Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
De server bevalt mij opzich prima, alleen mocht er om mij wel iets meer primaire industry zijn en de economie mag om mij wel iets meer fluctueren(als je nu een industrie gemaxxed heb qua produceren gaat die nooit weer omlaag zelfs al vervoer je maar < 50%) en de station-spread iets lager en (als de optie er is) een 2-tal stations per industrie.
Ook mag exclusive transport permissions om mij wel uit, de mensen die het niet gebruiken uit het oog-punt van fair-play hebben er niks als iemand anders het toch wel doet. Ik bedoel voor 500k kan je er voor zorgen dat iemand anders geen goederen meer vervoert, en aangezien er veel industrie per stad is heb je wel 6 -7 industrieën in 1 keer te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 21:45
Dirk schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:52:
'Industrial station renewal' is wat je in dat geval zoekt. En ja, die werkt op zijn minst gedeeltelijk met FIRS. :)
'Op z'n minst gedeeltelijk', nou dat is in ieder geval wat :P
Domdo schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 01:27:
De server bevalt mij opzich prima, alleen mocht er om mij wel iets meer primaire industry zijn en de economie mag om mij wel iets meer fluctueren(als je nu een industrie gemaxxed heb qua produceren gaat die nooit weer omlaag zelfs al vervoer je maar < 50%)
Vind ik prima, maar dit is juist lager gezet (de fluctuatie) op eerder verzoek om een stabielere economie te creeëren.
en de station-spread iets lager en (als de optie er is)
Uiteraard is die optie er. Heb je een voorstel of 'wat lager' will do?
een 2-tal stations per industrie.
Hoe bedoel je? Het is nu toch al mogelijk om 2 (of meerdere) stations per industrie te bouwen?
Ook mag exclusivetransport permissions om mij wel uit,
Dat lijkt me geen gek idee. Voeren we door.

Mocht iemand anders nou wat anders willen proberen, een bepaalde GRF, extra moeilijke of makkelijke instellingen of een bepaald scenario: er is ook nog een server #2!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Vind ik prima, maar dit is juist lager gezet (de fluctuatie) op eerder verzoek om een stabielere economie te creeëren.
Dat is wel goed gelukt want het is nu wel erg stabiel :p (ik weet ook niet precies welke mogelijkheden er allemaal zijn).
Uiteraard is die optie er. Heb je een voorstel of 'wat lager' will do?
Het gaat mij er om dat mensen meer geforceerd worden om meer te gaan spreiden zodat er geen mega-stations gebouwd worden bij 1 industrie en daar dan vervolgens alles heen brengen (al kan ik begrijpen dat sommige mensen dat juist weer veel leuker vinden). 15 lijkt mij persoonlijk meer dan genoeg.
Hoe bedoel je? Het is nu toch al mogelijk om 2 (of meerdere) stations per industrie te bouwen?
Ik bedoel maximaal 2 per bedrijf(zie voorstel station-spread).

Ik ben wel voor nog een ronde met dezelfde GRF's en iets minder allowence voor landscaping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dirk schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:52:
'Industrial station renewal' is wat je in dat geval zoekt. En ja, die werkt op zijn minst gedeeltelijk met FIRS. :)

Er zijn ook alternatieven zoals CHIPS, maar die heb ik nooit geprobeerd.
Op het eerste gezicht lijkt CHIPS te werken met FIRS. Lijkt me wel leuk om een keer te gebruiken, maar op zich kan ik ook wel zonder ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:34

bReChThOu

Team Belgium

Ik vind het eigenlijk prima zoals het nu is; ok er zijn misschien relatief veel fabrieken in vergelijking met primaire industrieën maar dat is niet zo'n ramp.

Competitie hoort inderdaad bij online spelen, maar die moet dan ook eerlijk verdiend en behaald worden. Profiteren van een grote stad die door een andere speler is groot gebracht of zelfs producten stelen vind ik not done. Zeker niet als je ziet dat er nog genoeg vrije industrieën en steden zijn. En als er echt niks meer over is, is het spel toch al even bezig en dan wacht je maar een paar dagen tot de volgende herstart.

De GRF's die er nu zijn vind ik super, er mogen altijd wel nieuwe dingen bij natuurlijk, maar wat mij betreft zijn alle instellingen prima zo. Alleen landscaping nog strenger maken of meer limiteren zie ik niet echt zitten eigenlijk. Dat is net een van de fijne dingen, sporen horen mooi gelijk te liggen en niet hoppel de bobbel omhoog en omlaag. En dan kan een andere speler er nog altijd tunnels onder leggen of bruggen over spannen. Ik vind zo'n landschap er echt mooier uitzien dan zo'n gekarteld spoor. Bovendien gebeurt dat in het echt ook zo, dus why not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dat laatste is echt onzin natuurlijk, anders waren er in Zwitserland geen bergen meer geweest of zouden ze er geen spoor hebben. Of spoorwegen in Noorwegen, daarvoor geldt hetzelfde, daar bouwen ze ook gewoon door de dalen en maken ze de bergen echt niet plat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Ja, de sporen liggen altijd plat, sporen kunnen maar een bepaalde hellingsgraad hebben. En bruggen of tunnels zijn gewoon horizontaal. Maar sporen zoals 1 tegel omhoog 1 omlaag 1 gelijk 2 omlaag 3 omhoog: dat is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Moah, hangt een beetje van de schaal af. Hoe lang was zo'n tegel ook al weer? Sowieso is OpenTTD wat dat betreft niet realistisch: als een trein ineens over zo'n drempel heen moet loopt-ie geheid vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:24
Sinds de realistische treinacceleratie is het in ieder geval een stuk beter... Daarvoor liepen alle treinen bij een brug al vast omdat ze in 1 vakje afremden naar 12 km/h. Dat was echt neppe shit. :P

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

En het is weer eens zover, rood heeft 2 stations vol staan (machine shop 01 & Lumber 01) met volladende treinen, en wit 1 (Supplies 01), waardoor in beide gevallen (bijna) het hele netwerk plat ligt :o

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Tsja :P Dat is dan hun probleem :P

Verwijderd

nau ff lekker alle rails vervangen door maglev en verder een beetje geoptimaliseert 1baans naar 2 baans enzo
zat eerst op 45milj nu rond de 110milj.
gaat echt lekker nu.
Krijg nu alleen probleemen bij mijn fabriek begint te druk te worden.
kan er iemand naar kijken? heb het al redelijk geoptimaliseert maar kan volgens mij nog beter.
B.v.d.
op de tropische map bedrijf pulsedriver.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 22:45 ]

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 12:09
Mjah, kan naar mijn mening alleen vastlopen als er ergens in steden exclusive rechten door anderen worden gekocht anders loopt er teveel aanvoer en een te grote stockpile op machine shop station dat er daar gewoon echt niet alle Engineering suppy/Farm supply treinen een load deadlock kunnen veroorzaken, metal aanvoer is ook gegarandeerd doordat metal losse raw material aanvoer heeft. Ik ben er wel klaar mee zo.

geheelonthouder met geheugenverlies

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TallManNL schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:04:
Mjah, kan naar mijn mening alleen vastlopen als er ergens in steden exclusive rechten door anderen worden gekocht anders loopt er teveel aanvoer en een te grote stockpile op machine shop station dat er daar gewoon echt niet alle Engineering suppy/Farm supply treinen een load deadlock kunnen veroorzaken, metal aanvoer is ook gegarandeerd doordat metal losse raw material aanvoer heeft. Ik ben er wel klaar mee zo.
Wat me opviel is dat bij rood iig er steeds meer en meer vollaad treintjes op het machine shop station begonnen te staan. Volgens mij heeft een recessie dat station de das om gedaan, opeeens bijna geen supply meer > jam. Met een recessie merk ik ook direct dat mijn goods/manuf supply trains niks meer te doen hebben. Gelukkig vangt mijn depot-contraptie de jams daar op, maar zonder zo'n oplossing (forced depots of een bypass) zou het dan ook vastlopen.

Het andere station kan volgens mij normaal niet vastlopen omdat daar minder vollaad treinen dan sporen zijn, maar bijna alles komt op 1 spoor binnen, aangezien de helft van de tracks van dat station leeg zijn, maar er een massive file staat voor het andere spoor.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Telkens zie ik dit topic weer verschijnen en telkens begin ik dan weer opnieuw met spelen. :P
Vraag me niet waarom, maar dit spel blijft me interesseren.

Nu heb ik een klein vraagje, ik zie soms van die mega steden met daaromheen een mega netwerk van treinen.
Hoe beginnen jullie zo'n map?

Gewoon een lege map starten met een paar steden in het midden? Of zijn dit soort maps ook te downloaden?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franko P. schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:33:
Telkens zie ik dit topic weer verschijnen en telkens begin ik dan weer opnieuw met spelen. :P
Vraag me niet waarom, maar dit spel blijft me interesseren.

Nu heb ik een klein vraagje, ik zie soms van die mega steden met daaromheen een mega netwerk van treinen.
Hoe beginnen jullie zo'n map?

Gewoon een lege map starten met een paar steden in het midden? Of zijn dit soort maps ook te downloaden?
Je hebt gewone steden en groeisteden, dit kan je zien als je op de naam van de stad klikt. Die groeisteden groeien veel sneller als je er een paar goede stations in zet.

In temperate moet je er ook bepaalde goederen naartoe brengen anders groeien ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41

Plasma_Wolf

Student

In temperate maakt het juist niet uit.

Het gaat erom dat de steden eten krijgen in tundra en dat ze eten en water krijgen in tropical (de steden die geen groen gebied hebben m.a.w. de steden in de woestijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Voor de gelukkigen met te veel tijd: versie 1.2.0beta1 is uit! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb ooit in een ver verleden TTD gedaan en wil nu weer graag beginnen met OTT.

Alleen waar begin precies. Welke mods moet je eigenlijk sowieso hebben? En is er iets van een graphics mod? En hoe kan je het beste beginnen? Gewoon een map starten, wiki erbij en een beetje aankloten?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 12:58
Gewoon basic beginnen. Download de laatste versie, en ga daarmee aan de slag. Het kan zijn dat je even moeite hebt de juiste settings te kiezen, maar stel in ieder geval in:
>Vehicles
-> Route
--> YAPF (overal)
-> Maintanance
--> Breakdowns off (tenzij je echt hard wil beginnen :P)
-> Trains
--> Realistic acceleration
En als het even kan, maximale lening toestaan (en geen tegenstanders), dat geeft net wat meer speelruimte. De overige instellingen zijn prima voor zover ik weet, niet geheel relevant als je alleen speelt of in-game aan te passen.

Wat ik bij de meeste mensen als richtlijn gebruik:
1. Bouw een lijn met 1 trein
2. Bouw een lijn waarop twee treinen tegelijk kunnen rijden.
3. Bouw een lijn waarop twee treinen tegelijk binnen een station kunnen zijn (maar wel met kruisende sporen, dus, dus 2 richtingsverkeer maken ofzo)
4. Bereid 3 uit tot 50+ stations en 300+ treinen

Tussen 2,3 en 4 zit natuurlijk wat extra's, maar niet zo heel veel. Het enige nieuwe zijn de signals in dat opzicht, maar daar kom je tijdens stap 3 vanzelf achter. Tip, je hebt 3 soorten signals.
• Signals, zoals in TTDX. Blokkeer voor een stoplicht.
• Pre-signals ('ik wil kijk 1 (of meerdere) secties verder', als ik na de volgende sectie niet verder kan dan wacht ik wel (en blokkeer ik geen kruispunt))
• Path based signals, PBS ('als mijn route niet geblokkeerd wordt is het goed', treinen mogen wel in hetzelfde "block" rijden, iets wat normaal gesproken geblokkeerd wordt met signals en pre-signals).

Bij 4 kom je in de problemen als je 2richtingsverkeer overbelast raakt, maar dan wordt het leuk en zit je op prima niveau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat nog simpeler is wat betreft instellingen: begin een spel met standaard instellingen, kijk waaraan jij je ergert en pas dat aan. En daarbij kun je er vanuit gaan dat zo'n beetje alles aan te passen is. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
blackangel schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:43:
Gewoon basic beginnen. Download de laatste versie, en ga daarmee aan de slag. Het kan zijn dat je even moeite hebt de juiste settings te kiezen, maar stel in ieder geval in:
>Vehicles
-> Route
--> YAPF (overal)
-> Maintanance
--> Breakdowns off (tenzij je echt hard wil beginnen :P)
-> Trains
--> Realistic acceleration
En als het even kan, maximale lening toestaan (en geen tegenstanders), dat geeft net wat meer speelruimte. De overige instellingen zijn prima voor zover ik weet, niet geheel relevant als je alleen speelt of in-game aan te passen.

Wat ik bij de meeste mensen als richtlijn gebruik:
1. Bouw een lijn met 1 trein
2. Bouw een lijn waarop twee treinen tegelijk kunnen rijden.
3. Bouw een lijn waarop twee treinen tegelijk binnen een station kunnen zijn (maar wel met kruisende sporen, dus, dus 2 richtingsverkeer maken ofzo)
4. Bereid 3 uit tot 50+ stations en 300+ treinen

Tussen 2,3 en 4 zit natuurlijk wat extra's, maar niet zo heel veel. Het enige nieuwe zijn de signals in dat opzicht, maar daar kom je tijdens stap 3 vanzelf achter. Tip, je hebt 3 soorten signals.
• Signals, zoals in TTDX. Blokkeer voor een stoplicht.
• Pre-signals ('ik wil kijk 1 (of meerdere) secties verder', als ik na de volgende sectie niet verder kan dan wacht ik wel (en blokkeer ik geen kruispunt))
• Path based signals, PBS ('als mijn route niet geblokkeerd wordt is het goed', treinen mogen wel in hetzelfde "block" rijden, iets wat normaal gesproken geblokkeerd wordt met signals en pre-signals).

Bij 4 kom je in de problemen als je 2richtingsverkeer overbelast raakt, maar dan wordt het leuk en zit je op prima niveau ;)
Bedankt voor je antwoord, hiermee moet het wel een heel eind komen. Dat signals zie ik mezelf al flink de mist in meegaan ja maar dat soort lol hoort erbij.

Is er nog iets van een graphics mod? Ik vind die graphics best aardig, maar toch. Heb op dat forum zitten rondneuzen en er is wel het 1 en ander maar hoe en wat werd me nog niet echt duidelijk.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Iemand hier die weet welke grf ik moet gebruiken om ook cargo (coal, oil, wood etc.) te kunnen vervoeren met maglev treinen?
Ik dacht dat beginnen in 2050 wel voldoende zou zijn maar dat is dus niet het geval. :P
Ik kom nu niet verder dan passagiers en post.

[ Voor 20% gewijzigd door Franko P. op 25-12-2011 10:24 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46

Entity

9000rpm

Met de standaard grf (origineel TTD of OpenGFX) kan dat, welke heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Entity schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:38:
Met de standaard grf (origineel TTD of OpenGFX) kan dat, welke heb je nu dan?
Had de Dutch trainset er in staan, heb ik er nu uitgehaald en werkt zoals het hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

De dutch treinset doet idd geen maglev ;)

Wat mij betreft mag de server binnenkort wel weer herstart worden, alles is al wel aardig goed volgebouwd!

[ Voor 57% gewijzigd door bReChThOu op 27-12-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

OpenTTD komt intussen al bij versie 1.2.0 aan (op dit moment zijn ze bezig met beta-1) en met elke grote update aan het begin van het jaar komt een title game contest.

Ik ben net zoals vorig jaar weer bezig geweest met een game en dit is het resultaat.
De eis bij de contest is dat de game voor resoluties van 640x480 tot en met 2560x1920 kan laat zien wat het allemaal kan. Dat houdt in dat je van alles moet kunnen zien in het kleinste scherm en dat het niet saai wordt bij het grootste scherm. De linkerbovenhoek is wat het meest telt omdat je vanaf daar de schermuitbreidingen krijgt, maar verder naar rechts en onder mag het dus niet een groot grasveld worden.

Ik denk dat het mij wel aardig is gelukt, aangezien in de linkerbovenhoek een bootje te zien is, alle soorten treinen en een hele hoop bussen. Zelfs het plaatsen van een vliegveld is me gelukt.

OpenTTD title contest 2012

Edit: het bootje heeft zich achter de brug verstopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Plasma_Wolf op 01-01-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Ziet er leuk uit! Ben benieuwd of dat 'm wordt.

Voor de liefhebbers zal ik morgenavond de OpenTTD-server herstarten. Kan er weer fanatiek gespeeld worden in 2012!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Bij Herenhugenkum hoogte heb je een beetje spoor liggen dat naar de weg ernaast wijst, beetje slordig als je toch voor een showcase plaatje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Dankje. Die is gefixt. Op de forums heb ik m'n nieuwe .sav geupload.

[ Voor 59% gewijzigd door Plasma_Wolf op 02-01-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Plasma_Wolf schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:01:
Dankje. Die is gefixt. Op de forums heb ik m'n nieuwe .sav geupload.
Ik mis ook een vliegtuig?
Verder mooie screen waar zo alles ongeveer wel in staat.

Even checken: HQ en standbeeld heb je ook ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij dokricht transferium heb je een stukje weg dat niet verbonden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Mevius schreef op maandag 02 januari 2012 @ 03:16:
Ziet er leuk uit! Ben benieuwd of dat 'm wordt.

Voor de liefhebbers zal ik morgenavond de OpenTTD-server herstarten. Kan er weer fanatiek gespeeld worden in 2012!
Kan ik daar op inloggen puur en alleen voor te spectaten? Ben nog steeds lerende en heb geen zin de games van de pro's hier te verknallen met mijn stunts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Bouw op een vrij stukje en bouw bescheiden en je zult niet snel een probleem voor anderen veroorzaken hoor. :)

Maar je kunt ook enkel spectaten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Ik zie het inderdaad net, had even een andere zowat lege server bekeken en toen zag ik de spectate optie.
Alleen is zie ik nu dat 1 server offline is en de andere is paused?

Is dit omdat er niemand in zit dat deze stil staat?

Edit, per ongeluk gejoined maar niets gebouwd. :P
Snel maar naar spectate gegaan zodat het spel weer paused is. In totaal ongeveer 3 seconden unpaused geweest.
Excuses.

Als iemand Franko transport weg kan gooien dan mag hij dat van mij.

[ Voor 34% gewijzigd door Franko P. op 04-01-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De meeste servers staan inderdaad op pauze als er niemand is of als iedereen spectate.

Maar ga gerust aan het bouwen, de andere compagnies moeten er prima tegen kunnen dat de tijd verder gaat zonder dat de eigenaar er is en anders gaan ze maar failliet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Vanwege ziekte (geen computervirus dit keer maar een virus wat mij trof) wat later dan aangekondigd maar hier is de herstart dan toch!

Ahoewel het geen herstart mee te noemen valt, de server was namelijk gecrasht (alleen server 1 zoals iemand hierboven al opmerkte). Ik heb dus helaas geen stats en savegame van de afgelopen game, volgende keer beter dus.

Wel draait 'ie weer, hartstikke leeg en net zo stabiel als server 2. Ik zou zeggen, bouw 'm ook in 2012 maar weer helemaal vol!

[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb een tijdje niet meegespeeld op de servers, maar als ik het goed begrepen heb werden games vaak beëindigd omdat de map te vol werd en/of traag werd. Binnen OpenTTD is men momenteel bezig om een en ander wat te optimaliseren en is er daarom de vraag naar zwaardere savegames die normaal spel representeren. Als iemand nog savegames van de server bewaard heeft en denkt dat deze geschikt zijn voor hetgeen wat in deze thread beschreven staat. Kun je met een kleine moeite toch meehelpen met de verdere ontwikkeling van OpenTTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Welk jaartal starten jullie meestal?
Want als zon server aan staat een tijdje, zit je toch zo in 2050? en als je dan nieuw komt kan je net 1 stuk rails aan leggen voor 500k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54
Meestal is er wel iemand die je tegen die tijd een paar miljoen geeft. Ik heb met regelmaat gedoneerd voor mensen in opstartperiode's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Aha, dan ben ik binnenkort een keer te vinden in OpenTTD :)
Moet ik nog speciale newGRF files hebben, of worden die gedownload zodra je de server joint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Die kan je zo downloaden in OpenTTD mocht je die nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Ik moet OpenTTD zelfs nog downloaden, heb net men pc namelijk opnieuw geinstalleerd :)
Maar dan download ik die newGRF's gewoon vanuit OpenTTD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Amafi schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:25:
[...]

Ik mis ook een vliegtuig?
Verder mooie screen waar zo alles ongeveer wel in staat.

Even checken: HQ en standbeeld heb je ook ergens?
HQ wel, standbeeld niet.
Vliegtuigen zijn er wel, maar niet zo heel veel. Misschien voeg ik nog wat toe.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:09:
bij dokricht transferium heb je een stukje weg dat niet verbonden is
Alle wegen die ik gebruik zijn volledig verbonden met elkaar. De steden zelf bouwen ook wegen. Vandaar dat je stukken weg ziet die niet af zijn.

Ik heb intussen een aantal dingen veranderd, nadat ik luidkeels kritiek kreeg op m'n presignals. Ik upload de .sav file later vandaag op OpenTTD.org en post hier dan even een nieuw screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Zen!th schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:56:
Welk jaartal starten jullie meestal?
Want als zon server aan staat een tijdje, zit je toch zo in 2050? en als je dan nieuw komt kan je net 1 stuk rails aan leggen voor 500k.
Als ik zo laat instap, bouw ik meestal een paar vliegvelden bij grotere steden met grote vliegtuigen. In no-time heb je een stevige winst waar je vervolgens op je gemak wat spoorlijnen van kunt gaan bouwen. De vliegtuigen kun je dan eventueel weer weg doen als je eenmaal een stabiele winst hebt uit je treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Die vliegtuigen crashen ooit wel een keer dus ze gaan vanzelf weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Daar heb je ook weer gelijk in ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
hmm .. misschien moet ik maar ff SP eerst doen, anders bouw ik een klein bedrijfje op .. en kan ik elke avond als ik terug kom alle voertuigen gaan vervangen omdat ze op zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Zen!th schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:10:
hmm .. misschien moet ik maar ff SP eerst doen, anders bouw ik een klein bedrijfje op .. en kan ik elke avond als ik terug kom alle voertuigen gaan vervangen omdat ze op zijn :(
Tegen de tijd dat je vliegtuigen neer zijn heb je genoeg geld om te overleven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

MeltedForest schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:16:
Die vliegtuigen crashen ooit wel een keer dus ze gaan vanzelf weg :+
Tenzij de crashes volledig uit staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
:o ik heb nog transport tycoon, kom net dit topic tegen. *zoekt naar transport tycoon cd*

edit: damn heb transport giant tycoon. srry voor het lastigvallen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door megadoom op 05-01-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Gewoon de opensourceversie downloaden: www.openttd.org. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Dirk schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:01:
[...]

Tenzij de crashes volledig uit staan. ;)
Dat zou niet realistisch zijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En die auto's/boten die door elkaar heen rijden/varen dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hmm... vreemd wou ook even een kijkje nemen maar op een of andere reden lukt het me niet om op OSX verbinding te maken met de server deze klapt er dan gelijk uit dit meermaals geprobeerd terwijl als ik op Windows dit probeer dit gewoon werkt. Jammer moet ik weer op zolder gaan zitten als ik wil gaan joinen :'(

Edit: had natuurlijk kunnen weten dat me firewall het niet toe zou laten |:( is iig opgelost *O*

[ Voor 14% gewijzigd door bobsquad op 06-01-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
bobsqaud schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:48:
Hmm... vreemd wou ook even een kijkje nemen maar op een of andere reden lukt het me niet om op OSX verbinding te maken met de server deze klapt er dan gelijk uit dit meermaals geprobeerd terwijl als ik op Windows dit probeer dit gewoon werkt. Jammer moet ik weer op zolder gaan zitten als ik wil gaan joinen :'(

Edit: had natuurlijk kunnen weten dat me firewall het niet toe zou laten |:( is iig opgelost *O*
Het leek me inderdaad sterk dat dit aan OSX zou liggen want ik ken meerdere personen die ook via OSX spelen. Soms is het zo simpel hè, de firewall :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Maar ga nu iig beetje meekijken hoe jullie het doen en bij de volgende reset zal ik ook wat gaan proberen :Y

Ben alleen bang dat ik niet zulke ingewikkelde dingen als jullie ga maken ben al blij als ik 4 treintjes over een 2 baansspoor krijg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
bobsqaud schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:32:
Maar ga nu iig beetje meekijken hoe jullie het doen en bij de volgende reset zal ik ook wat gaan proberen :Y

Ben alleen bang dat ik niet zulke ingewikkelde dingen als jullie ga maken ben al blij als ik 4 treintjes over een 2 baansspoor krijg :+
De huidige game is nog niet zo ver en vrij leeg, kan je al joinen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
update: http://www.openttd.org/en/news/161 staat bij upcoming meuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik ben een game gestart met de ECS (zo'n industries NewGRF) i.c.m. een train set (anders heb je de juiste wagons niet). Maar het is toch wel lastig om door te krijgen welke goederen bij welke industrie verwacht worden en dan de juiste industrie op de map te vinden.. :P

Wat wel eens aangepast mag worden dat is de grootte van de letters bij de World Map -> Industries Map.. 8)7

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heb je de industry chain bekeken, dat maakt het natuurlijk wel makkelijker. De grootte van de letters kun je zelf aanpassen in je config.cfg in combinatie met het gebruikte lettertype. Verder kun je het weergeven van specifieke industrieën op de world map aan of uit zetten door op de naam te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Ben om het goed aanleggen van spoor en signals te leren eens begonnen met een simpele map. 5 Steden, die verbonden en gaandeweg steeds aan het uitbreiden.

Punt is, de steden groeien hard nu, en dus ook het aantal passagiers bij de stations. Nu heb ik bij elke stad een 5 spoor station liggen, en wil dit gaan uitbreiden naar 12 spoors.

Voor de verbinding onderling loopt nu nog alles over 1 spoor, en zit me nu te bedenken hoeveel ik er van zal maken. Het wordt te druk voor dat ene spoor en wil er 2, 3 of 4 neerleggen voor de grote afstanden.
Hoeveel sporen zou voldoende moeten zijn? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19
Twee sporen (1 heen en 1 terug) zouden voor een rechtstreekse verbinding voldoende moeten zijn.
De capaciteit van het spoor ligt aan de seinafstand en het vermogen en snelheid van de treinen op die sporen.
Je kunt ook 4 sporen aanleggen, en bij voldoende lange treinen (16 vakjes of meer) heb je hier zeker genoeg aan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik speel ook sinds vorig jaar Openttd, toen een maand of 3 veel gespeeld en daarna een tijdje niet, ben nu 3 weken weer aan het spelen en heb al een aantal keren als spectator de servers bekeken. Ik denk dat volgende keer als de servers worden gereset ik ook maar eens mee ga doen want ik heb tot nu toe alleen nog maar singleplayer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
De ronde waar we nu mee bezig is vorige week net begonnen en er is nog meer dan genoeg ruimte voor nog een extra speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik ben al heel lang fan van Transport Tycoon, speel het al sinds Windows 95 ofzo. Maar sinds ik Windows 7 heb niks meer mee gedaan, tot ik iets van een half jaar geleden het spel weer uit de kast trok. Op Windows 7 kon hij hem echter niet installeren, en op de zoektocht naar een oplossing kwam ik OpenTTD tegen (toen ergens op versie 1.x).
Inmiddels speel ik het regelmatig, vooral in multiplayer met vrienden. Toevallig kwam ik dit topic tegen, en ik vind het grappig dat er nog zoveel spelers van dit spel zijn.
Voor een multiplayer op de Nederlandse server speel ik iets te weinig (in de zin van: ik start het spel hoogstens 1 à 2 keer per week), maar het is in ieder geval leuk dat er nog zoveel spelers zijn.

Ik heb overigens even terug gelezen in dit topic en ik moet zeggen dat ik de game van Plasma_Wolf het mooiste vind in de title game competitie voor 1.2. Ik zal eens kijken hoe ik kan stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Het stemmen komt vanzelf wel. Houd 14 februari in ieder geval in de gaten. Dan kunnen er voor het laatst inzendingen ingezonden worden en daarna begint het stemproces. Het stemproces gaat gewoon via de mail (tenminste als het net zo gaat als eerder). Hoe ze alles gaan controleren op fraude en dubbel stemmen weet ik niet maar daar weten ze vast wel iets op.

Ik hoop niet dat ze naar mij gaan kijken als er opeens een hele community op mij gestemd heeft. Kijk in ieder geval kritisch naar de plaatjes (als er gestemd mag worden gaat de naam er overal vanaf. Dan heet het gewoon "Entry <nummer van de inzending>". Ik ga op dat moment ook niet zeggen welke van mij is.

Tot nu toe vind ik die van Mickael, schroduck en sylf ook wel mooi. De anderen zijn zo opzichtig op treinen en vooral hun stations gebouwd (janos_paszto bijvoorbeeld).

Ik vind dat Mickael alleen het spoor erg naar voren laat komen. Het mag wel iets meer weg en vrachtwagens/bussen.

Schroduck doet er veel beter aan om het eiland in het midden te plaatsen van zijn 640x480 screenshot. Dat zou perfect zijn. Nou is het in het midden van het 1920*1200 screenshot, waardoor het helemaal wegvalt. Het gaat erom dat de plaatjes er goed uitzien bij 640*480 tot en met 2560*1920. Lastig, maar te doen. Het eiland in het midden plaatsen van het 640*480 screenshot zou daarvoor perfect zijn. Dan is het linksboven zichtbaar voor grotere screenshots.

Sylf heeft erg goed werk afgeleverd met zijn bruggen in het midden van het 1920*1200 screenshot. Ziet er leuk uit (al vind ik de gele brug nooit mooi, het is de enige die daadwerkelijk een mooie brug heeft. Het mag overal alleen wel wat meer zijn.

Ik ben tot nu toe ook nog niet helemaal tevreden over mijn title game. Linksboven ziet er goed uit, maar de uitbreiding naar rechts en onder moet nog wat meer en wat diverser worden (vandaar in eerste instantie ook de MagLev). Ik heb alleen nog niet een heel goed idee wat erbij moet. Alles hebben wel wel ongeveer gehad. (misschien wat meer bootjes, maar dat wordt lastig met die heuvels.

[ Voor 49% gewijzigd door Plasma_Wolf op 08-01-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik zal wel eens een bedrijfje starten op server 1, weet niet hoe ver ik ga komen in het Maglev tijdperk met het startkapitaal.

Ik heb trouwens nog niet eerder met Maglev's gespeeld, maar 1 keer dat tijdperk behaald en toen niet gebruikt, de andere keren ben ik of voor dat tijdperk overnieuw begonnen met een map of had ik een trainset die geen Maglev's had, zoals de NL set. Maar zal toch eerst met normale treinen moeten beginnen lijkt me.

Als iemand tips of opmerkingen over mijn bouwwerken heeft hoor ik dat graag, ben wat dat betreft nog een beginner.

[ Voor 11% gewijzigd door 1shot1kill op 08-01-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb mijn boeltje eigenlijk opgeheven, had alleen een moneytraject liggen.
Ik zal morgenavond kijken of ik je wat kan doneren (heb nog 350 mill liggen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Vraagje aan de pro's hier.
Inmiddels verder gekomen met het sein verhaal.
En merk dat bij grote/drukke stations ik meer heb aan exit/entry signals dan aan PBS
Deze kunnen (ook al splits ik die per 6 sporen op het station) toch de drukte niet helemaal aan.

Nu heb ik echter last van het volgende. Op mijn passagiers stations komen zoveel mensen dat het zeer onhandig is dat de treinen per stuk laden. Er staan nu 6 treinen te wachten op lading, en nu is de volgorde eerst trein 1 tot 100% dan trein 2 tot 100% etc...
Is daar wat aan te doen? Gelijktijdig wegrijden moet kunnen met 2 sporen heen en 2 terug die ik heb liggen. (zeker rondom 18 sporig station heb ik tijdelijk nog hogere spoor capaciteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Treinen laden gelijktijdig hoor, als er maar genoeg goederen staan te wachten op het station. Staat er minder dan één volle trein, dan laadt eerst één trein vol. Oplossing is simpel: minder treinen laten rijden. Is ook onnodig om zes treinen te laten wachten op niets. In principe heb ik ofwel twee ofwel drie treinen op het station wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Bart ® op 09-01-2012 09:33 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Bart ® schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:33:
Treinen laden gelijktijdig hoor, als er maar genoeg goederen staan te wachten op het station. Staat er minder dan één volle trein, dan laadt eerst één trein vol. Oplossing is simpel: minder treinen laten rijden. Is ook onnodig om zes treinen te laten wachten op niets. In principe heb ik ofwel twee ofwel drie treinen op het station wachten.
Hmm, zal dan nog even kijken. Dacht toch echt te zien dat alles op 0% stond op 1 trein na die aan het laden was. En nog 2000 passagiers die ook weg wilden (trein lengte 7)
Dat er meer treinen staan komt omdat er vanuit andere plaatsen treinen binnen komen die lading willen droppen. Uit gemak heb ik die ook op full-load staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:52:
Het stemmen komt vanzelf wel. Houd 14 februari in ieder geval in de gaten. Dan kunnen er voor het laatst inzendingen ingezonden worden en daarna begint het stemproces. Het stemproces gaat gewoon via de mail (tenminste als het net zo gaat als eerder). Hoe ze alles gaan controleren op fraude en dubbel stemmen weet ik niet maar daar weten ze vast wel iets op.

Ik hoop niet dat ze naar mij gaan kijken als er opeens een hele community op mij gestemd heeft. Kijk in ieder geval kritisch naar de plaatjes (als er gestemd mag worden gaat de naam er overal vanaf. Dan heet het gewoon "Entry <nummer van de inzending>". Ik ga op dat moment ook niet zeggen welke van mij is.

[...]
Oké, tegen die tijd zal ik weer eens kijken.
Nee, ik heb alle afbeeldingen bekeken, eigenlijk zonder echt naar de naam te kijken, en toen ik (en een paar anderen die mee keken) erover eens waren welke de mooiste was (dat kwam al vrij snel naar voren), bleek dat dus die van jou te zijn. Ik vind hem zeker het mooiste, ook zeer divers: niet teveel water en teveel lege ruimte, maar zelfs 2 steden en veel treinen, bussen, schepen en vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Suicyder schreef op maandag 09 januari 2012 @ 01:35:
Ik heb mijn boeltje eigenlijk opgeheven, had alleen een moneytraject liggen.
Ik zal morgenavond kijken of ik je wat kan doneren (heb nog 350 mill liggen :P )
Ik heb al 40 mil van bReChThOu gekregen en heb een enigszins winstgevend bedrijf draaien nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Bart ® schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:33:
Nog even gekeken, maar er staan inderdaad boven alle treinen wel % die de ladingen aangeven.
De reden dat sommige treinen nog stil staan te wachten was (bij nader onderzoek) dat ze nog niet weg konden rijden. 4 treinen die tegelijk wel weg willen via pbs gaat niet bij 1 afgaande lijn per blok.
Zodoende wachtende (volle) treinen in een station...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Even weg geweest. Met van alles en nog wat druk. Nu weer tijd. Dus ik ga maar eens kijken of ik er weer wat van kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Nog een bugfix releaseje om de 1.1.x reeks af te maken: 1.1.5 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Voeren we door samen met de herstart. Ook wil ik een aantal dingen proberen (NewGRF) om het interessant te houden voor de spelers die het wat langer spelen.

In dit filmpje (bij 0:32)legt iemand wat mogelijk interessante addons uit, wellicht kunnen we er hier wat van op server2 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik ben wel voor addons die de kosten omhoog duwen en een trackset als nutracks met ×2 of ×4 de kosten zodat niet binnen no-time de map vol is en misschien een trainset zonder Maglev's want daar word alles toch wel erg makkelijk door, de dutch trainset bijvoorbeeld heeft geen Maglev's en je hebt er wat meer tijd voor nodig omdat niet alle passagiers treinen even lang kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
1shot1kill schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:03:
Ik ben wel voor addons die de kosten omhoog duwen en een trackset als nutracks met ×2 of ×4 de kosten zodat niet binnen no-time de map vol is en misschien een trainset zonder Maglev's want daar word alles toch wel erg makkelijk door, de dutch trainset bijvoorbeeld heeft geen Maglev's en je hebt er wat meer tijd voor nodig omdat niet alle passagiers treinen even lang kunnen zijn.
Aan die zat ik ook te denken. Bedenk wel dat de moeilijkheidsgraad om 'gemakkelijk' geld te verdienen dan wel heel erg omhoog gaat.

Wellicht wat leuke GRF voor de stations en bruggen, ziet er altijd leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

1shot1kill schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:03:
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
NuTracks is leuk, maar maakt het late starters nog moeilijker dan het nu al is. Tevens maakt het voor goed lopende bedrijven weinig uit is mijn ervaring. Het opstarten duurt een paar jaar langer en erna kan je weer zonder problemen bouwen.

Als trainset zou ik persoonlijk NARS nemen en eerder starten qua jaartal, omdat NARS met de treinen als op 70% in 1950 :P

Er zijn verschrikkelijk veel mogelijkheden om een game interessanter te maken, zou overigens een 2048x2048 mogelijk zijn qua server load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Suicyder schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:24:
Er zijn verschrikkelijk veel mogelijkheden om een game interessanter te maken, zou overigens een 2048x2048 mogelijk zijn qua server load?
Ik denk dat dit wel mogelijk is. Eerder hadden we nogal last van performanceproblemen maar dit bleek te liggen aan de boten/voertuigen in de game. Nu dit uitstaat heb ik niemand meer horen klagen.

Grotere map lijkt me geen probleem, alleen die map vol krijgen is wel een uitdaging ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mevius schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat dit wel mogelijk is. Eerder hadden we nogal last van performanceproblemen maar dit bleek te liggen aan de boten/voertuigen in de game. Nu dit uitstaat heb ik niemand meer horen klagen.

Grotere map lijkt me geen probleem, alleen die map vol krijgen is wel een uitdaging ;).
Daarom juist :P

edit:
Als men toch verschillende tracks wil kan je ook kiezen voor de Japanese Trainset. Deze heeft een apart spoortype speciaal voor passengersvervoer, denk aan de bullettrains.

[ Voor 17% gewijzigd door Suicyder op 16-01-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Iets langere treinen zou ook wel leuk zijn, en een station newgrf zoals industrial stations renewal of 1 van de nieuwere die ik zelf nog niet heb geprobeerd.
NuTracks is leuk, maar maakt het late starters nog moeilijker dan het nu al is. Tevens maakt het voor goed lopende bedrijven weinig uit is mijn ervaring. Het opstarten duurt een paar jaar langer en erna kan je weer zonder problemen bouwen.
Zet nutracks op ×4 kosten en je honderden miljoenen zijn zo weer weg met een stukje track met middelmatige snelheid en catenary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Suicyder schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Daarom juist :P

edit:
Als men toch verschillende tracks wil kan je ook kiezen voor de Japanese Trainset. Deze heeft een apart spoortype speciaal voor passengersvervoer, denk aan de bullettrains.
Meen me te herinneren dat we daarmee bijna geen snelheid in de treinen hadden, wagonnen met speedlimit, spoor met limit, locs die niet echt veel konden. Kan me alleen niet herinneren hoe dat liep na een tijdje.

Maar in hoeverre dat voor hier spannend is weet ik niet, ik zie nooit echt veel passagiers rondgereden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

TallManNL schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:13:
[...]
Maar in hoeverre dat voor hier spannend is weet ik niet, ik zie nooit echt veel passagiers rondgereden worden.
Dat is omdat ik al een tijdje niet mee doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Misschien is het iets om een map te generaten met very low industry, geeft misschien wat meer reden voor spelers om een passagiersservice op te zetten (anders dan vliegtuigen voor het geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 18-09 14:19
Misschien is het een idee om vliegtuigen volledig te disablen. Viegtuigen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dat is lang geleden dat ik dat spel heb gedaan. Zal hem weer eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:45:
Zo dat is lang geleden dat ik dat spel heb gedaan. Zal hem weer eens installeren.
Wel OpenTTD dan ;) Wanneer komt de reset? Dan ga ik mijn leven weer eens verwaarlozen met een mooi netwerk :P

[ Voor 17% gewijzigd door MoietyMe op 19-01-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

SoaDmaggot schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:04:
Wat hij zegt ^
Treinen is veel leuker en met vliegtuigen is er imo totaal geen uitdaging om (veel) geld te verdienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
bReChThOu schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:42:
[...]

Wat hij zegt ^
Treinen is veel leuker en met vliegtuigen is er imo totaal geen uitdaging om (veel) geld te verdienen..
Wat hij zegt ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op de openttdcoop server was er een newgrf die de prijzen van vliegtuigen aanpakte, de allergoedkoopste bi-plane (2 passengers + 1 zak post) kosstte al 2,1 mil.
Een beetje 747 kostte al snel tientallen mils, kost echt een flinke tijd voordat je dat terugverdient :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Good Fella schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:27:
[...]

Wel OpenTTD dan ;) Wanneer komt de reset? Dan ga ik mijn leven weer eens verwaarlozen met een mooi netwerk :P
Hehe, ik zal je er mee helpen. Vanavond laat (gebruikelijke tijd) zal de server herstart worden. Server1 laten we zoals 'ie is en op server2 gaat de moeilijkheidsgraad drastisch omhoog middels de nieuwe GRF's
SoaDmaggot schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:04:
Prima, hoe staan we heden dagen tegenover voertuigen en boten? Ook uit of 25 per bedrijf is wel schattig?
Als trainset zou ik persoonlijk NARS nemen en eerder starten qua jaartal, omdat NARS met de treinen als op 70% in 1950 :P
Prima, maar >>
Suicyder schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:45:
[...]
Wat doen we? Japanese Trainset of NARS?
Server1 gaat vanavond naar 2048x2048. leef je uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Oe nice! Ik ben er rond 4-5 uur denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik ben nog weer even bezig geweest met de title game contest (paar klein aanpassingen). Dit is het resultaat.

(linkje in plaats van plaatje wegens de grootte)

Hebben jullie nog feedback? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Plasma_Wolf op 22-01-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Vliegtuigen zou ik inderdaad uitzetten, dat is veel competitiever, boten en voertuigen mogen wat mij betreft op de huidige limiet blijven (nu is dat 20 denk ik, of 25 is ook goed)
Qua treinen lijken me beide grf's me leuk - ik laat me gewoon verrassen :Y)
Ik kijk er al naar uit! :Y

@Plasma_Wolf: ziet er wel aardig uit, mooi gedaan!

[ Voor 8% gewijzigd door bReChThOu op 22-01-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 18-09 14:19
Met bReChThOu. Vliegtuigen mogen w.m.b. uit, overige limieten zijn prima :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:52:
Ik ben nog weer even bezig geweest met de title game contest (paar klein aanpassingen). Dit is het resultaat.

(linkje in plaats van plaatje wegens de grootte)

Hebben jullie nog feedback? ;)
Ziet er goed uit, misschien rechtsonder nog wat meer wegvoertuigen, maar voor de rest is hij prima.
Pagina: 1 ... 36 ... 53 Laatste