Daarstraks ook maar weer eens begonnen, voor het eerst multiplayer. Heb een company gejoined die niet wachtwoord beveiligd was (D1v1n3 NV) en ben het netwerk maar eens gaan optimaliseren, leuke klus
Ik zal eens gaan opletten daar dan, wie weet steek ik er zelf nog wat van op.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Leuk spel!
Is er toevallig behoefte aan een TTD server?
Zo ja, dan kan ik er eventueel 1 hosten want mijn server doet toch al 2 maanden niets.
Is er toevallig behoefte aan een TTD server?
Zo ja, dan kan ik er eventueel 1 hosten want mijn server doet toch al 2 maanden niets.
Had je dat nou niet even vrijdag kunnen doen? Ik heb door de week vrij weinig tijd om te spelen, heb nu het hele weekend gewoon lokaal gespeeld
Dat gaat wel als een trein trouwens, maarja ik zit nog lang niet op 3 á 4000 voertuigen 
Ik zal eens kijken of ik mee ga doen, misschien iets om 2 publieke companies te maken zonder wachtwoord, waar iedereen wat aan kan doen ofzo...
Ik zal eens kijken of ik mee ga doen, misschien iets om 2 publieke companies te maken zonder wachtwoord, waar iedereen wat aan kan doen ofzo...
Een publieke ben ik wel voor! Ik speel ook niet de hele week (tijd...) en het lijkt me wel wat om zo af en toe iets aan een bestaand bedrijf toe te voegen. Dan kun je tenminste echt een keer een half uurtje (en nog een extra uurtje "even dit", het blijft tenslotte OpenTTD) doen. 
Wat ik me trouwens afvraag: kunnen meerdere mensen parallel aan hetzelfde bedrijf werken?
Wat ik me trouwens afvraag: kunnen meerdere mensen parallel aan hetzelfde bedrijf werken?
[ Voor 14% gewijzigd door Parody op 20-11-2011 21:06 . Reden: Ik vraag me wel eens iets af... ]
Verwijderd
Ik zal zometeen de server wel voorbereiden.
Specs:
AMD X6 T1100 @ 4Ghz
16GB DDR3 1600MHz
100/100 connectie
Dus dat moet wel lukken voor een flinke map
Specs:
AMD X6 T1100 @ 4Ghz
16GB DDR3 1600MHz
100/100 connectie
Dus dat moet wel lukken voor een flinke map
Ik ben wel voor om met meerdere mensen aan 1 bedrijf te laten werken.
Omdat dan er minder bedrijven zijn, zit je elkaar ook niet meteen in de weg.
Omdat dan er minder bedrijven zijn, zit je elkaar ook niet meteen in de weg.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Wie gaat er nu de server draaien? Of krijgen we er 2? is natuurlijk ook goed
Als jullie toch een nieuw spel starten; Willen jullie dan de mogelijkheid om aandelen van elkaar te kopen uitzetten?
Waarom?Onbekend schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:12:
Als jullie toch een nieuw spel starten; Willen jullie dan de mogelijkheid om aandelen van elkaar te kopen uitzetten?
Omdat verschillende (lees; iedereen) mensen geklaagd hadden over performance-issues zijn we met de OpenTTD-server over naar andere hardware. Haalt in ieder geval 1 mogelijke probleemfactor naar benenden.
Ook leek het me (en wat anderen) het leuk om een keer een ander klimaat te spelen. Omdat niet iedereen dit even leuk vindt heb ik maar een tweede server opgezet (DostyaVlasova; ik had 'm al klaarstaan om online te gooien. Je bent natuurlijk welkom om een derde server te hosten!
).
We zitten op een nieuwe server dus daar hoort een nieuwe ip-adres bij. Voeg 46.4.144.44 poortje 3979 en 3978 toe aan je favorieten!
[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts

[GoT] Mevius #2 24/7 NL NoBr/NoRestarts

OP is ook geupdatet met de nieuwe info
Ook leek het me (en wat anderen) het leuk om een keer een ander klimaat te spelen. Omdat niet iedereen dit even leuk vindt heb ik maar een tweede server opgezet (DostyaVlasova; ik had 'm al klaarstaan om online te gooien. Je bent natuurlijk welkom om een derde server te hosten!
We zitten op een nieuwe server dus daar hoort een nieuwe ip-adres bij. Voeg 46.4.144.44 poortje 3979 en 3978 toe aan je favorieten!
[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
[GoT] Mevius #2 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Kan eventueel, maar waarom? (zoals hierboven)Onbekend schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:12:
OP is ook geupdatet met de nieuwe info
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Verwijderd
Hey,Entity schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:40:
Daarstraks ook maar weer eens begonnen, voor het eerst multiplayer. Heb een company gejoined die niet wachtwoord beveiligd was (D1v1n3 NV) en ben het netwerk maar eens gaan optimaliseren, leuke klus
Die heb ik dus opgestart, maar omdat er geen plaats meer was voor nieuwe bedrijven heb ik het maar open gelaten voor andere mensen
Het netwerk is niet echt uitgebreid
Paar vliegtuigjes, bootjes die van oil platform naar refinery gaan en een hoop busjes om wat steden te laten groeien + startup cash. Als je iets kan verbeteren
Ik heb op dit moment netwerkproblemen (netwerk buren zorgt ervoor dat ik zo goed als geen signaal meer heb op men eigen netwerk) en ik zal in de loop van de week terug meedoen!
Persoonlijk doe ik aan OpenTTD terwijl ik een film/serie aan het kijken ben en tijdens het voorbereiden van presentaties/lezingen en opzoekwerk.
Meestal staat er bij mij een serie op, football manager en openttd en dan maar alt+tab spammen!
@Mevius: Het enige wat ik niet zo leuk vind, maar wat het wel uitdagender maakt en de herspeelbaarheid verhoogt, is het verdwijnen van de industriëen. Zo had ik een heel netwerk (zonder signalen, ik kreeg het weer niet aan de praat) gelegd naar een oil refinery en net toen de eerste trein aankwam sloot die
Ik heb veel gelezen over sync-errors maar hier heb ik nog geen last van gehad. Ik heb wel gemerkt zoals de andere dat het wat schokte, maar ik gaf mijn internet (512kbps lijn) de schuld, dus ik kan niet oordelen of het aan je server ligt. Ik vind het al heel leuk van je dat je zoiets wilt hosten dus ik klaag niet
Volgens mij is de server inmiddels gereset dus je company is toch verdwenen. Maar ik heb niet echt dingen toegevoegd, maar vooral je spoorlijnen aangepast (met signals dus veel hogere capaciteit) waardoor je winst enorm toe is genomen. Verder wat meer schepen toegevoegd aangezien de platformen meer zijn gaan produceren en wat road vehicles opgeruimd en op andere plekken weer toegevoegd. Toen ik begon, stond je 12e in de rating volgens mij en toen ik klaar was 4e... En toen was het bedtijd 
Hopelijk heb ik vanavond wat tijd, dan begin ik zelf een company op 1 van de servers, want het is toch weer erg leuk... Alleen ff de originele graphics terug opzoeken want die vind ik leuker dan de OpenGFX die nu ik nu had ingeladen.
Hopelijk heb ik vanavond wat tijd, dan begin ik zelf een company op 1 van de servers, want het is toch weer erg leuk... Alleen ff de originele graphics terug opzoeken want die vind ik leuker dan de OpenGFX die nu ik nu had ingeladen.
[ Voor 11% gewijzigd door Entity op 21-11-2011 09:30 ]
Probeerde het nog te vinden, maar krijgen de aandeelhouders dividend/winstdeling op de aandelen?Mevius schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:26:
[.aandelen optie uitzetten.]
Kan eventueel, maar waarom? (zoals hierboven)
Of alleen als ze de aandelen verkopen?
Heb in ieder geval de optie niet gezien om te voorkomen dat je aandelen verkocht worden.
BV ipv NV als het ware.
Dit weekend heerlijk gespeeld. Mevius nog heel erg bedankt met het hoe seinen werken verhaal, en alle andere hulp.
Ben na een aantal jaren (12+) geen TTD (en dan voor stationsspoor een eigen lijn) nu gegaan naar druk bezochte stations met in/uitvoeg mogelijkheden en rangeerterreinen.
Nu alleen jammer dat door de opstoppingen de industrie weg (tot 2 keer toe) weg is getrokken
Verwijderd
Oh, super, dan zal ik vanavond meteen komen meedoen. Als er mensen zijn die een company willen delen (om de server niet meteen vol te stoppen) mogen me altijd iets laten weten. Ik start er vanavond weer eentje, altijd met men naam in de bedrijfsnaam zodat het wat herkenbaar is.Entity schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:29:
Volgens mij is de server inmiddels gereset dus je company is toch verdwenen. Maar ik heb niet echt dingen toegevoegd, maar vooral je spoorlijnen aangepast (met signals dus veel hogere capaciteit) waardoor je winst enorm toe is genomen. Verder wat meer schepen toegevoegd aangezien de platformen meer zijn gaan produceren en wat road vehicles opgeruimd en op andere plekken weer toegevoegd. Toen ik begon, stond je 12e in de rating volgens mij en toen ik klaar was 4e... En toen was het bedtijd
Ik ga me toch eens moeten verdiepen in die seinen, aangezien treinen toch wel de meeste winst geven op lange termijn.
Toen ik vrijdag stopte stond ik nog 3de in de rating, wel met veel minder winst enzo, maar ik denk dat die rating ook aan efficiëntie ligt. Toen ik zaterdag even terugkeek wel gezakt tot 16, maar toen heb ik een 60-tal schepen verwijderd, iemand had land gebouwd pal tussen men 2 havens en daar een spoor op.... dus die schepen geraakte er niet meer. Maar inderdaad, die treinen reden niet echt efficiënt, en ik geloof zelfs dat ze nergens meer aankwamen op het einde
Rating heeft met veel dingen te maken. Als je 1000 punten wil scoren, moet je al deze balkjes vol hebben:

Met een paar sluizen en aquaducten kom je daar wel weer overheen hoorToen ik zaterdag even terugkeek wel gezakt tot 16, maar toen heb ik een 60-tal schepen verwijderd, iemand had land gebouwd pal tussen men 2 havens en daar een spoor op.... dus die schepen geraakte er niet meer
Overigens zou ik een alternatieve vrachtauto- en botenset ook wel leuk vinden, die kunnen veel kostenefficiënter werken.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Oh, op die sluizen en aquaducten heb ik het nooit echt begrepen, ik vind het als natuurkundige nogal verontrustend hoe dat water in die kanalen gewoon bergop kan lopen!Dirk schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:34:
[...]
Met een paar sluizen en aquaducten kom je daar wel weer overheen hoor
Overigens zou ik een alternatieve vrachtauto- en botenset ook wel leuk vinden, die kunnen veel kostenefficiënter werken.
Als ik singleplayer speel is het trouwens niet mijn doel om mijn company zo groot mogelijk te krijgen, ik speel vooral om de wereldpopulatie zo hoog mogelijk te krijgen. Zo heb ik op een game van 1950 tot 2440 de wereldbevolking van 130k tot 17miljoen gekregen...
In veel gevallen kun je zelf een indrustrie plaatsen. Dit heb ik zelf al meerdere malen moeten doen nadat er een lijn vastliep en ik niet in de buurt was om het te fixenVerwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:14:
@Mevius: Het enige wat ik niet zo leuk vind, maar wat het wel uitdagender maakt en de herspeelbaarheid verhoogt, is het verdwijnen van de industriëen. Zo had ik een heel netwerk (zonder signalen, ik kreeg het weer niet aan de praat) gelegd naar een oil refinery en net toen de eerste trein aankwam sloot die
Als het in de map te druk wordt (met de nadruk op te) dan loopt het spel overal niet lekker meer. Heeft volgens mij meer met de engine te maken dan met je hardware of internetlijn.Ik heb veel gelezen over sync-errors maar hier heb ik nog geen last van gehad. Ik heb wel gemerkt zoals de andere dat het wat schokte, maar ik gaf mijn internet (512kbps lijn) de schuld, dus ik kan niet oordelen of het aan je server ligt.
Enige wat ik nog vergeten ben uit te zetten is autosave elke ingame maand. Dat resulteert nu in een seconden vertraging eens per maand. Staat op de lijst voor de volgende restart^^. Verder geen dank uiteraard.Ik vind het al heel leuk van je dat je zoiets wilt hosten dus ik klaag niet
Je kunt altijd nog de savegame inladen om te kijken wat er veranderd is!Entity schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:29:
Volgens mij is de server inmiddels gereset dus je company is toch verdwenen.
Volgens mij krijg je geen winstdeling op de aandelen. Enkel als je de aandelen verkoopt (wat je in feite nooit doet) ontvang je 25% van de huidige waarde van het bedrijf.Amafi schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:21:
[...]
Probeerde het nog te vinden, maar krijgen de aandeelhouders dividend/winstdeling op de aandelen?
Of alleen als ze de aandelen verkopen?
Heb in ieder geval de optie niet gezien om te voorkomen dat je aandelen verkocht worden.
BV ipv NV als het ware.
Graag gedaan!Dit weekend heerlijk gespeeld. Mevius nog heel erg bedankt met het hoe seinen werken verhaal, en alle andere hulp.
Zelf planten die hap!Nu alleen jammer dat door de opstoppingen de industrie weg (tot 2 keer toe) weg is getrokken
Toen ik de game stopte stond Dirk eerste, officieel de 'winnaar' dus!Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:37:
Toen ik vrijdag stopte stond ik nog 3de in de rating,
Ik volg dit topic toch al een behoorlijke tijd en probeer mezelf op een behoorlijk aantal punten te verbeteren binnen openTTD. Nou ben ik echter bij de spoor seinen aangekomen en ik snap in grote lijnen hoe dat in zijn werking gaat. Ik snap alleen niet hoe jullie alles zo vlekkeloos laten verlopen met de 'wacht op vrij spoor' melding die ik op de server wel eens zie verschijnen. Heeft iemand hier wat meer uitleg over?
Weddings are basically funerals with cake.
Ik denk dat die melding van Path Based Signals komen (niet zeker, ik heb het spel al heel lang niet opgestart).
Ik zou is even rond kijken op www.tt-forums.net en http://wiki.openttdcoop.org/Main_Page
Ik zou is even rond kijken op www.tt-forums.net en http://wiki.openttdcoop.org/Main_Page
Verwijderd
Proficiat Dirk!Mevius schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:05:
[...]
Toen ik de game stopte stond Dirk eerste, officieel de 'winnaar' dus!
Ik heb enkele weken geleden een van die gfx pakketten gebruikt die je industrie veranderen, maar die werkte toch niet zo heel goed. Had ik een olie-raffinaderij die benzine maakte, maar geen benzine wagentjes voor aan men trein te hangen. Wel boten die beznine konden vervoeren, maar er was geen zee in de buurt...
Als je een goede suggestie hebt kunnen we daar eens naar kijken. Variatie houdt het leuk!Dirk schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:34:
Het lijkt me erg leuk om om eens mee te doen met de netwerk game. Hoe gaat dit in zijn werk? en loopt de game 24u per dag door? krijg je dan alleen inkomsten als je online komt? of de hele tijd door?
Je kan gewoon de [GoT] servers opzoeken in de internetlijst als je wilt. Wachtwoord staat in de startpost.Leondendungen schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:48:
Het lijkt me erg leuk om om eens mee te doen met de netwerk game. Hoe gaat dit in zijn werk? en loopt de game 24u per dag door? krijg je dan alleen inkomsten als je online komt? of de hele tijd door?
Verder loopt de game als er minimaal 1 iemand in zit (actief) en krijg je inkomsten zolang hij draait.
Zoals al beschreven gebruikt OpenTTD maar 1 core. De makers zijn voorlopig ook niet van plan het te optimaliseren voor multicore, al hebben meedere hosten het verzoek al een aantal keer gedaan.Koenoe schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:45:
Vaag. Mijn computer trekt het kennelijk ook niet meer. Gooit mijn verbinding er iedere keer uit. Had eerder nog geen problemen (alleen als ik uitzoomde werd het traag). Had toch wel gedacht dat mijn asus pc-dl met duel xeons dit zou trekken
Het spel gaat in latere jaren heel vaak laggen om de volgende redenen:
- Steden groeien automatisch in het gematigde landschap. Als de server in de nacht gewoon doorgaat, groeien deze steden langzaam. Na twee weken zijn de steden zeer groot en moeten er veel berekeningen worden uitgevoerd voor het groeien van de steden. Dit veroorzaakt lagg.
- Grote bedrijven hebben grote spoorlijnen en veel seinen. Als iemand alleen PBS seinen gebruikt en 200 treinen heeft rijden moeten er veel berekeningen gedaan worden. De treinen zoeken allemaal hun weg over de vrije baan. Zorgt in het begin niet voor lagg, maar als er meerdere bedrijven grote lijnen aanleggen krijg je wel lagg. Je kan deze lagg voorkomen door je spoorlijnen goed te bouwen, dus met normale seinen en niet alleen PBS seinen.
- Hoe meer mensen verbonden zijn met de server, hoe meer clients de server heeft om berekeningen op uit te kunnen voeren (ja, de server spreidt deze berekeningen!). Hoe meer mensen verbonden zijn, hoe lager de lagg. Aan de andere kant veroorzaakt dit ook weer lagg omdat de server opdrachten moet versturen en ontvangen. Zo krijg je dus het effect dat je iets bouwt en het pas 0,5 seconde later verschijnt.
- Speel je met Cargo Distrinution, dan moeten ook alle passagiers en goederen hun weg vinden. Dit kost naarmate je meer passagiers krijgt ook veel (nadruk) capaciteit.
- Laat steden niet automatisch groeien.
- Verwijder bedrijven die hun seinen niet op de goede manier neerzetten. Vooral als ze groter worden kan dit veel capaciteit kosten.
- Vervang vele kleine treintjes door één grote trein. Niet goed voor je rating, inderdaad, maar voor de server scheelt het toch weer.
- Verbiedt schepen. De pathfinder van schepen is een ramp en kost veel capaciteit. Ik heb al meerdere keren gezien dat een server iedereen eruit gooide ("Netwerkverbinding met spel verloren") omdat iemand een Hovercraft had gemaakt. Die waren op een oude clanserver dan ook ten strengste verboden. Maar, in de nieuwe versies van OpenTTD is dit probleem geloof ik gefixt.
Bedankt voor de tip! Dat bedoelde ik inderdaadBartjeh schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:38:
Ik denk dat die melding van Path Based Signals komen (niet zeker, ik heb het spel al heel lang niet opgestart).
Weddings are basically funerals with cake.
Cheers!KoploperMau schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:56:
[...]
Zoals al beschreven gebruikt OpenTTD maar 1 core. De makers zijn voorlopig ook niet van plan het te optimaliseren voor multicore, al hebben meedere hosten het verzoek al een aantal keer gedaan.
Het spel gaat in latere jaren heel vaak laggen om de volgende redenen:Je kan dus een aantal opties uitzetten om lagg te voorkomen:
- Steden groeien automatisch in het gematigde landschap. Als de server in de nacht gewoon doorgaat, groeien deze steden langzaam. Na twee weken zijn de steden zeer groot en moeten er veel berekeningen worden uitgevoerd voor het groeien van de steden. Dit veroorzaakt lagg.
- Grote bedrijven hebben grote spoorlijnen en veel seinen. Als iemand alleen PBS seinen gebruikt en 200 treinen heeft rijden moeten er veel berekeningen gedaan worden. De treinen zoeken allemaal hun weg over de vrije baan. Zorgt in het begin niet voor lagg, maar als er meerdere bedrijven grote lijnen aanleggen krijg je wel lagg. Je kan deze lagg voorkomen door je spoorlijnen goed te bouwen, dus met normale seinen en niet alleen PBS seinen.
- Hoe meer mensen verbonden zijn met de server, hoe meer clients de server heeft om berekeningen op uit te kunnen voeren (ja, de server spreidt deze berekeningen!). Hoe meer mensen verbonden zijn, hoe lager de lagg. Aan de andere kant veroorzaakt dit ook weer lagg omdat de server opdrachten moet versturen en ontvangen. Zo krijg je dus het effect dat je iets bouwt en het pas 0,5 seconde later verschijnt.
- Speel je met Cargo Distrinution, dan moeten ook alle passagiers en goederen hun weg vinden. Dit kost naarmate je meer passagiers krijgt ook veel (nadruk) capaciteit.
Hopelijk hebben jullie het iets aan.
- Laat steden niet automatisch groeien.
- Verwijder bedrijven die hun seinen niet op de goede manier neerzetten. Vooral als ze groter worden kan dit veel capaciteit kosten.
- Vervang vele kleine treintjes door één grote trein. Niet goed voor je rating, inderdaad, maar voor de server scheelt het toch weer.
- Verbiedt schepen. De pathfinder van schepen is een ramp en kost veel capaciteit. Ik heb al meerdere keren gezien dat een server iedereen eruit gooide ("Netwerkverbinding met spel verloren") omdat iemand een Hovercraft had gemaakt. Die waren op een oude clanserver dan ook ten strengste verboden. Maar, in de nieuwe versies van OpenTTD is dit probleem geloof ik gefixt.
Had eigenlijk gedacht dat ondanks de grote hoeveelheid wagens het toch een simpel en oud spel blijft. M.a.w. het zou wel te doen moeten zijn voor een Pentium 4tje. Als ik gewoon een eigen game speel dan heb ik nergens last van. Toegegeven dat ik waarschijnlijk niet de hoeveel verkeer genereer als op de GoT server, maar soms toch wel aanzienlijk wat. Toen ik eerder op de dag ff meekeek, was het ook geen probleem, behalve tijdens het uitzoomen.
Je zou toch denken dat de server het verkeer regelt (de berekeningen dus) en dat het een sync error is. M.a.w. een bandwidth probleem ofzo.
In iedergeval bedankt voor de headsup.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Zoek ik uit, van deze twee ben ik niet overtuigd.KoploperMau schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:56:
Steden groeien automatisch in het gematigde landschap. Als de server in de nacht gewoon doorgaat, groeien deze steden langzaam. Na twee weken zijn de steden zeer groot en moeten er veel berekeningen worden uitgevoerd voor het groeien van de steden. Dit veroorzaakt lagg.
Grote bedrijven hebben grote spoorlijnen en veel seinen. Als iemand alleen PBS seinen gebruikt en 200 treinen heeft rijden moeten er veel berekeningen gedaan worden. De treinen zoeken allemaal hun weg over de vrije baan. Zorgt in het begin niet voor lagg, maar als er meerdere bedrijven grote lijnen aanleggen krijg je wel lagg. Je kan deze lagg voorkomen door je spoorlijnen goed te bouwen, dus met normale seinen en niet alleen PBS seinen.
Grootste onzin die ik vandaag heb gelezen. Het enige wat de server doet is do-commands verzamelen en versturen van en naar de clients. Op hetzelfde moment zelf ook een game state bijhouden zodat regelmatig game states vergeleken kunnen worden om zeker te weten dat alle clients hetzelfde spel spelen.Hoe meer mensen verbonden zijn met de server, hoe meer clients de server heeft om berekeningen op uit te kunnen voeren (ja, de server spreidt deze berekeningen!). Hoe meer mensen verbonden zijn, hoe lager de lagg. Aan de andere kant veroorzaakt dit ook weer lagg omdat de server opdrachten moet versturen en ontvangen. Zo krijg je dus het effect dat je iets bouwt en het pas 0,5 seconde later verschijnt.
Dit is waar en een van de redenen waarom vracht verdelings algoritmen nog niet in het spel zitten: de performance hit tijdens het spelen.Speel je met Cargo Distrinution, dan moeten ook alle passagiers en goederen hun weg vinden. Dit kost naarmate je meer passagiers krijgt ook veel (nadruk) capaciteit.
Verwijderd
Het is niet zo dat we dat niet willen doen, als wel dat we weinig mogelijkheden zien om dat te doen door de structuur van de hele codebase.KoploperMau schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:56:
[...]
Zoals al beschreven gebruikt OpenTTD maar 1 core. De makers zijn voorlopig ook niet van plan het te optimaliseren voor multicore, al hebben meedere hosten het verzoek al een aantal keer gedaan.
Het is niet zozeer het groeien van de steden, maar het feit dat er voor elk vakje om de twee seconden wat code uitgevoerd wordt. Voor huizen kost die code meer tijd dan voor lege vakjes. Als het huizen zijn met animatie moet er soms nog vaker code uitgevoerd worden.• Steden groeien automatisch in het gematigde landschap. Als de server in de nacht gewoon doorgaat, groeien deze steden langzaam. Na twee weken zijn de steden zeer groot en moeten er veel berekeningen worden uitgevoerd voor het groeien van de steden. Dit veroorzaakt lagg.
Bullshit. PBS seinen zijn niet duidelijk trager dan gewone seinen.• Grote bedrijven hebben grote spoorlijnen en veel seinen. Als iemand alleen PBS seinen gebruikt en 200 treinen heeft rijden moeten er veel berekeningen gedaan worden. De treinen zoeken allemaal hun weg over de vrije baan. Zorgt in het begin niet voor lagg, maar als er meerdere bedrijven grote lijnen aanleggen krijg je wel lagg. Je kan deze lagg voorkomen door je spoorlijnen goed te bouwen, dus met normale seinen en niet alleen PBS seinen.
Meer bullshit.• Hoe meer mensen verbonden zijn met de server, hoe meer clients de server heeft om berekeningen op uit te kunnen voeren (ja, de server spreidt deze berekeningen!).
En nog meer. Tuurlijk moet de server iets meer doen, maar ik betwijfel dat dat merkbaar is op het geheel.Aan de andere kant veroorzaakt dit ook weer lagg omdat de server opdrachten moet versturen en ontvangen.
Inderdaad. Dat is ook de reden dat cargodist / cargodest nog niet is opgenomen.• Speel je met Cargo Distrinution, dan moeten ook alle passagiers en goederen hun weg vinden. Dit kost naarmate je meer passagiers krijgt ook veel (nadruk) capaciteit.
Die foutmelding heeft niks met het bouwen van schepen te maken. De andere punten die ik quote zijn wel waar. Minder voertuigen, een kleine map, en kleinere steden helpen allemaal om het spel sneller te laten draaien.Je kan dus een aantal opties uitzetten om lagg te voorkomen:
[list]
• Laat steden niet automatisch groeien.
• Vervang vele kleine treintjes door één grote trein. Niet goed voor je rating, inderdaad, maar voor de server scheelt het toch weer.
• Verbiedt schepen. De pathfinder van schepen is een ramp en kost veel capaciteit. Ik heb al meerdere keren gezien dat een server iedereen eruit gooide ("Netwerkverbinding met spel verloren") omdat iemand een Hovercraft had gemaakt. Die waren op een oude clanserver dan ook ten strengste verboden. Maar, in de nieuwe versies van OpenTTD is dit probleem geloof ik gefixt.
Omdat er dan mensen zijn die hiermee veel geld verdienen zonder dat ze iets hoeven te doen. Verder heeft deze toevoeging geen voordelen.
Dat met die seinen ga ik deze week op mijn computer eens testen. En met die boten ook want ik ben erg benieuwd hoeveel trager zo'n spel gaat.
eGRVTS voor de vrachtwagens en FISH voor de schepenMevius schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:42:
[...]
Als je een goede suggestie hebt kunnen we daar eens naar kijken. Variatie houdt het leuk!
Aviators voor vliegtuigen en 2cc + NARS voor de treinen zijn ook leuk trouwens.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Is it just me of is de server down?
http://www.openttd.org/en/serversMeltedForest schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:58:
Is it just me of is de server down?
Volgens dit lijstje niet.
*edit* ik zit er nu in, niets aan de hand.
[ Voor 9% gewijzigd door Mevius op 21-11-2011 20:08 ]
Oh, het ip adres is anders 
en een restart geweest zo te zien
Ik zal er volgende keer een post met nog meer kleurtjes aan wijdenMeltedForest schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:13:
Oh, het ip adres is anders
Vraag me af hoe die heet op het openTTD forum dan!Arie- schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:09:
Overigens geloof ik Yexo daar hij één van de OpenTTD developers is
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Yexo: http://www.tt-forums.net/...?mode=viewprofile&u=22299
Edit: overigens is 'het openttd forum' een onderdeel van een groter forum die een hele reeks van soortgelijke spellen behandelt.
Edit: overigens is 'het openttd forum' een onderdeel van een groter forum die een hele reeks van soortgelijke spellen behandelt.
[ Voor 48% gewijzigd door Arie- op 21-11-2011 22:18 ]
Wat dacht je van... errr.. Yexo?Koenoe schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:03:
[...]
Vraag me af hoe die heet op het openTTD forum dan!
Misschien es nuttig om op de contact pagina te kijken, of de lijst van moderators op het openttd forum.
Verwijderd
De lijst van moderators bevat lang niet alle developers. Dit komt omdat, zoals eerder gezegd, het forum niet exclusief van OpenTTD is. De admin wil graag wat overzicht houden over wie er moderator zijn, dus dat zijn maar een beperkt aantal mensen.
En ja, ook daar gebruik ik de nick Yexo.
En ja, ook daar gebruik ik de nick Yexo.
Dat is ook wel wat kort door de bocht, ik kan er ook naast zitten hoor. Maar de post van KoploperMau bevatte zoveel ongefundeerde onzin dat ik het niet kon laten om te reageren (dank voor het onder de aandacht brengen Arie-).Arie- schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:09:
Overigens geloof ik Yexo daar hij één van de OpenTTD developers is
Ik browse er regelmatig en the name didnt ring a bell. Even gechecked en zag dat Yexo zich veel bezig houdt met AI (kan me vergissen). Ik neus meestal alleen meer op de grf onderdeeltjes. Misschien eens nuttig om je wat vriendelijker op te stellen/het te brengen.DXaroth schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:28:
[...]
Wat dacht je van... errr.. Yexo?
Misschien es nuttig om op de contact pagina te kijken, of de lijst van moderators op het openttd forum.
Tja, misschien wat bot, maar soms komt een punt niet over als je het lief doetKoenoe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:19:
[...]
Ik browse er regelmatig en the name didnt ring a bell. Even gechecked en zag dat Yexo zich veel bezig houdt met AI (kan me vergissen). Ik neus meestal alleen meer op de grf onderdeeltjes. Misschien eens nuttig om je wat vriendelijker op te stellen/het te brengen.
[ Voor 17% gewijzigd door DXaroth op 22-11-2011 01:42 ]
Koenoe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:19:
[...]
Misschien eens nuttig om je wat vriendelijker op te stellen/het te brengen.
Laten we het vriendelijk houden hier!DXaroth schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 01:41:
[...]
Tja, misschien wat bot, maar soms komt een punt niet over als je het lief doet

On a more positive note: ik zag dat het de hele dag druk in de server was en ik tel in totaal een zeventiental nieuwe bedrijven!! Ook een aantal nieuwe spelers gezien vandaag. Leuk om te zien dat de game weer een beetje in populariteit wint!
Verwijderd
Zeer zeker!Mevius schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 02:54:
[...]
Laten we het vriendelijk houden hier!![]()
On a more positive note: ik zag dat het de hele dag druk in de server was en ik tel in totaal een zeventiental nieuwe bedrijven!! Ook een aantal nieuwe spelers gezien vandaag. Leuk om te zien dat de game weer een beetje in populariteit wint!
Ik had eerst gepland om samen met suicyder te spelen, maar toen ik wilde inloggen op de server ging ik terug naar het beginscherm. Ik kon geen spel meer starten of inloggen daarna, ik vermoed omdat we met 2 waren ingelogd op hetzelfde bedrijf.
Na herstarten van openTTD heb ik kunnen inloggen en een eigen bedrijf (Krunkx Transport) kunnen oprichten. Nu heb ik wel enorm veel (600+) busjes gebouwd, ik hoop dat dit voor de server geen problemen geeft.
Ook heb ik bij het kopiëren van mijn vliegtuigen een fout gemaakt en op de lijn tussen mijn (zelfopgerichte) steden waren opeens 60 vliegtuigen aan het vliegen. Best indrukwekkend als er een volledig vierkant waarvan de zijden volledig bestaan uit vliegtuigen rond je luchthaven zit te vliegen
Eigen stadje op een uurtje van 700 naar 6000 inwoners gekregen, vanavond is het de beurt aan het volgende
Al bij al een compleet inefficiënt transportnetwerk opgebouwd, vooral door crashende vliegtuigen, al had de lichtblauwe speler daar meer last van
Wat een lekker gevulde pagina hiero haha. 
Vanavond maar weer eens op een frisse server starten dan, kijken hoever ik kan komen.
Vanavond maar weer eens op een frisse server starten dan, kijken hoever ik kan komen.
Ik was gisteren ook gestart op 1 van de 2 servers. Misschien is het mijn onervarenheid maar al mijn cash was op voordat ik een trein had rijden.
Start er binnen kort een nieuwe server die in 1950 begint of zo? Lijkt mij leuk om daar op in te stappen. en Hoe kun je een eigen stad stichten? of lees ik dat verkeerd in 1 van de eerder posts?
Start er binnen kort een nieuwe server die in 1950 begint of zo? Lijkt mij leuk om daar op in te stappen. en Hoe kun je een eigen stad stichten? of lees ik dat verkeerd in 1 van de eerder posts?
Je mag ook wel meedoen met mijn company hoorals je wil.Joopieboy schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:22:
Wat een lekker gevulde pagina hiero haha.
Ben er toch niet superveel en de map was al lekker vol aan het raken.
Geen idee eigenlijk of ik een wachtwoord had maar die kan ik je wel PM'men
Dankjewel voor je aanbod.
Vanavond eens kijken dan.
Je bouwt maar raak, de serverbelasting is (nog) nihil.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 07:38:
[...]
Na herstarten van openTTD heb ik kunnen inloggen en een eigen bedrijf (Krunkx Transport) kunnen oprichten. Nu heb ik wel enorm veel (600+) busjes gebouwd, ik hoop dat dit voor de server geen problemen geeft.
Speelt Good Fella/Michiel ook weer mee ja?Al bij al een compleet inefficiënt transportnetwerk opgebouwd, vooral door crashende vliegtuigen, al had de lichtblauwe speler daar meer last van
Verwijderd
Ik heb een waarschijnlijker reden: als er een wachtwoord op het bedrijf zat en je niet snel genoeg het wachtwoord invoert ga je ook terug naar het beginscherm. Aangezien de wachtwoord pop-up in de linkerbovenhoek wordt geopend is het te gemakkelijk om deze over het hoofd te zien. In de nightlies is dit ondertussen veranderd zodat die pop-up in het midden van het scherm wordt geopend.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 07:38:
Ik had eerst gepland om samen met suicyder te spelen, maar toen ik wilde inloggen op de server ging ik terug naar het beginscherm. Ik kon geen spel meer starten of inloggen daarna, ik vermoed omdat we met 2 waren ingelogd op hetzelfde bedrijf.
Dat had ik ook al ja. Vond het al vreemd dat ik steeds terug naar het hoofdscherm sprong, tot ik het password veldje zag. Zeker met 1920x1080 valt zo'n klein schermpje linksboven niet echt op. Maar gelukkig is dat in toekomstige versies verholpen.
Is het spel trouwens ook op langzame mobiele verbindingen te spelen of werkt dat niet lekker? Heb vanavond wel tijd maar alleen de beschikking over m'n telefoon als accesspoint voor m'n laptop... Kan ik m'n company tenminste nog ff managen en waarschijnlijk een paar vliegtuigjes vervangen (had er 12 toen ik gisteren stopte...), anders ligt dat nog een dagje stil.
Is het spel trouwens ook op langzame mobiele verbindingen te spelen of werkt dat niet lekker? Heb vanavond wel tijd maar alleen de beschikking over m'n telefoon als accesspoint voor m'n laptop... Kan ik m'n company tenminste nog ff managen en waarschijnlijk een paar vliegtuigjes vervangen (had er 12 toen ik gisteren stopte...), anders ligt dat nog een dagje stil.
Verwijderd
Ik vermoed dat het geen probleem is, maar zeker ben ik daar niet van. Probeer het eens en laat weten of het gelukt is.
Moet als het goed is te doen zijn, je hebt op z'n hoogst een beetje last van lag.Entity schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:55:
OpenTTD How much bandwidth does the game use?
The rate is approximately 1.2 kbyte/sec upload and 1.2 kbyte/sec download per client. Multiplying that up, a 10-player server will use approximately 12 kbyte/sec up and 12 kbyte/sec down (the exact numbers will depend on the number of retransmissions etc.). Therefore, a 10-player, 24/7 server will consume 60 Gbyte/per month (30 Gbyte down AND 30 Gbyte upload) of bandwidth if all 10 players are connected the whole month.
Verwijderd
Nee hoor, dat was het niet, bij verdere pogingen begon hij gewoon in te laden nadat ik het wachtwoord had ingegeven en stopte hij na een tijdje met laden.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:18:
[...]
Ik heb een waarschijnlijker reden: als er een wachtwoord op het bedrijf zat en je niet snel genoeg het wachtwoord invoert ga je ook terug naar het beginscherm. Aangezien de wachtwoord pop-up in de linkerbovenhoek wordt geopend is het te gemakkelijk om deze over het hoofd te zien. In de nightlies is dit ondertussen veranderd zodat die pop-up in het midden van het scherm wordt geopend.
Ik weet niet of het aan het spel ligt, of aan de map, maar ik had dus net een starters baantje opgezet, crasht OpenTTD bij mij.
Nu vind ik de server niet meer, en kom ik er ook niet meer in. Lekker is dat.

Verwijderd
Bug reports zijn altijd welkom.Joopieboy schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:40:
Ik weet niet of het aan het spel ligt, of aan de map, maar ik had dus net een starters baantje opgezet, crasht OpenTTD bij mij.Nu vind ik de server niet meer, en kom ik er ook niet meer in. Lekker is dat.
Beetje te laat enzo.

Verwijderd
Als je windows gebruikt, en crash.dmp en crash.log kunt vinden, zijn alleen die bestanden al ontzettend nuttig.
Aha ok dan, ik zoek ze even op.
Kan ik jouw ook een mail sturen of liever even posten?
Zo lekker even 2 uurtjes kunnen spelen, de verbinding was prima, nauwelijks lag, ondanks de trage mobiele verbinding. De kaart ligt al aardig vol, maar er is gelukkig nog ruimte om m'n netwerkje te ontplooien
Wou net zeggen die map is verdomd vol!
Verwijderd
Posten op de bugtracker heeft de voorkeur, maar liever mij mailen dan helemaal niet melden.Joopieboy schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:09:
Aha ok dan, ik zoek ze even op.Kan ik jouw ook een mail sturen of liever even posten?
Verwijderd
net ff lekker gespeel.
ijzererts vervoeren leuk.
heb je na 10 jaar een inkomsten van 8ton verdient 1 of andere aapsnurker het in een aflever beurt
ijzererts vervoeren leuk.
heb je na 10 jaar een inkomsten van 8ton verdient 1 of andere aapsnurker het in een aflever beurt
Het goederenlijntje dat ik bij het vorige spelletje op het laatst nog even dwars over de map heen heb getrokken deed zelfs 1,4M per keer
Is er ook een manier om je bedrijf te verwijderen trouwens?
Als je zorgt dat je bedrijf geen winst maakt en dan gaat het vanzelf failliet als je maar lang genoeg wachtKoenoe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:14:
OK, de manier om toch niet "nog even" te spelen is dat kruisje in de rechter bovenhoek van het venster... Welterusten!

- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 13:02
/u/121902/woosh.png?f=community)
Aan de server admin vragen of ie je company wil verwijderen.Koenoe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:14:
Cunning linguist.
Is er recent weer een nieuwe server gestart of niet? en wanneer start deze?
Reageer dan nog maar een keer, want deze informatie is afkomstig VAN een OpenTTD developer. Welke weet ik niet meer, maar een jaar of wat geleden heb ik daarmee eens lopen kleppen in een server van Maarten toen een clanserver waar ik op zat ook last had van vreselijke lagg. Toen ik hem vroeg wat de voornaamste redenen voor lagg waren antwoorde hij wat ik heb opgeschreven. En na testen in onze clanserver bleken de meeste punten te kloppen.[b][message=37177562,noline]Maar de post van KoploperMau bevatte zoveel ongefundeerde onzin dat ik het niet kon laten om te reageren
- Bart ®
Yexo is een OpenTTD developerKoploperMau schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:16:
[...]
Reageer dan nog maar een keer, want deze informatie is afkomstig VAN een OpenTTD developer. Welke weet ik niet meer, maar een jaar of wat geleden heb ik daarmee eens lopen kleppen in een server van Maarten toen een clanserver waar ik op zat ook last had van vreselijke lagg. Toen ik hem vroeg wat de voornaamste redenen voor lagg waren antwoorde hij wat ik heb opgeschreven. En na testen in onze clanserver bleken de meeste punten te kloppen.
Cunning linguist.
Dat heb ik gelezen, en daarom vraag ik me ook af waarom is van een ANDERE developer gehoord heb wat ik heb opgeschreven. Want als verschillende developers iets anders vinden / denken dan klopt er toch iets niet.
- Bart ®
Of het was geen developer maar iemand die slechts zei dat hij er een isKoploperMau schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:21:
Dat heb ik gelezen, en daarom vraag ik me ook af waarom is van een ANDERE developer gehoord heb wat ik heb opgeschreven. Want als verschillende developers iets anders vinden / denken dan klopt er toch iets niet.
Cunning linguist.
Daarin ben ik heel wantrouwig maar deze persoon wist zoveel over source code dat hij wel een developer moest zijn.
Maar genoeg gechat, laten we het antwoord van Yexo afwachten.
Verwijderd
Waarop wil je dat ik nog een keer reageer om het beter uit te leggen?KoploperMau schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:16:
[...]
Reageer dan nog maar een keer, want deze informatie is afkomstig VAN een OpenTTD developer. Welke weet ik niet meer, maar een jaar of wat geleden heb ik daarmee eens lopen kleppen in een server van Maarten toen een clanserver waar ik op zat ook last had van vreselijke lagg. Toen ik hem vroeg wat de voornaamste redenen voor lagg waren antwoorde hij wat ik heb opgeschreven. En na testen in onze clanserver bleken de meeste punten te kloppen.
Als OpenTTD inderdaad in staat zou zijn om berekeningen te spreiden over alle clients, dan zou het natuurlijk triviaal zijn om gebruik te maken van meerdere cores (als is het maar door meerdere clients op dezelfde computer te draaien).KoploperMau schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:56:
[...]
Zoals al beschreven gebruikt OpenTTD maar 1 core.
...
• Hoe meer mensen verbonden zijn met de server, hoe meer clients de server heeft om berekeningen op uit te kunnen voeren (ja, de server spreidt deze berekeningen!). Hoe meer mensen verbonden zijn, hoe lager de lagg.
Dan klopt er inderdaad iets niet. Kun je je toevallig nog herinneren wie die andere developer was? Hier http://www.openttd.org/en/contact kun je het lijstje vinden met developers. Ik weet toevallig dat alle nederlandse developers zeer weinig multiplayer spelen, tenminste toen (nu wel, maar dan NoGo).KoploperMau schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:21:
Ik speel ook al een aardige tijd Transport Tycoon. Echter kom ik niet verder dan een 2 baans spoor haha. De seinen vind ik nog te ingewikkeld. Eergisteren ben ik spectator geweest in de GoT server. Ik vraag me echt af hoe je op zoon moment het beste kunt beginnen. Gewoon 1 simpele kleine spoorlijn? en dan steeds verder uitbreiden?
Ik zag in de server namelijk spoorrails liggen die de hele map rond ging over het water etc. Hoe betaal je zoiets?
Verder moet ik echt kijken hoe die seinen werken. Hoe meer seinen je plaatst (hoe minder rails) hoe goedkoper je kan vervoeren
Ik zag in de server namelijk spoorrails liggen die de hele map rond ging over het water etc. Hoe betaal je zoiets?
Verder moet ik echt kijken hoe die seinen werken. Hoe meer seinen je plaatst (hoe minder rails) hoe goedkoper je kan vervoeren
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Je kunt met een kleine spoorlijn beginnen, maar als het spel qua jaartal al ver is gevorderd als je begint, kun je ook beginnen met een paar grote vliegvelden bij middelgrote steden. Paar grote vliegtuigen erop laten pendelen (met full load aan) en de tonnen tot miljoenen lopen binnen. Let wel: vliegtuigen zijn minder geschikt voor langere termijn, omdat ze regelmatig crashen, dus als je een dag niet speelt, is een deel van je vloot verdwenen 
Zodra je wat inkomsten hebt, kun je op je gemak de spoorlijnen gaan inrichten om een stabiele inkomstenstroom te genereren. Als je bij een industrie maar constant zorgt dat er een trein staat te full loaden, zal hij op termijn steeds meer gaan produceren en kun je dus je treinen langer maken of meer treinen in gaan zetten.
Als je een stabiele inkomstenstroom hebt van tonnen tot miljoenen en je speelt een dag niet, kan het makkelijk zijn dat je een miljard euro hebt als je terugkomt. Daar kun je veel mee qua terraforming...
Zodra je wat inkomsten hebt, kun je op je gemak de spoorlijnen gaan inrichten om een stabiele inkomstenstroom te genereren. Als je bij een industrie maar constant zorgt dat er een trein staat te full loaden, zal hij op termijn steeds meer gaan produceren en kun je dus je treinen langer maken of meer treinen in gaan zetten.
Als je een stabiele inkomstenstroom hebt van tonnen tot miljoenen en je speelt een dag niet, kan het makkelijk zijn dat je een miljard euro hebt als je terugkomt. Daar kun je veel mee qua terraforming...
[ Voor 11% gewijzigd door Entity op 23-11-2011 13:57 ]
Verwijderd
Naja, als je van een andere developer wil horen dat het onzin is, bij dezeKoploperMau schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:21:
Het zou toch geweldig zijn als we onbedoeld een distributed calculation server model had geschreven
Cheers, dat verklaard een hoop.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:00:
[...]
Naja, als je van een andere developer wil horen dat het onzin is, bij dezeHet geen waar je waarschijnlijk mee in de war bent, is dat zowel de server als alle clients dezelfde calculaties doen, en er enkel alleen opdrachten worden verstuurd over het netwerk. Dus als jij een stukje rails bouwt, wordt dit naar de server gestuurd, die dit naar alle clients stuurt, die deze dan op zichzelf verwerken. Er is dus geen sprake van spreiding van calculatie; ze doen allemaal dezelfde calculatie
Het zou toch geweldig zijn als we onbedoeld een distributed calculation server model had geschreven(om even het common-sense argument er bij te halen
)
Ik heb even gekeken naar de processor belasting op de wat verder gevorderde server en daar was die inderdaad 100%. Gekke is dat dit bij de eerste login niet het geval was en ik vrolijk kon rond scrollen. Totdat ik uitzoomde en rondscrolde. Dat ging, maar zoals al bekend is lagde het toen. Toen ik weer inzoemde op de map en een drukke stad bekeek, verbrak de verbinding.
Hierna weer ingelogd en toen was de lag er meteen. Bleef wel even lopen, maar na 20 seconden verbrak de verbinding weer. Ach ja, dan af en toe alleen maar in het begin meedoen
Edit: 3de login ging wel goed (trok het net)!
[ Voor 26% gewijzigd door Koenoe op 23-11-2011 14:21 . Reden: toegevoegd. ]
Als je een iets snellere start wil kan ik je wel financieel helpen met een paar miljoenOxigeon schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:31:
Ik speel ook al een aardige tijd Transport Tycoon. Echter kom ik niet verder dan een 2 baans spoor haha. De seinen vind ik nog te ingewikkeld. Eergisteren ben ik spectator geweest in de GoT server. Ik vraag me echt af hoe je op zoon moment het beste kunt beginnen. Gewoon 1 simpele kleine spoorlijn? en dan steeds verder uitbreiden?
Als je met je 1 miljoen lening 2 vliegvelden maakt bij wat grote steden en een paar vliegtuigen heb je een jaar later twee miljoen binnen
Niets is zo snel als een paar miljoen krijgen
.
Hmm meer mensen met connectieproblemen naar de server? Probeer te connecten, kan password invullen van de server en m'n company, hij gaat downloaden en halverwege knal ik terug naar het homescreen van OpenTTD...
/nevermind, na join als spectator m'n eigen company gejoined, dat lukte wel...
/nevermind, na join als spectator m'n eigen company gejoined, dat lukte wel...
[ Voor 16% gewijzigd door Entity op 23-11-2011 19:53 ]
Ik heb het gepost inmiddels, succes ermee!Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:36:
[...]
Posten op de bugtracker heeft de voorkeur, maar liever mij mailen dan helemaal niet melden.
Verwijderd
Heb je toevallig de crash.dmp ook? Dat is nou net het meest belangrijke bestand.Joopieboy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:58:
[...]
Ik heb het gepost inmiddels, succes ermee!
Geld is echt het probleem niet in OpenTTD: Maak een paar goede buslijntjes (tussen twee grote steden), zet daar flink wat busjes op en je hebt oneindig veel geld.Oxigeon schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:31:
[...]
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
busjes voor geld? hahaha doe mij maar mn olie
.
Heeft even een paar uur gekost, maar mn systeem werkt nu beter. 90 treinen die olie aanvoeren, en 90 die de goederen afvoeren.
Heeft even een paar uur gekost, maar mn systeem werkt nu beter. 90 treinen die olie aanvoeren, en 90 die de goederen afvoeren.
Busjes vergen een kleinere investering (ook in tijd) en ik laat er in het begin altijd 20+ rijden tussen twee of meer stations. Die steden groeien dan ook altijd als een malloot maar mijn bankrekening ook 
Daarna kun je lekker sporen gaan aanleggen en/of schepen kopen voor olie.
Daarna kun je lekker sporen gaan aanleggen en/of schepen kopen voor olie.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik zie in de grote map een aantal trein lijnen waarbij op elke tegel een sein staat. nu ben ik even aan het proberen geweest met slepen en zo. maar ik krijg het niet voor elkaar om zo een hele rij seinen te maken. Plaatst iedereen deze met de hand door op elke tegel te klikken?
Verwijderd
Op elke tegel een sein is nergens voor nodig en helpt ook niet. Houdt ctrl ingedrukt terwijl je een klein stukje in de goede richting sleep, de seinen worden dan automatisch gebouwd met ingestelde tussenafstand tot aan de volgende kruising/sein.Leondendungen schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:45:
Ik zie in de grote map een aantal trein lijnen waarbij op elke tegel een sein staat. nu ben ik even aan het proberen geweest met slepen en zo. maar ik krijg het niet voor elkaar om zo een hele rij seinen te maken. Plaatst iedereen deze met de hand door op elke tegel te klikken?
Uiteraard wat Yexo zegt, maar als je de tussenafstand op '1' zet en je sleept krijg je ook op elk blokje een sein.Leondendungen schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:45:
Verwijderd
(edit) ugh, totaal gemist dat Yexo precies wat ik zei ook al gepost had .. LALALALAAA (kun je net gemaakte posts niet verwijderen? Snorry .....)Mevius schreef op donderdag 24 november 2011 @ 02:22:
[...]
Uiteraard wat Yexo zegt, maar als je de tussenafstand op '1' zet en je sleept krijg je ook op elk blokje een sein.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 03:03 ]
Naast de grote online lol in open TTD lijkt het me ook weer leuk om offline te spelen.
Wel met 2-4 anderen in dezelfde huge map.
Weet iemand goede AI's die niet zo lomp bouwen en niet door stommiteiten om het jaar failliet gaan?
Maar ook niet zo super aggressief bouwen dat ik zelf niets meer kan?
Wel met 2-4 anderen in dezelfde huge map.
Weet iemand goede AI's die niet zo lomp bouwen en niet door stommiteiten om het jaar failliet gaan?
Maar ook niet zo super aggressief bouwen dat ik zelf niets meer kan?
Ben ook wel benieuwd naar goede AI's. Degenen waar ik weleens tegen gespeeld heb (lang geleden overigens), maakten er zo'n zootje van dat ik ze van ellende maar overnam en de rotzooi opruimde.
Kijk eens naar de AI opties die je van de online content kan halen, er zijn heel veel verschillende
- Bart ®
Seinen elk blokje levert files op voor bruggen/tunnels/kruisingen waar je opeens noodgedwongen een grotere seinafstand moet gebruiken. Je wil eigenlijk op je hele spoor dezelfde seinafstand hebben. Dus heb je ergens een brug van vijf vakjes (en daar dan dus een seinafstand van zes), dan moet je je hele spoor seinafstand zes aanhouden om files te voorkomen bij maximale bezetting.
Cunning linguist.