• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 22:41
Arie- schreef op woensdag 09 november 2011 @ 03:57:
Wachtwoord Mevink is overigens zonder hoofdletter kom ik zojuist achter na doezend keer proberen.
Is aangepast in TS.
Arie- schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:01:
Ik heb hier en daar wat gebouwd, maar vind de instellingen nogal saai. Je hoeft niet echt keuzes te maken bij het bouwen, misschien zou een grotere invloed van gewicht icm een kleinere terraform burst setting het spel interessanter maken. Dan moet je echt om hoogte verschillen heen bouwen, en keuzes maken tussen verschillende locs.
Ik denk dat de meeste mensen dit leuker vinden dan de moeilijkheidsgraad drastisch omhoog gooien. Maar de gebruikers maken de game dus we kunnen het altijd een keer proberen?

Misschien ook een keer leuk om voor de verandering een potje sub-arctic of sub-tropical te spelen? Dat heb ik letterlijk jarig niet gespeeld en kan best leuk zijn voor de verandering!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik neem zojuist een kijkje, is een deel van m'n spoor kapot, waarschijnlijk staan disasters aan. Even kijken of er niet meer kapot is dan enkel het zojuist gevonden stukje.

• Mevius
Damn heb ik overheen gekeken denk ik. Ik zie inderdaad dat het aanstaat. Zodra ik thuis ben zal ik het aanpassen.

[ Voor 27% gewijzigd door Mevius op 10-11-2011 13:09 ]

• Arie-
  • Niet online
Jouw spoor is er ook al aan ;)

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weer een vliegende schotel langsgekomen? Dan mag ik vanavond ook nog wel even controleren of alles het nog doet. Verdorie, moet ik toch nog OpenTTD-en vanavond! ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Parody op 10-11-2011 14:54 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Hoop vliegende schotels. Krijg bijna elke 10 minuten wel een melding :(

Druk bezig met mijn passagiers netwerk 8)

• Mevius
Disasters staan uit, enige nadeel is dat elk company wachtwoord is verdwenen. Nu zal het auwehoeren op de GoT-server wel meevallen maar zet 't er toch maar weer op^^

*edit* Er landde net toch weer een ufo :S. Waarschijnlijk hangt het samen met de savegame want disasters staat nu echt uit. We kijken het nog even aan...

[ Voor 32% gewijzigd door Mevius op 10-11-2011 20:14 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45
Als er al eentje rondvliegt, dan gaat het uitzetten niet werken denk ik. Als het goed is, komt er daarna geen ufo meer.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik kan niet connecten om één of andere reden :?

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
@Mevius:
En nog steeds lopen er UFO's het spoor op te snoepen.. Beetje jammer dit, als je tijdje weg bent is je spoort vernietigd :(

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Moet je vaak spelen ;)

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

• Enfer
Is mijn baas het overdag dan weer niet mee eens ;)

• Mevius
Good Fella schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:33:
Ik kan niet connecten om één of andere reden :?
Is het al opgelost of kun je nog steeds niet connecten?
Enfer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:53:
@Mevius:
En nog steeds lopen er UFO's het spoor op te snoepen.. Beetje jammer dit, als je tijdje weg bent is je spoort vernietigd :(
Dan wordt dit een kort potje, disasters is echt ruk spelen.

Nog wensen voor het volgende potje? U vraagt wij draaien!

• Enfer
Liever iets minder water, geen disasters, breakdowns enzovoorts, maar dat komt wel goed.. Startdatum rond 1960? (Zodat er al wel elektrisch spoor is, of wanneer komt dat precies)..

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Het is inmiddels opgelost ja :)

• Parody
  • Niet online
Och, gewoon niet slapen! In 12 uur kun je een volledig redundant netwerk opbouwen met alternatieve routes. Volledig UFO-proof, goed tegen multiple PoF. ;) Maar zonder rampen is leuker.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

UFO's blijven komen trouwens. Nog niet echt last van gehad, maar het rode netwerk is er echt helemaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Zo even herstelwerkzaamheden gedaan: 4 lijntjes herstellen. En onmiddelllijk schieten de inkomsten weer omhoog. Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/No%20Pass%20Inc.%2C%2017%20Dec%202123.png

[ Voor 59% gewijzigd door Arie- op 11-11-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Ah, geen roze.. Dus ik vermoed dat mijn lijn aan puin ligt...

[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 11-11-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Al lang geen UFO's meer gehad trouwens :) Zie zo ook niks mis met jouw lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Hmm... Welke kleur had ik ook alweer? Ik hoop maar dat het geen groen is... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Mevius er gaat iets niet goed bij "Mevius GOODS". Staat een hele lange rij. Ziet er leuk uit, maar is niet de bedoeling :+

Dat krijg je er blijkbaar van als je op zeeniveau bouwt; dijkbraak en een immense overstroming :(

[ Voor 29% gewijzigd door MoietyMe op 11-11-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Heeft even geduurd, maar mijn goedenlijn van de ene naar de andere kant is af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Good Fella schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:46:
Mevius er gaat iets niet goed bij "Mevius GOODS". Staat een hele lange rij. Ziet er leuk uit, maar is niet de bedoeling :+

Dat krijg je er blijkbaar van als je op zeeniveau bouwt; dijkbraak en een immense overstroming :(
Het is op grotere maps wat moeilijker te spotten, maar over het algemeen zijn het concurrenten of gemeentes (towns) die aan het bouwen zijn geslagen en dus ergens een dijk doorprikken. Daarom koop ik die tegels (en een paar eromheen) ook altijd op om problemen te voorkomen :).

heb dat geintje eens gehad met een scenario van NL. En ja, het grootse deel daarvan lag op zeeniveau :X

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een vraag aan de kenners hier, ik gebruik zelf in het begin 2 rails, met het volgende op en af systeem bij het station (klik voor groot). Is dit goed te noemen of doe ik iets verkeerds?
Het werkt wel prima heb ik het idee. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/11/Geen-naam-30-Dec-2037-Small.png

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ziet er goed uit op het eerste oog. Misschien een beetje raar met 2 stations om een mine heen (ieder aan 1 kant). Zelf doe ik het op deze manier:

Misschien kan je nog wat tips ontdekken in mijn playthrough :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Klopt het ook qua signals?

En idd, ik had eerst een kant en kwam er al snel achter dat ik het niet redde met 2 treinen, ik laat ze altijd volledig vol laden. Dus maar even een 2e erbij gezet. :P

Bedankt voor de playtrough trouwens, die ga ik eens op mijn gemak bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Joopieboy schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:41:
Klopt het ook qua signals?

En idd, ik had eerst een kant en kwam er al snel achter dat ik het niet redde met 2 treinen, ik laat ze altijd volledig vol laden. Dus maar even een 2e erbij gezet. :P

Bedankt voor de playtrough trouwens, die ga ik eens op mijn gemak bekijken. :)
Ik gebruik dit voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/d/d9/Station_presigs_explained_more.png

Signals 1 through 12 are Pre-signal Exits
Signals A, B, C and D are Combo Signals
The signal E is the only Pre-signal (Entrance)

Staat ook op de Wiki: http://wiki.openttd.org/Advanced_signalling_examples

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Even wat tips erbij van mij:
- Zorg dat je treinen als ze volgeladen zijn, zo min mogelijk afstand hoeven af te leggen: je rij richting had misschien wel andersom mogen zijn. Op die manier hark je meer geld binnen.
- Als er toch een hoogteverschil is, zorg dan dat bij het uitrijden van het station, de volgeladen trein onmiddelijk een tegel daalt, daardoor gaat het optrekken toch weer ietsjes sneller.
- Je hebt bij de onderste mijn twee aparte stations, je wilt deze waarschijnlijk samenvoegen, verwijder één van de twee stations, en herbouw deze terwijl je [ctrl] indrukt, dan krijg je een menuutje die het mogelijk maakt stations op afstand als één station te bouwen.

Over de signalen: er zitten wel wat foutjes/onnuttigheden in:
- De signalen bij de uitgang van gueret mijnen zijn overbodig, bij de je sluit het pre-signal-block al bij de ingang van het station, de signalen achter dat stations mogen gewone signalen zijn.
- Je signalen bij noord en hoogte zijn verkeerd. Je wilt het pre-signal-block beginnen voordat de treinen een keuze maken voor een perron. Als er geen perron beschikbaar is, moet je trein wachten _voor_ de splitsing. Het begin van het pre-signal-block moet daar dan ook komen: zoals je bij mijnen gedaan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Arie- schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:01:
- Zorg dat je treinen als ze volgeladen zijn, zo min mogelijk afstand hoeven af te leggen: je rij richting had misschien wel andersom mogen zijn. Op die manier hark je meer geld binnen.
- Als er toch een hoogteverschil is, zorg dan dat bij het uitrijden van het station, de volgeladen trein onmiddelijk een tegel daalt, daardoor gaat het optrekken toch weer ietsjes sneller.
- Je hebt bij de onderste mijn twee aparte stations, je wilt deze waarschijnlijk samenvoegen, verwijder één van de twee stations, en herbouw deze terwijl je [ctrl] indrukt, dan krijg je een menuutje die het mogelijk maakt stations op afstand als één station te bouwen.

- De signalen bij de uitgang van gueret mijnen zijn overbodig, bij de je sluit het pre-signal-block al bij de ingang van het station, de signalen achter dat stations mogen gewone signalen zijn.
- Je signalen bij noord en hoogte zijn verkeerd. Je wilt het pre-signal-block beginnen voordat de treinen een keuze maken voor een perron. Als er geen perron beschikbaar is, moet je trein wachten _voor_ de splitsing. Het begin van het pre-signal-block moet daar dan ook komen: zoals je bij mijnen gedaan hebt
Nog even een tip van mij: óf het zijn 'signals' op z'n Engels, óf het zijn 'seinen' op z'n Nederlands. Signalen zijn hele andere dingen ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Houdt er tevens ook rekening mee dat als een trein staat te wachten "voor" Guéret mijnen deze de route naar Guéret noord/hoogte blokkeert. (alleen relevant als er meer dan 2 treinen naar Guéret Mijnen gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:03
Correct, maar consistentie is vaak nog makkelijker. Zeker als je samen gaat spelen, maps van >512x512, etc. De rest van de tips kloppen inderdaad wel :)

Verder heb ik nog een kleine (toekomstige) tip, eentje die mij recentelijk zeer is bevallen; als zuid niet zoveel produceert danwel wanneer de mijnen _ver_ van de power station af liggen kun je er beter daar een transfer van zuid naar noord van maken, en een extra trein op noord zetten. De transferlijn zuid->noord doe je dan met vrachtwagens. De coalen vanaf zuid zijn iets langer onderweg, maar omdat het stuk tussen de mijnen niet zo groot is valt dat wel mee. Het grote voordeel is extra vrachtwagens en treinen, waardoor er meestal altijd een trein staat te wachten. En wachtende treinen zijn 1. duur en 2. goed voor je ratio. Omdat je het beter kunt balanceren, is het voornamelijk 2 :)

Transfer doe je overigens door "full load" op zuid en "transfer" op noord te selecteren, zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Dit topic zorgt er wel voor dat het ernstig begint te kriebelen om ottd weer te installeren :p Ben alleen bang dat het heel slecht voor m'n nachtrust is als ik dat doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 17:52

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Bartjeh schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:13:
Dit topic zorgt er wel voor dat het ernstig begint te kriebelen om ottd weer te installeren :p Ben alleen bang dat het heel slecht voor m'n nachtrust is als ik dat doen :D
Dat komt me maar al te bekend voor :+

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Bartjeh schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:13:
"Oh, nog ff die mijn aansluiten"
"Oh, het is 2 uur 's nachts, oops!" :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Hydra schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:12:
[...]

"Oh, nog ff die mijn aansluiten"
"Oh, het is 2 uur 's nachts, oops!" :P
Geen idee wie Michiel hier precies is maar laatst hebben we tot half 5 doorgespeeld. Eigenlijk joinde ik ff om te kijken of alles nog draaide maar uiteindelijk heb ik een spoorlijn aangelegd door de hele map heen.

Transport Tycoon... Wat is het toch een geniaal spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Je moet er voor zorgen dat de treinen zo snel mogelijk hun bestemming bereiken. Daarom leveren treinen die een lange route moeten rijden meestal meer op dan treinen die een korte route rijden. Het ligt namelijk aan de verhouding tussen het optrekken/afremmen en gewoon continu doorrijden.

Tips:
- Zorg voor zo min mogelijk hellingen. Meestal is het beter om om een berg heen te leggen dan eroverheen. (Tunnels kan ook, maar daarin kan je geen seinen plaatsen.)
- Zet geen twee 45-graden bochten (totaal 90 dus) vlak na elkaar. De trein verliest snelheid als hij over twee of meer 45-graden bochten rijdt.
- Zorg dat treinen niet hoeven te stoppen voor invoegende treinen van andere sporen. Als treinen niet naar het zelfde station rijden, leg dan gewoon een apart spoor voor neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jerry schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:45:
[...]

Ik gebruik dit voorbeeld:
[afbeelding]

Signals 1 through 12 are Pre-signal Exits
Signals A, B, C and D are Combo Signals
The signal E is the only Pre-signal (Entrance)

Staat ook op de Wiki: http://wiki.openttd.org/Advanced_signalling_examples
Idd hetzelfde als wat ik eig wou doen, maar ik deed het net verkeerd om. :+

Dankjewel voor je tips! :)

- Min mogelijk afstand, dan leveren ze toch het minste op?
- Hoogteverschil kost vaak veel geld om eruit te halen, en tunnels ook, zeker in het begin. Maar ook dit is een goeie tip.
- Handig trouwens met de stations, dat wist ik nog niet. :)
- Signalen, nu snap ik het! Ik zat dus enorm mis. Dus bij de uitgang van Gueret mijnen de gewone 1 richting signalen gebruiken. En bij de ingang moet ik dus omwisselen eigenlijk. Zelfde bij Noord en Hoogte. Bedankt. :)
Bartjeh schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:01:
Houdt er tevens ook rekening mee dat als een trein staat te wachten "voor" Guéret mijnen deze de route naar Guéret noord/hoogte blokkeert. (alleen relevant als er meer dan 2 treinen naar Guéret Mijnen gaan).
Ik zag het ja, dat is dus niet de bedoeling.
Onbekend schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:11:
[...]

Je moet er voor zorgen dat de treinen zo snel mogelijk hun bestemming bereiken. Daarom leveren treinen die een lange route moeten rijden meestal meer op dan treinen die een korte route rijden. Het ligt namelijk aan de verhouding tussen het optrekken/afremmen en gewoon continu doorrijden.

Tips:
- Zorg voor zo min mogelijk hellingen. Meestal is het beter om om een berg heen te leggen dan eroverheen. (Tunnels kan ook, maar daarin kan je geen seinen plaatsen.)
- Zet geen twee 45-graden bochten (totaal 90 dus) vlak na elkaar. De trein verliest snelheid als hij over twee of meer 45-graden bochten rijdt.
- Zorg dat treinen niet hoeven te stoppen voor invoegende treinen van andere sporen. Als treinen niet naar het zelfde station rijden, leg dan gewoon een apart spoor voor neer.
Dus hoe sneller de rit gaat, hoe meer de rit opbrengt, afstand maakt dan ook wat uit maar vooral de snelheid. En qua bochten edg hield ik hier al rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Laatst online: 21-09 17:52

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Even een vraagje, is het ook mogelijk om de camera te draaien?

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

-- DP :X --

[ Voor 87% gewijzigd door MoietyMe op 15-11-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Nope. Je kunt wel X indrukken om het wat beter te zien.
Mevius schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:52:
[...]

Geen idee wie Michiel hier precies is maar laatst hebben we tot half 5 doorgespeeld. Eigenlijk joinde ik ff om te kijken of alles nog draaide maar uiteindelijk heb ik een spoorlijn aangelegd door de hele map heen.

Transport Tycoon... Wat is het toch een geniaal spel.
Thath would be me ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MoietyMe op 15-11-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Op welke server spelen jullie 2 dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Joopieboy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:50:
Op welke server spelen jullie 2 dan? :)
Die uit de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ow er is inmiddels alweer een GoT server, leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Joopieboy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:52:
Ow er is inmiddels alweer een GoT server, leuk! :)
Het staat al redelijk vol, maar je kunt er vast nog wel ergens wat bij bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Joopieboy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:42:
Dus hoe sneller de rit gaat, hoe meer de rit opbrengt, afstand maakt dan ook wat uit maar vooral de snelheid.
Kijk maar eens in het grafiekje met payment rates. Je krijgt betaald voor de afgelegde afstand per tijdseenheid, dus een snellere rit levert meer op.

Bij een recht stuk spoor kost het optrekken en afremmen van een trein steeds de zelfde hoeveelheid tijd en afstand.
Hoe langer het spoor is, des te langer een trein op volle snelheid kan blijven rijden voordat hij weer moet afremmen. Juist in de tijd dat hij op volle snelheid rijdt verdien je het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankjewel voor je uitleg, eigenlijk best logisch. :P

Kan iemand trouwens in het nederlands uitleggen wat nu het verschil is tussen de gele pre signals, de omhoogstaande en de platliggende?

De liggende is toch voor 1 uitgang, en de staande voor 2 of meerdere?

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 15-11-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Je hebt ingang (geel liggend), ingang/uitgang (wit staand) en uitgang-seinen (geel staand). In het voorbeeld van Jerry hierboven kun je dat heel mooi zien. Als alles bezet is blijft een trein wachten voor de ingang (E). Als één van de uitgangen achter D vrij komt, rijdt de trein door tot het in/uit sein en daarna verder. Als er ondertussen een uitgang achter B vrij komt kan de volgende trein ook doorrijden. Zo krijg je meerdere treinen op hetzelfde emplacement. Overigens kun je dit ook doen met PBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PBS? Maar duidelijk. :)

Ik ben net ingelogd op de GoT server, hele mooie bouwwerken staan er zeg!

Edit: nondejuu daar had ik geluk. Precies in het gebied waar ik bezig ben, kwam een nieuwe mijn, woei. :)

Van wie zijn de Pedborough mijnen? Zou ik die eventueel mogen gaan gebruiken? (Oftewel wie van hier is van WJP transport?)

[ Voor 58% gewijzigd door Joopieboy op 15-11-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Je mag alles gebruiken. Niks is alleen van iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aha ok, dat is wel fijn. Misschien dadelijk eens uitbreiden, ik wil eigenlijk alleen van die lening af. :P

Trouwens, op hoeveel procent moest je het houden wat getransporteerd word wil je op een gegeven moment meer productie hebben (en hoelang duurt dit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Oh, mijn PC trekt de map toch niet meer. Mocht er iemand met No Pass Inc. willen spelen, ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel jammer dan. :P

Bij mij is het andersom, i7 870 die op 3,4Ghz loopt met 8gb aan geheugen, Intel 320 120Gb SSD en een Sapphire 4870 1Gb Toxic die op zijn lauweren aan het rusten is met dit spel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Haha, maar ik doe eigenlijk vrijwel geen spellen meer, OpenTTD eens in het half jaar en dat is het wel zo'n beetje. Gewoon een lekker simpele office PC dus: single core 3400+ ofzo, met 2GB ram. Wat heb je nog meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Aandeeltje van NoPass, Inc kopen is niet goed voor de waarde van je bedrijf :p

Afbeeldingslocatie: http://api.cld.me/221n2h1M2i1b3h1d1g36/Transporting%20Kittens,%2011th%20Jul%202346.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aandelen kopen, hoe zit dat dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 15-11-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Good Fella schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:58:
Je mag alles gebruiken. Niks is alleen van iemand :)
Om nou resources te gebruiken van iemand die iemand al geclaimt heeft is niet netjes imho. Goods wil ik wel eens pakken van iemand die er minstens 50 jaar niets mee doen.
Je kunt aandelen van een bedrijf kopen. Gaat per 25%. Overnemen (100%) is niet mogelijk in multiplayer omdat je anders lullige situaties krijgt ;). Je betaald 25% van de company value per 25% aandelen. Wordt het bedrijf meer waard, worden je aandelen meer waard. Visa versa ook. Het is net echt allemaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Mevius schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:02:
[...]

Om nou resources te gebruiken van iemand die iemand al geclaimt heeft is niet netjes imho. Goods wil ik wel eens pakken van iemand die er minstens 50 jaar niets mee doen.
Bedoel ook meer dat als iemand ergens nog niks heeft staan (dus geen station) dan mag je gewoon alles gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Er staat wel een station maar er word niet, of bijna niet gebruik van gemaakt, daarom dat ik het ook vroeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Misschien is een beperking op het aantal schepen een idee. Mijn ervaring is dat de oude path-finder (die voor schepen gebruikt wordt) nogal wat lag veroorzaakt. En dat zegt degene die zijn boten vervangen heeft door treinen. ;) Mochten daar nog harde pegels voor nodig zijn kan dat geregeld worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Gisteren ook weer een install gedaan en een bescheiden netwerkje proberen op te zetten.
Michiel, bedankt voor de lening/gekochte aandelen.
Kon ik lekker doorkloten >:)

Toch maar tijd vinden/ uitzoeken hoe het precies ook alweer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mevink even voor een restart zet de optie van olieraffinaderij anders.
ik zie grote clusters met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Parody schreef op woensdag 16 november 2011 @ 07:45:
Misschien is een beperking op het aantal schepen een idee. Mijn ervaring is dat de oude path-finder (die voor schepen gebruikt wordt) nogal wat lag veroorzaakt. En dat zegt degene die zijn boten vervangen heeft door treinen. ;) Mochten daar nog harde pegels voor nodig zijn kan dat geregeld worden. :)
Ik heb zelf nog niemand gehoord die last van lag had. Als je de map te ver uitzoomt merk je inderdaad dat je pc/laptop het er zwaar mee krijgt maar dit lijkt me meer het probleem van té druk op de map :P
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:20:
Mevink even voor een restart zet de optie van olieraffinaderij anders.
ik zie grote clusters met die dingen.
Was het maar zo simpel, er is geen optie waarin je aan kunt geven dat je minder olieraffinaderijen wilt. Aan de andere kant geef het ook weer mogelijkheden. Meerdere spelers zijn begonnen met een netwerk van treinen en/of boten om de olieplatformen allemaal aan te sluiten en naar 1 raffinaderij te brengen.

@Parody; ik was gisteravond wat oude topics aan het doorbladeren en kwam erachter dat wij in 2005 al samen OpenTTD gespeeld hadden^^. Zo zie je maar weer dat er in zes jaar weinig veranderd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
:) Het blijft een geweldig spel! :)

Qua van lag zal ik lokaal eens een experimentje doen met de CPU-load van met een grote map en massa's boten. En dan alle boten vervangen door treinen. In de vorige pot scheelde het iig, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Meten is weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Parody schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:59:
Qua van lag zal ik lokaal eens een experimentje doen met de CPU-load van met een grote map en massa's boten. En dan alle boten vervangen door treinen. In de vorige pot scheelde het iig, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Meten is weten! :)
Ik zal de variabelen vast voor je defineren, zodat we achteraf geen onduidelijkheid krijgen.:P

Lag is (merkbare) vertraging tussen server en client. Bijvoorbeeld als je een spoorlijn bouwt het langer dan normaal duurt voordat je spoor daadwerkelijk op de map verschijnt.
Framedrops ligt aan je eigen systeem. Iemand die het op een 386-33 Mhz processor met 4MB geheugen speelt (ja mensen, dat waren de systeemvereisten toen het spel uitkwam! :D) zal ongetwijfeld meer framedrops hebben dan de gemiddelde Tweaker met een quadcore en 8GB ram onder de kont.

Als ik de huidige map uitzoom merk ik dat mijn q9550 er ook moeite mee heeft, zodra ik weer inzoom gaat 'ie weer over op de idle-stand^.

[ Voor 6% gewijzigd door Mevius op 16-11-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Mevius schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:24:
[...]
Was het maar zo simpel, er is geen optie waarin je aan kunt geven dat je minder olieraffinaderijen wilt. Aan de andere kant geef het ook weer mogelijkheden.
Je zult het waarschijnlijk wel kunnen beperken met de max distance setting, al dan niet in combinatie met de optie mutiple similar industries. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ja maar ik wil dus wel multiple andere industries. Max Distance from edge moet dan gewoon wat lager inderdaad, heb je er vanzelf minder.

Trouwens, ik zie het probleem niet helemaal. Laat ze gewoon lekker staan zo :P

[ Voor 23% gewijzigd door MeltedForest op 16-11-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
RTG schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:52:
[...]

Je zult het waarschijnlijk wel kunnen beperken met de max distance setting, al dan niet in combinatie met de optie mutiple similar industries. :)
Ik zal de maximale afstand van de rand wat beperken. Meerdere industrieën per stad laat ik wel aan.

'k Neem het mee voor de volgende ronde :).

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Misschien leuk om met de Dutch Trainset te spelen?

Het heeft misschien 2 uur bouwen gekost, zo'n 40 jaar ingame, maar dan heb je ook wat:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1G3s3G2e1y0a1T3z2Q14/Transporting%20Kittens,%2011th%20Apr%202394%20copy.png

Één van de grote stations in mijn netwerk vormt nu eindelijk de verbinding voor de noordzijde en de zuidzijde van het netwerk :)

Nu hoef ik nog maar 15 stations om te bouwen met pass-by's er bij. O ja, daarna ook nog alle treinen op schema laten lopen en dan ben ik blij :+

Het lange bouwen is trouwens te wijten aan het feit dat ongeveer 40% van de grond waar het hele gebeuren op staat stad was. Dus dan mocht ik eerst allemaal fijn gaan slopen.

[ Voor 102% gewijzigd door MoietyMe op 17-11-2011 02:28 ]

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Het begint wel weer een beetje te kriebelen nu ik de laatste tijd af en toe wat mee lurk. Lijkt me leuk om eens een multiplayer potje mee te doen :D

Zal alleen nog even duren want heb niet veel tijd (misschien eens in een vakantie) en skyrim zal ook snel weer op de mat liggen.

Hoelang duurt een gemiddeld multiplayer potje bij jullie ongeveer?

Edit: fipo eens gelezen, staat er eigenlijk al in. (week of 3/4 volgens de fipo)

[ Voor 10% gewijzigd door Marce op 17-11-2011 11:15 ]

• Mevius
Nice Michiel! Vanavond nog maar ff een paar 'minuutjes' eraan spenderen ;).
Marce schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:10:
Hoelang duurt een gemiddeld multiplayer potje bij jullie ongeveer?
Is wisselend maar in ieder geval genoeg tijd voor iedereen om iets leuks neer te zetten. De server draait nu 10 dagen maar de map is nog lang niet vol. Gisteravond is er ook nog iemand begonnen dus je kunt nog meedoen!

Als je wacht op de reset (waar meerdere mensen op wachten om mee te doen) moet je nog een kleine twee weken wachten. Daarna kan iedereen weer fris beginnen!

• PeterSelie
  • Laatst online: 18-09 14:19
Hmm, hier begint het ook wel weer te kriebelen om te beginnen met spelen... Leuk om te zien dat het topic zo actief is gebleven :)

Ik heb nog wel VM over op een servertje van me in Duitsland die eventueel een tweede server zou kunnen draaien. Interesse = DM.

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Als mn nieuwe pc helemaal draait zal ik wel eens een kijkje gaan nemen, al zal ik voornamelijk in de weekenden tijd hebben om wat te doen :S

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Mevius schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:54:
[...]

Nice Michiel! Vanavond nog maar ff een paar 'minuutjes' eraan spenderen ;).
Moet morgen om 5.15 op het werk zijn dus ga vanavond niks doen ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik speel dit spel ook af en toe al vanaf de tijd dat TTD deluxe uit kwam. nu lees ik net dat er een GoT multiplayer server is. Kan iedereen hier aan mee doen? en hoe vindt ik/voeg ik de server toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Zie de startpost. Komt neer op het volgende:
1.Open TTD
2.Klik multiplayer
3.Klik add server
4.Vul in 82.73.180.53:3979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Leondendungen schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:15:
Ik speel dit spel ook af en toe al vanaf de tijd dat TTD deluxe uit kwam. nu lees ik net dat er een GoT multiplayer server is. Kan iedereen hier aan mee doen? en hoe vindt ik/voeg ik de server toe?
Iedereen is welkom om mee te doen! Er is nog precies plek voor 1 company en dan zitten we vol.
MeltedForest schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:08:
Zie de startpost. Komt neer op het volgende:
1.Open TTD
2.Klik multiplayer
3.Klik add server
4.Vul in 82.73.180.53:3979
Dat is inderdaad de beste manier. Je kunt ook '[GoT]Mevius' uit het lijstje zoeken maar dan moet je elke keer zoeken. Als je 'm handmatig toevoegt komt 'ie standaard als eerste naar voren in het multiplayermenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik refresh verder het multiplayer menu niet dus bij mij is maar 1 server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Wat tussentijdse stats;

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-gLwwfcy2hRg/TsZxRqN-5QI/AAAAAAAAnFI/vjYe7L_Hhwk/s787/stats%252520openttd.png
De onderlinge strijd met Kitten Transport aan kop.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-m9pZTREyVbA/TsZxlVJK1tI/AAAAAAAAnFU/nQaeXudmtJU/s912/openttdmap.png
De toch best wel leuk gevulde map, grappig om te zien dat iedereen toch een beetje z'n eigen deel van de map gekozen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-7SFpd000eeA/TsZxRo2wDFI/AAAAAAAAnFE/T_rlZoYW_2U/s483/michielsucces.png
Michiel's 'fly at your own risk' kittens airline, de bekende melding die we elke 10 minuten voorbij zien komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Lol, Mariah Carey. :D

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Leuk om te zien dat er 14 bedrijven zijn en dat in de top er 3 bij elkaar staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Wut, ik sta 2e?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Niet meer :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gaat lekker. :P

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn station bij Flaston Noord beter kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik zie dat ik wat aan mijn inkomsten moet doen :/

En het is de laatste keer dat ik iets met vliegtuigen doe :P

[ Voor 39% gewijzigd door MoietyMe op 19-11-2011 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31
Net even gespiekt in de server, aardig wat mensen die geloof ik helemaal niet meer langskomen.
Zie nog veel normale en monorail tracks en bij Istealyourgun zelfs een hele serie vastgelopen treinen :+

Verder leuke playfield maar wel bijna vol.

Zijn er nog enigzins standaard momenten dat mensen in de server aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Suicyder schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:57:
Net even gespiekt in de server, aardig wat mensen die geloof ik helemaal niet meer langskomen.
Zie nog veel normale en monorail tracks en bij Istealyourgun zelfs een hele serie vastgelopen treinen :+
Het meeste wordt nog wel onderhouden. Zolang een company winstgevend is zal 'ie niet verdwijnen van de map. Ik speel trouwens alleen met normale spoorlijnen dus dat hoeft niet meteen te betekenen dat het oud is. Als je 'antiek' materiaal goed onderhoudt werkt het allemaal nog best goed ;).
Zijn er nog enigzins standaard momenten dat mensen in de server aanwezig zijn?
's-Avonds zitten er meestal wel 3 á 4 man op. Net toen ik even keek of alles nog goed liep waren we ook met z'n drieën. Drukste moment wat ik gezien heb tot nu toe was vlak na de herstart, met 8 man tegelijkertijd aan het spelen^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Ik heb eens op de server gekeken (alleen gekeken, meedoen gaat niet meer :P) en ik doe het volgende potje ook wel mee denk, wel leuk :D

Ik merk alleen nu al dat het vet traag is als ik uitzoom, en ik las er al wat over in het topic, maar is er wat aan te doen of moet je gewoon niet uitzoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar even een screenie gemaakt van mijn kruispunt ellende:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ec7ea63555ec/4ec7ea634c569-Joopieboy_Transport%2C_27_Mei_2497.png
Er komen 2 lijnen binnen en ik wil deze verdelen over de 4 stations, maar nu als er een trein in het kruispunt is dan valt de rest stil. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Naast de schuine sporen kan je ook recht sporen naar het station erbij trekken.

Daarnaast raadt ik je die Path-based signals aan. Die gebruik je ook al bij de uitgangen.
Als je die gebruikt, kunnen 2 treinen tegelijkertijd het station binnenrijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Onbekend op 19-11-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Laatst online: 26-08 15:33
* Lorem_Ipsum wacht met smart op de reset van de server :'(
wat gebeurt er als ik de pass-loze bedrijfjes failliet laat gaan, om een plekje voor mij te creëren O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Voor de x'de keer, No Pass Inc. Kun je gewoon pakken. Mijn pc trekt de map toch niet meer, hernoemen, wachtwoord er op, het zal mij een worst wezen. Veel plezier ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Onbekend schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:53:
Naast de schuine sporen kan je ook recht sporen naar het station erbij trekken.

Daarnaast raadt ik je die Path-based signals aan. Die gebruik je ook al bij de uitgangen.
Als je die gebruikt, kunnen 2 treinen tegelijkertijd het station binnenrijden.
Aha zal ik dat eens opzoeken, dankjewel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:46
Arie- schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:49:
Voor de x'de keer, No Pass Inc. Kun je gewoon pakken. Mijn pc trekt de map toch niet meer, hernoemen, wachtwoord er op, het zal mij een worst wezen. Veel plezier ermee. :)
Vaag. Mijn computer trekt het kennelijk ook niet meer. Gooit mijn verbinding er iedere keer uit. Had eerder nog geen problemen (alleen als ik uitzoomde werd het traag). Had toch wel gedacht dat mijn asus pc-dl met duel xeons dit zou trekken :'(

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31
Koenoe schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:45:
[...]

Vaag. Mijn computer trekt het kennelijk ook niet meer. Gooit mijn verbinding er iedere keer uit. Had eerder nog geen problemen (alleen als ik uitzoomde werd het traag). Had toch wel gedacht dat mijn asus pc-dl met duel xeons dit zou trekken :'(
Game gebruikt sowieso maar 1 core, dus meer dan 1 heb je er niet nodig. Mijn Q6600 heeft er ook moeite mee, zeker als ik uitzoom.

edit:
Apple transport nog aanwezig?
Afbeeldingslocatie: http://www.mderoos.nl/got/OpenTTD/AppleTransportProblemKlein.png

[ Voor 16% gewijzigd door Suicyder op 20-11-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Meestal wordt de netwerksynchronisatie in een apart proces (dus andere core) gedaan zodat het spel niet vastloopt als er een server te langzaam is. Vreemd dat de game dan maar 1 core gebruikt.

Edit: Ik heb even in het spel gekeken, maar wat wil je met ongeveer 1200 treinen en bijna net zoveel busjes/vrachtwagens. :)

En wat het spel langzaam maakt is echt het berekenen van de nieuwe treinposities en het opbouwen van het beeld. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Onbekend op 20-11-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:36:
Meestal wordt de netwerksynchronisatie in een apart proces (dus andere core) gedaan zodat het spel niet vastloopt als er een server te langzaam is. Vreemd dat de game dan maar 1 core gebruikt.

Edit: Ik heb even in het spel gekeken, maar wat wil je met ongeveer 1200 treinen en bijna net zoveel busjes/vrachtwagens. :)

En wat het spel langzaam maakt is echt het berekenen van de nieuwe treinposities en het opbouwen van het beeld. :)
Bij mijn weten is OpenTTD singlethreaded, enkel het opslaan van de map is een aparte thread.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Mijn laptop wil niet meer connecten en mijn PC (AMD X2 5200+) schokt behoorlijk...

Doet me denken aan de tijd dat ik TTD (nog maar net) kon spelen op m'n 386SX nadat ik er extra geheugen in had gedaan. :P

Het speelt nu iig niet meer zo lekker :(

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Yep, dat klopt. Er is bewust voor gekozen om dit zo te laten om synchronisatie-problemen tussen threads te voorkomen. Ik ben ook benieuwd of de code-base zich erg leent voor overzetten maar MT, het is natuurlijk in beginsel code die stamt uit 1992... En die de-compiler heeft er vast geen mooie code van gemaakt...

Maar goed, conceptueel zijn er misschien wel dingen die multi-threaded te regelen zijn. Op den duur zal het er toch een keer van moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Ik heb dezelfde problemen hier @Intel q9550. Haperend beeld, niet fijn speelbaar. Vanavond zal ik de game herstarten vanaf een andere server.. De e6600 cpu van mijn server heeft ongeveer een load van 30%. Gelukkig heb ik nog een i7 staan die nu een beetje uit zijn neus staat te vreten. Wellicht lost dat wat performanceproblemen op. Vanavond (laat) dus een herstart! Nieuwe week, nieuwe kansen!

Ik dacht; 'even snel de OpenTTD-server kopiëren naar de nieuwe locatie..'. Na 10 minuten eens gaan kijken waarom het zo lang duurde, bleek ik 21GB aan autosaves te hebben verzameld in de afgelopen paar weken. Dus mocht er nog iemand terug willen naar willekeurig tijdstip (met tussenpozen van 20 minuten) dan is dat mogelijk :P Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-8vWSRJy91vg/TslNE_A5ASI/AAAAAAAAnF8/_WzFeDfiIHs/s576/OpenTTD%252520autosave.png

Ohja als er mensen nog aanpassingen willen zien dan graag doorgeven.
Ik zet de 'Max distance from edge for Oil Refineries' wat lager zodat er minder industrieterreinen aan de rand van het level ontstaan. Helaas valt er nog niets te doen aan de vele olieplatformen.

Pagina: 1 ... 30 ... 53 Laatste