Ik hou ook 1 sein per tegeltje aan (pure luiheid/gewoonte, 1 sein per 2 tegeltjes zou eigenlijk beter zijn), maar bouw meerdere parallelle tunnels en bruggen met PBS-seinen daarvoor. Hierdoor hou je iha geen vertraging van tunnels en bruggen. Als de treinen niet sneller rijden dan de brug aankan, natuurlijk.
Dat is een oplossing voor bruggen/tunnels ja. Maar je hebt nog steeds aftakkingen/kruisingen, en dus plekken met seinafstand 2Parody schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:28:
Ik hou ook 1 sein per tegeltje aan (pure luiheid/gewoonte, 1 sein per 2 tegeltjes zou eigenlijk beter zijn), maar bouw meerdere parallelle tunnels en bruggen met PBS-seinen daarvoor. Hierdoor hou je iha geen vertraging van tunnels en bruggen. Als de treinen niet sneller rijden dan de brug aankan, natuurlijk.
Cunning linguist.
Inderdaad, zoveel dat het lastig is om de "juiste" te zoeken zonder tijd te investeren in welke AI "goed" is.Suicyder schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:41:
Kijk eens naar de AI opties die je van de online content kan halen, er zijn heel veel verschillende
Kwam online wel deze vergelijking tegen. Zou die nog actueel genoeg zijn? (Maart 2011)
Alleen de informatie daarin geeft voornamelijk informatie over de "winstgevendheid" van de AI
Het gemis voor mij is dan de ervaring met de bouwstijl van de AI's
Even voor de duidelijkheid: ik ben geen gewoontedier!Bart ® schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:45:
[...]
Dat is een oplossing voor bruggen/tunnels ja. Maar je hebt nog steeds aftakkingen/kruisingen, en dus plekken met seinafstand 2.

Heeft een sein per tegeltje uberhaubt enig nut? Al heb je alleen de locomotief, die ene tegel is toch bezet en het sein daar voegt niks toe, pas op de volgende tegel is een sein van nut. Standaard gebruik ik treinlengte+1 als seinafstand, aangezien al m'n treinen dezelfde lengte (4) hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door RTG op 24-11-2011 15:08 ]
Was het probleem van sein lengte 2 niet dat je in schuine stukken geen sein lengte 2 maar 2eneenbeetje hebt?
Eigenlijk is een sein per hokje idd niet optimaal, maar het staat zo leuk haha. als je dan een maglev trein volgt in het schermpje lijkt ie soms achteruit te gaan
.
Eigenlijk is een sein per hokje idd niet optimaal, maar het staat zo leuk haha. als je dan een maglev trein volgt in het schermpje lijkt ie soms achteruit te gaan
Het maakt snellere treinopvolging mogelijk. Alleen is elk tegeltje een sein duur, onhandig, en levert het geen echt "profeit" op. Dit komt omdat je, zodra je een afslag maakt, een seintje weg moet halen. Als treinen elkaar dan perfect op zouden volgen (wat praktisch nooit gebeurd) zouden ze daar moeten wachten.RTG schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:04:
Heeft een sein per tegeltje uberhaubt enig nut? Al heb je alleen de locomotief, die ene tegel is toch bezet en het sein daar voegt niks toe, pas op de volgende tegel is een sein van nut. Standaard gebruik ik treinlengte+1 als seinafstand, aangezien al m'n treinen dezelfde lengte (4) hebben.
Ik heb in de loop der jaren seinafstand twee genomen. Dit levert volgens mij het meeste capaciteit op het minste spoor op. Je kan gewoon kruisingen bouwen zonder dat de treinen hoeven af te remmen als er eentje afslaat of gewoon rechtdoor gaat.
Een seinafstand van treinlengte + 1 had ik vroeger ook. Dat is inderdaad ook handig, en wel als je in de file staat. Dan staan ze namelijk mooi achter elkaar. Dat kan met afstand 2 ook.
@Yexo: Ik weet het echt niet meer, en bij het bekijken van de namen valt me ook niemand binnen. Alleen Peter zou het kunnen zijn, misschien komt de naam "Petert" je bekend voor?
[ Voor 7% gewijzigd door KoploperMau op 24-11-2011 16:00 ]
Verwijderd
Petert is inderdaad een bekende nick, maar dat is niet een developer (andere Peter). Hoewel Petert het een en ander van de code weet doordat hij af en toe wat heeft geprobeert te patchen, gaat hij zo af en toe ook gigantisch de mist in. Als je met Petert gesproken hebt zou dat wel een hoop verklarenKoploperMau schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:59:
[...]@Yexo: Ik weet het echt niet meer, en bij het bekijken van de namen valt me ook niemand binnen. Alleen Peter zou het kunnen zijn, misschien komt de naam "Petert" je bekend voor?
Twee posts @ GoT waarvan 1 volledig onzin, netjesVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 03:02:
[...]
(edit) ugh, totaal gemist dat Yexo precies wat ik zei ook al gepost had .. LALALALAAA (kun je net gemaakte posts niet verwijderen? Snorry .....)
Ontopic: vanavond maar eens een netwerk @ server2 aanleggen, momenteel is het daar nog redelijk rustig en er mag wel eens wat actie gebeuren.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Server 1 begint te laggen onderhand.
Verschrikkelijke zooi spullen, terraforming etc geweest.
Bijna tijd voor restart met regels
Verschrikkelijke zooi spullen, terraforming etc geweest.
code:
1
2
3
4
| 1262 Treinen 1818 Road Vehicles 258 Boten 296 Vliegtuigen |
Bijna tijd voor restart met regels
Ik kan d'r weinig aan doen. Ik heb de OpenTTD-servers beide een eigen core gegeven.Suicyder schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:56:
Server 1 begint te laggen onderhand.

Wat stel je voor?Bijna tijd voor restart met regels
[ Voor 7% gewijzigd door Mevius op 25-11-2011 12:42 ]
Ik zal wel eens in Server 2 kijken dit weekend (wist niet eens dat er 2 waren
)
Je gebruikt wel een dedicated server neem ik aan? Text-only zeg maar?Mevius schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:27:
[...]
Ik kan d'r weinig aan doen. Ik heb de OpenTTD-servers beide een eigen core gegeven.
[afbeelding]Op core #1 draait een server voor een ander spel, core #2 is dedicated aan OpenTTD server 1 en core #3 is beschikbaar voor OpenTTD server 3
[...]
Wat stel je voor?
Cunning linguist.
Ik ben gister begonnen in server 2, heb een station kunnen bouwen, en toen crashte mn pc. Kreeg alleen maar zwart beeld vaag genoeg. 2e keer geprobeerd weer, nog voor ik dat station weer kon vinden. Daarna uren ander spel gespeeld en geen problemen
Wow, de temperate climate server is voor mij nu echt onspeelbaar geworden.
Verwijderd
server 1 blijft laggen.
ik kijk naar mijn cpu verbruik 1 core volledig, damm een oud spel wat een moderne cpu op de knieen legt.
amd phenom 2 x4 945 3ghz
ik kijk naar mijn cpu verbruik 1 core volledig, damm een oud spel wat een moderne cpu op de knieen legt.
amd phenom 2 x4 945 3ghz
Het is geen oud spel
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Uiteraard.Bart ® schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:19:
[...]
Je gebruikt wel een dedicated server neem ik aan? Text-only zeg maar?
Wat denk je hoe ik mijn voel met m'n Intel i7 onder de kont!Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:13:
server 1 blijft laggen.
amd phenom 2 x4 945 3ghz
Ondertussen ook al niet nieuw meer
Der valt ondertussen niet meer te spelen, het is een en al lag
Misschien toch een limiet van het aantal treintjes en bussen invoeren. (Stationspread ook naar beneden bijstellen?) De spelers gaan dan vanzelf wel hun routes optimaliseren.
[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 26-11-2011 17:35 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Misschien wel handig inderdaad, had gisteravond nergens last van maar ik wou net 3 seinen plaatsen en dat duurde ongeveer een minuut per sein omdat m'n muis het beeldscherm niet over wou door de lag :-P
Boten staan ook uit?
Cunning linguist.
Bij mij loopt het prima, alleen doet het spel vaker een aantal seconden niks.Arjan F schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:27:
Der valt ondertussen niet meer te spelen, het is een en al lag
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
dus de server is het probleem niet.
maar de eigen pc.
volgens mij gaan ze ook niet in afzienbare tijd multicore ondersteunen.
maar de eigen pc.
volgens mij gaan ze ook niet in afzienbare tijd multicore ondersteunen.
Loopt hier op zich prima, af en toe een paar seconden lag maar prima speelbaar verder.
Damn, gaat idd traag sinds de laatste keer dat ik ingelogd ben...
Zullen we maar restarten dan, wel een mooie score (1000), met 130 miljard euro bedrijfswaarde oid
.
Zullen we maar restarten dan, wel een mooie score (1000), met 130 miljard euro bedrijfswaarde oid
Als de meerderheid het er mee eens is herstart ik zondagavond de server, heeft 'ie precies een week gedraaid!Merroc schreef op zondag 27 november 2011 @ 01:29:
Damn, gaat idd traag sinds de laatste keer dat ik ingelogd ben...
Zullen we maar restarten dan, wel een mooie score (1000), met 130 miljard euro bedrijfswaarde oid.
Oef dan moet ik snel nog even een paar dingetjes bouwen, paar stations meer die actief zijn en ik heb 1000 punten
Heb er geen bezwaar tegen als hij opnieuw gestart wordt, de kaart ligt wel erg vol. Weet nog niet zeker of ik met een nieuwe game weer mee doe overigens, maar met deze ben ik wel redelijk uitgespeeld, zeker nu ik de 1000 punten heb gehaald.
Oh ik zou zo graag willen dat treinen gewoon even wat inhouden als ze op een langzamere voorligger stuiten. Dat zou de doorstroming veel beter maken. Nu zorg ik meestal wel dat ik gelijke treinen heb.
Wat ook erg hoog op mijn verlanglijstje staat (eigenlijk wel hoger nog), is het mogelijk maken om getimede seinen te bouwen, zoals in het normale (weg-)verkeer. Dan kun je een hoofdbaan langer groen geven zodat de grotere massa daar beter door kan rijden zonder dat ze steeds op moeten trekken.
Wat ook erg hoog op mijn verlanglijstje staat (eigenlijk wel hoger nog), is het mogelijk maken om getimede seinen te bouwen, zoals in het normale (weg-)verkeer. Dan kun je een hoofdbaan langer groen geven zodat de grotere massa daar beter door kan rijden zonder dat ze steeds op moeten trekken.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nu looptie wel weer lekker, maar voor de afwisseling zou een restart wel nice zijn
misschien is het wel leuk om maglev en monorail uit te zetten zodat je een keer een "old school" game hebt?!
En dan ook de terraform instellingen zo dat je niet een hele map kunt uitvlakken! Anders heeft het bergachtige niet zoveel nut. MetVerwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:33:
ff een idee voor de restart
wat meer bergachtig zodat je creativiteit moet gebruiken.
code:
in je config.cfg kom je een eind. Andere waarden zijn natuurlijk ook mogelijk afhankelijk van je iegen wensen 1
2
3
4
| terraform_per_64k_frames = 1000 terraform_frame_burst = 200 clear_per_64k_frames = 1000 clear_frame_burst = 200 |
Edit: Documentatieen kort antwoord: nee, niet de prijs, maar hoeveel in wat voor periode.
[ Voor 12% gewijzigd door Arie- op 27-11-2011 18:42 ]
Hebben die instellingen te maken met hoe duur het terraformen is?
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Ik wacht rustig op de restart voordat ik weer mee doe. Bergachtiger en wat moeilijker zou wel mooi zijn.
En nogmaals:
Dutch Trainset
En nogmaals:
Dutch Trainset
Nou ook 1000 punten gehaald vandaag.
Sta nu 1e omdat Rem & Co af en toe onder de 1000 valt ivm niet 80 actieve stations in x dagen en af en toe 6/8 typen goederen.
Sta nu 1e omdat Rem & Co af en toe onder de 1000 valt ivm niet 80 actieve stations in x dagen en af en toe 6/8 typen goederen.
Meen je dat?
bah! Sta ik dan soms (als ik wel 1000 punten heb) boven je?
Nope, het wordt gebaseerd op wie als eerste die 1000 punten had van de twee (of meer) op dat moment
Maximum station spread is gehalveerd van 20 naar 10 blokken.Onbekend schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:34:
(Stationspread ook naar beneden bijstellen?) De spelers gaan dan vanzelf wel hun routes optimaliseren.
Ik heb het landschap wat bergachtiger gemaakt. Ook is het zeeniveau 1 blokje omlaag gesteld zodat er minder water is.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:33:
ff een idee voor de restart
wat meer bergachtig zodat je creativiteit moet gebruiken.
Instelling zijn doorgevoerd.Arie- schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:34:
[...]
En dan ook de terraform instellingen zo dat je niet een hele map kunt uitvlakken! Anders heeft het bergachtige niet zoveel nut. Metcode:in je config.cfg kom je een eind. Andere waarden zijn natuurlijk ook mogelijk afhankelijk van je iegen wensen
1 2 3 4 terraform_per_64k_frames = 1000 terraform_frame_burst = 200 clear_per_64k_frames = 1000 clear_frame_burst = 200.
Speciaal voor jou spelen we dit potje met de Dutch Trainset, op- en aanmerkingen hoor ik vanzelfGood Fella schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:47:
Ik wacht rustig op de restart voordat ik weer mee doe. Bergachtiger en wat moeilijker zou wel mooi zijn.
En nogmaals:
Dutch Trainset
/me Server #1 is opnieuw gestart dus mag weer opnieuw ingericht worden! Speciaal voor MeltedForest in een opvallend kleurtje
Ik kwam helaas niet verder dan 900 punten omdat ik een olietanker had die klem zat tussen 2 oil rigs
Anders was ik ook op 1000 punten uitgekomen. Neemt niet weg dat het een leuk potje was!
Weet nog niet of ik weer mee doe, heb een drukke week voor de boeg. Ik zie wel
Weet nog niet of ik weer mee doe, heb een drukke week voor de boeg. Ik zie wel
Verwijderd
Mijn doel was vooral de grootste stad ontwikkelen, geen idee of ik daarin geslaagd ben.... Ik heb afgelopen weekend geen tijd gehad om in te loggen.
Nope, je tactiek heeft niet gewerkt
Veel teveel stations met veel te lage rating. Ik geloof dat meer dan 5 stations sowieso geen nut heeft.
'Mijn' stad had een stuk of 6 bushaltes met redelijke rating en die stad is dan ook als kool gegroeid. De laatste keer dat ik het gechecked had, was hij 450k inwoners groot, terwijl de nummer 2 stad pas op 170k zat...
'Mijn' stad had een stuk of 6 bushaltes met redelijke rating en die stad is dan ook als kool gegroeid. De laatste keer dat ik het gechecked had, was hij 450k inwoners groot, terwijl de nummer 2 stad pas op 170k zat...
Nou natuurlijk de hamvraag, wie heeft officieel de 1e plek gehaald aan het einde van de game
Als ik dat niet ben he! Dan wordt ik zoooo boos dat ik deze week gewoon skyrim ga spelen ipv open ttd
.
Nummer 2 kwa stad was mijn stad dan wss, die de stad van d1v1n3 heeft omkapseld. Bussen maken overigens ook geen winst meer als ze om de 10 vakjes een busstation tegenkomen.
Nummer 2 kwa stad was mijn stad dan wss, die de stad van d1v1n3 heeft omkapseld. Bussen maken overigens ook geen winst meer als ze om de 10 vakjes een busstation tegenkomen.
Verwijderd
Ja, opeens log ik in, heeft er zich een hele stad gevormd rond de mijne 
Dan maar 75mil extra uitgegeven voor een nieuwe
Oh, die bussen die ik gemaakt had waren eigenlijk niet om winst te maken, ik verdiende er een 5k per jaar aan per busje, wat niet echt fantastisch is. Ook heeft iemand het geweldige idee gehad om een spoorlijn over mijn mainline te bouwen, waardoor al de busjes een uur later wegwaren. 260 busjes gewoon verdwenen
Dan maar 75mil extra uitgegeven voor een nieuwe
Oh, die bussen die ik gemaakt had waren eigenlijk niet om winst te maken, ik verdiende er een 5k per jaar aan per busje, wat niet echt fantastisch is. Ook heeft iemand het geweldige idee gehad om een spoorlijn over mijn mainline te bouwen, waardoor al de busjes een uur later wegwaren. 260 busjes gewoon verdwenen
Och ik ben op een gegeven moment ook maar gestopt met wegen uitwijken dus zal er ook wat van jou en andere platgejaagd hebben.
Ik blijf niet om weggetjes heen gaan
Ik blijf niet om weggetjes heen gaan
Dank je Mevius! Ga gelijk aan de slag
Als iemand dit weet verwerk ik 't in de startpost, vorige game heeft 'Dirk' gewonnen!Suicyder schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:22:
Nou natuurlijk de hamvraag, wie heeft officieel de 1e plek gehaald aan het einde van de game
Ik heb geen idee wie uiteindelijk als nr 1 genoteerd stond, gisteravond was ik het daarvoor Merroc.
Dit doordat Merroc af en toen 6/8 en 7/8 verschillende goederen op transport had en ik constant 1000 punten had.
Hij was alleen een keer zo rijk
Dit doordat Merroc af en toen 6/8 en 7/8 verschillende goederen op transport had en ik constant 1000 punten had.
Hij was alleen een keer zo rijk
Waarom rijdt die Dutch Trainset prul maar 88 km/h als ze 114 oid aan moeten kunnen volgens depot?
Grmbll:(
Ik had me even verslikt in de trainset, mijn trein deed 8 minuten over een stukje van 12 tiles heuvelop...
Geen geld voor een extra loc, dus nu issie maar half zo lang en kan ie nauwelijks aan zijn onderhoud terugverdienen
Geen geld voor een extra loc, dus nu issie maar half zo lang en kan ie nauwelijks aan zijn onderhoud terugverdienen
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ben je toch failliet gegaan? Is mn anderhalve ton aan goodwill weg?StarLite schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:32:
Ik had me even verslikt in de trainset, mijn trein deed 8 minuten over een stukje van 12 tiles heuvelop...
Die krijg je zo wel terug van mn nieuwe company.WhySoSerious schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:36:
[...]
Ben je toch failliet gegaan? Is mn anderhalve ton aan goodwill weg?
Ben iff failliet gegaan, stond een trein van me stil op een heuvel en hij wou niet meer bewegen. Alles ging goed zolang de trein maar met volle snelheid op de heuvel af ging, maar als ie eenmaal stil stond...
Toen molde ik perongeluk een stukje rails terwijl ik negatief stond.. treinen konden niet meer bij depot komen.. etc.
Nu een nieuwe company gestart met een nieuwe track zonder heuvels, werkt een heeeel stuk beter
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Bah! Mijn 140 miljard bedrijfswaarde (en dus 139 miljard in kas) moet toch ook voor IETS tellen?
En de mooie achtergrond?
Hoeveel boten sta je toe op de server? De pathfinding van boten is erg CPU vretend, en als je dus een hele hoop bootjes gaat gebruiken, dan staat zelfs de meest krachtige CPU binnen de kortste keren op z'n achterste. Het is beter het maximaal aantal bootjes te limiteren tot een stuk of 50 (in totaal), dan kunnen gebruikers toch nog hier en daar leuke boot routes bouwen, maar krijg je niet dat 100 hovercraftjes die als een gekke tussen twee grote steden aan het varen zijn de boel plat leggen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:13:
server 1 blijft laggen.
amd phenom 2 x4 945 3ghz
HEEL veel vliegtuigen kunnen ook aardig voor pathing problemen (en dus CPU) zorgen trouwens, maar dan spreek je wel over vele vele honderden.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Snelheidslimiet van de karretjes staat aan?WhySoSerious schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:45:
Waarom rijdt die Dutch Trainset prul maar 88 km/h als ze 114 oid aan moeten kunnen volgens depot?
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Staat realistische treinacceleratie aan? Zo ja dan doe je toch iets fout want dan moet je het wel heel bont maken met je loc en heuvel!StarLite schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:32:
Hoezo? Vanuit stilstand kreeg mijn monorail-lock (die losse) 11 volle ertswagons ook niet omhoog hoor. Dat was volgens mij zelfs maar een dubbele helling.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dat is best vreemd. Een monorail loc zou dat moeiteloos moeten kunnen, zelfs vanuit stilstand. 11 ertswagens is treinlengte 12 dus dat valt best mee, dan zou die moeten optrekken naar ongeveer 30km/h heuvelopwaarts. Waar staat de freight multiplayer op? Dat zou wel eens een rol kunnen spelen.
4, dat is veel idd. 
Ik vond het al gek dat ie zoveel moeite had, dat had ik nog niet eerder gezien
[ Voor 65% gewijzigd door Dirk op 28-11-2011 23:42 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Vorige ronde stond de weight multiplier ook al op 4.
Ik moest hierdoor mijn treinen van 10 lang (max wat ik wou gebruiken) al uitrusten met 2 Chimaera's om uberhaubt een beetje aardig op snelheid te komen.
Ik moest hierdoor mijn treinen van 10 lang (max wat ik wou gebruiken) al uitrusten met 2 Chimaera's om uberhaubt een beetje aardig op snelheid te komen.
Ik heb die multiplier als ik singleplayer speel altijd zo laag mogelijk staan, heb een hekel aan traag optrekkende treinen, zeker met monorail en maglev. Veroorzaakt alleen maar files
Al levert het wel een beetje uitdaging op.
Verwijderd
Ik wil wel eens zo een maglev in het echt zien die met dezelfde snelheid versneld als die in OTTD....
Enkel bruikbaar voor goederen en dan nog zonder chauffeur
Dat je core1 load op 100% zit hebben jullie dat alleen bij de MP? want k heb bij de SP(gewoon een random map van 2048x2048(geloof ik) nergens last van, ook na een company van richting de 2 miljard en weet ik het hoeveel speeltijd, slaapt mijn pc nog steeds ..
Of hebben jullie zulke grote company's dat de savegame groter word als het spel zelf?
Of hebben jullie zulke grote company's dat de savegame groter word als het spel zelf?
Mja ik wil een echte Maglev ook weleens 'bochten' zien nemen zoals in OTTDVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:26:
Ik wil wel eens zo een maglev in het echt zien die met dezelfde snelheid versneld als die in OTTD....
De kaart lag ook nokvol met treinen, voertuigen etc, sommige companies hadden meer dan 800 voertuigen alleen al, zo vol heb ik mijn SP games nooit liggen. Mijn i7 had er niet zoveel moeite mee overigens, maar de Core2 Duo in m'n laptop duidelijk wel...Zen!th schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:36:
Dat je core1 load op 100% zit hebben jullie dat alleen bij de MP? want k heb bij de SP(gewoon een random map van 2048x2048(geloof ik) nergens last van, ook na een company van richting de 2 miljard en weet ik het hoeveel speeltijd, slaapt mijn pc nog steeds ..
Verwijderd
In SP heb ik al companies gehad van 40 miljard per jaar en dan slaapt men PC ook nog steeds, en toch schokt hij dan.
Ik heb een i7 950 en 12gb ram triple channel, kom nooit boven de 15% load en nooit meer dan 3gb geheugen in gebruik als ik enkel TTD doe...
Ik denk dat het meer te maken heeft met optimalisaties enzo, en bij de server met synchronisatieberekeningen of whatever. Het is gewoon niet zo eenvoudig om een oud spel beter te laten lopen dan het eigenlijk kan. Je moet niet vergeten dat de oorspronkelijke versie van TT niet echt multiplayer opties had.
Ik heb een i7 950 en 12gb ram triple channel, kom nooit boven de 15% load en nooit meer dan 3gb geheugen in gebruik als ik enkel TTD doe...
Ik denk dat het meer te maken heeft met optimalisaties enzo, en bij de server met synchronisatieberekeningen of whatever. Het is gewoon niet zo eenvoudig om een oud spel beter te laten lopen dan het eigenlijk kan. Je moet niet vergeten dat de oorspronkelijke versie van TT niet echt multiplayer opties had.
Verwijderd
Nuja, realistisch moet het helemaal niet zijn, ik wou gewoon even meedelen dat al die passagiers in die treintjes morsdood zijn 10s na vertrek. Misschien moeten ze de rating van OTTD maar eens op 18+ zetten wegens aanwezigheid van massamoorden.Entity schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:50:
[...]
Mja ik wil een echte Maglev ook weleens 'bochten' zien nemen zoals in OTTDOftewel: er zijn wel meer consessies gedaan in het spel tov de werkelijkheid. Ook de afstanden en reistijden zijn niet realistisch, dus qua acceleratie hoeft het ook niet zo realistisch te zijn.
[...]
De kaart lag ook nokvol met treinen, voertuigen etc, sommige companies hadden meer dan 800 voertuigen alleen al, zo vol heb ik mijn SP games nooit liggen. Mijn i7 had er niet zoveel moeite mee overigens, maar de Core2 Duo in m'n laptop duidelijk wel...
In het vorige game had ik alleen al 1000 busjes en 300 vliegtuigen. Bij SP heb ik steevast 5000 busjes, 5000 vliegtuigen, 5000 boten en toch altijd wel een 1000-tal treinen. Als ik eenmaal seinen onder de knie heb kan ik eens 5000 treintjes bouwen ook
Maar ik vind het nieuwe spel tot nu toe wel vlot lopen hoor. Gisteren toch al zeker 5 companies failliet zien gaan
Oww okee, maar t spel pakt zeker maar 1 thread dan ook of niet?
Hmm 40 miljard? volgens mij besteed ik er niet genoeg aandacht aan ;d
Kan je in de MP ook gewoon company's bekijken? want k heb niet genoeg tijd om zon uber company te bouwen, maar om een keer te zien lijkt me wel lachen ^^
Moet ik t overigens wel weer ff installeren, net men pc gereinstalt:(
Kan je in de MP ook gewoon company's bekijken? want k heb niet genoeg tijd om zon uber company te bouwen, maar om een keer te zien lijkt me wel lachen ^^
ja je kan ook kijken naar andere company's. Elke keer als ik inlog in de server kijk ik eerst weer wat voor moois de andere company's gebouwd hebben.Zen!th schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:56:
Oww okee, maar t spel pakt zeker maar 1 thread dan ook of niet?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dat geldt sowieso voor het remmen, als een Maglev met 640km/u op een rood sein af komt, staat hij binnen 1 tile stil. Als daar mensen in zitten, liggen ze daarna volgens mij vóór de treinVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:56:
[...]
Nuja, realistisch moet het helemaal niet zijn, ik wou gewoon even meedelen dat al die passagiers in die treintjes morsdood zijn 10s na vertrek. Misschien moeten ze de rating van OTTD maar eens op 18+ zetten wegens aanwezigheid van massamoorden.
[...]
Logisch, aangezien OpenTTD singlethreaded is, en niet meer dan 4GB geheugen kan gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:53:
Zeker wel.Je moet niet vergeten dat de oorspronkelijke versie van TT niet echt multiplayer opties had.
Cunning linguist.
K had al zo'n idee dat het oorspronkelijke spel ook MP had, maar een spel multithreaded maken kan toch wel? Of zeg ik nu iets raars -.-
Dan zou je dus met een i5 @ 4.3ghz minder last hebben van lagg dan met een i7 @ 4.3 omdat die lagere snelheid heb per thread?!
Dan zou je dus met een i5 @ 4.3ghz minder last hebben van lagg dan met een i7 @ 4.3 omdat die lagere snelheid heb per thread?!
Verwijderd
In het oorspronkelijke spel zat een knop die 'Multiplayer' heette en waar niets nuttigs mee te doen was 
Als zo een maglev versnelt dan is die zo plots dat de mensen erin ook al sterven hoor
Als die bootjes echt een probleem geven, dan zal ik straks misschien al mijn bootjes eens afbreken
Als zo een maglev versnelt dan is die zo plots dat de mensen erin ook al sterven hoor
Als die bootjes echt een probleem geven, dan zal ik straks misschien al mijn bootjes eens afbreken
Oww okee, blij maken met een dode mus dan 
Die dingen gaan idd veel te snel, vooral remmen voor een sein is uiterst dodelijk!
Kan je je 2400 bootjes gaan deleten
ben je ff mee bezig denk ik of niet?^^
Die dingen gaan idd veel te snel, vooral remmen voor een sein is uiterst dodelijk!
Kan je je 2400 bootjes gaan deleten
2 klikkenZen!th schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:43:
Oww okee, blij maken met een dode mus dan
Kan je je 2400 bootjes gaan deletenben je ff mee bezig denk ik of niet?^^
1) Send all to depot
2) Sell all vehicles in depot
\o/
Psst, PBS.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:56:
[...]
Als ik eenmaal seinen onder de knie heb kan ik eens 5000 treintjes bouwen ook
Ja, een was ik omdat ik 20 minuten speelde en toen weg moestGisteren toch al zeker 5 companies failliet zien gaan
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 29-11-2011 10:51 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vreemd, ik heb met toch prima vermaakt met die potjes multiplayerVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:40:
In het oorspronkelijke spel zat een knop die 'Multiplayer' heette en waar niets nuttigs mee te doen was
Cunning linguist.
Je had Transport Tycoon en Transport Tycoon Deluxe. TTDLX had iig multiplayer, ik weet niet hoe het zat met de original, kan me niet herinneren dat die dat had.Bart ® schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:56:
[...]
Vreemd, ik heb met toch prima vermaakt met die potjes multiplayer.
\o/
Hmm .. Ik denk dat ik toch ff wat beter moet kijken de volgende keer -.-StarLite schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:44:
[...]
2 klikken
1) Send all to depot
2) Sell all vehicles in depot
Verwijderd
Ik heb beide gehad, maar ten tijde van Deluxe was ik nog vrij jong (12-14) en had ik niet de kennis om de MP aan de praat te krijgenStarLite schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:01:
[...]
Je had Transport Tycoon en Transport Tycoon Deluxe. TTDLX had iig multiplayer, ik weet niet hoe het zat met de original, kan me niet herinneren dat die dat had.
De originele kan ik me echt niet herinneren dat die MP had, ik heb de CD thuis nog liggen, ooit eens gekocht in een megadoos samen met Civ 2 en Settlers II. Beste aankoop ooit die box
TTDLX heeft zeker multiplayer inderdaad, heb ik gewoon gespeeld. TTO durf ik eigenlijk niet te zeggen, toen had ik nog niet de mogelijkheid om multiplayer te spelen dus heb ik er geen herinnering aan
.
Cunning linguist.
Zo te zien had TTO geen echte multiplayer, alleen "2 player" (geen idee wat dat deed)..

[ Voor 17% gewijzigd door Entity op 29-11-2011 11:39 ]
Correct, de originele Transport Tycoon Deluxe had wel een multiplayer, echter alleen via LAN.Entity schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:38:
Zo te zien had TTO geen echte multiplayer, alleen "2 player" (geen idee wat dat deed)..
[afbeelding]
Verwijderd
Turn Based? Of misschien met 2 muizen zoals Settlers 2 indertijdEntity schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:38:
[afbeelding]
Nog ff gezocht, deze opties had je in de 2 Player Mode:

[ Voor 22% gewijzigd door Entity op 29-11-2011 11:55 ]
Heb het plaatje ff naar Photobucket gehost, zou nu moeten werken
Verwijderd
Oh, nu zie ik het 
Nuja, point to point PC verbinden en dan met zen tweeën spelen is ook multiplayer. Ik kan me niet voorstellen dat via een seriële kabel spelen echt zo handig was, en wie had er toen al een modem of netwerk?
Nuja, point to point PC verbinden en dan met zen tweeën spelen is ook multiplayer. Ik kan me niet voorstellen dat via een seriële kabel spelen echt zo handig was, en wie had er toen al een modem of netwerk?
*meldt*.
Hoewel ik nooit ttdx gemultiplayered heb. Wel Command and Conquer (de originele), was ongeveer dezelfde tijd
Hoewel ik nooit ttdx gemultiplayered heb. Wel Command and Conquer (de originele), was ongeveer dezelfde tijd
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
kan me GTA nog wel herinneren over IPX op het schoolnetwerk.
Heb hier veel via seriele kabel gespeeld, niet lang daarna hadden wij een Token Bus/Ring netwerk liggen.
Perfect voor TTD, Grand Prix 2 en C&C '95
Perfect voor TTD, Grand Prix 2 en C&C '95
Ik heb gisteren een autosave van een multiplayerspel ingeladen. Waar ik in MP veel last had van lag ed, had ik daar in SP geen last van. Het MP-deel moet nog een behoorlijke extra belasting geven.Zen!th schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:36:
De vorige game was echt onspeelbaar op mijn laptop op een gegeven moment, terwijl die game daarvoor weer nergens last van had. Waarschijnlijk kwam het door de hoeveelheid boten/vliegtuigen...
Ik speel normaal met multiplayer 5!Dirk schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:41:
4, dat is veel idd.

Om nog even terug te komen op de snelheid van optrekken en afremmen e.d. en hoe dat iedereen zou vermoorden in de trein. Jullie vergeten dat 1 vakje iets van (naar ik meen) 600 km lang is. Als je dan in 1 vakje afremt van 700km/h naar 0, vind ik dat wel vreemd, maar voornamelijk omdat t langzaam is
.
http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Vehicle_speeds
http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Vehicle_speeds
[ Voor 10% gewijzigd door Merroc op 29-11-2011 13:55 ]