Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Niet nodig, als het station niet verder gaat draait hij daar ook.

Ik heb iedereen nu al minstens 1 keer een nieuw bedrijf zien beginnen, het is eigenlijk gewoon niet te doen nu, met een kleine lening voor 1 trein maakt je nauwelijks winst en met een hogere lening ga je door de rente snel failliet.

[ Voor 71% gewijzigd door 1shot1kill op 08-02-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inderdaad niet zo veel aan op deze manier, als je eenmaal een winstgevend treintje heb gemaakt kan je net zo goed weggaan aangezien het eeuwig duurt voordat je weer wat geld verdient hebt en verder kan gaan met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Het station kan natuurlijk ook het einde van de lijn zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Er is iets mis op server 2, ik zag dat er maar 5 diesels waren in ~1994, dus ik een singleplayer spel starten in 1992 en er waren er wel 20. Het lijkt er op dat er na 1970 geen diesels meer zijn bijgeko terwijl dat wel moet.en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:45
1shot1kill schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:35:
het is eigenlijk gewoon niet te doen nu
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:03:
Er is inderdaad niet zo veel aan op deze manier, als je eenmaal een winstgevend treintje heb gemaakt kan je net zo goed weggaan aangezien het eeuwig duurt voordat je weer wat geld verdient hebt en verder kan gaan met bouwen.
Prutsers zijn jullie gewoon :P. Eerst klagen op het forum en als het dan lukt dat niet melden ;).
1shot1kill schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:33:
Er is iets mis op server 2, ik zag dat er maar 5 diesels waren in ~1994, dus ik een singleplayer spel starten in 1992 en er waren er wel 20. Het lijkt er op dat er na 1970 geen diesels meer zijn bijgeko terwijl dat wel moet.en.
Vreemd. Zou het niet weten wat dit kan veroorzaken, wellicht een conflict tussen de GRF's.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Als het 130 jaar duurt voordat je een handvol treinen hebt dan is het niet te doen. :P Moeilijker maken is oké maar het moet niet de fun wegnemen.

De enige GRF die het conflict kan geven is de basecosts newgrf lijkt me, aangezien ik de andere zelf altijd zonder problemen samen draai.

[ Voor 58% gewijzigd door 1shot1kill op 10-02-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:33:
De enige GRF die het conflict kan geven is de basecosts newgrf lijkt me, aangezien ik de andere zelf altijd zonder problemen samen draai.
Vorige potje draaide die combinatie ook zonder problemen, alleen toen zonder ECS. Eens kijken of er meerdere mensen problemen hebben met NARS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Tja het is raar maar in singleplayer geen problemen met al die newgrf´s behalve die basecosts.

Het zou ook handig zijn om de volgende keer ook de NewGRF ECS Houses te gebruiken, dan krijg je dingen als hotels voor toeristen, benzine stations en auto verkopers zodat je benzine en voertuigen naar steden kan vervoeren.

http://grfcrawler.tt-foru...ils.php?do=details&id=274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:15:
Tja het is raar maar in singleplayer geen problemen met al die newgrf´s behalve die basecosts.

Het zou ook handig zijn om de volgende keer ook de NewGRF ECS Houses te gebruiken, dan krijg je dingen als hotels voor toeristen, benzine stations en auto verkopers zodat je benzine en voertuigen naar steden kan vervoeren.

http://grfcrawler.tt-foru...ils.php?do=details&id=274
Ik zie ze nu staan inderdaad, vergeten toe te voegen. Verder wel leuke toevoeging imho. Vreemd van de basecosts, toch eens verder testen. Als de basecosts niet aangepast worden is de moeilijkheid er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Daar zijn volgens mij meer newgrf's voor dat maar misschien ligt het daar niet aan, maar het is wel vreemd, alle diesels vanaf 1970 missen maar verder is alles er wel. En de basecosts mogen wel iets lager, als je op een schuin stukje spoor wil bouwen (zodat er aan de schuine kant een muurtje wordt gebouwd) zijn de kosten meteen 30 keer zo hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:32:
als je op een schuin stukje spoor wil bouwen (zodat er aan de schuine kant een muurtje wordt gebouwd) zijn de kosten meteen 30 keer zo hoog
Klopt, dat komt doordat 'bouwen op een schuin stukje' en 'water ophogen' onder dezelfde setting vallen. Ik wilde water ophogen sowieso 'onbetaalbaar' maken (1 stukje ophogen kost nu 5 miljoen) en dit kreeg ik erbij. Na een paar keer op een schuin stukje bouwen leer je dat snel genoeg af hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

:/ tis nu toch wel redelijk onwerkbaar, ik zit al uren te spelen op t treintje dat ik in de 1e vijf minuten gemaakt heb. waar je bij de #1 server t geld niet uitgegeven krijgt, is bij de #2 alles net weer zo duur dat het ondertussen t jaar 4000 is voor je wat leuks gebouwd hebt. zit voornamelijk te wachten en uit mn neus te vreten, en 1 "oeps" en ik kan weer n half uur opnieuw wachten tot ik op t zelfde niveau ben qua geld. iets lagere kosten qua locomotieven zou wel wenselijk zijn, zitten zulke mooie bij, maar ze zijn allemaal zooooo duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Het is inderdaad wat pittiger maar wel goed te spelen na verloop van (enige ;)) tijd.. Oké als je inkomen nog laag is zit er wat wachten inderdaad in maar als ikzelf of Webber (of iemand anders met een ruim inkomen) in de server zitten schroom jezelf dan zeker niet om gewoon wat geld te vragen om te kunnen investeren. Zonder 'kapitaalinjectie' was ik ook nooit zo snel van start gekomen. Nu loopt het wel met een inkomen van 8 mil./jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 11-02-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Nu de server herstart is met maar de helft van de voertuigkosten is het een stuk beter te doen, nog steeds moeilijk door hoge terraforming kosten maar je zit niet uren voor je scherm voordat je 1 trein kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

en nu de GE steeplecab dr is, kunnen we iig lekker winst maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Mag de weight multiplier op server 2 de volgende keer iets lager, hij staat nu op 5 en met de hogere kosten is alleen passagiers echt winstgevend en vracht nauwelijks. Je moet of snelheid opgeven door maar 1 engine aan een trein te hangen of er 2 engines/minder wagons aan hangen, welke je ook kiest ervoor dat de inkomsten uit vracht erg achter blijven bij de passagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:51:
Mag de weight multiplier op server 2 de volgende keer iets lager, hij staat nu op 5 en met de hogere kosten is alleen passagiers echt winstgevend en vracht nauwelijks. Je moet of snelheid opgeven door maar 1 engine aan een trein te hangen of er 2 engines/minder wagons aan hangen, welke je ook kiest ervoor dat de inkomsten uit vracht erg achter blijven bij de passagiers.
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan, die gaat dus wat lager (tenzij er een manier is om passagiers 'zwaarder' te maken). In ieder geval moet het vervoeren van goederen meer inkomen inderdaad, dát is juist het mooie van ECS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14
Daar ben ik het ook mee eens. Ik doe ook alleen maar de passagierstreinen omdat ik daarvan weet dat ze bijna altijd winstgevend zijn.
Ik heb met de paar olietreinen veel meer moeite om winst te krijgen en het levert bijna niets op. Die maglev daar in tegen...... :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Gezien hoe snel sommige primaire industrieën opraken op de huidige map ben ik er ook wel voor om de volgende keer ongelimiteerde primaire industrieën te hebben. (zijn niet echt ongelimiteerd maar hebben héél veel voorraad) Op dit moment zijn er bijvoorbeeld zijn er nog maar 7 oliebronnen op de map en het is niet te doen om olieboorplatformen te gebruiken. (geen schepen en de kosten om het land daar omhoog te halen zijn enorm) De limieten brengen natuurlijk een extra moeilijkheid maar als er helemaal geen primaire industriën zijn is de lol er snel af. Bovendien kun je nog wel de stockpile limiet op de secundaire industriën houden zodat je niet teveel kan aanvoeren zonder verlies te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Is het mogelijk om de passagiers-en mailwagens uit te schakelen? Of de payment-rates van mail en passagiers op 0 te zetten? Nu die maglev er is is de uitdaging een beetje er af. :P

• Mevius
1shot1kill schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:33:
Gezien hoe snel sommige primaire industrieën opraken op de huidige map ben ik er ook wel voor om de volgende keer ongelimiteerde primaire industrieën te hebben.
Onbekend schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:55:
Is het mogelijk om de passagiers-en mailwagens uit te schakelen? Of de payment-rates van mail en passagiers op 0 te zetten?
Ik zal er asap eens naar kijken, het moet wel een beetje moeilijk blijven natuurlijk^^. En nou niet na de herstart weer gaan miepen dat je het te moeilijk vindt :P

• 1shot1kill
Het probleem is dat alleen het begin moeilijk is, als je eenmaal een winstgevend lijntje hebt liggen is de moeilijkheid er eigenlijk helemaal af. Server 2 is al praktisch volgebouwd en niet eens langzamer dan normaal.

Verwijderd

Als je alleen passagierslijnen gebruikt is het inderdaad niet zo moeilijk. Maar als je alleen maar vrachttreintjes hebt dan wordt het gelijk een stuk moeilijker omdat de winst veel lager is. En als er dan ook nog eens iets opraakt (olie, zand) als je er niet bent ga je er nog op failliet ook.

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ohw, en gooi de maandelijke kosten van de loco's een stuk omlaag, want dat is eigenlijk de hele reden dat vracht geen/nauwelijks winst maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Mijn computer kan het spel op server 2 niet meer aan. De CPU staat op 100% en het muispijltje kan ik niet meer fatsoenlijk bewegen. :)
Jullie mogen doorspelen, maar ik zou het niet erg vinden als de server opnieuw gestart wordt.

Als trouwens de passagiers-en mailwagens niet uitgeschakeld kunnen worden, kan dan de treinlimiet op 100 ingesteld worden? >:) Dan moet je namelijk eerder optimalisaties doorvoeren i.p.v. een nieuwe trein aan te schaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Onbekend schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:59:
Mijn computer kan het spel op server 2 niet meer aan. De CPU staat op 100% en het muispijltje kan ik niet meer fatsoenlijk bewegen. :)
Wat heb je voor crappy CPU dan? We hebben het hier wel over het Zware OpenTTD hè, niet over een lullig herschreven spelletje uit 1996 ofzo..
Als trouwens de passagiers-en mailwagens niet uitgeschakeld kunnen worden, kan dan de treinlimiet op 100 ingesteld worden? >:) Dan moet je namelijk eerder optimalisaties doorvoeren i.p.v. een nieuwe trein aan te schaffen. :)
Vind ik een leuk idee, ik zal eens kijken of dat handig te fixen is. Passagiers uitschakelen, iemand toevallig een idee hoe dat aan te pakken? Wellicht de 'cargo payment rate' van passagies en mail omlaag gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Als de passagiers en mail 'cargo payment rate' omlaag gaat / uitgeschakeld wordt op server 2 kan ik niet meer rond komen :( (ik heb maar 3 treinen en 2 ervan rijden met passagiers/mail).

Overigs zie ik spelers op server 2 die overal PBS-signalen voor gebruikt en ik meen mij te herinneren dat een 2 á 3 maand geleden gezegd werd dat PBS-voor-elk-stukje-spoor de performance niet te goede komt. Als dat nog steeds zo is, is het misschien handig om niet overal PBS toe te staan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Tja PBS is gewoon het meest efficient, al kan je het met vracht nog wel zonder het is onmisbaar voor een effectieve passagierslijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

hij heeft op zich gelijk, op een lange rechte lijn heeft t weinig zin om een hele trein van pbs signalen neer te ploffen, alleen bij kruispunten enzo :) maar hoeveel t nou uitmaakt in processorkracht.. dunno..

[ Voor 15% gewijzigd door AlexanderB op 19-02-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Mevius schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:05:
[...]
Wat heb je voor crappy CPU dan? We hebben het hier wel over het Zware OpenTTD hè, niet over een lullig herschreven spelletje uit 1996 ofzo..
Ik heb maar een dual core op 2,5GHz draaien en de overige processen vragen nog geen 2% van de rekenkracht.
AlexanderB schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:52:
hij heeft op zich gelijk, op een lange rechte lijn heeft t weinig zin om een hele trein van pbs signalen neer te ploffen, alleen bij kruispunten enzo :) maar hoeveel t nou uitmaakt in processorkracht.. dunno..
Ik gebruik altijd de twee path-signals. Deze zijn voor mij duidelijk te onderscheiden v.w. dat rood-witte stukje wat daarin is getekend. De andere signalen lijken zoveel op elkaar dat ik ze niet goed meer kan onderscheiden. Het resultaat is een filevorming omdat ik dan weer eens een verkeerd type sein heb neergezet.
Als het gebruik van normale seinen de prestaties van het spel significant verbeterd, wil ik wel weer proberen om naast de path-signals het normale sein te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ik merkte trouwens dat stations tegenwoordig ingebouwde path signals aan beide einden hebben (van die zonder t rode bordje achterop)

anyway.. verder gewoon 1 PBS signaal voor de ingang van een stuk met kruisende rails, en de rest normale singals (de meest linkse uit de GUI) is toch niet moeilijk? :)

[ Voor 48% gewijzigd door AlexanderB op 19-02-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik zette voor de stations altijd braaf een sein aan de ingang/uitgang, maar dat hoeft inderdaad niet meer. :)
Dan hoef ik dus alleen het eerste en het laatste sein te gebruiken. Die twee verschillen inderdaad goed genoeg om zo min mogelijk fouten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
AlexanderB schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:38:
ik merkte trouwens dat stations tegenwoordig ingebouwde path signals aan beide einden hebben (van die zonder t rode bordje achterop)
Ja maar er is 1 verschil een station heeft namelijk een penalty en een trein die er niet moet zijn zal een andere route kiezen als die er is, als hij er wel moet zijn is er geen penalty. Een normaal PBS signaal heeft een veel hogere penalty als een trein er achterlangs rijdt dan een station heeft. Hierdoor kun je die signalen omgekeerd voor een paar perrons zetten als je wil dat treinen die pas gebruiken als alle andere zonder zo'n omgekeerd signaal ervoor vol zijn.

Dit kan handig zijn bij een terminus station om te voorkomen dat treinen die vertrekken van het station de treinen die binnenkomen blokkeren omdat ze vanaf het perron dat aan de kant van het binnenkomende spoor staan. Als je een PBS signaal omgekeerd voor het perron legt dat evenwijdig ligt aan het binnenkomende spoor dan forceer je de trein om naar een ander perron te gaan als het binnen komt als er een vrij is, daardoor kun je treinen alvast naar de kant waar ze vertrekken laten gaan als die niet vol zijn zodat die trein kan vertrekken terwijl tegelijk een trein binnenkomt.

Dit zal wel niet te volgen zijn zoals ik het uitleg maar het is in ieder geval erg handig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Domdo schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:20:
Overigs zie ik spelers op server 2 die overal PBS-signalen voor gebruikt en ik meen mij te herinneren dat een 2 á 3 maand geleden gezegd werd dat PBS-voor-elk-stukje-spoor de performance niet te goede komt.
Ik meen mij te herinneren dat de invloed hiervan nihil is, maar als iemand andere informatie heeft neem ik die graag aan als waarheid.
Onbekend schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:29:
Ik zette voor de stations altijd braaf een sein aan de ingang/uitgang, maar dat hoeft inderdaad niet meer. :)
With stupid^^ ;)
1shot1kill schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:14:

Dit zal wel niet te volgen zijn zoals ik het uitleg maar het is in ieder geval erg handig. :P
Ongetwijfeld inderdaad maar geen idee wat je nu probeert uit te leggen :P

Morgenavond worden de servers herstart. Server 1 staat nog volledig open voor aanpassingen. Als iemand daar een idee voor heeft hoor ik het graag!

Op server 2 gaat de moeilijkheid weer een stukje omhoog (of wordt veranderd, niet per hoger).

Instellingen die op de schop gaan (voor zover ik ze kan aanpassen)
  • Cargo Payment voor passagiers drastisch omlaag (/8)
  • De rechten om steden te slopen omlaag
  • Een maximum aan het aantal treinen stellen (50, aangezien nu iedereen rond de 50 treinen zit (op Webber na met z'n 271 treinen)
  • De running costs of aanschaf voor treinen omlaag, ben er nog niet over uit welk van de twee :)
  • Geen olievelden of andere bronnen die op kunnen raken.
Ohja voor de mensen die nog eens een oude mp-game willen terugzien/verderspelen heb ik ze nu ff handig op een rijtje gezet. Het lijstje in de TS was een beetje onoverzichtelijk aan het worden. link

[ Voor 8% gewijzigd door Mevius op 20-02-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik mis daar de game waar ik een flink netwerk had gebouwd. :P

Heb ook maar even een screenshot gemaakt om te laten zien wat ik bedoel:

Plaatje resizen is wenselijk

De omgekeerde PBS signalen zorgen voor een penalty waardoor als een trein het station nadert terwijl het leeg is dat het niet rechtdoor in 1 van de 2 rechter perrons maar eerst die aan de linker kant neemt, dit heeft als voordeel dat als die trein weer vertrekt dat het spoor niet is geblokkeerd voor inkomende treinen die 1 van de andere perrons kiezen.

Als de eerste trein wel 1 van de 2 rechter sporen had gekozen dan was de kans groot dat bij het wegrijden de inkomende treinen moeten wachten omdat het spoor geblokkeerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 22-02-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:31:
Ik mis daar de game waar ik een flink netwerk had gebouwd. :P
Ik mis er inderdaad een aantal vanwege een foutje van mezelf (server gereboot tijdens hosten game).

Heeft er iemand enig idee trouwens hoe ik de Cargo Payment Rate aanpas? Het is wel te doen maar niet zo simpel als ik erover dacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik denk trouwens dan 50 treinen nogal weinig is, aangezien het ook nog de enige voertuigen zijn die je überhaupt kan gebruiken, dan is na een paar dagen spelen de lol er wel af. Ook zou een grotere kaart fijn zijn de kaart die nu op server 2 draait was binnen no-time vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Mevius schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:09:
Heeft er iemand enig idee trouwens hoe ik de Cargo Payment Rate aanpas? Het is wel te doen maar niet zo simpel als ik erover dacht :).
Ik heb het zelf niet getest, maar je zou deze kunnen proberen: http://binaries.openttd.o...senger_Payment-1.0.tar.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
...

Verkeerde topic 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door PeterSelie op 22-02-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

dat is precies wat ik toegepast heb ;) dus was prima te volgen :)

• Tular
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-08-2022

Tular

Druid 79 - Aggramar (retired)

[...]

Ja maar er is 1 verschil een station heeft namelijk een penalty en een trein die er niet moet zijn zal een andere route kiezen als die er is, als hij er wel moet zijn is er geen penalty. Een normaal PBS signaal heeft een veel hogere penalty als een trein er achterlangs rijdt dan een station heeft. Hierdoor kun je die signalen omgekeerd voor een paar perrons zetten als je wil dat treinen die pas gebruiken als alle andere zonder zo'n omgekeerd signaal ervoor vol zijn.

Dit kan handig zijn bij een terminus station om te voorkomen dat treinen die vertrekken van het station de treinen die binnenkomen blokkeren omdat ze vanaf het perron dat aan de kant van het binnenkomende spoor staan. Als je een PBS signaal omgekeerd voor het perron legt dat evenwijdig ligt aan het binnenkomende spoor dan forceer je de trein om naar een ander perron te gaan als het binnen komt als er een vrij is, daardoor kun je treinen alvast naar de kant waar ze vertrekken laten gaan als die niet vol zijn zodat die trein kan vertrekken terwijl tegelijk een trein binnenkomt.

Is dat alleen bruikbaar bij Terminus stations? Gisteren heb ik het geprobeerd met een ro-ro station, 7 perrons zonder seinen, maar een trein die van een path signal kwam wilde niet het station in omdat het blok gereserveerd was door een trein in het station. Uiteindelijk het station weer opgetuigd met path signals zodat de trein wel het station in reed.

May you live in interesting times!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Mevius schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:02:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat de invloed hiervan nihil is, maar als iemand andere informatie heeft neem ik die graag aan als waarheid.
Advies is minimaal 1 ruimte leeg te hebben tussen de sporen, door seinen op ieder blok te zetten geef je treinen te weinig tijd om door een wissel heen te komen en kunnen ze dus voor elkaar stil komen te staan.

• 1shot1kill
Tular schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:47:
[...]

Is dat alleen bruikbaar bij Terminus stations? Gisteren heb ik het geprobeerd met een ro-ro station, 7 perrons zonder seinen, maar een trein die van een path signal kwam wilde niet het station in omdat het blok gereserveerd was door een trein in het station. Uiteindelijk het station weer opgetuigd met path signals zodat de trein wel het station in reed.
Als ik je goed begrijp komt dat waarschijnlijk omdat je aan de kant van het station waar de treinen wegrijden geen signalen hebt staan. Dat heeft denk ik te maken met dat de trein anders probeert een path te reserveren voorbij het station.

• Onbekend
Ik heb het e.e.a. getest en heb het volgende bevonden:
Zodra een trein begint te rijden, reserveert het een pad naar het eerstvolgende sein, spooreinde of depot. Het pad eindigt nooit bij een station, hoewel een trein daar wel kan stoppen. Een ro-ro station waarbij sporen zich splitsen en weer samenvoegen zal zonder seinen nooit alle sporen gaan gebruiken aangezien er voor de tweede trein geen pad gereserveerd kan worden.

Zodra een trein bij een eindstation vertrekt, keert het om en wacht met rijden totdat deze een pad heeft kunnen reserveren. Andere treinen zouden paden naar andere perrons kunnen reserveren.
Pas als de vertrekkende trein een volledig pad heeft kunnen reserveren begint hij te rijden, en op deze manier kunnen er ook nooit botsingen ontstaan. :)

Het spoor in het station wordt overigens wel als één stukje spoor gereserveerd, ook al betreft het meerdere vakjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Onbekend op 23-02-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:50
Het vermelden waard: Versie 2 van de Dutch Trainset is verschenen! Klik hier voor alle voertuigen. De set is vanaf OpenTTD 1.2.0 RC3 te downloaden in de ingame NewGRF download manager. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tt-wiki.net/images/ttwiki/d/d8/Dutchtrains.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:47

Plasma_Wolf

Student

De stabiele versie van OpenTTD 1.2.0 is uitgebracht:
http://www.openttd.org/en/download-stable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Binnenkort dit spel maar weer eens aanslingeren. Afgelopen weekend nog een klein potje @lan gespeeld en toch wel weer zin om een groot netwerk op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@Mevius: kun je 'm dan gelijk updaten naar 1.2.0? _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ook wel weer zin in! Kunnen we misschien weer een keer een normaal potje spelen, gewoon back-to-basics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zou wel fijn zijn idd, ik ben af gehaakt met al die bijzondere toestanden... Dat heeft voor mij niet echt een meerwaarde zeg maar. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb ook inmiddels weer wat tijd op de avonden om mee te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sounds good.. Gewoon weer 1024^2 of 2048^2 map, fair-rules (geen tientallen vliegtuigen ofzo), en spelen maar.

Hopelijk kan Mevius weer een servertje regelen. Anders zou ik moeten kijken of ik hier thuis de HTPC stabiel genoeg kan krijgen (aka wordt niet uitgezet :) ) om iets te hosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Parody schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:42:
@Mevius: kun je 'm dan gelijk updaten naar 1.2.0? _/-\o_ :9~
Vanzelfsprekend.
Good Fella schreef op zondag 06 mei 2012 @ 02:55:
Ook wel weer zin in! Kunnen we misschien weer een keer een normaal potje spelen, gewoon back-to-basics.
Komt voor elkaar. de 'basics' draaien volgens mij nog wel op 1 v/d 2 servers. Zal ik even na moeten kijken.
Hans1990 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:00:
Sounds good.. Gewoon weer 1024^2 of 2048^2 map, fair-rules (geen tientallen vliegtuigen ofzo), en spelen maar.

Hopelijk kan Mevius weer een servertje regelen. Anders zou ik moeten kijken of ik hier thuis de HTPC stabiel genoeg kan krijgen (aka wordt niet uitgezet :) ) om iets te hosten
1024x1024 is een mooie grootte om te spelen imho. 25 vliegtuigen en voertuigen, boten uit. Ik zal de 'normale' regels weer toepassen. Vanavond laat ik ben ik weer thuis dus kan ik het een en ander instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Wat was weer het serveradres?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zou heel fijn zijn, top! :)

Zitten er dan nog extra's bij of niet? Zoals Dutch Trainset?
Mevius schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:20:
De server draait inmiddels alweer een weekje, heeft zelfs iemand een bedrijf gestart zonder dat ik het wachtwoord gegeven heb. Tweakers hè :P

Veel speel plezier! Op- en aanmerkingen hoor ik graag uiteraard. Als er niemand in de server zit staat de game op pauze, zo blijft het spel ook goed speelbaar na een aantal dagen/weken.

[GoT] Mevius 24/7 NL NoBr/NoRestarts
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Online:         Yes
Last queried:      2011-10-27 00:12:52 UTC
Clients:           0 / 15 (1 / 15 companies; 0 / 1 spectators)
Language:          [Any]
Map:               Random Map
Landscape:       Temperate
Map size:         1024 x 2048
Server version: 1.1.3
Server address: 82.73.180.53:3979 / coolyboy.nl:3979
Dedicated server:  Yes
Server password:   Yes
Start date:     1930-01-01
Current date:     1931-05-06

Wachtwoord: 'mevink'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Joopieboy schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:50:
Zou heel fijn zijn, top! :)

Zitten er dan nog extra's bij of niet? Zoals Dutch Trainset?

[...]
God die info is wel heel oud :P. De info die in de TS staat is actueel en gaat ook gebruikt worden vanavond later.

Back to basics betekend geen NewGRF's. Wellicht dat ik server2 later (volgend weekend oid) aanzet met een leuke trainset, kunnen mensen nog een beetje kiezen.

Vanavond rond 22:00 gaat 'ie online. Het is wat laat maar vroeger gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

The Chosen One

Zie signature!

Zijn er ook nieuwe ai personages/updates met die 1.2.0 of in het algemeen downloadbaar?
Wil wel weer eens gaan spelen maar dan niet steeds online op de/een server.

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 06-05-2012 19:55 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik ben van de partij vanavond. Uurtje of 11-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Zo, server is gestart en oude replay is in het archief gezet.

[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en

Ben er zelf helaas niet bij met spelen, wellicht een avondje in de midweek.

Helemaal back-to-basics. Geen NewGRF's. 1024x1024. Startdate 1950 en de laatste versie uiteraard!

Op- of aanmerkingen verneem ik uiteraard graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Het is nu erg gemakkelijk als je het moeilijke spel gewent bent. :)

De volgende keer mag de grootte van de stations wel het zelfde zijn als die van de maximum treinlengte.
Verder is de beschikbare lening erg hoog, maar misschien voor anderen wel leuk om te kunnen beginnen.

Die riviertjes zijn een leuke uitdaging erbij. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Onbekend op 06-05-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ach het is wel weer eens leuk om gewoon een basic potje te spelen. Volgende keer weer met BC ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:45

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ben nu een uurtje aan 't spelen, maar draai alleen maar verlies.
Wat doe ik fout?
Hier een screen: Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/8881/openttd.jpg

Alvast bedankt!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Het laten rijden van een trein kost meer dan wat de passagiers jou opleveren.

Probeer het eens tussen twee stations die in verschillende steden liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, dus een trein die van stad naar stad rijdt?

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
rikdegraaff schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:01:
Oke, dus een trein die van stad naar stad rijdt?
Dat is meestal wel het beste.

Wat ik zelf altijd doe (hoewel ik TT al een tijd niet meer aangeraakt heb) is bussen tussen steden laten rijden en treinen met goederen.
Vooral kool naar een energiecentrale is altijd leuk om mee te beginnen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oké, bedankt voor de tip!
Ik ga het straks eens uitproberen.

Meer tips zijn altijd goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Probeer ook om niet allemaal losse treinbanen van 1 spoor te bouwen, maar meerdere sporen die langs meerdere punten lopen.

Een beetje dit idee dus: http://media.openttd.org/...20100509_cw_gardenart.png

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, dat is nog wel te doen ;)
Ik neem het mee in the game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Hoe maak ik een weg/spoor aan een mijn/kolencentrale enz.?
Is daar wat info over?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Misschien moet je de wiki eens doornemen?
http://wiki.openttd.org/Main_Page

:)

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oh sh*t!
Die heb ik even gemist.

Bedankt voor de tip!

EDIT: Ik kan het niet vinden...
Hellup. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door PeaceFreak op 07-05-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Vergelijk het spel even met de realiteit. Je hebt in je voorbeeld 3 dorpjes die op steenworp afstand liggen van elkaar verbonden door een treinnetwerk met 10 stations. Dit is een 'kleine' overkill. In het normale leven kun je volstaan met een buurtbus die voor de kerk in elk dorp stopt. Treinen zijn voor steden en goederen.

Als je het spel ook zo bekijkt gaat het al stukken beter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oké, dank je wel voor je hulp.
Tsja, je hebt gelijk, het is overkill om zoveel aan te leggen...

Nu begin ik het te begrijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Nou, ik draai nog steeds flinke verliezen.
Dus echt leuk vind ik het nog niet :O
Maar ik ben er ook nog steeds niet achter hoe ik een treinbaan maak naar, bijvoorbeeld, een boerderij... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
rikdegraaff schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:38:
Dus echt leuk vind ik het nog niet :O
Maar ik ben er ook nog steeds niet achter hoe ik een treinbaan maak naar, bijvoorbeeld, een boerderij... :?
Als je een boerderij/mijn/oid hebt, dan zet je daar gewoon een station bij.
Dit station heeft een x-aantal hokjes als "mijn"-gebied. Zolang je boerderij/mijn hierbinnen valt, zullen er goederen op je station komen staan.

Hierna zorg je voor een station bij het verwerkende bedrijf, dus bijv een kolen-energiecentrale voor kolen van een kolenmijn. Hiertussen leg je spoor aan, met een trein en een paar wagonnetjes.

Et voila, laat de winst maar komen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Wat je eens moet proberen is grote lange treinen gebruiken, deze instellen op vol laden (heel belangrijk!). Op deze manier hebben treinen lage kosten en hoge opbrengsten, ook bij passagier treinen werkt dit heel goed.

Ook is het verstandig (zoals hierboven al werd gezegd) om twee treinsporen naast elkaar te bouwen (een voor heen en de ander voor terug).

Passagiers leveren veel op, maar zijn langzaam. Kies daarvoor twee grote steden die dicht bij elkaar liggen.

Als je heel veel geld wil verdienen (is een beetje een cheat...) moet je met boten naar olie platformen gaan (en dan meerdere platformen langsgaan met een enkele boot), die naar een haven lijden. Vanaf de haven met een heel erg grote trein (meerdere locomotieven en heel veel wagons) naar de andere kant van de map vervoeren. Op deze manier maak je met een enkele trein miljoenen winst per rit! :P

Ps: om lange treinen te kunnen maken moet je even bij de instellingen kijken.

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, dank jullie beiden voor de uitleg.
Ik ga TTD weer even opstarten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
rikdegraaff schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:38:
Jij blij dat we geen hard-mod draaien. Dan hebben zelfs de besten last van dat probleem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Mevius schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:11:
[...]

Jij blij dat we geen hard-mod draaien. Dan hebben zelfs de besten last van dat probleem. :P
Ehm, hard mod???
Sorry ben er nog niet thuis in... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Misschien eens lekker achterover leunen en wat tutorials kijken?
YouTube: Lets Play Open TTD Part 1: Bus Routes = Monez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

dottie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:56:
Misschien eens lekker achterover leunen en wat tutorials kijken?
YouTube: Lets Play Open TTD Part 1: Bus Routes = Monez
Oké ik heb het filmpje bekeken.
Maar waarom zo weinig bushaltes?
Meer haltes = meer geld, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
rikdegraaff schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:21:
[...]

Oké ik heb het filmpje bekeken.
Maar waarom zo weinig bushaltes?
Meer haltes = meer geld, toch?
Heb je grote kans dat je haltes lang niet altijd vol zijn, resultaat: bus halfvol. Kan je beter 1 volle halte hebben en daar berg bussen op laten rijden, volle ritjes leveren meer op.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Aha, en één bus is genoeg voor al die mensjes?
Ik hoop het maar ;)

EDIT: Ik zie het al, meer busjes inzetten!
Bedankt allen voor alle hulp (tot nu toe :D)

[ Voor 40% gewijzigd door PeaceFreak op 07-05-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
rikdegraaff schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:26:
Aha, en één bus is genoeg voor al die mensjes?
Ik hoop het maar ;)

EDIT: Ik zie het al, meer busjes inzetten!
Bedankt allen voor alle hulp (tot nu toe :D)
afhankelijk van de grootte van de stad en de tijd dat de bus er niet is. Grote steden van 1000 of meer zal je zeker aan 1 bus niet genoeg hebben, maar een stadje van 200 man heb je ruim voldoende.

Ik speel zelf hoofdzakelijk enkel met trucks/bussen, treinen maken het spel al veel te snel gemakkelijk, zeker alles je de driehoek eenmaal heb lopen, is het daarna enkel nog je netwerk finetunen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

SinergyX schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:58:
[...]

afhankelijk van de grootte van de stad en de tijd dat de bus er niet is. Grote steden van 1000 of meer zal je zeker aan 1 bus niet genoeg hebben, maar een stadje van 200 man heb je ruim voldoende.

Ik speel zelf hoofdzakelijk enkel met trucks/bussen, treinen maken het spel al veel te snel gemakkelijk, zeker alles je de driehoek eenmaal heb lopen, is het daarna enkel nog je netwerk finetunen.
Uiteraard is er dan wel het mooie dat je dan hele bouwwerken kan gaan maken met de rails zodat je zo efficient mogelijk werkt wat het dan wel weer leuk maakt. Wat ik meestal doe ik stations bouwen bij die oliepompers en dat dan naar de fabriek breng met treinen. Zo verdien ik meestal mijn geld.

Daarna ga ik passagiers verbindingen met treinen tussen verschillende grote steden. Als dit eenmaal loopt gaat het lekker. Tevens doet een vliegveld als je eenmaal wat geld hebt het ook wel fijn

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oké, nou ik heb gisteren 2 simpele buslijnen opgezet, en dat ging al vrij goed!
Dus straks weer verder! :D

Begin er nu plezier in te krijgen, jeej! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008

Oxigeon

En zo is dat!

rikdegraaff schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:17:
Oké, nou ik heb gisteren 2 simpele buslijnen opgezet, en dat ging al vrij goed!
Dus straks weer verder! :D

Begin er nu plezier in te krijgen, jeej! _/-\o_
Bij treinen moet je eigenlijk zo denken. Hoe verder ze rijden hoe meer ze opleveren, wel moeten ze vol zitten uiteraard. Als je meerdere sporen bouwt (heen en terugweg) moet je kijken dat je iets geregeld krijgt met seinen. Dit is in het begin best wel lastig. Maar werkt fijn. Dan gaan de treinen namelijk allemaal dezelfde kant op

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Een optie is, al weet ik niet in hoeverre die klaar is, is het downloaden van de tutorial game script als je voor het eerst met het spel begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Oxigeon schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:32:
[...]

Bij treinen moet je eigenlijk zo denken. Hoe verder ze rijden hoe meer ze opleveren, wel moeten ze vol zitten uiteraard.
Wat ik dan weer totaal niet logisch vind. Waarom zou ik meer krijgen voor hout van 100km verderop dan van het bos om de hoek? Hout is toch hout denk ik dan.

Bij passagiers snap ik, maar goederen zijn toch goederen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Mevius schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:26:
[...]

Wat ik dan weer totaal niet logisch vind. Waarom zou ik meer krijgen voor hout van 100km verderop dan van het bos om de hoek? Hout is toch hout denk ik dan.

Denk zo: wat je van ver haalt, is duur :P
Plus, hoe sneller, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Mevius schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:26:
[...]

Een poging om verschillende houtsoorten te simuleren.
Tropisch hardhout komt van verder weg en is duurder. Ook houtsoorten die niet lokaal zijn te verkrijgen zijn schaars en daardoor duurder?

Wat overigens voor hout toevallig wel geld, maar niet voor olie/kolen etc.
Wat dat betreft is het een spel en geen simulatie, dus geld het principe: Als je er meer moeite voor moet doen moet dat ook beloond worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Sowieso, jij krijgt niet betaald voor het hout, jij krijgt betaald voor het transport van hout. En aangezien de afnemers geen voorkeur hebben voor goedkoop hout transporteer je het gewoon zo ver mogelijk weg. :P

Overigens is behalve de afstand ook de tijd van belang: hoe sneller iets op zijn bestemming is, hoe meer het oplevert.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

The Chosen One

Zie signature!

Kun je nog ergens instellen dat spatie pauze is en backspace het scherm cleared van de berichten/boxes?

En is de originele muziek ook in het spel te zetten op een manier? Kzie ze niet bij de downloads staan daar.

En nog een vraagie; kun je ook de icoontjes en text nog groter maken? Volgens mij staat er bij advanced settings niks van.

[ Voor 57% gewijzigd door The Chosen One op 08-05-2012 12:47 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Dirk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:27:
Sowieso, jij krijgt niet betaald voor het hout, jij krijgt betaald voor het transport van hout. En aangezien de afnemers geen voorkeur hebben voor goedkoop hout transporteer je het gewoon zo ver mogelijk weg. :P

Overigens is behalve de afstand ook de tijd van belang: hoe sneller iets op zijn bestemming is, hoe meer het oplevert.
Oké. Dan vind ik het nog vreemd dat de afnemer geen voorkeur heeft waar ik het hout vandaan haal. Je zou zeggen dat ze uitgaan van de dichtstbijzijnste bron en je niet veel meer betalen omdat je hetzelfde product van de andere kant van het land haalt.

Voor de speelbaarheid is het waarschijnlijk wel beter.
The Chosen One schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:43:
Kun je nog ergens instellen dat spatie pauze is en backspace het scherm cleared van de berichten/boxes?
del-toets is clearscreen.
En nog een vraagie; kun je ook de icoontjes en text nog groter maken? Volgens mij staat er bij advanced settings niks van.
Als je de resolutie lager zet worden de icoontjes groter. Een andere manier is mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:43:
hotkeys.cfg
En is de originele muziek ook in het spel te zetten op een manier? Kzie ze niet bij de downloads staan daar.
Ja, als je het originele spel nog hebt. Lees readme.txt voor meer informatie, daar staat welke bestanden naar welke map moeten. Een andere mogelijkheid is de Windows installer gebruiken, je originele cd in je pc drukken, en de installer de bestanden voor je laten kopieren.
Ja, je kunt tekstgrootte en lettertype aanpassen in je config.cfg. Grotere knoppen kan door middel van een grf op BaNaNaS die je gui knoppen en afbeeldingen aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ik schroef voor TTD mijn resolutie terug van 1680x1050(native) naar 1280x800. Moest wel een setting veranderen in mijn nvidia control panel om te zorgen dat ik geen zwarte balken boven en onder kreeg (vreemd want verhouding in beide gevallen is 16:10, maar door de GPU laten scalen ipv door de monitor loste het probleem op). Dan is alles op een prettig formaat te lezen op mijn monitor.
Wat is er mis met F1 en delete? :P

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo super dat er weer een goeie map online staat, ook maar weer eens begonnen met het vervoeren van kolen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Laatst online: 15-09 09:57
Ik heb al veel zitten zoek, maar ik kan het nergens vinden..
Is er een mogelijkheid, of een optie, om de opening van nieuwe industrieën tegen te gaan?
Dan heb ik ergens een leuke lijn van A naar B, wil ik nog naar C, komt er een achterlijke kolenmijn of houtzagerij in de weg.
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Curva schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:21:
Ik heb al veel zitten zoek, maar ik kan het nergens vinden..
Is er een mogelijkheid, of een optie, om de opening van nieuwe industrieën tegen te gaan?
Dan heb ik ergens een leuke lijn van A naar B, wil ik nog naar C, komt er een achterlijke kolenmijn of houtzagerij in de weg.
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Je kan het geloof ik niet voorkomen. Maar in de praktijk ligt er ook wel eens wat op de weg waar je omheen moet bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Sneller bouwen ;)
Pagina: 1 ... 39 ... 53 Laatste