N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Nogmaals, zoals ik een aantal dagen geleden al typte heb ik een OpenTTD server (incl. Teamspeak) beschikbaar. Maar dan moet er wel een consensus komen over welk type map, welke instellingen en welke NewGRFs. Ik sluit me trouwens aan bij het uitschakelen van breakdowns, is enkel vervelend. Inflatie tevens uitschakelen uiteraard.
Bijna helemaal mee eens. Olieraffinaderijen moet lager met water op zeer laag, anders krijg van die enorme cluster van die dingens. En het uitschakelen van elektrisch spoor zou afhankelijk moeten zijn van de gebruikte NewGRF imo.Onbekend schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:37:
Dat lijkt mij ook een leuk idee.
Hoewel ik altijd met breakdowns aan speel, lijkt het mij bij zo'n spel ook beter de breakdowns uit te zetten.
Verder speel ik graag met gemiddeld niveau, en ook alleen met treinen.
Terreinsoort: (zeer) vlak of vlak,
water zeer laag,
olieraffinaderijen op max. 48 tegels,
vlakke omgeving rond industrieën 4 tegels,
Stations omvang max. 64 tegels, en je mag losse stations met ctrl aan elkaar koppelen,
Max aantal treinen mag flink omhoog,
Elektrische sporen uit,
Max. lengte van de treinen op 24 tegels,
Bij geen breakdowns: ook geen onderhoud,
Geen 90 graden hoeken laten rijden.
en realistische acceleratie.
Verder was dat het wel zo'n beetje.
Nee. Openttdcoop is een gemeenschap van Transport Tycoon fanatici. Ze draaien een aantal OpenTTD servers waar de nadruk ligt op optimalisatie, dus zoveel mogelijk goederen transporteren. De netwerken die zij maken zijn krankzinnig. Absoluut de moeite waard om eens te bekijken. En hun wiki en blog bevat ook veel informatie over geavanceerde bouwtechnieken.Neodymium schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:46:
Heet zo'n game niet openttdcoop? Er zijn al zo veel servers... En velen worden niet eens "24/7" in de gaten gehouden. Dusja, dan heb je spammers, terraformers etc. >_<
Als we industry prospecting op funding zetten (ik geloof dat die instelling zo heet in ieder geval) kunnen we altijd hier en daar nog wat industries er zelf bij plaatsen.. tegen een meerprijs uiteraard.
Ik heb wat met een iets oudere build van InfrastructureSharing gespeeld. Daar viel me op dat je niet op de tiles van iemand anders kan bouwen. Als iemand anders een recht stuk track heeft liggen (mainline) kan je daar niet een zijspoor op aansluiten. De eigenaar zal zijn spoor moeten laten aansluiten op die van jouw. Het lijkt mij daarom verstandig dat we de map indelen of in ieder geval dat junctions per 'eigenaar' van de map wordt gebouwd. Na een junction kan iemand zijn eigen stations enz. er op aansluiten, geen probleem.
Treinbeheer is ook per player nog gescheiden, helaas kon je niet clonen van iemand anders. Het lijkt mij daarom verstandig als we een animo lijst maken met daarbij wat voor type vervoer je het liefst wilt doen. Ik denk dat ik het liefst cargo wil aansluiten. Mochten er meerdere spelers komen per type, kunnen we de map altijd opsplitsen.
Over de NewGRF maakt mij niet veel uit welke treinen we gebruiken. Dutch trainset vond ik grappig, maar ik irriteerde me soms dat een iets te zware trein met een iets te lage snelheid een heuveltje opgaat met <1km/h. Alle treinen daarachter komen 'vast' te zitten, bah.
De industry set neig ik iets meer naar ECS ipv FIRS. FIRS wordt nogal 'spoiled' als je supplies chain op gang hebt. Dan groeien industries keihard waardoor het op den duur niet meer te vervoeren is. Bij ECS moet je de hele chain goed op gang houden (industries mogen niet overvol raken, anders accepteren ze niet nieuwe goederen) om goede winst te blijven maken. Dat is veel uitdagender.
Met deze industriesets zou ik wil liever de no. of industries iets hoger zetten. Je hebt zoveel verschillende types, waarbij je veel nodig hebt om een goed werkende chainproductie op te zetten. Dan is een paar extra industries handiger, anders moet je in het begin van het spel teveel afstand afleggen.
Als knoc al een server met teamspeak heeft vind ik het best om die te gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 17-08-2011 11:55 ]
De olie uit oliebronnen in het midden van het landschap moeten anders helemaal naar de rand vervoerd worden. Bij 48 liggen ze meestal wel centraler.Knoc schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 03:36:
Bijna helemaal mee eens. Olieraffinaderijen moet lager met water op zeer laag, anders krijg van die enorme cluster van die dingens. En het uitschakelen van elektrisch spoor zou afhankelijk moeten zijn van de gebruikte NewGRF imo.
Als je elektrische sporen aan zet, dan moet alles geëlektrificeerd zijn voordat je met een elektrische trein kan gaan rijden. Als iemand een stukje spoor op zijn gedeelte nog niet heet geëlektrificeerd, duurt het langer voordat je ermee kan gaan rijden.
Overigens denk ik dat de maximum treinlengte wel terug naar 16 kan. In mijn eigen spellen gebruik ik 24, maar dat zullen we hier niet nodig hebben.
De randen van de map mogen van mij ook wel land worden. Een paar meren in het midden is leuker.
Zelf speel ik graag met de originele set treinen, en die is ook iedereen gewend. Maar tegen een andere set heb ik geen bezwaar.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
NARS: Veel locs voor vrachtvervoer, heel veel stoom en diesel; minder elektro en wat minder passagiers georienteerd. Tracking table
2cc: Sterk passagiergeorienteerd (veel MU's). Tracking table
Bij deze sets gebruik ik zelf een weight multiplier van 3 om het wat minder makkelijk te maken mbt bergen. Voor een trein van 8 tiles heb je dan al vaak 2 locs nodig om hem fatsoenlijk te trekken, maar zelfs dat is niet genoeg voor een helling van meerdere tiles.
De NL set is imo minder geschikt. Ik heb gisteren eens gekeken naar de stats van de locs zoals deze in de set zijn opgenomen en de trekkracht van die dingen is wel bizar slecht. De eerdergenoemde 2cc set heeft ook enkele Nederlandse locs in het arsenaal dus wellicht is dat een acceptabel compromis..
Voor rails is NuTracks wel mooi. Deze set heeft een hele berg railtypes ingedeeld op snelheid en prijs. De 'snellere' rails zijn vele male duurder dan de tragere, en het is een extra middel om de snelheid op je tracks gelijk te houden.
Ik ben zelf wat meer van de minder vlakke maps. Een stad op een berg heeft toch een stuk meer charme dan alles op het vlakke, en het geeft wat meer uitdaging.
ECS of FIRS maakt me niet uit. Ik heb beiden gespeeld en ze hebben hun eigen sterktes en zwaktes.
vwb de clients:
Chill's patchpack Erg veel handige patches toegevoegd
Hard Game Pack Voor een wat pittigere game.
Beide packs hebben cargodist en Chill's pack heeft ook de infra sharing er al in zitten.
Wat betreft eerder besproken instellingen kan ik me daar verder wel in vinden
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Over de 2cc tracking table, voor de in ontwikkeling zijnde versie is tegenwoordig hier te vinden. De website achter je URL is voor de oude 2cc versie.
Verwijderd
ik zit met een soort financieel probleem, ik vervoer met een trein hout, in 30 dagen komt de trein aan en zou dit volgens de grafiek ~100 per 10 eenheden moeten zijn, er wordt 60ton vervoerd dus lijkt me dat dat 60 eenheden zijn x $100 = 6000, echter krijg ik maar 1800
op deze manier is het onmogelijk om een goed bedrijf op te bouwen, misschien weten jullie waaraan dit ligt.
ik heb de firs industries en de uk train set als newgrf in gebruik.
Ik kijk zelf vooral naar trends, het lijntje van coal ligt het hoogste, grotere afstand = meer inkomsten -> Vervoer coal van de ene kant van de map naar de andere kant
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
alleen verdwijnt er nu geproduceerd staal, beetje vreemd, wordt 100ton gemaakt en er ligt maar 20 op het station, ookal zou staal niet bederven of iets in die trend
lange afstand kolen trein erbij, $20.000 per keer, dat tikt lekker aan zo
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 12:17 ]
- Canadian Station Set 0.3d
- CS Railroad Tracks v1.4
- Dutch Signals
- Dutch Trainset Alpha 1.1
- Dutch Station Set
- Industrial Station Set v0.98
- US Station Set v0.86
- Industrial Station Set Renewal v0.98
De maximale lengte bij NS is 15 bakken (7,5 vakje). 5 vakjes vindt ik ietwat weinig. Goederentreinen zijn bij mij vaak 10 vakjes lang.treinen van 7 tiles vind ik al redelijk lang (ik speel zelf met 5 voor veel traffic, maar we kunnen ook varierende treinlengte gebruiken op het netwerk met een max van 24).
[ Voor 27% gewijzigd door KoploperMau op 19-08-2011 16:48 ]
Wanneer wordt er met het spel gestart?
De nutracks is erg leuke set. Ik heb even een paar potjes uitgeprobeerd, maar vooral voor gemixte netwerken een erg leuke combinatie. Over het algemeen gebruik je gewoon 'normaal' spoor. Hogesnelheidslenen (TGV, ICE stuff) sluit je met veel duurder high-speed tracks aan (die tot 300km/h kunnen bijvoorbeeld). Dat maakt het stuk uitdagender om niet alleen je hele fleet treinen op hoogste snelheid te krijgen, maar ook je spoor (want dat is wel verrekte duur - in ieder geval geen gebruikelijk overflow aan cash meer).
2CC set is prima om mee te spelen. NARS minder mee geprobeerd, maar ik pas mij snel aan. (of kopieer anderen heel goed
Ik heb vandaag wat geprobeerd met HardGamePack. De uitbreidingen maken het spel stuk meer 'af', hoewel het nog hier en daar wat scherpje hoekjes had. Vooral signals in tunnels&bridges is soms wat buggy. Die vond het niet leuk dat ik direct na een brug een PBS ging zetten (crashes). Als we daar op letten moet het goed komen, ik zie op tt-forums genoeg posts waarbij beide pakketen is gebruikt.
Helaas zit er in HGP geen IS2, dus we zullen wel voor Chill's moeten gaan. Tenzij.. Knoc een versie nog heeft staan waar hij eerder mee gespeeld heeft.
Veel meer GRF's , sja.. alle station sets zijn handig om er bij te hebben (eyecandy) , mijn voorkeur is FIRS industry set, met de Nutracks met 2CC vind ik prima spelen. Ik hoor graag wat jullie er van denken.
Nu nog: map. Heuvelachtig is goed te doen als je een goede trein uitzoekt met veel tractive effort en de moeilijkheidsgraad niet te hoog zet (slope effect/weight multipliers).
Ik vind een smooth map minder erg als een rough map, van mij mogen er best wat bergen in zitten maar dan wel niet te ruig.
Industries niet te laag zetten als we met FIRS oid spelen, aangezien je te weinig industries krijgt om fatsoenlijk (zonder halve mappen te overbruggen) connecties te maken. Dat is vooral in het begin lastig..
Verwijderd
Wie heeft er hier ervaring met Patches ?
Iemand met ervaring die kan/wil helpen ?
Gr. Arnold
Verwijderd
Hi Arnold,Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:48:
Hallo,
Gr. Arnold
misschien is het handig als je e.e.a. verder uitspecifieerd.
Gaat het om het toepassen van een patch, hebben we het hier over enkel newGRF's, welke patch betreft het, waarop (welke versie) wil je het toepassen, wil je misschien zelf een patch gaan maken en daar hulp bij, etc etc etc.
Zonder deze informatie kunnen we je niet echt verder helpen, dus wees svp wat concreter en specifieker in je vraag, en gebruik altijd de informatie in de TS en de search functie
Zoals ik al zei heb ik nog een versie met combined IS en CargoDist. Ik zal hem hier even neerzetten compleet met GRF'jes, zodat iedereen het kan bekijken. Ben nu helaas niet thuis, dus wordt over een paar uurtjes.Helaas zit er in HGP geen IS2, dus we zullen wel voor Chill's moeten gaan. Tenzij.. Knoc een versie nog heeft staan waar hij eerder mee gespeeld heeft.
Ik zou zeggen stel je vraag, daarvoor is dit topicVerwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:48:
Hallo,
Gr. Arnold
Daarnaast doen we standaard al de groeten, Het algemeen beleid #groeten.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Hoi Joost,Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:51:
[...]
Hi Arnold,
misschien is het handig als je e.e.a. verder uitspecifieerd.
Gaat het om het toepassen van een patch, hebben we het hier over enkel newGRF's, welke patch betreft het, waarop (welke versie) wil je het toepassen, wil je misschien zelf een patch gaan maken en daar hulp bij, etc etc etc.
Zonder deze informatie kunnen we je niet echt verder helpen, dus wees svp wat concreter en specifieker in je vraag, en gebruik altijd de informatie in de TS en de search functie
Het gaat om patches om grotere mappen te kunnen spelen, NewGRF's krijg ik er wel in das niet zo moeilijk.
Maar patches compilen is toch een ander verhaal.
En laten we het eerst maar eens houden bij het toevoegen voordat ik ze zelf ga maken haha
Gr. Arnold.
Ohja ik draai nu OpenTTD 1.1.1
Verwijderd
Alleen via die link kom ik er niet uit..
Dus iemand die het weet en zou willen uitleggen ?
Heb de game ook maar weer gedownload, maar ben er nog niet aan begonnen. Echter het kriebelt wel om er mee aan de slag te gaan. Niet dat ik zal meedoen aan een online game, maar weer lekker ouderwets een kaart volbouwen.Awsom schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:40:
Als er een game wordt gestart, heb ik ook wel zin om mee te doenHeb al een tijdje niet meer gespeeld, dus zal vast gaan inspelen

[ Voor 14% gewijzigd door KoploperMau op 10-10-2011 13:11 ]
Jammer dat de co-op play server nogal stil is. Is daar nog animo voor?
Het station is ontstaan omdat ik behoefte had aan uitbreiding... Eerst was er alleen één spoorlijn, die van linksonder naar rechtsboven. Omdat ik geld als water verdiende Voegde ik al snel een tweede spoorlijn toe. Alleen dat vond het station niet zo leuk want het was een chaos. Lange wachtrijen van alle kanten, dus dat moest anders.
Na het slopen van het oude station heb ik het station meteen verlengd en uitgebreid naar 4 sporen in elke richting. Nu is het grappige dat de tweede lijn 'slechts' op het onderste gedeelte uitkomt dus dat het daar altijd druk is en volstaat, en dat het andere station prima voldoet. Helaas liet de server me niet toe het station nog verder uit te breiden (maximale stationsomvang bereikt) dus liet ik het maar zo. Ik ben in de loop van het spel nog andere lijnen gaan bouwen dus dit station is niet meer het grootste. Dat is nu deze:

Overigens kunnen er niet veel treinen meer bij in dit station, dan zouden er wachtrijen ontstaan. Het gaat nu eigenlijk perfect.
[ Voor 5% gewijzigd door KoploperMau op 17-10-2011 15:05 ]

Station is knooppunt van twee kanten (tenminste, dat moet het worden) en wordt nu aangedaan door 20 treinen. Dat moeten er in de nabije toekomst ongeveer 120 worden. We zullen zien...
[ Voor 5% gewijzigd door KoploperMau op 18-10-2011 13:00 . Reden: Beter plaatje toegevoegd. ]
Bovendien zou een 'eenrichting' station dan ook voordelen bieden. Treinen blokkeren dan de ingang niet als zij wegrijden. Het is niet zo esthetisch correct natuurlijk als je stedelijke stations wilt maken.
Zijn die 120 treinen overigens ook treinen die echt stoppen, of ook treintjes die echt non-stop langs gaan? Als dat zou is, zou je waypoints kunnen overwegen en de main-line 'omleiden'.
Nog voorkeuren voor de settings?
Settings zoals ze nu zijn:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| OpenTTD 1.1.3 Dedicated private server voor t.net(password protected) No breakdowns No restarts Starting year: 1930 Endless game Pauze if no players Random Temperate Map 512 x 1024 8 players max |
*edit* Ik zie dat het maximum aantal company's verhoogd is. Ik heb sinds 0.7.8 niet meer gespeeld dus loop enigszins wat achter op de laatste vorderingen.
[ Voor 13% gewijzigd door Mevius op 18-10-2011 16:50 ]
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
En ja de setting staat goed! Of is er nog een andere setting die ik moet doen ergens anders?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik kan het hier niet testen omdat de website down is en ik misschien een iets verouderde versie heb.
[ Voor 11% gewijzigd door Onbekend op 22-10-2011 12:47 ]
Dit is wat er nu gebeurt:

De trein die nu linksrechtsonder staat te wachten voor het rode stoplicht, gaat goods inladen, en dan rijdt hij door, maar omdat hij weer terug naar beneden moet gaat hij wéér door een spoor op het station rijden en daarbij staat hij in de weg voor andere treinen die van de bovenkant aan komen. En als alle sporen op het perron vol zijn, loopt het hele systeem vast, en moet ik handmatig treinen naar depots sturen om het weer te 'ontknopen'.
Wat ik wil (eerst hard, maar nu niet meer werkt)

Als hij gewoon reversed in het spoor waar hij zit (jaja onrealistisch want kan niet enzo blabla) neemt hij veel minder ruimte in en sowieso maar één spoor op het station.
Verwijderd
Ja, graag een starting date van 1980.Nog voorkeuren voor de settings?
De reden dat je treintje de andere kant op gaat is omdat het sein rood is. Zodra de trein vertrekt kan hij die kant niet op. Gevolg: de trein zoekt een andere route. Er is maar één andere route mogelijk en dat is de andere kant op. Als de trein dan aankomt bij het sein wordt gekeken waar de trein naartoe moet. De andere kant op. Dus, de trein maakt een bocht en gaat het station weer in. Zodra de trein dan voor het sein staat wordt er wel netjes gewacht omdat de trein nu wel moet wachten. Daarna gaat de trein alsnog naar de bestemming.Als hij gewoon reversed in het spoor waar hij zit (jaja onrealistisch want kan niet enzo blabla) neemt hij veel minder ruimte in en sowieso maar één spoor op het station.
De oplossing is simpel: Maak er danwel Path seinen van danwel Pre-seinen. Daar rijden treinen namelijk gewoon op aan als ze rood zijn.
Op zich duidelijk, de verwarring bij mij was omdat dat dus vroeger (een paar versies terug) nog niet zo was en de trein wel gewoon bleef wachten in het zelfde spoor.KoploperMau schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:09:
[...]
De reden dat je treintje de andere kant op gaat is omdat het sein rood is. Zodra de trein vertrekt kan hij die kant niet op. Gevolg: de trein zoekt een andere route. Er is maar één andere route mogelijk en dat is de andere kant op. Als de trein dan aankomt bij het sein wordt gekeken waar de trein naartoe moet. De andere kant op. Dus, de trein maakt een bocht en gaat het station weer in. Zodra de trein dan voor het sein staat wordt er wel netjes gewacht omdat de trein nu wel moet wachten. Daarna gaat de trein alsnog naar de bestemming.
Maar ik heb inmiddels path-based signaling ingevoerd en dat werkt inderdaad zeer goed, de trein reversed nu wel meteen in het station en ze kunnen nu ook met meer tegelijk over een kruising dus dat is dubbel winst
Thanks allemaal!
Veel speel plezier! Op- en aanmerkingen hoor ik graag uiteraard. Als er niemand in de server zit staat de game op pauze, zo blijft het spel ook goed speelbaar na een aantal dagen/weken.
[GoT] Mevius 24/7 NL NoBr/NoRestarts
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Online: Yes Last queried: 2011-10-27 00:12:52 UTC Clients: 0 / 15 (1 / 15 companies; 0 / 1 spectators) Language: [Any] Map: Random Map Landscape: Temperate Map size: 1024 x 2048 Server version: 1.1.3 Server address: 82.73.180.53:3979 / coolyboy.nl:3979 Dedicated server: Yes Server password: Yes Start date: 1930-01-01 Current date: 1931-05-06 |
Wachtwoord: 'mevink'
- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 19:14
/u/121902/woosh.png?f=community)
Hij staat nu ook in de TSMevius schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:20:
De server draait inmiddels alweer een weekje, heeft zelfs iemand een bedrijf gestart zonder dat ik het wachtwoord gegeven heb. Tweakers hè
Veel speel plezier! Op- en aanmerkingen hoor ik graag uiteraard. Als er niemand in de server zit staat de game op pauze, zo blijft het spel ook goed speelbaar na een aantal dagen/weken.
[GoT] Mevius 24/7 NL NoBr/NoRestarts
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Online: Yes Last queried: 2011-10-27 00:12:52 UTC Clients: 0 / 15 (1 / 15 companies; 0 / 1 spectators) Language: [Any] Map: Random Map Landscape: Temperate Map size: 1024 x 2048 Server version: 1.1.3 Server address: 82.73.180.53:3979 / coolyboy.nl:3979 Dedicated server: Yes Server password: Yes Start date: 1930-01-01 Current date: 1931-05-06
Wachtwoord: 'mevink'
Cunning linguist.
Verwijderd
Ik heb jarenlang TTD gespeeld en de laatste jaren openTTD maar nooit online, omdat er zoveel sync errors zijn en ze maar niet opgelost geraken.
Ook omdat ik een lousy player ben, ik maak altijd 30 sporen breed voor 30 aparte treintjes, wat uiteraard niet efficiënt is
Ik ga me nu eens verdiepen in die seinen en online eens proberen als ik het eenmaal doorheb
Nu de laatste paar dagen leer ik echter snel.. Maar dit spel is erger dan een 4X spel (one... more... turn...)

Zojuist een kijkje genomen op de server van Mevius, man man wat een gigantische kaart. Ik zou a) niet weten waar ik moet beginnen en b) verdwalen.
Ook is het erg rustig, alleen een rode speler..

LOLOnbekend schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:45:
Ik heb ook een klein spoorlijntje aangelegd, en het rijdt als een trein.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nou durf ik niet meer te starten, want zodra de tijd loopt ben jij bilionair. Of is Golden Transport niet van jou?Onbekend schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:45:
Ik heb ook een klein spoorlijntje aangelegd, en het rijdt als een trein.
Ik heb wel al oog op een locatie, straks als ik tijd heb maar wat bouwen
[ Voor 15% gewijzigd door C0rnelis op 29-10-2011 01:04 ]
- Bart ®
Servers stoppen alleen handmatig door de servereigenaar, of automatisch op een vastgestelde datum die ingesteld wordt door de servereigenaar.C0rnelis schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:59:
Ik ben vanavond ook begonnen op de server van Mevius in 1942 en een bescheiden 25 jaar later staat er ook 25 miljoen profit op de teller! (Open)TTD blijft een supergame, al moet ik bekennen dat ik het al heel erg lang niet heb gespeeldZodra ik begin is het mis
Stopt een multiplayer game ook als iemand de 1000 score heeft gehaald? Ik sta nu eerste met 869 punten, maar iemand zal mij ongetwijfeld de komende dagen inhalen in mijn afwezigheid
Kan ik dan een nieuw spel verwachten of is het een instelling dat het gewoon door kan gaan (in het algemeen, is dit mogelijk)?
Cunning linguist.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Da's maar een derde van wat ik binnenkrijg.C0rnelis schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:59:
Ik ben vanavond ook begonnen op de server van Mevius in 1942 en een bescheiden 25 jaar later staat er ook 25 miljoen profit op de teller! (Open)TTD blijft een supergame, al moet ik bekennen dat ik het al heel erg lang niet heb gespeeldZodra ik begin is het mis
Stopt een multiplayer game ook als iemand de 1000 score heeft gehaald? Ik sta nu eerste met 869 punten, maar iemand zal mij ongetwijfeld de komende dagen inhalen in mijn afwezigheid
Kan ik dan een nieuw spel verwachten of is het een instelling dat het gewoon door kan gaan (in het algemeen, is dit mogelijk)?
Jammer dat je de komende dagen er niet bent om verder te spelen.
Het doel is natuurlijk om mij in te halen.
[ Voor 4% gewijzigd door Onbekend op 30-10-2011 22:49 ]
Mijn treinenstelsel is toch een chaos haha.
- Bergen iets minder hoog.
- De steden minder groot aan het begin van het spel.
- Spel in 1950 laten beginnen, want anders zitten we alleen maar met een Kirby Paul opgescheept om een trein te trekken.
- Inflatie uit.
- De map de helft kleiner (1024x1024) omdat het laden dan een stuk sneller is.
- Meer en kleinere productieveranderingen.
- Disasters uit. (Als mensen weg zijn en er gebeurt iets bijzonders, heeft dat bedrijf meteen minder inkomsten.)
- De hoeveelheid water en de startlening waren prima.
Zolang er genoeg mensen deze game blijven spelen, hoeft er geen nieuwe gestart te worden.
Nou weet ik dat je onderhoud van treinen kunt uitschakelen. Ook kun je treinen plannen om altijd door een depot te rijden. Deze twee oplossingen vind ik niet echt realistisch.
Wat ik zou willen is een trein koppelen aan een depot voor onderhoud, zodat hij alleen naar dat depot gaat voor onderhoud als dat nodig is. Of is hier een andere oplossing voor?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Tegenwoordig heb ik geen treinen meer gehad die geen route meer konden vinden.
- Bart ®
Cunning linguist.
Je kunt treinen altijd via een bepaald depot laten rijden (volgens orders), waarbij je volgens mij nog kunt instellen, dat ze dat alleen moeten doen als het nodig is. Gewoon eens met je goto button op een depot klikken, en dan in je orders kijken wat je kunt instellen. Dat is namelijk nog redelijk wat (zo kun je ze ook standaard laten refitten etc).jelmervos schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:40:
Wat ik zou willen is een trein koppelen aan een depot voor onderhoud, zodat hij alleen naar dat depot gaat voor onderhoud als dat nodig is. Of is hier een andere oplossing voor?
Uiteraard zal er uiteindelijk herstart worden, anders wordt het spel niet meer leuk speelbaar. Tips, adviezen en opmerkingen zijn meer dan welkom en worden allemaal meegenomen voor de volgende ronde!
Prima, maar helemaal plat is ook geen uitdaging.;)Onbekend schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:40:
- Bergen iets minder hoog.
Gooien we erdoor. Groei van de steden is wel in orde?- De steden minder groot aan het begin van het spel.
Op zich is zo'n traag begin wel leuk, maar 1930 is inderdaad wellicht iets teveel van het goede.- Spel in 1950 laten beginnen, want anders zitten we alleen maar met een Kirby Paul opgescheept om een trein te trekken.
Ok- Inflatie uit.
Buiten het laden om vind ik het wel erg fijn om veel ruimte te hebben om te werken. Met deze grootte kun je zelfs met 8 bedrijven een goed lopende baan creeëren.- De map de helft kleiner (1024x1024) omdat het laden dan een stuk sneller is.
Oké, zal er naar kijken.- Meer en kleinere productieveranderingen.
Eens, was in de veronderstelling dat dit al uit stond.- Disasters uit. (Als mensen weg zijn en er gebeurt iets bijzonders, heeft dat bedrijf meteen minder inkomsten.)
Als er nog meer mensen zijn met voorstellen of ideeën dan neem ik ze graag mee.
Zou je hier kunnen neerzetten wanneer je dit (als) van plan bent ?
Nog een ander punt is het disablen van vliegtuig crashes: Aircraft crashes can also be completely disabled from the Advanced settings menu (Advanced settings -> Vehicles -> Number of plane crashes -> set to "none").
[ Voor 40% gewijzigd door C0rnelis op 31-10-2011 23:36 ]
Ja die werkt alleen niet...Arie- schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:07:
Omdat je daar autorenew voor hebt.

Probeer eens bij het treinoverzicht 'send for maintanance' te doen nadat je het hebt ingesteld.
Ben ik de enige die je niet helemaal volgt?Merroc schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 00:39:
Heb nadat de server wel zo'n beetje uitgespeeld was een eigen 2024x2024 gestart. 20-30 jaar later heb ik tegen de 100 treinen en merk ik dat mn L_R ML het niet meer aan kan... Ik denk dat ik m maar meteen goed naar een LLL_RRR ML zet, maar dat gaat werk kosten. Ben er eindelijk achter hoe ik goed een SLH kan maken
.
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Nice, dat werkte! Thanks!WJP schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:55:
[...]
Probeer eens bij het treinoverzicht 'send for maintanance' te doen nadat je het hebt ingesteld.
Left - Right Main Line (2-baans heen-terug)
Left Left Left Right Right Right main line (6-baans heen-terug)
SHL kan ik nog even niet plaatsen
[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 01-11-2011 21:29 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
SLH = Side Line Hub (oftewel een kruising/aftakking van de main line).
Het heeft me uiteindelijk 2 uur of zo gekost, in het totaal iets van 8 kruisingen die aangepast moesten worden... Maar het loopt nu (over het algemeen) wel beter. Erg genoeg ben ik dr nog niet helemaal tevreden over. En dan te bedenken dat ik nog geen 1% van de map gebruik, misschien was 2024x2024 een beetje overdreven
Wat me overigens wel opviel, ik heb nu al een keer of 5-6 gehad dat ik een station bij een oliebron zette, en dat een paar jaar later de oliebron foetsie ging... In het begin was olie nog een van mn grootste inkomensbron, maar nu moet ik ver gaan voor olie
Dat is ook de reden dat ik in het begin nooit olie transporteer omdat het vrij snel niet meer winstgevend is.
Andere bedrijven gaan niet weg als je regelmatig iets afneemt. Als je de service op meer dan 80% houdt is de kans groter dat ze meer gaan produceren.
Niet opgeven!Merroc schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:45:
En dan te bedenken dat ik nog geen 1% van de map gebruik, misschien was 2024x2024 een beetje overdreven.
Het handigste is wel om een beetje vooruit te plannen en je lijnen altijd iets te uitvoerig neer te leggen, anders kom je heel vaak dingen aan het aanpassen. Hoewel het ook afhankelijk is van je eigen speelstijl natuurlijk.
Het kan een paar jaar duren maar dan heb je ook wat.
Ik heb zelf al zeker een 3-tal maanden niet meer gespeeld, de grootste pauze tot nu toe in historie van die map (zo'n 20 maanden), maar met de opleving van dit topic begin ik stiekem toch wel weer wat zin te krijgen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het komt er in ieder geval op neer dat ik een paar megastations heb met elk een factory/sawmill/powerstation/oilrefinery en dan nog wat grotere stations met een steel factory of olieoverslag, die al het betreffende spul van hun gebied ontvangen. Op de lijnen die zo onstaan bouw ik dan aftakkingen naar alle steden en zorg ik dat alles fatsoenlijk met elkaar verbonden is zodat ik passagierstreinen kriskras over de map kan sturen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Yup, anders gaat het geheid fout als het verkeer toeneemt.Joopieboy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:44:
Aha kijk aan, super uitleg.Ik ga mij er binnenkort eens in verdiepen. Maar dit klinkt wel aannemelijk ja. Jij gebruikt zeker heen en weer spoor met eenrichtingswijzers?
Hier en hier nog wat andere posts van eerder in dit topic die het een en ander verklaren.
Die kruising heb ik zelf bedacht. Is ook niet echt optimaal, gezien een paar 2x45 graden bochten, maar hij werkt zo afdoende. Hij is onstaan vanuit 4 baans naar 2 baans. Dat kan je bij de fabriek zien, daar is het een beetje allemaal omheen gebouwd. De volgende kruising wordt 6 naar 6 baans. (deze is 6 naar 4) en dan wss 4 richtingen op weer.
Om het wat uitgebreider te zeggen:
Ze doen wat ik wil dat ze doen.
Ze zijn makkelijk te plaatsen (zonder 2 keer te hoeven klikken)
Als ik maar 1 type heb, hoef ik ook niet steeds na te denken welke ik moet neer zetten
En die presignals zijn me te ingewikkeld (of ja ik snap ze wel, maar moet te veel nadenken om ze te plaatsen
[ Voor 80% gewijzigd door Merroc op 04-11-2011 00:46 ]
Vooral op servers van belang overigens. In single player maakt het in principe niet uit. Als je spel begint te laggen weet je hoe het komt.
PBS: een trein nadert een signaal, _enkel_ op dat moment hoeft te worden gekeken of de trein het PBS blok in kan. Dit is op rechte stukken zonder kruisingen één keer voor elk blok.
Normaal: voor _elk_ blok waar een trein in gaat moeten alle aangrenzende signalen een andere status krijgen. Dit is op rechte stukken zonder kruisingen één keer voor elk blok.
Wellicht als ik de tijd kan vinden join ik zelf nog wel even, het probleem is altijd bij OpenTTD dat 'even' niet bestaat.. Je bent er meteen uren aan kwijt
Zal eens "even" kijken of ik nog ergens tijd heb. Deze week komt er waarschijnlijk weinig meer van, maar het wordt ook nog een keer weekend!
Klein probleempje alleen: als ik een scenario laad kan ik daar geen NewGRF's inladen (OpenTTD r23177). Hoort dit of doe ik iets verkeerd?
Wachtwoord in de OP is trouwens verkeerd, zonder hoofdletter.
[ Voor 13% gewijzigd door MoietyMe op 10-11-2011 05:27 ]
Overigens is hier wel om heen te werken. Een kleine google zoektocht zal je helpen.