Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
bedoel meer dat er dan niks meer kan gebeuren waardoor je opeens verlies begint te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Oh zo, dat klopt inderdaad. Als een lijntje winst maakt en gewoon normaal rijdt dan kan het volgens mij niet eens opeens verlies gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Raxious schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:42:
pfff, valt me wel op dat als je eenmaal winst maakt, je geen verlies meer kunt lijden, of ligt dat aan mij? Heb nu een Airport waarmee ik 18K mee verdien per vlucht. Zit nu op 2 ton per jaar ongeveer.

edit: na toevoeging van een 2e vliegtuig zit ik op de 5,5 - 6 ton XD
Als je eenmaal fatsoenlijk uit het rood bent gaat 't meestal harder dan je bij kunt bouwen inderdaad, of je moet de zee proberen op te vullen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

CyBeR schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:06:
[...] of je moet de zee proberen op te vullen.
hehehe :D ik maak dan altijd de hele map boom en waterloos met een hoogte van 2 blokken (om ook nog ergens onderdoor te kunnen):P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 00:32

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Entity schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:05:
Wie zit er heel de tijd pogingen te doen om te connecten naar server 1? Om de paar minuten pauzeert het spel om te connecten maar er komt niemand binnen... Behoorlijk irritant!
Reeds vermeld in het spel, Het spel bleef steeds hangen bij 700/900kb map download, ik wist alleen niet dat het spel dan pauzeerde :-)

nogmaals excuus :-) nu werkt het goed dus zal niet meer gebeuren :-)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 23:37
Wat kun je hem een SCN bestandje ?
is dat geen save game oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Afbeeldingslocatie: http://i1011.photobucket.com/albums/af234/Bklusser/Station.png

Zie hier het station in kwestie.
Ben op zoek naar een maximale ruimte en doorstroming van alle kanten

mspaint ftw ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Amafi op 01-12-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
Allereerst mooi je paint :D

Je gebruikt echt zwaar veel sighns.

En je heb nergens 1 richting ?
je kunt beide kant op met het spoor wat je nu hebt.

Ik zou het depot weg halen als ik jou was, dit kun je effectiever doen.

Ik vind het er nogal omslachtig uitzien.

Kun je mij anders ( als het kan ) de safegame sturen, dan richt ik het in zoals ik denk dat het beste is.

[ Voor 86% gewijzigd door TheJukeBox op 01-12-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 21:50
Wat ik wel apart vind is dat je stukken spoor als 1-richtingsverkeer gebruikt, maar vervolgens de seinen wel 2 kanten op laat wijzen.
Ik zou ze dan juist ook alleen maar 1 kant op laten wijzen, dan is het wat duidelijker wat 1, dan wel 2 richtingsspoor is en welke kant het op gaat.
Dat vind ik dan tenminste.

Je station zal ik morgen eens nabouwen, kijken wat ik er van kan maken.

ps, je het eerder over een verdeling van 4-4 voor je station, maar zoals het nu is is het 3-5.

Edit:
TheJukeBox schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:20:
En je heb nergens 1 richting ?
Kun je mij anders ( als het kan ) de safegame sturen, dan richt ik het in zoals ik denk dat het beste is.
Hij gebruikt zo af en toe wel een 1 way path signal waardoor je idd wel een 1 richtingsspoor creeert omdat je dat sein niet van achteren mag passeren.

Savegame sturen is idd wel handig, kunnen we voortborduren op de bestaande situatie met huidige drukte op het spoor enzo, dat ik daar niet aan gedacht had.

[ Voor 37% gewijzigd door pickboy op 01-12-2011 20:08 . Reden: toevoegen van de quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Minder lullen, meer bouwen! :+
Je kunt wat creatiefs proberen en het station 90 graden draaien. De doorgaande tunnels worden dan wat minder lang geforceerd en je kunt wat beter logica brengen in de aan- en afvoer van het station.

Persoonlijk zorg ik liever voor een station naast de doorgaande weg zodat het doorgaande verkeer geen last heeft van het station (behalve terug invoegende treinen). Ik zou zelf in jouw geval gewoon het vliegveld slopen en plaatje 2 bouwen. Vliegvelden voegen in verhouding toch niet zo veel fun toe en kan misschien ergens in de buurt ernaast gedump worden. Hoewel het wel een grotere uitdaging is het vliegveld daar te houden. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wdz9n.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Dn0wn.png

Bij plaatje 1 heb ik de uitvoer van het station maar simpel gehouden maar kun je ook zoals bij plaatje 2 meer scheiding erin houden. Bij plaatje 2 ben ik wel lui geweest met capaciteit van en naar het staion, maar die is er zo bij te verzinnen :+. Bij de ingang van de stations heb ik maar gewoon wat neergelegd, maar die kun je het beste altijd even balancen op hoeveel er uit elke richting komt.

Ik ben zelf treinen van 3 hokjes lang en non-90 graden bochten gewend dus het zal lang niet fatsoenlijk kloppen, maar het geeft je hopelijk wel wat ideeën. :)

Ps. Bij het scharen van rails voor splitsingen/stations/tunnels (zoals in plaatje 2 voor de tunnels van noord naar zuid); altijd PBS gebruiken, het is de meest simpele manier om je doorstroom efficiënter te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door RTG op 01-12-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
Ik heb zojuist een stuk track gebouwd dat meer dan een jaar nodig heeft met de snelste trein die ik nu tot mn beschikking heb (241km/h) om een rondje te maken... Iedere keer iets van 400-500k winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Sla even een game over, bouw wel wat op de tropical map :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Vandaag weer eens lekker gebouwd, flinke bult olie aan het vervoeren. Kom nu alleen wel op het punt dat 2 input lijnen met 10 platforms de stroom treinen niet meer aankan, en er is ook niet echt veel ruimte om uit te breiden. Wordt morgen een interessante uitdaging ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ao13de.png
Even gedaan met normale rails zodat je de wissels enzo wat duidelijker kan zien. Volgens mij is dit alles wat jij nodig hebt. De treinen moeten alleen kunnen keren in het station, dat is een vereiste. Je zou dit station nog kunnen ombouwen voor 4-sporigheid als je de twee sporen aan weerskanten maakt, en een extra overloopspoor in het midden doet.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zvddtz.png

[ Voor 70% gewijzigd door KoploperMau op 02-12-2011 15:00 . Reden: Extra template toevoegd voor 4 sporen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
Vind het een mooi station, maar waarom keren?, daar vertraag je de boel mee.

Daarbij, jou treinen kunnen dat station niet in, de sighns staan verkeerd om :+

Oh, en je moet nooit depots op je station maken, dat vertraagt al helemaal!

[ Voor 54% gewijzigd door TheJukeBox op 02-12-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Het zijn PBS seinen, ze staan zo echt goed hoor. ;) Met keren bedoel ik dat een trein in het station kan keren. Nu heeft Amafi keersporen zodat de treinen kunnen keren. Als je het goed doet hoeft dat niet, plus, als extra bijkomstigheid heeft dit station geen krappe bogen. ;)

De depots zijn daarbij afgeschermt door seinen en bedoeld voor het maken van extra treinen. Als je ineens al je treinen wil vervangen, kun je de seinen veranderen en alle treinen alsnog vervangen. En dat blijkt in praktijk heel handig te zijn. :) Ik heb onderhoud meestal uitstaan, dus de treinen zullen nooit zomaar het depot binnenrijden tenzij ik dat wil. Vandaar.

[ Voor 10% gewijzigd door KoploperMau op 02-12-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
Wat de ( censor ) zijn PBS seinen ?
Waar dienen die in het speciaal voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
PBS staat voor Path Based Signalling. Dit wil zeggen dat als een trein bij dit sein aankomt, het sein kijkt waar de trein naartoe wilt en een pad reserveert voor die trein. Is dit pad vrij, dan mag de trein over dat pad doorrijden.

Normale "oude" TTD seinen reserveren niets - ze zetten het hele seinblok op rood. Als zich dus een trein in dat blok bevindt, op welke manier dan ook, dan is het rood. Bij PBS seinen wordt dus een bepaald stuk rails gereserveerd in een bepaald blok. Als er dan een tweede trein komt, kijken de seinen bij dat blok opnieuw of er een pad vrij is. Als dit zo is, dan mag ook deze trein doorrijden. Zo kunnen dus meerdere treinen zich in 1 blok bevinden.

In theorie zouden dus vijf treinen dit station kunnen inrijden terwijl er vier treinen wegrijden. Drie vanuit de ingangen en nog twee vanuit de depots, en nog 4 vanuit het station naar de uitgangen. Door PBS te gebruiken kunnen dus meerdere treinen sneller het station uit. De opstopping die ontstaat onstaat dus niet bij de stationsuitgang maar bij het ritsen. Maar omdat dit vrij snel gaat (en er nooit meer dan 9 treinen tegelijk weg moeten) valt de schade hier altijd mee, omdat er 2 x 4 sporen beschikbaar zijn. :)

Duidelijk genoeg? :D
quote: Yexo schreef:
Bullshit. PBS seinen zijn niet duidelijk trager dan gewone seinen.
Ik ben hier nog steeds niet van overtuigd, want een PBS sein moet toch meer berekeningen uitvoeren dan een normaal sein. Zet je je hele spoorlijn vol, dan zal je toch echt meer berekeningen hebben (en dan bedoel ik niet 1 sein, maar enkele 100'den)? Of zie ik dat helemaal verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door KoploperMau op 02-12-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
en wat bedoel je met die "blocken" zo van elke 9 blokjes staat er een sein en in die 9 blokjes kunnen dus 3 treinen van 3 blokjes lang?

En die seinen zijn dus alleen handig bij kruispunten en stations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dit is een van de duidelijkste tutorials, probeer eerst even zelf uit te zoeken. http://kokolokus.de/?s=blog&v=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Bovenstaande tutorial legt alles helder uit. :) Lees hem even door en je snapt het helemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Pff,

Het was gisteravond druk en vandaag te druk op werk.
Maar wow, wat een oplossingen :9~ Kan niet wachten om er een paar te proberen.

Mbt de discussie over pbs.
Ik ga het gewoon testen. Dit station wordt standaard #1 en probeer op een ander stuk in het traject wel een andere manier met pre - exit signals.

Enige wat ik misschien anders doe is toch 2 tiles breder dan de originele scope (zag achteraf dat dat goed moet passen. Met 2 treinen in het midden door 2 stations helften. Dit aangezien de tunnels voor opstoppingen kunnen zorgen bij druk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

KoploperMau schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:18:
[...]
Ik ben hier nog steeds niet van overtuigd, want een PBS sein moet toch meer berekeningen uitvoeren dan een normaal sein. Zet je je hele spoorlijn vol, dan zal je toch echt meer berekeningen hebben (en dan bedoel ik niet 1 sein, maar enkele 100'den)? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ik dacht dat PBS het path berekent voor een trein tot het volgende sein? Dus als je om de 2 hokjes een PBS sein hebt staan hoef ie maar 2 hokjes vooruit te rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 16:07

StM

Ik zou eigenlijk toch wel graag zien als bij een volgende ronde op server 1 de limieten wat omhoog gaan :) Als je veel ruimte nodig hebt voor complexe constructies moet je nu vaak het in minimaal 5 stappen doen, dus een factoor 10 voor de terraforming maar ook voor het clearen zou heel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

StM schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:31:
Ik zou eigenlijk toch wel graag zien als bij een volgende ronde op server 1 de limieten wat omhoog gaan :) Als je veel ruimte nodig hebt voor complexe constructies moet je nu vaak het in minimaal 5 stappen doen, dus een factoor 10 voor de terraforming maar ook voor het clearen zou heel handig zijn.
Ben ik het wel mee eens :-) als je even bezig ben,
(En dat moet nogal in zo'n bergachtige map als deze :-))
Kan je niet verder door de limiet, mag van mij wel wat hoger

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41
StM schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:31:
Night89 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 02:46:
[...]
Ben ik het wel mee eens :-) als je even bezig ben,
(En dat moet nogal in zo'n bergachtige map als deze :-))
Kan je niet verder door de limiet, mag van mij wel wat hoger
Stel maar wat voor, de huidige instellingen zijn:
code:
1
2
3
4
terraform_per_64k_frames = 1000
terraform_frame_burst = 200
clear_per_64k_frames = 1000
clear_frame_burst = 200

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Ik heb dan weer geen enkel idee wat die waardes inhouden :-) dus een zinnig voorstel doen is niet aan mij besteed :-)

//edit//

Zit er ook een instelling in om Land kopen aan banden te leggen?
Mischien ben ik de enigste die het opvalt, maar er zijn er bij die kopen de halve kaart zodat a) een stad niet meer groeit, of b) niemand anders meer een lijntje neer kan leggen daar.

In sommige gevallen is er best wat voor te zeggen hoor, maar overdrijven is ook een vak :-)

[ Voor 60% gewijzigd door Night89 op 03-12-2011 05:06 ]

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:05
Als ik het goed lees op tt-forums krijg je met de huidige settings ongeveer 1 terraform actie per 2 seconden. Maar toch niet helemaal want 1 tile verhogen-verlagen zijn vier tile corners en kost 4 terraform acties. (64k setting)

De burst value geeft het maximaal te bereiken budget aan kwa acties, dus als je een tijdje niet hebt geterraformed mag je 50 hoekpunten verhogen-verlagen, bij het verwerken van een lijn door een berg heb je al heel snel heel veel hoeken die verplaatst worden.

Ik zou voor de burst values 500 ofzo voorstellen en het opladen zou ook flink sneller mogen (2500-5000).
Zeker als je met een paar man in dezelfde company wat aant bouwen bent moet je constant vragen wie er aan het terraformen is, je kunt simpelweg niet fatsoenlijk met 2 man in een company iets aan het aanleggen zijn.

Het belangrijkste is nog wel de burst op een acceptabel niveau te hebben, die zorgt ervoor dat je niet in een sleepactie een gebied van 50x50 levelt. Daarmee is het gemak dus uit het mega terraformen en ga je doelgerichter terraformen.

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Speel dan gewoon op een vlakke map, het hele idee van bergachtig (wat een verzoek was van iemand) is dat je er ook mee te moet werken, mijn suggestie was toen ook wat met de terraforming limit te doen, anders heeft bergachtig geen nut. Maar ik heb niet meegespeeld op de server en zal me er verder niet mee bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 16:07

StM

Night89 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 05:02:
Ik heb dan weer geen enkel idee wat die waardes inhouden :-) dus een zinnig voorstel doen is niet aan mij besteed :-)

//edit//

Zit er ook een instelling in om Land kopen aan banden te leggen?
Mischien ben ik de enigste die het opvalt, maar er zijn er bij die kopen de halve kaart zodat a) een stad niet meer groeit, of b) niemand anders meer een lijntje neer kan leggen daar.

In sommige gevallen is er best wat voor te zeggen hoor, maar overdrijven is ook een vak :-)
Dat ben ik wss deels geweest, dat komt omdat iemand het leuk vond om 3 olie refs neer te poten rond mijn station zodat ik er niet meer kon uitbreiden :) Althans, ik heb nog nooit de game zelf 3 olie refs naast een al bestaande olie ding neer zien zetten binnen enkele minuten.

Wil jij er wat doen moet je even roepen en ik haal ze gelijk weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door StM op 03-12-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Dat van oil rerineries bouwen gebeurt vaker, dan is er elders op de map al langer geen ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Arie- schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:21:
Speel dan gewoon op een vlakke map, het hele idee van bergachtig (wat een verzoek was van iemand) is dat je er ook mee te moet werken, mijn suggestie was toen ook wat met de terraforming limit te doen, anders heeft bergachtig geen nut. Maar ik heb niet meegespeeld op de server en zal me er verder niet mee bemoeien.
Ach, voor het doel van 'geen blinde megavlaktes te levellen' werken die beperkingen uitstekend, maar ook als je met het landschap wil werken en toch wat transportcapaciteit wilt halen zul je af en toe eens wat meer land moeten corrigeren. Dan ga je dus doelgericht terraformen wat toch een heel andere orde van grootte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19
Hoe krijg je eigenlijk precies die 32bit graphics aan de praat?
Ik heb dus de configfile aangepast, en het bestand van 120MB met de graphics gedownload.
Deze bestanden heb ik in de data-map gezet, maar als ik OpenTTD opstart blijf ik die oudere zien.
Ik heb de bestanden zelf ook al uitgepakt maar dat hielp ook niet.
Wat mis ik nog om dit werkend te krijgen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Grrrr, ik had bedacht dat mijn laptop toch makkelijk een online potje openttd wel aan zou moeten kunnen.
Echter ligt de cpu load tussen de 70 en 100 % en is hij traag en crashed dan regelmatig.

Morgen dan toch maar mijn andere laptop weer meenemen......alleen wel jammer dat die zo'n klein scherm heeft.

Iemand enig idee wat voor loads normaal zijn voor het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
pickboy schreef op zondag 04 december 2011 @ 05:11:
Iemand enig idee wat voor loads normaal zijn voor het spel?
De load zit meestal tussen de 1% en 100%. Afhankelijk van je processor en de complexiteit van je spel.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bart ® schreef op zondag 04 december 2011 @ 08:25:
[...]

De load zit meestal tussen de 1% en 100%. Afhankelijk van je processor en de complexiteit van je spel.
Beste. Antwoord. Ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Was eigenlijk meer op zoek naar wat concrete cijfers, ervaringen die mensen hebben met hun systemen.

Mijn laptop trekt het blijkbaar niet, maar mijn pc komt niet boven de 10% cpu uit, op zijn sloffen dus. Had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Voor de vergelijking. Pentium 4 3,2 GHz vs Q9550 2,83 GHz

Aangezien het spel Single Threaded is had ik dit eigenlijk niet verwacht, maar misschien is mijn laptop ook wel toe aan een clean install.

Volgens mij dwaal ik al veel te veel af, moet snel weer gaan bouwen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ligt puur aan de activiteit op de server, de grootte van de map, de hoeveelheid voertuigen in de map etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Die P4 is grofweg half zo snel als die Q9550 (single-core performance), dus dat scheelt best wel. Maar goed, ik heb het spel ook nog gespeeld op een Celeron uit de P3 generatie (700MHz, als ik me niet vergis) en dat was ook nog redelijk te doen. De pathfinder is de bottleneck voor de performance van het spel, en zoals al eerder gezegd is vooral de originele pathfinder niet al te efficiënt (boten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Hoever ben je normaal uitgezoomd? Ingezoomd draai ik momenteel 1% CPU belasting wat omhoog gaat naar 10-12% uitgezoomd. Dit op een i5 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Zo, beetje gekloot met de pbs.

Maar nu het volgende station. Voordeel: het werkt.
Nadeel: Zou vast efficienter kunnen met signals

Afbeeldingslocatie: http://i1011.photobucket.com/albums/af234/Bklusser/Station2.png

[ Voor 24% gewijzigd door Amafi op 04-12-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Waarom heb je meerdere PBS achter de single way PBS staan?

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hoe langer ik naar dat station zit te kijken, hoe gekker ik het vind. Het ziet er uit als een frontale botsing tussen twee roro-stations, met als enige 'voordeel' dat het nu van twee kanten bereikt kan worden.

Als het een beetje druk wordt op dit station kunnen treinen echt heel erg gekke dingen gaan doen, omdat ze gewoon de gelegenheid gegeven wordt om voor te sorteren op een moment dat dat eigenlijk nog niet moet. Echter door de spoorspaghetti vlak voor het station krijgen ze de kans om alsnog *ieder* vrij spoor te kiezen. Effectief kan dit betekenen dat een trein die van linksonder komt, gewoon rechtdoor rijdt en dus gaat voorsorteren voor de rechterkant van het station en vervolgens toch het perron geheel linksboven pakt via die spoorspaghetti. En als hij dat doet zet hij alles dicht voor treinen die richting linksonder willen.

Hetzelfde geldt overigens voor alles wat van rechtsboven komt. Dit station kan best werken, maar gaat onherroepelijk onwijs traag worden als het ook maar iets te druk wordt.

Het grootste probleem van dit station, is het feit dat het geen roro-station is. Nu kan je nooit treinen uit beide richtingen de keuze geven tussen alle perrons zonder het risico te lopen dat de boel vertraagd gaat worden omdat de twee richtingen elkaar in de weg gaan zitten.

Ik heb hier proberen aan te geven wat ík zou veranderen, zonder dat je grondig moet gaan sleutelen (wat hier lastig is omdat je zo dicht tegen twee verschillende steden zit). Binnen de rode kaders mogen alle PBS-seinen weg. Het gele kadertje geeft een potentieel gevaarlijk foutje aan (die je overigens *sowieso* weg moet halen), namelijk een verloren geraakte block signal. Het paarse geeft aan waar ik alle sporen überhaupt weg zou halen (bespaart je ook weer twee tunnels, die gezien je signal distance behoorlijk veel impact kunnen hebben). De oranje lijnen tussen de sporenspaghetti heen geven aan hoe ik de sporen daar zou laten lopen (het zou iig geen spaghetti meer zijn dan).

Het probleem van treinen in tegenovergestelde richting die elkaar in de weg kunnen gaan zitten blijft, maar dat is onoverkomelijk bij een station dat van twee kanten te bereiken is. Ik heb een vermoeden dat je het in je eigen ontwerp heb proberen te verhelpen door die spaghettisporen aan te leggen zodat treinen wat meer keuze hebben. Het probleem is dat dat samen met de overdaad aan pbs-seinen die je aan hebt gelegd, de deur open zet voor treinen die heel erg vreemde capriolen uit gaan halen om op een open spoor te komen. Dat moet je niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Geweldig,

Kan weer wat leren ;)
Steile leercurves zijn lekker. Heb de layout van dit station vrijwel schaamteloos gekopieerd en veranderd.
En aangezien ik de exacte werking van pbs nog niet kende daar inderdaad mee geexperimenteerd.
Voordeel van dit station is dat hij momenteel alles goed aan kan tov mijn oude station (2 pagina's? terug)

Nadeel is dat dit waarschijnlijk later voor problemen gaat zorgen. (moet overigens nog komen, de map is in opbouw).
Dus ik ga het station even volzetten met veel verkeer. Lees meer treinen en vliegveld haal ik anders wel weg.
Als het station weer optimaal is zal ik weer een screenshotje uploaden.

Vind het trouwens wel leuk om de creaties van anderen in te zien.
De simpele stations staan wel op de wiki, maar van grote complexe stations in werking zou ik zeker wel wat kunnen leren.
Dus: upload die pics :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Dan zou ik zeggen check even de GoT 1# server, daar zijn er ook weer een paar bezig geweest met kick-ass stations :P

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

1.1.4 is uit, maar de server is nog 1.1.3, wanneer gaat de server updaten?
Aan het eind van deze game?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

StarLite schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:08:
owh, nog leuke verbeteringetjes?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Night89 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:09:
[...]

owh, nog leuke verbeteringetjes?
Zie: http://ftp.snt.utwente.nl...eases/1.1.4/changelog.txt

Ik heb geupdate naar 1.4 via de "OpenTTDAutoUpdate2" tool, maar ik kan nu niet meer terug naar 1.1.3. Kan ook nergens een installer van 1.1.3 vinden :(

[ Voor 24% gewijzigd door StarLite op 05-12-2011 12:15 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

StarLite schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:13:
[...]

Zie: http://ftp.snt.utwente.nl...eases/1.1.4/changelog.txt

Ik heb geupdate naar 1.4 via de "OpenTTDAutoUpdate2" tool, maar ik kan nu niet meer terug naar 1.1.3. Kan ook nergens een installer van 1.1.3 vinden :(
ik heb de 1.1.3 installer nog wel ergens, even zoeken?

\\Editjé\

Beter zelfs, hier istie al!

OpenTTD 1.1.3

[ Voor 12% gewijzigd door Night89 op 05-12-2011 12:18 ]

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Zijn alleen maar fixes zo te zien, niks bijzonders voor zover ik kon zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Night89 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:02:
Dan zou ik zeggen check even de GoT 1# server, daar zijn er ook weer een paar bezig geweest met kick-ass stations :P
Mijn hoofdcreatie is niet zo bijzonder, 3 megastations bij de Oil Refinery (geel ja).
Ik vind de oplossing van Starlite erg mooi.
Mijn roundabout station moet nog wat meer werk krijgen, ben heel benieuwd hoe hij gaat functioneren met 100 treinen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Suicyder schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:41:
[...]

Mijn hoofdcreatie is niet zo bijzonder, 3 megastations bij de Oil Refinery (geel ja).
Ik vind de oplossing van Starlite erg mooi.
Mijn roundabout station moet nog wat meer werk krijgen, ben heel benieuwd hoe hij gaat functioneren met 100 treinen :P
Ik ook ;)

En opzich,als je het wilt leren en je kijktnaar je Oil Stations enzo, dan heb je ff wat te doen :)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Wat een heerlijke ROTZOOI! :*)

Daar ben ik dol op. Zoals eerder al gezegd, de PBS seinen zijn volkomen nutteloos. Je hebt aan beide kanten van het station een PBS sein nodig en bij elke ingang en that's it. Dat is het mooie aan die dingen. :) Met deze opzet loop je straks als het druk wordt zelfs de kans dat de hele boel vastloopt als treinen zich klemrijden bij je tweede niveau seinen, waarna de hele boel verstopt. En dan moet je treinen een ignore-signal order geven. In een PBS sectie moet je dat NIET WILLEN. :9~

Hierboven werd gezegd dat je de paarse stukken moet slopen, alleen waar gebruik je die nu voor? Om treinen te laten overlopen naar de andere kant als een kant vol is? Om ze te laten keren indien nodig? Anders moet je het gewoon laten staan, anders krijg je onnodig veel leeg materieel ritjes. :P

Is dit een server spel? Want anders kom ik even langs en bouw ik een mooi station. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

KoploperMau schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:23:
[...]

Is dit een server spel? Want anders kom ik even langs en bouw ik een mooi station. :D
Denk het niet, alleen server 1# heeft dat klimaat, daar speel ik nu ook op en die heb ik niet voorbij zien komen :)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

KoploperMau schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:23:
[...]
Wat een heerlijke ROTZOOI! :*)

Daar ben ik dol op. Zoals eerder al gezegd, de PBS seinen zijn volkomen nutteloos. Je hebt aan beide kanten van het station een PBS sein nodig en bij elke ingang en that's it. Dat is het mooie aan die dingen. :) Met deze opzet loop je straks als het druk wordt zelfs de kans dat de hele boel vastloopt als treinen zich klemrijden bij je tweede niveau seinen, waarna de hele boel verstopt. En dan moet je treinen een ignore-signal order geven. In een PBS sectie moet je dat NIET WILLEN. :9~

Hierboven werd gezegd dat je de paarse stukken moet slopen, alleen waar gebruik je die nu voor? Om treinen te laten overlopen naar de andere kant als een kant vol is? Om ze te laten keren indien nodig? Anders moet je het gewoon laten staan, anders krijg je onnodig veel leeg materieel ritjes. :P

Mooi huh :*)
Geen server spel, ik speel te weinig om daarop een mooi netwerk op te bouwen. De temperate server is voor mij te snel vol en wordt dan weer gereset. Dus deze draait lokaal (met cheats zodat ik voor een mooie lijn tenminste een stad of industrie kan magic bulldozen :+ )

Had de lijntjes zo opgezet aangezien het station vanaf links en rechts eindstation is. Maar ook een tussenstation. Doel was dus zoveel mogelijk ruimte te houden voor de pbs om verstoppingen te voorkomen.
Zal vanavond/morgenavond eens kijken op de server naar mooie stationnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Night89 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:16:
[...]

ik heb de 1.1.3 installer nog wel ergens, even zoeken?

\\Editjé\

Beter zelfs, hier istie al!

OpenTTD 1.1.3
TNX! :D

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/Barhattan%20Transport%2C%2017%20Okt%202000.pngDit heb ik er van weten te maken. De tunnels hadden ook nog eenvoudig om het station heen gelegd kunnen worden, maar zo bleef het 8 tiles breed. Als je aan de andere kant zul je hetzelfde ook nog een keer mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
StarLite schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:08:
De server gaat uiteraard ook over op 1.1.4 na de restart.
TallManNL schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:53:
Als ik het goed lees op tt-forums krijg je met de huidige settings ongeveer 1 terraform actie per 2 seconden. Maar toch niet helemaal want 1 tile verhogen-verlagen zijn vier tile corners en kost 4 terraform acties. (64k setting)

De burst value geeft het maximaal te bereiken budget aan kwa acties, dus als je een tijdje niet hebt geterraformed mag je 50 hoekpunten verhogen-verlagen, bij het verwerken van een lijn door een berg heb je al heel snel heel veel hoeken die verplaatst worden.

Ik zou voor de burst values 500 ofzo voorstellen en het opladen zou ook flink sneller mogen (2500-5000).
Zeker als je met een paar man in dezelfde company wat aant bouwen bent moet je constant vragen wie er aan het terraformen is, je kunt simpelweg niet fatsoenlijk met 2 man in een company iets aan het aanleggen zijn.

Het belangrijkste is nog wel de burst op een acceptabel niveau te hebben, die zorgt ervoor dat je niet in een sleepactie een gebied van 50x50 levelt. Daarmee is het gemak dus uit het mega terraformen en ga je doelgerichter terraformen.
Prima.

Voor het overzicht, de instellingen die na de restart van kracht zijn:

code:
1
2
3
4
5
version_number = 1.1.4
terraform_per_64k_frames = 3000
terraform_frame_burst = 500
clear_per_64k_frames = 3000
clear_frame_burst = 500

Als er verder nog suggesties zijn dan hoor ik die graag. Ik zal vanavond eens de ingame creaties komen bewonderen, nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Suicyder schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:41:
[...]
Hmm, aantal treinen die niet meer weg kunnen.
In need of a desperate fix

Opgelost :)

[ Voor 22% gewijzigd door pickboy op 05-12-2011 16:52 . Reden: fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

De server gaat constant over zn zuiger, even een kleine hint voor degene die 'm host ":)

( of hebben we teveel gebouwd?)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb het idee dat je router of server problemen heeft mevius. Vermoed de router.

De verbindingen klappen er steeds uit en dan is de .nl ook niet bereikbaar.
Ik zou als ik jou was daar eens in duiken, nu al 4 keer binnen 30 minuten gebeurd.
pickboy schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:41:
[...]

Hmm, aantal treinen die niet meer weg kunnen.
In need of a desperate fix

Opgelost :)
Klopt de exit lag verkeerd en er miste een stuk kruispunt, nu beter.

edit:
Even een screenshot van de roundabout station. Klikbaar natuurlijk
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v0p7uUQGcHuwfOaJVILU9dTC/medium.png

[ Voor 54% gewijzigd door Suicyder op 05-12-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Ik werd er ook al steeds afgegooid, zat al te zoeken of er hier iemand zat te klooien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Werkt dat nou ook nog goed Suicyder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Op zich werkt het wel aardig, je moet alleen verschrikkelijk goed opletten hoeveel treinen je per zijde aansluit. De bruggen zijn een vertragende factor.

Het zal dan ook nooit een efficient station worden, maar het is wel leuk om te zien.
Tevens zou ik een volgende keer wat dingen anders aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Suicyder schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:19:
Ik heb het idee dat je router of server problemen heeft mevius. Vermoed de router.

De verbindingen klappen er steeds uit en dan is de .nl ook niet bereikbaar.
Ik zou als ik jou was daar eens in duiken, nu al 4 keer binnen 30 minuten gebeurd.
Ik denk als ik 'm herstart hem overgooi op een linux-server. Momenteel draait 'ie @windows server 2008 samen met een aantal andere gameservers en daar zou het probleem wel eens aan kunnen liggen. Er zit geen router tussen dus daar zal het in ieder geval niet aan kunnen liggen ;).

Momenteel schijnt het weer wat beter te zijn, geen idee wat het precies zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
En nog een screenshot
Inmiddels rijden er 98 treinen op het station.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iPaB7d0SA6QQ1WqzFiya00Tj/medium.png

edit:
20:10 connection lost
Niet iedereen verloor connectie, maar wel meerdere :P

[ Voor 16% gewijzigd door Suicyder op 05-12-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
Hallo mensen.

Ik kwam door BlueXephos (D:) weer bij Transport Tycoon en het lijkt mij zooo awesome om zoiets te kunnen ;P. helaas raak ik altijd snel failliet enzeau~...

Ik heb het maar even gedownload en probeerde met de Tweakers.net/mevius server te connecten, maar toen hij klaar was met laden, ging ik weer naar het hoofdmenu... Ligt dat aan mij? Of faal ik gewoon?

Ik hoop dat ik wat van jullie kan leren ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

BlackthunderAwf schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:29:
Hallo mensen.

Ik kwam door BlueXephos (D:) weer bij Transport Tycoon en het lijkt mij zooo awesome om zoiets te kunnen ;P. helaas raak ik altijd snel failliet enzeau~...

Ik heb het maar even gedownload en probeerde met de Tweakers.net/mevius server te connecten, maar toen hij klaar was met laden, ging ik weer naar het hoofdmenu... Ligt dat aan mij? Of faal ik gewoon?

Ik hoop dat ik wat van jullie kan leren ^^.
Linksbovenin komt een wachtwoord schermpje, heb je die gezien? daarna moet ie de map loaden en dan komt het spel.

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Terug naar het hoofdmenu, waar je toevallig linksbovenin een password-dialog kreeg? Ik doe zelf niks online, dus ik weet het niet precies, maar hoorde laatst zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Night89 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:30:
[...]

Linksbovenin komt een wachtwoord schermpje, heb je die gezien? daarna moet ie de map loaden en dan komt het spel.
Ja, daar had ik "mevink" ingevuld. Toen ging die nog loaden.
Nadat ik het spel weer een keer op heb gestart, vliegt ie voordat ik het wachtwoord af kan maken, terug naar het hoofdmenu.

Ik klik geen bedrijf aan, alleen "bekijk spel" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

BlackthunderAwf schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:35:
[...]

Ja, daar had ik "mevink" ingevuld. Toen ging die nog loaden.
Nadat ik het spel weer een keer op heb gestart, vliegt ie voordat ik het wachtwoord af kan maken, terug naar het hoofdmenu.

Ik klik geen bedrijf aan, alleen "bekijk spel" oid.
Firewall per ongeluk aan staan? had ik laatst ook last van..

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Suicyder schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:10:
En nog een screenshot
Inmiddels rijden er 98 treinen op het station.

[afbeelding]
Als het je gaat om grote stations:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lZNi6LG6OI59jpA3WsbfZIrm/medium.png
Elk doet 100+ treinen die continu af en aan rijden dankzij door cheats naar hun maximum gejaagde industrieën. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Dirk schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:38:
[...]

Als het je gaat om grote stations:
[afbeelding]
Elk doet 100+ treinen die continu af en aan rijden dankzij door cheats naar hun maximum gejaagde industrieën. :)
H*ly Cr*p !

Hoelang ben je dar wel niet mee bezig geweest?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Night89 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:37:
[...]

Firewall per ongeluk aan staan? had ik laatst ook last van..
Nee, die staat altijd uit. Net nog gecheckt.
Probeerde net nog een keer te connecten, begon de map te downloaden en halverwege ging hij terug naar het hoofdmenu.

Het is Open TTD 1.1.3 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

BlackthunderAwf schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:43:
[...]

Nee, die staat altijd uit. Net nog gecheckt.
Probeerde net nog een keer te connecten, begon de map te downloaden en halverwege ging hij terug naar het hoofdmenu.

Het is Open TTD 1.1.3 btw.
Dat zien we ja, het spel pauzeert als er iemand joint, en dan komt er niemand binnen :)

Vreemd, het spel stopt zeker op een x aantal kb/s met downloaden van de kaart en zegt dan verbinding verbroken?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Night89 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:39:
[...]

H*ly Cr*p !

Hoelang ben je dar wel niet mee bezig geweest?
Lang. Geen idee hoe lang precies, dit is al een oude map. Overigens zat ik net nog even te kijken, want de stations zijn wel efficiënt, maar de mainlines laten nog wel eens te wensen over. Als ik het me goed herinner probeerde ik ook gewoon hoe ver ik alles kon drijven. Er rijden daar 2410 treinen rond en nog wat los zut aan vliegtuigen, boten en vrachtauto's en mijn pc trekt het allemaal moeiteloos :P

[ Voor 22% gewijzigd door Dirk op 05-12-2011 20:49 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Uiteindelijk is het gelukt en samen met Knight + Arjen nog even gespeeld! =D
Morgen maar even SP doen en dan MP op 1.1.4, als het lukt ;D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Night89 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:44:
[...]

Dat zien we ja, het spel pauzeert als er iemand joint, en dan komt er niemand binnen :)

Vreemd, het spel stopt zeker op een x aantal kb/s met downloaden van de kaart en zegt dan verbinding verbroken?
Ik heb dat op dit moment ook. Bij 1MB kapt 'ie ermee.

Meestal lukt 't na een paar keer proberen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

CyBeR schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:14:
[...]

Ik heb dat op dit moment ook. Bij 1MB kapt 'ie ermee.

Meestal lukt 't na een paar keer proberen wel.
Dat zien we ja :)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heh, een train crash bij starlite. Toch iets niet goed gesignalled :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
hmm, de server lijkt het nu echt te begeven, krijg helemaal geen respons meer.

Misschien probeert ie me iets duidelijk te maken......ow, bedtijd zeker. Morgen weer een poging dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Beide servers zijn opnieuw gestart! De terra form instelingen zijn doorgevoerd. Afgelopen keer stonden er wat mooie creaties op server 1 van meerdere mensen onder 1 company. De savegame valt nog in te zien zoals vermeld staat in de startpost!

Hopelijk komen de performanceproblemen niet meer voor. Mocht er wederom connectieproblemen voorkomen dan graag even melden via pm of hier zodat ik er naar kan kijken.

[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en
[GoT] Mevius #2 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3978&lang=en
Voor nu, game on!
pickboy schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 04:14:
hmm, de server lijkt het nu echt te begeven, krijg helemaal geen respons meer.

Misschien probeert ie me iets duidelijk te maken......ow, bedtijd zeker. Morgen weer een poging dan maar.
Ik dacht ik herstart de server op een 'relatief' rustig tijdstip, 4 uur 'snachts doordeweeks... Zitten er nog steeds mensen op te spelen! :o Ik had het kunnen weten uiteraard ;). Anyway, er staat weer een lege map voor je klaar om te vullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Mooi, vanavond weer wat te doen :-) :-)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe krijgen we op een uurtje ook wel weer vol :p

In het weekend nog eens een SP laten draaien, stadje van 120 inwoners eventjes uitgebouwd naar een metropool van 550.000. Afgeleverde goederen naar 1.4miljoen per maand en 104 miljard winst.

Nadeel: 1 volledige thread draait op 100%, de andere 7 op minder dan 10% :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Super, dat klinkt goed! Vanavond eens wat plek reserveren en gaan bouwen, anders is het dadelijk weer vol. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Mevius schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 04:18:
[...]
Ik dacht ik herstart de server op een 'relatief' rustig tijdstip, 4 uur 'snachts doordeweeks... Zitten er nog steeds mensen op te spelen! :o Ik had het kunnen weten uiteraard ;). Anyway, er staat weer een lege map voor je klaar om te vullen!
Yep, that was me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
even een vraagje voor de pro's.
Is er een redelijk pijnloze manier om je railtype te converteren zonder al je treinen te moeten verkopen en opnieuw te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46

Entity

9000rpm

Volgens mij niet in de standaard OpenTTD versie. Heb ooit met 'patchpacks' gespeeld, OpenTTD builds waar door mensen allerlei patches in zijn geïntegreerd, daar heb ik die functionaliteit weleens gezien. Je kon dan de standaard replace functie gebruiken, alle treinen vervolgens naar depot sturen (worden op dat moment geconvert), daarna je railtype converteren voor de hele map en vervolgens je treinen weer loslaten.

Maar goed, dat werkt dus helaas niet in standaard OpenTTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Als je reeds in een spel bezig bent krijg je het lastig. Als je aan een nieuw spel begint kun je overwegen om de NewGRF "Universal Rail Type" mee te nemen in het spel. Zelf speel ik veelal "realistisch" en gebruik ik nutracks (realistisch spoor en metro in vele varianten), 2cc (realistische treinen en metro's), eGRVTS (standaard bussen en vrachtwagens) en HEQS (lompe mijnbouw, industriele trams), voor mij geen Maglev of Monorail conversion problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Wceend schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:15:
Is er een redelijk pijnloze manier om je railtype te converteren zonder al je treinen te moeten verkopen en opnieuw te kopen?
Nee.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Wceend schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:15:
Als je singleplayer speelt is een manier om het te vermijden om bij de startup van het spel met een de datum te wijzigen naar de datum dat Maglev's al beschikbaar zijn.
Anders.... dikke pech, alles naar het depot. Alles verkopen en opnieuw opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarnet wou ik gaan beginnen op de verse server, kon ik niet joinen, versie niet gelijk. Bleek er een nieuwere versie te zijn. :P Dus die maar geïnstalleerd en weer eens begonnen, miljoentje geleend en voor een 960.000 euro gebouwd. :+ Aardige constructie staan nu haha.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Arie- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:59:
Als je reeds in een spel bezig bent krijg je het lastig. Als je aan een nieuw spel begint kun je overwegen om de NewGRF "Universal Rail Type" mee te nemen in het spel. Zelf speel ik veelal "realistisch" en gebruik ik nutracks (realistisch spoor en metro in vele varianten), 2cc (realistische treinen en metro's), eGRVTS (standaard bussen en vrachtwagens) en HEQS (lompe mijnbouw, industriele trams), voor mij geen Maglev of Monorail conversion problemen.
Heb nu dezelfde GRFs als jij gepakt, even kijken of het er ook uitdagender van wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
MeltedForest schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:54:
[...]

Heb nu dezelfde GRFs als jij gepakt, even kijken of het er ook uitdagender van wordt :)
If so, ideetje voor de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Deze GRF's maken het spel financieel veel moeilijker en lenen zich niet echt voor het bouwen van bijzondere creaties. Leuk voor gevorderde spelers die realistisch willen bouwen en een uitdaging willen houden, maar niet echt geschikt voor beginners of mensen die houden van dolle creaties en snelle treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
En laten we wel wezen, die dolle creaties zijn toch het leukst om te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 10:22
Het is volgens mij wel mogelijk om dat te doen, eerst alle treinen naar depot sturen, dan de rails vervangen en dan via de auto update treinfunctie alle treinen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Mevius schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:41:
[...]

If so, ideetje voor de server?
Als je de server uitdagender wilt maken gooi je er FIRS of ECS op. Dan krijg je ineens een hele bak meer cargotypes/industrietypes. Dan heb je geen simpele livestock -> Factory, Goods -> City lijn meer om goederen af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
MeltedForest schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:54:
[...]

Het is aan te raden de GRF's van bundles.openttdcoop.org te halen, de laatste versies op BaNaNaS zijn niet altijd even compatible. Hoe stom dat ook mag klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08

Ravefiend

Carpe diem!

Heb vroeger vele uurtjes gesleten aan TTD en dus dacht ik OpenTTD weer eens te proberen. So far so good maar die signals, daar geraak ik niet helemaal wijs uit. Ik dacht het vroeger op dezelfde manier gedaan te hebben zonder problemen maar in OpenTTD krijg ik het niet goed. Kan iemand me zeggen wat er hier precies mis aan is:

Afbeeldingslocatie: http://ravefiend.dommel.be/forums/tweakers/ttd.png

Het station dient als transfer / load, met aanvoer van links en afvoer naar rechts.
Pagina: 1 ... 34 ... 53 Laatste