Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:20

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik ben weer eens begonnen met een nieuwe map (sp) begonnen in 1950.

Ik snap alleen niets van Olieplatformen. Hoe werkt de productie van die dingen?

Als ik 1 olietanker heen en weer laat varen (met volledig laden aan) zegt het platform dat ik goed transporteer.
Als ik een treinstation tegen het platform aanleg (soms kan dat net ;) ) en ervoor zorg dat er altijd een trein staat te wachten (wederom volledig laden aan) zeg dat platform dat ik slecht transporteer?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ik de sound uitzet? :) Wat een herrie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:29:
Iemand enig idee waar ik de sound uitzet? :) Wat een herrie :D
2 mogelijkheden:
Game options in het hoofdmenu. kan je de sound options van openmsx naar NoMusic zetten.
in-game zit in je balk een speakertje (3de van rechts) daarop klikken en op de stopknop klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Danfoss schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:30:
Ik ben weer eens begonnen met een nieuwe map (sp) begonnen in 1950.

Ik snap alleen niets van Olieplatformen. Hoe werkt de productie van die dingen?

Als ik 1 olietanker heen en weer laat varen (met volledig laden aan) zegt het platform dat ik goed transporteer.
Als ik een treinstation tegen het platform aanleg (soms kan dat net ;) ) en ervoor zorg dat er altijd een trein staat te wachten (wederom volledig laden aan) zeg dat platform dat ik slecht transporteer?
Dan moet je kijken bij de ratings van het treinstation, en niet die van het olieplatform zelf. Het olieplatform zelf staat gelijk aan een dock volgens mij, en heeft dus ook z'n eigen rating. Maar als daar geen schepen meer komen omdat jij een treinstation daar hebt geplaatst zakt de rating van het olieplatform. Terwijl die van het treinstation waarschijnlijk goed is.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarom mijn treinen ermee nokken?

http://www.plaatjesupload.../04/11/1302526236-780.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 15:35
Trein 6 staat nog net op het spoor van Trein 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Moet wel, anders staat er niet "wacht op vrije route" (tenzij er buiten beeld nog wat staat). Even naar de opties (steeksleutel) gaan en daar via de transparency options de brug aanklikken, dan zie jet het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij stond nog op de kruising maar hoe voorkom ik dit soort fratsen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:02:
Ja hij stond nog op de kruising maar hoe voorkom ik dit soort fratsen? :P
je spoor zo designen dat je wachtruimte e.d. hebt. dus langere stukken wachtruimte, of kortere treinen... Ook kanje met seinen zorgen dat treinen kruisingen niet blokkeren. plaats alleen seinen waar de gehele trein veilig kan wachten zonder iets te blokkeren ;)

ED: en in de situatie van je plaatje kan je 2 kruisen maken (voor en na het station) zodat treinen beide sporen kunnen gebruiken van een station. (zoals hieronder)
Bovenste is uitgevoerd met entry en exit signals, onderste met one way path signals en path signals.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/c/cf/Two-way-roro-station.PNG

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein vraagje btw... ik heb (volgens mij via dit topic) ooit eens een zwaar gedetailleerde spoorkaart gezien (waar wissels en stations schematisch op waren weergegeven, zo gedetailleerd..) mijn google-fu faalt me alle nu en in dit topic kan ik het niet terugvinden... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RTG schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:43:
Even naar de opties (steeksleutel) gaan en daar via de transparency options de brug aanklikken, dan zie jet het zo.
Of even op 'X' drukken werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:45:
klein vraagje btw... ik heb (volgens mij via dit topic) ooit eens een zwaar gedetailleerde spoorkaart gezien (waar wissels en stations schematisch op waren weergegeven, zo gedetailleerd..) mijn google-fu faalt me alle nu en in dit topic kan ik het niet terugvinden... iemand een idee?
Ik denk dat je deze bedoeld: http://sporenplan.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Terw_Dan schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:20:
[...]

Of even op 'X' drukken werkt ook :)
True true, alweer vergeten :+. (Ctrl+X voor het hele menu btw)
Daar kan hij ook mooi meteen zien wat er nog meer allemaal doorzichtig kan, of het ook helemaal weg halen. Ik kan me nog herinneren hoe opgelucht ik was toen ik dat menu vond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Mooie functie inderdaad. Nooit meer bomen weghalen omdat ze in de weg staan, gewoon niet meer weergeven :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Held _/-\o_ dank dank dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik probeer zojuist met CptChaos een MP game te starten, probleem alleen is dat de steden in het begin al absurd groot zijn en veel inwoners hebben (16.000+ in 1940) de settings zijn gewoon normaal na een installatie en niet aangepast, iemand enig idee?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik heb wel een idee: de settings wijzigen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ja dat zou de meest logische stap zijn, maar alles staat al op laag, dat was standaard dus al zo. Dezelfde settings geven in SP wel kleine steden..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Hmm, vreemd. Dan zou ik het ook niet weten.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bart ® schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:31:
Ik heb wel een idee: de settings wijzigen.
Daar waren we al achter dat dat waarschijnlijk de oorzaak is. De vraag is echter welke, want de OpenTTD-WIKI verteld er zo weinig over. Vanavond zal ik om het 100% uit te sluiten OpenTTD volledig verwijderen van mijn PC inclusief eventuele registry keys en dan nogmaals installeren. Wellicht scheelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Bananenspin schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:09:
Ik probeer zojuist met CptChaos een MP game te starten
Gebruik je een dedicated server of start je gewoon een mp-map via de GUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RTG schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:18:
Gebruik je een dedicated server of start je gewoon een mp-map via de GUI?
Het is zowel in dedicated als via de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
http://wiki.openttd.org/Advanced_Settings/Economy
Proportion of towns that will become cities op 0 zetten
Initial city size multiplier op 1 zetten
Dan zou je denk ik allemaal kleine dorpen moeten hebben...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Schop! Zijn er nog anderen fanatiek bezig? Beetje dooie boel hier.

Nieuwe grootste deadlock voor mezelf net; 134 treinen. 3 Verdwenen resources waardoor een station vol stond met eeuwig wachtende treinen. De witte streepjes op de map zijn de treinen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4NUAyl.png

Qua totaalplaatje ben ik nu net de 2000 treinen gepasseerd. Niet echt veel meer uitgebreid, voornamelijk bestaande trajecten aan het verbeteren. De laatst gepostte situatie.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HTaNHl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, bij mij ligt het momenteel even op z'n gat doordat ik andere dingen doe :)
Maar het blijft altijd staan, hoor. Ik kom altijd terug.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

RTG schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:07:
Schop! Zijn er nog anderen fanatiek bezig? Beetje dooie boel hier.

Nieuwe grootste deadlock voor mezelf net; 134 treinen. 3 Verdwenen resources waardoor een station vol stond met eeuwig wachtende treinen. De witte streepjes op de map zijn de treinen.
[afbeelding]

Qua totaalplaatje ben ik nu net de 2000 treinen gepasseerd. Niet echt veel meer uitgebreid, voornamelijk bestaande trajecten aan het verbeteren. De laatst gepostte situatie.
[afbeelding]
Ziet er tof uit, kan je je savegame misschien sharen? Wil het wel eens goed bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Nog niet, misschien als de map vol ligt. ;)

Ik heb gisteren ook nog even al m'n treinen gecheckt op verdwenen resources; iets van 150 treinen kunnen weer gedelete worden, dus ik hang dan weer ver onder de 2000. Een paar deadlocks als je een eeuw ergens anders bezig bent is redelijk funest voor de resources. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RTG schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:45:
Nog niet, misschien als de map vol ligt. ;)

Ik heb gisteren ook nog even al m'n treinen gecheckt op verdwenen resources; iets van 150 treinen kunnen weer gedelete worden, dus ik hang dan weer ver onder de 2000. Een paar deadlocks als je een eeuw ergens anders bezig bent is redelijk funest voor de resources. :+
Oeh, inderdaad. Dat is wel minder. Kun je daar geen waarschuwing van krijgen? Nee, he? Dan wordt je helemaal doodgegooid met niet-interessante meldingen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Dat is een goeie. Er zitten geloof ik wel profit waarschuwingen bij company vehicle information, maar dan krijg ik inderdaad de hele tijd spam van bussen en boten die verlies lijden.
Ik moet gewoon eigenlijk elke keer als ik het spel afsluit m'n treinen overzicht even sorteren op profit last year en dan vind ik meteen waar resources verdwenen zijn en/of waar er treinen vasthangen, al het andere maakt toch winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Waarom maken de bussen/boten dan verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
Bussen en boten gebruik je over het algemeen om de grow van je stad te versnellen of van binnen de stad alle passengers over te gooien naar een groot treinstation buiten de stad (transfer of unload). vanuit daar met grote treinen richting andere kant van de stad = profit :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Yup, bussen gooi ik gewoon snel neer om een stad te laten groeien en bij olietankers heb je vaker last van boorplatformen die verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Maar zolang je hem op transfer zet krijgen ze gewoon hun share ervoor = winst toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik kan jullie toch niet enkele citybuilder screenshots onthouden. (citybuilder = gamemode waarbij het doel is je eigen stad zo groot mogelijk te laten worden (MP only)). Zie hier enkele pogingen tot een nieuw record :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RC70r.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pZyjE.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/El4qX.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3UK85.png

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Kan aan mij liggen, maar dat zijn bijzonder kleine steden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 13:34
@ Neodymium, wow dat lijkt mij een gave mode. Dat probeer ik in singleplayer ook altijd. Maar wordt het in MP niet een enorme bende, of is dat alleen als ik online speel;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Dit is ook een online game (wel private met alleen vrienden):

MeltedForest in "[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45
Ik van OpenTTD de laatste versie gedownload en ook weer eens opgestart.
Ik heb nu de cheat-optie gevonden, en kan de productie van de bedrijven aanpassen. :)
Nu had ik het volgend doel voor ogen: Zet de productie van een bedrijf op maximaal en zorg dat de tevredenheid van het bijbehorende station minimaal 80% is.

Dit lijkt onmogelijk of ik doe iets fout.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om stations van 20 sporen breed aan te leggen en met 20 parallelle sporen een verbinding naar het andere station te leggen. :)

Een snelle rekensom:
Ik stel een kolenmijn in op de maximale productie van 2040 ton kolen per maand.
Ik leg een station aan van 16 vakjes lang, en dat is genoeg voor 31 wagons + loc. In elke wagon past 30 ton kolen, dus per trein kan ik dus 31 x 30 = 930 ton kolen vervoeren.
Een trein met de Chaney 'Jubilee' stoomloc doet er 9 dagen over om alleen al het station te verlaten! :+
Dat zijn 13 dagen inclusief wisselstraat.
2040 ton / 930 ton per trein = 2,2 volle treinen per maand dat het station moet verlaten om de productie bij te kunnen houden. Dat gaat netjes op, want 30 dagen per maand, gedeeld door 13 dagen per trein = 2,3 treinen capaciteit.
Dat zou dus gemakkelijk moeten gaan op een 1-richtingsspoor (andere spoor is voor terug), maar in de praktijk werkt dat op 1 of andere manier niet zo efficiënt waardoor de hoeveelheid lading op het station begint op te hopen.

Is het überhaupt wel mogelijk om de volledige productie van een bedrijf over dubbelspoor bij te kunnen houden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Xephasis schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:03:
@ Neodymium, wow dat lijkt mij een gave mode. Dat probeer ik in singleplayer ook altijd. Maar wordt het in MP niet een enorme bende, of is dat alleen als ik online speel;-p
Mwha, ik vind het altijd wel meevallen. Tenminste als je een beetje privé kan rondklooien (netzoals in een zandbak). Ik heb nog een tweetal screenshots gevonden van wat grotere steden :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZRC77.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CRZk4.png

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:45:
Ik van OpenTTD de laatste versie gedownload en ook weer eens opgestart.
Ik heb nu de cheat-optie gevonden, en kan de productie van de bedrijven aanpassen. :)
Nu had ik het volgend doel voor ogen: Zet de productie van een bedrijf op maximaal en zorg dat de tevredenheid van het bijbehorende station minimaal 80% is.

Dit lijkt onmogelijk of ik doe iets fout.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om stations van 20 sporen breed aan te leggen en met 20 parallelle sporen een verbinding naar het andere station te leggen. :)

Een snelle rekensom:
Ik stel een kolenmijn in op de maximale productie van 2040 ton kolen per maand.
Ik leg een station aan van 16 vakjes lang, en dat is genoeg voor 31 wagons + loc. In elke wagon past 30 ton kolen, dus per trein kan ik dus 31 x 30 = 930 ton kolen vervoeren.
Een trein met de Chaney 'Jubilee' stoomloc doet er 9 dagen over om alleen al het station te verlaten! :+
Dat zijn 13 dagen inclusief wisselstraat.
2040 ton / 930 ton per trein = 2,2 volle treinen per maand dat het station moet verlaten om de productie bij te kunnen houden. Dat gaat netjes op, want 30 dagen per maand, gedeeld door 13 dagen per trein = 2,3 treinen capaciteit.
Dat zou dus gemakkelijk moeten gaan op een 1-richtingsspoor (andere spoor is voor terug), maar in de praktijk werkt dat op 1 of andere manier niet zo efficiënt waardoor de hoeveelheid lading op het station begint op te hopen.

Is het überhaupt wel mogelijk om de volledige productie van een bedrijf over dubbelspoor bij te kunnen houden?
Hang meer locs voor je trein zodat ie sneller optrekt en dus sneller het station uit is.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Xephasis schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:03:
Waarom is dat er niet in SP? Want dat is echt best cool :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Boudewijn schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:35:
[...]

Waarom is dat er niet in SP? Want dat is echt best cool :).
Kun je toch ook gewoon in SP doen? Kijken hoe groot je een stad kunt krijgen. Is vrij simpel een kwestie van zoveel mogelijk vervoeren van en naar die stad overigens.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Bart ® schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:14:
[...]
Hang meer locs voor je trein zodat ie sneller optrekt en dus sneller het station uit is.
Maar dat gaat ten koste van de capaciteit van zo'n trein. Ik kan natuurlijk wel een extra trein inzetten, maar dat kost ook weer de nodige capaciteit op het spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Heb je RoRo stations gebruikt? dan kan je toch rustig 10 sporen naast elkaar bouwen op je station en toch maar één dubbel spoor hebben naar de andere kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ja, aan de ene kant gaan ze er in, en aan de andere kant verlaten ze het station.

Ik heb nu wat getest met 3 locs achter elkaar en dat gaat inderdaad een stuk beter. De tijd dat zo'n trein een stuk spoor bezet houdt is een korter, waarmee de capaciteit niet negatief wordt beïnvloed.
Daarnaast heb ik geen extra trein nodig, omdat de treinen weer sneller terug zijn om de volgende lading op te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:38:
Ja, aan de ene kant gaan ze er in, en aan de andere kant verlaten ze het station.

Ik heb nu wat getest met 3 locs achter elkaar en dat gaat inderdaad een stuk beter. De tijd dat zo'n trein een stuk spoor bezet houdt is een korter, waarmee de capaciteit niet negatief wordt beïnvloed.
Daarnaast heb ik geen extra trein nodig, omdat de treinen weer sneller terug zijn om de volgende lading op te halen. :)
Listen to the master 8).

:P

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Mijn doelstelling van 80+% is erg lastig. :)
Ik heb nu dus een station bij 2 boerderijen (16 lang). Deze heb ik beiden op volledige productie gezet, en dat betekent dat zowel het graan als het vee getransporteerd moet worden. Ik heb nu al 2 sporen in beide richtingen waarvan de capaciteit volledig gebruikt wordt. Vandaag maar eens dit uitbreiden naar 2x3 sporen om te kijken of ik dan wel capaciteit genoeg heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele tijd terug ben ik ook bezig geweest met OpenTTD, maar ik raak het altijd redelijk snel beu omdat:
1: Ik geen doelstellingen heb. Dus mijn vraag dan ook: wat zijn jullie doelstellingen tijdens het spelen?
2: De productie vaak wegvalt na een tijd bij een fabriek waar mijn treinen rijden --> grote verliezen tot gevolg.
Waarom stopt opeens de productie? Is dit te voorkomen?

Wat ik verder niet snap is dat ik soms screenshots zie van grote treinstations (met bijv. 10 banen voor 1 enkele fabriek), maar ik heb dit soort stations nooit nodig omdat de productie zo laag is. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:02:
Een hele tijd terug ben ik ook bezig geweest met OpenTTD, maar ik raak het altijd redelijk snel beu omdat:
1: Ik geen doelstellingen heb. Dus mijn vraag dan ook: wat zijn jullie doelstellingen tijdens het spelen?
Zorgen dat al je voertuigen winst maken, alle industrieen van de hele map via één groot netwerk naar 1 fabriek laten rijden, alle steden verbonden met een treinnetwerk.
2: De productie vaak wegvalt na een tijd bij een fabriek waar mijn treinen rijden --> grote verliezen tot gevolg.
Waarom stopt opeens de productie?
Stijgen/dalen van productie gaat bij standaard economie @random.
Is dit te voorkomen?
Vloeiende economie aanzetten. Bij goede ratings gaat de productie vaker omhoog.
Wat ik verder niet snap is dat ik soms screenshots zie van grote treinstations (met bijv. 10 banen voor 1 enkele fabriek), maar ik heb dit soort stations nooit nodig omdat de productie zo laag is. Hoe kan dat?
Zie hierboven. En ja, als de productie omlaag gaat moet je gewoon wat treinen verkopen. Dat is ook een van de mogelijke doelstellingen. Als je enkel domweg overal treinen neerpleurt en er niet meer naar omkijkt, dan is het ook snel gedaan met het plezier. Het tweaken en onderhouden van je bedrijf kost ook veel tijd.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:02:
Als je in het menu op dat bekertje, en dan op de tweede optie klikt, zie je jouw rating en hoe die opgebouwd is.
Bij de meesten is de doelstelling om alles op 100% te hebben.
Waarom stopt opeens de productie? Is dit te voorkomen?
Een productie stopt niet ineens. Meestal verminderd de productie steeds weer iets totdat er weinig overblijft.
Het enige wat groeit zijn de passagiers en post tussen de steden. Deze aantallen worden vrijwel nooit kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn doelstelling is altijd om alles zo realistisch mogelijk te maken, dat kan alleen met de nieuwe GRF's en PBS. Vooral de steden met elkaar verbinden en dan grote stations maken die zoveel mogelijk treinen kunnen handelen vind ik leuk. Kijk anders eens op tt-forums.net en kijk hoe de mensen daar bouwen, al is de kwaliteit de laatste jaren wel wat omlaag gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:07:
Mijn doelstelling van 80+% is erg lastig. :)
Ik heb nu dus een station bij 2 boerderijen (16 lang). Deze heb ik beiden op volledige productie gezet, en dat betekent dat zowel het graan als het vee getransporteerd moet worden. Ik heb nu al 2 sporen in beide richtingen waarvan de capaciteit volledig gebruikt wordt. Vandaag maar eens dit uitbreiden naar 2x3 sporen om te kijken of ik dan wel capaciteit genoeg heb....
80% is zeker niet te lastig, je moet alleen wel weten waar rekening mee te houden. Hoe oud zijn je locs, hoe snel zijn je locs, standbeeld in het dorpje vlakbij? http://wiki.openttd.org/Game_Mechanics#Industry_production

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Arie- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:44:
[...]

80% is zeker niet te lastig, je moet alleen wel weten waar rekening mee te houden. Hoe oud zijn je locs, hoe snel zijn je locs, standbeeld in het dorpje vlakbij? http://wiki.openttd.org/Game_Mechanics#Industry_production
Ik bedoel op de stations. Het dorp maakt mij niks uit, maar het gaat om de goederen op de stations.
Locs zijn nieuw (<5 jaar) en de snelste die er zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Onbekend op 05-07-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:29:
[...]

Ik bedoel op de stations. Het dorp maakt mij niks uit, maar het gaat om de goederen op de stations.
Locs zijn nieuw (<5 jaar) en de snelste die er zijn.
http://wiki.openttd.org/Game_Mechanics#Station_rating

Dorp met statue heeft wel degelijk invloed op je station rating.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Dan begrijp ik wel, maar dat is niet genoeg.
Ik heb treinen rijden met 2 locs + 14 wagons van 30.000 liter olie per stuk = 420.000 liter olie per trein. (locs zijn SH 30)
Het station ligt naast 7 platformen die per stuk ruim 2 miljoen liter olie per maand produceren = 14 miljoen liter olie per maand.
Ik krijg het nog niet voor mekaar om met 6 sporen (3 heen + 3 terug) 28 treinen per maand op het station te laten komen en te laten vertrekken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 10:06
Misschien kan iemand mij helpen. Ben een tijdje geleden begonnen met OpenTTD, en vindt het echt enorm leuk om uit te zoeken hoe je een efficient transport systeem op kan zetten met treinen. Maar ik snap dus helemaal niets van die seinen! Ik heb verschillende websites bezocht waar het op uitgelegd staat, maar nog steeds werkt het bij mij niet helemaal lekker. Zie bijvoorbeeld onderstaande screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://de-kleijn.com/meuk/openttd/screenshot01.png

Van Spijkenrum Woods vertrekken twee treinen, en die moeten naar Spijkenrum Heights. Om geld te besparen moeten ze over een stuk rail, en daarvoor heb ik gebruik gemaakt van wat seinen om dat goed te laten verlopen. Er staan bij het station twee exit signals en één entry signal. Maar zoals je op bovenstaande screenshot kunt zien gebeurt het regelmatig dat één trein op de kruising staat te wachten bij het entry signal en de volgende trein aan komt rijden die er dus zo niet door kan. Wat doe ik fout, en hoe kan ik dat goed krijgen?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
In dit geval imho goedkoop op te lossen, haal je entry/exit signals weg en plaats normale signals waar nu de twee exit-signals staan. De reden is volgens dat het systeem entry->exit wel werkt, maar exit->entry niet, vandaar dat die trein doorrijd naar de entry-signal omdat hij niet eerder rood licht krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 06-07-2011 11:20 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:04:
Dan begrijp ik wel, maar dat is niet genoeg.
Ik heb treinen rijden met 2 locs + 14 wagons van 30.000 liter olie per stuk = 420.000 liter olie per trein. (locs zijn SH 30)
Het station ligt naast 7 platformen die per stuk ruim 2 miljoen liter olie per maand produceren = 14 miljoen liter olie per maand.
Ik krijg het nog niet voor mekaar om met 6 sporen (3 heen + 3 terug) 28 treinen per maand op het station te laten komen en te laten vertrekken.....
Wachten op snellere treinen...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik zit met een probleem:
Op enkele stations worden treinen volgeladen met coal, waarna ze dit moeten uitladen bij de steelmill(nodig in ECS vectors). Het probleem ligt echter bij dat de treinen tot 100% volladen en dan een enorme tijd stil blijven staan op het station. Dit gebeurt alleen bij enkele coal stations en bij de rest zie ik die probleem niet verschijnen, ook niet bij andere kolenmijnen.
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? De signalling zit wel in orde in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Gammro schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:09:
Ik zit met een probleem: [...]
Je hebt ze niet toevallig een time schedule meegegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Room42 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:18:
[...]

Je hebt ze niet toevallig een time schedule meegegeven?
Afbeeldingslocatie: http://images.crackberry.com/files/kevin/doh.jpg
Stond op wait 80 days. Waarom ik dat toendertijd heb gedaan kan ik me echt niet meer bedenken.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4069/4528340921_89fdc84cb5.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar eens omhoog kicken. :P Met dank aan een tip van een collega eens begonnen met TTD, wat een tof spel! _O_ Ik heb nu 2 treintjes rijden op 1 spoor, met een stuk waar ze kunnen uitwijken, etc. Erg gaaf. Word langzaam aan nog eens wat. Ben iig al blij dat dit al lukt haha.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

djidee

Mr. Slungel

Pas maar op, voor je het weet eindig je met zulke netwerken...

Uiteraard nadat je nog even een uurtje OpenTTD ging spelen, en vervolgens zag dat het buiten weer licht werd :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/szhvlZQ6c36LkHc0xtvimG2U/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ljf8d2qaQgIpTA7IcoFcH0Yw/thumb.png

[ Voor 9% gewijzigd door djidee op 24-07-2011 10:16 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn zeg, dat is wel gaaf! _O_ Nja bij mij was het ook 3 uur vannacht. :P En ik ben eigenlijk alleen met de treinen bezig, begin nu de seinen onder de knie te krijgen. Alleen bij 2 treinen kunnen ze uitwijken op speciale stukken daarvoor (niet helemaal de snelste en meest effectieve oplossing), maar bij 4 word het helemaal erg. Alleen maar opstoppingen, dus ik moet echt eens kijken naar dubbele sporen.

Is de GoT server nog online? Ik kwam hem gisteren niet tegen. :)

Edit: KAK! Gisteren avond, al mijn werk op een franse server, weg. :/ Ook een onwijs mooie hoge snelheidlijn van iemand, weg. :X

Gelukkig heb ik nog 2 screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/ttd1-Large-150x150.png
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/ttd2-Large-150x150.png

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 24-07-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Argh, zou perfect tijdverdrijf zijn op mijn chromebook:

http://ondra.zizka.cz/str...t_ajax_canvas/webttd.texy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Daar heb ik een dik jaar terug ook eens serieus over nagedacht, maar ik zie me geen meester in om er mee t beginnen. (of het af te werken).

@ djidee
Welke RFG (of hoe noemen die dingen juist) gebruik jij?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Joopieboy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:16:

Edit: KAK! Gisteren avond, al mijn werk op een franse server, weg. :/ Ook een onwijs mooie hoge snelheidlijn van iemand, weg. :X

[afbeelding]
[afbeelding]
Als het goed is heb je lokaal nog autosaves staan... Hier staan ze in /home/dirk/.openttd/save/autosave (linux)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dirk schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:57:
[...]

Als het goed is heb je lokaal nog autosaves staan... Hier staan ze in /home/dirk/.openttd/save/autosave (linux)
Aha, thnx voor de tip! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:16:
Damn zeg, dat is wel gaaf! _O_ Nja bij mij was het ook 3 uur vannacht. :P En ik ben eigenlijk alleen met de treinen bezig, begin nu de seinen onder de knie te krijgen. Alleen bij 2 treinen kunnen ze uitwijken op speciale stukken daarvoor (niet helemaal de snelste en meest effectieve oplossing), maar bij 4 word het helemaal erg. Alleen maar opstoppingen, dus ik moet echt eens kijken naar dubbele sporen.

Is de GoT server nog online? Ik kwam hem gisteren niet tegen. :)

[afbeelding]
[afbeelding]
ctrl-s voor screenshot is handiger, heb je niet je hele windows erop staan ;)

En is er ooit een GoT-server geweest dan? Bij mijn weten is er alleen een FOK!server van de buren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 24-07-2011 22:47 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oja dat kan ook ja. :P En volgens mij is er wel een hele tijd een GoT server geweest, dus vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

IStealYourGun schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:25:

@ djidee
Welke RFG (of hoe noemen die dingen juist) gebruik jij?
GRF's :)

Een behoorlijk rijtje, waarbij in de game die ik liet zien, de laatste 4 nog niet aanstonden...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LyTyjRFUprmNL9vVj7dSIYgA/thumb.jpg

Klikbaar

Die laatste 4 zijn een nieuw probeersel, vooral die FIRS is wennen (veel meer industrie, veel meer tussenstappen en afhankelijkheden)... Lekker puzzelen _/-\o_
Aan te raden is om eerst het 'basis' spel goed onder de knie te hebben en te weten hoe slim aan te leggen en omzet te maken, voordat je met FIRS begint...

Meer over FIRS vind je hier: http://wiki.openttd.org/FIRS

Overigens, is voor alle OpenTTD spelers de wiki een aanrader, met beginnerstips, uitleg van spelelementen, maar die staat niet voor niets in de OP.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:45
Ik had dit topic helemaal niet moeten openen. Krijg nu weer helemaal zin om het te spelen door alle leuke screenshots. Misschien volgende de week eens kijken. Zo server lijk me ook wel leuk om te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben vorige week ook gestart met FIRS met CargoDest. Cargodest nog niet echt gebruikt, is enkel leuk om te doen als je meerdere locaties krijgt waar je spullen echt heen kan vervoeren, zoals passagiers of grote cargo netwerken.

Metal station

Verreweg het drukste metaal station. Deze verwerkt iron ore, coal en scrap metal om naar minstens 2500 ton metal per maand. Maximum productie die ik heb gezien is boven de 6,000 geweest, maar fluctueert nogal met de stabilteit van het netwerk (die nu zeer overbelast draait). Ik transporteer meestal wel redelijk goed, dus boven de 60% (gek genoeg kom ik nooit boven de 70%, wellicht iets te doen dat ik nog electified rails gebruik).

Main line hub

De hub die het metaal station aan de main route verbindt. Deze verwerkt alle treinen die iron, coal en scrap metal invoeren. Ik heb 'achter' het metaal station een Engineering Supplies factory staan, een deel van de treinen gaan daar ook langs. Het metaal station heeft een 6-lijnige verbinding, maar splits onder andere af naar lumber en supplies station.

Op dit moment is de mainline 2 spoor breed aan elke richting. Dat is verreweg niet genoeg, ik heb misschien binnenkort al 4 spoor nodig. Met FIRS is het boosten van industries redelijk eenvoudig mits je een cyclus op gang hebt. Meer grondstoffen aan je fabrieken voeren geeft meet Engineering Supplies. Als je die goed naar je factories transporeert (niet alles tegelijk maar met een klein vervoersmiddel elke maand een minimaal aantal) groeien je industries als een gek. Dan ligt het enkel nog maar neer op meer industries aansluiten, die boosten en je netwerk upgraden om de extra load aan te kunnen.

Netwerk overzicht

Linksboven heb ik nu een oil station. De levert aan het Engineering Supplies om de productie op te schroeven. Linksboven zit ook een gigantisch bauxite complex, met maarliefst 8 bauxite mines die ieder voorzichzelf Supplies krijgen. Dit heb ik enkele jaren terug gebouwd. 2 mines zijn al gemaxed, andere 6 groeien zeer snel (zijn inmiddels al verdubbeld in productie).

Aan de rechterkant is de bauxite fabriek (spel-technisch gezien het meest rendabel). Zo'n 66 treinen vervoeren 1600 bauxite per maand op die route. Ik verwacht dat het getal boven de 4,000 moet kunnen uit komen. Zo niet, bouw ik nog meer bauxite mines er bij ;)

Onderin is de Engineering Supplies fabriek. Relatief dichtbij de metaal fabrieken, maar het is redelijk veel werk om die fabrieken genoeg gevoed te krijgen. Die is zelfs iets ondervoed, aangezien het station regelmatig vastloopt met teveel treinen die willen inladen.

Linksonderin ben ik begonnen met een nieuw ijzermijn complex. Deze draait nu 4 iron ore mines die ook flink in productie geboost worden. Die produceert nu al 1400 iron ore per maand, maar is vanwege de afstand veel makkelijker te vervoeren..

Jammergenoeg heeft deze trein set maar treintjes die 100km/h gaan. Daardoor krijg je zeer veel tracks en relatief kleine stations. Het bauxite station is 12 breed met 66 treinen. Op een normaal maglev netwerk van mij had ik gezegd dat het een krappe bedoeling is, maar op dit moment is het station altijd leeg... Er rijden nu ook veel treinen op dit kleine stukje netwerk: 456, waarbij sommige fabrieken nog niet de gewenste transport rate hebben (>50%).

Weten jullie of er ook andere treinsets zijn die FIRS ondersteunen met snellere treinen (mag ook maglev of monorail zijn)?

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 25-07-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik had (en heb nog érgens), voor de herinstallatie van mijn computer, een versie met ingebouwde cargodist EN copy/paste -patch ingebakken maar dat is wel echt megasuperlekker, hoor! Dan sla je je ingewikkelde junctions/stations gewoon op als template en kun je ze plakken wanneer je wilt. Dat scheelt echt zoveel klikken!

Ik kan hem nu alleen ff niet meer vinden :X
Ik heb hem nog wel in m'n backup maar ik heb hem nog niet gezocht (nog geen tijd gehad om weer te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43

WhySoSerious

Be the change.

Calamor schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:50:
Ik had dit topic helemaal niet moeten openen. Krijg nu weer helemaal zin om het te spelen door alle leuke screenshots. Misschien volgende de week eens kijken. Zo server lijk me ook wel leuk om te starten.
I'm also in for a server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik kan vanavond wel ff kijken of ik een GoT-server kan opstarten. Sowieso is iedereen welkom op de FOK!server, lingen.nu:3984, wachtwoord: fokyou

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hans1990 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:29:
Ik ben vorige week ook gestart met FIRS met CargoDest.
Weten jullie of er ook andere treinsets zijn die FIRS ondersteunen met snellere treinen (mag ook maglev of monorail zijn)?
Mooi om te zien! Gebruik zelf FIRS icm de NL trainset, wel de wagon limits uitgezet, de vrachttreinen op de hoofdsporen heb ik vooral met de 1800 serie (180km/h), op nevenspoortjes heb ik nog wel eens leuke dieselmeuk... Niet meest efficient, wel een mooi gezicht :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bart ® schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 08:09:
Ik kan vanavond wel ff kijken of ik een GoT-server kan opstarten. Sowieso is iedereen welkom op de FOK!server, lingen.nu:3984, wachtwoord: fokyou
Hee, dat is FOK he... ;)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Nou en? :P

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha maakt ook niet zoveel uit. :P Ik ben er laatst ook even op ingelogd geweest, maar ik zit het liefst op een franse server, prachtige bouwwerken en hogesnelheidslijnen maken die! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door|A
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10-2011
Ik heb al een tijdje TT niet meer gespeeld, maar ben nu toch van plan om weer eens te beginnen. Nu vroeg ik me af welke uitbreiding het echt waard zijn om te installeren? Zoals bijvoorbeeld de FIRS set, lijkt me leuk meer industrie, maar wat is er nog meer leuk?

AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Er zijn diverse sets beschikbaar waarbij Maglev enkel voor passagiers gebruikt wordt. Uit m'n hoofd zijn er sets met tragere (450km/h b.v.) of snellere (700km/h+) treinen speciaal bedoeld voor passagiers netwerken.

Ik vind zelf Cargodist (http://bundles.openttdcoop.org/cargodist/LATEST/ - niet te verwarren met cargodest) een leuke addon. Daar mee krijgen goederen een willekeurige bestemming , waarbij je dus niet meer passengers of goederen bij elk station dat het dichtst bij is kan dumpen. Passagiers zullen hops nemen om bij een bestemming te komen, maar als er duizenden passengers blijven wachten op een station die naar de volgende hop willen, zal je toch echt je verbinding naar die stad moeten uitbreiden (anders verdien je niet genoeg geld :D).

Met cargo zie ik dat laatst nog niet erg hard slagen, maar ik moet het nog een keer goed uitproberen als ik een groter netwerk heb draaien met FIRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 18-09 16:32
Hans1990 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:53:
Er zijn diverse sets beschikbaar waarbij Maglev enkel voor passagiers gebruikt wordt. Uit m'n hoofd zijn er sets met tragere (450km/h b.v.) of snellere (700km/h+) treinen speciaal bedoeld voor passagiers netwerken.

Ik vind zelf Cargodist (http://bundles.openttdcoop.org/cargodist/LATEST/ - niet te verwarren met cargodest) een leuke addon. Daar mee krijgen goederen een willekeurige bestemming , waarbij je dus niet meer passengers of goederen bij elk station dat het dichtst bij is kan dumpen. Passagiers zullen hops nemen om bij een bestemming te komen, maar als er duizenden passengers blijven wachten op een station die naar de volgende hop willen, zal je toch echt je verbinding naar die stad moeten uitbreiden (anders verdien je niet genoeg geld :D).

Met cargo zie ik dat laatst nog niet erg hard slagen, maar ik moet het nog een keer goed uitproberen als ik een groter netwerk heb draaien met FIRS.
Klinkt erg leuk! Is deze ook als GRF beschikbaar? Of moet ik per sé een predefined build downloaden vanaf je linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De opties zijn zelf compileren of een prebuild package downloaden. De wijzigingen kunnen niet in een GRF verwerkt worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

djidee schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:15:
Pas maar op, voor je het weet eindig je met zulke netwerken...

Uiteraard nadat je nog even een uurtje OpenTTD ging spelen, en vervolgens zag dat het buiten weer licht werd :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke roadvehicle GRF gebruik je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Terw_Dan schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:49:
[...]

Welke roadvehicle GRF gebruik je daar?
Long Vehicles v4

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Enfer schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:27:
[...]

Klinkt erg leuk! Is deze ook als GRF beschikbaar? Of moet ik per sé een predefined build downloaden vanaf je linkje?
Ja inderdaad, het is geen GRF omdat het wijzigingen aan de game engine heeft. Je kan dus die savegames niet met de standaard OpenTTD openen. Met cargodist kan je wel 'standaard' games openen, maar als je die opslaat is die ook dus gemarkeerd als cargodist.

Wel even mee opletten. Maar als je lokaal speelt geen probleem.

• Knoc
  • Laatst online: 27-04 19:17
Sinds enkele weken ben ik ook weer geïnfecteerd met het Transport Tycoon virus. Wat een tijdloos en ongelooflijk verslavend spel is het toch.

Mocht er voldoende animo zijn ben ik bereid een dedicated OpenTTD server (GoTottd ofzo?) te starten. Laat maar weten of er interesse is en welke newGRF's er gewenst zijn.

Misschien een all-Dutch thema ofzo?
Scenario:
  • The Netherlands by Purno (2048x2048)
NewGRF's:
  • Dutch Trainset
  • Dutch Trainset Cargo Extension
  • Dutch Tram Set
De server betreft een VPS met 1024mb ram, 4,4 ghz dual core cpu en voldoende bandbreedte.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hans1990 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:53:

Hoe zit dat met de balans zoeken? Het is natuurlijk altijd wel zo dat je je netwerk moet blijven tweaken (vooral bij passagiers), maar krijg je niet enorme schommelingen als passagiers eerst van groot station A naar groot station B willen in de ene maand, en iedereen opeens naar een klein stationnetje C in de volgende maand, waardoor je dus een groot ongebruikt stuk spoor hebt en een veel te vol stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Volgens mij veranderd het nooit.. dus passagiers van Stad A willen altijd naar Stad B, en niet opeens massaal naar stad C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Het blijft redeijk constant en oko deels afhankelijk hoe je verbindingen legt. Ik bouw het liefst clusters van steden waar lokaal routes zijn. Er is dan 1 of 2 steden die een goede Express lijn krijgen met grotere en langere treinen. Die vervoeren passagiers tussen steden.

Op die manier moeten passagiers wel met die verbinding reizen. Als ik tussen lokale steden clusters ga verbinden, wilt men opeens via de kortste route. Op die manier houdt ik alles redeiljk constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 23:04
Patriot schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:28:
Hoe zit dat met de balans zoeken? Het is natuurlijk altijd wel zo dat je je netwerk moet blijven tweaken (vooral bij passagiers), maar krijg je niet enorme schommelingen als passagiers eerst van groot station A naar groot station B willen in de ene maand, en iedereen opeens naar een klein stationnetje C in de volgende maand, waardoor je dus een groot ongebruikt stuk spoor hebt en een veel te vol stuk?
Passagiers kiezen in principe de kortste route. Er zat volgens mij wel een interne berekening in het systeem die kijkt of een route overbelast is en passagiers omleid, maar dat weet ik niet zeker. Wat jij zegt komt inderdaad voor. Maar dat komt dan meestal door inefficient gebruik van treinen en sporen. :) Want de kortste route voert dan niet door de route die jij in je hoofd hebt. Gevolg: alle passagiers nemen het lokale boemeltje wat verderop weer aansluit op een hoofdlijn en welke iets sneller is. :P

Ik heb zelf een versie met CargoDist EN Infrastructure Sharing. Dat werkt echt perfect. Elk bedrijf kan op elkaars sporen rijden. Ik heb met vrienden al eens een hele kaart voorzien van transport. Ieder deed z'n eigen deel en we sloten steeds meer aan. Daarna hebben we gezamenlijk alle treinen naar de depots verstuurd en zijn we met nieuwe (spoorbeheerder overschrijdende) verbindingen van start gegaan, wat prima werkte. De savegame heb ik helaas niet meer... :F

Als iemand geïnteresseerd is in deze combi, mag hij het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Het lijkt mij erg leuk om hier een co-operation te organiseren waarbij we met z'n allen een 1024x1024 volledig bebouwen. Wat mij betreft met FIRS/andere industry set, Cargodist en infrastructure sharing. Maar het lijkt mij zeker leuk om te doen. Als we met genoeg mensen starten zou een speler kunnen richten op passagiers, terwijl gelijktijdig cargo netwerk wordt opgebouwd. Door tegelijk te bouwen komen er vast leuke constructies snel tot stand. Ik hoor graag voor ideetjes voor scenario's die we kunnen opzetten.

Server regelen is geen probleem, hier thuis staat nog wat te draaien. We zouden dan wel even een binary online moeten zetten die gelijk is en de meeste recente features bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Lijkt me op zich leuk om te doen. Ik speel zelf altijd zonder vliegtuigen, maar met treintjes. Dat vindt ik veel leuker om te doen. In principe beginnen we (tenminste, we - ik) dan met het verbinden van alle grote steden, en daarna met alle kleinere steden.

Ik speel zelf altijd met deze map settings:

1024 x 1024, Gematigd Klimaat, Aantal steden laag, aantal industrieën ook laag. Hierdoor creëer je afstanden die tenminste een beetje realistisch en rendabel zijn, en kan je bij deze grote steden echte knooppunten maken. :)

En nog iets: Ik zet altijd de breakdowns uit. Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ja, breakdowns zijn superirritant! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Dat lijkt mij ook een leuk idee.
Hoewel ik altijd met breakdowns aan speel, lijkt het mij bij zo'n spel ook beter de breakdowns uit te zetten.

Verder speel ik graag met gemiddeld niveau, en ook alleen met treinen.
Terreinsoort: (zeer) vlak of vlak,
water zeer laag,
olieraffinaderijen op max. 48 tegels,
vlakke omgeving rond industrieën 4 tegels,
Stations omvang max. 64 tegels, en je mag losse stations met ctrl aan elkaar koppelen,
Max aantal treinen mag flink omhoog,
Elektrische sporen uit,
Max. lengte van de treinen op 24 tegels,
Bij geen breakdowns: ook geen onderhoud,
Geen 90 graden hoeken laten rijden.
en realistische acceleratie.

Verder was dat het wel zo'n beetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:16

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik heb op zich ook wel interesse, mits vermeden wordt dat na 2030 alles maglev is.
Wat andere GRF files voor vehicles lijkt me ook leuker, bv NARS, 2cc, eGRVTS, av8

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
In de Dutch Trainset zit niet eens Maglev, dus daar kan je je hart ophalen. ;)
Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste