Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

TimTie schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:45:
Kan iemand mij misschien helpen met het volgende probleem.
Ik wil graag maar aan 1 kant van de lijn seinen plaatsen maar ik krijg die niet te voorschijn. Heb al geprobeerd met de CTRLl toets maar dan krijg ik geen lamp seinen maar met zo'n hefboom. Weet iemand hoe ik rijrichting seinen krijg en volledig licht seinen?

Software: OpenTTD 0.4.8 volledig orgineel niks gewijzigd.
Al meerdere keren geklikt op de sein? Kan op 3 manieren neergezet worden nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik wil graag maar aan 1 kant van de lijn seinen plaatsen maar ik krijg die niet te voorschijn. Heb al geprobeerd met de CTRLl toets maar dan krijg ik geen lamp seinen maar met zo'n hefboom. Weet iemand hoe ik rijrichting seinen krijg en volledig licht seinen?

Leg een stuk rails neer, klik op de seinen toets op de balk (of toetsenbord S) en klik op je rails. Dan krijg je dubbele signals, klik nog een keer hetzelfde vakje ( tile genaamd ) en je krijgt hem van links->rechts, klik nog een keer en je krijgt hem van rechts->links. Klik nog een x en je hebt weer dubbel. toetsenbord S+R is verwijderen (of die bulldozer bij de balk). CTRL indrukken en klikken levert je presignals op. Het lijkt in het begin moeilijk maar doe gewoon de plaatjes na en ga wat klooien ermee en uiteindelijk gaat iedereen het gewoon begrijpen :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27
Wat is het verschil eigenlijk tussen de gekleurde lampjes en die lelijke rood/witte uitsteeksels die je krijgt als je ze met Ctrl neerzet? Gewoon de graphics, niets functioneels?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Anoniem: 150352 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:36:
we hebben het hier over transport tycoon
wat DE voorloper is van locomotion wat naar mijn zeggen NIET beter is als transport tycoon
maar wel leuk is en ja :+ het is engels

mensen die toevallig ook locomotion spelen
* Anoniem: 150352 always pwn u
ben TE goed in het spel
helaas een slechte verslaving op een toch al oud spel :P

krijg nu ook weer kriebels naar transport tycoon wat toch een HEEL verslavend spel is :P

edit1: zojuist ff pakketje gekregen van vriend van me morgen vrij reden om hele dag te spelen :P

edit2: omg nu gaat installen weer niet -_-
Je bent TE goed in het spel maar je krijgt 'm niet eens geïnstalleerd. :+ 8)7 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150352

Anoniem: 59888 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:52:
[...]

Je bent TE goed in het spel maar je krijgt 'm niet eens geïnstalleerd. :+ 8)7 :*)
had het over locomotion :+

sorry voor de verwarring
omg nu blijkt gwoon patch te zitten bij dat zipje -____-
en me vriend zeggen dat ik nog patch moet downloaden
naja opnieuw proberen maar wer -__-

edit1: jaaah hij doet ut!! \o/ :P en nu volluit spelen

edit2: eerste route maar gemaakt nou ja route :p eerder klein stukje trainrails maja :P volgen meer

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/3778/tddqh0.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 150352 op 06-09-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:41:
Wat is het verschil eigenlijk tussen de gekleurde lampjes en die lelijke rood/witte uitsteeksels die je krijgt als je ze met Ctrl neerzet? Gewoon de graphics, niets functioneels?
Die krengen heten semaphores en ze zien er niet uit :P Weet eigenlijk ook niet of er verschil in zit qua functionaliteit, denk het eigenlijk niet want je kan ze net als seinen op 4 verschillende manieren neerzetten.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33
webfreakz.nl schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:00:
[...]
Die krengen heten semaphores en ze zien er niet uit :P Weet eigenlijk ook niet of er verschil in zit qua functionaliteit, denk het eigenlijk niet want je kan ze net als seinen op 4 verschillende manieren neerzetten.
In de vroegere jaren had je nog geen (licht)seinen. Dus het is er voor het realisme ingebouwd. Persoonlijk heb ik een hekel aan semaphores, kan amper zien welke functie ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik speel sinds een tijdje weer deze heerlijke game...
En heb eigenlijk wel een vraag...
Is het mogelijk om TTDPatch en OpenTTD tegelijk te gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij ( heb ik tenminste gedaan)
is het spel installen en dan gewoon 0,4.8 patch ook geinstalleerd
en bij het mapje gezet waar alles staat en die runnen
dus volgens mij kan het niet te gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Nee, kan niet. TTDPatch past op hele specifieke plaatsen de (originele) executable van TTD aan. Aan de OpenTTD-executable is echter niets origineels meer.

Zou die CRC-check niet in TTDPatch zitten dan zou je applicatie keihard crashen als je TTDPatch op iets anders dan (een van) de originele executable(s) draait.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 150352 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:56:
volgens mij ( heb ik tenminste gedaan)
is het spel installen en dan gewoon 0,4.8 patch ook geinstalleerd
en bij het mapje gezet waar alles staat en die runnen
dus volgens mij kan het niet te gelijk
Dat zou wel jammer zijn, want ik vind die elektrische treinen zonder bovenleiding maar niks en onrealistisch :/ Tevens vind ik 7x7 stations wat klein eigenlijk, bij een savegame van mij heb ik geloof ik al een station van 7x 10... Dus moet dan de stations (mits ik weer uit wil breiden) een station maken met drag 'n drop...
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:01:
Nee, kan niet. TTDPatch past op hele specifieke plaatsen de (originele) executable van TTD aan. Aan de OpenTTD-executable is echter niets origineels meer.

Zou die CRC-check niet in TTDPatch zitten dan zou je applicatie keihard crashen als je TTDPatch op iets anders dan (een van) de originele executable(s) draait.
Dan zou het op zich wel interessant zijn denk ik om een 'best of both worlds' te maken :+ Alleen jammer dat ik geen tijd heb ivm werk :/

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GJ-tje schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:06:
[...]
Dat zou wel jammer zijn, want ik vind die elektrische treinen zonder bovenleiding maar niks en onrealistisch :/
[...]
Dan zou het op zich wel interessant zijn denk ik om een 'best of both worlds' te maken :+ Alleen jammer dat ik geen tijd heb ivm werk :/
volgens mij kan dat wel
door in je config aan te passen dingen weet ik niet zeker
maar volgens mij wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de OTTD MiniIN (zie wiki). Dan heb je eigenlijk alles wat je hartje begeert... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

parody kun je mij de link geven waar ik die kan downloaden :)
zou wel zo fijn zijn xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:16
Wat is voor jullie de meest gebruikte techniek voor het vervoeren van goederen ??
- normaal (trein rijdt gelijk weer weg na het laden, dan moet je treinen vaker laten rijden en zakt je rating)
- full load (maar hierdoor gaan inkomsten achteruit ?!? Maar je rating weer omhoog)

En bij boerderijen. Rij je dan een trein voor elke type goederen (graan / vee) of maak je een combinatie trein die grofweg 50/50 is, of afhankelijk van de ratio in de productie ??

Persoonlijk heb ik al altijd lol aan om, wanneer geld toch geen rol meer speelt, de hoogste productie op te zoeken om vervolgens treinen over de hele map te laten rijden om goederen te vervoeren. Meestal rijden je treinen dan ook al harder, dus kunnen ze wel 1 a 2 ritten per jaar rijden.... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 150352 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:33:
parody kun je mij de link geven waar ik die kan downloaden :)
zou wel zo fijn zijn xD
http://www.google.nl/sear...&oe=UTF-8&q=OTTD%20MiniIN

levert: http://nightly.openttd.org/MiniIN/files/

Niet zo moeilijk toch? :?
GarBaGe schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:56:
Wat is voor jullie de meest gebruikte techniek voor het vervoeren van goederen ??
- normaal (trein rijdt gelijk weer weg na het laden, dan moet je treinen vaker laten rijden en zakt je rating)
- full load (maar hierdoor gaan inkomsten achteruit ?!? Maar je rating weer omhoog)

En bij boerderijen. Rij je dan een trein voor elke type goederen (graan / vee) of maak je een combinatie trein die grofweg 50/50 is, of afhankelijk van de ratio in de productie ??

Persoonlijk heb ik al altijd lol aan om, wanneer geld toch geen rol meer speelt, de hoogste productie op te zoeken om vervolgens treinen over de hele map te laten rijden om goederen te vervoeren. Meestal rijden je treinen dan ook al harder, dus kunnen ze wel 1 a 2 ritten per jaar rijden.... :)
Ik heb nu allemaal boerderijen op 2040/2040 ton/maand draaien en met maglev trains heb je dan met 12 wagons 5 (4.59) treinen per maand voor graan en 6 (5.3125) per maand nodig voor vee. Lijkt handig om gewoon aparte treinen voor elke grondstof te doen.

Ja... je OpenTTD games draaien op maximale productie levert tenminste leuke netwerkjes op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
GJ-tje schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:06:
[...]
Dat zou wel jammer zijn, want ik vind die elektrische treinen zonder bovenleiding maar niks en onrealistisch :/
Dan gebruik je die semaphores (met Ctrl plaatsen)
Tevens vind ik 7x7 stations wat klein eigenlijk, bij een savegame van mij heb ik geloof ik al een station van 7x 10... Dus moet dan de stations (mits ik weer uit wil breiden) een station maken met drag 'n drop...
Wat is daar mis mee? Of anders gezegd, hoe lost TTDPatch dat op? Je kunt trouwens ook gewoon een station tegen een ander station aanzetten (dus met de normale hoogte/breedte-optie), zeker als je de patch NonUniformStations aanzet.
Wat mis je nog meer? Ik verkeerde in de veronderstelling dat OpenTTD wel zo ongeveer alles heeft wat TTDPatch ook heeft?

Ook zonder te cheaten met de goederenproductie krijg je wel leuke netwerkjes hoor :P Gaat wat langzaam in het begin maar uiteindelijk kom je er wel :)

Ik begin meestal met het zoeken van een powerstation met relatief veel coal in de buurt. Vervolgens zet ik daar een RORO-station (met extra oprij vakje vanwege het remmen en een extra treinlengte erachter omdat dan alles weer samen moet naar 1 lijn, zonder overloop trouwens) bij, en begin aan mijn "snelweg", een dubbelspoor (met 1 vakje ertussen) van de ene rand van het level naar de andere rand, zo recht mogelijk zonder hoogteverschillen, en van daar maak ik aftakkingen naar de coalmines.

Zo maak ik een grid van ruwweg 100 bij 100 vakjes. ALLE coal gaat naar 1 powerstation. Ben ik klaar met de coal dan ga ik verder met hout ofzo. Ik zoek een sawmill aan de rand van het level met een grote stad aan de andere kant van het level, alle hout naar de sawmill, alle goederen naar 1 stad.

Dat zijn op gegeven moment zoveel goederen dat ik daar een dedicated spoorlijn voor opzet, zo recht mogelijk, meestal 1 verhoogd (tunnels kunnen onder schuine stukken door, bruggen er niet overheen) waar dan een hele shitload aan treintjes over rijden :P

Tegen die tijd gaat het vervelen en gooi ik TTD weer een maand in de kast 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Paul op 06-09-2006 14:30 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

webfreakz.nl schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:07:
[...]

http://www.google.nl/sear...&oe=UTF-8&q=OTTD%20MiniIN

levert: http://nightly.openttd.org/MiniIN/files/

Niet zo moeilijk toch? :?

[...]

Ik heb nu allemaal boerderijen op 2040/2040 ton/maand draaien en met maglev trains heb je dan met 12 wagons 5 (4.59) treinen per maand voor graan en 6 (5.3125) per maand nodig voor vee. Lijkt handig om gewoon aparte treinen voor elke grondstof te doen.

Ja... je OpenTTD games draaien op maximale productie levert tenminste leuke netwerkjes op 8)
en welke moet ik dan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Doe eens een educated guess?

Ik ga er even vanuit dat je Windows gebruikt en vooralsnog geen dedicated server op wilt zetten maar gewoon wilt spelen zonder te moeten compileren....

Dat van die server sluit de eerste helft (dedicated) al uit, je Windows-eis sluit Linux en MorphOS uit, je spelen ipv compileren sluit source uit, dan blijft er niet zo gek veel over lijkt me?

Je hoeft voor 1 zinnetje niet de hele post te quoten trouwens, 1 regel oid is genoeg...

[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 06-09-2006 15:50 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en dan de .exe in kopieeren naar me mapje waar alles staat?
of alleen de .h

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 150352 op 06-09-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 150352 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:53:
en dan de .exe in kopieeren naar me mapje waar alles staat?
Jup
of alleen de .h
Uhm volgens mij zit je nu in de source code te kloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee :p
ik opende met winzip
kreeg van alles wat :p
wat in een mapje stond

ow btw :p

met me eerste game een geslaagd projectgestart met en heli van 1 naar andere stad

nu lopen er honderden passagiers binnen en postzakken :P

trek de economie van het stadje flink aan

zit wel met schuld met 360k mja lost vanzelf op :P

edit2: andere stadje trekt ook iets aan :p

daar is edit3 alweer omg en dat in 2 min tijd 3x edit :p

stadje loopt te goed :p MOET gruwlijke plane maken waar ik geen geld voor heb |:(

edit4: plane van andere kant van mapje komt :p

edit5: :'( hij kaapt men passagiers weg klote vliegtuig me heli heeft nu geen werk meer :')

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 150352 op 06-09-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 14:20
:P

en ontopic:
maak een berg
gooi daar rails omheen
koop 10 stoomlocomotieven
laat ze rondjes rijden op de berg
op de top van de berg zet je je hoofdkwartier

en in plaats van een berg kan je natuurlijk ook een ander architectonisch kunstwerk produceren!

dit is de beste manier om de vijand te laten zien dat je superieur bent op alle vlakken!

[ Voor 98% gewijzigd door truegrit op 06-09-2006 16:28 ]

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsmits
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-03 10:26
Als ze overmoedig worden, wijs ik ze altijd even op de waarde van mijn bedrijf. Dat zegt meestal genoeg. Want z'n berg kost ook maar een paar miljoen en als je miljarden hebt kun je heel het veld verhogen of verlagen.

Henkie

• Paul
Dat valt tegen hoor :P Ga maar inde bovenste punt staan, open een viewport, ga naar de onderste punt, pak de level-tool en kijk wat het kost. Zeker als daar het nodige water tussen zit mag je nog flink gaan sparen (of cheaten, maar dan kun je beter een scenario maken :P )

Rhàshan - Aditu Sunlock

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Anoniem: 154012 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:51:
[...]

Al meerdere keren geklikt op de sein? Kan op 3 manieren neergezet worden nl. :)
en
webfreakz.nl schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:38:
[...]

Leg een stuk rails neer, klik op de seinen toets op de balk (of toetsenbord S) en klik op je rails. Dan krijg je dubbele signals, klik nog een keer hetzelfde vakje ( tile genaamd ) en je krijgt hem van links->rechts, klik nog een keer en je krijgt hem van rechts->links. Klik nog een x en je hebt weer dubbel. toetsenbord S+R is verwijderen (of die bulldozer bij de balk). CTRL indrukken en klikken levert je presignals op. Het lijkt in het begin moeilijk maar doe gewoon de plaatjes na en ga wat klooien ermee en uiteindelijk gaat iedereen het gewoon begrijpen :)
Thanks beide voor het antwoord. Het gaat nu wel lukken zo.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gewoon als het ware opnieuw er een sein bovenop plaatsen, totdat de goede sein verschijnt... ;)

EDIT: Volgende keer sneller reageren kan geen kwaad * CH4OS :/

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2006 17:21 ]

• hsmits
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-03 10:26
Ik heb al te veel online velden meegemaakt waar iemand geen zin meer heeft en heel het veld gaat verbouwen. Geld is meestal niet het probleem in OTTD. Om het moelijker te maken speel ik tegenwoordig met de DBXLset. Deze geeft iets beter omzet en winst verhouding.

Henkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Een 256x256 veld, flat, very low quantitiy water in 1x plat maken kost in het eerste random game dat ik nu met 0.401 start 7.4*10^8 NLG (2,5 in Pound, 4,9 in $$). Ik weet niet hoever in het spel je dan zit, maar de eerste 50 jaar heb ik het nog niet :P

Maar inderdaad, eenmaal 3 of 4 leuke lijntjes en je kunt (binnen grenzen) zo ongeveer alles doen wat je wilt.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:08:
Een 256x256 veld, flat, very low quantitiy water in 1x plat maken kost in het eerste random game dat ik nu met 0.401 start 7.4*10^8 NLG (2,5 in Pound, 4,9 in $$). Ik weet niet hoever in het spel je dan zit, maar de eerste 50 jaar heb ik het nog niet :P

Maar inderdaad, eenmaal 3 of 4 leuke lijntjes en je kunt (binnen grenzen) zo ongeveer alles doen wat je wilt.
Als jij mij laat starten met goeie industries in het jaar 2040 ofzo, wie weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Laat starten nog wel... Druk dan meteen op ctrl-alt-c en klik een paar keer op het bovenste knopje :P

Of anders... Ik start de game, met inflatie, in 1950, ik doe helemaal niets en stuur jou de savegame van 2040 :P Trein kopen? Sorry, mag niet voldoende geld lenen :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 13:59
Hey, waarom kan ik @ de server van GoT helemaal geen vehicles bouwen, alleen maar treinen :( Imho jammer, aangezien busjes altijd wel leuk zijn enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:14:
Laat starten nog wel... Druk dan meteen op ctrl-alt-c en klik een paar keer op het bovenste knopje :P

Of anders... Ik start de game, met inflatie, in 1950, ik doe helemaal niets en stuur jou de savegame van 2040 :P Trein kopen? Sorry, mag niet voldoende geld lenen :+
Niet liev! :(

Maar in 2040 een savegame starten mét inflatie en gebruiken maken van de knop 'allow construction in paused mode' ofzo ik wil best proberen om in 50 jaar tijd 1 miljard bij elkaar te rapen :+

Alleen best wel stom als ik dan nog niet eens 1/10e daarvan heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152772

is het niet een idee om een keer met meerdere tweakers tegelijk in één game te gaan.. tegen elkaar? :) (via hamachi is dat wel mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Daar heb je toch geen hamachi voor nodig? Gewoon afspreken op welke tijd we met zijn alle een servertje (evt gehost door een van de deelnemers) ingaan :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 152772 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:50:
is het niet een idee om een keer met meerdere tweakers tegelijk in één game te gaan.. tegen elkaar? :) (via hamachi is dat wel mogelijk)
Lol :+ Jij wou via Hamachi een LAN maken terwijl er in OpenTTD al een 'WAN-multiplayer' zit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Elke keer als ik dit topic zie denk ik dat er een nieuwe versie van TT is. Grom :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

wwillem schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:12:
Elke keer als ik dit topic zie denk ik dat er een nieuwe versie van TT is. Grom :P.
Hmm eigenlijk klopt de [PC] tag ook niet. Want OpenTTD draait ook op de PSP 8)7 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Er is iedere dag wel een nieuwe versie hoor :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:59:
Er is iedere dag wel een nieuwe versie hoor :P
Ja, van een grafisch inferieure dos versie :+. Nouwja, zo erg is het nog net niet, maar mooi is anders :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Als je mooie spelletjes zonder inhoud wilt spelen dan ga je maar Doom3 spelen ofzo.

Wil je een fatsoenlijk spel dat je over 3 jaar nog steeds _wil_ spelen dan zit je hier goed :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Dat ben ik helemaal met je eens. Alleen wil ik niet 3 jaar hetzelfde spel spelen. Als er een nieuwe Locomotion of TT uitkomt zal ik hem meteen gaan spelen :).

Is er trouwens al bekend wanneer er iets nieuws komt in deze serie van Chris Sawyer, of een hele grote update van uit de community?

[ Voor 30% gewijzigd door dr snuggles op 10-09-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wat is OpenTTD dan?

Zeker in combinatie met de patch is dit gewoon letterlijk het enige spel waar de communitie ZO'N grote invloed op heeft uitgeoefend.

Ik weet niet wat je allemaal nog meer verwacht, maar ik vind het complete spel opnieuw schrijven, een shitload aan bugfixes en nieuwe features, zeer actieve ontwikkeling etc etc toch best wel een hele grote update...

Ik weet niet hoe het met NewGrf zit want daar heb ik me nog niet in verdiept maarzo wordt zelfs de grafische kant aangepakt. Kijk, je blijft natuurlijk met de beperkingen van de engine zitten (alles zijn tiles, maar van 4 of 8 (voertuigen) kanten zichtbaar en met een beperkt aantal pixels, maar binnen die constraints wordt er toch gewerkt aan mooiere graphics :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
GJ-tje schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:17:
[...]
Gewoon als het ware opnieuw er een sein bovenop plaatsen, totdat de goede sein verschijnt... ;)

EDIT: Volgende keer sneller reageren kan geen kwaad * TimTie :/
Sorrry GJ-tje, ik bezit helaas geen zeeen van tijd om ieder moment van de dag het topic te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:28:Ik weet niet hoe het met NewGrf zit want daar heb ik me nog niet in verdiept maarzo wordt zelfs de grafische kant aangepakt. Kijk, je blijft natuurlijk met de beperkingen van de engine zitten (alles zijn tiles, maar van 4 of 8 (voertuigen) kanten zichtbaar en met een beperkt aantal pixels, maar binnen die constraints wordt er toch gewerkt aan mooiere graphics :)
NewGRF is pas uitgebreid en nu kan je ook aangepaste stations enzo hebben, IMHO erg nutteloos maar dat is niet mijn probleem :P Er staan leuke features op de roadmap maar zoals met alles heeft dat tijd nodig, en aangezien het allemaal vrijwilligers werk is gaat dat iets trager dan met een fulltime developer maar dan kan je wél altijd lekker nog je OpenTTD games verder spelen in de tussentijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 15-05 01:21

djidee

Mr. Slungel

webfreakz.nl schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:57:
[...]

NewGRF is pas uitgebreid en nu kan je ook aangepaste stations enzo hebben, IMHO erg nutteloos maar dat is niet mijn probleem :P Er staan leuke features op de roadmap maar zoals met alles heeft dat tijd nodig, en aangezien het allemaal vrijwilligers werk is gaat dat iets trager dan met een fulltime developer maar dan kan je wél altijd lekker nog je OpenTTD games verder spelen in de tussentijd :+
Het oog wil ook wat, vind het wel grappig om andere stationnetjes ipv de standaard te gebruiken. Net als andere train/truck/bus en brug grf's (zie eerdere screens van mij in dit topic) Ook ik zit te wachten op een nieuwe TTD, echter of er ooit weer een spel komt met zo'n gameplay, denk ut niet, en daarom ben ik heel erg blij dat er 2 gigantische communities zijn (TTDPatch en OpenTTD) die het spel doorontwikkelen en verbeteren, waarvoor hulde _/-\o_

"Mekker, blaat"

Anoniem: 189159

Jeetje ... wat een topic over dit spel.
Het is jaren geleden dat ik het voor het laatst gespeeld heb maar zou het graag weer eens willen doen. Heb het spel inmiddels binnen maar kan het helaas op m'n werk niet installeren ... (registry) ... dan thuis maar proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 189159 op 13-09-2006 08:50 ]

• Paul
Het spel downloaden is helaas illegaal, voor zowel de patch als OpenTTD heb je bestanden nodig waar copyright op zit. Voor de patch wat meer dan voor OpenTTD, dat wel :P

Op tt-forums.net lopen wel wat topics over waar je het spel nog kunt kopen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:53:
Het spel downloaden is helaas illegaal, voor zowel de patch als OpenTTD heb je bestanden nodig waar copyright op zit. Voor de patch wat meer dan voor OpenTTD, dat wel :P

gelukkig dat er uitspraken gedaan zijn van o.a linus torval
[quote]
Real man don't backup on tape or or other media they put it on the internet
[/qoute]
of iets dergelijks ;) anders had ik omdat mijn dos variant die op floppy kwam niet weg hoeven te gooien en had ik dus niet via een p2p/usenet source een werkende kopie kunnen vinden

* vso vind dat het medium onbelangrijk is de legaliteit daarintegen is wel bespreekbaar

Tja vanalles

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:30
ik zie op plaatjes trams, maar hoe bouw je in hemelsnaam trams?

• Paul
Trams zijn alleen mogelijk met TTDPatch, niet met OpenTTD. Aangezien ik geen TTDPatch speel kan ik je niet echt helpen, maar ik vermoed op ongeveer dezelfde manier als autootjes en treinen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:18:
Trams zijn alleen mogelijk met TTDPatch, niet met OpenTTD. Aangezien ik geen TTDPatch speel kan ik je niet echt helpen, maar ik vermoed op ongeveer dezelfde manier als autootjes en treinen :P
Klopt als een bus tram. In de patch moet je een switch aanzetten en vervolgens ook de graphics en geluiden downloaden en configureren in je ttdpatch setup. Niet heel lastig als je gewend bent om met graphics te werken. :) Wel leuk spelen trouwens!!

Anoniem: 76287

hsmits schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:08:
[...]
Ik heb al te veel online velden meegemaakt waar iemand geen zin meer heeft en heel het veld gaat verbouwen. Geld is meestal niet het probleem in OTTD. Om het moelijker te maken speel ik tegenwoordig met de DBXLset. Deze geeft iets beter omzet en winst verhouding.
Wat is een / de "DBXLset"?

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Een Mod :)

Anoniem: 76287

En verder? GoT search levert niet veel informatie op, Google ook niet.

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 76287 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:53:
[...]

En verder? GoT search levert niet veel informatie op, Google ook niet.
http://verplant.org/openttd/dbsetxl-screenshots/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Een beetje de ICE en de BR103 voor cargo gebruiken? Foei, dat zijn locs voor passagiertreinen! ;)

Tenzij het jouw screens niet zijn natuurlijk, dan heb ik niets gezegd :P

[ Voor 13% gewijzigd door Muse op 22-09-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Muse schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:53:
[...]

Een beetje de ICE en de BR103 voor cargo gebruiken? Foei, dat zijn locs voor passagiertreinen! ;)

Tenzij het jouw screens niet zijn natuurlijk, dan heb ik niets gezegd :P
Niet mijn screens ;)

Maar DBSetXL is een soort van mod dmv newgrfs ingeladen en dat verandert een lading treinen als ik het goed heb, en hun aanschaf prijs, de prijs per afgeleverde vracht en nog meer van dat soort ongein. Het schijnt het spel 'moeilijker' te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Even dit topic nieuw leven in blazen!! :P

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06402/SCR5.png.xs.jpg
Paper Factory in temperate scenario.
Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06402/SCR6.png.xs.jpg
En zelfde, maar dan een beetje inzoomen.
Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06402/SCR7.png.xs.jpg
Havenstation dat vis afvoert. Nee, dit heb ik niet zelf gepland, ze zaten al zo dicht bij elkaar. :)
Afbeeldingslocatie: http://xs207.xs.to/xs207/06402/SCR8.png.xs.jpg
De Food Processing Plant
Afbeeldingslocatie: http://xs207.xs.to/xs207/06402/SCR9.png.xs.jpg
Grootste station: Krijgt Food, Goods, Mail, Passengers & Valuables
Afbeeldingslocatie: http://xs207.xs.to/xs207/06402/SCR10.png.xs.jpg
Redelijk druk station ook met Passengers, Mail & Valuables.

Dit is trouwens de TTDpatch met de DBsetXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik loop vaak tegen het volgende aan: (custom map)

je hebt een Fabriek die accepteert natuurlijk, graan, vee en staal.
mijn boerderij staat op nivo1
staal fabriek op nivo 2
en fabriek op nivo 3
stad die ligt ook op nivo 3 bij de fabriek

aan de andere kant heb ik
1 oliefabriek + stad en wat boorplatformpjes en jaknikkers (nivo2)
aan 1 kant van beide steden heb ik een treinstation (25 banen en 7breed)

mijn treintjes zijn 9 wagonnetjes en 1 loc, over het algemeen is het geld niet het probleem (of het doel) maar bij 100+ treintjes .. lukt het me niet meer om efficient de treintjes te regelen

ik hoef in mijn custom veld niet te cheaten btw omdat tegen de tijd dat ik de olie,graan,vee naar de fabriek aangelegd heb stroom te al genoeg geld binnen om te bouwen wat ik wil

waar het probleem bij mij zit is: hoe krijg ik van stad A naar stad B (vananaarbeter.nl ;)) mijn treintjes efficient?? mensen idee-en ..? op dit moment heb ik vanf stad A 5 lijnen die naar naar 1 lijn gaan bij stad B naar 5 opsplitsen waarvan nummer 5 een "overflow" is naar de volgende 5
Mijn wens is van zo hoog mogelijke efficentie met zoveel mogelijk treintje s..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zie: http://www.transporttycoon.net/

Site is helaas down nu maar staan genoeg voorbeelden voor kruisingen, station layouts enzovoorts. OpenTTD.org is ook down :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik ben het spel ook maar eens weer aan het installeren, eens kijken of ik de nieuwste versie van openttdl en wat nog meer (?) kan vinden...

Heeft er iemand supergrote scenario's om te spelen? Als ik zelf scenario's maak, dan maak ik het mezelf meestal te makkelijk, en te moeilijk hoeft nou ook weer niet.

Het liefst speel ik Nederland in 2048x2048. Heeft iemand die? Maar dan wel in deze resolutie. Forum van TT-deluxe werkt al tijdje niet meer :/.

[ Voor 56% gewijzigd door Bobje op 03-10-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

webfreakz.nl schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:49:
[...]
Zie: http://www.transporttycoon.net/
Site is helaas down nu maar staan genoeg voorbeelden voor kruisingen, station layouts enzovoorts. OpenTTD.org is ook down :/
Hmm site is niet down, nu niet althans.

Trouwens de meeste tips heb ik daar vandaan, maar deze werken niet als je bv 200+ treinen hebt rijden een Ro-Ro Station is leuk t/m 30 treinen ofzo .. maar op het moment dat je VEEL treinen hebt rijden ga je opstoppingen krijgen

ach misschien maar dan langere treinen... met meerdere locs, mensen met ervaring van lange treinen en do's and don'ts ?

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 03-10-2006 23:45 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 14-05 22:35
vso schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:44:
[...]

Hmm site is niet down, nu niet althans.

Trouwens de meeste tips heb ik daar vandaan, maar deze werken niet als je bv 200+ treinen hebt rijden een Ro-Ro Station is leuk t/m 30 treinen ofzo .. maar op het moment dat je VEEL treinen hebt rijden ga je opstoppingen krijgen

ach misschien maar dan langere treinen... met meerdere locs, mensen met ervaring van lange treinen en do's and don'ts ?
Langste trein die ik had zat in de 20, met 2 locs.
Iets waar je zeker op moet letten naast dat ze in je stations passen is of ze geen opstoppingen kunnen veroorzaken omdat ze voor een signel stil staan ;)
vaak genoeg gehad dat ik een langere trein bouwde en ineens stond alles stil omdat hij net voorbij een signal kwam bij een kruising :/

Sinds kort weer helemaal verslingerd hieraan :D met OpenTTD gaatb het heerlijk _o_
Ga binnenkort mn hele infrastructuur eens omgooien. speel op een 1024*512 map in inmiddels 2090 ofzo :P dus massa's geld, kan ik goed oefenen met enorme stations voor meerdere treinen :)

[ Voor 13% gewijzigd door LordMithril op 04-10-2006 00:01 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 13:18
Mijn grootste probleem (vroeger .. :P ) was dat als ik meerdere treinen (komende vanuit div. steden)
op het station logischer wijs de rails deelden ..
Als ik dan ff niet oplette .. zag ik een trein naar groningen gaan ipv maastricht..
Die was dan op de een of andere manier op de andere traject gekomen :X

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zephyer schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 08:34:
Mijn grootste probleem (vroeger .. :P ) was dat als ik meerdere treinen (komende vanuit div. steden)
op het station logischer wijs de rails deelden ..
Als ik dan ff niet oplette .. zag ik een trein naar groningen gaan ipv maastricht..
Die was dan op de een of andere manier op de andere traject gekomen :X
daarom bouwde ik vroeger altijd point-to-point lijntjes :P kon er niks mis gaan en er lag overal een enorme hoeveelheid spoor die veel goedkoper kon :P

tegenwoordig probeer ik meer met een soort snelweg te werken.
beetje het idee van coax ethernet bussen :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 16:23
Ik wil ook weer eens TTD gaan spelen met OpenTTD en icm DBsetXL lijkt met dit wel leuk. Echter zit ik met een vraag. Ik heb de dbsetxlw.grf file in me data map gezet en vervolgens openttd.cfg geopend en dit er onderin gezet:

[newgrf]
dbsetxlw.grf

Moet ik dan in het spel zelf nog iets aangeven zodat ik ook deze set kan gebruiken? Heeft iemand ook nog een leuke map van Nederland?

Zijn er trouwens nog meer opties die ik zeker aan of uit moet vinken?

Alvast bedankt!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

daroy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:25:
Ik wil ook weer eens TTD gaan spelen met OpenTTD en icm DBsetXL lijkt met dit wel leuk. Echter zit ik met een vraag. Ik heb de dbsetxlw.grf file in me data map gezet en vervolgens openttd.cfg geopend en dit er onderin gezet:

[newgrf]
dbsetxlw.grf

Moet ik dan in het spel zelf nog iets aangeven zodat ik ook deze set kan gebruiken?
Euhm als de bestandsnaam gewoon klopt lijkt het mij dat het moet werken? Heb zelf nog nooit newGRF's gebruikt so don't blame me ;)
Heeft iemand ook nog een leuke map van Nederland?
http://tt-forums.net/viewtopic.php?t=26962
Zijn er trouwens nog meer opties die ik zeker aan of uit moet vinken?

Alvast bedankt!
Ik zet altijd breakdowns uit.

[ Voor 10% gewijzigd door webfreakz.nl op 04-10-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Bedankt voor je antwoord. Heb dat scenario inmiddels geinstalleerd maar deze deed het niet in eerste instantie. Heb miniIn moeten downloaden om het aan de gang te krijgen.

Nu maar even afwachten of het allemaal goed werkt met die set.

edit:
ik ben waarschijnlijk blind maar heb nu al 3x die opties doorgelezen maar kan de Breakdowns optie nergens vinden...alleen vind ik deze: Disable servicing when breakdowns set to none maar die bedoel je volgens mij niet toch?

[ Voor 33% gewijzigd door daroy op 04-10-2006 15:09 . Reden: vraag toegevoegd ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
daroy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:00:
Bedankt voor je antwoord. Heb dat scenario inmiddels geinstalleerd maar deze deed het niet in eerste instantie. Heb miniIn moeten downloaden om het aan de gang te krijgen.

Nu maar even afwachten of het allemaal goed werkt met die set.

edit:
ik ben waarschijnlijk blind maar heb nu al 3x die opties doorgelezen maar kan de Breakdowns optie nergens vinden...alleen vind ik deze: Disable servicing when breakdowns set to none maar die bedoel je volgens mij niet toch?
Breakdowns kun je in de opties in het spel zelf uitzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Aaah gevonden, bij difficulty. Ik was allemaal aan het zoeken bij Game Options en Configure Patch.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Heeft iemand trouwens nog een ander echt leuk scenario om te spelen. Beetje redelijk grootte map en niet al te idioot grote bergen. Welk scenario speel jij trouwens Muse?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik speel altijd in een standaard gegenereerde map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190867

Muse schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:22:
Ik speel altijd in een standaard gegenereerde map.
Ik vind zelf dat er teveel water is in een random map. Ik heb liever gewoon alleen land, wat industrie en wat steden. Maar als je 2048x2048 speelt in een random land met random steden en random industrie dan is alles zo enorm over-the-top. Iemand leuke 2048x2048 maps in de aanbieding ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
miss iemand een ideetje hoe ik openTTD op dual screen getoverd krijg, de max resolutie die ik kan hale is namelijk 2048pixels (lang) en ik heb 1280*2 (2560) nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

djgeronimo schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:27:
miss iemand een ideetje hoe ik openTTD op dual screen getoverd krijg, de max resolutie die ik kan hale is namelijk 2048pixels (lang) en ik heb 1280*2 (2560) nodig
Check het forum en zoek in de categorie 'general' en 'problems' en eventueel op Page2/3 daar MOET zeker wat tussen staan, zonee: gebruik de search, nogsteeds niet: vraag het hier óf vraag het op IRC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Anoniem: 190867 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:45:
[...]
Ik vind zelf dat er teveel water is in een random map. Ik heb liever gewoon alleen land, wat industrie en wat steden. Maar als je 2048x2048 speelt in een random land met random steden en random industrie dan is alles zo enorm over-the-top. Iemand leuke 2048x2048 maps in de aanbieding ;)?
Ik speel met de patch. ;) Dus geen grote maps voor mij helaas, maar je kan bij difficulty de boel op hilly zetten ipv flat, dan krijg je een stuk minder water en de bergen zijn ook niet overdreven hoog. Mooie mix vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
kan iemand mij uitlegge wat ik in mijn server config moet plaatsen zodat het spel wordt gepauseerd wanneer er niemand op de server is?

en die desyncronisatie fout (of hoe je het ook schrijft) heeft die nu te maken met autosave ofniet? kank ik autosave zonder problemen aanzetten om mijn server dan?

merci voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180661

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:53:

Hmm, ik had altijd gedacht dat TTD ondertussen onder de noemer "abandonware" viel? Redelijk wat sites met archieven van oude games (die LEGAAL gedownload mogen worden) hebben hem. Uiteraard kunnen die mensen hun ook wel eens vergissen, maar het wordt toch al enkele jaren ter download aangeboden. En het wordt door verschillende relatief grote sites die doorgaans zo goed als mogelijk in orde zijn met hun collectie aangeboden.

Dus, zo zeker ben ik niet dat het downloaden illegaal is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 180661 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:45:
[...]

Hmm, ik had altijd gedacht dat TTD ondertussen onder de noemer "abandonware" viel? Redelijk wat sites met archieven van oude games (die LEGAAL gedownload mogen worden) hebben hem. Uiteraard kunnen die mensen hun ook wel eens vergissen, maar het wordt toch al enkele jaren ter download aangeboden. En het wordt door verschillende relatief grote sites die doorgaans zo goed als mogelijk in orde zijn met hun collectie aangeboden.

Dus, zo zeker ben ik niet dat het downloaden illegaal is ...
Ik heb al gezeik gehad op de frontpage na het posten van een download link. Trust me: ze willen het gewoon niet hebben hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
De rechthebbenden hebben geen toestemming gegeven het te downloaden -> Illegaal :)

Wel meen ik dat er diverse projectjes lopen om de graphics (want daar gaat het afaik om, meer hebben ze niet nodig op misschien de muziek na misschien :) ) compleet te vervangen, maar tot die tijd heb je copyrighted bestanden nodig.

Op het tt-forums.net vinden ze dat je het wel mag downloaden, met alle consequenties van dien, maar er zijn daar ook draadjes waar (web)winkels genoemd worden die het verkopen. Ik heb het een klein half jaar geleden zelf nog gekocht voor een euro of 11 inclusief verzenden :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:59:
De rechthebbenden hebben geen toestemming gegeven het te downloaden -> Illegaal :)

Wel meen ik dat er diverse projectjes lopen om de graphics (want daar gaat het afaik om, meer hebben ze niet nodig op misschien de muziek na misschien :) ) compleet te vervangen, maar tot die tijd heb je copyrighted bestanden nodig.

Op het tt-forums.net vinden ze dat je het wel mag downloaden, met alle consequenties van dien, maar er zijn daar ook draadjes waar (web)winkels genoemd worden die het verkopen. Ik heb het een klein half jaar geleden zelf nog gekocht voor een euro of 11 inclusief verzenden :)
Zelfs op de tt-forums.net server staat het gehost. Er is een download topic daar, meer zeg ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 15-05 01:21

djidee

Mr. Slungel

Zoekt en gij zult vinden inderdaad. Heb hier 3 floppy's liggen met transport tycoon (dos versie) en een cd'tje (best buy iets) met daarop Transport Tycoon deLuxe, installeren die meuk, OpenTTD (zie http://www.openttd.org ) en je hebt een vanaf de grond opnieuw opgebouwde Transport Tycoon.

Voor de mensen die van uitproberen houden, adviseer ik de MiniIN versie, dat is een verzameling van door diverse mensen gemaakte patches, waarmee je het spel enorm uitbreid (en in mijn geval is hij nog steeds goed stabiel)..

En met de diverse grf's die je overal kan krijgen, kun je dus nieuwe auto's , nieuwe treinen, nieuwe bootjes, andere seinen voor het spoor, andere wegengraphs, andere gebouwen, en dan krijg je dus bv dit: Screenie Op mn webspace is meer TTD meuk te vinden trouwens..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je hoeft het origineel niet eens te installeren, ten minste, voor OpenTTD :)

What files do I need from TTD?

De OpenTTD-installer kun je, als hij vraagt waar die bestanden staan, naar de root van de cd-rom wijzen, en anders kun je altijd nog handmatig de bestanden trg1r.grf, trgcr.grf, trghr.grf, trgir.grf, trgtr.grf en sample.cat in je %openttd%/data dir zetten.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 00:23
Ik ben nu met een grotere map bezig 1024x1024 alleen het saven duurt zo lang. Ik kan nergens de autosave uitzetten. Ik heb greprobeert om in de cfg bestand bij autosave te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:50

Entity

9000rpm

Amd RuLuzzz schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:49:
Ik ben nu met een grotere map bezig 1024x1024 alleen het saven duurt zo lang. Ik kan nergens de autosave uitzetten. Ik heb greprobeert om in de cfg bestand bij autosave te veranderen.
Gewoon ingame bij Options -> Autosave -> Off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 15-05 08:37
Hmm, mijn TTDLX gevoelens beginnen ook weer te kriebelen, maar als ik het goed begrijp bestaat er dus een OpenTTD versie en een TTD versie, waarvan de laatste met b.v. de TTDXC configurator van Andres aan te passen is?

En OpenTTD dit allemaal in de game zelf heeft zitten?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:50

Entity

9000rpm

Er zijn feitelijk 2 'stromingen':

- TTD met TTDPatch. Dit is het originele spel (DOS of Windows versie) die met behulp van de patch verregaand is aan te passen (graphics, AI, lengte van treinen, stations etc.)

- OpenTTD: een open source 'remake' van TTD, welke nog wel de grafische engine van TTD gebruikt. Je hebt dan ook nog steeds TTD nodig om OpenTTD te kunnen spelen. Niet alles van TTDPatch zit erin, maar wel veel en ook een aantal andere zaken die in TTDPatch weer niet zitten (zoals grotere maps). OpenTTD is ook op meer platforms te spelen dan alleen Windows of DOS. Er is zelfs een Windows Mobile versie :)

Ik heb zelf heel lang met TTDPatch gespeeld, maar sinds een aantal maanden speel ik OpenTTD, vanwege onder andere de grotere maps. Binnen OpenTTD heb je ook nog mods, waardoor het nog verder aangepast kan worden, zo speel ik zelf met de "Mini Integrated Nightly", een OpenTTD versie met een aantal mods al ingebakken (zoals uitgebreide train replacement en "path based signals").

Ik zou zeggen, kijk eens rond op http://www.tt-forums.net, daar is veel informatie te vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Entity op 18-11-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 11:37
Weet iemand of het mogelijk is om meer dan 240 treinenwagons en locomotieven te hebben?
Ik heb de experimental future in TTDPC al geprobeerd en het lukt nog niet. Ik gebruik de TTD patch 2.5 beta 9.

Ik heb op de site van OpenTTD gelezen dat het aantal voertuigen per speler aangepast kan worden. Maar wat is hier het maximum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Voor treinen is het iig 5.000. Ik weet niet of dat alleen locomotieven zijn of ook carriages :)
Het lijkt me dat je ook 5k bootjes, autootjes en vliegtuigen kunt hebben, dat heb ik echter niet geprobeerd, ik kreeg van de treinen al een lamme vinger :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Laatst online: 16-05 11:37
Zoveel heb ik er nog niet. Dat past niet eens in de map :P
Het leek erop dat ik gewoon met maximum aantal voertuigen gehaald had. Dat heb ik ff aangepast en nu ligt het maximum op 2550 ipv 850.

Kun je trouwens ook naar OTTD upgraden zonder je savegames te verliezen of gaat dat niet lukken?

[ Voor 20% gewijzigd door Ernie op 10-12-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb het nooit geprobeerd, maar OTTD heeft zelf al een flink aantal revisies van de savegames gehad, zodat de savegame van de ene versie niet of maar half werkt in een andere versie.

Ik denk dan ook neit dat je een TTDPatch-savegame kunt gebruiken/importeren in OpenTTD, als was het maar omdat ze beiden een andere featureset hebben.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Voor OpenTTD savegames heb je volledige backwards-compatibility. Eg elke versie, terug tot 0.1.1 is te laden in elke nieuwe versie.

TTD games laden gaat ook zonder problemen. TTDPatch heeft onlangs hun formaat wat veranderd, dus nieuwe versies worden niet geladen, wat oudere wel. Je kan het uiteraard proberen :).

Pas wel op dat als TTDP features gebruikt als newindustries, newhouses, zeg maar newgrf features in the algemeen het niet helemaal zeker is dat het gaat werken.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Wat me tof lijkt, is in die MiniIN-versie stroomleidingen te maken. Er zit namelijk een functie in dat je kan zien hoeveel elektriciteit zo'n kolencentrale produceert. Als je nou elektrische leidingen kon maken van de centrale naar de stad, en zo ook nog eens je eigen elektriciteitsbedrijfje beginnen, stroomprijzen regelen, etc...

Of trams in openTTD..

* maarud zend ff een request naar openTTD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

mcandor schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:54:
Wat me tof lijkt, is in die MiniIN-versie stroomleidingen te maken. Er zit namelijk een functie in dat je kan zien hoeveel elektriciteit zo'n kolencentrale produceert. Als je nou elektrische leidingen kon maken van de centrale naar de stad, en zo ook nog eens je eigen elektriciteitsbedrijfje beginnen, stroomprijzen regelen, etc...
Dat lijkt me buiten het doel vallen van transport bedrijf? Dan gaat het meer de kant op van een nutsbedrijf ?
Of trams in openTTD..

* webfreakz.nl zend ff een request naar openTTD :P
Trams is al 100x voorgesteld. Gaat niet omdat er geen nieuwe transport technieken meer in het spel passen.

Als jij ff tijd en zin hebt pas dan ff het spel aan om die limiet weg te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wat denk je dat je netbeheerder doet? Stroom transporteren :P
Wat is er trouwens zo lastig aan extra transportmogelijkheden? Of zit het vast in een datatype nibble waarbij hevig wordt vertrouwd op de overflow ofzo?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
webfreakz.nl schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:06:
[...]

Dat lijkt me buiten het doel vallen van transport bedrijf? Dan gaat het meer de kant op van een nutsbedrijf ?

[...]

Trams is al 100x voorgesteld. Gaat niet omdat er geen nieuwe transport technieken meer in het spel passen.

Als jij ff tijd en zin hebt pas dan ff het spel aan om die limiet weg te halen :+
Was toch wel in TTDPatch? Of heb ik het nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:21:
Wat denk je dat je netbeheerder doet? Stroom transporteren :P
Wat is er trouwens zo lastig aan extra transportmogelijkheden? Of zit het vast in een datatype nibble waarbij hevig wordt vertrouwd op de overflow ofzo?
Zie:

http://tt-forums.net/viewtopic.php?p=450111#450111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Laatst online: 16-05 07:34

Raphaelo

boeiend!!

Weet iemand hier hoe en of je TTD ook over een netwerk kan spelen? Als ik in 1 van de fullscreen modes speel (TDD met TTDPatch) dan loopt hij vast als mensen mijn spel proberen te joinen, als ik hem in window-mode speel, lukt het spelen wel... tot dat iemand een bus,boot,vliegtuig of trein maakt 8)7 . Heeft een van jullie hier ervaring mee? Of moet ik dan Open TDD hebben?

originele signatures zijn top!

Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste