• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Op dit moment is de map 256x2048.
Bij een nieuwe map met 512x512 moet en trein max. 1024 vakjes rijden ipv nu 2048+256.
Suicyder schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:45:
Ik vermoed 1 richtingslijn, omdat je kruispunten veel simpeler zijn en je kan het veel makkelijker upgraden van 2 naar 4 naar 6 (of 8) tracks.
Je slaat gewoon een paar sidelines dwars door de map voor de aansluiting van primair spul en op de buitenring zet je de factory's op een korte kant. Moet ik wel zeggen dat een langwerpige map zich er beter voor leent. (512x1024 ofzo)
De mainline wil ik eigenlijk 2x een 1-richtingslijn hebben, die elk de andere kant op gaan. Er tussen zouden dan 12 tot 16 vakjes moeten liggen, ipv nu 4.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:16
En misschien ook een idee om te zorgen dat er niet zoveel dorpen en/of steden zijn? We hebben heel wat mensen dakloos moeten maken om onze lijntjes te realiseren, grootste deel van de steden staat gewoon in de weg.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Onbekend
  • Nu online
Het aantal steden mag naar minimaal en het aantal bedrijven naar maximaal.
Ook de groeisnelheid van steden mag naar minimaal.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Hans1990 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:32:
Met een kleinere map (in lengte dan) zou dat beter moeten zijn. Nu kan een trein 2000 vakjes nodig hebben op een soms-trage-mainline , dan duurt dat idd gewoon 3 jaar.
Deze treinen die we nu hebben zijn ook erg traag in optrekken. Dat helpt ook niet bij het joinen van treinen of als er een file komt te staan.

Gescheiden stations is handig, of de full load order niet gebruiken op dat soort stations. Dat is natuurlijk wel sonde om treinen voor niets heen en weer te laten rijden. Anders kan je nog bewust te weinig transporteren zodat je nooit zo'n verstopping krijgt.
Dan is de win-win oplossing nog apart dropoff en pick stations.
Is een kleine map niet (te) snel vol? Er moeten gewoon snellere treinen zijn (maglev) :9

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20
Bij een 512x512 map ben ik ook voorstander van treinen van 3 lang

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Opzich hoeft voor mij een trein niet in km/h hard te gaan, maar moet ie niet een halve map er over doen om op top snelheid te komen. Er ligt nu een nieuwe lijn speciaal voor ijzererts treinen van west naar oost. Daarbij halen de treinen maar 290 (vd 320) omdat ze 900t+ wegen. En over die 290 doen ze al ellendig lang.

Als je meekijkt naar OpenTTDcoop games gebruiken zij vaak treinen die meeste power (dus acceleration) hebben. Dat is vele malen beter voor de doorstroming, helemaal als je splitters/mergers en gekke kruispunten gaat bouwen op mainlines van 4+4.

Korter kan ook omdat de trein minder weegt. Of we bouwen treinen met 2 loco's (maar dan niet perse de HS2 want die neemt al 1 tile in beslag) zodat ze meer power hebben. HS1 heeft 20% meer power en gaat 301km/h (ipv 320km/h). Maar goed, ik geloof dat we ook een nieuwe trackset/trainset gebruiken met betere power curves, dus wellicht is het dan niet meer nodig.
Op een kleine map is misschien 3 lang leuker, want dan zijn de kruispunten niet zo gigantisch en kan je meer met de treinen 'smijten'.

Er zijn al enkele plannetjes voor 1024x512 kenbaar gemaakt @ server zelf met eenrichtingsverkeer mainline. Een grotere map zou ik leuker vinden. Als we allemaal hubs en secondaire mainlines gaan bouwen, dan raakt de map erg snel heel erg vol lijkt me.

Steden en industrie mag idd wel worden aangepast. 3x3 grid ook aan alstublieft. Industrie op maximum in het begin is wel goed, voordat we een mainline hebben + geld is de helft al verwatert en blijft er genoeg over om aan te sluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door Hans1990 op 27-12-2012 18:35 ]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Heeft iemand voor mij de juiste versie om mee te kijken met de server? :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18
De #3 die nu nog draait is de oude, kan je overslaan :P

Nieuwe #3 gaat draaien op 1.3.0b
http://www.openttd.org/en/download-testing

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ItMeAedri
Oh ok, wanneer is dat te verwachten?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:16
Vanavond, wanneer Mevius klaar is met zijn werk, heeft gegeten en allerlei andere zooi heeft gedaan.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Welke variant wilde je hebben van de huidige versie? http://ftp.snt.utwente.nl...s/trunk/r24784/index.html

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ItMeAedri
Ik heb 'm al gevonden :) toch bedankt

• Suicyder
@ Mevius nog een aantal settings voor de server
  • Dutch Catenary
  • Dutch Signals
  • Dutch Station set
  • Dutch Trainset v2
  • Dutch Trackset (0.1.0 alpha1) -> Parameter, Track speedlimit uit!
  • Industrial stations set
Advanced Settings
  • Max lenght 5
  • Station spread 25
  • Wagon speed limit uit
  • Inflatie uit
  • Manual primary industrie -> Prospecting
  • Citygrid 3x3
  • Town growth speed -> Slow
Taak voor mij: Alles

Afspraken

code:
1
2
3
4
5
6
Gebruikte track: Betuweroute [25kV AC]
Benamingen stations:
Benaming normale stations:              Coal pickup 01
Benaming hubs:                          Coal hub 01
Benaming treingroep:                    Coal: Coal Pickup 01 > Coal Hub 01
Gebruik hubs (en aparte tracks van primair naar hub) en rij vanaf de hubs over de mainlines

Gebruikte track: Betuweroute [25kV AC]<< ZEER belangrijk anders hebben de treinen niet het maximum vermogen!

[ Voor 46% gewijzigd door Suicyder op 27-12-2012 21:08 ]

• WhySoSerious
  • Laatst online: 08:58

WhySoSerious

Be the change.

Voorkeur voor Iron ore hier :)

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

En laat vrachtwagens toe! :P

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Inderdaad, laden en ontladen MOET 2 verschillende stations zijn, liefst met een gescheiden aanvoerroute van treinen..

Oh, en nog n tip/vereiste, bij laad-stations, een "rangeerterrein" maken, dus n stuk of 3 opstelsporen waar 3 treinen kunnen wachten, en een extra opstelspoor dat verplicht een depot in loopt, en waar de treinen pas weer het depot uit kunnen als ze zonder een enkel signal tegen te komen naar het perron kunnen rijden. Dan kunnen de treinen het depot in als er teveel zijn, en dan staan ze niet op de lijn te wachten en andere treinen te blokkeren..

Ik zal gelijk aan het begin van t spel een voorbeeldje bouwen, dan kan dat meegenomen worden in de constructie van alle stations.

• Onbekend
  • Nu online
AlexanderB schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:13:
Inderdaad, laden en ontladen MOET 2 verschillende stations zijn, liefst met een gescheiden aanvoerroute van treinen..
Daar ben ik het niet mee eens. Het moet 1 station zijn, maar de treinen moeten d.m.v. waypoints gescheiden blijven. Nu hebben we bijvoorbeeld op Refinery 02 twee verschillende stations, terwijl op het ene goederen staat die nooit opgehaald zullen worden.
Oh, en nog n tip/vereiste, bij laad-stations, een "rangeerterrein" maken, dus n stuk of 3 opstelsporen waar 3 treinen kunnen wachten, en een extra opstelspoor dat verplicht een depot in loopt, en waar de treinen pas weer het depot uit kunnen als ze zonder een enkel signal tegen te komen naar het perron kunnen rijden. Dan kunnen de treinen het depot in als er teveel zijn, en dan staan ze niet op de lijn te wachten en andere treinen te blokkeren..

Ik zal gelijk aan het begin van t spel een voorbeeldje bouwen, dan kan dat meegenomen worden in de constructie van alle stations.
Zou je misschien een printscreen daarvan hier al kunnen posten? Dat is handing voor de anderen. :)

• SinergyX
Pas als we met FIRS gaan werken, zou dat inderdaad handig gaan worden :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Suicyder
Onbekend schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:26:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Het moet 1 station zijn, maar de treinen moeten d.m.v. waypoints gescheiden blijven. Nu hebben we bijvoorbeeld op Refinery 02 twee verschillende stations, terwijl op het ene goederen staat die nooit opgehaald zullen worden.
Dan heeft iemand een trein fout op een station gezet. Dropoff station waar nooit een goodstrein is geweest zal nooit goods hebben liggen. (Zie Factory)

• SinergyX
Van beide is wel wat te zeggen, voorkeur heeft inderdaad een drop en load station, puur om bijvoorbeeld die hoogoven issue te voorkomen (alle stations waren bezet door wachtende treinen, maar iron ore treinen konden dus nooit lossen).

Maar met dat verschil, maar ze niet zo belachelijk groot, sommige stations hadden niet normale omvang, maar keek je dan naar efficient doorrijden, stond er nog een mega file voor de ingang omdat het gewoon te lang en teveel was. Zeker met PBS kan je gewoon 9 rijen naast elkaar gooien, ze zoeken zelf wel de beste route.

• Onbekend
  • Nu online
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Maar je krijgt het daarna nooit meer weg.

• Suicyder
Onbekend schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:32:
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Maar je krijgt het daarna nooit meer weg.
Tenzij je het hele station vervangt, klopt. Daarom moet de schuldige ook een schop onder zijn kont krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Onbekend schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:26:
Is wat voor te zeggen, als er perongeluk een trein komt, dan blijft t station n deel van de cargo krijgen, maar daarom zijn non-stop orders ook verplicht (Staat dat niet in de regels? bij deze, dat moet er in..)
Sowieso gescheiden aanvoerroutes (waypoints) voor de treinen, afleverende treinen krijgen voorrang..
Zou je misschien een printscreen daarvan hier al kunnen posten? Dat is handing voor de anderen. :)
Uiteraard, voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/pickup-station-rangeerterrein.png
treinen 1 en 2 houden de perrons bezet, 3 en 4 wachten op de wacht-sporen (of, als de doostroming goed is, vliegen ze gewoon door een leeg perron in, vooral bij een groter station), als er een 5e of meer treinen bij komen, rijden die allemaal het depot in, en daar kunnen ze weer uit, als er een perron beschikbaar is waar ze kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Boredom = ongein
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1XkYFDG2VEvrbljO6dQnCEow/full.png

Ja ze rijden 301 km/h rondjes met zijn 7en, stop ze niet svp!

[ Voor 25% gewijzigd door Suicyder op 28-12-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 22:49
BeefHazard schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:59:
Vanavond, wanneer Mevius klaar is met zijn werk, heeft gegeten en allerlei andere zooi heeft gedaan.
Mevius is weer veel te druk met vanalles en nogwat, daarnaast ben ik ook nog niet 100% fit en dat werkt ook niet lekker mee. Eigenlijk wil ik gaan slapen maar heb toch maar even alle veranderingen doorgevoerd aan de post., is die in ieder geval up to date.

Verder is het morgen voor mij ook een erg drukke dag dus weet ik niet hoe laat ik er aan toe kom om de server online te gooien. Als Suicyder wat meer tijd heeft de komende dagen mag hij ook de aanpassingen doorvoeren en de server starten. Als ik 'm nu start heeft dat niet zoveel zin ben ik bang.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb wel wat tijd, wordt niet eerder dan vanavond, indien ik vanavond haal.
Ik laat wel weten in het topic en op de server als ik ermee bezig ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boldarak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 13:03
Morge,

Ik heb gisteravond zitten pielen met de update. Man wat een opties heb je om te downloaden!! niet normaal.
Was even een uitzoekerij maar heb alles gevonden wat jullie gebruiken (die GFX bestanden)

Nu krijg ik 2 zaken niet geregeld:

- Ik krijg steeds in het openingsscherm de melding dat er een aantal basis sprites niet te vinden zijn (waar kan ik voor deze terecht ? , zelfde lijst als de gebruikte GFX?)

- Ik heb Mevius' game gevonden, 2 stuks, maar ik krijg een melding als ik wil joinen dat de versie niet overeen komt. Ik heb versie 1.3.0 -beta1.
Maar waarschijnlijk heb ik gewoon niet goed gelezen en moet ik versie 1-2-3 hebben? 8)7

Daarnaast nog een laatste vraag, alle opties (inflatie-uit, max breedte stations etc) moet je zelf die instellingen overnemen of neem je die instellingen automatisch over bij het laden van de COOP game?

Muchos gracias!

PSN ID = OTL002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Zodra de game opnieuw gestart is kan je de game joinen. Nu draaien we nog een andere versie (zie ook de oude link Ronde 1 Informatie).

Het belangrijkste deel van de settings worden overgenomen van de server (zoals inflatie, stations etc). Het zijn puur de interface settings die je zelf nog kan instellen in de game.

Info voor ronde 2 (die nog moet starten)
Ronde 2 Informatie

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 28-12-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Die 1.3.0b zou je dus ook nog aparte openGFX voor moeten hebben, maar ik heb nog nergens een fout gezien met de normale openGFX download.

Verder is de huidige #3 van Mervius de vorige nightly, dat zie je in het multiplayer scherm ook rechts staan bij server informatie. Kwestie van nog even wachten :)

Versie 123 is de huidige stable, daar kan je dacht ik #1 mee joinen (niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SinergyX schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:52:
Die 1.3.0b zou je dus ook nog aparte openGFX voor moeten hebben, maar ik heb nog nergens een fout gezien met de normale openGFX download.

Verder is de huidige #3 van Mervius de vorige nightly, dat zie je in het multiplayer scherm ook rechts staan bij server informatie. Kwestie van nog even wachten :)

Versie 123 is de huidige stable, daar kan je dacht ik #1 mee joinen (niet zeker).
Geheel correct en tevens juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boldarak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 13:03
Thanks again! Ga ermee aan de slag na het werk.

PSN ID = OTL002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
AlexanderB schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:22:
Is wat voor te zeggen, als er perongeluk een trein komt, dan blijft t station n deel van de cargo krijgen, maar daarom zijn non-stop orders ook verplicht (Staat dat niet in de regels? bij deze, dat moet er in..)
Volgens mij staan de treinen standaard op non-stop. Maar als iemand per ongeluk een verkeerd station aanklikt, heb je het al voor elkaar. D.m.v. de shared orders kan je wel snel het station veranderen, maar de goods blijven er staan.

Ik heb hier een voorbeeldje met Path-signals:
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/6018/stationlayout.png
Treinen kiezen de kortste vrije route naar hun eindbestemming. (In dit geval eerst de waypoint, en dan pas het station.)
Als de waypoint al bezet is door een trein, kiest hij de volgende. Het bovenste spoor is expres langer gemaakt, zodat treinen deze als laatste zullen kiezen. Deze leidt dan ook naar het depot.
Tussen het depot en het station staat geen sein, zodat de treinen in het depot blijven wachten totdat er op het station een vrij spoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Onbekend schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:20:
[...]

Volgens mij staan de treinen standaard op non-stop.
Dat is een client setting, dus er hoeft maar 1 client het niet te hebben en je hebt kans op narigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Onbekend schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:20:
Ik heb hier een voorbeeldje met Path-signals:
[afbeelding]
Treinen kiezen de kortste vrije route naar hun eindbestemming. (In dit geval eerst de waypoint, en dan pas het station.)
Als de waypoint al bezet is door een trein, kiest hij de volgende. Het bovenste spoor is expres langer gemaakt, zodat treinen deze als laatste zullen kiezen. Deze leidt dan ook naar het depot.
Tussen het depot en het station staat geen sein, zodat de treinen in het depot blijven wachten totdat er op het station een vrij spoor is.
Uitwerking is iets anders, maar het resultaat is inderdaad hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Owjah ik ben de server aan het herstarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:26
Suicyder schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:06:
Owjah ik ben de server aan het herstarten :P
Ik had het door ;-) Ben benieuwd hoe het in z'n werk gaat hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien heb ik het gemist, welk adres etc?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
De server draait weer. Moneymaker zijn we nu mee bezig, dus als je de server binnenkomt niet meteen als een gek gaan bouwen ;)

Company wachtwoord is gewijzigd en wordt bericht over gegeven.

Server draait nu op 1.3.0.-beta1. GRF's zijn wel te downloaden vanaf internet bij entree.
Server IP staat in in de aankondiging post (opmerking: aankondiging post klopt niet helemaal, het is echt versie 1.3.0-beta1)

[ Voor 17% gewijzigd door Hans1990 op 28-12-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ow dus gewoon de Mevius servers, dan had ik dat gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nieuw wachtwoord erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Als het goed is heb je een DM gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:13
Ik wil ook wel meedoen,
tot de jaarwisseling weinig tijd, maar daarna lekker een weekje vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
pickboy schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:58:
Ik wil ook wel meedoen,
tot de jaarwisseling weinig tijd, maar daarna lekker een weekje vrij.
Heb je nog voorkeuren wat je wil gaan bouwen/vervoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Discussie in server dus bij deze de screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11908310/T75%20TransMania%2C%2021st%20May%201977.png

Had op een gegeven moment een stuk of 6-7 van deze vrachtwagen hubs lopen, werkte echt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Suicyder schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:19:
[...]

Heb je nog voorkeuren wat je wil gaan bouwen/vervoeren?
Geen voorkeur, kijk maar waar je me het beste kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
pickboy schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:32:
[...]

Geen voorkeur, kijk maar waar je me het beste kunt gebruiken.
U heeft DM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 20:29

frG

Ik zou ook graag mee willen doen, maar heb het lang niet gespeeld, is er nog plaats ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb gewoon in een uithoek een plek ingepikt en gewoon maar begonnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Tip van de week, als de vracht in meer dan 3 verschillende/unieke voertuigen moet om van A naar B te komen, dan gaat 1 van de lijnen verlies draaien.. dus maximaal 2x overladen tot bestemming..

Ik denk, ik zeg het ff.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aha dank voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 09:02

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MeltedForest schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:19:
Discussie in server dus bij deze de screenshot:

[afbeelding]

Had op een gegeven moment een stuk of 6-7 van deze vrachtwagen hubs lopen, werkte echt super :)
Waarom niet gewoon het treinstation bij de platforms bouwen, nu slaat het nergens op?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat is nu beter, met goederen de trein laten wachten tot ie vol is, of juist niet, en met passagiers maakt dat nog verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Verhaaltje over Ratings op OpenTTD Wiki..

Voor zowel mensen als vracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat van ratings ben ik wel bekend mee, die zijn bij mij sowieso altijd wel meer als 70% met goederen, maar ik vraag meer naar het laten wachten of maar continue laten rijden?

Ik heb trouwens nu wel een aardig leuk systeem opgebouwd, loopt goed en verdient lekker. :)

Edit: met passagiers en post laat ik nu heen en weer rijden zonder wachten en ik zit nu tussen de 78 en de 82% tevredenheid, niet slecht. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 29-12-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Op server #3 blijkt dat het idee om een mainline te gebruiken met 2x 4 sporen goed werkt. Tussen de sporen onderling liggen in de mainline geen tussenverbindingen. Hierdoor zijn er nauwelijks files te vinden terwijl er ruim 2250 treinen over de map heen rijden.

Hier is nog iets over de snelheidsvermindering in bochten: http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Trains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 09:02

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Joopieboy schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:13:
Wat is nu beter, met goederen de trein laten wachten tot ie vol is, of juist niet, en met passagiers maakt dat nog verschil?
Altijd 1 trein laten wachten op het station. Dan heb je de hoogste ratings.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bart ® schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:37:
[...]

Altijd 1 trein laten wachten op het station. Dan heb je de hoogste ratings.
Als in dat ze elkaar afwisselen zowat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Is het mogelijk om op server 3 eens mee te kijken om te zien hoe de meesten dit allemaal aanpakken aangezien ik nog niet zo gevorderd ben waag ik me er nog niet aan maar meekijken zou ik wel leuk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Onbekend schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:15:
Op server #3 blijkt dat het idee om een mainline te gebruiken met 2x 4 sporen goed werkt. Tussen de sporen onderling liggen in de mainline geen tussenverbindingen. Hierdoor zijn er nauwelijks files te vinden terwijl er ruim 2250 treinen over de map heen rijden.

Hier is nog iets over de snelheidsvermindering in bochten: http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Trains
Toch begint de mainline aardig te haperen op sommige punten, moet wel zeggen dat we onderhand 2600 treinen hebben rijden. Nog wat aanpassingen gedaan aan een aantal punten en wat olietreintjes bijgebouwd.
Ik wil eigenlijk nog 2 dingen testen en misschien moeten we dan gaan kijken naar een herstart in een iets andere vorm (erover nadenken kan nu ook natuurlijk).
Sowieso de volgende game minder lang doen over de mainline, dus een ander principe ertegenaan gooien. Het duurde nu gewoon te lang voordat de 1e treinen erover gingen.

Opties voor de volgende ronde:
  • Ringmainline (1 richtings)
  • Free for all (maar wel alles 1 groot netwerk), lekker chaotisch maar heerlijk om creatieve oplossingen uit te lokken.
  • Zelfde indeling als ronde 2, maar minder vaste verdeling van mensen over mainline/industrie.
bobsquad schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:20:
Is het mogelijk om op server 3 eens mee te kijken om te zien hoe de meesten dit allemaal aanpakken aangezien ik nog niet zo gevorderd ben waag ik me er nog niet aan maar meekijken zou ik wel leuk vinden :)
Jazeker het normale serverwachtwoord is ook van toepassing op server 3. De versie van OpenTTD is echter anders.

[ Voor 14% gewijzigd door Suicyder op 31-12-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zie het idd, welke versie spelen ze daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Server 3 gebruikt OpenTTD 1.3.0 beta 1

edit:
Voor de mensen met een zwakke CPU (in GHz), die kunnen server 3 beter vermijden, we hebben 3100 treinen en counting!

[ Voor 40% gewijzigd door Suicyder op 31-12-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
De game is idd erg zwaar geworden. De huidige dutch trainset is eigenlijk niet heel geweldig; de treinen gaan maar 320km/h (maglev is 2x zo snel) en de wagon capaciteiten zijn niet heel denderend. Als je nagaat dat maglev 2x veel ritten per jaar kan rijden, en 50% meer kan meenemen, hebben we op dit netwerk met maglev nog maar 1000 treinen nodig gehad.
We zitten ook met overvolle hub stations. Spectators mogen maar eens even alle coal hubs en farm hubs opzoeken. Volgens mij raken we daar soms tegen het plafon aan wat op een station kan wachten (32k goederen ofzo) :p Sommige stations krijgen nog niet eens zoveel mainline treinen, omdat anders de mainline (alweer) over de zeik gaat.

Wat ik ook zie is dat een mainline van 4 breed met hubaansluitingen van 4 breed niet ideaal is. Als ik b.v. Farm Hub 1 helemaal wil vervoeren naar de factory, moet ik 4 sporen vol duwen met treinen. De gehele route - factory naar farm hub 1 - is dan vol gepropt met treinen. Daar rijden nu ook staal, iron ore, goederen , kolen en hout treinen over heen, dus dat is gegarandeerd trouble.

Omdat mensen met tragere PC's al aan het afhaken zijn, stel ik voor dat de volgende game betere treinen gebruikt. Grote netwerken bouwen is leuk, maar 1500 treinen is wel het maximum om het gangbaar te houden.

Ik opper daarom nog wat ideetjes:
- Ik heb net ontdekt dat vacuum treins (die gaan 4100km/h+) ook cargo kunnen vervoeren. Wellicht dat we daarmee spullen over de mainline kunnen vervoeren en b.v. 'gewoon' maglev naar de hub stations. We hebben dan veeel minder treinen nodig om de spullen over een grote map (denk aan 4096 x 256) te vervoeren. Dat zou eigenlijk een remake van onze eerste game zijn, maar dan supersized :+

- Passagiers only game. We zetten dan de steden groei veel hoger en ga maar steden aansluiten. Het aantal steden op demap hoeft niet perse heel veel te zijn, aangezien die wel gigantisch moeten groeien.
Dit is eigenlijk alleen heel erg tof als we ook Chills patchpack gaan gebruiken, want daarin hebben we betere timetabling geloof ik, en ook cargo dest.

- Het idee wat in het begin werd geoppert om 2 of 4 oil hubs aan weerszijden van de map te bouwen, en vervolgens de treinen van oil hub Noord b.v. met olie naar refinery South te laten rijden, en vervolgens meteen Oil van south naar north te brengen. Op die manier hebben we altijd volle treinen.
Betekent eigenlijk wel dat we alles 2x moeten bouwen; refineries, steden, factories, enz. Dan kunnen we het beste voor een 1024x512 map gaan waarbij we duidelijk kunnen zeggen : dit is deel 1 en deel 2 met hun eigen fabrieken.

[ Voor 58% gewijzigd door Hans1990 op 31-12-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
ff subtiele noot.... Als ik erachter kom wie ALLE 3200 treinen naar het depot heeft gestuurd heeft hij een ban te pakken, gezien het niet eerlijk verteld kan worden.

Ik kan het begrijpen als het per ongeluk is, maar dan kan je het netjes melden in de server als het gevraagd wordt erna. Reageer je niet is het blijkbaar opzettelijk.... bah!

Even zo, het is allemaal opgelost, maar leuk was anders.

edit:
Overloopdepots zuigen overigens! Zonder die dingen was het nu geen chaos geweest @ server 3

[ Voor 19% gewijzigd door Suicyder op 31-12-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39
Om te beginnen: ik heb nog nooit op die server ingelogd :P

Is het anders een idee, aangezien de main zo vol zit, om iedere soort goederen (of in geval van farms, livestock en grain samen pakken) een 'main' te maken?

Persoonlijk stamp ik alle coal van de map naar één power station, alle iron ore naar één steel mill etc. Je krijgt dan wel heel veel parallelle banen als de factory, power plant, oil refinery etc naast elkaar staan maar je hebt geen last van 291 treinen die ergens afslaan waar 738 andere treinen rechtdoor willen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Paul schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:52:
Om te beginnen: ik heb nog nooit op die server ingelogd :P

Is het anders een idee, aangezien de main zo vol zit, om iedere soort goederen (of in geval van farms, livestock en grain samen pakken) een 'main' te maken?

Persoonlijk stamp ik alle coal van de map naar één power station, alle iron ore naar één steel mill etc. Je krijgt dan wel heel veel parallelle banen als de factory, power plant, oil refinery etc naast elkaar staan maar je hebt geen last van 291 treinen die ergens afslaan waar 738 andere treinen rechtdoor willen.
Alle problemen zijn nu opgelost en alle depots opgeblazen >:)

In principe is dat een idee, maar het is juist de kunst zoveel mogelijk op 1 netwerk te proppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Het moet natuurlijk wel een uitdaging blijven, dat is het leuke aan het spel.

Je sporen zo inrichten dat ze zo efficient mogelijk gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Met de ervaring van het huidige netwerk in het achterhoofd, is mijn mening dat we geen grote mainline meer moeten hebben. De helft wordt weinig belast, en een klein deel overbelast. Daarnaast kostte het aanleggen van de mainline (incl. kruisingen) meer tijd dan verwacht.
Elk vervoer van een hub naar een eindpunt zou over een eigen 2 x 2 sporen moeten gaan. Geen kruisingen onderweg zodat je nooit een opstopping zult krijgen. Iedereen kan zelf die sporen aanleggen en dus vrijwel meteen in de game beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Vind het wel heel indrukkend die map alleen mijn CPU is er idd niet zo heel erg blij mee ;)

Wat ik mijzelf nog wel even afvroeg of er niet ergens een duidelijke handleiding te vinden is betreft de seinen want daar heb ik het meeste moeite mee wiki al nagekeken alleen vind die niet altijd overal even duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Suggesties zijn welkom voor een 3e ronde. Ditmaal geen trainsets met treinen die maximaal 320 gaan, dit om de serverload lager te houden (domweg minder treinen nodig).

Ik heb gekeken om Vacuum Tube trains toe te voegen aan de volgende ronde. Groot nadeel van deze treinen is dat ze 1024 vakjes nodig hebben (halve 2048 kaart grofweg) om tot 4100 km/h te komen en het spoor 100% vlak moet liggen. Misschien leuk voor ene kant v/d map naar de andere kant (hubjes met roro spul), maar verder totaal nutteloos.

De derde GoT OpenTTDcoöp-game!

[GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3980&lang=en
OpenTTD r24784

Taakverdeling

code:
1
Ditmaal geen vaste taakverdelingen

Afspraken

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Benamingen:
Benamingen stations:
Benaming normale stations:              Coal Pickup 01
Benaming hubs:                          Coal Hub 01
Benaming treingroep:                    Coal Pickup 01

Alle primaire industrie naar 1 of 2 secundaire industrie.
Geen mainline, per secundaire industrie een 2x2 lijn (of meer wanneer nodig)

Spoorwegennet
Stationslengte:                         5

Treininstellingen:
Treinengroepen per industrie
Binnen een groep shared orders gebruikers
Alle treinen non-stop-orders meegeven
Niet stationwalken

Instellingen
Afstand(in vakken) tussen signalen:     6

Settings

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Servernaam:                             [GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Map grootte:                            512x2048
Max voertuigen:                         0
Max boten:                              0
Max vliegtuigen:                        0
Max. treinen:                           2500
Landschap:                              Desert
NewGRF                                  ECS Town Vector
NewGRF                                  ECS Basic Vector II
NewGRF                                  ECS Machinery Vector
NewGRF                                  Original Vechicle Set for ECS/FIRS
NewGRF                                  Industrial stations set

OpenTTD versie:                         OpenTTD 1.3.0-beta 1
Maximale stationsbreedte:               25
Citygrid:                               3x3

Veranderingen tegenover eerste game

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Mainline                                Ringline (eenrichtings)
Koppelen station met Ctrl+klik
Inflatie:                               uit
Aantal steden:                          Minimaal
Groeisnelheid steden:                   Minimaal
Aantal industrieën:                     Maximaal
Versie:                                 1.3.0-beta 1

Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: teamspeak.mevink.nl:9987
Download: [komt nog]
Ideeën & afspraken in samenwerking met Suicyder, Onbekend en de rest van het topic!

[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 01-01-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
De Betuweroute mag eruit.
De mapgrootte mag het zelfde blijven op 1024x1024
De mainlinebeschrijving in het onderste stuk mag er ook uit.

De benaming van een treingroep mag korter. Alleen het type en de bron-stationnaam. Je vervoert immers alles naar het zelfde eindstation.
Als je "Coal" vervoert van "station 1" naar "station 2", kan de benaming kort blijven: "Coal: station 1" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Fixed, nog een idee met betrekking tot die vacuum tube trains? Ze zijn wel grappig maar niet gemaakt voor korte trajecten (of met heuvels en bochten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Ik denk dat maglev zelf al een flinke vooruitgang is. De vacuumtube is veel te snel, en denk ik niet meer leuk om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 12:09
Meerdere gedachtes:
1. Kaart zonder zee aan de rand. Die olie die daar komt trekt veel te veel activiteit en slurpt ook treinen.
2. Grotere map, nu raakt alles al veel te snel vol. Heb je ook de mogelijkheid om meerdere hubs voor een cargotype te plaatsen.

3. Cities en Industry: Very low (er ligt gewoonweg echt veel te veel industrie om lekker omheen te bouwen.

Zou eigenlijk de samenbouwacties wat uitdagender zien, FIRS of ECS voor een grotere cargodiversiteit e.d. (met ECS kun je ook een of twee vectors pakken om het lichtelijk uit te breiden)

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Industries zou ik dan persoonlijk niet op very low willen hebben, liefst dat er toch nog wat is hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Komt nog meer dan zat industry bij een very low setting. Net even getest en ik zou liever voor de minimal setting gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oww ok dan komt dat wel goed.

Heeft iemand trouwens een goed idee voor mijn Fudhattan Noord op server #1? Die kan de load echt niet meer aan, rest loopt nu wel goed door maar ik vraag mij af wat ik met dat station kan doen.
Ik zit op de rechterbovenhoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb over FIRS of ECS na zitten denken. FIRS wordt extreem moeilijk omdat industry een aanvoer van werkspul nodig heeft om te groeien (zonder gaat niet). ECS zou op zich kunnen voor wat gave designs en vervoersspullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Hele probleem in het huidige systeem is misschien wel de te grote centralisatie van goederen. Het is waarschijnlijk beter meerdere afleverstations op verschillende plaatsen maken. Dit alles kan dan nog altijd aan een mainline maar dan kunnen treinen relatief makkelijk van een pickup naar en andere dropoff gedirigeerd worden mocht er overbelasting op bepaalde stukken mainline dreigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Mijn 2 eurocentjes dan maar weer :p

Ik ben voor een mainline. Zonder mainline gaan we stations point to point aansluiten. Dat is saai.
Ik ben het er mee eens dat de vorige mainline heel lang heeftgeduurd voordat die stond. En dan blijkt uiteindelijk nog niet groot genoeg. Maar dat is deels denk ik ook door de 4 sporen entree zoals ik al zei - als we die helemaal volstampen is de mainline niet groot genoeg meer om andere stations er ook over heen te zetten.
Bij Openttdcoop spelen ze ook maar zelden grote mappen van 1024x1024, en anders bouwen ze niet zo'n gigantische mainline. Bovendien spelen ze daar 512x512 vaak met een man of 6 a 8 die tegelijk aan de mainline werken. Dan gaat het werk erg hard en is zo'n mainline in 1 of 2 avonden klaar.

Eerlijk gezegd vond ik de kruispunten die we nu hadden ook beetje gigantisch zonder effectief resultaat. Het gebalanceerd bouwen over lijnen was in deze situatie nodig, maar een self balancing systeem lijkt me wenselijker - hoewel dat iets uitdagender is om te bouwen.

Ik zou een industrieset als ECS ook wel leuk vinden, maar wellicht is de leercurve daarvoor nog erg stijl voor mensen die die set niet heel veel gespeeld hebben. Maar zeker het overwegen waard.
FIRS is nog iets complexer en dan zouden we eigenlijk niet meer van hubs mogen spreken, maar van chaos networks (werkelijk waar, ik heb 0 overzicht voor mezelf welke goederen waar moeten met FIRS). Wederom, lijkt me ook erg cool om te doen, maar liever nu nog niet.

Ik ben erg benieuwd hoe Maglev het gaat doen. Vacuum trains zijn misschien te lastig omdat ze zulke lange acceleratie hebben. Ze kunnne misschien wel handig zijn als we b.v. stuff van de ene kant naar de andere kant moeten smijten, maar dat gaan we dan weer niet over de mainline doen (terwijl ik daar zo'n voorstander van ben :p)

De olie in game 2 was inderdaad gestoord. Maar er stond ook veels te veel industrie op de kaart. Alle hubs overstroomden met goederen. Hopelijk dat we met gewone maglevs iets meer kunnen vervoeren zonder 3k treinen te hoeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Hans1990 schreef op maandag 31 december 2012 @ 22:41:
Zonder mainline gaan we stations point to point aansluiten. Dat is saai.
Mee eens. Maar met kruispunten waarop ander verkeer moet gaan invoegen veroorzaakt dat een file.
Ik ben het er mee eens dat de vorige mainline heel lang heeftgeduurd voordat die stond. En dan blijkt uiteindelijk nog niet groot genoeg. Maar dat is deels denk ik ook door de 4 sporen entree zoals ik al zei - als we die helemaal volstampen is de mainline niet groot genoeg meer om andere stations er ook over heen te zetten.
Een mainline is nooit groot genoeg. Als het 8 sporen was geweest, hadden we die ook wel vol gekregen met een 4-sporige aansluiting. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar die Coal en Iron ore hub.
Eerlijk gezegd vond ik de kruispunten die we nu hadden ook beetje gigantisch zonder effectief resultaat. Het gebalanceerd bouwen over lijnen was in deze situatie nodig, maar een self balancing systeem lijkt me wenselijker - hoewel dat iets uitdagender is om te bouwen.
De kruisingen waren zo opgezet dat treinen in de bochten niet hoefden af te remmen. Daarom werden ze ook eigenlijk veel te groot. Een selfbalancingsysteem maken zou een leuke oplossing wezen, maar in de eerste game bleek dat erg lastig te zijn. Er bleven files ontstaan, en nu ook zonder een balancing ontstonden er uiteidelijk files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Is het een idee een keer een kleinere map te rijden (512x512) met 3 lange treinen en ECS (dan wel op temperate map)?
Met wat kleinere treinen kunnen we ook wat beter testen met balancen etc. (Want dat is ons grootste probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Probleem is imo dat 512 gewoon te klein is om iets zinnigs op te doen voordat je alles omploegt en de hele kaart vol spoor ligt.

Ik heb een beetje zitten denken dat eventueel een simpele versie van SML samen met invoegen op alleen de buitenste ML sporen een beter gebruik van de ML geeft.
Afsplitsen van de ML moet dan denk ik ook aan de buitenkant, dan zal de pathfinder zelf de treinen die naar binnen zijn geshift terug naar buiten brengen voor hun uitrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SML is inderdaad de techniek om voor te gaan, eigenlijk loopt mijn Refinery 02 oliestuk ook op nette shifts bij het invoegen, ik had ze alleen op het hele traject moeten gebruiken :P.

Maar 512x512 met 3 lange treinen weet ik niet of je dat zo snel vol hebt. We gebruiken tot nu toe nog niet de gehele maps, een beetje zonde en minder ruimte hebben levert ook meer creativiteit op qua oplossingen.

Edit:
Voor ECS dachten we aan Town + Basic + Machinery vector.
Dan gaan we van 11 cargo's en 11 verschillende industries naar 18 cargo's en 17 industries.

Edit2:
update: Suicyder in "[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3"

[ Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 01-01-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
ECS lijkt mij in ieder geval erg leuk. Het zou wellicht een oplossing kunnen zijn dat we niet honderden treinen allemaal dezelfde richting op hebben rijden, maar iets gevarieerde druk over het netwerk.

Echter een probleem wat ik zie is dat we wellicht ook een wildgroei aan hubs krijgen als ze ore, coal, steel, vehicles, glass, enz. allemaal apart een hubje moeten aanleggen. Wellicht dat het handiger is om net zoals in deze map een x aantal regio's op te delen en daar treinen alles te dumpen.
We hebben dan maar 1 mainline aansluiting nodig ipv stuk of 4-5 verschillende.

In de huidige game nog wat treinen op farm hub 03 gezet en alle farm treinen omgeleid naar noordwest. Op die manier kunnen de treinen naar het goederen station hopelijk iets beter invoegen.

Voor de rest loopt het goods station nu erg moeilijk. Ik denk dat het station te diep is opdat alle treinen achterin het station ook de perrons gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Hans1990 op 01-01-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Een totaal ander spel is dat we cargodist gaan gebruiken. En alleen voor passagiers en geen andere materialen vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
TallManNL schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:05:
Probleem is imo dat 512 gewoon te klein is om iets zinnigs op te doen voordat je alles omploegt en de hele kaart vol spoor ligt.

Ik heb een beetje zitten denken dat eventueel een simpele versie van SML samen met invoegen op alleen de buitenste ML sporen een beter gebruik van de ML geeft.
Afsplitsen van de ML moet dan denk ik ook aan de buitenkant, dan zal de pathfinder zelf de treinen die naar binnen zijn geshift terug naar buiten brengen voor hun uitrit.
SML gaat niet werken op de huidige set, de dutch train is is simpel te zwak om op tijd op snelheid te komen.

Heb net een test ingame gedaan op maximale lengte, een 3x HS1 (1,5 blok loc) heeft nog steeds 14 blokjes nodig om op max snelheid te komen, de HS2 doet dit inhetzelfde met 2x (dus 2 blok loc). Een enkele HS2 heeft zelfs 24 blokjes nodig om max snelheid te halen, dubbele HS1 19 (je mist 19km/h, maar wint 5 blokjes).

Dit is bijna niet toe te passen op SML, als je daar even een buffer krijgt zou een trein binnen 4-5 blokjes weer max snelheid moeten halen, om mainline verkeer niet tegen te houden, wat zo goed als onmogelijk is.

Met original trainset zou het via Lev series mogelijk zijn (lev3, afkappen lev4 kan niet meer begreep ik), mits je dus met minimaal 2x loc ga werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelS11
  • Laatst online: 05-09 01:08
Is het nog mogelijk om mee te gaan doen/helpen op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ok sowieso normale trainset, geen dutch/nars/vacuum of wat dan ook.
Er komen een 3tal ECS vectoren in. Dit geeft iets meer diversiteit aan de map voor de meer ervaren spelers en de game wordt er absoluut niet moeilijker van.

Meedoen staat vrij, ik zal in deze post bijhouden wie er meespelen (laat het even weten hier of via DM, want dan zal het wachtwoord je tegemoet komen zodra de 3e ronde is gestart.

Extra belangrijke informatie voor ronde 3

Zet je naam bij ieder kruispunt / station wat je bouwt met een sign.
Voorbeeld benaming sign -> '/Sui'

Logic train wordt NIET gebruikt voor vervoerende treinen,
maar puur als logic voor leuke trajecten

Trein die we WEL gaan gebruiken '2x Lev3'

De derde GoT OpenTTDcoöp-game!

[GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3980&lang=en
OpenTTD r24784

Taakverdeling
code:
1
Ditmaal geen vaste taakverdelingen

Spelers
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Suicyder
Domdo
Hans1990
TallmanNL
pickboy
Onbekend
MaikelS11
H Jeroen
Synergy X
MeltedForest
Vinniep89

Afspraken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Allereerst een belangrijke verandering:
Zet je naam bij ieder kruispunt / station wat je bouwt met een sign.
Voorbeeld benaming sign                 /Sui

Logic train wordt NIET gebruikt voor vervoerende treinen, 
maar puur als logic voor leuke trajecten

Trein die we gaan gebruiken             2x Lev3

Benamingen:
Benamingen stations:
Benaming normale stations:              Coal 01
Benaming hubs:                          Coal Hub 01
Benaming treingroep:                    Coal 01

Alle primaire industrie naar 1 of 2 secundaire industrie.
Mainline -> Ringline

Spoorwegennet
Stationslengte:                         5

Treininstellingen:
Treinengroepen per industrie
Binnen een groep shared orders gebruikers
Alle treinen non-stop-orders meegeven

Instellingen
Afstand(in vakken) tussen signalen:     6

Settings

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Servernaam:                             [GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Max voertuigen:                         0
Max boten:                              0
Max vliegtuigen:                        0
Max. treinen:                           3000
Landschap:                              Desert
NewGRF                                  ECS Town Vector
NewGRF                                  ECS Basic Vector II
NewGRF                                  ECS Machinery Vector
NewGRF                                  Logic Train 0.8 
NewGRF                                  Original Vechicle Set for ECS/FIRS
NewGRF                                  Industrial stations set

OpenTTD versie:                         OpenTTD 1.3.0-beta 1
Maximale stationsbreedte:               25
Citygrid:                               3x3

Veranderingen tegenover eerste game

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Mainline                                Ringline (eenrichtings)
Koppelen station met Ctrl+klik
Inflatie:                               uit
Aantal steden:                          Minimaal
Groeisnelheid steden:                   Very Low
Aantal industrieën:                     Very Low
Versie:                                 1.3.0-beta 1

Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: teamspeak.mevink.nl:9987
Download: OpenTTD 1.3.0-beta 1

Ideeën & afspraken in samenwerking met Suicyder, Onbekend en de rest van het topic!

[ Voor 10% gewijzigd door Suicyder op 04-01-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Ik zou graag mee willen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik doe van zelfsprekend ook weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Net even gespeeld met die ECS settings voor de volgende ronde, het aanvullen van de mijnen met voertuigen is een mooi stukje werk icm met conditionele orders :) Je kan vanaf een voertuigenfabriek 1 trein langs diverse Ijzermijnen laten gaan, met elke keer erna een conditionele order dat hij bij 0% lading weer teruggaat naar de voertuigenfabriek. Als de ijzermijn vol is, accepteer die geen voertuigen meer, gaat hij netjes naar de volgende, tot een mijn die wel accepteert en gaat weer terug.
Zeker als het een lange rit is, rijd die trein niet onnodig lang door met een lege lading, maar gaat meteen weer terug naar voertuigen fabriek.

(in voorbeeld)
1. Ga naar Fabriek - volledig volladen
2. Ga naar mijn A
3. Spring naar order 1 als laadpercentage gelijk is aan 0
4. Ga naar mijn B
5. Spring naar order 1 als laadpercentage gelijk is aan 0
6. Ga naar mijn C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Wat belangrijk is dat een industrie elke maand vehicles krijgt.
Wat ik bij OpenTTdcoop heb zien gebeuren is dat ze vehicles transferren naar een station en dan met kleine treintjes of vrachtwagens elke maand 1 lading van b.v. 20 ton afleveren. Als je een trein heen stuurt met 240 ton, hoeft die maar eens per jaar langs te komen.

Je krijgt dan eerder een order lijst met:

1. Go to factory
2. Go to vehicle hub A
3. Go to factory
4. Go to vehicle hub B
5. Go to factory
etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Hans1990 op 01-01-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 22:49
Mooi dat het allemaal zo doorloopt hier, zelf heb ik echt totaal geen tijd om mee te spelen of het te regelen. Dit weekend weer een lan-party organiseren bij mij thuis voor een kleine 20 man, gaat ook veel tijd inzitten. Daarnaast loopt het normale werk uiteraard ook gewoon door.

Als het weer wat rustiger wordt speel ik zeker zelf ook weer mee! Tot die tijd neemt Suicyder het regelwerk (gelukkig) op zich!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Voor zover ik tijd heb doe ik ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Ik doe ook weer mee, komende dagen wat meer tijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hans1990 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:57:
Wat belangrijk is dat een industrie elke maand vehicles krijgt.
Wat ik bij OpenTTdcoop heb zien gebeuren is dat ze vehicles transferren naar een station en dan met kleine treintjes of vrachtwagens elke maand 1 lading van b.v. 20 ton afleveren. Als je een trein heen stuurt met 240 ton, hoeft die maar eens per jaar langs te komen.
Volgens mij is zo'n afleverprincipe enkel voor FIRS, die de productiegoederen gebruikt om productie te verhogen. Zover ik in ECS zie, is het enkel om de voorraad weer op te krikken, maar ik merk niets van hogere productie, zelfs als ik een truck 1x per 15 dagen laat afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Oh wacht, dan haal ik beide sets door elkaar idd. FIRS is dan meer op dat concept.

Juist, de voorraad was het, anders droogt een industrie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Even de post aangepast op alle spelers en heb de logic train set toegevoegd, ook de enige trein waar we dan mee gaan rijden, aan ons om een werkend netwerk aan te leggen. De trein met zoveel power en 643 km/h is dan de beperking niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Welke versie Logic heb jij dan? De 0.6 die ik heb geeft enkel een 100km/h versie, de 0.8 (die online te vinden is), is een 1999km/h versie.

Aaah, GRF settings :)

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 02-01-2013 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb ik in het verleden regelmatig met 2xLev3 Pegasus als Locs gereden, 480km/h en samen 30.000hp aan power dus ook acceleratie zit er wel in. Ik zie dat de nieuwe map alweer is gestart maar misschien is dat ook nog een optie voor de toekomst.
Pagina: 1 ... 43 ... 53 Laatste