Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Oxigeon schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:14:
[...]

Uiteraard is er dan wel het mooie dat je dan hele bouwwerken kan gaan maken met de rails zodat je zo efficient mogelijk werkt wat het dan wel weer leuk maakt. Wat ik meestal doe ik stations bouwen bij die oliepompers en dat dan naar de fabriek breng met treinen. Zo verdien ik meestal mijn geld.
Zo heb ik het ook, mijn olielijn gaat van de ene kant van mijn eiland naar de andere kant. De ene kant zit vol met van die pompen en er staan boorplatformen, de andere kant heeft een fabriek. Met die lijn verdien ik het meeste geld :)
Oxigeon schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:14:Daarna ga ik passagiers verbindingen met treinen tussen verschillende grote steden. Als dit eenmaal loopt gaat het lekker. Tevens doet een vliegveld als je eenmaal wat geld hebt het ook wel fijn
In het begin van die pasagierstreinen doen als het een subsidie heeft werkt ook wel goed, maar dan moet je wel snel bouwen en zorgen dat je veel verdient.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Curva schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:21:
Ik heb al veel zitten zoek, maar ik kan het nergens vinden..
Is er een mogelijkheid, of een optie, om de opening van nieuwe industrieën tegen te gaan?
Dan heb ik ergens een leuke lijn van A naar B, wil ik nog naar C, komt er een achterlijke kolenmijn of houtzagerij in de weg.
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Je kunt ze ook altijd slopen door de magic bulldozer te gebruiken die je aan kunt zetten in ''t cheatmenu. Die gebruik ik zelf nog wel eens om het een beetje speelbaarder te houden in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03

The Chosen One

Zie signature!

Bij gewoon TTDL had ik eens een stel vliegtuigen die coal transporteerden. Dat coalding had 4 dubbele productie of zo. Cash.

Zo grotere icoontjes en snel ff de gewone versie van TTDL gedownload en music gekopieerd. Zoveel beter. :)

-

Alleen jammer dat die fonts zo enorm klein zijn (als je map pakt en zo). Is blijkbaar ook lastig om te veranderen of zo. Iets dat nogal met de game verbonden zit. Als iemand iets weet please let me know.

-

edit; piepklein vraagje waar ik eigenlijk nooit echt na omgekeken heb. Als je dat grid aan hebt staan van waar je nog een station kunt neerleggen in de buurt van een productie iets is 1 vakje precies hetzelfde als wanneer je het treinstation bijv er recht naast hebt staan? Kwa productie.

En vervolgvraagje daarop dus. Maakt het dus ook uit of je een busstation in het midden van een stad zet of aan de rand?

[ Voor 92% gewijzigd door The Chosen One op 09-05-2012 11:52 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

En vervolgvraagje daarop dus. Maakt het dus ook uit of je een busstation in het midden van een stad zet of aan de rand?
Hoe dichter bij het centrum van de stad, hoe meer passagiers er op af komen volgens mij

[ Voor 4% gewijzigd door Sinester op 09-05-2012 12:07 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Je kan catchment (ofzo) area aanzetten, dan zie je het bereik van je busstation. Zover ik weet wordt de maximale productie voor je busstation bepaald door het soort huisjes wat dus in dat gebied zitten.

Voor fabrieken maakt dit niet uit, zolang het in je gebied zit, heb je gewoon productie op basis van je rating (in principe 100% dus, behalve als je dus meerdere stations hebt op die fabriek).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
The Chosen One schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:20:[...]Alleen jammer dat die fonts zo enorm klein zijn (als je map pakt en zo). Is blijkbaar ook lastig om te veranderen of zo. Iets dat nogal met de game verbonden zit. Als iemand iets weet please let me know.[...]
Kijk eens een stuk of 10 posts boven je ;)

edit: Voorbeeld screenshot met veel punten in grootte en Courier New als lettertype.

[ Voor 30% gewijzigd door Arie- op 09-05-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03

The Chosen One

Zie signature!

Huh ok, khad ergens gelezen dat dat niet veranderd kon worden... naja maakt niet uit ook. Mooi. :)

Flinke tijd weer niet gespeeld en ben nu al weer ff op youtube aan het zoeken maar kan gewoon geen goede duidelijke signal tutorial vinden. Al die tuto's zijn neerdumpen en onduidelijk welke signals het zijn etc.

Even voorbeeld plaatje gemaakt; http://i46.tinypic.com/1imr9y.jpg

Het idee is dat ik een heel lang spoor wil maken waar 2 of 3 treinen elkaar op 2 locaties kunnen paseren.
Moet je dus 1 zijtak wegdenken van het plaatje en dat dan 2 keer ergens op een spoor.

Met bovenstaande screen staan ze dus vast maar dat heb ik net veranderd met one way path signals (laatste).
Als ik dat op een lang spoor met 2 passeerlocaties wil maken kan dat nog efficienter?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
In jouw geval kan je het beste werken met gewoon 2way simpele signals op de 3-splitsing, omdat je maar 1 station hebt (en de volgende trein daarop moet wachten). Als er dan een trein op het stuk van het station zit, zal de rest op je midden-splitsing blijven wachten tot die trein weer van het station is weg.

Bij 2 of meer treinen zou ik in iedergeval groter station gebruiken (daar met signals werken dat een volgende trein door kan naar station en niet hoeft te wachten op de trein die reeds op het station is), of gewoon je hele traject met 2 banen gaan werken (enkel-richting).

Beste is gewoon simpel beginnen met 2way en 1way signals, en pas als je daar goed mee kan werken overgaan op de pre, exit, block en path signals. (zeker die laatste kan je leuke dingen mee doen, omdat die niet in de originele TTD zat op deze manier).

Soms tactisch gebruik maken van een depot is ook handig, als je beperkte ruimte hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 09-05-2012 13:18 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:50
Blitzdoctor schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:33:
Ik schroef voor TTD mijn resolutie terug van 1680x1050(native) naar 1280x800. Moest wel een setting veranderen in mijn nvidia control panel om te zorgen dat ik geen zwarte balken boven en onder kreeg (vreemd want verhouding in beide gevallen is 16:10, maar door de GPU laten scalen ipv door de monitor loste het probleem op). Dan is alles op een prettig formaat te lezen op mijn monitor.
Ik heb nooit last gehad van balken, op iedere resolutie. Je moet in de opties gewoon de optie fullscreen uitzetten (dan krijg je een scherm) en dan op maximaliseren. Dan veranderd de spelresolutie naar "anders" en vult het scherm je hele scherm met uitzindering van je start balk. Dan heb je je start balk nog en kan je gewoon nog met Windows werken. Vindt ik persoonlijk wel zo lekker. :)

[ Voor 6% gewijzigd door KoploperMau op 09-05-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moet toch zeggen dat ik gisteren avond toch lekker heb gespeeld, ik had al vrij snel een behoorlijke aardige spoorlijnen liggen zo. :P Begon al langzaamaan drukker te worden dus de moeilijkheid nam ook al toe.
Dadelijk weer eens inloggen en dan kijken hoe het er nu voor staat. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:15

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

KoploperMau schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:35:
[...]
Ik heb nooit last gehad van balken, op iedere resolutie. Je moet in de opties gewoon de optie fullscreen uitzetten (dan krijg je een scherm) en dan op maximaliseren. Dan veranderd de spelresolutie naar "anders" en vult het scherm je hele scherm met uitzindering van je start balk. Dan heb je je start balk nog en kan je gewoon nog met Windows werken. Vindt ik persoonlijk wel zo lekker. :)
Voordat ik mijn display drivers had geüpdate had ik er ook geen last van :+
En ik wil juist fullscreen omdat ik een lagere resolutie wil zonder mijn windows resolutie omlaag te gooien.
Dan hoef ik ook niet te klooien met grotere fonts e.d. Kwaliteit op lagere resolutie is gewoon goed, niet blurry oid.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14
Hans, jouw treintjes staan ineens vast. De inkomsten zijn met 90% gedaald. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is zuur als je dat gebeurd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Zou Mister X zijn sporen ter hoogte van Fort Wudingville willen verplaatsen. Ik zou graag mij station willen uitbreiden maar kan niet door die sporen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
En waarheen zou dat dan moeten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor mij ook even een vraag aan Mister X, zou jij tussen Ranley Bossen en Ranley Mijnen het tunneltje willen verlengen aan de kant van het treindepot?

Edit: dankjewel! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 16-05-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:45
Zo te lezen loopt alles nog mooi. Ben de laatste dagen niet echt in de mogelijkheid geweest om even te komen kijken.

Mocht er mensen voor een herstart zijn (zo mooi voor het weekend) en eventueel een NewGRF'je erin/andere instellingen hoor ik dat graag!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind het eig wel leuk om zo eens door te bouwen, ben nog nooit zo ver gekomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Na het lezen van dit topic (nja, een gedeelte) pleur ik 't d'r ook maar 's op. Vroeger wel wat gespeeld en wel vermaakt. Eens kijken wat het nu gaat brengen ;-)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Mu.siQ schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:27:
Na het lezen van dit topic (nja, een gedeelte) pleur ik 't d'r ook maar 's op. Vroeger wel wat gespeeld en wel vermaakt. Eens kijken wat het nu gaat brengen ;-)
Het zal je niet teleur stellen, het spel is eigenlijk alleen maar beter geworden met al deze extra opties. Het speelt nog zoals vroeger én alle dingen die je vroeger miste zijn nu mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Lekker volgebouwd dat level!

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-m8b_TvIby9A/T7UFspdaCYI/AAAAAAABeQE/DKWM1MD9Rfw/s912/2012-05-17%2520OpenTTD_GoT_map.png

[ Voor 32% gewijzigd door Mevius op 17-05-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat gedeelte van mij valt wel op zeg maar met dat oranje. _O-

Maar wat een bende inmiddels, ik heb echt een hoop verbeteringen in gedachte voor de volgende keer. :X
En eerder beginnen met dubbele lijnen, alleen het wisselen tussen lijnen dat moet ik ook zien te beperken.

Edit: aardig 'wespennest' geworden dat hoofdstation, wel leuk dat dit aardig tot zeer goed doorloopt. :Y
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fb6c5a8d2684/4fb6c5a8cd465-openttd_wespennest_%28Small%29.jpg
(klik voor groot)

[ Voor 41% gewijzigd door Joopieboy op 18-05-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik ben inmiddels wel klaar met bouwen. 8)
Eigenlijk meer omdat mijn computer begint te haperen, waardoor het spelen vrij onmogelijk gaat worden.

Ik zie nog wel dat andere mensen af en toe bezig zijn, maar als deze er ook mee klaar zijn mag de server wel herstart worden.

Alhoewel ik niet van plan ben om in het volgende spel weer een bedrijf te starten, heb ik wel de voorkeur aan iets andere instellingen:
  • Max. aantal treinen op 400 zetten. Dat zou genoeg moeten zijn. :)
  • Stationsgrootte op max. 10x10. (De treinlengte is al max. 10 lang.)
  • Minder steden.
  • De startlening verlagen naar 400.000 euro i.p.v. 1 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja hier eigenlijk ook wel, bij mij is het inmiddels zo een pest pokke zooi geworden, en alles in de map staat vol. Dus een verse restart zou prettig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mee eens. En voortaan toch maar geen spoor emer op zee bouwen :) Ik heb volmondig ja gezegd toen je het vroeg op de server (anderen zeiden niets, zwijgen is instemmen o.i.d.) , maar gezien het effect liever niet meer. Ook beetje de reden waarom ik nu zo weinig verander:)

Aantal treinen op 400 is misschien beter mochten anderen haperingen krijgen. Ik heb hier nog nergens last van, maar misschien bij anderen niet.
Kleine stations is irritant, dan moet je voor 2 nabijgelegen industries 2 stations bouwen. Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Als late starter (ik was Player), kreeg ik soms wel de melding dat ik geen treinen kon bouwen, omdat er teveel in het spel zouden zijn. Op zich wel leuk om nadat het gros zijn grote lijnen heeft neergezet, alsnog daartussen een klein emperium te kunnen opbouwen, kunst an sich om al netjes langs andermans lijnen te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Hans1990 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:18:
Mee eens. En voortaan toch maar geen spoor emer op zee bouwen :) Ik heb volmondig ja gezegd toen je het vroeg op de server (anderen zeiden niets, zwijgen is instemmen o.i.d.) , maar gezien het effect liever niet meer. Ook beetje de reden waarom ik nu zo weinig verander:)
Het effect was inderdaad groot. Ik kon "ineens" (het duurde wel 50 jaar) veel meer treinen laten rijden aangezien niemand anders daarvan olie vervoerden waardoor de inkomsten ook flink toenamen.
Aantal treinen op 400 is misschien beter mochten anderen haperingen krijgen. Ik heb hier nog nergens last van, maar misschien bij anderen niet.
Kleine stations is irritant, dan moet je voor 2 nabijgelegen industries 2 stations bouwen. Bah
Dan moet je creatief worden. :)
SinergyX schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:32:
Als late starter (ik was Player), kreeg ik soms wel de melding dat ik geen treinen kon bouwen, omdat er teveel in het spel zouden zijn.
Vreemd, ik heb nog nooit een melding gehad, terwijl ik gisteren nog 2 treinen heb toegevoegd. Ik kan mij niet voorstellen dat jij dan al aan de limiet (van 1000 treinen) zat....

Bij een nieuwe map kan je ook aangeven dat de randen van de map geen water is, maar land. Hierdoor komen de boorplatformen veer iedereen beter bereikbaar voor treinen.

[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 23-05-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Onbekend schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:08:
Ik ben inmiddels wel klaar met bouwen. 8)
Eigenlijk meer omdat mijn computer begint te haperen, waardoor het spelen vrij onmogelijk gaat worden.
Koop een fatsoenlijke pc, het is wel OpenTTD waar we het over hebben! :+
Ik zie nog wel dat andere mensen af en toe bezig zijn, maar als deze er ook mee klaar zijn mag de server wel herstart worden.
Komt voor de bakker, doen we het mooi voor het weekend. Vrijdag vroeg in de avond
Alhoewel ik niet van plan ben om in het volgende spel weer een bedrijf te starten, heb ik wel de voorkeur aan iets andere instellingen:
  • Max. aantal treinen op 400 zetten. Dat zou genoeg moeten zijn. :)
  • Stationsgrootte op max. 10x10. (De treinlengte is al max. 10 lang.)
  • Minder steden.
  • De startlening verlagen naar 400.000 euro i.p.v. 1 miljoen.
Prima, maar 400 treinen, is dat niet wat weinig? Mocht het potje lang doorlopen zit je daar nog wel een keer aan.
Joopieboy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:18:
Tsja hier eigenlijk ook wel, bij mij is het inmiddels zo een pest pokke zooi geworden, en alles in de map staat vol. Dus een verse restart zou prettig zijn. :)
Alle restart zijn zo vers hier @ GoT :*)
Onbekend schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:58:
Vreemd, ik heb nog nooit een melding gehad, terwijl ik gisteren nog 2 treinen heb toegevoegd. Ik kan mij niet voorstellen dat jij dan al aan de limiet (van 1000 treinen) zat....
Lijkt mij inderdaad ook vreemd, maar hij zal de melding vast niet uit z'n duim zuigen :P
Bij een nieuwe map kan je ook aangeven dat de randen van de map geen water is, maar land. Hierdoor komen de boorplatformen veer iedereen beter bereikbaar voor treinen.
Dat kan, maar als je kiest voor geen waterranden, krijg je dan wel boorplatformen?

Voor een ieder die nog suggesties heeft of graag bepaalde dingen wil terugzien komend weekend/volgende week, geef ze in dit topic of op IRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat kan, maar als je kiest voor geen waterranden, krijg je dan wel boorplatformen?
Er zullen nog steeds plassen aan de zijkant zijn, daar komen de boorplatforms dan in terecht. Als je meerdere gelijke industrieën per plaats toestaat kunnen er wel heel erg veel dicht bij elkaar komen omdat er minder potentiële locaties zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Al op de houdbaarheidsdatum gekeken? :+

Mogen we ook weer instellingen aandragen? Ik zou wel graag een keertje willen proberen met Chila's Patchpack. Dan kunnen we Infra sharen en hebben we Cargodist (voor de passagiersfanaten onder ons een hele mooie extra uitdaging!). Daarnaast kan je dan treinen automatisch spreiden, een functie die ze maar snel in de stable moeten implementeren! :9

Dan nog over de zogenoemde "Landbridges" van Mr. X: zouden deze uitgeschakeld mogen worden (lees: niet meer gebouwd) want dat is zo onrealistisch als het maar kan. Lekker over land gaan de volgende keer. :)

Verder gefeli met de overwinning Mr. X: Je hebt ons met enkele multimiljarden verslagen. :P

Wat ik ooit nog weleens leuk zou vinden als server idee: Nederland zo realistisch mogelijk. Dus sporen van Prorail (bedrijf 1), en dan onze eigen bedrijven. Zo speel ik zelf ook wel eens en het blijkt nog verdraaid lastig om alles netjes draaiende te houden. Vooral Syntus, Arriva en Veolia die maar op enkele zijlijnen rijden gaan nog weleens failliet. :P NS houdt het door de langeafstandstreinen meestal wel vol. Maar dat brengt een hele nieuwe dimensie, want je gaat niet meer met sporen concurreren maar met treindiensten. Dat is weer eens wat anders want dan moet je dus echt gaan nadenken "waar laat ik m'n treintje wel en waar niet stoppen zodat IK de pax krijg en niet mijn concurrent" want de passagiers van OpenTTD Cargodist zoeken echt de kortste route, inclusief vliegtuigen, bussen en schepen. 8)

Genoeg geklept. Met een 25 graden en een zweterig gevoel wens ik u allen een plakkerige goedenacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
KoploperMau schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:30:
[...]

Mogen we ook weer instellingen aandragen? Ik zou wel graag een keertje willen proberen met Chila's Patchpack. Dan kunnen we Infra sharen en hebben we Cargodist (voor de passagiersfanaten onder ons een hele mooie extra uitdaging!). Daarnaast kan je dan treinen automatisch spreiden, een functie die ze maar snel in de stable moeten implementeren! :9
Ja ik vind het prima! Moet ik wel ff uitzoeken hoe dat precies werkt met Chila's Patchpack, heb dat nog nooit gedraaid.
Dan nog over de zogenoemde "Landbridges" van Mr. X: zouden deze uitgeschakeld mogen worden (lees: niet meer gebouwd) want dat is zo onrealistisch als het maar kan. Lekker over land gaan de volgende keer. :)
Geen idee of ik ze uit kan schakelen, zal ik eens uitzoeken.
Wat ik ooit nog weleens leuk zou vinden als server idee: Nederland zo realistisch mogelijk. Dus sporen van Prorail (bedrijf 1), en dan onze eigen bedrijven. Zo speel ik zelf ook wel eens en het blijkt nog verdraaid lastig om alles netjes draaiende te houden. Vooral Syntus, Arriva en Veolia die maar op enkele zijlijnen rijden gaan nog weleens failliet. :P NS houdt het door de langeafstandstreinen meestal wel vol. Maar dat brengt een hele nieuwe dimensie, want je gaat niet meer met sporen concurreren maar met treindiensten. Dat is weer eens wat anders want dan moet je dus echt gaan nadenken "waar laat ik m'n treintje wel en waar niet stoppen zodat IK de pax krijg en niet mijn concurrent" want de passagiers van OpenTTD Cargodist zoeken echt de kortste route, inclusief vliegtuigen, bussen en schepen. 8)
Is wellicht wel leuk om te doen, moet wel iedereen serieus meedoen.

Ik heb een OpenTTD_GoT_server3 staan die ik die normaal gebruik voor testdoeleinden, ik kan deze ook de lucht ingooien (voor langere tijd) met het scenario 'Nederland' (deze is vast wel ergens te vinden). Zo kan er af en toe gewerkt worden aan de map door verschillende spelers. Uiteraard met de NewGRF's Dutch trainset, Dutch tramset, Dutch signals, Dutch Catanary & Dutch stations :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:14
Klinkt goed, ik heb komend weekend wel wat tijd om te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
KoploperMau schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:30:
[...]

Verder gefeli met de overwinning Mr. X: Je hebt ons met enkele multimiljarden verslagen. :P
Dank je. :+
Ik had netjes aan de aanwezige spelers gevraagd of ze dat erg vonden, en dat vonden ze niet erg. Als ik dat niet gedaan had, waren mijn inkomsten misschien maar 75% dan wat ik nu heb....
Volgens mij kan je die landbridges niet uitschakelen, maar volgens mij kan je wel een lagere limiet op terreinaanpassingen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Onbekend schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:23:
[...]

Dank je. :+
Ik had netjes aan de aanwezige spelers gevraagd of ze dat erg vonden, en dat vonden ze niet erg. Als ik dat niet gedaan had, waren mijn inkomsten misschien maar 75% dan wat ik nu heb....
Volgens mij kan je die landbridges niet uitschakelen, maar volgens mij kan je wel een lagere limiet op terreinaanpassingen zetten.
Mogelijk een domme vraag, maar wat is een landbridge (in openttd termen)?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Aan alle randen van de map heb ik land uit het water opgehoogd om spoor er op te leggen. Alhoewel dat door OpenTTD gewoon wordt toegestaan vinden de meeste medespelers dat niet leuk. :+

Maar ik zal dit zeker niet nog een keer doen, want je bent een aardige tijd bezig om die rand te maken, sporen te leggen en treinen te laten rijden. Vervolgens moet je ineens al die stations gaan onderhouden om dat boorplatformen weer verdwijnen of juist meer gaan produceren. Vooral uitbreiden is lastig en voor het hoofdstation staat meestal een file van treinen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Dat vond ik wel wat beu, vooral omdat er was afgesproken geen boten te gebruiken en ik in eerste instantie merkte dat niemand er iets met de olieplatformen deed. Dus deed ik ook niets, tot je de volgende dag moet vaststellen dat een zeker MR X je enigste olieraffinaderij had ingepalmd die in de buurt lag van mijn net. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Onbekend schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:12:
Aan alle randen van de map heb ik land uit het water opgehoogd om spoor er op te leggen. Alhoewel dat door OpenTTD gewoon wordt toegestaan vinden de meeste medespelers dat niet leuk. :+

Maar ik zal dit zeker niet nog een keer doen, want je bent een aardige tijd bezig om die rand te maken, sporen te leggen en treinen te laten rijden.
Ik vond het wel gaaf staan, zelf verbind ik wel eens een paar olieplatformen maar hou ik op na 20 omdat het me teveel word :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik had 1 boot in gebruik :P

Maar uiteindelijk de platformen die Mr X niet gebruikte heb ik zelf aangesloten, niet optimaal maar werkte best goed.

Grootste nadeel vind ik wel de 'inflatie' van productie, als je pas laat in de game stapt, zal je nooit een fabriek tegenkomen die 1200+ per maand kan draaien. Ik kwam kolenmijnen tegen die gingen zelfs over de 2000 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij mij piekten ze rond de 1700, boel liep vast en ik zat dan weer rond de 1200. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
SinergyX schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:24:
Ik had 1 boot in gebruik :P

Maar uiteindelijk de platformen die Mr X niet gebruikte heb ik zelf aangesloten, niet optimaal maar werkte best goed.
Platformen die er bij de aanleg niet waren, of minder dan 48.000 produceerden liet ik links liggen. Ook zorgde ik ervoor dat mijn station-catchmentareas nooit de platformen raakten waar anderen al olie vandaan haalden.
Grootste nadeel vind ik wel de 'inflatie' van productie, als je pas laat in de game stapt, zal je nooit een fabriek tegenkomen die 1200+ per maand kan draaien. Ik kwam kolenmijnen tegen die gingen zelfs over de 2000 per maand.
Voor die hoge productie zal je toch zelf voor moeten zorgen. Zorg dat elke twee maanden minimaal één trein met vracht vertrekt. De rating gaat dan omhoog, het bedrijf gaat meer produceren, en jij kan dan meer en langere treinen laten rijden.
Bij sommige bedrijven begon ik met een trein van maar 3 vrachtwagons (enkelspoor) en die stond ruim een maand op het station op lading te wachten. Als de productie omhoog gaat, maak je een tweede trein erbij. (Je verdubbelt het station, maar laat de rest enkelspoor.) En als die twee treinen het niet meer aan konden, dan maakte je de treinen langer tot aan de maximumlengte. Als de treinen het dan ook al niet meer aan konden, dan maak je pas dubbelspoor.
Maar het bedrijf produceert dan al aardig wat hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Vaak bouwde ik stations bij nieuwe industries expres erg grot met veel treinen in de hoop dat , als ik offline ben, ze voor een kleine tijd treinen in overvloed hebben. Door die overvloed wordt de industrie goed bediend, hoge rating, en gaan ze vlug groeien. Ik zette treinen altijd op full load voor de beste service.

Het viel mij nog mee hoe snel het ging. Ik zat vrij snel met iron of coal mijnen op 2000. Ik had zelfs station regio met 3 van 6 iron mines gemaxed, totdat ik wat jams kreeg :)
Echter is die productie na 10 gamejaren toch weer terug. Echter zal je er wel wat voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Zelf vind ik de inflatie een leuke toevoeging en zo te lezen ben ik daar niet de enige in. Maar we kunnen ook een ronde zonder inflatie spelen. Mij is alles best.

Boten gaan uit, kan daar ook geen onduidelijkheid over bestaan.

Heeft er hier iemand al een keer met Chili's patchpack gespeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Mevius op 24-05-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Het is zeker een leuke toevoeging, maar als je later in het spel begint (zoals ik), heb je een 'inflatieachterstand' van ruim 150 (tot inmiddels 400?) jaar, dat haal je niet 'eventjes' in. Dat de halve map vol ligt met andermans rails vind ik juist een uitdaging, zo goed mogelijk netwerk met minmogelijk overlast.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 24-05-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Ik vindt de land-bridges niet zo heel erg (bijna niemand die er behoorlijk last van heeft) wat ik erger vindt is het 'overtollige' spoor wat op sommige plaatsen 8 / 12 rijen naast elkaar ligt en wat niet / nauwelijks gebruikt wordt en dan wordt het andere mensen lastiger om nog te kunnen uitbreiden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Domdo schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:19:
Ik vindt de land-bridges niet zo heel erg (bijna niemand die er behoorlijk last van heeft) wat ik erger vindt is het 'overtollige' spoor wat op sommige plaatsen 8 / 12 rijen naast elkaar ligt en wat niet / nauwelijks gebruikt wordt en dan wordt het andere mensen lastiger om nog te kunnen uitbreiden :(
Er ligt van mij inderdaad nog 2x een 5-sporige baan welke nog buitengebruik is. Het was de bedoeling om deze helemaal naar beneden toe door te verbinden, maar gezien de vele treinen die ik moest onderhouden kwam ik daar helemaal niet meer aan toe....

Overigens zag ik dat de performance rating niet inflatie afhankelijk is. Het voertuig wat het minst verdient moet minimaal 20k verdienen, maar zoveel honderd jaar inflatie later blijft dat 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:29
2x 5 baans dat is echt zeldzaam overbodig, ik vermoed dat jij niet eens een dubbel spoor kan volledig benutten (loadbalancing en prio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:03:
[...]

Er ligt van mij inderdaad nog 2x een 5-sporige baan welke nog buitengebruik is. Het was de bedoeling om deze helemaal naar beneden toe door te verbinden, maar gezien de vele treinen die ik moest onderhouden kwam ik daar helemaal niet meer aan toe....

Overigens zag ik dat de performance rating niet inflatie afhankelijk is. Het voertuig wat het minst verdient moet minimaal 20k verdienen, maar zoveel honderd jaar inflatie later blijft dat 20k.
De opbrengsten zijn ook niet inflatie-afhankelijk, enkel de kosten. Na een paar duizend in-game jaren kan een bus ook nooit meer winst maken, de kosten zijn te hoog geworden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Domdo schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:19:
Als je daar bij mijn mainline bedoeld, kan ik mij voorstellen dat het lastig is er om er overheen te bouwen. Helaas waren er zoveel towns in het spel dat ik niet overal het land gelijk kon maken waardoor ik op den duur er mee gestopt ben. Op sommige punten ligt het er erg rommelig bij, en kan je er enkel nog maar onderdoor, en dan ook erg diep.

De sporen die ik had liggen waren echter wel redelijk in gebruik.. Loadbalancing ben ik te lui voor om dat uit te bouwen, dat is te veel gedoe om elke keer bij te houden als je wil uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mevius schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:34:
[...]
Koop een fatsoenlijke pc, het is wel OpenTTD waar we het over hebben! :+

[...]
Komt voor de bakker, doen we het mooi voor het weekend. Vrijdag vroeg in de avond

[...]
Prima, maar 400 treinen, is dat niet wat weinig? Mocht het potje lang doorlopen zit je daar nog wel een keer aan.
[...]

[...]
Lijkt mij inderdaad ook vreemd, maar hij zal de melding vast niet uit z'n duim zuigen :P

[...]

Voor een ieder die nog suggesties heeft of graag bepaalde dingen wil terugzien komend weekend/volgende week, geef ze in dit topic of op IRC.
Tis al vroeg in de avond geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, mijn LemmingTTD server gaat nu/zo online!
Dit is ook een server zonder auto map refresh maar grote verschil is dat deze server compleet public is!
IP = lemmingcraft.org of je kan kijken in de server list :P
Begint met [GoT] tag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Ik krijg Chili's patchpack niet goed voor elkaar. Ik zal zometeen mijn server ook herstarten met een aantal wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Server #1 is opnieuw gestart. Vroeg in de avond is 'm niet helemaal geworden maar hopelijk maakt dit lange weekend het een beetje goed ;).

[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en

Veranderde settings:
  • max_trains = 600 (400 is wel heel weinig)
  • Stuk minder water langs de randen
Game on!

Plaatje werkt momenteel niet, server is wel gewoon online.

[ Voor 7% gewijzigd door Mevius op 25-05-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Super, dankjewel! :) Ik ga vanavond ofzo eens aan de gang hiermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
sjaakwortel schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:12:
2x 5 baans dat is echt zeldzaam overbodig, ik vermoed dat jij niet eens een dubbel spoor kan volledig benutten (loadbalancing en prio).
Bedankt voor deze motiverende opmerking.

Graag zie ik van jou dan een voorbeeld waarmee je treinen vanaf verschillende stations (die allemaal verschillen in gewicht en lengte) die via één dubbelspoor naar een eindstation laat rijden waarbij je het dubbelspoor optimaal benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar ben ik ook wel benieuwd naar want dat krijg ik zelf dus ook slecht voor elkaar. :P

Edit: jammer, eigenlijk net op een verkeerde plek gestart. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 27-05-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Onbekend schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:24:
[...]

Bedankt voor deze motiverende opmerking.

Graag zie ik van jou dan een voorbeeld waarmee je treinen vanaf verschillende stations (die allemaal verschillen in gewicht en lengte) die via één dubbelspoor naar een eindstation laat rijden waarbij je het dubbelspoor optimaal benut.
http://blog.openttdcoop.o...-13-timed-aka-insane-sml/ ;)

O, ik zie net dat je verschillende TL's en acceleraties hebt.
Dat is zowiezo een ramp om op 1 netwerk goed te managen, dan gaat dit idd niet werken :P

[ Voor 14% gewijzigd door StarLite op 28-05-2012 12:18 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Volgens mij zit er een bug in multiplayer en offline zijn, icm overladen. Ik heb een groot olie station (Carnley), waar toen ik inlogde een mega file stond, blijkbaar zwaar tekort aan olie. Vanuit Carnley Zijspoor voeren 3 treinen naast productie nóg meer olie aan, zodat ik altijd genoeg heb. Ik kijk het enkel even aan, haal 4 treinen uit de rit, en opeens begint het overladen weer te werken => in 10 minuten tijd ruim 2.7miljoen olie staat te wachten :S

Wat mij wel opviel, dat iedereen's totaal inkomen rond 2071 enorm kelderden.

Edit, probleem lijkt gewoon overal te zijn. 2 andere olie-stations stonden continue 4 treinen in te laden (3x 0% en 1 vullend) bij het inloggen, nu 10 minuten laten heb ik weer enorm veel olie op station staan :S

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 28-05-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb ook weer last van een bug, 2 treinen kun een paar ver legen stations niet vinden en blijven maar rondjes rijden. :')

Edit: en weer opgelost, 90 graden hoek ging niet echt. Dank voor de tip. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 28-05-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
SinergyX schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:17:
Volgens mij zit er een bug in multiplayer en offline zijn, icm overladen. Ik heb een groot olie station (Carnley), waar toen ik inlogde een mega file stond, blijkbaar zwaar tekort aan olie. Vanuit Carnley Zijspoor voeren 3 treinen naast productie nóg meer olie aan, zodat ik altijd genoeg heb. Ik kijk het enkel even aan, haal 4 treinen uit de rit, en opeens begint het overladen weer te werken => in 10 minuten tijd ruim 2.7miljoen olie staat te wachten :S

Wat mij wel opviel, dat iedereen's totaal inkomen rond 2071 enorm kelderden.

Edit, probleem lijkt gewoon overal te zijn. 2 andere olie-stations stonden continue 4 treinen in te laden (3x 0% en 1 vullend) bij het inloggen, nu 10 minuten laten heb ik weer enorm veel olie op station staan :S
Dit heb ik in het vorige spel ook opgemerkt. Regelmatig zag ik dat de inkomsten in een jaar bijna halveren, waarna het in het jaar daarop de inkomsten weer normaal zijn.
Deze inkomstendaling is relatief veel en geldt ook meteen voor iedereen. Het lijkt er op dat het een soort van recessie is, maar daar krijg je geen nieuwsberichten van.

@StarLite:
Dat is wel een informatieve link. Ik zal dat in de komende weken eens testen, en misschien is het voor verschillende treinen ook wel bruikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 28-05-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik kwam het gisteravond ook weer tegen, heb er nu een screenshot van gemaakt, zal ik vanavond even erbij zetten. Je ziet alle spelers opeens met 30-40% dalen in de omzet, halfjaar later opeens weer helemaal normaal.

Precies hetzelfde probleem weer, mijn stations waren opeens allemaal leeg en zelfs de overlaadstations (2-3miljoen olie) stonden leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Een recessie komt geregeld voor en dat een recessie over is komt ook in het nieuws. Ik weet niet beter dan dat een recessie precies een jaar duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 13:05

Quellien

Excrement producer

Eerste keer dat ik meedoe en ben dan ook wat laat ingestapt :)

Maar het is weer erg leuk om te spelen, en multiplayer maakt het natuurlijk alleen maar beter.

Verder hoor ik het wel als ik met mijn spoortje anderen tot last ben. Ben meestal niet iemand van het nette spoor aanleggen helaas. Maar ik ben best bereid om dingen om te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Ik haat dit spel. Behalve 1 station zijn alle andere stations nutteloos omdat de industrieën gestopt zijn! Zo slecht was mijn treindienst toch niet?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb het bij deze map ook een paar keer gehad, vraag me ook wel af hoe dat kwam. Maar misschien net te laat een station geopend ofzo. Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mega mindy kick :)

Is er ergens een optie dat bronnen en mijnen (etc.) niet meer verdwijnen ?
Of iig niet als er een station aan ligt, wij hebben het nu ontdekt op cz, en het word iritant dat je lijnen opeens niet meer rendabel zijn omdat de bronnen opeens verdwenen zijn :(

Opties staan trouwens op stabiel.

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 04-08-2012 18:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Volgens mij kan dat alleen met een newgrf die daarvoor gemaakt is. Gewoon geen gewone oliebronnen gebruiken, je weet dat ze opdrogen :P. Wachten op boorplatforms is het devies.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Klopt, er zijn twee NewGRFs die je kunnen helpen. Er bestaat een manual industries grf, deze werkt alleen bij de default industries. Er is ook een grf die de alleen werking van de oliebronnen aanpast zodat deze niet meer verdwijnen. Als je mijnen goed gebruikt verdwijnen deze niet. Omdat je nu al met een potje bezig bent is een mogelijke oplossing voor nu de productie van de oliebronnen omhoog te cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik las inderdaad dat de ontwikkelaars een optie daarvoor afgeschoten hebben in de stable branch; wat betekent dat het alleen via GRFs komt. Ik ga zelf ook maar eens kijken naar die Manual Industries. Had gister mijn eerste spoornet heel mooi gemaakt, verdwenen er maar liefst drie (!) bronnen op de route. Tja toen was al het spoor nogal overkill ineens.. Beetje jammer :P

In ander nieuws: meuk: OpenTTD 1.2.2

Ik speel sinds kort ook weer OpenTTD; blijft toch een geweldige game. Vroeger met de echte TTD al zoveel uur vermaakt en het is nu nog veel leuker eigenlijk. Ben me nu aan het verdiepen in complexere structuren met mainlines/sidelines :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Binnenkort een MK802 aan m'n TV hangen. Eens kijken of OpenTTD op ARM nog wat is! :o)

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:50
Tijdje niet online geweest met openttd, zijn de 2 got servers down :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Bump.. Spelen dr nog mensen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb geprobeerd om een eenvoudige AI te maken. Maar helaas ontbreken veel functies nog waardoor het maken van een AI enorm ingewikkeld wordt.

Af-en-toe zie ik een spelletje die max. 4 uur duurt en dat is nog wel te doen. Een spel dat 24 uur lang draait kost helaas veel te veel tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tijdje niet meer gedaan, wou een paar weekenden terug weer spelen en toen viel mij op dat de server offline was van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik zag laatst dat er een nieuwe versie uit was en heb het maar weer eens geinstalleerd. Maar er is nu zoveel veranderd dat ik het allemaal weer moet uitzoeken. En het bouwen ben ik ook een beetje verleerd, maar even weer oefenen dus.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Nja, zoveel is er niet veranderd toch? Vooral de PBS werken nu.. (en zo goed, je hebt eigenlijk geen enkel ander type meer nodig..)

Ik speel af en toe n potje multiplayer, maar het is moeilijk om een leuke server te vinden, het is:
of onnodig lastig/vervelend (old-style acceleratie en/of breakdowns aan),
of veel te kort (n goal, als het gehaald wordt door 1 player --> map reset)
of het is al helemaal volgebouwd met maglev's in het jaar 3000, (dus af en toe een reset mag wel, maar niet om het uur)
of het is een enorme map met 0 tegenstanders, dat is weer saai, binnen 10 minuten verdien je meer geld dan je kan uitgeven (behalve door massive terraforming) en dan is er 0 challenge meer..

Dusja.. Meh.. :P

Ik ben al n tijdje bezig om een 64x64 map te maken, met alle primary industries minimaal 2x, en alle secondary minimaal 1x, en alles aan elkaar maken, en zo veel mogelijk eye candy, maar zonder dat het dr "synthetish" uitziet allemaal.. Bestwel een uitdaging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
AlexanderB schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:52:
Ik speel af en toe n potje multiplayer, maar het is moeilijk om een leuke server te vinden,
Ik weet daar wel iets op :). Ik zal de OpenTTD-server eens van stal halen en het stof eraf blazen. Updaten en kijken of er nog leuke NewGRF's beschikbaar zijn om het interessant te maken.

Helaas heb ik de komende tijd wat weinig tijd om mee te spelen, maar zal proberen deze week 'm weer online te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Neemt de server veer CPU en bandwith in?
Ik heb thuis 24/7 een atom server draaien met 2,5Mbps upload en 100GB verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Nee. Tenzij je boten aan hebt staan.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:32
Oh dat is meer dan zat. De openttd server draait zonder GUI, stelt allemaal weinig voor.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Je moet natuurlijk geen 4k*4k map gaan draaien met 50k treinen, daar krijg je een server wel mee op zijn bek. Het is een beetje trial en error denk ik, maar 1k*1k is al redelijk groot de lol is er daar ook snel van af als je lijntjes van kant A naar kant B gaat leggen en zo geld binnen harkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
!null schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:41:
Oh dat is meer dan zat. De openttd server draait zonder GUI, stelt allemaal weinig voor.
Ik heb mijn server (i7 met 16GB am) anders wel eens bijna aan het koken gekregen met de creaties van de mensen hier :P. Was inderdaad grotendeels te wijden aan boten en voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Na een tijdje afgekickt te zijn van OpenTTD is het maar weer eens tijd om verslaafd te raken aan deze toch wel briljante game.

Ik heb nog een aantal GoT-serverconfigs liggen en het lijkt me handig om die eens onder het stof weg te trekken.

Mijn idee is om beide servers weer de lucht in te knallen.

Server1: Helemaal standaard laten, geen NewGRF's en geen boten. Zo kunnen de 'nieuwe' spelers goed kennismaken met het spel zonder meteen met tientallen extra variabelen te maken krijgen.

Server2: met een leuke GRF-set gaan werken. Wellicht de moeilijkheidsgraad iets omhoog krikken dmv. BaseCosts?

Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en
  • Startjaar: 1930
  • Klimaat: Temperate
  • Map size: 1024x1024
  • Vliegtuigen uit
  • Max voertuigen
  • Boten: uit
[GoT] Mevius #2 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3978&lang=en
  • Startjaar: 1900
  • Vliegtuigen uit
  • Max voertuigen
  • NewGRF: BaseCosts (Kosten van terraforming gaan drastisch omhoog (x4))
  • NewGRF: NuTracks (Geeft veel verschillende soorten sporen (kosten x4))
  • NewGRF: NARS TrainSet (wat anders dan Japanese, geen Maglev en Mono)
Graag jullie suggesties en/of commentaar! Ik zal proberen de server vanavond online te gooien.

De mooie serverplaatjes doen het weer zodra de server daadwerkelijk online is :)
AlexanderB schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:52:
Ik speel af en toe n potje multiplayer, maar het is moeilijk om een leuke server te vinden, het is:
of onnodig lastig/vervelend (old-style acceleratie en/of breakdowns aan),
Check, realistic acceleration staat aan en breakdowns staan (uiteraard) uit.
of veel te kort (n goal, als het gehaald wordt door 1 player --> map reset)
Check, geen goal ingesteld:+ .
of het is een enorme map met 0 tegenstanders, dat is weer saai, binnen 10 minuten verdien je meer geld dan je kan uitgeven (behalve door massive terraforming) en dan is er 0 challenge meer..
Check, server #2 waar de kosten met de inflatie meestijgen. Ik kan me herrinneren dat we ooit eens op hard-mode gespeeld hebben waar zelfs de beste spelers amper van de grond kwamen^^.

[ Voor 21% gewijzigd door Mevius op 27-11-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:27
Samen met drie anderen ben ik ook weer van de partij met OpenTTD :) Inderdaad een briljante game welke toch wel een klein beetje verslaving in de mens naar boven haalt ^^ Ik begin wel eerst weer op server #1, zonder boten en vliegtuigen. Eerst maar weer eens inkomen met die treinen, dat was soms al lastig genoeg :P Moet eerst bekijken hoe alles ook alweer werkte :)

Mevius, bedankt alvast voor het aanzwengelen van de servers, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat zijn BaseCosts?

Het is een tijd geleden, maar toen draaide ik ook twee servers. Een vrij makkelijke, en juist een supermoeilijke, met hoge kosten en moeilijk landschap (veel bergen en water). Ik had toen wel wat vaste gebruikers die echt vaak op m'n server zaten, omdat ze zo'n moeilijke game juist leuk vonden. Want de meeste servers waren gewoon makkelijk, of in ieder geval niet heel erg moeilijk.

Ik wist trouwens niet dat boten zo zwaar zijn voor de server, vreet de pathfinding zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:31
Mevius schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 01:15:
Na een tijdje afgekickt te zijn van OpenTTD is het maar weer eens tijd om verslaafd te raken aan deze toch wel briljante game.

Ik heb nog een aantal GoT-serverconfigs liggen en het lijkt me handig om die eens onder het stof weg te trekken.

Mijn idee is om beide servers weer de lucht in te knallen.

Server1: Helemaal standaard laten, geen NewGRF's en geen boten. Zo kunnen de 'nieuwe' spelers goed kennismaken met het spel zonder meteen met tientallen extra variabelen te maken krijgen.

Server2: met een leuke GRF-set gaan werken. Wellicht de moeilijkheidsgraad iets omhoog krikken dmv. BaseCosts?

[afbeelding]
  • Startjaar: 1930
  • Vliegtuigen uit
  • Max voertuigen
[afbeelding]
  • Startjaar: 1900
  • Vliegtuigen uit
  • Max voertuigen
  • NewGRF: BaseCosts (Kosten van terraforming gaan drastisch omhoog (x4))
  • NewGRF: NuTracks (Geeft veel verschillende soorten sporen (kosten x4))
  • NewGRF: NARS TrainSet (wat anders dan Japanese, geen Maglev en Mono)
Graag jullie suggesties en/of commentaar! Ik zal proberen de server vanavond online te gooien.

De mooie serverplaatjes doen het weer zodra de server daadwerkelijk online is :)

[...]
Check, realistic acceleration staat aan en breakdowns staan (uiteraard) uit.

[...]
Check, geen goal ingesteld:+ .

[...]
Check, server #2 waar de kosten met de inflatie meestijgen. Ik kan me herrinneren dat we ooit eens op hard-mode gespeeld hebben waar zelfs de beste spelers amper van de grond kwamen^^.
Misschien dat ik een keer weer mee doe.
Server #1 klinkt goed
Server #2 zou ik FIRS+trainset ofzo doen.

Basecosts heeft alleen effect aan het begin en voorkomt dat mensen later kunnen starten. Terraforming duurder is prima, beperking van vakjes terraforming helpt amper, is vaak zelfs vervelend tijdens constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Kan de volgende kosten aanpassen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
build bridge unit: default 10 (*4) 
 build tunnel unit: default 12 (*16) 
 airport building costs: default 10 (*4) 
 aircraft purchase costs: default 9 (*2) 
 raise/lower land: default 11 (*8) - Prices for foundations are taken from here, too! 
 clear water: default 10 (*4) 
 aircraft running costs: default 10 (*4) 
 funding industries: default 9 (*2)
Ik wist trouwens niet dat boten zo zwaar zijn voor de server, vreet de pathfinding zo veel?
De pathfinder bij boten is echt ruk. Twintig boten doet nog niet zoveel met je server maar sommige mensen spawnen echt honderden boten tegelijkertijd en dat vind 'ie niet zo leuk :)
Suicyder schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:08:
[...]

Misschien dat ik een keer weer mee doe.
Server #1 klinkt goed
Server #2 zou ik FIRS+trainset ofzo doen.
[...]
Basecosts heeft alleen effect aan het begin en voorkomt dat mensen later kunnen starten. Terraforming duurder is prima, beperking van vakjes terraforming helpt amper, is vaak zelfs vervelend tijdens constructies.
Een limiet op terraforming is wel handig, anders krijg je mensen die het halve landschap aan gaan passen omdat ze toch geld genoeg hebben. Als dit limiet te strak staat is het inderdaad vervelend maar 30 vakjes per minuut is prima mee te werken imho en merk je niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Cool :) ja, teraformen duur maken is leuk, hopelijk ook een beetje een interessante map, en niet een random generated zwitserse kaas... Dan moet je in t begin nog ff flink goed opletten dat je niet je rails over een diagonaal heen trekt, zo'n ophoginkje onder een stuk rails telt ook als teraforming, lol..
!null schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:45:
ja, boot berekent basically bij elke tegel opnieuw alle mogelijke paden om naar zn bestemming te komen.. zijn dr nogal veel, zegmaar.. Als ik moet schatten, 1000 treinen doet net zo veel server load als 40-50-ish boten.. :P

en voor je een paar 100 treinen verzameld hebt per speler ben je wel even verder, terwijl 50+ boten spammen vrij snel kan, je hebt er vrijwel 0 infra voor nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Wordt 'm vandaag helaas niet meer.. Vaag poortprobleem en krijg het allemaal nog niet draaiende. Morgenvroeg ga ik verder prutsen :).

Vanwege tijdgebrek vandaag weer niet gelukt. Inmiddels heb ik bijna m'n server weer draaiende (Windows Server 2012, ben benieuwd) en dan knal ik meteen OpenTTD erop.

Echter vanaf de werkplek geen toegang tot m'n server dus wordt het wéér morgen.. Nu heb ik zelf ook zin om te spelen :P

[ Voor 52% gewijzigd door Mevius op 29-11-2012 00:34 . Reden: Update ]

• Mevius
Beide servers draaien (eindelijk...) weer! Heeft een verse server-install (Win. Serv, 2012) gekost maar dan heb je ook wat..

Server 1 draait OpenTTD zoals OpenTTD bedoeld is; als het origineel. Server 2 is ingericht met de NewGRF's ECS & FIRS vehicle set & FIRS Industry Replacement Set.

• Startjaar: 1940
  • Vliegtuigen uit
  • Max voertuigen 30
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3978&lang=en
  • Startjaar: 1940
  • Vliegtuigen uit
  • Max voertuigen 30
  • NewGRF: ECS & FIRS vehicle set
  • NewGRF: FIRS Industry Replacement Set
Graag jullie suggesties en/of commentaar!

Dit weekend ga ik meespelen, eerst mijn avond vervuilen met Far Cry 3! :)

GAME ON!

• Onbekend
Start in 1900? :)
I.v.m. mijn beperkte vrije tijd kan ik helaas niet meespelen...

• BWBzz
Mooi dat de servers draaien, maar helaas kan er geen spoor aangelegd worden en zijn er geen voertuigen beschikbaar...

• Mevius
Hmm vreemd. Ik heb even snel ingelogd en dat werkte. Veder niets proberen te bouwen oid.

Heb je op beide serves last van hetzelfde probleem? Momenteel kan ik niet inloggen ivm. poortrestrictie op het werk...

• BWBzz
Beide servers hebben idd hetzelfde probleem. Joinen gaat prima, maar op beide servers zijn er geen voertuigen beschikbaar. Niet alleen geen treinen beschikbaar, maar ook geen boten, vliegtuigen en bussen.

• Mevius
Blijkbaar was ik iets te enthousiast met dichttimmeren. :) Ik zal er morgenmiddag naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Komt dat niet door startjaar 1900? Dan valt er ook weinig te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Gaat weer lekker Mevius. Ik zie het alweer, ik mag mijn server weer beschikbaar stellen? :P Die draait nu al (iets te lang) de Nederlandse map met o.a. NL treinset en long vehicles. Misschien is het daar ook maar weer eens tijd voor een restart..

Voor iedereen overigens: irc.tweakers.net, #openttd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
!null schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:56:
Komt dat niet door startjaar 1900? Dan valt er ook weinig te bouwen.
Was inderdaad het startjaar, was even vergeten dat treintjes pas vanaf 1930 beschikbaar zijn :). Het werkt nu, we leven inmiddels 40 jaar verder ;).
SoaDmaggot schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:08:
Gaat weer lekker Mevius. Ik zie het alweer, ik mag mijn server weer beschikbaar stellen? :P Die draait nu al (iets te lang) de Nederlandse map met o.a. NL treinset en long vehicles. Misschien is het daar ook maar weer eens tijd voor een restart..

Voor iedereen overigens: irc.tweakers.net, #openttd
Haha opstartproblemen horen erbij hè. ;). Als het goed is draait nu alles weer redelijk. Server #2 ga ik wellicht nog herstarten en andere NewGRF's draaien maar server #1 blijft zoals 'ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Mevius, wat is het wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB