Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Plasma_Wolf schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:52:
Ik ben nog weer even bezig geweest met de title game contest (paar klein aanpassingen). Dit is het resultaat.

(linkje in plaats van plaatje wegens de grootte)

Hebben jullie nog feedback? ;)
Middenop bij de factory sluit het laaddok niet aan op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

GoT server offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 21:45
Iets later dan gebruikelijk maar beide servers zijn weer leeg en aangepast.

[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en
  • Klimaat: Temperate
  • Vliegtuigen uit
  • Max voertuigen/boten: 20
  • NewGRF: FIRS Original Vehicles set
  • NewGRF: FIRS Industry Replacement Set
[GoT] Mevius #2 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3978&lang=en
  • Vliegtuigen uit
  • Map size: 2048x1024
  • NewGRF: BaseCosts (Kosten van terraforming gaan drastisch omhoog (x4))
  • NewGRF: NuTracks (Geeft veel verschillende soorten sporen (kosten x2))
  • NewGRF: Japanese TrainSet
Dit alles is natuurlijk weer het gemakkelijkst te verkrijgen via de ingame downloader. Zo heb je meteen de goede versies en zit je nergens mee te klooien.
Rustig rustig ;). Typisch tweakers, je haalt iets offline voor 10 minuten en de eerste berichten verschijnen al. Of je het nu om 4 uur 'snachts doet of om 7 uur 'savonds ;).

Ze staan er weer klaar voor. Game on!

[ Voor 0% gewijzigd door Mevius op 22-01-2012 20:15 . Reden: Mapsize server2 aangepast, 2048x2048 gaf een vreemde error. ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

je deed t precies toen ik keek, dat is wat telt :P (ik dacht dat je t vannacht zou doen namelijk :))

kom dr nu achter dat de server 1.1.4 is, heb ik net 1.1.5 gedownload.. fail :D *doet zoeken naar downgrade*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
AlexanderB schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:40:
je deed t precies toen ik keek, dat is wat telt :P (ik dacht dat je t vannacht zou doen namelijk :))

kom dr nu achter dat de server 1.1.4 is, heb ik net 1.1.5 gedownload.. fail :D *doet zoeken naar downgrade*
Ow lol je hebt gelijk, helemaal vergeten te updaten.

Het lijkt me handiger dat ik de server op 1.1.5 laat draaien dan iedereen te laten downgraden naar 1.1.4. Moment dus :).

*edit* En daar zijn we weer!

[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 22-01-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik ben er waarschijnlIjk pas over 3 uur. Dus niet teveel bouwen svp :p

Ik kan helaas niet connecten naar de servers. Andere servers gaan prima :/ Zit er een snelheids minimum aan oid?

[ Voor 45% gewijzigd door MoietyMe op 22-01-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Good Fella schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:11:
Ik ben er waarschijnlIjk pas over 3 uur. Dus niet teveel bouwen svp :p

Ik kan helaas niet connecten naar de servers. Andere servers gaan prima :/ Zit er een snelheids minimum aan oid?
Zit geen snelheidsminimum aan voor zover ik weet. Ik speel nu een paar uur op server2 en heb af en toe wel last van disconnects, drie stuks tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Mevius schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:15:
[...]

Zit geen snelheidsminimum aan voor zover ik weet. Ik speel nu een paar uur op server2 en heb af en toe wel last van disconnects, drie stuks tot dusver.
Hmm, jammer. Zal het morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
erg leuk om weer te spelen, helaas kwam ik er na een tijdje ineens achter dat er maar max 20 boten mogen en ik treintjes niet zo interessant vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19
Op server 1 had ik ook last van disconnects. Vooral tussen 23.15u en 23.30u waren het er erg veel.

Ik moet trouwens erg wennen aan die nieuwe bedrijvenset.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
sianto schreef op maandag 23 januari 2012 @ 04:24:
erg leuk om weer te spelen, helaas kwam ik er na een tijdje ineens achter dat er maar max 20 boten mogen en ik treintjes niet zo interessant vind...
Je kunt altijd nog 20 voertuigen bouwen ;).
Onbekend schreef op maandag 23 januari 2012 @ 07:55:
Op server 1 had ik ook last van disconnects. Vooral tussen 23.15u en 23.30u waren het er erg veel.
Toch maar eens kijken waar dit aan kan liggen. Beide servers hebben er opeens last van. Op een versieupdate na is er niets gelijks veranderd aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik denk trouwens dat het aan de nieuwe versie ligt.
Vaak krijg ik zo'n schermpje die tot 20 seconden telt dat die geen data van de server heeft ontvangen, maar soms wordt ik direct uit de multiplayer gegooid en kom ik zonder foutmelding in het startscherm terecht.

Maar daarvoor heb ik rond 22.00uur gewoon een uur lang door kunnen spelen zonder disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Wat is de reden van het lage aantal wegvoertuigen en schepen eigenlijk? Lag ofzo? Schepen maakt me niet zo heel veel uit maar qua wegvoertuigen zit ik snel op de limiet, als het 50 zou zijn zal het al makkelijker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:22
Schepen gebruiken heel veel cpu tijd, omdat de pathfinding zeer slecht is voor water, een 50 schepen kunnen al zorgen voor redelijk wat lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Nou ik geef de hoop maar op; blijf fouten krijgen bij het connecten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
sjaakwortel schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:39:
Schepen gebruiken heel veel cpu tijd, omdat de pathfinding zeer slecht is voor water, een 50 schepen kunnen al zorgen voor redelijk wat lag
Veel boeien gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Lekker boeien.

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:36

itsalwaysme

Graast voor DB

Is wel erg makkelijk he ;)

Is overigens wel een goede. Bij veel boeien hoeft de engine het maar voor een klein stukje te berekenen. Zou sneller kunnen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door itsalwaysme op 23-01-2012 21:30 . Reden: Iets met telefoneren en posten gaat niet samen ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb de server1 inmiddels in leuk aantal treintjes rijden maar ben er zelf al op uitgespeeld, omdat met de FIRS veel uitzoekwerk is en weinig aan kunt verdienen.
Indien de andere medespelers er ook voor zijn, mag deze server weer opnieuw gestart worden.

Als het mogelijk is heb ik de voorkeur voor de volgende aanpassingen:
- Normale bedrijven (geen FIRS dus)
- 512 x 512
- Veel dorpen en industrieën zodat er genoeg mogelijkheden zijn om een nieuw bedrijf te starten.
- Aantal dorpen dat een stad wordt zo laag mogelijk, en het stadgroeien graag zo laag mogelijk zetten.
- De maximale startlening veel lager zetten zodat het beginnen lastig is.
- De voertuiglimieten waren goed, maar zet graag aan dat er stations naast elkaar gebouwd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik zou dan ECS nemen in plaats van FIRS of normale industrieën. Ik speel die momenteel offline met de NARS treinset en het is de eerste game in lange tijd waarbij ik niet opnieuw wil beginnen omdat het toch niet zo loopt als ik wil. De standaard industrieën zijn een beetje saai en recht toe recht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Onbekend schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:56:
Ik heb de server1 inmiddels in leuk aantal treintjes rijden maar ben er zelf al op uitgespeeld, omdat met de FIRS veel uitzoekwerk is en weinig aan kunt verdienen.
Indien de andere medespelers er ook voor zijn, mag deze server weer opnieuw gestart worden.

Als het mogelijk is heb ik de voorkeur voor de volgende aanpassingen:
- Normale bedrijven (geen FIRS dus)
- 512 x 512
- Veel dorpen en industrieën zodat er genoeg mogelijkheden zijn om een nieuw bedrijf te starten.
- Aantal dorpen dat een stad wordt zo laag mogelijk, en het stadgroeien graag zo laag mogelijk zetten.
- De maximale startlening veel lager zetten zodat het beginnen lastig is.
- De voertuiglimieten waren goed, maar zet graag aan dat er stations naast elkaar gebouwd mogen worden.
Dit kan uiteraard. Doen we dan ECS of normale bedrijven? Rest van de opties kunnen uiteraard doorgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
CES lijkt me wel gaaf om 's te proberen. Geen idee of ik de tijd ga vinden om het te spelen, though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Waarom stadsgroei zo laag mogelijk? Als ik wel kan connecten dan wil ik toch wel weer graag een passagierslijntje opzetten. Wordt nogal zinloos als de steden niet groeien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
ECS lijkt mij ook wel leuk om te proberen. Er zijn veel minder verschillende bedrijven en daarmee heb je toch nog een beetje overzicht waar je mee moet beginnen.
(Ik had gisteravond even alle ECS items gedownload, maar ik had op een of andere manier veel wagons dubbel
in mijn lijstje staan.)

@Good Fella:
Als steden niet veel groeien blijft het aantal passagiers laag en leveren de megalijnen veel minder op. De inkomsten van de medespelers lopen dan veel minder van elkaar vandaan, en wordt het lastiger om op de eerste plaats te blijven staan.

Een andere vraag: Moeten we concurrentie toestaan?
Ik logde dus gisteravond in en kwam tot de ontdekking dat in een aantal steden waar ik passagiers aan het vervoeren was, iemand anders dat ook is gaan doen. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar mag ik hem dan ook ergens anders actief beconcurreren?

Mijn voorstel is dat je mag gaan concurreren als de betrokken companies (jijzelf ook) minimaal 10 jaar oud zijn. Hierdoor hebben de companies in het begin van het spel de mogelijkheid om te groeien en inkomsten te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Onbekend schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:48:
@Good Fella:
Als steden niet veel groeien blijft het aantal passagiers laag en leveren de megalijnen veel minder op. De inkomsten van de medespelers lopen dan veel minder van elkaar vandaan, en wordt het lastiger om op de eerste plaats te blijven staan.
Maar aan de andere kant als de passagiers laag blijven is het meer rendabel om kleine stations en simpele constructies aan te houden.
Dit terwijl het (voor mij) veel leuker is om grote ingewikkelde sporen te moeten bouwen om alle stromen passagiers en ander vervoer te transporteren.
De punten telling // wie "bovenaan" staat heeft gelukkig niet 100% te maken met wie het meeste winst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Amafi schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:59:
Maar aan de andere kant als de passagiers laag blijven is het meer rendabel om kleine stations en simpele constructies aan te houden.
Dit terwijl het (voor mij) veel leuker is om grote ingewikkelde sporen te moeten bouwen om alle stromen passagiers en ander vervoer te transporteren.
Complexe constructies zijn wel leuk om te maken, maar nemen ook een hoop ruimte op de map in beslag. Dit gaat ten koste van de beschikbare ruimte voor de ander, en een kleinere map van 512x512 is dan snel vol met sporen.
Ik denk dat je vanwege de vele verschillende transporten tussen de bedrijven en dorpen ook aardig creatief met de ruimte moet zijn.
De punten telling // wie "bovenaan" staat heeft gelukkig niet 100% te maken met wie het meeste winst heeft.
Om een companyscore van 100% te krijgen, moet je veel investeren. Vooral als je het terrein aan het bewerken bent om een vlak stuk spoor neer te leggen ben je aardig wat geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Onbekend schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:14:
[...]
Complexe constructies zijn wel leuk om te maken, maar nemen ook een hoop ruimte op de map in beslag. Dit gaat ten koste van de beschikbare ruimte voor de ander, en een kleinere map van 512x512 is dan snel vol met sporen.
Ik denk dat je vanwege de vele verschillende transporten tussen de bedrijven en dorpen ook aardig creatief met de ruimte moet zijn.
[...]
Om een companyscore van 100% te krijgen, moet je veel investeren. Vooral als je het terrein aan het bewerken bent om een vlak stuk spoor neer te leggen ben je aardig wat geld kwijt.
Zo ieder een eigen smaak.
Maar vergeet ook niet dat de server door draait op het moment dat een persoon ingelogd is.
Voor spelers die niet elke dag kunnen spelen en dan maar een uurtje is een kleine map lastiger, aangezien alle leuke plekjes snel opgevuld worden. Tevens zullen de personen die het snelst ingelogd zijn of meer tijd besteden altijd stukken rijker zijn dan degenen die dat niet kunnen.
En omdat de tijd doorgaat terwijl je weg bent heb je meestal wel genoeg geld om te investeren in nieuwe lijnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Onbekend schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:48:
ECS lijkt mij ook wel leuk om te proberen. Er zijn veel minder verschillende bedrijven en daarmee heb je toch nog een beetje overzicht waar je mee moet beginnen.
(Ik had gisteravond even alle ECS items gedownload, maar ik had op een of andere manier veel wagons dubbel
in mijn lijstje staan.)

@Good Fella:

Een andere vraag: Moeten we concurrentie toestaan?
Ik logde dus gisteravond in en kwam tot de ontdekking dat in een aantal steden waar ik passagiers aan het vervoeren was, iemand anders dat ook is gaan doen. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar mag ik hem dan ook ergens anders actief beconcurreren?

Mijn voorstel is dat je mag gaan concurreren als de betrokken companies (jijzelf ook) minimaal 10 jaar oud zijn. Hierdoor hebben de companies in het begin van het spel de mogelijkheid om te groeien en inkomsten te genereren.
De vorige ronde had ik een treinstation geplaatst aan de noord kant van een grote stad waar iemand anders al aan de zuidkant een station had, daar lijkt me toch niets mis mee, ik steel geen passagiers want de dekking van onze stations overlapten elkaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Als je geen overlappende dekking hebt vind ik het prima. Maar een station 2 vakjes naast een ander station heb ik toch zo mijn bedenkingen bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Onbekend schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:08:
Als je geen overlappende dekking hebt vind ik het prima. Maar een station 2 vakjes naast een ander station heb ik toch zo mijn bedenkingen bij....
Dit gebeurt in de praktijk niet. En steden niet laten groeien vind ik maar niks. Ik doe over het algemeen uitsluitend passagiers aangezien ik dat vele malen leuker vind dan de andere dingen. Als je de savegame van 21-08-'11 download zul je zien wat ik normaal doe. Daar zit ook wel een uurtje of 100 in denk ik zo–en is eigenlijk nog geen eens af.

Als ik bij elk dorp maar 100-200 passagiers kan ophalen is er al snel geen klap meer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door MoietyMe op 24-01-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Zijn er trouwens nog andere sites behalve de officiële site/forum en de wiki waar je vooral tips over hoe je het beste dingen kan bouwen kan vinden. Vooral wat op de wiki staat ken ik nu wel maar ik mis daar toch wel het een en ander zoals een zo efficiënt en klein mogelijk kruispunt (klaverblad) voor 4 baan spoorwegen. (2 beide kanten op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
www.openttdcoop.org
Heeft wat meer advanced tutorials en artikelen wb design van je spoorbanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

hm, heb n paar uur lang lopen spelen met FIRS in een iets overzichtelijkere map (128x128), en heb nu door hoe t werkt..

de industrieen zijn iets uitgebreider onderverdeeld,
-primaire industrieën, maken grondstoffen
-secundaire industrieën, maken van die grondstoffen halffabrikaten*
-tertiaire industrieën, maken van de halffabrikaten, consumentengoederen**, of speciale goederen die bedoeld zijn voor de primaire (of tertiaire) industrieën, waardoor hun productie stijgt (en in geval van de primaire, die dalen ook als je die speciale goederen niet aanlevert.)

de simpelste loop is oliebronnen --(olie)--> raffinaderij --(benzine)--> machinewerkplaats --> constructiegoederen (engineering supplies) --> oliebronnen.

voor boerderijen zijn er weer andere goederen vereist. (farm supplies) en, met (production supplies) kan je de output van tertiaire consumenten-industrieën boosten. 1 vrachtwagenladinkje per 28 dagen is genoeg om de industrie tevreden te houden, het gaat om consistentie, niet om quantiteit. (dus per industrie een feeder-lijntje met 1 vrachtwagentje die eens in de maand aankomt)

de meeste secundaire en tertiaire industrieën hebben namelijk een combo-effect, als je alle vereiste grondstoffen of halffabrikaten aanlevert, word de productie (veel) hoger. de verhouding tussen de grondstoffen is niet van belang, 1 vrachtwagenladinkje van de ene soort, en 10 treinen van t ander, telt net zo goed, als t maar beide binnen 1 en dezelfde game-maand aangeleverd word. (of dat een bug is of by-design weet ik niet, maar het is handig)

*sommige secundaire industrieen maken direct consumentenproducten, de grens tussen secundair en tertiair is wat vervaagd.
**consumentengoed kan je afleveren bij een stad die groot genoeg is.. of je bouwt een tankstation, bouwmarkt, of supermarkt, en levert daar je goederen, voedsel, bouwmateriaal en overtollige benzine af :)

verder zijn er behoorlijk wat extra grondstofsoorten / verschillende boerderijen, en daarmee verschillende industrieen om dat te verwerken tot voornamelijk "goods" richting de consument.
je bouwt dus eigenlijk 3 netwerken.
1: core netwerk om grondstoffen en halffabrikanten op te halen en af te leveren
2: support network om de productieverhogende stoffen te distribueren. (vaste kleine hoeveelheden per maand)
3: "consumentennetwerk", om goods, mensen, post, etc.. van en naar steden te brengen.

tl;dr?
het idee van FIRS is dat je ook moet gaan denken aan distributie, en sowiso een many-to-many netwerk krijgt, ipv zoveel mogelijk bulk verzamelen van 1 grondstof, en die zo ver mogenlijk weg vervoeren.
Hier staat het beter uitgelegd :) en hier staat een schema van wat naar waar moet, als je dr ff niet meer uitkomt.

[ Voor 19% gewijzigd door AlexanderB op 24-01-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
In de originele TTD kreeg je twee scenario's. De eerste was Schotland, hier begon je als klein bedrijf en moest je de andere bedrijven opkopen om zo de grootste te worden. De tweede was in de woestijn als Mr Cool 8) Hier was je veruit de grootste en moest je uitbreiden. Zijn deze scenario's ook beschikbaar voor Openttd? Ik kan ze nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Die zul je uit een originele TTD-installatie moeten halen (van cd dus, of een van de vele sites waar je het kan downloaden).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Bart ® schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:00:
Die zul je uit een originele TTD-installatie moeten halen (van cd dus, of een van de vele sites waar je het kan downloaden).
Die heb ik maar ik kan de scenario's niet vinden in de mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Loev schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:15:
[...]

Die heb ik maar ik kan de scenario's niet vinden in de mappen.
Je moet de .ss0-bestanden hebben.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Bart ® schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:06:
[...]

Je moet de .ss0-bestanden hebben.
Ahh thx! Na wat zoeken op .ss0 kwam ik onderstaand topic tegen.
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=29&t=33504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

AlexanderB schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:54:
hm, heb n paar uur lang lopen spelen met FIRS in een iets overzichtelijkere map (128x128), en heb nu door hoe t werkt..

*snap*
Ik heb hetzelfde gedaan maar dan voor ECS Vectors. En mijn conclusie is dat FIRS een beetje té uitgebreid is. Met ECS zal ik me prima vermaken omdat het nét die extra industriën toevoegt maar niet teveel van het goede :P

Trouwens, ben ik de enige die zich er aan ergert dat industriën zo weinig produceren? Ik wil gewoon veel industriën die 500 ton / maand doen... komop met die uitdaging! :( Alles zit rond de 100 - 200 ton per maand.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 25-01-2012 15:28 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

webfreakz.nl schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:27:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan maar dan voor ECS Vectors. En mijn conclusie is dat FIRS een beetje té uitgebreid is. Met ECS zal ik me prima vermaken omdat het nét die extra industriën toevoegt maar niet teveel van het goede :P

Trouwens, ben ik de enige die zich er aan ergert dat industriën zo weinig produceren? Ik wil gewoon veel industriën die 500 ton / maand doen... komop met die uitdaging! :( Alles zit rond de 100 - 200 ton per maand.. 8)7
Je kan natuurlijk in singleplayer de cheats aanzetten en de output omhoog pompen.
Let wel, eeuwige schande natuurlijk!!!
Maar hoe meer vervoeren hoe leuker natuurlijk.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

webfreakz.nl schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:27:
true.. het is met goede netwerkplanning al een nachtmerrie om iig n groot deel van de industrieën te doen.. :)

enige wat ik met ECS n beetje tegen vond vallen zijn de maximum-limieten op secondaire industrieën, en t feit dat je alsnog verplicht word om alle grondstoffen te verzamelen, en er zitten nog wat bugs in, maar op zich is het wel een leuker, en minder moeilijk concept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Amafi schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:32:
[...]

Je kan natuurlijk in singleplayer de cheats aanzetten en de output omhoog pompen.
Let wel, eeuwige schande natuurlijk!!!
Maar hoe meer vervoeren hoe leuker natuurlijk.... 8)
Ja maar dan zit je nogsteeds met de economie die ervoor zorgt dat na verloop van tijd de productie weer daalt :(
AlexanderB schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:12:
[...]

true.. het is met goede netwerkplanning al een nachtmerrie om iig n groot deel van de industrieën te doen.. :)

enige wat ik met ECS n beetje tegen vond vallen zijn de maximum-limieten op secondaire industrieën, en t feit dat je alsnog verplicht word om alle grondstoffen te verzamelen, en er zitten nog wat bugs in, maar op zich is het wel een leuker, en minder moeilijk concept :)
Heb er niet lang mee gespeeld, maar welke bugs kwam je tegen in ECS? Heb je die ook gelijk gerapporteerd? ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
AlexanderB schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:12:
Die maximum limieten kun je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

van de known-bugslist van de ECS pagina :P (voornamelijk "industrie accepteert x" terwijl de rest van x nog niet geimplementeerd is.. (sulphur/zwavel dus en potash/kalium)

en uitzetten.. hm, oke :) nja, t stond iig aan op de server waar ik dr voor t eerst mee speelde, nou is n max limiet van 250/maand per grondstof nog niet zo'n probleem in t begin, maar t dicteert wel n andere speelstijl... maar misschien was dat ook wel t doel van ECS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Het maximale wat een secundaire industrie produceert gaat in stappen van 6 omhoog als de service goed genoeg is. Een standbeeld in stad/dorp van industrie neerzetten is vereist om boven de 12% te komen geloof ik, in ieder geval met primaire industrieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

AAaaaaaaargh, de NewGRF settings kan ik niet aanpassen ingame. Dit kan alleen maar voor het starten van een game :( Leuk, kan ik weer opnieuw beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

als t goed is kan je treinensets enzo wel nog toevoegen, maar dingen als n industrieset natuurlijk niet...

[ Voor 17% gewijzigd door AlexanderB op 25-01-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

AlexanderB schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:52:
als t goed is kan je treinensets enzo wel nog toevoegen, maar dingen als n industrieset natuurlijk niet...
Ik bedoelde echt de instellingen die je kan doen op een NewGRF. Niet zozeer toevoegen, maar aanpassingen via "set parameters" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik heb gisteren ook FIRS geprobeerd maar echt duidelijk is het nog niet. Ik breng coal, iron en scrap metal naar een steel mill. Deze maakt er metal van. Dit breng ik met trucks (fabrieken liggen naast elkaar :)) naar de machine shop om er engineering supplies van maken. Dit transporteer ik terug naar het station waar de treinen het oppakken om mee terug te nemen naar de mijnen.

De steel mill draait aardig, de trucks rijden goed door en leveren veel aan de machine shop. De machine shop draait slecht, ik heb het idee dat maar weinig metal naar engineering supplies worden omgezet. Wanneer de treinen de engineering supplies leveren bij de mijnen gaat het de productie omhoog, maar niet elke maand. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:23:
AAaaaaaaargh, de NewGRF settings kan ik niet aanpassen ingame. Dit kan alleen maar voor het starten van een game :( Leuk, kan ik weer opnieuw beginnen..
Probeer de optie scenario_developer eens.
http://wiki.openttd.org/N...GRFs_in_my_game.2C_why.3F

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ben begin deze week verder gegaan met de savegame van 21-08-'11. Was voor mij een hele toffe map met een nog toffer netwerk :P Lekker bezig gegaan met uitbreiden en verbeteren van het netwerk.

Hout & Goederen-station:

Van:
Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/OpenTTD/TK-WOODS-old-preview.png

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/OpenTTD/TK-WOODS-preview.png

Hoofdknooppunt:
Van:
Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/OpenTTD/TK-connect-oud.png

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/OpenTTD/TK-connect-preview.png

Stukje mainline–helaas geen oude foto van:
Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/OpenTTD/TK-mainline-preview.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is een leuk bouwsel zeg, allemaal enkel verkeer of hoe?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Joopieboy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:16:
Dat is een leuk bouwsel zeg, allemaal enkel verkeer of hoe?
Hoe bedoel je precies? Mainline loopt normaal LLRR, of het moet erg druk zijn zoals op sommige stukken. Dan maak ik LLLRRR–of zoals hier boven LLLRRRR–van. Wissels tussen om te balansen.

[ Voor 5% gewijzigd door MoietyMe op 26-01-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Loev schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:38:
Ik heb gisteren ook FIRS geprobeerd maar echt duidelijk is het nog niet. Ik breng coal, iron en scrap metal naar een steel mill. Deze maakt er metal van. Dit breng ik met trucks (fabrieken liggen naast elkaar :)) naar de machine shop om er engineering supplies van maken. Dit transporteer ik terug naar het station waar de treinen het oppakken om mee terug te nemen naar de mijnen.

De steel mill draait aardig, de trucks rijden goed door en leveren veel aan de machine shop. De machine shop draait slecht, ik heb het idee dat maar weinig metal naar engineering supplies worden omgezet. Wanneer de treinen de engineering supplies leveren bij de mijnen gaat het de productie omhoog, maar niet elke maand. Doe ik iets fout?
de engineering supplies moeten minstens elke maand (~45 sec.) bij de mijn aankomen, en dan is er *kans* dat ze omhoog gaan in productie.. komen ze niet aan, dan is dr kans(eigenlijk wel zeker) dat ie juist in productie omlaag gaat.

als je de route oliebronnen --> raffinaderij --> engineering workshop toevoegt, zal de output van de engineering workshop flink verhogen.. (oliebron heeft ook wat engineering supplies nodig trouwens)

also, je houd n berg chemicals over van de raffinaderij, die kan je weer voor andere zaken inzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:32
Ben een tijd geleden begonnen met een map van 1024x1024 waar ik nu bijna alle ijzer mines en farms naar 1 hoogoven en 3 fabrieken(naast elkaar) laat gaan. Heb toen ook nog een houtzagerij ernaast gebouwd, en nu is het daar een beetje vol aan het worden.

Op plaatje 1, 4 sporen boven 4 sporen had het ergens een keer gezien en het iets verbeterd door tunnels en bruggen zo kort mogelijk te houden.
Plaatje 1

Op plaatje 2, het gebied rond de drie fabrieken waar al het staal en spul van de farm heengaat + hout. En de daarbij horende goederen afvoer.
Plaatje 2

[ Voor 6% gewijzigd door ik dus op 26-01-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

mooi netwerk :) maar waarom 3 fabrieken? hoeveel ton spul gaat dr in en uit elke maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
38.000 kratten in de 3 fabrieken, dat zou ook door 2 fabrieken geproduceerd kunnen worden maar dit is wat meer op groei gebouwd :P

De houtzagerij is ook nog eens goed voor 11.000 kratten, dus er wordt goed verdient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zit er een limiet aan wat 1 fabriek kan verwerken dan? Ik dacht dat het gewoon afhankelijk was van de aanvoer.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Good Fella schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:25:
[...]

Hoe bedoel je precies? Mainline loopt normaal LLRR, of het moet erg druk zijn zoals op sommige stukken. Dan maak ik LLLRRR–of zoals hier boven LLLRRRR–van. Wissels tussen om te balansen.
Nee ok duidelijk, niet dat je je treinen verdeelt over de sporen dat ze wisselen en die dingen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Hydra schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:18:
Zit er een limiet aan wat 1 fabriek kan verwerken dan? Ik dacht dat het gewoon afhankelijk was van de aanvoer.
ja, die limiet zit geloof ik op 18.000 per maand per fabriek ofzo..

oke, dan volledig terecht, en erg nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Joopieboy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:19:
[...]

Nee ok duidelijk, niet dat je je treinen verdeelt over de sporen dat ze wisselen en die dingen. :)
Ze kunnen wel van spoort wisselen als dat moet. Je kunt eigenlijk gewoon van overal naar overal. Om alles in goede banen te leiden gebruik ik checkpoints. Werkt eigenlijk altijd. En balansen gaat eigenlijk vrijwel vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
AlexanderB schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:46:
de engineering supplies moeten minstens elke maand (~45 sec.) bij de mijn aankomen, en dan is er *kans* dat ze omhoog gaan in productie.. komen ze niet aan, dan is dr kans(eigenlijk wel zeker) dat ie juist in productie omlaag gaat.

als je de route oliebronnen --> raffinaderij --> engineering workshop toevoegt, zal de output van de engineering workshop flink verhogen.. (oliebron heeft ook wat engineering supplies nodig trouwens)

also, je houd n berg chemicals over van de raffinaderij, die kan je weer voor andere zaken inzetten :)
Bedankt voor de uitleg. Wat gebeurt er als ik nooit engineering supplies lever bij de mijnen. Gaat de productie dan ook omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Hoe moet ik dat doen dan? Want daar wordt ik niet wijzer van via de Wiki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als je niet weet wat dat doet kun je het beter laten zitten en gewoon een nieuw potje beginnen. Parameters veranderen kan net zo slecht zijn als het vervangen, verwijderen of toevoegen van NewGRF's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
AlexanderB schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:24:
[...]

ja, die limiet zit geloof ik op 18.000 per maand per fabriek ofzo..

oke, dan volledig terecht, en erg nice :)
Staat dat ergens beschreven? Ik vind het namelijk zelf ook helemaal super om dergelijke systemen te maken en alles bij 1 fabriek af te leveren :) Maar dan moet ik er dus wat meer bij mekaar zetten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:23:
[...]

Hoe moet ik dat doen dan? Want daar wordt ik niet wijzer van via de Wiki?
Toevoegen aan je config met een 1 erachter.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Hydra schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:32:
[...]

Staat dat ergens beschreven? Ik vind het namelijk zelf ook helemaal super om dergelijke systemen te maken en alles bij 1 fabriek af te leveren :) Maar dan moet ik er dus wat meer bij mekaar zetten.
Volgens mij produceerde mijn fabriek op een gegeven moment niet meer dan 29.000 goederen, wat ik nogal vreemd vond aangezien ik steeds meer aanleverde. Met een 2e fabriek in de buurt (ook in range van het station) schoot de productie omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Loev schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:06:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Wat gebeurt er als ik nooit engineering supplies lever bij de mijnen. Gaat de productie dan ook omlaag?
yep, dan gaan ze elke maand n klein stukje omlaag, net zo lang tot ze "uitgeput" zijn en compleet verdwijnen..
eeh, kweenie, bij #openttdcoop staat t ergens, kan zijn dat de precieze hoeveelheid ondertussen al is aangepast. in t begin was t ook zo dat 2 fabrieken naast 1 station zetten ook geen verschil maakte, alles werd bij 1 van de 2 afgeleverd ipv 50/50 verdeeld, maar dat lijkt, getuige de post van 'ik dus' boven me ondertussen gepatched te zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
AlexanderB schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:10:
[...]
yep, dan gaan ze elke maand n klein stukje omlaag, net zo lang tot ze "uitgeput" zijn en compleet verdwijnen..
Onjuist, hangt van je parameters af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:24
Ik zoek een grf-set die paarden heeft en vroege treinen. Zodat ik lekker met paarden en treinen uit 1850 kan klooien. Lijkt me ideaal om eens tr proberen met FIRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Gisteren verder gegaan met FIRS, leuk die extra industrieën maar ze maken het wel erg ingewikkeld. Ik zie dat de productie van mijn mijnen omhoog gaat maar ik merk niet dat de hoeveelheid die er ligt op de stations omhoog gaat. Kan de moeilijkheidsgraad niet omlaag? Bijvoorbeeld niet elke maand engineering supplies nodig om productie op pijl te houden.

Ik merk wel een productieverhoging van de work shop wanneer deze metal en petrol krijgt aangeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op de openttdcoop blog staat een 'overzichtelijke' chart van alle FIRS chains in 1 afbeelding:
https://blog.openttdcoop.org/files/blog/2012/01/FIRS.png [url ipv link ivm grootte van de afbeelding]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

StarLite schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:23:
Op de openttdcoop blog staat een 'overzichtelijke' chart van alle FIRS chains in 1 afbeelding:
https://blog.openttdcoop.org/files/blog/2012/01/FIRS.png [url ipv link ivm grootte van de afbeelding]
Nou, die maakt het er inderdaad een stuk duidelijker op *O*.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:14
Loev schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:53:
Gisteren verder gegaan met FIRS, leuk die extra industrieën maar ze maken het wel erg ingewikkeld. Ik zie dat de productie van mijn mijnen omhoog gaat maar ik merk niet dat de hoeveelheid die er ligt op de stations omhoog gaat. Kan de moeilijkheidsgraad niet omlaag? Bijvoorbeeld niet elke maand engineering supplies nodig om productie op pijl te houden.

Ik merk wel een productieverhoging van de work shop wanneer deze metal en petrol krijgt aangeleverd :)
misschien een hele grote Noob vraag, maar wat houdt FIRS in en waar is deze versie te downloaden? Zijn er grote verschillen met de gewone Openttd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
FIRS is, net zoals je treinen en auto uitbreidingen hebt, een vervanging van de standaard industrieën in OpenTTD. Gewoon te downloaden via BaNaNaS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

FYI: BaNaNaS is de in-game download sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

AlexanderB schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:54:
hier staat een schema van wat naar waar moet
vind ik toch duidelijker, en minder hoofdpijnverwekkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jeebeekje schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:10:
Ik zoek een grf-set die paarden heeft en vroege treinen. Zodat ik lekker met paarden en treinen uit 1850 kan klooien. Lijkt me ideaal om eens tr proberen met FIRS.
NARS voor de treinen en eGRVTS voor de voertuigen zou prima moeten werken. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ik ga ook maar eens meedoen op de got server.
Zag hoe mevius er mee bezig was elke keer en nu ga ik het ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Voor de mensen die problemen hebben met verbinding krijgen met de server (vooral server2 heeft er last van) heb ik het euvel gevonden.

Ik heb de max_join_time te laag staan voor mensen met een wat langzamere verbinding. Hier thuis zit ik op een 100Mb/s verbinding dus nooit last van maar van anderen hoor ik (en zie ik ingame) dat ze niet kunnen joinen. Ik zal het dit weekend oplossen en meteen server1 herstarten.

Zijn er nog voorkeuren wat er op server1 kan draaien? Alle suggesties zijn wederom welkom! Op server2 zijn we leuk bezig met de Japanese Trainset icm.BaseCosts en NuTracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Alles op server 2 is top, behalve de trainset, die treinen waren in het begin zo traag dat het niet meer leuk was. Denk dat NARS daar een betere keuze was geweest.

Ik ben voor alles wat Maglevs disabled op server 1, het wordt al snel te makkelijk als de Maglev's er eenmaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Als de monorail ook wordt disabled, dan heb je ook geen losse spoorlijnen meer en kan je alles aan elkaar koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07-2021

ODM

[...]

De maximale productie hangt af van de grootte van de fabriek. De formule is volgens mij (maximale productie per tegel per productie * maximaal aantal producties in een maand * aantal tegels van de fabriek).
Voor een factory in temperate: 255 * 9 * 12 = 27540
Voor een sawmill in temperate: 255* 9 * 8 = 18360
Ik dacht ook dat het in sommige maanden lager kan zijn omdat sommige maanden maar 8 keer produceren in plaats van 9.

De laatste keer dat ik heb gekeken naar spreiden over meerdere fabrieken is iets meer dan een jaar geleden. Het kan ondertussen veranderd zijn, alleen zover ik heb kunnen controleren is dat niet zo. Zover ik weet kan 1 station een bepaald type vracht maar aan 1 industrie afleveren. Dat is de industrie die het dichtst bij de label van het station lig. Als je gaat spreiden over fabrieken moet je daar waarschijnlijk op letten.

[ Voor 3% gewijzigd door ODM op 28-01-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 02:38:
Alles op server 2 is top, behalve de trainset, die treinen waren in het begin zo traag dat het niet meer leuk was. Denk dat NARS daar een betere keuze was geweest.
Nu weten we dat voor een volgende keer, vooralsnog blijft de server lekker draaien want ik en anderen zijn nog lang niet uitgebouwd.
Ik ben voor alles wat Maglevs disabled op server 1, het wordt al snel te makkelijk als de Maglev's er eenmaal zijn.
Japanese Trainset zet Maglev uit maar dit is vast niet wat je in gedachte had? :P
Onbekend schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:17:
Als de monorail ook wordt disabled, dan heb je ook geen losse spoorlijnen meer en kan je alles aan elkaar koppelen.
Vind ik prima.

Hoe staat alles verder met de NewGRF's op server1? ECS ipv FIRS proberen hoorde ik laatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik zei toch dat er een max_join op stond! Neuh zei Mevius :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanofitch
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-02-2023
Mevius schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 02:14:
Voor de mensen die problemen hebben met verbinding krijgen met de server (vooral server2 heeft er last van) heb ik het euvel gevonden.

Ik heb de max_join_time te laag staan voor mensen met een wat langzamere verbinding. Hier thuis zit ik op een 100Mb/s verbinding dus nooit last van maar van anderen hoor ik (en zie ik ingame) dat ze niet kunnen joinen. Ik zal het dit weekend oplossen en meteen server1 herstarten.

Zijn er nog voorkeuren wat er op server1 kan draaien? Alle suggesties zijn wederom welkom! Op server2 zijn we leuk bezig met de Japanese Trainset icm.BaseCosts en NuTracks.
Helaas heb ik daar last van :(. We hebben thuis maar 8Mb/s ik kom tot 3,17MB van de 3,18MB :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik kom tot 500 kb. 12KB/s 3G van T-Mobile -.-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Met zo'n snelheid is het ook gewoon niet netjes om een online spel te joinen, het blijft veel te lang op pauze voor de rest....

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dirk schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:19:
Met zo'n snelheid is het ook gewoon niet netjes om een online spel te joinen, het blijft veel te lang op pauze voor de rest....
Ik speel vooral 's nachts/'s middags a.k.a. als er niemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Nog niet gefixt? Kan nog niet joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

zo, heb mn company weer ff gangbaar gemaakt, treintjes waren weer vastgelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
AlexanderB schreef op maandag 30 januari 2012 @ 01:56:
zo, heb mn company weer ff gangbaar gemaakt, treintjes waren weer vastgelopen :P
Haha dat zag ik :) (server 1 toch?) Er stond een best wel grote file.

Ik zie trouwens dat jij geen supplies brengt naar je grondstoffen industrieën. Gaat je productie dan niet naar nul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Loev schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:06:
[...]
Ik zie trouwens dat jij geen supplies brengt naar je grondstoffen industrieën. Gaat je productie dan niet naar nul?
Nee, dan produceren ze alleen sub-optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Good Fella schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:47:
Ik zei toch dat er een max_join op stond! Neuh zei Mevius :p
Hehe, goed advies sla ik graag in de wind :P.
Piekartz87 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:27:
Nog niet gefixt? Kan nog niet joinen.
Ik was er ff een weekendje tussenuit maar de servers worden nu zo herstart, moment :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Server1 is volledig over op ECS, ben benieuwd of dat wat is. Ik heb (nog) geen monorail/maglev uitgeschakeld op server1.

Server2 is ook weer opnieuw gestart maar ditmaal echt op hardmode. Basecosts op x4 of x8 (afhankelijk welke kosten) en NuTracks gooit de kosten ook lekker omhoog. Dit in combinatie met North American Renewal Set welke geen mono of maglev treinen kent ben ik benieuwd of we een imperium neer kunnen zetten.

[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en
  • Startjaar: 1950
  • Map size: 1024x1024
  • Vliegtuigen uit
  • NewGRF: ECS Basic vector II
  • NewGRF: ECS Chemical vector II
  • NewGRF: ECS Machinery vector
  • NewGRF: ECS Argicultural vector
  • NewGRF: ECS Houses
  • NewGRF: ECS Town vector
  • NewGRF: ECS Wood vector
  • NewGRF: FIRS/ECS Vehicle Set
[GoT] Mevius #2 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3978&lang=en
  • Startjaar: 1900
  • Vliegtuigen uit
  • Map size: 2048x1024
  • NewGRF: BaseCosts (Kosten van terraforming gaan drastisch omhoog (x4))
  • NewGRF: NuTracks (Geeft veel verschillende soorten sporen(en dit keer wel aansluitend op de trainset, vorige keer hadden we alleen de low-speed-tracks nodig :) (kosten x4))
  • NewGRF: NARS TrainSet (wat anders dan Japanese, geen Maglev en Mono)
Verder zijn op beide servers de volgende settings aangepast zodat de problemen bij het inloggen voorbij moeten zijn:
  • max_init_time
  • max_join_time
  • max_download_time
  • max_password_time
  • max_lag_time
Voor iedereen die weer (teveel) tijd over heeft: game on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Pittig @ server 2. Na 3 pogingen komen we nog niet van de grond. uitdaging he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Loev schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:06:
Haha dat zag ik :) (server 1 toch?) Er stond een best wel grote file.
server 1 ja.. foutje, maak je speciaal een voorsorteersysteem voor de ladende treinen zodat de lossende treinen nooit opgehouden worden, worden ze alsnog opgehouden omdat de achterste trein 2 tiles te lang is.. uit de categorie "oeps.."
webfreakz.nl schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:41:
Nee, dan produceren ze alleen sub-optimaal.
today I learned.. dat dat dus aan de instellingen (van de server) ligt..
als je met volledig standaard instellingen gaat spelen, worden ze wel degelijk in rap tempo kleiner qua productie.. (iig, in mn lokale game die ik dinsdien gespeeld heb wel..)

maargoed, morgen maar eens een beginnetje maken met de nieuwe map en ECS.. weer een andere uitdaging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Woei! Eerst een afspraak, maar ben rond 1 uur weer thuis. Dus dan gaan we er weer wat moois van maken :D

Thanks Mevius!

[edit]

Ik denk dat ik maar gewoon moet wachten tot ik weer echt internet heb. Zelfs met mijn iPhone simkaart (220 kb/s) kom ik er niet snel genoeg in. Kom tot de 1 MB bij beide servers.

[ Voor 44% gewijzigd door MoietyMe op 31-01-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
De max join tijd staat nu heel hoog.
Ik kan vanaf mijn huis nog steeds niet joinen. Vreemd maar het ligt dus niet aan de max_join tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Piekartz87 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:28:
De max join tijd staat nu heel hoog.
Ik kan vanaf mijn huis nog steeds niet joinen. Vreemd maar het ligt dus niet aan de max_join tijd.
Speel je toevallig via de Mac OS X versie?
Pagina: 1 ... 37 ... 53 Laatste