dat ik niet zoveel treinen heb (niet echt spectulair dus :P)
Bedankt voor de tips Hans. Als je wilt mag je nog je savegame posten hoor, vind het wel interessant om te zien hoe je te werk gaat :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:02:
in vergelijking met de ns lopen mijn treintjes wel op tijd :P
Maar in tegenstelling tot jouw treintjes (en die van iedereen in TTD) heeft de NS geen dag nodig om het station uit te komen en dan nog een week om van Utrecht in Amsterdam te komen ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:42:
[...]
Maar in tegenstelling tot jouw treintjes (en die van iedereen in TTD) heeft de NS geen dag nodig om het station uit te komen en dan nog een week om van Utrecht in Amsterdam te komen ;)
ik vind dat ze daar dan maar ttd moeten spelen dan weten ze hoe het moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Liever niet :X Ik heb liever dat ik 5 minuten langer moet wachten op de trein dan dat hij er 8 dagen over doet :X

Niet dat ik vaak de trein neem, maar als als de NS 8 dagen nodig zou hebben om 40km af te leggen zouden niet veel mensen de trein nemen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een link met werkende ottd grapics? ik heb al een tijdje gezocht maar geen werkende gevonden. of voor de helft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Welke precies?

Als je nu zegt "De originele, zodat ik kan spelen" dan overtreed je de policy hè, dat je het even weet ;) Zie ook Paul Nieuwkamp in "[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3" anders ga ik mezelf herhalen :P

Bedoel je custom .GRF's, dan staan er hier wel een aantal die het ook in OpenTTD zouden moeten doen. OpenTTD zelf heeft ook een graphicsforum.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
Even na een hele lange tijd OpenTTD maar weer erop gezet, naar aanleiding van dit topic.

Toch ook maar ff screenshots erbij

Centraal Knooppunt

Gehele kaart (15 mb)

Ik wil indien iemand interesse heeft ook wel de savegame posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 19-05-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wat heb ik nou weer gedaan?

Ingame is mijn nick vrijwel overal Wiseguy :+

Die haakse bochten (recht, bocht, recht) zijn overigens killing voor je snelheid. Als je die 3 hokjes ipv 1 hokje groot maakt (2 kan niet, gaat de trein de verkeerde kant op :P ) gaat je trein er @ vrijwel max snelheid door ipv met 10km/uur :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ben het ook aan het spelen, maar er is een ding wat ik niet snap en wat echt súúúper frustrerend is. Kijk, ik probeer dus een mooi netwerkje op te zetten, lukt ook best wel aardig totdat er een tegenspeler komt. Als ik een winstgevende lijn heb, bijvoorbeeld een olielijntje ofzo dan bouwt de computer daar ook een station, met als gevolg dat híj in een keer alle olie krijgt. Dag inkomsten dus, want op zijn station staat een paar honderd ton olie te wachten en bij mij niets meer, wat doe ik fout? En hoe kan ik dat tegengaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maksvr schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:26:
Ben het ook aan het spelen, maar er is een ding wat ik niet snap en wat echt súúúper frustrerend is. Kijk, ik probeer dus een mooi netwerkje op te zetten, lukt ook best wel aardig totdat er een tegenspeler komt. Als ik een winstgevende lijn heb, bijvoorbeeld een olielijntje ofzo dan bouwt de computer daar ook een station, met als gevolg dat híj in een keer alle olie krijgt. Dag inkomsten dus, want op zijn station staat een paar honderd ton olie te wachten en bij mij niets meer, wat doe ik fout? En hoe kan ik dat tegengaan?
ga naar het dichtsbijzijnde dorpje vaak staat de naam er al bij en koop de exclusive transport rechten wel duur maar dan krijg jij alle export rechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:45:
[...]

ga naar het dichtsbijzijnde dorpje vaak staat de naam er al bij en koop de exclusive transport rechten wel duur maar dan krijg jij alle export rechten ;)
Thanks wist ik niet :), ik zie dus dat menu wel maar ik zie er niet staan dat je exclusieve rechten kan kopen, is dat een optie die je aan kan zetten? Ik zie bijvoorbeeld wel staan dat je marketing campagnes kan doen, heb een campagne gevoerd en mijn stationsrating is al wat hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Hmm misschien een goed idee: Template systeem voor OTTD.
Dat je bepaalde road en rail constructies in elkaar kan zetten, selecteren, en dan opslaan als template zodat je later makkelijk weer een zelfde systeem neer kan zetten zonder alles helemaal over te moeten doen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maksvr schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:43:
[...]

Thanks wist ik niet :), ik zie dus dat menu wel maar ik zie er niet staan dat je exclusieve rechten kan kopen, is dat een optie die je aan kan zetten? Ik zie bijvoorbeeld wel staan dat je marketing campagnes kan doen, heb een campagne gevoerd en mijn stationsrating is al wat hoger :)
ik denk ook niet dat het mogelijk is dat jij alle rechten krijgt.
je kan wel exclusieve rechten kopen voor een jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In dat lijstje staan alleen de opties waar jij genoeg geld voor hebt. Als de "buy exclusief rights" er niet tussen staat heb je gewoon nog te weinig geld :).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
McKaamos schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:46:
Hmm misschien een goed idee: Template systeem voor OTTD.
Zoiets? :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
FF een vraagje tussendoor. Ik heb in het menu Configure Patches en dan bij het tabblad Construction de optie 'When dragging, place signals every: 4 tiles' staan. Als ik nu echter met de autorail button een stuk rail sleep komen er geen signals op. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ze wel komen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
als je met de sginal button een heel lang stuk spoor selecteerd, dan komen die seinen er pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

wtf... dat bestaat gewoon al? :|
Nu nog integreren in de stable builds en dan ben ik helemaal blij :) dat het een default onderdeel van OTTD word :)

Thnx iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:43
Ik zit alweer een tijdje openTTD te spelen. Echter loop ik tegen het probleem aan dat ik na een tijdje mijn engines moet vervangen. Echter kan ik dat niet doen via het treinlist (je ziet dan alle treinen staan) en dan manage doe. Ik moet dan een andere engine selecteren, terwijl ik alleen de huidige wil vervangen.
Doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je kunt ergens in de opties of de prefs of de patches of weet ik veel hoeveel schermen ze ervoor hebben :+ aangeven dat een trein automagisch moet worden vervangen als ze ouder zijn dan X en je een minimaal geldbedrag Y hebt. Als je dat aanzet en de treinen gaan een depot binnen zie je een rood lomp groot (ter waarde van een nieuwe trein dus ;) ) getalletje opstijgen en is je trein weer als nieuw.

Autoreplace door een andere locomotief kan (helaas?) alleen de eerste keer dat ze een depot binnen gaan, niet pas bij het bereiken van een bepaalde leeftijd.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
Ik wilde ook weer eens TTD gaan spelen, dus ik heb TTD geinstalleerd en openTTD geinstalleerd en een lekker groot scenario gemaakt (2048*2048 :9). Nu wilde ik beginnen in 1800 en toen had ik geen voertuigen. Dus ik maak een nieuw scenario met als beginjaar 1900 en ik nu kan ik geen spoorwegen maken. Helemaal niks, elke optie is grijs. Nu heb ik al in de patch opties gezocht maar ik heb niks gevonden (of er overheen gekeken). Heb ik iets fout gedaan bij de installatie of heb ik ergens iets verkeerd ingesteld?

Als ik dan spoorwegen kan bouwen kun je dan ook ergens instellen vanaf welk jaar bepaalde voertuigen beschikbaar zijn of kun je de einddatum veranderen? (in mijn opties menu kon dat niet, optie was grijs)

[edit]
Ik was vergeten dat TTD normaal in 1950 begint en niet in 1900. Dan rest alleen de vraag nog, kan ik het spel ook verlengen, dus dat ik na het jaar 2051 door kan spelen. Op dit moment staat hij in de opties grijs en kan ik het niet veranderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernie op 23-05-2007 01:34 . Reden: Ik dacht niet helder na, het is tenslotte al dinsdag dus bijna weekend. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Probeer eens vanaf 1950. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en ik hoor allerlei handige functies alleen staat er niet bij hoe je het doet. Dus ik vraag het maar even. Op dit moment zit ik namelijk handmatig 350 voertuigen te vervangen 7(8)7
Het schijnt dat je automatisch grote groepen voertuigen kunt vervangen door een beter type, hoe doe je dat?
Hoe zorg ik ervoor dat oude voertuigen automatisch vervangen worden door een nieuwe (wel hetzelfde model, op dit moment lijkt het niet te werken bij mij)
Hoe kan ik in een keer alle rails vervangen door elektrische treinrails (en later door monorail of maglev), en worden de locomotieven dan ook automatisch vervangen door maglev modellen of moet dat nog handmatig ? (ik hoop het niet met 200+ treinen).
Is het ook mogelijk om door te spelen na 2051 (die optie is op dit moment grijs)

[ Voor 5% gewijzigd door Ernie op 24-05-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Arno E schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:39:
Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en ik hoor allerlei handige functies alleen staat er niet bij hoe je het doet. Dus ik vraag het maar even. Op dit moment zit ik namelijk handmatig 350 voertuigen te vervangen 7(8)7
Het schijnt dat je automatisch grote groepen voertuigen kunt vervangen door een beter type, hoe doe je dat?
Hoe zorg ik ervoor dat oude voertuigen automatisch vervangen worden door een nieuwe (wel hetzelfde model, op dit moment lijkt het niet te werken bij mij)
Hoe kan ik in een keer alle rails vervangen door elektrische treinrails (en later door monorail of maglev), en worden de locomotieven dan ook automatisch vervangen door maglev modellen of moet dat nog handmatig ? (ik hoop het niet met 200+ treinen).
Is het ook mogelijk om door te spelen na 2051 (die optie is op dit moment grijs)
Oude voertuigen vervangen voor nieuwe:
Moet je je vehicles list openen, Manage List -> Replace Vehicles. Dan kan je ze vervangen voor nieuwe modellen, volautomagisch :)
Voor zover ik weet werkt dat nog niet tussen verschillende modellen treinen (as in: rail naar maglev). Kwestie van proberen, misschien dat het er in de huidige versie (0.5.1) wel in zit. (heb het nog niet getest)
edit:
hoewel, je heb nu 2 apparte klassen treinen, rail en electro rail, en daar heb ik onderling al wel kunnen vervangen....

Autoreplace van oude voertuigen voor zelfde model:
Configure Patches -> Vehicles -> Autorenew when vehicle gets old

Massa replace van rails:
Kies je nieuwe railtype om te bouwen, kies het een na laaste knopje van de balk en selecteer een vlak. Daar worden je rails dan vervangen voor nieuwe.
Treinen gaan alleen niet mee, stuur ze dus vantevoren naar de depots!

Doorspelen na 2051:
Kan best, maar in 2051 wordt je score vastgelegd. Daarna kan je doorspelen tot je een ons weegt, maar houd er rekening mee dat je wel even "vehicles never expire" aanzet, anders ben je 50 jaar later de mogelijkheid tot het bouwen van voertuigen kwijt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 24-05-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

De eerste treinen krijg je in 1920, de eerste bussen in 1930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
McKaamos schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:50:
[...]

Oude voertuigen vervangen voor nieuwe:
Moet je je vehicles list openen, Manage List -> Replace Vehicles. Dan kan je ze vervangen voor nieuwe modellen, volautomagisch :)
Voor zover ik weet werkt dat nog niet tussen verschillende modellen treinen (as in: rail naar maglev). Kwestie van proberen, misschien dat het er in de huidige versie (0.5.1) wel in zit. (heb het nog niet getest)
edit:
hoewel, je heb nu 2 apparte klassen treinen, rail en electro rail, en daar heb ik onderling al wel kunnen vervangen....

Autoreplace van oude voertuigen voor zelfde model:
Configure Patches -> Vehicles -> Autorenew when vehicle gets old

Massa replace van rails:
Kies je nieuwe railtype om te bouwen, kies het een na laaste knopje van de balk en selecteer een vlak. Daar worden je rails dan vervangen voor nieuwe.
Treinen gaan alleen niet mee, stuur ze dus vantevoren naar de depots!

Doorspelen na 2051:
Kan best, maar in 2051 wordt je score vastgelegd. Daarna kan je doorspelen tot je een ons weegt, maar houd er rekening mee dat je wel even "vehicles never expire" aanzet, anders ben je 50 jaar later de mogelijkheid tot het bouwen van voertuigen kwijt ;)
_/-\o_
Heel erg bedankt, dit is echt heel erg handig. Alleen werkt bij mij het automatisch vervangen niet denk ik, terwijl ik het wel aan heb staan in de patches. Ik krijg contstant meldingen dat mijn voertuigen te oud worden en als ik kijk zitten er zelfs voertuigen tussen die 3 jaar te oud zijn. Terwijl ze automatisch vervangen moeten worden als ze hun maximum leeftijd bereiken. Of ligt het eraan dat het vervangsysteem een beetje langzaam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Arno E schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:30:
[...]

_/-\o_
Heel erg bedankt, dit is echt heel erg handig. Alleen werkt bij mij het automatisch vervangen niet denk ik, terwijl ik het wel aan heb staan in de patches. Ik krijg contstant meldingen dat mijn voertuigen te oud worden en als ik kijk zitten er zelfs voertuigen tussen die 3 jaar te oud zijn. Terwijl ze automatisch vervangen moeten worden als ze hun maximum leeftijd bereiken. Of ligt het eraan dat het vervangsysteem een beetje langzaam is?
Gaan ze wel eens naar een service depot? Zo niet, dan worden ze idd niet vervangen.
Oftewel: altijd servicing aan zetten, en vooral *niet* de optie "disable servicing when breakdowns set to none" aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk verslavend spel vooral omdat het sinds de laatste nightly ook trams ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:04

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:13:
Verschrikkelijk verslavend spel vooral omdat het sinds de laatste nightly ook trams ondersteund :)
Mwa, ik vind trams niet echt boeiend. Had liever seinen op bruggen en in tunnels, pbs, 32bpp, en auto-complete signals (ook door bochten heen) gezien :)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jow ik heb ff een vraagje, ik heb een ro-ro met 4 ingangen gaat het gewoon nog goed, maar heb ik een grote 10+ krijg ik het probleem van ze blijven haken na de uitgang, ik heb verlengde uitloop rails 10 vakjes +2 voor signals.
De ingang kan de traffic makkelijk verwerken maar de uitgang niet, weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

screenshot? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Merovingian schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 07:53:
[...]

Mwa, ik vind trams niet echt boeiend. Had liever seinen op bruggen en in tunnels, pbs, 32bpp, en auto-complete signals (ook door bochten heen) gezien :)
Autocomplete door bochten heen werkt toch al? Okee, het stopt bij kruisingen/aftakkingen, maar dat is logisch, de computer weet niet hoe jij het kruispunt bedoelt :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://img403.imageshack....ingstonetransport1vi0.png
dit is een screenshotje

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je laat een heleboel treinen tegelijkertijd (station staat vol, uitritten uit station staan vol, er komt nog een trein aan...) over één lijntje vertrekken, geen wonder dat dat een bottleneck is :P

Als je 4 van de 8 sporen aan de andere kant van Plunninghall laat vertrekken gaat het al 2x zo snel. God, je moet ze verderop waarschijnlijk wel weer samenvoegen, maar dat gaat vaak met minder moeite dan bij zo'n station.

Verder gebruik je haakse bochten. Daar gaan de treinen met 3km/uur doorheen ipv @ full speed. Dat kun je oplossen door een rij Plunninghall weg te halen. Gelukkig is het 1 low-cost gebouwtje, 4 stukjes weg en maar 1 duur gebouw.
Beter optie is het geheel een hokje naar het zuidwesten te verplaatsen, je hebt maar 1 "rem"-hokje nodig aan het begin van het station (dat de kruising vrij is voordat de trein gaat remmen) en nu liggen er twee.

Blijven de haakse bochten aan de ingang, maar daar komt het al op 2 sporen binnen en daar ligt zo te zien nog meer bij dus dat is minder simpel op te lossen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:35:
[...]

Autocomplete door bochten heen werkt toch al? Okee, het stopt bij kruisingen/aftakkingen, maar dat is logisch, de computer weet niet hoe jij het kruispunt bedoelt :)
Dus als jij een handeling doet als in deze link, dan komen er bij jou seinen tot het laatste stukje spoor in het midden van de cirkel :? Dan mag je mij vertellen welke versie je hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart ® op 30-05-2007 19:58 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Hmm, r8644-MiniIN doet dat wel, 0.5.2-RC1 niet :P

Volgens mij is dat een user-patch die nog niet in trunk zit :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, het is één van de patches die wel in de MiniIN en niet in de trunk zit. Wat mij betreft overigens zeer terecht, ik ondervind met de laatse MiniIN regelmatig bugs. Als er bijvoorbeeld schuine stukken tussen zitten met op één vakje ook een spoor de andere kant op met daarop al seinen dan worden op het spoor waar je seinen bouwt ook die seinen gebouwt, waardoor je op één stuk spoor one-way seinen in twee richtingen krijgt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan paul nieuwkamp
zo goed? alleen dat verhaal van haakse bochten begrijp ik niet, ik heb ze volgens mij ook niet leggen

Beter optie is het geheel een hokje naar het zuidwesten te verplaatsen, je hebt maar 1 "rem"-hokje nodig aan het begin van het station (dat de kruising vrij is voordat de trein gaat remmen) en nu liggen er twee.
^dat krijg ik ook niet mee, kan aan mij leggen. maar iig alvast bedankt voor hulp
http://img490.imageshack....ingstonetransport2je6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/28f3c45d0b7287f41fce8c6ab199d3a5/full.png

A:
Rood is een haakse bocht waar treinen met 3km/uur doorheen gaan, groen is een grotere bocht waar ze @ full speed doorheen gaan :)

B: Blauw is een station. Treinen staan sinds een paar versies niet pats boem stil (wel als een sein rood wordt maar niet als ze een station ingaan) maar remmen af. Dat kost relatief veel tijd, zeker als je grote bochten gebruikt in je kruising het station in.

Door je sein een vakje verder van het station te zetten is de achterkant van de trein de kruising af (waardoor de kruising vrijkomt) voordat de trein gaat remmen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tadaa als het goed is is het zo perfect. anderen mogen ook wat zeggen of critiek geven:)
http://img169.imageshack....ingstonetransport1ni1.png
Het werk wel de flow van treinen is minimaal 50% verbeterd. nu aleen main transportlijnen verbeteren.
Wat ik heb gedaan is ik heb 2 lijnen gemaakt links om en 1 rechts om, ik zal die screenie ook ff posten niet lachen aub :) dit is mijn 1e serieuze project. vooral links onder zie je dus traffic problemen.
http://img524.imageshack....ingstonetransport2lb6.png
imageshack wil het niet hosten 11mb foto :)
Wat ik zelf wil proberen is 4 lijnen 2 links om en 2 rechts om heeft iemand een idee? de 2 lijnen is leuk voor beginners en een rustige en grote map. maar geeft eigenlijk al problemen als je dus een factory neer zet veel aanvoer en afvoer.
Het 4 lijnen project 2 links om en 2 rechts om waarvan 2links om 1 aanvoer en 1 afvoer, zou dat werken of is dat te complex?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Het grootste probleem met dat soort dubbele lijnen is dat alle treinen op de binnenbaan gaan rijden, want dat is 0.25 hokje korter oid 8)7

Het beste kun je dus kijken of je de stromen echt kunt scheiden: als een aantal treinen naar de linkerkant van de map gaan en een aantal naar de rechterkant dan moet je kijken of je die dedicated lijnen kan geven.

Als het goed is kun je dat bij het station wel samenvoegen zodat ieder leeg plekje gebruikt kan worden, als het goed is kiezen de treinen daarna weer de juiste weg naar hun bestemming.
Gaat dat wel fout dan kun je uiteraard ook iedere lijn eigen dedicated perrons geven.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://img380.imageshack....ingwaytransport16tab0.png
ik heb het nu zo 2 voedings lijnen en 2 afvoer lijnen in theorie zou het zo moeten lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ff oude herineringen neerschrijven.
Ik was 12 jaar zegt mijn vader hierzo een leuk spel voor je verjaardag.( dankje vader voor dit)
Ok ik installeren en spelen, ik een point to point neer zetten, en trein bouwen en druk op start,
en dat domme treintje wilde maar niet rijden.(tutorial overgeslagen)
Had dus de orders vergeten te doen, bij vader zeuren hey dit lukt niet, om een lang verhaal kort te maken het werkte na verloop van tijd.

Nu komt het leuke ik had een leuke verdienste, dus ik dacht ik bouw een 2e trein, ok zo gezegt zo gedaan, bouw een trein maar dat domme ding wilde niet uit dat depo komen, ik klikken en doen en in eens zag ik dat knoppie met stoplichten er op, dus ik klik er op en heey hij rijd ik blij, hey nu komt dat andere treintje er aan, kaboem kapot. }:O
ik nog weer 2 treintjes maken en telkens volgen als dus de laatste dicht bij de andere kwam drukte ik op stop. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
en hoe oud ben je nu? 13?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Is het iemand van jullie gelukt om een realistisch spoorwegnetwerk aan te leggen dat overeenkomt met reallife? Dus geen point-to-point verbindingen, maar echt trajecten die elkaar ook snijden. Denk bijvoorbeeld aan station Hengelo, waar de lijnen Zutphen-Oldenzaal en Enschede-Zwolle elkaar verbinden.

Volgens mij is het heel moeilijk, zo niet onmogelijk, om zo'n complex netwerk aan te leggen in OpenTTD. Een trein is namelijk geneigd om de dichtstbijzijnde depot te pakken, en als die op de route van een andere trein ligt heb je alles alweer vast zitten (treinen neus tegen neus voor een sein, treinen die de verkeerde richting rijden... Om nog maar te zwijgen van een goederentrein die eens in de zoveel tijd tussen de personentreinen door moeten.. :P

Ik ga vandaag of morgen eens wat proberen..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
frankknopers schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:47:
Is het iemand van jullie gelukt om een realistisch spoorwegnetwerk aan te leggen dat overeenkomt met reallife? Dus geen point-to-point verbindingen, maar echt trajecten die elkaar ook snijden. Denk bijvoorbeeld aan station Hengelo, waar de lijnen Zutphen-Oldenzaal en Enschede-Zwolle elkaar verbinden.

Volgens mij is het heel moeilijk, zo niet onmogelijk, om zo'n complex netwerk aan te leggen in OpenTTD. Een trein is namelijk geneigd om de dichtstbijzijnde depot te pakken, en als die op de route van een andere trein ligt heb je alles alweer vast zitten (treinen neus tegen neus voor een sein, treinen die de verkeerde richting rijden... Om nog maar te zwijgen van een goederentrein die eens in de zoveel tijd tussen de personentreinen door moeten.. :P

Ik ga vandaag of morgen eens wat proberen..
Ik had ooit een kaart van Nederland gevonden en heel het netwerk nagemaakt. Nu zoek ik dus een kaart van Nederland van 2048x2048 om het nogmaals te doen, maar kan het ook niet vinden. Ik was er ooit mee begonnen NL te maken, maar na loop van tijd was de computer gecrashed. Iemand Nederland in 2048x2048 of wie voelt zich geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 21:15

User

S3

Ik heb hier volgens mij nog wel ergens een map liggen van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobje schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:46:
[...]
Ik had ooit een kaart van Nederland gevonden en heel het netwerk nagemaakt. Nu zoek ik dus een kaart van Nederland van 2048x2048 om het nogmaals te doen, maar kan het ook niet vinden. Ik was er ooit mee begonnen NL te maken, maar na loop van tijd was de computer gecrashed. Iemand Nederland in 2048x2048 of wie voelt zich geroepen?
ik heb zelf ooit een kaartje gemaakt maar echt super is die niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er eigenlijk een hoogte editor ofzo om kaarten te maken? Want dan is het niet zo moeilijk om eigen kaarten te maken.
Zal wel niet bestaan maar iemand die dan toevallig weet of de save bestanden van een campaign/normale save te openen zijn in leesbare taal (gedecodeert dus) of eventueel enkel wat tekst informatie hoe te decoderen want dan wordt het al makkelijker om een editor te maken.

Ik speel overigens geen openttd, gewoon ttdpatch is voldoende :)

//edit: heb wat gevonden :)

http://www.geocities.com/c3p1models/sv0creator.html

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ef990236da278a73748ae3a47b403bbf/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/449fd9e3114caae239ad23fbf0cf6f5a/thumb.jpg

mirror omdat geocities weleens moeilijk doet meende ik met datalimiet.

Weet verder het fijne er nog niet van, morgen maar even verder kijken, vandaag geen zin meer in.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reactie op YoshiBignose 22 atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 14:51
ok had ik niet verwacht aan je spelling te zien...

maar goed ik heb een vraagje over tycoon op de PDA. ik heb het ook geprobeerd op mijn HTC 3600 en het werkt wel, maar het lijkt alsof de resolutie niet helemaal klopt. de menu's staan er niet helemaal op en de tekst is soms wat wazig. mijn muis staat ook niet gelijk met waar ik klik en de menu icoontjes overlappen elkaar ipv dat ze onder elkaar staan zoals op screenshots te zien.

komt dit doordat het eigenlijk niet voor mijn PDA gemaakt is, of zijn er manieren om dit te fixen?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Laatst online: 07:24

Raphaelo

boeiend!!

YoshiBignose schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:45:
[...]

ok had ik niet verwacht aan je spelling te zien...

maar goed ik heb een vraagje over tycoon op de PDA. ik heb het ook geprobeerd op mijn HTC 3600 en het werkt wel, maar het lijkt alsof de resolutie niet helemaal klopt. de menu's staan er niet helemaal op en de tekst is soms wat wazig. mijn muis staat ook niet gelijk met waar ik klik en de menu icoontjes overlappen elkaar ipv dat ze onder elkaar staan zoals op screenshots te zien.

komt dit doordat het eigenlijk niet voor mijn PDA gemaakt is, of zijn er manieren om dit te fixen?
Ik heb hetzelfde met mijn gp2x, het klopt inderdaad net niet...

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:41:
Bestaat er eigenlijk een hoogte editor ofzo om kaarten te maken? Want dan is het niet zo moeilijk om eigen kaarten te maken.
Zal wel niet bestaan maar iemand die dan toevallig weet of de save bestanden van een campaign/normale save te openen zijn in leesbare taal (gedecodeert dus) of eventueel enkel wat tekst informatie hoe te decoderen want dan wordt het al makkelijker om een editor te maken.

Ik speel overigens geen openttd, gewoon ttdpatch is voldoende :)

//edit: heb wat gevonden :)

http://www.geocities.com/c3p1models/sv0creator.html

[afbeelding] [afbeelding]

mirror omdat geocities weleens moeilijk doet meende ik met datalimiet.

Weet verder het fijne er nog niet van, morgen maar even verder kijken, vandaag geen zin meer in.
Juustem, alleen nu dus op 2048x2048 formaat. Dit is relatief heel klein. Kan je nog steeds geen lekkere netwerkjes maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik ben zelf bezig door middel van de in OpenTTD ingebouwde heightmap functie een map van Nederland te maken. Alle grote steden staan erin, daarnaast probeer ik de industrie ook enigzins kloppend te maken. Hier en daar was de heightmap wat buggy, dus rivieren heb ik er zelf ingezet. Het zal allemaal niet 100% kloppen, maar het komt toch aardig overeen.

Het is een 1024x1024 map.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Mojo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:05:
Ik ben zelf bezig door middel van de in OpenTTD ingebouwde heightmap functie een map van Nederland te maken. Alle grote steden staan erin, daarnaast probeer ik de industrie ook enigzins kloppend te maken. Hier en daar was de heightmap wat buggy, dus rivieren heb ik er zelf ingezet. Het zal allemaal niet 100% kloppen, maar het komt toch aardig overeen.

Het is een 1024x1024 map.
Is ie beter dan de al bestaande NL-map? Ik ben benieuwd! 2048x2048 zou natuurlijk nog beter zijn :9~ ;)

edit: de al bestaande 1024x1024 NL-map is hier te downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart ® op 29-06-2007 08:43 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-08 13:16
Ik hoor hier dat er dus een XP patch is, maar werkt TT eigenlijk ook op Vista? Ik had een versie gedownload en gepatched maar het werkt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:20

The.Terminator

Un boer met bier

Takaya82 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:02:
Ik hoor hier dat er dus een XP patch is, maar werkt TT eigenlijk ook op Vista? Ik had een versie gedownload en gepatched maar het werkt maar niet.
OpenTTD wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Zo, ik kom ook weer eens kijken bij openTTD, heb er zin in! Maar is er nog iemand die een server kan hosten? Of is er nog een server? Gansemans had er eerst een weet ik nog, maar IP werkt iig niet meer.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe patch in de nightlies, je kunt nu roosters maken voor de treinen, zodat je kunt bepalen hoe lang een trein stil moet staan e.d. , ga het morgen eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
wjzijderveld schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:10:
Zo, ik kom ook weer eens kijken bij openTTD, heb er zin in! Maar is er nog iemand die een server kan hosten? Of is er nog een server? Gansemans had er eerst een weet ik nog, maar IP werkt iig niet meer.
Er zijn zat servers, je kan er zelf ook eentje starten... Ik heb er twee: 85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Merovingian schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:33:
[...]

Er zijn zat servers, je kan er zelf ook eentje starten... Ik heb er twee: 85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980
Ik doelde eigenlijk op een 'echte GoT' server, maar ik zal eens kijken :)
De vorige servers waren voor de GoTers, en met wachtwoord beveiligd.

Edit: Staan allebei uit?

[ Voor 3% gewijzigd door wjzijderveld op 04-07-2007 22:53 ]

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StupidMonkey
  • Laatst online: 09-09 07:43
Major Carnage schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:01:

[afbeelding]
Spoorselectie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ore mines
[afbeelding]
Ore/steel orgie
[afbeelding]
Farms
[afbeelding]
[afbeelding]
Main Station
[afbeelding]
T-Junction
Zo ziet er goed uit!

Wat ik mij afvraag, welke textures (GRF toch?) gebruik jij voor de treinen en depots? Ik vind je set namelijk wel mooi eruit zien. Of zit dit intussen standaard in OpenTTD?

Ben er alweer een tijdje uit, maar nadat ik dit heb gezien, begon het toch weer te kriebelen :D :+ .

En die grote steden, is dat nog steeds zoals bij het origineel: grote stad plaatsen, vervolgens expanden, en kleine steden omheen neerleggen... dan de grote stad expanden en daarna de kleine stad verwijderen? Of gaat dat tegenwoordig makkelijker :+ ?

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Merovingian schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:41:
[...]
Is ie beter dan de al bestaande NL-map? Ik ben benieuwd! 2048x2048 zou natuurlijk nog beter zijn :9~ ;)

edit: de al bestaande 1024x1024 NL-map is hier te downloaden.
Ik wist niet dat er al een NL map was.. :'( Ik denk dat je veilig kan stellen dat de mijne niet zo sterk is.. :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:14:
Er is een nieuwe patch in de nightlies, je kunt nu roosters maken voor de treinen, zodat je kunt bepalen hoe lang een trein stil moet staan e.d. , ga het morgen eens proberen :)
Ik heb nu de gewone OpenTTD, maar hoe zit dat met de nightlies? Als ik daar een savegame in open dan rijden de treinen opeens helemaal om etc etc. Als ik daarna weer de gewone OpenTTD wil spelen is de savegame corrupt. Ook al save ik niet.

Nu al willen de treinen niet meer door een station rijden als deze tussen twee andere stations ligt en dit station niet in de Go-to's staat. Ook niet als 'non stop' is aangevinkt. Das wel naar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel een mapje van nl maar ik weet ff niet waar ik hem kan plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:26:
ik heb wel een mapje van nl maar ik weet ff niet waar ik hem kan plaatsen ;)
Je mag hem wel op mijn website gooien, moet je even het bestand sturen via MSN (mijn msn adres: frank_knopers [bij] hotmail.com). :)

Ik ga zo ook weer verder met mijn savegame. Valt me op dat de screenshots die ik in die topic zie allemaal dezelfde stijl hebben. Knap gemaakt met seinen e.d. maar imho niet altijd heel realistisch. Ook zie ik weinig groen bij jullie. :P

Ik zal vanavond mijn nieuwste savegame eens online gooien, ik ben begonnen in 1950 (normaal begin ik in 1940 of 1930) en ik ben al druk bezig met Floss diesels. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobje schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:21:
[...]
Ik heb nu de gewone OpenTTD, maar hoe zit dat met de nightlies? Als ik daar een savegame in open dan rijden de treinen opeens helemaal om etc etc. Als ik daarna weer de gewone OpenTTD wil spelen is de savegame corrupt. Ook al save ik niet.

Nu al willen de treinen niet meer door een station rijden als deze tussen twee andere stations ligt en dit station niet in de Go-to's staat. Ook niet als 'non stop' is aangevinkt. Das wel naar :/
Komt door de path-finder die je gebruikt, ik weet niet zeker maar volgens mij gebruik je nu yapf en moet je die uitschakelen voor normaal gedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StupidMonkey
  • Laatst online: 09-09 07:43
frankknopers schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:35:
[...]

Je mag hem wel op mijn website gooien, moet je even het bestand sturen via MSN (mijn msn adres: frank_knopers [bij] hotmail.com). :)
Heb je hem al binnen? Ik ben er namelijk erg benieuwd naar, nu ik de andere heb bekeken.

En Major Carnage, heb je al tijd gehad om hier te lezen? :)

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

In die game heb ik de volgende GRFs gebruikt:

Aviators Aircraft
NewShips
New Bridges
DB Set XL
CS Railroad Tracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ben ook weer eens met OpenTTD bezig. Heb er de dutch trainset in geimporteerd die eigenlijk voor de patch is.
Maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik krijg alleen een mat24, 1300, ic rijtuigen en mat64.
Nu weet ik dat die set nog niet helemaal af was, maar volgens mij is er al meer klaar dan deze treinsets.
Forum van openttd brengt ook niet echt uitkomst.
Iemand ervaring mee?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:23:
Ben ook weer eens met OpenTTD bezig. Heb er de dutch trainset in geimporteerd die eigenlijk voor de patch is.
Maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik krijg alleen een mat24, 1300, ic rijtuigen en mat64.
Nu weet ik dat die set nog niet helemaal af was, maar volgens mij is er al meer klaar dan deze treinsets.
Forum van openttd brengt ook niet echt uitkomst.
Iemand ervaring mee?
Ja, dit is normaal, er zijn meerdere sets klaar, maar ze werken gewoon niet met ottd, wat je wel zou kunnen doen: ff de nightly proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje hoe compile je een .patch of een .diff file ?
Op een manier dat een leek het ook kan, ik heb er zelf geen sjoegen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:31:
Ik heb ff een vraagje hoe compile je een .patch of een .diff file ?
Op een manier dat een leek het ook kan, ik heb er zelf geen sjoegen van.
Ik weet dat het, op het linux platform, kan met patch en diff commands, op windows (leek, dus neem ff windows aan) zou ik dit niet weten, misschien dat je een unix-lib voor windows kan gebruiken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zag laatst op youtube een fimpje van een zéér lange trein, ds ik heb ook even wat geprobeerd. Zes boerderijen die alle goederen naar één centraal punt brengen en dan drie treinen met 70 wagons. Ziet er leuk uit en het werkt nog best goed ook! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/openttd-langetrein.png
Getrokken door een drietal SH'30, samen 10.800pk.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/openttd-station.png
Station blijft niet meer in één scherm op 1280x800 resolutie. Ik plaats nu bordjes om de lengte van de stations aan te geven. Is makkelijker met het afmeten van het aantal wagons.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/openttd-lading.png
Let op het totale gewicht van de trein en de scrollbalk waar nog meer wagons achter zitten :P

De savegame (versie 0.5.3): http://www.knopers.net/we...adToplovTransport1970.rar

[ Voor 30% gewijzigd door frankknopers op 20-07-2007 17:04 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan openttd met ttdpatch samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

nee.
TTDpatch is een patchpakket voor de originele TTD.
OpenTTD is een complete rewrite met allerlei upgrades en verbeteringen er in. OpenTTD kan in princiepe alles wat TTDPatch kan, en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Nee het zijn twee totaal verschillend opgebouwde games. Waar ttdpatch een mod is op de originele code, is openttd een vanaf scratch geschreven game die de graphics gebruikt van het origineel. De openttd patch devvers zijn wel langzaam bezig om die afhankelijkheid te verwijderen, zodat het een totaal losstaande game wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzkid007
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 18:51
Kan het niet laten om ook even met mijn infrastructuur te pimpen :P

Er zijn 12 aanvoer en 12 uitvoer lijnen, station is 62 sporen breed en er lopen op het moment 334 treinen overheen met een snelheid van 86 treinen per minuut :P Het idee is dat er een aantal main-lines zijn van 3 breed en bij een oprit neemt een trein een willekeurig vrij spoor. treinen vervoeren de volgende goederen naar het station: livestock, grain, oil, wood, coal, passengers en mail. Goederen worden ook zo veel mogelijk weer weggebracht naar de steden.

In hetzelfde spel zitten nog 3 andere spelers met een iets kleiner station. Totaal zitten er ruim 800 treinen in het spel. We hebben helaas opnieuw moeten beginnen omdat de server het niet meer trok :P (pentium 4 2,8Ghz, 95-98% CPU load)

screenies:

main station:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wizzkid007/mainstation.jpg

een afslag van een mainline:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wizzkid007/op-en-afrit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
Sick :D :P

[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 23-07-2007 18:02 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Heel knap gemaakt, maar ik zou daar niet willen wonen. Amper een boom te bekennen. Hoeveel inwoners heeft jouw grootste stad trouwens? Mijn grootste stad heeft ongeveer 46.000 (2020)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzkid007
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 18:51
Tnx, grootste steden zitten tussen 35.000 ~ 37.000. We hadden zelf wat regels opgesteld, o.a. dat alles naar 1 station gebracht moest worden, je moet de infrastructuur dan zo maken dat ie die capaciteit dan ook kan trekken. Vooral dingen als het verdelen van treinen over de beschikbare sporen is dan leuk.

Wat opvalt is dat dit niet de meest effectieve manier is van geld verdienen. Treinen zijn 13 lang, met de huidige treinen houd dat 11 over voor wagonnetjes. De lengte kan echter ook naar 14, dat past nog net op een station van 7 lang.

Effectiever is treinen die 2 of 3x zo lang zijn. Volgende keer ga ik 's proberen met 14x3 aan lengte van een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Laatst online: 29-03 09:19
Ik heb zojuist na vele jaren weer eens Transport Tycoon Deluxe uit het stof gehaald en wilde het weer gaan spelen.
Ik kwam namelijk laatst de Demo van Sid Meiers Railroads tegen. Een van de weinige verbeteringen tov TTDX was dat de tracks inderdaad automatisch gelegd worden. Dat was echt een drama aangezien ik altijd kolen over de hele map wilde verplaatsen :)

Ik heb OpenTTD of die Patch nog niet geinstalleerd. Dat ga ik zeker komende week eens doen. Ik heb echt het idee dat dat spel weer heel leuk kan maken.

Maar om antwoord te geven op je vraag (zonder dat ik zelf de patch/ openTTD heb geinstalleerd):
Bedoel je de Autorail Tool? Zie hier (http://wiki.openttd.org/index.php/Autorail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hmm nu zit ik toch met een probleem wat ik niet helemaal goed op kan lossen.

Het gaat hierbij om het vervangen van oude voertuigen. In het begin kun je die allemaal tegelijk vervangen door bijvoorbeeld een bus van het oude type te vervangen door het nieuwe type. tot zover geen probleem.

Het probleem ontstaat pas als je oude bussen van hetzelfde type wilt vervangen. Dit kan niet automatisch of wel ? Aangezien ik zo rond de 80 bussen heb rijden is het handmatig bijna niet te doen...

[edit] :$ Ik heb het al gevonden, moet bij het start scherm ingevuld worden. Geldt dit dan ook direct voor een oudere save-game ?

[ Voor 12% gewijzigd door Pizzaman op 31-07-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Laatst online: 29-03 09:19
Wizzkid007 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:28:
Tnx, grootste steden zitten tussen 35.000 ~ 37.000. We hadden zelf wat regels opgesteld, o.a. dat alles naar 1 station gebracht moest worden, je moet de infrastructuur dan zo maken dat ie die capaciteit dan ook kan trekken. Vooral dingen als het verdelen van treinen over de beschikbare sporen is dan leuk.

Wat opvalt is dat dit niet de meest effectieve manier is van geld verdienen. Treinen zijn 13 lang, met de huidige treinen houd dat 11 over voor wagonnetjes. De lengte kan echter ook naar 14, dat past nog net op een station van 7 lang.

Effectiever is treinen die 2 of 3x zo lang zijn. Volgende keer ga ik 's proberen met 14x3 aan lengte van een trein.
ben erg nieuwsgierig naar een save game. om eens weer wat inspiratie op te doen
Pagina: 1 ... 6 ... 53 Laatste