Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:34:
Ik weet ook al weer waarom ik terug ben gegaan naar de beta 4 van 1.1.0
Maximum length of trains wordt weergeven in tiles :/ heel erg irritant als je gewent bent dat het cijfer in de depot gebaseerd is op het aantal wagons...
Oeh vet, is dat eindelijk gefixed :D dat is stukken handiger in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, ik ben dus opnieuw begonnen en toen bedacht ik me dat ik nog een Nederland-scenario had. Daar had ik wel eens zin in!

Tot zover. Geen treinen nog (omdat ik geen scheve stedengroei wil) en ik heb wel de money-cheat moeten gebruiken omdat er wat steden missen. Voor de exacte verbindingen gebruik ik de landkaart van de NS.nl.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2coon0y.png

Nog een lange weg te gaan maar dat was natuurlijk ook de bedoeling ;)

edit:
WOW! Ik ontdek net een supergeile hotkey: Ctrl ingedrukt houden bij de bulldozer! Dan krijg je een selectie-ruit in plaats van een vierkant. _/-\o_ _/-\o_ Oh! En dat werkt ook bij andere tools! Damn cute! :P
Of is dat alleen in deze versie (r22273M)?

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 04-04-2011 22:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:09:
Nou, ik ben dus opnieuw begonnen en toen bedacht ik me dat ik nog een Nederland-scenario had. Daar had ik wel eens zin in!

Tot zover. Geen treinen nog (omdat ik geen scheve stedengroei wil) en ik heb wel de money-cheat moeten gebruiken omdat er wat steden missen. Voor de exacte verbindingen gebruik ik de landkaart van de NS.nl.

[afbeelding]

Nog een lange weg te gaan maar dat was natuurlijk ook de bedoeling ;)

edit:
WOW! Ik ontdek net een supergeile hotkey: Ctrl ingedrukt houden bij de bulldozer! Dan krijg je een selectie-ruit in plaats van een vierkant. _/-\o_ _/-\o_ Oh! En dat werkt ook bij andere tools! Damn cute! :P
Of is dat alleen in deze versie (r22273M)?
Er is ook een Nederlandse map waar vrijwel alle steden in staan van Nederland. In ieder geval elke stad waar een trein stopt. Geen idee waar ik hem ooit vandaan haalde, geen zin om te zoeken :P misschien is het diegene uit de topicstart of anders staat ie wel op de forums van ttd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:43:
[...]

Er is ook een Nederlandse map waar vrijwel alle steden in staan van Nederland. In ieder geval elke stad waar een trein stopt. Geen idee waar ik hem ooit vandaan haalde, geen zin om te zoeken :P misschien is het diegene uit de topicstart of anders staat ie wel op de forums van ttd.
Die van Purno idd _/-\o_

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=675060#p675060

Je hebt toch wel de NL trainset en allerlei andere GRF meuk er ook op staan he :9~

[ Voor 8% gewijzigd door djidee op 04-04-2011 22:57 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, ik speel die van Purno. Maar er missen er nog wel een aantal, hoor :) Maar niet vervelend.

Ik ben eigenlijk vergeten de GRF's op te zetten... Kan dat nog achteraf?? :$ Ik heb tot nu toe alleen de sporen en stations nog liggen.

Dit is de huidige status :)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/156d7hx.png

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 05-04-2011 00:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:10:
Ja, ik speel die van Purno. Maar er missen er nog wel een aantal, hoor :) Maar niet vervelend.

Ik ben eigenlijk vergeten de GRF's op te zetten... Kan dat nog achteraf?? :$ Ik heb tot nu toe alleen de sporen en stations nog liggen
zover ik weet niet... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel. In de config file gewoon de developer tools voor de grf's op true zetten.

newgrf_developer_tools = true

in openttd.cfg, te vinden in mijn documenten/openttd

En dan ingame bij opties, newGRF selecteren. Krijg je het venster om grf's toe te voegen. Ligt wel aan het soort grf wat je gebruikt of het gaat crashen of niet, bij voorkeur bij trainsets dat je nog geen treinen hebt rijden. Ach ja probeer en ervaar of het gaat werken :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
djidee schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:56:
[...]

Die van Purno idd _/-\o_

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=675060#p675060

Je hebt toch wel de NL trainset en allerlei andere GRF meuk er ook op staan he :9~
Ok, de Dutch Trainset (uit de OP) staat er nu in. Welke heb ik nog meer echt "nodig"? :)

Andere vraag: Heeft iemand een overzicht van alle treinverbindingen in NL? Dus welke trein rijdt van waar tot waar? Ik heb wel www.trein-kaart.nl gevonden maar dat zegt nog niets over de eindbestemmingen. Maar anders leg ik gewoon verbindingen tussen de grote stations of steden.

(trein-kaart.nl biedt overigens wel meer detail dan die kaart die ik gebruik, leuk voor later ;))

[ Voor 42% gewijzigd door Room42 op 05-04-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 22:20

djidee

Mr. Slungel

Sporenplan.nl , maar die is wel heel uitgebreid (tot op de wissel precies ;) )

edit: Die geeft niet de trajecten (bv Groningen-Schiphol/Amsterdam etc)

Maar de wiki helpt je een eind op weg denk ik: Wikipedia: Lijst van treinseries in Nederland

[ Voor 61% gewijzigd door djidee op 05-04-2011 07:13 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Room42 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:10:

Ik ben eigenlijk vergeten de GRF's op te zetten... Kan dat nog achteraf?? :$ Ik heb tot nu toe alleen de sporen en stations nog liggen.

Dit is de huidige status :)

[afbeelding]
Je maakt geen gebruik van hoofdlijnen, Bewuste keuze?
Hoe doe je dat dan voor treinen, laat je ze allemaal in elk station op hun traject stoppen?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 12:57
Ik speel altijd deze NL map. Altijd leuk om te proberen je eigen stad zo hard mogelijk te laten groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
djidee schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:05:
Sporenplan.nl , maar die is wel heel uitgebreid (tot op de wissel precies ;) )

edit: Die geeft niet de trajecten (bv Groningen-Schiphol/Amsterdam etc)

Maar de wiki helpt je een eind op weg denk ik: Wikipedia: Lijst van treinseries in Nederland
Dat is inderdaad leuk! Ook Wikipedia: Spoorlijnen in Nederland is fijn om te zien hoeveel sporen ik moet leggen. Nu had ik nog alles dubbel spoor (één heen en één terug). Dat kan ik nu verfijnen. Daar is ook te vinden hoe vaak per uur de treinen over bepaalde trajecten rijden!
IStealYourGun schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:56:
[...]

Je maakt geen gebruik van hoofdlijnen, Bewuste keuze?
Hoe doe je dat dan voor treinen, laat je ze allemaal in elk station op hun traject stoppen?
Klopt, ik bouw gewoon de NL-kaart na. Dus dan zullen de sneltreinen door de stations razen (non-stop). Hoe ik dat precies op ga lossen zie ik wel als de treinen gaan reiden ;)
WouterHelm schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:02:
Ik speel altijd deze NL map. Altijd leuk om te proberen je eigen stad zo hard mogelijk te laten groeien.
Maar die is maar 256*256 groot. Dat vind ik erg priegelig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 05-04-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
De NL-map uit de TS is de grootste en meest gedetailleerde die ik kon vinden. Maar als iemand een nóg betere heeft, laat het dan weten want dan voeg ik hem toe :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bart ® schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:43:
De NL-map uit de TS is de grootste en meest gedetailleerde die ik kon vinden. Maar als iemand een nóg betere heeft, laat het dan weten want dan voeg ik hem toe :).
Hmm, die had ik nog even over het hoofd gezien :D Ik zal hem vanavond eens vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, ook een Denmark map gevonden 1024x1024 op de Wiki :) (woon in DK)
Daar ga ik vanavond maar eens mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hele uitgebreide NL map met enorm veel steden is wel tof enzo. Maar uiteindelijk gaat het toch stroef lopen bij enorm veel treinen. Is een soortgelijke map ook beschikbaar in 1024 ofzo? Iemand die daar weet van heeft?

Ik zal zelf ook eens alle NL mappen op een rijtje zetten vanavond, ben zelf ook wel benieuwd wat het verschil nou is tussen het e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Niet goed gelezen :)

[ Voor 95% gewijzigd door Room42 op 05-04-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:25:
Die hele uitgebreide NL map met enorm veel steden is wel tof enzo. Maar uiteindelijk gaat het toch stroef lopen bij enorm veel treinen. Is een soortgelijke map ook beschikbaar in 1024 ofzo? Iemand die daar weet van heeft?

Ik zal zelf ook eens alle NL mappen op een rijtje zetten vanavond, ben zelf ook wel benieuwd wat het verschil nou is tussen het e.e.a.
Ik ben ooit ergens een 1024² NL-map tegengekomen maar ten eerste weet ik niet meer waar, en ten tweede stonden niet alle steden met een NS-station erop. En ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat de map ook nog eens 90 graden gedraaid was, dus dat zag er echt lomp uit.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:28:
[...]

Ok, de Dutch Trainset (uit de OP) staat er nu in. Welke heb ik nog meer echt "nodig"? :)
Dutch catenary, Dutch signals & dutch stationset (http://users.tt-forums.net/dutchset/index.php)
Purno's nieuwe hekken zijn ook wel mooier (via Bananas - Purnos_new_railway_fence)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ah, mooi overzicht! Die eerste NL 2048 is dezelfde als in de TS. De NL 1024 heb ik eerder gezien, die bevat lang niet alle steden met een NS-station. Die van Purno heeft hetzelfde probleem en vind ik persoonlijk irritant omdat ie dus een kwartslag gedraaid is. Vandaar dat ik dus de versie in de TS heb staan die imho het beste is :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Die van Purno mist inderdaad een paar plaatsen die wel stations hebben. Ik zou dat op zich wel kunnen fixen, als het mogelijk is om een save om te zetten is naar een scenario (kan het nu niet checken, op het werk ;)).
Overigens is hij niet een kwartslag gedraaid, maar 45 graden naar links. Is best goed mee te werken. Dat zelfs ook fijner, omdat dan de meeste sporen gewoon recht kunnen lopen in plaats van schuin (45 graden)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 15:35
Hebben jullie trouwens ook een goede manier om snelle treinen langzame te laten passeren? Ik speel namelijk met de dutch trainset met wagonspeed on. De maximum snelheid van graanwagons is 96 en die van livestock 120, een aardig verschil dus. Nu heb ik het onderstaande ontworpen om snelle treinen te laten passeren:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1z2dafq.png

Het stoplicht op het doorgaande spoor gaat dus op rood zodra er een trein op het zijspoor gaat. Maar er is een nadeel, want trein 1 (de langzame) volgt het hoofdspoor volgens gaat trein 2 (de snelle) naar het zijspoor maar trein 3 neemt weer het hoofdspoor en staat vervolgens even stil. Als het drukker word op het spoor zal dit tot opstoppingen leiden. Iemand een oplossing? of een totaal andere passeer oplossing?

Edit: Een ander nadeel is, dat als twee treinen met de dezelfde snelheid achter elkaar rijden de voorste ook zal moeten stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mister_Gaus op 06-04-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik maak daarvoor gebruik van dubbele tracks met waypoints. Ik laat de treinen met vee over spoor 1 gaan, treinen met graan over spoor 2, die er naast ligt. Op die manier kunnen alle treinen fatsoenlijk doorrijden, en zijn ze niet eeuwen aan het wachten als er weer een trage trein voorzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Ja dat zou ook kunnen maar ik vind het jammer om een apart spoor voor het graan transport aan te leggen. Aangezien bij mij veel meer treinen 120 rijden dan 96 en het in principe over twee sporen zou kunnen. Dan vind ik het dus jammer om 3 sporen aan te leggen en het is natuurlijk gewoon mooi om een oplossing te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 12:53

itsalwaysme

Graast voor DB

Je zou het natuurlijk kunnen doen met een waypoint op het zijspoor en alle langzamere treinen via dat waypoint laten gaan.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_Gaus schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:04:
Ja dat zou ook kunnen maar ik vind het jammer om een apart spoor voor het graan transport aan te leggen. Aangezien bij mij veel meer treinen 120 rijden dan 96 en het in principe over twee sporen zou kunnen. Dan vind ik het dus jammer om 3 sporen aan te leggen en het is natuurlijk gewoon mooi om een oplossing te verzinnen.
als je geen drie sporenoplossing wil hanteren is de enige oplossing de extra trein over de uitsparingen laten rijden (zoals hierboven voorgesteld) en dan met timetables oid te werken. Maar denk dat de meest realistische en beste oplossing een 3-spoors baan is. (een heen en terug + wisselspoor) Door de signaldensity zal de trein in het middenspoor zo snel als mogelijk weer op het 1 richtingsspoor gaan, waarmee de snellere trein de tragere in kan halen en kan laten remmen voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh ik zou echt zo graag met getimede stoplichten gaan werken (ik moet die programmable signs nog eens bekijken, misschien?) en timetables relatief aan de tijd. Dus niet 'zo lang wachten en dan maar kijken hoe laat je er komt' maar 'je komt hier zo laat aan en vertrekt exact deze tijd'. Net als in het echt, dus. Maar goed, daar gaan de dagen veel te snel voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
knip, als je weet dat het een verkeerd topic is, plaats het dan niet :?

[ Voor 81% gewijzigd door PWM op 06-04-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:29:
Oh ik zou echt zo graag met getimede stoplichten gaan werken (ik moet die programmable signs nog eens bekijken, misschien?) en timetables relatief aan de tijd. Dus niet 'zo lang wachten en dan maar kijken hoe laat je er komt' maar 'je komt hier zo laat aan en vertrekt exact deze tijd'. Net als in het echt, dus. Maar goed, daar gaan de dagen veel te snel voor :)
:Y :Y :Y

Idd, alhoewel ik ook best een moord zou doen voor diagonale burggen en tunnels. Zou veel situaties zoveel makkelijker maken...

Eigelijk zouden ze de engine van cities xl (hoe straten worden gelegt e.d.) moeten poorten in een OTTD format d:)b :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Ik ben nooit met die additionele graphics aan de gang gegaan, maar ik vroeg me af, is er al een mod (hoe noem je het?) waarmee je in 2016 (of zoiets) de Superbus van Wubbo Ockels kan laten rijden? :P
Lijkt me erg handig voor kleine dorpjes op grote afstanden.

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 06-04-2011 15:09 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt de Ikarus set die op zich wel van dat soort bussen heeft, van die grote die 200+ passagiers kunnen vervoeren. Niet helemaal de Wubbo Ockels-Superbus, maar het komt aardig in de buurt.

Ik gebruik dat ding vaker voor middelgrote dorpen waar passagiers zich ophopen, en dat werkt best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het gaat juist om een bus van 20 tot 30 personen (volgens mij) die wel 250km/u kan. Volgens mij ziet dat er erg lomp uit in OpenTTD hehe maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 12:57
Ik moet me echt een keer in die time tables gaan verdiepen. Wat ik altijd leuk vind om te doen is om meerdere steden met elkaar te verbinden en passagiers/post treinen bij iedere stad langs te laten gaan. Het probleem is dan, als ik een stad of 8 verbonden heb en er rijden zo'n 8 treinen, dat er een aantal treinen kort achter elkaar komen op een gegeven moment, waardoor de treinen niet meer mooi verdeeld rijden en er grote gaten zijn.

Zijn er meer mensen die met time tables werken in zo'n situatie en is het een beetje in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterHelm schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:34:
Ik moet me echt een keer in die time tables gaan verdiepen. Wat ik altijd leuk vind om te doen is om meerdere steden met elkaar te verbinden en passagiers/post treinen bij iedere stad langs te laten gaan. Het probleem is dan, als ik een stad of 8 verbonden heb en er rijden zo'n 8 treinen, dat er een aantal treinen kort achter elkaar komen op een gegeven moment, waardoor de treinen niet meer mooi verdeeld rijden en er grote gaten zijn.

Zijn er meer mensen die met time tables werken in zo'n situatie en is het een beetje in te stellen?
Als je het nog niet gelezen had, op de wiki (hiero) staat een mooie uitleg.
Werkt niet feilloos, maar komt redelijk in de buurt. Ben er zelf mee aan de gang geweest, maar vond dat het gewoon te veel moeite kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zodra dit geïmplementeerd wordt, worden timetables een stuk nuttiger; FS#1128 - Timetable based auto-separation patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Even een statusupdate:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xYJV7ol2IwsfCHOVszGVugCj/full.png

Dat kleine vierkantje is om Gouda te laten groeien, die is nu veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:02:
Zodra dit geïmplementeerd wordt, worden timetables een stuk nuttiger; FS#1128 - Timetable based auto-separation patch!
Not gonna happen gok ik zomaar. Laatste update is uit 2010 (feb) en ze zijn niet zo heel happig om dingen zonder support in de trunk te moven...

Btw, suc6 met utrecht cs... It's a bitch ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:39:
[...]

Not gonna happen gok ik zomaar. Laatste update is uit 2010 (feb) en ze zijn niet zo heel happig om dingen zonder support in de trunk te moven...

Btw, suc6 met utrecht cs... It's a bitch ^_^
Daar gaat het niet om, aangezien als het in de trunk komt niet meer gesupport hoeft te worden door de mensen die de patch gemaakt hebben. Het punt is dat de code dusdanig goed moet zijn dat de devvers het kunnen en willen onderhouden, zij moeten dat namelijk gaan doen zodra het in de trunk zit. Plus dat het een feature moet zijn waar de devvers achter staan, als ze vinden dat het niet in de game hoort te zitten, dan komt het er ook niet in, hoe goed de patch ook is.

Maar ik ben het met je eens dat de kans klein is dat het erin komt, aangezien er al een hele tijd niets aan gedaan is, dus de code is nu sowieso niet meer goed.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bart: dat was ook wat ik bedoelde, omdat er weinig tot geen support voor is en vrij oud is dat het een kleine kans heeft. misschien een beetje knullig verwoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ah oke :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Weet iemand of er eigenlijk een manier is om alle industrieën in de temperateclimate te krijgen? Zodat ik dus ook fruit, rubber en papier (wat je standaard dus in tropical en arctic hebt) kan gebruiken in temperate.
Ik wil graag eens wat meer industrieën hebben op m'n kaart, maar de huidige GRFs die ik kan vinden vervangen het gelijk compleet (en dan heb je ook voor primaire indistrieën requirements, en dat hoeft van mij niet). Het lijkt me leuk om er gewoon een paar bij te hebben voor iets meer afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik vind PBI wel leuk werken daarvoor. PikkaBird heeft zoveel mogelijk de originele industries gebruikt en daar wat aanpassingen en toevoegingen aan gedaan. Nu heb je bijvoorbeeld ook een Food Processing Plant in temperate.

Alleen jammer dat bijvoorbeeld de DBSet niet alle soorten cargo ondersteunt. UKRS en NARS werken uiteraard wel gewoon goed samen met deze GRF. Het voordeel van deze GRF is dat het niet zo uitgebreid en ingewikkeld is als FIRS en ECS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die had ik ook al gezien, maar er staat dat die enkel voor TTDpatch is. Ik zal eens kijken of die ook in openTTD werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Room42 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:32:
Even een statusupdate:

[plaatje weggehaald ivm quote]

Dat kleine vierkantje is om Gouda te laten groeien, die is nu veel te klein.
Ik wil die map! Waar heb je die gedownload? Is dat ook met de nederlandse plaatsnamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:10:
Die had ik ook al gezien, maar er staat dat die enkel voor TTDpatch is. Ik zal eens kijken of die ook in openTTD werkt.
Werkt prima in openTTD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
danielmolenaar schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:13:
[...]

Ik wil die map! Waar heb je die gedownload? Is dat ook met de nederlandse plaatsnamen?
Al die mappen staan in de post er boven... ;)
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 07:54:
Hierbij nog een overzicht van wat ik heb kunnen vinden qua Nederlandse mappen. Geen idee/zin om alles uit te zoeken waar ik het precies vandaan heb. Dit zijn de bronnen iig:

... veel tekst en plaatjes...

[ Voor 38% gewijzigd door Mister_Gaus op 08-04-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Mister_Gaus schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:15:
[...]

Al die mappen staan in de post er boven... ;)
Oh, haha, ik heb niks gezegd 8)7 :X
(bedankt d:)b )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:49

Plasma_Wolf

Student

Ik had voor de 1.1.0 versie meegedaan aan de title screen contest. Die heb ik niet gewonnen maar ik ben verder gegaan met de game die ik daarvoor had gebruikt. De oude treintjes heb ik vervangen door maglevs, met het doel om de steden flink te laten groeien.

Dit is het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/84w4OuAil75KjiK8OMBTX3X4/medium.png

Dat is nog lang niet alles, maar de screenshots die ik in m'n fotoalbum zet kunnen niet groter dan 2 MB zijn. Ik heb deze selectie eerst maar even gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Plasma_Wolf op 08-04-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool! Welke signaaltypes gebruiken jullie altijd? Ik ben er altijd mee in de war met die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Muse schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:14:
[...]

Werkt prima in openTTD. ;)
Die lijkt het inderdaad te doen. Dan ga ik daar eens mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:58:
Cool! Welke signaaltypes gebruiken jullie altijd? Ik ben er altijd mee in de war met die dingen :)
pbs en one way pbs. werk imo gewoon het beste en heeft de kleinste foutmarge. alleen bij hele grote stations ben ik geneigd met combo (etc) signals te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke zijn dat in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:39:
Welke zijn dat in het Nederlands?
routeseinen, aldus de wiki :+ speel eigelijk geen NL versie.
iig hier de wiki page
http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl#Routeseinen
http://wiki.openttd.org/Signals#Path_Signals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel dus wat is de vertaling van pbs en one way pbs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:47:
path based signals :-) worden ook path-signals genoemd.
(http://wiki.openttd.org/PBS)

mocht dit niet het antwoord zijn dat je zoekt, kun je dan iets specifieker zijn in je vraag aangezien ik het dan niet snap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dus wil weten is welke signalen ik het beste kan gebruiken om meerdere treinen achter elkaar te laten rijden op hetzelfde spoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gewone standaard eenrichtingsverkeer blokseinen. Die doen namelijk precies wat je verwacht: op rood springen wanneer er een trein in het blok ervoor zit. Alle andere soorten seinen vertonen afwijkend complexer gedrag dat je voor een recht stuk spoor niet nodig hebt. Pas als je treinen afhankelijk van de omstandigheden een bepaald spoor op wil sturen worden PBS en presignalling interessant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok maar wat is wijs? Om de hoeveel ''meter'' zon signaal? En hoe draai je zon signaal om trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:35:
Ok maar wat is wijs? Om de hoeveel ''meter'' zon signaal? En hoe draai je zon signaal om trouwens?
Ik doe standaard de lengte van m'n treinen +1. De treinen zijn 8 tiles lang, dus om de 9 tiles een sein. En omdraaien doe je door er nog een keer op te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de afstand lees het bovenste stuk van dit artikel op de wiki (t/m train lenght). http://wiki.openttd.org/Railway_Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

D4NG3R

kiwi

:)

Ik had trouwens een heel kort vraagje:
Is er een sneltoets/toetscombinatie om alle openstaande vensters in 1x te sluiten? Ik word er strontziek van als ik 10x snel achter elkaar een auto ofzo gekloond heb, dat ik 10 vensters in beeld krijg. En het kruisje is vrij klein op 1920x1080 :+ .

Of nog beter: Weet er iemand een pagina met alle sneltoetsen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
D4NG3R schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:29:
Is er een sneltoets/toetscombinatie om alle openstaande vensters in 1x te sluiten? Ik word er strontziek van als ik 10x snel achter elkaar een auto ofzo gekloond heb, dat ik 10 vensters in beeld krijg. En het kruisje is vrij klein op 1920x1080 :+ .

"Del"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

D4NG3R schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:29:

Hotkeys, en ook onmisbaar: hidden features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:35:
Ik doe altijd de lengte van mijn langste brug/tunnel+1. En die zijn maximaal 4 lang, dus seinlengte 5 is optimaal. Seinafstand van treinlengte af laten hangen heeft geen nut.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bart ® schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:30:
Seinafstand van treinlengte af laten hangen heeft geen nut.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Want dat is gigantisch lang, waardoor er minder treinen op een spoor kunnen, waardoor je meer sporen naast elkaar moet aanleggen. Ook moeten treinen langer wachten voor ze kunnen invoegen op een spoor waar net eern trein rijdt. Het duurt immers langer voordat het seinblok vrij is, aangezien de trein langer in dat seinblok rijdt want dat is langer. Je wil in principe je seinafstand zo kort mogelijk houden, maar niet korter dan de langste brug/tunnel, want anders krijg je files voor die brug/tunnel.

[ Voor 43% gewijzigd door Bart ® op 09-04-2011 08:56 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Voor de nerds: de bandbreedte van een spoor is omgekeerd evenredig met de seinafstand ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bart ® schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:54:
[...]

Want dat is gigantisch lang, waardoor er minder treinen op een spoor kunnen, waardoor je meer sporen naast elkaar moet aanleggen. Ook moeten treinen langer wachten voor ze kunnen invoegen op een spoor waar net eern trein rijdt. Het duurt immers langer voordat het seinblok vrij is, aangezien de trein langer in dat seinblok rijdt want dat is langer. Je wil in principe je seinafstand zo kort mogelijk houden, maar niet korter dan de langste brug/tunnel, want anders krijg je files voor die brug/tunnel.
Maar als je uitgaat van treinen die allemaal even lang zijn en even snel rijden dan weet je zeker dat ze door kunnen rijden, daarbij kunnen ze bij wachtrijen gewoon netjes doorrijden om zo kort mogelijk tot elkaar te rijden. Dat ze dan af en toe even moeten wachten is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45
Je wil in principe je seinafstand zo kort mogelijk houden, maar niet korter dan de langste brug/tunnel, want anders krijg je files voor die brug/tunnel.
Die file maakt niets uit. Ze moeten uiteindelijk toch door die tunnel heen.
Je moet alleen opletten dat de seinafstanden bij kruisingen groot genoeg zijn om een complete trein te bergen. (Overigens alleen bij de uitrijsporen.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:04:
[...]

Maar als je uitgaat van treinen die allemaal even lang zijn en even snel rijden dan weet je zeker dat ze door kunnen rijden,
Bij een kortere seinafstand weet je ook zeker dat ze door kunnen rijden, en nog sneller ook aangezien treinen sneller en eerder kunnen invoegen waardoor er minder kans is op wachten door een achterliggende trein.
daarbij kunnen ze bij wachtrijen gewoon netjes doorrijden om zo kort mogelijk tot elkaar te rijden. Dat ze dan af en toe even moeten wachten is niet zo'n probleem.
Als je een optimale tracklayout hebt, dan hoeven je treinen alleen maar te wachten bij een station en heeft het dus geen zin om de seinen tussen die stations zo te bouwen dat ze betere wachtrijen kunnen formeren. En als je het toch zou willen: met een seinafstand van 5 kan je perfect een trein van 10 tiles kwijt in twee seinblokken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik weet niet hoe jij speelt, maar mijn doel is onder andere zo min mogelijk files :7.
Ze moeten uiteindelijk toch door die tunnel heen.
Natuurlijk maakt die seinafstand dan uit. Als ik seinafstand 4 gebruik, en treinen rijden dan ook op 4 tiles van elkaar, en ik heb opeens een tunnel waardoor je seinafstand 5 hebt, dan moet een trein die 4 tiles achter zijn voorganger rijdt, wachten. Dus krijg je een file. Als je seinafstand 5 hebt, dan kan alles achter elkaar door zonder wachten door die tunnel rijden. Heb je toch langere tunnels, dan zul je met parallelle tunnels moeten gaan werken als je de doorstroming optimaal wil houden.
Je moet alleen opletten dat de seinafstanden bij kruisingen groot genoeg zijn om een complete trein te bergen. (Overigens alleen bij de uitrijsporen.)
Dat is alleen als ze niet gelijk kunnen invoegen en er hooguit één trein tegelijk wil uitvoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bart ® op 09-04-2011 09:36 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Wat betreft signals heb ik op elke tile er eentjeDan kunnen de treinen zo dicht mogelijk achter elkaar rijden. Zodra een trein moet wachten, hoeft dat dan ook minder lang.

Als het om tunnels en bruggen gaat. Het feit dat een trein een heuveltje op moet is veel belangrijker voor de snelheid en doorstroming dan een korte tunnel of brug. De snelheid van een maglev zakt van 600 tot minder dan 100 km per uur. Wat dat betreft maakt het voor korte bruggen ook niet veel uit of je die met een maximumsnelheid van 500 of 300 km/h kiest.

Als het gaat om tunnels en bruggen die voor opstoppingen zorgen omdat ze langer zijn dan de seinafstand, kies ik ervoor om twee tunnels te bouwen. Die mogen dan een lengte hebben gelijk aan de lengte van de treinen. Over het algemeen wordt dat drie en dat is precies genoeg voor het stukje dat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Plasma_Wolf schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:31:
Wat betreft signals heb ik op elke tile er eentjeDan kunnen de treinen zo dicht mogelijk achter elkaar rijden. Zodra een trein moet wachten, hoeft dat dan ook minder lang.
Het grote nadeel waar je dan wel mee zit is dat als je een lockup krijgt, je deze praktisch niet meer verholpen krijgt omdat overal seinen staan en je dus geen beweegruimte meer hebt op je tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Dat klopt inderdaad. Als je een lockup krijgt moet je vanaf de eerste of de laatste trein beginnen en dus ben je de pineut als je die niet weg kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45
Bart ® schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:18:
Ik weet niet hoe jij speelt, maar mijn doel is onder andere zo min mogelijk files :7.
Ik speel altijd met breakdowns aan, dus er ontstaat regelmatig een file.
Daarnaast rijden de treinen niet allemaal de zelfde snelheid, omdat ze verschillende locs hebben en ook een verschillend aantal wagons en ladingen hebben.

Mijn doel is trouwens zoveel mogelijk ladingen te vervoeren (en de treinen een optimale winst te laten maken ;) ). Als er files ontstaan maken ze geen winst meer, dus files probeer ik wel te vermijden. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die eventueel via Skype ofzo wat dingen kan uitleggen om multi sporen aan te leggen? DM mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:31:

Als het om tunnels en bruggen gaat. Het feit dat een trein een heuveltje op moet is veel belangrijker voor de snelheid en doorstroming dan een korte tunnel of brug. De snelheid van een maglev zakt van 600 tot minder dan 100 km per uur. Wat dat betreft maakt het voor korte bruggen ook niet veel uit of je die met een maximumsnelheid van 500 of 300 km/h kiest.

Als het gaat om tunnels en bruggen die voor opstoppingen zorgen omdat ze langer zijn dan de seinafstand, kies ik ervoor om twee tunnels te bouwen. Die mogen dan een lengte hebben gelijk aan de lengte van de treinen. Over het algemeen wordt dat drie en dat is precies genoeg voor het stukje dat ik nodig heb.
Dat hangt ervan af of je realistic acceleration gebruikt of niet. Treinen remmen bij mij niet af bij heuvels, tunnels of bruggen. Als ik een seinafstand van 1 tile gebruik, dan krijg ik echt enorme files bij tunnels en bruggen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:58:
[...]

Ik speel altijd met breakdowns aan, dus er ontstaat regelmatig een file.
Daarnaast rijden de treinen niet allemaal de zelfde snelheid, omdat ze verschillende locs hebben en ook een verschillend aantal wagons en ladingen hebben.

Mijn doel is trouwens zoveel mogelijk ladingen te vervoeren (en de treinen een optimale winst te laten maken ;) ). Als er files ontstaan maken ze geen winst meer, dus files probeer ik wel te vermijden. :)
Ah, dan speel je inderdaad anders dan ik :). Ik heb breakdowns uit staan, alle treinen rijden bij mij even snel want ik gebruik altijd dezelfde loc, en wagonspeed heb ik ook uit staan...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik denk dat een link naar de tutorial even handig is http://wiki.openttd.org/OpenTTD/Nl. Neem gewoon even de tijd om het door te lezen, zoek gewoon door het rechter menu met oranje achtergrond (een gedeelte van de tutorial is nog niet vertaald)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:47:
Als het je daarom gaat, moet je onder http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl kijken. Ik zal wel even editen met een plaatje.

Hier is de Nederlandse uitleg van Blokseinen en Eenrichtingsblokseinen: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl#Routeseinen
Bart ® schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:40:
[...]

Dat hangt ervan af of je realistic acceleration gebruikt of niet. Treinen remmen bij mij niet af bij heuvels, tunnels of bruggen. Als ik een seinafstand van 1 tile gebruik, dan krijg ik echt enorme files bij tunnels en bruggen.
Dat verklaart een hele hoop. Bij mij remmen ze wel af.

[ Voor 6% gewijzigd door Plasma_Wolf op 09-04-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:43:
[...]

Dat verklaart een hele hoop. Bij mij remmen ze wel af.
Probeer het eens met realistic acceleration aan ;). Ik vind het persoonlijk een stuk leuker spelen. Verschil is dat treinen niet afremmen op heuvels, maar wel in scherpe bochten. Je moet je bochten dus ruim maken, wat veel realistischer is :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Ik gebruik ook treinlengte+1 zodat treinen gewoon mooi achter elkaar passen. Maar ben ik dan de enige die dat mede doet zodat je niet overal lelijke spoorwegovergangen krijgt? :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LLBMil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTG Hoe zien de stations eruit met signalen? Ik had namelijk net een bloksein neergezet maar steeds kwam de trein aan op het station maar reed terug in plaats van vooruit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Kun je eens een screenshot plaatsen van hoe jij de seinen gebruikt? Dat zal een hele hoop helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja is er niemand die TeamSpeak ofzo heeft (deel beeldscherm) anders moet ik een hoop gaan screenshotten i guess :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:53:
RTG Hoe zien de stations eruit met signalen? Ik had namelijk net een bloksein neergezet maar steeds kwam de trein aan op het station maar reed terug in plaats van vooruit :D
Waarschijnlijk heb je een enkel bloksein geplaatst waardoor een trein die maar van 1 kant kan passeren.

Wiki met uitleg: http://wiki.openttd.org/Terminus#Terminus

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:44
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:54:
Mja is er niemand die TeamSpeak ofzo heeft (deel beeldscherm) anders moet ik een hoop gaan screenshotten i guess :D
TeamViewer.

Ik ga eens weer openTTD installeren, altijd leuk! Vond het een tijd geleden een beetje saai worden, maar ik ga eens proberen in een hoog jaartal met grote steden een spoorbaan aan te leggen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teamviewer is ook goed als je Skype erbij hebt helemaal top, legt wat makkelijker uit enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

[...]
Je wil in principe je seinafstand zo kort mogelijk houden, maar niet korter dan de langste brug/tunnel, want anders krijg je files voor die brug/tunnel.
Bruggen / tunnels dubbel uitvoeren, is dat probleem opgelost. Ik heb gewoon om elk hokje een sein staan, en bij een tunnel verdubbelt het aantal spoor en tunnels om een gelijke stroom te houden zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
RTG schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:49:
Ik gebruik ook treinlengte+1 zodat treinen gewoon mooi achter elkaar passen. Maar ben ik dan de enige die dat mede doet zodat je niet overal lelijke spoorwegovergangen krijgt? :+

[afbeelding]
Daar maak ik vaak een -1 landgeul van 2 breed, huizen en bruggen kunnen dan 'tegen' het spoor aan vast komen, uiteindelijk met hoge gebouwen zie je de rails amper meer :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
RTG schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:49:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zwep4Us96yx82xcpQ8ipiRvU/full.png
Die uit en je hebt geen spoorwegovergangen meer tenzij je ze zelf hebt gebouwd. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

SinergyX schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:23:
[...]

Daar maak ik vaak een -1 landgeul van 2 breed, huizen en bruggen kunnen dan 'tegen' het spoor aan vast komen, uiteindelijk met hoge gebouwen zie je de rails amper meer :)
Helemaal vergeten! Dit was ik inderdaad een tijd terug ook al ergens tegengekomen, maar ben het vergeten zelf ook te gaan doen :). Het komt bij mij sowieso fijn uit doordat mijn treinen precies de grootte hebben van een woonblok maar soms zit ik alsnog met seintjes te strooien om spoorwegovergangen te voorkomen bij kruisingen.
Dirk schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:35:
[...]

[afbeelding]
Die uit en je hebt geen spoorwegovergangen meer tenzij je ze zelf hebt gebouwd. :)
Haha, awesome... maar zit er volgens mij dan pas sindskort in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Laatst online: 22-09 09:01
Offtopic: in skype zit ook iets om je beeldscherm mee te delen.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik voeg nog maar een screenshot toe van de map die ik gebruikte in de title contest. Ik kon de groei van m'n stad rechstboven eigenlijk niet bijhouden.

OpenTTD Screenshot 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens beter om in een multiplayer direct een lange goederenlijn aan te leggen of hele korte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Defineer "beter". Wat is je doel op die map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste speler worden? Gaat om multiplayer mappen speel zelden singleplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:18:
Is het trouwens beter om in een multiplayer direct een lange goederenlijn aan te leggen of hele korte?
Heeft in principe niet zoveel met MP of SP te maken toch?

Tja, langere goederenlijnen brengen meer op, maar je moet het wel kunnen opbrengen aan het begin van het spel. En als hij te lang is duurt het ook even voordat het geld binnen stroomt en je weer wat anders kunt gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 01:39:
De beste speler worden? Gaat om multiplayer mappen speel zelden singleplayer.
Definieer beste speler. In MP kunnen er goals gesteld worden, dus dan is best nog wel iets tastbaarder, maar in singleplayer ligt het maar helemaal aan wat je zelf wil.
Het gaat mij eigenlijk nooit om dikke winsten te halen, die haal je na een paar jaar toch wel als je een beetje verstand van zaken hebt. Het gaat mij erom om gewoon gave constructies te maken en daar komen vaak ook wel lange treinen bij te kijken.

Meestal laat ik wat treintjes lopen die even snel geld verdienen, door het vervoer van koelen of hout, zodat ik in elk geval een gedegen cashflow heb. Als ik die heb, dan is het verder niet zo lastig meer om snel grote lijnen aan te leggen en te bouwen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:18:
In het begin korte lijnen, maar wel meteen in een netwerk leggen. Dit zorgt voor steady cashflow. Als je dan genoeg geld heb trek je een (dubbele) lijn naar de andere kant van de map, en reroute je je treinen zodat ze allemaal de map oversteken en zo verdien je asociaal veel geld opeens. En je kan daarna alle treinen x5-10 doen omdat ze dan langer onderweg zijn.
Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste