Idd hetzelfde als wat ik eig wou doen, maar ik deed het net verkeerd om.

Arie- schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:01:
Even wat tips erbij van mij:
- Zorg dat je treinen als ze volgeladen zijn, zo min mogelijk afstand hoeven af te leggen: je rij richting had misschien wel andersom mogen zijn. Op die manier hark je meer geld binnen.
- Als er toch een hoogteverschil is, zorg dan dat bij het uitrijden van het station, de volgeladen trein onmiddelijk een tegel daalt, daardoor gaat het optrekken toch weer ietsjes sneller.
- Je hebt bij de onderste mijn twee aparte stations, je wilt deze waarschijnlijk samenvoegen, verwijder één van de twee stations, en herbouw deze terwijl je [ctrl] indrukt, dan krijg je een menuutje die het mogelijk maakt stations op afstand als één station te bouwen.
Over de signalen: er zitten wel wat foutjes/onnuttigheden in:
- De signalen bij de uitgang van
gueret mijnen zijn overbodig, bij de je sluit het pre-signal-block al bij de ingang van het station, de signalen achter dat stations mogen gewone signalen zijn.
- Je signalen bij
noord en
hoogte zijn verkeerd. Je wilt het pre-signal-block beginnen voordat de treinen een keuze maken voor een perron. Als er geen perron beschikbaar is, moet je trein wachten _voor_ de splitsing. Het begin van het pre-signal-block moet daar dan ook komen: zoals je bij
mijnen gedaan hebt
Dankjewel voor je tips!
- Min mogelijk afstand, dan leveren ze toch het minste op?
- Hoogteverschil kost vaak veel geld om eruit te halen, en tunnels ook, zeker in het begin. Maar ook dit is een goeie tip.
- Handig trouwens met de stations, dat wist ik nog niet.

- Signalen, nu snap ik het! Ik zat dus enorm mis. Dus bij de uitgang van Gueret mijnen de gewone 1 richting signalen gebruiken. En bij de ingang moet ik dus omwisselen eigenlijk. Zelfde bij Noord en Hoogte. Bedankt.

Bartjeh schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:01:
Houdt er tevens ook rekening mee dat als een trein staat te wachten "voor" Guéret mijnen deze de route naar Guéret noord/hoogte blokkeert. (alleen relevant als er meer dan 2 treinen naar Guéret Mijnen gaan).
Ik zag het ja, dat is dus niet de bedoeling.
Onbekend schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:11:
[...]
Je moet er voor zorgen dat de treinen zo snel mogelijk hun bestemming bereiken. Daarom leveren treinen die een lange route moeten rijden meestal meer op dan treinen die een korte route rijden. Het ligt namelijk aan de verhouding tussen het optrekken/afremmen en gewoon continu doorrijden.
Tips:
- Zorg voor zo min mogelijk hellingen. Meestal is het beter om om een berg heen te leggen dan eroverheen. (Tunnels kan ook, maar daarin kan je geen seinen plaatsen.)
- Zet geen twee 45-graden bochten (totaal 90 dus) vlak na elkaar. De trein verliest snelheid als hij over twee of meer 45-graden bochten rijdt.
- Zorg dat treinen niet hoeven te stoppen voor invoegende treinen van andere sporen. Als treinen niet naar het zelfde station rijden, leg dan gewoon een apart spoor voor neer.
Dus hoe sneller de rit gaat, hoe meer de rit opbrengt, afstand maakt dan ook wat uit maar vooral de snelheid. En qua bochten edg hield ik hier al rekening mee.