Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Misschien handig om alle producten gewoon onder elkaar te zetten inderdaad om een goed beeld te krijgen welke producten allemaal vervoerd moeten worden.Oxigeon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:25:
[...]
Misschien dat je dan ook even zo vrij zou willen zijn om een kleine verdeling te maken?
Een aantal dingen die we kunnen verdelen:
- Passagiers
- Erts
- Hout
- Goederen
- Olie
- Passagiers
- Staal
- Olie
- Vee
- Graan
- Goederen
- Kolen
- Kostbaarheden
Misschien moeten we eerst zonder FIRS spelen om het basisprincipe van samen een imperium opbouwen onder de knie te krijgen. Met FIRS krijg je toch een wat lastigere constructie betreffende transport van goederen.SinergyX schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:39:
Welke variant gaan we spelen? Met FIRS kan je nog een subdeling maken door mensen op de 'hulpmiddelen' te zetten, om zo productie van aantal bedrijven te verhogen.
[ Voor 25% gewijzigd door Netsrek op 21-12-2012 13:41 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als je met elkaar een bepaalde datum afspreekt dat je allemaal een begin maakt, en ieder begint in eerste instantie op een andere plek op de kaart met bijv 2 treintjes dan kan je met een lening van €1 miljoen al snel iets bereiken lijkt me.Oxigeon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:48:
Denk dat het verder in het begin zeer lastig is als je met 7 man begint te bouwen. Je hebt 1 niet genoeg geld in het begin en 2 hoe begin je fatsoenlijk zonder dat je elkaar al direct in de weg zit.
Na de start zal niet iedereen altijd op t zelfde moment online zijn dus groeit t geld vanzelf toch?
Samen komen we een heel eindOxigeon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:25:
[...]
Misschien dat je dan ook even zo vrij zou willen zijn om een kleine verdeling te maken?
Ik zal op basis van dat lijstje even een onderverdeling maken, als er iemand een voorkeur heeft graag aangeven (first come first serve^^)Netsrek schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:39:
[...]
Misschien handig om alle producten gewoon onder elkaar te zetten inderdaad om een goed beeld te krijgen welke producten allemaal vervoerd moeten worden.Volgens mij heb je ze zo allemaal gehad. Kostbaarheden komen vaak pas bij grotere dorpen/steden voor dus dat is misschien een "side-product".
- Passagiers
- Staal
- Olie
- Vee
- Graan
- Goederen
- Kolen
- Kostbaarheden
Wellicht is dat inderdaad een goed idee. Later kunnen we altijd nog complexer gaan.[...]
Misschien moeten we eerst zonder FIRS spelen om het basisprincipe van samen een imperium opbouwen onder de knie te krijgen. Met FIRS krijg je toch een wat lastigere constructie betreffende transport van goederen.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ik heb je toegevoegd. Ook meteen onderverdeling gemaakt die uiteraard nog aan wijzigingen onderhevig is.Ruudvanelk schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:18:
Ik doe ook graag mee, is weer even geleden dat ik gespeeld heb!
Omdat er van sommige soorten veel te verschepen is kunnen er meerdere mensen voor verantwoordelijk zijn.
Ik speel trouwens alles in het Engels dus de productbenamingen komen mij wat vreemd voor, maar ik merk dat de voorkeur hier op het Nederlands ligt
Ik denk dat sommige zaken sowieso gecombineerd moeten worden.Mevius schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:14:
[...]
Samen komen we een heel eind
[...]
Ik zal op basis van dat lijstje even een onderverdeling maken, als er iemand een voorkeur heeft graag aangeven (first come first serve^^)
[...]
Wellicht is dat inderdaad een goed idee. Later kunnen we altijd nog complexer gaan.
Eigenlijk heb je:
- Passagier + Post + Kostbaarheden (steden)
- Vee + Graan (boerderijen)
- Ijzererts (ijzermijn)
- Hout
- Staal (IJzersmelterij)
- Olie (oliebron en platform)
- Kolen (kolenmijn)
- Goederen (Houtzagerij, Raffinaderij en Fabriek)
[ Voor 30% gewijzigd door Netsrek op 21-12-2012 14:30 ]
*edit* wellicht is het handig als niet iedereen het lijstje gaat quoten, anders krijgen we verschillende versies en is het overzicht weg.
[ Voor 60% gewijzigd door Mevius op 21-12-2012 14:31 ]
Had m al weggehaald inderdaad. Bedacht dat dat onhandig zou zijn. Jij bent de lijstjesmanMevius schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:29:
Ik heb het lijstje aangepast, staal en ijzer gecombineerd en 2 mensen op passagiers.
*edit* wellicht is het handig als niet iedereen het lijstje gaat quoten, anders krijgen we verschillende versies en is het overzicht weg.
Maar even bookmarken om m niet kwijt te raken!
We kunnen met bordjes in t spel ook zaken aangeven en grond reserveren als ergens een spoor gepland is voor je producten. Dan weten anderen waar ze rekening mee kunnen houden.
[ Voor 20% gewijzigd door Netsrek op 21-12-2012 14:36 ]
Met welke set gaan we trouwens werken? Merk meestal dat de lol er opeens snel af is als maglev erbij komt, zelf speel ik met de Dutch Train set die aardig tijdje erg leuk blijft (en iets meer uitdaging geeft omdat gaandeweg je snellere wagonnen krijgt).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De servers hebben allemaal een bepaald doel (het brengen van je company value naar 3M (micro goal, kan binnen een uur afgelopen zijn) of 1000M (long goal) bijvoorbeeld); je krijgt punten als je speelt, en bonuspunten als je wint. Er zijn ook servers met een CityBuilder script; daar is het de bedoeling dat je een town claimt (door je HQ er neer te zetten) en 'm dan laat groeien door er passengers/mail/water/food/goods (op desert maps) naartoe te transporteren. Nadat een speler een goal gehaald heeft, restart de server met een nieuwe map. Erg verslavend!
Is er animo om zoiets op te zetten met GoT-ers? Een voordeel is dat je de servers niet hoeft te herstarten omdat dat vanzelf gaat als een goal behaald is; je krijgt dus geen servers waar je 400 jaar achterloopt als je wilt beginnen
Dutch trainset is wel leuk. Ik stel voor om sowieso bij de traditionele spoorwegen te blijven. Zo sluit het net mooi op elkaar aan het speelt ook het fijnste weg imho.SinergyX schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:18:
Oh fijn, mag ik de NS gaan spelen
Met welke set gaan we trouwens werken? Merk meestal dat de lol er opeens snel af is als maglev erbij komt, zelf speel ik met de Dutch Train set die aardig tijdje erg leuk blijft (en iets meer uitdaging geeft omdat gaandeweg je snellere wagonnen krijgt).
Maar het gaat er ook om dat je dus ervoor zorgt dat de mainlines genoeg ruimte krijgen voor kruispunten en dat we waarschijnlijk hubs moeten gebruiken om vanaf die hubs af te gaan leveren naar de industrie. Zo voorkom je een overdaad aan aansluitingen op de mainline.
Ik zal in dat opzicht qua steden ook hele uitdaging krijgen, een paar honderd treinen rijden zo
You got the job!Suicyder schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:56:
Wel lijkt het mij dus briljant 1 meganetwerk te maken en dus niet allerlei losse netwerkjes.
Inmiddels weer een kleine update gegeven aan het lijstje samen met Suicyder.
Speel ook Balls Connect en Repeat
stond er al oeps
[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 21-12-2012 18:00 ]
Tuurlijk, hoe meer hoe beter.Domdo schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:45:
Ik zou ook graag mee willen doen aan het mega-netwerk.
Jij wel, ik ga ff goochelen met plekkenOnbekend schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:50:
Dat lijkt mij ook leuk om zo te spelen. Is er nog plaats?
Tuurlijk, hoe meer hoe moeilijker en leuker! Je bent in charge over het groente en vlees.AlexanderB schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:25:
Ej you guys, ik heb nu ook 2 weken vakantie, kan ik nog meedoen?
[ Voor 9% gewijzigd door Mevius op 21-12-2012 23:30 ]
Die coop-server waar we het de afgelopen paar pagina's over hebben is nog niet online. Ik ga vanavond en dit weekend de dingen bij elkaar zoeken en 'm dan testen en online gooien.Ruudvanelk schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:00:
Ik kan de server niet vinden, heb gewoon de versie gedownload die in die post stond. Meer mensen die hier last van hebben?
Eerst zijn we bezig met het opstellen van wat basisafspraken en ideeën, de andere twee servers zijn wel online.
Ik op de startpost staat info over de GoT-servers en hoe je ze kunt joinen.Ruudvanelk schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:03:
aah ok, ik zag al ergens een servernaam staan dus dacht dat hij al online zou zijn!
Kipschnitzel!Mevius schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 21:57:
[...]
Tuurlijk, hoe meer hoe moeilijker en leuker! Je bent in charge over het groente en vlees.
Wat betreft het opstartkapitaal; de opstartkosten zullen in principe 7-8x zo hoog zijn dan wanneer je in je eentje speelt. Zie ik wel een uitdaging in
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik gooi je erbij!
Daar heb je een goed punt. De normale coop games vergaren hun startkapitaal vaak door met vliegtuigen te gaan werken. Zo hebben ze binnen de kortste tijd een paar miljoen binnen en ze rustig door kunnen bouwen. Nu spelen ze vaak ook maar met een paar personen en niet zoveel als wij van plan zijn, ik voorspel dus alvast totale chaos op onze serverWat betreft het opstartkapitaal; de opstartkosten zullen in principe 7-8x zo hoog zijn dan wanneer je in je eentje speelt. Zie ik wel een uitdaging inVooral een reusachtig netwerk zal vele honderden miljoenen kosten.
Uiteraard, je rol is toegewezenBeefHazard schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:51:
Heb 2 wochen vakantie. Klinkt als genoeg om dit geweldige project te ondersteunen. Graag speel ik hier ook een rol in!
Is er trouwens iemand nog aardig bedreven met het bouwen van treinnetwerken? We kunnen Suicyder ook niet alleen de coördinatie op zich laten nemen. Geef het aan!
[ Voor 6% gewijzigd door Mevius op 22-12-2012 16:03 ]
Wist ik, had je de rol al toegekendAlexanderB schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:31:
Ik heb vaker openttdcoop gespeeld, als dat helpt?en grote treinnetwerken is iets wat ik inderdaad leuk vind om te doen..
Max. treinlengte ook op 15?
Mag een station ook uit meerdere losse stukken bestaan? (CTRL+Click)
Max. treinlengte is 5Onbekend schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:53:
Moet alles op 1 spoor worden aangesloten zodat alle treinen door elkaar rijden, of worden de grondstofgroepen gescheiden zodat bijv. een ertstrein nooit tussen de passagierstreinen zal belanden?
Max. treinlengte ook op 15?
Mag een station ook uit meerdere losse stukken bestaan? (CTRL+Click)
Station spread is 25, platformlengte 5 en station mag iedere design hebben.
Overigens is de station spread 25 voor de grote hubs en drop/pickup stations. Niet om te stationwalken
[ Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 22-12-2012 18:36 ]
De ervaring leert idd dat het aan het begin wat lastig is omdat je snel aan je max lening zit en dus goed moet afstemmen wat je als eerste gaat bouwen cq uitbreiden.
Cool
Personenvervoer is nog niet echt mn specialiteit, maar never too old to learn..
Ik wil wel ruilen tegen hout?AlexanderB schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:52:
[...]
Cool
Personenvervoer is nog niet echt mn specialiteit, maar never too old to learn..
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
[ Voor 11% gewijzigd door MeltedForest op 22-12-2012 19:26 ]
Ik denk dat mn inbox vol was met 25 berichten. Heb even plaats gemaaktMevius schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 19:40:
Iedereen heeft als het goed is het wachtwoord ontvangen.
[...]
Deze gebruiker wil of kan geen Berichten ontvangen: SjoerdV
Ervan uitgaand dat je wel berichten wilt ontvangen moet je ff je dm-funtie aanzetten.
Ik zal zorgen dat mevius het komt te weten, maar denk dat Mevius zelf ook hulp kan gebruiken.-Mike- schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:46:
Is er nog een plek beschikbaar of is alles volgeboekt?
Dus je kan komen helpen met iron ore en steel
Uiteraard, the more the merrier! Je staat erbij.-Mike- schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:46:
Is er nog een plek beschikbaar of is alles volgeboekt?
[ Voor 19% gewijzigd door Mevius op 23-12-2012 15:37 ]
Inmiddels zijn we zo ver dat praktische problemen als kruispunten van de hoofdlijn die de drukte niet meer aankunnen voor komen, erg leuk te zien en hoe men het (vaak erg creatief) oplost.
Er zit al aardig wat aan elkaar geknutseld maar we zijn er nog lang niet! Ben benieuwd hoe dat er over een paar dagen uit zal zien.
Heb de map ook nog niet gezien dus ik ben erg benieuwd wat ik morgen aantref!!
We kwamen al bijna zonder stroom te zittenNetsrek schreef op maandag 24 december 2012 @ 02:42:
Zo, even een weekend vol feestjes gehad dus nog geen tijd gehad om de energiecentrales van kolen te voorzien!
Toen ik er gisteravond mee stopte was er ook nog geen enkele fabriek voorzien levend vlees en graan, ga je daar tzt nog aan beginnen Oxigeon?
Ik ga vandaag beginnen eraan. Maar heb van het weekend wat weinig tijd gehad om eraan te knutselen. Kan helaas maar beperkt online komen met deze dagen haha. Hoe zit het met die pack wat ik moet downloaden? Waar moet ik die neerzetten?Mevius schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:57:
[...]
We kwamen al bijna zonder stroom te zitten, Alles rijdt electrisch inmiddels.
Toen ik er gisteravond mee stopte was er ook nog geen enkele fabriek voorzien levend vlees en graan, ga je daar tzt nog aan beginnen Oxigeon?
Mevius in "[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3"
Je kunt hem gewoon in een aparte map zetten. Het maakt niet zoveel uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Onbekend op 24-12-2012 09:53 ]
Ik zal je erbij zetten, ik denk dat Oxigeon wel wat hulp kan gebruiken gezien het aantal boerderijen op de map^^.jjust schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:59:
Anders wil ik ook wel ff knutselen aan vlees en graan. Moet wel weer even inkomen maar moet wel lukken. Ik hoor graag of daar behoefte aan is.
Waar is hulp nodig? Hout? Farms? Main line? Een van die 3 vind ik wel best
[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 24-12-2012 11:40 ]
Hey Hans, leuk dat je ook mee wilt spelen!Hans1990 schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:38:
Waar is hulp nodig? Hout? Farms? Main line? Een van die 3 vind ik wel best
Toen ik gisteravond uitlogde was er nog genoeg te doen. Geen idee hoe de situatie er vandaag voor staat maar ik zou zeggen, join de game even en kijk welke goederen je het leukst lijken om te doen. Farms en Coal is volgens mij nog wel 'werk' in te vinden, de main line is wel onder controle heb ik zo het idee.
Zie openingspost.Dylan93 schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:49:
Enige kans om te spectaten ? Zou wel graag zien hoe de boel gebouwd is en hoe het vordert
http://tweakers.net/ext/f/jr8jn88d1R30yylkW7noOA8G/full.png
Dit is een mooi voorbeeld, megagroot station, maar als je kijkt naar aantal treinen in de file tov aantal op het station, absoluut niet efficient. De file van olietreinen loopt bijna helemaal naar de oliestations zelf.
Bij Oilpickup 4 heb ik zelfs 14 treinen depot ingegooid, met wat aanpassingen op sneller netwerk had ik aan de resterende al genoeg om continue 2-3 ladende treinen te hebben.
http://tweakers.net/ext/f/LwiP1h00M1mXFg0kX1TYtfcI/full.png
Ook zulke stations bij de steden was behoorlijk overkill, hier was het nog aardig rustig, maar miste de stad enorm oppervlakte om verder uit te breiden, die zuid stad stond vreemd genoeg meer file voor de splitsingen dan treinen op het station zelf
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 24-12-2012 20:58 ]
Situatie nu is idd behoorlijk onredbaar. Volgende keer zorgen we ook voor goede kruispunten, die we niet te zwaar belasten. Ook goed opletten met wat je aansluit en op wat voor manier. Niet een heel groot station met een heel krap junctiontje op de sideline aansluiten.SinergyX schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:57:
2050 was inmiddels gehaald, maar er zaten enorm veel punten in de lijnen die totaal niet efficient waren.
Dit is een mooi voorbeeld, megagroot station, maar als je kijkt naar aantal treinen in de file tov aantal op het station, absoluut niet efficient. De file van olietreinen loopt bijna helemaal naar de oliestations zelf.
Bij Oilpickup 4 heb ik zelfs 14 treinen depot ingegooid, met wat aanpassingen op sneller netwerk had ik aan de resterende al genoeg om continue 2-3 ladende treinen te hebben.
http://tweakers.net/ext/f/LwiP1h00M1mXFg0kX1TYtfcI/full.png
Ook zulke stations bij de steden was behoorlijk overkill, hier was het nog aardig rustig, maar miste de stad enorm oppervlakte om verder uit te breiden, die zuid stad stond vreemd genoeg meer file voor de splitsingen dan treinen op het station zelf
Wel vond ik t verschil tussen main en side track een beetje verwarrend. Enkel tussenstations begreep ik later.
Als we een nieuwe ronde beginnen ben ik iig weer van de partij. Met de kerst geen openttd voor mij.
Dit heb ik grotendeels zo verbouwd. Op dit station worden 201 treinen gevuld met Goods, en levert dat later in een stad af. Op het moment dat de olieaanvoer stopraakte i.v.m. de files op de mainline, bleven deze treinen wachten op Goods, en ontstond er een flinke file naar het kruispunt van de mainline.SinergyX schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:57:
2050 was inmiddels gehaald, maar er zaten enorm veel punten in de lijnen die totaal niet efficient waren.
De sporen kunnen nog wat netter worden gelegd, maar er zijn hier geen files meer....
De mainline heeft een te hoge en ineffectieve belasting en de runningcosts zijn door de inflatie zodanig gestegen tegenover de inkomsten dat we over 100 jaar failliet zijn. Leuke eerste poging, maar onsuccesvol.
Ik ben voorstander om bij een volgende ronde inflatie uit te zetten en de standaard trainset te pakken.
Tevens zijn er teveel verschillende bouwstijlen en worden de regels met betrekking tot transferhubs eigenlijk niet nageleefd.
Ook zou ik een volgende ronde een andere mainline bouwen. 2 keuzes, een ringmainline (1 richtingsverkeer) of 2 2x2 lijnen, 1 voor primaire industrie en 1 voor secundaire industrie.
Het idee achter coop is in elk geval zoveel mogelijk over 1 of 2 lijnen. Maar het moet wel werken.
PS. ik steek in deze game weinig tijd meer, ook ivm de kerstdagen.
[ Voor 10% gewijzigd door Suicyder op 25-12-2012 01:24 ]
Ik heb heel iets meer doorstroming gekregen bij Oil Ref 01 en Steel mill maar dat valt nog niet mee. Moet de kruispunten analyseren omdat ze zodanig veranderd zijn...
Idem hier. Momenteel lig ik al twee dagen op bed met een griepje dus OpenTTD spelen is er helaas niet van gekomen, evenals gourmetten met kerst...Suicyder schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:03:
PS. ik steek in deze game weinig tijd meer, ook ivm de kerstdagen.
Ik zal proberen dit weekend (dan hoop ik toch wel weer beter te zijn) de coop-server te herstarten en meteen een paar verbeterpunten door te voeren. Zelf heb ik niet het meeste gespeeld dus wellicht als jullie kunnen aangeven wat moet veranderen kan ik dat doorvoeren.
Inflatie uit hoorde ik al langskomen, iets met de trainset. Suggesties zijn welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 26-12-2012 19:09 ]
Verder zou ik een volgende game niet teveel veranderen, de boel liep eerder vandaag weer goed nadat Domdo en ik een aantal aanpassingen hadden gedaan.
Overigens zijn er een heel aantal mensen druk met de doorstroming geweest.
Suicyder wrote:
I am using the Dutch Trainset v2 in a MP game but noticed an error on the HS-1 and HS-2 trains.
When you look in the depot it says 10,139 hp for the HS-1 and 18,250 for the HS-2. But after you have built them they always have 6,134 hp instead and also act as powerless as that 6,134 hp.
That is correct. Most dual-power engines have their power depend on the track they are on. You need for example the Dutch Trackset to get tracks on which these trains have full power.
Best I've got for you if you don't want to use a trackset is issue 4477, which will include a parameter to override the track dependency, but then you also have to build the GRF yourself. Since it is preferred to have it automatically (see the discussion in this thread from here and further), but I couldn't get it working, nothing has been included in the set.
Verder is mijn suggestie om de taakverdeling anders in te richten. Zoals eerder is gemeldt, zijn we de laatste tijd alleen maar met de doorstroming bezig geweest, hebben verder nauwelijks nieuwe treinen gebouwd. Dit komt doordat niet de juiste mensen op het juiste tijdstip online konden zijn. Het is ook begrijpelijk dat de mensen die de mainline beheren niet 24 uur per dag er mee bezig zijn.
Mijn voorstel is dan ook om mensen stations en splitsingen/kruizingen toe te wijzen om de doorstroming op gang te houden i.p.v. een bepaald type goederen te gaan vervoeren. Ook al hebben we nu geleerd van de fouten/problemen, verwacht ik dit ook direct terug in een volgende game.
(Overigens vind ik de fileproblemen oplossen een hele leuke uitdaging.)
De volgende opties zou ik wel graag aangepast zien:
- Mapgrootte naar 512x512 (met de mainline die rond gaat).
- Ctrl+click kunnen gebruiken om stationsdelen aan 1 station te kunnen koppelen.
- Ik hoorde ook nog iets over inflatie, maar mij maakt dat niets uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Onbekend op 27-12-2012 13:17 ]
Edit: Updates zien er goed uit, misschien volgende game 1.3.0-beta 1?
[ Voor 14% gewijzigd door Suicyder op 27-12-2012 11:26 ]
PSN ID = OTL002
Geheel correct, een coopgameBoldarak schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:48:
Ik zit even de posts hier door te bladeren , maar lees ik nou goed dat jullie op 1 giga map samenwerken dmv taakverdelingen?
De tweede GoT OpenTTDcoöp-game!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Mevius Host Suicyder Coördinatie hoofdnetwerk en Manusje-van-alles MeltedForest Iron Ore & Steel SinergyX Passengers, mail & valuables Onbekend Coördinatie hoofdnetwerk AlexanderB Voorkeur? BeefHazard Oil en voor die tijd Manusje-van-alles jjust Wood Boldarak Coal Hans1990 Grain & Livestock SjoerdV nl Iron Ore |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Benamingen: Gebruikte track: Betuweroute [25kV AC] Benamingen stations: Benaming normale stations: Coal pickup 01 Benaming hubs: Coal hub 01 Benaming treingroep: Coal: Coal Pickup 01 > Coal Hub 01 Gebruik hubs (en aparte tracks van primair naar hub) en rij vanaf de hubs over de mainlines Spoorwegennet Stationslengte: 5 Industrieën aansluiten op minihubs Geen directe industrieën op het hoofdnetwerk (mainline) Alleen minihubs aansluiten op de mainline Werk volgens het schema welke te zien is bovenin de map Treininstellingen: Treinengroepen per industrie Binnen een groep shared orders gebruikers Alle treinen non-stop-orders meegeven Niet stationwalken Instellingen Afstand(in vakken) tussen signalen: 2 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Servernaam: [GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts Map grootte: 512x512 Max voertuigen: 0 Max boten: 0 Max vliegtuigen: 0 Max. treinen: 3000 Landschap: Temperate NewGRF: Dutch Trainset v2 NewGRF: Dutch Catanary NewGRF: Dutch Station set NewGRF Dutch Trackset 0.1.0 alpha1 NewGRF Dutch Signals NewGRF Industrial stations set OpenTTD versie: OpenTTD 1.3.0-beta 1 Maximale stationsbreedte: 25 Citygrid: 3x3 Gelimiteerde wagonnetjes: Uit |
1
2
3
4
5
6
7
8
| Mapgrootte 512x512 Mainline in een cirkel Koppelen station met Ctrl+klik Inflatie: uit Aantal steden: Minimaal Groeisnelheid steden: Minimaal Aantal industrieën: Maximaal Versie: 1.3.0-beta 1 |
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: teamspeak.mevink.nl:9987
Download: [komt nog]
Ideeën & afspraken in samenwerking met Suicyder, Onbekend en de rest van het topic!
[ Voor 21% gewijzigd door Mevius op 28-12-2012 00:47 ]
EDIT: Voorkeur: Olie en manusje-van-alles voordat de olie er is.
EDIT2: Mevius, doet eens TS komen.
[ Voor 44% gewijzigd door BeefHazard op 27-12-2012 12:08 ]
Super gaaf zeg! Wist niet dat dat mogelijk was, Zal vanavond de update eens binnentrekken.
Heb het origineel grijs gespeeld, maar als ik zie wat er nu mogelijk is is dat echt een natte droom van een TT'r.
Is er ook een mogelijkheid om mee te kijken wat jullie allemaal gedaan hebben? (zie ergens in de post "spectators 0/30" staan)
En als het kan wil ik wel graag meehelpen hoor! Maar moet we dan wel eerste even inlezen want er is een sloot aan mogelijkheden.
PSN ID = OTL002
Ik zit op mijn werkBeefHazard schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:03:
EDIT2: Mevius, doet eens TS komen.
Ik heb je erbij gezet met de makkelijkste grondstof eraf. Ik zou zeggen spectate onze oude game en kijk goed hoe het daar geregeld is. Vragen? Stel ze!Boldarak schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:09:
En als het kan wil ik wel graag meehelpen hoor! Maar moet we dan wel eerste even inlezen want er is een sloot aan mogelijkheden.
In deze staat alle info die je nodig bent om te joinen (versienr. etc)
[ Voor 48% gewijzigd door Mevius op 27-12-2012 12:18 ]
Ik ga wederom voor farms.
Wat gaan we doen met de mainline, alles in 1 cirkel? Eenrichtingscirkel, of dual?
Ik heb bij Openttdcoop ook wel eens zo'n experiment gezien om alles eenrichting te doen. Nadeel: als een trein net ff iets terug op de cirkel moet zijn moet hij het hele land omrijden (opzich nog niet heel erg), maar daardoor is de mainline super vol en hadden ze 10 lanes breed nodig oid + heeeeel veel load balancing.

[ Voor 53% gewijzigd door Hans1990 op 27-12-2012 13:02 ]
Mijn voorkeur gaat toch uit naar een 2-richtingsmainline. Vier sporen heen, en vier sporen terug.
Om bottlenecks te voorkomen, zou ik willen voorstellen om max. 1 station per industry te gebruiken waarbij elk station die aan het hoofdnetwerk wordt gekoppeld 4 sporen in en 4 sporen uit aan te koppelen. Via elk van de 4 sporen kan een trein op het station komen om vracht laden en/of te lossen. D.m.v. waypoints kunnen verschillende type treinen vóór de stations op het juiste spoor worden geleidt. Een goed voorbeeld is station Refinery 01 waarbij de goederen alleen via de onderste sporen kunnen worden opgehaald. Een fout voorbeeld is station Refinery 02 waarbij op het kruispunt de trein al niet elk spoor kan gebruiken om naar het station kan rijden, en dus de niet de volledige capaciteit wordt benut.
[ Voor 5% gewijzigd door MeltedForest op 27-12-2012 14:08 ]
Ik kan je alvast een tip geven, maak separate stations aan voor de drop offs en loads. In de huidige game heb ik dat gecombineerd en het kwam soms voor dat het station vol stond met steeltreintjes terwijl de Iron Ore-treintjes geen plek meer hebben om te lossen.MeltedForest schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:07:
Ik wil wel wat iron ore / steel verplaatsen als server #2 begint.
Voordeel van een 1-richtingsmainline is dat de kruispunten, opritten en afritten VEEL makkelijker zijn.Onbekend schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:40:
De job om de mainline te beheren neem ik aan.![]()
Mijn voorkeur gaat toch uit naar een 2-richtingsmainline. Vier sporen heen, en vier sporen terug.
Om bottlenecks te voorkomen, zou ik willen voorstellen om max. 1 station per industry te gebruiken waarbij elk station die aan het hoofdnetwerk wordt gekoppeld 4 sporen in en 4 sporen uit aan te koppelen. Via elk van de 4 sporen kan een trein op het station komen om vracht laden en/of te lossen. D.m.v. waypoints kunnen verschillende type treinen vóór de stations op het juiste spoor worden geleidt. Een goed voorbeeld is station Refinery 01 waarbij de goederen alleen via de onderste sporen kunnen worden opgehaald. Een fout voorbeeld is station Refinery 02 waarbij op het kruispunt de trein al niet elk spoor kan gebruiken om naar het station kan rijden, en dus de niet de volledige capaciteit wordt benut.
Je slaat gewoon een paar sidelines dwars door de map voor de aansluiting van primair spul en op de buitenring zet je de factory's op een korte kant. Moet ik wel zeggen dat een langwerpige map zich er beter voor leent. (512x1024 ofzo)
Mja, dat doe ik zelfs in mijn singleplayer gamesMevius schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:34:
[...]
Ik kan je alvast een tip geven, maak separate stations aan voor de drop offs en loads. In de huidige game heb ik dat gecombineerd en het kwam soms voor dat het station vol stond met steeltreintjes terwijl de Iron Ore-treintjes geen plek meer hebben om te lossen.
Ik normaal gesproken ook, maar bedacht me laatst dat het wel eens praktisch zou zijn dit te combineren.. Niet dus..MeltedForest schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:09:
[...]
Mja, dat doe ik zelfs in mijn singleplayer games
Maar laten we in ieder geval 1 ding voorkomen, dat treinen 2-3 jaar onderweg zijn van punt A naar B, daar ging het zeker de eerste 100 jaar echt niet goed, tot een punt dat er een enorm hoeveelheid treinen gewoon jaren lang verlies draaien. (ze draaien 20mil kosten per jaar, maar brachten geen 60mil meer op in het 3rde jaar dat ze eindelijk iets afleverden).
Deze treinen die we nu hebben zijn ook erg traag in optrekken. Dat helpt ook niet bij het joinen van treinen of als er een file komt te staan.
Gescheiden stations is handig, of de full load order niet gebruiken op dat soort stations. Dat is natuurlijk wel sonde om treinen voor niets heen en weer te laten rijden. Anders kan je nog bewust te weinig transporteren zodat je nooit zo'n verstopping krijgt.
Dan is de win-win oplossing nog apart dropoff en pick stations.