Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:45
Good Fella schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:05:

Ik denk dat ik maar gewoon moet wachten tot ik weer echt internet heb. Zelfs met mijn iPhone simkaart (220 kb/s) kom ik er niet snel genoeg in. Kom tot de 1 MB bij beide servers.
Piekartz87 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:28:
De max join tijd staat nu heel hoog.
Ik kan vanaf mijn huis nog steeds niet joinen. Vreemd maar het ligt dus niet aan de max_join tijd.
Hmmm en ik dacht toch bijna zeker te zijn dat dit het was..Eens ff zoeken naar een mogelijke oorzaak, als er iemand een idee heeft dan hoor ik dat graag zodat iedereen weer mee kan spelen!

*edit*

Het is wel puur een downloadsnelheid-afhankelijk probleem. Als ik mijn verbinding cap op 200KB/s kom ik er ook niet in.

Het vreemde is, met 200KB/s duurt het wel langer maar ik download wel de volledige map op server2, ik zie de map voor 0.1 sec (give or take) en daarna vliegt 'ie weer naar het beginscherm met de melding "ERROR: Your computer took too long to joing".

400KB/s downloadsnelheid is voldoende om te joinen. Hoe kunnen we dat nou omlaag krijgen. Dit zijn de waarden die ik gebruik op beide servers:
code:
1
2
3
4
5
max_init_time = 10000
max_join_time = 50000
max_download_time = 32000
max_password_time = 32000
max_lag_time = 50000

Die snelheid is in clicks, 1000 clicks is 13.5 seconden (1000/74). Staat nu dus allemaal ruim ingesteld.

[ Voor 34% gewijzigd door Mevius op 31-01-2012 12:43 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik moet nu even weg, maar kan later vandaag wel testen of het misschien iets met de instellingen van OpenTTD aan mijn kant.

Zal straks eens timen hoelang hij er bij mij over doet om op 1MB te komen.

[ Voor 25% gewijzigd door MoietyMe op 31-01-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Wellicht is er nog ergens een setting voor? Ik kom tot de 2,35 mb slechts.

En ik speel op de win7 64bit versie trouwens.

Edit: Met stopwatch kom ik tot 19 seconden voor hij er mee ophoudt.

[ Voor 44% gewijzigd door Piekartz87 op 31-01-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Via m'n Internet van T-Mobile kom ik tot 700-800 KB in ±23 seconden.

Via m'n iPhone internet kom ik tot 800KB-1MB in ±19 seconden.

Dit geld voor beide servers.

Kan aan mij liggen trouwens, maar alle andere servers die ik join laten mij de map veel sneller downloaden.

En daar krijg ik wel gewoon:

Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/Screen%20Shot%202012-01-31%20at%2013.56.55.png

:P

[ Voor 42% gewijzigd door MoietyMe op 31-01-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Good Fella schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:56:
Via m'n Internet van T-Mobile kom ik tot 700-800 KB in ±23 seconden.

Via m'n iPhone internet kom ik tot 800KB-1MB in ±19 seconden.

Dit geld voor beide servers.
Terwijl ik de max_download_time op 7,2min heb staan. Ik heb zo'n idee dat dit command niet goed werkt dan. Het heeft er namelijk wel alle schijn van dat het probleem hiermee te maken heeft.

*edit*
*kuch* Ik heb misschien een idee wat het probleem kan zijn. Ergens anders in de config (toevallig hogerop) staat ook nog een "max_join_time" en die staat op 500.. (= 6.75 seconden). Dit zou wel heel toevallig de problemen verklaren.

Ik heb server1 herstart met de andere waarden. Zouden jullie (de mensen met problemen) eens willen proberen of je die kunt joinen nu? Dan voer ik dezelfde instellingen door op server2.

[ Voor 32% gewijzigd door Mevius op 31-01-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Bij mij helpt het nog niet echt. Kwam net wel tot 1.03 MB.

@ 220 KB/s en 12 KB/s werkt :D

Bedankt Mevius :>

[ Voor 32% gewijzigd door MoietyMe op 31-01-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik weet niet wat het is, maar er zit iets in OpenTTD wat de downloadsnelheid beperkt. Als ik inlog op mijn server die draait op twee redelijk rappe schijven in RAID1, met een gigabit ethernetverbinding, dan gaat het nog steeds met nog geen 1MB/s :7.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Problem solved!

Ik heb de waarde "max_join_time" hoger gezet en het bestand read-only gemaakt anders maakt OpenTTD er gewoon weer 500 tics van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Vanaf 11 februari heb ik weer 2,5 GB nieuw tegoed 7,2 MB/s 3G dus dan zal het allemaal wel wat sneller lopen, maar dat is er altijd vrij snel doorheen :+

Server 2 map downloaded klokt nu in op ongeveer 5 minuten 8)7

Zoals eerder gezegd join ik wel alleen als er niemand anders is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Mevius schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:35:
Ik heb de waarde "max_join_time" hoger gezet en het bestand read-only gemaakt anders maakt OpenTTD er gewoon weer 500 tics van.
Heb je niet toevallig eerst het cfg bestand aangepast en toen openttd afgesloten ? Bij het afsluiten schrijft OpenTTD namelijk het cfg bestand weer over met de actieve settings van de server.
Op mijn eigen server heb ik in de console gewoon "set max_join_time 1000" gedaan waarna de settings ook zijn weggeschreven naar de cfg.

Het zou in ieder geval niet nodig mogen zijn om je settings file read-only te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Slamdance schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:56:
[...]

Heb je niet toevallig eerst het cfg bestand aangepast en toen openttd afgesloten ? Bij het afsluiten schrijft OpenTTD namelijk het cfg bestand weer over met de actieve settings van de server.
Op mijn eigen server heb ik in de console gewoon "set max_join_time 1000" gedaan waarna de settings ook zijn weggeschreven naar de cfg.

Het zou in ieder geval niet nodig mogen zijn om je settings file read-only te maken.
Server stond uit. .cfg aangepast, dedicated server opgestart en de waarde werd weer teruggezet door de game. Zal aan mijn vage serverconstructie liggen, ik gebruik al dezelfde folder sinds versie 0.4.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Mevius schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:22:
Dit in combinatie met North American Renewal Set welke geen mono of maglev treinen kent ben ik benieuwd of we een imperium neer kunnen zetten.
Heb je daar handmatig de Maglev tracks uitgezet met NuTracks? Want NARS heeft wel 1 Maglev: http://users.tt-forums.ne...p?title=NARS_Vehicle_List

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:23:
[...]

Heb je daar handmatig de Maglev tracks uitgezet met NuTracks? Want NARS heeft wel 1 Maglev: http://users.tt-forums.ne...p?title=NARS_Vehicle_List
Ik heb niets handmatig uitgezet, ik meen ergens gelezen te hebben dat NARS geen Maglev bevatte maar dit blijkt inderdaad wel zo te zijn dan. Hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:14
Misschien doe ik iets verkeerd, maar ik kan om de een of andere reden niet joinen. bij mij blijft de knop "meespelen" greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:14
Leondendungen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:33:
Misschien doe ik iets verkeerd, maar ik kan om de een of andere reden niet joinen. bij mij blijft de knop "meespelen" greyed out.
Hij doet het, moest nog update naar de nieuwste versie. Hoe kan ik trouwens wisselen van soort sein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Blijf disconnects krijgen, maar dat kan ook aan mijn lijntje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14
N.V.T. meer

[ Voor 98% gewijzigd door Onbekend op 01-02-2012 08:00 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

1shot1kill schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:23:
[...]

Niet dat je veel aan die maglev hebt voor goederen, 2000HP is echt niet veel, zeker niet met cargo weigh multiplier 2x of meer :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Leondendungen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:56:
[...]

Hij doet het, moest nog update naar de nieuwste versie. Hoe kan ik trouwens wisselen van soort sein?
-met de GUI voor het plaatsten het juiste type selecteren
-plaatsen en dan met CTRL ingedrukt nogmaals klikken om door de types te wisselen

verder:
-dr op klikken zonder ctrl = van rijrichting wisselen.
-als je CTRL inhoud tijdens t plaatsen, maakt ie van die telegraaf-armen, alleen leuk voor stoomtreintjes in de jaren 30 van t spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Vind ECS niet zo'n succes op server 1. De verwerkingscapaciteit van een houtzagerij kan in 1 maand van 100% (4.00 ton) opeens dalen naar nog geen 4%. Met als gevolg dat er geen hout meer wordt geaccepteerd. Wat daarna weer tot gevolg heeft dat de bossen ook dalen qua levering omdat er volle treinen retour gaan en er geen afname is.

Is er iets te doen tegen deze extreme verwerkingsschommelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:09
Ik geef me over aan dit topic, toch OpenTTD maar weer eens opgestart. Stemmetje in mijn hoofd begint te schreeuwen dat ik het niet moet doen. Het is oh zo verslavend! Spelen jullie samen op multiplayer of alleen SP?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
KillerDream schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:41:
Vind ECS niet zo'n succes op server 1. De verwerkingscapaciteit van een houtzagerij kan in 1 maand van 100% (4.00 ton) opeens dalen naar nog geen 4%. Met als gevolg dat er geen hout meer wordt geaccepteerd. Wat daarna weer tot gevolg heeft dat de bossen ook dalen qua levering omdat er volle treinen retour gaan en er geen afname is.

Met goede service zou het nooit omlaag moeten gaan geloof ik, dus zorg dat er altijd een trein klaar staat die de goederen die geproduceerd worden laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 11:50

bReChThOu

Team Belgium

Klopt, dat heb ik hem net online ook verteld;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Misschien een noob vraag, maar ik kan de GOT server niet joinen omdat de versies verschillen. Kan ik deze via het spel updaten of moet ik dat handmatig doen?
In het geval van handmatig, moet ik dan een nieuwe openttd versie downloaden?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Eerste lange afstand MagLev aangelegd op server 2. Kost wat, de tering. 189k per tegel. Één lijn was iets van 60-70 miljoen. Dan de trein die er op rijd nog eens 14 miljoen. Dus hopelijk levert het ook wat op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

KillerDream schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:41:

t hout zelf ook op n effectieve manier afvoeren en dus de rating hoog houden / hoger maken dan de hoeveelheid hout die je dr op dumpt.. (oftewel niet meer dan een paar bossen per houtzagerij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Ik vind dat ECS wel leuk, alleen weinig verschillende soorten industrieën en de productie stijgt en daalt echt veel te snel. Bij de klassieke openttd heb je redelijk veel jaren nodig voor de productie echt stijgt, maar bij ECS zit zo'n bos al na een maand of 6 rond de 1000 ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

bReChThOu schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:36:
Ik vind dat ECS wel leuk, alleen weinig verschillende soorten industrieën en de productie stijgt en daalt echt veel te snel. Bij de klassieke openttd heb je redelijk veel jaren nodig voor de productie echt stijgt, maar bij ECS zit zo'n bos al na een maand of 6 rond de 1000 ton
Ligt dat echt aan ECS? Of is dat een instelling aan het spel zelf?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Geen idee, daar weet Mevius vast wel het antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
bReChThOu schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:47:
Klopt, dat heb ik hem net online ook verteld;)
Ja, dank daarvoor :)
bReChThOu schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:36:
Daar sluit ik mij bij aan. Mag wel meer variatie in industrieën en langzamere veranderingen.

[ Voor 57% gewijzigd door KillerDream op 02-02-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
webfreakz.nl schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:17:
[...]

Ligt dat echt aan ECS? Of is dat een instelling aan het spel zelf?
Mevius moet je helaas het antwoord schuldig blijven. Wat ik wel weet is dat de productie-instellingen van OpenTTD alsmede ECS op default staan. Het lijkt me dus aan ECS liggen.
KillerDream schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:23:

[...]
Daar sluit ik mij bij aan. Mag wel meer variatie in industrieën en langzamere veranderingen.
Ik kan wel eens kijken of er een setting is dat ik meer variatie kan toepassen en minder (grote/snelle) schommelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
ECS gaat volgens mij meer over zo snel mogelijk de productie op 100% krijgen en het dan daar proberen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

volgens mij is t de bedoeling dat je ECS op een kleinere map speelt, zodat je niet letterlijk honderden identieke industrieen hebt.. dan krijg je iig nog n beetje concurrentie, ipv n uurtje spelen, en daarna n cool 36 miljoen/jaar binnenharken met je 1e 3 lijntjes, die je nooit meer uitgegeven krijgt.. (terraformen is gelimiteerd, en dat is zo'n beetje de duurste activiteit.. t landschap walsen zodat je je rails diagonaal kan leggen zonder dat ie om de 2 tiles klaagt dat t land in de verkeerde richting sloped..)

en als t goed is heeft ECS juist *meer* industrieën dan de gewone openttd, dus niet alleen
gold --> ???
bos --(hout)--> zagerij --(houtproducten)--> papiermolen --(papier)--> drukkerij --(goods)--> stad
tourists <--> tourists

[ Voor 19% gewijzigd door AlexanderB op 02-02-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:09
Welke server spellen jullie met ECS?
Zal maar weer eens joinen in TTD, zin in. Tijdje geleden nog wel gespeeld.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

[b][message=25994929,noline]Cardinal schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:58[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en
[GoT] Mevius #2 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3978&lang=en
Wachtwoord: 'mevink'.
de meeste mensen spelen in de bovenste, #1, hoewel t nu redelijk 50/50 lijkt te zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 02-02-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
AlexanderB schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:40:
volgens mij is t de bedoeling dat je ECS op een kleinere map speelt, zodat je niet letterlijk honderden identieke industrieen hebt.. dan krijg je iig nog n beetje concurrentie, ipv n uurtje spelen, en daarna n cool 36 miljoen/jaar binnenharken met je 1e 3 lijntjes, die je nooit meer uitgegeven krijgt.. (terraformen is gelimiteerd, en dat is zo'n beetje de duurste activiteit.. t landschap walsen zodat je je rails diagonaal kan leggen zonder dat ie om de 2 tiles klaagt dat t land in de verkeerde richting sloped..)

en als t goed is heeft ECS juist *meer* industrieën dan de gewone openttd, dus niet alleen
gold --> ???
bos --(hout)--> zagerij --(houtproducten)--> papiermolen --(papier)--> drukkerij --(goods)--> stad
tourists <--> tourists
ECS kan makkelijk op een grote map, de secundaire industrieën accepteren maar een bepaalde hoeveelheid goederen die worden verwerkt, dus je kan bijvoorbeeld maar zoveel mijnen aansluiten op een steel mill voor hij te veel krijgt en niets accepteert, dus ben je meer genoodzaakt meerdere fabrieken van dezelfde soort te gebruiken in plaats van alle primaire industrieën aansluiten op 1 secundaire industrie. Bovendien heeft elke primaire industrie maar een beperkte voorraad die gewonnen kan worden, dit kan meer worden met goede service maar dat is geen 100% garantie. Dus zul je als dat gebeurt een nieuwe mijn moeten aansluiten.

Maar die limieten kun je ook uitzetten als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:27
Goedemorgen mensen,

Ik wil ook een keer een poging wagen in een multiplayer spel. Ik heb openttd 1.1.5 gedownload en geïnstalleerd.
Ik heb al een beetje rond gekeken op de wikipedia pagina's naar wat uitleg over het spel (alweer heel wat jaren geleden voor het laatst gespeeld). Maar nu de vraag of jullie veteranen nog wat tips hebben voordat ik me als beginner in de grote wereld van transport tycoon multiplayer begeef! :9

Owja en weet iemand waar de fout NEWgrf niet gelijk vandaan komt? (hopelijk geen domme vraag)

[ Voor 10% gewijzigd door dakong op 03-02-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 16:53
hallo,

ik heb een klein probleem met dit spel
ik heb met de laatste stable1.1.5 (LIB: openGFX).
een kleur bug soms dan wordt alles een soort van 265 kleuren of iets raars.

iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet?

bij voorbaat dank

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Windows 7 en fullscreen? Heb je known-bugs.txt gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
oke dat heb ik gemist heb wel gegoogled en op forum gekeken en daar vond ik niks dus dacht vraag het hier een keer.

een mogelijke fix is:
c) Setting up the 32bpp-anim or 32bpp-optimized blitter

alleen hoe zou ik dat moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
dakong schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:07:
Goedemorgen mensen,

Ik wil ook een keer een poging wagen in een multiplayer spel. Ik heb openttd 1.1.5 gedownload en geïnstalleerd.
Ik heb al een beetje rond gekeken op de wikipedia pagina's naar wat uitleg over het spel (alweer heel wat jaren geleden voor het laatst gespeeld). Maar nu de vraag of jullie veteranen nog wat tips hebben voordat ik me als beginner in de grote wereld van transport tycoon multiplayer begeef! :9

Owja en weet iemand waar de fout NEWgrf niet gelijk vandaan komt? (hopelijk geen domme vraag)
NewGRF's zijn geen simpele plugins, ze kunnen het spel fundamenteel veranderen, daarom is het belangrijk de juiste versies van GRF's te hebben. Als je middels de in-game-online-content-service niet de juiste GRF kunt vinden, valt de OpenTTDCoop GRFpack te proberen, deze bevat héél veel (veelal oudere) GRF's die niet op BaNaNaS staan.
ocwil schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:41:
oke dat heb ik gemist heb wel gegoogled en op forum gekeken en daar vond ik niks dus dacht vraag het hier een keer.

een mogelijke fix is:
c) Setting up the 32bpp-anim or 32bpp-optimized blitter

alleen hoe zou ik dat moeten doen?
Google op openttd wiki 32-bpp-anim en je komt op een wiki pagina uit waar het antwoord staat.
edit: Staat overigens ook op de eerste pagina van dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
oke dankje

heb ondertussen een andere oplossing gevonden
door compatibiliteit in te stellen op visueele thema's uitschakelen.
zou als het goed is de slideshow geen problemen meer hoeven geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:27
Arie- schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:59:
[...]

NewGRF's zijn geen simpele plugins, ze kunnen het spel fundamenteel veranderen, daarom is het belangrijk de juiste versies van GRF's te hebben. Als je middels de in-game-online-content-service niet de juiste GRF kunt vinden, valt de OpenTTDCoop GRFpack te proberen, deze bevat héél veel (veelal oudere) GRF's die niet op BaNaNaS staan.
Arie bedankt voor je hulp! Ik heb nu gevonden dat ik de missende GRF via het spel kon downloaden?

Ik heb even gekeken naar de map :P en het ziet er indrukwekkend uit zoals sommige mensen aan het spelen zijn! Iemand nog beginners tips, wellicht op het gebied van die seinen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Waarom is trouwens de trein lengte op server 2 maximaal 30 tiles als de stations maar 20 tiles lang kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:02:
Waarom is trouwens de trein lengte op server 2 maximaal 30 tiles als de stations maar 20 tiles lang kunnen zijn?
Realisme! In het echt zie je toch ook wel goederentreinen rijden die velen malen langer zijn dat de stationlengte of niet soms? ;).

Nee geen idee waarom, nooit de maximale treinlengte aangepast denk ik. 20 is een mooie breedte voor stations, hoger moet je zeker niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Op server 1 is het net andersom: 10 tegels voor treinen 20 voor stations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Mevius schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:32:
[...]

Realisme! In het echt zie je toch ook wel goederentreinen rijden die velen malen langer zijn dat de stationlengte of niet soms? ;).

Nee geen idee waarom, nooit de maximale treinlengte aangepast denk ik. 20 is een mooie breedte voor stations, hoger moet je zeker niet hebben.
20 vind ik best voor MP (in SP heb ik ze vaak langer rijden :P) maar het zou fijner zijn als de maximale lengte van beide hetzelfde zou zijn in de settings, dan stopt hij vanzelf bij de maximale lengte als je wagons toevoegt en heb je de treinen nooit te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Als je grote stations mag maken, dan heb je een groter bereik voor de zelfde trein. Hierdoor kan je bijvoorbeeld nét 2 coal-mines tegelijkertijd pakken i.p.v. met 2 treinen te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zal niet aan de stationsgrootte prutsen. Ik gebruik de 20-tiles limiet tot het maximum bij het verlengen van m'n stations, denk aan meerdere resources tegelijk pakken, maar ook catchment area's vergroten in steden. Ik zie dat iedereen doen, maar ik pak de uiterste tile mee..

Als de stationgrootte nog groter wordt kan je met 2 station een stad van 40000 mensen compleet koppelen. De stad die ik in server 2 nu leeg trek is 42 tiles breed en heeft 45k inwoners. Met die ene stad (plus een andere dumpstad die iets 15k is maar ver weg) verdien ik 25 miljoen. Nog groter maken betekent makkelijker nog meer passagiers vervoeren, dat lijkt me niet de bedoeling. (Ik ben nu bezig met een 'soort van' S-bahn concept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Hans1990 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:27:
Als de stationgrootte nog groter wordt kan je met 2 station een stad van 40000 mensen compleet koppelen.
En daarom zet ik spread niet hoger. Nu zie ik soms al dingen die half onder 'vals spelen' kunnen vallen (bij iedereen, niet iemand specifiek, Hans ;)). Nu met een spread van 20 kan het allemaal nog net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Is het vals spelen?
Het spel laat het toe en het is geen bug. ;)

Zelf zou ik ook liever zien dat stations een straal van bijvoorbeeld 20 tegels er om heen heeft i.p.v. 4. Hierdoor kan je zelf efficiënter bouwen en krijgt een ander ook de ruimte om sporen en stations te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Onbekend schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:21:
Is het vals spelen?
Het spel laat het toe en het is geen bug. ;)
Naja het zit op de grens, vandaar ook mijn aanhalingstekens eromheen. ;).

Er is vast geen optie om de 'area of effect' van stations te verhogen hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Wat een humor ook op server 2 :P

Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/Screen%20Shot%202012-02-04%20at%2018.06.32.png

[ Voor 17% gewijzigd door MoietyMe op 04-02-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Mevius schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:56:
Naja het zit op de grens, vandaar ook mijn aanhalingstekens eromheen. ;).
Je kunt de instelling "Allow to join stations not directly adjacent" ook uitzetten. Dan wordt het al een stuk moeilijker. :)
Er is vast geen optie om de 'area of effect' van stations te verhogen hè...
Je ziet dat ze voor bushaltes en vliegvelden die oppervlaktes hebben aangepast. Je kan het aan of uitzetten, maar helaas aanpassen.

[ Voor 25% gewijzigd door Onbekend op 04-02-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Zolang je niet bij elk station bussen kan inzetten door de limiet van 25 wegvoertuigen lijkt me er niets mis mee. Ik bedoelde ook niet dat de stations langer moeten, maar dat het wel fijn zou zijn de maximale treinlengte gelijk te maken zodat je niet steeds op de lengte hoeft te letten maar dat het spel vanzelf de wagons die teveel zijn als 2e trein aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Om een of andere reden is server #2 onspeelbaar geworden. Als ik de game lokaal draai is er niets aan de hand. Heeft de server het soms moeilijk met onze tracks e.d.? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb problemen met server1: ik wordt vrij snel gedisconnect als ik verbinding maak. Geen idee waarom...
misschien doe ik wel wat fout .. maar zelfs als toeschouwer komt er een disconnect.

openttd.exe neemt niet veel CPU in beslag en volgens mij kan het ook niet aan mijn netwerk liggen (verbonden via wifi naar mijn Ziggo aansluiting)

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hans1990 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:49:
Om een of andere reden is server #2 onspeelbaar geworden. Als ik de game lokaal draai is er niets aan de hand. Heeft de server het soms moeilijk met onze tracks e.d.? :+
Dat heb ik dus ook. Hij stottert aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:20:
ik heb problemen met server1: ik wordt vrij snel gedisconnect als ik verbinding maak. Geen idee waarom...
misschien doe ik wel wat fout .. maar zelfs als toeschouwer komt er een disconnect.
Ik zag het vanmiddag inderdaad. Het spel werd steeds gepauzeerd. In het scherm stond dat je een algemene fout had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik had vanmiddag nergens last van, gisteren wel een paar keer lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Vanmiddag heb ik er ook totaal geen last van gehad. Maar ik was pas vanaf half 4 ingelogd, dus dat zegt niet zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerDream schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:10:
[...]
Ik zag het vanmiddag inderdaad. Het spel werd steeds gepauzeerd. In het scherm stond dat je een algemene fout had.
En wat is dat? een algemene fout?
Als ik wat verkeerd doe dan hoor ik het graag. maar eerder werkte alles wel prima. Ik heb die fantastische hovercraft service opgezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Hans1990 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:49:
Good Fella schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:25:
[...]

Dat heb ik dus ook. Hij stottert aan alle kanten.
1shot1kill schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:41:
[...]gisteren wel een paar keer lag.
Volgens mij zijn het de road vehicles en boten die toch nog roet in het eten gooien. Er zijn er nu 'slecht' (maximaal) 25 per persoon ingame maar dit zijn er toch nog een paar honderd. Dit in combinatie met zo'n 1800 treinen vind 'ie niet leuk. Ik heb zelf een redelijke hoge CPU load maar het is nog wel speelbaar, bij een vriend z'n pc (die een zwakkere CPU heeft) is het niet meer fatsoenlijk speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Vandaag nergens last van gehad terwijl ik toch een uurtje of 6 op de server heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Waar heb je de pathfinding van de server op staan van de boten? YAPF is tegenwoordig veruit de beste keuze. De ouderwetste methode is slechter en geeft veel meer CPU load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Suicyder schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:06:
Waar heb je de pathfinding van de server op staan van de boten? YAPF is tegenwoordig veruit de beste keuze. De ouderwetste methode is slechter en geeft veel meer CPU load.
YAPF voor boten is juist absoluut af te raden. Vanwege de nagenoeg oneindige hoeveelheid routes die boten kunnen nemen vertraagt dit het spel echt gigantisch. De originele pathfinder is het beste voor boten.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/b/b2/0.6.0_configurepatches_vehicles.png

[ Voor 13% gewijzigd door Bart ® op 06-02-2012 11:14 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In een recente nightly staat YAPF voor ships als 'recommended'. Wellicht dat daar de verwarring vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De PF voor boten is zowiezo ERG brak.
50 boten zorgen voor meer serverload dan 2000 treinen.

RV's vallen wel mee, ik had laatsts een game met 2500 bussen en alles liep prima soepel, met 2500 treinen was het een stuk erger iig :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Muse schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:37:
In een recente nightly staat YAPF voor ships als 'recommended'. Wellicht dat daar de verwarring vandaan komt?
Oh? Nou ja, mogelijk hebben ze er dan wat aan verbeterd, dat zou natuurlijk kunnen :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vroegah had de originele pathfinder de voorkeur voor schepen, sinds kort YAPF. Ze hebben blijkbaar e.e.a. in YAPF aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
StarLite schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:55:
De PF voor boten is zowiezo ERG brak.

RV's vallen wel mee, ik had laatsts een game met 2500 bussen en alles liep prima soepel, met 2500 treinen was het een stuk erger iig :)
Inderdaad, schepen zijn qua serverload het meest waardeloze wat je kan verzinnen, met YAPF varen ze overigens wel logischer, de normale routes waren soms mijlenver om.

Persoonlijk zet ik op een server de boten uit, omdat ze gewoon brak functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Met veel waypoints moet de load toch omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Hoe werkt eigenlijk de routeberekening voor schepen?

Ze gaan hopelijk toch niet bij elke tegel opnieuw de route berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Onbekend schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:45:
Hoe werkt eigenlijk de routeberekening voor schepen?

Ze gaan hopelijk toch niet bij elke tegel opnieuw de route berekenen?
Zo werkt het dacht ik bij treinen wel. (en voor overig verkeer waarschijnlijk ook).

Het probleem bij schepen zal wel zijn dat ze de mogelijke routes in een 360 graden gebied berekenen. En treinen/vrachtwagens kunnen maar één kant op dus dat zal het aantal mogelijke routes _flink_ limiteren.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Suicyder schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:06:
Bart ® schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:13:
[...]

YAPF voor boten is juist absoluut af te raden. Vanwege de nagenoeg oneindige hoeveelheid routes die boten kunnen nemen vertraagt dit het spel echt gigantisch. De originele pathfinder is het beste voor boten.
Ik vind het mooi gemaakt, na de herstart geen boten meer.
StarLite schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:55:
Zo'n idee heb ik ook.
Dan laat ik bussen en vrachtwagens nog ff aanstaan. Jammer dat als je net lekker in de game zit hij dan gaat haperen omdat een paar van die sjonnies 25 boten hebben varen. Ach ja beetje bij beetje wordt de server wel gefinetuned :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mevius schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:46:

Ik vind het mooi gemaakt, na de herstart geen boten meer.
jammer ... maar de meeste gebruiken toch treinen
Dan laat ik bussen en vrachtwagens nog ff aanstaan. Jammer dat als je net lekker in de game zit hij dan gaat haperen omdat een paar van die sjonnies 25 boten hebben varen. Ach ja beetje bij beetje wordt de server wel gefinetuned :).
oo maar ik had er maar 5 of zo ...
En ze verdiende zich zelf in 1 jaar makkelijk terug ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Zet als er geen schepen meer zijn dan ook het water aan de randen van de map uit dan is er wat meer speelruimte voor de treinen zonder de oceaan te ontpolderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Maar hoe kom je dan aan olie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:05:
Zet als er geen schepen meer zijn dan ook het water aan de randen van de map uit dan is er wat meer speelruimte voor de treinen zonder de oceaan te ontpolderen. ;)
Wat ik kan doen is water uitzetten aan 3 van de 4 kanten, zo hou je olie over om te exploiteren maar is dit niet zo overmatig aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

land-based oliebronnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Oil Wells
In Temperate climate, decreases in production over time until eventually running dry and closing.
Blijft dus weinig over van de land-based oliebronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Dan kun je deze NewGRF gebruiken.

<edit> je kan bijvoorbeeld ook ECS of FIRS draaien dan gebeurt het ook niet geloof ik. NARS + ECS + NuTracks + Industrial Station Renewal zou erg leuk zijn op server 2.

[ Voor 44% gewijzigd door 1shot1kill op 06-02-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:09:
<edit> je kan bijvoorbeeld ook ECS of FIRS draaien dan gebeurt het ook niet geloof ik. NARS + ECS + NuTracks + Industrial Station Renewal zou erg leuk zijn op server 2.
Aan die combinatie zat ik zelf ook ongeveer te denken, alleen dan nog wel BaseCosts erbij om het moeilijk te maken. Het was nu al lastig beginnen maar nog wel te doen, dit kan dus nog een (klein) tandje omhoog^^.

Hoe bevalt ECS trouwens op server1? Ik heb nog niet gespeeld maar zag wel een aantal bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
ECS bevalt goed, maar zodra je een goeddraaiende combinatie hebt is de moeilijkheid er wel van af.
De korte treinlengte van 10 vakjes is soms wel een uitdaging.

Is het mogelijk om de kosten om het landschap te veranderen enorm te verhogen, of zelfs uit te zetten? Nu zie je weer dat de goed draaiende bedrijven heel wat landschap aanpassen om de sporen zo recht mogelijk neer te kunnen leggen. Als je het landschap niet meer mag aanpassen, dan zou de creativiteit een stuk hoger kunnen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Onbekend schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:27:
Is het mogelijk om de kosten om het landschap te veranderen enorm te verhogen, of zelfs uit te zetten? Nu zie je weer dat de goed draaiende bedrijven heel wat landschap aanpassen om de sporen zo recht mogelijk neer te kunnen leggen. Als je het landschap niet meer mag aanpassen, dan zou de creativiteit een stuk hoger kunnen worden. :)
Dit is dus extact wat BaseCosts aanpast. Met deze GRF kun je handmatig alle 'basiskosten' van het spel omhoog gooien met een multiplier (x2, x4, x8, x16 etc.). Op server 2 kosten de meesten dingen nu x4 of x8 maar dit kan gerust naar x16 heb ik gemerkt. Beetje mee spelen dus.

Op server1 kan ik dit ook aanzetten? Ook heb ik een limiet aan het aantal blokjes waarmee je het landschap mag veranderen. Dit zit zo rond de 60 per minuut geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mevius schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:52:
[...]

Oil Wells
[...]
Blijft dus weinig over van de land-based oliebronnen.
Heel simpel op te lossen: gewoon een treinstation bouwen met een olieplatform in de catchment area. Is wat prijzig (je moet eerst wat water dempen), maar daarna wel winstgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Er zit al een limiet op. Zelf uitgetest. })
Maar basecosts van 16x vind ik nog veel te weinig. Voor bedrijven die miljoenen winst maken, maakt het niets uit of iets nu 100.000 euro kost of 1,6 miljoen. Kleine bedrijven kunnen dat niet betalen en die moeten creatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Onbekend schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:35:
Maar basecosts van 16x vind ik nog veel te weinig. Voor bedrijven die miljoenen winst maken, maakt het niets uit of iets nu 100.000 euro kost of 1,6 miljoen. Kleine bedrijven kunnen dat niet betalen en die moeten creatief zijn.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij gaan die kosten ook met de inflatie mee.

NuTracks geeft als 'voordeel'/optie dat je 11 soorten spoor kunt bouwen (very low-, low-, medium-, high-speed en maglev (en dan nog alle sporen met of zonder bovenleiding)). Een very low speed spoor van 20 tegels kost 8000 en diezelfde lengte van Maglev kost je 4 miljoen. Zo hou je het zelfs voor de rijkere spelers wel uitdagend, mijn spoor kostte 1.5 Miljard terwijl ik 2 Miljard op de bank had. Niet dat ik ooit krap bij kas was maar met treinen van 20 miljoen/stuk gaat het wel een stuk harder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
De landscaping kosten mogen van mij ook wel flink omhoog, ik merk dat nu ik zoveel geld heb dat het niet uit maakt dat ik (vooral voor de Maglev lijnen) alles gladmaak voor maximale efficiëntie, terwijl mijn speelstijl meer een combinatie tussen realisme en efficiëntie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik vind het wel grappig dat iedereen anders speelt. Nadat ik eerder terraforming limits had voorgesteld, vonden anderen die limieten in het daarop volgende potje toch echt veeeel te laag: spoor kon niet vlak genoeg gelegd worden. Nu is "iedereen" weer aan het klagen dat er teveel vlak gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Grappig inderdaad :).

Ik ben momenteel bezig met server2 opnieuw in te stellen. Ditmaal gaan we echt voor hard en dit zal dus waarschijnlijk niet bij iedereen in de smaak vallen, daarvoor is server1 uiteraard beschikbaar :). Wordt dus vanavond opnieuw gestart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Zo, ff weer een herstart gehad. Voor de mensen die het leuk vinden draait server2 deze week op de moeilijkste stand.

Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3978&lang=en
  • Startjaar: 1830
  • Klimaat: Temperate
  • Vliegtuigen/voertuigen/boten: uit
  • Map size: 2048x512
  • initial_interest = 4 (Rente van de lening omhoog)
  • line_reverse_mode = 1 (treinen kunnen niet meer 'spontaan' 180 graden draaien op stations)Kan nog wel blijkbaar...
  • station_spread = 12 (sorry 1shot1kill, ik weet dat je liever langer hebt :))
  • distant_join_stations = false (geen hele steden meer pakken met 1 station dus)
  • NewGRF: ECS Basic vector II
  • NewGRF: ECS Chemical vector II
  • NewGRF: ECS Machinery vector
  • NewGRF: ECS Argicultural vector
  • NewGRF: ECS Houses
  • NewGRF: ECS Town vector
  • NewGRF: ECS Wood vector
  • NewGRF: BaseCosts (Kosten van terraforming gaan drastischer omhoog (x16) Ook de andere kosten zijn aangepakt.)
  • NewGRF: NuTracks (Geeft veel verschillende soorten sporen(en dit keer wel aansluitend op de trainset, vorige keer hadden we alleen de low-speed-tracks nodig :) (kosten x4))
  • NewGRF: NARS TrainSet
  • NewGRF: Industrial Station Renewal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
12 tiles is mooi voor passagierstreinen. Dat ze niet kunnen omdraaien is leuk, in de Canadese set zit een stoom loco met cab control aan het eind van de trein maar als die vooraan rijd gaat hij maar 32 km/uur, dus moet je met waypoints de trein achteruit laten insteken op een zijspoor zodat hij weer vooruit het hoofdspoor op kan. Nu zullen de meeste gewoon de trein de andere kant het station laten uitrijden en met een loop de andere kant op maar het is een interessante optie als je weinig ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 12:09
Die distant_join_stations uit, was dat wel nodig? Het enige wat je ermee kon doen is BINNEN de catchment area van een station losstaand een onderdeel erbij laten vallen. Stations kunnen er echt niet groter van worden, is echter wel handig om aan te hebben mocht je een station willen hebben dat niet helemaal in een stuk ligt (spoortje er midden doorheen ofzo).
Als je wilt voorkomen dat een station meer bereik in een stad heeft, je kunt nog altijd met road stations de stad binnen lopen zolang je maar binnen de station spread blijft.

En je line_reverse_mode. Ze kunnen nog wel 180graden draaien, maar nu alleen nog op end of line ipv ook in stations. Ik weet niet of je treinen in stations hebt zien omdraaien (als ze rechtdoor hadden kunnen uitrijden) maar weet je zeker dat het niet werkt?

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Whoop whoop. Vanavond maar weer eens mijn tijd verdoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht even te komen "kijken" op de servers, maar zie pas dat er een paswoord nodig is. Kan iemand me even helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

mevink, staat ook in startpost ;)

[ Voor 69% gewijzigd door MeltedForest op 08-02-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
TallManNL schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:53:
Die distant_join_stations uit, was dat wel nodig? Het enige wat je ermee kon doen is BINNEN de catchment area van een station losstaand een onderdeel erbij laten vallen. Stations kunnen er echt niet groter van worden, is echter wel handig om aan te hebben mocht je een station willen hebben dat niet helemaal in een stuk ligt (spoortje er midden doorheen ofzo).
Als je wilt voorkomen dat een station meer bereik in een stad heeft, je kunt nog altijd met road stations de stad binnen lopen zolang je maar binnen de station spread blijft.
Ben ik het wel mee eens eigenlijk, met wegvoertuigen ook uit is het onmogelijk om een stad van een goede passagiers service te voorzien zonder een rij huizen in een stad te slopen om een station te verlengen, nu weet ik wel dat de meeste toch alleen maar goederen vervoeren maar het is toch jammer voor degene die passagiers leuker vinden.

Het start jaar is ook te vroeg imo, rond 1870 komen er pas echt bruikbare treinen.
Mevius schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:58:
Zo, ff weer een herstart gehad. Voor de mensen die het leuk vinden draait server2 deze week op de moeilijkste stand.

line_reverse_mode = 1 (treinen kunnen niet meer 'spontaan' 180 graden draaien op stations)Kan nog wel blijkbaar...
Nee, ze kunnen niet op een station draaien, wel bij het einde van een lijn.

[ Voor 22% gewijzigd door 1shot1kill op 08-02-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

dus 1 tile rail is genoeg om ze om te laten draaien... :P
Pagina: 1 ... 38 ... 53 Laatste