Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

OpenTTD en multiplayer gaat stukken beter! Zorg er wel voor dat je beide dezelfde versie hebt, en het liefst ook de zelfde GRF's (beste manier: De ander zijn openttd map incl config even laten zippen/rarren en oversturen)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 16:43

Geckoo

Good news, everyone!

Zie de post van Paul Nieuwkamp

[ Voor 87% gewijzigd door Fuelke op 27-12-2006 20:19 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dozzer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09-2023

[ Voor 108% gewijzigd door Fuelke op 27-12-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

[ Voor 92% gewijzigd door Fuelke op 27-12-2006 20:19 ]

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
Euh, op http://tt-forums.net hebben ze niet zoveel moeite met het ter download aanbieden van ttd-win (of enkel de benodigde files voor OpenTTD) maar hier op GoT is het nog altijd verboden, de rechthebbende op TTD heeft het NIET vrijgegeven, waardoor de GoT-policy het niet toestaat het hier aan te bieden (ook niet via DM).

Ik zou die linkjes dan ook maar snel weghalen :X

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

hmm sorry, ik kwam em ook tegen op internet op een ik dacht een redelijk normale site dus dacht dat het hiero geen probleem zou zijn...
zou het niet meer doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Sinds v/d week is de /branches/bridge/ ingevoegd bij /trunk/ en nu vind je in de nightlies een nieuwe feature:

Je kan nu rails schuin onder bruggen bouwen :D *O*

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

webfreakz.nl schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:24:
Sinds v/d week is de /branches/bridge/ ingevoegd bij /trunk/ en nu vind je in de nightlies een nieuwe feature:

Je kan nu rails schuin onder bruggen bouwen :D *O*
_/-\o_ Direct ff loeren als ik thuis ben.. Zal ook wel in de miniIN verschijnen dan toch?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112545

Ik draai nu de 0.5.0-RC1 versie. Toch wel leuk dat er weer een nieuw type vliegveld is (intercontinental), alleen heb ik een idee dat hij nog een beetje buggy is... Het landen wordt niet echt goed verdeeld over de 2 landingsbanen lijkt het wel.

En een wat algemenere vraag: kunnen bussen niet op tijd afremmen als er een MagLev trein aankomt? Ik had namelijk een gebied waar veel bussen reden met wat treinsporen erdoorheen, en daar gebeurde echt om de haverklap een ongeluk. Nu heb ik maar de trein ondergronds laten rijden, maar daar moet toch een betere oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik gebruik nauwelijks bussen. Irritante krengen zijn et :P
Het lijkt me sowieso een goed idee om je treinen verhoogd te laten rijden.
Dan kunnen je bussen door tunnels er onderdoor. In treintunnels kan je geen aftakkingen maken en je kan er geen seinen neerzetten dus de tunnel kan maar door 1 trein tegelijk gebruikt worden. Erg inefficient dus.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die bussen leveren ook bijna geen ruk op, maar ik had geen inspiratie meer, dus ging maar wat creatiefs maken... :P

En bustunnels zijn inderdaad beter dan treintunnels, maar in dit geval gaat er toch maar 1 trein doorheen in een praktisch rechte lijn, dus dat was hier geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
ondertussen is Release Candidate 2 van OpenTTD 5.0.0 uitgebracht

kan mss iemand vertelle want de verschillen / bug fixes zijn tegeover 4.8.0, want ik graak niet op de site van openttd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Changes since RC1:

* - General Removed support for OSX older than 10.3.9. Either upgrade, or use 0.4.8 (compatible with OSX 10.2)
* - Codechange: Drastically reduce the CPU usage in certain cases (AI using CheckStationSpreadOut()) (r7585)
* - Fix: Internal bug in updating the animated_tiles table caused desyncs between (different endian) machines in MP (r7631)
* - Fix: Signal update got propagated through incompatible railtypes and under certain circumstances tunnels and rail on top (r7620)
* - Fix: Remove landscaping toolbar option from road consturction toolbar in scenario editor [FS#473] (r7586)
* - Fix: The server could under certain circumstances tell a client too late to start syncing if it has been waiting to join (r7566)
* - Fix: Removing towns in scenario editor didn't remove their subsidies causing possible crashes [FS#468] (r7563)
* - Fix: Internal and (patches) GUI were disagreeing about autorenew settings [FS#431] (r7561)
* - Fix: No new company could be created if more than 8 clients were connected, even if not all 8 companies were used (r7560)
* - Fix; Clicking 'full load' could under certain circumstances change the current depot order [FS#456] (r7559)
* - Fix: Do not wait till a crashed vehicle is removed before starting to load other vehicles [FS#464] (r7558)
* - Fix: MorhpOS compile and install fixes (r7548)
* - Fix: Removing rail station cost was calculated on occupied area not on number of tiles with an actual station on (r7547)

List of fixes that affected RC1 or were not present in 0.4.8 and have been fixed in the meantime:
Changes since RC1:

* - Feature: newstations: add support for variables 45 and 65
* - Fix: [win32] x64 didn't compile (bad project file settings)
* - Fix: make install installs openttd.32.bmp so SDL window has OpenTTD icon
* - Fix: OSX libfontconfig issues solved (is now statically linked)
* - Fix: some MorphOS changes to get OpenTTD compiled, packaged
* - Fix: segmentation fault when clicking showing servers's newgrf files in MP
* - Fix: sction 0xE doesn't deactivate current grf if GRFID is that of the currently active grf
* - Fix: 'screenshot no_con' didn't remove console from screenshot
* - Fix: [win32] window_maximize not always remembered (buggy windows API)
* - Fix: wrong bounding boxes computed for strings with {SETX} causing too-wide dropdown menus
* - Fix: 'goto depot' didn't work for helicopters going to an airport without depot
* - Fix: [yapf] surpress 'train is lost' message if pathfinding ended on the first two-way red signal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 112545 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:28:
Ja die bussen leveren ook bijna geen ruk op, maar ik had geen inspiratie meer, dus ging maar wat creatiefs maken... :P

En bustunnels zijn inderdaad beter dan treintunnels, maar in dit geval gaat er toch maar 1 trein doorheen in een praktisch rechte lijn, dus dat was hier geen probleem...
Bussen en vrachtwagens zijn soms wel handig, alleen niet de standaard meuk.. Ik gebruik de longvehicles/buses grf's, waarbij je een hele rits nieuwe wagens krijgt (Mercedes, Scania, Volvo FH16 :9~ ) die flink meer capaciteit hebben dan de gewone TTD busjes/wagens, en die daardoor economisch wel uit kunnen.. Ik probeer wel elke route waar ik bussen etc heb rijden ongelijkvloers te laten kruisen met de sporen, want dat gaat idd nogal eens fout :X

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In TTDpatch zit een switch waarmee je de botsingen kunt uitschakelen, maar bij Openttd zou ik het niet weten. Met Maglev's is het trouwens sowieso realistischer om geen kruising met een weg te hebben, dus tunnels/bruggen zijn een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Muse schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:14:
In TTDpatch zit een switch waarmee je de botsingen kunt uitschakelen, maar bij Openttd zou ik het niet weten. Met Maglev's is het trouwens sowieso realistischer om geen kruising met een weg te hebben, dus tunnels/bruggen zijn een prima oplossing.
OpenTTD -> Main Menu -> Difficulty Settings -> Vehicle Breakdowns: [None/Reduced/Normal].

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Das wat anders dan crashes van 2 treinen op elkaar. Dat is nl alleen de breakdowns wanneer ze zelf onderweg zijn en ergens panne hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door McKaamos op 08-01-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Inderdaad, ik gebruik ook geen Openttd, vandaar dat ik ook niet weet of het kan daarin. In mijn ttdpatch ontploffen er in ieder geval nooit vrachtwagens op een kruising...

De graphics van de nieuwe Total Town Replacement set v3 zijn trouwens wel weer erg mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

een dom vraagje misschien. ik heb nu 0.5.0 RC3.

ik slaag er echter niet in mijn sporen om te vormen naar electrified en elektrische treinen te bouwen.

ik zit trouwens reeds in 1994 met 14 miljoen dus geld zal het probleem niet wezen.

wie kan mij helpen?

ok, ik ben dom; is gewoon een optie in het drop-down menu

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 62340 op 12-01-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik speel nu ook sinds een week of twee weer openTTD en ik vind het nog net zo leuk als TT uit de tijd dat ik nog klein was :P.

Mijn grootste stad heeft nu 38.000 inwoners en er worden elke maand 4.400 van de 10.500 mensen vervoerd. Zie deze foto (500kb). Mega veel treinen, vliegtuigen, bussen enz... Echt een uber spel!

Ik ben in 1940 begonnen en ik zit nu in het jaar 2000 en ik maak al 60 miljoen winst per jaar. >:) >:) Totaal heb ik al €861.000.000 in kas liggen. :D

- Mijn savegame van 2000
- Mijn savegame van 2019
Beide versie 0.4.8

[ Voor 23% gewijzigd door frankknopers op 17-01-2007 22:28 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Muse schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:49:
Inderdaad, ik gebruik ook geen Openttd, vandaar dat ik ook niet weet of het kan daarin. In mijn ttdpatch ontploffen er in ieder geval nooit vrachtwagens op een kruising...

De graphics van de nieuwe Total Town Replacement set v3 zijn trouwens wel weer erg mooi. :)
Ik wil TTRS v3 op openttd :'( Ziet er erg goed uit, maar krijg een sprites error als ik hem in de grf lijst laad

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
even checken of dit topic nog actief is, heb een situatie in m'n game die ik wil voorleggen, maar voor 't zelfde geld komen hier geen mensen meer

let's hear it! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

ik ben er :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Het was niet actief, maar het staat bij voldoende mensen in de posthistorie dat je toch wel reactie krijt :P

Ik heb iig een paar potjes multiplayer met subsidiary-patch gespeeld, co-op maar dan anders :P Wel is er voor mij de lol een beetje af momenteel, ik denk dat ik het te vaak heb gespeeld :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
ok, here we go then:

Ik speel al jáááren 1 bepaald scenario, altijd verder getweaked, je kent t wel.
Dit scenario staat volledig in het teken van de staal industrie.
ik heb een save game bijgevoegd (klik)
als je uitzoomt en je kijkt in het midden van het veld, zie je een gigantisch knooppunt rond een staalfabriek.
wat ik mij nou afvraag, is wat de manieren zijn om van [Iron Ore IN] --> [Steel IN] efficienter te laten verlopen.
Er zijn nu geen mega vertragingen, maar de lijnen zijn nu al redelijk overbelast en er moet nog veel meer iron ore verwerkt gaan worden.
Tips zijn van harte welkom! links naar plaatjes of savegames ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Welke versie is dat? OpenTTD? TDDPatch? Welk versienummer? :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:45:
Welke versie is dat? OpenTTD? TDDPatch? Welk versienummer? :)
Oh, neem mij niet kwalijk, draai OpenTTD, weet niet welke versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:38
staat bovenin, in de titelbalk, of boven het mainmenu bij het opstarten van het spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
maarud schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:12:
staat bovenin, in de titelbalk, of boven het mainmenu bij het opstarten van het spel ;)
0.4.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

djidee schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:05:
[...]

Ik wil TTRS v3 op openttd :'( Ziet er erg goed uit, maar krijg een sprites error als ik hem in de grf lijst laad
ja ik heb ook last van die sprites error, "too many sprites" die is vervelend zeg, in ttdpatch schijnt hij er wel uit te zijn.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Omg :P Die vergt nog even een jaartje studie :P

Ik zie veel treinen stilstaan bij het naar onderen verlaten van het station naast het (linker) goederenstation, ws. voor de tunnel :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:32:
Omg :P Die vergt nog even een jaartje studie :P

Ik zie veel treinen stilstaan bij het naar onderen verlaten van het station naast het (linker) goederenstation, ws. voor de tunnel :)
je hebt best wel veel "studie matriaal" online, speciaal betreft spoor vervoer,

oververgens voor treinen + stations en stoplichten kan je heel veel leuke dingen doen, (pre-signals)

pre-signals zijn niet normale stoplichten maar ze geven aan of een kruising of station leeg is zodat de volgende trein het betreffende station op kan rijden.

mijn ervaring is dat sporen met 3 tegels breed (1 heen, middelste leeg en 3de terug) en een station van 3x1 3x2 3x? dat die het beste werkt (efficients) maar dan moet je wel 1 "lijn" hebben die maar 2 stations verbind en niet meer dan .. dus a+b maar C mag dan wel aan B vast zitten maar treinen die tussen station A+B rijden kunnen nooit op het spoor komen die tussen C+D ligt komen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
vso schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:17:
je hebt best wel veel "studie matriaal" online, speciaal betreft spoor vervoer
Ik had het meer over de save :P Beetje veel treinen + (op het eerste gezicht) spagetti :)
oververgens voor treinen + stations en stoplichten kan je heel veel leuke dingen doen, (pre-signals)
Het wordt per echt hi-traffic (op niet al te veel vierkantje) met PBS erbij, nu moet je veel te vroeg van te voren al gaan splitsen.
mijn ervaring is dat sporen met 3 tegels breed (1 heen, middelste leeg en 3de terug) en een station van 3x1 3x2 3x? dat die het beste werkt (efficients) maar dan moet je wel 1 "lijn" hebben die maar 2 stations verbind en niet meer dan .. dus a+b maar C mag dan wel aan B vast zitten maar treinen die tussen station A+B rijden kunnen nooit op het spoor komen die tussen C+D ligt komen.
Ik maak meestal inderdaad ook heen-leeg-terug, met naar de simpele stations gewoon aftakkingen met tunneltje daar waar ik de andere lijn moet oversteken. De lomp grote stations (power waar alle coal van een 2048x2048 map binnenkomt bijvoorbeeld) krijgen met pre-signals inderdaad wat load balancing.
Vaak scheid ik noord/oost/zuid/west zodra ze echt groot worden om zo 4 aanvoerlijnen te hebben die niet bij het verlaten van het station allemaal over 1 tegeltje moeten.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:28:

Ik maak meestal inderdaad ook heen-leeg-terug, met naar de simpele stations gewoon aftakkingen met tunneltje daar waar ik de andere lijn moet oversteken. De lomp grote stations (power waar alle coal van een 2048x2048 map binnenkomt bijvoorbeeld) krijgen met pre-signals inderdaad wat load balancing.
Vaak scheid ik noord/oost/zuid/west zodra ze echt groot worden om zo 4 aanvoerlijnen te hebben die niet bij het verlaten van het station allemaal over 1 tegeltje moeten.
kan je daar eens een savegame van geven? alleen als je openTTD gebruikt, patch gebruik ik niet meer, anders een printscreen? ben erg benieuwd hoe anderen met echte high traffic te werk gaan.

trouwens, ik gebruik ook super veel pre-signals he, iemand zei dat ik dat kon gebruiken, maar naar mijn weten doe ik dat al, of wordt er iets nog complexer mee bedoeld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Echt een save heb ik er niet van, ik ben er een beetje vanaf want na een paar maanden wordt het wat monotoon, maar ik zal vanavond eens kijken of ik nog wat kan vinden of anders (money-cheat \o/ :o ) snel even in elkaar zetten wat ik bedoel :)

Als je trouwens in het begin (moet je niet in 1950 beginnen trouwens, dan ga je failliet, vliegtuigen te traag :P) in iedere hoek een vliegveld maakt en wat vliegtuigen koopt heb je al een legale money-cheat zo ongeveer :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Mijn stations :) Het is maar even "snel" in elkaar gezet, ik heb hier bakken met geld uitgegeven en het flink symmetrisch gemaakt, maar meestal zien mijn echt grote stations eruit als (1/4e van) het eerste plaatje :) Worden ze nog groter dan plak ik ze er gewoon bij. Afhankelijk van de ruimte, want steden krijg je (met geduld) wel weg, maar andere dingen helaas niet :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/16ebd41cfbd167ba49bb45b9f5b3dff9/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a29aa5fda5c2e10bfd8243db426577e4/thumb.png

De 2e is gewoon overkill :P Maar aan de rand van een level ofzo wil ik nog wel eens iets bouwen wat erg veel op de helft daarvan lijkt.

Ook heb ik 3 kruisingen gemaakt, 1 die ik zeer veel gebruik (de kleinste :P ), 1 die ik gebruik om hoofdlijnen met elkaar te verbinden (klaverblad) en 1 die ik zou kunnen gebruiken als het klaverblad niet voldoet. Die grootste heb ik nog nooit gebouwd, ik heb eigenlijk maar zelden dat een klaverblad niet voldoet, en als dat het geval is komt dat meestal door verkeer 1 bepaalde route op.
Ipv dat ingewikkelde ding te bouwen optimaliseer ik dan voor het leeuwendeel van het verkeer.

HugeStations.sav (OpenTTD 0.5.0-rc4)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 02:22:
[afbeelding]

[afbeelding]

De 2e is gewoon overkill :P Maar aan de rand van een level ofzo wil ik nog wel eens iets bouwen wat erg veel op de helft daarvan lijkt.

Ook heb ik 3 kruisingen gemaakt, 1 die ik zeer veel gebruik (de kleinste :P ), 1 die ik gebruik om hoofdlijnen met elkaar te verbinden (klaverblad) en 1 die ik zou kunnen gebruiken als het klaverblad niet voldoet. Die grootste heb ik nog nooit gebouwd, ik heb eigenlijk maar zelden dat een klaverblad niet voldoet, en als dat het geval is komt dat meestal door verkeer 1 bepaalde route op.
Ipv dat ingewikkelde ding te bouwen optimaliseer ik dan voor het leeuwendeel van het verkeer.

HugeStations.sav (OpenTTD 0.5.0-rc4)
leuk gemaakt, ik heb ook wel een savegave voor je (als ik thuis ben) daar heb ik zelf een scenario gebouwd en het lukt me aardig in die game om goederen/passagiers/graan/vee/hout te vervoeren zonder een overschot op 1 van mijn stations te hebben. Nadeeltje is dat ik er ook GRF's bij moet doen stuur me een mailtje svp dan stuur ik je een rar bestandje met alles erin (mr4hughz_at_hotmail puntje com) daar werk ik ook met pbs en zeer lange treinen (50 voertuigjes lang)

is meer een proof of concept btw

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Waarom niet hier neerzetten? GRF valt wel te downloaden (of je moet ze zelf gemaakt hebben :) ) en een save van een 2k bij 2k game is ook maar 2 mb :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

edit: foutje, laat maar

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 62340 op 10-02-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:38
is er een mogelijkheid om ook de locomotieven in 1 klpa te vervangen door Maglevs? Dus monorails -> direct naar Maglev? Spoor vervangen is heel simpel, gewoon hele map selecteren en dan op dat overzet knopje klikken, maar elke locomotief moet ik handmatig weggooien + een nieuwe Maglev kopen. Kan dit ook met een knopje? Heb geen zin om 983 treinen te vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Helaas niet. Ze waren er wel mee bezig, maar het grootste probleem is dat een depot maar 1 treintype kan hebben. Je zou 2 depots aan elkaar kunnen koppelen, wat ook is voorgesteld op tt-forums.net maar toen gingen mensen weer zeuren dat je dan zou kunnen cheaten :z door de depots heel ver van elkaar vandaan te zetten om zo in een paar (game)dagen enorme afstanden te overbruggen. Ofzo..

http://tt-forums.net/viewtopic.php?t=12941

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Een vraagje, draai openttd .50 rc 5. En mijn treinen ga heen en weer op hele kleine stukjes spoor. Als ik het spoor vervang, zeg 2 vlakken,. dan rijdt de betreffende trein weer verder. Even later is het probleem op een willekeurig stuk rails met een willekeurige trein er weer. Had het niet in .45 openttd. Iemand een idee, is het een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
Geniaal spel dit, ik heb het van de zomer nog gespeeld :D Na al die jaren nog steeds hulde voor dit spel _O_

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:53

nXXt

Carpe omnia

BigFast schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 01:06:
Een vraagje, draai openttd .50 rc 5. En mijn treinen ga heen en weer op hele kleine stukjes spoor. Als ik het spoor vervang, zeg 2 vlakken,. dan rijdt de betreffende trein weer verder. Even later is het probleem op een willekeurig stuk rails met een willekeurige trein er weer. Had het niet in .45 openttd. Iemand een idee, is het een bekend probleem?
Foutje bij het upgraden van normaal spoor naar elektrisch spoor? Probeer al je sporen eens te vervangen door elektrisch door een idioot groot veld te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 00:06

Entity

9000rpm

Lijkt mij ook het probleem. Bij het upgraden van de sporen stuur ik sowieso alle treinen naar depot om dit soort problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

Hmmz, een tijdje terug (half jaartje?) heb ik ook openttd gespeeld. Nu wilde ik het weer ff gaan doen. Maar toen ging ik naar servers zoeken en kwam ik er 0 tegen die online zijn. Weet iemand hoe dit komt?
Is mijn versie outdated fzo? (gebruik 0.4.7)
Staat de got server nog?

edit: ben nu geupgraden naar versie 0.4.8, maar ik vind nog steeds geen servers, enkel een lijstje waar bij een paar server een rood bolletje staat, bij de rest staat niets...

[ Voor 24% gewijzigd door FrostXL op 14-02-2007 09:45 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:03

User

S3

Ik heb een klein probleempje wanneer ik een savegame van TTDPatch in Openttd laad. Als ik bij die savegame Maglevs heb, dan wil dat niet in Openttd, ik heb alleen de gewone, electrische en de monorail, maar ik zit gewoon in het jaar 2122. Weet iemand hoe ik dit weer goed kan krijgen? Als ik hem save in Openttd, dan zit ik weer in het jaar 2070, geen electrische treinen meer maar ook geen maglev. :? :?
FrostXL schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:34:
Hmmz, een tijdje terug (half jaartje?) heb ik ook openttd gespeeld. Nu wilde ik het weer ff gaan doen. Maar toen ging ik naar servers zoeken en kwam ik er 0 tegen die online zijn. Weet iemand hoe dit komt?
Is mijn versie outdated fzo? (gebruik 0.4.7)
Staat de got server nog?

edit: ben nu geupgraden naar versie 0.4.8, maar ik vind nog steeds geen servers, enkel een lijstje waar bij een paar server een rood bolletje staat, bij de rest staat niets...
0.5 beta is volgens mij de nieuwste.

[ Voor 57% gewijzigd door User op 14-02-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Ik ben van het weekend weer begonnen en heb voor het eerst 0.5.0 RC5 ontdekt. Hiervoor speelde ik een redelijk verouderde versie waar je voertuigen nog niet kon clonen en massaal kon laten vervangen voor een ander type.

Ongeloofelijk, wat een verschil maakt dat. Het is nu zelfs doenlijk om grote hordes bussen te beheren. Upgraden van een heel busstation is nu met een paar klikken gebeurd en doordat je meer busstations aanelkaar kan zetten (dat kon al een tijdje, maarja, ik gebruikte geen bussen) zijn files ook verleden tijd. Bussen zijn echt ideaal om je ratings bij bijvoorbeeld vliegvelden omhoog te gooien.

Het enige wat ik nog mis is om de opdrachten van een groep voertuigen tegerlijk aan te passen, als bijvoorbeeld een station verplaatst of vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Anoniem: 12316 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:04:
Ik ben van het weekend weer begonnen en heb voor het eerst 0.5.0 RC5 ontdekt. Hiervoor speelde ik een redelijk verouderde versie waar je voertuigen nog niet kon clonen en massaal kon laten vervangen voor een ander type.

Ongeloofelijk, wat een verschil maakt dat. Het is nu zelfs doenlijk om grote hordes bussen te beheren. Upgraden van een heel busstation is nu met een paar klikken gebeurd en doordat je meer busstations aanelkaar kan zetten (dat kon al een tijdje, maarja, ik gebruikte geen bussen) zijn files ook verleden tijd. Bussen zijn echt ideaal om je ratings bij bijvoorbeeld vliegvelden omhoog te gooien.

Het enige wat ik nog mis is om de opdrachten van een groep voertuigen tegerlijk aan te passen, als bijvoorbeeld een station verplaatst of vervangen wordt.
In TTDPatch werkt dan erg goed als je de treinen cloned, dan krijg je automatisch shared orders. Verander de orders bij 1 trein en ze veranderen allemaal. Werkt dat bij OTTD niet op een gelijke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
User.tmp schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:58:
Ik heb een klein probleempje wanneer ik een savegame van TTDPatch in Openttd laad.
Dat valt dan nog wel mee :P Het zijn eigenlijk 2 compleet andere spellen die (niet geheel toevallig) gebaseerd zijn op hetzelfde origineel :) Als je het een beetje extremer doortrekt probeer je dus een StarCraft savegame te laden in Command & Conquer :P
Muse schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:10:
In TTDPatch werkt dan erg goed als je de treinen cloned, dan krijg je automatisch shared orders. Verander de orders bij 1 trein en ze veranderen allemaal. Werkt dat bij OTTD niet op een gelijke manier?
OTTP heeft ook shared orders. Ik meen dat als je een trein alleen maar cloned dat dan de orders-lijst leeg is, clone je hem met shift dan krijg je een kopie van de orders en doe je het met ctrl dan delen ze de orderlijst.

Je kunt afaik in de nieuwere versie ook met 1 klik op een knopje alle treinen zien die een bepaald station aandoen. Dat maakt het ook al iets simpeler :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:34:
Dat valt dan nog wel mee :P Het zijn eigenlijk 2 compleet andere spellen die (niet geheel toevallig) gebaseerd zijn op hetzelfde origineel :) Als je het een beetje extremer doortrekt probeer je dus een StarCraft savegame te laden in Command & Conquer :P
Ik kan hem wel laden, maar als ik al Maglev treinen heb doen ze niks, ze zijn niet van de plek te krijgen, Ik kan ook nog geen maglevs bouwen in 2070 :S :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Hoeveel verwacht je dat er werkt als je een Starcraft save probeert te laden in C&C ? :P Je mag blij zijn dat er zoveel _wel_ werkt :+

Om de zoveel tijd is er in alleen OTTD al een savegame bump, waardoor dingen met een nieuwe versie opgeslagen niet met een oudere geopend kunnen worden. Ik meen dat ze andersom wel proberen het compatible te houden, maar ik weet eigenlijk niet of zelfs dat 100% werkt :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Probleem opgelost, gewoon alles naar monorail omgezet. :X Maar daarmee heb ik nog geen Maglev ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik denk dat het makkelijkste is om te cheaten naar een datum waar nog geen maglev is bestaat en dan wachten tot het spel het introduceert :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Cheaten is valsspelen en we doen hier niet aan valsspelen. ;) Toen ik de sporen veranderde van Maglev naar monorail, reden de treinen gewoon van de Maglev op de monorail, maar later niet andersom. Ik vond het op zich wel handig, anders had ik ong. 65 treinen moeten vernieuwen en dan was de schamele 800 miljoen van mij er ook zo doorgejaagd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:34:
[...]

[...]
OTTP heeft ook shared orders. Ik meen dat als je een trein alleen maar cloned dat dan de orders-lijst leeg is, clone je hem met shift dan krijg je een kopie van de orders en doe je het met ctrl dan delen ze de orderlijst.

Je kunt afaik in de nieuwere versie ook met 1 klik op een knopje alle treinen zien die een bepaald station aandoen. Dat maakt het ook al iets simpeler :P
Dat laatste is wat ik zoek. De orders worden al meegenomen bij het clonen ook zonder shift oid in te drukken, maar ik wil de orders van een bestaande groep voertuigen in één keer kunnen veranderen. Dat scheelt een hoop klikwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Hoi,

Ik heb sinds vandaag TTD, alleen nu wil ik dus bussen kopen, dit lukt op 1 of andere manier niet. En ik wil bushaltes bouwen, die kan je niet langs de weg plaatsen, maar hoe krijg ik het dan dat ze bij die bushaltes stoppen, als het me lukt bussen te krijgen 8)7

Bvd,
Thom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
OpenTTD of TTDPatch? Die eerste heeft iig geen busstops op de weg zelf, die ander weet ik zo niet.

Bouwen: Je kiest uit de menubalk het knopje met een vrachtwagen erop. Dan krijg je een nieuwe menubalk, daar kies je "busstation". Die geeft een schermpje waarmee je aan kunt geven waar de ingang zit, goede richting kiezen en het ding in een stad neerzetten. Zorg dat je ingang aan een straat zit.

Een van de andere knopjes is "depot", die plaats je op dezelfde manier. Klik vervolgens op je gloednieuwe depot, klik vervolgens op "new vehicles". Kies een bus (MPS Regal heet dat ding geloof ik, kan ook Leopold oid zijn). Als je die koopt krijg je er weer een schermpje bij, dus is het schermpje van _die_ bus. In dat schermpje zit een knop aan de linkerkant "orders", de middelste geloof ik. Klik daarop -> weer een schermpje :P

Kik op "Go to", klik je station aan en je bus gaat (als je hem start) naar dat station. Om dat nuttig te laten zijn heb je dus 2 stations nodig, maar dat werkt op dezelfde manier uiteraard :)

Dit alles uit mijn hoofd dus kan er wat naast zitten :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De MiniIN (Mini Integrated Nightly, gooi "miniin" (let op de dubbele i) in de search van de manual, en je komt er wel) heeft overigens wel de busstops op de weg. Vreselijk handige dingen! :)

Speel eigenlijk alleen maar met de MiniIN. Echt serieuze bugs ben ik er tot zover niet in tegengekomen, maar er zijn wat ruwe randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Ik zelf ben begonnen met treinen. Het kost een klap om ze te bouwen maar je kan er dingen mee vervoeren over een grote afstand. Wil je veel verdienen? laat de treinen grote afstanden rijden, verdient beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Daar kwam ik achter. Ik had een tijdje geen OpenTTD gedaan, en daarvoor eigenlijk alleen de stable releases.

Tot gisteren: de nieuwste mini-in gedownload en gespeeld. Bah wat is rails dan ineens duur :X 1 enkel hokje rails is ergens tussen de 1.000 en 10.000 gulden, en als je het sloopt krijg je er nog geen 200 gulden voor terug :X

Ik was dus binnen 3 minuten blut, zonder dat ik al inkomsten had :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Ai, ai, daar begin ik dus helemaal niet aan. :P Ik ben gewent om met TTDPatch of OpenTTD om te gaan, dus overschakelen gaat denk ik nogal moeilijk. Een vriendje van mij speelt in Pond en ik in Dollar, ik heb wel eens geprobeert om ook in Pond te gaan spelen maar toen verdiende ik ineens veel minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Het eerste potje had ik niet door dat het zo duur was -> Op normale manier megastations aanleggen en flink terraformen, dubbelspoor ertc :P

Toen ik het doorhad, 2e potje, gewoon rustig beginnen, directe lijntjes leggen en stukje bij beetje uitbreiden :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73839

mensen, kunnen jullie me ff helpen. Ik heb TTD geinstalleerd evenals TTDPatch en OpenTTD. Nu heb ik bijvoorbeeld NewCargo Set v0.12 gedownload en de file in de OpenTTD/Data map gezet. Als ik nu OpenTTD opstart zie ik hem staan bij NewGRF Instellingen en ik kan hem gewoon toevoegen. Alleen als ik een nieuwe game start of een nieuwe scenario start zie ik nergens de fish grounds en de brouwerij. De DB Set XL werkt allemaal wel goed .. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
TTDPatch en OpenTTD zijn beiden iets anders he :) Voor zover mij bekend zijn de .grf's voor OpenTTD alleen voor graphics, om bestaande dingen te veranderen. NewCargo is specifiek voor TTDPatch.

Je moet dus ofwel OpenTTD spelen, ofwel TTDPatch. Tegelijkertijd in 1 game gaat niet lukken.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

OpenTTD heeft nog geen support voor newcargoes/newindustries (wat jij dus zoekt). Er komt wel binnenkort ondersteuning voor newhouses (eg TTRSv3).
newcargoes wordt al wel gedeeltelijk ondersteund, alleen zonder industries heb je er niks aan ;). Let wel, geen een van deze zit in 0.5.0 of ook maar enige komende release van de 0.5 series. Pas in 0.6 (of de nightlies natuurlijk) kan je dit verwachten.

OTTD heeft 100% backwards-compatibility, elke game ook al is het gemaakt in 0.1.0 is correct te laden in de nieuwste versie. Als dat niet zo is, is het een bug :). Met TTDPatch proberen we zo veel mogelijk te doen, sommige dingen werken, anderen niet. Meestal doen ze het wel voor het grootste gedeelte. Ik denk dat het probleem van de persoon boven mij veroorzaakt wordt door 'unified maglev' in TTDP. Deze heeft namelijk maximaal maar 3 types rail, waar je dus moet kiezen of je maglev wil of elrails. In OpenTTD heb je gewoon de volledige keuze. Je zou in de console 'resetengines' in kunnen typen, misschien helpt dit.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210675

Hierbij een vraag..Hoe kan ik aan het spel komen kon hem niet meer installen heb hem dus weg gedaan..
Maar met een patch kan ik hem wel spelen wie kan me hier bij helpen..
Thanxs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Voor ons valt Transport Tycoon nog steeds onder warez omdat het nooit echt vrijgegeven is, vandaar dat deze link dan ook niet toegestaan is.

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 01-03-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 210675 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:32:
Hierbij een vraag..Hoe kan ik aan het spel komen kon hem niet meer installen heb hem dus weg gedaan..
Maar met een patch kan ik hem wel spelen wie kan me hier bij helpen..
Thanxs...
Lees dit forum maar eens door (en dan met name de OP ;) )

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Versie 0.7 van openTTD zou een volledig op zichzelfstaand spel moeten worden (dus ook de graphics etc), dus die zou je wel vrij mogen kopiëren.

Features voor 0.6 zien er ook al wel interessant uit: :D
Full flexible track/road layout under bridges
Raised the limit of max sprites for newgrf
Drive-through Road Stops
Show newgrf error messages
Newhouses
Cargo translation table support
Newcargos
Newindustries
http://wiki.openttd.org/index.php/New_Bridges
http://wiki.openttd.org/index.php/Drive-through_Road_Stops

Veel van deze features zijn al te spelen in de nieuwe beta's (nightly builds)

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 22-03-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 08:29

Brupje

3D nerd

Anoniem: 147126 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:19:
Versie 0.7 van openTTD zou een volledig op zichzelfstaand spel moeten worden (dus ook de graphics etc), dus die zou je wel vrij mogen kopiëren.

Features voor 0.6 zien er ook al wel interessant uit: :D

[...]

http://wiki.openttd.org/index.php/New_Bridges
http://wiki.openttd.org/index.php/Drive-through_Road_Stops

Veel van deze features zijn al te spelen in de nieuwe beta's (nightly builds)
mogen nog wel eens wat meer mensen gaan helpen met graphics overzetten. Anders gaat het 0.7 nog lang duren ;p

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Spelen Tweakers nog OpenTTD?

Ik heb intussen 4 OpenTTD servers draaien op mijn Linuxbakkie, en trek met regelmaat een hoop spelers :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zekers, bij tijd en wijle. Afgelopen maand weinig tijd gehad. Maar het blijft een fantastisch spel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Uiteraard spelen Tweakers nog OTTD!!! :D
Niet elke dag, maar toch zeker met regelmaat
* Anoniem: 76287 meldt zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
d:)b

Ik heb nu 5 servers draaien op mijn Linux bak.... ik moet toch wat met de CPU kracht doen, en mijn upload kan het ook allemaal prima aan.

Maarten1: Normaal klimaat, 150k lening, 1960-2010, No Air, No Breakdowns.
Maarten2: Normaal klimaat, 300k lening, 1980-2050, No Air, No Breakdowns.
Maarten3: Normaal klimaat, 400k lening, 2025-2100, No Air, No Breakdowns, Maglevs!!
Maarten4: Woestijn klimaat, 300k lening, 1980-2050, No Air, No Breakdowns.
Maarten5: Arctisch klimaat, 300k lening, 1980-2050, No Air, No Breakdowns.

Genoeg keuze dus, voor elk wat wils. Tegenwoordig zitten vooral Maarten1 en Maarten3 met regelmaat vol, beetje afhankelijk van de tijd van de dag.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

zal binnenkort weer eens wat custommade spul binnen halen, erg jammer dat men met de ontwikkeling van de mini in gestopt is :( was lekker makkelijk

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

yes het is me eindelijk gelukt om transport tycoon op mijn pda te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:42:
yes het is me eindelijk gelukt om transport tycoon op mijn pda te zetten :D
waaaaaatttttttttttttttttttt

VERTEL!!!!!!!!

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZandBak schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:29:
[...]

waaaaaatttttttttttttttttttt

VERTEL!!!!!!!!
je moet het orginele spel hebben en zoek gewoon ff op google naar transport tycoon for pda or pocket pc.
heeft me een aantal dagen geduurt voor ik de goeie bestanden had over gezet maar ik heb hem eindelijk aan de praat.
ik weet de website niet meer sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

meuktracker: OpenTTD 0.4.8

staat ergens in de reacties ook linkjes naar site voor pda, kom niet verder (firewall @ werk 8)7 )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:25
bob.ross schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:09:
ok, here we go then:

Ik speel al jáááren 1 bepaald scenario, altijd verder getweaked, je kent t wel.
Dit scenario staat volledig in het teken van de staal industrie.
ik heb een save game bijgevoegd (klik)
als je uitzoomt en je kijkt in het midden van het veld, zie je een gigantisch knooppunt rond een staalfabriek.
wat ik mij nou afvraag, is wat de manieren zijn om van [Iron Ore IN] --> [Steel IN] efficienter te laten verlopen.
Er zijn nu geen mega vertragingen, maar de lijnen zijn nu al redelijk overbelast en er moet nog veel meer iron ore verwerkt gaan worden.
Tips zijn van harte welkom! links naar plaatjes of savegames ook!
Hoe heb je precies al die station gemerged? ik zie enkele busstations ertussen.. ik zie het ff niet :P

ik heb er ook al een tijdje naar gezocht, maar niets kunnen vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

in de miniin heb je gewoon stukjes station/platform die je los kan plaatsen en met ctrl ingedrukt kun je het tile voor tile weer weghalen _/-\o_ Volgens mij ook een gewone functie in open ttd

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

djidee schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:31:
meuktracker: OpenTTD 0.4.8

staat ergens in de reacties ook linkjes naar site voor pda, kom niet verder (firewall @ werk 8)7 )
omg, nu nog voor Symbian S90 en dan ben ik helemaal blij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McKaamos schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:05:
[...]

omg, nu nog voor Symbian S90 en dan ben ik helemaal blij! :D
die komt er vast nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 16:23
Ik wil ook weer eens gaan spelen. Heeft iemand een leuk scenario waar ik met wat NS treintjes rond kan gaan crossen. Lieft niet al te veel bergen erin, ben benieud of iemand wat leuks voor me heeft :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daroy schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:23:
Ik wil ook weer eens gaan spelen. Heeft iemand een leuk scenario waar ik met wat NS treintjes rond kan gaan crossen. Lieft niet al te veel bergen erin, ben benieud of iemand wat leuks voor me heeft :)
kijk ff op deze pagina http://ttdscenarios.com/index.php
en anders kijk ff op de eerste pagina van dit topic daar staan nog meer links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

op een ttd forum zijn ook diverse scenario's te vinden, oa nederlandse mappen (van vrij klein tot belachelijk groot (Groningen - Zwolle doet ice treintje alsnog minuut of 6 over :)))

http://www.tt-forums.net/ Toch wel the place to be

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 16:23
Ik had al wat links gecheckt maar kan daar door de bomen het bos niet meer zien, er staan zo veel scenario's...Daarom ook mijn vraag of iemand een scenario heeft wat hij zelf leuk vind en mij kan aanraden om te spelen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 05-05 23:46
Anoniem: 215024 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:34:
[...]

kijk ff op deze pagina http://ttdscenarios.com/index.php
en anders kijk ff op de eerste pagina van dit topic daar staan nog meer links
Misschien even die link checken?? Die site is blijkbaar verkocht/verlopen want er staan van die advertenties op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
heel leuk al die forums maar het is zo onverzichtelijk iemand een pakketje voor me nederlandse maps en nederlandse treintjes...

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gideon82 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:14:
[...]

Misschien even die link checken?? Die site is blijkbaar verkocht/verlopen want er staan van die advertenties op :?
waar ik nu zit (op mijn werk) kan ik die pagina niet openen maar deze stond op de eerste pagina mischien kan je wat leuke maps vinden als je zoekt via google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26362

Ik ben al tijden op zoek naar de originele versie van Transport Tycoon Deluxe. Een lange tijd terug had ik hier thuis de doos van TTDX nog staan, maar ben deze kwijt geraakt. Hier baal ik stevig van. Is er iemand die nog weet waar in Nederland die spel nog ligt, of iemand die hem graag wil verkopen aan mij. Het is een witte doos waar 4 landschappen op getekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26362 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:17:
Ik ben al tijden op zoek naar de originele versie van Transport Tycoon Deluxe. Een lange tijd terug had ik hier thuis de doos van TTDX nog staan, maar ben deze kwijt geraakt. Hier baal ik stevig van. Is er iemand die nog weet waar in Nederland die spel nog ligt, of iemand die hem graag wil verkopen aan mij. Het is een witte doos waar 4 landschappen op getekend zijn.
ik heb hem een jaartje of 2 geleden in een speciale box gekocht met 3 andere spellen er bij voor iets van €10,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26362

Anoniem: 215024 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:36:
[...]

ik heb hem een jaartje of 2 geleden in een speciale box gekocht met 3 andere spellen er bij voor iets van €10,- :P
Tja.. dat is waarschijnlijk de RePlay versie.. dat is niet de versie die ik zoek. Het gaat mij ook eigenlijk alleen maar om die witte doos met 4 landschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 21:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
maartena schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:45:
d:)b

Ik heb nu 5 servers draaien op mijn Linux bak.... ik moet toch wat met de CPU kracht doen, en mijn upload kan het ook allemaal prima aan.

Maarten1: Normaal klimaat, 150k lening, 1960-2010, No Air, No Breakdowns.
Maarten2: Normaal klimaat, 300k lening, 1980-2050, No Air, No Breakdowns.
Maarten3: Normaal klimaat, 400k lening, 2025-2100, No Air, No Breakdowns, Maglevs!!
Maarten4: Woestijn klimaat, 300k lening, 1980-2050, No Air, No Breakdowns.
Maarten5: Arctisch klimaat, 300k lening, 1980-2050, No Air, No Breakdowns.

Genoeg keuze dus, voor elk wat wils. Tegenwoordig zitten vooral Maarten1 en Maarten3 met regelmaat vol, beetje afhankelijk van de tijd van de dag.
Jij maakt ook echt op ieder forum reclame voor je servers he :P

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 21:48

Major Carnage

waki miko Reimu

Heh ik heb juist een hekel aan die korte spelletjes. Heb nu zelf een game lopen die ruim 2 weken actief is. Ondertussen zo'n 350 treinen aangesloten op 1 gigantisch station ergens in de map :)

En het is nog lang niet klaar :D

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Major Carnage schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:42:
Heh ik heb juist een hekel aan die korte spelletjes. Heb nu zelf een game lopen die ruim 2 weken actief is. Ondertussen zo'n 350 treinen aangesloten op 1 gigantisch station ergens in de map :)

En het is nog lang niet klaar :D
Goed, dan is het nu tijd voor jou om screenshots te gaan plaatsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
idd screenshots plz.. iemand al ns treintjes enzo??

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejay79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 20:28
Vet, ik wist niet dat dit topic bestond, totdat ik per ongeluk op datum laatste reply sorteerde.
Ik heb dit spel honderden uren gespeeld maar op den duur was je gewoon klaar.
Erg leuk dat er weer nieuwe opties zijn gemaakt voor mensen die van 'ouderwetse' spellen houden!!

Dank en hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major Carnage ik wil wel eens wat screens zien :/
Pagina: 1 ... 5 ... 53 Laatste