Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:27
Zo, server 2 even iets anders ingedeeld. Hard-mode voor de liefhebbers! Hopelijk staat alles in 1 keer goed en kan 'ie blijven draaien. Niet voor beginners of mensen die snel even willen spelen!

[GoT] Mevius #2 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3978&lang=en
  • Startjaar: 1830
  • Klimaat: Temperate
  • Vliegtuigen/voertuigen/boten: uit
  • Map size: 512x2048
  • initial_interest = 4 (Rente van de lening omhoog)
  • station_spread = 12 (Maximale breedte stations)
  • distant_join_stations = false (geen hele steden meer pakken met 1 station dus)
  • NewGRF: ECS Basic vector II
  • NewGRF: ECS Chemical vector II
  • NewGRF: ECS Machinery vector
  • NewGRF: ECS Argicultural vector
  • NewGRF: ECS Houses
  • NewGRF: ECS Town vector
  • NewGRF: ECS Wood vector
  • NewGRF: BaseCosts (Kosten van terraforming gaan drastischer omhoog (x16) Ook de andere kosten zijn aangepakt.)
  • NewGRF: NuTracks (Geeft veel verschillende soorten spoor) (kosten x4))
  • NewGRF: NARS TrainSet
  • NewGRF: Industrial Station Renewal

[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 02-12-2012 17:40 ]

Home Assistant | โ˜€๏ธ 15.2kW PVOutput | PC Specs | ๐Ÿ”‹ Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:27
Startjaar 1830? Dus we moeten eerst een eeuw wachten voordat we treinen kunnen bouwen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
BWBzz schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:31:
Startjaar 1830? Dus we moeten eerst een eeuw wachten voordat we treinen kunnen bouwen? :P
NuTracks i.c.m. NARS begint in 1830 ;). Hardmode is hardmode hรจ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
True true ^^ Op naar de eeuw! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 11:50

bReChThOu

Team Belgium

Waarom startjaar 1830 :/ Ik vind 1930 al een ramp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Je bent zelf een ramp :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Mevius schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:10:
@AlexanderB: mijn 'testcompany' overgenomen @server1 zie ik? :P
Ja, hij was failliet aan het gaan, je dropstation stond 1 tile te ver van de houtzagerij.. Had t ook kunnen laten gaan, maar dacht.. nah, das nog wel te fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
AlexanderB schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:46:
[...]

Ja, hij was failliet aan het gaan, je dropstation stond 1 tile te ver van de houtzagerij..
De pro aan het werk hรจ :o
Had t ook kunnen laten gaan, maar dacht.. nah, das nog wel te fixen..
Dan heeft iemand anders er een wachtwoord op gezet .Ik wilde weer verder met mijn verdiende klein kapitaal maar dat ging niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Als je geld wilt, ik geloof dat mijn bedrijf al dik over de 100 miljoen cash heeft.. :P

[edit:] toen de 1 miljard bereikt was ben ik dr vandoor gegaan.. :P morgen server 2 proberen.. :)

[ Voor 36% gewijzigd door AlexanderB op 02-12-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
AlexanderB schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:46:
Als je geld wilt, ik geloof dat mijn bedrijf al dik over de 100 miljoen cash heeft.. :P
Nee bedankt, ik ben net lekker bezig op server 2. En met lekker bezig bedoel ik; ik maak winst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Echt respect voor de mensen op server #2, zou zoveel geduld (nog) niet opkunnen brengen... Veel kosten, weinig initiele opbrengsten.

Ook erg fascinerende bouwerken op server #1, heeft me wel doen nadenken over het aanpakken van stations, splitsingen etc...

Keep up the good work guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Damn... Ik heb server #2 moeten herstarten omdat ik de NewGRF's in de verkeerde volgorde had toegevoegd.. Gelukkig waren we (BWB, mijzelf en nog iemand, ben ff de naam kwijt) nog niet zo lang bezig.

Mooie creatieven werken alweer op server #1 inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
Ooh daarom was mijn company ineens weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O5EQR4tcWjWfxVV8yQlXUbA5/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:04
Feli. Vooral die score van 1000 is zeer goed. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Zeker netjes! Ik laat de game doorlopen totdat de map 'op' is. Daarna komt de savegame in de startpost en wordt er opnieuw gestart (met default settings of iets anders naar wens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54

WhySoSerious

Be the change.

* WhySoSerious magnaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Current date @Server#2: 1898-08-09

Ooh kijk aan, dan ben ik inmiddels miljonair denk ik. Vanavond maar eens mijn imperium uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mevius schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:37:
[...]

Current date @Server#2: 1898-08-09

Ooh kijk aan, dan ben ik inmiddels miljonair denk ik. Vanavond maar eens mijn imperium uitbreiden.
*gooit een miljardje van server 1 naar 2*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Suicyder schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:45:
[...]

*gooit een miljardje van server 1 naar 2*
Server 2 te kennen staat de 'overschrijvingsbelasting' daar op 90% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mevius schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:46:
[...]

Server 2 te kennen staat de 'overschrijvingsbelasting' daar op 90% :P
Dan maar de volle 6 miljard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Weet er iemand hoe ik instellingenvan een NewGRF on the fly kan veranderen in de serverconfig?

Ik kan me herinneren dat daar een commando voor is maar het schiet me niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mevius schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:25:
Weet er iemand hoe ik instellingenvan een NewGRF on the fly kan veranderen in de serverconfig?

Ik kan me herinneren dat daar een commando voor is maar het schiet me niet binnen.
Dit is sinds 1.1 gedisabled en wordt ook niet meer aangezet, dit doordat teveel mensen het rode venster negeerden en later gingen klagen dat hun savegame niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:50
Suicyder schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:30:
[...]

Dit is sinds 1.1 gedisabled en wordt ook niet meer aangezet, dit doordat teveel mensen het rode venster negeerden en later gingen klagen dat hun savegame niet meer werkte.
Kun je weer inschakelen. Je moet het ergens zelf aanpassen. Met degelijk zoekwerk is het antwoord te vinden op het OpenTTD forum.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Voor de mensen die veel op server 2 spelen, is het hinderlijk dat de industrieรซn vaak openen en sluiten of valt het allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Hm, ja, dat lijkt alleszinds mee te vallen.. Om het anders te stellen, in de omgeving van een van mijn stations stond een fabriek die 0 service heeft gehad, en die sloot pas na 150 jaar.. Wat mij betreft geen probleem..

Trein-runnincosts en aanschaf zijn wel te extreem, het is echt moeilijk om iets winstgevend te maken, en je bedrijf moet basically 100+ jaar draaien voor je genoeg cash hebt opgebouwd voor meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
AlexanderB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:44:
Hm, ja, dat lijkt alleszinds mee te vallen.. Om het anders te stellen, in de omgeving van een van mijn stations stond een fabriek die 0 service heeft gehad, en die sloot pas na 150 jaar.. Wat mij betreft geen probleem..
Mooi, laten we dat zo staan voor nu :)
Trein-runnincosts en aanschaf zijn wel te extreem, het is echt moeilijk om iets winstgevend te maken, en je bedrijf moet basically 100+ jaar draaien voor je genoeg cash hebt opgebouwd voor meer..
Hmm, dan moeten we voor een volgende keer daar een betere balans in vinden. Welke kosten omhoog? (want het simpelweg makkelijker maken is natuurlijk geen optie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik zat gisteravond even te spectaten in Server 2, moet inderdaad zeggen dat de verhoudingen van de runningcosts niet klopt.

Steamlocs : Runningcosts x4
Diesellocs : Runningcosts x64
Electric : Runnincosts x32

Waarom ze niet allemaal gelijk trekken? Want op dit moment zijn alleen de stoomlocs enigzins rendabel en die dingen zijn nog een sloom ook nog. Als de andere locs ook naar 4x of 8x gaan dan zijn ze rendabel genoeg om er lijntjes mee op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Dat ook ja..

Het probleem is namelijk precies omgekeerd van server 1..
In server 1 maak je in 10 minuten een lijntje waarmee je zoveel geld verdient dat je het niet meer kan uitgeven, en alles aan alles verbinden is een dusdanig grote opgave dat dr nooit een einde aan komt, maar ook geen enkele uitdaging aan zit.. (als je standaard al probeert te bouwen op soepele doorstroom enzo)

In server 2 moet je met veel moeite een bedrijfje beginnen en hopen rendabel te zijn, om daarna urenlang dat ene lijntje te babysitten/wachten tot je wat geld vergaard hebt.. Dat gaat bijna net zo hard vervelen als een vrijwel oneindige hoeveelheid geld en een overdaad aan mogelijkheden..

Kortom, *iets* makkelijker is op zich geen bezwaar, dan loopt het spel wat vlotter door.. Zolang het maar niet *te* makkelijk is, zoals server 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Hmm.... zojuist erachter gekomen dat op server 1 er een maximum treinaantal is van 600, tot zover het bouwen van een netwerk.....
Ik heb gekozen alles met treinen van 3 lang te vervoeren en zeker 60% van de map kan nog vervoerd worden. Gezien treinen niet zo zwaar belasten vind ik 600 erg laag, 2000 zou beter zijn of gewoon de max van 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

En toen had ik ineens "veel" geld in server 2..
M'n treintjes begonnen na een stevige portie micromanagement zowaar winst te maken op sommige trajecten.. Ook een ander lijntje wat ik na failliesement van een ander dr bij kreeg was met een kleine hoeveelheid werk (nieuwe locomotieven, wat extra signals, en wat extra treinen voor meer capaciteit) ineens ook zwaar winstgevend..

Maargoed, ik heb dr niet zo'n zin meer in, ik wacht wel tot de restart, eens zien of het dan iets gebalanceerder is, en dus iets vlotter doorpakken/uitbreiden.. :) (en dieselloc's, die zijn nu onbetaaldbaar, maar ze zo veel leuker..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Ik zal een betere balans proberen te vinden tussen speelbaarheid en moeilijkheidsgraad. Had gehoopt dat ik deze week wat meer tijd zou hebben om mee te spelen, maar zal er helaas niet van komen :(.
Suicyder schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:30:
Steamlocs : Runningcosts x4
Diesellocs : Runningcosts x64
Electric : Runnincosts x32
Waarom ze niet allemaal gelijk trekken? Want op dit moment zijn alleen de stoomlocs enigzins rendabel en die dingen zijn nog een sloom ook nog. Als de andere locs ook naar 4x of 8x gaan dan zijn ze rendabel genoeg om er lijntjes mee op te bouwen.
Lijkt me inderdaad handig dit gelijk te trekken, echter moet het spel niet te makkelijk worden later in de map. Wellicht de property maintenance omhoog? Zo betaal je in het begin van het spel relatief weinig en kun je goed beginnen met kleine lijntjes, terwijl laten de kosten omhoog gaan als er creatieve netwerken aangelegd worden.
Suicyder schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:05:
Hmm.... zojuist erachter gekomen dat op server 1 er een maximum treinaantal is van 600, tot zover het bouwen van een netwerk.....
Ik heb gekozen alles met treinen van 3 lang te vervoeren en zeker 60% van de map kan nog vervoerd worden. Gezien treinen niet zo zwaar belasten vind ik 600 erg laag, 2000 zou beter zijn of gewoon de max van 5000
Dit limiet is ingesteld omdat we 'vroeger' ook met voertuigen, boten en vliegtuigen aan de slag dingen. Bij tien companies en duizenden units liep de game bij de meerderheid van de mensen niet meer fatsoenlijk. De limiet kan inderdaad wel omhoog, eens kijken of ik dat on the fly kan doen zodat men door kan bouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Zo zonder vliegtuigen en boten is lekker rustig, game blijft goed lopen ook. Lekker omhoog met dat limiet en eens kijken hoe vol die map kan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Mevius schreef op woensdag 05 december 2012 @ 07:33:
Wellicht de property maintenance omhoog? Zo betaal je in het begin van het spel relatief weinig en kun je goed beginnen met kleine lijntjes, terwijl laten de kosten omhoog gaan als er creatieve netwerken aangelegd worden.
Die mag van mij wel iets omhoog, maar eeuh, dat is gewoon n vast bedrag per jaar per station, ongeacht het formaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
AlexanderB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:45:
[...]

Die mag van mij wel iets omhoog, maar eeuh, dat is gewoon n vast bedrag per jaar per station, ongeacht het formaat..
Betaal je geen onderhoudskosten voor spoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

nee, alleen aanschaf + buldozerkosten + evt kosten voor zo'n ophoginkje als je over een diagonaal heenbouwt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Heb me op server1 ook maar eens aangemeld. Blijft toch leuk en heb eigenlijk nooit multiplayer gespeelt in TTD :D

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Harry schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:00:
Heb me op server1 ook maar eens aangemeld. Blijft toch leuk en heb eigenlijk nooit multiplayer gespeelt in TTD :D
Ik kan je wel zeggen, in multiplayer gaat je manier van bouwen echt veranderen. Door te kijken hoe andere het aanpakken leer je zoveel dat je eigen spoorwegennet van vroeger en hopeloos inefficiรซnt uit zal zien (ik spreek hier even voor mezelf :P)

Wel mooi om te zien hoe de animo voor dit inmiddels 17 (!!) jaar oude spel redelijk constant blijft.Ook petje af voor de ontwikkelaars van OpenTTD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Heb je toevallig al tijd gehad te kijken naar de 'Max_trains = 600' setting van server 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Net aan het kijken geweest naar het 'advanced settings' menu. Ik zie daar onder 'Economy' staan 'Infrastructure Maintenance'. Volgens mij zou je zo infra kunnen belasten tijdens de games.

Zou misschien iets zijn voor server 2

[ Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 08-12-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Net op server 2 een tijd bezig geweest met het aanleggen van een network voor iron ore, vehicles, glass, weetikveel... kom ik er achter dat er geen Maglev wagons zijn waar dat in kan |:(

Er is sowieso maar 1 Maglev engine, misschien dat daar bij de volgende restart nog iets bij kan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Suicyder schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:25:
Heb je toevallig al tijd gehad te kijken naar de 'Max_trains = 600' setting van server 1?
Ik moet er nog ff naar kijken, weet die instelling niet waarmee je settings on the fly kunt aanpassen.
Suicyder schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:57:
Net aan het kijken geweest naar het 'advanced settings' menu. Ik zie daar onder 'Economy' staan 'Infrastructure Maintenance'. Volgens mij zou je zo infra kunnen belasten tijdens de games.

Zou misschien iets zijn voor server 2
Dat is inderdaad wel een leuke toevoeging. Ga ik eens naar kijken.
Glival schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:23:
Er is sowieso maar 1 Maglev engine, misschien dat daar bij de volgende restart nog iets bij kan? ;)
Deze trainset kent maar 1 Maglev trein, we kunnen volgende ronde wel met een andere trainset spelen. Sowieso is een beetje afwisseling wel leuk^^ :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:25
Zijn er nu ook template/layout voorbeelden voor stations die toegankelijk moeten zijn vanuit 2 kanten?

Ik heb een middenstation van puur post/pasagiers vervoer, maar het komt op enig moment altijd vast te zitten. Eerst dacht ik 4baans heen/4baans terug, maar er zitten ook een paar treinen tussen die dit als eindstation hebben en dus weer terug moeten.

http://wiki.openttd.org/i...track-station-nogreen.png
Zoiets had ik eerst, maar dan is er enorm inefficient gebruik van 8 sporen.

Ok, ik snap enkel nog die normale path-signals, die combo/pre/exit niet :P

Nu vind ik net deze:
Afbeeldingslocatie: http://clip2net.com/clip/m76758/1329150520-clip-31kb.png
Naar deze krijg ik ws nooit 2 kanten op? (al zou ik ditzelfde kopieren naar de andere kant). En lijkt niet te werken met PBS systeem.

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2012 20:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wat je kunt doen om een en ander efficienter te maken, is het voorkomen dat inkomen of uitgaande treinen elkaar niet blokkeren, dit is in je huidige ontwerp wel het geval.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3038360/GoT/Huntfield%20Transport%2C%201880-03-10.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Uiteindelijk iets gemaakt met deze variant:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/7/7f/Yapp_basicstation.png
Wist niet dat je op die manier makkelijk 2 kanten van een station volop kan gebruiken, maar blijkbaar werkt het enorm netjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2012 22:18 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
SinergyX schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:18:
[afbeelding]
Wist niet dat je op die manier makkelijk 2 kanten van een station volop kan gebruiken, maar blijkbaar werkt het enorm netjes :)
Dit was het resultaat na uren bouwen en optimaliseren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Overigens zou het tweede voorbeeld in de eerste post van SinergyX gewoon moeten werken met PBS, ook als je het aan twee kanten van het station bouwt. Sterker nog, dat is functioneel identiek (met iets meer sporen) aan wat er nu is.

EDIT:
Overigens wil je zo'n station niet hebben als de treinen die van de ene kant komen moeten wachten op spullen uit treinen van de andere kant. Dan moet er altijd 1 spoor beschikbaar zijn vanuit de lever-kant, anders krijg je problemen (dan staan treinen te wachten op lading van treinen die ze zelf blokkeren door op het station te wachten.

[ Voor 43% gewijzigd door Patriot op 11-12-2012 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

SinergyX schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:18:
[afbeelding]
Je kan altijd nog 'afkijken' bij andere spelers in de server, genoeg OpenTTD ervaring die meespeelt geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Patriot schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 04:18:
Overigens zou het tweede voorbeeld in de eerste post van SinergyX gewoon moeten werken met PBS, ook als je het aan twee kanten van het station bouwt. Sterker nog, dat is functioneel identiek (met iets meer sporen) aan wat er nu is.

EDIT:
Overigens wil je zo'n station niet hebben als de treinen die van de ene kant komen moeten wachten op spullen uit treinen van de andere kant. Dan moet er altijd 1 spoor beschikbaar zijn vanuit de lever-kant, anders krijg je problemen (dan staan treinen te wachten op lading van treinen die ze zelf blokkeren door op het station te wachten.
Probleem zat in de treinen die weer terug moeten ipv verder. Te vaak had ik 4 stations vol, maar de andere 4 waren helemaal leeg. De versie die ik nu heb kan vanuit 2 kanten, maar de wissel is lang genoeg om altijd minimaal 1 trein weer te kunnen laten wegrijden (treinen zijn max 4 tiles). Ergste geval raakt 1 kant vol, maar als de trein dan omdraait na een tijdje, kan hij aan die andere kant weer weg komen.

Nu moet ik alle wissels erachter nog opschonen, dat is nog beetje chaos.
MeltedForest schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:05:
Je kan altijd nog 'afkijken' bij andere spelers in de server, genoeg OpenTTD ervaring die meespeelt geloof ik :+
Dat zijn vaak RoRo's, ik probeer juist grote tussenstations te bouwen met de NL trainkit, kijken of ik de halve map aan elkaar kan knopen met treintjes :P

Jammer vind ik alleen dat zo'n helling meteen de hele snelheid eruit haalt, welke optie is dat nu precies om dat minder te maken? Trein acceleratie op origineel of realistisch maakt weinig uit.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

treinacceleratie op origineel = terug naar 30 km/h bij elke aanrakig van n helling-op, ook al is t n trein die alleen maar uit locomotieven bestaat.

Realistisch houd rekening met het gewicht van je trein, de trekkracht in KN, gewichtsfactor (je kan vracht extra zwaar maken om de moeilijkheid te verhogen), hellingshoek (staat default op 5 graden geloof ik) en nog wat dingen.. Als je trein teveel afremt helling op, dan issie gewoon te zwaar voor de locomotief.

Ook helpt het als je ervoor zorgt dat een trein niet vanaf stilstand hellingop hoeft, maar eerst een stukje op vlakke grond vrij heeft om op te trekken voor ie aan de helling toekomt. (en zorg dmv de seinen ervoor dat ie niet alsnog vlak voor/op de helling op de rem moet omdat er nog een trein voor rijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ok, dus op realistisch zou een trein met genoeg PK tov lengte/gewicht gewoon redelijke snelheid door moeten rijden? Kan je dat binnen een saving nog aanpassen? Alle vrachttreinen rijden bij voorbaat al op dubbele locomotieven.

Ik had 2 treinsets van 1957 (4set met 1800pk) gekoppeld (sprinter 'hondekop' dacht ik), dat zou in principe genoeg moeten zijn om volle snelheid de heuvel op te moeten gaan (of in iedergeval minder terugval dan nu die 30km/u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Update, probleem opgelost :)

Dacht elke keer de acceleratie op realistisch te zetten, maar nog steeds vielen ze terug naar 30. Bleek ik uiteindelijk steeds de optie 'wegvoegtuigen' aan te passen, treinen zitten onder apart uitklap menu :X

En nu rijden ze vrolijk met amper snelheidsverlies de heuvel op :D

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54

WhySoSerious

Be the change.

Netjes :)

Mevius wil je server 1 nog lang door laten lopen? Ik persoonlijk heb niet zo veel zin meer om te spelen en er is volgens mij maar weinig activiteit geweest de paar laatste dagen. Tijd voor een nieuwe start in mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
WhySoSerious schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:15:
Netjes :)

Mevius wil je server 1 nog lang door laten lopen? Ik persoonlijk heb niet zo veel zin meer om te spelen en er is volgens mij maar weinig activiteit geweest de paar laatste dagen. Tijd voor een nieuwe start in mijn ogen :)
Agreed. Ik heb al meer dan 100 jaar niets meer kunnen bijbouwen. Tijd voor een refresh + meer max_trains :+

Edit:
Excuus bijna 200 jaar :P

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 12-12-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Heb weer ff liggen klooien op de server van mevius. Echter een klein vraagje. Ik heb nu een haven gebouwd bij wat olietorens. Ik laat wat boten van de olieplatforms naar de haven varen om daar de olie te droppen.

Nu heb ik op de kant een treinstation gemaakt welke ik eigenlijk wil dat de olie van de haven naar de fabriek brengt. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik zie de olie in de haven liggen, maar helaas gaat de olie niet automatisch van de haven naar het station? Dit zorgt er dus voor dat de trein geen olie meeneemt.

Het station heb ik gebouwd in het gebied van de haven.

Alvast bedankt

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:09

Dirk

Coรถrdinator frontpagemoderatie
De haven kan standaard geen olie verwerken, dus de lading van de boten wordt daar normaal ook niet gelost, tenzij je expliciet 'unload' of 'transfer' orders geeft. 'Transfer' heeft overigens de voorkeur, omdat dan de winst wordt gedeeld tussen de verschillende voertuigen op de lijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Voor je schepen inderdaad voor 'Transfer' kiezen.
Om ervoor te zorgen dat je treinen de olie kunnen vervoeren, moet je je stations combineren. Als je met CTRL+Klik je station bouwt kan je kiezen met welk ander station in de buurt je je nieuwe station wil combineren, en dan kies je voor je haven. Op dat moment kan je het gewoon inladen met je treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Voordat ik het hier las had ik nog eventjes de wiki doorgekeken en was inderdaad met de control toets dat ik de stations aan elkaar moest koppelen ;). Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:09

Dirk

Coรถrdinator frontpagemoderatie
Oh, ik verwacht dat je ze al tegen elkaar aan had gebouwd :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dirk schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:11:
Oh, ik verwacht dat je ze al tegen elkaar aan had gebouwd :P
Evengoed bedankt :). Heb nu ook de ordergegevens aangepast dat ik nu ook geld krijg als de boot het naar de haven brengt. Dit levert me toch elke keer weer net weer iets meer op. Heb ik in elk geval de kosten van de boot (onderhoudskosten) terug ieder jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

En het scheelt je weer een melding van negatieve profit elk jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:50
Ik lees hier dat veel mensen moeilijkheden hebben met opstarten. Ik heb zelf een tijd met ECS gespeeld en de beste manier om te starten is met bussen. Wij gebruikte een bus NewGRF die bussen mogelijk maakte die gewoon 120 km/h konden met 200 passagiers. Zet dit tussen twee steden en je hebt een startkapitaal.

Daarna kan je langzaam beginnen met treinen. Begin bij ECS in ieder geval nooit met treinen, want dat duurt inderdaad een eeuwigheid en kost je klauwen vol geld.

Wij hadden ook de WAS (World Airliner Set) met realistische vliegtuigen. Eรฉn vliegtuig kostte je dan zo'n 5 miljoen pond met onderhoudskosten 300k per jaar. Die moesten echt doorvliegen voor winst. :) \

Ik zal nog eens contact zoeken met mijn oude clanleider. Die heeft de bestanden nog, misschien kunnen wij die gebruiken voor een server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
KoploperMau schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:19:
Ik lees hier dat veel mensen moeilijkheden hebben met opstarten. Ik heb zelf een tijd met ECS gespeeld en de beste manier om te starten is met bussen. Wij gebruikte een bus NewGRF die bussen mogelijk maakte die gewoon 120 km/h konden met 200 passagiers. Zet dit tussen twee steden en je hebt een startkapitaal.

Daarna kan je langzaam beginnen met treinen. Begin bij ECS in ieder geval nooit met treinen, want dat duurt inderdaad een eeuwigheid en kost je klauwen vol geld.

Wij hadden ook de WAS (World Airliner Set) met realistische vliegtuigen. Eรฉn vliegtuig kostte je dan zo'n 5 miljoen pond met onderhoudskosten 300k per jaar. Die moesten echt doorvliegen voor winst. :) \

Ik zal nog eens contact zoeken met mijn oude clanleider. Die heeft de bestanden nog, misschien kunnen wij die gebruiken voor een server...
Ik hou mij altijd aanbevolen. Binnenkort heb ik een paar dagen vrij dus dan maar een mooie serversetup in elkaar knutselen met de suggesties uit dit topic en dan weer imperiumpje bouwen^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik speel enkel met dutch train set en dutch stations, an sich werkt dat aardig fijn, alleen jammer dat je veel handmatig moet vervangen qua treinen omdat oudere niet meer beschikbaar zijn. Dat samen met snelheidslimiet op wagons, moet je alles wat beter plannen qua tijd/infrastructuur.

Zijn er ook random templates die volkomen plat zijn? Je kan ze wel zelf maken, maar dan mis je veel qua riviertjes of bebossing, merk dat ik altijd om bergen (2-3 hoog) heen werk :P

Er was iemand op het forum die had eigen patch compiled met de optie voor treinen dat ze vertrekken wanneer er weer nieuwe trein aankomt, maar deze wil bij mij niet draaien.
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=50001

(aangezien conditioneel 'goto' geen ondersteuning heeft voor aantal treinen).

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Wat je kan proberen is met timetables te werken om aankomst en vertrek beter op elkaar te plannen.

Wat betreft de nieuwe serverstarts, zou server 1 ook ECS of FIRS kunnen krijgen met de originele vehicles? ECS biedt wat meer mogelijkheden qua stuntelwerk met stations en cargovervoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Test het net op een schone PC hier, lijkt opeens probleemloos te werken.

Maar is client gok uit 2010, mischien maar eens zelf eentje proberen te compilen met die patch erin.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
De boel op server 1 nog een update weten te geven, treinen van 3 naar 4 lang voor zover mogelijk binnen het lopende traject, jaarlijkse omzet van 300 naar 400 miljoen :P

Volgende keer ga ik wel weer met langere treinen werken dan 3 lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Suicyder schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:51:
Wat betreft de nieuwe serverstarts, zou server 1 ook ECS of FIRS kunnen krijgen met de originele vehicles? ECS biedt wat meer mogelijkheden qua stuntelwerk met stations en cargovervoer
Dat kan geregeld worden. ECS op server 1 en FIRS op server 2? Hebben we ten minste een beetje afwisseling.
Suicyder schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:30:
jaarlijkse omzet van 300 naar 400 miljoen :P
Omzet zegt nog niets, is je winst ook omhoog gegaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Mevius schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:06:
[...]

Dat kan geregeld worden. ECS op server 1 en FIRS op server 2? Hebben we ten minste een beetje afwisseling.
[...]

Heb eens eventjes gekeken op verschillende fora maar kan niet echt vinden wat ECS en FIRS inhouden. Neem aan dat het er allemaal realistischer op wordt. Speel op dit moment op server 1 geloof ik. Wat gaat dit dan uiteindelijk inhouden als hij daarop wordt geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
[Hier vindt je een overzicht van de gangbare NewGRF's en hun uitleg.

FIRS en ECS zijn industry sets waarbij het goederenvervoer veranderd. Op server 2 spelen we met NARS (North American Renewal Set) welke een leuk scala aan treinen met zich meebrengt. Japanese train set speelt volgens mij ook wel leuk weg, hebben we vorig jaar een keer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben laatst ook maar weer eens begonnen met OpenTTD. Man wat een heerlijk spel blijft het toch. Ben toen ook even op de GOT server gaan kijken (spectaten) maar deze stond op pauze?
Is dit altijd zo als er niemand online is? Of werkt dat anders?

Heb nooit echt aan multiplayer gedaan bij t spel, maar ik ben zeker geรฏnteresseerde als er weer een nieuwe ronde wordt gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Mevius schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:52:
[Hier vindt je een overzicht van de gangbare NewGRF's en hun uitleg.

FIRS en ECS zijn industry sets waarbij het goederenvervoer veranderd. Op server 2 spelen we met NARS (North American Renewal Set) welke een leuk scala aan treinen met zich meebrengt. Japanese train set speelt volgens mij ook wel leuk weg, hebben we vorig jaar een keer geprobeerd.
Bedankt voor de info. Was me al aan het afvragen wat die american set was. Dacht dat het bepaalde treinen ofzo waren. Allemaal die GRF's zijn eigenlijk een soort van add-ons/patches :D
Netsrek schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:57:
Ik ben laatst ook maar weer eens begonnen met OpenTTD. Man wat een heerlijk spel blijft het toch. Ben toen ook even op de GOT server gaan kijken (spectaten) maar deze stond op pauze?
Is dit altijd zo als er niemand online is? Of werkt dat anders?

Heb nooit echt aan multiplayer gedaan bij t spel, maar ik ben zeker geรฏnteresseerde als er weer een nieuwe ronde wordt gestart :)
Als niemand online is staat de game inderdaad op pauze. Zodra er 1 iemand inlogt op zijn/haar bedrijf begint de game gewoon te lopen (ook voor de personen die niet online zijn). Zo genereer je dus geld ook al ben je niet online.

Je kan echter geen treinen laten rijden op spoor van iemand anders (eigenlijk logisch). Ik zou zeggen als je het wil proberen ga je gang. Mocht je een fout maken en niet genoeg geld etc hebben en je gaat failliet is er niets aan het handje dan verdwijnt je bedrijf automatisch.

[ Voor 25% gewijzigd door Oxigeon op 19-12-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Oxigeon schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:32:
Als niemand online is staat de game inderdaad op pauze. Zodra er 1 iemand inlogt op zijn/haar bedrijf begint de game gewoon te lopen (ook voor de personen die niet online zijn). Zo genereer je dus geld ook al ben je niet online.

Je kan echter geen treinen laten rijden op spoor van iemand anders (eigenlijk logisch). Ik zou zeggen als je het wil proberen ga je gang. Mocht je een fout maken en niet genoeg geld etc hebben en je gaat failliet is er niets aan het handje dan verdwijnt je bedrijf automatisch.
Kijk, nu snap ik t. Dat ik niet op iemand anders spoor kan rijden begreep ik inderdaad :) ! Dan ga ik van t weekend maar eens kijken of ik ergens een spoortje aan kan leggen! Leuk als je iets kan bouwen en een dag later t allemaal gewoon door is gelopen. Nooit mee bezig gehouden maar dat is een coole feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Netsrek schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:42:
[...]

Kijk, nu snap ik t. Dat ik niet op iemand anders spoor kan rijden begreep ik inderdaad :) ! Dan ga ik van t weekend maar eens kijken of ik ergens een spoortje aan kan leggen! Leuk als je iets kan bouwen en een dag later t allemaal gewoon door is gelopen. Nooit mee bezig gehouden maar dat is een coole feature!
Eigenlijk is het allemaal zeer vanzelfsprekend. Alleen zijn beide servers nog toch al een tijdje bezig en zijn de goede industrieen allemaal al bezet. En moet je het dus eigenlijk doen met sporen leggen tussen de steden ofzo en passagiers vervoeren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Oxigeon schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:34:
[...]

Eigenlijk is het allemaal zeer vanzelfsprekend. Alleen zijn beide servers nog toch al een tijdje bezig en zijn de goede industrieen allemaal al bezet. En moet je het dus eigenlijk doen met sporen leggen tussen de steden ofzo en passagiers vervoeren ofzo.
Een goede manier om de server even te leren kennen denk ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
De kosten zijn hetzelfde gebleven (600 treinen) :P

[ Voor 22% gewijzigd door Suicyder op 19-12-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Haha. Nou ik heb het even geprobeerd. Nu 700K in de min en geen geld meer, even anders dan ik had gedacht. Dure treinen zeg, had ik nooit verwacht :)

Maar eens even nadenken hoe dat anders kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Netsrek schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:17:
Haha. Nou ik heb het even geprobeerd. Nu 700K in de min en geen geld meer, even anders dan ik had gedacht. Dure treinen zeg, had ik nooit verwacht :)

Server 2 zeker, die staat op hardmode. Je kan beter even op server 1 kijken, ik kan je wel een paar miljoen doneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Even begonnen met FIRS, goeiemorgen dat is flink puzzelen :P

Maar merkte wel dat je daar in 1 productlijn aardig wat winst kan maken, ik had een vissersboot naar haven, met een station direct bij een stad met kruidenier (in catchment area), dan wordt dus direct vis->voedsel->pasagiers gedaan, maar enkel opbrengst van vis gekregen.

Toen alles van elkaar los gehaald, kan je dus met 1 stroom 3 producten draaien = meer winst :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 19-12-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
[...]
[...]
Toch even zitten kijken, misschien is ECS of FIRS niet wat voor server 1, de groei van industrie is bij beiden afhankelijk van vehicles etc. Dat kan de lat horen leggen voor de nieuwkomers.

Overigens net een tijdje op de openttdcoop public server gezeten. Die hebben hem best wel leuk gemod.
Er zitten 2 GRFs op."Toyland to Mars convertion." en "NUTS Unrealistic Train Set". Ziet er grappig uit (irritatie aan de ogen ook weg, want het wordt een desertmap dan).

edit:
Jammer dat Chillcore zijn patchpack nooit weer heeft geupdate, die blijft ook goed spelen. Hij draait echter op een OpenTTD 1.1.0 basis. Maar dingen als kanaaltunnels en signals in tunnels en op bruggen zijn briljant.

[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 19-12-2012 21:03 ]

• Mevius
Suicyder schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:01:
[...]

Toch even zitten kijken, misschien is ECS of FIRS niet wat voor server 1, de groei van industrie is bij beiden afhankelijk van vehicles etc. Dat kan de lat horen leggen voor de nieuwkomers.
Misschien server 1 maar standaard houden dan? Dit lijkt me de makkelijkste instap voor nieuwkomers. Server 2 kunnen we wel schakelen van industry set, beetje afwisseling is sowieso altijd wel leuk.
Jammer dat Chillcore zijn patchpack nooit weer heeft geupdate, die blijft ook goed spelen. Hij draait echter op een OpenTTD 1.1.0 basis. Maar dingen als kanaaltunnels en signals in tunnels en op bruggen zijn briljant.
Inderdaad. Ik hoop dat ze in de toekomst er nog mee bezig gaan of dat er dingen als NewGRF uitkomen/geรฏmplementeerd worden in OpenTTD.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Netsrek schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:17:

Server 1 is idd veel makkelijker speler dan server 2. Ik en bij server 1 begonnen door een kleine lijn aan te leggen (magneetzweeftrein) tussen 2 steden. Deze leverde me aardig wat winst op. Daarna heb ik een groot meer gezocht en heb ik in grote steden een haven gebouwd en daar schepen tussen laten gaan. Dit levert me per jaar een kleine 45k per boot op. De trein leverde me ongeveer 100k op. Daarna ben ik offline gegaan.

Volgende keer kwam ik online en had ik 3 miljoen (voldoende dus om mijn eerste grote project te maken). Heb bij een goederendepot waar iemand anders wat heen deed toen een station aangelegd en ben goederen gaan verplaatsen naar een grote stad in de buurt. Begon met 2 treinen, winst per jaar ongeveer 190k. Daarna nog een kleine 15 treinen bijgebouwd en allemaal ongeveer 190k.

Nu heb ik een vermogen wat ik onmogelijk op krijg. En ben eigenlijk ook pas net bezig. Maar ik zou nu niet meer echt weten wat ik moet doen. Heb wat kleine opstoppingen bij mijn stations en die ben ik zoon beetje aan het wegwerken (ben ook nog redelijk nieuw in de game en probeer me zo dus in te leven in het spel. Door naar anderen te kijken hoe die het doen.). En als ik dat zo zie gebruiken anderen veel meer plaats om een station te maken dan ik (ik werk te klein)

• Netsrek
  • Niet online
Oxigeon schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:11:
[...]
Server 1 is idd veel makkelijker speler dan server 2.
Dan was dat t probleem denk ik. Niet naar een cijfer gekeken, zag dat er twee van GOT waren en gewoon รฉรฉn aangeklikt.
Later maar even server 1 erbij pakken!

• SinergyX
Nu heb ik een vermogen wat ik onmogelijk op krijg. En ben eigenlijk ook pas net bezig. Maar ik zou nu niet meer echt weten wat ik moet doen. Heb wat kleine opstoppingen bij mijn stations en die ben ik zoon beetje aan het wegwerken (ben ook nog redelijk nieuw in de game en probeer me zo dus in te leven in het spel. Door naar anderen te kijken hoe die het doen.). En als ik dat zo zie gebruiken anderen veel meer plaats om een station te maken dan ik (ik werk te klein)
Veel stations hoeven an sich helemaal niet groot, ik zie soms afleverstations van 6-12 sporen, puur afleverstation heeft vaak niet meer nodig dan 3-4 sporen (afhankelijk van uitlaadtijd). Belangrijk is goed gebruik maken van de PBS signalen, daar kan je heel efficient stations mee laten draaien die toch relatief klein zijn.

Als je de basis van PBS door hebt, kan je beginnen met een 4spoor station bij productie (of zelfs 2 als je matige productie hebt), 2spoor bij aflevering en hele weg ertussen met 2 sporen (elk 1 richting).

Zijn er ook losstaande GRF's die enkel zulke prijzen omhoog gooien?

Ik heb nu uur of 2 gespeeld met een FIRS map vanaf 1950, in 7 jaar tijd al vermogen van 2 miljoen weten op te bouwen (maak zo'n 1,5mil omzet per jaar nu), ik heb monorail/maglev al uitgezet en icm dutch train set maximale snelheid van wagonnen aanhouden (dus meer planning op de 88/92/120km/h treinen - zelfs bijna 60 jaar later heb je max snelheid van 140-160km/h).

Nu merk ik dat met FIRS je enorm veel jaren kan doorbouwen op je huidige infrastructuur, hulpgoederen beter afstemmen met productie, extra lijntjes leggen icm nieuwe fabrieken, maar al binnen 10-15 jaar hoef je je al nooit meer zorgen te maken om het geld.

• Mevius
Ik dacht dat ik vanochtend een reply gegeven had, blijkbaar vergeten op 'Verstuur' te klikken.. Nog maar een keer dan.
Volgende keer kwam ik online en had ik 3 miljoen (voldoende dus om mijn eerste grote project te maken).
En daarom probeer ik server 2 ook wat realistischer te maken. 3 miljoen is niet realistisch voor een groot spoorwegenproject, het honderdvoudige zou eerder in de buurt komen. Momenteel is de verhouding op server 2 een beetje zoek tussen bepaalde kosten, maar hier gaat aan gesleuteld worden.

Server 1 volledig default laten lijkt me wel handig voor 'nieuwe' spelers. Het origineel speelt het makkelijkst weg (imho) en het leert je goed spoornetwerk bouwen. Sowieso als je muliplayer gaat spelen zal je bouwstijl volledig veranderen^^.

• Suicyder
Zoals ik zei ben ik pas wezen kijken op de OpenTTDcoop servers.

Is het eigenlijk een idee een zelfde principe als hun te implementeren voor 1 van de servers? 1 company, alles 1 mega-netwerk en iedereen werkt samen.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ja natuurlijk kan dat, zo speel ik zelf ook vaak multiplayer met vrienden.

• Mevius
Suicyder schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:17:
Is het eigenlijk een idee een zelfde principe als hun te implementeren voor 1 van de servers? 1 company, alles 1 mega-netwerk en iedereen werkt samen.
Dat klinkt zeker leuk, ik heb al een derde server klaar staan, evt. voor dit soort doeleinden. Wellicht kunnen we deze gedeelde company dan beveiligen met een wachtwoord wat niet aan iedereen verspreidt wordt? Er hoeft maar 1 grappenmaker tussen te zitten en weg is alles, dat zijn zonde zijn.

Lijkt me wel gaaf om ALLES van een map te gebruiken, dat te optimaliseren en uiteindelijk een groot imperium neer te zetten.

Ik zal dit weekend eens een blik werpen op de settings- die daar gedraaid worden. Ik ken wel iemand van OpenTTDcoop dus zal 'm eens aanspreken.

• Suicyder
Mevius schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:59:
[...]
Ik zal dit weekend eens een blik werpen op de settings- die daar gedraaid worden. Ik ken wel iemand van OpenTTDcoop dus zal 'm eens aanspreken.
Als je toevallig V kent, dat is DE persoon erachter :P

edit:
Mocht je hulp nodig hebben bij het opzetten mag je gewoon een DM sturen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 20-12-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Suicyder schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:17:
Zoals ik zei ben ik pas wezen kijken op de OpenTTDcoop servers.

Dat klinkt zeer zeker leuk. Maar zijn er dan geen debielen die even alles slopen als ze online komen en dan weer van de server gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Denk dat dat wel mee zou vallen, zit toch een pw op? En mocht het toch gebeuren: autosave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

MeltedForest schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:59:
Denk dat dat wel mee zou vallen, zit toch een pw op? En mocht het toch gebeuren: autosave.
Mja, er zit een paswoord op om op de server te komen. Maar niet om in te loggen op het bedrijf. Maar denk dat de meeste tweakers toch wel te vertrouwen zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Gister avond even gestart op server 1. Na een uurtje had ik al een leuk ijzererst - ijzer - goederen lijntje.
(met dank aan de subsidie :) )

Maar een server waar we met z'n allen 1 groot imperium opbouwen lijkt mij echt super! Heb t in een singleplayer al wel eens geprobeerd om alle kolen uit de gehele map bij รฉรฉn elektriciteitscentrale te droppen. Was niet normaal meer, t overzicht compleet kwijt geraakt, dus dat kan zeker een uitdaging worden. Ik ben voor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zou je wel wat moeten opsplitsen wie wat doet, anders wordt het 1 bonk chaos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:41:
Zou je wel wat moeten opsplitsen wie wat doet, anders wordt het 1 bonk chaos :P
Dat moet dan zeker, maar het wordt dan waarschijnlijk toch aanpassen omdat jou aangelegde spoor ook door anderen moet worden gebruikt om het massa transport mogelijk te maken.
Dat lijkt mij t meest uitdagende! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Het is dan wel leuke test te zien hoe een ieder omgaat met hoge transportlijnen, of de stations ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Precies! Is het trouwens wel mogelijk om met meerdere mensen tegelijk online aan een bedrijf te werken? Of kan er dan maar รฉรฉn persoon per keer op dat bedrijf inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Netsrek schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:05:
Precies! Is het trouwens wel mogelijk om met meerdere mensen tegelijk online aan een bedrijf te werken? Of kan er dan maar รฉรฉn persoon per keer op dat bedrijf inloggen?
Is geen probleem.
Oxigeon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:31:
[...]
Mja, er zit een paswoord op om op de server te komen. Maar niet om in te loggen op het bedrijf. Maar denk dat de meeste tweakers toch wel te vertrouwen zijn lijkt me
Je kan ook een paswoord op de company zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
We kunnen er allemaal tegelijkertijd aan werken. Ik zal dit weekend kijken of ik zoiets kan opzetten.

Er moet dan inderdaad wel iets van een onderverdeling komen. Sowieso even een lijstje met mensen die mee gaan doen zodat niet jan en allemaal maar wat gaat knutselen. Ik zal hier een lijstje bijhouden met mensen die mee willen doen. Daarna zal ik onder de mensen die op het lijstje staan het company wachtwoord verspreiden.

De eerste GoT OpenTTDcoรถp-game!

[GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3980&lang=en
OpenTTD r24784

Taakverdeling

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Mevius         Ijzererts (ijzermijn) + Staal (IJzersmelterij) << Host
Suicyder       Passagier + Post + Kostbaarheden (steden)   << Coรถrdinatie hoofdnetwerk
Oxigeon        Vee + Graan (boerderijen) 
MeltedForest   Goederen (Houtzagerij, Raffinaderij en Fabriek)
SinergyX       Passagier + Post + Kostbaarheden (steden)
Netsrek        Kolen (kolenmijn) 
Ruudvanelk     Olie (oliebron en platform)
Domdo          Olie (oliebron en platform) 
Onbekend       Goederen (Houtzagerij, Raffinaderij en Fabriek)
AlexanderB     Passagier + Post + Kostbaarheden (steden)   << Coรถrdinatie hoofdnetwerk
SjoerdV        Hout
BeefHazard     Hout
-Mike-         Ijzererts (ijzermijn) + Staal (IJzersmelterij)
jjust          Vee + Graan (boerderijen)
Hans1990       Vee + Graan (boerderijen)

Afspraken

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Benamingen:
Benaming normale stations:              Coal pickup 01
Benaming hubs:                          Coal hub 01
Benaming treingroep:                    Coal pickup 01 > Coal hub 01

Spoorwegennet
Stationslengte:                         5
Industrieรซn aansluiten op minihubs
Geen directe industrieรซn op het hoofdnetwerk (mainline)
Alleen minihubs aansluiten op de mainline
Werk volgens het schema welke te zien is bovenin de map

Treininstellingen:
Treinengroepen per industrie
Binnen een groep shared orders gebruikers
Alle treinen non-stop-orders meegeven
Niet stationwalken

Instellingen
Afstand(in vakken) tussen signalen:     2

Settings

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Servernaam:                             [GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Map grootte:                            256x2048
Max voertuigen:                         0
Max boten:                              0
Max vliegtuigen:                        0
Max. treinen:                           3000
Landschap:                              Temperate
NewGRF:                                 Dutch Trainset 2
NewGRF:                                 Dutch Catanary
NewGRF:                                 Industrial Station Renewal Set
OpenTTDcoop versie:                     OpenTTDcoop r24784
Maximale stationsbreedte:               25

Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: teamspeak.mevink.nl:9987
Download: OpenTTDcoop r24784
Ideeรซn & afspraken in samenwerking met Suicyder

[ Voor 92% gewijzigd door Mevius op 24-12-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Mevius schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:46:
We kunnen er allemaal tegelijkertijd aan werken. Ik zal dit weekend kijken of ik zoiets kan opzetten.

Er moet dan inderdaad wel iets van een onderverdeling komen. Sowieso even een lijstje met mensen die mee gaan doen zodat niet jan en allemaal maar wat gaat knutselen. Ik zal hier een lijstje bijhouden met mensen die mee willen doen. Daarna zal ik onder de mensen die op het lijstje staan het company wachtwoord verspreiden.

code:
1
2
3
4
5
6
Mevius
Suicyder
Oxigeon
MeltedForest
SinergyX
Netsrek
Misschien dat je dan ook even zo vrij zou willen zijn om een kleine verdeling te maken?
Een aantal dingen die we kunnen verdelen:
- Passagiers
- Erts
- Hout
- Goederen
- Olie

Pagina: 1 ... 41 ... 53 Laatste