Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ja, je exit signals moeten aangeven of het station vrij is, als dat niet het geval is mogen de treinen de kruising niet oprijden. Nu geven je exit signals een groen sein, omdat de route van het station weg vrij is, waardoor treinen de kruising oprijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:05
Je moet end combosignals (wit verticaal streepje) ook bij je stationingangen zetten, daar. Je gehele signaalblok (alles tussen signalen) moet het liefst met dezelfde type signalen opgezet zijn.

Denk er wel aan dat je maar een trein tegelijk in je signaalblok krijgt, dus in jouw screenshot zal die trein rechtsonder ook moeten wachten om dat lege spoor op te rijden.

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Volgens mij zijn er meerdere problemen, en in tegenstelling tot wat ze hier boven zeggen zou ik voor je station sporen combo-signals gebruiken. Deze moeten dan net zoals nu 2 kanten op staan.

Ook valt het me op dat je voor de onderste exit een ander signaal hebt gebruikt als voor je bovenste exit, vlgens mij klopt dit niet helemaal.

Andere oplossing is PBS signalen, kunnen er evt nog 2 treinen tegelijk op rijden ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
sjaakwortel schreef op woensdag 07 december 2011 @ 01:30:
Het is volgens mij wel mogelijk om dat te doen, eerst alle treinen naar depot sturen, dan de rails vervangen en dan via de auto update treinfunctie alle treinen updaten.
Nope, want de depot voor normale/elektrische rails, monorail en maglev zijn 3 verschillende. ;) En je kan ze niet updaten met treinen erin. Dus dan sluiten de sporen niet op elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 23:37
Ik zou het station dubbel zo groot maken.
Dan vervolgens 4 sporen reserveren voor de aanvoer en 4 voor de afvoer.
Dan heb je die in elk geval niet door elkaar rijden.
En je kunt meer aan omdat het een groter station is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08

Ravefiend

Carpe diem!

TheJukeBox schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:47:
Ik zou het station dubbel zo groot maken.
Dan vervolgens 4 sporen reserveren voor de aanvoer en 4 voor de afvoer.
Dan heb je die in elk geval niet door elkaar rijden.
En je kunt meer aan omdat het een groter station is :+
Wel ja, da's de makelijkste oplossing natuurlijk maar dat wil ik nu even niet. :P ... Tot dus ver heb ik nog geen werkende combinatie gevonden. Het idee zou zijn dat de twee exits rood zijn wanneer de 4 stationsporen bezet zijn maar dat is nooit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 00:32

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Is er nog plek of ist alweer vol? :-) gister geen tijd gehad :'( dus vanavond maar inhalen.

Wie zei dat dit spelletje verslavend was? ;-)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Ravefiend, je moet bij je stations de entry/exit combo signal zetten (die dus zowel entry als exit is), beide richtingen op. Dan bij de twee sporen waar treinen aankomen een entry signal. En waar ze weg gaan twee exit signals. Deze laatste beide 1 richting. Dan blijf je echter het probleem houden dat maar 1 trein kan aankomen of vertrekken.

Wat je ook kan doen is een PBS signaal (zonder one way) bij je stations zetten, voor als ze eruit willen rijden. En bij je 2 ingangs sporen twee one way PBS signalen. Dan rijden ze enkel binnen als er minimaal 1 spoor vrij is. En rijden de treinen weg als ze weg kunnen rijden. Dan kunnen er, met goed geluk, maximaal 2 treinen vertrekken of aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
U vraagt, wij bouwen. De ideale oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/vreb8k.png

Treinen kunnen van beide spoorlijnen beide kanten van het station bereiken. Standaard zullen ze de kant nemen waar ze aankomen. Die kant vol? Dan neemt de trein de andere kant. ;)

Een andere oplossing is deze:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/bitfk6.png

Iets goedkoper en makkelijker om te maken. De treinen rijden elkaar nog steeds niet veel in de weg omdat ze altijd het eerste vrije platform pakken. Er is altijd een platform beschikbaar per kant omdat er per kant slechts drie sporen toegankelijk zijn. :)

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Merroc schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:16:
Ravefiend, je moet bij je stations de entry/exit combo signal zetten (die dus zowel entry als exit is), beide richtingen op. Dan bij de twee sporen waar treinen aankomen een entry signal. En waar ze weg gaan twee exit signals. Deze laatste beide 1 richting. Dan blijf je echter het probleem houden dat maar 1 trein kan aankomen of vertrekken.
Bij deze opstelling blijft hetzelfde probleem zich voordoen, gezien de exists op groen staan ook wanneer er 4 treinen in het station staan. Een 5de trein gaat dan ofwel voor een al bezet spoor staan, oftewel rijd 'ie door naar de andere exit. Moet ik dan daaruit besluiten dat het enkel maar kan met KoploperMau's ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

@KoploperMau, je laatste station gaat niet werken, omdat je ingang van je station bezet blijft zolang er 1 trein staat. Er missen nog signals voor je station.

Tevens zou ik, als we toch aan het aanpassen zijn het station 90 graden draaien. Op 2 sporen de feeders aan sluiten, en dan 3 sporen ofzo voor je verdere transport, dan zijn het gewoon 2 terminus stations tegen elkaar, ik had het even voorgedaan, maar zit er nu niet in (stage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Marce schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:46:
@KoploperMau, je laatste station gaat niet werken, omdat je ingang van je station bezet blijft zolang er 1 trein staat. Er missen nog signals voor je station.

Tevens zou ik, als we toch aan het aanpassen zijn het station 90 graden draaien. Op 2 sporen de feeders aan sluiten, en dan 3 sporen ofzo voor je verdere transport, dan zijn het gewoon 2 terminus stations tegen elkaar, ik had het even voorgedaan, maar zit er nu niet in (stage)
Hij gebruikt daar Path-Based Signals, zoals het er staat gaat daardoor prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Ravefiend schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:42:
[...]

Bij deze opstelling blijft hetzelfde probleem zich voordoen, gezien de exists op groen staan ook wanneer er 4 treinen in het station staan. Een 5de trein gaat dan ofwel voor een al bezet spoor staan, oftewel rijd 'ie door naar de andere exit. Moet ik dan daaruit besluiten dat het enkel maar kan met KoploperMau's ontwerp?
Och ja, daar had ik niet aan gedacht. :+ . Dan werkt het met PBS wss ook niet, maar als dat ook niet werkt is de enige oplossing zorgen dat je entry spoor niet direct naar de exit spoor kan, zonder door de station te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Ja ik had niet goed gelezen en dus had ik geen rekening gehouden met het feit dat 1 kant slechts een feeder is. Daarom zou je de sporen kunnen scheiden dmv 1 station met een kleiner perron en met een groter perron waar de treintjes apart kunnen stoppen. Dan heb je ook nooit het gevaar dat je station vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het kan wel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cVWGFjMlhg4ACpdlK5h12BdG/full.png
De ingaande sporen splitsen uiteen naar het station, dus daar heb je presignals nodig, voor het uitgaande spoor heb je ze niet nodig.

Afgezien daarvan is dit stationnetje wel nogal inefficiënt, maar dat geeft het niet, het ziet er grappig uit :P

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk op 07-12-2011 12:54 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Het kan zelfs nog beter:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/35jm6i1.png

Bijkomend voordeel is dat er dan twee treinen tegelijk kunnen in en / of uitrijden. :)

[ Voor 28% gewijzigd door KoploperMau op 07-12-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

PBS is voor mietjes, met presignals alles oplossen is veel leuker :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Je bent zelf een mietje. :P

PBS is gewoon veel makkelijker en sneller. Dat eindeloze gewacht totdat een trein een blok uit is is zoooo OpenTTD 0.7. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

KoploperMau schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:57:
Het kan zelfs nog beter:
[afbeelding]

Bijkomend voordeel is dat er dan twee treinen tegelijk kunnen in en / of uitrijden. :)
Lijkt me toch ook niet echt te werken. Trein van links gaat gewoon recht het eerste spoor in het station op waar al een andere trein staat, het rode PBS 1-richting negerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
Ravefiend schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:50:
[...]

Lijkt me toch ook niet echt te werken. Trein van links gaat gewoon recht het eerste spoor in het station op waar al een andere trein staat, het rode PBS 1-richting negerend.
Dan heb je twee-weg PBS seinen staan bij de ingang van je station (of in de verkeerde richting). Je moet één richting PBS seinen uitgaand vanaf het station plaatsen (dus met de lichten richting het station).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Wie had op server 1 "Free to take" gemaakt? Die heb ik ff omgebouwd naar MagLev. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Dat waren ik en Sui, maar we hebben besloten dat we wat technieken zelf willen testen in het chill's patchpack. Dus die draaien we onderling zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56
Ik loop tegen een 'vervelend dingetje' aan in OpenTTD.

Zie onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://files.hypervortex.com/fileviewer/var/resizes/Avatars/OpenTTDRoute.png?m=1323431311

De treinen hebben "Chinwood Transfer" als vertrekstation en gaan naar "Brooklyn City" om daar te lossen. Echter, elke keer als ik een trein kloon, staat "Brooklyn City" met de twee peiltjes als eerste station geselecteerd.
Ik moet dus bij elke trein die ik gekloond heb, 'Sla over' aanklikken zodat die trein niet eerst helemaal leeg naar "Brooklyn City" rijdt, maar gewoon direct vanuit de remise het station van "Chinwood Transfer" induikt en daar gaat laden.
Is er iets van een instelling of iets dergelijks? Ik wordt namelijk goed ziek van bij elke trein het routescherm openklikken en dan 'Sla over' aanklikken. :+

Thanks in advance! _/-\o_

N.B: Als ik een nieuwe trein aanmaak en daarbij Chinwood Transfer bovenin zet en daarna Brooklyn City, draait hij bij het klonen de stations gewoon weer om en wil de gekloonde trein weer eerst naar Brooklyn City rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Zet Chinwood Transfer bovenaan.

Edit: Zet dus bij de gesharede orders het beginstation bovenaan, als ik het laatste stukje van je verhaal goed begrijp geef je een trein eerst orders, en kloon je daarna de orders (met [ctrl]?) van de andere treinen.

Edit2: Of je kloont de verkeerde trein. Anders heb ik geen idee wat je aan het doen bent, want bij het klonen draait OpenTTD echt de orders niet om.

[ Voor 101% gewijzigd door Arie- op 09-12-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Arie- schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:00:
Zet Chinwood Transfer bovenaan.
Lees het N.B.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, ik heb hier eigenlijk nog nooit last van gehad. Heb je niet iets als gedeelde orders aanstaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:14
KoploperMau schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:57:
Het kan zelfs nog beter:
[afbeelding]

Mee eens. Speel maar af en toe OpenTTD, maar sinds er PBS signalen zijn, gebruik ik niet veel anders.

Begin 2009 met beperkte ruimte en geld dit gebouwd (bleek best efficient te werken):

Afbeeldingslocatie: http://jungletrain.net/~joost/gfx/openttd_path_signals.png

Bij giga-throughput zal het wel niet efficient zijn, maar bij een beetje een normale bedrijfsvoering is PBS echt geweldig en bovenal realistischer. Zeker als je netjes blokken aanmaakt waar je langste treinen inpassen.

[ Voor 7% gewijzigd door josh-hill op 09-12-2011 13:08 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

DustSpinner schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:55:

Zie onderstaand plaatje:

[afbeelding]

De treinen hebben "Chinwood Transfer" als vertrekstation en gaan naar "Brooklyn City" om daar te lossen. Echter, elke keer als ik een trein kloon, staat "Brooklyn City" met de twee peiltjes als eerste station geselecteerd.
Ik moet dus bij elke trein die ik gekloond heb, 'Sla over' aanklikken zodat die trein niet eerst helemaal leeg naar "Brooklyn City" rijdt, maar gewoon direct vanuit de remise het station van "Chinwood Transfer" induikt en daar gaat laden.
Is er iets van een instelling of iets dergelijks? Ik wordt namelijk goed ziek van bij elke trein het routescherm openklikken en dan 'Sla over' aanklikken. :+

N.B: Als ik een nieuwe trein aanmaak en daarbij Chinwood Transfer bovenin zet en daarna Brooklyn City, draait hij bij het klonen de stations gewoon weer om en wil de gekloonde trein weer eerst naar Brooklyn City rijden...
Bij het klonen van orders worden de oorspronkelijke orders overschreven, dus wat je voor het klonen instelt in niet relevant. Je moet ná het klonen de orders even op volgorde zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
josh-hill schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:06:
[...]

Mee eens. Speel maar af en toe OpenTTD, maar sinds er PBS signalen zijn, gebruik ik niet veel anders.

Begin 2009 met beperkte ruimte en geld dit gebouwd (bleek best efficient te werken):

[afbeelding]

Bij giga-throughput zal het wel niet efficient zijn, maar bij een beetje een normale bedrijfsvoering is PBS echt geweldig en bovenal realistischer. Zeker als je netjes blokken aanmaakt waar je langste treinen inpassen.
PBS is inderdaad leuk, maar bij grote maps en veel spelers loop je snel tegen het maximum aan wat berekent kan worden per 'tick'. Hierdoor kan het voorkomen dat treinen dus een halve seconde moeten wachten voor een sein dat eigenlijk groen moet geven direct. Nogal zonde als je trein met 643 km/h aan komt fluiten en weer opnieuw kan beginnen omdat het seintje waar hij door moest niet snel genoeg is.

Hierdoor gebruik ik voornamelijk pre-signalling (ik gebruik vrijwel alleen maar RoRo stations). Hij Head-End stations gebruik ik inderdaad nog wel PBS omdat je anders de capaciteit teveel verkleind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Dat is zeker waar. Ik speel dan ook alleen SP en zonder AI.

Vorige week YACD (Yet Another CargoDestinations) geprobeerd en dat beviel best goed. De output van elke producerende tile heeft dan een bepaalde ontvangende tile als bestemming. Je moet dan ook je netwerk afstemmen op de daadwerkelijke eindbestemming van je passagiers/goederen/etc en je moet er voor zorgen dat zowat elk gebouw van een stad bediend wordt.

Had wel het idee dat het pas echt goed werkt bij een kleine map. Helaas is de patch op een niet heel verse build (ergens uit juni) en wordt de omvang van het reizigersvervoer niet gecorrigeerd op de verandering in het systeem, zodat je al gauw enorme hoeveelheden passagiers moet vervoeren.

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=54253

[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 09-12-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

DustSpinner schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:55:

Zie onderstaand plaatje:

[afbeelding]

Sleep order 2 naar boven en opgelost :P
Daarna kan je weer klonen wat je wil want dan blijft het goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suicyder schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:25:
PBS is inderdaad leuk, maar bij grote maps en veel spelers loop je snel tegen het maximum aan wat berekent kan worden per 'tick'. Hierdoor kan het voorkomen dat treinen dus een halve seconde moeten wachten voor een sein dat eigenlijk groen moet geven direct. Nogal zonde als je trein met 643 km/h aan komt fluiten en weer opnieuw kan beginnen omdat het seintje waar hij door moest niet snel genoeg is.
Zo'n limiet bestaat niet, je treinen zullen nooit langer moeten wachten omdat je veel treinen hebt (behalve dat door veel treinen het spoor drukker is en ze dus minder ruimte hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[afbeelding]

Dat ziet er heel netjes uit! Wat voor combinatie van seinen heb je gebruikt?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Joopieboy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:57:
[...]

Dat ziet er heel netjes uit! Wat voor combinatie van seinen heb je gebruikt?
Dat zijn toch duidelijk allemaal PBS signalen, voor de rest wel leuk idd.

Ps. is PBS signalen niet een beetje dubbel?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 21:50
Hmm, ik zat uit te zoeken of ik de route kon veranderen voor alle voertuigen in een bepaalde groep. Blijkt er gewoon Order Sharing te bestaan.

Gelijk maar even alle orders van alle voertuigen aan het aanpassen zodat ze allemaal Shared Orders hebben, is het ineens veel makkelijker/sneller om routes aan te passen.

Enige nadeel, nu moet ik wel weer heel veel orders aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

[...]

[afbeelding]

Je hebt trouwens bij PBS geen seinen voor je perrons nodig als je in- en uitgang hetzelfde spoorblok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

RTG schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:19:
[...]

Je hebt trouwens bij PBS geen seinen voor je perrons nodig als je in- en uitgang hetzelfde spoorblok is.
Die heb je wel nodig, anders wordt er de terugweg geen path berekend en zouden er 2 treinen tegelijk kunnen gaan rijden richting het zelfde spoor, met crashes tot gevolg. Hij heeft nu het minimale aan pbs signalen staan voor zo'n station, en meer heb je er ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Volgende map rest ga ik TL2 denk ik.
Met cargo weight multiplier 4x is het gewoon onmogelijk om een volgepakt netwerk te maken met de standaard trainset. Zelfs met 2 locs en TL4 hebben mijn treinen meer dan 40! hokjes nodig om tot 100% te accelereren, dat maakt joinen van 2 lijnen die allebei veel traffic hebben echt onmogelijk :s
Van mij mag de weight multiplier wel wat omlaag.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

lol, wat? Dan gaan ze zomaar uitrijden terwijl er misschien wel een trein aan het binnenrijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
[...]

Ja, dat klopt. Vind het alleen niet zo mooi. :)

@ Marce, Patriot:
Je krijgt geen botsingen hoor. De treinen reserveren netjes een pad. Werkt precies eender als met wel PBS seinen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Patriot schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:54:
[...]
lol, wat? Dan gaan ze zomaar uitrijden terwijl er misschien wel een trein aan het binnenrijden is.
Depots en stations die je aansluit op een spoorblok van een PBS krijgen als het ware ook een PBS ingebouwd. Nog even getest; zelfs als je blocksignal en PBS neerzet voor een spoorblok gedraagd een depot op dat spoorblok zich nog als zijnde met PBS.

RTG in "[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3"
Werkt perfect.
josh-hill schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:15:
[...]

Ja, dat klopt. Vind het alleen niet zo mooi. :)
Je had het over beperkte ruimte en geld, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Oh ok, wat raar dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 12:58
RTG schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:12:
[...]

Depots en stations die je aansluit op een spoorblok van een PBS krijgen als het ware ook een PBS ingebouwd. Nog even getest; zelfs als je blocksignal en PBS neerzet voor een spoorblok gedraagd een depot op dat spoorblok zich nog als zijnde met PBS.

RTG in "[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3"
Werkt perfect.

[...]

Je had het over beperkte ruimte en geld, vandaar ;)
Het werkt misschien wel perfect, maar dat is het niet.

Je uitgaande PBS signal moet verder van het station af staan. Als een trein weg rijd, dan rijd die door tot het volgende PBS signaal. Stel dat die op rood staat omdat erachter een trein staat te breakdownen, dan kan de uitgaande trein alle ingaande treinen blokkeren. Zie ook http://wiki.openttd.org/PBS#The_Signals en het "unsafe waiting location".

Over het algemeen is dat niet een (langdurig) probleem, maar het gaat wel eens fout.

[ Voor 7% gewijzigd door blackangel op 10-12-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

blackangel schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:21:
[...]

Het werkt misschien wel perfect, maar dat is het niet.

Je uitgaande PBS signal moet verder van het station af staan. Als een trein weg rijd, dan rijd die door tot het volgende PBS signaal. Stel dat die op rood staat omdat erachter een trein staat te breakdownen, dan kan de uitgaande trein alle ingaande treinen blokkeren. Zie ook http://wiki.openttd.org/PBS#The_Signals en het "unsafe waiting location".

Over het algemeen is dat niet een (langdurig) probleem, maar het gaat wel eens fout.
Ik speel zonder breakdowns.
Als er daar al een trein stilstaat dan hoeven andere treinen van mij het station niet eens meer op te kunnen want dan is er wel heel wat aan de hand. Ik zet daar meteen een sein neer zodat meerdere treinen die tegelijk willen vertrekken ook zo snel mogelijk achter elkaar weg kunnen, en niet nog een treinlengte moeten wachten.

Met perfect doelde ik dan ook op het functioneren van PBS zonder extra signals voor de perrons. Ieder heeft uiteindelijk z'n eigen efficiëntste manier van bouwen, afhankelijk van de z'n eigen speelwijze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://rollatorwieltje.dyndns.org/filedumpshit/openttdbug.png

Is dit een bekende bug? De omcirkelde trein kreeg groen bij het entry sign omdat de middelste exit groen werd, maar kiest vervolgens de 1e exit :?
't gebeurd regelmatig. Alle blauwe goederentreinen in beeld hebben dezelfde (shared) orders. Krijg geen melding van een trein die de weg kwijt is (dat zou wel een bekende bug zijn).

Overzichtje (probleem zit rechtsonder):
Afbeeldingslocatie: http://rollatorwieltje.dyndns.org/filedumpshit/openttd1.png

edit:
Volgens mij zie ik het al, dat bovenste spoor gaat naar een ander station |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Juist. Pre-PBS seinen bestaan nog niet, helaas. Een trein zal dus altijd een spoor nemen, ook als dat bezet is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Is er een speciale setting op de server die het immense aantal oil rigs verklaart? In mijn SP game heb ik er altijd maar enkele..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41
Als je 'm tegenkomt graag melden, ik heb meerdere mensen gesproken die zeiden dat er niets aan te doen viel.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Er valt ook weinig aan te doen, misschien een alternatief pakken voor de industry. FIRS en ECS maken het direct ook een stuk moeilijker :P

edit:
De test van Tallman en mij waar we nu een paar weken half half aan werken begint rare vormen aan te nemen, 2044 en het volgende inkomenspatroon :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AJdqrDxQTZKvT7r43byOSOd8/medium.png

[ Voor 52% gewijzigd door Suicyder op 11-12-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
... (nevermind)

[ Voor 97% gewijzigd door josh-hill op 11-12-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Grutjes, 1,7 miljard winst. Da's best veel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Eerlijk gezegd zie ik niet echt een 'raar' inkomstenpatroon. Alleen dat jullie ziek veel verdienen en dat binnen 100 jaar al voor elkaar gekregen hebben. Vast met 2 man tegelijk op 1 account aan het werk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb er niet bij gezegd dat het 2 man op 1 account is en daarnaast nog het gebruik van de Vacuum Tube Trainset.

We zijn een servertje begonnen en afgesproken alleen passengers te vervoeren, laat dat nou de speerpunt van de Vacuum trainset zijn (tot 4.300 km/h).
Ondertussen is het 2049 en gestegen naar 3,7-4 miljard/jaar.

Nadeel van de Vacuum trainset is het kostenplaatje, we gingen het 1e traject vervangen en dat heeft 5,4 miljard gekost :P
Nu maakt het niet meer uit natuurlijk, maar het was een onverwacht dure hobby, we konden net aan 1 trein bouwen na de vervanging.

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 12-12-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Details, kaartgrootte 2048x1024 met transferhubs om de passagiers uit de steden te centraliseren en over de kaart naar de andere kant te kunnen brengen.

Stationspread op 64 en ver de stad ingelopen voor een grote catchment, uitdaging daarin zijnde om genoeg capaciteit te creeren om die zieke bak passagiers toch nog af te kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

TallManNL schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:53:
Details, kaartgrootte 2048x1024 met transferhubs om de passagiers uit de steden te centraliseren en over de kaart naar de andere kant te kunnen brengen.

Stationspread op 64 en ver de stad ingelopen voor een grote catchment, uitdaging daarin zijnde om genoeg capaciteit te creeren om die zieke bak passagiers toch nog af te kunnen voeren.
Pics or it did not happen ;)

Heeft iemand trouwens een screenshot van een treindosering?
Ooit een gezien op een site, een soort cirkel die alleen een extra trein op hoge snelheid laat invoegen als er een open plek is.
De hoofdlijn heeft dan altijd voorrang.
Nu lukt dat me wel, alleen die trein weigert rondjes te rijden en gaat stokstijf stil staan bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Jup, vanavond maar even testen, thanks
Ziet er overigens wel heel lastig uit. Iemand een idee wat die haakse dingen allemaal doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Amafi op 12-12-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Er staat een heleboel bijgeschreven, maar door middel van die dwarssporen + presignals kijken de seinen op het hoofdspoor of daar een trein rijdt of niet, is dat het geval wordt de trein dus die cyclotron geactiveerd, anders mag hij het spoor op.

edit:
Onze server is ook een test van alle items in Chill's Patchpack trouwens. Maar ik denk dat ik een keer een volledige dedicated server ga hosten ermee, maar dat laat ik te zijner tijd wel weten.

[ Voor 29% gewijzigd door Suicyder op 12-12-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Cyclotrons zijn inderdaad een handige manier om treinen te laten invoegen op snelheid, alleen hebben ze een erg lage capaciteit, met name als het spoor waar je op wilt joinen erg vol is, komt er maar zeer zelden een trein tussen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
In Chills patchpack zitten ook speed signals, hiermee zou je je invoegspoor parallel aan je hoofdspoor kunnen leggen en iets langzamer laten rijden dan het hoofdspoor, om de zoveel vakjes zet je dan een oversteek naar je main spoor (incl. korte lookback), als er daar dan een gat vrij is kan je trein door die oversteek met speedsignal die zijn snelheid weer vrijgeeft naar het hoofdspoor.

Eventueel als je trein aan het einde nog niet erin is ingevoegd dat iets langzamere spoor terug laten lussen naar het begin van het invoegspoor en try again. Zal niet perfect werken, maar kan wel voorkomen dat je treinen op lage snelheid invoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TallManNL schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:41:
In Chills patchpack zitten ook speed signals, hiermee zou je je invoegspoor parallel aan je hoofdspoor kunnen leggen en iets langzamer laten rijden dan het hoofdspoor, om de zoveel vakjes zet je dan een oversteek naar je main spoor (incl. korte lookback), als er daar dan een gat vrij is kan je trein door die oversteek met speedsignal die zijn snelheid weer vrijgeeft naar het hoofdspoor.

Eventueel als je trein aan het einde nog niet erin is ingevoegd dat iets langzamere spoor terug laten lussen naar het begin van het invoegspoor en try again. Zal niet perfect werken, maar kan wel voorkomen dat je treinen op lage snelheid invoegen.
Dat zal zeker helpen, helemaal als je die speedsignals zou kunnen programmeren :P

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hoe krijg je Chill's Patchpack nou precies werkend? Voornamelijk; hoe kom ik aan die GRF's die ik nodig heb? Ze noemen de namen in het topic, maar waar haal je ze vandaan?

EDIT: D'oh, stom. De foutmeldingen kwamen van mijn eigen grfs die blijkbaar niet meer in de map stonden maar wel geladen werden door een gedeelde config oid.

[ Voor 32% gewijzigd door Patriot op 12-12-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
StarLite schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:45:
[...]

Dat zal zeker helpen, helemaal als je die speedsignals zou kunnen programmeren :P
Je kan zelf de snelheid opgeven voor die speedsignals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Suicyder schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:41:
[...]

Je kan zelf de snelheid opgeven voor die speedsignals
Volgens mij wordt er bedoeld programmeren zoals programmable signals uit Chill's Patchpack bijvoorbeeld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Marce op 12-12-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mwa... uiteindelijk kan je er ook 2 achter elkaar zetten, immers gebruik je al Chills dus heb je zowel speed als programmable signals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Suicyder schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:52:
Mwa... uiteindelijk kan je er ook 2 achter elkaar zetten, immers gebruik je al Chills dus heb je zowel speed als programmable signals.
Dat is waar, dan worden de joins wel een beetje lomp en groot, vanwege het grote aantal signals enzo, maar je kan dan wel erg efficiente dingen maken.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Chills met cargodist en progsigs e.d. is dan ook wel een beetje voor de ietwat meer gevorderde gebruiker.

Er zitten overigens best leuke dingen nog in als signals op bruggen en in tunnels (signal length 4) en de zogenaamde chunnel (een tunnel onder water door). Dat soort dingen zouden op een gemiddelde server al een hoop terraforming enzo tegen kunnen gaan, je kunt immers naar eilanden tunnelen ipv er een dijk naartoe te moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Zozo server #1 is alweer vol zie ik.....

Misschien weer een keer een reset denk ik zo.

Is het een idee om een aantal settings te wijzigen?
Geen idee of een grotere map gaat werken, vermoed van niet.

Settings
Weight multiplier 2x

GRF
FIRS Industry
FIRS & ECS Standard Train Set

Chill's Patchpack is leuk om te doen, maar heeft een veel hogere instapdrempel. Dus weet niet of dat verstandig is, daarnaast lijkt er een nieuwe release aan te komen met diagonale oversteken over wegen heen.

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 13-12-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan F
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:52
Lijkt me idd wel een mooi moment voor een restart, is misschien wel leuk om fris een keer te spelen voor de afwisseling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zit nu alleen enorm te kloten met mijn station, dan loopt niet lekker, ook met de aanvoer over 2 lijnen inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Suicyder schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:50:
Zozo server #1 is alweer vol zie ik.....

Misschien weer een keer een reset denk ik zo.
Ik heb al een tijdje niets gehoord over de server @forum, mooi dat 'ie het nog goed doet. Hoe is de stabiliteit, vertraging etc?
Is het een idee om een aantal settings te wijzigen?
Geen idee of een grotere map gaat werken, vermoed van niet.

Settings
Weight multiplier 2x

GRF
FIRS Industry
Fine by me uiteraard. Wat voegt FIRS toe?
Chill's Patchpack is leuk om te doen, maar heeft een veel hogere instapdrempel. Dus weet niet of dat verstandig is, daarnaast lijkt er een nieuwe release aan te komen met diagonale oversteken over wegen heen.
Dan stellen we dat nog even uit. Wat ik wel kan doen is server 2 omtoveren tot 'pro-server' en daar Chill's Patchpack draaien i.c.m. moeilijkere settings.
Arjan F schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:59:
Lijkt me idd wel een mooi moment voor een restart, is misschien wel leuk om fris een keer te spelen voor de afwisseling!
Ik kan 'm, zoals gewoonlijk, 'vanavond' laat weer herstarten. Als er niemand nog wil knutselen gooi ik 'm vanavond over op een mooie lege map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
FIRS vervangt alle industrie, de vehiclepack heb je nodig om alle nieuwe typen goederen te kunnen vervoeren.

In het kort komt het erop neer dat je uiteindelijk productie moet draaien ook op bijvoorbeeld farm supplies of engineering supplies om je primaire industrie daarmee te voorzien, die je dat niet zullen ze niet veel (of soms helemaal niet) groeien.

Het geeft industrie vervoer een heel andere dimensie.
meer info

Ik zou de laatste versie gewoon via de ingame downloader halen, is makkelijker voor mensen qua updaten, die kunnen dan de GRF lijst opvragen bij de server informatie en de benodigde items met een paar klikjes downloaden.

[ Voor 25% gewijzigd door Suicyder op 14-12-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Lijkt me leuk! Gaan we toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
En server 1 is weer helemaal leeg. Met de nieuwe GRF-instellingen moet het weer een uitdagende game worden! Hopelijk kan ik de tijd eens vinden om zelf mee te spelen.

Veranderde instellingen:
Settings
Weight multiplier van 4x naar 2x

GRF
FIRS Industry

[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en
Mensen; game on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 21:50
Kijk, als ik zo weer thuis ben zal ik een kijken wat de verschillen nu precies zijn en een beginnetje maken met bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46

Entity

9000rpm

Yay, ik heb 'gewonnen' zie ik. Althans, puur kijkende naar rating dan toch.. Maar daar mikte ik dan ook op :P Er waren een aantal companies die wel veel hogere winsten behaalden.

Vanavond maar eens een nieuwe company starten. Ben benieuwd naar FIRS/ECS, heb daar eigenlijk nog niet eerder mee gespeeld. De lagere weight multiplier is ook erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Entity schreef op woensdag 14 december 2011 @ 07:57:
Yay, ik heb 'gewonnen' zie ik. Althans, puur kijkende naar rating dan toch.
Ik heb inderdaad puur naar de ratingscore gekeken. Je had als enige de status van 'Tycoon' behaald en daardoor dus 'winnaar' :).

• bReChThOu
  • Laatst online: 15:34

bReChThOu

Team Belgium

Hoi, ik probeer mee te spelen maar ik kan 1 grf niet vinden, namelijk FIRS & ECS Standard Train Set (volgens de server gaat het om ECS & FIRS original vehicle set). Waar kan ik deze vinden?

Heb hem gevonden, maar hij zegt nog steeds NEWGRF niet gelijk hoewel de grf-id's wel overeenkomen :/

[ Voor 21% gewijzigd door bReChThOu op 15-12-2011 12:35 ]

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

bReChThOu schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:24:
Hoi, ik probeer mee te spelen maar ik kan 1 grf niet vinden, namelijk FIRS & ECS Standard Train Set (volgens de server gaat het om ECS & FIRS original vehicle set). Waar kan ik deze vinden?

Heb hem gevonden, maar hij zegt nog steeds NEWGRF niet gelijk hoewel de grf-id's wel overeenkomen :/
Je kan gewoon vanuit OpenTTD zelf opdaten, dan heb je altijd de juiste versie ;)

\o/

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Gelukt, thx! (Vreemd genoeg wou het eerder niet lukken :s)

FIRS is wel vet trouwens :9

[ Voor 21% gewijzigd door bReChThOu op 16-12-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46

Entity

9000rpm

Server 1 is een beetje moeilijk aan het doen vandaag volgens mij. Ben er al een keer of 4 uitgegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Bij zowel roze, groen als rood staat het halve netwerk nu vast, omdat ze laden en lossen op 1 station en meer pickup dan perrons hebben. Alle perrons staan vol met pickup treinen, zodat de rest niet meer kan droppen. Gevolg: halve netwerk plat! :P
Met name rood (suicyder) heeft geluk, een paar metal treinen meer en zijn hoofd-hub was vastegelopen, waardoor zijn HELE netwerk stil was komen te liggen :o

[ Voor 24% gewijzigd door StarLite op 18-12-2011 18:15 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey komen er nog mensen op server2?
het is een beetje rustig en ben zowat de enigste wie een beetje actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik ga de servers even laten voor wat het is. Vooral server 1 is te snel vol en verschrikkelijk snel op 2050+.
Daarnaast had iemand besloten metal van mijn metal plant te gaan halen. Dacht dat ik niet hoefde op te kopen om het te voorkomen, blijkbaar toch.

Overigens zal metal nooit 100% vastlopen, er zijn dingen totaal seperaat aangesloten waardoor er altijd treinen kunnen uitladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Dat is wel een lame actie ja, verder vind ik de server wel fijn en ik ben echt onder de indruk van FIRS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb al mijn treinen en vliegtuigen in het depot geparkeerd.
Succes met de verdere game maar als er eerst metal gepikt wordt waar ik het vervoer en ook nog exlusive transport rights gekocht worden houdt ik het voor gezien.

Ik speelde op de GoT server om gezellig wat te bouwen en van elkaar te kunnen leren, niet om á la FoK elkaar in de weg te gaan zitten.

edit @ hieronder:
Ik dacht dat er een ongeschreven regel tot volwassenheid geboden was op de GoT server. Daardoor valt me dit tegen. Zeker gezien dit de 1e keer is dat ik niet alles om mijn hoofdindustrie heen opkoop. Vermoedde het niet nodig te hebben, omdat het in de afgelopen X rondes ook niet gebeurde.

[ Voor 30% gewijzigd door Suicyder op 19-12-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik speel niet online omdat ik juist zelf lekker mijn eigen netwerk wil bouwen. Online is er toch juist het idee van een competitie? Verder weet ik niet wat de regels zijn, het zou kunnen dat concurreren inderdaad niet mag, maar dat staat niet in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Waarom spreek je die persoon er niet op aan dan? Want ik vind zoiets ook niet kunnen namelijk. En als je dit nu laat verpesten door 1 iemand is ook zo stom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het transportrechten kopen kan volgens mij uitgeschakeld worden, dat is inderdaad iets wat je op een 'gezellig samen bouwen' server niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
1. We waren er niet dus hij kon het ons niet vragen
maar
2. hij deed ons een plezier want hij hielp ons onze ratings hoog te houden.

Pure onzin, anderen die vervoeren doen uiteraard niets voor je eigen rating. Verder hadden wij gewoon metal treinen rijden, hadden wij de metal zelf niet vervoerd kon men nog discussieren of het OK was.

Beetje jammer dat zoiets gebeurt, maarja, makkelijker om bij ons 5k metal per maand te komen halen dan zelf een steellijn op te bouwen.

Helemaal eens met mijn collegabouwer, zo hoeft het voor mij ook even niet, ik kijk altijd goed uit of ik anderen niet zit af te tappen of in de weg zit en dan verwacht ik datzelfde respect de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Nogmaals, maar dat bleek ook uit mijn eerdere post, misschien is die persoon zich van geen kwaad bewust. Ik heb in de OP geen regels kunnen vinden, ik kan me voorstellen dat die persoon gewoon fanatiek online wil spelen en dat hij of zij concurrentie een onderdeel van het online spelen vindt. Ik snap ook dat jullie vinden dat dat niet zo is, echter zo lang voor mij niet vast staat dat dat "de regels" zijn doet die andere speler in mijn ogen niets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Inderdaad, online spelen houdt competitie in. Wil je dat niet, dan moet je niet multiplayer spelen. Tenzij in de serverregels anders vermeld staat uiteraard. Ik vind het altijd maar vreemd dat mensen het onvolwassen of asociaal vinden als 'hun' goederen gejat worden. Die zijn namelijk per definitie niet van hun.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Suicyder schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:13:
Ik speelde op de GoT server om gezellig wat te bouwen en van elkaar te kunnen leren, niet om á la FoK elkaar in de weg te gaan zitten.
Dat is ook de intentie van de server.
edit @ hieronder:
Ik dacht dat er een ongeschreven regel tot volwassenheid geboden was op de GoT server. Daardoor valt me dit tegen. Zeker gezien dit de 1e keer is dat ik niet alles om mijn hoofdindustrie heen opkoop. Vermoedde het niet nodig te hebben, omdat het in de afgelopen X rondes ook niet gebeurde.
Ik koop nooit gebied om mijn industrieën op. Op z'n hoogst zet ik een sign neer dat ik de goederen later nog ga vervoeren. Wellicht valt het ook op te lossen met een sign in de trend van dat goederen 'stelen' niet gewaardeerd wordt? Wellicht weet de beste man niet beter (al lijkt me dat onwaarschijnlijk) en doet 'ie het na een keer vragen nooit meer (wat bReChThOu zegt dus :))
TallManNL schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:54:
Helemaal eens met mijn collegabouwer, zo hoeft het voor mij ook even niet, ik kijk altijd goed uit of ik anderen niet zit af te tappen of in de weg zit en dan verwacht ik datzelfde respect de andere kant op.
Heb je een idee wat we er tegen kunnen gaan doen? Het zou jammer zijn als we de fanatieke bouwers niet meer op de server terugzien doordat 1 iemand een keer lullig doet. Ik voel er persoonlijk weinig voor om regels te gaan opstellen voor de server.
Bart ® schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:33:
Inderdaad, online spelen houdt competitie in. Wil je dat niet, dan moet je niet multiplayer spelen. Tenzij in de serverregels anders vermeld staat uiteraard.
Competitief spelen doen we hier zeker maar iedereen die OpenTTD speelt weet dat het not-done is om bij elkaar goederen te gaan jatten. We zijn hier om creatieve (trein)netwerken aan te leggen en/of een zo hoog mogelijke score te krijgen. Iedereen weet (en kan het ook zien) dat als je beiden resources van 1 fabriek trekt het netwerk van de ander niet meer gaat werken.
Ik vind het altijd maar vreemd dat mensen het onvolwassen of asociaal vinden als 'hun' goederen gejat worden. Die zijn namelijk per definitie niet van hun.
Op passagiers van een stad nagelaten vind ik wel dat je het recht claimt. Als iedereen maar bij elkaar goederen gaat lopen jatten kan er nooit een groot (goed draaiend) netwerk ontstaan en is de fun er voor de meeste mensen ook snel af. Mensen hebben er tijd, energie en (virtueel) geld in gestoken om een fabriek goed te laten draaien (elke maand bij afname >80% gaat de productie omhoog) en ik kan me voorstellen dat het niet gewaardeerd wordt als er dan ineens iemand anders ongevraagd van profiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Mevius schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:59:
[...]
Competitief spelen doen we hier zeker maar iedereen die OpenTTD speelt weet dat het not-done is om bij elkaar goederen te gaan jatten.
Dat is natuurlijk de grootste klets die er is. Meeste potjes die ik gespeeld heb is het juist niet meer dan normaal dat je competitief omgaat met de productie van fabrieken. Jatten is per definitie onmogelijk, aangezien elke industrie, en dus ook alle productie van die industrieën, van niemand zijn. Hoe kan je iets jatten wat niemands eigendom is?
We zijn hier om creatieve (trein)netwerken aan te leggen en/of een zo hoog mogelijke score te krijgen.
Als dat in de serverregels staat, dan is dat voor iedereen duidelijk. Er maar vanuit gaan dat iedereen dat doet, dat is gewoon vragen om problemen en discussies als deze.
Iedereen weet (en kan het ook zien) dat als je beiden resources van 1 fabriek trekt het netwerk van de ander niet meer gaat werken.
Dat werkt prima, als je er op inspeelt.
[...]
Op passagiers van een stad nagelaten vind ik wel dat je het recht claimt.
Dat is een mening, maar zeker niet die van iedereen.
Als iedereen maar bij elkaar goederen gaat lopen jatten kan er nooit een groot (goed draaiend) netwerk ontstaan en is de fun er voor de meeste mensen ook snel af.
Nogmaals: als je er rekening mee houdt, dan blijft je netwerk gewoon draaien hoor.
Mensen hebben er tijd, energie en (virtueel) geld in gestoken om een fabriek goed te laten draaien (elke maand bij afname >80% gaat de productie omhoog) en ik kan me voorstellen dat het niet gewaardeerd wordt als er dan ineens iemand anders ongevraagd van profiteert.
Je weet van tevoren dat iemand anders ook goederen gaat vervoeren van een fabriek die in productie omhoog is gegaan door jouw investeringen. Als je dat niet wil, dan had je niet moeten investeren in die fabriek. Dit is gewoon het hele principe van OpenTTD. Iedereen kan alles vervoeren. Als dat niet het idee was geweest, niet de bedoeling was, dan hadden de developers het wel anders gemaakt. Zolang het dus niet in de serverregels specifiek is vastgelegd, is competetie als in iedereen heeft alle rechten op alle goederen, niet meer dan normaal aangezien het spel zo in beginsel is opgebouwd.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik ben het met Bart eens, maar dat was al duidelijk uit mijn vorige posts. Even iets anders, ik heb afgelopen tijd zelf een beetje gespeeld, hierbij een paar screenshots.
Het begin
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/openttd/00-begin_industries.PNGAfbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/openttd/00-begin_newgrfs.PNG
Ik speel meestal (semi-)realistisch. Normaal altijd met FIRS, maar ik besloot de standaard industrieën maar weer een kans te geven, mijn ervaring met die industrieën: bij een hoge productie en treinlengte 4 krijg ik veel te veel treinen, en moet je serieus met load balancers aan de gang om de boel niet vast te laten lopen, dat is me teveel moeite en komt mijn "fun" niet ten goede. Normale treinlengtes van 7 it is, voor echt lompe hoeveelheden kan ik altijd nog voor 10+ gaan.
Het terrein heb ik laten genereren in de de scenario editor, daar ik niet met cargo destinations speel heb ik gekozen voor slechts twee plaatsen, meer voegt voor mijn gevoel niet zoveel toe. Een plaats neer gezet zodat ik te weinig ruimte voor grote bruggen overhoud: ik moet schepen gebruiken (nu ben ik sowieso niet van het extreem terraformen).
Ik had nog nooit met HEQS gespeeld en was benieuwd naar de industriële trams, deze dus ook maar een kans gegeven. Voor vliegtuigen gebruik ik altijd AV8, mocht ik besluiten vliegtuigen te bouwen, dan heb ik in ieder geval de NewGRF geladen. 2CC voor de treinen en NuTracks voor het spoor, besloten me niet te druk hoeven maken om het geld tijdens het spel: de aankoop en inbedrijfskosten wat omlaag geschroefd met parameters.
Verder een paar stationnetjes voor eye candy en soms verplicht ik mezelf om depots te gebruiken zo lang als mijn treinen zijn, daarom depot NewGRFs, tijdens het spelen toch maar niet gebruikt.
Met de UK-Town Set had ik ook nog nooit gespeeld, deze dus ook maar een kans gegeven.

Tijdens het spelen
Eerst de standaard industrieen aangesloten met 125km/h spoor zonder bovenleiding, een paar locs voor de wagonnetjes en langzaam het netwerk uitbreiden. Op het screenshot is een driebaans uphil stukje van het spoor te zien, om alles een beetje in beweging te houden is dat wel nodig.Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/openttd/02-during_three-track-hill.PNG
Op het moment dat het meeste van het netwerk klaar is beginnen met enkele lijntjes te upgraden naar 160km/h + bovenleiding.

Uiteindelijk
De map redelijk vol gebouwd, een goede inschatting gemaakt van benodigde ruimte voor industrieën, er is nog wat ruimte voor extra treinen, prospecting van nieuwe industrieën houdt de map leuk.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/openttd/01-final_hilly.PNG
Zoals te zien is heb ik om de bergjes heengebouwd, dat is ook wel nodig met 5% en *5.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/openttd/01-final_service_levels.PNG
De service levels van de industrieën die momenteel in de map aanwezig zijn. Ik moet enkel de goederen van de sawmill en factory nog naar de plaatsen vervoeren, maar daar heb ik nog geen zin in. Verder zijn er een paar industrieën met een service level onder de 80%, tja, de topsnelheden van de trucks, boten en industriëletrams zijn niet hooggenoeg om dit op 80% te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/openttd/01-final_boats.PNG
Een screenshot van een stukje van de map rechts onderin. Het bovenste eiland heeft kolen die treinen, boten en opnieuw treinen naar de kolencentrale gaan. Het erts, het graan en het vee worden vervoerd met industriëletrams, en daarna met boten naar het volgende eiland.
Het onderste eiland heeft een stuk van de plaats die lekker in de weg zit en waardoor ik boten ben gaan gebruiken om het erts de verplaatsen. Het hout gaat onmiddellijk de boot in opweg naar de overslag haven.
In het plaatsje is te zien hoe ik daar een netwerk heb opgezet om zoveel mogelijk passagiers te schrapen, dumpen op het TGV station vanwaar de passagiers naar het andere dorpje gaan.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/openttd/01-final_tracks.PNG
Tenslotte nog een screenshot van een zooi tracks die door elkaar lopen. Linksonder staal welke naar rechtsboven mag, in het midden een stuk bos wat de mainline in de weg zit. Van linksboven naar rechtsonder loopt de mainline, kolen moeten het hele stuk passeren opweg naar de kolen centrale een eind naar rechtsonder, de sawmill is niet te zien maar bevindt zich onder het midden bovenstaand screenshot.
Het was overigens een redelijk onhandig karwei om de TGV tracks op een redelijk acceptabele manier de main line te laten passeren.

Tenslotte de savegame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijn god hee, wat een prachtwerk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik kan mij in een heleboel meningen vinden. Echter zat ik dus op de server om mensen dingen te leren en om van mensen te leren. Tevens zoals tallman al zegt probeer ik mensen totaal niet in de weg te zitten en verwacht ik ook dat ik hetzelfde respect op een server als deze terug mag verwachten. Ik heb nu meerdere games gespeeld en dit is de 1e keer dat men ongevraagd mijn metal begint te pakken.

Ik heb gezien dat het nu allemaal aangepast is, hij heeft de metal weggehaald, een eigen gebouwd en gebruikt een aantal van mijn originele industriën om die te voorzien van materiaal.
Mevius schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:59:
Dat is ook de intentie van de server.
Vandaar dat ik ook op een dergelijke wijze speel.
Als ik competitief wil spelen zoek ik een andere server op, omdat de GoT server een "Volwassen" server was met normale concurrentie die niet je goederen gapt.
Ik koop nooit gebied om mijn industrieën op. Op z'n hoogst zet ik een sign neer dat ik de goederen later nog ga vervoeren. Wellicht valt het ook op te lossen met een sign in de trend van dat goederen 'stelen' niet gewaardeerd wordt? Wellicht weet de beste man niet beter (al lijkt me dat onwaarschijnlijk) en doet 'ie het na een keer vragen nooit meer (wat bReChThOu zegt dus :))
Ik koop alleen ruimte om mijn industrie op als ik weet dat ik die uiteindelijk nodig ga hebben, dat dacht ik nu niet. Heb het er kort ingame over gehad en zoals gezegd nu is het een en ander aangepast, maar het brengt mij niet terug.
Heb je een idee wat we er tegen kunnen gaan doen? Het zou jammer zijn als we de fanatieke bouwers niet meer op de server terugzien doordat 1 iemand een keer lullig doet. Ik voel er persoonlijk weinig voor om regels te gaan opstellen voor de server.
Geen idee, ik ging er vanuit dat men op GoT en dus ook op de server volwassen genoeg was om elkaar hun ding te laten doen.
Het moge niet zo zijn.
Competitief spelen doen we hier zeker maar iedereen die OpenTTD speelt weet dat het not-done is om bij elkaar goederen te gaan jatten. We zijn hier om creatieve (trein)netwerken aan te leggen en/of een zo hoog mogelijke score te krijgen. Iedereen weet (en kan het ook zien) dat als je beiden resources van 1 fabriek trekt het netwerk van de ander niet meer gaat werken.
Het weghalen is 1, exclusive transport rights is 2.
Het 2e vind ik persoonlijk nog vervelender omdat het in dit geval mijn hele netwerk platlegd. Ik probeer een bouwstijl uit en die wordt gewoon professioneel om zeep geholpen erdoor.
Op passagiers van een stad nagelaten vind ik wel dat je het recht claimt. Als iedereen maar bij elkaar goederen gaat lopen jatten kan er nooit een groot (goed draaiend) netwerk ontstaan en is de fun er voor de meeste mensen ook snel af. Mensen hebben er tijd, energie en (virtueel) geld in gestoken om een fabriek goed te laten draaien (elke maand bij afname >80% gaat de productie omhoog) en ik kan me voorstellen dat het niet gewaardeerd wordt als er dan ineens iemand anders ongevraagd van profiteert.
In dit geval gaat het om een Steel Mill waar ik alle resources naar toe bracht en er 4000+ Metal per maand produceerde en ik de metal al aan het vervoeren was, hetzij niet al te best, maar daar werd aan gewerkt zo nu en dan.

Dat ik als speler niet 100% van mijn vrije tijd in de server wil besteden moet niet betekenen dat iets wat ik al probeer te vervoeren ineeens door een ander vervoert moet gaan worden. En na mijn respons van alle treinen binnenhalen doodleuk mijn primaire industrie ook maar te gaan vervoeren. Het treinen binnenhalen is puur demonstratief, maar nu mijn primaire industrie ook al gepakt wordt heb ik er geen trek meer in om uberhaubt ermee bezig te gaan, want mijn hele netwerk is zo toch al naar de gallemiezen geholpen.

Dat het me dwars zit moge duidelijk zijn, ik heb de nodige uren er weer in zitten en dat mag zo niet meer baten.

[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 19-12-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Tja, dan kan ik maar één ding zeggen: duidelijkere server regels, en spreek de andere persoon er op aan mocht je hem/haar tegenkomen, desnoods delete Vemius het bedrijfje van die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Ik had een hele reactie getypt maar toen hield m'n browser op met functioneren. Dan maar in het heel kort nog een keer:
Suicyder schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:32:
ik zit mensen totaal niet in de weg en verwacht ik ook dat ik hetzelfde respect op een server als deze terug mag verwachten.
En daar ben ik het mee eens.
Ik heb nu meerdere games gespeeld en dit is de 1e keer dat men ongevraagd mijn metal begint te pakken.
Dus men houdt zich prima aan de ongeschreven regel. Laat nu niet de uitzondering op de regel de reden zijn dat je niet meer mee wil spelen.

Verder kreeg ik ingame de opmerkingen te horen 'het begint al weer aardig vol te worden'. Zijn er al mensen in voor een herstart en eventueel een verandering van instellingen/GFX's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Mevius schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:33:
Verder kreeg ik ingame de opmerkingen te horen 'het begint al weer aardig vol te worden'. Zijn er al mensen in voor een herstart en eventueel een verandering van instellingen/GFX's?
Aan de ene kant hebben we nog geen 25% van de industries connected, aan de andere kant ligt het grootste deel van de map (met name het 'oosten') erg vol met spoor.

Verder valt het me op dat er relatief weinig 'primary' industries zijn op de huidige map en erg veel overige industry. Is er een manier om dat in te stellen oid?
Verder vind ik FIRS erg leuk eigenlijk, het brengt een veel grotere uitdaging met zich mee dan 'standaard' industries imho.

Wat wqel leuk zou kunnen zijn zijn extra GRF's om je stations etc 'mooier' te maken. Met openttdcoop hebben/hadden we vaak GRF's waarmee je ook echt een staal station kon maken, dan had je echt industriele platforms waar je rollen staal zag staan enzo. Ik weet alleen niet hoe deze GRF's heten en of hij goed samengaat met FIRS, maar het is wel een leuke toevoeging imho.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

'Industrial station renewal' is wat je in dat geval zoekt. En ja, die werkt op zijn minst gedeeltelijk met FIRS. :)

Er zijn ook alternatieven zoals CHIPS, maar die heb ik nooit geprobeerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Dirk op 19-12-2011 23:55 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste