Ik ben vorige week ook gestart met FIRS met CargoDest. Cargodest nog niet echt gebruikt, is enkel leuk om te doen als je meerdere locaties krijgt waar je spullen echt heen kan vervoeren, zoals passagiers of grote cargo netwerken.
Metal station
Verreweg het drukste metaal station. Deze verwerkt iron ore, coal en scrap metal om naar minstens 2500 ton metal per maand. Maximum productie die ik heb gezien is boven de 6,000 geweest, maar fluctueert nogal met de stabilteit van het netwerk (die nu zeer overbelast draait). Ik transporteer meestal wel redelijk goed, dus boven de 60% (gek genoeg kom ik nooit boven de 70%, wellicht iets te doen dat ik nog electified rails gebruik).
Main line hub
De hub die het metaal station aan de main route verbindt. Deze verwerkt alle treinen die iron, coal en scrap metal invoeren. Ik heb 'achter' het metaal station een Engineering Supplies factory staan, een deel van de treinen gaan daar ook langs. Het metaal station heeft een 6-lijnige verbinding, maar splits onder andere af naar lumber en supplies station.
Op dit moment is de mainline 2 spoor breed aan elke richting. Dat is verreweg niet genoeg, ik heb misschien binnenkort al 4 spoor nodig. Met FIRS is het boosten van industries redelijk eenvoudig mits je een cyclus op gang hebt. Meer grondstoffen aan je fabrieken voeren geeft meet Engineering Supplies. Als je die goed naar je factories transporeert (niet alles tegelijk maar met een klein vervoersmiddel elke maand een minimaal aantal) groeien je industries als een gek. Dan ligt het enkel nog maar neer op meer industries aansluiten, die boosten en je netwerk upgraden om de extra load aan te kunnen.
Netwerk overzicht
Linksboven heb ik nu een oil station. De levert aan het Engineering Supplies om de productie op te schroeven. Linksboven zit ook een gigantisch bauxite complex, met maarliefst 8 bauxite mines die ieder voorzichzelf Supplies krijgen. Dit heb ik enkele jaren terug gebouwd. 2 mines zijn al gemaxed, andere 6 groeien zeer snel (zijn inmiddels al verdubbeld in productie).
Aan de rechterkant is de bauxite fabriek (spel-technisch gezien het meest rendabel). Zo'n 66 treinen vervoeren 1600 bauxite per maand op die route. Ik verwacht dat het getal boven de 4,000 moet kunnen uit komen. Zo niet, bouw ik nog meer bauxite mines er bij
Onderin is de Engineering Supplies fabriek. Relatief dichtbij de metaal fabrieken, maar het is redelijk veel werk om die fabrieken genoeg gevoed te krijgen. Die is zelfs iets ondervoed, aangezien het station regelmatig vastloopt met teveel treinen die willen inladen.
Linksonderin ben ik begonnen met een nieuw ijzermijn complex. Deze draait nu 4 iron ore mines die ook flink in productie geboost worden. Die produceert nu al 1400 iron ore per maand, maar is vanwege de afstand veel makkelijker te vervoeren..
Jammergenoeg heeft deze trein set maar treintjes die 100km/h gaan. Daardoor krijg je zeer veel tracks en relatief kleine stations. Het bauxite station is 12 breed met 66 treinen. Op een normaal maglev netwerk van mij had ik gezegd dat het een krappe bedoeling is, maar op dit moment is het station altijd leeg... Er rijden nu ook veel treinen op dit kleine stukje netwerk: 456, waarbij sommige fabrieken nog niet de gewenste transport rate hebben (>50%).
Weten jullie of er ook andere treinsets zijn die FIRS ondersteunen met snellere treinen (mag ook maglev of monorail zijn)?
[
Voor 3% gewijzigd door
Hans1990 op 25-07-2011 21:32
]